Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Peter Bosz wil voor ‘20 miljoen euro plus bonussen’ toeslaan bij Ajax

Laatste update:

Bayer Leverkusen is serieus in de markt voor André Onana, zo verzekert De Telegraaf zondagavond. Trainer Peter Bosz van de Duitse club aast op een hereniging met de doelman van Ajax. Leverkusen heeft naar verluidt ‘20 miljoen euro plus bonussen’ over voor Onana, een bod dat door directeur spelerszaken Marc Overmars van Ajax vooralsnog als te laag is bestempeld.

Het is voor het eerst dat de belangstelling van Leverkusen voor Onana aan het licht komt. Bosz werkte in het seizoen 2016/17 bij Ajax samen met de doelman uit Kameroen en ziet in hem de ideale vervanger van Lukas Hradecky. Laatstgenoemde heeft afgelopen seizoen onvoldoende indruk gemaakt op Bosz, waardoor Leverkusen zich bij Ajax heeft gemeld voor Onana.

Onana werd in een eerder stadium al gelinkt aan onder andere Chelsea, Borussia Dortmund, Barcelona en Paris Saint-Germain, maar De Telegraaf verzekert dat Leverkusen op dit moment ‘het meest concreet is’. Die Werkself meldde zich afgelopen week bij Ajax met een bod van ‘20 miljoen euro plus bonussen’, maar voor die prijs lijken de Amsterdammers niet mee te willen werken aan een transfer. Wel is duidelijk ‘dat het spel op de wagen is’, zo klinkt het.

Bosz en Onana koesteren een speciale band. De keeper werd in 2015 opgepikt in de jeugdopleiding van Barcelona en kreeg in het seizoen 2016/17 het onvoorwaardelijke vertrouwen van Bosz, na het vertrek van Jasper Cillessen naar Barcelona. Ajax bereikte dat jaar onder meer de finale van de Europa League, die uiteindelijk met 0-2 werd verloren van Manchester United. De 24-jarige Onana heeft nog een contract tot de zomer van 2022 bij Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

20 miljoen en een paar bonussen? Ja dan krijgen ze vast de handschoenen van Onana haha

26 juli 2020 om 20:51

20 ??? Dat is hetzelfde als geven jullie hem gewoon gratis aan ons.

26 juli 2020 om 20:53

Ze gaan toch niet meteen 30 miljoen + bonussen bieden. Dit lijkt me geen verkeerd openingsbod.

26 juli 2020 om 21:04

30m en bonussen is juist een beter openingsbod. Kom op zeg 20m voor een van de beste keepers van Europa?

26 juli 2020 om 21:07

Een van de beste keepers van Europa die al uitgebreid heeft aangegeven in de pers dat hij vertrekt bij Ajax, nooit goed voor de prijs natuurlijk.

26 juli 2020 om 21:13

Denk je dat onana voor meer dan 40 miljoen weg gaat? Dat ze meteen 30m + bonussen moeten bieden. Slechts 3 keepers kostte er meer dan 40 miljoen.

26 juli 2020 om 21:15

Zijn er toch nog een hoop beter hoor.

26 juli 2020 om 21:58

Daarvan was er 1 Kepa van, die is een stuk minder dan Onana

26 juli 2020 om 22:12

Ik denk dat iedereen er over eens is dat er nooit 80 miljoen betaald mocht worden voor kepa.

27 juli 2020 om 02:28

AjaxNL! Als we het zo gaan bekijken.. Courtois voor 35 mil naar Real.. die Onana is een stukje minder dan Onana

27 juli 2020 om 08:19

In het vorige artikel stond dat Ajax er 30 miljoen voor wil hebben, lijkt me dus prima om hieronder te bieden. Plus dat al die andere clubs gewoon niet serieus op de lijn komen, dus waarom niet? Last van concurrentie hebben ze (nu) niet.

26 juli 2020 om 21:35

Ruilen voor Havertz.

26 juli 2020 om 21:41

20 miljoen plus Leon Bailey in ruil voor Onana lijkt mij wel wat. Voor 20 miljoen of minder kan Ajax ook wel een goede vervanger voor Onana halen. Bijvoorbeeld Cillessen, Bizot of Van Crombrugge. Al denk ik niet dat Onana een overstap naar Leverkusen ziet zitten. Denk dat hij hoger mikt.

26 juli 2020 om 22:03

Afgaande op de transferwaarde van Bailey en Onana, respectievelijk 29 om 36 miljoen, is jouw voorstel net zo belachelijk als het bod van 20 miljoen van Leverkusen.

26 juli 2020 om 21:45

Erg hoog bedrag voor een oké keeper, zeker in deze tijden.

26 juli 2020 om 21:48

Napoli betaalt 80 miljoen voor een talentenspitsje van Lille, en dan heb je het nog over ‘deze tijden’. Clubs zullen niet ineens veel minder gaan betalen hoor, de top iig niet

27 juli 2020 om 00:13

Welke tijden heb je het over? Zijn voetballers ineens geodkoper tegenwoordig?

27 juli 2020 om 08:22

Inderdaad zijn voetballers goedkoper nu. De 'waarde' van een voetballer is zijn marktwaarde en die markt staat onder druk. De bubbel van de laatste jaren wordt door Corona getemperd en hopelijk barst hij. De onderkant van de markt loopt nog, maar waar blijven de 100+ miljoen transfers? Vergelijk die aantallen maar net voorgaande jaren.

Moet Onana niet doen. Hij moet hoger mikken dan een club in de subtop van Duitsland.

26 juli 2020 om 20:54

Eens, ik zie dit uberhaupt niet als een stap voorwaarts als je puur naar de club kijkt en Europees voetbal in dat plaatje meeneemt. Wellicht financieel wel en niveau van competitie maar Onana moet echt hoger mikken.

26 juli 2020 om 21:34

@Magistra. Hahaha, hoger mikken? Hoe dan? De beste jongen is gewoon niet goed genoeg. En kom niet aanzetten met dat de topclubs allemaal al een goede keeper hebben. Dat is een drogreden. Want als Onana echt goed zou zijn, dan is er echt wel een topclub die hem nu zou halen. Maar geen enkele topclub doet dat omdat niemand het in hem ziet zitten. Ja, het publiek in NL ja. Leverkusen is gewoon het niveau van Onana. Gewoon Europese subtop. Is ook niks mis mee. Kan hij nog steeds een mooie carrière hebben en goed geld verdienen. Het karakter van deze jongen zorgt ervoor dat hij niet bij de top terechtkomt. Als ik hem was zou ik gewoon bij Ajax blijven zijn hele carrière. Ook mooi toch?

26 juli 2020 om 21:45

Als alle topclubs al voorzien zijn van een topkeeper is het toch logisch dat zij Onana niet halen? Je kunt dit pas benoemen als een aantal topclubs hebben besloten om een andere keeper te nemen i.p.v. Onana. Een Chelsea zou bijvoorbeeld een fantastische club voor hem zijn.

26 juli 2020 om 21:46

Dit is gewoon onzin natuurlijk, Onana gaat het echt wel redden bij een topclub in Europa hoor, Prima opvolger voor Oblak mocht hij naar Chelsea gaan, of zelf als opvolger van Kepa. Is ook stukken beter dan Burki van Dortmund bijvoorbeeld, dan wil je niet op Leverkusen mikken hoor.

26 juli 2020 om 21:46

Wat is er precies met zn karakter dan? Verklaar je nader. En je hebt nog niet helemaal gezien dat de transfercarrousel nog niet echt op volle toeren is door corona volgens mij. En voor keepers is dat sowieso lastiger. Maar goed, je mag m subtop vinden maar deze man keept echt zelden een slechte wedstrijd.

26 juli 2020 om 22:49

@Magistra. Nee, natuurlijk niet. Als Onana werkelijk zo goed is, dan laat geen enkele topclub hem lopen. Ook al hebben ze al een topkeeper. Ze nemen Onana erbij omdat hij nog jong is en alvast kan wennen daar. Hij kan dan de strijd aangaan of het doel gewoon overnemen. Maar geen enkele club ziet dat zitten in Onana. Overigens valt het op dat je geen woord zegt over mijn stelling dat Onana niet bij een topclub gaat komen ivm zijn karakter. Waarom ga je daar niet op in? Misschien dat je het dan pas gaat snappen..

26 juli 2020 om 22:51

@Menzor. Nee natuurlijk niet. Denk jij dat Dortmund het gedrag van Onana gaat pikken? Ik denk dat die spelers van Dortmund hem dan een draai om zijn oren geven. Met dit gedrag op doel, gaat die jongen het niet redden. Hij keept voor zichzelf, niet voor het team.

26 juli 2020 om 23:04

@okan. Onana is idd europese subtop. Ik zie leverkusen alleen als Europese middenmoot en duitste subtop. Een spurs, dortmund en chelsea (gezien kepa) oid kan hij zeker aan.

26 juli 2020 om 23:05

@comokum. Hij keept zelden een slechte wedstrijd? Kom op he..... Heb je hem gezien tegen AZ? En tegen Willem ll en Heracles? Tegen Vitesse was hij ook drama. Gewoon een gebrek aan instelling. Te traag en geen zin om hard te werken. Waarom negeer jij dat? Onana interesseert zich niet in kleinere tegenstanders. Dan krijgt hij de goals om de oren. Dat is er aan de hand in zijn karakter. Daarnaast wil hij tegen de grote tegenstanders (toppers in ED en CL) juist heel graag. Te graag. In de spotlight staan. Dat kan niet als keeper zijnde omdat dat onnodige risico oplevert. Maar hij doet dat. De bal te lang vasthouden met een tegenstander in de buurt, gevaarlijk kappen, tijdrekken. Waarom? Gewoon keepen en weg die ballen. Dan doe je het al goed als keeper. Maar hij wil dat er na afloop over hem gepraat wordt omdat hij die gekke dingen doet. Zodat een andere topclub gecharmeerd van hem raakt en hij daar heen kan. Dat willen topclubs niet. Hij wil zich neerzetten als een speciale keeper, wat hij niet is. Het lijkt me een leuke jongen, die goed kan keepen. Maar door zijn karakter zullen topclubs hem niet willen. Ook niet op de laatste dag van de transfers. Want Onana komt niet in die 'caroussel'. Hij is subtop materiaal, Leverkusen, Frankfurt, Celta de Vigo, Getafe, Leicester, Everton, Roma.

26 juli 2020 om 23:08

Waar haal jij vandaan dat hij voor zichzelf keept? Hoe goed ken jij Onana en wie ben jij om van afstand te oordelen? Begrijp me niet verkeerd, iedereen mag een mening hebben over zijn keepers kwaliteiten want dat zal Onana een worst wezen maar oordelen over iemand zijn karakter zonder hem
goed te kennen is laag en onnodig. Maar verder kiest Onana zijn eigen pad zonder jou gouden tips en adviezen.

26 juli 2020 om 23:09

@ackaka. Ik twijfel of hij Chelsea aankan. Denk het niet. Je moet daar elke week willen presteren. Hij heeft dat niet. En een keeper moet daar onopvallend zijn. Ook dat kan hij niet omdat hij juist wil opvallen. Qua persoon past hij daar niet denk ik. Clubs willen hun vingers niet branden aan hem denk ik. Onana moet zijn instelling en karakter veranderen.

26 juli 2020 om 23:22

Onana moet helemaal niets veranderen. Misschien moet jij eens wat minder oordelen over het kleine stukje wat je ziet en het grote stuk wat jij niet weet. Onana wil altijd en overal winnen, dat zie je op de training en in elke wedstrijd. Of zijn zijn reddingen en reflexen tegen ADO, Fortuna per ongeluk? Zijn cijfers altijd hoog en is hij gewaardeerd bij als zijn collega’s.

26 juli 2020 om 23:22

@Thamike. Grote praatjes van jou richting mij. Maar dan moet je wel zeker zijn dat je mij begrijpt. En gezien je reactie doe je dat niet. Je vindt mijn stelling laag en onnodig om vervolgens sarcastisch te stellen dat hij mijn gouden tips niet nodig heeft. Kennelijk vind je deze handeling van jezelf niet laag en onnodig. Jij mag iets laags en onnodige zeggen maar ik mag dat niet. Hmmm...... Oke, ik ga verder. Met karakter bedoel ik zijn voetbal-karakter. Het karakter wat hij laat zien op doel. Het karakter wat hij in zijn privé leven laat zien zal mij worst wezen. Wat hij op doel doet, is zichtbaar voor ons allemaal. Daar baseer ik mijn bevindingen op. Dus lees mij stukje nog eens voordat je slimme opmerkingen plaatst als 'wie ben jij om van afstand te oirdelen'. Ik heb in het verleden in andere topics al eens tegen jou gezegd dat je goed moet nadenken voordat je op mij reageert. En dat doe je nog steeds niet. Daarom adviseer ik jou om mijn comments zeker 3x te lezen. Dat heb jij nodig om het te snappen blijkbaar. Probeer het maar.

26 juli 2020 om 23:24

Omdat het moeilijk serieus te nemen is. Wat is er mis met zijn karakter dan? Juist een topgozer die er altijd staat en altijd wil spelen.

26 juli 2020 om 23:33

@Thamike. Je doet het weer he. Je denkt weer niet na voor je reageert. Waarom staan de topclubs niet voor hem in de rij? Terwijl hij al zeker 2 maanden geleden al publiekelijk aangaf een transfer te willen maken. Waarom denk je dat hij dat toen al aangaf? En nog zijn de topclubs niet geïnteresseerd. Daar veranderen zijn reflexen tegen ADO en Fortuna niks aan. Het grote plaatje is dat hij best goede reflexen heeft maar een veel grotere risico op doel met zich meebrengt door al zijn fratsen op doel. Dat is wat de topclubs zien. Maar wees jij maar vooral blij met de reddingen die hij had tegen ADO en Fortuna. Dat brengt hem aan de top. En die winnaarsmentaliteit zie ik lang niet elke wedstrijd. Herinner je je de wedstrijd tegen AZ, Willem ll, Vitesse en Heracles nog? Houdbare ballen liet hij door. Dat zagen ze ook in Spanje, Engeland en Duitsland, terwijl jij doet alsof er topclubs zijn die wachten op het slot van de transferwindow om Onana gunstig te kopen. Doe je huiswerk en probeer het nog eens.

26 juli 2020 om 23:47

@okan61, de manier hoe jij communiceert komt heel agressief over. Ik lees zeker goed en denk na voordat ik iets post maar dat wil niet zeggen dat ik je moet snappen. Het zou namelijk ook wel eens aan de boodschapper kunnen liggen of niet? Jij hebt het over karakter en een voetbal karakter is voor mij nogal onduidelijk en onbekend als begrip. Maar ook daarbij zie je bij Onana een af en toe risico actie en dat is wat anders dan een slecht “voetbalkarakter”. De reden dat hij het doet weet jij niet en ik sta daarom nog steeds achter mijn reactie naar jou toe. Misschien is het onzekerheid of juist te zeker of wil hij dominant keepen en is het soms te dominant. Maar ook nu maak jij beschuldigingen richting mij. Wat ik al helemaal vreemd vind is dat jij weet hoe Duitsland, Engeland en Spanje naar hem kijken. Hebben ze je dat verteld of is dat een geniale aanname? Daarnaast geniet Onana al enige tijd interesse van grote clubs als Barcelona, Dortmund, Chelsea, PSG dus als je dat bedoeld snap ik je nog steeds niet. Dat men na Corona voorzichtiger is met het uitgeven van geld snap jij hopelijk ook en zal een keeper vaker naar achteren geschoven worden. Ik ga er vanuit dat je manier van schrijven niet altijd overeen komt met je goede bedoelingen die je zal hebben. Fijne avond.

27 juli 2020 om 00:01

Even langs Specsavers gaan knul. Waarom de topclubs niet in de rij staan? Die vraag is nu al tig keer beantwoord. Maar goed, speciaal voor jou: Nagenoeg alle topclubs zijn al voorzien van een goede keeper. Chelsea uitgezonderd, maar die lijken alle pijlen op Oblak te richten. Onana is gewoon een top 10-12 keeper. Ik weet niet welke wedstrijden jij gekeken hebt. In de CL heeft hij Ajax meerdere malen op de been gehouden dit seizoen. Maar okã©, je hebt gewoon iets persoonlijks tegen hem.

27 juli 2020 om 00:15

@Thamike. Ik ben gewoon duidelijk. Dat verwar jij met agressief. Ik klaag toch ook niet dat ik jou irritant vindt omdat je bij elke stelling van mij standaard zegt: hoe weet jij dat? Hebben ze je dat gezegd of was je erbij? Hoe kan je zoiets zeggen? Dan kan jij ook geen enkele opmerking over een speler maken want jij was daar niet bij. Of zit jij elke week in de kleedkamer bij Ajax? Of bellen alle spelers van de wereld jou? Niet? Nou, dan kan jij geen uitspraken meer doen over spelers. Hopelijk zie jij ook hoe kinderachtig dit is. Over Onana: Barca en PSG hebben laatst laten weten geen interesse meer in Onana te hebben. En Dortmund en Chelsea hebben hem vast op een schaduw lijstje. En dat zegt niks. Want hij is niet in trek. Haaland bijv. is wel in trek. Ook in deze corona tijd hoor. Veel clubs willen hem hebben. Ook na de corona tijd. Haaland en Dortmund houden zelf de rem op de situatie. Heel anders dan de situatie van Onana. Want Onana en Ajax hoeven de rem niet te houden op een transfer want geen enkele club (behalve nu Leverkusen dan) is concreet en wil hem echt halen. Vraag je eens af waarom? Onana keept niet eens zo slecht, maar hij wil zo graag opvallen op doel. En daarbij komt hij in hachelijke situaties. Hebben we allemaal gezien in de CL. Dat kan niet. Dat bedoel ik met voetbal-karakter. Een term wat jij nu leert kennen. Ik zal proberen rekening te houden met jouw tere ziel en zachte teksten schrijven. Helaas kan ik er geen hartjes bij plaatsen. Maar geloof me dat ik het beste met Onana en jou voorheb.

27 juli 2020 om 00:29

@aokatorian. Heb je er weer een die de rest napraat. En hoe vaak heb ik uitgelegd dat als Onana werkelijk zo goed is, een topclub hem niet laat lopen nu hij redelijk betaalbaar is? Dan halen ze hem nu al binnen om hem te laten wennen en op den duur de strijd aan te laten gaan. Aan Onana zal dat dan niet liggen, hij is immers een top 10-12 keeper, toch? Hij kan die strijd dan wel aan. Maar de werkelijkheid is dat geen enkele topclub aan hem denkt. Niet omdat ze al een topkeeper hebben. Maar omdat ze het niet in hem zien zitten qua voetbal-karakter (instelling). In de CL heeft hij goede momenten gehad ja. Maar je bent blijkbaar de momenten vergeten waarbij je de billen samenkneep omdat Onana weer fratsen op doel ging uithalen. Zoals onnodige kapbewegingen, ballen te lang aan de voet houden, onnodig dribbelen en tijdrekken. Topclubs willen dit niet. Deze fratsen lijken in het voetbal-karakter van Onana te zitten. Daarom zijn topclubs niet geïnteresseerd. Als Onana echt zo goed is, is er echt wel een topclub die zegt: kom maar hoor Onana, jij mag bij ons op doel. Toch doet geen enkele club dat. En ik moet naar Specsavers? Ik denk dat jij beter bij jezelf kunt nagaan of je wel zelf kunt nadenken in plaat van anderen na te praten. Probeer verder te kijken dan wat anderen zeggen. Ik weet dat dat moeilijk kan zijn. Dat geef ik je na.

27 juli 2020 om 00:51

Het is letterlijk jij vs. zo’n beetje iedereen hier. Maar is goed, jij ziet het allemaal goed, en wij allemaal fout. Meesterscout. Onana is gewoon uit op speeltijd. Neemt geen genoegen met een plaats op de bank, wat niet meer dan logisch is. Een basisplaats. En die gaat hij bij Bayern, Real, Barca, Atletico, City, Liverpool, etc. niet krijgen. Die hebben immers al goede keepers, en gaan (zeker nu met corona) geen 40-50 miljoen betalen voor een reservekeeper. En die trucjes waar jij het over hebt. Die monden zelden tot nooit uit in gevaar, en komen vaak tot stand vanwege een gebrek aan weerstand (niks te doen). Ik ga verder niet met je in discussie. Heeft toch geen zin. Je hebt mening allang gevormd. Ben in ieder geval heel blij dat jij geen TD van Ajax bent. En ik denk met mij velen.

27 juli 2020 om 00:58

@okan61, ik zal nog eenmaal reageren aangezien ik voel dat als wij discussiëren nogal langs elkaar heen praten. Met agressief schrijven bedoel ik natuurlijk niet letterlijk dus hoef je niet zacht te schrijven of met hartjes. Agressief schrijven betekent dat je geen ruimte laat voor de ander en dat jouw mening als feit schrijft. Als ik vraag was je erbij is dat niet bij een mening maar als jij praat voor andere zoals Spanje, Engeland etc of je praat voor Onana. Ik heb het hier niet over een mening maar jij stelt het als een feit. Ik heb je in de vorige reactie al eenvoorbeeld gegeven hoe het kan zijn dat er meerdere redenen kan zijn voor iemands handelen. Maar ik vind het zo wel best. Jij bent iig van mening dat Onana een leuke keeper is met een slecht voetbal karakter die vooral wil opvallen en niet geschikt is voor een topclub. Daar verschillen wij van mening over en tijd zal het leren.

27 juli 2020 om 01:16

@alkatorian. Jij bent degene die nu stelt dat het ik vs. de rest is. Prima. Ben je er straks ook als blijkt dat Onana bij de subtop komt omdat hij niet geschikt blijkt voor de top? Ga je dan zeggen dat 'de rest' het fout zag? Je probeert mij belachelijk te maken door mij heel sarcastisch meesterscout te noemen. Geeft niks, dat mag. Maar ga jij dan bekennen dat jij en velen hier er totaal geen kijk op hebben? Of ben je dan zoals velen nergens te bekennen. En als ik je confronteer met je uitspraken, ga je dan zeggen: ik heb Onana nooit zo goed gevonden. We zullen zien hoe het dan zal gaan.

27 juli 2020 om 01:29

@Thamike. Nou, dan zijn we het daar over eens. We denken verschillend over Onana. We gaan het inderdaad zien. Verder is het zo dat ik echt wel ruimte laat voor de ander mits hij met argumenten komt waarmee hij mijn mening weerlegt. Zolang dat niet gebeurt ben ik overtuigd van mijn mening. Ik kan niets met oneliners, zoals: Onana is een top 10 keeper. Dan vraag ik: waarom? Dan zegt iemand: dat heb je toch gezien.... Of: iedereen zegt het... Ja, kom op he.....daar kan ik dus niets mee. Daarom schrijf ik zoals ik schrijf. Omdat teveel mensen dingen roepen, en daarna geen uitleg geven. Verder zal ik proberen bij jou om uitleg te vragen. Zodat jij voelt dat je de ruimte krijgt. En dat bedoel ik goed. Hopelijk krijg ik dan echte argumenten en geen automatische napraat teksten. Ik kijk ernaar uit.

27 juli 2020 om 02:23

@okan, grappig dat je een leuke discussie met Thamike hebt gevoerd. Wel jammer dat je niet bent ingegaan op mijn reactie, waarin ik de vergelijking trek tussen Onana en Courtois. Dat geeft het gevoel dat je niet weet hoe te reageren als iemand een argument daadwerkelijk weerlegt. Kan natuurlijk ook zijn dat je de reactie simpelweg niet gezien hebt. Trouwens, ik ga zelf nog een andere poging doen om je inzicht te geven in je stijl als ik zo vrij mag zijn. Wat ik persoonlijk merk in je reacties is dat je jouw mening als een feit presenteert. Je bent zo overtuigd dat Onana nooit de top gaat halen, dat elke andere mening onzin is. Terwijl in werkelijkheid niemand weet hoe zijn carrière gaat verlopen, ook jij niet. Wijzen op een instelling of binding met de club vind ik persoonlijk geen sterk argument. Zie bijvoorbeeld de link met Courtois. Anderen vragen om je argument te weerleggen met goede argumenten is dan enigzins vreemd, aangezien jouw argument geen enkele feitelijke basis heeft, maar volkomen subjectief is. Nog één laatste opmerking: als meerdere personen hier ageren tegen je reacties/ je stijl, kan het dan zo zijn dat daar een kern van waarheid in zit? Dat zij, net als jij, ook een beetje gelijk hebben? Ik nodig je uit om deze constructieve feedback ter harte te nemen, want je zegt ook heus wel zinnige dingen hier. Ik ben er zelf van overtuigd dat de inhoudelijke waarde van je discussie dan toe gaat nemen. Andere leden hier gaan dan ook anders, positiever, op jou reageren.

27 juli 2020 om 04:30

@DieGelbeReds, ik vind het bewonderenswaardig dat je de moeite neemt om op deze manier te reageren. Het lijkt er bij okan61 niet in te gaan dat topclubs voorzien zijn van een goede keeper. Daarnaast heeft Onana altijd aangegeven niet op de bank te willen zitten. Ik kan me daarom niet voorstellen dat Onana weg zal gaan om, zoals Cillissen, op de bank te gaan zitten in de hoop dat de eerste keeper geblesseerd raakt danwel grote fouten gaat maken.

27 juli 2020 om 08:50

Ik vind dat Okan als enige valide punten benoemt, snap de bombarie ook niet om deze egocentrische keeper. Hij heeft notabene eigenhandig de CL finale om zeep geholpen met zijn tijdtrekken tegen tottingham.

27 juli 2020 om 13:49

Ja, want dat is ook zo. Iedereen (trainers, keeperstrainers, fans, media, etc.) is lyrisch over die jongen. Bewijst het al 2 jaar op rij in de CL + een geweldig jaar in de EL gehad. En dan kom jij met Frankfurt, Celta de Vigo, Getafe aanzetten. Lachwekkend gewoon. Jij hebt er totaal geen kijk op als je zoiets serieus meent.

27 juli 2020 om 15:26

@alkatorian. Nou, fans en media kan je serieus nemen hoor, hahaha. Het lijkt me ook niet dat keeperstrainers en trainers gaan zeggen: nou, die Onana gaat de top niet halen. Dat zullen ze nooit zeggen. En wat bewijst hij al 2 jaar in de CL? Je bedoelt dat hij soms prachtige reddingen heeft? Ja dat klopt. Maar gelukkig staat hij niet op doel om daar zijn drankje te drinken maar om ballen tegen te houden en geen fratsen uit te halen. Hij laat de meest simpele ballen door. En hij neemt onnodig veel risico door kapbewegingen, tijdrekken, te lang de bal aan de voet en gaan dribbelen. Daar hoor ik jou niet over. Hij kan best goed keepen, maar ook niet meer dan dat. Gewoon Europese subtop. De top wil een stabiele, sobere keeper. Dat is Onana niet. Die is excentriek en te druistig op doel. Excuseer mij dat dat tegen het idee van iedereen ingaat. Hoe durf ik... Hoe durf ik zelf te denken en af te gaan op wat ik zelf zie? Omdat iedereen Onana geweldig vindt, moet ik dat kennelijk ook vinden. Anders heb ik er geen verstand van. Lekker makkelijk argument hoor. Ik vraag me af of je later gaat toegeven dat jij (en iedereen) er compleet naast zat als het Onana niet lukt bij een topclub. Ik denk het niet. Je argument zal dan vast zijn dat jij het nooit hebt zien zitten in Onana. En Onana.......die speelt ondertussen lekker bij een subtopper.

26 juli 2020 om 22:30

Subtop van Duitsland of in de micky mouse competitie nou dat is zeker wel een verschil. En als voetballer / keeper wil je het hoogst haalbare geen enkele topclub heeft op dit moment interesse in hem dus voor hem een mooie kans.

26 juli 2020 om 22:40

Want de transferperiode is al afgelopen? O nee nog niet eens begonnen.

28 juli 2020 om 10:26

Dan kan hij net zo goed bij Ajax blijven, is met Ajax verzekerd van speeltijd in de beste competitie namelijk de CL.

Veels te weinig uiteraard en denk ook niet dan Onana dat ziet zitten.

Onana’s handschoenen zal hij zeker kunnen krijgen denk ik zo

Als die bonussen ook 20 miljoen zijn, als ie 1 keer op de training een bal tegenhoudt, mag Overmars het doen.

Zou me zeer verbazen als Onana dit doet..... Prijs is ook veel te laag

Ik mag toch hopen dat Onana dit nooit zou doen, ze spelen niet eens champions league. Onana moet toch wel het dubbele kunnen opleveren?

26 juli 2020 om 22:37

Ze kunnen dit seizoen nog de EL winnen (een kans is een kans)

Pff 20 miljoen lijkt mij echt een lachertje voor Onana. Wel een mooie club om elke wedstrijd in de basis te keepen overigens en een fijne trainer in de naam van Bosz. Als ik ajax was zou ik hem voor niet minder dan 50 miljoen laten gaan

26 juli 2020 om 21:50

Wel reëel blijven, er is geen enkele club die 50 miljoen voor Onana gaat neerleggen.

26 juli 2020 om 22:09

Nee de bedragen worden de laatste tijd echt erg overdreven. Ik moet er altijd wel om lachen. Zag hier ooit iemand neerzetten dat Fischer wel 40 tot 50m ging opleveren. Lozano 70m Senesi 25m.....ja beetje reëel blijven kan geen kwaad.denk overigens niet dat dit de droomclub van Onana zal zijn. Die moet gewoon lekker ergens in Spanje terug keren.

26 juli 2020 om 23:10

Volgens mij had Overmars een bedrag van 40 mio in gedachten en zal nu wel lager uitpakken. 20 vind ik wel wat laag om serieus te nemen of Onana moet echt naar de subtop en Peter willen.

26 juli 2020 om 22:26

Dat gaat dan toch een teleurstelling worden voor je ben ik bang. Reken maar op een verkoopprijs in de buurt van zijn marktwaarde, zo'n 36 miljoen.

Bijna een belediging om zo'n laag bod neer te leggen voor toch zeker een van de beste keepers op de Europese velden. Leverkusen is ook helemaal niet de stap die Onana zou moeten maken. Ik denk eerder aan niveau Dortmund of Chelsea.

26 juli 2020 om 21:41

@consy. Niveau Dortmund of Chelsea nog wel. Maar waarom komt er maar geen topclub voor Onana terwijl jij hem naar de Europese top schrijft? Omdat zijn karakter hem in de weg zit. Hij keept namelijk niet voor zijn club maar voor zichzelf. Topclubs zien dat. En dat willen ze niet. Topclubs willen een keeper die binding heeft met de club om voor een langere periode te blijven. Maar Onana is er een die vandaag nog weg is als hij het ergens anders beter kan krijgen. Daarnaast wil hij tijdens topwedstrijden shinen waardoor hij onnodig risico neemt en tegen kleine tegenstanders doet hij nooit zijn best. Foute instelling. Het zit in zijn karakter wat topclubs niet willen. Zonde, want misschien zou hij het wel aan kunnen. Maar met dit karakter zal hij de kans niet krijgen. Dus Dortmund, Chelsea en de rest gaan het voorlopig niet worden.

26 juli 2020 om 21:52

Bro denk goed na. De enige reden dat het zo "lang" duurt is omdat keeper kopen delicaat is. Je koopt pas een 1e keeper zodra je zeker weet dat je huidige keeper ook weggaat. Check die salarissen in de top maar.

26 juli 2020 om 21:53

@okan, hoe kan je dat nou zeggen? Onana heeft vijf jaar bij Ajax gespeeld. Dan is het toch niet zo gek om toe te zijn aan een nieuwe uitdaging? Je zegt: "Topclubs willen een keeper die binding heeft met de club om voor een langere periode te blijven." Dus Courtois is volgens jou ook geen topper, want na drie jaar Atletico en vier jaar Chelsea speelt hij nu bij Real. Een clubhopper met een verkeerde instelling volgens jou die het zelfs nog minder lang volhoudt bij een club dan Onana.

27 juli 2020 om 09:55

@DieGelbeReds. Ik heb je reactie nu pas gezien. Je bent de 1e die een inhoudelijk argument geeft, dus top gedaan. In het geval Courtois zag je bij Atletico al dat hij echt een topper is omdat hij stabiel en sober keept. In ELKE wedstrijd. Dus ook tegen de kleintjes. Dat is al een verschil met Onana die zich niet kan motiveren tegen Heracles tot het uiterste te gaan. Simpele ballen liet hij door. Meer dan eens tegen kleintjes.
Daarbij had Courtois al zijn doorbraak bij Atletico voordat hij naar Chelsea ging. Onana heeft niet echt een doorbraak. Daarvoor heeft hij nog teveel fouten in zijn spel/instelling. Bij Chelsea droop de klasse van Courtois er vanaf. Haast elke wedstrijd. Dan is het logisch dat andere topclubs voor hem komen. En Courtois wilde altijd al voor Real spelen. Zijn droomclub. Net als Onana graag voor Barca wil spelen, zijn droomclub. Dus dat Courtois na een geweldige periode van Chelsea naar Real ging, is geen jobhoppen maar een droom verwezenlijken die hij dik verdient heeft. Totaal onvergelijkbaar met Onana. Die 5 jaar van Onana bij Ajax geldt als een periode van leerschool en echt aan het werk. Zonder echte doorbraak wil hij nu al hogerop. Zijn CL optreden lijkt eenmalig, terwijl hij een ONNODIGE, kapitale fout maakt tegen Spurs met het tijdrekken waar de goal uit valt. Een bal overigens die Courtois zou hebben en Onana laat hem door. Bekijk de beelden nog maar eens. Op basis van wat ik net stel, is Courtois een echte topper en Onana gewoon niet. Natuurlijk is hij jong en mag hij fouten maken, maar niet DEZE fouten. Deze fouten laten zien dat hij ver verwijderd is van een topkeeper. Zijn goede maatje Ziyech is een speciale speler, en die gedraagt zich ook speciaal. Onana ziet dat van dichtbij en het lijkt erop dat hij dat ook wil. Maar helaas is het minder geoorloofd voor een keeper om zich speciaal te gedragen omdat bij mislukking er direct een tegentreffer uit zou komen. Ik denk dat topclubs het tijdrekken tegen Spurs hem zwaar aanrekenen en daarom hem niet kopen. Dat ze denken dat Onana zich vaker zo gaat gedragen. Past niet bij een keeper. Ze willen liever een sobere keeper dan een frivole keeper. En wij weten welke van de twee Onana is.

26 juli 2020 om 22:22

Het lijkt wel alsof alle Ajacieden denken dat Onana de nieuwe Buffon is, voor hetzelfde geldt is hij net zo goed als Cilisseren die ook een "wereldkeeper" was. Onana heeft zeker potentie, maar laten we nu niet doen net alsof hij nu al een top10 keeper is op de Europese velden. Bayer Leverkusen zou een mooie volgende stap voor hem zijn. Bewijst hij zich in de subtop van Duitsland, dan staan de echte topclubs vanzelf voor hem klaar.

Heeft Onana niet bijgetekend?
20 miljoen is in mijn ogen te weinig! Hij is ook erg belangrijk, moeilijk te vervangen.
Plus Leverkusen is geen stap hogerop.

26 juli 2020 om 21:55

Nee, Onana heeft (nog) niet bijgetekend.

Voor Onana zijn handschoenen zeker?

Ajax gewoon wachten. Zij gaan hun topper voor minimaal 80 mil verkopen aan Chelsea. Gewoon poten stijf houden en minimaal 40 mil laten dokken. Voor 20 mil mag hij Veltman kopen.

Bod is te laag plus dit is eerder een stap opzij dan een stap omhoog.

27 juli 2020 om 00:26

*stap naar beneden

Ik denk niet dat Onana Ajax voor Leverkusen gaat verruilen. Absoluut niet rot bedoeld, maar de enige vooruitgang is de competitie. Zelfs het salaris zal toch niet zoveel beter zijn dan dat hij bij Ajax kan verdienen.

26 juli 2020 om 20:59

Hij heeft wel al duidelijk aangegeven weg te willen bij Ajax. Het zou dus wel eens kunnen dat hij gewoon andere lucht wilt opsnuiven en het is nu ook niet zo dat de plekken bij hoger aangeschreven clubs onder de lat voor het rapen liggen.

26 juli 2020 om 21:00

Hij heeft aangegeven hogerop te willen en daarom weg te willen. Dan lach je toch om een club als leverkusen als je clubs als Barcelona en Chelsea achter je aan hebt zitten?

26 juli 2020 om 21:04

Hij wilt hogerop en spelen. Tot die tijd vindt hij het niet erg om bij Ajax te blijven.

26 juli 2020 om 21:06

@lierse, maar Onana is ook super ambitieus. Bij Leverkusen gaat hij gewoon niks winnen. Dan denk ik toch dat hij eerder wacht tot ploegen als Chelsea, Dortmund,.. op de stoep staan.

26 juli 2020 om 21:09

Hij heeft toch echt aangeven te vertrekken aan het einde van vorig seizoen. En als er echt geen topteams komen is het dan nog maar de vraag wat hij wilt. Ik kan wel snappen dat je na het maximum te bereiken met Ajax (we gaan niet doen alsof halve finale CL iets structureels zal worden), wat uitgekeken geraakt op de Eredivisie.

26 juli 2020 om 21:22

Hij heeft ook aangegeven te willen blijven als de juiste club niet komt. Bij Ajax speelt hij cl bij Leverkusen niet. het zou me wel verbazen als hij volgend jaar nog bij Ajax onder de lat staat maar Leverkusen kan ik me haast niet voorstellen. Ik denk dat er nog wel een grotere club komt.

26 juli 2020 om 21:32

Ik ga hier even een citaat van Onana in het AD zetten: "Het waren vijf geweldige jaren hier. Maar nu is mijn tijd gekomen om een stap te maken. Die afspraak hebben we vorig jaar gemaakt. Ik weet nog niet wat er gaat gebeuren, maar mijn ambities en de afspraken zijn duidelijk.'' Dat klinkt nu eens echt niet als iemand die wel wilt blijven als er niets langskomt. Er is trouwens een VZ-artikel over geschreven op dinsdag 28 april.

26 juli 2020 om 21:40

In datzelfde artikel in het AD staat ook gewoon dat die afspraak geldt bij de juiste club en juiste prijs.

Ik vraag me zeer af of Leverkusen destijds onder het lijstje ‘juiste clubs’ is benoemd en/of dat 20M werd genoemd als juiste prijs.

26 juli 2020 om 21:43

Ja daar gaat het me zelfs niet over, want Leverkusen zal waarschijnlijk niet echt binnen zo een afspraak vallen. Alleen is het toch echt geen uitspraak van een speler die graag nog een jaar blijft?

26 juli 2020 om 22:16

@Lierse, Onana wil inderdaad graag weg. Maar dan nog steeds is het natuurlijk maar de vraag of de juiste club wel voorbij komt. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Onana naar Leverkusen wil verkassen. De vraag is alleen wel: gaat een extra jaar Ajax Onana nog wel verder brengen? Dat hangt dan puur af van de resultaten in Europa en er is echt geen enkele garantie dat Ajax goed gaat presteren in Europa. Ik snap de vertrekwens dan ook heel goed.

26 juli 2020 om 23:26

Notabene in diezelfde citaat geeft hij aan niet te weten wat er gaat gebeuren. Hij had al weg kunnen zijn, maar kiest voor de juiste pad.

28 juli 2020 om 10:32

@lierse1997de vraag is alleen of Leverkusen die stap is, dat is een stap opzij, zeker als je ziet dat ze geen CL spelen volgend jaar en hij dat met Ajax wel gaat doen. Ajax doet er goed aan, hem te belonen voor nog een extra jaar en salaris te verhogen en een aandeel transfergeld te geven, dan is het financiële argument van tafel.

Ach ja , komkommertijd . Ook de Telegraaf moet vol. Als er geen nieuws is verzin je het desnoods zelf .

Je zou zeggen, wacht op Chelsea of PSG. Dortmund zou ook nog een optie zijn, maar dit is een tussenstap naar een mooie topclub. Hij kan zich wekelijks bewijzen in een sterke competitie, maar spelen alleen geen CL, dus dat zal de doorslag gaan geven denk ik...

Ik moest al lachen toen ik het bedrag zag maar denken ze nou werkelijk dat Onana naar leverkusen zou gaan? Die wil hogerop. Dit is geen stap hogerop. Als je de finale Europa League speelt, halve finale CL speelt en je in de kijker hebt gespeeld bij een goed Ajax dan kan je een stap maken naar grotere Clubs dan subtop Duitsland.

26 juli 2020 om 21:03

Vooralsnog is er geen interesse van de grotere clubs. En Onana wil weg.

26 juli 2020 om 21:48

Er is interesse vanuit Chesea, zijn ontevreden met Kepa.

Lijkt me toch een keurig bedrag voor een eredivisie keeper die een vertrekwens heeft, wees eens eerlijk.
Al denk ik niet dat hij Leverkusen aantrekkelijk genoeg vind en Marc niet accoord gaat met 20 miljoen.

26 juli 2020 om 21:48

Grappenmaker. Hij wordt in de meeste lijstjes in de top 5/10 gezet. Komt iemand aan met 20 mil. We zijn niet de Wibra.

26 juli 2020 om 21:54

Een aardige indicatie : transfermarkt schat de waarde van Onana op 36 miljoen. Dus in dit geval denk ik eerlijk gezegd dat jij degene met de gekke afwijkende mening bent qua waarde inschatting.

26 juli 2020 om 21:58

We weten natuurlijk wat de omvang van de bonussen is. Ik verwacht circa 5 miljoen (?) en dan lijkt het me inderdaad wel aan de lage kant. Het kan een openingsbod zijn waar nog wat ruimte in zit. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat Onana interesse heeft in Leverkusen. Enkel qua competitie is het een grote stap vooruit.

26 juli 2020 om 22:14

Tja, ik geef Leverkusen weinig kans. Ik geloof niet dat Leverkusen transfers van 30 miljoen plus betaald heeft, dat zal nu sowieso moeten gebeuren willen ze een kans maken. Anderzijds, ik las ook over interesse van Ajax in Hojbjerg, een speler die gezien het bod van Southampton ook out of range was. Je kunt het altijd proberen als club, alleen weten we in Nederland wel hoe Overmars als TD is en dat dit zeer waarschijnlijk een kansloze missie is. Helemaal gezien Onana zijn ambities. Want wat je zegt klopt, alleen qua competitie is het een echte verbetering.

26 juli 2020 om 22:21

@Adzevedo, klopt niet helemaal. Leverkusen heeft vorig jaar nog Kerem Derimbay voor 32 miljoen overgenomen van Hoffenheim. En daarvoor ook al een enkele keer een transfer van rond de 25 miljoen. Maar los van de transfersom en Overmars als TD, zie ik niet echt wat Onana zou zien in een uitdaging bij Leverkusen.

Geen vooruitgang voor Onana!!

Niet doen dus!

Kansloos. Waarom zou Onana naar een team willen die geen CL speelt. Daarbij is 20 miljoen een fooi.

Waarom zou Onana naar Leverkussen gaan. Ze spelen geen Champions League en zijn qua niveau gewoon vergelijkbaar met Ajax, en zonder Havertz misschien niet eens. Ja de competitie is zeker beter, maar buiten Dortmund of Bayern zou ik als Onana nooit naar Duitsland gaan. Zeker met zo’n bedrag, maar ook als Hradecky een prima keeper is. Geen wereld doelman, maar gewoon goed hoor , hele goede reflexen.

26 juli 2020 om 22:17

Nouja, ik denk dat een Leverkusen zonder Haverts vergelijkbaar is met een Ajax zonder Ziyech. Een overstap van Ajax naar Leverkusen is een stap vooruit. Ajax is een grotere club, maar Leverkusen is zoveel slechter niet en speelt in een topcompetitie. Ik ben het wel met je eens dat ik het niet zou doen, ik vind dat Onana hoger moet mikken. Bovendien stopt Overmars zijn telefoon gewoon weer weg als hij een bod van 20 miljoen ziet staan. Daar kunnen ze Mazraoui voor komen halen.

26 juli 2020 om 23:25

Maar binny heeft een terecht punt dat Onana CL wil spelen en dat doet Leverkusen niet en Ajax wel. Hij wil op het hoogste podium spelen. Ik zou me verbazen als hij naar Leverkusen zou gaan.

27 juli 2020 om 03:09

@rutgerrr, je hebt groot gelijk Ziyech en Havertz zullen ongeveer hetzelfde betekent alhoewel het wel andere soort spelers zijn. Maar zoals Thamike zegt ga je niet naar een team dat geen CL speelt.

Hoewel de competitie natuurlijk veel beter is, is Leverkusen natuurlijk niet de verbetering waar Onana op moet hopen. 20 miljoen is daarnaast natuurlijk ook niet serieus te nemen als bod voor een van de allerbeste doelmannen ter wereld.

Peter denkt dat hij nog bij Dortmund zit. Onana kan veel hoger aan de slag. Dit is een stap omlaag.

26 juli 2020 om 21:55

Bij zowat alle clubs die hoger aangeslagen worden dan Leverkusen zit een betere of gelijkwaardige keeper. Dus deze clubs zullen hem echt niet gaan halen.

26 juli 2020 om 22:19

Kortom; Overmars moet hem een leuke salarisverhoging geven en een paar jaar langer aan de club binden.

26 juli 2020 om 22:30

Dortmund heeft een waardeloze Burki. Navas bij PSG geen 18 meer. Kepa kan er niks van bij Chelsea. En ben persoonlijk niet onder de indruk van een Leno. Om maar wat clubs op te noemen.

26 juli 2020 om 22:38

Op Burki na zijn de andere keepers die jij noemt minimaal gelijkwaardig zo niet beter dan Onana. Onana is een leuke keeper die het goed heeft gedaan bij ajax in het seizoen dat alles meezat. Het afgelopen seizoen was hij ook regelmatig, vooral Europees, ook geen uitblinker.

26 juli 2020 om 22:47

Oké dan gaan wij er niet uit komen. Vind Onana echt Europese top op dit moment. Chelsea fans liepen met hem weg na die 4-4 op Stamford bridge en gelijk hebben ze.

26 juli 2020 om 23:20

Courtois, Oblak, Ederson, Ter Stegen, Neuer, Doneruma, Handanovic, Navas, Alisson, Szcezny, de Gea, en Lloris zijn Europese top, daarna komen een Onana, Leno, Burki, Kepa etc.

Let op: gaat voor 25.000.000 plus 5 milj aan bonussen die nooit uitbetaald hoeven te worden naar Duitsland. Onana wil gewoon weg en leverkussen is geen bal op dak 4 en hij zal het als een springplank zien zeker in deze tijd. En de top komt niet

Laten we eerlijk zijn, er gaat natuurlijk niemand 40 miljoen voor Onana betalen. Het is een prima keeper maar er zijn er echt een heel aantal die beter zijn en zelfs voor deze keepers wordt geen 40 miljoen betaald.

Als ze er 25 miljoen + bonussen voor krijgen dan heeft ajax een hele goede deal. Echter weet ik niet of dat Onana Leverkusen ziet zitten.

26 juli 2020 om 21:57

Wacht nou maar even rustig af, de marktwaarde van Onana ligt volgens transfermarkt op 36 miljoen. Dat lijkt me zelf een prima indicatie waar je zou moeten uitkomen met onderhandelingen.

Mooie club voor Onana. Als er 35 miljoen plus bonussen op tafel komt dan zie ik het zeker gebeuren.

Leuk om te lezen dat supporters van rivaliserende clubs oprechte belangstelling tonen om de functie van Overmars over te nemen en een speler die volgens transfermarkt 36 miljoen waard is voor een miljoen of 20-25 willen laten vertrekken. Het lijkt bijna of ze er een belang bij hebben Zonder gekheid een prima competitie om te te spelen, maar dat is dan ook de enige duidelijke verbetering. Daarnaast betwijfel ik sterk of Leverkusen kapitaalkrachtig genoeg is Onana te halen. Want dit soort biedingen daarmee haal je misschien spelers bij Stade Rennes of AA Gent maar niet bij Ajax, zeker niet met Overmars.

26 juli 2020 om 22:20

Naja, er wordt geroepen dat Havertz voor 120 miljoen verkocht wordt. Voor dat geld kopen ze elke doelman ter wereld.

26 juli 2020 om 22:27

Ik denk dat ze voor 120 miljoen, waarvoor Havertz overigens echt niet verkocht gaat worden, heel gericht 4 basisspelers aantrekken. Leverkusen voert een prima beleid, de hoogste transfersom ooit betaald is 32 miljoen voor Demirbay. Daar gaan ze echt niet ineens fors overheen.

26 juli 2020 om 22:32

Zou voor Ajax wel gunstig zijn als zo'n transfer plaats gaat vinden. Je weet gewoon dat wanneer je net een monsterbedrag op de transfermarkt hebt gevangen dat je in de eerste onderhandelingen over aankopen te maken krijgt met hele starre clubs die allemaal weten hoeveel poen je hebt. Dat hebben we toen met Milik ook mee gemaakt, Napoli verkocht Higuain en toen ging het allemaal heel snel.

Hradecky dan de omgekeerde weg, beetje geld d'r bij. Problem solved haha

Leverkussen is niet bepaald een stap in veel hogere richting....
Ik denk dat ajax hem hetzelfde salaris wil geven als hij daar kan krijgen...

Het ultieme bewijs dat men in de bedrijfstak betaald voetbal volledig ontspoord is.20 miljoen voor een simpele ballenvanger die tactisch ook nog een onbenul is door op verkeerde momenten tijd te rekken.Een kwart van dat bedrag is al erg ruim voor deze eredivisie keeper.

Hahahaha dit gaat Ajax niet accepteren en ik mag hopen dat Onana hoger mikt dan Leverkusen. Spelen leuk voetbal, maar Onana moet gewoon proberen bij een topclub aan te haken.

Niet doen joh. De transfersom is ten eerste veel te laag, daarnaast speelt Leverkusen niet eens Champions League. Leverkusen verliest waarschijnlijk Havertz nog en verzwakt daar dus ook nog. Hij speelt weliswaar in de subtop van Duitsland, maar op Europees niveau raakt hij gewoon in de vergetelheid. Als hij bij Ajax vlamt in de CL dit seizoen, omdat de juiste club nog niet is gekomen, speelt hij zichzelf in de kijker en wordt hij wél door de top gevolgd en uiteindelijk gekocht.

Matige redactie. ‘Serieus’ in een artikel zetten met 20 miljoen. Doe even normaal zeg!

Ik moest even denken, maar ik snap dit bericht, denk ik. 1 april is natuurlijk ook uitgesteld door Corona.

Zou wel een verrassing zijn. Had gehoopt op een betere club. Dortmund was zeker leuk geweest. Ben benieuwd of Onana openstaat voor leverkussen.

Dat denk ik ook wel, voor 20 miljoen krijg je een gesigneerd shirt. Onana is een topkeeper inmiddels, als je nagaat dat er 80 miljoen voor Kepa wordt betaald. Zou je aan minstens 40 miljoen ex bonussen moeten denken, dan is Ajax nog coulant.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren