Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona beraadt zich op stappen na opmerkelijk telefoontje van Arthur

Laatste update:

Arthur Melo heeft besloten niet meer voor Barcelona uit te willen komen in het restant van de Champions League, zo melden diverse Spaanse media. De middenvelder, die na het seizoen geruild wordt met Miralem Pjanic van Juventus, verscheen maandag niet bij de verplichte coronatest van zijn Spaanse werkgever en heeft telefonisch laten weten in Brazilië te willen blijven. Barcelona ziet de absentie van Arthur als contractbreuk en beraadt zich op stappen.

Arthur speelde na het bekend worden van zijn transfer naar Juventus geen minuut meer voor Barcelona. De middenvelder hoefde van trainer Quique Setién niet mee te reizen naar het laatste competitieduel van Barcelona bij Alavés (0-5 winst), maar werd vanaf maandag weer terugverwacht in Catalonië. Barcelona heeft Arthur erop gewezen dat zijn contract loopt tot en met het einde van het Champions League-seizoen, maar de Zuid-Amerikaan lijkt zich daar niets van aan te trekken.

Volgens Radio Catalunya voelt Arthur zich incorrect behandeld door het bestuur van Barcelona, dat hem onder druk zou hebben gezet om een overgang naar Juventus af te ronden. De verkapte ruildeal tussen Arthur en Pjanic werd volgens diverse Spaanse media door het bestuur van Barça niet geïnitieerd om sportieve redenen, maar om de begroting van dit seizoen sluitend te kunnen krijgen.

De houding van Arthur, die eerder al geeuwend werd gefotografeerd op de reservebank, wordt door Barcelona niet begrepen, temeer omdat Pjanic zich wél volledig blijft inzetten voor Juventus, en in het kampioensduel tegen Sampdoria (2-0 winst) in de basis stond. Barcelona begint deze week aan de voorbereiding op het returnduel met Napoli, dat op zaterdag 8 augustus plaatsvindt. In februari eindigde de heenwedstrijd in Italië in 1-1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou ook niet spelen als je ziet hoe schandalig ze met hem om zijn gegaan, akkoord hij heeft door o.a blessures en door zijn capriolen buiten het veld niet gered. Maar hoe ze hem de uitgang hebben uitgewerkt verdient geen schoonheidsprijs.

27 juli 2020 om 21:20

Klopt, maar je hebt een contract waar je aan te houden..

27 juli 2020 om 21:39

Dat is de zakelijke kant ja. Als je naar de menselijke kant van het verhaal kijkt is zijn standpunt echter begrijpelijk. Echter weet je dat dit kille bestuur hier ook weer zo een gerechtelijke soap van zal maken. De sympathieke club die het ooit was of in ieder geval uitstraalde te zijn, is Barça allang niet meer. Het is gewoon een koude, puur zakelijke, frauduleuze, dreigende, kille club geworden.

27 juli 2020 om 22:17

Laten we hopen dat een nieuw bestuur daar weer verandering in kan brengen. Want buiten een handjevol spelers (frenkie, Jordi Alba, Suarez, Puig en Ter Stegen) heb ik ook totaal geen gevoel meer bij dit elftal.

27 juli 2020 om 23:07

Laat je Messi nou express buiten beschouwing? Die geeft voetballend toch veel meer om voor te voelen dan bijv. Suarez? Volgend jaar hopelijk nieuw elan met Trincao, Pedri en een Fati die zich meer ontwikkeld. Hopen dat Araujo en Todibo kansen krijgen. Ene kant goed dat er geen cent te makken is, dan verplicht op je jeugd terugvallen.

27 juli 2020 om 23:17

Garrincha je bent teveel in de mythe gaan geloven. Op t moment dat Barça moet leunen op la masia is dat het einde. Er is nooit voldoende talent daaruit gelopen op 1 lichting na. Daarna liep er weer middelmaat uit zoals montoya SergiRoberto tello bartra etc. Dit is trouwens bij elke jeugdopleiding t geval. Eigen jeugd is een mythe, stop met geloven

28 juli 2020 om 00:37

Alba/grimaldo, Piqué/garcia, Lenglet/Umtiti, Bellerin/Roberto, Busquets/Olmo/Puig/Thiago/de Jong/Alena, Fati/cucurela/duelofeu, Suarez/Griezmann, Messi/adama Traore. Zo kom ik wel aan een aardig jeugdelftal met maar een paar aankopen.

28 juli 2020 om 02:24

Ja en daarbij moet je ook rekening houden dat niet iedereen bij Barca doorbreekt. Hoeveel van die jongens hebben hun ontwikkeling ergens anders gemaakt en hoeveel zijn er nou echt bij Barca doorgebroken? Bellerin, Olmo, Traore, García, Grimaldo zijn allemaal niet doorgebroken bij Barca.. dan kan Ajax ook Bergwijn, Malen etc. gaan toevoegen. Terwijl bv Bergwijn duidelijk pas stappen heeft gezet in Eindhoven.. en zo die andere spelers ook bij andere clubs. Bij Barca hadden ze waarschijnlijk niet dezelfde kansen gehad en dat moet je ook in perspectief stellen..

28 juli 2020 om 06:30

Kelderklass.. “Met een paar aankopen” zegt hij toch! Lezen is moeilijk!

27 juli 2020 om 21:20

Als je dan toch zo op je strepen gaat staan, dan moet hij ook aangeven dat hij geen loon meer hoeft te hebben voor zijn laatste weken.

27 juli 2020 om 21:32

Inderdaad. Werkweigering, dus onbetaald verlof en een flinke boete geven.

27 juli 2020 om 21:21

Wel jammer had graag een middenveld gezien dat bestond uit Frenkie, Arthur en Puig. Vidal en Busquets zijn er niet bij. Dus zal het vast Frenkie, Rakitic en Puig worden.

27 juli 2020 om 21:21

Welke capriolen heeft hij buiten het veld gedaan? Ik weet hier niets van. Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid.

27 juli 2020 om 21:23

O.a. regelmatig in het uitgaanscircuit gespot en vloog even op en neer naar Neymars feestje volgens mij zonder toestemming..

27 juli 2020 om 21:24

Hij is niet vies van het nachtleven. Had dit seizoen ook nog een SOA opgelopen waardoor hij niet kon spelen

27 juli 2020 om 21:27

Hij heeft sowieso problemen met zijn fitheid, meestal is de pijp bij Arthur na 60 minuten leeg. Hij is meerdere malen door Barcelona op de vingers getikt. Hij begon het seizoen met een soa waardoor hij het begin van het seizoen miste.Is gaan skiën terwijl hij geblesseerd was, zeer regelmatig te vinden geweest in Parijs om te feesten met zijn maatje Neymar, dit is zelfs een keer gebeurd een aantal dagen voor een Clasico.

28 juli 2020 om 00:44

Kortom een echte Braziliaan dus

27 juli 2020 om 21:39

@El_Guaje7, en het risico lopen geblesseerd te raken waardoor je voor de nieuwe werkgever en kans niet de voorbereiding mee kan maken? Het is absurd dat Barcelona hem überhaupt nog terug verwacht. Nee het enige dat hier onbegrijpelijk is dat is de houding van Barcelona hier in.

27 juli 2020 om 21:45

@D-Bergkamp, klopt, de club die spelers vaak opstookt tegen hun werkgever in de hoop een aankoop te forceren (Dembélé, Coutinho) wil nu de indruk wekken dat contract heilig zijn en altijd gerespecteerd moeten worden. Trieste club. Zo zonde dat de club zo is afgegleden qua morele standaards. Niks lijkt daar meer onmogelijk qua chaos.

27 juli 2020 om 21:49

@De Toekomst, ze vragen van Arthur om te reizen tijdens de Corona crisis wat niet geheel risicoloos is. waarschijnlijk om toch niet te spelen. Oftewel nutteloos. Speelt hij wel zijn er voldoende risico’s op blessures. Beiden wil Arthur logischerwijs niet riskeren voor een werkgever die hem compleet respectloos behandelt.

27 juli 2020 om 21:54

@D-Bergkamp, je doet alsof je mij daarvan moet overtuigen, maar ik denk er gewoon hetzelfde over hoor

27 juli 2020 om 22:58

Dberg & Toekomst / Jullie schreeuwen naar elkaar in overeenstemming, dat gebeurt hier wel vaker hahah. Wel een uitstekend punt hoor, eerst zelf spelers opzetten om transfers te forceren en nu Arthur zo op de vingers willen tikken. Ik had hier als club zijnde niet eens een big deal van gemaakt, gewoon verder gaan met het leven, hij is toch al verkocht

27 juli 2020 om 21:40

hoezo is er schandalig met hem om gegaan? hij presteerde al een tijdje niks bijzonders en Barca heeft hem vervolgens aan Juve verkocht in die halve ruildeal met Pjanic

27 juli 2020 om 21:59

Onder druk gezet tot hij toegaf en bij Juve tekende. Ook gewoon het feit dat ze hem verhandelen zodat barto en co niet zelf financieel moeten opdraaien voor hun wanbeleid is niet heel netjes. De hoge piefen maken er een zooitje van en zetten hem vervolgens onder druk om bij Juve te tekenen terwijl jij meermaals aangeeft bij je droomclub barca te willen blijven. En waarom? Zodat ze zelf niet uit hun eigen zakken voor hun wanbeleid moeten opdraaien, walgelijk toch?

27 juli 2020 om 22:01

Dat ook allemaal ruim een maand geleden omdat het boekjaar ten einde kwam maar dan wel doodleuk verwachten dat hij zich nog 6 weken inzet voor de club waar hij vanwege egoïstische beweegredenen is weggepest... te idioot voor woorden dat ze hier nu van opkijken. Pjanic doet het wel natuurlijk. Maar die vertrekt op een goede manier bij Juve. Daar was de deal bij beide partijen gewild.

27 juli 2020 om 22:36

@real8madrid leuk en aardig maar Barca moest dus een salaris gaan doorbetalen waar ze het niet in zagen zitten als ze hem hadden gehouden, omdat hij toevallig niet wilde vertrekken bij Barca. dat gaat geen enkele club ter wereld doen. elke club loost de spelers waar ze niet tevreden over zijn

27 juli 2020 om 22:56

Nouja, bestuur zag het niet in hem zitten. Vaak genoeg dit seizoen opgesteld geweest. Ik kan niet echt zeggen dat hij zo ongewenst is zoals enkele hem doen lijken. Overigens klopt dat laatste wat je zegt niet. Zelfs bij een miskoop zul je zijn contract moeten respecteren. Denk alleen dat het voor spelers makkelijker is om met bestuurlijke druk om te gaan als ze rond de 30 zijn, ipv een 23/24 jarige.

27 juli 2020 om 23:47

dat klopt wel maar dan had Arthur waarschijnlijk vanaf dat moment in het tweede ofzo zijn minuten gemaakt

28 juli 2020 om 02:30

@japie_krekel, dat is toch de omgedraaide wereld? Die jongen heeft een contract en moet maar weg omdat het bestuur van Barca hun zaken niet op orde heeft. Dat heeft echt niks te maken met sportieve beweegredenen want anders ruil je geen 31-jarige Pjanic voor een 23-jarige Arthur.. Pjanic is trouwens ook geen uitblinker bij Juventus. Zie bv Ozil en Sokratis die weigeren te vertrekken bij Arsenal omdat ze liever nog een dik betaald contractjaar krijgen. Of Bale bij Real Madrid, bogarde bij Chelsea (wel wat langer geleden). Als het de clubs uitkomt en ze willen een speler houden dan wijzen ze naar het contract maar als ze spelers willen weghebben dan is dat contract opeens niet meer belangrijk? Barca heeft hierin gewoon verkeerd gehandeld en als ze hier een zaak van maken dan zijn ze nog triester dan ik dacht. Hoop dat er snel orde op zaken wordt gesteld binnen Barca want dit doet echt afbraak aan een geweldige club..

28 juli 2020 om 02:47

@tilburg013 natuurlijk maar we zijn naief om te denken dat clubs niet puur denken in hun eigen belang. ze staan op de barricades als een zaakwaarnemer en speler onder een contract uit willen om naar een andere club te gaan, maar als een speler zijn contract wil uitdienen en een stap weigert naar een andere club wordt hij op de tribune of naar het tweede gezet. dit geef ik al heel lang aan. clubs zijn geen haar beter als zaakwaarnemers en spelers want uiteindelijk denken ze ook puur en alleen in hun eigen belang

28 juli 2020 om 11:46

Eens!

27 juli 2020 om 22:04

We weten niet wat er allemaal heeft gespeeld. We weten dat hij niet altijd voor zijn sport leefde. Misschien komen we dat ter zijner tijd te weten. Setien passeert hem ook niet zomaar. Hij staat bekend als een eigenreide Asturier, die hebben in Spanje de reputatie dat ze wat koppig kunnen zijn. Net als Luis Enrique overigens.

27 juli 2020 om 22:59

Visca / Setien was idd niet echt fan van hem, hij speelde amper onder Setien, maar het zal er ook mee te maken hebben dat hij een concurrent voor Frenkie was, en speel die er maar is uit

27 juli 2020 om 23:33

De Spaanse kranten zeggen dat Setien hem niet opstelt omdat hij liever investeert in een speler die er volgend seizoen nog is. Lijkt redelijk plausibel.

28 juli 2020 om 04:49

Visca....

Setién komt uit Cantabria en niet uit Asturië. Daarnaast vraag ik me af hoe je er bij komt dat Asturiërs de reputatie zouden hebben koppig te zijn.

27 juli 2020 om 22:36

Niet elke goede speler die wat minder spelminuten krijgt (mede vanwege issues buiten het veld, matige prestaties, blessures en zware concurrentie) is per definitie schandalig behandeling

28 juli 2020 om 02:47

Ach wat sneu voor die jongen. Tranen schieten in mijn ogen, wat moet die man onmenselijk lijden zeg. Die gast krijgt elke maamd tonnen op zijn rekening gestort om een paar uurtjes per dag wat te ballen. Ga gewoon naar de training en zit je laatste wedstrijdjes uit op de bank. Wat een lamzak.

En de Barcelona soap duurt maar voort. Die jongen gaf aan niet weg te willen, moest verplicht worden verkocht. Is dan terecht ontevreden en ongemotiveerd. Natuurlijk kunnen we zeggen dat hij zich gewoon nog aan zijn contract moet houden, maar het menselijke in mij begrijpt hem volkomen.

27 juli 2020 om 21:27

Goh, snap dat je er geen zin meer in hebt maar als tijdens je opzegperiode ga je je toch ook niet ziek melden? Ook al is de motivatie vaak compleet weg dan.

27 juli 2020 om 21:35

Klopt maar je ziet te vaak dat t toch gebeurt. Dit is gewoon reden om loon niet uit te betalen en voor toekomstige clubs om dit in hun beslissing mee te nemen. Hun cv is gewoon openbaar

27 juli 2020 om 21:36

Tja, op de manier waarop hij is weggewerkt zou je je kunnen bedenken dat er enige rancune is.

27 juli 2020 om 21:41

@ConchaEspina, Arthur ziet noodgedwongen kansen bij Juventus en wil daar geen risico mee lopen door nog voor een club te moeten spelen die hem weg wilde. Zijn toekomst ligt, door Barcelona bijna verplicht, in Turijn. Gun hem dan op zijn minst de volledige medewerking om daar goed te starten. Het zou Barcelona sieren als ze dit zelf hadden aangeraden.

28 juli 2020 om 15:28

Volledig mee eens daarmee hoor. Maar het lijkt mij dat ze daar contractueel toch afspraken over moeten maken tussen de clubs. Voor hetzelfde scheurt hij zijn kruisbanden af in de volgende CL wedstrijd. Maar doordat hij nu moet 'dwarsliggen' komt hij in een slecht daglicht.

Natuurlijk is het niet netjes als je onder druk wordt gezet, maar zulke gedrag is onacceptabel. Pas als je niet meer betaald wordt kan ik het begrijpen, dit is gewoon werkweigering en ik zou als ik Barcelona was ook gewoon niet meer doorbetalen, ook goed. Hij is toch al verkocht

Hij is inderdaad niet correct behandeld door het bestuur. Echter als je zo gaat gedragen moet je van tevoren uberhaupt geen contract tekenen. Als ik Barca was zou ik het laten gaan, arthur opstellen heeft nu toch geen zin die scoort met deze mentaliteit nog eerder een eigen goal om barca nog een trap na te geven. Gewoon een boete geven vanwege werkweigering. Ze kunnen toch niet veel anders. Maar dit ziet er ook niet mooi uit op conto van arthur.

27 juli 2020 om 21:26

Bff / de woede zal diep zitten bij hem, althans daar ga ik wel van uit. Hij wilde in eerste instantie niet weg maar die voorzitter heeft hem gewoon onder druk gezet en dan kan het snel gaan. Dit gebeurde ook bij Rafael van der Vaart, die moest verkocht worden zodat Di Maria gekocht kon worden, en Raf wilde helemaal niet weg, nou toen heeft hij de wind van voren gekregen. Ze zetten je gewoon voor het blok en geven je een ongemakkelijk gevoel zodat je binnen no-time zelf weg wil

27 juli 2020 om 22:56

Vidal en Rakitic werden ook lang gelinked aan Juventus (of Inter) en hadden een tijdje ook minder speelminuten door zware concurrentie op middenveld. Uiteindelijk zijn ze gebleven en hebben ze zich teruggeknokt in de basis. Niemand kan je dwingen een contract te tekenen. Arthur zou zich echt een beetje collegialer en professioneler kunnen opstellen. Je bent nu 3 overwinningen verwijderd van CL finale.

27 juli 2020 om 23:01

Ach / Klopt, niemand kan je dwingen om een contract te tekenen, maar die president heeft hem wel een ongemakkelijk gevoel gegeven en hem min of meer naar Juve toe gedirigeerd, dus ik vind het te makkelijk om te zeggen dat er niemand druk op hem heeft gezet

27 juli 2020 om 21:46

Tja, dit is wat vergelijkbaar met Lukaku die op training van Anderlecht verscheen terwijl hij onder contract stond van Manu. Je ziet hoever het geleid heeft met louter een boete...uiteindelijk is dat peanuts vergeleken met wat ze verdienen. Echter zou ik me hier niet door laten kennen en het gewoon zo laten als club zijnde. Hij is bovendien niet meer voorgekomen in de afgelopen wedstrijden en is hij al verkocht. Pjanic bevindt zich in een normale situatie dus dat hij blijft gaan is omdat hij correct behandeld werd. Arthur laat zich wel kennen, maar het verhaal heeft twee kanten.

27 juli 2020 om 22:49

Wat ik dan niet snap is waarom je dat niet meteen opeist. Dat je na de comp. bv. niet meer hoeft op te komem dagen. Beetje zuur dit. Hij is al aardig gebonjourd en dan dit er nog bij. Weet niet wat er van waar is maar het zou wel erg triest zijn van barca dan.

27 juli 2020 om 22:59

Helemaal niet triest. Arthur is slecht behandeld, niet onrechtmatig!!! Er zit een verschil tussen. Wat is het punt van een contract als je er niet aan gaat houden? Dan had arthur gelijk die hele meneer moeten zijn en zeggen je hoeft mij ook niet meer te betalen. Ik heb mezelf zelfs nooit bij sh it bijbaantjes waar ik het minimumloon kreeg niet zo gedragen. Arthur heeft blijkbaar nog verplichtingen bij de club, hoe gering die ook zijn.

27 juli 2020 om 23:03

Bf / Nou ik weet niet precies hoe dit gelopen is , maar zoals Werner en Ziyech wilde niet meer voor hun club spelen omdat ze al een transfer te pakken hadden, toen zei iedereen dat ie t wel begreep. Dit is toch min of meer het zelfde? Maar nu is het opeens de ergste zaak van de wereld. Werner speelt ook geen CL voetbal meer met Leipzig, omdat hij geen risico wil nemen. Misschien is dit ook zo bij Arthur?

28 juli 2020 om 02:33

Van Werner vind ik het zelfs nog veel erger. Arthur is weggepest en speelt totaal geen rol meer. Werner kan gewoon nog de CL winnen met Leipzig en laat zijn club gewoon totaal in de steek. Knock outs is ook maar 1 ronde dus dat zijn maximaal 3 wedstrijden. En wat voor mentaliteit heb je nou als je de kans om de CL te winnen laat liggen? Chelsea zie ik hem de komende jaren in ieder geval niet winnen dus dat vind ik echt onbegrijpelijk. Arthur speelt geen rol meer bij Barca dus van hem begrijp ik het volkomen..

Wat maakt dat bestuur er toch een puinhoop van. Deze jongen eerst zo ondankbaar behandelen na al zn goede wedstrijden voor Barca en nu verrast zijn dat hij niet meer de motivatie heeft om nog voor Barca te spelen. En dan nog huilebalken en dreigen met een rechtszaak. Waar is de goede moraal?

27 juli 2020 om 21:27

Holl / Moraal is ver te zoeken, ik had hier niet eens een big deal van gemaakt als ik de club was. Hij is toch al verkocht, en iedereen weet hoe de kaarten geschud zijn, gewoon een boete geven en verder gaan met het leven lijkt me

27 juli 2020 om 21:59

@insidermadrid dat lijkt me inderdaad de juiste aanpak want waarom weer laten escaleren en voor nog meer gedoe zorgen.

27 juli 2020 om 23:04

Hol / Ja idd. Het lijkt wel alsof dit bestuur kicked op negatieve aandacht, dit is toch iets wat je prima intern kan regelen en wat nooit uit hoeft te lekken.

27 juli 2020 om 21:37

Mijns inziens ligt t niet aan t bestuur maar aan de spelersgroep. Er zit een oude garde met teveel macht. In 2010 was dit prima maar inmiddels zijn de resultaten er ook niet meer naar. De ruzie tussen melo en Messi is aanleiding dat t inmiddels zo geëscaleerd is. Hoop dat t bestuur die machtsbalans aanpakt in de spelersgroep.

27 juli 2020 om 22:06

@bochherief Je snijdt een belangrijk punt aan van de macht van Pique, Messi en Busquets. Natuurlijk zijn ze ongelofelijk belangrijk geweest voor de club maar inmiddels zijn ze niet meer de fristen en gaat het ze vooral nog maar om macht. Er zijn veel betere alternatieven voor Pique en Busquets voor handen, spelers waardoor het elftal meteen veel frisser en beter zou functioneren, maar die krijgen de kans niet. Je ziet ook dat er echt angst is voor Messi bij de spelers in het elftal waardoor ze niet op hun best kunnen functioneren. Iedereen passt zodra ze kunnen naar Messi die driedubbel gedekt staat terwijl er links en rechts spelers totaal vrij staan maar niet eens om de bal durven te vragen. Voeg daar een bestuur aan toe dat niet capabel lijkt en waar goede moraal soms ver te zoeken lijkt en je hebt een cocktail voor ellende

27 juli 2020 om 22:11

helemaal eens holland8, geen speld te krijgen in je betoog. ik zou zelf messi behouden maar al zn vriendjes verkopen. en messi bij alleen een astronomisch bod van de hand doen. die groep is te groot en te machtig, dit is een management verhaal. de trainer moet ballen tonen maar setien heeft dat helemaal niet. een mourinho, conte type zou dit wel doen.

27 juli 2020 om 21:59

Echt goede wedstrijden zijn op 1 hand te tellen. Hij kwam als de nieuwe Xavi maar Xavi gaf zijn balletjes breed geblindoekt.

28 juli 2020 om 10:37

Dat heeft ook eventjes geduurd he. Xavi kreeg langer de kans om zijn klasse te ontwikkelen en zat in een veel uitgebalanceerder team.

Niet netjes van ‘m, maar aan de andere kant zou hij toch geen minuten meer krijgen. Benieuwd of Barca dit doorzet, ze staan in hun recht maar of het ook het meest fatsoenlijke is om te doen bij een speler die als ik de berichten mag geloven grotendeels tegen zin in een ruildeal is afgescheept

27 juli 2020 om 22:04

Dan moet je alsnog doen wat de club van je vraagt tot je officieel geen speler meer van de club bent. Dit is gewoon werkweigering, prima maar dan moet je ook geen loon eisen...

Het bestuur is wel bezig afbreuk te doen aan de naam Barcelona. Stel je toch eens niet zo ontzettend aan daar.

27 juli 2020 om 21:46

Tsja, ik denk echt dat er verkiezingen en een rigoureuze ommezwaai nodig zijn om weer een beetje de sympathieke club te worden die het ooit was. Het huidige bestuur is verschrikkelijk. Elke gelegenheid om de club nog verziekter over te laten komen grijpen ze met 2 handen aan...

28 juli 2020 om 04:43

Zelfs wanneer de club in haar recht is, ga jij ze nog bekritiseren. Moet je toch kunnen.

28 juli 2020 om 13:27

Stel je voor dat je in je recht kan staan en alsnog afbreuk aan je naam er mee doet. Wat een godswonder dat zoiets mogelijk is he?

28 juli 2020 om 13:36

Dat mag jij dan vinden, wonder boy. De club is voor een keer niet de boosdoener hier, dus logisch dat ze dit niet zomaar laten. Dat had Arthur zelf ook wel ingecalculeerd. Op die manier kunnen veel spelers doen wat ze willen. Dus afbreuk op de naam Barcelona? Hou op man.

Ik vind die laatste alinea een beetje raar. Van Setien hoefde Arthur niet mee te reizen naar Alaves. Oke prima. Maar het bestuur vind het opmerkelijk dat Arthur er geen trek in heeft en een vb. moet trekken van Pjanic die wel de laatste wedstrijd(en) speelt. Maar daar heeft Sarri toch voor gekozen...Afijn, wederom discutabele nieuwsgeving in Catalonie. Het fijne zullen we er niet van weten... heeft Barca idd. druk uitgeoefend bij Arthur. Is dan het gedrag van Arthur terecht?... in 1e instantie niet. Maarja aan de andere kant kan je weer zeggen als het allemaal klopt... ja wellicht zou je hetzelfde doen... Het zal is fijn zijn als er minder tot geen onrust daar is in Catalonie. Al kan ik begrijpen dat de media natuurlijk ook uit is op sensatie..

27 juli 2020 om 21:40

Het is natuurlijk ook maar de vraag in hoeverre het een keuze van Setien was, en in hoeverre hij als spreekpop van het bestuur diende.

27 juli 2020 om 21:45

@Robinozaurus, de media zoekt sensatie alleen in dit geval is het keer op keer het bestuur. Daar is bij de rivaal Madrid toch een stuk minder op het moment.

Neemt iemand het Arthur kwalijk dat hij niet onnodig wil reizen met het virus om de hoek? Of het risico wil lopen op een blessure? Of dat hij überhaupt een dikke vinger op steekt naar Barca?

Ik denk dat ie weinig kans maakt bij de rechter als Barcelona zijn jaarsalaris reclameert. Brazilianen en Barcelona gaan niet altijd even goed samen helaas.

27 juli 2020 om 23:05

Visc / Ik weet niet, ik denk dat Arthur ook best sterk staat in deze, maar goed, een financiele boete is het laatste waar hij zich druk om zal maken, deze heren zwemmen in het geld

28 juli 2020 om 00:21

Op basis waarvan? Hij heeft een contract en komt nu op een cruciaal moment in het seizoen niet opdagen. Dat hij niet opgesteld wordt dat hoort bij het vak van voetballer.

Hij heeft 48 duels gespeeld voor Barcelona sinds 2018 dus dat is nu pak em beet 2 jaar a 2,5 jaar (geen idee wanneer ie exact binnen kwam) dat is niet bepaald veel. En 95% van dit seizoen of vaker werd hij minder gebruikt dan minimaal 13 anderen spelers van Barcelona. En dan gaan ze hem nu ook nog ruilen voor Pjanic en dan niet eens om sportieve redenen. Dit seizoen stond ie maar 14x basis in La Liga en maar 3x in de CL. Ze kozen er ook voor hem buiten selectie te laten met duel met Alaves, als ik hem was zou ik ook gewoon lekker in Brazilie blijven. En dat Pjanic wel normaal doorspeelt bij Juventus, is niet te vergelijken. Pjanic is dan ook 30 jaar oud en Arthur pas 23. En Pjanic is niet de club uit gepest bij Juventus, Arthur bij Barcelona wel.

27 juli 2020 om 22:08

De reden was niet puur sportief. Covid hakte in de financien bij een club die het van commerciele inkomsten moet hebben. Maar dat ze bij hem uitkwamen in deze deal met Juventus ,waar beide clubs lang aan hebben gewerkt, komt omdat Barcelona met Frenkie en Puig al genoeg talent heeft. Hij lijkt teveel op Frenkie in zijn spel. Beiden zijn er voor de controle en niet de creativiteit. Met twee Xavi achtige spelers heb je teveel van het goede. Frenkie en Puig vullen elkaar aan.

27 juli 2020 om 23:11

@viscacatalunya; Als financieen tegenvallen en inkomsten waarom haal je dan in godsnaam voor 65 miljoen Pjanic? Waarom verkoop je niet gewoon Arthur voor 80 en laat je dan niet gewoon door bij? Nu houden ze er max 15 miljoen aan over en je zit opgeschept met middenvelder van 30 bijna 31, want oh wacht je hebt niet al genoeg 30 ers in je selectie...pique, Messi, Suarez, Rakitic, Busquets etc....

27 juli 2020 om 23:22

Dit was puur boekhoudkundig voor beide clubs. Geen van beiden is zoveel waard.

27 juli 2020 om 22:13

Dat hij niet meer wil spelen prima, maar dan moet hij ook geen salaris eisen want dit is gewoon werkweigering.

27 juli 2020 om 22:30

Zo gek is het ook niet dat een coach liever heeft dat een jongen die er volgend jaar nog wel is ervaring opdoet in de competitie en Champions League, in plaats van een speler waarover hij niet mee kan beschikken.

Ik snap niet dat mensen Arthur hiervoor veroordelen na alles dat gebeurd is. Ik snap het volkomen. Als barca zijnde gewoon niet meer uitbetalen deze laatste weken en verder laten gaan lijkt me de juiste manier om er mee om te gaan

27 juli 2020 om 22:11

De meeste Barca fans lijken wel de kant van Arthur te kiezen. Logisch ook want zij hebben het hele gebeuren nauwlettend gevolgd. Ik neem aan dat de anderen waar ik hierboven over spreek gewoon niet helemaal juist op de hoogte zijn

27 juli 2020 om 22:38

Mensen veroordelen het omdat het werkweigering is. Hij voelt zich slecht behandeld door de club, prima heeft hij gelijk in. Hij staat nog steeds onder contract bij barca en dan dien je te komen op te dagen als het van je gevraagd wordt. Doe je dat niet is het werkweigering. Als barca een zaak aanspant gaan ze waarschijnlijk winnen ook nog

27 juli 2020 om 22:51

Ja omdat Barca het zo plant. Ze dwingen hem om tegen zijn zin te vertrekken en dan dwingen ze hem ook nog eens om daarna tegen zijn zin om te blijven tot Barca hem niet meer nodig heeft door de officiele transferdatum aan te passen naar wat hen het beste uitkomt. Kan je je nog meer gebruikt voelen?

27 juli 2020 om 22:56

Dwingen dwingen dwingen. Arthur staat onder contract. Hij is slecht behandeld dat hoef je echt niet tegen mij te zeggen hoor. Hij is nog steeds een werknemer van de club en als hij niet komt heeft barca alle recht om een zaak aan te spannen. Arthur had hier gelijk moeten zeggen dat hij niet meer betaald hoeft te worden dan had ik er wat meer respect voor.Maar wat is het punt van een contract als je er niet aan gaat houden?

27 juli 2020 om 23:07

Bf / no no man, je haalt een paar dingen door elkaar. Door covid is het seizoen verlengd. Werner en Ziyech wilde toch ook niet meer spelen voor hun club, dat is in goed overleg gewoon ook zo uitgevoerd, en niemand was kwaad. Ik denk dat barcelona nu kwaad is omdat Arthur wss niets heeft laten horen, maar let's be real, het seizoen is al voorbij. Ook Werner weigerde om CL te spelen met zijn oude club. Als ik het goed heb zijn beide situaties identiek

Die Barca is het echt kwijt: we snappen niet dat Arthur niet meer wilt spelen, want Pjanic speelt nog wel voor Juve.... misschien is Pjanic een transfer naar Barca gegund (wat hij graag wilde) en is Arthur geforceerd naar de uitgang door datzelfde Barca. Als je dat niet kan begrijpen, weet ik het ook niet

27 juli 2020 om 23:08

Ja dat is precies hoe het zit. Maar kom op, deze rel gaat nergens over, dat dit uberhaupt nieuws is vind ik al schokkend. Move on

Dat is niet slim, van hem, aan de andere kant heb ik nooit begrepen waarom Barca hem verkoopt.
Contract = contract Barca blijft hem toch ook betalen.

Mannetjes als Arthur Melo zouden eens moeten beseffen dat er miljoenen kinderen zijn die hopen ook van hun hobby later hun beroep te kunnen maken.hij is in een bevoorrechte positie omdat 90% van die kinderen het niet gaan halen. Hij heeft het wel gehaald en toont dan dit voorbeeld. Hij is een schande voor de club en voor het voetbal. En er zal vast wel weer een boete komen van 10.000 euro ofzo, maar die betalen deze zwaar overbetaalde gasten lachend.

27 juli 2020 om 22:31

Ik begrijp zijn emotie, hij is de club min of meer uitgewerkt door het bestuur. Maar hij wordt vorstelijk betaald voor het tegen een balletje aantrappen, dan moet je je ook als professional opstellen.

28 juli 2020 om 07:32

Het is ook niet zo dat hij er straks veel slechter van wordt he, hij gaat naar Juve, niet na een middenmotor 3 divisies lager. Deze mensen staan zo ver af van de normale wereld waarin mensen hard moeten werken voor een niet heel riant salaris.

Tsja, elk verhaal heeft natuurlijk twee kanten. Barcelona is verre van de sympathieke club die het voor mij lang is geweest. Ik neem aan dat ze zijn salaris wel gewoon betalen en dat hij mee mag doen met de trainingen. Dan moet de speler ook zijn deel van het contract nakomen. Gewoon laten zien dat je prof bent en je werk doen. Alleen zijn voetballers met zo'n salaris tegenwoordig vrij machtig. Als een gewone medewerker op kantoor na vakantie niet komt, krijgt die gewoon ontslag op staande voet. Vanij mag hij een flinke boete krijgen...en geen salaris natuurlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren