Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ontevreden Advocaat houdt zich niet in: ‘Ik mocht het eigenlijk niet zeggen’

Laatste update:

Feyenoord won de eerste oefenwedstrijd ter voorbereiding op het nieuwe seizoen zondagmiddag met 3-0 van Sparta Rotterdam, door een dubbelslag van Róbert Bozeník en een doelpunt van Crysencio Summerville. Er waren ongeveer 3000 supporters mét mondkapje aanwezig in De Kuip, maar volgens trainer Dick Advocaat hadden dat er ook een stuk meer kunnen zijn.

De thuishaven van Feyenoord biedt normaliter plaats aan 47.500 toeschouwers, maar vanwege de aangescherpte coronamaatregelen konden er vanmiddag bij de officieuze seizoensouverture maar 3000 aanwezig zijn. Dat beviel Advocaat allerminst, zo geeft de oefenmeester van Feyenoord na afloop toe voor de camera van FOX Sports. "Nee, nee", zo repliceert hij gedecideerd op de vraag of het hem beviel dat Feyenoord in elk geval niet voor een leeg stadion hoefde te voetballen.

"Ik moet zeggen: ik was blij dat er in elk geval iemand zat. Die paar duizend mensen maken toch wat lawaai", nuanceert Advocaat vervolgens enigszins. "Maar als er op het strand 20.000 tot 30.000 mensen kunnen zitten en op de Dam 15.000, dan kunnen er in een stadion waarin 50.000 mensen passen ook wel 10.000 mensen zitten op 2 meter afstand van elkaar. Je hoeft volgens mij geen geleerde te zijn om dat uit te rekenen. Ik vind het zwaar overtrokken. Het is misschien anders als je te maken hebt met een stadion waarin 10.000 mensen passen, maar in zo’n stadion…"

Afgelopen week ontstond er ophef nadat ongeveer 1800 supporters van Feyenoord bij de eerste open training de spelers van de club toezongen. Onder anderen minister-president Mark Rutte keurde het gezang af. "In Rotterdam hebben we deze week helaas al hartstochtelijk zingende Feyenoord-supporters gezien bij de eerste training, geheel tegen de coronaregels in. Als kabinet kunnen we ons voorstellen dat met de oplopende besmettingscijfers in Rotterdam de burgemeester (Ahmed Aboutaleb, red.) zal besluiten de aanwezigheid van supporters drastisch te beperken of helemaal te verbieden", zo zei Rutte live op televisie. Advocaat baalt van de ontstane ophef. "Ze hebben misschien twee of drie minuten iets geroepen, en dat wordt dát eruit gehaald, terwijl iedereen uit elkaar zat. Ik mocht het eigenlijk niet zeggen, maar ik vind het allemaal overtrokken", aldus de 72-jarige coach.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal gelijk!! Er kunnen echt wel meer mensen in het stadion.

9 augustus 2020 om 17:49

Volgens mij dus niet. Je moet in een straal van 1.5 - 2 meter afstand houden van anderen. Even een simpele rekensom: elk persoon bezet een stoel plus rondom 1 meter ook elke stoel om afstand te houden. Dat zijn ongeveer 2 stoeltjes links van je, 2 rechts van je, de stoel waar je op zit, en dan een rij boven en onder je ook 4/5 stoelen per rij. Dan zijn dus 1 op de 15 stoelen bezet. Dat komt volgens mij heel goed overeen met de 3000 die zijn toegestaan.

9 augustus 2020 om 18:26

Precies dit. Maar mensen roepen tegenwoordig om het roepen, zelf nadenken is een schaars goed tegenwoordig.

9 augustus 2020 om 18:29

Gezinnen kunnen bij elkaar zitten, doe maar keer 3/4 =10.000

9 augustus 2020 om 18:46

Alleen zijn niet alle vakken/tribunes aaneengesloten, waardoor je weer wat mensen bij die 3000 kan toevoegen. Tel daar bijop dat de meeste mensen met familie of hechte vrienden gaan, en je zit zo op 15000 plus.

9 augustus 2020 om 19:08

Ga jij even naar zandvoort. Kijk even hoe die mensen hutje mutje met 30.000 naast elkaar liggen. Hypocriete zooi hierzo.

9 augustus 2020 om 19:14

Roepen om het roepen? Ik ben vaak genoeg in de Kuip geweest en ken het stadion goed genoeg om dit te roepen. Er zijn meerdere gezinnen die een wedstrijd bezoeken en die kunnen dus gewoon bij elkaar zitten, plus dat de vakken niet allemaal aan elkaar aangesloten zijn, wat ze hieronder al zeggen.

9 augustus 2020 om 19:40

@Fryskfoort; kom op zeg, "dus omdat zij het doen mag ik het ook!" is wel een heel slecht argument. Ook Zandvoort wordt afgekeurd. Dat er jaarlijks veel mensen worden vermoord is ook niet toegestaan, maar het gebeurt toch. Dat betekent niet dat jij morgen iemand mag omleggen.

9 augustus 2020 om 22:02

Je moet helemaal niets, kijk maar naar de stranden deze week. Als het allemaal zo ernstig was hadden ze daar ook moeten optreden. Dit is gewoon meten met 2 maten.

9 augustus 2020 om 22:34

@Auba, gezinnen kunnen inderdaad bij elkaar zitten, maar als ik een beetje kijk naar de gemiddelde seizoenkaarthouder (die ook tijdens corona graag naar hun club gaan) dan gaat denk ik +80% van die houders met vrienden/vriendinnen. Daar zit weinig familie (die op hetzelfde adres wonen) bij denk ik. Uiteraard is mijn berekening te zwart wit. Maar het was meer als richtlijn bedoelt.
@RVP, hechte vrienden boeit niet. Je moet op hetzelfde adres staan ingeschreven. Dus ook familie dat niet op hetzelfde adres woont mag niet bij elkaar zitten.

9 augustus 2020 om 22:34

@Auba, gezinnen kunnen inderdaad bij elkaar zitten, maar als ik een beetje kijk naar de gemiddelde seizoenkaarthouder (die ook tijdens corona graag naar hun club gaan) dan gaat denk ik +80% van die houders met vrienden/vriendinnen. Daar zit weinig familie (die op hetzelfde adres wonen) bij denk ik. Uiteraard is mijn berekening te zwart wit. Maar het was meer als richtlijn bedoelt.
@RVP, hechte vrienden boeit niet. Je moet op hetzelfde adres staan ingeschreven. Dus ook familie dat niet op hetzelfde adres woont mag niet bij elkaar zitten.

9 augustus 2020 om 18:25

Tuurlijk zal dat kunnen alleen je zit met andere dingen ook waar je rekening mee moet houden. Zoals hoe gaan ze allemaal binnenkomen? In tijdwindows of allemaal in een hele lange rij? Wat als ze zitten maar je moet naar de wc of je wilt drinken/eten halen mag de ene de eerste 5 minuten in de rust wat halen en de andere daarna? En hoe gaat het met weggaan. Teveel dingen waar je op moeilijkheden stuit en het strand verhaal is natuurlijk ook slecht maar blijkbaar gaan mensen maar niet snappen dat ze het in deze tijd gewoon even niet moeten doen.

9 augustus 2020 om 19:02

Poeh die stranden hè... echt verschrikkelijk. Alsof mensen al 10 jaar niet buiten zijn geweest.Wat betreft de wc’s enzo, je zou eigenlijk alleen betaald naar de wc moeten toestaan, in geval van noodgevallen. Of misschien reserveren voor de wc😉En met de ingang enzo. De Kuip heeft meerdere ingangen, waar het mogelijk moet zijn om iedereen in goede banen het station in te leiden. Dan ligt er natuurlijk ook wat verantwoordelijk bij de supporters en de vraag is natuurlijk of de supporters die verantwoordelijkheid hebben.

9 augustus 2020 om 19:14

Als er de laatste tijd 1 ding blijkt, is het wel dat je niet moet vertrouwen op verantwoordelijkheid bij de mensen. Als je dingen niet verplicht/verbiedt, volgt bijna niemand ze.

9 augustus 2020 om 19:16

De Kuip heeft echter altijd genoeg bewaking, dus die zouden toch dit wel moeten kunnen realiseren?

9 augustus 2020 om 19:21

Waarom de kat bij de melk zetten? Voetbalsupporters durven wel eens teveel te drinken of zelfs drugs te gebruiken, dus dat lijkt me geen goede combinatie met allerhande restricties en ordehandhavers. In België waren er gisteren al problemen met idioten en ordehandhavers op stranden, dat kan ook gewoon gebeuren in een voetbalstadion.

En hoe moeten al die 10k aankomen of vertrekken? Daar kan je nooit 1.5 meter afstand houden bij de trappen of bij het halen van een patatje. Advocaat, doe geen vingerwijzen. Ja die gasten massaal naar strand zijn fout, maar betekent niet dat we regels moeten aanpassen om maar wat extfa publiek te hebben.

9 augustus 2020 om 17:46

Een “fout” van de een betekent toch niet dat de ander het ook maar mag doen? Dan moet je dus pleiten voor strengere regels voor op het strand, niet voor versoepelde regels in de kuip.

9 augustus 2020 om 17:44

En als ze op het strand een patatje halen hebben ze toch ook geen 1.5 meter?

9 augustus 2020 om 17:47

@BrahimUtrecht Als jou maat van de brug springt hoef jij het nog niet te doen....ooit van jou ouders te horen gekregen dat je zelf moet nadenken en niet zomaar iemand na moet doen? Als het ergens fout gaat moet je dat aanpakken. Niet die fout nadoen.

10 augustus 2020 om 09:54

Je zegt het fout.. als jou maat over een brug mag lopen, dan wil jij dat toch ook mogen?

10 augustus 2020 om 09:54

Je zegt het fout.. als jou maat over een brug mag lopen, dan wil jij dat toch ook mogen?

9 augustus 2020 om 17:45

@MrKrillin helemaal eens. Plus dat notabele hun eigen supporters al hebben aangetoond dat zij niet alle regeltjes volgen. Advocaat zou toch beter moeten weten.

9 augustus 2020 om 17:53

Kom voor mij eens met bewijs dat die 1.5 meter werkt? Sinds wanneer kunnen virussen maar 1.5 meter ver vliegen? Buiten gewoon lekker normaal doen, binnen prima.

9 augustus 2020 om 17:58

Kom eens met bewijs dat het niet werkt. Ik heb zelf echt geen idee. Maar als specialisten dat roepen ga ik dat met mijn minimale kennis niet in twijfel trekken.

9 augustus 2020 om 18:45

Zijn ook genoeg specialisten die zeggen dat het niet werkt. Punt is dat de cijfers wel laten zien dat er buiten nagenoegen 0 gevaar is. Vul lekker die stations voor de helft. Gezinnen bij elkaar, en klaar.

9 augustus 2020 om 18:57

Die bronnen zou ik dan graag willen zien @yuto.

9 augustus 2020 om 19:20

Het gevaar is niet 0, maar wel veel en veel kleiner dan binnen. Je ziet toch ook dat al die brandhaarden zijn ontstaan in café’s en bij feestjes.

9 augustus 2020 om 19:59

@toppertje dan ben ik wel benieuwd hoe het kan dat we de virus hebben kunnen in dammen na alle maatregelen waarbij 1,5 meter de belangrijkste was. Is geen wetenschapper bij nodig om dat zelf uit te vogelen. Net zoals er geen wetenschapper nodig is om te snappen dat een mondkapjes altijd wat doet. Je blokkeert namelijk je uitstroom vanuit je
Mond door een kapje. Dat ze dit niet verplichten heeft te
Maken dat men bang is de 1,5 meter te negeren.

9 augustus 2020 om 20:17

@Toppertje, dan nodig ik je eens uit een paper door te sturen die echt volledig het tegenovergestelde beweert van de nu geldende wetenschappelijke visie over Corona. En niet in privé. Zet het hier maar publiek. Als je de titel, de uitvoerder en de publicatiedatum hier zet, vind ik hem wel terug.

9 augustus 2020 om 20:54

Ik vroeg eigenlijk om een paper. Een paper is namelijk een stuk veelzeggender dan de persoonlijke opinie van iemand omdat er een heel beoordelingsproces aan vooraf gaat. Daarnaast is de man in kwestie een chiropractor als ik het goed heb (als het de juiste is dus). De titel dokter is dus niet altijd zo veelzeggend.

9 augustus 2020 om 20:56

Toppertje legt het iets anders uit, maar lees dit onderzoek maar eens. COVID-19 may transmit through aerosol. Door
Juan Wang & Guoqiang Du. Je moet langere tijd in hogere concentratie blootgesteld worden aan de virusdeeltjes om corona door de lucht te kunnen krijgen. Dat kan alleen binnen. Verspreiding gaat door fysiek contact. Voorkomen dat je elkaar aanraakt is dus zeer goed, voorkomen dat je langere tijd met elkaar binnen zit ook. Maar van een korte treinreis naar het stadion krijg je het niet en in een stadion waar je niet hutjemutje zit, maar een mannetje of 10 tot 20 duizend in de kuip, ook niet

9 augustus 2020 om 22:01

@toppertje ouwe . Ik ontken niet dat de ziekte door aerosolen wordt verspreid, goed ventilatie is belangrijk. Er is echter zeker wel bewijs dat mondkapjes en anderhalve meter werken. Lees de studie van Renyi Zhang, zegt al genoeg. De regering handelt slecht omdat ze nog steeds niet het belang van mondkapjes benadrukken.

9 augustus 2020 om 22:07

@toppertje ouwe Dr John Bergman praat onzin. Als je suggereert (in zijn nieuwste video 26.25) dat iets OF heel besmettelijk is en niet dodelijk OF niet zo besmettelijk maar heel dodelijk is ben je heb je er geen verstand van. Case 1 zwarte dood Case 2 : pokken. Hij wil gewoon zijn kwakzalverij verkopen, niet voor niks dat dat het eerste is wat in zijn beschrijving staat.

9 augustus 2020 om 23:21

@ toppertje ouwe ik kan die video niet vinden, alleen een 48 seconden filmpje waarin deze dokter een studie linkt, waarin staat dat mondkapjes niet werken. Deze studie is echter ingetrokken om deze reden: The Annals of Internal Medicine retracted this paper cited below on June 2 because the authors said they had "not fully recognized the concept of limit of detection" of the in-house assay, rendering the values below the limit of detection "unreliable" and the authors' findings "uninterpretable." Heb nog steeds geen bewijs gezien dat mondkapjes niet werken.

9 augustus 2020 om 23:33

@toppertje ouwe Ik bedoel dit: Hij beweert dat een ziekte OF heel besmettelijk is en niet dodelijk OF niet zo besmettelijk maar zeer dodelijk. Dit klopt niet want bijvoorbeeld de zwarte dood is EN heel besmettelijk EN heel dodelijk. De reden dat ik sceptisch ben is omdat er ontzettend veel mensen online zijn die onzin verkopen om er zelf rijk mee te worden. Dit zie je met dietisten en ook met deze "dokters". Studies cherry picken die heel toevallig aansluiten op hun eigen programma die ze duur verkopen. Dit gaat tegen de basis van de wetenschap in: conclusies baseren op onderzoek. Wat zij doen is in plaats van eerst een conclusie hebben en daarop je onderzoek baseren. Kijk naar de advertentie van zijn programma:, daarin zegt hij dat er voedselgeheimen zijn om K**ker op een natuurlijke manier kan genezen. Puur misleiden en misplaatste hoop geven aan mensen die wanhopig zijn. Als men dit soort dingen zegt kan je al gelijk concluderen het een kl**tzak is die over het leed van andere mensen geld wil verdienen.

10 augustus 2020 om 00:04

ik bedoel de 2de link in zijn beschrijving, waar hij zijn programma heeft staan. Als je scrollt zie je "natural cancer solutions" staan

10 augustus 2020 om 00:08

Is mondkapjes belachelijk maken op 7 minuten, goedbedoeld? Hij heeft daar geen studies over gelinkt

10 augustus 2020 om 00:33

Je hebt gelijk dat mondkapjes vooral werken als je besmet bent, als iederen dat doet, wordt de kans kleiner dat anderen worden besmet. Maar ik denk dat we het hier niet over eens gaan zijn haha. Ik wil je dit algemeen advies nog meegeven: Ik heb zelf veel fitness en dieet filmpjes gekeken en het kostte me jaren om te realiseren dat er veel mensen zijn die niet jouw gezondheid op 1 hebben maar hun eigen geld (of een cultheld willen worden). Ze laten alleen studies zien die hun conclusies supporten en interpreteren die eventueel verkeerd om jou als kijker te be-invloeden en hun eigen programma te verkopen. Hij lijkt me geen uitzondering hierop. Natuurlijk mag je dingen verkopen, maar wat hij in zijn advertentie staat vind ik echt niet kunnen. Maar dat is mijn mening . Als je fitness/dieet dingen wil volgen raad ik je aan Greg Doucette te kijken, die in mijn ogen wel eerlijk is, en andere fitness/ dieet guru's aanpakt op hun onzin. Aparte stijl maar misschien bevalt hij je wel. Daarnaast wil ik zeggen dat mainstream niet altijd slecht is (ook niet altijd goed, zie hoe Rutte nog steeds niet mondkapjes verplicht maar wel 1.5m aanhoudt). doe je onderzoek, maar niet alles wat anti - establishment is, is per definitie waar. Probeer niet in de confirmation bias val te lopen. Ik wens je veel gezondheid en succes

10 augustus 2020 om 04:42

Euh wetenschap is trial and error. Men doet het een hypothese, doet onderzoek, publiceert resultaten en men past de kennis aan. Totdat er nieuw onderzoek is wat de kennis weer aanpast. Als je dat al niet begrijpt maakt alles wat je in deze discussie zegt zonder waarde toppertje. Misschien is het beter dat als je geen kennis hebt je ook er niks over zegt. Iets wat heel veel Nederlanders op heel veel momenten zouden moeten doen.

9 augustus 2020 om 18:02

Er is een evenement in Assen DTM mogen 10 duizend toeschouwers in. Denk dat Dick daar meer op doelt dat overal regels anders zijn.

9 augustus 2020 om 18:02

Er is een evenement in Assen DTM mogen 10 duizend toeschouwers in. Denk dat Dick daar meer op doelt dat overal regels anders zijn.

9 augustus 2020 om 18:10

Want je moet per se patat verkopen? Dan wacht je maar even een uur en eet je thuis patat. 3000 man is belachelijk.

9 augustus 2020 om 18:17

Leg mij eens uit waarom ik fout ben geweest.ik ging rond 9 uur naar HvH strand. Heb netjes geparkeerd en in minstens 10 meter omtrek geen mens gezien tot aan het strand. Op het strand, vrij dicht bij de pier was het betrekkelijk rustig.minstens 7-8 meter tot de volgende zonaanbidder. Lekker roepen "die gasten massaal naar strand zijn fout", maar verder geen idee hebben.

9 augustus 2020 om 18:58

Dat jij toevallig op een dag komt en tijdstip komt. Wil niet zeggen dat dat voor heel Nederland geldt

9 augustus 2020 om 19:23

Exact zijn punt, iedereen die daar naar het strand gaat wordt over een kam gescheerd.

9 augustus 2020 om 19:33

Ik vind het een beetje makkelijk, lekker losjes uit de heup schieten, moraliserend vanachter je toetsenboard heel generaliserend iedereen de maat nemen.precies zoals dwaaltak aangeeft.

9 augustus 2020 om 18:18

Pak je auto en rij nu even naar scheveningen of zandvoort. Niet schrikken als je 1000 keer x in aanraking komt met iemand binnen 1,5 meter. Het is gewoon beleid met een knipoog, als er 100.000 bezoekers op het strand mogen, waarom dan niet in een stadion met 10.000 met WEL die 1.5 meter regel? Of google even: telegraaf scheveningen afgesloten. Staat een mooie foto van vandaag bij

9 augustus 2020 om 18:54

Goeie punten Krillin. Zo had ik nog niet nagedacht. Eerst dacht ik ook, iets meer moet kunnen. Alleen had niet stilgestaan bij het loopverkeer wat onstaat. Rustig wachten zit er helaas niet in voor een groot gedeelte. Dat tuig zorgt er voor dat alles nu zo Pietje precies moet. Verstand gebruiken kan helaas niet iedereen, dus ze moeten wel maatregelen nemen.

Bedankt Dick, dit helpt om al die hersenloze die niet in corona geloven een beetje normaal te laten doen! 🙈

9 augustus 2020 om 17:42

Volgens mij zijn er heel weinig mensen die niet in Corona geloven. Het gros van de mensen is de draconische en absurde maatregelen en de willekeurigheid daaromtrent meer dan zat. Dat is wat anders. On: wees blij dat er in ieder geval publiek zat, dat zal binnenkort afgelopen zijn.

9 augustus 2020 om 17:47

Ja? Jij denkt dat ze het binnenkort weer gaan terug draaien? Is niet te hopen, vind het wel echt saai zonder publiek. Bij zo’n kraker als City-Madrid van de week mis je gewoon die sfeer, maar als het moet dan moet het.

9 augustus 2020 om 17:49

Welke absurde maatregelen precies? Ik kan prima functioneren binnen de huidige regels en voel mij weinig beperkt. Van mij mag het zelfs nog wel wat strenger. Mondkapje in winkels verplichten bijvoorbeeld.

9 augustus 2020 om 17:51

Heb je enig idee waar “draconisch” van komt? Van de Griekse (eigenlijk Atheense) politicus Draco (7de eeuw voor Christus) namelijk. En hij is zo beroemd geworden omdat hij de situatie in Athene wilde oplossen (zeer veel bloedmoorden, de voorgeschiedenis zal ik je besparen). En dat deed hij door enorm zware straffen in te voeren voor zelfs relatief lichte vergrijpen (dus zelfs de doodstraf voor lichte vergrijpen als een diefstal). En jij gaat nu dat woord gebruiken voor de huidige maatregelen? Dat is gewoon lachwekkend, het maximale dat je niet mag doen in verband met voetbal is niet naar een wedstrijd gaan kijken...

9 augustus 2020 om 17:58

Mensen geloven wel in corona, het is ook echt.het word gewoon zwaar overdreven met alle regels en wetten.95 % van de besmettingen hebben haast geen symptomen,ofwel een dagje ziek en het is weer over.dat hebben we elk jaar.er zijn niet eens meer doden gemiddeld dan dat er verkeersdoden zijn,gaan we nu ook niet meer auto rijden.corona bestaat ja maar wetten en regels erom zijn zo krom, dat het een beetje ongeloofwaardig lijkt!

9 augustus 2020 om 18:00

en kijk hoe er op mij gereageerd word als ik ook maar een beetje anders denk...

9 augustus 2020 om 18:05

@Indo-Lee, wat je nu probeert te zeggen is toch al een keer of duizend weerlegd door experts? Het probleem is niet het aantal doden door Corona, maar de potentie van Corona om een zorgsysteem in elkaar te laten stuiken (zoals Italië). En die potentie hebben verkeersongevallen, influenza, vormen van k***s,... allemaal niet. En daarom wordt er zo stevig gereageerd.

9 augustus 2020 om 18:10

maar dat is toch elk jaar dat er een virus rondwaait zoals de griep, vorig jaar volgens de cijfers van het rivm waren er ruim 6000 mensen overlede aan de griepvirus.dit jaar is dat 400 dat hebben ze zelf vrijgegeven. Waar zijn die andere 6000 dan

9 augustus 2020 om 18:11

De afgelopen 10 jaar gaan er gemiddeld 6000 mensen per jaar dood aan de griep met uitzondering van 2017 toen waren er ruim 10.000. Nu zitten we op 400

9 augustus 2020 om 18:12

Heb je eigenlijk gelezen wat ik schreef? Influenza (de “gewone” griep) heeft duidelijk die potentie niet om Italiaanse toestanden te laten plaatsvinden. Dus in plaats van heel de tijd te focussen op die sterftecijfers, kun je beter even luisteren naar medische experts.

9 augustus 2020 om 18:18

Griep kan zeker Italiaanse toestanden veroorzaken. Kijk maar naar 2018 Google ziekenhuizen in Brabant. Ook toen was er een opname stop en moesten zoeken verdeeld worden. Overigens is Corona wel erger dan griep ik wil niet beweren dat het hetzelfde is.

9 augustus 2020 om 18:20

Klopt idd, we zullen zien of alle sterfgevallen wat ze zeggen ook echt door corona is gekomen, deze discussie is eindeloos.maar je snapt me frustratie dat alles gewoon word verziekt en we gewoon gedwongen worden om anders te leven.dit gaat de komende jaren nog door, en er komt heel veel schade bij door de maatregelen en wetten.

9 augustus 2020 om 18:25

Niet in geloven is de meest extreme vorm, die helaas echt voor komt. Hoeveel dat er zijn geen idee. Maar het idee dat je met 10.000 in en uit een stadion wilt gaan en daarna weer bij je gezin thuis komt, naar je ouders gaat of bij opa en oma op visite.... Dat vind ik in deze tijden bizar. We moeten niet dramatisch doen over de regels. Mondkapje op te drukke plekken en zoveel mogelijk 1,5 meter, tot er een vaccin is om de zwakke groepen te beschermen.

9 augustus 2020 om 18:29

@Vialuna, nee dat kan griep niet. Hoeveel ziekenhuisafdelingen zijn er tijdens de ergste griepepidemie uit de recente geschiedenis omgevormd tot IC’s? Hoeveel artsen hebben er in die periode zich 2 maanden elke dag uit de naad moeten werken? Hoeveel personeel dat totaal niet op de IC hoorde is er toen overgezet naar de IC omdat er zoveel patiënten op lagen? En hoeveel mensen zijn er toen geweigerd in het ziekenhuis omdat er letterlijk geen plaats voor hen was (en dan heb ik het niet over een operatie uitstellen, maar gewoon een ziek persoon niet eens ophalen met de ziekenwagen)? Want wij hebben in Nederland ook geen Italiaanse toestanden meegemaakt, laat dat even volledig duidelijk zijn.

9 augustus 2020 om 19:25

@Lierse1997
Wat een totale flauwekul, draconisch wordt natuurlijk als uitdrukking bedoelt en of je nou voor of tegen de maatregelen bent. Mensen wereldwijd verboden opleggen van het huis verlaten tot familie niet mogen zien tot begrafenissen niet mogen bijwonen zijn draconische maatregelen. Dick Advocaat heeft groot gelijk dat hij daar zijn mening over uitspreekt, als de autoriteiten zeggen dat je niet mag lachen ivm Corona ben je de eerste die de hele dag serieus gaat kijken gelukkig zijn er ook mensen die wat minder volgzaam zijn en dat is socialer dan je misschien denkt.

9 augustus 2020 om 19:26

Lierse, normaal gesproken vind ik je commentaar sterk en vooral nuchter, maar nu ben je ietwat minder reeel. Draconisch is verworden tot een standaard opmerking voor stevige in dit geval maatregelen. En op je laatste vraag, hier in NL recent nog, in 2018. Alleen meldde de media daar niets over.

9 augustus 2020 om 19:34

Hij zegt dat mensen de draconische maatregelen beu zijn, dus in de tegenwoordige tijd. Nu dan vraag ik me af wat er in hemelsnaam draconisch is aan de huidige maatregelen in Nederland? Want de definitie van draconisch is zeer streng, en daar kunnen we nu toch nog niet echt over spreken? Als je het hebt over een maand of twee geleden kan ik hem nog gelijk geven, maar nu echt niet.

9 augustus 2020 om 19:52

Je hoeft mij geen (geschiedenis)lesje te leren, toch bedankt. Ja, de maatregelen zijn zwaarder (geweest) dan de risico’s. Ruim 99% van de NL bevolking heeft nergens last van maar om die, laten we zeggen, 0,5% van de mensen te “beschermen” laten we oude mensen opsluiten, ondernemers failliet gaan, et cetera. Gaat veel te ver. En ik heb het niet alleen over voetbalwedstrijden, zoals jij doet lijken. En het is willekeurig allemaal. Wegens financiële belangen is vliegverkeer toegestaan. Wegens financiële belangen mag er heel veel. Op andere vlakken mag er niks. Net wie de best betalende lobby heeft in Den Haag. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Nog niet te spreken over Gaten en Osterhaus die financiële belangen hebben bij een vaccin. En voordat je me op een bepaalde manier weg gaat zetten, lees de column van Raisa Blommestijn op de site van het Parool even. Daar staat precies omschreven waarom dat nergens op slaat. Sowieso een aanrader die column.

9 augustus 2020 om 19:55

Ik sluit niet uit dat de maatregelen weer aangescherpt worden.Dan dus weer zonder publiek. Straks komt iedereen terug van vakantie en dan word de angst weer aangezwengeld. Nu zijn opeens het aantal besmettingen de norm ipv het aantal opnames op de IC. Opnames zijn er nauwelijks maar besmettingen wel, niet meer dan daarvoor maar met al die testen word dat need gecreëerd.

9 augustus 2020 om 20:07

En maar een schaap wezen met je medische experts. Er zijn genoeg meldingen geweest dat mensen stierven aan een hartinfarct of andere ziektes die onder Corona werden weggestopt. Noem me maar een complotdenker, maar ik heb genoeg bronnen en mensen uit de medische wereld gesproken om te weten dat het helemaal niet zo dodelijk en gevaarlijk is als er wordt beweerd. Vanaf het begin had ik al een vermoeden waar het naar toe zou gaan en steeds meer singnalen wijzen erop wat het echte agenda is, maar dat zal ik verder besparen want dat is een onderwerp waar mensen niet aan toe zijn als ze hierin niet verdiept hebben.

9 augustus 2020 om 20:15

Nu het woord “draconisch” in de context van de huidige (!) maatregelen doet mij vermoeden dat je de betekenis niet 100% kent. Verder geen probleem natuurlijk, maar het is heel belangrijk dat mensen dezelfde definitie van woorden hanteren want anders kan je tegen elkaar in gaan terwijl je het de facto misschien gewoon met elkaar eens bent. Verder heb ik de column in kwestie gelezen. Nu op zich heeft ze in den gronde wel een punt, dat iemand per definitie wegzetten voor een complotdenkers omdat die het niet eens is met je eigen standpunt nogal anti-democratisch is. Alleen bekijkt ze het teveel vanuit een filosofisch standpunt. Filosofisch gezien zijn er weinig tot geen absolute waarheden aangezien het vaak om gedachtengangen gaat. Terwijl er in de wetenschappelijke context er wel een schijnbare en algemeen aanvaarde waarheid is (natuurlijk is die niet absoluut want dan is het niet falsifieerbaar en dus een pseudo-wetenschap). Maar om de geldende wetenschap tegen te gaan moet je met harde bewijzen komen en dat wordt er bitter weinig gedaan. Hoeveel algemeen aanvaardde en gepubliceerde wetenschappelijke teksten zijn er namelijk die de nu geldende wetenschappelijke visie op Corona tegenspreken? Het zijn er best weinig en als die er zijn dan worden ze meteen uitvergroot door mensen zoals die van viruswaarheid (er zijn trouwens al meer dan 30 van zulke wetenschappelijke publicaties volledig teruggetrokken). Maar zolang het niet wetenschappelijk onderbouwd is (en dan niet een of andere paper van een vage persoon die met haken en ogen in elkaar hangt), valt het te rechtvaardigen dat men snel als complotdenker benoemd wordt.

9 augustus 2020 om 20:16

‘Niet iedereen die het coronabeleid bekritiseert, is een gek’. Iedereen die het coronabeleid bekritiseert, framen als een complotdenker? Raisa Blommestijn waarschuwt dat je zo de gezondheid van onze democratie aantast. Gereduceerd tot een label: De geuite kritiek verschilt, maar het lijkt erop dat eenieder die zich kritisch opstelt jegens de door de overheid voorgestane bestrijding van de coronacrisis te maken krijgt met hetzelfde etiket. Zo wordt de aandacht afgeleid van de kritiek zelf en wordt die geridiculiseerd. Degene die de kritiek uitte, wordt gereduceerd tot een label. Het werkt als volgt: een complot is gebaseerd op het idee dat er een kwade samenzwering aan de gang is, dat dit vergezocht is – of zelfs ronduit belachelijk – waarop de conclusie volgt dat de kritiek van de complotaanhanger per definitie niet serieus te nemen is. Als het inderdaad de intentie is om een discussie over een bepaald onderwerp, in dit geval het coronabeleid, uit de weg te gaan, is het label ‘aanhanger van een complottheorie’ bijzonder effectief. Je maakt de persoon die de kritiek uit namelijk zo bij voorbaat verdacht. Zo bezien heeft het etiket ‘aanhanger van een complottheorie’ opplakken, iets weg van iemand framen. Zonder dat je überhaupt naar de geuite kritiek luistert, breng je iemand al in diskrediet. Zo hoef je een discussie over de inhoud van de kritiek – in dit geval het coronabeleid – helemaal niet meer te voeren. Doden voorkomen: Een persoon zo framen, heeft daarnaast een afschrikwekkende werking. Als het over corona gaat, is dat effect extra effectief: de critici lopen het risico ervan te worden beschuldigd dat zij de volksgezondheid in gevaar brengen. Hoewel je geen ‘aanhanger van een complottheorie’ genoemd wil worden, wil je al helemaal niet schuldig zijn aan de dood van (kwetsbare) anderen. Dit terwijl sterfgevallen voorkomen ironisch genoeg juist is wat sommige critici, zoals in het geval van corona artsen, beogen. Onder het mom van de volksgezondheid beschermen wordt zo de gezondheid van de democratie middels de framing steeds meer uit het oog verloren. Hoewel Nederland beslist geen dictatuur is, worden de eerste stappen in de richting van een dictatuur over het algemeen gezet door dissidenten en critici monddood te maken. Met andere woorden, wanneer de vrijheid van meningsuiting onder druk komt te staan. Nu lijkt dat nu misschien op het eerste gezicht niet het geval: de ‘dissidenten’ mogen toch demonstreren en kunnen hun kritiek op het overheidsbeleid toch kenbaar maken? Ja. Maar je kunt je afvragen hoe effectief kritiek uiten nog is wanneer de criticus automatisch geframed wordt als ‘aanhanger van een complottheorie’ of zelfs als ‘gevaar voor de volksgezondheid’. Een inhoudelijke, zinvolle discussie wordt op die manier wel degelijk vermeden of op zijn minst bemoeilijkt – en dat tast de gezondheid van onze democratie aan.

9 augustus 2020 om 20:18

Er zijn voorbeelden genoeg (genoemd) om te stellen dat de maatregelen weldenkende draconisch zijn. Als jij daar anders over denkt is dat jouw goed recht. Mensen alleen laten sterven en geen begrafenissen en massagraven (buitenland) vind ik draconisch. Maar goed, ik ga hier verder geen discussie over voeren. We agree to disagree.

9 augustus 2020 om 20:20

“Wetenschappelijk onderbouwde” bronnen van een computernerd (Gates) en een viroloog met eigenbelangen mbt vaccins (aan Osterhaus) moeten ook niet uitvergroot en als waarheid beschouwd worden. Helaas word daar beleid op gevoerd door de overheid.

9 augustus 2020 om 20:22

@Lierse1997
Die in jouw ogen lekker milde maatregelen hebben gigantische gevolgen voor ouderen gehad, de horeca een keiharde klap toegebracht, de toeristensector om zeep geholpen, een verdeeldheid onder de bevolking teweeggebracht, ervoor gezorgd dat de overheid ongrondwettelijke macht heeft gekregen, een gigantische toename van de werkeloosheid veroorzaakt, een miljarden garantstelling voor Italie en Spanje en andere probleemlanden veroorzaakt. Onze premier heeft in het begin gezegd dat groot deel van onze bevolking Corona zou krijgen, blijkt niet waar, dat we door massale maar gecontroleerde besmettingen zouden zorgen voor groepsimmuniteit, blijkt niet waar. We beschermen onze ouderen door ze niet te bezoeken en ze op te sluiten in hun verzorgingshuizen, blijkt niet waar, Wij gaan ons niet committeren aan Eurobonds voor de zuidelijke landen, blijkt niet waar, mondkapjes zijn volgens het RIVM niet bewezen zinvol aldus de premier maar in OV is het allemaal verplicht, zijn woorden waren niet waar. En zo kunnen we eindeloos doorgaan, is het allemaal de schuld van de overheid? Nee natuurlijk niet maar laten we stoppen om alles maar voor waar aan te nemen en ook eens vragen te stellen bij maatregelen, ik vind het prima dat Dick Advocaat een kritisch geluid laat horen, sterker nog dat mag wel wat meer gebeuren.

9 augustus 2020 om 20:25

Het is echt extreem vermoeiend mezelf me steeds te moeten herhalen. Ik zeg toch letterlijk een uitroepteken achter het woord HUIDIGE?? Zijn er regels die begrafenissen in Nederland nu verbieden? Jij zegt dat er mensen in opstand komen tegen de draconische maatregelen, terwijl er momenteel totaal geen zijn. Wederom als je het drie maanden geleden zei, kon ik nog gedeeltelijk akkoord gaan. Maar momenteel (!!!!!!!!) zijn er echt geen draconische maatregelen.

9 augustus 2020 om 20:28

Dus al de papers (dat zijn er tienduizenden, waarschijnlijk al honderdduizenden) die gepubliceerd zijn omtrent Corona (door universiteiten over de hele wereld) komen uit de koker van Gates en Osterhaus?

9 augustus 2020 om 20:30

@Toppertje, je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag hierboven. Ik dacht ik meld het even.

9 augustus 2020 om 20:36

Ik moet trouwens even nog melden dat ik het over ontkenners of downplayers van Corona heb of mensen die bepaalde maatregelen (mondkapjes, 1.5 m) in twijfel trekken.

9 augustus 2020 om 20:55

Ik zal me er vanavond eens aanzetten. Met deze warme temperaturen is wat avondvulling nog wel welkom 😉.

9 augustus 2020 om 21:26

@lierse1997 Veel respect voor de wijze waarop je je hier in de discussie mengt, maar het is echt totaal zinloos. Je voert discussies met mensen die al volledig ten prooi zijn gevallen aan motivated reasoning, er is geen enkel argument/statistiek denkbaar dat/die jij aan zou kunnen leveren op grond waarvan deze mensen de zaak ineens anders zouden gaan beschouwen.

9 augustus 2020 om 23:02

@the Shinszeker ook nog nooit van reversed reasoning gehoord, zijn er argumenten/statistieken waardoor jij de zaak anders gaat beschouwen, misschien een beetje voorbarig maar ik vermoed van niet.

9 augustus 2020 om 18:53

Dick hoort bij die groep zeker? Iemand van zijn leeftijd en levenservaring hoort dit soort dingen niet te roepen....

En die 15k en 20 a 30k mensen moeten ook helemaal niet op de dam en strand zijn. Volgens mij is daar ook genoeg ophef over.. Los daarvan lijkt 3000 in De Kuip me wel erg weinig.. geloof dat PSV het op zo'n 9000 heeft nu, en daar kunnen maar 35k in totaal

9 augustus 2020 om 17:37

Bij PSV ging het over 6500.

9 augustus 2020 om 17:54

Voor anderhalve meter kunnen mag rij 1, 3, 5 etc bezet zijn. Dus dan zit je op 25.000 plekken nog. Elke bezette stoel moet minimaal 2 links en 2 rechts vrij hebben, dus 1 bezette stoel kost 5 plekken. Dan kom je op een max van 5000 man wat zou moeten passen als je het hele stadion gebruikt binnen de regels. Zal per stadion verschillen qua bouw etc, maar op voor 10.000 stoelen, kom je op 1000 man ongeveer dan. PSV lijkt me dan wat over bezet alsnog.

Ik dacht dat Corona boven de 25 graden niet zou overleven ..

9 augustus 2020 om 17:55

Ik dacht ook dat we een plaag met bijbehorende massagraven moesten verwachten. De waarheid ligt ergens in het midden.

9 augustus 2020 om 17:56

Dat is gewoon bullshit het neemt juist des te warmer het word. Snap niet dat mensen geloven dat als het warm is minder word. Virussen overleven juist bij warme temperaturen en vermenigvuldigen bij warmte. Koud kan juist een virus doden en niet de warmte. Er zijn genoeg warmte landen (Spanje Italië) waar het nog erger was dan in koudere landen.

9 augustus 2020 om 18:01

Is niet gek dat mensen dat geloven. Virologen beweren dit namelijk ook.

9 augustus 2020 om 18:06

Volgens mij ben je in de war met bacteriën. virussen leven niet en hebben een hist (mens in dit geval) nodig.
Moet het opzoeken, maar dit virus overleeft sowieso niet buiten het lichaam, maar bij hogere temperaturen gaat het nog sneller.

9 augustus 2020 om 18:07

Kom met je bron waar beweerd word dat virussen toeneemt met deze warmte.feiten aub

9 augustus 2020 om 18:53

Dat is een verhaal wat maanden geleden al ontkracht is. Dat is destijds door een aantal mensen, waaronder Trump de wereld ingeslingerd terwijl hier toen helemaal geen bewijs voor was. In Maart en April was het in Italie, toen dat nog de grootste brandhaard was, ook al 20-25 graden.het kan wel zijn dat we tijdens kouder weer, wanneer mensen zo-wie-zo vatbaarder zijn voor veel ziektes nog weer een grotere piek gaan zien.

9 augustus 2020 om 19:02

Inderdaad. Ook in Iran waren er heel veel besmettingen en daar was het ook nu en dan boven de 30 graden.

9 augustus 2020 om 19:14

En inmiddels is Zuid-Amerika al een hele tijd de regio met de meeste besmettingen, die denken dat het koud is bij 20 graden. Het zelfde geld voor het zuiden van de VS zoals Florida waar ze nu ook veel gevallen hebben daar ligt de temperatuur al maanden boven de 30 graden.

Grotendeels eens, overal schieten de Terrastivals uit de lucht, stranden liggen vol, drukke winkelstraten maar een paar voetbalsupporters toe laten, ho maar... Lijkt wel alsof, zoals zo vaak, het grootste vergrootglas weer op de voetbalstadions ligt. Tuurlijk moeten we nog steeds oppassen en de regels van RIVM in acht nemen. Maar nergens worden stadions nog maximaal gevuld met 1,5m afstand. Op deze manier gaat het letterlijk 10 wedstrijden duren voordat seizoenskaarthouders een keertje volgens loting naar het stadion mogen...

9 augustus 2020 om 17:39

Het gaat niet alleen om het zitten in het stadion, maar ook de rij ernaar toe, en het voorkomen van menigten bij andere voorzieningen in het stadion

9 augustus 2020 om 17:42

Daar zijn toch meerdere mogelijkheden voor, bijvoorbeeld inlooptijdvakken. Mensen die beneden in het vak zitten dringend verzoeken of zelfs verplichten om eerder te komen volgens tijdvakken oid. En dan in etappes het vak vullen.Zo voorkom je wachtrijen voor het stadion, ook kan je iedereen de mogelijkheid geven om een flesje water mee te nemen. (zoals bij zeer warme temperaturen vaak gedaan wordt)Buiten het stadion voldoende Dixi’s neer zetten om toiletgebruik te reduceren.

9 augustus 2020 om 17:43

Inderdaad. Naar het toilet gaan, drankjes halen, binnenkomen, naar buiten gaan,... moet allemaal strikt geregeld worden. En precies alsof mensen wel zin hebben anderhalf uur voor de wedstrijd te komen als ze daarna een uur mogen wachten op hun stoeltje.

9 augustus 2020 om 17:57

Die terrasfestivals, stranden etc etc worden toch ook veroordeeld. Het is niet dat dit zomaar toegelaten wordt. Het is ook een groot verschil dat je mensen niet kan verbieden om naar een openbare ruimte te gaan. En die terrasfestivals worden ook snel gestopt weer waar mogelijk. Een stadion is echter geen openbare plek, dat is gewoon een georganiseerd evenement en daar kan je dus regels aan ophangen. Het is volgens mij simpel, of je voetbalt op deze manier met deze regels of je voetbalt zonder publiek of helemaal niet.

9 augustus 2020 om 19:31

Ik zeg toch ook nergens dat het niet volgens de regels moet? Alleen dat de max. capaciteit bij 1,5m afstand niet benut wordt. Zie hierboven voor verdere argumenten en oplossingen. Het is allemaal niet eenvoudig maar de stadions zouden, in mijn ogen, voller moeten kunnen.

10 augustus 2020 om 08:56

Ik beweer ook nergens dat je dat zegt. Je haalt voorbeelden aan van andere plekken en zegt dan "maar voetbalsupporters toelaten ho maar. Daarmee suggereer je dat die andere plekken wel toegestaan zijn en bij het voetbal niet. Dat is gewoon incorrect. Het is appels met peren vergelijken. Laat eerst gewoon eens zien dat het met deze aantallen wel goed gaat en kom als clubs dan met een plan waardoor je meer mensen kan toelaten. Niet nu dit soort dingen roepen en met non-voorbeelden komen dat het op andere plekken wel "toegestaan" is, terwijl dit helemaal niet het geval is.

Vind het altijd vrij apart, dus omdat heel veel Nederlanders zich niet aan de regels houden moeten de regels voor (in dit geval) Feyenoord maar overboord gegooid worden.

9 augustus 2020 om 17:58

Daar gaat het niet om. Denk dat het meer omgaat dat de regels niet gelijk zijn. Ze moeten dus ook net zo streng optreden tegen mensen die naar de strand gaan als mensen in de stadions. Bedoel je kan niet 20.000 mensen naar de strand laten gaan en daar op elkaar gaan zetten en dan streng optreden tegen stadions. Of je handaft alles of niet. Dit is gewoon krom gedoe.

9 augustus 2020 om 18:54

De regels zijn wel gelijk, en dat ze op het strand moeilijke te handhaven zijn dan in een stadion lijkt mij logisch, blijft nog steeds het feit staan dat omdat het in Scheveningen fout gaat wil niet zeggen dat je in Rotterdam niet hoeft te handh

Zeer vermoeiend als mensen zomaar wat beginnen te roepen. De stranden liggen vol dus wij kunnen ook veel meer mensen binnen laten... Wat een redenering.

Ik heb Dick heel hoog zitten, maar dit zijn echt hele domme uitspraken. Het feit dat andere mensen zich niet aan de regels houden, zegt niet dat iedereen dat dan maar moet doen. En dat hele gezeik over willekeur; dat klopt, het is namelijk ook willekeurig!! Maar we kunnen niet alles tegelijk open gooien, want dan gaat het weer mis! Dat schijnen veel mensen niet te willen begrijpen.

Aan de ene kant begrijp ik het wel dat er zulke strikte regels zijn, maar aan de andere kant is het inderdaad wat Advocaat aangeeft op stranden e.d momenteel ook gigantische drukte. Afgelopen week ben ik een dagje naar Wildlands geweest en het was werkelijk waar 1 groot drama. Onmogelijk om afstand te houden zo druk. Waarom mag dat dan wel vraag je je af.

9 augustus 2020 om 17:59

Dat mag ook niet, maar mensen houden zichzelf blijkbaar niet aan de regels.

Als je ziet hoe toch een 5% van de mensen weigert een mondkapje op te houden lijkt het me sterk dat er snel meer toegestaan wordt.

Als nou zo'n kikker al hierover loopt te kwaken. Ga je beroep uitoefenen en bemoei je verder niet met andere zaken Dickie

Domme opmerking. Op dam michten geen 15.000 mensen zitten. Het was een uit de hand gelopen situatie welke niemand wilde. Als dit nu maatstaaf wordt welke iedereen gaat hanteren om zijn activiteit te rechtvaardigen...

Dick laat maar weer eens zien dat de schoenmaker zich beter bij de leest kan houden. Ja we zijn ook klaar met Corona en ja steeds meer mensen laten de teugels vieren. Maar nog steeds is Corona niet klaar met ons. Houdt deze domme uitspraak dan ook achterwege.

Wat is het fijn dat er nog oprechte lui als Advocaat rondlopen. Geen uitgemolken mediapraatje, geen #wedoenhetsamen geklets. Vliegtuigen mogen ramvol zitten, maar Hand in Hand zingen is volgens Rutte een nationale persconferentie waardig.. kul!

Dickie moet zich bemoeien met zijn team,verder niets.
R'dam en omstreken is een brandhaard van corona, gezondheid gaat boven alles,nou dan speel in een leeg stadion,wat een gezeur van Dickie Dagobert Advocaat 🖕

Domme uitspraken Dick! Je weet dat je als Feyenoord-trainer bovengemiddeld invloed hebt op potentiële corona-overtreders. Als professional houdt je dan je mening voor jezelf. Toch?

Advocaat vergeet wel een belangrijk ding. Wie naar het strand gaat doet dat op z'n eigen verantwoordelijkheid, een voetbalwedstrijd is een georganiseerd evenement. In principe tonen de hordes mensen aan op het strand dat ze schijt hebben aan andere mensen, maar helaas is het voetbalpubliek, zeker de harde kern, vaak nou ook niet een voorbeeld over hoe mensen normaal kunnen gedragen. Denk ook dat de overheid op deze manier iets willen teruggeven aan mensen die zich vaak niet kunnen gedragen. Dat geldt ook in Amsterdam waar Halsema (die overigens zelf weg had moeten zijn) Ajax eigenlijk nog een trap na geeft zo dat er tegen RKC geen publiek was.

9 augustus 2020 om 18:33

Persoonlijk vind ik het belachelijk dat er supporters bij godbetert een vriendschappelijke wedstrijd zouden moeten zijn. Zeker in regio’s waar de besmettingsgraad hoger ligt dan het landelijk gemiddelde kan ik geen enkele goede reden bedenken.

9 augustus 2020 om 18:41

Ga er maar van uit dat er een grote kans is dat er misschien zelfs weer een landelijke lockdown gaat komen. Ook in België waar volgens mij jij woont, niet? Men had gehoopt dat in de zomermaanden het virus zich zal rustig houden. Dat is dus niet het geval. Op deze manier gaat het gewoon fout. Ik deel je mening dat er zeker in Rotterdam en Amsterdam helemaal geen publiek bij de wedstrijden van Feyenoord en Ajax moeten zijn. De twee grote steden zijn in principe al brandhaarden.

9 augustus 2020 om 18:56

Een lockdown is het in de regio Antwerpen niet echt, er was gewoon een avondklok (van 23u tot 6u), maar die is tijdelijk opgeschort door de hittegolf. Op zich kan ik nog snappen dat je bij competitievoetbal als coach publiek wilt, maar bij een vriendschappelijke wedstrijd in de voorbereiding maakt dat feitelijk geen zier uit.

Aai.. had altijd veel bewondering voor deze man, maar dit is echt een hele domme opmerking

Ik denk dat Dickie zich vooral maar met het team bezig moet houden, daar is hij verantwoordelijk voor. En dan laten we de corona maatregelen maar over aan de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn. En die 15.000 man op de Dam was geen goed idee, net zoals die 20.000 á 30.000 man op het strand. Dus Dick moet geen slechte voorbeelden erbij gaan halen om maar meer mensen in het stadion te krijgen.

Het is vooral heel furstrerend dat ze her en der met twee maten lijken te meten waardoor dit soort maatregelen bijna niet meer uit te leggen zijn. De stranden mogen ook niet zo vol liggen als ze nu doen, maar er wordt niets aan gedaan. Protesten op de Dam mogen ook niet met zo veel mensen en gingen ook gewoon door. Als ze daar gewoon tegen op zouden treden zou iedereen dit ook begrijpen, maar dat doen ze niet.

9 augustus 2020 om 20:04

London,Was ook niet de bedoeling dat er bij dat protest zoveel mensen zouden komen. (Al denk ik wel hou daar voldoende rekening mee). Begrijp me niet verkeerd. Regels zouden gelijk moeten zijn overal. Maar het heeft (allang) gebleken dat als je men de vrijheid geeft men meer dan 1 vinger neemt. En ja ik snap dat we veel missen anders.. en al gemist hebben in die maanden maart april en mei. Maar ik heb geen zin in een lockdown straks. Ik werk met verstandelijk beperkten. En geloof me dat die het extra zwaar hebben gehad. En hebben er nóg last van. Heeft er flink ingehakt. Familie leden werkend in ziekenhuis die dag en nacht geploeterd hebben om draaiende te blijven.Persoonlijk ook veel moeten missen. Bijvoorbeeld een neefje geboren begin maart die ik niet zag behalve op de app en beeldbellen. En dochter thuis met school helpen na mn thuiskomst van werk. En zo zullen miljoenen andere ouders een zelfde soort situatie hebben gehad. Als ik met de trein naar werk moet zie ik mensen gewoon t kapje laten zakken en kletsen op nog geen 1,5 meter. Over naar welk feestje ze in t weekend gaan. 'Terrasje pakken en lekker zuipen'. Nou.. die hoor je als eerste mekkeren als ze ineens niet meer mogen terwijl ze er zelf voor zorgen. Kijk de terrasjes er maar op na joh.. mensen zitten allang niet meer op 1,5 meter maar haast op elkaars lip. Nogmaals ik snap dat we gelijkheid willen. Vrijheid zouden moéten hebben. Maar t gros houdt zich dan niet ad de (Ja idd verdomde) regels en daar moeten de mensen die dat wel doen voor boeten.En zie hier mensen (niet jij in dit geval) t vergelijken met de 'gewone' griep... nog steeds. Ongelooflijk.

10 augustus 2020 om 01:28

@kush, mijn punt was niet dat we omdat die protesten wel konden en dat omdat er niet wordt ingegrepen op het strand we ook naar het voetbal kunnen. Ik ben het helemaal eens met de beperkingen. Maar ik vind het niet uit te leggen dat je het ene, terecht, beperkt en handhaaft terwijl je een op andere plaatsen het breken van de beperkingen oogluikend toestaat. Op die manieer verlies je juist het draagvlak voor die maatregelen. In dit geval bijvoorbeeld bij de voetbal fans. Ik begrijp prima dat we niet met zijn allen naar het stadion kunnen. En ook dat je niet alleen moet denken aan het stadion maar ook over het vervoer er naar toe en de faciliteiten in de omgeving. Maar ik ben voetbal fan en heb bijvoorbeel helemaal niets met het strand en in de zon liggen bakken. Nu voelt het toch dat mensen die dat wel leuk vinden hun gang maar mogen gaan en lak mogen hebben aan de 1,5 meter, zowel op als rond het strand terwijl voetbal fans tot de letter alle maatregelen moeten volgen. Dat wringt.

Alleen is een stadion wat makkelijker te handhaven. De redenatie is verkeerd om. Op het strand en de dam zijn te veel mensen ipv in de kuip zijn er te weinig.

Nee, dat mag je niet zeggen inderdaad. Als rolmodellen zoals Advocaat zich al niet achter de maatregelen scharen hoe kun je dat dan van de aanhang verwachten. Onverstandig, zelfs al heb je gelijk.

Dick heeft wel gelijk, want er mochten eerst 7000 supporters komen, maar op de eerste training waren er 12 die een liedje hadden gezongen...oei dikke foei en terug naar 3000. Laat me voorop stellen dat ik nog liever 0 toeschouwers heb tot Corona voorbij is, maar de willekeur van maatregelen is wel moeilijk uit te leggen...

Beste Dick, van voetbal heb je verstand. Over corona vraag ik je: zijn er nog niet genoeg slachtoffers, doden gevallen?? Vul je dit even in: Hierbij verklaar ik, Dick ......, dat ik geen beroep zal doen op medische zorg of hulp zal vragen aan anderen, als ik positief getest wordt op Covid-19. Ga jij in ieder geval de taak van de mensen in de zorg niet verzwaren!!

Beste meneer Advocaat, kunt u met een voorbeeldfunctie zich als een voorbeeld gedragen en niet tegen de regering die zijn best doet om dit aan te pakken in te gaan? Al die mensen op het strand zijn achterlijk. Dat is niet de maat staaf. Hou je nou gewoon eens aan de afspraak en stop met klagen. Het gaat over een potje voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren