Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Nieuwe trainer Barcelona dineerde vorige week al met Bartomeu’

Laatste update:

Na de vernedering van vrijdagavond tegen Bayern München in de kwartfinale van de Champions League (2-8) gaan er volgens Spaanse media koppen rollen in het Camp Nou. Trainer Quique Setién wordt naar verwachting per direct de laan uitgestuurd en naar verluidt moet ook technisch directeur Eric Abidal het veld ruimen. In de media is het speculeren over een opvolger al begonnen en diverse namen passeren de revue.

De positie van Setién, die in januari werd aangesteld als opvolger van de ontslagen Ernesto Valverde, stond al onder druk nadat de Spaanse landstitel uit handen werd gegeven. Alleen de eindzege in de Champions League zou hem nog kunnen redden, zo klonk het. Na de afstraffing in Lissabon lijkt het een kwestie van uren voordat de huidig trainer wordt weggestuurd. In de Spaanse media worden de bekende kandidaten naar voren geschoven om het stokje over te nemen.

Frenkie de Jong: 'Vandaag laat zien dat we veel problemen hebben in het team'

De favoriet om de nieuwe trainer van Barcelona te worden lijkt Mauricio Pochettino. Sport en Cadena Ser zijn ervan overtuigd dat de ex-manager van Tottenham Hotspur de belangrijkste kandidaat is. Hij was in januari al in beeld toen er afscheid werd genomen van Valverde, maar destijds kreeg Setién de voorkeur. Het contact tussen beide partijen is de afgelopen maanden goed onderhouden en naar verluidt zou Pochettino vorige week nog gedineerd hebben met voorzitter Josep Mario Bartomeu. De 48-jarige trainer, eerder werkzaam bij Espanyol en Southampton, zou openstaan voor de functie.

Xavi is volgens de Spaanse kranten de gedroomde kandidaat bij Barcelona. De veertigjarige trainer van Al-Sadd heeft echter aangegeven dat het voor hem te vroeg is om nu al in te stappen. Bovendien heeft hij onlangs zijn contract bij zijn huidige club met een jaar verlengd, al zou hij wel een ontsnappingsclausule hebben voor wanneer Barcelona zich voor hem meldt en hij zichzelf klaar acht om de klus aan te nemen.

Ook de naam van Ronald Koeman wordt door de Spaanse media genoemd. Van hem is bekend dat hij ooit nog eens graag Barcelona-trainer wil worden. De bondscoach van Oranje is in januari al benaderd door de Catalanen, maar hij wilde zijn contract bij de KNVB niet opzeggen omdat hij het Nederlands elftal wil leiden op het EK. Koeman beschikt over een clausule in zijn contract waardoor hij onder bepaalde voorwaarden kan vertrekken bij de bond wanneer Barcelona zich meldt.

Wie is volgens jou de beste optie voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eerlijk, ik weet niet of op dit moment instappen bij Barcelona als coach een goed idee is, voor eigenlijk niemand. De selectie is verouderd, en er is deze zomer niet heel veel te besteden.

15 augustus 2020 om 08:08

Precies wat ik ook denk. Echt een groot risico om nu aan de slag te gaan daar. Selectie is verouderd, maar ook uit balans. Problemen met het bestuur. Misschien dat Messi nu ook zal zeggen dat het genoeg is geweest...Er zijn zoveel dingen waar de nieuwe trainer mee zal moeten dealen.

15 augustus 2020 om 08:47

Als Messi dat zegt zou dat een zegen zijn voor de nieuwe trainer. Die kan dan gewoon een normale tactiek gaan hanteren waarin alle spelers voor elkaar werken. Verder kun je het salarisbudget van Messi gebruiken om wel 4 toppers te betalen, het salaris van Messi zorgt er voor dat de selectie altijd te smal zal zijn omdat die zo'n enorme hap uit het budget neemt.afscheid nemen van Messi moet stap 1 zijn, dat roep ik al maanden.

15 augustus 2020 om 09:14

Inderdaad ik denk dat het nu de tijd is om afscheid te nemen van Messi en aan een heel nieuw project te beginnen bij Barca .

15 augustus 2020 om 13:03

Waarom afscheid nemen van Messi. Die gast kan nog steeds voetballen hoor. Maar als de rest eromheen ruk is en niemand kan de bal kwijt. Lopen allemaal als kippen zonder kop rond met een dikke portemonnee. Als je spelers haalt die wel wil lopen luisteren en voetballen gaat Messi ook weer beter worden

15 augustus 2020 om 23:29

Ik vond het schrijnend om te zien hoe Messi na een door hem opgezette mislukte aanval ver op de helft van Bayern bleef wandelen en Griezmann in de counter die daarop volgde een bal van de lijn haalde. Natuurlijk weten we dat Messi die luxepositie heeft en meestal kan dat ook maar ik was hier vooraf al ‘bang’ voor. Tegen dit Bayern kun je niemand privileges geven. Barca moet ook drastisch verjongen. Leuke ‘Barca rebuild’ voor mensen die FIFA 21 career mode gaan spelen :D

15 augustus 2020 om 08:11

Ik ben het wel met je eens. Eigenlijk vind ik dat Barca maar een paar spelers heeft dat echt nog Barcawaardig is: Messi, Frenkie, Ter Stegen en daar houdt het eigenlijk een heel eind mee op. Coutinho zou perfect bij Barcelona passen als ze eens een systeem zouden spelen waar hij tot zijn recht komt. Bij Klopp excelleerde hij namelijk op elke positie, LW, 10 en zelfs op 8. Zo lang het systeem er maar na is.

15 augustus 2020 om 08:13

Alsof Busquets een minder goed seizoen speelt dan Frenkie?

15 augustus 2020 om 08:18

Busquets niet noemen. Zucht... inderdaad. Wellicht kan je die centraal achterin zetten of is dat een wel heel rare gedachte?

15 augustus 2020 om 08:41

yup, daar ga je de cl niet mee winnen. Hij is 1 vd beste ter wereld op zijn eigen plek, niet op een andere plek

15 augustus 2020 om 09:14

Sorry idd Busquets vergeten. Het was vroeg vanmorgen. Maar die 4 eventueel met Coutinho erbij dan heb je dus 5 spelers waarvan je zegt okay hier kunnen wij mee verder. Kortom er zullen een hele hoop spelers langzaamaan moeten vertrekken en een hele hoop gerichte aankopen gedaan moeten worden. Op den duur moeten ook Messi en Suarez moeiteloos vervangen kunnen worden. Zodat het elftal gewoon nog draait. Nu is alles om Messi heen gebouwd. Dat moet echt stoppen willen ze door.

15 augustus 2020 om 09:18

Busquets is ook al 2 seizoenen een drama. Die moet je ook gewoon wegdoen.

15 augustus 2020 om 10:04

Ik mis alleen Busquets. En over ter Stegen heb ik na gisteravond ook wel m’n twijfels. Wat die (vooral in de eerste helft) aan het doen was?????

15 augustus 2020 om 10:30

Wat Ter Stegen aan het doen was, is niet zo moeilijk. Die speelde namelijk een wedstrijd in een wedstrijd. De eeuwige strijd met zijn Duitse collega Neuer. En wederom heeft hij die verloren. Verder een goede keeper op de toekomst mee in te gaan. Die Semedo is vannacht en zal de komende nachten nog wel jankende wakker worden, want die is echt helemaal dronken gespeeld. Lenglet deed wat hij kon, maar pff dat was ook niet best. Frenkie was ook zoek en Messi en Suarez stonden op een eiland en bleven daar zelf ook maar wat graag staan. Wil je gaan bouwen aan een nieuw team, dan moet moet je afscheid durven nemen. Is afscheid nemen van Messi de oplossing? Ik denk voor een aantal spelers wel. Griezman is geen koekenbakker, Coutinho idem en ga zo maar door. Lastige keuzes. Maar er moet een collectief worden gesmeed en dat is niet alleen FC Messi.

15 augustus 2020 om 10:33

Zonder hem verliezen we 3/4 van de wedstrijden. Busquets is helaas niet te vervangem. Net zoals Xavi, Iniesta en Dani Alves onvervangbaar waren.

15 augustus 2020 om 11:00

Als je investeert in spelers die niet in jouw speelwijze passen, maar alleen een grote naam hebben, dan kom je niet verder. De Jong (is) was een grote naam, maar waarom is hij gehaald als je Busquets op die positie hebt staan? Het geweldige Barca is inderdaad niet te vervangen. Dan zal je opnieuw moeten gaan bouwen, zoals ze dat destijds ook hebben gedaan. Het is/was een club met een duidelijke visie die mede gericht is op de eigen jeugdopleiding, maar waar nu, zoals ik het zie, amper naar omgekeken wordt. Barca in zijn goede tijd was een team en bestond uit parels vanuit de eigen opleiding. Nu moet Messi het doen, maar hij kan dat niet structureel blijven doen, de jaren gaan immers tellen.

15 augustus 2020 om 11:11

Keizer, het is je vergeven

15 augustus 2020 om 08:45

Dit is wel een hele open deur intrappen. Bij iedereen is bekend dat het een hele oude basis was gisteren. Daarnaast is er een of andere crisis aan de gang waardoor de hele wereldeconomie op z'n gat ligt. Dit barca had al jaren geleden moeten worden ververst. Daarnaast moet een trainer leren om spelers op hun eigen plaats te laten spelen. Daarna zien hoe 't uitpakt, de bal is namelijk rond en uiteindelijk speel je met elf tegen elf.

15 augustus 2020 om 08:49

Het helpt trainers ook niet als je Frenkie voor 86 miljoen aantrekt op een positie waar geen vervanging benodigd is. Frenkie is een klasse speler naar is nu een speler die wegrot op een positie waar hij zich ook niet prettig lijkt te voelen. Speelde tegen Napoli toen Busquets er niet was niet voor niets weer eens een puike partij.

15 augustus 2020 om 09:15

Het ligt er aan wat de afspraken zijn. Het is denk ik wel het moment om een nieuw project bij Barca te beginnen. Het nieuwe Barca zonder Messi.

15 augustus 2020 om 09:38

Het probleem daarmee is dat deze zomer het slechtste moment is om een groot deel van je selectie te moeten vervangen, alle clubs worden toch geraakt door de crisis.

15 augustus 2020 om 10:26

Dat is waar , daarom is het ook heel belangrijk welke afspraken en worden gemaakt . En hoe dat allemaal naar de supporters wordt gecommuniceerd.

15 augustus 2020 om 14:00

Ik denk dat het wel.mee valt hoe veel je moet vervangen. Voor Messi krijg je vast wat geld binnen zodat je wel wat aankopen kan doen. Dan zijn er nog wel wat aankopen die het voetballen niet verleerd zijn, maar op een of andere reden komt dat er niet uit. Dan kan je ook nog eigen jeugd inpassen ....Mooi om als trainer mee te beginnen ...

15 augustus 2020 om 15:59

Nou Bossie, voor Messi krijgen ze niks. Die heeft in zn contract staan dat hij elke zomer zelf mag beslissen of hij weg gaat. Enige wat je krijgt is dubbele vrije ruimte in het salarishuis

15 augustus 2020 om 11:41

@stravven de vroegere type van Louis van Gaal zou ideaal zijn. 1 of 2 seizoenen overbruggen. Wegwerken ouderen en talenten inpassen.

Pochettino zou wel goed kunnen, al kun je van hem ook geen wonderen verwachten met dit team. Ik denk (ook al klinkt het raar) dat ze het beste afstand kunnen gaan doen van Messi. Ze zijn veel te afhankelijk van hem. Je moet juist zorgen dat je een heel sterk team hebt zoals bayern. Bayern zelf is 1 groot team en dat team gevoel heb je niet bij barca. Dat lijkt een beetje op los zand. Ik zou ook de andere oude spelers proberen te slijten en dan te bouwen op ter stegen, de jong, fati, puig en noem ze maar op.

15 augustus 2020 om 08:10

Poch is een Espanyol legende en heeft meermaals aangegeven dat hij nooit voor Barca wil werken. Zou wel echt al zijn geloofwaardigheid verliezen als hij dit doet.

15 augustus 2020 om 08:38

Klopt, daarom is het ook raar dat hij nog zoveel aan gelinkt wordt. Maar als hij toch gaat is het geen slechte keus, dat hij zijn geloofwaardigheid wel verliest is zeker waar.

15 augustus 2020 om 08:41

@tilburg013 dan past ie goed thuis in de voetbalwereld, aangezien niemand daar geloofwaardig is. Geen probleem dus voor hem om naar barca te gaan.

15 augustus 2020 om 09:26

Dat over die geloofwaardigheid is zo’n onzin. Zijn totaal andere clubs qua grootte. Dat je als Espanol speler/trainer op dat moment de rivaliteit voelt met Barca en dat roept is helemaal niet gek, maar als je later bij zo’n grote club zou kunnen trainen. Is het toch logisch. Steven Berghuis is ook Ajax fan, maar die doet toch ook z’n stinkende best nu hij voor Feyenoord speelt?

15 augustus 2020 om 10:49

Hij zei dat toen hij trainer van Spurs was. Dan moet je gewoon je mond houden en niks zeggen..

15 augustus 2020 om 08:20

Dat lijkt me te vroeg. Messi kan net nog een aantal jaar de boel mee rechthouden tijdens de nodige heropbouw

15 augustus 2020 om 08:39

Ik weet het niet. Tuurlijk kan hij fantastisch voetballen enz maar ik denk dat het beter is om hem nu te laten gaan zodat je echt een team kan bouwen. Anders heb je dat over 2 jaar weer.

15 augustus 2020 om 10:54

imo lijkt het mij niet het juiste moment om Messi van de hand te doen. Hoe je het ook wendt of keert hij blijft alle ballen op maat geven en schiet er ook nog rustig 30 in het seizoen erin. Het zijn juist spelers als Suarez, Pique, Sergi Roberto, Vidal en Rakitic die aan vervanging toe zijn. Daarbij moet er een speler (Ik denk nogsteeds Neymar) komen die ook een belangrijke rol opeist. Door de status van Messi is heel dat team krampachtig om hem heen gaan spelen waardoor er 0 dynamiek in het spel van Barça zit.

15 augustus 2020 om 09:21

Eens. Het is net als met Henry bij Arsenal destijds. Team was om hem heen gebouwd, top maar daarna werd het een touw om de nek. Nadat hij vertrok stonden anderen op. Messi gaat voor de nodige problemen zorgen. Niet perse zijn voetballend vermogen, zeker niet maar zijn status en het ouder worden.

15 augustus 2020 om 13:50

Ik snap je punt wel SocioFan1, maar na het vertrek van Henry stonden anderen op? Wie dan? Want na het vertrek van Henry heeft het bijna 10 jaar geduurd voordat we weer een prijs werd gewonnen en dan was het een FA Cup. Wat dat betreft niet een hele goede vergelijking.

Dan mag Pochettino wel dag zeggen tegen zijn geloofwaardigheid. Verder zijn het alle drie niet meteen namen waar je als supporter heel warm van wordt.

15 augustus 2020 om 08:40

Ja pochettino is altijd zeer fel geweest in zijn uitspraken over barca, waar het voor de rest altijd zo'n kalme man lijkt. Zou me erg verbazen wanneer hij daar ineens gaat werken.

15 augustus 2020 om 08:48

Ach joh, dat soort uitspraken moet je in het voetbal toch altijd met een strooiwagen vol zout nemen. Hij is een professional die als puntje bij paaltje komt ook wel inziet dat Barcelona een ongelooflijk grote club is en dat daar werken ontzettend eervol zou zijn.

Als ik hem was zou ik het trouwens niet doen, maar om heel andere redenen dan zijn Espanyolverleden. Dit Barcelona moet eerst volledig op de schop vooraleer er iets van te maken valt. Wie er nu instapt komt er beschadigd weer uit.

15 augustus 2020 om 09:26

Wie zou jij dan willen zien?

15 augustus 2020 om 13:30

Pimienta van Barca B.

15 augustus 2020 om 10:12

Namen zeggen niets, kijk maar naar de trainer van Bayern die ook geen grote naam heeft.

15 augustus 2020 om 13:32

Nee inderdaad en daarom zijn deze mannen niet echt geschikt naar mijn idee. Koeman en Pochettino spelen een ander soort voetbal dan bij Barca vereist is. En Xavi heeft nog niks bewezen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Flick die jarenlang bij de Duitse bond gewerkt heeft.

15 augustus 2020 om 10:39

Gewoon Bosz aanstellen, lekker frivool aanvallen. Nee zonder dollen. Koeman zou helemaal geen slechte keus zijn, er zijn momenteel weinig echte toptrainers meer.. ik pleit voor Koeman met Xavi als assistent, staat er eindelijk eens wat aanzien na al die rampzalige jaren

15 augustus 2020 om 11:43

@lierse97 zou wel typisch zijn van dit bestuur om hem aan te stellen. Jaren tegen Barca schoppen Fans vergeten dit niet. Bestuur gooit nog meer olie op het vuur haha Poch zou gelijk met -10 beginnen daar

Ik zou de coach van het B team aanstellen. Een coach krijgt nu sowieso maar een contract voor 1 seizoen omdat Bartomeu's termijn zo afloopt.

15 augustus 2020 om 08:11

En maak Xavi coach van Barca B, dan weet je ook meteen wat voor vlees je in de Kuip hebt met hem.

Wie wil er nu nog instappen bij Barcelona? Je krijgt een oude selectie en het transferbeleid is om te janken. Je weet ook dat je de tijd niet krijgt en dat Messi alles bepaald. Succes......

Dit Barcelona moet je niet in willen stappen. Het is zo gigantisch beschadigd daar. Er moeten minstens 5 basisspelers vervangen worden, zonder geld. Ze moeten gewoon de kop omlaag doen en op de Real Madrid tour gaan; Jonge talenten halen en ontwikkelen. Normaal gaat dat ten koste van de prestaties, maar iedereen kan zien dat dit ook niet meer gaat. Zo een Sarr van Watford moet 25 miljoen kosten geloof ik, is een prima talent alleen een ruwe diamant. Dát is een speler die voor diepgang kan zorgen.

En dan? Nieuwe trainer met huidige selectie én beleid gaat niks veranderen. Dit moet bij de kern worden opgelost en dan begint het bij de TD en het bestuur. Al zou je de beste trainer - wie dat ook moge zijn in de ogen van Barcelona en de fans - aanstellen, die zal hier niks mee kunnen. Het afbreukrisico is immens; niemand van naam vaart mee op een zinkend schip. Ik denk dat Barca fans me gaan uitlachen maar ondanks Mourinho's tactieken is hij als persoon wel iemand die in de selectie poppen kan breken en niet schuwt om de gevestigde orde naar de bank of uitgang te trappen. Let wel; ik heb het primair over zijn managementstijl. Tactisch zou het me niet verbazen dat ie de ene uiterste of het andere uiterste zou presteren; namelijk dat ie het team aan de praat krijgt of dat ie het DNA van Barca gaat slopen. Niks sarcastisch of rot bedoeld dus pak het niet persoonlijk op.

15 augustus 2020 om 10:34

De heer Flick stapte ook in bij Bayern. Dezelfde selectie, Hetzelfde bestuur, hetzelfde beleid, 180 graden andere resultaten met gister als hoogtepunt.

15 augustus 2020 om 12:30

Dat soort vergelijking valt niet te maken met Barca.

15 augustus 2020 om 13:13

Gezien je gebrek aan onderbouwing, ben ik reuze benieuwd waarom niet?

15 augustus 2020 om 14:51

Ik wou hetzelfde van jou zeggen maar goed, omdat je ernaar vraagt. Bayern geldt al jaren als financieel een van de gezondste clubs in voetballand. Onder Flick zijn - uit mijn hoofd - Perisic, Gnabry, Davids en recent Sane - aangetrokken, voor significant lagere transfersommen t.o.v Barca. Hij heeft het gat van Robben en Ribery weten op te vullen. Heeft tijdelijk James en nu Coutinho gehuurd. Met andere woorden: Flick stapte niet op een zinkend schip maar heeft toch goede veranderingen doorgevoerd.

15 augustus 2020 om 16:09

James heeft nooit onder Flick als hoofdtrainer gespeeld, maar onder Kovac, die op 3 november 2019 door Flick werd opgevolgd toen het crisis was daar. James speelde tot 1 juli bij Bayern. Ook Perisic en Davies zijn gehaald voor hij kwam, Gnabry ook al heel veel eerder, zelfs voor Kovac. Blijft Sane over en die heeft nog geen bal geraakt voor Bayern. Goede vergelijking...

15 augustus 2020 om 18:56

Zoals Robbinoort al zegt zijn jouw voorbeelden niet van toepassing. Flick heeft met dezelfde spelers als Kovac te maken gehad. Hij heeft muller zelfs weer laten opbloeien waar iedereen hem onder Kovac al afgeschreven had. Bayern stond in de competitie laag en het spel zag er ook niet uit.

15 augustus 2020 om 21:46

Prima hoor, foutje ten aanzien van de spelers. Blijft staan dat je het bestuur en financieel beleid van Bayern niet kunt vergelijken met die van Barca.

Als dit waar is, is het maar goed dat Espanyol gedegradeerd is. Ik wil niet weten wat er van de tribunes was nedergedaald als Pochettino zich uit bij Espanyol had laten zien met Barca. Overigens zit die club diep in zijn hart en kan ik me niet voorstellen dat dit waar is.

15 augustus 2020 om 09:44

Naja, met Covid-19 zal er toch een tijd zonder publiek gespeeld worden. Daarnaast zie ik Poch hier niet instappen, die kan bij een club waar de situatie beter is ook wel aan de slag. Vervanger van Favre bij Dortmund zou leuk zijn bv.

15 augustus 2020 om 09:52

Inderdaad. Tel dat op bij het feit dat hij bij de fans al 6-0 achterstaat door zijn verleden en je weet al bijna zeker dat dit gerucht naar de prullenbak kan.

Je moet binnenkomen zoals Klopp ook deed bij Liverpool. Goede afspraken maken, de juiste verwachtingen uitspreken. En de tijd krijgen. Veel trainers krijgen tegenwoordig de tijd niet, terwijl die trainers vaak wel het succesvolste zijn. Maar bij Barça moet je gaan bouwen aan iets nieuws. En er moet vooral niet worden verwacht dat je 3 prijzen wint in je eerste jaar als trainer. Xavi is dé kandidaat natuurlijk, maar dan wel in de toekomst. Waarom niet eerst als assistent en later doorschuiven? Die optie hoor ik eigenlijk nooit.

15 augustus 2020 om 08:23

Het nadeel is dat er volgend jaar verkiezingen aankomen. Nieuwe kandidaten koppelen zich vaak aan coaches (of spelers) als verkiezingsbelofte. Dus lastig moment voor een lang contract. Kandidaat Font vroeg vervroegde verkiezingen aan na gistere

De onzin dat Pochettini niet bij Barca zou willen werken duurde net zo lang tot hij bij Espanyol vertrok. Supporters willen niet horen dat je naar de grootste concurrent vertrekt. Maar zodra de geldbuidel rammelt is die retoriek wel vergeten.als je wilt kun je bijvoorbeeld een lijst van meer dan 30 spelers samenstellen die zowel voor Ajax als Feyenoord hebben gevoetbald. Je kon je dat bij bijvoorbeeld Johan Cruijff en Wim Jansen totaal niet voorstellen, maar het gebeurde gewoon. Ik weet zeker als Poch maar genoeg centen en toezeggingen over renovatie van de selectie krijgt dan gaat hij echt wel naar Barca.

We zullen de komende dagen/weken elke dag nieuwe kandidaten voorbij zien komen. Echter is het probleem de selectie en het bestuur. Barca wordt al jaren slecht bestuurd. En denk dat geen weldenkend trainer met een status zijn vingers hier aan wil branden.

15 augustus 2020 om 08:56

Arna / Het bestuur krijgt geen 8 doelpunten tegen he. Laten we zeggen dat in januari van dit jaar, de barcelona fans nog heel optimistisch waren, alles was goed, Setien was er eindelijk bij want Valverde kon er zogenaamd niets van. Maar ik ben het met je eens dat geen enkele trainer in dit zinkende schip wil stappen.

Deze ploeg heeft groot verandering nodig, begin met die voorzitter,verdeleging, en andere oude spelers. Messi moet ook vertrekken hij verdient te veel en weegt zwaar op de begroting

Het maakt allemaal niet veel uit wie je er neerzet als de randvoorwaarden niet goed zijn. Er moet flink aan de selectie gesleuteld worden en veel dorhout verwijderd worden. Nieuwe speelstijl erin slijpen en daar de juiste spelers bij zoeken. Als je daar de financiele middelen niet voor hebt, dan gaat geen enkele trainer het veel beter doen. Ook moet je duidelijk communiceren dat je in een overgangsfase zit en dat je de komende jaren niet direct succes hoeft te verwachten. Dan moet je dus ook de trainer die je aanstelt voor jaren het vertrouwen geven, want er gaan vast nog wat meer afstraffingen komen tijdens de overgangsperiode.

15 augustus 2020 om 08:59

@ Mas D / Duidelijk communiceren dat je in de overgangsfase zit, en dat in messi zijn laatste jaar bij de club. Het is op dit moment chaos. Niet alleen de afstraffingen gaan nog komen, er staan veel meer problemen op de loer. De meeste fans die naar het Nou Camp komen, zitten daar voor messi, als die wegvalt, dan is er geen enkele speler met aantrekkingskracht meer, en dat ga je toch wel zwaar in de stadioninkomsten voelen.

15 augustus 2020 om 11:07

Want komt er ook niemand meer naar Real? Die kwamen dan ook allemaal voor Ronaldo als je serieus denkt dat mensen alleen komen voor Messi.

Beste optie is geen van de drie. Bielsa is de gedroomde kandidaat. Maar dit barca bestiur is kampioen foute besluiten nemen.

Ik vind dat Messi tekort wordt gedaan. Hij nog steeds de beste voetballer van de wereld mits gemotiveerd. Hij kan het niet alleen. En dat is wel waar de club op geparasiteerd heeft . Barcelona had een bepaalde speelstijl. Toen Valverde werd aangenomen was dat het begin van het einde. Ten eerste hij verlogend de Baca filosofi. Vervolgens werden er spelers gehaald die geen Barca niveau zijn en niet in het spel passen. Het bestuur dat maar wat aan rommelt en geen duidelijke visie heeft. Messi heeft aan de bel getrokken en ze gewaarschuwd. Vind je het gek dat hij niet gemotiveerd is.

15 augustus 2020 om 09:06

Aan de bel trekken en dan zelf zo voor de dag komen en bij balverlies geen meter teruglopen notabene als aanvoerder? Dan ben je niet meer de beste ter wereld. Als, als... ja daar heb je niks aan. Je moet dus hopen dat meneer er zin in heeft. Hij laat het vrijwel alleen nog zien tegen kleinere clubs in eigen land waar hij nogal veel vrije trappen mee krijgt en beschermd wordt. Op dit niveau zie je waar spelers echt staan. En Messi is niet meer goed genoeg. Hij heeft het alleen bij vlagen nog. Maar vergeet niet, voor alleen al dat salaris haal je meerdere versterkingen voor de toekomst. Ze zijn idioot als ze met hem doorgaan.

15 augustus 2020 om 09:30

Messi wordt helemaal niet te kort gedaan. Hij kan nog steeds fantastische dingen met de bal, alleen het spel is wel veranderd. Daardoor heeft hij nu dermate serieuze zwakheden in zijn spel (zijn totale afwezigheid als zijn ploeg de bal niet heeft) dat het zijn team schade toebrengt. Een paar jaar terug kon die speelstijl nog wel, maar nu niet meer als je de absolute top wilt zijn. Bij Bayern zijn immers alle 11 spelers druk bezig zowel in balbezit als bij balverlies. Dat kun je niet compenseren. Aan de bal is Messi nog altijd de beste, maar zonder bal begint het toch wel dermate zorgelijk te worden dat je hem niet meer de beste speler ter wereld kunt noemen. Je ziet dat hij op leeftijd begint te raken, waardoor zijn statistieken steeds menselijker beginnen te worden. Nog steeds tegen de subtop en lager een geweldenaar. Maar zijn gebrek aan loopvermogen en werklust is in de topwedstrijden een probleem.

Sinds 2013 is Barcelona een zinkend schip. Mensen Julie moeten beseffen dat het limiet geen trainers probleem is maar van spelers. Barcelona kan het gewoon ni meer in de CL 1 ze hebben niet het ploeg daarvoor. Alles werd verbloemd door la liga. Ma als je kritisch was zag je dat er al problemen waren. Messi verbloemde ook alles. Ze mogen eigenlijk Bayern dankbaar zijn omdat alle problemen van Barça werden zichtbaar met als punt 1 de spelers. Een Franse analist gespecialiseerd in Barça zei Messi moet goed nadenken wat hij gaat doen want de supporters moeten niet verwachten dat er 10 topspelers gaan komen. Bartomeu blijft zeker nog 1jaar. Messi is al 33 hij kan ni in een ploeg blijven dat het nu ni meer kan opboksen tegen een absolute topploeg. Bayern wou niet winnen ze wilden Barça vernederen, van de kaart vergen, hun identiteit weg doen. Voor veel specialisten en voor mij ook persoonlijk was dat e grootste voetbal vernedering Bayern bleef maar gaan was er 6min blessuretijd gingen ze nog goals maken. Hoe kan je zo genadeloos zijn. Dit was gewoon een vernedering dat zelfs Flick het gênant vond. Het grote Barcelona tiki taka werd gewoon van de kaart geveegd. Ze konden niks doen niks. Semedo volgend mij gaat hij in therapie wat Davies met hem heeft gedaan pff vakantie gaat hem goed doen.

Dit is vernedering omdat Bayern, en Duitse teams in het algemeen, geen mededogen kennen. Zij voetballen gewoon 90 minuten, en nemen terecht geen gas terug. Waarom zou je? Als het goed gaat en de goals erin vliegen ga je toch lekker tot het eindsignaal door? Ze hebben groot gelijk. Het is Barca die niet voor de dag komt en dit toelaat, Bayern doet gewoon zijn ding voor hunzelf en de fans. Ze gaan ook niet "nederlands" vernederen met hooghouden, schaartjes enzo he. Ze trappen er gewoon goals in. En dat wil de kijker uiteindelijk ook.

Bij Barcelona ontbreekt imo een manager/football director met visie. Het is heel makkelijk om de schuld op Setien af te schuiven, de selectie is niet gebalanceerd en ik weet niet of hij sterk genoeg is om transfers tegen te houden. Het bestuur zal alleen naar de financiën en namen kijken, de trainer is niet in de positie om invloed te hebben op beslissingen. Dan is het de manager die als hub in het netwerk tussen trainer, spelers en bestuur de juiste beslissingen moet nemen en knopen moet vastbinden.ik zie totaal geen visie, gedachte in het aankoopbeleid de laatste jaren.coutinho en Dembele zijn voor belachelijke bedragen gekocht. Coutinho past in het systeem, maar is een mooi-weer-voetballer. Niet consistent genoeg als vaste linksbuiten. Dembele is talentvol en goed, maar niet voor dat bedrag. Als je zo'n speler moet je hem oppikken in Frankrijk, niet voor 180 miljoen in Dortmund.frenkie is een leuke investering voor een redelijk bedrag, maar als je 80 miljoen neertelt moet een speler er direct staan en world-class talent hebben. Dat heeft Frenkie niet, we zagen hoe Thiago hem van het veld veegde, nota bene de Thiago die je zelf liet gaan.en tot slotte de kers op de taart; Griezmann. Je koopt 1 van de beste schaduwspitsen ter wereld om hem als linksbuiten op te stellen, een positie waar hij totaal niet de eigenschappen voor heeft. Puur omdat je niet met 2 spitsen kan spelen, omdat Messi anders niet tot zijn recht komt. Dan moet je ook niet Griezmann kopen, weggegooid geld.barcelona heeft een goede football director en visie nodig. Een revolutie. En een revolutie start je groot, niet klein. Als ik Barca was zou ik Messi verkopen en laten zien dat ik echt iets wil veranderen. Dan kan je lekker 4-4-2 diamond spelen. Je hebt met Busquets een speler die erg goed is met de punt naar achteren, twee goede box-to-box spelers als Pjanic en de Jong. Griezmann en Suarez die als twee spitsen kunnen spelen en met Semedo en Alba twee backs die de hele flank kunnen bestrijken.dan kan je het geld investeren in een 10 (de Bruyne, Dybala) en een spits (martinez) en de verdediging. Met het vertrek van Messi zullen andere spelers zich ook veel beter kunnen ontplooien. Ik heb sterk het idee dat de aanwezigheid van Messi het team simpelweg in de weg zit. Tactisch moet alles op hem afgestemd worden en alles moet via hem lopen. Je kunt zeggen dat alles via hem loopt omdat het team er niks van bakt, maar daar geloof ik niet in. Alsof we Griezmann niet hebben zien spelen bij Atletico bijvoorbeeld.

Als je Griezmann in de punt zet, of als valse spits, en niet als adjudant van Messi, dan is hij automatisch al beter. In de omschakeling is hij geweldig als hij de diepte in gestuurd wordt, maar hij kan de spits ook bedienen. Dan heb je meer een type Benzema nodig dan een egoist als Suarez. Om dit alles was Griezmann ook een domme aankoop. Coutinho is overschat, maar kan ook beter dan dat hij daar tot nu toe heeft laten zien. Dembele is ook overschat, die kan denk ik niet echt beter.

15 augustus 2020 om 10:12

Als je Coutinho laat voetballen met Puig, de Jong, Pjanic, Messi en Griezmann in de spits zal hij het als linksbuiten echt wel goed doen. Alba, Umtiti, Piqué en Senseo hebben het op dit moment helaas allemaal niet. Zet hier Grimaldo/gaya, Lenglet, García en Roberto een aantal jaren meer en je hebt voetballend een goede verdeling, die tevens snelheid hebben.

Eerst moet het bestuur weg. De voorzitter en technisch directeur voorop. Pas dan kan een trainer zijn werk goed doen en worden afgerekend op de resultaten. Want alle toptalenten krijgen kans en worden verkocht en er staat nu een hele scheve selectie. Dus welke trainer er ook komt, hij zal moeten roeien met de riemen die hij heeft.

Koeman zou op dit moment de perfecte trainer zijn voor Barcelona. Iemand die zich niet laat leiden door bepaalde vedetten. Bij Barcelona lijkt het erop alsof de macht bij sommige spelers ligt en dan doel ik met name op Messi natuurlijk. Hoe vaak horen we wel niet dat hij de leiding van de club chanteert door te dreigen met een vertrek als iets niet gaat zoals hij wil.

Ik denk dat Xavi bewust wacht tot spelers en Pique Messi weg zijn. Niemand wil de trainer zijn die besluit dat deze clubiconen niet meer goed genoeg zijn, en dat zit er de komende 2 jaar wel aan te komen.

Ik geloof echt niet dat Poch overweegt om coach van Barcelona te worden. Het gaat niet op bij mij.

Van deze spelers kan niemand top elftal maken.
Tip spelers zijn oud geworden en aankoop beleid is 10x niets

Als Messi weggaat, dan komt er wel wat vrij qua budget. Het zou ook verfrissend zijn. Het Barca van Guardiola was een team/machine, maar Barca is steeds meer een team geworden dat rondom Messi gebouwd is en ook op Messi leunt. Een nieuw team opbouwen onder de huidige leiding zie ik niet gebeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren