Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Forse sneer naar Stekelenburg: ‘Klinkt lullig, maar de lat moet hoog liggen’

Laatste update:

Kevin Ratcliffe veegt de vloer aan met het transferbeleid van Everton, de club die hij jarenlang diende als speler. De voormalig centrale verdediger van the Toffees, kampioen met de club in 1985 en 1987, richt zijn pijlen onder meer op de deze zomer naar Ajax vertrokken Maarten Stekelenburg. Ratcliffe hoopt vurig dat Director of Football Marcel Brands voor betere tijden zorgt op Goodison Park.

De oud-stopper van Everton neemt Jordan Pickford als voorbeeld. De doelman heeft een behoorlijk wisselvallig seizoen achter de rug, al is dat volgens Ratcliffe makkelijk te verklaren. "Kijk eens naar zijn concurrentie: die is echt niet best", verzucht hij in gesprek met de BBC. "De mensen met wie hij traint, maken hem niet bepaald beter. En dat zou eigenlijk wel moeten. Maarten Stekelenburg, Jonas Lössl, João Virgínia: ik zou niet één van die spelers op regelmatige basis onder de lat willen hebben bij Everton. Dat klinkt lullig, maar de lat moet hoog liggen." Stekelenburg wist bij Everton nooit een vaste plaats af te dwingen en verliet de club met slechts 26 duels achter zijn naam.

Everton sloot het afgelopen seizoen af met een teleurstellende twaalfde plaats in de Premier League, ondanks de torenhoge ambities van de steenrijke eigenaar Farhad Moshiri, die de Engelse top wil uitdagen. Manager Carlo Ancelotti wacht dan ook een loodzware klus, zo oordeelt Ratcliffe. "In het verleden werkte hij bij clubs waar de gaten gedicht waren en hij met louter geweldige spelers kon werken. Maar hij zit nu bij een club met enorme gaten en geen grote spelers. De club gaat duidelijk door een transformatie heen."

Volgens Ratcliffe is er ook een belangrijke taak weggelegd voor Brands op het gebied van spelersbeleid. "Iemand als Gylfi Sigurdsson… Die werd gekocht als nummer tien, terwijl Wayne Rooney en Davy Klaassen ook al rondliepen bij Everton. Wat was dáár het idee dan achter? Dat beleid moet echt anders", aldus de verdediger van weleer, die de Nederlandse directeur alle succes van de wereld wenst. "Want de grootste uitdaging is om een deel van al dat weggegooide transfergeld terug te verdienen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Valt mee die sneer. Dat hij niet goed genoeg voor de basis was had hij vast ook in de gaten. Een beetje natrappen richting bestuur en spelers is pas onsmakelijk.

6 augustus 2020 om 17:13

Nou, de vinger op de zere plek leggen, is toch niet erg? En ook nog in nette bewoordingen. Brands is een beetje Overmars: je haalt tien spelers en misschien zitten er een paar toppers tussen. Iets van schieten met hagel en dan raak je wel eens wat.

6 augustus 2020 om 18:40

Die spelers die genoemd worden waren aankopen van de voorganger van Brands. Hij zegt juist te hopen dat Brands zorgt voor de ommekeer.

7 augustus 2020 om 10:02

Precies. Stekelenburg was daar 3e keeper. Waar is de back-up van de back-up wel goed genoeg voor de basis? Veel clubs hebben al moeite om een goede 1e keeper te vinden. Dat een 20-jarige Joao Virginia te matig is als 2e keeper voor een club als Everton daar kan ik me dan wel weer in vinden. Pickford heeft daar ook weinig aan op de training. Maar dat deze Ratcliffe doet alsof de nr 1 keeper van Engeland beter moet worden van de tweede en derde keeper gaat me wel een beetje ver.

Zegt geen gekke dingen toch? Concurrentie maakt je beter, al kan teveel concurrentie sommige spelers ook juist onzeker maken. En wat hij zegt over Sigi klopt ook: het was belachelijk om hem voor zoveel geld te halen als je twee exact dezelfde types al voor die positie hebt.

6 augustus 2020 om 16:46

Pickford is toch ook gewoon geen bijzondere doelman? Daar heeft de concurrentie (of een gebrek daaraan) weinig mee te maken. Ik krijg namelijk het gevoel dat deze meneer heel anders zou piepen als Pickford een buitenlandse speler was. Dan zou hij het beestje waarschijnlijk wel bij de naam noemen...

Dat pikford wisselvallig is, komt gewoon doordat hij gewoon superslecht is. Daar heeft Stekelenburg part noch deel aan. Stekelenburg heeft een heerlijk WK gekeept, daar kunnen deze keepers alleen maar van dromen.

6 augustus 2020 om 14:53

pickford heeft ook een goed WK gekeept.

6 augustus 2020 om 14:54

Als Pickford zo slecht is en Stekelenburg kan het hem als concurrent toch niet moeilijk maken dan zegt dat ook iets over Stekelenburg. Daarnaast keepte Pickford twee jaar geleden zeker geen slecht WK met een 4e plaats als resultaat.

6 augustus 2020 om 15:13

Ja, Stekelenburg heeft een heerlijk WK gekeept. Alleen je kan niet teren op het verleden. De helft van de voetbalzoners hebben dat WK niet actief meegemaakt omdat ze te jong waren.

6 augustus 2020 om 15:18

Dat is 10 jaar geleden, mag niet hopen dat de helft van VZ 14 en under is

6 augustus 2020 om 15:30

Met 4 jaar maak je dan ook een WK niet bewust mee. Ik denk dat 29er doelt op het feit er veel tieners / begin twintigers op VZ zijn (de helft van de gebruikers is vast wat overdreven) die in 2010 dus 5 tot 12/13 jaar waren. Dan krijg je over het algemeen nog niet zo bijster veel van voetbal mee. Ik niet althans

6 augustus 2020 om 15:44

ik doel er meer op dat we het hebben over een toernooi 10 jaar geleden. 10 jaar! Dat is al zo lang geleden in een voetbalwereld, beetje de tijd dat Twente nog kampioen kon worden van Nederland en de duurste transfer nog onder de 100 miljoen was

6 augustus 2020 om 16:35

Op zich wel met je eens. Toch is het eeuwig zonde dat Stekelenburg zich niet over bepaalde dingen heeft kunnen zetten in z'n carriere. Richting 2010 had niemand er twijfels over dat hij de gedoodverfde opvolger van Van Der Sar zou zijn. Een slechte stap naar Italie en vervolgens werd hij relatief snel nog maar de helft van wat hij daarvoor was. Schijnbaar bleek Stekelenburg mentaal niet klaar voor het buitenland en topniveau.

6 augustus 2020 om 17:28

Stekelenburg heeft niet geleefd voor de sport. Dat heeft hij eerder al toegegeven. Prima back up keeper lijkt me.

De lat hoog leggen bij een keeper lijkt me niet echt verstandig. Wordt het alleen maar moeilijker om het doel schoon te houden.

6 augustus 2020 om 14:55

En die Pickford is op het oog al niet de grootste.

6 augustus 2020 om 15:08

1.85, vrij gemiddeld.

6 augustus 2020 om 15:10

Hmm vind hem altijd vrij klein ogen, had ik het toch even moeten googelen

7 augustus 2020 om 10:01

Voor een keep op hoog niveau ben je met 185cm wel een van de kleinere

Brands heeft zich idd misschien verkeken op stekelenburg. Dat was paar jaar terug bij WK een goede keeper. Maar Brands heeft bij psv goed werk verricht dus ik geloof dat het uiteindelijk wel goed komt bij everton

6 augustus 2020 om 14:53

Stekelenburg zat er al voor Brands, die kwam een paar jaar eerder met Koeman mee mee. En ik meen dat hij toen ook al als een soort noodverband werd gehaald.

6 augustus 2020 om 15:36

Stekelenburg heeft toen een tijdje best veel moeten keepen omdat er een blessure was. Dat deed hij meer dan prima, zijn beste periode sinds Ajax eigenlijk. Na die periode was hij weer backup en toen werd het met de wedstrijd die hij mocht keepen alleen maar slechter. Uiteindelijk is hij effectief 4de keeper geworden voor zijn terugkeer naar Ajax.

6 augustus 2020 om 15:47

Ik ben ook van mening dat Stekelenburg ook niet echt een eerlijke kans heeft gehad bij Everton. Pickford staat op doel, de keeper van het Engelse nationale elftal en dus eventueel miljoenen waard. Waarom zou je dan die oude bok Steek onder de lat zetten? Begrijp me niet verkeerd, als Stekelenburg nog wereldtop zou zijn, had hij gewoon gekeept. Maar zoals de meesten nu over hem denken... ik kan me niet voorstellen dat hij er niets meer van kan. Overigens ben ik niet objectief, ik heb een Stekelenburg shirt in de kast hangen.....

6 augustus 2020 om 16:41

Moet zeggen dat ik het qua eerlijke kans niet echt eens ben. Stekelenburg had na Ajax natuurlijk een enorme dip (en bij Ajax ook al een keer). Bij Roma was het ondermaats en toen bij Monaco dramatisch. Hij ging toen naar Southampton als backup, veel meer keuze had hij ook niet in topcompetities. Daar toen na de blessure van Forster het onverwacht uitstekend gedaan waardoor hij naar Everton kon. Daar is hij begonnen als eerste keeper, alleen het werd weer minder en minder en na een kleine blessure is hij eruit gekeept door Robles (zeker geen hoogvlieger). Daarna uiteraard Pickford, maar ook een serieuze liesblessure voor Stekelenburg. Toen nooit meer op niveau gekomen, in zijn handjevol wedstrijden viel hij op door sloom en weifelend over te komen.

Pickford kan niet uitgedaagd worden hij is geen snars beter dan de rest. Hij is maar een middelmatige keeper die is ingehaald door de keeper van Burnley.

Pickford is ook gewoon een matige keeper. Daarnaast zijn er weinig clubs die wel graag hun 2e keeper veel wedstrijden onder de lat willen zien. Welke keeper die goed genoeg is voor Everton gaat daarnaartoe met het idee om 2e keeper te worden en Pickford scherp te houden?

Pickford wordt niet beter, omdat hij maar niet constant zijn nivo weet vast te houden.als ik verdediger was zou ik helemaal leip van hem worden, net zoals ik dat had met Vermeer bij Ajax.de meest waanzinnige reddingen kunnen maken, maar ook de meest simpele ballen laten gaan en paniek zaaien bij je verdedigers door als een dolle stier uit t doel te komen.

6 augustus 2020 om 15:42

Vermeer tegen Utrecht... oh verschrikkelijk. 3 goals die hem volledig zijn aan te schrijven. Maargoed, ik teken er nog steeds voor als we zo'n reserve keeper hebben.

6 augustus 2020 om 15:46

@ Rutgerooohjaa, hij was als 2e keeper echt niet verkeerd.maar zoals gezegd: Je kan niet op echt ze rekenen(pickford en Vermeer).het enigste waar je wel echt op kan rekenen bij hen is t volgende: Ze zijn niet constant!

6 augustus 2020 om 15:49

Klopt, al moet ik zeggen dat Vermeer en Pickford in de Eredivisie overal in de basis zouden staan, behalve bij Ajax en misschien AZ. En niet constant..... Vermeerd was vooral erg druistig als hij zijn 5 meter uit kwam.

6 augustus 2020 om 15:51

@ Rutgerabsoluut! Dat valt niet te ontkennen.nee, ik vond Vermeer niet alleen druistig als hij zn 5 meter uit kwam.met enige regelmaat ook in één in dezelfde wedstrijd: onmogelijke redding doen en grabbelen.

Hij heeft gewoon gelijk met zijn verhaal over Sigurdsson. Ten aanzien van de keepers denk ik niet dat Everton zoveel betere opties kan halen. Alle clubs worstelen met een goede 2e keeper die de concurrentie aan kan met de 1e keeper. Die willen meestal zelf in de basis staan en als dat niet het geval is gaan ze weg. Kijk naar een Liverpool, Chelsea of Man City. Daar wil je de 2e keeper ook niet meerdere wedstrijden in de basis hebben. Voorlopig brengt een Brands ook geen verbetering met zijn transferbeleid. Die haalt ook gewoon een Iwobi voor rond de 40 miljoen. Wat moet je er mee? Een Moise Kean is voorlopig ook niet echt een serieuze concurrent van Calvert-Lewin. Hebben ze ook gewoon 35 miljoen voor betaald. Een Tom Davies die 30 wedstrijden in actie komt voor je, dan zou ik mij eens achter de oren krabben of mijn middenveld wel voldoende bezet is. Los van de problemen achterin waar je weinig centrale verdedigers hebt en er uberhaubt geen concurrentie is.

Oud spelers die zich uitlaten over de slechte situatie waarin hun club op dit moment verkeerd. Je kan het bijna niet eens meer nieuws noemen in Engeland.

6 augustus 2020 om 17:14

dat is toch in elk land zo? als het niet goed gaat bij een club wordt dat altijd benoemd

Is Pickford dan zo goed? Bij Ajax had Onana had Onana concurrentie van Varela en nog Lamprou.. die deed het toch prima.verder heb je wel gelijk, Sigurdsson, Roooney, en Klassen allemaal tegelijkertijd slaat nergens op. Iwobi is ook voor veels te veel gehaald. Nee, Brands is zeker iemand die zijn werk goed deed in Nederland, maar in Engeland nog niet echt.

Gewoon matig inkoopbeleid daar. Zo kocht Brands onder andere Iwobi voor 40 miljoen o.i.d. die Lossl was nog wel een aardige keeper in de Premier league. Naar mijn inziens degelijke 2e doelman. Pickford heeft een matig seizoen maar is wel een keeper van het niveau Everton.

Oké bereid je maar voor op een wereld keeper in het eerste seizoen bij Ajax. Soton vraagt zich nog steeds af of ze niet jarenlang de broer van Tadic onder contract hadden staan. Maar ff alle gekheid op een stokje. Een 2e keeper hoeft geen concurrent te zijn, een 2e keeper moet een degelijk niveau halen zonder wedstrijdritme.

Ik vind ook Brands nog niet zoveel indruk maken bij Everton. Hij doet toch vooral kleurloze aankopen. Voor elke goede aankoop haalt hij ook 4 spelers die weinig toevoegen. Verder moeten mensen ook eens beseffen dat het niet meer zo makkelijk is als weleer om stabiel voor plaats 7 of 8 te vechten met hier en daar een uitstapje naar de top 6 voor clubs als Everton. De middelen die ze bij Everton hebben, hebben ze bij 10-12 andere clubs waarschijnlijk ook. Dat is ook wel een probleem in Engeland. Ze kijken allemaal naar de centen en snappen dan niet waarom clubs nog steeds met middelmaat op de proppen komen. Echter; als Everton 60 miljoen euro kan spenderen aan een speler, wil het nog niet zeggen dat die categorie spelers graag naar Everton komen. Die kijken dan liever verder naar clubs waar het sportieve plaatje toch wat beter is. Geld verdienen kunnen dergelijke spelers overal wel. Verder ook nogal triest om de zwakke punten van een doelman te wijten aan een gebrek aan concurrentie. Pickford is gewoon geen geweldige doelman en dat zal hij ook niet gaan worden. Maar goed, die Engelsen vinden hun voetballers altijd geweldig en als het er niet uitkomt, ligt het altijd ergens anders aan.

Pickford is in feite hetzelfde als Stekelenburg. Een matige keeper die teert op een goed WK.

Kom nou is dat echt een excuus? Wat dan met ter stegen, alisson, Courtois en oblak? De 4 beste ter wereld op dit moment imo. Hun concurrentie is nou ook niet je dat. Je bent een topper of je bent het niet, die motivatie komt uit jezelf. Dat op de concurrentie afschuiven is een flauw excuus. Deze beste man is een goede doelman maar absoluut geen topper (zijn transfersom ook niet waard maar ja Engels hè) en daarnaast veel te laks. Heeft niets met Stekelenburg te maken imo

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren