Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Atlético krijgt vier dagen voor CL-kraker te maken met coronagevallen

Laatste update:

Atlético Madrid heeft te maken met twee coronagevallen in de selectie en de staf van de club. Los Colchoneros maken zondagavond melding van de twee positieve coronatests, die werden afgenomen in de aanloop naar de kwartfinales van de Champions League in Lissabon. Atlético neemt het donderdagavond op tegen RB Leipzig.

De club uit de Spaanse hoofdstad maakt verder niet bekend wie er besmet zijn geraakt met het coronavirus. De twee positief geteste personen zijn inmiddels in thuisisolatie gegaan en de gehele selectie en staf van de club zal opnieuw getest worden. Atlético zou eigenlijk maandag afreizen naar Lissabon, maar deze trip is in afwachting van een nieuwe testronde voorlopig uitgesteld.

De twee positieve gevallen kwamen aan het licht tijdens een op zaterdag gehouden testronde. Atlético is inmiddels in gesprek met de UEFA over een herziening van zijn reis- en trainingsschema en zodra er overeenstemming is bereikt met de Europese voetbalbond, zal de nummer drie van het afgelopen LaLiga-seizoen de nieuwe plannen wereldkundig maken.

Atlético kent zodoende een verre van ideale voorbereiding op zijn wedstrijd tegen Leipzig, die vooralsnog voor donderdagavond 21.00 uur in het Estádio José Alvalade van Sporting Portugal in de agenda blijft staan. De ploeg van trainer Diego Simeone bereikte de kwartfinale van het miljardenbal door in de achtste finales titelhouder Liverpool uit te schakelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En nu de wedstrijd aflassen ?

9 augustus 2020 om 21:19

Lijkt me wel, voetballen in deze tijd is gewoon onverantwoord. Dat mag inmiddels duidelijk zijn....

9 augustus 2020 om 21:23

Volgens mij als de rest van de selectie en staf negatief getest wordt de aankomende 48 uur gaat de wedstrijd gewoon door

9 augustus 2020 om 21:57

En die spelers die Atleti wilde opstellen? Die maar negeren? Stel dat het er 4, 5 worden. Waar leg je de grens? Is het de schuld van de spelers of de trainers?

9 augustus 2020 om 22:23

Hoe dan we dat met spelers die geblesseerd zijn of ziek zijn? Worden dan de wedstrijden afgelast?

9 augustus 2020 om 23:21

Precies gewoon doorspelen. Dit hoort erbij, zelfde als blessures en ziektes. Je moet gewoon heel voorzichtig doen als speler, nergens heen in deze fase.

10 augustus 2020 om 00:42

De kans op besmetting in de buitenlucht is vrijwel 0. Zo lang de spelers in de spelerstunnel maar afstand houden en niet in elkaar of bij de scheids in t gezicht schreeuwen, moet t goed komen.

10 augustus 2020 om 00:54

Heb je meegekregen waar de besmettingen in Dokkum vandaan komen? Feestje buiten op een terras, 19 besmettingen is de stand nu. Dan vind ik een kans van 0 beetje optimistisch. Besmettingen zijn er meer dan gemeld maar gelukkig zijner vele met weinig tot geen klachten. Maar dat is een ander verhaal.

10 augustus 2020 om 00:58

@Warabe, het is een contactsport... alleen dat al brengt risico's.

10 augustus 2020 om 01:02

Probleem is dat mede spelers het al kunnen hebben opgelopen maar nu eerst nog negatief getest worden. In de basis wordt daarom bij de GGD een week later nog een controle gedaan als iemand binnen je huishouden positief getest is. M.a.w. als je de wedstrijd binnen een week laat doorgaan breng je nog meer spelers in gevaar.

10 augustus 2020 om 06:00

@metaalverf natuurlijk zijn er risico's. Dat ze een doodschop krijgen, lelijk terecht komen, kopduel die verkeerd afloopt...die risico's loop je allemaal. Wat is je risk appetite? Vanaf hoeveel procent vind je t acceptabel? Dit moet rationeel bekeken worden.

10 augustus 2020 om 18:19

Probleem met feestjes buiten op een terras, zijn dronken jongeren die lak aan Corona hebben en elkaar gewoon knuffelen etc etc etc. Is toch wel wat anders dan op een voetbalveld staan.

9 augustus 2020 om 21:50

Het staat letterlijk in de tekst wat Atletico nu probeert te doen.

Pff wat een gedoe zeg, kan de wedstrijd dan überhaupt wel doorgaan? Aangezien je toch pas na 2 weken zeker kan weten dat die spelers geen Corona hebben toch? Kan het ook mis hebben hoor.

9 augustus 2020 om 21:17

Uitslag van een test is binnen 48 uur binnen normaliter, geen 2 weken.

9 augustus 2020 om 21:20

Ja dat weet ik, ik dacht alleen dat er ondanks een negatieve test, dat je binnen twee weken alsnog symptomen kon krijgen.

9 augustus 2020 om 21:25

Het gaat niet om de uitslag het gaat om symptomen.

9 augustus 2020 om 21:31

Wat een waanzin, tuurlijk gaat voornamelijk om de uitslag. Je kunt het symptoomloos bij je dragen en toch andere ermee besmetten met het probleem dat zij wel extreme symptomen ontwikkelen. Vind het vrij bizar hoe je zo'n opmerking kunt plaatsen

9 augustus 2020 om 21:40

@BenjiAA: Oh, daar ben ik niet mee bekend? Als je ondanks een negatieve test binnen 2 weken alsnog symptomen ontwikkeld lijkt het me dat je ondertussen het virus opgelopen hebt, toch? Als je negatief test ben je ook niet besmettelijk (zover men tot dusver weet) volgens mij.

9 augustus 2020 om 21:49

Volgens mij is dag niet zo. Zonder symptomen is de kans heel klein om andere te besmetten.
Ik ben heel benieuwd hoe de Uefa dit gaat oplossen..

9 augustus 2020 om 22:03

Klopt niet. Aangetoond is dat het virus overgedragen kan worden als je nog geen symptomen hebt.

9 augustus 2020 om 22:05

Daar gaat het dus denk ik mis. Mensen kunnen zonder dat ze het doorhebben drager zijn van het virus en zodoende meerdere mensen besmetten zonder dat ze daar erg in hebben.

9 augustus 2020 om 23:07

@Menterio Dat men in merendeel van de gevallen asymptomatisch is maar toch het virus doorgeeft is juist een van de redenen waarom dit een pandemie geworden is. Juist de eerste paar dagen ben je het besmettelijkst, vaak voor er enige symptomen optreden. Wanneer er symptomen optreden dan wil dat zeggen dat je lichaam al tegen aan het vechten is en ben je minder besmettelijk. Je bent dan ook 'herkenbaar,' dan ga jij zelf in isolatie of mensen zullen zeker wat afstand houden van iemand die hoest en niest. Dat is zo met de meeste andere gelijkaardige ziektes. Deze virus is op dat vlak een genie.

9 augustus 2020 om 21:20

Dat heb je mis denk ik. Als je corona geïnfecteerd raakt kan het 2 weken duren voordat je symptomen krijgt. Maar een Corona test is een kwestie van een paar uurtjes, dan weet je of er besmetting is of niet.

9 augustus 2020 om 21:26

@borealin, Dat zal het wel zijn dan inderdaad ja, heb ik wat dingetjes omgedraaid haha.

9 augustus 2020 om 21:51

Groninger Hopp, volgens mij niet hoor. Je kunt ook nergens last van hebben en toch positief testen (en dus ook besmettelijk zijn); dat is bij het gros van de profvoetballers die het blijken te hebben het geval volgens mij. Zijn puur routine tests, niet omdat zij symptomen hebben.

9 augustus 2020 om 22:26

Klopt. Sanderk91. Veel voetballers die positief getest werden hadden helemaal geen klachten. Ze werden alleen getest omdat ze voetballer zijn.

10 augustus 2020 om 00:42

As je negatief test ga je ook weer je huis uit en kan je het binnen een uur na je uitslag gewoon weer oplopen. De test gweft aan of je het vieus hsbt en dat kan dus ook zonder symptomen

9 augustus 2020 om 21:22

Ik neem aan dat de spelers + staff getest worden. Personen met een positief resultaat kun jij nog een keer testen om de kans op een false positive klein te houden. De vraag voor mij is eerder, wat gebeurt als de ster spelers van een ploeg besmet raken, gaat de wedstrijd dan door? Want dat lijkt dan toch op competitievervalsing als een ploeg aanzienlijk verzwakt is. Ik weet niet of dat wettelijk gelijk staat aan een gewone blessure of ziekte, of of de wedstrijd verplaatst mag worden.

9 augustus 2020 om 21:28

@bananenflanke, Zodra je wedstrijden gaat verschuiven blijf je bezig, en waaraan bepaal je dan of iemand een sterspeler is? Ik denk dat je zodra veilig een wedstrijd gewoon door moet laten gaan, clubs moeten even flexibel zijn en hopelijk gaat het volgend jaar al beter.

9 augustus 2020 om 21:36

Dat vind ik ook, maar als Messi en Frenkie straks niet mee zouden mogen doen tegen Bayern dan denk ik niet dat Barca dat zomaar zou accepteren. Want het gaat om heel veel geld wat de clubs door de corona crisis extra hard nodig zijn.

9 augustus 2020 om 21:42

Dat slaat natuurlijk nergens op. Als een sterspeler geblesseerd of ziek is gaat een wedstrijd ook gewoon door. Geen idee waarom dat met Covid ineens anders zou moeten zijn? Dan blijf je bezig..

Wilde nog 10eu inzetten op een Champions League winst voor Atletico, zag hun als groot outsider, maar die voorspelling kan dus bijna de prullenbak in.... eigenlijk moet je deze wedstrijd aflassen.

9 augustus 2020 om 21:29

Hoezo? Je weet toch niet welke 2 spelers, miss zijn het wel 2 bankzitters.

9 augustus 2020 om 22:08

Het gaat om 91 getesten. De kans dat daar een sleutelspeler bij zit is voor mij als Atlétifan niet zo groot gelukkig

9 augustus 2020 om 22:15

Het gaat er niet om dat eventuele sleutelspelers het nu niet hebben, het gaat erom dat ze het nu wel kunnen krijgen, of inmiddels toch al opgelopen hebben. Daarnaast staat er selectie, die is niet 91 man groot.

9 augustus 2020 om 21:33

Zolang Oblak het niet te pakken krijgt kun je het gokje altijd wagen

9 augustus 2020 om 22:50

Echt? Bakken er geen reet van dit seizoen.

9 augustus 2020 om 23:56

Zijn toch behoorlijk sterk uit de break gekomen & hebben eerder Liverpool eruit geknikkerd. Ze spelen niet goed, maar ze kunnen het spel van de tegenstander volledig verstoren.

10 augustus 2020 om 00:47

Als er al een wedstrijd afgelast diende te worden, was het Liverpool-Atletico toen wel (of op z'n minst zonder uitfans, aangezien Madrid al een brandhaard was). De stad Liverpool heeft daardoor ook heel veel corona besmettingen erbij gehad. Dit is natuurlijk niet de reden dat Liverpool er uit ligt dus ook geen excuus van mijn kant, maar ik vind wel dat Atletico in deze situatie nu niets te klagen heeft over afgelasten.

10 augustus 2020 om 10:44

Maar in dat geval was Atletico nog steeds doorgegaan omdat zijn de ploeg waren die ze al thuis met 1-0 hadden verslagen. Liverpool had eerder geluk dat ze de kans kregen om nog één keer met publiek te knallen. Dat hebben ze toen niet gedaan. Dus Atletico heeft helemaal geen voordeel gehad aan die wedstrijd.

12 augustus 2020 om 23:04

Dat zeg ik ook niet. Die tweede wedstrijd had gewoon niet gespeeld mogen worden, punt.

Stelletje amateurs ook weer. Kijk naar NBA, gewoon in quarantaine en er gebeurt heel weinig. Vette pech zou ik zeggen, kom maar met elf spelers die geen corona hebben am anders gaat RB door.

9 augustus 2020 om 22:06

Precies. De hele CL knock-out tot aan de finale duurt wat, twee a drie weken? Gewoon alle teams in quarantaine in een hotel voor een maandje en er is niks aan de hand. Op de lange termijn voor de competitie zal dit niet werken, het zijn naast voetballers ook nog eens mensen. Maar voor een maandje voor het belangrijkste toernooi waarin je al zo ver bent gekomen lijkt me dat het offer wel waard.

9 augustus 2020 om 22:11

Ik wou schrijven, dat gaat niet maar voor de CL hadden ze inderdaad de teams apart moeten zetten en op 1 locatie laten spelen en dan niemand meer binnen of buiten net zoals de Disney bubble. Het zijn er letterlijk nog maar een paar. Dus gemiste kans.

9 augustus 2020 om 22:20

De CL wordt straks in korte tijd in Portugal afgemaakt. K neem aan dat ze dat dan aardig in hun 'bubbel' zitten en niet steeds heen en weer vliegen. Het probleem is dat de competitie al een tijd klaar is en spelers in de tussentijd vrij waren om te gaan. Dan zal er altijd iemand tussen zitten die positief test, ook als je leest dat veel spelers doodleuk de wereld overvliegen naar hun thuisland. Erg onverstandig, en dat kan je nu de CL gaan kosten. Aangezien Atletico al stappen beraad om de reis te verplaatsen erc. Vermoed ik dat het niet om reservespelers gaat die ze wel kunnen missen, dan zouden ze gewoon zonder gaan....

10 augustus 2020 om 04:57

Voetballers gedragen zich ook veel verwender. Die lappen al die regels aan hun laars. Voelen zich te groot met het salaris dat ze verdienen.

Bizar zeg. Wat nog bizarder is, is dat RB Leipzig straks gewoon in de halve finale van de CL staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren