Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ houdt twee dagen voor Champions League-loting nog altijd adem in

Laatste update:

AZ heeft nog geen duidelijkheid gekregen van de UEFA wat betreft de protesten van de Alkmaarders tegen het besluit van de KNVB om Ajax het beste Champions League-ticket toe te kennen. Algemeen directeur Robert Eenhoorn laat zaterdag aan Voetbal International weten dat bericht van de Europese voetbalbond vooralsnog is uitgebleven.

AZ toonde zich de afgelopen maanden verbolgen door de beslissing van de KNVB om na de stopzetting van de Eredivisie Ajax het beste toegangsbewijs voor het miljardenbal te geven. De Amsterdammers gingen op dat moment wel aan kop in de Eredivisie, maar deden dit slechts op basis van een beter doelsaldo dan AZ.

Dit was voor Eenhoorn reden om protest in te dienen bij de UEFA. Het oordeel van de bond laat echter op zich wachten, zo blijkt uit de woorden van de directeur. Maandag wordt al geloot voor de tweede voorronde van de Champions League, waarin AZ het als het zo blijft opneemt tegen Besiktas, Rapid Wien of Viktoria Plzen.

AZ zal in totaal met drie tegenstanders af moeten zien te rekenen om het hoofdtoernooi te bereiken. Voor Ajax is er naar alle waarschijnlijkheid direct plaats in de groepsfase, al blijven de Amsterdammers nog wel afhankelijk van de resultaten van het huidige seizoen. Als Napoli of Olympique Lyon de huidige editie van de Champions League wint, moet Ajax ook een voorronde spelen.

Denk jij dat de UEFA AZ in het gelijk zal stellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

AZ gaat zich never plaatsen voor de groepsfase als ze de voorrondes alle drie moeten spelen.. hoop het natuurlijk wel, maar denk eerder realistisch

8 augustus 2020 om 16:17

Ik hoop persoonlijk dat AZ de enige Nederlandse club zal zijn die zich niet plaatst. Hoe smerig zei zich op het moment gedragen zo’n club gun je geen Europees.

8 augustus 2020 om 16:22

Dit gaat om tientallen miljoenen. Volstrekt logisch dat ze alles uit de kast halen.

8 augustus 2020 om 16:24

Denk je niet dat ze zich juist zo gedragen vanwege de tientallen miljoenen euro's die ze mislopen door het besluit van de KNVB? Kans op plaatsing via 3 voorronden is nihil voor AZ.

8 augustus 2020 om 16:38

Ik zal de enige wel zijn, maar ik zie de logica van AZ niet in, Omdat seizoen niet afgemaakt is, zou doelsaldo niet mogen tellen....maar 2 wedstrijdjes vinden ze wel objectief.....?? En als we nu al jaren het Franse model hadden, maar dan ook nog tijdens het spel de regels aan willen passen.....de enige reden dat ik ze CL gun is dat ze dan vaker spelen en in de competitie waarschijnlijk minder presteren, maar verder....

8 augustus 2020 om 16:56

smerig ja? wat doen ze smerig dan? je kunt het er niet mee eens zijn maar smerig?

8 augustus 2020 om 17:05

@HeskeythebestIs wel heel naïef, want weet zeker dat Ajax exact hetzelfde had gedaan in deze situatie. Het is geen vreemde gedachte waarom ze deze claim neerleggen en helemaal als je ziet hoeveel belangen hiermee gemoeid zijn. Het zal uiteindelijk niet lukken, maar met name richting de supporters is dit een signaal dat aangeeft dat ze er alles aan hebben gedaan.

8 augustus 2020 om 17:12

@JaapvanHaafteOmdat ze niet tegen dezelfde clubs hebben gespeeld en om deze reden wordt beoordeling van doelsaldo als oneerlijk ervaren. Omdat ze gelijk staan met Ajax is daarom onderling resultaat een meer eerlijke graadmeter en ik kan mij daar best in vinden. Ware het niet dat in Frankrijk dit al van te voren is afgesproken en in Nederland de spelregels als het ware worden aangepast vanwege Corona. De UEFA gaat AZ geen gelijk geven want ze zullen KNVB echt niet afvallen hierin en de situatie bemoeilijken, dus AZ leg je er maar bij neer.

8 augustus 2020 om 17:24

Dan kan AZ zich toch nog plaatsen voor Europa League? Ook daar zijn gewoon coëfficiëntiepunten te verdienen.

8 augustus 2020 om 17:27

Ajax gaat coefficienten scoren. AZ sowieso niet

8 augustus 2020 om 17:44

@Gerben1978: als je die logica volgt, moet je gewoon de wedstrijden meetellen die beide clubs hebben gespeeld afgelopen seizoen. Als je dat doet, staat Ajax ook 1. Dat is in mij ogen de meest realistische ten opzichte van doelsaldo of onderling resultaat.

8 augustus 2020 om 17:47

@ Groninger Hoppjij blijft maar met (persoonlijk) aannames strooien dat mensen als het omgekeerd zou zijn er anders over gedacht zouden hebben, of dat Ajax hetzelfde gedaan zou hebben. Dat zijn allemaal speculaties van likmevestje, en tenzij jij met een "fanboy" te maken hebt zal je nooit weten hoe mensen eventueel zouden reageren als de rollen omgedraaid zouden zijn. Wat Ajax betreft zullen we het ook nooit weten, al heeft Ajax in het verleden geweigerd om de Champions League titel van 1996 over te nemen van Juventus nadat de Uefa die wilde afpakken. Uiteraard betrof het een andere Ajax directie, maar er is in ieder geval een soort van president dat laat zien dat het helemaal niet zeker is dat Ajax hetzelfde zou doen. Ook jouw argument dat het zogenaamd beter zou zijn dat Ajax voorrondes speelt is zo'n verschrikkelijk kul argument, natuurlijk heeft Ajax betere kansen om voorrondes door te komen maar het is geen garantie. Wat als Ajax onverhoopt uitgeschakeld word, wie gaat Ajax dan financieel compenseren, buiten het salarishuis speelt ook de nog de waarde van de selectie mee. Die uiteraard hoger ligt wanneer Ajax in de Champions League speelt. Kunnen we dan bij AZ of bij jouw clubbie aankloppen aangezien het toch zulke makkelijke optel sommetjes zijn volgens jou.

8 augustus 2020 om 18:02

@ Heskeythebestdat ik hoop ik nou juist niet, we hebben het eventuele directe ticket net terug en die positie moet verstevigd worden. Wat inhoud dat alle Nederlandse clubs die aankomend en aankomende seizoenen Europees gaan spelen er niet met de pet naar moeten gooien. Bij te veel clubs heb ik te vaak de indruk gehad dat de voorpret groot was wanneer het "we gaan op de tracker naar Madrid" door de stadions schalde; om vervolgens dom erin de eerste voorronde er al uit gekegeld te worden. Waarbij het er te vaak er niet vanaf te zien was dat ze zogenaamd zo blij waren om Europees te spelen.

8 augustus 2020 om 18:14

@4ever4Ajax

Ja ben ik helemaal met je eens en dat zou een eerlijke manier zijn om de eindstand te bepalen. Snap dat sommige clubs er nu geen vrede mee hebben omdat het abrupt is afgebroken, maar het wel op ongelijke manier is beoordeeld. Uiteraard zijn zaken als doelsaldo vooraf bepaald en daar heeft iedereen zich bij neer te leggen, maar juridisch gezien is dit denk ik nog best een lastig vraagstuk.

8 augustus 2020 om 18:56

@Groninger geen idee wat je 1e zin inhoudt want staat er raar. Verder is het makkelijk om zomaar iets te roepen. Hoezo had Ajax hetzelfde gedaan? Wat een aanname. Wat mij meer verbaasd is dat er mensen zijn die zeggen dit te begrijpen. Je had hier moeten lezen hoe de algemene tendens was toen Utrecht, Cambuur etc protest aantekende. Het is belachelijk hoe AZ zich opstelt tijdens deze aparte tijden en dat gewoon stug volhouden. En jouw stelling dat Ajax beter voorronde kan spelen is maar hoe je het bekijkt maar totaal irrelevant.

8 augustus 2020 om 19:13

Ajax had precies hetzelfde gedaan of denk jij dat ze het erbij hadden laten zitten??

Onder andere omdat meneer Overmars aan heeft gegeven bij de knvb dat Ajax absoluut niet verder wenste te spelen ivm het coronavirus is de competitie stop gezet wat uiteraard nooit had mogen gebeuren! Hierdoor heeft ajax het directe cl ticket cadeau gekregen over smerig gesproken....

8 augustus 2020 om 19:25

Hoezo smerig zij hebben meteen bij beëindiging een protest ingediend... En meer niet. Dat die sensatie jranten dit elke keer opnieuw oprakelen dat irriteerd nij ook

8 augustus 2020 om 20:55

Groninger Hopp, juist voor het Nederlands voetbal zou het beter zijn als Az in de EL gaat voetballen. Daar zullen ze meer coëfficiënten punten binnenhalen dan in de CL

8 augustus 2020 om 21:31

@groningen hopp voor NL voetbal beter als AZ gewoon EL speelt. Ze staan 79e. Komen sws in pot 4. Kans dat ze punten halen in de CL is zeer minimaal. Ajax gaat waarschijnlijk pot 2 zitten. Dus meer kans op punten.

8 augustus 2020 om 22:01

Kijk eindelijk wat op feiten gebaseerde argumentatie in een verder heel erg als-als discussie. AZ had in mijn ogen direct open kaart moeten spelen en niet de knvb en ajax moeten verrassen met een klacht, dat is gewoon achterbaks (baks=rug, dus achter iemands rug om naar een hogere instantie gaan).
AZ kan punten pakken in een gunstige El poule, dat hebben ze ook regelmatig uitstekend gedaan, maar in CL kansloos, zoals ook al bleek in hun laatste kampioensjaar.

Denk dat ze rustig uit kunnen blazen, het zit er niet in.

8 augustus 2020 om 16:56

Nooit geschoten is altijd mis. Het gaat om zoveel miljoenen dat ik ze groot gelijk geef dat ze het proberen.

8 augustus 2020 om 17:09

Dat zeg ik ook niet, vind alleen de argumenten die AZ aandraagt dusdanig zwak dat ik hier weinig vertrouwen in heb. Het maakt me verder ook weinig uit wie het ticket voor de Champions League krijgt.

8 augustus 2020 om 17:47

Dat ben ik helemaal met je eens, alleen met je laatste zin niet ;-)

8 augustus 2020 om 17:44

De Uefa heeft al eerder laten weten dat de Knvb de inschrijving doet. AZ gaat van de uefa helemaal geen antwoord verder meer krijgen. Ze zullen naar de CAS moeten stappen maar zijn daar inmiddels al rijkelijk laat mee.

Lijkt me kansloos. Denk dat ze gewoon voorronde spelen.

8 augustus 2020 om 16:53

Ik denk dat de UEFA serieus nog geen uitspraak heeft gedaan om dat ze AZ op dit moment totaal niet serieus nemen, UEFA heeft wel belangrijkere zaken dan dit op het moment.

8 augustus 2020 om 17:44

Er komt helemaal geen Uefa uitspraak. De Uefa heeft al eerder AZ naar de Knvb verwezen. De Knvb doet de inschrijving.

8 augustus 2020 om 16:52

En dat ze er blij mee mogen zijn ook, Feyenoord had ze gewoon nog ingehaald en dan mochten ze lekker Europa League spelen. Vond AZ altijd wel een mooie club, maar verliezen door dit steeds meer respect bij mij. En dan noemen ze ons Ajacieden arrogant

8 augustus 2020 om 16:55

Als je het te lang doet stik je. Kansloos inderdaad.

En weer een zelfde soort bericht...met waarschijnlijk dezelfde reacties die erop volgen.
Hopen dat Az kan stunten in de voorrondes, maar ik denk dat de achterstand die de Nederlandse teams hebben opgelopen te groot zal zijn.
Az overigens nog niet kunnen oefenen met de beoogde basis door blessures dus dat zit ook niet mee.

Wat ik mij afvraag, stel dat Man Utd de EL wint, dan gaat AZ normaal gesproken naar 3e voorronde CL, maar nu kan dat dus niet door die loting die komen gaat. Hoe gaat UEFA dit oplossen? Als een team de EL wint, terwijl die zich al gekwalificeerd heeft voor CL in eigen land, moet een club dat plekje overnemen... Dan krijg je vervolgens ook schuivingen in eerdere voorrondes. Iemand die dit weet?

8 augustus 2020 om 16:21

Wat vraag je jezelf dan af?

AZ zal gewoon voorrondes moeten spelen, ik ga er vanuit dat de uefa en eventueel cas daar niets aan zal veranderen. Hopelijk tegen tegenstanders die ze kunnen hebben, toch mooi om 2 nlse clubs in de cl te hebben!

8 augustus 2020 om 17:36

Is toch een goeie vraag? Normaal is de eindwinnaar al bekend voor de loting. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe het met de loting van de voorronde wedstrijden van Ajax zit. Zijn die pas na de finale?

8 augustus 2020 om 16:27

Nu als ze zich echt zorgen zouden maken om de aanklacht van AZ zouden ze wel wat sneller gereageerd hebben lijkt me. Want anders wordt het inderdaad puzzelen.

Denk niet dat de UEFA zich druk maakt om AZ, die horen tijdens de loting de naam Ajax en dan weten ze wat ze al wisten; ze spelen voorrondes. Zoals het volgens het huidige reglement georganiseerd is aangezien ze op doelsaldo op de 2e plek zijn geëindigd. Hoop dat ze zich weten te plaatsen voor Europees voetbal maar dat lijkt me erg lastig.

als ik de oefencampagne zie en ze nu tegen Lille zie spelen, denk ik dat AZ helemaal niks in de CL te zoeken heeft. Tegen de grote ploegen gaan ze het echt enorm afleggen. Ook al winnen ze die zaak nog (wat ik niet denk) kost dit ons alleen maar punten in het landenklassement.

8 augustus 2020 om 16:32

Lekker oefenwedstrijden serieus nemen man

8 augustus 2020 om 16:35

Wat een sneue teksten zijn dit altijd.
Az speelt nog geen wedstrijd met iets wat ook maar lijkt op een basis elftal.
Alle NL clubs hebben een paar maanden stilstand gehad en dus een achterstand en dat gaat de NL clubs opbreken.
Een Az met dezelfde basisspelers als afgelopen seizoen heeft zeker wel kans.
Klein detail.
Kampioenschap won Az geen enkele oefenwedstrijd tegen een profclub.
Twente overigens ook niet dat jaar daarna.

8 augustus 2020 om 18:01

Maar de Franse competitie is ook net zolang stil gelegd? Met alle respect, maar ik zie ze gewoon niet opboksen tegen de grote clubs die ze tegen gaan komen. Een Besiktas vind ik gewoon een maatje te groot bijvoorbeeld. Kan je leuk aankomen met ‘sneue teksten’, maar AZ heeft het de afgelopen jaren nooit laten zien vanuit een underdogpositie, zelfs LASK kwamen ze niet voorbij.

8 augustus 2020 om 17:47

Waarschijnlijk is het waar dat AZ het af gaat leggen tegen de grote jongens in de CL. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niets te zoeken hebben. Elk jaar is er wel eem ploeg die verder komt dan verwacht. Laat dat dit jaar een NLse ploeg zijn. Zelfde geldt voor de EL en dan hoop ik natuurlijk op Feyenoord, maar als het PSV is: goed gedaan...

8 augustus 2020 om 18:03

Naja ook tegen de tegenstanders in de voorronde voorzie ik al erg veel moeilijkheden, een Besiktas is gewoon een sterke tegenstander, te sterk denk ik zelf. AZ komt vaak met mooi voetbal, maar de laatste jaren is de effectiviteit nogal laag. Stugge ploegen als LASK kwamen ze niet voorbij, dus voor Plzen houd ik m’n hart vast.

Ik, als besiktas fan hoop persoonlijk niet op AZ en AZ ook niet op Besiktas. Van de ploegen die AZ kan loten; Viktoria Plzen, Rapid Wien en Besiktas, schat ik Besiktas het hoogst in. Van de ploegen die Besiktas kan loten; Lokomotiva Zagreb, PAOK Saloniki en AZ, schat ik AZ het hoogst in, maar aan de andere kant zou ik wel een krachtmeting tussen AZ en Besiktas willen zien. Als de tribunes leeg zijn, sta ik wel achter het stadion! Hoop overigens dat AZ zich wel plaatst voor CL. Ik woon best dichtbij Alkmaar en bezoek regelmatig een wedstrijdje.

8 augustus 2020 om 18:05

Ik denk dat Besiktas de beste papieren heeft tegen AZ hoor, qua selectie denk ik dat jullie toch net wat verder zijn. Alhoewel je misschien beter een Zagreb kan hebben inderdaad.

8 augustus 2020 om 19:39

Fcb_catalunya, zo denk ik er idd ook over.. ik schat besiktas toch wel iets hoger in dan AZ. Vooral omdat besiktas meer ervaren spelers heeft en meer ervaring in dit soort wedstrijden, maar een Lokomotiva Zagreb zou voor ons wel ideaal zijn (met alle respect) maar Zagreb verslaan moet wel lukken.. daarna wordt het Stade Rennes, Viktoria Plzen of Rapid Wien.. besiktas is aan haar stand verplicht om zich te kwalificeren voor de groepsfase CL tegen deze teams, Stade Rennes kan ook nog wel een moeilijk zijn, maar alsnog vind ik dat Besiktas ook van Stade Rennes moet kunnen winnen. Fcb catalunya, Ik wens jouw en je club veel succes straks tegen Napoli 👊ðŸ».

Ik vraag me af waarom de Uefa niet gewoon een reactie geeft, ja of nee. Dat is wel zo netjes lijkt me. Kan me niet voorstellen dat ze hier zo druk mee bezig zijn

8 augustus 2020 om 16:39

Inderdaad, dat zou wel het minste zijn wat je mag verwachten. Dan zou AZ (of Ajax) de kwestie vervolgens ook nog voor kunnen leggen aan het CAS.
Ik denk overigens dat AZ weinig kans maakt, maar het is wel interessant om het CAS uitspraak te laten doen.

8 augustus 2020 om 16:41

Zou netjes zijn. Aan de andere kant is alles toch zo klaar als een klontje?! Waarom zou de uefa uberhaubt moeten reageren op alle clubs die het niet eens zijn?

UEFA heeft de weinig te zeggen hierin, uiteindelijke beslissing ligt bij de bonden van de desbetreffende landen, in nl de knvb. De knvb heeft de huidige tussenstand aangehouden, daar kan je lang en kort over praten maar dit is gewoon het meeste eerlijke besluit.

Ik verwacht geen reactie en verwacht az maandag terug te zien in een voorronde van de cl. Ben benieuwd tegen welke club?

8 augustus 2020 om 16:47

AZ zou in dat geval alsnog de zaak voor moeten leggen aan het CAS. Al is het dan alleen nog voor een mogelijke schadevergoeding.

8 augustus 2020 om 16:52

Ik denk dat ze heel hard hebben gelachen bij de uefa na het openen van de brief en hem vervolgens in de prullenbak hebben gearchiveerd.

8 augustus 2020 om 17:46

Dat hebben ze al eerder gedaan, ze hebben AZ verwezen naar de Knvb. En die heeft Ajax als direct geplaatst aangewezen. AZ wacht nu op de definitieve toewijzing. Daarna kunnen ze nog naar het CAS stappen maar daar zijn ze wel rijkelijk laat mee.

8 augustus 2020 om 18:26

Dat komt dus omdat de uefa niets laat horen. Zal dan enkel nog om een schadevergoeding gaan.

8 augustus 2020 om 19:19

Nogmaals de Uefa heeft maanden geleden AZ al verwezen naar de Knvb. Die hebben Ajax ingeschreven. Schadevergoeding is niet van toepassing, AZ is geen schade berokkent. Dat AZ liever een enkel ander criterium had willen zien om de inschrijving voor de CL te bepalen zal nimmer door een rechter gehonereerd worden. De procedure is namelijk heel eenvoudig, de Knvb bepaalt hoe ze de inschrijving doet. Aangezien de Knvb geen bestaande regels heeft overtreden, is AZ kansloos.

8 augustus 2020 om 22:06

Een brief met "u moet de bij de partij zijn die u gepasseerd heeft, veel succes!".Maar dat zal Eenhoorn niet naar buiten brengen, az weet allang waar ze aan toe zijn, maar kan dit niet verkopen naar de achterban en ook helaas het ego van de directeur.

8 augustus 2020 om 21:35

@hansjd1969 "vraag me af waarom uefa niet gewoon een reactie geeft" Ik denk omdat ze denken dat het een stuk van Speld is of bananasplit met verborgen camera actie. Totaal niet serieus te nemen dus.

Ik ben voor Feyenoord, maar wat hoop ik dat AZ kansloos uit Europa wordt geknikkerd en dat ze ergens op de 7de plaats eindigen ofzoiets. Lachwekkend hoe zielig ze zichzelf neerzetten.

8 augustus 2020 om 16:50

Ik kan mij het protest van AZ wel voorstellen als je dertig miljoen kan krijgen! Maar in dit geval is het zo duidelijk dat ze volledig terecht voorrondes moeten spelen, dat het protest van AZ gewoon opmerkelijk zielig is. Je hebt 2x van Ajax gewonnen, so what? Ajax staat nog steeds eerste, dan heb je toch echt tussendoor teveel punten verloren. Het maakt niet uit welke stand je erbij pakt, Ajax komt er het beste uit (winterkampioen, huidige stand, stand vorig seizoen). Alleen omdat AZ zowaar een keer tweemaal van Ajax gewonnen heeft, zou het eerste moeten staan.ik kan van het AZ-voetbal genieten, ik gun ze dan ook wel genoeg. Maar de sympathie voor de club is enorm gedaald, ik denk ook onder AZ supporters zelf. Iedereen had er vrede mee, maar AZ moet zich voor schut zetten. Laat ze Europees maar enorm afgemaakt worden, zolang ze in de competitie maar leuk voetbal laten zien (en daarna geen kampioen worden )

8 augustus 2020 om 17:28

Niet teveel punten verloren. Wel niet genoeg doelpunten gemaakt.

Ik zou als ik AZ was een statement maken en niet naar de voorrondes gaan. Zo oneerlijk allemaal, gewoon staken en lekker niet gaan.

8 augustus 2020 om 16:50

Ja, dat zou goed beleid zijn. Het gaat ook maar om enkele tientallen miljoenen euro's. Wat moet een club als AZ daar nu mee in deze tijd?
Het is goed voor het Nederlands voetbal dat al het geld alleen naar Ajax stroomt.

Alle clubs weten dat doelsaldo doorslaggevend is. AZ ook. Dat is de afspraak. Wat andere landen doen, doet er niet toe. Dat AZ nu nog loopt te zeuren is zeer onsportief en gebaseerd op onderbuikgevoelens. Dit past niet bij AZ. Ze zullen hiermee de gunfactor gedeeltelijk verliezen straks.

8 augustus 2020 om 17:21

Als knvb zijnde gewoon zeggen dat AZ gelijk heeft dat het niet eerlijk is, het seizoen volledig schrappen en psv het ticket voor CL voorrondes geven op basis van het seizoen ervoor.

8 augustus 2020 om 21:21

Dat is helemaal de wereld op zijn kop, hahahaha..

Vermoedelijk is het voor de Uefa wel duidelijk, bij een voor AZ voordelige uitslag had men Ajax en AZ dat wel laten weten. En in Alkmaar moet het zo langzamerhand ook wel doordringen dat het feest niet doorgaat.

Dit gaat 'm natuurlijk never nooit worden. AZ zal in de voorrondes het miljoenenbal moeten zien te bereiken, wat overigens alles behalve makkelijk gaat worden. Mogelijke tegenstanders zijn o.a. Dinamo Zagreb, Olympiacos, RB Salzburg en Benfica, toch wel ploegen die we regelmatig in de CL hebben mogen aanschouwen. Ik heb er een hard hoofd in dat AZ het gaat halen, maar je weet 't nooit.

Het enige wat ik niet snap, is wat er gebeurt als AZ die zogenaamd betere CL ticket krijgt. Hoeft AZ dan geen voorronde meer te doen, of hebben ze een mindere status en moeten ze alsnog 1 voorronde doen? Is het zo simpel als : als AZ gelijk krijgt zitten ze meteen in de CL? Dan moet je als heel Nederland achter die beslissing gaan staan, we moeten nu 2 clubs in de CL zien te krijgen. Maar dat is natuurlijk 1 kant van het verhaal, de andere kant is dat Ajax bang is dat ze misschien zelf zo een KO-voorronde duel gaan verliezen. Hele lastige situatie, ik had die betere ticket aan AZ gegeven, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur

8 augustus 2020 om 17:23

Dan heeft AZ inderdaad directe plaatsing te pakken (als Napoli en Lyon de CL niet winnen).

8 augustus 2020 om 17:27

Zoveel belangen op het spel, Ajax neemt ook risico als ze even drie voorrondes moeten spelen, maar de Eredivisie is al heel lang stil gelegd dus ze hebben wel alle tijd om fit te zijn. Lastige situatie, beide kanten hebben een goed punt hoor. Stel je voor Liers dat we met Real Madrid op bezoek gaan in Alkmaar, scenes

8 augustus 2020 om 17:29

Het risico voor Ajax lijkt me veel te groot. Maar voor AZ zou het sowieso goed zijn, ook al verlies je alles dan nog kan je er een miljoen of 25 bijschrijven.

8 augustus 2020 om 17:48

Ticket worden niet gegeven, tickets worden verdeelt op basis van de eindstand in de eredivisie. Je kan niet vrijwillig ruilen, je accepteert deelname of je doet niet mee, dat zijn de opties.

8 augustus 2020 om 18:27

Er was alleen geen eindstand. Een eindstand heb je na 34 wedstrijden.

8 augustus 2020 om 19:10

De laatste stand van de eredivisie is de eindstand. Op basis daarvan zijn de Europese tickets toegewezen.

Zou ik om meerdere redenen niet doen.. 2 dagen je adem inhouden is niet alleen onverstandig, maar ook nog eens vrij nutteloos.

Zou wel hilarisch zijn als ze niets laten weten en dat tijdens de loting ineens Ajax uit de koker komt.

8 augustus 2020 om 17:48

De Uefa heeft AZ eerder al naar de Knvb verwezen. Die doet de inschrijving voor de nederlandse clubs. De Uefa neemt die gewoon over.

Hoezo? Er is allang duidelijkheid. Uefa heeft allang gereageerd en gezegd dat ze inzending van de knvb zullen honoreren. Ga je nou gewoon voorbereiden op de komende 4 of 6 wedstrijden.

8 augustus 2020 om 17:49

Precies, snap net zoals jij ook niet waarom AZ nog verwacht iets te horen. De Uefa heeft de procedure allang uitgelegd. Wil AZ dan naar het CAS gaan, dan snap ik echt niet dat ze zo lang wachten, straks zijn ze te laat. Ze weten dit echt al maanden.

Zij hebben gewoon als bestuur een verplichting om er alles aan te doen, en dat doen ze dus ook. Dat zou een Ajax, Feyenoord of PSV ook hebben gedaan als ze in de situatie van AZ zaten. Ze staan in punten gelijk, de belangen zijn immens en ze hebben 2 keer gewonnen van Ajax. Er zijn clubs die op basis van veel minder een claim indienden en wonnen in het verleden. Gewoon verantwoord bestuur die hier bezig is. Of ze gelijk krijgen is iets anders, maar om het dan maar niet eens te proberen zoals iedereen hier wilt, is niet te verkopen naar je club toe. Dus iedereen hypocriet-modus uit: dit zou elke club hebben gedaan.

Ik denk dat als je twee dagen voor een loting nog geen antwoord hebt gekregen, ze je niet erg serieus nemen.... AZ weet dus maandag tegen wie ze voorrondes spelen... en dan kunnen we dit hoofdstuk ook afsluiten...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren