Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

RB Leipzig slaat laat toe en staat in halve finale Champions League

Laatste update:

RB Leipzig heeft zich donderdagavond voor de halve finale van de Champions League geplaatst. Een late treffer van Tyler Adams gaf de doorslag in de ontmoeting met Atlético Madrid in het Estadio José Alvalade: 2-1. Dani Olmo zette RB Leipzig vlak na rust op voorsprong, waarna Joao Félix zijn team vanaf elf meter aan minimaal een verlenging leek te helpen. Twee minuten voor tijd eindigde de droom van de Madrilenen. RB Leipzig speelt volgende week dinsdag tegen Paris Saint-Germain.

RB Leipzig, dat niet meer over de getransfereerde Timo Werner kon beschikken, was in de eerste 45 minuten de betere ploeg. Het team van Julian Nagelsmann speelde in een hoog tempo en legde veel meer intensiteit in het spel dan Atlético, al leidde dat niet tot levensgrote kansen. Pas in de extra tijd kwamen de Duitsers tot de eerste poging op doel: een kopbal van Dayot Upamecano na een corner ging recht op Jan Oblak af. In de eerste minuten kreeg José Maria Giménez de bal niet goed genoeg weg en ging een volley van Marcel Halstenberg van enkele meters afstand fors over het doel.

Atlético zat niet goed in de wedstrijd en Leipzig maakte middels overtredingen korte metten met de counters van de Spanjaarden: liefst elf tegenover slechts twee van het team van Simeone. Los Colchoneros kregen desalniettemin de beste kans van de eerste helft: na dertien minuten moest Peter Gulacsi tot het uiterste gaan om een krachtige inzet van Yannick Ferreira Carrasco te keren. Enkele minuten later vroeg heel Atlético om een penalty na een duel tussen Gulacsi en de Belg, maar de scheidsrechter noch de VAR zag er niks in.

Leipzig kwam vijf minuten na rust toch verdiend op voorsprong. Het spel rondom het elfmetergebied van Atlético verplaatste zich vanaf links naar rechts, waarna Dani Olmo de bal op aangeven van Marcel Sabitzer diagonaal achter Jan Oblak kopte: 1-0. Het team van Simeone liet zich gelden na de achterstand, speelde meer naar voren en Leipzig oogde niet comfortabel op het veld. Twintig minuten voor het einde verscheen de 1-1 op het scorebord in het Estadio José Alvalade.

Een te late tackle van Lukas Klostermann op Joao Félix, amper tien minuten eerder ingevallen voor Héctor Herrera, werd met een penalty bestraft en het was de Portugees zelf die Gulacsi verschalkte. Het leidde echter niet tot de gewenste verlenging, daar die Roten Bullen vlak voor tijd de winst grepen. Na een goede pass van Angeliño schoot Adams vanaf de rand van het strafschopgebied en was Oblak kansloos op de door Stefan Savic veranderde inzet: 2-1.

Wie bereikt de finale van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Straks mogelijk PSG, City en Leipzig in halve finale CL. Drie van vier clubs "zonder ziel" volgens publieke opnie in een aparte CL "zonder ziel". De corona CL. Toevalliger kan haast niet. Misschien de minst CL waarde ooit dat naar een van de "niet sympathieke" club gaat. Het voetbal kan soms best bijzonder zijn en toevallig zijn.

13 augustus 2020 om 23:01

Hoe zonde is dat? Geld blijkt toch te werken. Enorm jammer dit.

13 augustus 2020 om 23:02

@Zermatt, Ik vind dat je Leipzig niet echt in dat rijtje mag noemen. Tuurlijk zit er veel geld achter, maar die voeren gewoon mooi beleid en geven niet 60 miljoen uit voor een reserve back.

13 augustus 2020 om 23:02

Sorry hoor maar ons Arsenal heeft meer uitgegeven dan dit Leipzig over al die jaren. Dit heet gewoon geweldig beleid.

13 augustus 2020 om 23:02

Leipzig is gewoon een ploeg die met een goede trainer, goede scouting en uitstekend beleid de weg naar boven gevonden heeft. Zijn totaal niet te vergelijken met City of PSG qua geld wat erin gepompt is.

13 augustus 2020 om 23:03

Er is natuurlijk in het begin veel geld ingestoken, maar dat moet nou eenmaal als je nu nog mee wilt doen met een nieuwe club, inderdaad fantastisch beleid

13 augustus 2020 om 23:04

Ach. Deze champions league telt toch niet helemaal imo. Leuk om het allemaal toch af te maken op deze manier, maar tis het toch allemaal net niet, voor mij althans.

13 augustus 2020 om 23:05

Niet zo zeer geld, maar een zeer goed beleid. Leipzig heeft in de laatste jaren veel minder uitgegeven dan jouw club Arsenal, maar heeft tenminste een beleid en een uitstekende scouting en opleiding. Die kopen geen middelmatige spelers zoals Lacazette en Pepe voor 143 miljoen euro of geven spelers zoals Arsenal doet met Ozil 4 ton per week, maar kopen jonge, goedkope spelers om die zelf beter te maken. Atalanta heeft ook een geweldig beleid en geeft peanuts uit in vergelijking met andere grote ploegen. Het heeft allemaal met beleid en filosofie te maken.

13 augustus 2020 om 23:06

Hoe kan je nou niet slagen als speler bij PSG zijnde, 0 weerstand en het is elke wedstrijd goliath tegen David.

13 augustus 2020 om 23:07

@messibazoer, klopt helemaal wat jij zegt. Leipzig koopt niet om het kopen, maar gericht en zonder gekke bedragen uit te geven.

13 augustus 2020 om 23:07

El Fenomeno het was wachten totdat je zou reageren en weer de Bundesliga de hemel in zou prijzen en Arsenal de grond in zou werken. Niet eens meer serieus te nemen

13 augustus 2020 om 23:09

Voor City is het ook niet heel moeilijk om goed beleid te voeren als je maar kan uitgeven wat je wil. Als ik jou was zou ik nog maar ff terug kijken naar hun transfers want daar zitten echt heel veel miskopen bij..

13 augustus 2020 om 23:10

Nou als Arsenal supporter zou ik de directie van Leipzig op de fiets naar het Emirates rijden hoor, zo snel mogelijk.

13 augustus 2020 om 23:11

Als jij het zoveel beter weet dan het bestuur van Arsenal ga je dan daar is werken ipv je FIFA talk

13 augustus 2020 om 23:11

Ik geef gewoon met argumenten aan dat je wederom weer onzin verkondigt, je hebt geen idee wat Leipzig aan transfers heeft uitgeven.

13 augustus 2020 om 23:11

Jouw reactie anders ook niet echt. Vrijwel iedere PL club geeft structureel meer uit dan Leipzig. Die voeren super beleid en halen met een hoop gescoute goedkope aankopen op den duur de halve finale CL. Gewoon prima man. Hoezo begin je dan over geld?

13 augustus 2020 om 23:12

Beste aankoop van Leipzig is Nagelsmann. Speelt in balbezit een ander systeem dan zonder bal. Laimer bijvoorbeeld speelde zonder bal centraal op het middenveld (om de passlijn Koke/Saul-Costa extra te blokkeren.) en in balbezit als rechtervleugelverdediger (om iemand van Atleti uit het centrum te trekken en daar een extra man vrij te krijgen. Bijzonder om te zien. Overigens speelde Kampl ook heel sterk voorassist bij de 2-1 was fenomenaal.

13 augustus 2020 om 23:15

Uiteindelijk werkt geld over langer termijn altijd. Dat zie je in alle competities. De clubs met de grootste begrotingen worden doorgaans kampioen.

13 augustus 2020 om 23:16

Fr-manred hoezo? CL is CL maar dan over een wedstrijd, vind je erg negatief

13 augustus 2020 om 23:18

@messibazoer Leipzig is een ander soort club. Voeren fantastisch beleid, maar worden door sommigen gehekeld omdat het een marketing club is. City en PSG hebben een hele andere begroting. Logisch dat daar ook een ander beleid bij komt kijken.

13 augustus 2020 om 23:22

@sanderk91 ze hebben wel die reputatie maar toch staat PSG "slechts" op plek 8 van de meest spenderende clubs. Achter Liverpool, Juventus, Barcelona, Chelsea, United, Real Madrid en Manchester City. City (1,5 miljard) heeft bv bijna twee keer zoveel gespendeerd als PSG (774 miljoen euro)

13 augustus 2020 om 23:41

@japir_krekel valt daar de transfer van Neymar ook onder want die 222 miljoen heeft hij zelf afbetaald en de huursom van mbappe? (Weet ik oprecht niet) maar het blijft een club die uit het niets ineens bakken met geld ging gooien, hierdoor groeit er ook een enorme afkeer naar zo'n club onder veel mensen, waar ik ook 1 van ben

13 augustus 2020 om 23:42

Aqua1 CL knockout is normaal over 2 dus is dit gewoon een ander toernooi dan normaal. Niets negatiefs aan, wel de waarheid.

13 augustus 2020 om 23:44

Waarom reageren de Arsenal fans zo ongelooflijk gepikeerd in deze reactie wanneer er op hun beleid kritiek wordt geleverd? Het is toch algemeen bekend dat Arsenal een schikbarend slecht inkoopbeleid heeft gevoerd vergeleken met Leipzig. Dat het misschien een beetje offtopic is oke, maar wanneer een Arsenalfan zegt bij Leipzig dat het 'geld' heeft gewonnen, is gewoon een redelijk lachwekkende uitspraak

13 augustus 2020 om 23:47

@rob The Gooner dat durf ik niet met zekerheid te zeggen want ik ken die exacte constructies niet. wel bizar dat Neymar dan gewoon uit zijn eigen zak even 222 miljoen kan trekken. wat verdiende hij bij Barcelona aan salaris?

13 augustus 2020 om 23:49

Omdat El Feno out of the blue arsenal erbij moet halen (whats new) zodat hij zijn stokpaardjes weer kan verkondigen. Hou t gewoon on topic.

13 augustus 2020 om 23:53

@El Fenomeno - Naja, die cijfers van Leipzig zijn niet representatief, want ze kopen meestal spelers van hun zusterclubs: Leipzig, Brazil, en New York. Dus die transfer cijfers zijn niet representatief, want ze "kopen" spelers van hunzelf. Upamecano werd bijvoorbeeld voor maar "10 miljoen" van Salzburg gehaald, Gulasci voor maar "3 miljoen" van Salzburg, "7 miljoen" voor Laimer, "2,63 miljoen" voor Adams van New York Red Bull, etc. Die lijst gaat gewoon heel lang door, waardoor het lijkt dat ze heel weinig geld uitgeven, maar in principe zijn die transfers niet representatief voor de waarde wat ze daadwerkelijk representeren.

13 augustus 2020 om 23:55

Inderdaad, als ik hier reageer dan ga je toch ook niet beginnen over Willem II. Mensen moeten eens ophouden om over clubvoorkeur te beginnen in een artikel wat daar niks mee te maken heeft.. volgens mij is het juist een Arsenal fan die kritisch is op het eigen beleid en die zegt dat Leipzig het beter doet met minder geld.

13 augustus 2020 om 23:57

@Japie, volgens mij was het iets dat die Sjeik dat aan Neymar heeft betaald in de vorm van ‘sponsor’ en heeft hij zich daarmee vrij gekocht zeg maar. Zeker weten doe ik het niet.

14 augustus 2020 om 00:14

Ik zie iemand met Arsenal in zijn naam huilen over rijke olieclubs en Leipzig daaronder scharen. Vrij normaal om dan te zeggen dat zijn club meer geld heeft uitgegeven en in alles minder is, gewoon kwestie van een zeer goed beleid en filosofie. Maar goed, ontopic, Leipzig koopt van zusterclubs, maar zij betalen indirect die spelers, dus is het vrij normaal dat ze dan ook niet de hoofdprijs voor die spelers in een later stadium betalen.

14 augustus 2020 om 00:21

Jij vind dat Consy geen gelijk heeft en het Arsenal bestuur fenomenaal werk aflevert?

14 augustus 2020 om 00:35

@Samcro, ik vind dat je best iemands clubvoorkeur er bij mag halen wanneer iemand lukraak iets noemt zonder het te onderbouwen. Dan vraag je er ook een beetje om imo

14 augustus 2020 om 03:31

Op halve kracht worden al die clubs geen kampioen hoor lol.

14 augustus 2020 om 07:36

@Japie: op de transferbalans van de afgelopen 10 jaar staat PSG 'gewoon' 3e achter City en United met een negatieve balans van zo'n bijna 900 miljoen in de min. City gaf zoals gezegd nog meer uit onder de streep. Leipzig is echt geenszins met dit soort clubs te verglijken, echt totaal niet gewoon.

14 augustus 2020 om 09:15

Klopt, maar ik ben zelf ook Arsenal fan en ik heb wel respect voor Leipzig en hoe zij het doen. Ik zou willen dat mijn eigen club zo hun transfers deed al is het voor een club als Arsenal natuurlijk wel lastiger om dat te doen. MInder tijd voor spelers om te ontwikkelen aangezien er wordt verwacht dat je er gelijk staat. Al kan ik zelf ook niet klagen aangezien wij ook erg veel met jonge spelers en onze opleiding doen. MAar daar is dan klaarblijkelijk geen respect voor,.

14 augustus 2020 om 12:00

@El Fenomeno - Klopt, maar ze kopen clubs op en daarin pompen ze miljoenen in de club om het naar de top te brengen om vervolgens alles naar Leipzig te sturen. Maar het is een beetje monopolie. Ik vind het beleid ook lang niet verkeerd hoor, want ze kopen geen absolute topspelers op, maar wel grote talenten. Maar om dit beleid met andere clubs te vergelijken is best oneerlijk, want in die positie zitten andere clubs niet. Enige clubs die je daarmee kunt vergelijken zijn Manchester City en de familie Pozzo met Granada, Udinese en Watford die ongeveer hetzelfde beleid uitvoeren.

13 augustus 2020 om 23:02

Daarom is iedereen voor Bayern

13 augustus 2020 om 23:09

Waarom mogen clubs die groot zijn en veel geld verdienen door geld uit het verleden wel geld uitgeven. Bayern koopt een verdediger van 80 miljoen, Leipzig geeft dat absoluut niet uit. Willen jullie graag dat kleine clubs klein blijven en de grote clubs groot? Je zou trouwens voor de grap even in het verleden van de stad München moeten graven.

13 augustus 2020 om 23:23

@Groningen Hopp. Niet te vergeten dat Bayern ook elke 5 minuten in het stadion ff dat ping geluid/slogan van T-Mobile doet tijdens te wedstrijd. Dan zwijg ik nog over de naam van het stadion.

14 augustus 2020 om 00:18

@adrian t is allemaal korte termijn geheugen. Barça en real hebben nagenoeg gratis leningen gekregen van Spaanse banken, omdat de socios die ban ik en onder druk hebben gezet. Real heeft heel veel te danken aan een dictator, maar dat is voor onze tijd.

Ja ik vind het mooi hoe Bayern, Ajax of bergamo het doet. Maar als city alles op koopt en ze laten geweldig voetbal zien, prima. T gaat om het mooie voetbal

13 augustus 2020 om 23:02

Mooi he, hoe oliegeld voetbal kapot maakt.

13 augustus 2020 om 23:51

Sponsoren en eigenaren zit wel een bepaald verschil in.

14 augustus 2020 om 06:41

Usmanov is nooit de grootste aandeelhouder geweest en heeft ook nooit geld in de club gepompt behalve aankoop van aandelen, maar dat was enkel overdracht van Dein naar Red and White. Dat het een ethische jungle is ben ik volledig met je eens.

13 augustus 2020 om 23:02

Hoe lang zou het geleden zijn dat er geen Spaanse club in de halve finale stond?

13 augustus 2020 om 23:06

@Est-1913, Haha echt lang denk ik inderdaad. Maar kan natuurlijk nog met Barcelona. Gezien mijn naam misschien niet objectief, maar ik sluit Messi nooit uit. Slechte dag van Bayern en een goeie van Messi en het is gebeurd.

13 augustus 2020 om 23:08

Zeker hoor. Over een wedstrijd heeft Barcelona zeker een kans. Al zou het mij een beetje verbazen omdat Bayern echt een onhoudbare machine lijkt. De laatste keer dat er geen Spaanse ploeg in de halve finale stond is 2007.

13 augustus 2020 om 23:19

Bayern beheerst ook zo’n beetje alles. Snelheid voorin/achterin, scorend vermogen, het fysieke gedeelte. Ondanks dat Barcelona groot is, zou het een stunt zijn als ze Bayern er uit gooien.

13 augustus 2020 om 23:33

2006/2007

13 augustus 2020 om 23:03

Maar echt zo lol, een vreemde CL zo op deze manier.

13 augustus 2020 om 23:28

Geen verlengingen helaas tot nu toe. We waren zo close gisteren en vandaag bij een verlenging.

13 augustus 2020 om 23:03

Niet echt toevallig toch? Geld is gewoon te belangrijk in het voetbal. Dat zie je bij twee van de drie van jouw voorbeelden.

13 augustus 2020 om 23:03

Ik adviseer jullie te kijken naar de transfers van Leipzig, ze doen dat geweldig.

13 augustus 2020 om 23:05

Waarom vinden we dat zo erg? Overigens is City een enorme volksclub en heeft PSG ook een mega basis. Elk 'bedrijf' draait toch om geld? Mag voetbal dan alleen van de opleidingsclubs zijn? En welke club heeft een topteam zonder investeringen?

13 augustus 2020 om 23:10

Zo enorm dat het stadion nooit vol zit.

13 augustus 2020 om 23:18

Traditionele topclubs hebben de volle stadions te danken aan succes uit het verleden. Als je begint met miljoenen fans gaat het makkelijker dan wanneer je de aansluiting bij de top net hebt gevonden.

13 augustus 2020 om 23:18

Want in Barcelona zijn ze altijd uitverkocht.. toeristen vullen daar sowieso een kwart van het stadion.

13 augustus 2020 om 23:28

@viscacatalunya op dit moment is er geen enkel stadion gevuld..

13 augustus 2020 om 23:29

Dat stadion is 2 keer zo groot en bovendien altijd uitverkocht ook als het niet vol zit. Net als bij Ajax het geval is.

13 augustus 2020 om 23:46

Manchester is ook niet echt een touristenstad natuurlijk. Ik kan het voetbal van City overigens wel waarderen.

14 augustus 2020 om 01:24

Barcelona is een globale club. De club zou mogen dromen dat er telkens 25,000 toeristen in het stadion zitten. De verhuur van pasjes aan toeristen kan ook niet meer. Veel mensen zijn zwaar gestraft.

14 augustus 2020 om 09:11

City was een volksclub. Hedendaags is het een speeltje van een paar sjeiks. Het is een club zonder identiteit geworden imo die alles kopen wat los en vast zit

13 augustus 2020 om 23:05

Stel dat Covid dan opflakkert en de CL dan gecanceld moet worden, zou dat een mooi voordeel van een groot nadeel zijn.

13 augustus 2020 om 23:15

Ach nee hoor Real Madrid ligt er weer een keer vroeg uit en er zijn teams door die je niet zo leuk vindt dus moet Corona maar oplaaien om de CL af te lassen? Wauw..

13 augustus 2020 om 23:27

Serieus Sander? Ga jij weer is provoceren omdat een Madridista reageert? En hij zegt ‘stel’. De CL mag doorgespeeld worden, Barcelona mag de titel pakken en jouw geliefde Frenkie mag de winnende maken en vervolgens zijn vriendin gaan zoenen op de tribune. Veranderd zijn standpunt niet, dat wanneer corona opflakkert en de CL gecanceld moet worden, wat dan? Die haat in jouw jegens Real Madrid zit soms dieper dan jouw liefde voor Barcelona....

13 augustus 2020 om 23:37

Nee hoor, zo hard bepaalt het voetbal mijn leven niet. Uiteraard zie ik liever City of PSG de CL winnen en we nadien van Corona af zijn. Daar teken ik onmiddelijk voor. Het zou gewoon een anticlimax, moesten beide sjeiks hun teams dan eindelijk de finale halen en zoiets zou gebeuren. Daarom hoop ik daar nog niet op. Uiteraard zie ik liefst Bayern de CL winnen, ook al is dat het team dat het dichtst in de buurt komt van aantal gewonnen CLs van Madrid (samen met Barcelona). In die optiek moet ik net hopen op City. Die gaan in mijn leven Madrid toch nooit evenaren in aantal gewonnen Cls.

14 augustus 2020 om 07:31

Wow waar heb jij het in godsnaam over CMG-? Ik ga 'weer eens is provoceren'? Nee, ConchaEspina provoceerde mijns inziens door te stellen dat het een voordeel is dat Corona aanzwelt, maar misschien las ik zijn reactie iets te negatief bij nader inzien. En verder, leer a.u.b. het verschil tussen is en eens haha Mijn 'geliefde Frenkie en mijn liefde voor Barca'? Nee, ik hoop dat Bayern de CL wint, spelen geweldig voetbal dit jaar en zij verdienen het veruit het meest mijns inziens. Geen idee hoe je bij zo'n raar standpunt komt kerel...

13 augustus 2020 om 23:05

Ik vind niet dat je Leipzig kan vergelijken met 'smijt het geld maar over de balk' clubs PSG en City. Leipzig investeert echt in de jeugd en koopt vooral voor de toekomst en het project wat nu zijn vruchten afwerpt. Bij die twee andere clubs is het kopen om een selectie van 40 man te hebben en geven 60 miljoen uit voor een reserveback.

13 augustus 2020 om 23:21

Welke grote aankopen heeft psg de laatste jaren buiten neymar en mbappe? Alleen dimaria van 65 mil voor de rest valt het wel mee als je naar andere clubs kijkt

13 augustus 2020 om 23:29

Afgelopen jaar nog Icardi voor 50 miljoen om nog maar een voorbeeld te geven. Al moet ik wel zeggen dat PSG wel een tandje minder is dan City.

13 augustus 2020 om 23:36

Wat een rare opmerking zeg. Bekijk anders eens de transferbalans van PSG. Die hebben de afgelopen 10 jaar 1,3 miljard uitgegeven, terwijl ze over die zelfde periode maar voor 450 miljoen hebben verkocht. Enkel de clubs uit Manchester doen het erger. Maar dan vraag ik mij af hoe die 850 miljoen wordt gefinancierd ? Allemaal uit de zak van de grote baas in het Midden Oosten?

13 augustus 2020 om 23:41

@Lucas, Ik denk dat Nike als sponsor in 10 jaar tijd ook wel 400 miljoen heeft neergelegd. Ze hebben nu volgens mij al een deal van 40/50 miljoen per jaar. Tv inkomsten en natuurlijk al het geld uit de CL.

13 augustus 2020 om 23:47

@MessiBazoer ja dan heb je inderdaad de omzet, maar daar moeten dan ook alle vaste lasten van worden betaald. Waaronder alle salarissen (weet je wat Neymar en Mbappe verdienen?), stadion onderhoud, reizen naar wedstrijdem etc. Ik geloof nooit dat ze 85 miljoen overhouden op hun jaarlijkse begroting om dat verschil te kunnen overbruggen.

13 augustus 2020 om 23:47

PSG heeft voor een miljard? ofzo aan spelers op het veld staan

13 augustus 2020 om 23:58

@lucas, nee ik snap je inderdaad hoor. Alleen bedoelde aan te geven dat ze natuurlijk niet alleen maar geld krijgen van die sjeik.

13 augustus 2020 om 23:50

Al kijk je naar de history van de clubs heb je gelijk. Maar hebben Barca, Juve, Real, Man United etc. nog een ziel? Die kopen ook alles wat los en vast zit. Bij Leipzig zit er een gedachte achter. Die spelen met tamelijk onbekende spelers, dat is bij City en PSG anders, die kwakken een zak geld neer en het maakt ze niet uit hoeveel erin zit.

14 augustus 2020 om 09:19

De ziel van Atletico is ook zwart met dat grove hakvoetbal van ze en die opgenaaide sfeer. Die clubs die je noemt hebben wel degelijk ziel, maar zijn bezig dat te verprutsen vind ik. Uitzondering Juve die voor mijn gevoel minder onverantwoord met geld smijten maar ik heb de statistieken er niet bij.

14 augustus 2020 om 00:34

Leipzig heeft 1 keer 30 miljoen uitgegeven en daarna altijd onder de 20 miljoen gebleven. Totaal geen vergelijking met de bedragen die City en PSG uitgeven. Wat Leipzig doet is echt enorm knap en een voorbeeld hoe je geld verstandig uitgeeft. Deze CL heeft waarschijnlijk inderdaad de minste waarde ooit, maar het blijft een topprestatie van Leipzig. Erg knap wat zij daar neerzetten.

14 augustus 2020 om 00:37

Champions leauge draait ook om geld dus het is ook een zielloze beker.

14 augustus 2020 om 08:44

Volgens mij heeft Leipzig meer verkocht dan het heeft binnengekregen. Dus ik begrijp niet waarom iedereen Leipzig een club zonder ziel vindt. Zoek de bedragen van de 11 starters op en wanneer ze zijn gekocht (op relatief jonge leeftijd).

Het is Leipzig gegund. Atleti wilt pas voetballen als ze achter staan. Met een Felix en Lemar op de bank moeten ze toch veel meer kunnen brengen. Nee, laf afwachten en na achterstand opeens haast hebben en aanvallers erin gooien, terwijl je ziet dat aanvallend spel bij de 1-1 stand Leipzig in de problemen bracht. Speel dan meteen zo, Atleti! Leipzig tegen PSG wordt een spektakel qua positiespel.

13 augustus 2020 om 23:03

Zo jammer altijd inderdaad, je ziet altijd dat ze echt wel kunnen voetballen. Je ziet het alleen zo weinig. Leipzig blijft maar gaan, wat moeten die backs onvoorstelbaar fit zijn zeg! Halve finale tegen PSG dat wordt wel echt een leuke wedstrijd denk ik, 2 clubs die echt willen voetballen.

Jammer dit, Geld neemt het voetbal over. Een club die 11 jaar bestaat staat in de CL halve finale. 2 andere clubs die sinds 10 jaar pas iets te zeggen hebben in hun eigen competitie staan ook in de halve finale. Hopelijk weet Barcelona of Bayern hem te winnen, zie dat veel liever dan City, PSG of Leipzig.

13 augustus 2020 om 23:07

Sorry hoor maar RB Leipzig heeft gewoon een heel erg goed beleid. Zij doen wat wij onder Wenger wilden doen. Talenten kopen en die maken tot toppers ipv toppers kopen.

13 augustus 2020 om 23:08

Want een club moet minimaal een bepaalde leeftijd hebben om succes te mogen boeken? Ik vind dat zo ontzettend achterhaald. De top 3 in NL mag ook alleen uit de oudste clubs bestaan? Een beetje progessief denken mag hè.

13 augustus 2020 om 23:10

Doe niet zo ouderwets man. Wordt echt gek van mensen die clubs zoals Leipzig haten omdat ze maar net bestaan. Je kan het ook mooi inzien. In 11 jaar tijd gewoon halve finale Champions League. Topbeleid toch? Beter dan clubs zoals Arsenal en Milan. Daar geniet ik toch meer van

13 augustus 2020 om 23:12

Dat je liever een anti voetbal club als Atletico in de halve finale ziet als het mooie voetbal van Leipzig laat me afvragen of je een liefhebber bent van voetbal.

13 augustus 2020 om 23:13

@ArsenalFanehv de tijden veranderen hé of wil je ook nog met een veter in de bal voetballen. Leipzig speelde om te winnen, loon naar arbeid was het vanavond waar dat bij Liverpool tegen zat. Bovendien is het ook krom dat je het Leipzig niet gunt vanwege nieuw geld maar het Barca wel gunt die Unicef heeft gedist en steeds meer een ordinaire koopclub geworden is. Ook trouwens met 'nieuw geld' euhm geleend geld om vervolgens te stressen waardoor Arthur spastisch verkocht moest worden. Weet je wel waar je het over hebt?

13 augustus 2020 om 23:14

Geld neemt voetbal over.. Onder welke steen heb jij gelegen? Geld neemt voetbal al sinds Joao Havelange over. Letterlijk.

13 augustus 2020 om 23:15

Leipzig voert gewoon enorm gezond beleid en ik heb er alleen maar bewondering voor. Ik juich nieuwe clubs alleen maar toe. Het is niet zo dat je voor een bepaald jaartal moet zijn opgericht voordat je succes mag hebben.

13 augustus 2020 om 23:21

Jij wilt dat Barca of Bayern wint zodat geld niet het voetbal overneemt, grap van de eeuw. Leipzig kan financieel niet eens met Arsenal concurreren. Atletico koopt Felix + Lemar voor 200 miljoen. Leipzig staat daar mijlenver achter en is een grote underdog tussen de clubs die jij opnoemt.

13 augustus 2020 om 23:30

Grotendeels omdat ze Griezmann hadden verkocht.

13 augustus 2020 om 23:36

Wut? Een ploeg die nog nooit meer dan 30 mln aan een speler heeft uitgegeven en
nooit meer dan 80 mln aan versterkingen heeft gehaald in één seizoen schakelt een ploeg uit die recentelijk 126 mln heeft betaald voor één speler. En jij concludeert hieruit dat geld het voetbal overneemt? Overigens ben ik het op zich niet oneens met die stelling, maar deze wedstrijd is daar allerminst het bewijs voor.

13 augustus 2020 om 23:44

Die 126 miljoen kwam wel direct van de verkoop van Griezmann. Die jongen is hoogstens 50 miljoen waar maar Benfica wist dat Atleti op een berg met geld zat.

13 augustus 2020 om 23:48

Griezmann was nog niet eens verkocht toen Atletico Felix presenteerde als nieuwe aankoop...

14 augustus 2020 om 01:26

Ze wisten toen al dat Griezmann vetrok. Atleti heeft niet even 100 miljoen liggen.

14 augustus 2020 om 07:45

Ze betalen Simeone jaarlijks 35 miljoen netto. Die hebben echt wel geld hoor.

Upamecano zonder twijfel MOTM. Zowel verdedigend als voetballend foutloos. Wat een beest was hij vandaag.

13 augustus 2020 om 23:03

Had City hem niet beter kunnen halen ipv waarschijnlijk Koulibaly, misschien wat duurder maar ook stukken jonger!

13 augustus 2020 om 23:11

Kouli is veel ervarender dan Upa en meer een leider. Upa was toch wat wisselvalig bij Leipzig dit seizoen.

13 augustus 2020 om 23:20

Weet niet of hij haalbaar is. Upamecano zou wel super zijn als aankoop. Ik ga ervan uit dat Garcia en Otamendi vertrekken.

13 augustus 2020 om 23:04

Die kan bij elke topclub mee, het liefst nog bij United, alhoewel die zeker niet nog een keer 80 miljoen gaan betalen voor een verdediger

13 augustus 2020 om 23:09

Ik hoorde meerdere mensen wel zeggen dat Upamecano niet meekon met een topclub maar die man is pas 21! Die kan zich nog zoveel ontwikkelen op elk aspect en nu al eigenlijk zo goed. Dat komt echt goed met hem, ze zeiden dat Arsenal Upamecano wilde maar dat gaat denk ik niet meer gebeuren, als Arsenal-sympthisant (niet echt een fan) toch wel jammer

13 augustus 2020 om 23:16

Heb precies hetzelfde, ik ben ook niet echt een fan, maar heb wel een goed gevoel altijd bij Arsenal. Noemde die club niet omdat het gewoon onrealistisch is

13 augustus 2020 om 23:24

Heeft volgens mijn recent ook z'n contract verlengd.

13 augustus 2020 om 23:16

Vond Kampl ook heel sterk. Zat er bijna altijd goed bij en de voorassist bij de 2-1 was weergaloos.

14 augustus 2020 om 06:43

Voorassist was van nr. 7 Forsberg. Kampl speelde wel een geweldige wedstrijd verder, heeft het middenveld voor het grootste deel van de wedstrijd gedomineerd.

14 augustus 2020 om 07:09

Dat maakt het nog knapper, vooral omdat Forsberg het dan vanaf de bank zou hebben gedaan. Speelde gisteren namelijk niet eens..

13 augustus 2020 om 23:22

Dat zei ik zojuist ook al tijdens de wedstrijden. Laporte/Ake/Upa. Koulibaly is 28, kan natuurlijk nog jaren mee. Maar als je Upa voor nog goedkoper kan krijgen dan moet je 100% voor hem gaan. Die jongen is zo snel, sterk voetballend en verdedigend ijzersterk. Echt gekk dat de topclubs zo hebben lopen slapen.

Modern football tegen Anti football, ben toch wel blij dat dit ongelofelijk saaie en zielige Atletico wordt afgestraft.

13 augustus 2020 om 23:08

Ik heb niet zo'n moeite met Leipzig. Het is een vrij nieuwe club, maar de achterban is er en het beleid is fantastisch. Het is niet zo dat er tegenwoordig geen nieuwe clubs mogen worden opgericht. Leipzig is gewoon een aanwinst voor de sport. Ik hen een heerlijke wedstrijd gezien.

13 augustus 2020 om 23:09

Ik ook niet! Het is inderdaad fantastisch beleid, neemt niet weg dat er wel door Red Bull ontzettend veel geld is ingestoken, vandaar Modern Football.

13 augustus 2020 om 23:16

Nee hoor, alle topclubs behoren gewoon onder modern football, aangezien er gewoon ongelofelijk veel geld in omgaat

13 augustus 2020 om 23:18

Tja. In het hedendaagse voetbal is geld een belangrijke middel om successen te boeken. Voor clubs als PSG heb ik geen sympathie, maar hoe Red Bull met goed beleid hun clubs omhoog brengt vind ik wel mooi om te zien.

13 augustus 2020 om 23:19

Alle grote clubs varen op hun grote sponsoren, dus daar niks bijzonders. De club is gewoom in de lagere regionen begonnen en heeft zich omhoog gewerkt. Niks dan respect!

13 augustus 2020 om 23:19

Wolfsburg door Volkswagen, Leverkusen door Bayer AG en Stuttgart door Mercedes om er nog maar een paar te noemen.

13 augustus 2020 om 23:22

Los van de bedragen en inflatie zijn er altijd grote verschillen tussen clubs geweest in financieel vermogen.

Vorig jaar Ajax, dit jaar Leipzig, mooi om te zien! Wat een prachtige pot wordt Leipzig - PSG , want dit Atletico is aanvallend niet van de zelfde orde als een Psg! Gefeli Leipzig fans

13 augustus 2020 om 23:01

We gaan Ajax toch niet met Leipzig vergelijken mag ik hopen?

13 augustus 2020 om 23:03

Waarom niet? Het Ajax van 2019 was wereldtop.

13 augustus 2020 om 23:03

Waarom niet? Twee ploegen die heel goed voetbal laten zien, underdogs in de Champions League en veel talenten en toekomstige wereldsterren, alleen zeker vanwege je historie-fetish wil je Leipzig niet met Ajax vergelijken.

13 augustus 2020 om 23:08

Hahah er wordt bedoeld dat het de underdogs zijn/waren. Als je dat er niet uit kan halen, kan je beter niet reageren Marseille. Of noemde je Ajax geen underdog tegen Juve of Real?

13 augustus 2020 om 23:11

En waarom niet dan? Beide als kleinduimpje in ieder geval de halve finale gehaald. Al is Leipzig meer een collectief zonder uitblinkers en had Ajax met Frenkie, Ziyech, de Ligt en Tadic (in zijn vorm van Bernabeu) die wel

14 augustus 2020 om 07:19

We gaan Leipzig toch niet met Ajax vergelijken? Die zitten nog lang niet in de buurt 'qau' historie dan de club uit Amsterdam.

13 augustus 2020 om 23:04

Dit is niet te vergelijken imo, Leipzig heeft het matige Tottenham uitgeschakelt en atletico is dit jaar ook niet echt best. Terwijl ajax Real Madrid en Juventus uitschakelde.

13 augustus 2020 om 23:08

Overigens is 1 wedstrijd voor de underdog veel makkelijker dan 2 wedstrijden, één keer een goeie dag en je bent er.

13 augustus 2020 om 23:11

Die waren allebei toch ook niet best dat seizoen? Dus de vergelijking gaat wel degelijk op.

13 augustus 2020 om 23:11

En Ajax werd vervolgens weer uitgeschakeld door het matige Tottenham..

13 augustus 2020 om 23:11

Dat jaar waren Juventus en Real ook niet wat je ervan verwacht hoor.

13 augustus 2020 om 23:16

Aah, het bekende riedeltje. Groepsfase ging ook niet verkeerd, hé jongens . Vorig jaar speelde Ajax op het hoogste niveau.

13 augustus 2020 om 23:18

@hangover96 Waar heb je het over gast? Juventus knalde Atletico er met 3-0 uit.

13 augustus 2020 om 23:26

Dat ontkent toch ook niemand? Hij zegt dat Leipzig alleen slechte ploegen trof of ploegen die niet in vorm waren maar dat was vooral Madrid vorig jaar ook niet en Juventus was ook niet op volle sterkte.. daarnaast vind ik Juventus sowieso niet heel bijzonder met Rugani, can, Bernadeschi, de Sciglio en Matuidi in de basis.. daar is toch niks aan gelogen? Neemt overigens niks weg van de hele knappe prestatie van Ajax. Daar zijn we het allemaal over eens..

14 augustus 2020 om 07:21

Tottenham matig? Ze schakelde Borussia Dortmund en Manchester City er uit. En Ajax schakelde Real Madrid en Juventus eruit. En die zelfde Juventus schakelde Atletico Madrid er nog uit, voor dat ze tegen Ajax moesten spelen. Btw, als ze zo matig zijn/waren, waarom stonden ze dan in de CL finale?

14 augustus 2020 om 09:17

Ik reageer alleen maar op de reactie die zegt dat Leipzig het “matige Tottenham uitschakelde”. Mijn reactie daarop is dus met dezelfde benaming. Is niet dat ik het daarmee eens ben maar de prestatie van Leipzig hoort ook niet naar beneden gehaald te worden..

13 augustus 2020 om 23:13

Mooi inderdaad om vanuit de underdog positie de halve finale te behalen. Benieuwd wat ze kunnen klaar spelen tegen PSG. Leipzig is extreem fit, en PSG heeft gisteren haar eerste officiële wedstrijd gespeeld in 3 maanden tijd. Ik geef Leipzig echt wel een kans. Al zou PSG gewoon moeten winnen als je kijkt naar de spelers.

Geweldig dat Red Bull hier heeft gewonnen. Wat is Simeone toch een verschrikkelijke verdedigende anti-voetbaltrainer net als Mourinho. Pas als je achterstaat zet je je enige voetballer (joao Felix) in. Gadver!

13 augustus 2020 om 23:12

Snap dat je zo speelt tegen Barcelona en Real Madrid, maar toch niet tegen Leipzig, eventueel tegen paris kon ik mij het voorstellen

13 augustus 2020 om 23:21

Als je ruimtes weggeeft sloopt Leipzig je.

13 augustus 2020 om 23:22

Dat vind ik ook. Aan de andere kant als ze aanvallend gespeeld zouden hebben tegen Liverpool zouden ze gefileerd zijn. Atleti moet het vaak hebben van die ene uitgoal en ze hebben een van de meest kolkende stadions in Europa. In deze format verliezen ze dat voordeel. Diego Costa zo lang laten staan in deze vorm, alleen daarom mocht Simeone eruit.

13 augustus 2020 om 23:42

Simeone wilde de 0-0 vasthouden en dan de frisse krachten Jao Felix en Morata brengen. Ze misten Party overigens wel heel erg.

Meer dan verdiend, Leipzig had geweldig positiespel. Erg knap, Leuk ook voor die jonge trainer. Een soort van jonge Mourinho zoals Sierd al zei, alleen dan zonder dat rare gedrag haha.

13 augustus 2020 om 23:07

Wat een jonge Mourinho? Ik hoop het niet want Mourinho laat zijn teams alleen maar Anti-voetbal spelen. Heb het op een Engelse stream gekeken, veel leuker commentaar vind ik.

13 augustus 2020 om 23:10

Jonge Mourinho qua leeftijd en prestaties uiteraard. Zeker niet qua speelstijl. Mix van Klopp en Guardiola zou ik bijna zeggen, top fit en mooi positiespel.

Gelukkig is RB door. Wat een ploeg is dat toch, geen echt hoogstaande namen op Upamecano na zo op papier en dan ook nog Werner weg maar wat een teamspel hebben zij zeg.

Athletico de laatste minuten zien verliezen door hun eigen spel. Prachtig om te zien. Verfrissend voor het voetbal dat ploegen zoals RBL en Atalanta zulke dingen laten zien op het hoogste niveau.

Geweldig dat dit goede beleid beloond wordt. Kijk je toch veel liever naar dan kopen kopen kopen. Upa is een geweldige speler, heb ik echt onderschat.

13 augustus 2020 om 23:04

Ze spelen geweldig voetbal met een hele frisse en slimme trainer. Maar vergeet niet hoe RB Leipzig snel groot is geworden hé..

13 augustus 2020 om 23:15

We hebben het over een club dat naar een energiedrankje is genoemd. Atalanta, daar heb ik veel waardering voor.

Leuke wedstrijd en terechte winnaar. Deze scheidsrechter floot trouwens ook heel sterk!

13 augustus 2020 om 23:04

Zeer matig gefloten Leipzig had 3 gele kaarten moeten krijgen eerste helft zeker die Olmo en dan die penalty ook geen rode kaart? Slaat nergens op

13 augustus 2020 om 23:10

Vond dit wel een mannelijk potje. Houdt het tempo er in en kijkt ook veel fijner i.p.v. dat gefluit elke keer

13 augustus 2020 om 23:17

Is een nieuwe regel. Tegenwoordig is het geel en penalty, omdat je ander twee straffen uitdeelt voor 1 overtreding.

Het is Leipzig van harte gegund.
Heerlijk om Atletico en Simeone te zien verliezen.
Nu nog Bayern tegen Barcelona morgen.

13 augustus 2020 om 23:18

Laten we hopen op een leuke pot met Bayern als winnaar!!

Lekker Leipzig, dat verdedigende Atletico uitgeschakeld. Vind het wel jammer want Atletico heeft echt wel spelers om goed voetbal te spelen alleen Simeone is vooral een laffe trainer. Joao Felix zou echt veel beter tot zijn recht komen bij een voetballende ploeg. En wat zal die Werner zich voor zn kop slaan, hoe kan je zon kans om de CL te winnen nou weer laten liggen?

Leipzig hoort niet in de halve finale van de Champions League te staan met spelers als Poulsen, Kampl, Halstenberg hou is op. Ben totaal niet overtuigd van de kwaliteiten van Leipzig, volgende ronde gaan ze er hopelijk uit tegen Neymar , Mbappe enzo. Dit is een Europa League team de enige goede speler is Upamecano. Die scheids floot echt in het voordeel van Leipzig, de penalty was een duidelijke rode kaart en al die gele kaarten niet gegeven wat is dan een rode kaart met doorgebroken speler? Dan krijg je een hele andere wedstrijd. Vliegende tackle en laatste man en zou 100% goal zijn van Felix. Atletico was sterker na de gelijmaker , ik hoop dat Leipzig hard afgemaakt word door PSG. Verdienen echt geen finaleplek met die b garnituur.

13 augustus 2020 om 23:04

Dat zelfde kon je dan vorig jaar ook over Ajax zeggen met spelers als Mazrouai, Schone en Veltman.. en die stonden ook 100% terecht in de halve finale. Voetbal is een teamsport weet je nog?

13 augustus 2020 om 23:07

Ajax had toen nog wel 3/4 grote spelers maar dit Leipzig is zo armoedig, die gaan worden weggespeeld door PSG. Saaie halve finale word het. Atletico met die instelling en tactiek had een betere wedstrijd en meer spanning gegeven.

13 augustus 2020 om 23:11

Upamecano, Kampl en (onlangs nog) Timo Werner. Die kunnen een aardig balletje trappen. Maar de kracht is vooral het collectief en de coach.

13 augustus 2020 om 23:12

En vergeet SAbitzer niet. Die zou bij een ploeg als Liverpool echt niet mistaan hoor!

13 augustus 2020 om 23:13

Het PSG van gisteren speelt geen van de overgebleven CL deelnemers weg. Heb je gekeken? Daar zat nog wel wat zand in de motor (iig tot Mbappe kon invallen)

13 augustus 2020 om 23:14

Ik was totaal niet overtuigd van Kampl, Upamecano is een beest en Sabitzer is okay Werner is verkocht maar de rest zou je bij ADO Den Haag zetten en ze zouden niet opvallen.

13 augustus 2020 om 23:26

Heb je wel gekeken vandaag, maat? Wees niet zo'n zure verliezer en accepteer dat Atleti vandaag op zowat alle fronten te kort kwam tegen Leipzig

13 augustus 2020 om 23:27

Overdrijven is ook een vak.. zet ADO in de KKD neer en ze vallen niet op..

13 augustus 2020 om 23:06

Bla, bla, bla. Als je gewoon wint, ben je door en hoor je in de halve finales thuis. Vind het voetbal van Atletico ook vaak niet om aan te zien, dus ben er niet zo rouwig om.

13 augustus 2020 om 23:15

Ze hadden wel een spannendere halve finale gegeven dan Leipzig

Dit is toch heerlijk, Leipzig met lekker aanvallende voetbal verslaat die verdedigende betonblokken van Atletico! En dik terecht ook

Prachtig gedaan door Leipzig. Heel verdiend. Atletico begon pas weer te spelen toen ze achter stonden. En onbegrijpelijk dat Simeone Felix op de bank hield. Bracht veel meer dreiging. Nu Simeone misschien richting Inter?stel je voor finale PSG-City, eindelijk een kans voor beide sjeiks om die CL te winnen, corona flakkert verder op, CL gecanceld.

Ook al hebben de meeste voetbalfanaten weinig sympathie voor clubs die met een rijke eigenaar groot zijn geworden, vind ik Red Bull met zijn projecten toch wel iets moois opbouwen. Van onderaf opbouwen, zonder al te veel dure aankopen te doen en veel oog voor talenten te hebben. Vind het daarom ook wel leuk om Leipzig in de halve finales te zien.

Bizar hoe Leipzig in relatief zo'n korte tijd zo sterk is geworden. Gewoon een kwestie van een zeer goede scouting en een geweldige spelopvatting en filosofie. Je zou toch denken dat veel andere clubs dit ook zo zouden kunnen doen.

14 augustus 2020 om 06:09

Niet te vergeten: Een B-team hebben helpt best wel veel.

zo zie je maar dat het vaker voorkomt, dat een ploeg van wie je het niet had verwacht de halve finale bereikt,daarom snapte ik niet waarom zoveel ajaxieden dachten dat ze structureel een topclub waren,de laatste jaren stonden schalke as roma monaco ajax en nu leipzig en gisteren bijna atalanta in de halve finale..

14 augustus 2020 om 01:24

Schalke stond niet in de halve finale maar kwart finale, Atalanta bijna.. Bijna heb je niks aan plus deze CL ko fase is maar 1 wedstrijd dus eigenlijker voor de underdog makkelijker om te stunten. AS Monaco, Roma en Ajax hebben gewoon bijna het onmogelijke geflikt want die kwamen out of nowhere in alle drie een volwaardige(uit en thuis) CL campagne. En schakelde Juventus, Real, Barca, City uit over 2 wedstrijden. Nee je kan deze prestaties echt niet bagatelliseren. Kijk maar de 15 CL jaren ervoor hoe vaak er een underdog in de halve finale is gekomen. Hou je alleen Dortmund over. En het feit dat Ajax 2 seizoenen daarvoor in de EL finale stond maakte ze wel degelijk een Europese (sub)topper. Altijd die haat naar Ajax toe, lachwekkend gewoon.

14 augustus 2020 om 02:52

Schalke 2010/2011 tegen Man Utd halve finale Cl...

Zolang Leipzig ook maar van PSG wint, ben ik blij voor ze. Ben er bang voor, maar PSG die de CL wint voelt toch een beetje fout, dus hoop dat Leipzig de finale haalt!

Leipzig 100% verdient door! Poulsen enorm sterk gespeeld vandaag en Upamecano speelde vanouds goed, het verbaasde me trouwens dat veel mensen niet wisten hoe goed hij daadwerkelijk is, hij laat al de laatstr 3 seizoenen (met name dit seizoen) een bizar hoog niveau zien. Voor mij was Kampl MOTM, hij heerste op het middenveld vandaag. Wat een strijder! Hoop dat ze de finale halen, het is ze gegund!

13 augustus 2020 om 23:30

Ik vond Poulsen namelijk wel sterk spelen. Hij won verassend vrij veel duels van Gimenez en zette goed druk. Nornaal vind ik hem vrij bagger spelen zonder een Werner naast hem, maar ik vind dat hij vandaag de centrale duo van Atleti het lastig genoeg maakte.

13 augustus 2020 om 23:24

Wie vindt jij nou beter? Upamecano of Konate. Het zijn beide beesten. Verdedigend en aanvallend super goed. Echt raar dat ze nog steeds niet in de absolute top spelen.

13 augustus 2020 om 23:35

Ik vond vlak voor Konaté's blessure, Konaté iets beter. Het verschil tussen het niveau van beiden is niet zo heel groot. Konaté heeft het voordeel dat hij in de lucht beter is dan Upamecano. Echter is het de vraag hoe Konaté terug komt van zijn blessure, hij heeft dit jaar namelijk maar een handje vol wedstrijden gespeeld.

Heerlijk dat dat onmin Atletico eruit is, maar vooral Simeone; ben je zo'n grote trainer met zo'n goede selectie en blijf je maar zeiken om gele kaarten, en als jouw overtreding maakte gebaarde je"overtreding mee" smerige smerige trainer, maar ik ondanks alles alsnog een kleine zwak voor hem omdat hij het wel vaak flikt op basis van zijn manier, maar als je Leipzig op smerige wijze de baas moet zijn, mag je in de spiegel kijken, Tabee

Verdiende overwinning. Wat een koning is die Nagelsmann.En gisteren waren er heleboel hier die Atletico in de halve finale zagen, alsof Leipzig koekenbakkers zijn. Atletico verdiende helemaal niks vanavond. Psg Vs Leipzig wordt echt lekker. Psg zal het heel lastig krijgen.

13 augustus 2020 om 23:08

Spijtig dat Werner er niet meer zit. Had toch mooi geweest om dit parcours af te werken. Straks winnen ze de CL, en wie weet gaat hij dat nooit meemaken bij Chelsea. Je ziet ook dat Leipzig daar net iets tekort komt, in die laatste meters.

14 augustus 2020 om 06:10

Klopt. Ze spelen fanatisch voetbal tot aan de laatste meters. Als ze dit weten te verbeteren dan is het echt een moeilijk te kloppen team.

Geweldige collectieve prestatie van Leipzig! Ze hebben er in ieder geval geprobeerd een aantrekkelijke wedstrijd van te maken en Upamecano speelde echt geweldig. Kampl speelde ook een aardige pot!

Lekker Leipzig, proficiat! Voor mij staat nu wel vast dat PSG de finale zal halen( zou voor psg moeilijk geweest zijn tegen het blok van Atleti.) De winnaar komt hopelijk van de andere kant ( barca/bayern, lyon/city). Come one Bayern!

Vooraf de wedstrijd enkele open deuren open gegooid en zover lijkt de eerste deur kapot te zijn: "ik denk dat Leipzig vandaag gaat stunten en met 2-1 wint. Misschien komt Leipzig vandaag wel als winnaars van het veld af en krijgt PSG een iets makkelijkere tegenstander. Zou wat zijn overigens als Leipzig wint en PSG schakelt ze uit om vervolgens in de finale ook van Bayern te winnen. top 3 Duitsers eruit knikkeren in stijl. Hoop open deuren I know, maar ik hoop op PSG - Barca finale. Alleen zou ik wel echt bang worden voor een dikke revanche lol. Yosh genoeg open deuren ingetrapt. Eerst maar eens kijken naar Leipzig vs Atletico :D. Succes beide fans iig." Die Upamecano moet nu wel lekker warm gedraaid zijn om tegen Mbappe en Neymar het weer te laten zien. Ik kan niet wachten. Als PSG nog ooit een CL wilt winnen dan is dit het wel.

14 augustus 2020 om 00:27

Leipzig makkelijker tegenstander? Die zijn beter dan Atletico he. Als ze deze wedstrijd nog een keer spelen dan winnen ze die ook. Atletico is een groter club maar daar blijft het bij.

Simeone zijn kunstje is uitgewerkt. Atleti is nu te groot voor dit voetbal. Hij is de eeuwige no.2 omdat hij te bang is te verliezen. Ze hadden wel pech met die eigen goal, maar dat is voetbal. Ze oogden frisser de laatste 30 minuten.

13 augustus 2020 om 23:26

Ik denk dat het niet uitgewerkt is, Atletico gaat volgend jaar sterker terugkomen ze hebben een sterke selectie wat alleen maar beter gaat worden want het zijn allemaal spelers die net onder hun prime zijn qua leeftijd.

13 augustus 2020 om 23:37

Simeone heeft de club rijk gemaakt maar hij zal de club niet verder brengen. Als hij blijft dan zal Jao Felix echt stil blijven staan.

Pfff, het zou wat zijn geweest als Atalanta- Leipzig de halve finale zou zijn geworden. Leipzig overigens verdiend door die Upamecano is echt een beest en ook Gulasci vindt ik bij de betere keepers van de wereld horen. Naglesmann heeft een tactiek geïmplementeerd die het ook PSG heel erg lastig gaat maken.

Atletico mist gewoon een wereldtopper voorin om het dit soort ploegen lastig te maken. Dat tegenhouden en frustreren werkt tegen topteams maar een energiek en fris Leipzig gaat er goed mee om. Daarentegen had Atletico het PSG veel lastiger gemaakt dan Leipzig zal doen verwacht ik, maar ik laat me graag verrassen.. erg onvoorspelbare ploeg en een uitstekend team, maar de laatste maanden in de Bundesliga werd de kwetsbaarheid van deze ploeg toch wel pijnlijk bloodgelegd.

Leipzig verdiend tohlch wel door. Atleti geeft het zelf weg. Simeone begon te laf. Costa man, kan er niks meer van. Middenveld te verdedigend. Leipzig speelde frivool. Erg netjes hoe Nagelsmann hun laat spelen. Een beetje wat Gasparini ook voor elkaar heeft met Ata. Voor mij Motm, Upame, man wat een beest van een verdediger. Nou nu Psg v Leipzig, wordt iig veel leuker om naar te kijken.

Fijne wedstrijd zeg! Ik ben erg onder de indruk van Leipzig. Ik volg ze niet echt en kijk slechts sporadisch wedstrijden van ze. Maar Atletico, wat een ongelofelijke machine is, zo kapot spelen. Indrukwekkend. De scherpte in de omschakeling en de intensiteit waarmee ze spelen is echt van heel erg hoog niveau. Grote uitblinkers vond ik Upamecano en Kampl. Beiden een uitstekende wedstrijd. Ook Joao Felix was goed. Liet vandaag echt zijn klasse zien. Die komt er nog wel.

13 augustus 2020 om 23:38

Red bull was het eerste uur superieur. Atleti is alleen al tijden matig. Dit hele seizoen eigenlijk al.

Atalanta werd heel het seizoen geprezen,Maar Leipzig speelt echt heel modern voetbal. Durven gewoon hoog druk te blijven zetten en spelen heel behoorlijk positiespel. En dat zonder Werner. Die Upamecano was bizar goed vandaag. Zowel verdedigend als opbouwend. Die kost volgens mij een vermogen, las bedragen van 60-80m maar benieuwd waar die terecht komt. Zie hem graag naar Barca gaan icm Garcia. Zo een injectie kunnen ze gebruiken. Pique wordt oud, Umtiti moet je verkopen. Leipzig het Ajax van dit jaar. Leuk dat ze de halve finale hebben bereikt, maar als je gaat voetballen tegen Mbappe en Neymar en ze krijgen ruimte ga je niet halen denk ik. Op voorhand verwacht ik ieder geval een leuke halve finale. Op naar dé wedstrijd van deze kwartfinale ronde: FC Barcelona vs FC Bayern Munchen. Felix blijft een prachtige voetballer die voor de verkeerde club heeft gekozen.

Lisabon en Atletico Madrid. Haha. 2014, 92:34 Ramos. En nu eruit vliegen tegen Leipzig in de 88e minuut. Simeone heeft keihard gefaald. Toch wel lekker dat Atletico er ook uitvliegt. Schakel je de winnaar van vorig jaar eruit, om vervolgens van Leipzig te verliezen. Leipzig en PSG die tegen elkaar gaan opnoemen voor een plek in de finale. Als je dat had gezegd tegen mijn begin van het seizoen, had ik voor je gek verklaard. Tis maar goed dat PSG gisteren won want anders had je of Leipzig of Atalanta in de finale lol.

13 augustus 2020 om 23:21

Het is een gek gewaarwording deze CL format. En sinds Spaanse teams het wat minder doen, is het alle kanten opgegaan in Europa en de CL. En idd dat was bizar geweest, Ata of Leipzig in de finale. Nu krijgen we wel een leuke pot met Psg v Leipzig. Zie Psg wel de finale halen uiteindelijk. Mbappe terug fit en een Di maria tsja, dat is wel even andere koek dan een defensieve zure Atleti.

13 augustus 2020 om 23:27

Sorry, simeone heeft keihard gefaald dat kan ik niet begrijpen. Deze man heeft van een subtopper een titelkandidaat gemaakt. Ze komen altijd ver in Europa , kampioenschap gepakt en EL en meer prijsen.

13 augustus 2020 om 23:31

ik heb het over vandaag. Meneer heeft hard gefaald. Waarom niet starten met Felix bijvoorbeeld? Tuurlijk weet ik dat die diverse prijzen heeft gewonnen met Atletico. Maar zijn speelstijl de laatste jaren, begint toch nu wel verrot te worden. In het begin was het leuk en kregen ze veel complimenten, maar het begint toch nu wel op te raken en ik vraag me af of ze op deze manier nog wel door moeten gaan.

14 augustus 2020 om 00:29

Bijna door? Atletico mag van geluk spreken dat het maar bij 2-1 bleef.

14 augustus 2020 om 03:51

joao Felix zorgde er wel voor dat Leipzig op moest letten met een heerlijke panna en de actie bij de penalty en het koelbloedig inschieten van de penalty

echt genoten van Joao Felix wat een talent heeft die jongen, hij mist alleen wat fysiek en snelheid maar verder is hij heel compleet. als Atletico nog 1 of 2 creatieve aankopen doet zoals bijvoorbeeld James Rodirguez dan zie ik hem aankomend seizoen wel schitteren.

Respect voor Leipzig. Op een voetballend aanvallende manier gewonnen van afbraakvoetbal Atletico. Nagelsmann blijft toch een geniale trainer, ondanks zijn jonge leeftijd. Simeone is nog een veel grotere lafaard dan Mourinho. Heb nog nooit gezien dat hij een aanvallende speelstijl hanteert.

diego costa speelde niet zo een goede wedstrijd. Hij heeft zich wellicht verkeken op de niet zo bekende upamecano.sierd, Doe eens beter je huiswerk!

14 augustus 2020 om 03:55

hij heeft het makkelijk tegen grote niet bewegende spelers. als hij 1 op 1 met Felix had gestaan dan had je een hele andere avond gehad. alleen houd Simeone van Verdedigen

Jammer dit. PSG of Leipzig, het is echt kiezen tussen twee dingen die je allebei niet wil.

Wat een gejammer over de ziel van voetbalclubs. Alsof voetbalclubs een andere status zouden moeten hebben dan alle andere bedrijven in de wereld. Of denk je dat Douwe Egberts nog een klein familiebedrijf is? Als je de onderliggende logica van het systeem niet leuk vind dan moet je daar iets aan doen in plaats van zeuren.het is gewoon best knap wat ze doen. Ik ken de helft van de spelers niet maar ze spelen gewoon heel erg goed voetbal. Er zit een gedachte achter en een positieve instelling naar mijn idee. Goed verzorgd aanvallend voetbal. Daar kijk ik liever naar dan ploegen die nog wel een "ziel" zouden hebben maar afschuwelijk voetbal op de mat leggen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren