Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax verkoopt Sven Botman voor miljoenen aan Lille OSC

Laatste update:

Sven Botman is officieel speler van Lille OSC. De Franse club maakt vrijdagochtend melding van de komst van de twintigjarige verdediger, die zich voor vijf jaar aan zijn nieuwe werkgever heeft verbonden. Met de overgang van de stopper van Ajax is naar verluidt acht miljoen euro gemoeid. De Amsterdammers hebben ook een dooverkooppercentage in de deal weten te bedingen.

Botman meldde zich in 2009 in de jeugdopleiding van Ajax en wist het uiteindelijk tot Jong Ajax te schoppen. In dienst van de Amsterdamse beloften kwam hij in het seizoen 2018/19 tot 28 optredens in de Keuken Kampioen Divisie. Afgelopen seizoen maakte Botman veel indruk op huurbasis bij sc Heerenveen en dat zal ook de reden zijn dat Lille bij hem is uitgekomen. Botman verlaat Ajax nu zonder ook maar een minuut in de hoofdmacht te hebben gespeeld.

Botman was in eerste instantie van plan om voor zijn kans bij Ajax te gaan, zo vertelt hij vlak na de bekendmaking van zijn transfer in gesprek met De Telegraaf: “Ik moest en zou bij Ajax slagen, heb daarvoor zelfs een nieuw en verbeterd contract getekend.” In de afgelopen maanden begon de interesse in de verdediger echter steeds meer toe te nemen: “Aanvankelijk heb ik alles afgehouden, omdat Ajax een plan met me had, waar ik achter stond. Maar de technisch directeur van Lille, Luis Campos, hield vol. Daarom heb ik besloten toch een keer te gaan luisteren. Gek genoeg kreeg ik een beter gevoel bij Lille dan bij Ajax.”

Dat Botman aankomend seizoen Daley Blind voor zich zou hebben in de Johan Cruijff ArenA heeft een rol gespeeld in zijn beslissing: “Bij Lille ben ik voor de basis gehaald en bij Ajax zou ik een monument voor me hebben. Begrijp me goed. Daley is terecht onomstreden, want hij doet het heel goed. En tweede linker centrale verdediger bij Ajax zijn, is prima. Maar voor mijn ontwikkeling is spelen nog veel beter. Qua fysiek pas ik ook goed in Frankrijk.”

Botman is na Joël Veltman, die eerder deze week de overstap maakte naar Brighton & Hove Albion, en de aan FC Twente verhuurde Kik Pierie de derde centrale verdediger die in korte tijd bij Ajax vertrekt. Erik ten Hag heeft nu nog de beschikking over Blind, Edson Álvarez, Perr Schuurs, Jurrien Timber en de van een uitleenbeurt bij Alavés teruggekeerde Lisandro Magallan. Lisandro Martínez kan eventueel ook in het hart van de defensie spelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

8 miljoen, heel goed gedaan van Overmars

31 juli 2020 om 11:34

Zijn de miljoenen voor Veltman gecompenseerd.

31 juli 2020 om 11:41

Zijn de veters van een van de schoenen van Veltman gecompenseerd.

31 juli 2020 om 11:43

Ik schatte Vetman voor een scahppelijk bedrag van 3-4 miljoen in qua verkoop.
En dat is dan alsnog een vriendenprijsje omdat je hem vorig jaar niet hebt verkocht.
Maar een Botman schat ik nog geen eens op 2 miljoen als ik eerlijk ben. 😂😂

31 juli 2020 om 11:48

Maar je moet ook rekening houden dat 8 miljoen eigenlijk het nieuwe 1 miljoen is.
Dat is al sinds jaren zo en dat stijgt alleen maar.

31 juli 2020 om 11:56

Ook al is 8 miljoen het nieuwe 1 miljoen, schat ik Botman nog steeds in op 2.000.000

31 juli 2020 om 11:58

Transferprijzen stijgen natuurlijk maar je doet net of elke speler uit de eredivisie voor 8 miljoen verkocht wordt, dat is natuurlijk niet zo. Is gewoon een prima prijs voor een speler als Botman

31 juli 2020 om 12:06

Hou op zeg. Zwaar overschatte voetballer die Veltman. Heeft altijd overtredingen nodig om zich te herstellen. Daarnaast is het een irritant mannetje, maar das om in je team te hebben wel fijn.

31 juli 2020 om 12:12

Irritant voor de tegenstander en daarom wordt hij zo gehaat. Net als Van Bommel,Toivonen en vele anderen.

31 juli 2020 om 12:20

nee joh, tot die categorie hoort Veltman echt niet. Is gewoon een speler van Ajax en die haten supporters van de tegenstander allemaal. Cillessen, Suarez, Huntelaar dat is buitencategorie, Veltman niet.

31 juli 2020 om 12:28

Ik zeg ook nergens dat hij buitencategorie is dat is je eigen invulling. Ik heb het alleen over zijn nare trekjes.

31 juli 2020 om 12:34

Zolang de Eredivisie maar 1 miljoen vangt en Ajax 8 miljoen is 8 miljoen gewoon 8 miljoen in mijn optiek. Ga je het vergerlijken met de grote competities dan is het inderdaad niet gek veel geld. Maar toch mooi meegenomen.

31 juli 2020 om 12:49

Ja want geen verdediger maakt overtredingen omdat ze fout staan???
Beetje domme vergelijking.

31 juli 2020 om 13:50

Fair enough nuanceman. Ik had in eerste instantie een grote hekel aan Veltman. En dat was enkel een klein deel omdat hij Ajacied is, geloof me. Maar ik ben wel wat gedraaid, heb respect voor de voetballer. Echt niet het meeste talent maar altijd komen boven drijven. Of in ieder geval blijft hij drijven. Gun hem absoluut zijn transfer. En, inderdaad, ik heb een grotere hekel aan alledrie de spelers die je noemde. Veltman is 2e categorie als deze namen buitencategorie zijn. 2e categorie als in cols bij wielrennen haha. Suarez is ook wat afgenomen naar mate zijn streken ook afnamen.

31 juli 2020 om 14:32

Rustaag. Met het verschil dat Van Bommel in de wereldtop speelde en aanvoerrder was bij Europese topclubs. Veltman gaat spelen in de onderste regionen van de PL. En, ik verwacht niet eens dat hij daar een vaste basisplaats gaat bemachtigen. Zie je het verschil een beetje. Irritant zijn op zich is geen kwaliteit namelijk.

31 juli 2020 om 11:47

Toch alweer voor ongeveer 50 miljoen aan transfer inkomsten voor Ajax. Die Overmars is lekker bezig. Stel vd Beek en Nico vertrekken nog dan ga je gewoon weer over de 100 miljoen heen. Hopelijk komt er nog een goede ervaren middenvelder. Een kanon zoals Overmars dat graag noemt. Hopelijk ook een doorverkoop percentage afgesproken bij deze transfer. Lille verkoopt altijd voor veel geld zijn spelers. Lees net dat dat er ook inzit. Goede deal zeg.

31 juli 2020 om 12:37

Ja en dan ? Allemaal leuk maar je moet ook kwaliteit proberen te houden , zeker v/d Beek zou ik proberen nog een jaar te houden je kunt wel veel geld hebben maar een zak geld wint geen prijzen goede spelers wel .

31 juli 2020 om 13:06

Sloep ook ik hou het liefst iedereen binnenboord. Alleen met Nico en vd Beek zijn afspraken gemaakt. Daarnaast zie je toch dat clubs met een grotere zak geld en een goed beleid meer kans maken op succes als een club met een klein zakje geld.

8 miljoen voor een jongen die het een half seizoen goed deed bij Heerenveen. Chapeau Marc.

31 juli 2020 om 11:35

Het is wel een klein beetje dat ik denk, waarom jonge centrale verdedigers Pierie en Schuurs kopen voor 5 en 2 miljoen van andere Nederlandse clubs en dan ook nog Alvarez en Magallan voor 15 en 9 miljoen en dan deze jongen uit de eigen jeugd geen kans geven. Vraag me af of hij echt minder is.

31 juli 2020 om 11:42

@feycoev, omdat de zwakke punten van Botman juist bij Ajax een probleem zullen worden. Het verdedigen met ruimte in je rug en het voetballende aspect. Botman is een hele leuke verdediger op de eigen 16. Daar is hij met zijn fysiek en lengte in zijn kracht en kan hij goed spelen. Die talenten bezit hij zeker. Alleen Botman had bij Jong Ajax al moeite om op de middenlijn te staan, te anticiperen en zijn eigen ruimte achter zich dicht te houden.

31 juli 2020 om 11:44

Botman heeft zicht bij Heerenveen prima laten zien als een stevige verdediger die aanvallend ook zijn kwaliteiten heeft. En nu kan het een spoed ontwikkeling zijn, maar een flinke kanttekening hierbij is wel dat hij bij Jong Ajax echt heel matig was, zeker in balbezit. Maakte echt ontzettend veel fouten, ik was ook echt verbaasd over zijn ontwikkeling bij Heerenveen, maar op basis hiervan snap ik dat 8 miljoen wordt geaccepteerd. Buiten zijn periode bij Heerenveen heb ik eerlijk gezegd vrijwel nooit het idee gehad dat hij bij Ajax ging doorbreken.

31 juli 2020 om 11:47

Echt precies waar ik Schuurs ook enorme fouten in zie maken en Magallan is ook zo'n type. Daarnaast is Pierie gewoon te licht centraal achterin voor Ajax, zowel letterlijk als figuurlijk. Ik zeg niet dat Botman een fantastische verdediger is in alle aspecten maar hij had als eigen jeugdspeler ook de kans kunnen krijgen die Schuurs of Magallan wel krijgt. Overigens speelt Ajax hier goed in op een goed seizoen van Botman en casht het meteen uit.

31 juli 2020 om 11:50

Omdat Ajax dezelfde kant op lijkt te gaan als barca doet.
Liever kopen dan eigen jeugd een kans geven.
Je ziet het steeds meer.
Weet dat dit een hot topic is maar we zien het toch echt steeds meer gebeuren.
Maar dat is hoe ik het zie.

31 juli 2020 om 11:52

Ajax heeft voor Schuurs gekozen. Dan valt het Ajax alleen maar te prijzen dat ze Botman niet achter de hand willen houden maar begrijpen dat die met zijn stap naar Lille een goede carriere move maakt.

31 juli 2020 om 11:53

Dan is het vreemd dat Ajax nog geen verdediger(s) en middenvelder(s) hebben gehaald die wel met ruimte in de rug kunnen verdedigen. Want de grote ruimtes waar spelers van de tegenpartij afgelopen seizoen zo doorheen konden lopen, was en is nog steeds een niet opgelost probleem bij het huidige Ajax. Maar hopelijk komen er nog een paar snelle jongens voor de positie nummer 6 en Rcv/lcv, En dan bedoel ik die er direct staan en niet eerst moeten wennen.

31 juli 2020 om 12:03

Er is juist heel veel eigen jeugd in de selectie. En er komt ook nog eens heel veel talent aan. Jong Ajax wordt een interessant team om te volgen. Doordat er altijd spelers verkocht worden kan je niet een volledig eigen opgeleid team opstellen. Maar met Stekelenburg, Dest, Nous, Gravenbergh, vd Beek en Promes genoeg eigen jeugd. En dan noem ik niet eens iedereen.

31 juli 2020 om 12:03

@critic0 Er breken nog net zo veel spelers door bij Ajax als een paar jaar geleden. Ten Hag laat naar verhouding zelfs meer eigen jeugd debutren dan de Boer. Maar jeugdspelers moeten er wel goed genoeg zijn natuurlijk. En een probleem is dat het verloop van spelers bij Ajax enorm is, er vertrekken van het eerste elftal elk jaar 10 spelers of meer, daar kun je niet tegen opleiden, dat moet je wel aanvullen met transfers.

31 juli 2020 om 12:09

Wat moeten ze anders met het geld doen waar ze al die eigen jeugd spelers van verkopen. De jeugdopleiding word elk jaar al flink gespekt. De Arena is al aan het verbouwen. Zeg het maar!

31 juli 2020 om 12:25

@feycoev,schuurs heeft daar in ook zeker zijn mankementen, terwijl Magallan natuurlijk een drama is, wie die gescout heeft...? Desondanks zie ik bij Schuurs wel een enorme leercurve en is deze wel degelijk snel en wendbaar genoeg voor die rol. Alvarez is ook snel genoeg en zal ook komend seizoen samen met Schuurs gaan vechten om de Rcv. Botman kon een mega transfer maken, een salaris verdienen dat Ajax hem niet wilde geven en een goede garantie op een basisplaats krijgen. Die kans word hem gegund en niet ontnomen. Is ook wat waard.

31 juli 2020 om 12:32

@WouterSL, ga je nu echt Stekelenburg en Promes meerekenen als eigen jeugd 😅

31 juli 2020 om 12:35

Het is toch eigen jeugd Skede..?

31 juli 2020 om 12:41

Ze hebben ooit in de jeugd gespeeld inderdaad. Maar als je wilt aantonen dat Ajax alsnog veel doorstroom heeft vanuit de jeugd (een mening die ik overigens gewoon deel hoor) dan is het natuurlijk niet relevant om een 36 jarige keeper die nu is teruggehaald en een Promes die voor een flink bedrag is overgenomen te noemen...

31 juli 2020 om 12:44

Want? Blind en Veltman zijn toch ook eigen jeugd. Waarom Stekelenburg en Promes dan niet. Stekelenburg zeker en Promes kun je over discuseren. Dus ik snap niet wat je grappig probeert te zijn Skede?

31 juli 2020 om 12:46

Dat is gewoon onzin. Eigen jeugd wil alleen maar zeggen dat zede jeugdopleiding hebben doorlopen dat ze worden teruggehaald heeft daar niks mee te maken. Veltman is toch ook gewoon eigen jeugd. Als hij op zijn 18e was vertrokken en nu was teruggekomen dan dus niet? Jij vindt het niet relevant maar dat wil niet zeggen dat dat waarheid is.

31 juli 2020 om 13:08

Skede dit is 110% eigen jeugd waarbij Promes nog een echte Amsterdammer is. Ik vind het heel relevant overigens. Deze jongens hebben het Ajax DNA.

31 juli 2020 om 13:19

Het gaat er niet om of ze wel or geen eigen jeugd zijn geweest of ooit zijn doorgestroomd. Jouw punt is dat je wilt laten zien dat Ajax nog steeds genoeg doorstroom heeft vanuit de jeugd. En dan noem je een keeper die is teruggehaald en een speler die is aangekocht. Dat zijn toch geen voorbeelden van de huidige doorstroom van talenten?

31 juli 2020 om 13:21

@rustaagh, even goed lezen. De vraag is niet of ze ooit eigen jeugd zijn geweest. De vraag is of ze relevant zijn binnen een discussie waarbij de huidige doorstroom van talenten ter discussie wordt gesteld. Niet het aantal spelers binnen de selectie die ooit in de jeugd gespeeld hebben. Anders kan Ajax nu in theorie Bergwijn kopen en dan zeggen: kijk hoe goed de doorstroom is vanuit de jeugd! Dat is natuurlijk onzin. Heeft dus niks met mijn waarheid te maken maar je leest gewoon niet goed.

31 juli 2020 om 13:25

Jij vindt dus dat er te weinig doorstroomt? Dest,De Ligt,Kluivert,Mazraoui. Elk jaar pakt er wel weer een nieuw talent zijn kans.Ik vind de kritiek overdreven

31 juli 2020 om 13:30

@rustaagh Nee.. Dat vind ik dus niet zoals ik hierboven ook al aangeef. Nogmaals, even goed lezen. Ik ben het namelijk gewoon eens met de stelling dat de huidige doorstroom van jeugd bij Ajax goed is. Het enige wat ik zeg is dat het noemen van Stekelenburg en Promes als voorbeelden van de huidige (nadruk op huidige) doorstroom, onzinnig is. Ik zeg nergens dat de doorstroom niet goed is of dat die twee spelers niet als eigen jeugd benoemd mogen worden.

31 juli 2020 om 13:39

Dan ga ik je gelijk geven Skede. Huidige doorstroom zou je dan per seizoen moeten zien. Even afwachten wie er dit seizoen gaan aanhaken dan. Misschien na de winterstop weer wat vers bloed. Merendeel zie ik toch nog een seizoen in Jong Ajax spelen alvorens ze daadwerkelijk aan gaan sluiten bij 1.

31 juli 2020 om 13:47

D-Bergkamp alsof Blind en Veltman met ruimte in hun rug kunnen spelen. die zijn beiden zo langzaam als dikke ontlasting door een trechter. ik weet niet of je ze bv tegen Lille hebt bezig gezien maar ze werden aan alle kanten voorbij gelopen

31 juli 2020 om 14:40

Japie 😂, maar weet jij niet dat volgens OPTA statistieken veltman tot de beste 5 verdedigers van Europa behoort dan?

31 juli 2020 om 15:22

@bochherief dat was ik even vergeten inderdaad die hele Engelse top heeft liggen slapen en Brighton heeft nu de nieuwe Van Dijk voor slechts 1 miljoen in huis gehaald

31 juli 2020 om 12:43

Heel knap inderdaad. Vond hem in de voor mijn club afschuwelijke 2-5 wedstrijd in de Grolsch Veste in de KKD echt heel goed, beter dan Schuurs die naast 'm stond. Power, goeie trap en uitstraling. Is hij echt te slecht voor Ajax 1 vraag ik me af.

31 juli 2020 om 13:17

Ik denk het niet. Maar hij zal Blind er niet snel uitspelen.ik had hem wel graag in Ajax gezien een keer. Hij is aan de bal misschien niet de beste speler, maar in een elftal waar voor de rest heel veel voetbal in zit kan een echte verdediger juist ook heel goed werken.

Blijf het een bijzondere transfer vinden. Aan de ene kant een heel mooi bedrag voor iemand die nog geen minuten bij Ajax 1 heeft gemaakt, anderzijds vond ik m best sterk bij Heerenveen vorig seizoen. Vraag me af wat hij bij Ajax (op termijn) had kunnen betekenen.

31 juli 2020 om 13:54

Mee eens. Dat ze 8 miljoen krijgen voor alleen een talent vind ik een pluim waard voor Overmars. Maar of Ajax hem eigenlijk had moeten verkopen zal de toekomst uitwijzen. Ik lees ook veel over compensatie voor de transfer van Veltman, maar Ajax gunde Veltman de transfer en maakte daarom zijn prijs wat lager. Bovendien is veltman veel ouder, had een kort lopend contract (ik dacht nog een jaar) en zal dus nooit meer voor een topbedrag verkocht worden schat ik in. Gunnen bij Veltman, cashen bij talenten

31 juli 2020 om 20:25

Veltman heeft vorig jaar bijgetekend, anders was hij gratis weggegaan. Dus het is 1 miljoen meer dan normaal voor Veltman

Vind het persoonlijk wel jammer alleen is de concurrentie moordend achterin en 8 miljoen toch wel een heel mooi bedrag.

31 juli 2020 om 11:39

De concurrentie is vooral groot voor de twee posities rechts achterin. Zij het dat nu Veltman weg is dat ook al weer een stuk minder is.voor twee posisites links achterin heb je nu alleen Blind, Martinez en Tagliafico waarvan de laatste waarschijnlijk vertrekt.

Mooie verkoop voor Ajax, echt een hoog bedrag wel, en een mooie club voor Botman. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in Frankrijk.

31 juli 2020 om 12:25

Ach jullie hebben Robben gratis :P

8 miljoen is top, hopelijk nog wel iets van een doorverkoop clausule, zou zo maar is een hele goede verdediger in Frankrijk kunnen worden. Zou overmars nog een vervanger gaan halen? Helemaal als Martinez volgend seizoen Lb gaat spelen heb je helemaal geen vervanger voor de wat instabiele blind de laatste tijd.

31 juli 2020 om 11:43

In de tekst staat dat er een doorverkoop percentage bij zit.

31 juli 2020 om 11:55

Top bedrag idd maar zo lukt het natuurlijk nooit om ook maar in de buurt te komen Ajax.
Ajax krijgt zoveel meer voor een speler dan elk andere club doet.
Als je voor Senesi 20 kan krijgen vinden veel mensen het al veel.
Terwijl die bij Ajax 70 miljoen dan waard zou zijn.

31 juli 2020 om 13:14

De Ligt was 75 en had een stuk meer laten zien dan Senesi..

31 juli 2020 om 13:28

En was ook nog is jonger

Nog nooit in Ajax 1 gespeeld en dan dit bedrag ervoor krijgen. Fantastisch werk van Overmars.

8 miljoen voor hem? Tjonge jonge Ajax is wel lekker geld aan het harken zeg. Financieel staat Ajax mijlenver voor op de rest.

31 juli 2020 om 11:57

Tel daar de extra CL miljoenen aankomend jaar bij op en PSV/Feyenoord zijn financieel een lachertje in vergelijking met Ajax. Over het algemeen halen Nederlandse clubs de vCL niet, dus AZ kan ook totaal niet concurreren volgend seizoen. Ik had het al eerder aangegeven maar Ajax moet kampioen worden de komende jaren. Anders is het een regelrechte schande.

31 juli 2020 om 12:23

Wat een onzin schrijf je allemaal zeg. Ten eerste Ajax heeft extreem veel geld op de bank staan. Vele malen meer dan wat ze van de CL krijgen komend jaar. Ten tweede hoeft Ajax geen kampioen te worden, Ajax spendeerd niet al haar geld aan de selectie, Ajax is spaarzaam. Verder ligt het er maar aan hoe alles loopt, een EL of CL campagne die doorgaat tot het einde kan de eredivisie titel zomaar in gevaar grengen. Verder zitten anderen ook niet stil, AZ en PSV hebben nog altijd een heel goed elftal.

31 juli 2020 om 12:37

Met zo een begrotingsverschil niet kampioen worden is een totaal mislukt seizoen. Of vind je een tweede plek voor Bayern, Juventus, Celtic of PSG een geslaagd seizoen? Qua financiële mogelijkheden is Ajax een Bayern en PSV hooguit een BVB. Ajaxfans hebben geen excuses meer om zich in te dekken, kampioenschap moet een zekerheidje zijn nu.

31 juli 2020 om 12:59

Cruijff zei ooit: "ik heb nooit een zak geld een doelpunt zien scoren". En dus is een begrotingsverschil geen garantie op een kampioenschap, noch levert het een 'verplichting' op om kampioen te worden. Ik snap dat je de druk bij Ajax en de fans wil leggen, maar doe dat dan op sportieve gronden.

31 juli 2020 om 13:16

@ Speedy. Ik vind Feyenoord een beter elftal hebben dan PSV momenteel. Maar ben het wel met de Vrij eens, alles minder dan een kampioenschap is een schande voor Ajax.

31 juli 2020 om 13:26

Ja volgens jou idee zal een atalanta en ajax dus ook nooit ver komen in de CL.
Verklaar dan waarom dat wel gebeurd?

8 mil + doorverkoop is zeer netjes. Toch knap van Ajax!

31 juli 2020 om 11:44

Hoeveel door verkoop?

Met alle respect voor Botman hoor, leuke voetballer, maar laten we wel realistisch zijn het is gewoon een veel loggere uitvoering van de Ligt en heeft totaal niet hetzelfde talent in de benen. Dat je acht miljoen vangt voor Botman kan gerust absurd genoemd worden, want hij speelde aardig bij Heerenveen maar ook weer niet heel bijzonder verder. Desalniettemin hoop ik voor die jongen dat hij zich goed ontwikkeld in Frankrijk, Lille is overigens ook een goede stap gebleken voor bijvoorbeeld El Ghazi die daarna naar de Premier League (ja AV speelde ten tijde inderdaad nog championship) kon verkassen, dus ik hoop dat hij zich stormachtig kan ontwikkelen en mijn ongelijk bewijst succes Sven! Overmars goed werk.

31 juli 2020 om 11:38

Wie heeft ooit die vergelijking met De Ligt gemaakt? Helemaal niemand volgens mij.

31 juli 2020 om 11:40

Ik maak zelf die vergelijking? Mag dat van jou?

31 juli 2020 om 11:45

Mag zeker, alleen is het niet te vergelijken. De Ligt was een talent dat je eens in de 10/20 jaar tegenkomt.

31 juli 2020 om 11:40

Hij kost ook maar 10 procent van de Ligt natuurlijk.

31 juli 2020 om 11:43

Inderdaad. Maar zonder minuut in Ajax 1 vind ik dat wel een prijzige gok.

31 juli 2020 om 11:53

Misschien. Maar zo raar is het bedrag toch ook niet voor spelers die het in de subtop goed doen als je kijkt naar de spelers die daar de afgelopen jaren vertrokken. Doan, Vlap, Zeefuik nu, Karavajev, allemaal bedragen die daar in de buurt liggen.

31 juli 2020 om 11:49

Je kijkt ow zo zuur naar mijn haute couture, want mijn haute couture is ow zo duur. Dat Botman niet de Ligt is, is precies waarom Lille hem mag kopen voor dit schijntje. De Ligt was bijna 10x zo duur.

31 juli 2020 om 11:56

Rare reactie , hoe kan je dat nou vergelijken.

31 juli 2020 om 12:12

Ik doelde er meer op dat hij in de verste verte niet de potentie vertoont van de Ligt, ik leg hem uiteraard niet één op één langs de meetlat en ik begrijp ook wel dat de Ligt meer kostte omdat hij op die leeftijd velen malen beter was. Het enige wat ik probeer aan te geven is dat er nu 8 miljoen wordt betaald voor een blok beton die enige jaren geleden nog een paar tonnen zou worden verkocht.

Wat een goede deal zeg. In dit licht bezien snap ik wel dat Ajax zeer coulant is geweest met de transfer van Veltman. Ook voor Botman geen beroerde deal. Heeft in het afgelopen seizoen een prima ontwikkeling doorgemaakt bij Heerenveen. Geen idee of hij het nu ook kan laten zien in Frankrijk maar een club als Lille kan natuurlijk wel de springplank vormen naar een grotere competitie later in zijn carrière.

En weer een nederlander die vertrekt. Niet de beste voetballer, maar het begint wel een vreemdelingen legioen te worden bij Ajax.

31 juli 2020 om 11:57

Zeker. Want na Botman hebben wij alleen nog schuurs, eiting, ekkelenkamp, van de beek, gravenberch, huntelaar, lang en promes over. Met daarnaast nog dest en mazraoui die je ook tot Nederlanders kan rekenen wat mij betreft. Ook komt er nog Nederlandse jeugd aan met kemper, scherpen, de gebroeders timber, hansen en unuvar. Echt een vreemdelingenlegioen inderdaad...

31 juli 2020 om 12:11

Je vergeet Stekelenburg! Maar voor de rest prima gepareerd. Wat een loze bewering van Jasper. Ik ben ook benieuwd wat er volgens Jasper dan moet gebeuren. Als je spelers haalt enkel voor Nederlandse spelers gaan?

31 juli 2020 om 20:28

En Daley Blind dan?

Zo nu al 9 miljoen verdiend met verkoop van Botman en Veltman. Als Dest en Nico ook weggaan haalt Ajax "gewoon" 50 mil op met verkoop verdedigers. Wow. Daar komt op ook verkoop van Ziyech en "gewoon" weer rond 100 mil aan verkopen. Kans groot dat we ook rechtstreeks CL halen. Weer berg geld scheppen voor Dagobert Overmars .

31 juli 2020 om 11:46

@mrkrillin,daar staat tegen over dat Tagliafico (5 mil) Martinez (7 mil) Magallan (9 mil) Schuurs (5 mil) Alvarez (15 mil) Pierie (5mil) en Blind (18 mil) natuurlijk wel gekocht zijn voor diezelfde verdediging wat 62 miljoen heeft gekost. Daarvan kunnen we stellen dat alleen Martinez voorlopig met winst verkocht zal gaan worden normaliter. Al met al is het voor Overmars nog moeilijk om op de verdediging een winstsaldo te realiseren.

31 juli 2020 om 11:48

Tagliafico wordt ook met winst verkocht neem ik aan.

31 juli 2020 om 11:53

Nico gaat ook geld opleveren. En de keeper Onana mag je er toch ook bij rekenen. Winst is redelijk haalbaar.

31 juli 2020 om 12:01

@D-Bergkamp Nico gekocht voor 5 miljoen, maar zal rond de 25 miljoen opleveren Dus winst. Magallan tja hoop een Wobertje. Wissel voor aankoopbedrag verkopen. Maar denk dat Overmars Magallan sws voor minimaal 5 miljoen kan slijten. Schuurs zie ik nog wel basisspeler worden. Mocht hij het niet redden, ook hij kan voor minimaal aankoopbedrag verkocht worden (denk zelfs meer zie Botman). Hij is lang, snel, goede pass. In buitenland komt hij zeker in aanmerking. Alvarez is nog international. Hopelijk breekt hij dit seizoen door. Staat in Mexico ook nog goed op. Als hij niet redt, ook met minimale verlies verkocht worden (wel belangrijk dat hij international blijft). Piere vind ik lastig. Obv afgelopen seizoen in JAJ natuurlijk huiverig, maar was zijn 1e seizoen. Blind in het begin werd ook als niet geschikt geacht door de fans toen hij jong was. Blind heeft zijn investering allang terugverdiend. Je hoeft niet altijd aan spelers te verdienen. Ervaring met kwaliteit van Blind en Tadic is van onschatbare waarde voor Ajax. Verder heb ik geen Mazzroui genoemd. Zijn waarde ligt ook op minimaal 12 miljoen. Daarachter komen nog aantal talenten. We staan qua transferbalans met verdedigers er goed voor.

31 juli 2020 om 12:16

Daar gaat Ajax normaal gewoon minimaal quitte op spelen. Alleen Blind en Magallan gaan normaal weinig restwaarde hebben, waar Blind een topaankoop is die al dubbel en dik geld terug heeft verdiend. Op Tagliafico en Martinez ga je samen makkelijk 30 miljoen winst maken als je ze nu zou verkopen. Dat zou betekenen dat je die 2 voor 42 zou moeten verkopen, dat zou 20 miljoen aan Magallan, Schuurs, Alvarez, Pierie en Blind verdienen betekenen. Dat is meer dan haalbaar, buiten sportief aspect van aankopen als Tagliafico en Blind is het financieel gewoon met uitzicht op positief balans. Daarnaast hebben we laatste jaren best lekker geld gevangen voor verdedigers, spelers als Kristensen was ook een "flop" die gewoon aankoopbedrag op deed leveren, Wober werd winst op gemaakt. En dan de eigen jeugd die goud geld op heeft geleverd. Ik denk dat iemand als Schuurs niet minder dan Botman op hoeft te leveren, waarde is zeker te creëren uit die namen die jij noemt. Alvarez en Schuurs samen kunnen die 20 echt wel op gaan leveren uiteindelijk, alleen Magallan en Blind zoals eerder gezegd zie ik amper transfergeld op doen leveren.

31 juli 2020 om 13:40

@Krilkin, ik ben ene groot fan van Overmars en ook op dit vlak heb ik vertrouwen in hem. We mogen wel benoemen wat tot op heden de mindere successen zijn vooralsnog. Zelf geloof ik in Schuurs/Alvarez. Het is een linie waar in nog verbetering vatbaar is voor Overmars. Nog iets teveel spelers die het (tot op heden) niet gehaald hebben. Tegen wel redelijk forse investeringen.

31 juli 2020 om 23:04

@D-Bergkamp absoluut! Magallan is een miskoop. Bizar want vooraf waren toch veel geluiden dat hij niet geschikt is. Zonde! Maar heb ook vertrouwen dat we hem nog kunnen verkopen en verlies minimaal houden. Verder vind ik ook dat er komende seizoenen geen excuses mogen zijn. Moeten kampioen worden met deze selectie. Geen kampioen gewoon zwaar gefaald. Jongens als Alvarez en Marin moeten komende maanden ook aanklampen. Als Anthony en Kubus echt sensaties worden, dan vergeet ik al die miskopen. Zelfs als Marin toegevoegd wordt aan het lijstje

Overmars zou zelfs zijn schoonmoeder voor 15 miljoen kunnen slijten. Wat een held en wat mij betreft de reden dat Ajax zo goed presteert. Topclubs zitten echt te slapen, als je barca of arsenal bent haal je toch deze man als verloren zoon terug. Chapeau Marc hoop dat je nog lang in Nederland blijft want de eredivisie profiteert hier ook weer van

31 juli 2020 om 11:46

Arsenal wilde hem een tijd geleden ook halen als vervanger van Sven Mislintat, maar Overmars gaf er de voorkeur aan om te blijven op zijn post.

31 juli 2020 om 11:47

Inderdaad. Misschien wel het beste voorbeeld is natuurlijk de transfer van Frenkie, en wat RKC (en Willem II) daar mee hebben kunnen doen. Kunstgras is bij RKC vervangen door natuurgras. Ajax ontvangt veel geld, maar daar sijpelt een klein deel ook weer van door naar de kleinere clubs.

31 juli 2020 om 20:29

Noem 7miljoen maar klein :P

Ja prima, goed verkocht hoor! Maar de spoeling achterin begint nu wel dun te worden.magallan voldoet niet, Schuurs is geen CL niveau, Alvarez heeft het nog niet laten zien, Timber is jong, dus eigenlijk is alleen Blind een zekerheidje. Dat is wel matig hoor!

Hij heeft het over tweede viool spelen bij Ajax, maar komt hij bij Lille dan direct in de basis? Weet iemand dat?

31 juli 2020 om 12:06

Gabriel Magalhaes lijkt me sowieso basisspeler als hij niet transfereert. Daarnaast stond afgelopen seizoen Jose Fonte, de oud speler van Southampton o.a. Hij was aanvoerder maar is wel al 36. Daarnaast hebben ze nog Tiago Djalo die dezelfde leeftijd is als Botman en Soumaoro komt terug uit verhuur. Al met al geen uitgemaakt zaak denk ik.

31 juli 2020 om 12:11

Dat is wel de bedoeling. Ze gaan er daar van uit dat Magalhaes die nu op zijn positie speelt verkocht wordt.

31 juli 2020 om 12:27

Hij krijgt rugnummer 5, dat is wel een teken van vertrouwen lijkt me. Gabriel zou vertrekken en hij zou kanshebber zijn achterin plek te bemachtigen.

Al met al een prima transfer voor vier partijen, want ook Heerenveen heeft hier ook baat bij (percentage van de verkoop). Aan de andere kant, Ajax is nu drie verdedigers kwijtgeraakt, waarvan Pierie het minst bruikbaar was, Veltman zijn transfer werd gegund en Botman de kans zou krijgen zich achter Blind te ontwikkelen, maar dat gaat nu niet door. Daarnaast zit een transfer van Tagliafico en misschien Dest er nog dik in en blijft er dus niet veel over voor de defensie. Timber, Blind, Schuurs, Magallan en de wel of niet middenvelders Mazraoui, Alvarez en Martinez. Dus naast het het nog steeds niet goed bezetten van de nummer 6 positie zijn ook een paar posities achterin hoog nodig aan versterking toe. Martinez linksback back up. Blind back up (timber?), Schuurs Alvarez (magallan overbodig), Mazraoui back up. Dat is het zo'n beetje. In Europa kom je hier niet mee weg. En in de Eredivisie is dit fundament ook niet sterk genoeg.

31 juli 2020 om 12:16

pinko, helemaal eens, het begint achterin echt dun bezaaid te raken, en je moet rekening houden met het vertrek van een dest en zelfs mazraiou. Je moet als ajax zijnde hier meteen op anticiperen anders loop je kans achter de feiten aan te lopen. Tete is beschikbaar voor zo'n 5 mln, die kun je posteren op rechts en centraal, in ieder geval 1 probleem opgelost.

31 juli 2020 om 13:16

Tete is echt niet goed genoeg. Al helemaal niet centraal. Er moet een topper komen die Timber bij de hand kan nemen.

31 juli 2020 om 14:04

Rechts achterin ligt het probleem niet. Daar heb je met Alvarez, Schuurs, Timber, Dest en Mazraoui 5 spelers voor 2 posities. Zelfs als Dest weg gaat heb je daar geen probleem. Links is de spoeling veel dunner. Daar heb je nu maar met blind, martinez en tagliafico maar 3 spelers waarvan er 1 weg gaat. Dat zijn is er minimaal 1 te weinig.

Ik snap niet dat Schuurs hier al wordt afgeschreven. Vorig jaar was eigenlijk zijn1e seizoen in Ajax1 voor zover hij speelde. Daarin heeft hij het echt niet onverdienstelijk gedaan. Dat het allemaal nog stukje beter moet zal niemand ontkennen maar daarbij speelt het ontbreken van voldoende ervaring nog een rol. Al bij al heb ik er nog vertrouwen in dat hij het tegendeel kan bewijzen.

Heerlijk, mooi 800.000 voor ons. Dat kunnen wij ook weer goed gebruiken. Alleen maar winnaars met deze transfer. Goed geregeld Hamstra en Overmars. Dit zie ik graag!

Ook mooi voor Heerenveen. 10 is toch ook een mooi bedrag voor hun! Ruim 800.000 wat met de bonussen ( volgens leeuwarder courant) nog op kan lopen tot 1 miljoen. Dus voor Ajax iets minder dan 8 miljoen. Goede huurconstructie geregeld toen der tijd door heerenveen!

Wat een bedrag , petje af voor Overmars. Was wel goed bij Heerenveen maar had toch ook wel vaak zijn momentjes.

8miljoen is misschien veels te weinig,kijk maar wat van Dijk opgebracht heeft.

31 juli 2020 om 13:03

Gelukkig cashen ze dan in de toekomst ook nog aangezien ze een doorverkoop percentage hebben bedongen. Mocht hij ooit voor een Van Dijk bedrag verkocht worden komt er nog een keer 8 mil bij als ik van 10 procent uitga

Nou als Overmars gewoon veltman voor 9 mln. had verkocht (vorig jaar nog geboden), dan had deze jongen niet hoeven te vertrekken. Had Ajax 24 mln kunnen uitgeven ipv 15 voor een Alvarez die geen verdediger is maar ook geen middenvelder....dat petje af voor Overmars heel de tijd. Hij snapt niet echt wat een beursgenoteerd bedrijf van een bestuurder verwacht. Davinson Sanchez voor 40 mln verkopen en niet meer geld vragen "vanwege het feit dat hij een goede band met Tottenham wil opbouwen". Nu Veltman verkopen voor 1 mln terwijl het een verdediger is met veel champions league en internationale wedstrijden achter zijn naam. Wat heeft een speler er nou mee te maken dat hij voor 1 mln wordt verkocht?? een premier league club die elk seizoen al gewoon aan deelname aan de Premier league 100 mln krijgt, die lacht hier om. En als deze club hem niet wilde kopen voor meer dan 1 mln. dan weet ik niet waarom Veltman naar deze club zou gaan. Ik ben benieuwd welke spelers Ajax voor 1 mln in zijn schoot geworpen krijgt met deze status.. Dan zou er iig een balans zijn in deze waanzin.

31 juli 2020 om 13:05

Wat is Alvarez dan in jou ogen als hij geen verdediger is of middenvelder. Misschien moet Ajax hem dan maar is proberen als vervanger van Onana

31 juli 2020 om 13:12

40 miljoen voor Sanchez was gewoon een heel goed bedrag, Tottenham staat niet bekend dat ze heel veel meer betalen. Het is ook nog een verdediger met 1 jaar ervaring in Nederland. Je ziet ook dat hij best wat fouten gemaakt heeft bij Tottenham en ook niet gevolgd wordt door grotere clubs die hard op zoek zijn naar versterking, zoals Chelsea en City.daarnaast heb je ook nog te maken met een speler, zaakwaarnemer en afspraken die je bij de transfer gemaakt hebt. 40 miljoen was echt een zeer goede deal, hij was zeker niet meer waard.

Een hele knappe transfer. Van Botman had ik sowieso niet de verwachting dat hij Def door zou breken. Niet wendbaar en snel genoeg. Kemper is ook uit de jeugd weg, dus eigenlijk moet er een snelle LCV bij als backup voor Blind.

31 juli 2020 om 13:34

Martinez zal gewoon back up zijn van Blind neem ik aan. Mocht één van die twee wegvallen heb je nog drie rechter centrale verdedigers die je daar kan neerzetten. Vind het niet echt nodig om nog een LCV te halen persoonlijk.

31 juli 2020 om 13:58

Maar als Tagliafico weg gaat dan kan Martinez niet Tagliafico vervangen en ook Blind als die er niet is en als verdedigende middenvelder spelen. Je hebt nu eigenlijk maar 3 splers voor 2 posities waarvan er 1 waarschijnlijk weg gaat. En van de drie overgebleven rechter centrale verdedigers mag magallan weg, en zowel Schuurs als Alvarez zijn geen zekerheidjes die je zo maar even aan de andere kant neer zet. Ergens zal er links achterin iemand bij moeten. Misschien dat Salah-Eddine zijn kans pakt, maar die heeft net een keer bij jong mee gedaan.

31 juli 2020 om 14:30

Ja, indien Tagliafico vertrekt is zeker een linksback of LCV nodig. Momenteel vind ik echter dat je het nog intern kunt oplossen. Met een derde rcv bedoelde ik trouwens Timber. Salah-Edinne zal zich inderdaad eerst bij Jong moet laten zien volgend jaar. Een concurrent voor Martinez lijkt mij dan het beste op linksback.

31 juli 2020 om 16:00

Ik zie Timber meer als rechtsback die ook in het centrum kan spelen. Ik denk dat dat ook de reden is dat Ajax tot nu toe niet vol voor een vertrek van Dest is gaan liggen. Met de (grote) talenten die de afgelopen jaren doorbraken kwamen er al veel sneller verhalen over nieuwe verbeterde contracten naar buiten dan bij Dest het geval is. Timber is eigenlijk te klein als centrale verdediger internationaal. Zeker wanneer je hem naast Martinez zet. Natuurlijk hoeven niet alle verdedigers dik in de 180 of zelfs 190 tezijn, maar het is wel lekker wanneer er in het veld een paar spelers lopen die ook nog een bal weg kunnen koppen. Als je straks een verdediging hebt met Blind van 180 als langste verdediger dan kan iedeen roepen dat spelers in plaats van lang zijn ook goed kunnen timen of springen, maar dan heb je zowel fysiek als qua lengte toch een probleem.

Het is dat het geen 1 april is, anders zou niemand dit geloven. Bizar wat voor bedragen Overmars er uit weet te halen. Echt bizar, 8 a 9 miljoen voor Botman. Mooi voor Ajax, voor het Nederlands voetbal gaat dit op termijn de competitie kapot maken. Ajax blijft bizarre transfersommen ontvangen (vaak 2 a 3 x de realistische waarde) en kunnen hierdoor zoveel meer investeren dan de concurrentie Psv, AZ en Feijenoord dat dat op termijn niet meer bij te houden is. Als je al 8 miljoen voor Botman krijgt, dat krijgt Feyenoord misschien voor hun beste speler (na Berghuis).

31 juli 2020 om 13:43

Zo gek is 8 miljoen voor een jonge speler die het goed doet in de subtop toch ook niet meer? Doan, Vlap, Karavajev, Zeefuik dit jaar, gaan allemaal voor dergelijke bedragen weg. Dan is dit misschien 1 of 2 miljoen meer, maar zeker niet een factor 3. Buiten super talenten als de Ligt en de Jong krijgt Ajax ook niet veel meer voor zijn spelers dan Psv. De transfer sommen van Bergwijn en Lozano zijn niet heel anders dan die van Ziyech en straks iemand als vd Beek en dat zelfde zal in de toekomst voor Malen gelden en daarna eventueel Gakpo. En Feynoord gaat ook gewoon 20 miljoen of meer krijgen voor senesi en kokcu in de toekomst.

31 juli 2020 om 14:26

Ik snap wat je zegt, maar het klopt niet. Dit zijn allemaal spelers die minimaal 2 volledige seizoenen iets hebben laten zien en zich die seizoenen hebben doorontwikkeld en niet 2/3e van een seizoen met ups en downs. Tevens vind ik (maar dat is persoonlijk) dat de benoemde spelers meer hebben laten zien dat Botman. Tel daarbij de coronacrisis op en dan vind ik dat het een enorm hoog bedrag is. Ik zal het zo zeggen, als Botman niet gehuurd was van Ajax maar vanuit de opleiding bij Heerenveen was doorgebroken dan had Lille van zijn leven niet dat bedrag betaald. Kik Pierie (die ook meer wedstrijden gespeeld heeft) heeft bijvoorbeeld 4 miljoen euro gekost, dat is de helft!!! En deed het zeker niet minder dan Botman.

31 juli 2020 om 15:44

De overige spelers die opvielen bij Heerenveen afgelopen seizoen zoals veerman en ejuke moeten ook iets dergelijks kosten die lopen daar ook pas een seizoen. Pierie had een jeugdcontract van nog 1 jaar en moest dus of verlengen of verkocht worden en daarnaast zit er een fors doorverkoop percentage op de transfersom. En ook zeefuik en Karavajev hadden beiden ook nog maar een eenjarig contract. Botman had net in maart een nieuw contact getekend tot 2023. Zelf vond ik Botman juist veel beter bij Heerenveen dan Pierie. In het verhaal rond corona crisis kortingen geloof ik niet meer. Als je ziet welke bedragen er nu al rond gaan terwijl in de meeste landen de transferwindow formeel nog niet eens open is en door loopt tot begin, of in de PL zelfs midden, oktober dan is er helemaal geen sprake van een corona effect. Niet in de grote landen in ieder geval. Misschien dat als hij direct uit de jeugd van Heerenveen was gekomen dat hij voor 1 of 2 miljoen goedkoper was geweest maar echt niet de helt.

31 juli 2020 om 16:11

Je vergelijkingen kloppen niet eerlijk gezegd. Ik denk ook dat een Veerman niet verkocht wordt want ik zie geen club die dat gaat betalen voor 2/3e leuk jaar eredivisie. Ejuke maakt natuurlijk wel meer indruk dan Botman en had al 3 seizoenen Zweden erop zitten. Ejuke is daarnaast een aanvaller (die meer waard zijn) en heeft recent nog ruim 2 miljoen euro gekost. Dus voor hem is zo'n bedrag ook echt wel te rechtvaardigen. Karavaev had nog een contract voor 2 seizoenen, niet voor 1 seizoen en speelt nu voor de kampioen van Rusland. Daarnaast is hij als Rus aan een Russische club verkocht. Daarnaast had hij ook ervaring opgedaan bij Sparta Praag en andere clubs en had Vitesse een transfersom voor hem betaald. Voor Zeefuik vragen ze 6 miljoen (moeten ze ook nog maar krijgen) en vind ik persoonlijk ook echt meer indruk maken dan dan Botman. Zou ook voor Ajax of PSV een goede optie kunnen zijn. Botman wordt niet genoemd als optie bij zulke clubs. Pierie had idd nog 1 jaar contract maar had op zijn 18e al 2 seizoenen basis achter de rug. mbt Corona moet nog blijken, met name aan de onderkant vh profvoetbal zul je dit wel merken denk ik.

31 juli 2020 om 16:53

Lille is toch ook een mooie club? dat is gewoon subtop in Frankrijk, dat is zelfs nog een categorie hoger dan PSV of Feyenoord of waar die andere spelers naar toe gingen - of kunnen. Je kan het stuk over Zeefuik ook omdraaien, hij is al 22 en loopt nog steeds "maar" bij Groningen. Grote talenten waren al eerder vertrokken. Botman is misschien niet een typisch nederlandse verdediger die goed aan de bal is, maar wel een echte verdediger, dat valt in een hoop landen meer op dan een verdediger die ook nog een leuke paas kan geven. Dat jij het niet direct de beste vergelijkingen vindt dat mag, maar dat betekend niet dat ze er niet zijn. 6 tot 8 miljoen is gewoon heel normaal tegenwoordig voor spelers uit de subtop, zeker voor spelers uit de subtop die naar een leuke buitenlandse club of naar Ajax gaan. Denk bijvoorbeel ook aan Sinkgraven, die kostte 5 jaar geleden al 7 miljoen (volgens sommige bronnen zelfs 9) en had op dat moment ook pas een jaar in de eredivisie gespeeld.aan de onder kant van de markt zul je wel iets zien van Corona. Maar Lille is gewoon de nummer 4 van frankrijk en daarmee zeker geen onderkant van de markt. Die hebben net Osimhen verkocht voor een bedrag wat via bonussen e.d. op kan lopen tot 80 miljoen.

31 juli 2020 om 17:52

Lille is een hele mooie club! Maar je vergelijking snap ik niet helemaal. Lille staat 189e op de eufa ranking en PSV 40e......en dan zou PSV een categorielager zijn..? Laatste 5 kampioenschappen gingen er 3 naar Psv, wanneer is Lille voor het laatst kampioen geworden?ze hebben zelf ook een Overmars in dienst overigens gezien de laatste uitgaande transfers.idd ze zijn niet de onderkant vd markt, dat bedoelde ik ook niet te zeggen.ik denk dat Zeefuik verder gaat komen dan Botman. Maar we zullen zien!

31 juli 2020 om 18:17

Die Uefa ranking zegt ook niet alles natuurlijk. Daar staat go ahead eagles nog 155ste en dan zou Inter ook een stap achteruit zijn ten opzichte van Psv. Lille heeft een begroting die bijna 2 keer zo hoog is als die van PSV en speelt in een grotere competitie. Als je prijzen wilt winnen kun je beter in de eredivisie blijven bij Psv, maar sportief en financieel is de uitdaging in de franse subtop veel groter.

31 juli 2020 om 19:27

Zo kan je alles uit verband trekken, dat slaat nergens op wat je zegt mbt GAE en Inter, los dat het gewoon feitelijk niet klopt.maar als je theorie is dat elke suptopper in één van de topcompetities (dl, IT, P EN en FR) sportief een vooruitgang is tov de top van NL (psv, Ajax, Feyenoord en AZ) dan heb je gelijk. Ik ben echter te chauvonistisch om daarin mee te gaan en weiger te geloven dat Lille een vooruitgang is tov PSV of Ajax bijvoorbeeld. Ook al hebben ze een hogere omzet dan die 2 clubs en spelen ze in een mindere competitie. Als je in Frankrijk van zijn leven niet meedoet om de titel (uitzonderingen daargelaten) dan ben je m.i. niet een stap omhoog. En volgens de eu ranking dus ook niet.

1 augustus 2020 om 01:41

Misschien niet op de ranking voor 20-21. maar in de ranking over 5 jaar tm 2020 staat GAE op de Uefa website 155ste en Inter 51ste. En natuurlijk is een stap naar de subtop in een grotere competitie gewoon een stap vooruit, zeker wanneer je daar naar de subtop gaat. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat een overgang van HJK Helsinki wat elk jaar kampioen wordt naar de Nederlandse subtop geen stap vooruit is omdat je niet mee doet om het kampioenschap terwijl die club in alle andere opzichten kleiner is dan de bovenste helft van de Kkd. Dudelange uit luxemburg staat boven de hele Nederlandse subtop omdat het elk jaar in Europa uit mag komen, denk je echt dat die spelers liever in Luxemburg spelen om het kampioenschap dan dat ze naar Vitesse of Groningen kunnen waar ze nooit kampioen worden en mogelijk ook geen europees voetbal spelen? Dat slaat toch nergens op en dat geloof je toch zelf ook niet... En toch is het precies hetzelfde als wat jij hierboven aangeeft.dan zouden clubs als wolfsburg, Atalanta, Frankfurt, Marseille, Everton e.d. ook geen stap vooruit zijn ten opzichte van Psv? Sorry maar dat is complete onzin...

Goed bedrag, hoop wel dat Magallan ook nog vertrekt anders had ik liever Botman gehouden.

erg zonde imo. ik vond die jongen wel talentvol. hij viel nooit echt op bij Heerenveen omdat hij niet betrokken was bij veel cruciale fouten en hij is 1.93 meter lang. ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in Ligue 1

Lille is een grote club in Frankrijk zowel voor Botman en Ajax is dit een uitstekende deal.
Zal wel een behoorlijke Aanpassing voor hem worden. Ligue1 is physiek een zware league, kijken hoe hij zich aanpast

Dat ze 8 miljoen krijgen voor alleen een talent vind ik een pluim waard voor Overmars. Maar of Ajax hem eigenlijk had moeten verkopen zal de toekomst uitwijzen. Ik lees ook veel over compensatie voor de transfer van Veltman, maar Ajax gunde Veltman de transfer en maakte daarom zijn prijs wat lager. Bovendien is veltman veel ouder, had een kort lopend contract (ik dacht nog een jaar) en zal dus nooit meer voor een topbedrag verkocht worden schat ik in. Gunnen bij Veltman, cashen bij talenten waar Ajax (blijkbaar) niet genoeg vertrouwen in heeft. Overmars 4 President.

Sven is een goede verdediger op de eigen 16. Op de middellijn met diepte in zijn rug komt hij snelheid en techniek tekort. Wel een hele goede kopper en fysiek een zeer sterke gozer. Heel veel succes in Frankrijk. Het is je gegund!

Ben erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Dit ga je dan toch volgen. voor deze bedragen koopt Ajax ook spelers die floppen. Is in ieder geval een speler die zich ontwikkeld en je weet nooit waar dit kan eindigen. Wens hem veel succes.

Een speler verkopen voor ronde de 8 miljoen die nog geen seconde in het 1e speelde, dan heb je het heel goed gedaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren