Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Reconstructie ED: PSV ontsnapte bij toeval aan mogelijke corona-ramp

Laatste update:

PSV zou vrijdagavond de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen spelen, maar de wedstrijd tegen UNA werd een uur voor de start toch nog afgelast. Een jonge speler van de club uit Veldhoven kreeg in de bus op weg naar De Herdgang te horen dat hij positief getest was op het coronavirus. Het Eindhovens Dagblad concludeert op basis van een eerste reconstructie dat PSV bij toeval ‘misschien wel is ontsnapt aan een ramp van enorme proporties’.

“Wat was er gebeurd als hij donderdagmorgen net als tweederde van alle UNA-spelers niet aanwezig was geweest bij de vrijwillige test en frank en vrij tegen PSV had gespeeld?”, zo vraagt het regionale dagblad zich openlijk af. De titel van het artikel liegt er dan ook niet om: ‘PSV ontsnapt puur op basis van toeval aan mogelijke corona-ramp’. De selectie van UNA arriveerde op De Herdgang, maar vanwege de besmetting keerden de spelers al snel weer terug. De besmette speler, die geen klachten had en afgelopen week goed trainde, werd door zijn vader opgehaald.

Is er nog plek voor Cody Gakpo in 4-4-2 bij PSV?

De verscherpte maatregelen van PSV mogen er zijn. De oefenwedstrijden van Jong PSV en PSV Vrouwen zijn afgelast in verband met de corona-maatregelen. PSV kan niet garanderen dat alle spelers corona-vrij zijn en neemt daarom geen enkel risico. De Eindhovenaren spelen per direct geen oefenduels meer met tegenstanders die niet getest zijn en willen ook dat alle eigen spelers getest zijn.

“Dat besluit is genomen in overleg met microbioloog Jan Kluytmans van het Amphia Ziekenhuis in Breda”, zo maakte PSV al vrijdagavond op de clubsite bekend. “De oplopende cijfers onder met name jongeren hebben we ook meegenomen in de afweging die is gemaakt. Op de korte termijn is dat even vervelend, maar het is beter om nu bij te stellen.” Het Eindhovens Dagblad stelt dat testen op vrijwillige basis op dit niveau niet langer houdbaar lijkt. “De zaak was misschien nog veel slechter afgelopen als de speler zich net als tweederde van de rest van de UNA-selectie niet had laten testen. Hij had dan in de oefenwedstrijd in theorie elf PSV’ers met het coronavirus kunnen besmetten, die in ieder geval een tijdje in onzekerheid hadden gezeten”, somt journalist Rik Elfrink op.

Niet alle spelers van UNA werden voorafgaand aan de oefenwedstrijd dus getest, daar dit op basis van de geldende corona-regels ook niet verplicht is. UNA kreeg echter het verzoek van PSV om zoveel mogelijk spelers tóch te laten testen, maar tweederde van de selectie van de amateurclub was vanwege hun werk niet bij de test aanwezig. Oefenwedstrijden zijn niet in de RIVM-, GGD-, of KNVB-protocollen opgenomen, waardoor verplichte testen niet mogelijk zijn. “Als er gisteravond geen belletje van de dokter was geweest, had de selectie van PSV dus gewoon gevoetbald tegen zestien ongeteste spelers van een amateurclub. Met alle mogelijke gevolgen van dien”, besluit Elfrink.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap de zorgen, zeker na afsloop zullen die gogmes wel even zo veel mogelijk psv'ers afgaan om praatje of box te geven, aangezien het toch een eer is, dan kan het snel gaan ja.

Waarom zit iemand die is getest in de bus zonder de uitslag te hebben? Kwestie van schijt aan de rest?

1 augustus 2020 om 09:08

Het was dus een vrijwillige test, niet omdat hij symptomen had. Oftewel dan hoef je niet thuis te blijven.

1 augustus 2020 om 09:15

Dan nog. Van aanmelding van de test. Tot de uitslag ervan. Moet je hoe dan ook die dagen in quarantaine. Dat je die test wilt doen. Zal daar ook wel een reden voor zijn lijkt me.

1 augustus 2020 om 09:17

Het merendeel van de mensen die getest worden is op vrijwillige basis, je belt het nummer toch zelf? Als je ingepland wordt voor een test dien je vanaf 2 dagen voor de test totdat je de uitslag hebt ontvangen thuis te blijven. Wat er daarna gebeurt is natuurlijk afhankelijk van de uitslag. Is dus lekker naïef van de speler/UNA om hier zo mee om te gaan.

1 augustus 2020 om 09:55

De profvoetballers die getest worden blijven ook na iedere test 2 dagen thuis??
Als hij geen klachten had dan was deze test klaarblijkelijk puur voor deze wedstrijd bedoeld.

1 augustus 2020 om 10:01

De reden was dat ze tegen PSV speelden, en PSV had gevraagd of de gehele selectie van UNA een testje wilde doen voor aanvang.

Dan kan je toch niet verwachten dat ze allemaal een week in thuis quarantaine gaan? Kom. Tis heel vervelend, maar die jongen had geen enkel symptoom. Als ie niet naar PSV had gehoeven, had hij dus nooit ontdekt dat hij een, Coronavirus had.

1 augustus 2020 om 10:29

Als je je laat testen en in de tussentijd ga je nog even feesten, is het nogal nietszeggend als je mogelijk negatief test.

1 augustus 2020 om 10:34

Dus nooit meer de deur uit voor je een negatieve test hebt gedaan! Hollee!

1 augustus 2020 om 10:40

Nee gewoon niet meer de deur uit als je een test hebt gedaan totdat je het resultaat hebt omdat het het resultaat van de voorgaande test nogal nutteloos maakt.

1 augustus 2020 om 10:44

Fout. Niet de deur uit gaan als je een of meer symptomen hebt.

Als ze mij op het werk vragen een preventief testje te doen, om mensen te vinden die wellicht zonder enige klacht drager zijn van het virus, dan blijf ik dus echt niet thuis.

Als je je laat testen vanwege klachten, dan moet je absoluut thuis blijven. Als je een baan hebt waarbij je bijvoorbeeld wekelijks of 2 wekelijks getest wordt, is het complete onzin om thuis te blijven, en ook niet nodig.

1 augustus 2020 om 10:46

Ik ben ook vrijwillig getest hoor. Je moet tot je de uitslag krijgt thuis blijven en je mag geen bezoek ontvangen. Heel simpel.

1 augustus 2020 om 10:58

@allochteun, ja als je wekelijks een aantal keer getest wordt niet nee. Maar deze jongen wordt zoals de overgrote meerderheid eenmalig getest. Dan blijf je gewoon thuis totdat je het resultaat hebt want anders is dat resultaat nietszeggend.

1 augustus 2020 om 11:07

Die test is vanuit PSV gedaan op de Herdgang op donderdagochtend. Omdat meeste spelers van una uiteraard gewoon moesten werken heeft maar derde die test gedaan. In eerste instantie was niemand besmet, maar pas na een tweede check is dit aan het licht gekomen. Deze speler valt dus weinig te verwijten.

1 augustus 2020 om 12:53

Een vriend van mij heeft een test gedaan. On dat er op hoofdkantoor 4 besmettingen waren. Hij is daar niet mee i. Contact geraakt. Maar wel een test laten doen ivm zijn oma. Doe moest gewoon wel thuis blijven tot de uitslag

1 augustus 2020 om 14:25

@Lierse

Eenmalig wellicht, maar niet omdat hij klachten heeft. De hele selectie van UNA, inclusief begeleiding en staf, zijn gevraagd te testen. Gewoon voor de zekerheid, ter bescherming van de selectie van PSV.

Hadden ze niet tegen PSV gespeeld, waren ze nooit getest. Dat vind ik dus een essentieel andere situatie. Ik weet niet of UNA nog meer oefenwedstrijden speelt, maar dan zullen ze weer getest worden.

1 augustus 2020 om 14:27

@AFC BusbyBabe

Klopt. Maar dat is essentieel anders. Die jongen is getest, omdat hij mogelijk besmet is geraakt via het werk, en dan wil je dus ook dat hij niemand besmet, want er is een risico dat hij het heeft.

De jongens van UNA zijn geheel zonder aanleiding, behalve Voor de zekerheid ivm het risico voor PSV, getest. Er was geen enkele reden te denken dat ze meer kans op besmetting hadden dan jij of ik, en dat was bij jouw vriend wel anders.

1 augustus 2020 om 09:14

Deze jongen had geen symptomen en de hele week normaal getraind. Geen teken om die jongen thuis te laten...

1 augustus 2020 om 09:20

Vanaf het moment dat je belt om je te laten testen dien je tot aan de test en daarna tot aan de uitslag thuis te blijven. Je hoeft zelf geen verschijnselen te hebben om toch drager van het virus te zijn. Maar dat is ondertussen algemeen bekend na al die tijd?

1 augustus 2020 om 10:07

En als ie zich niet had laten testen was de wedstrijd gewoon gespeeld... Is dit niet als je getest wil worden met symptomen?

1 augustus 2020 om 10:08

@groninger hopp, misschien woont die jongen nog gewoon thuis?

1 augustus 2020 om 10:11

Hij zal ongetwijfeld bij zijn vader thuis wonen. Die zal dus sowieso al thuis hebben moeten blijven...

Als hij de hele week getraind heeft en weet ik wat nog meer... In hoeverre versprijd je dan de ziekte als je zelf geen symptomen hebt? Blijf het merkwaardig vinden

1 augustus 2020 om 10:31

@TPCajax, die mensen verspreiden het meest. Gewoon omdat ze niet weten dat ze het hebben en daardoor niet opletten of extra voorzorgsmaatregelen nemen. Want in absolute cijfers zijn ze minder besmettelijk dan iemand die symptomen heeft.

1 augustus 2020 om 10:42

De experts zijn daarin nog steeds erg verdeeld. In Nederland gaat het RIVM, OMT en overheid er namelijk nog steeds vanuit dat asymptomatische verspreiding nauwelijks een rol speelt.

1 augustus 2020 om 10:44

@groninger hopp, waar denk je dat die jongen zat voordat hij in de bus stapte in het geval dat hij thuis zat? Wss aan tafel bij zijn vader een broodje eten. Je stelt zelf dat het voor zijn medespelers niks meer uitmaakt.

1 augustus 2020 om 10:50

Tja ik heb echt geen idee wat het met het RIVM is, maar die lijken echt altijd het tegenovergestelde te zeggen van de rest van de wereld. Het is al maanden het officiële devies van de WHO en ook van de Belgische virologen dat die mensen wel degelijk verspreiders zijn. Voornamelijk omdat “asymptotisch” nogal een onduidelijke term is. Er zijn verschillende categorieën en die vallen allemaal onder die term en toch verschillen ze qua besmettelijkheid.

1 augustus 2020 om 11:00

Corona gaat echt niet zomaar weg, daar zitten we nog wel minstens een jaar mee.

1 augustus 2020 om 11:04

Lierse dit is net als met alle virussen. Als je asymptomisch bent. Ben je dus niet snotterig en ook niet meer slijm in je keel waardoor je gaat hoesten. Kortom je kan mensen besmetten door met ze te gaan zoenen ofzo. Maar als je niet niet niest kan je verder weinig besmetten. Daarom is het devies altijd 1,5 meter. Als je symptomen hebt blijf thuis.

1 augustus 2020 om 11:11

Praten is voldoende, iedereen heeft wel eens een hoestje op een dag ook al ben je niet ziek. Er zijn voldoende mogelijkheden. Maar zoals je zegt is 1,5m dan een heel goed iets. Alleen lijken veel mensen dat vergeten te zijn.

1 augustus 2020 om 14:32

@Groninger Hopp

Nee, hij moet niet thuis zijn. Nogmaals, De hele selectie had thuis moeten blijven, want ze moesten eigenlijk allemaal getest worden.

Bij ons op het werk, willen ze eens per 2 weken of eens per 4 weken preventief gaan testen. Als ik dan vervolgens 3 dagen in quarantaine moet in afwachting van de uitslag, dan steek die vrijwillige test maar in je hol. Dan test ik niet.

Veel mensen lijken in dit topic vrijwillig niet te begrijpen. Als jij iets van klachten of symptomen hebt, een kuchje, een snottertje, dan is de test niet vrijwillig, maar verplicht.

Vrijwillig is dus preventief testen, zonder enige aanleiding, behalve dan het houden van een steekproef of om specifieke groepen te beschermen

Ja dan had heel Eindhoven wel eens uitgestorven kunnen zijn! Kom op laten we nou niet overdrijven met een ramp.

1 augustus 2020 om 09:16

Hahaha...ja idd. Deze jongen had niet eens symptomen. Media blaast de boel weer heerlijk op.

1 augustus 2020 om 09:21

Je hoeft zelf geen verschijnselen te hebben om toch drager van het virus te zijn. Maar dat is ondertussen toch wel algemeen bekend na al die tijd?

1 augustus 2020 om 09:29

Zullen we ons dan voor de rest van ons leven gaan opsluiten om de ouderen en de ziekenhuizen te beschermen? Want ja iedereen is misschien wel drager en dus ook een gevaar voor de volksgezondheid.

1 augustus 2020 om 09:40

In hoeverre is het dus schadelijk en gevaarlijk. In vergelijking met andere ziektes of besmettingen.
De media dikt het altijd lekker aan

1 augustus 2020 om 09:43

Al die regels.

In China liepen ze voor de corona al met mondkapjes. En zie wat daar is ontstaan.
In België volledige lockdown geweest. En zie nu... totaal geen zin gehad dus.

1 augustus 2020 om 09:52

@AFC Ben je nu serieus dat je na al die maanden nog altijd niet weet in hoeverre het schadelijker en gevaarlijker is dan andere ziektes en besmettingen? Heb je onder een steen geleerd of kies je bewust om niet naar de media te luisteren om vervolgens alles te bekritiseren wat er in de media komt?

1 augustus 2020 om 10:00

@mister , er zijn nu dus juist veel meer onderzoeken die uitwijzen dat iemand met milde tot geen klachten waarschijnlijk ook niemand aan kan steken.

1 augustus 2020 om 10:03

@mister1975. Punt is wel dat er tot op heden nog weinig reden is om aan te nemen dat mensen zonder klachten ook daadwerkelijk een besmettingsgevaar vormen. Het verspreiden begint samen met de symptomen.

1 augustus 2020 om 10:31

RealMadridsra . Je kunt het wel lekker bagataliseren maar er waard een virus rond waarvan zelfs de virologen nog niets vanaf weten , en je reactie is ronduit stuitend over ziekenhuizen en ouderen , het is voor jou en je familie te hopen dat ze verschoond blijven van dit virus want dat is voorlopig nog niet weg hoor , niet voordat er een vaccin is dus denk eerst eens na voor je dit soort reacties plaatst , ik vind die regels ook niet leuk maar is wel gewoon nodig .

1 augustus 2020 om 10:32

@Zwollywood, kun je zo een aantal onderzoeken opnoemen?

1 augustus 2020 om 10:34

@Sempros, daarom dat het al heel de Corona-epidemie het officiële devies is van de WHO (en Belgische virologen) dat mensen die geen symptomen hebben zijn wel mensen kunnen besmetten?

1 augustus 2020 om 10:37

Wat vind je er stuitend aan als ik vragen mag? Ik houd me aan alle regels en respecteer mensen die wel bang zijn of in de risicogroep zitten, maar dat betekent niet dat ik het eens ben met de maatregelen.

1 augustus 2020 om 10:41

Als je naar de wc moet, en zit op de wc. Even later komt iemand op diezelfde wc.... Ik heb op tv gezien dat de druppels tijdens de plassen echt overal op wc komt.Voetballen, zweetdruppels.... (Duels in aanraking met andere spelers)Tijdens de pauze trainingen, wedstrijden drinken... Zo kan ik veel voorbeelden noemen.

1 augustus 2020 om 10:49

@ RealMadridsta.....Ouderen? Mijn goede vriendin die kerngezond is en gewoon 3 keer in de week sportte heeft het gehad. Ik kan je vertellen die is 34 jaar oud. Die zit nu al sinds begin april thuis en ligt voornamelijk op bed omdat ze de energie niet heeft om ook maar iets te doen. Beetje meer respect. Het zijn niet alleen de ouderen en zwakkeren onder ons die zwaar getroffen worden. Dat vergeten mensen nogal eens

1 augustus 2020 om 10:58

Soccerfan_1 dat is oprecht heel vervelend om te horen. Ik zeg ook niet dat er niets kan gebeuren op die leeftijd, maar over het algemeen treft het ouderen/mensen met onderliggende klachten ook. Ik ben 22 jaar oud en sport misschien wel 6 keer per week en ben na mijn zomervakantie vorig jaar ook flink ziek geweest. Het begon met koorts en daarna kreeg ik nog andere klachten en had ook weinig energie. Het heeft bij mij ook 2 maanden geduurd voordat ik me helemaal fit voelde. Dit zijn eerder uitzonderingen op jongere leeftijd dan de norm. Ik hoop in ieder geval voor je dat het snel beter gaat.

1 augustus 2020 om 11:14

De uitzonderingen bevestigen de regel Soccerfan.... Ook niet rokers gaan dood aan longk***, het % onder rokers is allee het 6 voudige.
Leeftijd en onderliggend lijden zijn bepalende factoren in de overgrote meerderheid van de sterfgevallen.

1 augustus 2020 om 11:19

Ding is alleen dat de media roept dat het virus via aerosolen overdraagbaar is. Terwijl er nog helemaal geen levend virus in aerosolen is aangetroffen. Het UMGC gaat daar nu specifieker onderzoek naar doen.

1 augustus 2020 om 09:28

Een ramp is misschien wel overdreven, maar stel deze jongen had gevoetbald en meerdere spelers van PSV besmet, dan moet eigk het hele team in een quarantaine. Dan kan r niet getraind worden, en dan ligt meteen je hele voorbereiding plat en kan je na die quarantaine weer helemaal opnieuw beginnen. Geen ramp in absolute zin, maar wel een ramp voor PSV...

1 augustus 2020 om 10:06

Dan ga je lekker als team 2 weken in quarantaine.

1 augustus 2020 om 10:23

Denk niet dat besmetting zo makkelijk gaat, zeker in de buitenlucht.

1 augustus 2020 om 12:25

Ja man, goed idee, laten we hier nonchalant mee omgaan.

"een mogelijke corona-ramp"... Het is eigenlijk te lachwekkend voor woorden, zo'n uitspraak, en dat van een krant..

1 augustus 2020 om 09:58

Lijkt me toch vrij rampzalig voor PSV als er een handvol mensen uit hun selectie besmet was geraakt, die weer andere teamgenoten aansteken, waardoor trainingen en oefenwedstrijden zullen moeten worden afgelast en waardoor de voorbereiding dus flink in de war gegooid wordt. Men doelt uiteraard op een 'ramp' voor PSV, niet op een enorme wereldwijde ramp. Maar dat snap je zelf na een paar seconden nadenken ook wel, toch?

1 augustus 2020 om 10:55

Beste Sanderk91: die laatste zin was niet nodig, maar dat snap je zelf ook wel na een paar seconden, toch ? Men doet (nog steeds) alsof iemand die positief getest is op corona direct tientallen mensen gaat besmetten. De test was positief, wil echter nog niet betekenen dat die UNA speler dan een "besmettingsbron" moet zijn. Het nieuws wordt erg overdreven gebracht door het ED, dat ben je hopelijk toch met me eens ?

1 augustus 2020 om 11:01

Vandaar dat er misschien “mogelijke” in de titel staat?

1 augustus 2020 om 11:07

Ik eindig met een enigszins cynische noot, net zoals jij met je uitspraak dat het lachwekkend is van een krant. Anyway, sorry daarvoor als je je daar aangevallen door voelt. Het klopt inderdaad dat je niet per definitie besmettelijk bent als je positief bent, maar er is wel een aanzienlijke kans. En ja, ik ben het met je eens dat het (zoals gewoonlijk tegenwoordig) een beetje overdreven gebracht wordt, dat is inherent aan de hedendaagse media.

Vindt het vrij apart dat er dan ook tegen amateurs geoefend wordt. Werk gewoon je oefenprogramma tegen profs af die ook verplicht getest worden.

1 augustus 2020 om 09:17

Dit dus, het hele Eredivisie comeback gebeuren is natuurlijk ook commercieel leuk maar ook gewoon veiliger doordat je met alleen geteste profs bent

1 augustus 2020 om 09:18

Snap dat ook niet. In bijvoorbeeld Engeland (maar vast ook ander elanden) zijn ze daar imo best professioneel mee om gegaan. Voor de competitie onderling wat wedstrijdjes spelen. Daar waar ook alle spelers getest waren.
Ook beetje de laksheid van PSV

1 augustus 2020 om 09:52

Groninger Hop, amen. Als dit zo door gaat denk ik dat het voor de gezondheid van de bevolking sneller achteruit gaat dan zonder maatregelen. Er wordt gezegd dat we het voor de ouderen moeten doen en voor de zorg. Op de zorg is jarenlang bezuinigd en zijn er ontzettend weinig ic-bedden, terwijl mensen bij de coronapiek een beeld hebben van tienduizenden krimperende mensen in ziekenhuizen. En de ouderen houden zichzelf nog het minste aan de regels heb ik het idee en misschien wel terrecht. In mijn laatste jaren zou ik ook niet willen mijn kinderen en kleinkinderen amper meer te kunnen zien en eenzaam zijn. Ik zou persoonlijk het risico accepteren en gewoon lekker leven, tenzij je hele vervelende onderliggende klachten hebt. Dan zou ik iets meer oppassen.

1 augustus 2020 om 10:36

@Groninger Hopp en @Madrista, meegekregen wat er in Italië gebeurd is laatst?

1 augustus 2020 om 10:54

Eens Hopp,
Als je ziet dat economische krimp de gemiddelde leeftijd omlaag haalt moet je je afvragen of die paar (schrijnende en droevige) sterfgevallen voorkomen nu opwegen tegen de oversterfte die economische tegenslag oplevert.
Dat dat nu etisch drama is snap ik volkomen, maar de gevolgen van de economische schade zijn inmiddels vele malen groter dan de Corona dreiging.

1 augustus 2020 om 10:55

Het probleem is niet de dodelijkheid van het virus op zichzelf, dat is een feit en ook al meerdere malen aangegeven door virologen en politici. Het probleem is dat het virus wel de macht heeft een ziekenhuissysteem te doen crashen zoals in Italië gebeurde. Op dat moment kan niet iedereen die hulp nodig heeft geholpen worden (in bepaalde gebieden in Italië werd je vanaf een bepaalde leeftijd niet meer opgehaald door een ambulance) of kan je sterven aan dingen die in Europa normaal niet al te dodelijk zijn. Zo wilde je tijdens het hoogtepunt van de pandemie in Italië absoluut geen blinde darmontsteking hebben.

1 augustus 2020 om 11:09

Lierse dat is het ethische drama idd, we willen geen land zijn waar we mensen niet kunnen helpen.
Als we teruggaan naar de IC capaciteit van pakweg 10 jaar terug was er in de vorige piek trouwens helemaal geen probleem geweest..
Bezuinigingen en marktwerking hebben op dat vlak nu hun desastreuze effect bewezen.

1 augustus 2020 om 11:11

Hopp een hongerwinter is nog ver weg.. en dan nog, zitten wij aan de goede kant vh land....
Het dodental zal niet veranderen in jouw voorbeeld, het % wel.

1 augustus 2020 om 11:14

Je zegt het zelf, mensen die stierven aan bepaalde aandoeningen omdat de focus op Corona lag en dat is net de reden dat er vermeden moet worden dat het virus gewoon zijn gangetje kan gaan. En welke cijfers hanteer je qua coronadoden in Nederland? Die van een maand geleden of die uit een recent onderzoek waaruit blijkt dat het werkelijke cijfer waarschijnlijk 50 tot 100% hoger ligt?

Een ramp van enorme proporties. Sjonge jonge jonge wat een overdreven uitspraak. 23 ontzettend gezonde, jonge gasten die helemaal bang moeten zijn voor 16 ongeteste spelers. Bij sommige protesten stonden duizenden ongeteste mensen, maar wat een ramp van enorme proporties is dat gebleken.

Had wat kunnen wezen. Je kan je toch niet voorstellen dat het straks allemaal weer wordt uitgesteld.. kan bijna niet langer wachten! Erg snel en adequaat gehandeld van PSV. Goed voorbeeld.

1 augustus 2020 om 09:27

Ik denk dat je er sowieso rekening mee moet houden dat het allemaal kan worden uitgesteld. Als er met de huidige ernst naar corona wordt gekeken en er in een koudere periode meer besmettingen zijn en we alles testen gaan er wedstrijden niet door. Dan hebben besmette mensen meegetraind met het team en dan moet er uit voorzorg weer een wedstrijd worden afgeslast.

Hebben de spelers geen verantwoordelijkheid meer ? Waarom stappen ze in de bus met klachten ? Je brengt iedereen in gevaar in je eigen team, bij psv en uiteindelijk heel eredivisie. Of kun je ook corona hebben zonder enige vormen van klachten. Tuurlijk is voor de speler van una de wedstrijd tegen psv keemaken waarschijnlijk 'once in a lifetime' maar toch. We moeten alert blijven en op elkaar letten.

1 augustus 2020 om 09:32

Anders lees je het artikel waarin staat dat hij geen klachten had en afgelopen week goed trainde

1 augustus 2020 om 09:42

@Beni / Na het afleggen van een test wordt je geacht thuis te blijven totdat je de uitslag hebt gekregen. Die jongen had gewoon helemaal niet in de bus mogen zitten. Zeer laks van die jongen en van UNA. Wel met je eens dat Papi niet goed gelezen heeft

1 augustus 2020 om 10:03

Niet alleen van die jongen volgens jouw redenatie. PSV vroeg of heel UNA zich wilde laten testen, dus dan had niemand van UNA in de bus mogen zitten toch?

1 augustus 2020 om 10:13

Correct!! Zinvolle bijdrage!
Of deze jongen was de enige die nog geen resultaat had of de rest zat er ook zonder uitslag...
Ik snap wel dat als PSV het van je verlangd je dan niet in quarantaine gaat als bezoekende club hoor. Leuk zo’n oefenpotje maar daar ga je geen dagen 20 mensen voor opsluiten.

Ik ben niet van de Viruswaanzin, maar waarom moet de media dit zó dik aanzetten? Dit is toch werkelijk overdreven. “Corona-ramp”? Hou eens op.

1 augustus 2020 om 09:56

Ik denk persoonlijk om de angst in de samenleving te houden en de (zogenaamde) ontzettende ernst van het coronavirus een beetje geloofwaardig te houden. Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk een vervelende ziekte maarja

Wat een prullaria journalistiek is dit zeg.. er zijn net zoveel modellen die uitkomen op een nihil effect als modellen die uitkomen op een ernstig effect, het is maar net waar je de aannames op doet.
Klinkklare kolder dit.

Weet je wat ik dus op recht niet begrijp. Mensen laten een Corona test doen en dan moeten ze daarna 48 uur wachten op de uitslag. Is het dan niet de bedoeling dat je 48 uur in thuis isolatie gaat zitten totdat je het resultaat van je test hebt?

Deze speler doet er dus goed aan om als een van de weinige de test te laten doen, maar gaat vervolgens zonder de uitslag te weten wel door met z’n normale leven en in een spelersbus zitten terwijl die nog niet weet of die positief is getest.

Het kan aan mij liggen, maar dan heeft het hele nut van testen en voorkomen van besmettingen toch helemaal geen zin als het op deze manier gaat?

ON TOPIC: Verder vind ik het belachelijk dat het niet verplicht is voor amateurclubs die tegen BVO organisaties spelen om op Corona te testen.

1 augustus 2020 om 10:14

En andersom toch? Geldt voor iedereen neem ik aan.

1 augustus 2020 om 10:36

Dat geldt in normale gevallen ja. De mensen die in isolatie blijven na een test moeten dat doen omdat ze bepaalde klachten hebben waarbij je in deze tijd niet geacht wordt de deur uit te gaan. Deze test is meer gedaan om te zorgen dat niet de voorbereiding van PSV wordt verpest. Als deze jongen niet meer de deur uit mag gaan mag niemand dat. Want ja je weet maar nooit he. Als hij niet tegen PSV moest spelen kwam hij niet eens in aanmerking voor een test

1 augustus 2020 om 10:39

Dan vervalt het hele nut van die test natuurlijk. Want als je gewoon om blijft gaan met derden, bestaat er altijd de kans dat je nog besmet geraakt nadat je de test gedaan hebt. Dus nee, iedereen zou eigenlijk gewoon twee dagen thuis moeten blijven nadat de test is uitgevoerd.

1 augustus 2020 om 10:43

Dus omdat PSV dat wil moet heel UNA in quarantaine, lekker dan, snapt zelf wel dat zoiets niet gaat werken he....

1 augustus 2020 om 10:56

Het is dan ook ridicuul dat PSV überhaupt wilt spelen tegen een opponent die niet volledig getest is. Je moet de kat ook niet niet bij de melk zetten.

1 augustus 2020 om 11:07

Kijk, laten we naar Psv kijken idd in plaats van een amateur.

Hij zat in de bus naar het trainingscomplex van PSV, vanuit Veldhoven dus hij is ook op het Eindhovense busstation geweest (of nog net niet, dat even terzijde). En dan is het een ramp die voorkomen is voor PSV.
En de mensen die bij hem in de bus zaten, op het station, enz enz?

Dit laat maar weer goed zien waar veel media tegenwoordig mee bezig is. Puur sensatie en angst creeren. Gaat werkelijk nergens over, blijf liever bij de feiten. Straks krijgen we nog artikelen als: “AJAX selectie ontsnapt aan ramp: wat als de piloot ineens een psychische inzinking had gekregen en het vliegtuig liet neerstorten.” Hou op zeg, wat een amateuristisch niveau van journalistiek!

De mogelijke ramp is uiteraard een financiele ramp voor Psv. Als spelers besmet raken moeten ze in quarantaine en loopt je hele voorbereiding in de soep. Mogelijke gevolgen: direct een onoverbrugbare achterstand in de competitie, je niet plaatsen voor Uefa of CL. Geen idee of PSV zich nog moet plaatsen voor de Uefa en hoeveel zoiets oplevert. In het geval van Ajax dacht ik 20 miljoen. 20 miljoen mis lopen omdat je als een amateur omgaat met besmettingsgevaar. Dat kan toch niet!

Overigens lees ik hierboven veel over de regels na een test, maar niemand schijnt te begrijpen dat zo'n test voor de topclubs nutteloos is bij amateurs die ook moeten werken. Op het moment dat iemand, na dagenlange quarantaine, na het horen van de negatieve uitslag weer naar buiten gaat, is de uitslag van de test vervallen. Die persoon kan immers meteen naar de super gaan en daar meteen besmet worden. Amateurvoetballers blijven niet in quarantaine tot ze eindelijk hun 0-10 gekregen hebben van een topclub. Die mensen hebben ook wat anders te doen dan wachten op een partijtje ballen. Hier is geen oplossing voor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren