Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente bevestigt deal in Liverpool en heeft vierde aanwinst binnen

Laatste update:

Nathan Markelo speelt komend seizoen voor FC Twente, zo bevestigen de Tukkers via de officiële kanalen. De 21-jarige rechtervleugelverdediger komt op huurbasis over van Everton, waar de Oranje-jeugdinternational niet in de plannen van manager Carlo Ancelotti voorkomt.

Markelo hoopt zich met speelminuten in het eerste elftal van FC Twente door te kunnen ontwikkelen. "Ik heb onlangs mijn contract bij Everton verlengd, maar direct uitzicht op een plek in het eerste elftal is er nog niet", zegt de oud-jeugdspeler van FC Volendam. "De kans daarop is bij FC Twente groter en daarom is het goed voor mij om dit jaar voor FC Twente te gaan spelen. Ik ken de club goed, want Jahnoah, mijn jongere broer speelt bij Twente in de academie. Daarom is het extra leuk om hier dit seizoen te spelen."

Technisch directeur Jan Streuer is tevreden met het binnenhalen van zijn vierde aanwinst voor FC Twente. "Nathangelo is een talentvolle rechtsbenige verdediger die alle vertegenwoordigende jeugdelftallen van Oranje heeft doorlopen en bij Everton wordt gezien als een zeer beloftevolle speler", zegt Streuer. "Niets voor niets verlengde de Engelse club onlangs zijn contract. Hij krijgt dit seizoen volop de kans op speelminuten in het eerste elftal, het is aan hem om een basisplek af te dwingen."

Markelo kwam in de jeugd uit voor ASV De Dijk en Purmersteijn en maakte op twaalfjarige leeftijd de overstap naar de jeugdopleiding van FC Volendam. Na vijf seizoenen vertrok de verdediger in 2017 naar de jeugdopleiding van Everton. Hij heeft zijn officiële debuut voor the Toffees nog niet gemaakt. Markelo is na Vaclav Cerny (FC Utrecht) en Kik Pierie (Ajax) de derde huurling bij FC Twente, dat Gijs Smal transfervrij overnam van Volendam.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sorry, maar als ik dit zo zie en hoor, dan krijg ik er nog niet heel veel vertrouwen in dat FC Twente een goed seizoen gaat draaien, Weer een talent die nog niet gepresteerd heeft en wel bij een club binnen komt waar verwacht word dat hij een belangrijke speler gaat worden. Ik weet dat het budget vrij klein is, maar ik denk ook niet dat de FC Twente supporters van dit soort spelers gelukkig gaat worden?

27 juli 2020 om 19:55

Het is inderdaad weer een talent die niks gepresteerd heeft maar vervelender nog wéér een huurspeler. Gaat Twente volgend seizoen 11 huurlingen opstellen? Ze leiden op deze manier alleen maar op voor andere clubs en dan vooral Ajax. Wat een aanfluiting! Loopt er dan helemaal niks leuks in de jeugd of in de KKD die ze kunnen overnemen? Je eindigt toch liever met een mooi regioteam met restwaarde 13de dan dat je 10de wordt met spelers zonder enige waarde voor je club? Korte termijn visie en pure armoe.

27 juli 2020 om 20:06

Waarschijnlijk denkt het bestuur dat ze er met een regioteam misschien wel uitvliegen, dus kiezen ze voor deze speler. Die hebben ze gewoon gescout dus ze weten heus wel wat ze ongeveer binnenhalen. Het is wel makkelijk om af te geven op het huidige beleid, terwijl het ook gewoon ontzettend lastig is om directe (jonge) versterkingen op te halen, met restwaarde. Wat Twente doet met Ajax vind ik juist slim, een percentage van de verkoop afdwingen verzekerd je tenminste van inkomsten (zolang hij niet gratis de deur uit loopt). Bij al die andere huurlingen heb ik daar niks over gelezen?

27 juli 2020 om 20:42

Korte termijn visie zijn ze aan het na gaan als ik het zo zie, allemaal jonge spelers/ huurspelers die volgend jaar dus weg zijn, een coach die voor 1 jaar heeft getekend en een directeur die ook maar 1 seizoen blijft. Wat er in de jeugd rond loopt, zie ik ook niet als directe versterking voor FC Twente, het is vooral een gebrek aan ervaring denk ik, zeker als die keeper ook nog vertrekt. En dan word momenteel de achterban nog stil gehouden met de hoop van een terugkeer van een (inmiddels) vedette, alleen de 2 waar het hardst om werd geschreeuwd door de achterban (douglas en Ruiz) gaan beiden al niet komen. Dus ik ben er bang voor dat er nog meer problemen gaan komen als de achterban het ook zat is.

27 juli 2020 om 20:44

Tja, lange termijn visie is inderdaad leuker, maar dan moet je daar wel de financiën voor hebben. En je kunt makkelijker een ED waardig elftal op de been brengen door spelers van Ajax te huren bijvoorbeeld. Die zijn namelijk in veel gevallen sowieso wel goed genoeg voor de onderkant van de ED. En als je op die manier erin blijft en schulden kunt aflossen, kun je op termijn weer zelf wat investeren en zo verder aan de lange termijn werken. Dus het is eerder een korte termijn visie die een lange termijn visie mogelijk dient te maken.

27 juli 2020 om 20:54

@devrijbasisekmarkelo is na Vaclav Cerny (FC Utrecht) en Kik Pierie (ajax) de derde huurling,das echt geen 11, daar komt danilo nog bij, en misschien nog 1, dan heb je er 5waarom moet iedereen toch altijd zo fucking overdrijven, is dat compensatiegedrag voor aandachts tekort of wat???

27 juli 2020 om 21:07

TomJaspers, wat echter niet op VZ vermeld wordt is dat tal van jeugdspelers nu contracten krijgen om te binden. Jeugd die de potentie heeft om door te stromen en geld op te leveren. Daar zit absoluut de lange termijn visie. Ze staan er nu echter nog niet, maar je moet wel een team hebben om niet weer te degraderen. We kunnen geen transfersom betalen dus is de vijver direct erg klein. Douglas heeft al jaren niets gedaan en Ruiz onbetaalbaar. Ik hoor hier dan ook weinig supporters om roepen. Dan is huur om te overleven m.i. geen verkeerde keuze. Of wat is jouw suggestie?

27 juli 2020 om 22:20

Emmen haalt nu Tibbling op contract. Dat kan Twente dan toch ook wel?

Dat worden een hoop shirtjes met de naam Markelo in het gelijknamige dorp met hun fanatieke fanclub.

27 juli 2020 om 22:41

Verkooppunt in Dieka starten. Weet niet of het nog bestaat, maar vroeger toch met enige regelmaat een uur in de bus gezeten om me daar vol te laten lopen.

28 juli 2020 om 13:59

Wist niet dat er een dorp was met dezelfde achternaam lol haha.

Een elftal bestaande uit huurspelers is spelen met vuur. In slechte tijden voelt niemand zich meer aangesproken of gemotiveerd.

27 juli 2020 om 19:34

Financiële uitgaven doen die je niet kunt dragen, is nog veel gevaarlijker.

27 juli 2020 om 20:19

Oneens, door huurspelers ga je nooit de weg omhoog vinden en een positief balans schrijven. Dit is misschien meer zekerheid, maar dan koop ik liever iemand voor 50k uit een ver land die ik over 3 jaar voor 1m kan doorverkopen dan een elftal dat bestaat uit huurlingen. Supporters krijgen ook geen binding met het elftal zo

27 juli 2020 om 20:21

Ja iemand van 50k die potentie heeft is natuurlijk nog beter, maar als het zo simpel was zou iedereen dat doen.

27 juli 2020 om 20:27

Het is simpel als je kwaliteit technisch directeur en scouts in dienst hebt. Zo moeilijk is t niet om een pareltje te vinden ergens in India. Maar je moet op pad, je moet elke dag 14uur scouten, wekenlang. Veel scouts zijn gewoon lui.

27 juli 2020 om 20:34

@lierse1997, ik mag hopen en aannemen dat FC Twente zeker met een trainer als Ron Jans weer volop inzet op de eigen jeugdopleiding. Iets wat ze de laatste jaren volledig hebben laten versloffen. Vanwege het gebrek aan financiële middelen.

27 juli 2020 om 20:43

Ja daar hoop ik als voetballiefhebber ook op. Alleen heb ik totaal geen idee wat er in de jeugd van Twente aanwezig is momenteel. Want er moet natuurlijk wel kwaliteit zijn.

27 juli 2020 om 20:44

Ze hebben altijd gezegd dat ze zo'n 10 nieuwe spelers nodig hebben. Daarvan zijn er nu 3 a 4 op huurbasis. Die zijn nodig om vanaf volgende week de geplande oefenwedstrijden te spelen. Eind augustus en in september komen er pas voldoende transfervrije spelers op de markt. Dan zal Twente daaruit nog een tal proberen te contracteren zodat er ook wat toekomstige waarde op het veld komt. Wees geduldig, dat is Streuer gelukkig ook.

27 juli 2020 om 20:46

Ach bochherief, zo simpel is het echt niet. Volgens mij heb jij makkelijk oordelen van achter je toetsenbord, of ben je zelf scout? "Een pareltje uit India voor 50k", natuurlijk, zo gepoept! Verkoop je later ook nog voor 1 miljoen ofcourse. Easy peasy.... Als het zo zou werken zou elke club het wel doen of niet?

27 juli 2020 om 20:55

Jackieboy, je bent juist eens met mijn punt, scouten is namelijk hard werken en verstand hebben van de kwaliteiten die nodig zijn om te kunnen slagen. Maar veel scouts kijken liever YouTube, praten beetje in t netwerk, of kijken een paar wedstrijdjes om te laten zien dat ze aanwezig zijn maar verder niets. Het is easy peasy maar voor weinigen weggelegd

27 juli 2020 om 20:57

@bochherief,spelers uit een niet eu land kosten geen 50k maar 440.000 K

27 juli 2020 om 21:00

Fctexper jij hebt t over salaris, ik praat over transferwaarde. Daarnaast kun je India net zo goed inruilen voor elk eu-land dat je wil. Het punt lijkt me duidelijk.

27 juli 2020 om 21:26

Juist niet, want je praat er volledig overheen. Mijn punt is dat het voor clubs als Twente juist heel lastig is. Volgens jou is het ontzettend makkelijk, zolang je er maar tijd in stopt. Daar ben ik het dus niet mee eens. Volgens jouw logica kan elke Nederlandse club een elftal vol aan goed gescoute talenten opstellen die allemaal meer waard gaan worden.. Dat is een utopie. En hoe moet Twente die spelers halen, wanneer clubs als Groningen in dezelfde vijver vissen?

27 juli 2020 om 22:04

jackieboy, mijn punt is dat scouting kwaliteit niets met geld te maken heeft maar met inzicht en doorzettingsvermogen. en ik geef ook aan dat maar een beperkt aantal scouts echt goed zijn. veel clubs vissen in dezelfde vijver inderdaad, maar de meesten vissen zonder aas. het verschil kan makkelijk gemaakt worden

27 juli 2020 om 22:39

Maar Bocherief luister eens mien jong, een pareltje uit India kost Twente aan loon minimaal 440 duizend euro per jaar. Dan mag die gratis op te halen zijn dan nog is het niet haalbaar voor Twente. Dat snap je toch wel?
En daarnaast moet dat pareltje van jou er ook nog direct staan....

27 juli 2020 om 22:44

Maar aangezien daar de afgelopen jaren geen geld en energie in gestoken is gaat dat waarschijnlijk een paar jaar duren voordat je daar misschien de vruchten kan gaan plukken.

27 juli 2020 om 21:12

Dan spelen wij nu al zo’n vier jaar met vuur . Het is niet anders, er moet een selectie staan en als die nu alleen met huurspelers gevormd kan worden dan zijt dat zo.

28 juli 2020 om 10:53

Ben ik niet met je eens Dit is voor een huurspeler de kans om zich te laten zien .Dan kan hij misschien hogerop Verknalt hij deze kans gaat hij terug naar z'n orginele club en kan daar op de bank gaan zitten of wordt hij weer verhuurd.
Natuurlijk is tvoor Twente beter om jonge spelers te kopen en die op te leiden En daar zijn ze ook mee bezig
Maar je moet toch een selectie van minimaal 20 man hebben
Tel daar bij op dat er veel spelers zijn weggegaan
En deze huurspelers hebben al.wat ervaring

Was al eerder bekend dat hij zal komen (11 juli al). Maar dit is een prima jongen om erbij te hebben als back, maar centraal is die sterker volgens mij. Keuze voor Twente viel ook, omdat zijn broertje in de jeugd speelt. Is nog wel onervaren, want hij heeft nul minuten gemaakt op het hoogste niveau, dus dat wordt een uitdaging voor hem.

Hoe zo niet gelukkig van dit soort spelers? Het is nou gewoon 'even' zo. Bij gebrek aan beter. Ik denk dat ze met een coach als Jans een prima midden middenmoot kunnen creëren. Meer verwachten we ook niet.

27 juli 2020 om 20:28

Middenmoot? Met deze selectie mag je blij zijn als je handhaaft...

Vroeg naar het buitenland gegaan. 1% slagingskans en dan op je 21e alweer verhuurd worden aan een club als Twente.. Een bekend verhaal dit...

27 juli 2020 om 19:33

Wat is de slaagkans van alle spelers bij de Nederlandse topclubs dan?

27 juli 2020 om 19:35

Voor spelers van de categorie 18-23 jaar toch aanzienlijker groter in de Eredivisie dan in de Premier League. Dat lijkt me algemeen bekend.

27 juli 2020 om 19:36

Is dat zo? Ik zou het niet weten, maar aangezien je met cijfers komt aanzetten in je oorspronkelijke bericht had ik wat meer verwacht dan “aanzienlijk groter”.

27 juli 2020 om 19:42

Joh, ik zeg 1% om m’n punt te maken en had ook “nauwelijks” of “weinig” kunnen zeggen. Maar goed, speciaal voor jou ga ik nu onderzoek doen en proberen te kwantificeren hoe groot het verschil in slagingskans tussen de PL en de Eredivisie is voor een Nederlandse tiener....

27 juli 2020 om 19:46

Ik ben uiterst benieuwd 😉.

27 juli 2020 om 20:39

Het is een algemene aanname zonder dat er iemand echt cijfers over heeft. Maar naar verhouding zijn er juist meer spelers die naar Engeland gaan en vervolgens in een grote competitie komen te spelen dan spelers die in Nederland blijven. Iedereen vergeet dat de meeste spelers bij Ajax ook "mislukken" of in ieder geval nooit het eerste halen. Je kan het ook zo zien, in de selecties van de PL clubs zaten dit seizoen 23 nederlanders, 9 daarvan maakten als jeugdspeler de stap, slechts 5 hebben zowel in de jeugd als in het eerste elftal van een van de 3 topclubs gespeeld en nog eens 5 hebben eerst voor een andere nederlandse club gespeeld voordat ze naar een top 3 club gingen en daarna in de PL terecht kwamen. En de overige spelers, waaronder beste van het stel is of direct via een nedederlandse club naar de PL gegaan of via een omweg die niet langs een Nederlandse top club ging. Voor de Bundesliga geld ongeveer hetzelfde, zij het dat daar ook nog een aantal spelers rondlopen die als jeugdspeler naar engeland gingen terwijl ik even niemand kan bedenken die als jeugdspeler naar duitsland ging en vervolgens naar de PL.

27 juli 2020 om 20:11

Als ik 16 was en ik krijg een dik salaris voorgeschoteld in Engeland met een goede opleiding zou ik het wel weten. Het opleidingsniveau is hetzelfde en je krijgt financiã«le zekerheid. Slaag je niet in Engeland kan je altijd nog in Nederland terecht bij een mooie club. Niet iedereen is een Rafael van der Vaart. Je hebt ook een Youssouf Hersi bijvoorbeeld. Groot toptalent en na Ajax nooit verder gekomen dan middenmoot Eredivisie. Het is veel te simpel om mensen hierop af te rekenen. Voor jou is het een hobby, voor hun is het gewoon werk. Ik kies ook voor een combinatie baanzekerheid, plezier en financiã«le compensatie. Ik ga niet bij de Praxis werken omdat ik hun logo zo gaaf vind.

27 juli 2020 om 20:46

Klopt, met je eens dat veel van die gasten inderdaad nog bij een Nederlandse club aan de bak kunnen komen. Probleem is echter wel dat dan de laatste kans is. Deze jongen is “21” en dus tegen het einde van de categorie “talent”. Slaag je door welke reden dan ook niet (pech, blessure) dan zit niemand te wachten op een onbekende speler die tot z’n 22e nooit ergens gespeeld heeft en ook niet bij Twente. Kijk maar naar Ould-Chik, Bakkali en Bazoer. Zo’n Bijlow en Malacia zijn ook geen Van de Vaarts en Sneijders. Maar die jongens zijn nu pas 21 en hebben zich al ruim en breed laten zien en hebben de tijd gekregen om de bekende terugval te overwinnen. Zij gaan dalijk meer verdienen dan die gasten die in Engeland wat tonnetjes hebben opgehaald.

27 juli 2020 om 21:32

Zo slecht heeft die Hersi het ook niet gehad met ploegen als Vitesse, Twente (destijds subtop), Aek Athene en enkele Australische clubs. Ik denk dat dat uitieindelijk een betere carriereverloop is dan de meeste talenten die vroeg naar Engeland gaan ooit zullen hebben.

Die gasten moeten hun kop ook niet gek laten maken. En gewoon tot hun 23 in NL blijven. De kans op speelminuten is met de 'kleinere' selecties sowieso al veel groter. En als je genoeg aan spelen toekomt en er dan nog steeds bovenuit springt komen de clubs vanzelf wel. Prachtig voorbeeld voor de jeugd is een Hakim Ziyech.

27 juli 2020 om 20:08

Je kan ook genoeg toptalenten noemen die in Nederland zijn gebleven en het niet gered hebben. Tuurlijk zijn de kansen voor talenten in Nederland groter, maar ik denk dat je de aantrekkingskracht van buitenlandse clubs onderschat. En niet alleen op financieel gebied. Persoonlijk zou ik direct gaan als er een PL club op de stoep staat.

Het elftal begint steeds meer vorm te krijgen. Ik heb geen idee of dit een aanwinst is of niet. Dus ben benieuwd hoe goed deze jongen is. Hij heeft in ieder geval al wat spandoeken in het stadion hangen . Of deze moeten ook gestolen zijn..

Wanneer stopt dit ooit dan?
Zolang ze niks binnen gaan krijgen zullen ze nooit kunnen uitgeven. Ergens in de middenmood eindigen lijkt me niet erg nuttig. Kwalificeren voor EL zou het enige zijn waardoor ze in korte tijd meer gaan genereren.

27 juli 2020 om 20:38

Als het stadion weer vol zit wordt de selectie wel weer bij elkaar gezopen. Het is nu even behelpen....

27 juli 2020 om 22:15

Eerst de schulden aflossen. Hier zijn ze voortvarend mee bezig. Schuld bedraagt nog steeds 25 miljoen, maar al stuk minder dan een paar jaar geleden.

27 juli 2020 om 22:37

Je kan ook niet uigeven wat je niet hebt. Of het kan wel, maar dat ging de vorige keer niet bijzonder goed in Twente.twente heeft op dit moment wel de omzet van een subtop club, maar door de hoge schuldenlast slechts een spelers budget voor een club uit het rechterrijtje. Voor 5.5 miljoen moeten alle spelers betaald en gehaald worden. Dan kom je al snel op transfervrije spelers op leeftijd of afvallers van een topclub of huurspelers. Ze moeten de komende twee of drie jaar gewoon zien te overleven, daarna is de schuldenlast zo ver afgenomen dat ze met het spelers budget weer richting de middenmoot – subtop kunnen. Dan staat er op termijn gewoon weer de club die in alle opzichten de 4e club van Nederland is (eeuwige eredivisie ranglijst, aantal fans, stadion, omzet, etc....).het is vooral te hopen dat iedereen in Twente geduld op kan brengen en geen stappen wil overslaan.

27 juli 2020 om 22:49

@master1
We hebben de schuldenlast aardig verkleint de laatste 6 jaar. Ik dacht van 90 miljoen naar 25 miljoen ongeveer.
Alleen wordt het nu wel steeds lastiger om nog ergens geld te besparen of te verdienen: we hebben geen grote namen meer die een klap geld op kunnen leveren. Destijds had je nog een Ziyech enzo lopen waarmee je een groot deel van je schuld mee af kon betalen na verkoop.
Ook met besparen wordt 't steeds moeilijker. Er is al zoveel bezuinigd dat ook daar bijna geen winst meer op te behalen valt.

Er begint langzamerhand een team te komen. Tuurlijk heb je liever contractspelers maar de pandemie heeft ons financieel niet goed gedaan. Het is niet anders en hoop dat de huurlingen ons in de Eredivisie kunnen houden. Als we niet degraderen is het seizoen geslaagd.

Danilo was toch ook al gehuurd of heb ik het mis ? Verder zou Twente ook nog bezig zijn met el ahmadi had ik toen gelezen. Dat zijn al 6 spelers. Het team van Twente begint vorm te krijgen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren