Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona neemt per direct afscheid van Quique Setién’

Laatste update:

Barcelona stuurt trainer Quique Setién per direct de laan uit, zo meldt Fabrizio Romano van Sky Italia. Volgens de doorgaans goedgeïnformeerde journalist willen de Catalanen na de totale afgang tegen Bayern München (2-8) in de kwartfinale van de Champions League niet meer verder met de oefenmeester. Setién heeft een contract tot medio 2022. Gianluca Di Marzio, eveneens journalist voor Sky Italia, meldt dat ook sportief directeur Éric Abidal ontslagen wordt door Barcelona.

Setién werd op 13 januari van dit jaar aangesteld als opvolger van Ernesto Valverde, die vanwege de tegenvallende prestaties op straat werd gezet. De coach kende een redelijk goed begin bij Barcelona, maar zag zijn ploeg na de coronabreak de voorsprong in de competitie met Real Madrid al snel verspelen. In de Champions League werd in een dubbele confrontatie nog wel afgerekend met Napoli, maar tegen Bayern werd Barça vrijdag volledig van het veld gespeeld.

"Dit is een waanzinnig pijnlijke nederlaag", zei Setién na afloop in gesprek met Movistar. "Het team is overlopen, Bayern was superieur. Het is voorlopig nog te vroeg om na te denken over mijn toekomst bij Barcelona, dat is ook niet aan mij." Gerard Piqué sprak na afloop van het duel met Bayern uit dat het dieptepunt bereikt is en dat er ‘vers bloed’ nodig is om dingen te veranderen. Setién wordt geconfronteerd met de woorden van de verdediger.

“Ik ben hier zes maanden en weet nog niet alles. Hij heeft waarschijnlijk gelijk, er moet iets veranderen”, bekent Setién. “De realiteit is dat dit voor heel veel frustraties zorgt. Deze nederlaag doet pijn. Niet alleen voor mijn toekomst, want ik ken dit vak. Het is pijnlijk als ik denk aan de club en de fans. Alles moet binnen een breder perspectief worden geanalyseerd. De geloofwaardigheid van een trainer wordt klein als zoals gebeurt. Piqué zit al zijn hele leven bij Barcelona en zijn reflectie is logisch. Ik weet niet hoeveel dingen er moeten veranderen.”

Barcelona-president Josep Maria Bartomeu wilde na afloop nog niet vooruitlopen op de beslissing over de toekomst van Setién. “Het was een hele moeilijke avond”, aldus Bartomeu. “Het spijt voor de fans, we waren niet het team dat de club moet vertegenwoordigen. We gaan beslissingen nemen, over sommige dingen hebben we al nagedacht. Ik ga niet niet zeggen wat dat voor dingen zijn, dat zal de komende dagen wel blijken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi op tijd en terecht.Edit: hiermee wil ik niet aangeven dat Setien alle schuld verdient, maar dit moet onderdeel zijn van een grote schoonmaak met nieuw bestuur.

14 augustus 2020 om 23:55

Dit lijkt me meer op het conto van de TD en president te schrijven. De meest onbegrijpelijke transfers gedaan met een ongebalanceerd elftal als gevolg.

15 augustus 2020 om 00:01

Sinds Neymar weg is, zijn ze de weg helemaal kwijt. Zij hebben de opvolger van Neymar gezocht en dat heeft ze heel veel geld gekost, gegokt en hard verloren. TD en president is volgend seizoen weg, Barcelona blijft wel met schade.

15 augustus 2020 om 00:06

Besef even dat Barcelona in de laatste vier jaar het meeste geld heeft uitgegeven aan transfers van alle ploegen maar dat dit totaal niet te zien is in het veld en dat nog steeds de deels uitgebluste vedettes de kar moeten trekken. Lachwekkend wie daar de transfers heeft gedaan, een willekeurige persoon had het nog beter gedaan. De basiselftal van Bayern heeft exact 100 miljoen gekost. Kwestie van een juist beleid.

15 augustus 2020 om 00:10

- El Fenomeno

Ik denk dat de omstandigheden bij Barcelona gewoon niet zijn gemaakt om andere supersterren te laten slagen, zolang de grootste van de club daar nog loopt.

Het is moeilijk om met de ego’s van vandaag de dag, ze te laten schitteren met al het potentieel en zichzelf toch ondergeschikt maken aan Leo.

In beginsel was het terecht, maar als je de grip als Europese topclub begint te verliezen heb je een probleem...

15 augustus 2020 om 00:12

@cmg.. Is die coutinho anders geen leuke vervanger voor Neymar? Viel best aardig in 😅

15 augustus 2020 om 00:13

el fenomeno, dat ligt ook aan de trainer, je moet ballen hebben om t systeem om te gooien, maar nee, mag niet, barca legacy, bla bla. Als je 4231 speelt, zet je frenkie naast busquets, messi/coutinho/dembele middenveld, griezmann spits, of je laat suarez in de spits, coutinho op 10, messi op rechts, griezmann vanaf links, opties zat om mee te puzzelen, maar nee coutinho moet op snelheid de linker achterlijn halen en een voorzet geven, ja wat denk je zelf

15 augustus 2020 om 00:17

Het is ook niet een al te moeilijke taak, ik snap het echt niet. Je weet dat Griezmann geen linksbuiten is en je haalt hem voor linksbuiten. Simpel voorbeeld. Zo oliedom.

15 augustus 2020 om 00:35

Eens met dat het bestuur lachwekkend slecht is , maar als je met 4 verdedigend ingestelde middenvelders speelt dan verdien je het om ontslagen te worden.

15 augustus 2020 om 00:37

@zola#1 - Dat is zo'n kulargument. En wat was Messi dan met Eto'o, Xavi, Iniesta, Busquets, Henry, Neymar, Suarez, Sanchez, Fabregas, Pedro, Villa, Ronaldinho, etc.? Waren dat geen supersterren dan en moesten ze zich onderschikken aan Messi? Het ligt echt aan het bestuur die totaal geen know-how hebben wie ze moeten halen en als ze in het plaatje passen van de trainers die allemaal bij Barcelona hebben gezeten.

15 augustus 2020 om 00:48

bocherief/ Griezmann dat die bij Barcelona rondloopt is met echt een groot raadsel, een van de vele aankopen van Abidal die gewoon onbegrijpelijk is en laat zien dat zijn netwerk niet verder reikt dan franse spelers, Het is een utopie om zo te gaan spelen, Alba moet ook een keer flink aangepakt worden (wilden een ander woord gebruiken maar laat ik dat maar niet doen ) want die speelt ook echt als een drol, Semedo moet direct vervangen worden door die speler van Leiceister City. Het gaat tijd kosten om dit wanbeleid weer recht te draaien en tegen die tijd is Messi al gestopt bij Barcelona. Je moet Messi trouwens nooit weg doen of sturen je moet hem die keuze zelf laten maken.

15 augustus 2020 om 01:16

Dat klopt wel maar dat waren spelers van een ander niveau dan 99% van wat er nu rondloopt. Dus de huidige selectie moet zich wel degelijk aanpassen aan Messi.

15 augustus 2020 om 01:36

Maar daar gaat het niet om. Is dat per se de schuld van Messi? Of ligt dat meer aan de TD die geld erin pompt en uiteindelijk kulaankopen koopt? Messi is ook net zo goed als het materiaal, zelfde geldt als een trainer. Een trainer is net zo goed als het materiaal op basis van zijn tactisch vermogen en als er alleen maar pionnen worden gekocht terwijl je voor torens, koninginnen, paarden, lopers, en koningen vraagt, dan wordt het voor een trainer ook een lastig verhaal.

15 augustus 2020 om 02:16

Inderdaad, het beleid van Bayern is een schitterend voorbeeld voor iedere Europese topploeg. Bayern heeft heel lang maximaal 40 miljoen betaald voor de beste spelers. Enkel voor Lucas Hernandez werd 80 miljoen betaald. Coutinho huren ze voor 8,5 miljoen en mogelijk gaan ze hem afkopen. Dat zal waarschijnlijk ook meer zijn dan 40 miljoen. Barcelona speelde het beste voetbal ooit vanaf eind 2008 tot eind 2012. 4 jaar lang. Waarop in 2013 Barca als team minder was maar Messi dan zijn meest productieve jaar speelde. En ja met Neymar erbij tussen medio 2013 en medio 2017 was er nog een kwaliteitsinpuls. Maar de laatste 3 jaar stellen ze niets meer voor. Neymar weg en Iniesta weg dat was er teveel aan.nu moeten ze volledig opnieuw beginnen. De verwachtingen zijn natuurlijk altijd torenhoog bij een club als Barcelona, maar aan de ene kant is het ook wel logisch dat ze niet meer hetzelfde niveau halen van pakweg 2010 of 2011 met Xavi, Puyol, Iniesta, Pedro, David Villa,.. Dat was gewoonweg het beste voetbal ooit. Ondertussen sinds Pep Guardiola vertrok 8 jaar geleden zijn steeds meer ploegen op een andere manier gaan voetballen tegen Barcelona. Een bus plaatsen als ze de underdog waren was een van de oplossingen... Maar nu enkel nog Piquã©, Jordi Alba en Messi als eigen product overblijven is het dna stuk. Trouwens vind ik dat Messi en Piquã© niet meer dezelfde spelers zijn als vroeger. Met de jaren heb ik het gevoel dat Messi steeds meer wandelt en minder een loopactie of diepgang gaat zoeken. Een jonge Messi deed dat wel en ging jagen. Natuurlijk op andere vlakken heeft Messi zicht ontwikkeld waardoor hij toch aan zijn jaarlijks aantal doelpunten en assists raakt. Piquã© vind ik een te trage verdediger naast Lenglet. Naar mijn mening sluit Messi best zijn laatste seizoenen af bij een club die al draait. Misschien niet bij Bayern maar terug bij Pep Guardiola. Win win win situatie hebben we dan hier, goed voor Messi, goed voor City en goed voor Barca want daar moeten ze nu alles omgooien en dus ook financieel alles herbekijken en starten ze best met een totaal nieuwe selectie. maw eerst alle grootverdieners weg. En de betere eigen producten behouden. En de verwachtingen verlagen tot maximaal top 4 in La Liga en dus groepsfase CL elk jaar behalen. Voor het overige nogmaals, het beleid van Bayern op vlak van budgetten, uitgaven, inkomsten is gewoonweg schitterend en volgens mij het beste beleid onder de Europese topploegen.

15 augustus 2020 om 05:13

Pochettino zou klaarstaan om op te volgen. Indien er geen verkiezingen komen.

14 augustus 2020 om 23:59

Ja, nu is het lek boven ... probleem opgelost ...

15 augustus 2020 om 00:05

Inderdaad, volgende trainer aanstellen, kan je komende kerst dan weer ontslaan en gewoon verder gaan.

15 augustus 2020 om 00:06

Ach ja het is een makkelijke zondebok. Net zoals een Semedo en Roberto dat zijn. Bij een blamage als deze moet er naar Ter Stegen, Alba, Busquets, Piqué, Suarez en Messi gekeken worden. Want die stelden allemaal niets voor.

15 augustus 2020 om 00:08

Alba stond een partij slecht te verdedigen bij die eerste goal.

15 augustus 2020 om 02:42

Voornamelijk Piquã© en Busquets. Ik denk dat Messi gewoon geen zin had wanneer ze al na 27 minuten 1-3 achter staat en nog eens 4 minuten later 1-4, je weet dan al dat het gespeeld is, in extremis tegen een mindere ploeg kan je nog spelen voor verlengingen maar tegen dit Bayern weet Messi dan ook wel al dat je 1-3 of 1-4 niet meer goed gaat maken.. Bij éã©n van de laatste 2 doelpunten, ik denk de 2-7 maakte Messi balverlies en ik heb een gevoel dat hij dat expres heeft gedaan om de afgang groot genoeg te maken zodat er eindelijk eens wat veranderd binnen het bestuur.2-6 verliezen van Bayern Munchen is erg maar daar kan men nog mee leven als je op voorhand de underdog was. Maar 5 doelpunten verschil of 2-7, is toch duidelijk een afgang. En het werd uiteindelijk zelfs een extreme afgang met 2-8, dat zelfs in de historie boeken zal staan. Dit is voor Barca een afgang dat geleden is van 1946..

15 augustus 2020 om 06:45

@mmathias: ja busquets was drama. Hij begon ook lekker met 2 foute passes in 15 seconden.

15 augustus 2020 om 07:18

Beide backs waren te gelijk weg. En kwamen daardoor te laat terug.

Kunnen we het bestuur ook niet ontslaan toevallig?

15 augustus 2020 om 00:08

Barcelona zit in een nare situatie nu. Messi is veruit de beste speler van de wereld, maar hij bepaald wel of een speler bij FC Barcelona slaagt of mislukt. Als je de afgelopen ziet hoe Griezman wordt overgeslagen is gewoon pijnlijk. Suárez is zijn buurman en goede vriend en die krijgt wel elke bal. Dankzij Messi speelt Suárez daar nog, anders was die ook al lang klaar geweest. Voetballend kan hij het niet meer aan en natuurlijk laat hij nog vaak zijn klasse zien, maar voor een club als Barça is het gewoon niet meer goed genoeg.

15 augustus 2020 om 00:14

Messi beste speler ter wereld? Daarvoor laat hij het te veel af weten in wedstrijden waar zijn team hem het hardst nodig heeft. In zo'n wedstrijd speel je door Messi met een man minder, die brengt helemaal niks qua vuile arbeid en zorgde ervoor dat via links Bayern continu kon opkomen. Om de beste te zijn moet je het ook laten zien op de momenten die er tot doen en niet alleen tegen de kleintjes.

15 augustus 2020 om 00:18

Messi was wel de enige die het goed deed bij Barca vandaag. Als je een trainer hebt zonder plan en teamgenoten die verzaken, dan kan zelfs Messi het team niet dragen. CR had hier net zo goed niets aan kunnen doen.

15 augustus 2020 om 00:19

Kijk ik snap dat je nu vanuit emoties reageert. Waarschijnlijk ben je of Barca fan of hater aan je naam te zien. Maar Messi blijft gwn beste speler ooit. 1 wedstrijd verandert dat niet. Het probleem is dat hij onafhankelijk moet gaan spelen bij Barca en niet spelers moet verzamelen die alleen hem in t veld zien staan. Wat nu het geval is bij Barca

15 augustus 2020 om 00:33

Sorry hoor. Messi is een fantastische voetballer, maar hij deed vandaag werkelijk geen ene moer. Hij en al zn teamgenoten waren even slecht en tja ik had niet anders verwacht dan dat hij per direct ontslagen zou worden. Die komt het spelershotel niet eens meer in, die Setien.

15 augustus 2020 om 00:42

@Shiraz, als het één wedstrijd was had je mij niet gehoord. Dit loopt al sinds 2013/14 waarin messi het elke keer op moment supreme laat afweten in de nationale ploeg of bij Barça. Het is een geweldige voetballer maar niet de beste ooit.

15 augustus 2020 om 00:46

onzin, hij is 33 en zijn rol is niet vuil werk opknappen. de speler en rol die hij heeft heeft aanspeelpunten en diepgaande spelers nodig, of spelers die behoorlijk kunnen combineren, aannemen, doorbewegen. die zijn er helemaal niet. barca heeft een uitermate zwakke selectie vol met of middelmaat, of spelers die ooit wereldop waren maar nu te oud en niet fit genoeg meer. Weet je wie pas slecht was? Een 10 jaar jongere frenkie de jong die door zijn leeftijd fysiek veel meer moet kunnen geven qua tempo en in de omschakeling. frenkie is de meest overschatte jonge speler van afgelopen jaar. juist hij met zijn jonge leeftijd moet minimaal de arbeid leveren

15 augustus 2020 om 00:54

Lewandoski in dit Barcelona zou er net zo verloren bij lopen als Messi dat doet, Nu loopt Messi wel vaker er bij alsof die niet mee doet dit is ook een kracht van hem, vind het altijd zo'n dood doener als fans roepen Messi loopt hij heeft geen mentaliteit, hij loopt letterlijk al 11 jaar. snap nooit dat dit altijd aangehaald wordt als ze verliezen. Daarnaast laat je Messi niet 20x per wedstrijd achter die back aan hollen dat doet Ronaldo ook niet bij Juventus, die spelers moet je juist in posities brengen in posities waar ze iets kunnen brengen voor het team.

15 augustus 2020 om 01:19

Messi was niet goed joh vandaag, echt niet. En nee, ik ben geen hater.. Dat moet je er tegenwoordig bij schrijven.. Dom modewoord dat snel geroepen en gebruikt word.. De Jong was ook niet goed vandaag maar dat was niemand bij Barca, zeker ook Messi niet..

15 augustus 2020 om 10:59

@19messi33; hahaha idd! Ik weet het niet, maar als je zo ongelooflijk achter staat en de verdediging is ongelooflijk bagger... dan denk je bij je zelf ook van lama hangen. Dan kan je nog zoveel verdienen, maar dat doet echt wel iets met je.

Hahah wat een grap zeg. Wat kan hij er aan doen met zo’n hopeloze selectie. Heb het met hem te doen. Geen creatieve middenvelder. Backs die verdedigend kwetsbaar zijn, aankopen doen zoals Dembele, Griezmann en Coutinho die falen en Pique die op zijn retour is. Allemaal door het falend bestuur. Ze moeten het halve elftal vervangen of meer en daar hebben ze de middelen ook niet voor.

14 augustus 2020 om 23:55

Bewijst maar weer dat de o zo gehate Valverde die door alle fans erge dingen werd toegewenst een wereldprestatie heeft geleverd door La Liga meermaals binnen te halen

15 augustus 2020 om 01:54

Je comment bewijst anders ook tegelijk dat jij niets van de situatie van barca snapt.Met valverde was precies hetzelfde gebeurd dit seizoen en die la liga op hem schrijven is nogmaals een bewijs van weinig kennis en begrip van barca’s situatie. Barca voert wanbeleid en valverde en setien zijn onderdeel geweest van die wanbeleid. Naast de miljoenen die geinvesteerd zijn in spelers die het niet waarmaken en een verouderde kern. Maar blijf vooral Doen alsof valverde wonderen verrichtte

14 augustus 2020 om 23:56

Ik vond Coutinho anders prima invallen vandaag.

15 augustus 2020 om 00:05

Klopt maar die speelt niet eens bij de club waar veel geld voor is betaald. Dat zegt alles over het beleid daar. Coutinho zelf is een fantastische speler hoor.

14 augustus 2020 om 23:57

Kijk maar eens wat Hans-Dieter Flick heeft gedaan met Bayern, na het vertrek van Kovac.

14 augustus 2020 om 23:59

Bayern had de selectie, de spelers wouden aanvallend voetbal spelen, de spelers wouden en konden maar mochten niet van de coach, dat is wat anders. Bij Barcelona kunnen ze het niet meer.

15 augustus 2020 om 00:02

JE vergeet dat sommige spelers totaal niet achter idee van Kovac stonden en dus een nieuwe coach nodig hadden om zo goed als vandaag te spelen. Zoiets gebeurd vaak binnen een club. Zoals CMG- hierboven aangeeft, de spelers hebben begin het seizoen echt geprobeerd spelstijl van Setien toe te passen, maar dit lukte gewoon niet omdat ze te oud zijn. Dat is de werkelijkheid. Coach ontslaan is dus ergens jammer, want nu moeten ze weer wennen aan een nieuwe coach die wellicht hele andere ideeën heeft.

14 augustus 2020 om 23:57

Hij kon wel wat meer voetbal en diepte in het spel brengen. Met spelers zoals Puig, Frenkie, Rakitic en Fati en Griezmann heb al wat. Maar deze man oogde zo hopeloos. Hij heeft het nog slechter gedaan dan Valverde. En dat is zegt genoeg.

14 augustus 2020 om 23:58

Valverde heeft het maximale gegeven dat klopt. Maar je weet dat je met Setien een totaal andere coach hebt. Ze wouden toch het Cruyff voetbal terug. Dan moeten ze niet denken dat het lukt met deze selectie.

15 augustus 2020 om 00:09

Maar wat moet je anno 2020 nog met het "Cruyff-voetbal"? Met alle respect, ik waardeer (of zelfs: adoreer) Cruyff in de juiste historische context, maar je kunt toch in 2020 niet met Barca spelen zoals Cruyff - of zelfs: Guardiola - het heeft bedoeld? Barca moet mee in een bepaalde, breed zichtbare tactische en technische ontwikkeling in het voetbal, daar past nostalgie niet in.

15 augustus 2020 om 00:13

Valverde heeft het fantastisch gedaan met matig materiaal. Hij speelde behoudend omdat de club niet anders kon.

15 augustus 2020 om 00:20

“Cruyff-voetbal” wint het van alle soorten voetbal, mits echt goed uitgevoerd à la Barca van pep. Ook zou het moeten winnen van modern atletisch voetbal à la Liverpool of Bayern, omdat je toch nooit in duels hoort te gaan door de snelheid van de bal.

15 augustus 2020 om 00:35

TilburgAjax. Vorig seizoen heeft Ajax laten zien dat je met aanvallend voetbal, prima de top kan bestormen.

15 augustus 2020 om 00:38

@j.cruijf dat klopt zeker maar dan moet je er wel het materiaal voor hebben en dat is juist het probleem bij dit Barca. er zit nul diepgang en nul creativiteit in

15 augustus 2020 om 01:05

@j.cruijf en @japie_krekel: met aanvallend voetbal kun je zeker de top bestormen, maar dat laat Bayern vandaag toch ook zien? Hoog verdedigen en druk zetten was ook een tactiek die Ajax ver bracht afgelopen jaren. Verzorgd en technisch voetbal in balbezit evenzeer. Het schort zoals Japie zegt momenteel in ieder geval aan het spelersmateriaal bij Barca. Daar kan Setien maar beperkt iets aan doen; in de winterperiode heeft hij wellicht niet voldoende kunnen/willen vernieuwen, maar het gaat ook om bepaalde wedstrijd-specifieke instructies, zoals vandaag: er stonden op een gegeven moment maar 5 of 6 spelers van Barca daadwerkelijk een man vd tegenstander te dekken. Volgens mij heb je dan het team niet meer in de hand. Edit: aantal spelers dat daadwerkelijk een tegenstander dekte schatte ik te hoog in

15 augustus 2020 om 00:02

Deels eens. Het bestuur valt veel aan te rekenen. Maar vandaag faalt Setien gewoon keihard. Wat was het hele idee achter S. Roberto en Vidal? Spelers van Barca konden het niet belopen en dan niet al je wissels benutten. Niet alleen voetballend, maar ook conditioneel afgetroefd.

15 augustus 2020 om 00:51

Maar niet alleen vandaag. Al sinds het begin hij er was. Niet omdat er af en toe leuk werd gewonnen was het de hand van Setien. Al heb je de spelers niet om een bepaalde speelstijl te hanteren, maak er dan op zn minst een ploeg van. Zelfs dat niet. Conditioneel en technisch kansloos vandaag die mannen van Barca.

15 augustus 2020 om 01:06

Eigenlijk was het gewoon je reinste arrogantie van Setien/barca om te denken dat je met deze spelopvatting wel weg komt tegen een Bayern dat echt rete-goed is op het moment.

15 augustus 2020 om 00:05

Zit je nou af te geven op couthino, de man met twee goals en een assist in de CL kwart finale?

15 augustus 2020 om 00:06

Nee dat ironisch is dat Coutinho niet speelt voor de club waar hij voor veel geld is gehaald. Coutinho zelf is een fantastische speler hoor.

15 augustus 2020 om 00:09

Veranderd toch niks aan het feit dat het een miskoop is en sinds zijn transfer naar Barca het nergens laat zien.

15 augustus 2020 om 00:14

Tja het is maar hoe je een speler gebruikt. Couthino speelde prima bij Liverpool en doet het ook prima bij Bayern. Maar bij Barca stond ie ineens linkbuiten?

15 augustus 2020 om 01:16

Sorry hoor maar als je zegt dat hij het prima doet bij Bayern dan volg je de Bundesliga waarschijnlijk niet. Zijn goede wedstrijden zijn op een hand te tellen.

15 augustus 2020 om 01:27

In de CL staat hij dit jaar op 3 goals en 3 assists. Verder 8 goals en 3 assists in 23 Bundesliga wedstrijden. Is toch prima voor een middenvelder?

15 augustus 2020 om 02:14

Ja als je alleen naar statistieken kijkt zijn dat prima cijfers. Echter is Coutinho extreem wisselvallig. Een goede wedstrijd om daarna vijf wedstrijden onzichtbaar te zijn(zoals bijv. Willian bij Chelsea). 5 van de 8 doelpunten heeft hij ook in twee wedstrijden gescoord, waren ook meteen zijn twee beste wedstrijden. Bovendien als je bij een ploeg als Bayern in de aanval speelt, dan kom je wel aan je doelpunten. Die spelen zeer aanvallen in een competitie die geen weerstand bied. Zegt ook wel genoeg dat hij de laatste keus is op de vleugels achter Gnabry, Coman en Perisic.

15 augustus 2020 om 00:11

Coutinho is gewoon een topspeler en geen miskoop. Hebben we vanavond gezien haha

15 augustus 2020 om 00:14

Hij is een hele goede speler maar zit helaas wel op de bank daar.

15 augustus 2020 om 00:16

Het bestuur moet ook worden aangestuurd door een trainer in z'n aankopen. Setien had gewoon helemaal geen plan. Het was geen team, er was geen visie en het was gewoon een stel vedetten die door individuele kwaliteiten het een en ander berichten. Het bestuur moet ook weg, maar op Setien een hand boven het hoofd te houden, absoluut niet.

15 augustus 2020 om 00:17

Je hebt voor een deel gelijk. Het bestuur faalt al jaren. Veel oude spelers kunnen het gewoon niet meer. Die Busquets loopt nog geen km hele wedstrijd! Die Vidal kan het tempo niet aan. Pique is te traag en zo kan ik even doorgaan. Echter was ik al voor de wedstrijd pissig op Setien. Hoe kon hij metdeze basis komen? Belachelijk. Puig was gewoon onze beste middenvelder in de wedstrijden die hij speelde. Waarom krijgt hij de kans niet? Ja, hij heeft geen ervaring in de CL, maar er is gewoon geen betere middenvelder. Busquets, Vidal, Roberto..... allemaal waardeloos. Ik wilde eigenlijk niets zeggen na deze wedstrijd, maar soms moet je gewoon wat kwijt. Busquets, Griezmann, Pique, Suarez, Vidal, Rakitic, Umtiti, Lenglet, Braithwaite... mogen allemaal wat mij betreft weg.

Dit zat er dik aan te komen.. bezem moet door de selectie.

15 augustus 2020 om 00:05

@burwatti waar ga je beginnen? zijn spelers over de hill maar die willen niet weg, omdat ze veel verdienen.

15 augustus 2020 om 00:06

Pique heeft het zo juist aangeboden. Maar dat is ook een man met een hart voor de club. Rakitic vidal griezman die gasten zullen dat niet doen

15 augustus 2020 om 05:01

Griezmann is te kort door de bocht speelt in een gek jaar en wordt niet naar zijn kwaliteiten gespeeld. Suarez hadeerder moeten vertrekken is sinds 2015 niet bruikbaar in de CL en benut niet de vrije ruimtes. Teams als Bayern Roma en Liverpool voetbalde aanvallend en dan heb je Suarez die niet mee kan in de counter of zuivere kansen benut.

15 augustus 2020 om 05:10

En daarboven, wie haal je ervoor terug? En vooral met welk geld? Of ga je gewoon 5 jeugdspelers in de basis gooien?

Heel sneu voor hem, laat Bartomeu maar eerst opzouten.

Laat Bartomeu en derest van de bovenkamer die bijdraagt aan deze puinhoop eerst vertrekken. Daar zit het grootste knelpunt..

Duh. En anders gaat ie zelf wel. Die staat geen seconde meer voor die ploeg.

Ik voorspel een ware revolutie bij FC Barcelona. Grootste lachertje is het bestuur.

15 augustus 2020 om 00:11

Ik voorspel ac milan 2.0 of manu 2.0. Jij mag kiezen

15 augustus 2020 om 00:16

Het is aan de leden of socio's om in opstand te komen. Bartomeu moet zo vlug mogelijk weg.

15 augustus 2020 om 00:23

@cruijfista wat praat jij nou weer. Toen Real kurkdroog was met prijzen en niks won toen Pep bij Barca was, kwamen ze er paar jaar later goed uit en wonnen ze 4 CLs in korte tijd. Dus dit kan juist een wakeup call zijn.

Natuurlijk wordt hij ontslagen, hele club en selectie zijn verrot maar zelfs dan nog mag je niet met 8-2 verliezen. Hoop alleen wel dat dit bestuur beseft dat het ontslaan van de trainer niks helpt tegen de problemen die er zijn binnen deze club

Pique zegt dat er vers bloed nodig is. Dan mag hij wel als eerste vertrekken hoor.. man man man wat is de verdediging (en de rest ook) van Barca ver afgezakt..

15 augustus 2020 om 00:07

Hij heeft zijn ontslag aangeboden dus wat meer respect voor die man mag wel. Hij steekt zijn hand tenminste in eigen boezem. Het is maar afwachten of de echte grootverdieners bij Barcelona dat ook zullen doen.

15 augustus 2020 om 00:49

Wat een kul, alsof Barcelona zijn contract zou gaan ontbinden, dat weet hij natuurlijk donders goed. Maar wanneer ik het voor het zeggen had, dan was hij toch de eerste die eruit vliegt.

15 augustus 2020 om 05:12

Door ook te zeggen dat er op bestuurlijk niveau iets moet veranderen gaat het wel richting dreigement. Als Messi dit ook zegt bv, gaat iedereen zeggen (als dat nu al niet het geval is) dat het bestuur moet vertrekken zodat de sterspelers niet vertrekken.en wat bedoelt Pique met dan wil ik wel vertrekken? Afzien van zijn contract, of uitbetaald worden en vertrekken?

15 augustus 2020 om 06:46

Ik neem aan dat als iemand aanbiedt vrijwillig te vertrekken, zijn contract niet uitbetaald hoeft te worden.

Deze champions league is dodelijk. Eerst Sarri nu Setien. Ben benieuwd naar zijn opvolger. Mij lijkt Pochentinno de beste optie. Dan moeten ze hem al we snel aantrekken zodat hij genoeg tijd heeft om zich aan te passen aan het team en andersom.

Het zoooo geromantiseerde Barcelona werd de afgelopen jaren verbloemd met de 'alle ballen op Messi' tactiek. Het team is verouderd gemiddelde leeftijd is pak m beet : 30 jaar. Oooh ooh het zo geromantiseerde Barca van vele Nederlanders en VZ'ers (ik zal geen namen noemen) al onze toppers MOESTEN er perse heen Frenkie, mocht niet anders, hoezo naar City onder Pep of hoezo spelen met Neymar en Mbappe. Of bij Mathijs hoezo naar Liverpool samen met van Dijk of naar PSG en leren van Thiago Silva en Marquinhos, nee Mathijsie moest en zou naar Barca, omdat wij zo graag Nederlanders daar zien. Shit, De Ligt was nog net geen NSB'er toen hij niet kwijlend daar tekende. Nee, het lag meteen aan Mino want iedere Nederlander wil toch daar spelen, nee lag aan Mino omdat Juve meer commissie bood. Wat bleek eindstand Barca had zelfs meer loon geboden dan Juve. De Ligt en Mino hebben aangegeven zich niet te vinden in de koers/plannen van Barca. Dit Barca is niet meer van weleer. Dream Team onder Cruijff, het Barca onder die andere Frankie, vervolgens vooruitgespoeld Guardiola nee nee ook de tijden dat La Masia van toegevoegde waarde was lijkt voorbij. Fati Ansu en Puig, zijn de laatste stuiptrekkingen sinds Sergi Roberto. Bayern is zooo gretig en gedreven om dit Barca eens te laten zien wat ze kunnen. Ironisch genoeg doet dit Bayern me denken aan het Barcs onder Pep. Ooh ooh het geromantiseerde Barca, waar men jeugdspeler Xavi Simons kwalijk nam toen ie naar PSG verkaste. 'Voor het geld', jaaaajaa want het heilige Barca is zoo goed bezig in de jeugdopleiding. Nee, ze hebben geen plannen voor en met de jeugd onder Bartomeu dus springt iedereen van boord. Als jeugdspelers onzinnige en onnodige aankopen zien als Braithwaithe, Coutinho, Griezmann, Firpo, Malcolm etc. vervolgens andere ongewild verkopen die wel goed drasien (Arthur) om weer iemsnd te halen die over the hill is, in Pjanic. Zou jij dan blijven?! Ter Stegen die zo'n grote waffel had dat hij beter is dan Neuer, nou dat heeft ie vanavond heel goed aangetoond. Nee, heren van het goede leven ... dit Barca zit hevig aan de beademing. Maar goed, let maar op - morgen in de krant en op VZ: 'Frenkie speelde slechts een lichte onvoldoende' ondanks de verpulvering door Bayern. Het masker was er vanavond 'even' af, dit is jullie geliefde (Barca) zonder make-up ahahaa niet zo fraai hé

15 augustus 2020 om 00:02

Matthijs ontwikkelt zich veel beter bij Juventus. Bij Barca had hij gedeeld in deze malaise en was hij geen steek verder gekomen. Vind ook van Frenkie dat ie de verkeerde keuze gemaakt heeft. Dit Barca zal vanaf 0 moeten beginnen, Frenkie zit voorlopig in een team waar weinig eer te behalen valt. Hij had beter naar een van die andere ploegen kunnen gaan, die hebben zeker op de korte termijn een betere toekomst dan Barcelona heeft. Straks is ie een van de jongens waar het van moet gaan komen en zo'n speler is hij helemaal niet.

15 augustus 2020 om 00:25

@Rob81 precies helemaal mee eens; men was verblind door de nostalgie en de Nederlandse historie met Barca. Wellicht geen PSG maar City onder Pep met De Bruyne was ook top geweest bijvoorbeeld. Al is het gedeeltelijk wijsheid achteraf maar dit had De Ligt toch goed bekeken itt De Jong. Verdedigen in Italië is toch de beste leerschool. Frenkie gaat voorlopig een droge periode tegemoet gezien de aanstaande renovatie daar.

15 augustus 2020 om 00:03

Jeetje hoeveel azijn heb jij gedronken. Het door jou oh zo geromantiseerde Barca bestaat wel degelijk. Daar doet deze dramatisch mindere periode niks aan. Leuk is anders, maar Barca is nou eenmaal een van de grootste clubs ter wereld. Nu even niet een van de beste, maar doe aub niet zo denigrerend over Barca.

15 augustus 2020 om 00:14

@RedondoNo5 Azijn? Barca de beste van de wereld? LOL waar zeg ik dat ik alles op deze wedstrijd baseer? Waar spreek ik onwaarheden dan? Ik snap dat het opsommen van de dwalingen en het weghalen van de sluier lelijk en zuur is maar ga mij niet van azijnzeiken betichten? Kijk alleen hoeveel Barca uitgeeft en wat dat opgeleverd heeft sinds 2018 tot op heden ... Oh nee, hoe durft men kritisch te zijn hé, dit komt nota bene van iemand met een Real legende als naam. Je roept maar wat. Ahahaha het wordt steeds gekker hier!

15 augustus 2020 om 00:29

Ok, @savano, op zich zegt @redondono5 nergens dat Barca de beste van de wereld is. Hij zegt wel dat Barca, ook na vanavond, een van de grootste clubs ter wereld is, wat op zich niet ongeloofwaardig klinkt en strookt met hun historie en reputatie. Maar ik ben het volledig met jouw betoog eens. Het was vanavond pijnlijk om te zien en Barca zal in alle lagen van de organisatie hard moeten ingrijpen om ook daadwerkelijk een van de grootste clubs ter wereld te blijven de komende jaren.

15 augustus 2020 om 00:42

@redondono5 natuurlijk is dat zo maar dat was United ook. dat wil echter niet zeggen dat je dan geen matige periodes kan meemaken. Barca gaat wel een paar jaar nodig hebben om weer aan te haken bij de absolute Europese top

15 augustus 2020 om 08:01

Waar spreek je onwaarheden? Barcelona bood niet meer geld aan de ligt dan Juve. Je roept maar wat om een punt te maken. In Spanje wordt altijd bruto vermeld en in Italië netto.

15 augustus 2020 om 08:58

Dus als Barça wel geschikte aankopen doet in de vorm van verjongende spelers als Frenkie en de Ligt en veel voetballiefhebbers /Nederlanders dat toejuichen aangezien het altijd zal gaan om 1 vd grootste clubs die ook nog eens de NL voetbalfilosofie (probeert) uit te dragen dan is dat gek in jouw ogen? Lijkt mij heel normaal. Dat nu het kookpunt is bereikt door mismanagement is duidelijk maar dat wij hopen dat er jonge nle toppers heentrekken is toch volkomen logisch, daar kijk ik nl graag naar. Een serie A trekt mij persoonlijk gewoon minder waar de 38 jarige nog lachend meekunnen. Premier league was helemaal top geweest om ze daar te zien. Dat het bestuur fouten maakt is evident, de verjonging is niet ingezet en aankopen renderen niet. Maar jongens van de ajax school daar zien spelen is toch alleen maar mooi? En dat zeg ik als psv fan.

Je zou denken, waarom? Aan de andere kant, beter. Deze selectie zal geen nieuwe spelers bij krijgen deze zomer, mede door covid 19. Daarom zal Barcelona maar een nieuwe inspiratie, motivatiebron moeten zoeken, na een 8-2 nederlaag zal deze schade lang niet hersteld zijn. Dus beter afscheid nemen. Ik wil erook gelijk bij aan toevoegen: de nieuwe coach van Barcelona zal ook niet veel kunnen veranderen. Tijd om alles en iedereen te gaan verkopen.

15 augustus 2020 om 00:38

Nou waarom? Hij gaat voor een 4-4-2 voor stabiliteit en wordt 8-2 overlopen. Puig de beste middenvelder zit op de bank. De eerste 20 minuten leek het alsof barca wel een klein kans had want bayern was zeker te pakken met diepgang Alleen had barca weinig diepgang door de opstelling die voor stabiliteit moest zorgen mar dat totaal niet deed. Maar dan vallen de goals uiteindelijk en is de wedstrijd klaar. 8-2 verloren, setien terecht ontslagen en barca mag veel spelers weg doen.

Alsof dat wat gaat helpen. De selectie is armoedig en daar moet de bezem doorheen. Daarnaast dient het hele bestuur van Barcelona weg te gaan,want ik zie deze ooit zo mooie en prachtige club onder hen alleen maar verder aftakelen.

Barcelona wilt wel heel graag ten koste van alles beter zijn dan Real Madrid (of op zijn minst te evenaren). In dit geval de trainers ontslaan per seizoen. Vond het al schandalig van Real om in een seizoen 2x een trainer te ontslaan. ot: Ontslag kan je terrecht of onterrecht noemen. Denk niet dat de nieuwe coach ballen heeft en de routiniers durft te vervangen. Anders krijgt die fittie met de Goat. Wanneer die er niet meer is kan Barca rustig beginnen met doorselecteren.

15 augustus 2020 om 00:52

Precies, uiteindelijk bepaald Messi daar alles. En zolang dat zo blijft, zal er niets veranderen. Knappe trainer die de ballen heft om Messi en zijn vriend Suarez aan te pakken. Gaat niet gebeuren. Dus gewoon honderd twintig miljoen euro aan die twee gasten blijven betalen komend seizoen totdat hun contracten aflopen. Pas daarna kan je gaan renoveren.

15 augustus 2020 om 01:19

Ja maar bepalen klinkt alsof hij de dictator dat over alle randzaken gaan (zou wellicht ook kunnen), dat gaat mij ook weer iets te ver. Laten we erop houden dat zijn invloed daar dermate grote is dat velen zullen zwichten.overigens daarop aangehaakt een saillant detail (voor de mensen die Messi nog steeds verdedigen en niet geloven hij geen invloed heeft op de opstelling): Icardi is ervan door gegaan met de ex-vrouw van Maxi Lopez. 3x raden wie goed bevriend is met Lopez en wie er dus niet speelt in het Argentijns elftal in de spits. Tja dan maar Higuain de schuld geven van het falen van Messi bij het nationaal elftal.

Het zou het bestuur sieren als ze uit zichzelf aftreden. Gebeurd dit niet dan is het dieptepunt zeker nog niet bereikt.

Niemand had verwacht dat Setien het seizoen zou overleven. Enige wat zijn carrière nog kon redden als Barca coach was de CL titel. Het werd enkel daarom uitgesteld. Nu nog hopen dat ze het hele bestuur ook eens omgooien voor de verandering en dan kunnen we langzaam herbouwen en wellicht over 2-3 jaar weer eens meedoen voor de CL.

15 augustus 2020 om 00:04

Jullie zijn Barcelona. Meedoen met de CL zal altijd een factor zijn. Als je tweede kan worden in de competitie ben je blijkbaar dus wel nog ergens toe in staat.

Ik ben vooral benieuwd wie Barcelona fabs qua trainers graag zien komen? Xavi wordt veel over gesproken, maar kan mij niet voorstellen dat men werkelijk denkt dat hij het kan oplossen.

Ookal zaten daar de beste trainers van de wereld bayern munchen als ze op dit niveau blijven voetballen pakken ze de champions league zonder twijfel !

Heb te doen met Setien en met terugwerkende kracht ook met Valverde. Iedere trainer die in dit Barcelona stapt komt er beschadigd weer uit.

15 augustus 2020 om 00:54

Dus niet instappen, lijkt me duidelijk. Xavi en Koeman zijn niet achtelijk en hebben niet voor niets bedankt. Pas na de renovatie willen ze instappen, niet eerder

Hij gaat Setien ontslaan, Abidal ontslaan, Grau ontslaan maar Barto vergeet het grootste probleem en dat is hij zelf.

yep met z’n alle Frenkie afzeike nee het hele elftal was niet opgewassen tegen Bayern. Moet nieuw bloed komen bij Barca

Waarom geven die clubs altijd een meerjaren contract? Geen enkele trainer maakt de tijd vol, en dat kost handen vol geld. Jaar contractjes lijken me beter?

15 augustus 2020 om 00:07

Zeker een goede vraag. Jaar contracten, met een optie voor een 2e seizoen is inderdaad beter.

Het lijkt eerder voor de kleinere clubs een manier om belovende coaches binnen te houden of in ieder geval een flinke compensatie voor te krijgen.

15 augustus 2020 om 00:12

Zo'n Setien had voor een jaar en een optie vast ook wel getekend bij Barcelona. Het is een matige coach die zo'n kans echt wel had gepakt. Ik kan me wel voorstellen dat een topcoach als Klopp er niet mee akkoord zou gaan, die hebben opties te over. Maar zo'n Setien?

15 augustus 2020 om 00:16

Nou ik denk juist dat topcoaches het zelf ook fijn vinden, met name omdat ze dan geen beslissingen hoeven te maken waardoor alles geforceerd moet gaan.

Wat je nu hebt zijn trainers die express saboteren om ontslagen te worden.

Wat betreft Setien, ken ik zijn werk als coach, buiten Barcelona totaal niet. Van wat ik tot nu toe heb gezien vraag ik mij wel af, was Valverde zoveel slechter?

15 augustus 2020 om 00:56

Omdat ze anders geen trainer kunnen krijgen. Elke trainer weet dat ie zich naar Messi moet schikken en dat hij eruit vliegt als het mis gaat.

Hopeloze trainer, tactisch erg zwak maar het zwakste zijn de mensen die daar het technisch beleid bepalen. Maar ook die spelers die achterin de bal rondspelen alsof ze tegen een amateurclub spelen. Wat een pannenkoeken.

Denk dat Koeman de komende jaren ook niet happig is. Net als Xavi eerder al. Zegt toch wat als een icoon als Xavi simpelweg niet wil.

Ja het blijft lastig. Je kan niet veel doen met dit team. Ga jij maar eens tegen messi en busquets zeggen dat ze harder moeten lopen. Die doen alsof je er niet staat en uiteindelijk wordt de trainer kind van de rekening. Het zij zo.

15 augustus 2020 om 00:11

Vind dit ook eerder de schuld van de technische leiding dan van de trainers en spelers

15 augustus 2020 om 00:44

Nou ja ik denk dat de enige die daar wel mee weg komt, Xavi is. Die heeft nog met Messi (en volgens mij ook met Busi) samen gespeeld, dus daar nemen ze vast wel instructies van aan. Maar of Xavi hier in moet willen stappen? Ik zou het niet doen.

15 augustus 2020 om 00:56

Xavi heeft ook netjes bedankt, hij wild enog eerst wat verder groeien (lees: na de renovatie en het pensioen van Messi wil ie wel instappen).

15 augustus 2020 om 01:14

Snap ik ook volledig. Ik heb geen idee van de "lijntjes" tussen Xavi en de huidige bestuursleden of de prominente figuren op de achtergrond, dus daar laat ik me maar niet over uit :-) maar zou voor Xavi niet bepaald een lekker moment zijn om in te stappen, just sayin'.

Om je kapot te schamen als Barca zijnde. Bartomeu en z'n vrienden hebben er een puinhoop van gemaakt. Miljard door de plee en een elftal wat stok oud is amper jeugd wat door komt. Dit gaat jaren duren om te repareren.

Het ontslaan van Abidal is een betere stap dan het ontslaan van Setien. Dit was te verwachten, buiten Messi heeft Bayern op elke plek een sterkere speler. De selectie is gewoon niet op orde en daar moet Setien het maar mee doen. Tuurlijk, 8-2 is te veel, veel te veel, maar ik zie liever dat er in de top een stel worden uitgeknikkerd. Setien ontslaan werkt niet, hij moet van een selectie zonder balans maar wat zien te smeden.

Het probleem vind ik al jaren Messi. Alleen betaalde hij dat nog wel terug met een torenhoog rendement. Messi bepaalde op een gegeven moment alles, zo kwam die Martino bijvoorbeeld binnen. Ze hebben daarnaast te lang op Messi gespeculeerd. Als hij niet kon spelen was het team een paar jaar geleden al onherkenbaar. Veel te afhankelijk. Aankopen als Griezmann functioneren ook slecht door de aanwezigheid van Messi. Hij is echt een Messi die aan 2 kanten snijdt. Ze kunnen alleen zonder hem verder. Want hij is 34 en zolang hij daar loopt gaat alles via hem. Dat automatisme zit er te diep in. Op Messi leunen begint nu averechts te werken. Laat hem naar Milaan gaan, en bouw aan een nieuw Barca zonder old boys network. Als je Griezmann in de punt zet met wat dienende spelers daar achter, heb je er nog wat aan. Zoals nu niet. Zelfs Coutinho komt misschien tot zijn recht dan, voetballen kan ie wel al was ie sowieso een veel te dure aankoop.

Kon je op wachten als je maar twee wissels gebruikt van de vijf terwijl je team zo slecht aan het voetballen is

Hoeveel gaat dit ontslag barca kosten. Ik schat toch in dat ze zijn cintract af moeten kopen. Dus ook weer miljoenen door de gootsteen spoelen. Raar beleid dit Barca.

Dus Setien en Abidal weg. Meneer Bartomeu misschien ook zelf je conclusies trekken en vertrekken lekker makkelijk om nu je Trainer en TD op straat te zetten en zelf te blijven zitten

neem dan ook meteen afscheid van degene die het aankoopbeleid bepaald. ja, Setien heeft zwaar gefaald maar een nieuwe coach gaat deze puinhoop ook niet zomaar oplossen

15 augustus 2020 om 00:41

afscheid nemen van jezelf is moeilijk 😂. De leden van barcelona moeten een notie van wantrouwen maken om bartomeu weg te krijgen. Ik weet alleen niet of dat wel kan nu vanwege corona. Om het even te samenvatten, 5 jaar van wanbeleid wordt op de meest pijnlijk mogelijke wijze afgestraft hier door bayern. Over 2 wedstrijden was het gewoon een 20-2 geworden

15 augustus 2020 om 00:46

@bf1994 het is idd pijnlijk om te zien maar onder druk van de media, sponsors en de supporters zal er toch een moment komen dat het bestuur zal moeten opstappen

15 augustus 2020 om 00:42

We gaan nooit meer zo goed worden als onder Pep, die durfde beslissingen te nemen en had een kern die bestond uit Xavi, Iniesta en een opkomende Messi in zijn prime, hij haalde Pique weg bij Man United, haalde Alves van Sevilla en bracht Pedro in het team in en haalde Busquets uit het 2e elftal weg. Dit gaat nu niet gebeuren al hoop ik wel dat er een coach komt die ook zulke beslissingen gaat nemen en de jeugd een kans geeft ondanks dat deze nooit zo goed zal zijn als wat we ooit hadden.

15 augustus 2020 om 00:45

@19messi33 dat is wel weer heel negatief ja Pep heeft het daar natuurlijk geweldig gedaan maar er zijn vast wel andere coaches die Barcelona ook weer op de rit kunnen krijgen maar dan moet er wel een capabel bestuur zitten wat nu niet het geval is. haal bv zo een Nagelsmann en zet er een goede TD bij en Barca kan gewoon binnen een paar jaar weer aanhaken bij de absolute Europese top

15 augustus 2020 om 01:03

Het feit dat Messi ze hoogstpersoonlijk naar de finale leiden vs Liverpool (ooh wacht ) was echt een wereldprestatie/ Eens maar dan moeten er wel een aantal harde beslissingen genomen worden want er moet gewoon weer eens lekker gevoetbald gaan worden, er lagen mogelijkheden vandaag vs Bayern maar die werden niet gepakt helaas door slechte keuzes oftewel kwaliteit.

15 augustus 2020 om 01:17

Ik denk dat wanneer er een trainer de jeugd de kans gaat geven je nog harder geknald gaat worden tegen een Bayern. Ik denk dat Barcelona nog 1-2 jaar stuiptrekkingen zal vertonen met Messi in de basis. Wanneer hij stopt of weggaat dan raakt het in verval. Of ze moeten ergens een hoop geld vandaan toveren.

Zolang Pochentino of Kluivert niet tot hoofd coach worden gebombardeerd vind ik alles prima. Abidal en een deel van het bestuur moeten ook verwijderd worden. ook een deel van de selectie daar moet afscheid van worden genomen, we moeten echt een vervanger halen voor Suarez die ondanks zijn goal gewoon echt niet meer kan. ik snap ook dat vele willen dat Messi weggaat maar zo'n speler moet je altijd behouden in je selectie, mocht hij niet tevreden zijn met de aankopen of de beslissingen van het bestuur kan ik heel goed begrijpen dat hij zelf een keuze maakt over zijn toekomst, ik hoop vooral dat hij met Argentinië nog een keer iets kan laten zien want dat verdiend hij/

15 augustus 2020 om 01:00

Ik denk dat Kluivert het vergeleken met deze trainer beter zal doen.

Er moeten eerst verkiezingen komen om beleid te maken, anders werkt het niet. Bartomeu moet ook weg. Als het bestuur slim is schrijven ze op zeer korte termijn verkiezingen uit. Setien kan er weinig aan doeb idd, spelers zijn op hun retour. Misschien moet Messi vertrekken, die is een blok aan het been. Frenkie moet zich ook afvragen wat hij er nog doet. Weinig middelen om te versterken en spelers die niets meer waard zijn door hun leeftijd. Voorlopig zullen ze 3de viool gaan spelen.

15 augustus 2020 om 00:58

Frenkie en ook Griezmann moet je eens op hun natuurlijke posities gaan zetten. Maar nee lekker vasthouden aan Busquets. Paar jaar terug misschien wel de beste op die positie, maar die zakt tegenwoordig wel vaker door het ijs. Ook zo’n Griezmann op links. Zo moeilijk is het toch niet. Hoe krijg je spelers en je team aan het wankelen.

Hoezo Eric Abdial (technische directeur) ook ontslagen?

Gewoon een trainer aanstellen die de Jong op 6 gaat zetten en Griezmann op 9. Die 2 worden gewoon verkracht. En een trainer die zelf het elftal neerzet ipv Messi. Suarez/Vidal/Piqué/Jordi Alba dat kan toch gewoon niet meer...doorselecteren.

Dit was natuurlijk een keer te verwachten als je het beleid van de afgelopen jaren ziet qua aankopen.... een oud en ongebalanceerd elftal.... en de problemen zijn voorlopig nog niet voorbij aangezien er weinig geld is voor aankopen , na de uitgaves van afgelopen jaren

Dictatorial bezig daar in barcelona dit krijg je ervan als je wanbeleid voert

Bruno Fernandez, Saul, Sancho en Laporte kosten heel veel geld, en zeker dit jaar, maar Barça zou nu toch met saneren en renoveren moeten gaan beginnen, en met 100 miljoen volgend jaar ga je het zeker niet redden.
En een volg tip, geef aub geen vermogen uit aan Neymar, die is verzadigd sinds hij bij PSG zit,vind hem alles behalve gretig en afgetraind overkomen, Mbappe als 'vervanger' van Messi is ook bizar duur, maar nog een jaar of 3 als dit jaar is nog veel duurder..

Barcelona is een topclub in verval. Wanneer Messi daar stopt zullen andere topspelers wel 3 keer nadenken om daar te tekenen. Daarnaast raakt het geld in Barcelona ook op dus zullen ze ook niet meer de aankopen kunnen doen die ze eerst wel deden. Aan de ene kant vind ik het niet eens erg. Heb liever clubs die wel op een gezonde manier hun beleid voeren. Ik denk dat Barcelona voor een 2e keer naar Ajax mag gaan kijken.

15 augustus 2020 om 01:26

Barca moet terug naar de basis en dat is de jeugdopleiding. Er komen een paar magere jaren aan, daar ben ik vrijwel zeker van overtuigd. Langzaam met een fatsoenlijk en verantwoord financieel beleid terugkeren naar de top. Ik hoop dat meerdere oneerlijk rijke clubs (door bankgaranties van banken die Noord Europese belastingbetalers enkele jaren geleden overeind hebben moeten helpen) omvallen en pas op de plaats moeten maken. Laat ze allen terugkeren naar de basis, de jeugd. En al die gekke transfers zijn dan afgelopen.

Het was geen match maar hij is niet de hoofdschuldige. De selectie van Barcelona is gewoon niet van het niveau dat verwacht mag worden. Het is gewoon niks speciaals. Messi is Messi maar daar draait alles om, verder is er geen plan. Althans, niet echt. Dat roepen er nu wel meer in de media maar dat is al heel lang zo. Het bestuur moet z’n verantwoordelijkheid nemen en opstappen. Laat er maar een revolutie, grote schoonmaak, hoe je het ook wilt noemen plaatsvinden. Wat mij betreft kan 90% van de spelersgroep verkocht worden. Messi, De Jong, Busquets (?), Piqué (?), Ansu Fati en nog wat jonge spelers behouden en de rest verkopen, ruilen, afkopen. Ik voorspel een aantal hele lastige en teleurstellende jaren voor Barcelona en haar supporters.

Er zit geen idee meer achter dit Barcelona en b.v. een Suarez is niet meer het niveau om Messi echt van dienst te zijn. Middenveld mist creativiteit en aanvallende power, daarvoor hoef je nl. ook niet voor bij de Jong te zijn. Sterren die worden gekocht en niet functioneren en een heel elftal dat als los zand aan elkaar hangt. Vaak is dan of de trainer heel slecht of er zit 1 of meer rotte appels in de selectie. Denk meer dat laatste....

Natuurlijk, de coach is eind verantwoordelijk maar volgens mij het probleem van dit Barcelona is dat er stuk of 5 .. 6 spelers lopen die niet het vereiste niveau hebben en dat betekent investeren en 100en miljoenen uitgeven.

Pochettino zit al 10 maanden zonder baan. Als ik Barca was zou ik hem direct benaderen. (Ja ik weet wat hij over Barca heeft gezegd. Denk je dat die woorden nog enige waarde hebben).

Die sterren komen daar niet uit de verf omdat alles via Messi moet. Griezmann moet de diepe spits zijn zoals bij Atleti, of op Rechts anders moet je hem niet kopen. Messi moet dan verhuizen. Maar dat gaat ie niet doen en Messi is het eindstation. Suarez had er in dat geval niet meer in kunnen staan maar dat laat Messi niet toe. De Jong moet op de plek van Busquets. En naast De Jong moet een ander soort 6 met diepgang. De defensie had allang vervangen moeten worden. Pique echter liet dat niet toe en schijnt bijvoorbeeld De Ligt te hebben geblokkeerd. Het klinkt ironisch nu maar in principe is Ter Stegen wel hun beste speler. Dat is doorgaans een heel goede keeper en kan nog lang mee. Ga maar na, dat is de enige positie die eigenlijk niet ter discussie hoeft te staan. De rest van de hele invulling klopt niet. Misschien Alba net aan maar is ook al 31.

Als je een opstelling ziet bij Barca met namen als Semedo, Sergi Roberto, Lenglet, een Vidal op retour, Pique op retour, Alba als een amateurvoetballer maar beseft het zelf nog niet. En je weet dat je dan tegen Bayern moet...daar wordt je niet vrolijk van. En ik denk dat ik zelfs al een beter Bayern heb gezien. Ze waren echt goed, maar ze troffen een trash elftal van Barca. En ja, daar weet Bayern wel raad mee. Compleet voor schut gezet, afgetroefd en gewoon geen enkele vorm van passie en moed gezien. En neen, ik heb nooit gezegd dat Bayern niet goed is. Die mensen moeten eens goed leren lezen. Verliezen van deze ploeg is absoluut geen schande, als het maar met inzet en passie gebeurt. Daar was niks van te merken op een kleine opleving na, na de gelijkmaker. Het einde van een tijdperk.

Bijzonder dat Coutinho niet goed genoeg was voor Barcelona maar gisteren binnen zijn kwartiertje speeltijd 2 keer scoorde en een assist geeft.......verdedigend zeer zwak,geen team,los zand zonder strategie.......

Och och... dit is wel het absolute dieptepunt zeg! Spelers die spelen, maar er gewoon niet eens horen te spelen.... spelers die echt flink te kort komen.... verouderd team.... wat is er bij Barca in godsnaam aan de hand? Wat is dit? Ik heb zoveel vragen. Bayern was zeker erg goed, maar Barca verdedigde als een amateurvereniging tegen een Bayern. Belachelijke vertoning!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren