Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Advocaat neemt met stijgende verbazing kennis van transfer bij Feyenoord’

Laatste update:

Dick Advocaat is door Feyenoord niet betrokken bij het aantrekken van Francesco Antonucci, zo meldt Voetbal International maandagavond opvallend genoeg. De trainer van de Rotterdammers heeft volgens het weekblad 'geen flauw idee' voor welk elftal de 21-jarige middenvelder van AS Monaco wordt aangetrokken.

Advocaat dringt volgens VI al tijden aan op het aantrekken van een extra verdediger, maar vindt voorlopig geen gehoor bij technisch directeur Frank Arnesen. Advocaat zag Sven van Beek zondag tegen Sparta Rotterdam (3-0 winst) wegvallen met een enkelkwetsuur, terwijl Tyrell Malacia voorlopig is uitgeschakeld door een heupblessure. Daardoor zit het eerste van Feyenoord momenteel dun in de verdedigers.

Algemeen Dagblad: Feyenoord heeft hulp van FC Volendam nodig

Meer over de aanstaande transfer van Francesco Antonucci naar Feyenoord.Lees artikel

Arnesen lijkt echter vooral bezig met versterkingen voor het Onder-21-elftal. Zo werden deze zomer Bernardo Silva (Benfica) en Mikael Johnsen (Rosenborg) al aangetrokken; transfers waarin Advocaat overigens ook al niet betrokken werd. De oefenmeester ziet naar verluidt 'met stijgende verbazing' hoe het beloftenelftal steeds meer vorm krijgt, terwijl hij zelf moet 'bedelen om versterkingen'.

Het is in ieder geval niet de bedoeling dat Antonucci dit seizoen al aansluit bij Feyenoord 1. De Belg zal waarschijnlijk direct doorverhuurd worden aan FC Volendam, de club waar hij afgelopen seizoen ook al aan uitgeleend was door Monaco. Volgens het Algemeen Dagblad wil Feyenoord dat FC Volendam in ruil daarvoor de eerste termijn van de te betalen transfersom voor zijn rekening neemt. Na het seizoen zal Antonucci dan doorschuiven naar De Kuip en betaalt Feyenoord de resterende som aan Monaco.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is toch niet zo gek dat een technisch directeur niet bij een, met alle respect, passant als Advocaat gaat navragen of hij toestemming geeft voor het halen van extra spelers voor het tweede? Arnesen is gewoon bezig met de selecties op- en aanvullen. Dat hoeft ie heus niet met Advocaat te bespreken.

10 augustus 2020 om 21:45

Het zou natuurlijk wel gek zijn als dit zou betekenen dat het ten koste zou gaan van het transferbudget voor het 1e elftal. Maar in principe heb je gelijk. Arnesen moet ook aan de toekomst van Feyenoord denken.

10 augustus 2020 om 21:47

Er werd vanochtend gesproken over een huur deal met optie tot koop. Sinds vanavond die rare constructie met Volendam. Dus wat het gaat worden is de vraag. Als het om huur gaat heeft Advocaat niks te zeuren want die verdediger komt er wel.

10 augustus 2020 om 21:55

Een huursom en salaris zijn ook kosten natuurlijk. Geld wat volgens mij niet tegen de plinten klotst in Rotterdam, maar dat inzicht hebben wij niet. Ik kan me toch niet voorstellen dat Arnesen niet nog een verdediger aantrekt.

10 augustus 2020 om 21:45

Geld moet rollen dikkie, en er moet geïnvesteerd worden om geld te kunnen maken. Als er een paar jonge gasten voor weinig gehaald kunnen worden die wellicht in de toekomst of iets toevoegen aan 1e elftal of op een andere manier geld opleveren, is Arnesen goed bezig. En een extra middenvelder is volgens mij ook geen overbodige luxe.

10 augustus 2020 om 21:54

In andere landen bepalen de trainers vaak wat er komt. Ook bij Zenit had Dick daar een grote rol in. Zo haalde van Gaal een leger aan Nederlanders naar Barcelona. Alleen werkt dat in Nederland net wat anders, door ons geringe budget.

10 augustus 2020 om 22:16

Maar advocaat zit er alleen dit seizoen nog. Wat heeft hij te maken met een speler die, als ie in het eerste komt, pas volgend seizoen komt. Die verdediger voor het eerste komt echt nog wel

10 augustus 2020 om 22:24

Klopt, maar kan me voorstellen dat hij bij de meeste clubs wel inspraak had. PSV Zenit en Glasgow. Feyenoord is net iets anders.

10 augustus 2020 om 23:06

Het lijkt mij niet dat een coach inspraak heeft op wat er bij de beloften wordt gehaald. Dat gaat buiten het 1e elftal om waar Advocaat zich mee bezig houdt. Straks denk je nog dat de hoofd coach verantwoordelijk is voor de jeugd.

10 augustus 2020 om 23:16

nee hoor, trainers in nederland hebben niet zoveel inspraak, maar in het buitenland heten ze manager en dan hebben ze dat wel. en dan voornamelijk bij de grotere clubs. ik noemde al van gaal bij barca, advocaat die bijvoorbeeld ricksen meenam naar zenit en mourinho die robben naar chelsea haalde. bij bayern kwam onder van gaal bijvoorbeeld braafheid naar munchen. bij psv de grijze in voorspraak van advocaat. het gebeurd dus wel geregeld. zijn nog wel tientalle spelers te noemen die gehaald zijn door de trainers, zowel in nederland als in het buitenland. en ja dat gebeurd ook bij de beloften, van gaal is daarin een mooi voorbeeld met litmanen.

11 augustus 2020 om 10:46

Advocaat zal dit seizoen moeten presteren met een volwaardig eerste elftal, dus ik kan me voorstellen dat hij zich verbaast over het feit dat er budget op gaat aan spelers voor het tweede elftal, die "wellicht in de toekomst" iets op gaan leveren, terwijl hij voor het eerste elftal acuut versterking nodig heeft. In zoverre overstijgt het Advocaat's belang als "passant", omdat presteren met het eerste elftal - financieel en sportief - van belang is voor de toekomst van de hele club.

10 augustus 2020 om 21:59

Het aankoopbeleid is altijd onder de verantwoording van de TD maar even overleg plegen met de coach zou niet misstaan.

10 augustus 2020 om 23:08

Komt die speler bij het 1e elftal onder Advocaat als coach? Volgens mij niet dus dan heeft Advocaat er weinig mee te maken.

11 augustus 2020 om 08:20

Waar moet Dick spelers halen als zn eigen spelers geblesseerd zijn dan?

11 augustus 2020 om 14:44

Daar heb je een grote selectie voor! En als je spelers vanuit de jeugd aanvult dan zijn dat vaak spelers die bij de trainers niet bekend zijn! Daar heb je, je hoofdjeugdscouting voor! Wat een domme reactie btw...

10 augustus 2020 om 22:04

@Skede eens. Feyenoord moet ook beleid voeren voor de lange termijn en dat is jeugdteam in de KKD te krijgen. Dick begint denk ik aan zijb laatste seizoen. Of hij nu wel of geen extra verdediger krijgt, dit zal weinig invloed hebben op de prestaties. Afhankelijk van de Europese loting, zal Feyenoord eerste groespsronde hoogstwaarschijnlijk toch niet overleven met hun 90ste plek. Kampioen worden met dit elftal is ook zo goed als kansloos. Zij zullen met of zonder vervanger vd Beek gewoon voor plek 3 en 4 spelen. Dus goed dat Arnssen zijn focus op 2e elftal heeft

10 augustus 2020 om 23:12

Haha, grapjas... “zo goed als kansloos” je argumenten misschien eerder, maar Feyenoord is sowieso niet minder dan AZ en PSV dus als Feyenoord kansloos is voor de titel dan is het al besloten dat Ajax kampioen wordt, haha! Vorig seizoen zelfs nog een inhaalslag terwijl het vet achter liep onder Stam en Feyenoord is kansloos? Ik begin jouw avatar wel beter te begrijpen. 😂

10 augustus 2020 om 23:02

Precies mijn gedachten.als Arnesen denkt dat dit een speler voor de toekomst is, een goede speler voor de 0-21 en er optermijn iets aan kan verdienen ... Wat wil Advokaat dan weten?

11 augustus 2020 om 06:20

Toestemming vragen moet ie zeker niet doen. Maar informeren zeker wel. Als Arnesen gewoon even aan Dick vertelt dat deze jongen voor de U21 is, dan hoeft die het niet uit de krant te vernemen. Waarom zou Arnesen dat niet doen? Dat hoort toch gewoon, tussen twee professionals die elkaar vaak spreken en samen een resultaat willen halen?

11 augustus 2020 om 11:19

Er is nog wel een verschil tussen andere belangen beheren en deze naleven en totaal niet met elkaar communiceren. Het is wel typisch de voetballerij om het zo te doen. Gewoon amateurisme in mijn optiek. Advocaat moet er op de korte termijn mee werken, korte termijn resultaat telt ook. Dat je Advocaat z'n mening vervolgens negeert omdat je andere belangen op het oog hebt, prima, maar ik vind dit meer een kwestie van gewoon professioneel je vak uitoefenen door elkaar even te informeren. Arnesen is immers niet "alleen" bezig met de lange termijn, maar moet ook kijken naar a.s. seizoen. Bovendien kent Advocaat de jongens veel beter en of zo'n nieuwe speler daar wel in past. Kun je best even raadplegen, zeker zo'n ervaren rot als Advocaat. Dat de bottom-line is dat Arnesen de beslissing neemt na die raadpleging: logisch. Zo hoort dat. Nu komt Arnesen als een kleuter over door een dialoog met je eigen staf uit de weg te gaan zodat je gewoon je zin krijgt, ongeacht wie of wat er wat van vind. En als 't dan over lange termijn gaat ... heeft hij het Kuyt dan wel gevraagd? Die moet dadelijk anders met die jongen werken ... toch? Ook in mijn vakgebied is het gewoon prettig als je manager/directie gewoon even een mededeling doet naar z'n werknemers ipv dat dan eerst in de media te lezen. Het is ook gewoon een stukje fatsoen.

Bernardo Silva bij Feyenoord, wie had dat ooit durven dromen
Ot: wel weer bizar dat Advocaat van niks weet. Lijkt mij toch dat trainers op spelers in moeten praten over wat het toekomstplaatje zal zijn. Rare speler ook die hiermee blindelings akkoord gaat, deze info van een trainer wil je toch meenem in je afweging

10 augustus 2020 om 22:06

Dat onder de 21 elftal moet ook gewoon kwalitatief op orde zijn. Doel is toch om zo snel mogelijk kkd te spelen. Dick hoeft daar verder ook geen inspraak in te hebben.

10 augustus 2020 om 22:55

Ja maar misschien is die trainer na 3 maanden al weer weg en wat waren zijn toekomst plannen dan waard? Dan zou ik liever hebben dat mensen met een "hogere" functie binnen de club mij een plan voor schotelen omdat die vaak langer blijven zitten.

Laat dickie maar even op de achtergrond blijven. Heb de volle vertrouwen in Arnesen. Heeft al prima werk geleverd dus vertrouw er dan gewoon op zou ik zeggen.

Wat een sensatiezucht. Advocaat hoeft niet betrokken te worden bij spelers die niet onder zijn verantwoordelijkheid gaan vallen. Lijkt me ook nogal sterk dat hij er een probleem van maakt

10 augustus 2020 om 22:06

Hoezo nou weer sensatiezucht. Hij zegt alleen dat hij er niets vanaf weet. Hij mag dat blijkbaar van jou niet zeggen.

10 augustus 2020 om 23:15

Waar zou hij vanaf moeten weten? Advocaat is ook niet op de hoogte van contract verlenging van jeugdspelers... het is dus sensatie zoeken want tuurlijk weet Advocaat niet van het aantrekken van spelers die niet in zijn team komen. Dat je zoiets zelf niet kunt invullen zegt al veel.

11 augustus 2020 om 11:21

Maar het is wel raar dat als je eerste selectie nog niet rond is en je krap zit door blessures, je drie versterkingen doet - waar je dus voor een sowieso een transfersom moet betalen aan Monaco - voor je -21 elftal. Advocaat geeft dat gewoon terecht aan. Waarom geld uitgeven aan Antonucci als Advocaat nu al zegt hem niet nodig te hebben? Waarom dan Diemers eerst halen? Leuk dat er nu eindelijk beleid lijkt te zijn, maar laat Arnesen nu maar met een verdediger komen ipv middenvelders.

Eigenlijk te gek voor woorden dan Volendam wel de 1e termijn kan betalen maar Feyenoord niet. Oftewel Feyenoord vraagt Volendam om hulp om te betalen. In ruil daarvoor mag Volendam de speler nog 1 seizoen huren. Zo wist niet dat Feyenoord zo krap in kas zit

10 augustus 2020 om 22:07

Is ook een totaal uit de lucht gegrepen verhaal. Volendam betaalt een speler voor Feyenoord. Geloof je het zelf? Hahaha.

Antonucci kan nu al makkelijk mee bij Feyenoord. Een hele goede nummer 10/aanvallende half. Echte spelmaker met een steekbal. Dick zou blij moeten zijn.

Ik heb vandaag misschien al wel vier verschillende geruchten gehoord over deze speler. Dan zijn de onderhandelingen stopgezet, dan is Feyenoord nagenoeg rond en nu zou er een of andere vage constructie zijn i.s.m. Volendam? Waarom zou Feyenoord op een dergelijke manier een speler vastleggen om hem vervolgens direct een jaar te verhuren? Dat klinkt voor mij gewoon totaal onlogisch aangezien eerder viel te lezen dat een extra CV de prioriteit heeft. Waarom zou je dan zoveel moeite doen voor een speler die je vervolgens een jaar niet gaat gebruiken.. Ik zie het nog wel gebeuren dat deze speler zonder vage constructie gewoon naar Feyenoord komt aangezien er maar weinig creatieve middenvelders zijn. We zullen het vast spoedig weten!Er staat overigens een fout in de tekst. Daar staat namelijk dat Mikael Johnsen een transfer heeft gemaakt naar Feyenoord O21 maar die is slechts op proef!

11 augustus 2020 om 08:23

Lijkt mij ook onwaarschijnlijk, daarnaast is hij zeker goed genoeg om eerste back-up te zijn van Kokcu en wilde Advocaat ook nog graag een middenvelder. Nu hebben we met Fer, Diemers, Toornstra, Burger, Kokcu 5 middenvelders. Misschien in nood nog Wehrman, dan is een antonucci helemaal geen gekke optie. Plus geloof ik niet dat wij zo vermogend zijn dat we nu geld uitgeven aan een middenvelder om hem vervolgens te verhuren.maar ik ben erg benieuwd.dat er nog een verdediger bij moet komen lijkt mij duidelijk.

Als hij voor volgend seizoen komt en dit jaar verhuurd wordt aan Volendam, dan lijkt het me niet heel gek dat Advocaat er niet bij betrokken wordt. Die is tenslotte weg na dit seizoen. De constructie met Volendam zal ook niet zijn omdat Feyenoord het geld niet heeft, maar omdat ze het geld willen bewaren voor een verdediger. Blijft een aparte constructie, maar als dit geld vrijhoud voor een verdediger dan prima. Feyenoord blij, Volendam blij en Dickie blij.

Ik heb Advocaat hoog zitten als trainer maar hij wist waar hij aan begon. Je kan niet heel je elftal vol stoppen met oudere spelers die wellicht al een tijd niet hebben gespeeld. Ze komen voor 2 of 3 jaar zonder iets extra,s bij te dragen. Ze spelen op posities waar jongeren niet kunnen doorbreken die dan ook weer gillend vertrekken. Na een jaar zegt Dick ajuu en Feyenoord zit met een hoop spelers die er eigenlijk niet meer toe doen. Al weken roept hij dat er een half speler bij moet komen en een verdediger. Als ze dan met een jonge halfspeler bezig zijn snapt hij het niet dat het geen verdediger is. En dat is vreemd want van beek is zondag j.l. pas afgehaakt. Ik krijg soms de indruk dat Advocaat er zit voor Advocaat en niet voor Feyenoord. Als je aan hem vraagt hoe is het, is zijn eerste antwoord moet er spelers bij hebben. Tja eens houd het op als je al 2 oudere spelers hebt gehaal.je kan nou eenmaal geen 10 halfspelers hebben. Maar ik wens Arnesen veel succes met beide elftallen en een toekomst met jonge spelers.

Mooi, kan dat sentimentele gedram van Krabbendam, Vermeulen etcetera over de gezamenlijke ervaring die Arnesen en Advocaat in t technische beleid leggen ook naar het Rijk der Fabelen. Die nauwe samenwerking is dus bullshit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren