Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kenneth Perez fileert ‘jankerd’ van Ajax: ‘Alleen wij praten er nu over’

Laatste update:

Nicolás Tagliafico is donderdagavond in de oefenwedstrijd tussen Ajax en FC Utrecht (5-1) ontsnapt aan een rode kaart. In de eerste helft raakte de linksback van Ajax na een uittrap van Maarten Stekelenburg verwikkeld in een luchtduel met Gyrano Kerk aan de zijlijn. Nadat hij fysiek werd afgetroefd door Kerk en op het gras terechtkwam, leek Tagliafico na te trappen richting zijn tegenstander.

Het incident ontging arbiter Dennis Higler en tijdens de oefenwedstrijd werd geen gebruik gemaakt van een videoscheidsrechter. Kenneth Perez denkt dat Ajax daar blij mee mag zijn. "Dit heeft Tagliafico wel vaker", zegt de analist van FOX Sports over agressieve uitspattingen van de Argentijn. "Hij is eigenlijk best wel een jankerd voor iemand met zijn eigen harde spel. Ik zie hem heel vaak rollen en doen..."

"Je kunt misschien zeggen dat dat het Zuid-Amerikaanse in hem is, maar het is niet heel leuk. Met een VAR is dit een rode kaart", stelt Perez. "Het zit in zijn spel opgesloten. Nu praat niemand erover, behalve wij dan. Met een VAR was dit rood geweest." Volgens de oud-voetballer was dat echter niet het enige moment van de wedstrijd waarop Ajax goed wegkwam.

In de twaalfde minuut, bij een stand van 1-0, nadat Bart Ramselaar in het strafschopgebied werd getorpedeerd door Noussair Mazraoui. Gustafson zocht oog in oog met Maarten Stekelenburg de linkerhoek op en trof de paal. Uit de wedstrijdbeelden bleek dat Stekelenburg al zijn doellijn verliet voordat Gustafson de bal aanraakte. "Hij is te vroeg", aldus Perez. "Dan had je weer een kans als penaltynemer. Met een VAR zou FC Utrecht twee keer voordeel hebben gehad."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

mazraoui had in de competitie inderdaad rood gekregen bij die penalty, tagliafico natrappen, het wordt allemaal wat rooskleuriger vermeld op de selectieve media dan dat het daadwerkelijk was.

13 augustus 2020 om 22:16

Goalski, is dit nu een 'fake news'-klaagzang? Want als je de wedstrijd hebt gezien, is het echt maar de vraag of de overtreding van Mazraoui geel of rood was en of het uberhaupt de intentie van Tagliafico was om na te trappen.mazraoui raakt hem, daar kun je een penalty voor geven ook al valt de aanvaller vrij makkelijk, maar de aanvaller liet de bal ook een stuk van zijn voet springen en het is dus maar de vraag of het echt het ontnemen van een scoringskans was. Geel lijkt me passend.wat betreft Tagliafico, hij wordt stevig aangepakt, valt en lijkt dan toch vooral snel op te willen staan. Wellicht om met een verhit gemoed verhaal te halen, dat past zeker in zijn Latijns-Amerikaanse karakter, maar om dit nu natrappen te noemen gaat wat ver.

14 augustus 2020 om 03:23

@TilburgAjax precies! En zo is het. Stelletje papagaaien allemaal hier. Beetje Perez napraten. Perez maakt van een mug een olifant en is naast een goede votballer opeens ook een 'naar mannetje'. Je kan zeggen wat je wilt. Nico is een strijder. Hij deelt uit en incasseert. Dat is het risico van zijn spel. Als de scheidsrechter daar niks in ziet. Tjah. Velen van jullie overdrijven ook echt over zijn acties in het verleden. Die man zijn verdedigende spel is een verademing voor de competitie (geweest). Kan menig 'schone broekjes' verdediger wel wat van kunnen leren. Dan zou de Eredivisie minder saai zijn. Dat is nu een verdediger van internationaal niveau! Grinta! Heerlijk. Ik ga hem zeker missen.

14 augustus 2020 om 08:11

Gilli, jouw mening is wel een beetje biased als Ajax supporter. Ik snap dat andere supporters een andere mening hebben.

14 augustus 2020 om 09:12

@Gilli, als Tagliafico bij PSV of Feyenoord had gevoetbald dan had jij heel anders gereageerd over de vele keren dat Tagliafico natrapt. Zelfs Veltman is de ideale schoonzoon vergeleken met Tagliafico. Aan de andere kant vind ik het wel knap dat hij er telkens mee wegkomt, zelfs met aanwezigheid van de VAR.

14 augustus 2020 om 10:41

Ach we klagen hier altijd dat er te snel kaarten worden getrokken. In dit minimale akkevietje wordt zelfs een onderwerp gewijd op VZ. Tja als je hier al rood voor wil geven, speel je geen wedstrijd uit zonder rode kaarten.

14 augustus 2020 om 10:51

Tuurlijk kan je wel rood krijgen, het is niet meer automatisch rood, maar als de charge grof genoeg is, kan je gewoon gaan douchen..

14 augustus 2020 om 10:58

Klopt, die regelwijziging was ik even vergeten. Maar er werd hier ook zo hard om rood voor Mazraoui geroepen bij deze relatief lichte overtreding, dat ik even ging twijfelen ;-)

14 augustus 2020 om 11:09

@gilli, ik vind een strijder in het veld en verademing. Hierbij mag er best hard ingekomen worden, maar natrappen of bewust op iemands benen staan (zoals hij tegen az deed) hoort hier voor mij niet bij. Bij jou wel ?

14 augustus 2020 om 11:11

hansje1969. Dus natrappen of op iemands benen staan hoort volgens jou bij een voetbal wedstrijd ?

14 augustus 2020 om 16:34

@jansen Op iemands benen gaan staan vind ik van een totaal andere orde dan wat Tagliafico gisteren deed

14 augustus 2020 om 23:30

@hansje1969: eerlijk gezegd heeft Tagliafico dat in het verleden volgens mij wel eens gedaan en dat keur ik absoluut niet goed. Maar waar het in deze discussie op aangeven van Perez mis gaat, is dat mensen het harde verdedigen van Tagliafico in sommige wedstrijden, aangrijpen als argument in een gesprek waar het juist gaat om de vraag of hij zelf een "jankerd" is en dus niet zou kunnen incasseren. In zo'n discussie zijn z'n eigen overtreding totaal niet relevant voor het antwoord op de vraag of hij een "jankerd" is. Wat ik wil zeggen: Tagliafico kan af en toe best behoorlijk hard verdedigen, maar hij is geen aansteller als hij zelf eens hard wordt aangepakt. Ik moet altijd nog denken aan die karate-trap van Müller, natuurlijk ging hij neer, maar na een nietje in z'n knar stond hij gewoon weer te presteren op het veld. De held!

13 augustus 2020 om 23:30

Het is allemaal.koffiedik kijken en aannames. Als Mazrouiy er met rood af had gegaan , dan was de wedstrijd al heel anders verlopen. Dan is de vraag of Nico die overtreding zpu hebben gemaakt....

14 augustus 2020 om 08:52

Misschien nog wel erger dat je in een vriendschappelijk duel een overtreding maakt waarvan jij gekeken naar je reactie van vindt dat het eigenlijk niet kan. Dat zegt best wel veel over zo'n speler.

14 augustus 2020 om 09:14

Hahaha je weet toch na 3,5 seizoen wel dat er bij Nico een steekje los zit. Dit is al tig keer gebeurt. Wonderbaarlijk genoeg nooit rood gekregen. Direct na de actie komt hij bij zinnen en geeft hij Kerk een handje. Kerk had zoiets van huh? Trapte je me nou na? Ik kan hier van genieten, want hij is helemaal niet onsportief, totdat hij in duel zit en verliest. Gek genoeg nog nooit voor bestraft, ook in de CL een aantal keer gebeurt.

14 augustus 2020 om 10:06

Jij geniet van een speler die natrapt en daarna de vermoorde onschuld speelt? Ik kan er alleen maar van gruwelen. Daarbij is hij gewoon wel onsportief, alleen als hij verliest... Ja, zou wat zijn als je iemand natrapt nadat je een duel wint.

14 augustus 2020 om 11:32

Oke je hebt gelijk. Hij is onsportief. Ik doelde er meer op dat hij hem een handje geeft erna. Hoe vaak zie je dat haha. Tja ik kan wel genieten van zulke vreemde taferelen, gruwelen bewaar ik wel voor de gevallen moord en doodslag, maar dat is dit niet. Zie de blik in zijn ogen als hij neervalt, vlak voordat hij natrapt. Helemaal gestoord. Hij doet het ook altijd, ookal speelt hij ergens op een veldje achteraf in een wedstrijd die nergens om gaat, terwijl hij een onomstreden status heeft.

14 augustus 2020 om 01:22

Die overtreding van Mazraoui is nooit rood. Penalty en geel. Zoals dat later op de avond bij Leipzig ook zo was.

14 augustus 2020 om 08:11

Goed verhaal, maar dubbele straf bij penalties is afgeschaft. Penalty + rode kaart bestaat dus helemaal niet meer. Wat Tagliafico betreft, die had een rode kaart moeten hebben.

14 augustus 2020 om 09:10

Bestaat nog wel maar is aan de Ernst van de overtreding.dit was gewoon een panel en geel. Maak je een overtreding om iemand te blesseren krijg je gewoon rood

14 augustus 2020 om 09:11

In het geval van Mazraoui was dit 100% niet het geval, overigens in 99% van de gevallen niet. Gewoon een penalty en geel.

14 augustus 2020 om 10:20

Check een compilatie van David Luiz dit seizoen of penal + rood nog bestaat. Een hint: het komt gewoon nog voor, ook voor vrij lullige overtredingen

14 augustus 2020 om 08:19

Goalski, het is een quote. Selectieve media.. dus als ik het goed begrijp moet de media voortaan woorden verdraaien zodat het niet meer rooskleurig is?

14 augustus 2020 om 09:09

Alsof Ajax hier in de competitie wel voor was gestraft... Ik weet niet of je het seizoen 2018/2019 kan herinneren? Dat was niet alleen het jaar dat Ajax heel goed voetbal speelde maar ook het jaar dat Ajax in de eredivisie met grote regelmaat een handje geholpen werd..

14 augustus 2020 om 11:29

Het is niet selectief, want het wordt besproken, dus wat?! Hoe oud ben jij? En hoe oud zijn die duimpjesgevers? Daarnaast maakte Mazraoui nauwelijks een overtreding. Hij mist de bal op een haar en tikt hem heel licht aan en dat is nooit rood, hoe je het went of keert. Dus ook jouw commentaar op dit geval is zeer kinderachtig.

14 augustus 2020 om 11:45

Hij miste de bal op een haar ? Zoals hij liep kun je nooit de bal spelen.

14 augustus 2020 om 12:02

Ja, omdat die tegenstander zijn voet ervoor zet om contact uit te lokken. Het zag er allemaal heel gemaakt uit, maar het mag, dus ik heb geen bezwaar tegen die penalty. Ik zeg alleen dat het geen schop was dus geen rood.

Naar ventje inderdaad, vorig seizoen ook meerdere keren ontsnapt aan een rode kaart.

13 augustus 2020 om 22:59

Dat gepiep over Tagliafico, by far the beste lb in Nederland, laten we niet overdrijven. Sommigen delen een schopje uit en Perez scheldt wel eens een grens uit voor k*nker n*g*r.
Dat is van een heel andere orde Perez, dus vel geen oordeel over dit soort randzaken bij anderen.

13 augustus 2020 om 23:02

Tagliafico is super maar wel een van de, al dan niet dè, naarste klanten van de eredivisie. Als godenzoon voor jou wellicht moeilijk te accepteren maar vorig seizoen was vrij heftig. Klaiber, op mensen springen, meermaals natrapjes. Kom Benji (edit: +Jaakke en myvision), een beetje objectiviteit moet ook voor Ajacieden mogelijk zijn, zou je zeggen.

13 augustus 2020 om 23:05

Toivonen was een tijd een van de beste middenvelders van de eredivisie en een lul. Beide dingen kunnen tegelijk waar zijn he?Zo veel ajacieden hebben echt het godenzoon-complex, doe eens een beetje objectief man. En omdat het BLIJKBAAR relevant is; ik heb nog nooit iemand uitgescholden voor k***neger en mag dus oordelen over Tagliafico. Tagliafico is een rattige voetballer. Ontzettend goed maar hij doet echt niet onder voor een, bijvoorbeeld, Toivonen.

13 augustus 2020 om 23:08

Hahaha. Jij vergelijkt Toivonen met Tagliafico? Toivonen was 4-5 klasses minder. Die had die streken nodig om z'n onvermogen tot voetballen een beetje te verbloemen. Ik ben 't er mee eens dat Tagliafico die onzin niet nodig zou moeten hebben.

13 augustus 2020 om 23:12

En jij leest niet goed. Ik vergelijk Toivonen en Tagliafico op het gebied van nare dingen die ze in het veld doen. Natuurlijk is Tagliafico beter, als dat de discussie was waren we snel uitgepraat. Niet mijn argument he? Jaakke, en jij, beginnen over hoe GOED de spelers zijn. Ik vergelijk hun uitspattingen, die niet voor elkaar onderdoen. Het grote erg opvallende verschil, naast de kwaliteit, is dat de reactie op beiden erg anders is. Hoe dat komt mag je zelf bepalen. Godenzonen zal er wellicht mee te maken hebben. Dus ik vraag nogmaals, probeer dat kleine beetje objectiviteit. Wellicht helpt het het algemene imago van de arrogante ajacied.

13 augustus 2020 om 23:16

@powned_nl deels eens. Destijds met toivonen praatten ook veel psv'ers dat gedrag goed. Al heb ik zelf persoonlijk uberhaupt niet veel met hem gehad. Pas achteraf kun je helemaal goed zoiets beoordelen. Buiten dat vind ik Tagliafico nog wel een tandje erger dan Toivonen zelfs. Hoe goed hij ook is.

13 augustus 2020 om 23:25

Maakt toch niet uit hoe goed iemand is? Streken zijn streken. Zowel Toivonen als Tagliafico zijn gewoon smeerlappen. Dat kan je niet ontkennen.

13 augustus 2020 om 23:25

Ik chargeer wellicht een beetje tov Ajacieden. Maar het is wel vermoeiend om altijd dezelfde tendens te zien. Vertel mij, welke speler in de Eredivisie is smeriger dan Nico? Berghuis is naar, zeg ik als Feyenoorder meteen. Maar in vergelijk met Tagliafico? Dacht het niet.

13 augustus 2020 om 23:43

Grappig dat klagen over objectiviteit, terwijl jezelf niet op een normale manier kan reageren. Je was al af toen je over het ' godenzonen complex' begon. Supporters zullen het altijd anders zien als een speler voor hun eigen club speelt. Zo kon/kan ik me kapot ergeren aan Lozano en Berghuis.

14 augustus 2020 om 00:00

Je hebt gelijk hoor. Ik chargeer een beetje. Maar het moge wel duidelijk zijn dat de term 'godenzoon-complex' niet uit de lucht komt vallen. Dat is nou eenmaal de naam die de club aan zijn spelers geeft en de supporters maar graag gebruiken. Kun je mij afvallen. Maar oke, als ook bij jou objectiviteit nastrevenswaardig is; hoeveel spelers die naarder zijn in de eredivisie kun jij opnoemen?

14 augustus 2020 om 00:11

@powned_nl Correctie, de naam ‘Godenzonen’ komt niet van de club, maar van David Endt en is niet “nou eenmaal de naam die de club aan zijn spelers geeft”.
Als je t over Tagliafico hebt; ik zag meteen natrappen en dus rood. Dat is n nare eigenschap die hij echt snel moet afleren aangezien hij zn ploeg daarmee kan benadelen. Afgelopen seizoen al meerdere malen door t oog vd naald. Een van mn favoriete spelers, maar ik erger me kapot aan deze streken...

14 augustus 2020 om 00:19

'Godenzonen' is uberhaupt een vreemde term aangezien Ajax binnen de mythologie nooit een Griekse 'God' geweest is maar een 'held'. 😅😅

14 augustus 2020 om 00:21

ik ga hier geen opsomming maken, maar zal er 1 van jou club benoemen. Berghuis trapt niet na, maar probeert bij frustratiemomentjes spelers gewoon het ziekenhuis in te trappen met overtredingen. Ik denk dat hij al meerdere malen goed is weggekomen met zijn kamikaze acties. Als het publiek hem enigszins provoceert dan laat hij het niet na om een bal vol de tribune in te trappen. Wanneer het bij Feyenoord niet goed loopt ( wat regelmatig voorkomt), dan heeft hij altijd zon gruwelijk ergerlijke verongelijkte kop als een kleuter die zijn zin niet krijgt. Kortom, de grootste zeurpiet die op dit moment in de eredivisie rondloopt. Ja, zelfs een grotere zeurpiet dan Tadic.

14 augustus 2020 om 00:23

Kan er weinig op noemen, wellicht Berghuis. Kan me nog wel wat ellebogen en tackles van achteren herinneren in de periode dat het wat minder ging met feyenoord afgelopen seizoen. Wellicht heeft het ook te maken met de enorme winnaarsdrive van beide spelers waardoor er soms iets knapt. Verder is bij Ajax vaak iedereen te lief geweest de laatste jaren, kan nu wel genieten van die Argentijnse slagers die soms de boel een beetje op kunnen naaien als het nodig is. Maar ik begrijp ook zeker dat als betreffende spelers niet van je favoriete club zijn, je het niet echt kunt waarderen.

14 augustus 2020 om 00:29

Echt waar? I stand corrected, alhoewel de term nog wel vaak langskomt. Het is gewoon frustrerend, helemaal als Feyenoorder. Ajax is vele malen beter, verder en rijker. Heb dan op zijn minst de cojones om toe te geven dat Tagliafico een nare is. Dáár heb ik niet eens problemen mee, het ontkennen wel. Want eens, ook voor mij, een van mijn favo spelers in de Eredivisie. Echt onzèttend goed en wellicht juist om hoe hij is. Iets wat ik al eerder zei, precies wat Ajax al langer heeft gemist in haar team.

14 augustus 2020 om 00:34

Voor sportweek; iknoem nota bene ZELF Berghuis als nare voetballer mafkees. Je hele comment is dus vrij onnodig. Ik heb geen enkel probleem met toegeven dat Berghuis een ratje is, geloof me, heb hem absoluut verguisd. Sinds de captain-band is het wel véél rustiger moet ik zeggen. Maar goed, nu jij nog. En Paloma, we zijn het eens. Van de winnaarsmentaliteit tot vooral de missende schakel bij Ajax. Tagliafico is exàct wat Ajax nodig had en heeft. En dat is prima, zelfs het slagerschap vind ik als Feyenoorder acceptabel. Het ontkennen en wijzen naar anderen... not so much. Erken de waarde van zijn naarheid én zijn naarheid haha, precies zoals jij doet.

14 augustus 2020 om 00:43

@jaakke
Even die club bril afzetten, niemand zegt dat Tagliafico niet een geweldige back is maar blijkbaar ga je door die gekleurde bril wel erg troebel zien. Hij is een harde verdediger maar heeft ook wel eens een waas voor zijn ogen waardoor hij wel eens hele rare onsportieve dingen doet in het veld en vandaag was weer zo'n momentje.

14 augustus 2020 om 00:43

Klasse reactie! Je vraagt aan mij wie ik naarder vind, dus geef ik daar antwoord op. Hoe moet ik dat doen zonder naar een ander te wijzen? Jij geeft aan dat Berghuis lang niet zo erg is als Nico, dus geef ik argumenten waarom ik dat wel vind.

14 augustus 2020 om 00:49

dus volgens jou is het helemaal niet zo erg dat die Argentijn na trapte?? Dan hoop ik dat er een speler volgende wedstrijd Promes natrapt want dat vind jij toch niet erg. En wat jij bedoeld met Perez en k.nker n.g.r snap ik in deze situatie helemaal niet. Wees niet zo vaag.maar goed dat is mijn mening.

14 augustus 2020 om 00:53

Toivonen was degelijk wel van een hoog niveau hoor bij PSV, allen zijn gedrag was kut

14 augustus 2020 om 00:59

'Supporters zullen het altijd anders zien als een speler voor hun eigen club speelt' om letterlijk daarna Lozano en Berghuis aan te halen. Zelfs als die twee erger zijn, ieder zo zijn bril wat je terecht aangeeft, heb je tot noch toe geen slecht woord over Tagliafico gesproken. Om dan wel in eerdere reacties over mijn 'objectiviteit' te beginnen terwijl ik meteen aangaf wat voor een lul Berghuis kan zijn, toont eerder jouw klasse qua reacties.Ps: én objectiviteit

14 augustus 2020 om 01:06

Omdat ik in 1ste instantie helemaal niet van plan was om te reageren. Ik probeer alleen een reactie te plaatsen als dat in mijn ogen wat toevoegt, en dat was in mijn ogen tussen al deze reacties niet meer nodig. De rede dat ik toch een reactie plaatste, is omdat jij met je provocerende godenzonen complex opmerking kwam.

14 augustus 2020 om 01:33

jaakke, er twijfelt ook niemand aan of Tagliafico de beste LB in Nederland is. Opmerking van Perez gaat daar ook helemaal niet over. En de man is analist dus velt terecht wel zijn oordeel. Of moet hij in het vervolg bij iedere trappende beweging zeggen: geen commentaar want ik heb ooit een keer een grens uitgescholden’. ?

14 augustus 2020 om 01:49

Fair enough. Beetje een nare term. Sta er desondanks wel achter, denk dat voor velen het erg herkenbaar is. Provocerend? Beetje wel, excuus.

14 augustus 2020 om 06:23

Hahahaha die is zeker net zondaar kan me genoeg momenten herinneren. Slaan van een keeper natrappen en tackels met 2 benen van achter. En dan zeggen dat supporters van Ajax een “godenzoon-complex hebben”! Berghuis is compleet geschift man.
Snap overigens wel wat je met tagliafico bedoel, maar je moet ff je bril afdoen of opdoen 😜😜

14 augustus 2020 om 06:27

Precies dit, ik snap mensen echt wel als ze het over Nico hebben. Maar Berghuis’ is zoveel naarder wanneer hij die waas voor ogen heeft.

14 augustus 2020 om 07:07

Toivonen deed het wel allemaal wat opzichtiger. Maar zoals je zegt kan het prima samen gaan. En voor Ajax is het bij lange na niet eens zo slecht. Alle brave schoonzonen die je wel eens op t veld ziet staan..

14 augustus 2020 om 07:19

Dus iemand uitschelden is erger dan iemand bewust neertrappen? Jij kijkt door een Ajax bril, het is een feit dat Tagliafico weleens over de schreef gaat met zijn overtredingen.

14 augustus 2020 om 07:46

Niet slim en volwassen om iemand op zijn gebruikersnaam te beoordelen. Daarnaast heeft hij gewoon een punt. We hebben het over een goede voetballer met hele nare trekjes. Hij zou makkelijk met her theater van La Liga mee kunnen doen.

14 augustus 2020 om 07:54

Tagliafico is zeker goede linksback maar ook smerige overtredingen die hij helemaal niet nodig heeft. Ongelooflijk dat hij en Ajax vorig jaar meerdere malen zijn weg gekomen zonder rode kaart. Maar het is gewoon een smerige slager die ook nog eens goed kan voetballen.

14 augustus 2020 om 08:12

Grappig dat al die mieperds kwaliteit niet kunnen inschatten. Tagliafico is misschien wel de meest intelligente speler die er rond loopt bij Ajax. Zoekt het randje op, gaat er echter zelden overheen. Meerdere malen goed weggekomen of schat hij juist precies in wat hij kan maken? Het lukt hem op elk niveau. Als je ook ziet hoe geweldig die man wedstrijden uit speelt met een gele kaart op zak. En dat voor een back. Hij kan het duidelijk ook laten, maar geeft alles voor het elftal.

14 augustus 2020 om 08:18

Jaimy87, hij mag zeggen wat hij ziet. Maar sinds Perez een grensrechter heeft uitgescholden is hij niet meer geloofwaardig als hij een verhandeling houdt over misdragingen van anderen. Hou je bij het voetbal, technisch, tactisch en laat het daarbij.
En al die verongelijkte anti Ajax mensen die Tagliafico meteen kwalificeren als naar en weet ik wat allemaal, stel je niet zo aan.
Als hij heeft nagetrapt, dan is dat dom ( heb t niet gezien), maar het is niet stiekem, sneaky oid. Dan kan elke scheidsrechter het constateren en maatregelen nemen. Verder is het een harde verdediger en incasseert ook het een en ander, hoor je hem nooit over.

14 augustus 2020 om 08:39

toivonen was inderdaad een van de beste middevelders, maar er zit een verschil tussen hem en nico, toivonnen was geniepig en nico verschuilt zich niet, die gaat er vol voor en je ziet het gewoon aankomen, dat vindt ik eerlijker, al ben ik er niet voor als het te erg wordt.

14 augustus 2020 om 08:43

Tagliafico trapt spelers na en je noemt dat intelligentie? Ongelooflijk...

14 augustus 2020 om 08:55

@jaakke aangeven dat tagliafigo 'by far' de beste in NL is, maar daarna meteen aangeven dat we niet gaan overdrijven... laat dat dan achterwegen!!

14 augustus 2020 om 09:11

@jaakkeje mag alleen opmerkingen maken als je zelf een onbeschreven blad hebt?wat zal het rustig worden op VZ.

14 augustus 2020 om 09:18

Een held in het geval van Ajax en bijvoorbeeld Hercules, zijn zoons van goden. Jammer, goed geprobeerd.

14 augustus 2020 om 10:13

Nou... ik kan er wel een paar opnoemen die net zo smerig zo niet smeriger zijn dan Nico... Berghuis is er één van (wat voor een aanvaller opvallend is), maar Klaiber, Beugelsdijk, Veltman, Botteghin.... die hebben allemaal van dit soort vervelende etterige trekjes. De één vind het prachtig, de ander ergert zich eraan (waaronder ik). Je kunt je ploeg flink benadelen als het gezien word en het is onsportief....

14 augustus 2020 om 10:25

Botteghin? Die man is poeslief? Hard in de duels ja, maar absoluut geen smerige speler.

14 augustus 2020 om 12:08

Dacht ik ook haha? Botteghin? Hij is een soort muur waar je tegenaan loopt maar vervelende trekjes? Noem dan el Ahmadi. Voor mij, ook biased, een held, maar die kon er wat van. Weet je, het gaat mij niet over de andere nare voetballers haha. We hebben het over Tagliafico.

13 augustus 2020 om 22:37

Maar als hij voor je club speelt is het heerlijk.

13 augustus 2020 om 23:33

En dat is meer dan waar. Maar heb dan op zijn minst de eer om toe te geven DAT het een lul is. Ook nog eens exact wat Ajax al JAREN nodig had en met redelijke afstand de beste lb van Nederland zoals Jaakke, irrelevant overigens, aangaf. Het is gewoon een nare gast in het veld en ik wéét dat dat niet past bij het beeld dat vooral fans van de club hebben maar dat maakt het niet minder waar. Geweldige voetballer, geweldig nare voetballer. In interviews dan weer prima

14 augustus 2020 om 08:54

Waarom moeten mensen toegeven dat Nico een lul als als men dat niet vind? Wat is dat voor een belachelijke stelling? Dat jij dat zo ziet is prima maar ga dit niet als feit neerzetten. Nico is helemaal geen lul. Nico is een harde verdediger en zoekt daar vaak de randjes op van wat mag. Vaak mag het want na zien van VAR beelden mag hij vaak doorgaan. Dan vind je Berghuis ook wel een mannetje maar Nico erger?? Dus een verdediger die zijn tackles wel wat hard inzet tov een aanvaller die nog hardere tackles maakt en vooral onsportief gedrag laat zien is minder erg maar Ajacieden hebben een complex? Kom op zeg. Noem Nico een harde en misschien soms te harde verdediger maar een lul??

14 augustus 2020 om 09:06

@Thamike het zegt best veel dat jij het direct naar een Feyenoord / Ajax strijd wil maken maar prima. Berghuis is een zuigertje en dat is precies wat Feyenoord nodig heeft. Soms doet Berghuis domme dingen en daarop wordt hij aangesproken en daarna wordt hij gestraft. Nico doet ook domme dingen maar als iemand dat aankaart dan is het een schande en heksenjacht volgens enkele ajax supporters. Natrappen in een vriendschappelijk duel, dan zou Ten Hag hem direct moeten wisselen (als die het al zag) om een statement te maken dat dat niet in het voetbal maar al helemaal niet in een vriendschappelijk duel hoort.

14 augustus 2020 om 09:13

Nico is geen lul van een vent, wel een lichtontvlambaar karakter die vaker over de schreef gaat. Ik ben Ajaxsupporter en ik zit regelmatig gespannen te hopen dat Tagliafico geen domme rode of 2e gele kaart krijgt. Het is echt wel een fijne vent, maar dat betekent niet dat ie niet ook zn mankementen heeft.

14 augustus 2020 om 09:37

@Vakkie D hoe kom je erbij dat ik er een Ajax Feyenoord dingetje van maak? Ik reageer op Powned zijn reactie die zelf over Berghuis begint. Dus wat bedoel je met het zegt best veel? Dat er individuele acties zijn die niet door de beugel kunnen dat moet je keihard bestraffen maar is geen specifieke karakter. Ik heb dat natrappen niet gezien maar mocht dat waar zijn dan direct rood. Staat los van de discussie die PowNed begint over dat Nico een veel naarder mannetje is dan Berghuis zoals hij aangeeft. En ik vind Nico geen lul.

14 augustus 2020 om 11:46

Het is heerlijk zolang hij onterecht niet bestaat wordt. Als hij de kaarten krijgt die hij hoort te krijgen en je hierdoor punten gaat verspelen post je ook anders.

14 augustus 2020 om 12:00

Lul in het veld. Mijn reacties van gisteren zijn flink door elkaar gehusseld volgens mij. Tagliafico vind ik een lul in het veld. Ik vergeleek het met Toivonen ergens. Ook gaf ik aan dat hij in interviews hartstikke leuk is, een prima gozer. Ook aangegeven dat hij exact is wat Ajax nodig had en ik er opzich geen probleem mee heb. Enkel als Ajacieden doen alsof hij niet zo erg is, want dat is ie wel ha ha. geweldige linksback, een van mijn favoriete spelers wellicht júist om wie hij is. Maar hij doet dit best wel vaak.

14 augustus 2020 om 13:59

@powned, ik zal nooit zeggen dat Nico geen harde of smerige overtreddingen maakt. Ging meer om dat hij een lul zou zijn maar dat heb je net volgens mij al benoemd. Ik ben ook in gegaan op de vergelijking met Berghuis omdat ik zelf niet graag zou vergelijken en een aanvaller met verdediger vergelijken over gedrag en voornameliijk de harde of smerige actie's zijn vaak niet te vergelijken. Een aanvaller hoeft vaak geen aanvallende sliding te maken.

14 augustus 2020 om 00:36

Het irritante is dat hij er keer op keer mee weg komt, op deze manier leert hij het ook niet af. Kan me makkelijk 10 van dit soort momenten herinneren sinds hij bij Ajax speelt

14 augustus 2020 om 00:59

Had graag een rode kaart gezien vandaag. Misschien had oe het dan wat minder gedaan om belangrijkere potjes. Want het is een notoire. Alhoewel je vaak niet met 100% zekerheid kan zeggen of ie het nou bewust doet. Dat is dan weer een kwaliteit van hem 😉

14 augustus 2020 om 02:59

Ben niet voor Ajax maar ben oprecht benieuwd of je er 'makkelijk' 10 kunt opnoemen. Dit klinkt als grootspraak!

Is wel echt typisch Tagliafico. Niks kunnen incasseren maar heel regelmatig ontzettend smerig uitdelen. Hele goede, maar ook een hele nare speler. Veel overdreven rollen als hij aangeraakt wordt maar tegelijk constant natrappen, ellebogen geven en op spelers gaan staan. Tot krabben aan toe. Qua kwaliteiten kan hij bij het kaliber Dortmund, Atletico, Inter etc prima mee maar het is op het veld een zeldzam onsympathiek figuur.

13 augustus 2020 om 22:25

Elleboog? krabben? Nu verzin je gwn dingen erbij om je punt te maken...

13 augustus 2020 om 22:35

Jij wilt beweren dat tagliafico nooit ellebogen uit heeft gedeeld? En dat krabben was vorig jaar tegen PAOK. Zet ie gewoon even z'n nagels in de kuit van z'n tegenstander. Dus nee, ik verzin niks om 'mijn punt te maken'. Ik constateer bepaald gedrag bij Tagliafico. Nogmaals, zijn kwaliteiten als voetballer staan buiten kijf maar hij heeft (te) regelmatig een steekje los. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Gek genoeg komt hij er heel vaak mee weg.

14 augustus 2020 om 09:25

Gek genoeg, hij komt er altijd mee weg tot op heden.

Incasseren kan Tagliafico wel, neem de trap van Mulder als voorbeeld. Gewoon verder voetballen. Daar had ik wel respect voor.

13 augustus 2020 om 23:33

beetje de mentaliteit van Luiz Suarez . Misschien is dat wel iets typisch Zuid-Amerikaaans ....Neymar schijnt dat ook te hebben ...

13 augustus 2020 om 23:41

Niet echt te vergelijken. Suarez stond met name bekend om zijn schwalbes en vervolgens om het bijten (veel onsportiever wordt het niet). Neymar staat dan weer puur en alleen bekend om zijn schwalbes. Dat het typisch zuid Amerikaans zou zijn ben ik het ook niet mee eens. Typisch Zuid Amerikaans is temperament en mentaliteit. Je ongelofelijk aanstellen en vervolgens achterbaks uitdelen valt daar niet onder. Het onder een 'zuid Amerikaanse mentaliteit' te scharen is dan ook wel erg makkelijk.

14 augustus 2020 om 09:46

Nico is buiten het veld wel een heel ander type. Zo komt het in ieder geval over. Leuk feitje wat voor mij zijn rustige karakter wel onderstreept is dat zijn hobby tekenen is. Hij is hier heel erg goed in en kan soms uren gaan zitten voor 1 tekening.echter als hij het veld betreedt gaat er een knopje om en doet hij er alles aan om winnen.

14 augustus 2020 om 06:02

Niks kunnen incasseren? Als iemand veel incasseert is het Nico wel. Wel eens opgevallen hoeveel schoppen die man krijgt. Zijn hoofd is echt een blok beton.

En Ben het er helemaal mee eens dat dit soort grapjes wel echt jammer van hem zijn. Maar Nico wordt hier weggezet als een duikelaar en theatermaker. Wat hij zeker niet is.

14 augustus 2020 om 08:55

Geen duikelaar?! Ik ken geen verdediger die dat zoveel doet. Het is een goede linksback en misschien wel de beste in de Eredivisie (met Haps en Wijndal), maar het is een vreselijk smerige speler. Als ietwat objectievere dan powned hierboven (feyenoord of Ajax is mij om het even) kan ik wel stellen dat ik Tagli de meest smerige op onze velden vind. Aanzienlijk erger dan Berghuis. Wat zonde is, want het lijkt mij dat hij het niet nodig is. Ik vind het ook verbazingwekkend dat hij zo weinig rood krijgt, want hij verdient het zéker vaker.

14 augustus 2020 om 11:40

Lol het is de grootste duikelaar op de nl velden. En 1 van de meest onsportieve speler in de geschiedenis van de eredivisie

14 augustus 2020 om 12:10

Ik ben best objectief .
Ik dol maar. We zijn het iig eens. Het is buiten het veld ook gewoon een prima gast, hij moet gewoon oppassen inderdaad. Hij heeft die smerige handelingen, niet het harde dat is prachtig, helemaal niet nodig.

14 augustus 2020 om 23:43

Sorry, maar Tagliafico is met afstand de beste LB van de ED. Verder met je eens dat hij af en toe van die rare streken heeft, die mij als ajacied ook irriteren. Nergens voor nodig. Maar ik denk niet dat het bij jou om het even is eerlijk gezegd.

15 augustus 2020 om 13:24

Ik ben fan van Tagliafico én zie hem als de beste lb van de eredivisie en ben voor Feyenoord.
Daarnaast is het in het veld een ontzettend nare gast. En dat is me oprecht om het even, hij is zelfs een betere voetballer door (veel) van die streken. Wat mij niét om het even is het eeuwige goedpraten van Ajacieden die het gewoon niet willen zien.

14 augustus 2020 om 06:57

@Skede, ik ben het regelmatig eens met wat je schrijft, maar Nico kan echt wel incasseren. Ik kan me nog een wedstrijd herinneren (weet even niet tegen wie),waarbij hij een flinke trap kreeg. Hij stond op en liep weg. Ik dacht toen: zo hoort het ook. Als je kan uitdelen, moet je ook kunnen incasseren.

14 augustus 2020 om 07:19

Met niet kunnen incasseren doel ik op het regelmatig proberen kaarten aan te naaien bij tegenstanders. Of te doen alsof hij een elleboog heeft gekregen terwijl hij er daarvoor bij wijze van spreken net 3 heeft uitgedeeld. Dat soort dingen. Want in principe heb je gelijk dat je heel erg je best moet doen voordat je Tagliafico daadwerkelijk af hebt gestopt, dat klopt zeker. Hij doet alleen altijd overkomen alsof dat dus wel gebeurd met theater en rollen.

14 augustus 2020 om 09:38

kom op zeg, ik zie meer dat hij gewoon weg loopt en als hij kwaad wordt dan is het meestal gerechtigd, ook niet altijd natuurlijk. maar welke speler doet dit niet. Hij speelt met veel passie, wat een verademing is

14 augustus 2020 om 09:48

Ik kan me nog wel een absolute doodschap van Muller herinneren, wel per ongeluk volgens mij. Er ging in nietje in z'n hoofd en hij ging weer verder. Volgens mij incasseert hij prima.

14 augustus 2020 om 09:54

Ik doel op de schwalbes, rollen en kaarten aannaaien. Zoals ik hier ook boven beschrijf.

14 augustus 2020 om 16:05

Als er iemand kan incasseren is het tagliafico wel.

Het ergste van dit, is dat veel mensen zeggen dat we dit in Nederland missen (als de zuid Amerikaans temperament niet aanwezig is) en zodra het er wel is mensen klagen over zulke situaties. Kortom ; het is ook nooit goed

13 augustus 2020 om 22:54

Je hebt temperament (gif, ervoor gaan, etc.), en je hebt vies spel. Natrappen is natuurlijk gewoon vies.

13 augustus 2020 om 23:04

Is natuurlijk niet helemaal waar. Je hebt temperament en je hebt onsportief gedrag. Als ik bijvoorbeeld naar PSV kijk dan kon ik enorm van van Bommel genieten maar had ik niet veel met Toivonen. Omdat die geniepig en achterbaks was. Van Bommel had ook dat sneaky gedrag maar wel dat het echt een meerwaarde was. Het rollen van Lozano bij psv was achteraf bijvoorbeeld ook helemaal geen voorbeeld van zuid Amerikaans temperament, maar gewoon kleinzerig gedrag. Tagliafico stelt zich niet alleen aan maar deelt ook gewoon onder de gordel uit. Dat mag best benoemd worden zonder dat daar weer zo'n kansloze clubdiscussie uit voort komt.

14 augustus 2020 om 01:00

Skede, Lozano is dan ook geen Zuid Amerikaan hè 😉

14 augustus 2020 om 07:14

Daarom zei ik ook dat het geen voorbeeld van Zuid Amerikaans temperament was 😉😌

Ajax wint met 5-1 maar we Perez ziet 2 gemiste 'voordeeltjes' voor Utrecht en we hebben nieuws. Slaap lekker 😋

14 augustus 2020 om 00:53

het had eens andersom moeten zijn dan had jij niet geslapen vannacht.verbeter het milieu en begin bij jezelf.maar goed dat is mijn mening.

14 augustus 2020 om 01:01

Jajowi, valt mee hoor, is maar een oefenpotje, geen Spurs CL 😉

Volgens mij klopt dat van die penalty niet. Ik begreep dat met nieuwe regels de bal alleen opnieuw mag worden genomen als de keeper de bal daadwerkelijk keert. En zo te horen schoot hij de bal op de paal.

En waar blijft het commentaar van de heer Perez over die twee smerige overtredingen van de Utrecht spelers ?die van Klaiber was donker rood en kwam weg met geel en bij de overtreding waar Labyat uit scoorde.

13 augustus 2020 om 23:43

Hoi.Klaiber had rood kunnen krijgen voor die tackle. Net zoals Tagliafico, net als vorig jaar méérdere keren, een rode kaart had kunnen krijgen. Wees kritisch op je eigen godenzonen.

14 augustus 2020 om 01:03

PowNed, vind je commentaar heel goed in deze comment, echter als Perez het ene zegt, mag je prima ook het andere laten zien zonder het ene weer te herhalen/benadrukken, toch? En het een sluit het ander niet uit hè. Misschien is droadnagel wel heel kritisch op Ajacieden.

14 augustus 2020 om 01:55

Je hebt gelijk hoor Formus! Volledig. Het artikel gaat wel over Tagliafico natuurlijk, daar had Perez het over. Maar net even de tackle van Klaiber terug gezien enne... dan is de natrap van Tagliafico maar een waarschuwing waard. Érg vreemde actie zo in een oefenwedstrijd.

Perez is nog een beetje gefrustreerd omdat AZ niet het eerste ticket CL heeft gekregen. Dus zoekt hij met een vergrootglas naar negatieve momenten van Ajax. Dat mag, maar benoem dan ook sommige smerige overtredingen van Utrecht spelers (onder meer Kleiber) en de trap en elleboog van de gefrustreerde Kerk op Tagfiaglico. Wat die daarna deed was ook incorrect. Maar wel graag van twee kanten belichten, meneer Perez.....

14 augustus 2020 om 00:07

Dus naast Kerk en Klaiber had ook Tagliafico rood moeten hebben?

14 augustus 2020 om 10:38

Geen enkel probleem met rood wanneer de overtreding daarom vraagt.

14 augustus 2020 om 10:09

Dus bij een analyse over Ajax ga je beginnen over overtredingen van Utrecht? Omgekeerde wereld zeg. Perez mag dit gewoon benoemen.

14 augustus 2020 om 10:41

Klopt. Maar ik vind zijn commentaar achteraf eenzijdig en niet allesomvattend. Vandaar mijn toevoeging dat hij in zijn beschouwing de overtredingen van Utrecht had moeten benoemen en mee laten wegen. Daarvoor ben je ingehuurd: als onpartijdig analist. Dus volgende keer die rol weer spelen, want zijn commentaren zijn best interessant en nieuwswaardig!

Vind Perez nog steeds zeer goed als analist en televisiemaker. Hij blijft het leuk houden maar gooit tevens statements zoals deze op tafel die ons bezig houden zodat we wat hebben om over te praten. Natuurlijk is bijna iedere speler een jankerd want het systeem laat dat toe. Tagliafico is een harde maar speelt tevens wat toneel, zoals ze dat doen in Zuid Amerika. Je gaat dat niet echt veranderen, als je voor Ajax bent is het acceptabel, ben je tegen is het irritant. Zo gaat dat, neem van Bommel...

14 augustus 2020 om 00:15

Mwah, ik vind t niet acceptabel hoor. Erger me kapot aan aanstellers, of ze nou bij mijn clubbie spelen of andere. Als je uitdeelt moet je ook incasseren... Pak m dan terug in n duel als t persé moet maar ga niet natrappen of doorrollen terwijl je zelf uitdeelt.

14 augustus 2020 om 00:49

Ik denk dat het het laatste is wat echt vervelend is. Harde voetballers die uitdelen kunnen altijd incasseren. Anders kom je met zo'n stijl nooit de jeugdteams door. Ben ik van overtuigd. Om dan in het veld te doen alsof je dat niét kan, dat zijn er veeeel meer dan enkel Tagliafico, is iets waar ik echt een schijthekel aan heb. Misschien is el Ahmadi een goed voorbeeld die ik wel waardeerde in deze, natuurlijk biased. Die man kon echt flínk schoppen. Maar zeiken als hij geraakt werd? Nooit. Ook nooit echt smerig, honderden gele kaarten en geen enkele rode.

14 augustus 2020 om 01:06

Diego Costa op dit moment als beste vb?

14 augustus 2020 om 01:58

Diego Costa hoort eigenlijk niet op een voetbalveld. Ik ben gewoon fan van Tagliafico... Diego Costa is een absolute oetlul. Dus ja, eens, kan niemand erger verzinnen.

14 augustus 2020 om 10:34

@powned_nl Dat incasseren is idd niet t probleem, maar t krtn aansmeren, dat quasi-gewond spelen, en dat ‘gejank’. Dat bedoelde ik eigenlijk met incasseren, figuurlijk. Je deelt zelf uit dus zeik niet als je ook n tik krijgt. El Ahmadi was daar wel meester in; onverstoorbaar ook, als ie geraakt werd en als ie uitdeelde. Was, in mijn ogen, vaak op/over t randje, maar rolde niet 3 meter door.

14 augustus 2020 om 12:14

Jep precies! Volledig eens. Als je hard bent in uitdelen wees hard in ontvangen.

Lekker Boeiuh van die strafschop en zo. Daar is het n oefen pot voor. Je wilt bepaalde dingen uitproberen en ingespeeld raken. Daar verandert een wel of niet gemaakte strafschop niks aan

Een vechtershart die niet wil verliezen en zo wil ik Nico ook zien. Laat ze maar zeiken maar bij Utrecht zullen ze ondanks dat het maar een oefenpartijtje was, zich rot geschrokken hebben over het niveauverschil. Aanval op de top3 vergeet dat maar het wordt niet eens de top4.

Ach naar dit naar dat. Ik begrijp best dat dit soort jongens je irriteert, maar ik ben blij dat hij een keer in Amsterdam speelt ipv ergens anders. We moeten niet alleen maar brave jongens erbij hebben

Ach kenneth, wat een schijnheilige slijmbal. Nico haalt ther bloed onder de nagels van de tegenstander, maar ja tenminste speelt die een keer in Amsterdam ipv dat slappe gezicht als een Boilesen

Uit de wedstrijdbeelden bleek dat Stekelenburg al zijn doellijn verliet voordat Gustafson de bal aanraakte. "Hij is te vroeg", aldus Perez. "Dan had je weer een kans als penaltynemer.

Dit klopt niet, volgens de nieuwe regels wordt de strafschop in dit geval niet overgenomen.

14 augustus 2020 om 11:03

Is de regel dit jaar dan weer aangepast ? Vorig jaar zijn er meedere penalties over nieuw genomen omdat de keeper te vroeg van de lijn af was. Dus volgens jou hoeft en keeper niet meer te wachten. Ik ken de regel zo niet.

Hier is een simpele formule voor. Is het een Zuid Amerikaan, dan is het passie en winaars mentaliteit. Is het Steven Berghuis, dan is ie gek en mag hij nooit meer opgeroepen voor Oranje.

Utrecht had de tweede helft ook nog een rode kaart moeten hebben, bij die rare charge op randje 16. Was gewoon een doorgebroken speler. Vrije trap werd uiteindelijk door Martinez de F Side in geschoten. Maar goed dat er wat minder kwistig met kaarten wordt gestrooid nu, anders krijg je ook geen goede oefenwedstrijden. Denk wel dat ze Nico ff moeten waarschuwen vanuit de club en de Knvb dat dit soort acties in de competitie wel meteen rood en 5 wedstrijden schorsing zijn.

14 augustus 2020 om 11:04

Mooi dat je er melding van maakt, maar dit staat los van het gedrag van nico. Een aansteller met hele nare trekjes. Dat gaat deze topic over.

Dat van Mazraoui is tegenwoordig toch geen rood meer?. Iets met dat triple punishment gedoe. Van de week waren er 2 soort gelijke momenten in de EL en daar kregen de spelers ook geel. Volgens mij de penalty van Manu tegen Kopenhagen en gister nog de penalty van Atletico. Dus naar mijn weten is deze regel veranderd en was er ook in de Eredivisie geen rood voor gegeven. Dat van Tagliafico heb ik zelf gemist in de wedstrijd.

Het propleem is denk ik al hierboven benoemt. Enerzijds komt Ajax opvallend vaak weg met dit soort gedrag bij scheidsrechters (zie Tagliafico, maar ook het huilgedrag van Tadic, de vele naaiacties van Veldman, Huntelaar in het verleden met zijn vele elleboogstoten en natrappen etc, Aan de andere kant als er een speler is bij een andere club dit dit gedrag vertoond, ontstaat er een hetze tegen deze persoon in de media, denk aan Toivonen, Lozano, van Bommel etc. Subjectiviteit in dit onderwerp is echt ver te zoeken.en ja Toivonen was een misselijke kwa, en Lozano ook met regelmaat (hoewel er tegen hem ook veel mocht van scheidsrechters, zoals het natrappen van Veltman in de supercup) en van bommel net zo goed. Echter als Tadic het doet is het slim, bij tagliafico is het zijn temperament en Veldman is een soort ideale schoonzoon voor de media (ondanks datie het leuk vind om te doen alsof hij een bal wegtrapt voor een blessuregeval en doodleuk door voetbalt).

Nu kun je veel over tagliafico zeggen, een jankerd is het niet echt!

Ik hou er wel van, was vroeger ook behoorlijk fel tijdens wedstrijden, uitkijken want ik bijt je kop eraf!

Neemt niet weg dat hij in het heetst van de strijd wel eens natrapt, dit heeft hij niet nodig en gaat er pas van leren na een rode kaart. Heeft er zover ik weet nog geen gekregen voor natrappen terwijl dit een aantal keer is voorgekomen. Wel altijd licht, gaat vaak nergens over maar voor sommige scheidsrechters reden voor een rode kaart! Heeft ie niet nodig misschien aan de andere kant is het zijn grinta zoals ten hag zou zeggen..

Perez zit in komkommertijd gewoon te zoeken en moet ook wel in deze tijd, maar hij slaat wel door. Nico mag een voorbeeld zijn voor velen hoe je moet verdedigen, vol gaan en altijd willen winnen en ja daar hoort af en toe een kaartje bij. Dit gif heeft hij ook voor de goal en scoort zo regelmatig een belangrijke goal. Gewoon een held

Ach ja Perez,

Kon ook geweldig voetballen maar ook hij had een incasseringsvermogen van lik me vessie. Kon geweldig zeiken bij de scheids en deelde ook uit. Mee eens.. natrappen of iets in die richting hoort niet. Maar in het heetst vd strijd gaan er vele over de schreef. Zit die gene bij je cluppie dan juich je.. speelt ie tegen je dan baal je. Uithuilen en weer verder

Hoezo rood. Het is toch al zo vaak gebleken dat nico dit mag. Hij mag zelfs bewust op de een speler die op de grond ligt staan. Ik heb al zo vaak gezegd, als hij bij een kleine club gespeeld had jaar hij meerdere rode kaarten per seizoen gekregen.

Dit is 1 van de meest onsportieve spelers uit de geschiedenis van de eredivisie. Elk klein tikje wat hij krijgt rollen bollen als een kleuter van 3 en vaak ook nog natrappen. Ongelofelijk dat de var hier nooit op heeft ingegrepen. En zelf altijd zo hard spelen als een malle. Deze spelers moeten we uit sportiviteits oogpunt weren uit nederland. Ik hoop dat deze speler snel weg is

Vroeger had je Jp de jong of een Vreven die altijd op het randje speelden tegen bv Ajax.Dan werden de ajacieden helemaal gek....wat een gek,kan niet,asociaal etc etc...nu hebben ze zelf zo’n speler en wordt alles gebagatelliseerd hehehehe hypocriet tot het uiterste.

14 augustus 2020 om 10:33

100 procent eens

Leuk om te zien hoe mensen hier compleet los gaan op Nico Tagliafico.daar waar de Internationale voetbalwereld lyrisch is op deze geweldenaar.ik vind het moeilijk om dit los te zien van veel oud zeer van onze voetbalkenners..

14 augustus 2020 om 10:34

Lyrisch lol. Daarom wil niemand hem hebben en speelt hij nog altijd voor Ajax. Beetje realistisch blijven knaap

Tagliafico is een winnaar, sluw en een pain in the ass om tegen te spelen. Zeker weten dat het ook voor Perez een nachtmerrie zou zijn om tegen te spelen. Als de gemiddelde nederlandse speler ook maar 50 % van de inzet en sluwheid van Tagliafico had, waren wij zeker een keer wereldkampioen geweest. Ik denk dat hij puur alleen al door zijn winnaarsmentaliteit, het hele team beter maakt, mede de reden voor het CL succes in mijn ogen. Voetballen kon Ajax al maar echte winnaarsmentaliteit bracht vooral Tagliafico maar zeker ook Blind, Tadic en Huntelaar. Ik zie bij Martinez hetzelfde.

Wat is hier nieuws aan want andersom was er meteen rood getrokken maar Ajax wordt de hand boven het hoofd gehouden maar dat is algemeen bekend.

Vindt het ook een onsportieve kerel want komt er meer mee weg

Hard spel is niet erg. Toen hij bij Ajax kwam heb ik alles even nagekeken in Argentinië maar het viel wel op dat hij meer kaarten kreeg op het voetbalveld als met zn verjaardag. Tel de kaarten die hij hier heet gehad er maar eens bij op en perez begint toch aardig gelijk te krijgen.

14 augustus 2020 om 11:28

Eens deze speler moet geweerd worden van de Nederlandse velden. Hoog onsportiviteitsgehalte

Perez moet niet zo zeiken! Hij was zelf ook best een redelijke jankerd in zijn tijd. De reden dat Nederlandse clubs het vaak op beslissende momenten laten afweten is omdat we deze mentaliteit missen. Net even over de schreef gaan, zeiken, zuigen en ziften. De absolute kampioenen hebben er daar altijd een paar van tussen zitten. Alles doen om te winnen!

Geachte heer Perez, ergens heeft u gelijk dat Tagliafico niet zo wild moet doen met zijn benen zodra hij wordt geraakt, maar om dat te bestempelen als "jankerd" gaat mij echt te ver. Een "jankerd" is iemand die telkens naar de grond gaat alsof beide benen zijn gebroken om vervolgens 30 seconden later als een dartel hertje weer een sprint aan te gaan (ik denk dan heel snel aan een Neymar, Lozano en onze vriend van Getafe etc.). Ten tweede geeft u aan dat dit rood had moeten zijn, maar dan vraag ik u nogmaals te kijken naar de overtreding van vrind Klaiber en dan vraag ik mij af waarom dit dan niet benoemt wordt. (vol op de enkel bij Anthony!!!). In mijn ogen is dit dan veel gevaarlijker en roekelozer spel dan hetgeen Tagliafico bezigt.ik zou u dus willen vragen om de volgende keer alle momenten in een wedstrijd te benoemen alvorens 1 moment eruit te pikken en deze te belichten en te veroordelen.

14 augustus 2020 om 12:37

Dat gedrag wat je onder jankerd verstaat is ook precies wat hij regelmatig laat zien, net zoals de opperjankerd Tadic die er echt een kunstvorm van heeft gemaakt. Overigens net zoals Veltman maar die is weg. Het feit dat Utrecht ook een rode kaart verdiend neemt het gedrag van Ajacieden toch niet weg? Het gaat erom bij Perez dat dit gedrag is dat hij veel vaker laat zien en daarnaast dat je er bij Ajax vaak mee weg komt itt bij andere clubs. Je geeft bijvoorbeeld bij jankerd terecht Lozano aan, echter dit is ongelofelijk vaak in de media benoemd terwijl een Tadic 3x zo erg is en een Tagliafico en Veldman ook minimaal zo erg zijn. Prima dat Lozano wordt aangepakt hierover, of in het verleden terecht Toivonen, echter mag dit dan toch ook benoemd worden bij Tagliafico? en ook veel vaker dan nu het geval bij Tadic en in het verleden Veldman? Of mag dat niet? Omdat hij bij Ajax speelt? iedereen die zich zo gedraagt hoort even hard aangepakt te worden, ongeacht de hoeveel strepen op je shirt.

14 augustus 2020 om 13:29

Beste ittot, jij gaat geheel voorbij aan het feit dat ik duidelijk aangeef dat een "jankerd" in mijn ogen (dus naar mijn mening!!!) iemand is die geheel ten onrechte de "stervende zwaan" speelt om vervolgens niet heel veel later weer een sprint als ware hij Usain Bolt aantrekt. Dit gedrag stoort mij enorm en mag van mij geclassificeerd worden als "jankerd" of zelfs als "matennaaier", want je probeert willens en wetens de scheidsrechter te bedotten en je collega (weliswaar van de andere partij) een kaart "aan te naaien". Tagliafico komt op mij totaal niet over als een "jankerd", hetgeen hij wel door Kenneth Perez wordt benoemd. Dat hij weleens met zijn benen doorzwaait staat mij ook niet aan, dus dat weerleg ik ook niet.het feit dat ik andere spelers benoem, is om aan te geven welke spelers ik WEL "jankerds" vind, maar vervolgens ga jij er weer een spelletje Ajax versus psv van maken en daar pas ik voor, maar zegt mij voldoende. Als jij mij kunt uitleggen waarom Tagliafico wel een "jankerd" zou zijn dan wil ik met alle plezier mijn excuses geven aan jou, Kenneth Perez en in het algemeen en zal ik mijn mening herzien, maar in je bovenstaande stukje komt dit totaal niet naar boven. Sterker nog; je hele relaas daaronder geeft mij meer het idee dat je reageert vanuit een bepaalde voorkeur en afkeur richting bepaalde clubs. Als het laatste het geval is, waar ik nu sterk naar neig, dan vraag ik je niet meer te reageren, en anders zie ik je reactie met belangstelling tegemoet.

Hij heeft geen ongelijk maar het blijft bizar om juist Perez dit scherp te horen veroordelen. Als iemand toch niet de rol van moraalridder zou moeten aannemen...

Tagliafico heeft wel vaker van dit soort acties, een speler doormiddentrappen deed die dan weliswaar niet maar het is niet slim, vooral met een VAR waar ze met vertraagde beelden het vaak ook erger doet lijken dan het is. 100% zeker kan ik niet zeggen dat dit natrappen was, aangezien het in dit soort situaties soms toch moeilijk beoordelen is, maar het lijkt er wel verdacht veel op en zoals ik al eerder zei is Tagliafico wel vaker betrokken bij dit soort acties waar het in ieder geval verdacht veel lijkt op een elleboogje of natrappende beweging. Ik weet niet of hij deze intentie heeft, maar het heeft er wel schijn van. Zuid Amerikaanse temperament is prima, maar dit is iets wat hij wel moet afleren. Nous was geen rode kaart, hij probeert de bal te spelen maar raakt Ramselaar, dan is het met de huidige regels geel. De penalty overnemen was ook eem belachelijke beslissing geweest (al is het vaker gebeurd). Stekelenburg had er geen voordeel van dat hij te vroeg van zn lijn afkwam, omdat Gustafson gewoon hopeloos faalde dit keer. Had Stekelenburg de bal gered was het een ander verhaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren