Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nathan Aké zet voet in Manchester voor afronding van toptransfer

Laatste update:

Nathan Aké mag zich bijna speler van Manchester City noemen. Het doorgaans goed geïnformeerde Sky Sports meldt dinsdagmiddag dat de verdediger in Manchester is gesignaleerd. De verwachting is dat de van Bournemouth overkomende Aké in de komende 24 uur medisch gekeurd zal worden. Als er tijdens deze keuring geen problemen aan het licht komen, zal hij bij zijn nieuwe club tekenen.

Met de overgang van Aké is volgens Sky Sports een bedrag van ruim 45 miljoen euro gemoeid. De dertienvoudig international van het Nederlands elftal wordt daarmee de duurste uitgaande transfer ooit van de gedegradeerde Cherries. Het record staat nu nog op naam van Tyrone Mings, die vorig jaar voor dik 22 miljoen naar Aston Villa verkaste.

Waarom Nathan Aké niet de voor de hand liggende transfer naar Chelsea maakt

Lees hier meer over de naderende overstap van Nathan AkéLees artikel

De overgang van Aké hing al enige tijd in de lucht. Verschillende gezaghebbende Engelse media, waaronder de BBC, meldden een week geleden al dat Bournemouth een bod van Manchester City had geaccepteerd. Daarna was het alleen nog zaak voor the Citizens om tot een persoonlijk akkoord te komen. Transferspecialist Fabrizio Romano maakte in de nacht van dinsdag op woensdag al bekend dat de club van manager Josep Guardiola inmiddels ook persoonlijk rond is met Aké.

De 25-jarige verdediger wordt een belangrijke aanwinst voor de Spaanse oefenmeester, die zijn defensie het afgelopen seizoen zag als zwakste linie in zijn elftal. Guardiola heeft momenteel de beschikking over onder meer Aymeric Laporte, John Stones, Eric Garcia en Nicolás Otamendi voor de posities centraal achterin. Vanwege blessures en de onvrede bij Guardiola over de prestaties van een aantal van zijn verdedigers speelden middenvelders Rodri en Fernandinho echter ook al wedstrijden in het hart van de defensie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bijzonder dat oranje nu van dijk, de ligt, de vrij en ake heeft voor het centrum. Wat eerst de zwakte was, is nu de kracht. Andersom helaas aanvallend vrij weinig/geen toppers. Mooie stap voor ake! Denk dat hij daar genoeg kansen zal krijgen gezien de concurrentie.

5 augustus 2020 om 14:35

De afgelopen jaren had Oranje ook de beschikking over Ake hoor. Hij is nu niet plots veel beter geworden omdat hij een ander shirtje draagt

5 augustus 2020 om 14:49

Zeg ik ook niet 29er. Benoem iets wat ik voor deze transfer ook al vond. Denk wel dat deze transfer kan zorgen voor verdere ontwikkeling van ake als speler.

5 augustus 2020 om 16:01

Ik zou zeggen dat op dit moment de ranking van de Oranje Cv's als volgt is:1. Virgil (met kop en schouders)2. De Vrij (gekozen tot beste Cv/verdediger in Italie)3. Nathan Ake (een heel stabiel seizoen met beloning een transfer naar Mancity)4. Mathijs de Ligt (matig seizoen met veel grote persoonlijke fouten/blunders)sterkste CV duo van Oranje lijkt mij op dit moment Van Dijk samen met Ake, met name omdat Ake linksbenig is (sorry De Vrij). De opbouw loopt dan soepeler en sneller en verdedigend heb je ook nog eens een fantastisch blok staan.

5 augustus 2020 om 16:06

Ake hoger dan de ligt? Eerste half jaar was slecht, maar je benoemt de periode van de ligt niet waarbij dan weer niet dat hij later een sterkhouder was van juve. Ake was dit seizoen overigens ook lang niet altijd sterk.

5 augustus 2020 om 16:14

@ackaka Ik denk dat Ake verdedigend sterker is dan De Ligt omdat hij bewegelijker is en sneller. Verder is hij in de opbouw ook beter omdat hij ook in de passing beter is. Daarnaast heeft hij het voordeel dat hij linksbenig is, dat is handig in de opbouw naast de rechtsbenige Van Dijk. De opbouw verloopt daardoor soepeler en sneller. Wellicht een mooi moment voor Koeman om dit duo eens te testen. Maar ik begrijp ook wel als hij De Vrij laat spelen.

5 augustus 2020 om 18:56

Blijf lachen met dit soort reacties. Feit is gewoon dat Van Dijk en De Ligt in de basis staan in oranje. Genieten

5 augustus 2020 om 19:06

Je kunt ake prima linksback zettem en de Vrij kan ook rechtsback spelen. Moet je wel op zijn engels 4411 of 442 gaan spelen zonder cvms

5 augustus 2020 om 20:01

Ake mist de kwaliteiten voor linksback. Daar heeft Oranje betere spelers voor maar nog geen internationale top. Hopen op Gosens. Malacia geblesseerd, Haps is af en aan geblesseerd. Misschien dat Mitchell Bakker zich goed ontwikkelt.

5 augustus 2020 om 14:36

Depay, Bergwijn, Ihattaren, Malen, Boadu, Promes, Stengs, Luuk De Jong en Weghorst zijn nou ook weer niet bepaald koekenbakkers ofzo. Daarnaast is het middenveld van Oranje met Propper, Frenkie De Jong en Wijnaldum ook van een hoog niveau.

5 augustus 2020 om 14:39

Het zijn ook geen Van Persie, Robben, Van Nistelrooy, Bergkamp en Kluivert

5 augustus 2020 om 14:41

Zeker geen koekenbakkers natuurlijk, maar (nog) geen absolute top zoals we eerder wel hadden. Hopelijk kunnen ze die stap wel gaan zetten aangezien ze zeker talentvol zijn net als bergwijn bijv nog. Middenveld staat inderdaad wel sterk, zeker controlerend.

5 augustus 2020 om 14:46

Wie weet speelt Robben wel zo'n geweldig seizoen bij Groningen dat hij misschien nog wel mee gaat naar het EK. Wat zou dat mooi zijn.

5 augustus 2020 om 14:58

@wramerdammilot klopt, maar vergelijk ze met die van Frankrijk en je ziet een wereld van verschil.dat is met de centrale verdedigers op het moment wel anders.

5 augustus 2020 om 15:39

@wramerdammilot Koekenbakkers niet maar spelen allemaal ruim onder het niveau van clubs als Liverpool, Juventus en Manchester City. Sommigen zelfs net 1/2 seizoen in de eredivisie dus dat is echt niet te vergelijken.

5 augustus 2020 om 16:26

Die hele aanval vind ik juist wel allemaal koekenbakkers. Moeten het allemaal nog bewijzen. Daarnaast is Wijnaldum prima, maar ook de Jong moet zich nog bewijzen.

5 augustus 2020 om 17:34

Geen koekenbakkers maar ver van het niveau Barcelona, Juve, City, inter en Liverpool bijvoorbeeld

5 augustus 2020 om 17:37

Vergelijk ze met Frankrijk, Duitsland, Spanje, Portugal, België, Engeland, zelfs Kroatië... centraal achterin moet Nederland op dit moment voor niemand onderdoen inderdaad

5 augustus 2020 om 17:07

Aanvallend weinig toppers vind ik overdreven, met Depay bij Lyon (die wellicht hoger kan) en Bergwijn bij Tottenham hebben we redelijk wat jongens in de subtop zitten, daarnaast speelt een Luuk de Jong, Promes en Kluivert niet bepaald bij amateurs. Je kan niet alleen spelers bij de top clubs hebben. Met een De Jong bij Barcelona en De Ligt bij Juventus hebben we sowieso ook nog twee spelers bij topclub, om Van Dijk en Wijnaldum niet te vergeten.

5 augustus 2020 om 18:33

Het ging dan ook om aanvallers dus van dijk, wijnaldum, de jong zijn niet relevant (zeg ook dat verdediging top is). Idd geen amateurs maar (nog) duidelijk geen toppers. Vroeger was het wel anders qua aanvallers.

5 augustus 2020 om 19:20

Als je over vroeger praten over welke toppers praat je dan? Die vorige generatie hadden we alleen Robben en Van Persie als echte “toppers”, tegenwoordig zal dat een Bergwijn en Depay zijn. Natuurlijk zijn Bergwijn en Depay niet te vergelijken met een Robben, maar als een Robben fit blijft bij een Groningen zal die volgend jaar ook bij zijn.

5 augustus 2020 om 19:20

Als je over vroeger praten over welke toppers praat je dan? Die vorige generatie hadden we alleen Robben en Van Persie als echte “toppers”, tegenwoordig zal dat een Bergwijn en Depay zijn. Natuurlijk zijn Bergwijn en Depay niet te vergelijken met een Robben, maar als een Robben fit blijft bij een Groningen zal die volgend jaar ook bij zijn.

5 augustus 2020 om 19:20

Als je over vroeger praten over welke toppers praat je dan? Die vorige generatie hadden we alleen Robben en Van Persie als echte “toppers”, tegenwoordig zal dat een Bergwijn en Depay zijn. Natuurlijk zijn Bergwijn en Depay niet te vergelijken met een Robben, maar als een Robben fit blijft bij een Groningen zal die volgend jaar ook bij zijn.

Prima als stand-in voor Laporte. Redelijke prijs aangezien Ake homegrown is.

5 augustus 2020 om 14:29

Redelijke prijs? 45 miljoen vind ik erg veel voor een verdediger die gedegradeerd is in coronatijd. Hier had City max 30 miljoen voor moeten betalen. Zeker als stand-in voor Laporte. City heeft dit gewoon slecht onderhandeld en had makkelijk tot een veel lager bedrag kunnen komen. Dan had City ook genoeg geld op andere posities, zoals RCV

5 augustus 2020 om 14:46

@Zermatt deze jongen heeft homegrown status. Daarnaast kan hij op meerdere plekken spelen, heeft jaren ervaring in de PL, is international en is nog redelijk jong. Dus prijs erg goed!

5 augustus 2020 om 15:22

Als City Ake gaat gebruiken als back-up dan geef ik Zermatt zeker gelijk, 45 miljoen voor een wisselspeler is veel geld. Helemaal als diens club ook nog eens gedegradeerd is. Maar als hij als RCV een basisplaats weet te bemachtigen volgend seizoen, is het een prima aankoopbedrag.

5 augustus 2020 om 15:50

Hij kan ook prima op linksback. In de huidige speelstijl komen de backs veelal op over de flank, maar ook zeker door de as. Ik vind dat daar aanvallend zijn kracht licht en gezien het feit dat Mendy vaak geblesseerd is, kan hij best een basisplek krijgen.

5 augustus 2020 om 16:22

Waarom kan laporte of ake niet rechts in de verdediging. 2 rechtdoor en centraal is blijkbaar altijd veel normaler dan 2 linkspoten. Tuurlijk zal het even wennen zijn en is het noet voor iedereen weg gelegd. De ligt had hier in t begin ook moeite mee.

5 augustus 2020 om 17:42

Ik vind ake persoonlijk geen 45 miljoen waard maar zo slecht hebben ze het nou ook weer niet gedaan toch? Beetje overbetaald maar niks spectaculair toch

5 augustus 2020 om 14:50

Ake en Laporte wordt het nieuwe duo. Stones bewijst al jaren dat hij niet meer dan redelijk is en ik denk niet dat ik uit hoef te leggen waarom Ake de voorkeur krijgt boven Otamendi. Fernandinho kan centraal achterin maar heeft in de laatste wedstrijden van het jaar laten zien dat dat absoluut niet zijn beste positie is. Garcia gaat naar alle waarschijnlijkheid naar Barca en dan blijft er niet veel over.

5 augustus 2020 om 14:56

Zou me verbazen als City niet nog met een RCV op de proppen komt deze zomer. Ik vind Ake eigenlijk, net zoals Stones en Otamendi (nog) niet goed genoeg om centraal achterin te staan bij een elite team zoals City.

5 augustus 2020 om 15:23

Ben ik de enige die denkt dat City Ake als LB gaat positioneren, om dan in de aanval een 3 mans verdediging over te houden. De rechtsback krijgt aanvallende vrijheid, en dan hoeft een middenvelder niet continu in te zakken zoals Fernandinho dit jaren heeft gedaan.

5 augustus 2020 om 15:25

Nee, want Pep wil per se een rechts-en links benige verdediger. Gaat dus nooit met twee linksbenige spelen. Ake komt als concurrent/back-up van Laporte. City gaat nog voor een top rcv.

Wat een luxe in de verdediging voor Koeman straks. Met Hateboer, De Ligt, De Vrij, Van Dijk en Ake achterin heeft hij goud in handen voor Oranje.

5 augustus 2020 om 14:40

En hopelijk zet Bakker nog wat mooie stappen bij Psg, dan hebben we ook weer (eindelijk) een echte linksback!

5 augustus 2020 om 14:49

Of hopen dat Gosens voor Oranje gaat kiezen. Dan kan Oranje net zoals Atalanta gaan spelen.

5 augustus 2020 om 14:48

@Wrame je vergeet Blind!

5 augustus 2020 om 16:22

Terwijl Dumfries ook onverstoorbaar zich blijft ontwikkelen, die zie ik ook bij een mooie club eindigen.

5 augustus 2020 om 14:38

Gezien het bedrag waarvoor hij, nota bene een verdediger (toch vaak een lagere transfersom dan middenvelders of aanvallers), bij een degradant wordt opgepikt, lijkt het me dat dit geen breedte-aankoop is.

5 augustus 2020 om 14:42

Bij Man City gelden andere normen qua bedragen. 45 miljoen is de gemiddelde prijs voor een breedteinvestering daar

5 augustus 2020 om 14:46

Breedteinvestering? Aké gaat genoeg wedstrijden spelen, helemaal omdat Otamendi wss naar de uitgang verkast.

5 augustus 2020 om 14:51

Otamendi en Mangala zijn voor hetzelfde bedrag gehaald, Bernardo Silva voor 50, Sané voor 52 en Walker voor 52,7. Allemaal voor de breedte?

5 augustus 2020 om 15:06

Aké kan ook als linkervleugelverdediger uit de voeten, speelde daar eerder (ook bij Oranje), dus wellicht niet direct als vervanger van Laporte maar om te beginnen op LB en indien nodig Lcv? Blijf er bij dat 45 miljoen een bedrag is dat alleen past bij een transfer van een speler die je serieuze kansen op speeltijd in het eerste geeft.

5 augustus 2020 om 15:06

Ja maar wat verwachten jullie dan? City doet mee voor alle prijzen, ga eens uitrekenen hoeveel prijzen dit zijn. Stand-ins kan je dan niet oppikken voor 10 of 20 of 30 miljoen, die moeten van niveau zijn en voor hoog niveau betaal je veel geld. Ik vind dat je nauwelijks kan spreken van "breedte-spelers" bij City, want ze spelen allemaal veel w4dstrijden

5 augustus 2020 om 19:56

@tilburgajax voor breedteaankoop Cancelo werd zelfs 65 miljoen betaald

6 augustus 2020 om 08:27

65? 28 + Danilo. Vind jij Danilo zo veel waard? Vreemd.

6 augustus 2020 om 12:14

En voor directe versterking Bernardo Silva werd 50 miljoen betaald, 'slechts' 5 miljoen meer dan voor Aké. Maar goed, "uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst", dus als we alleen met de transfers tot nu toe (seizoen 20/21, in corona-tijd) gaan vergelijken, staat die van Aké op plaats 7. Er werd voor Timo Werner 53 miljoen betaald, 'slechts' 8 miljoen meer en dat is een spits. Anyway, laten we vooral bij zijn voor Aké dat hij bij zo'n topclub mag gaan spelen.

Veel reacties over het feit dat Koeman nu veel luxe heeft achterin. Wordt Aké nu pas erkend door Nederland omdat hij een transfer naar City gaat maken? Afgelopen 2 jaar werd hij bijzonder weinig genoemd, misschien af en toe als optie voor de LB positie maar ook toen had Koeman hem bij de selectie. Het klinkt natuurlijk wel prachtig dat bijna al je Cv's in de top van Europa spelen maar onze keeper was destijds ook gewoon 2e keeper bij Barcelona, ook al speelde hij op papier bij een top club. Het zou geweldig zijn als hij nog kan stijgen qua niveau maar ondertussen is hij ook alweer 25, hoop dat er nog genoeg rek in zit.

5 augustus 2020 om 14:49

Wel logisch, toch? De Vrij werd ook weinig genoemd, alleen als De Ligt een foutje maakt en die gozer is gewoon de beste verdediger van Italië geworden. Ik denk niet dat Koeman snel zal wisselen, maar het is wel fijn om te weten dat je na één blessure er niet gelijk drastisch op achteruit gaat.

5 augustus 2020 om 15:28

De Vrij weinig genoemd? Bijna elke wedstrijd van Oranje waren er wel een paar reacties met: De Vrij in de basis!

5 augustus 2020 om 16:16

Een paar is toch weinig, of niet?

5 augustus 2020 om 16:39

Ik zeg ook al heel lang 343 is beste voor Oranje als we op de LB positie gemankeerd zijn want ons middenveld is ook van belachelijk hoog niveau met Frenkie wijnaldum Donny de roon blind of dumfries stengs ihattaren. Nederland kan ook met 352 spelen.Er is gewoon zoveel keuze maar 433 gaat niet lukken.

Zo! 25 jaar? De tijd vliegt. Ik volg Ake al 7 jaar (toendestijds gehyped en ook mede door Ruud Gullid uiterlijk) en tussentijds aantal jaren uit het oog verloren. Het grappige is, ik heb hem nog nooit een volledige wedstrijden gezien. Ik weet nog steeds niet wat voor type verdediger het is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren