Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer getipt voor ‘Ajax in het klein’: ‘Dat zou ideaal zijn voor Frank’

Laatste update:

Frank de Boer stapte bijna twee jaar geleden met hoge verwachtingen in bij Atlanta United. Vrijdag kwam er echter een abrupt einde aan zijn dienstverband bij The Five Stripes na de uitschakeling in het MLS Is Back-toernooi en De Boer moet zich zodoende gaan oriënteren op zijn toekomst. De oud-verdediger kende als trainer grote successen bij Ajax, maar slaagde er vervolgens niet in om dit bij Internazionale, Crystal Palace en Atlanta te herhalen. Aad de Mos wijst zaterdag in gesprek met het Algemeen Dagblad wel op wat ‘verzachtende omstandigheden’ voor De Boer in de Verenigde Staten.

“Dat Frank met Josef Martínez (die zwaar geblesseerd raakte, red.) zijn beste speler kwijt is. Dat hij na de coronaperiode meteen drie keer verloor, met alle daarmee gepaard gaande emoties van dien. Maar uiteindelijk zal Frank ook in de spiegel moeten kijken. Waar past mijn werkwijze nu eigenlijk? Geloof mij, niet bij elke club zitten ze te wachten op ‘onze’ voetbalfilosofie. Hartstikke mooi, hoor, dat Ajax-DNA. Alleen: dat is lang niet bij elke club in te voeren”, stelt de trainer in ruste.

Frank de Boer wordt keihard verwijt gemaakt na nieuwe mislukking

Het boterde volgens The Atlanta Journal-Constitution niet meer tussen Frank de Boer en de spelersgroep van Atlanta UnitedLees artikel

Naast de tegenvallende prestaties op het veld kreeg De Boer eveneens het verwijt ‘gebrekkig te communiceren’ en zich ‘arrogant’ op te stellen. De Mos kan zich hier weinig bij voorstellen en krijgt hierin bijval van Ronald Waterreus. De oud-doelman denkt wel dat De Boer wellicht is gebotst met de Amerikaanse mentaliteit. Normaal gesproken zijn Amerikanen volgens Waterreus heel leergierig, maar gruwelen zij ook van ‘mensen die denken het uitgevonden hebben’: “Frank is een hartstikke sympathieke kerel, maar als trainer natuurlijk ook een beetje een Louis van Gaal-light. Het moet gebeuren zoals híj het wil. Ik kan me voorstellen dat zoiets kan botsen.”

De oud-doelman stipt aan dat zijn volgende keuze heel belangrijk zal worden voor De Boer: “Ik weet dat Frank altijd heeft geroepen dat hij in Nederland alleen bij Ajax hoofdtrainer wil zijn, maar waarom zou hij het niet eens proberen bij clubs als sc Heerenveen of AZ, die ook mooi voetbal nastreven? Ik denk dat Frank daar uitstekend zou passen.” De Mos voegt op zijn beurt nog een club aan dit rijtje toe: “Ik zou de combinatie Frank en Willem II een mooie vinden. Die club noemt zich graag het Ajax in het klein. En dat is het in feite ook: 4-3-3, mooi voetbal. Willem II zou ideaal zijn voor Frank. Dan kan hij daarna weer de stap naar het buitenland maken.”

Denk jij dat Frank de Boer ooit ergens anders in de Eredivisie zal werken dan bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vreemde redenering van Aad. Willem II draait fantastisch onder Koster dus wat moeten die met Frank de Boer? Bij Ajax heeft de Boer weliswaar succes gehad qua prijzen maar het voetbal was niet om aan te zien: tikkie-terug-tikkie-opzij, is dat mooi voetbal Aad? Supporters mopperden over het oersaaie spel en bleven zelfs weg, ze waren blij dat de Boer stopte. Natuurlijk had hij succes maar dat is ook niet vreemd met de grootste begroting van de competitie. Ik ben niet zo enthousiast over de trainer Frank de Boer.

25 juli 2020 om 12:53

Onder Adri Koster is Willem II inderdaad een fantastisch spelende en sympathieke ploeg geworden. Willem II was afgelopen seizoen waarschijnlijk het team waarvan ik qua voetbal het meeste heb genoten (helaas ook tegen mijn eigen kluppie). Dan ga je echt niet naar een trainer als Frank de Boer die behalve heeft bewezen niet met spelers te kunnen omgaan ook heeft bewezen zijn teams vooral vreselijk voetbal te laten spelen. Daarnaast is Frank als persoon prive misschien een prima vent maar helaas als trainer een arrogant misbaksel wat het sympathieke imago van Willem II geen goed zal doen. Houd deze man daarom ajb uit Tilburg.

25 juli 2020 om 12:58

Mwah, we hadden al jaren de hoogste begroting, maar titels winnen bleek toch niet zo vanzelfsprekend of makkelijk.... Daarbij moest hij het in het begin ook veel doen met spelers als Hoesen, Sana, Ebecillio en meer van dat soort middelmaat. Ook spelers als Poulsen, Moisander, Serero, Aissati, Cvitanich, Dijks, Boilesen, Fischer en nog veel meer spelers waren toen echt niet zo goed als het materiaal dat er nu is..

25 juli 2020 om 13:07

@ De Toekomst Ooh ja daar hebben we die kul redenering weer: als er werd gewonnen lag het aan die zogenaamde toptrainer en als er werd verloren lag het aan de zogenaamd matige selectie... Dit is nog een reden om afstand te houden van Frank de Boer en zijn entourage...

25 juli 2020 om 13:16

@Holland8, dat maak jij ervan. Zulke dingen heeft Frank nooit gezegd. Hij was altijd heel realistisch en dacht/praatte altijd vanuit de gehele club.

25 juli 2020 om 13:29

Inderdaad. Frank de Boer sprak altijd heel reëel. Ieder seizoen moest hij weer met een nieuwe, mindere ploeg beginnen. Gedurende het seizoen zag je het team dan weer beter worden. Zeker dat laatste toont de kwaliteiten van een goede trainer/coach. Mede door Frank de Boer heeft Ajax bereikt waar het nu staat. De Boer heeft samen met Overmars veel geld voor Ajax binnengehaald.

25 juli 2020 om 13:49

@boca2005 Bedoel je die Frank de Boer die ons allemaal met volste overtuiging uitlegde waarom Mike van der Hoorn een veel betere speler is dan Virgil van Dijk? Die Frank de Boer en zijn entourage die iedereen binnen Ajax (inclusief de jeugdtrainers die door hem en zijn entourage werden geintimideerd) wilde laten geloven dat Donny van de Beek een veel groter talent en betere speler was dan Frenky de Jong, Appie Nouri, Steven Bergwijn en Donyel Malen. Dat Bergwijn en Malen daarom maar eieren voor hun geld verkozen want een echte kans zouden ze toch niet maken onder deze trainer. Dat jeugdspelers die niet bij het management van Frank de Boer tekenden geen kans maakten om in het eerste te komen? Dat Donny werd doorgeschoven naar het eerste omdat hij dezelfde zaakwaarnemer had als Frank de Boer en andere veel getalenteerdere spelers die kans niet kregen van De Boer omdat ze te grote concurrenten waren voor Donny? Bedoel je die Frank de Boer? Die Frank de Boer die ook nog een heel pers en media team om zich heen had om ons te laten geloven dat we zogenaamd met het grootste trainerstalent in Nederland te maken hadden want hij moest het zogenaamd doen met een belabberde ploeg. Terwijl Ajax veruit de grootste begroting had van alle ED teams en Frank de Boer persoonlijk verantwoordelijk was voor het aan- en verkoopbeleid en dus voor de samenstelling van zijn ploeg, lees bijvoorbeeld Mike van der Hoorn aantrekken in plaats van Virgil van Dijk, dat werd altijd verzwegen. Dat Mounir el Hamdaoui en anderen ons puntfijn uitlegde waarom hij nog nooit zo een slechte trainer had meegemaakt als Frank de Boer. Maar wie geloofde hem toen vanwege het fantastische pers en mediateam van Frank de Boer? En Mounir kreeg uiteindelijk gelijk van alle selectiespelers van Inter, Crystal Palace, Atlanta United etc. Dat Frank de Boer een enorme puinhoop heeft achtergelaten in de jeugdopleiding door zn vriendjespolitiek waar het vooral niet om kwaliteit ging maar om wie de braafste was en van schaatsen en wielrennen hield. Het huidige Ajax en de successen van de laatste seizoenen hebben werkelijk niets maar dan ook niets met Frank de Boer te maken. Integendeel, hij heeft er een enorme puinhoop van gemaakt die met heel veel inspanningen moest worden opgeruimd.

25 juli 2020 om 14:00

Er is anders aardig wat geld binnengekomen door de behaalde kampioenschappen. Hoe lang was Ajax al niet meer kampioen geweest? En nogmaals zijn teams gingen gedurende het seizoen beter spelen. Hij moest ieder seizoen weer opnieuw bouwen aan een ploeg.
Kan me voorstellen dat hij in landen waar geen Nederlands wordt gesproken (nog) slechter communiceert dan in het Nederlands maar wat heeft El Hamdaoui verder nog gepresteerd? Niet alleen De Boer en Ajax zagen het niet in Van Dijk. Het vertrek van Bergwijn bij Ajax had andere redenen en ook Malen is niet vertrokken vanwege De Boer.

25 juli 2020 om 14:02

@Holland8, dit is een voetbalsite, geen site om een fictie boek te plaatsen... De Boer heeft nooit gezegd dat Van der Hoorn veel beter was dan Van Dijk. De Boer gaf toen aan op basis van welke argumenten zij op dat moment de keuze voor Van der Hoorn hebben gemaakt. Hoe erg jij zaken kan verzinnen, verdraaien is wel ongekend zeg...

25 juli 2020 om 14:02

Ik ben absoluut geen Fan van Frank de Boer maar zoveel onzin als jij hier op een rijtje zet is echt ongelooflijk. Ieder behalve jij weet dat Bergwijn vanwege een incident met een jeugdtrainer en ook zijn vader is vertrokken. Malen kosnsimpelweg voor het geld. Was ook nog op een leeftijd dat hij nog helemaal niks bij de a selectie te zoeken had. Je kan best wat punten van kritiek hebben maar in dit betoog ontbreekt elke nuance. Wat heeft hij je aangedaan man?

25 juli 2020 om 14:33

@dennisjwt Jaja het verhaal over de ruzie van de vader van Bergwijn met een jeugdtrainer. Dat was een incident dat nu als zogenaamde reden wordt gebruikt voor het vertrek van Bergwijn bij Ajax. Dat in werkelijkheid de vader al heel lang aangaf dat met een trainer als De Boer, die de dienst uitmaakte op De Toekomst, spelers zoals zijn zoon weinig tot geen kans maakten op het eerste elftal wordt ook maar even verzwegen. Jeugdspelers werden destijds door het management van De Boer onder druk gezet om bij hun te tekenen. Wie dat niet deed was sowieso kansloos. Dat De Boer iedereen binnen Ajax, inclusief de jeugdtrainers, wijsmaakte dat die Bergwijn helemaal niet zo goed was en niet zo een groot talent (gezien ook het feit van het gemak waarop Ajax, lees De Boer, die jongen liet gaan) bevestigt de kijk van de vader op het Ajax van toen. En die vader stond niet alleen binnen de jeugd van Ajax met die kritiek. Helaas had hij gelijk. En bij Malen ging het zogenaamd om het geld. Als Malen het idee had dat hij een echte kans had of zou krijgen bij Ajax dan was hij nooit weggegaan. Maar iedereen in de tijd van De Boer bij Ajax weet wat er werkelijk speelde op De Toekomst. Foute boel helaas.

25 juli 2020 om 14:46

Holland8 Bergwijn was 14 toen hij bij Ajax vertrok. Zelfs bij Ajax zijn spelers dan nog niet in beeld bij het eerste. De reden die iedereen kent lijkt mij dan ook een stuk aannemelijker dan de door jou genoemde reden.
Overigens zie ik Frank de Boer nu ook niet direct als coach van Willem II. Koster zit daar ook goed.

25 juli 2020 om 14:46

Ach Holland8 is diegene die denkt dat Donny Vd Beek zijn
Posse ervoor zorgt dat Donny de baas bij Ajax is. Holland8 vergeet dat Ajax haar beste Europese wedstrijd was onder Frank de Boer. Holland8 vergeet dat Frank steeds minder geld mocht uitgeven wat geresulteerd heeft in vele kampioenschappen met weinig geld uitgeven wat weer gezorgd heeft voor de huidige successen. Frank heeft in zijn eerste jaren bij Ajax mooi voetbal gespeeld met spelers als Erikssen is dat ook wat makkelijker maar zijn selectie werd steeds minder en dus ging Frank terecht zijn spel aanpassen en koos hij zijn momenten. Maar geheugen is bij sommige kort en vooral selectief.

25 juli 2020 om 16:31

@Holland8 toch knap dat je een artikel over Frank de Boer en Willem II weer weet te draaien naar Donny van De Beek. Wel knap overigens dat je dit allemaal weet te melden, daar Bergwijn zelf meermaals heeft aangegeven simpelweg zelf weg te willen als jeugdspeler bij ajax omdat hij daar niet op zijn plek was. En problemen had met enkele mensen daar, (waarschijnlijk) de jeugdtrainers. Dat jij uiteraard zonder enkele bewijzen te leveren het verhaal zo weet te brengen dat Frank de Boer de kwade genius is in dit geheel, is niet eens meer verbazingwekkend. Helemaal als daaruit volgt dat Van de Beek natuurlijk weer alle kansen kreeg ten opzichte van de veel grotere talenten. Als in: talenten als Nouri en een stuk later De Jong die gewoon de credits kregen die ze verdienden. Letterlijk niemand schatte Van de Beek hoger in dan hen. Maar ja, als je fysiek een stuk verder bent is het logisch dat je eerder kansen krijgt dan spelers als Nouri en De Jong die destijds het postuur hadden van een twaalfjarige. Ik vind het oprecht knap hoe je allerlei touwtjes aan elkaar vast weet te knopen, want dat betekent dat je hier serieus over hebt nagedacht. En in die context blijf ik het verbazingwekkend vinden hoe je never nooit met ook maar enig bewijs komt. Geen bronnen. Geen documenten. Niets. Niets een een hint naar een bron. Dit soort reacties negeer je altijd compleet om in een volgend topic weer verder te gaan met aantijgingen, het liefst gericht aan het adres van Van de Beek of iemand die in verband gebracht kan worden met hem. Leg je kaarten gewoon eens op tafel, kom met bewijzen en haal het gelijk waar je al maanden, zo niet jaren naar op zoek bent door op deze manier te reageren. Verlicht ons

25 juli 2020 om 17:18

@hollan8 ik ben het wel met je eens. De Boer kan niet met moeilijke karakters werken en een ideale schoonzoon is al snel beter dan een moeilijk karakter want dat weegt blijkbaar zwaarder mee dan iemands voetballende kwaliteiten

25 juli 2020 om 18:50

@boca2005 Nog even voor de duidelijkheid terugkomend op jouw opmerking dat Frank de Boer veel geld voor Ajax heeft binnengehaald. Frank gaf veel geld uit aan de mislukking Mike van der Hoorn (dat was de beslissing van Frank) in plaats van aan Virgil van Dijk. Dat is financieel een catastrofe voor Ajax gebleken. Hele waardevolle spelers Bergwijn en Malen weg door De Boer. Weer een enorme financiele strop voor Ajax. Investeren in Veltman (in plaats van in bijvoorbeeld de veel en veel getalenteerdere Denswil) en in Donny van de Beek die uiteindelijk heel weinig waarde blijken te vertegenwoordigen want buitenlandse clubs trappen niet in pr praatjes van de hun Nederlandse media vriendjes. De Boer zou ook niet investeren in Frenky de Jong en Appie Nouri die, terwijl Donny al 2 jaar bij het eerste zat, samen NUL minuten speeltijd hebben gehad van De Boer in het eerste. Ik kan een hele lijst samenstellen van dit soort miskleunen door De Boer. Deze man heeft Ajax enorm veel geld gekost en verarmd met zijn zogenaamde deskundige kijk op talenten. Etc. Dus hou alsjeblieft op met die verhalen dat De Boer Ajax veel heeft opgeleverd. Die veren mogen wij geven aan zijn opvolgers Bosz en Ten Hag.

25 juli 2020 om 18:53

Je kunt FdB natuurlijk van alles in de schoenrn schuiven, Virgil vak Dijk werd door vrijel niemand herkend als talent, Mike van der Hoorn werd alom geprezen toen hij nog bij Utrecht speelde. ElHamdaoui paste niet in het Ajax-systeem (al heb ik altijd het idee gehad dat FdB moeite had met de Marokkaanse mentaliteit). Ook al was de spelkwaliteit weinig constant, wel degelijk hebben we Ajax onder FdB fantastische wedstrijden zien spelen. Maar vooral, hij heeft het meest geleden onder het "netto"-tijdperk, heeft zo zeer aanzienlijk bijgedragen aan het herstel van Ajax en aldus in die zin de basis gelegd onder de huidige rijkdom, desondanks vier titels! Genoeg reden om hem op handen te dragen en levenslang als erelid te vereren.

26 juli 2020 om 12:52

@jannijhof Virgil Van Dijk werd niet herkend als talent? niemand van de media of van de voetbalkijkers snapte destijds dat Ajax Vd Hoorn verkoos boven Van Dijk. ik zeg niet dat het FdB zijn fout is dat hij niet kwam maar Van Dijk stond wel degelijk bekend als een groot talent destijds

26 juli 2020 om 16:22

Ik heb nog nooit zoveel onzin gezien in 1 reactie. De boer had het eerste half jaar een redelijk selectie en speelde toen ook leuk en goed voetbal. De jaren daarna werd het minder en minder. Ook het spel. Dit had uiteraard niet gehoeven, maar vergeet niet dat je bij ajax ook gewoon kampioen moet worden. Denswil heeft inderdaad laten zien dat hij het waard was. Niet dus. Frenkie was er onder de boer volgens mij niet eens. Appie was er nog veel te jong. Donny speelde bijna niet, want we hadden toen davy. Bosz en ten hag hadden een veel betere selectie. Met name ten hag. Ik durf stellig te zeggen dat we met die selectie en de boer minimaal 1 eurpese prijs hadden binnengehaald.

Mooi voetbal en Frank De Boer? Volgens mij heb ik toch echt naar een ander Ajax gekeken.

25 juli 2020 om 12:57

Ja maar je moet wel even in ogenschouw nemen van wie deze opmerking komt he? De Mos slaat wel vaker wartaal uit. Dat De Mos zich weinig kan voorstellen bij het 'gebrekkig communiceren' van De Boer, zegt al genoeg.

25 juli 2020 om 13:03

Het gebrekkige communiceren hoor je zo goed als altijd over een trainer. Je hebt meer spelers die niet spelen dan wel en de spelers die niet spelen, vinden vaak dat ze niet goed worden geïnformeerd/de communicatie niet goed is. Vaak is dat echter meer omdat ze de redenatie van de trainer niet willen horen of snappen... Je overleeft niet zo'n grote crisis bij Ajax én behaalt successen met het beperkte materiaal dat hij had als je echt zo slecht bent in communicatie. Ook vond ik hem in de media-optredens altijd een goede indruk maken.

25 juli 2020 om 13:05

Ik heb écht wel genoten onder Frank de Boer, mensen vergeten voor het gemak altijd dat Ajax toen de buidel gesloten hield he

25 juli 2020 om 13:38

Bah bah, zo een goedkope opmerking! Want Frank de Boer had dezelfde mogelijkheden als Bosz en Ten Hag? Zoveel geld te besteden? En moest het niet doen met jongens als Ebecilio en Sana? Die man heeft 4 jaar getoverd met matige onevenwichtige selecties, dankbaarheid is helaas een gedeelte van de eigen fans vreemd mits je een Ajacied bent trouwens.

25 juli 2020 om 14:03

En het is ook nog zo dat Ajax toentertijd een tumultueuze periode doormaakte. De Boer zorgde voor rust in zijn team en hij hield het team uit de wind.

25 juli 2020 om 14:06

Helaas lijken ook veel Ajacieden echt ondankbaar en kunnen ze vaak niet begrijpen dat De Boer niet het spelersmateriaal had om geweldig te spelen, want ja "Ajax moet altijd fantastisch kunnen spelen"... De Boer heeft er in zijn tijd bij Ajax echt het maximale uitgehaald, Ajax weer in rustig vaarwater gebracht, succesvol gemaakt en samen met Overmars en Van der Sar het fundament gelegd voor de succes die na hem zijn behaald. Zo'n trainer moeten we op handen dragen.

25 juli 2020 om 14:31

Kyle66 bedankt voor de toevoeging, dat was ik helemaal vergeten te vermelden. Extra knap was dat inderdaad, en toen nog zijn eerste jaar als jonge trainer.

25 juli 2020 om 14:34

De Toekomst, bedankt voor jouw toevoeging waar ik het helemaal mee eens ben! Helaas kunnen veel eigen fans de feiten niet in perspectief zien. Jouw reactie is vergelijkbaar met die van Kyle66, waardeer jullie reacties echt. Irriteer me al jaren aan dat soort reacties zo oppervlakkig.

25 juli 2020 om 14:40

Ik begrijp je goed, en je hebt zeker een punt! Maar ik moet toch wel zeggen dat het voetbal niet om aan te gluren was. Uiteindelijk werd een Gudelj gehaald en nog een paar van dat soort spelers waardoor je gewoon een beton middenveld overhield. Gudelj, Bazoer en Klaassen. Tsjah, dan weet je dat je spel oer saai gaat worden. FdB heeft het fantastisch gedaan kwa resultaten maar het spel was echt drama voor Ajax begrippen

25 juli 2020 om 14:48

Spel was minder dominant en een stuk minder riskant maar dat was vooral in zijn laatste 2 jaar. Doel was kampioen worden en dat heeft ie geflikt en mede daardoor heeft Ajax zijn huidige successen kunnen behalen.

25 juli 2020 om 15:45

Met de punten aantal dat hij haalde per seizoen had hij nu nooit kampioen geworden elk jaar dat is toch wel duidelijk ?
dan was het lelijk voetbal zonder prijs geweest , laten we eerlijk zijn.

25 juli 2020 om 17:42

Niemand haalde veel punten dus wat is je punt? Je wordt kampioen als je bovenaan eindigt en de pnt zijn vaak een weerspiegeling van de sterkte van je concurrenten. Als als doet er niet toe, hij was met zijn matige elftal en minder voetbal beter dan de rest.

25 juli 2020 om 19:04

alleen al die uitdrukking "niet om aan te gluren", vreselijk, ik vrees afkomstig van Druiloor Derksen. Ik herinner me ook grandioze wedstrijden, zoals tegen Feyenoord, Barcelona, Utrecht. Gezien zijn spelersarsenaal buitengewoon knap. En ja, hij speelde geen kamikaze zoals Bosz, hij bouwde meer zekerheid in en hij vond balverlies een schande, waardoor de creativiteit werd gefrustreerd. Maar een winnende coach heeft gewwon gelijk.

25 juli 2020 om 20:21

Ik had ook het idee dat hij echt nul middelen had. Volgens mij was er een jaar dacht ik dat ze een miljoen te besteden hadden. De jeugd kreeg de kans ook enig sinds noodgedwongen. En het betaalde zich uit. Hij legde de basis waar de opvolgers op konden verder bouwen. De kapitaal injectie was de kers op de taart om weer echt mooi voetbal te spelen... ze doen de boer echt te kort. Wel heb ik twijfels of hij gemaakt is voor het buitenland.

25 juli 2020 om 13:51

Populair om te roepen dit en raak kant noch wal.
Heeft gewoon goed voetbal gespeeld met mindere spelers.
Maar iedereen onthoudt de laatste 1,5 jaar.

25 juli 2020 om 14:35

Wve juist, dat zijn de feiten. Helaas heeft een aardig gedeelte van de Ajacieden last van een korte termijn geheugen en ondankbaarheid.

25 juli 2020 om 14:53

Vraag me af of het ajacieden zijn.

25 juli 2020 om 15:24

@wve, ik stel me die vraag elke keer als ik iets van Holland8 lees over Ajax. ;-)

25 juli 2020 om 15:58

Pff gaan we weer.. Het voetbal was idd niet best maar meer zat er ook gewoon niet in. Ik heb 't elders al eerder gezegd en durf eigenlijk wel te stellen dat 't team dat de Boer in z'n laatste twee jaar bij Ajax had, de slechtste Ajax selectie was die ik in mijn bijna veertig jaar voetbal volgen ooit heb mogen zien. Als ten hag of bosz met dat team hun voetbal hadden gespeeld waren ze dr elke wedstrijd met 3-0 afgegaan nee dan waren de fans blij geweest zeg. Ik ben overigens niet perse een Frank de Boer fan maar sjongejonge dat eeuwige simplistische geleuter wordt je toch ook beetje moe van. Het trainersvak is best ingewikkeld en dynamisch er spelen allerlei factoren mee. Bij Ajax heeft ie op 1 titel na alles eruit gehaald wat er in zit dat is gewoon knap. Inter en Palace had hij nooit in moeten stappen dat was gedoemd te mislukken en nu is het ook niet bepaald een succes verhaal in Amerika gebleken. Dus moet ie weer een stapje terug gaan nemen als die weer verder wil. Hopelijk leert ie d'r weer van en ontwikkeld die zich weer verder als trainer of hij gaat wat anders doen. Hij heeft iig meer kijk op het spelletje dan de gemiddelde voetbalzone/Fifa armchair manager hier en waarschijnlijk ook dan heel wat van die matige spelers die die uiteindelijk onder z'n hoede heeft gehad.

Aad is de weg kwijt. Misschien verward hij Frank de Boer met Peter Boschz?

Onder Frank werd alles behalve aanvallend flitsend voetbal gespeeld.

25 juli 2020 om 13:06

En wat voor spelersmateriaal had De Boer? De Boer had grotendeels middelmaat en de grote talenten waren nog niet ver genoeg. Als ik het me goed herinner kreeg Bosz er met Sanchez, Ziyech en Traore in elke linie een sterkhouder bij. Onana, De Ligt en Dolberg braken toen door volgens mij? Dan staat er gelijk al veel meer kwaliteit op het veld dan er ooit onder De Boer was...

25 juli 2020 om 13:22

Ben het met de kern van je mening eens hoor, maar De Boer had ook beschikking over kwaliteit met Suarez, Eriksen, Vertonghen en Alderweireld om er een paar te noemen. Dat het Ajax van de afgelopen jaren collectief veel beter is spreekt voor zich, maar FdB hoefde niet enkel met koekenbakkers te werken.

25 juli 2020 om 13:28

Suarez was na het eerste halfjaar weg, Eriksen was een groot talent maar toeb hij echt uitgroeide tot sterspeler vertrok hij al snel, Vertonghen en Alderweireld heeft hij volgens mij wel een tijdje op kunnen bouwen. Maar nu noem je, voor zover ik even weet, de 4 beste spelers in 4 jaar tijd dat Frank trainer was bij Ajax... Dat is nogal een verschil met de kwaliteit die zijn opvolgers daarna hadden.

25 juli 2020 om 13:41

@De Toekomst Hou de eer aan jezelf en stop met het maken van excuses, dat is namelijk de mindset van een loser. Geen enkele speler word gekocht zonder toestemming van de trainer en als die zelfde trainer in staat is om zijn beste speler (mounir) buiten de selectie te laten dan mag je al helemaal niet praten over het materiaal. Om nog maar te zwijgen over de internationale vernederingen tegen clubs als Salzburg.

25 juli 2020 om 13:59

@Analist25, de instelling en het gedrag van El Hamdaoui was slecht. Dan kan je misschien de beste speler zijn, maar dat accepteren zou op termijn de club meer kwaad dan goed doen. Verder was het budget toen echt triest voor Ajax begrippen, dus dan kan je als trainer wellicht wel kiezen tussen spelers maar die spelers zijn dan wel van een minder niveau....

25 juli 2020 om 14:16

@De Toekomst Waarom zou je in vredesnaam in de spiegel willen kijken als je jezelf ook gewoon kan overtuigen van het idee dat het aan iedereen ligt behalve aan de persoon die je ziet in de spiegel...? En dat is mindset die er voor zal zorgen dat Frank bij elke club zal falen, over een plaat voor het kop gesproken...

25 juli 2020 om 14:26

@Analist25, natuurlijk moet De Boer in de spiegel kijken en dat zal hij ook zeker doen. Het is nog een relatief jonge trainer en moet van deze ervaringen leren.

25 juli 2020 om 14:35

@De Toekomst nou, dan is het toch erg vreemd dat El Hamdaoui een paar weken voordat Frank De Boer coach werd onder Martin Jol gewoon geweldig aan het voetballen was. Frank De Boer gaat niet in de spiegel kijken. hij leert niet van zijn fouten en is al drie keer op rij exact op dezelfde manier ontslagen. door halsstarrig vast te blijven houden aan een tactiek waarvan zijn spelersgroep heeft aangegeven dat ze zich daar niet lekker in voelen en mede daardoor naast zijn gebrekkige inlevingsvermogen, heeft hij steeds zijn spelersgroep tegen zich in het harnas gejaagd

25 juli 2020 om 14:50

@Japie, kijk nog even Hamdaoui zijn laatste tig wedstrijden bij Ajax terug en je ziet waarom hij ook buiten Ajax niet verder is gekomen. In de MLS heeft niemand gezegd dat Frank zijn tactiek moest aanpassen. Sterker nog, voor Corona waren ze super blij met hem en heeft hij zonder zijn sterspeler behoorlijk gespeeld. Jij kan zo overdrijven. Jij weet niets over Frank en zijn spiegel. Misschien zelf eens in de spiegel kijken ipv je vaste routine te posten bij bepaalde onderwerpen.

25 juli 2020 om 14:58

@thamike dan volg jij overduidelijk de actualiteiten in de MLS niet. ze zijn al sinds De Boer zijn komst aan het klagen over zijn speelwijze. ik weet idd niks over De Boer zijn spiegel maar als je drie keer op rij overhoop ligt met je spelersgroep en 3 keer op rij halsstarrig vasthoudt aan een speelwijze waarvan je spelers aangeven dat ze zich daar niet lekker in voelen dan ben ik bang dat je nooit wakker gaat worden als coach. normaliter leer je namelijk van je fouten maar De Boer blijft maar op dezelfde voet verder gaan steeds en iedereen die hem een beetje heeft gevolgd weet ook dat het een hele eigenwijze man is

25 juli 2020 om 15:07

@Japie ik heb familie daar wonen en volg aardig wat MLS en vooral de Boer. De artikelen over de fantastische Hollandse school en hoe Frank die had gebruikt in zijn 1e jaar. Zijn slechte selectie maar toch meteen presteren. Zijn tactische inzichten en een heel artikel over Frank en zijn aanpassingen. Pers ging pas spartelen na een paar nederlagen maar Frank herpakte zich weer. Nee, heb juist veel gevolgd en deze berichten over spelers zijn pas na Corona echt gekomen Japie. Daarnaast ligt hij niet overhoop met zijn spelersgroep, hoe kom jij daar toch bij. Jij noemt spelers op die teleurgesteld zijn en maakt daar de hele spelersgroep van. EL Ham heeft een fantastische start gehad bij Ajax maar werd steeds minder tot zelf publiek hem begon uit te fluiten wanneer hij weer eens het veld over tjokte of voor eigen succes ging. Jij haalt altijd een klein stukje ergens uit en blaast dit op alsof het de kern was. Kern van Frank bij Ajax waren al zijn titels met een steeds matiger wordende selectie. Kan dat als je onverhoopt ligt met al je spelers Japie?? Kom op zeg, zelfs jij snapt dat dat niet kan.

25 juli 2020 om 15:14

@thamike niet met letterlijk al je spelers maar als je als coach problemen hebt met bepaalde sterkhouders werkt dat wel in je nadeel natuurlijk. dat zagen we bij Inter ook toen hij mot had met o.a. Icardi en Brozovic wiens status bij Inter groter was als de status die De Boer daar had en dan is het einde oefening als coach daar. hij moet leren luisteren naar zijn spelersgroep want je moet het samen doen en kan het niet in je eentje. uiteindelijk staan de spelers straks op het veld dus je moet wel een beetje luisteren naar in wat voor systeem of speelwijze hun zich lekker voelen. dat de pers of het bestuur blij is met de Hollandse School wat ik De Boer zijn manier van spelen overigens totaal niet vind, dat wil niet zeggen dat je spelersgroep er zich ook lekker in voelt

25 juli 2020 om 15:26

@Japie, elke trainer ligt wel eens overhoop met spelers... Zidane ook met een Bale, over Ferguson, Mourinho, Guardiola en anderen nog maar te zwijgen.. Je hebt een visie en sommige spelers die wel erg goed zijn, passen daar niet in. Dan krijg je zulke verhalen.

25 juli 2020 om 15:31

@De Toekomst dat gebeurd wel eens idd maar De Boer heeft inmiddels wel overhoop gelogen met heel veel spelers in zijn nog vrij korte carriere. die had bv bij Inter na slechts twee weken al mot met vier spelers. als je dan ook nog eens niet presteert in tegenstelling tot die andere coaches dan gaat dat je wel je baan kosten. bovendien heeft De Boer ook niet de status van die andere coaches dus dan kies je als club toch eerder voor je spelers dan voor een Frank De Boer die in principe vervangbaar is en nog alles te bewijzen heeft in het internationale voetbal

25 juli 2020 om 15:40

@japie, ten eerste: als je wordt binnengehaald voor de Hollandse School, dan weet je wat je kan verwachten. Ten tweede: eerst roep je El Hamdoui en nu Thamike dat weerlegt begin je over Inter?

25 juli 2020 om 15:42

Elke Ajax-supporter zag al na een tijdje dat El Hamdaoui vooral voor eigen kansen ging en de bal niet afspeelde indien een andere speler er beter voor stond. Maar knap dat jij weet dat hele elftallen overhoop lagen met Frank! En dat voor een supporter van Feyenoord!

25 juli 2020 om 15:52

Wat een zielige reacties steeds zeg , net alsof de boer bij bijna elke club is geslaagd lol.
Ook ging ham pas slecht spelen nadat de Boer kwam.

We kunnen met elkaar discussiëren maar laten we gewoon kijken naar de feiten, die spreken toch wel erg voor zich.

25 juli 2020 om 16:32

@De Toekomst Frank zit al weet ik veel hoeveel jaar in het voetbal, hij heeft het gewoon niet. Genoeg trainers die het vanaf het begin wel direct in de vingers hebben kijk maar naar Lampard om een voorbeeld te geven. Ben benieuwd of er een club is die de gok nog durft te nemen met De Boer.

25 juli 2020 om 16:48

@kyle66 ik vond El Hamdaoui vaak gewoon geweldig spelen onder Jol dus daar ben ik het sowieso niet mee eens. bovendien was ik meer onder de indruk van de prestaties van El Hamdaoui als speler van Ajax dan van de prestaties van Frank De Boer als coach in het buitenland

25 juli 2020 om 16:50

@kyle66 ik volg het buitenlandse voetbal dus ook Inter en Crystal Palace en alle taferelen die er in die competities plaats vinden. wat heeft dat dan verder met Ajax te maken? bovendien kan ik jou sowieso niet volgen. je vind dat El Hamdaoui slecht speelde omdat hij af en toe een bal niet afspeelde, maar Veltman doet het zogenaamd wel geweldig als verdediger als hij in de eerste seizoenshelft 5 totaal onnodige tegengoals weg geeft aan de tegenstander. de mensen die beweren dat die laatste het dan wel geweldig heeft gedaan afgelopen seizoen, daarvan geloof ik dan al die hele beoordeling over de prestaties van El Hamdaoui niet meer zo snel

25 juli 2020 om 18:31

@Analist, hoe lang is Lampard al trainer? Hoe deed de Boer het bij zijn eerste klus? Hmm precies, denk dat Lampard het nog maar eens moet bereiken met zijn 1e club bij zijn oude team dat wat de Boer heeft gedaan bij zijn 1e club en oude team. Vooral omdat jij deze vergelijking maakt. Dat de Boer bij veel clubs niet past of zijn visie en manier niet past dat kan maar de vergelijking die jij maakt zegt het tegenovergestelde.

25 juli 2020 om 21:03

@thamike Dit is de 2e club van Lampard, ben je Derby County vergeten?

Van Internationale naar Willem 2 in een paar jaar. Hoe snel je carriere bergafwaarts kan gaan. Niets ten nadele van Willem 2, speelden fantastisch afgelopen seizoen en is een erg sympathieke club maar ik zou als ik Frank de Boer was een paar jaar sabbatical nemen. Wat cursussen, wat meekijken in de keuken bij andere clubs met andere opvattingen, veel onder verschillende soorten mensen zijn. Dan is men deze dalende lijn wellicht vergeten en kan Frank met een schone lei én nieuwe inzichten aan de slag bij een mooie club

Ik heb Frank de Boer ook nooit echt arrogant over vinden komen. Wel nors en misschien ook niet de meest vrolijke persoon ofzo. Maar niet arrogant. Hij moet misschien wel iets aan zijn communicatie doen. Trouwens wel frappant dat Amerikanen 'gruwelen van mensen die denken dat ze het uitgevonden hebben' terwijl ze zelf ook altijd doen alsof zij alles uitgevonden hebben. Rare jongens die Amerikanen

25 juli 2020 om 13:12

ik wel. hoe hij omging met jongens als El Hamdaoui, Kishna en Boilesen vond ik echt niet kunnen. uiteindelijk is dat nare gedrag bij hem terug gekomen want nu is hij het lachertje van het trainersgilde geworden. Frank De Boer acteert een toptrainer maar overschat zichzelf schromelijk. na twee mislukte buitenlandse avonturen voor de derde keer op rij botsen met je spelersgroep is geen toeval meer. de man kan gewoon niet met mensen omgaan en is daarom imo ongeschikt als coach

25 juli 2020 om 13:18

Haha, die jongens verdiende zo'n behandeling voor 100%. De Boer heeft die situaties juist perfect aangepakt. Als je hem wilt bekritiseren, pak dan wat punten waar hem iets te verwijten was zoals het saaie voetbal, maar ga geen dingen verdraaien.

25 juli 2020 om 13:46

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat Frank vanaf dag 1 gebotst is met de spelers van Atalanta? Op het moment dat succes uitblijft, dan krijg je altijd spanningen in een groep.

25 juli 2020 om 13:55

@De Toekomst ik ben het daar totaal niet mee eens maar want je hoort gewoon normaal met spelers om te gaan, of je ze nou aardig vind of niet maar dat is dus ook het grote manco van de coach Frank De Boer. letterlijk bij elke club heeft hij gezeik met zijn spelers en dat heeft hem al drie keer zijn baan gekost. mooi dat Frankie nu een koekje van eigen deeg heeft gekregen en ook 3 keer een behandeling heeft gekregen die hij 100 procent heeft verdiend

25 juli 2020 om 13:59

@speedyafc lees even het artikel op VZ van gisteren terug. de spelers waren klaar met zijn gedrag en zijn speelwijze net zoals ze dat bij Inter en Crystal Palace ook al waren. er gaat geen speler door het vuur voor een coach als Frank De Boer want ipv dat hij zijn spelers weet te motiveren weet hij ze alleen maar tegen zichzelf in het harnas te jagen. totaal ongeschikt voor zijn vak imo

25 juli 2020 om 14:35

@Japie, en de spelers die jij noemt zijn natuurlijk voorbeeldige spelers die voor de rest met niemand in de voetballerij problemen hebben? Haha...

25 juli 2020 om 14:40

@De Toekomst Kishna heeft buiten FdB nooit problemen gehad met andere coaches, El Hamdaoui had ook geen problemen met andere coaches en Brozovic en Kondogbia ook niet. alleen Icardi heeft geloof ik een keer problemen gehad met Pioli. Frank De Boer kan niet met karakters omgaan. pakweg een jongen als Ziyech dat had ook niet gewerkt met hem, die is ook te eigenwijs voor iemand als De Boer. Frank wil alleen werken met een selectie van ideale schoonzonen die passen binnen zijn eigen referentiekader maar met alleen ideale schoonzonen win je de oorlog niet. spelers met karakter zijn vaak niet de makkelijkste jongens en hebben een bepaalde warmte en vertrouwen nodig die Frank De Boer ze niet geeft. een Hiddink, Zidane of Ancelotti bv wisten/weten dat soort jongens wel voor zich te winnen en voor dat soort coaches gaan ze door het vuur en maken ze het verschil

25 juli 2020 om 14:58

@Japie, artikel van gisteren was na zijn ontslag door een roddelblad. In de MLS pers is er nog nooit iets over Frank en zijn tactiek naar buitengekomen. Spelers waren tevreden en verbaasd over de professionele aanpak. Maar jij staat onder een boom en vangt alle doden vruchten op en zegt hoe slecht de boom is. Zo makkelijk.

25 juli 2020 om 15:17

@thamike hij is natuurlijk niet voor niks ontslagen en die geruchten komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. zeker niet met de kennis dat hij eerder bij Inter en Crystal Palace exact hetzelfde probleem had. spelers lekken naar de pers en het geluid wat uit de kleedkamer kwam is dat ze zich niet thuis voelden in de tactiek van De Boer en dat ze ontevreden waren over zijn communicatie. hij mist helaas peoples manager kwaliteiten die wel heel belangrijk zijn in het hedendaagse voetbal. als dan de resultaten ook nog eens tegenvallen dan weet je dat het einde oefening is. we weten allemaal wat voor coach een Mourinho is, we weten allemaal wat voor coach een Van Gaal is en we weten ook allemaal wat voor coach een De Boer is dus dit komt niet uit de lucht vallen

25 juli 2020 om 15:47

@japie, bijzonder dat juist jij over realisme begint terwijl je afgaat op een roddelblad en de rest er deels bij verzint...

25 juli 2020 om 15:48

Dus als de Privé dingen gaat roepen over Feyenoord vind jij dat ook realistisch? Dan weten we dat namelijk

25 juli 2020 om 17:03

@kyle66 er zijn hele podcasts en nieuwsitems uitgezonden op welbekende en gerespecteerde sportplatformen die zich richten op de MLS over de problemen met De Boer met zijn selectie en de speelwijze waar ze niet tevreden over waren, dus ik snap niet precies waarom jij de Prive erbij haalt

25 juli 2020 om 17:48

Privé omdat de geruchten voor Corona van Privé kwaliteit zijn. Podcasts in America is van een individualistisch niveau en slaat echt nergens op. Nogmaals jij pakt de net dat eruit om je punt te maken en vergeet de rest. Zag je net weer Veltman zijn 5 slechte ballen verhaaltje herhalen wat je ongeveer altijd doet waar je Veltman bij kan betrekken. Als men zou gaan acteren op dat wat jij ziet en zegt zal er nergens meer een trainer zijn en en voetballer goed genoeg. Master van het negatief draaien om zo niet je mening te hoeven aan passen. Meningen feiten noemen waar je complete context weg laat of jezelf eruit te redden door eerst te zeggen de hele spelersgroep om daarna te zeggen tja ik bedoel een paar spelers.

26 juli 2020 om 12:56

@thamike ik draai helemaal niks. ik kijk naar de feiten en dat is dat FdB al 3 keer op rij is ontslagen en als drie keer op rij komt er naar buiten dat hij problemen had met de spelersgroep. dan mag jij dat toeval vinden maar voor mij is het dan wel duidelijk. en natuurlijk kunnen er altijd een aantal in je selectie vinden die je wel aardig vinden want je zal niet met al je 22 selectiespelers problemen hebben maar als je elke keer met een aantal spelers problemen hebt dan is dat natuurlijk geen goed teken

25 juli 2020 om 16:15

Als je bij je laatste drie clubs wordt buitengewerkt door je eigen kleedkamer moet je misschien inderdaad wel iets aan je communicatie doen ja. Daarbij: hij presteerde gewoon ondermaats met Atlanta. Vorig seizoen werd nog veel gemaskeerd door de goals van Martinez en dan verlies je nu inderdaad 3 van de 4 matchen als die niet meer beschikbaar is.

F. De Boer is wel goed voor de rust en prijzen.
Van aug 2011-mei 2014 veel geslapen op zondagmiddag en toch 4 kampioenschappen erbij.
Maar er waren ook spannende wedstrijden, bv de Graafschap uit....

Zo zat ff te denken welke andere functie zou voor hem passen, stel hij zou terugkomen bij Ajax. Ik zou hem liever niet bij de jeugd zien, hij wilt alleen met brave types werken. Stel een jeugdige Zlatan zou in de jeugd rondlopen, die wordt gewoon weggestuurd. Dus ook hoofd opleidingen valt af naast jeugdtrainer. Commercie, mist hij charisma en communucatie voor. Iets met (vooral) NL pers? Denk dat hij beste voorlopig pad van zijn broer kan volgen. Beetje analist op tv uithangen. Want scout zou ik ook niet graag zien. Scout hij alleen maar types als Vd Hoorn, Klaassen, Botman types.

25 juli 2020 om 13:15

Dat is wel het laatste wat ik wil, dat hij coach van jeugdteam van Ajax wordt. Krijgen we zeker allerlei 'gevangen' types rond. Jeugd moet lekker zichzelf kunnen zijn vind ik en ik ga ervan uit dat dat ook gebeurt.

Die Ad ook, de manier van spelen van De Boer heeft helemaal niks met de voetbalfilosofie waarmee Nederland groot is geworden dus daar ligt het helemaal niet aan en is ook niet enige filosofie die succes kan brengen dus is niet zo erg, De Boer mist eigenschappen waarmee hij spelers voor zich kan winnen en daardoor voor hem door het vuur kunnen gaan.

Maar Frank wist de selectie van Ajax zo goed buiten alle ruzies in het bestuur te houden en daarom was het een toptrainer als we de heren van vi en de telegraaf moeten geloven...

"Die club noemt zich graag het Ajax in het klein" nee dat maken jullie er van. Niemand bij ons noemt zicht het Ajax in het klein of van het zuiden.

Verder wat moeten wij, met alle respect, met Frank de Boer? We hebben Koster die het uitstekend doet. Hij heeft al aangegeven dit zn laatste klusje te zijn en nog even door te willen dus zou aan de technische staf niets veranderen.

25 juli 2020 om 13:22

Was het niet Sol die ooit zei dat de WII-scout hem overhaalde met het ‘Ajax van het zuiden’? Overigens was dit ook al ten tijden van Adriaanse en midden jaren 90 zo.

25 juli 2020 om 14:25

Maar dat maakte de media ervan omdat onze speelstijl vergelijkbaar is als dat van Ajax. Zij noemde ons het Ajax van het zuiden en dat heeft Roland Vroomans inderdaad tegen Sol gezegd om hem aan tafel te krijgen en op de tribune te krijgen tijdens de gewonnen playoffs wedstrijd tegen NAC. Al denk ik dat ie wel snapte dat we in geen velden of wegen op ajax lijken qua kwaliteit.

Maar die scout is 2jr in dienst geweest bij ons. Dat is toch geen representatief persoon? Heb je vullings, van geel, mathijssen, Koster, Feskens, swinkels, Victoria en noem ze maar op dit ooit horen zeggen? En supporters? Ja weel liedjes worden overgenomen uit Amsterdam maar er is niemand die ons klein Ajax of Ajax van het zuiden noemen. Dat is de media geweest. We hebben ook geen vriendschapsband oid met Ajax.

25 juli 2020 om 14:34

Dat zou heel goed kunnen - daarvoor ken ik WillemII niet goed genoeg. Stond me alleen bij dat Sol dit ooit als reden aangaf, dus ging er automatisch vanuit dat WillemII dan ook wel achter die bijnaam staat.

Hij zou wat stapjes terug moeten doen denk ik . Weer even in de vertrouwde eredivisie werken , om zodoende weer aan het vertrouwen te werken .

“maar waarom zou hij het niet eens proberen bij clubs als sc Heerenveen of AZ, die ook mooi voetbal nastreven?”
Alsof Heerenveen en AZ op De Boer zitten te wachten.

Ik denk dat de Boer totaal niet bij Heerenveen past! Johnny Jansen doet het nu prima, man van de club, nuchter, humor en wil vooral aanvallend voetballen. De Boer komt vooral chagrijnig over, inderdaad als betweter en dat botst hier direct, en qua leuk voetbal hoeven we hem hier ook niet. Sowieso ligt " Amsterdam" hier niet heel lekker in de markt.

Ik denk dat het voor Frank het beste is om ergens assistent te worden voorlopig. Dan wel bij een redelijk team met een goede trainer. De vraag is natuurlijk of hij dat ziet zitten

Ik heb het altijd al gezegd, maar ik heb de Boer nooit echt een hele goede trainer gevonden. Natuurlijk ben ik blij dat hij Ajax 4x oprij het kampioenschap heeft bezorgd en ik denk dat hij ook een van de mensen (met o.a. Overmars) is die 'het fundament' voor Ajax heeft gelegd voor wat er momenteel zowel sportief als financieel mogelijk is bij Ajax, maar gewoon puur als trainer vind ik hem niet goed. Tactisch erg zwak, maakt zo nu en dan weleens rare keuzes wat betreft spelers opstellen en is te koppig om zich aan te passen aan het materiaal dat hij heeft en gaat dus echt gewoon steevast uit van 1 visie en niets anders. Verder kan hij natuurlijk zeer slecht omgaan met spelers die wat meer 'aanwezig' zijn en is het voetbal gewoon niet om aan te gluren: bij Ajax was dat zo, bij Inter Milan, bij Crystal Palace en nu bij Atlanta United. Het is maar goed dat bijvoorbeeld Ziyech bij Ajax nooit samen heeft gewerkt met de Boer, want ik weet echt gewoon zeker dat Ziyech dan nooit geslaagd zou zijn bij Ajax. Ten eerste omdat de Boer dus al het creativiteit bij de spelers weghaalt en ten tweede omdat Ziyech ook best wel een aanwezig karakter heeft, waarbij ik eigenlijk zeker weet dat hij zou botsen met de Boer. Maar ik weet niet wat de Boer nu moet doen op het gebied van zijn trainerscarrière. De clubs die de Boer waarschijnlijk zelf wilt coachen, hoeven hem (terecht) niet en de Mos noemt hier clubs als AZ, Heerenveen en Willem ll maar al deze 3 clubs hoeven hem niet en ook niet in de toekomst verwacht ik. AZ heeft met Slot al een zeer goede trainer en ook al is dit pas het eerste seizoen van Slot als hoofdcoach, toch vind ik hem nu al veel beter dan de Boer en daarbij denk ik dat Slot de potentie heeft om een nog veel betere trainer te worden. Heerenveen heeft Jansen ook gewoon een prima trainer en heeft het ook wel redelijk naar behoren gedaan, terwijl Willem ll ook geen reden heeft om Koster te ontslaan want net als vorig seizoen, presteerde Koster dit seizoen ook gewoon weer goed met Willem ll.

Ik snap nooit waarom een de Boer toch perse coach will blijven Al's het niet lukt. Hij ziet er ook niet gelukkig uit. Waarom niet gewoon wat doen bij Jong ajax of zo en daarnaast een bedrijfje oozetten in iets wat je echt leuk vind buiten het voetbalm Herzelfde geldt voor Stam. Ik zou lekker gaan genieten.

25 juli 2020 om 14:23

Als het niet lukt? Hij heeft 4 kampioenschappen met Ajax gewonnen met relatief matig spelersmateriaal en in tijden dat de club in lichterlaaie stond... Hij is daarna bij Inter en Palace zo snel de laan uitgestuurd dat je niet kan spreken over een eerlijke kans en gaat nu bij Atalanta het schip in. Natuurlijk is De Boer wat te verwijten, maakt hij fouten en moet hij echt bij zichzelf te rade gaan, maar als elke trainer na een paar ongelukkige ervaringen zou stoppen zouden er niet veel trainers overblijven.. Trainers als Koeman, Ranieri, Mourinho, Ancelotti, Sarri en nog veel meer trainers zijn ook geregeld ontslagen.. Rijkaard faalde volgens mij bij Oranje en Sparta, dus hij had nooit aan Barcelona moeten beginnen? Als iedereen na een paar tegenslagen de handdoek in de ring zou gooien... De Boer is nog een relatief jonge trainer en moet leren van zijn fouten. Het kan zeker nog goed met hem komen.

25 juli 2020 om 14:28

Vrijwel met je gehele reactie eens, maar dat Rijkaard bij Oranje faalde niet. Halve finale EK en als gewoon een van de twee penalties tijdens de reguliere speeltijd was gemaakt, zelfs de finale. Ook nog een fenomenale kwartfinale tegen Joegoslavië. Geen briljante prestaties met die selectie en in eigen huis, maar zeker niet gefaald.

25 juli 2020 om 14:31

@De Toekomst het verschil is wel dat bijna al die coaches die jij noemt van hun fouten leerde en dat Frank De Boer dat niet doet. een ezel stoot zich twee keer aan dezelfde steen en Frank De Boer nu al drie keer. hij blijft maar vast houden aan zijn speelwijze die steeds niet werkt en hij blijft ook gewoon steeds zijn spelersgroep tegen zich in het harnas jagen. daarom denk ik dat het niks meer gaat worden want hij is te eigenwijs om zich aan te passen aan het moderne voetbal en hij kan blijkbaar niet met mensen omgaan

25 juli 2020 om 14:40

@Japie, Koeman heeft in het begin van zijn loopbaan ook veel dezelfde fouten gemaakt, conflicten met spelers gehad en is vaak ontslagen.. Redelijk vergelijkbaar met De Boer. Iedereen lachte zich dood toen hij trainer werd bij Feyenoord bijvoorbeeld. De Boer kan zich gewoon nog herpakken. Je noemt De Boer eigenwijs en koppig, maar jouw opvatting over De Boer is dat minstens net zo erg. Ook dat je nu al met zekerheid weet dat alles aan De Boer lag, hij niet in de spiegel kijkt, hier niet van wil leren/leert en niet in staat is om zichzelf te verbeteren.

25 juli 2020 om 14:47

@De Toekomst Koeman heeft het destijds bij Valencia idd helemaal verkeerd aangepakt maar bij de rest van zijn clubs had hij niet echt problemen volgens mij. de resultaten vielen misschien een paar keer tegen maar hij lag niet constant overhoop met zijn spelersgroep

25 juli 2020 om 15:50

Koeman is dus ook zonder problemen en vrijwillig weggegaan bij Everton?

25 juli 2020 om 17:04

@Kyle,

Koeman werd ontslagen wegens de resultaten, maar ik kan me geen verhalen herinneren dat de spelersgroep hem totaal niet pruimde?

25 juli 2020 om 17:05

@kyle66 Koeman werd ontslagen omdat hij flink wat geld heeft mogen investeren in de selectie bij Everton en er vervolgens weinig van bakte qua spel en resultaten, maar Koeman was wel een succesverhaal bij Southampton en nu bij Oranje en heeft op Valencia na zelden overhoop gelegen met veel spelers. bovendien haalt hij het optimale rendement uit een jongen als Memphis die bekend staat als moeilijk. noem mij de laatste speler met een moeilijk karakter die onder De Boer beter is gaan voetballen en voor hem door het vuur ging. Frank De Boer heeft op internationaal vlak helemaal niks gepresteerd en blijkt tactisch niet eens het verschil te kunnen maken in de MLS wat nou niet bekend staat als de meest ontwikkelde of zware competitie ter wereld. een team van het kaliber Chelsea of het Franse nationale elftal die kom je daar niet tegen

25 juli 2020 om 19:56

Ik zeg ook niet dat de Boer perse een slechte coach is hoor, hoewel ik wel denk dat de "Hollandse school" me achterhaAld en ouderwets lijkt. Ik denk gewoon..zo'n Stam bv...die ziet we toch echt gestressed uit. Ik zou , aangezien ze geen geld meer nodig hebben, me op andere Hobby's richten.

Wat een hoop gezever allemaal! Bij Ajax was het gewoon een prima coach. Daarna een combi van pech, slechte clubkeuzes en een sterk eigen (weinig flexibel) karakter.
De spelers die ik heb horen klagen waren zelden de toppers maar veelal de middelmaat die de bank warm hield.

25 juli 2020 om 14:24

Dus het ligt aan iedereen behalve aan Frank. Wat een kortzichtige reactie. Is gewoon 3x ontslagen bij de clubs waar hij heeft gewerkt. Dan ben je gewoon niet goed genoeg.

25 juli 2020 om 14:29

@jayjay20 exact! 1 succesverhaal bij Ajax tegenover 3 faliekant mislukte avonturen in het buitenland. dat is geen positieve balans

25 juli 2020 om 14:47

Nee, het ligt ook aan Frank maar niet alleen aan hem (goed lezen helpt wel). Slechte clubkeuzes en verkeerde instapmomenten en zoals er staat: ook zijn karakter.Maar heb jij ooit in zijn elftallen 1 van de sterkhouders horen klagen of waren het de Biabiany’s?

25 juli 2020 om 14:48

Icardi en Brozovic waren volgens mij toch wel sterkhouders bij Inter en daar had hij binnen twee weken al problemen mee. bovendien ligt het toch aan jezelf als je verkeerde clubkeuzes maakt? als jij wil opbouwen van achteruit en je passing game wil doordrukken terwijl je bij Crystal Palace een selectie had staan wat voornamelijk houthakkers waren en die kwaliteiten helemaal niet hadden dan overschat je jezelf zwaar. je weet toch met wat voor spelers je gaat werken als je voor een bepaalde club kiest? daar doe je normaliter je research naar voordat je daar een contract tekent. bij Inter en Atlanta gaf heel de spelersgroep aan zich niet lekker te voelen in zijn systeem en aanvallender te willen spelen. en wat doet De Boer met die feedback? juist ja, halsstarrig vast houden aan een door zichzelf heilig verklaarde speelwijze. dan is het niet zo vreemd dat je geen succes boekt, problemen krijgt met je spelersgroep en vervolgens ontslagen wordt

25 juli 2020 om 17:17

Icardi had niets met De Boer te maken, die had ruzie met heel Inter, zelfs de supporters. Sterker nog: die hele kwestie heeft hem tegengewerkt zonder er schuld aan te hebben.
Daarnaast wilde Inter een aanvallende speelstijl, dat hebben ze verklaart toen ze hem hebben gehaald. Dat je dan als trainer daar aan wilt vasthouden is alleszins te begrijpen.
Bij Crystal Palace heeft hij amper een kans gehad: 4 hele wedstrijden. Die wedstrijden speelden ze nog niet eens heel slecht alleen werden ze allemaal verloren. Dat hij te snel een keuze heeft gemaakt na Inter is inderdaad een fout, maar het zal wel met bewijsdrang te maken hebben gehad. Of gewoon gebrek aan interesse van andere clubs.
Maar nogmaals: ik zeg ook niet dat het niet aan De Boer ligt, maar ook dat er wat andere factoren waren die hebben meegespeeld.

26 juli 2020 om 10:03

Haha slecht clubkeuze en sterk eigen karakter? Aan wie ligt dat dan? Je stapelt 3 redenen op waarvan allen deels zijn eigen schuld zijn, jou kan ik dus niet meer serieus nemen.

26 juli 2020 om 20:15

Dus als je een slecht instapmoment hebt (ook al gaat het om Inter) en eigenwijs bent, ben je gelijk een slechte trainer.... We gaan het zien in de toekomst. Maar het wordt idd tijd dat hij wel eens ergens wat resultaat gaat boeken.

Wat een onzin kramen die beide heren uit. De Boer is gewoon niet geschikt als trainer/coach. Misschien in de jeugd (van Ajax), maar absoluut niet als hoofdcoach. Ontbeert gewoon essentiele eigenschappen daarvoor. Dus een wit voetje halen helpt niet mee om hem op betere gedachten te brengen. En dat blijft gewoon stoppen.

Ben benieuwd wie nu nog met Frank in zee wilt gaan.. Waarschijnlijk geen vis.. Na ontslag bij Inter, Crystal Palace en nu bij Atlanta.. Hij zal wel even geen baantje meer hebben totdat Ten Hag elders gaat werken. Dan komt Frank weer terug aan het roer bij Ajax.

Ik zie Frank de Boer wel nog een kans krijgen bij een Championship club. Die zijn altijd wel bereid een grote naam een (nieuwe) kans te geven. Denk dan aan het niveau Blackburn, QPR, Middlesbrough, Stoke City. Maar daar zal hij zich wel te groot voor voelen, dus dan wordt het ergens assistent of niks vrees ik voor hem.

25 juli 2020 om 14:41

Championship manager bestaat al een tijdje niet meer, maar denk inderdaad dat De Boer zichzelf daar te groot voor vind

25 juli 2020 om 14:56

Haha mooi spel was dat. Zou De Boer misschien goed doen een versie op de kop te tikken, kan die wat oefenen.

25 juli 2020 om 17:10

Het heet nu gewoon Football Manager na de breuk tussen SI en Eidos.

Aad de Mos en de meeste oud-voetballers, behoren tot hetzelfde kliekje. Geen woord van kritiek als het om 1 van hun gaat. Valt me ook dat voetbalzone hier net zo hard aan meedoet. Een andere mening wordt niet getolereerd en gewoon verwijderd.

Ik ben tevreden met Johnny. En Frank de Boer zijn spel zoals toen bij Ajax hoef ik niet hier. Heerenveen gaat prima zo.

De Boer... ik weet het ook niet meer: zijn aanpak blijkt overal problemen te veroorzaken. Spelers irriteren zich eraan, en voelen zich niet op zijn gemak lijkt het.
Waar zou hij nog aan de slag kunnen? Ik denk Max nog bij een Standaard of Genk...(ervan uitgaand dat hij in NL alleen voor Ajax wilt spelen, zoals hij zelf aangaf). Of anders Championship ofzo...

25 juli 2020 om 14:53

ik verwacht dat hij ergens in de zandbak terecht gaat komen. sportief misschien niet heel uitdagend maar financieel gezien natuurlijk wel lucratief

25 juli 2020 om 18:21

Standard wil geen Nederlandse trainer meer en bij Genk idem. We hebben al enkele trainers gehad uit Nederland die een soort zelfde voetbal speelden, waarvan de laatste ook ruzie had met alle creatieve spelers.

Nee, bij Genk liefst even geen Nederlandse trainers meer of Bosz / Ten Hag moeten interesse tonen.

25 juli 2020 om 21:49

Welke Nederlandse trainer heeft Standard gecoached dan? Ron Jans 2 maanden?? Verder herinner ik me niemand

25 juli 2020 om 23:36

Ik geef ook maar aan wat ze bij Standard gezegd hebben bij het vertrek van Jans. Vinden dat Nederlandse trainers niet bij hun cultuur passen.hoe vaak zie je ook Nederlandse trainers bij een Franstalige club?

Iedereen moet eerst eens ophouden met dat deze trainer de ‘Ajax’ filosofie aanhangt.
Heeft hij bij geen enkele club laten zien, ook niet bij Ajax.
Het is een heel voorzichtige bange trainer.
Voorzichtig en bang is meer zijn filosofie.

Frank de boer Ajax DNA, ga toch weg.
Als er iemand het Ajax DNA en voetbal heeft kapot gemaakt is het deze gozer. Wat een verschrikkelijke trainer en persoon. Hij heeft een heleboel zeer talentvolle voetbLlers de carrière persoonlijk kapot gemaakt en best mooie clubs naar de afgrond geholpen. Frank de boer met balletje breed balletje terug. Dit was een project van de Nederlandse media Frank de boer omhoog prijzen zodat er Nederlandse trainer in de premiere league zou zitten. Jammer want in zijn tijd waren er echt talentvolle trainers maar daar werd niet na omgekeken want het moest en zou Frank worden. Pijnlijk op naar Monnickendam

Frank voelt zich te groot voor Willem 2 denk ik. Zou ook niet weten wat ze met hem moeten. Hij kan alleen functioneren als iedereen naar hem luistert en de tegenstander zwakker is. Aanpassen kan hij totaal niet lijkt het. Zowel op voetbaltechnisch als persoonlijkvlak is hij stijf. Nu zn achternaam na de zoveelste mislukking niet meer telt is het ook gewoon klaar. Wordt lekker analist.

Met alle respect, Heerenveen heeft ook zo z’n naïeve voetbalstijl wat soms nog erger is omdat er altijd 50+ tegendoelpunten op t lijstje staan..
Daarnaast eindelijk een clubman ah roer die de beperkingen weet. De Boer past niet geweldig goed ofzo. Misschien s bij Girona proberen ofzo

Ik als Tilburger zit niet te wachten op Frank de Boer bij Willem ll. Met koster spelen ze nu goed verzorgd aantrekkelijk voetbal. En met de Boer kan dat er alleen maar op achteruit gaan.

Ik denk dat AZ inmiddels een maatje te groot is voor Frank. Het gaat tenslotte om resultaat en hij heeft er na Ajax nergens iets meer van gebakken. Wellicht een club als Pec Zwolle, Willem ll of inderdaad Heerenveen.

Hij lijkt zowaar 20 jaar ouder!F.de.Boer is nogal nors en eigenzinnig,dat kan als hij het spelers materiaal mee heeft of überhaupt een status van dienst(trainer zijnde)Het is geen people manager a la Zidane en ook niet echt een tacticus!Te krampachtig!Tja dan houdt het op!Prima kerel en ach ja Koeman heeft ook zoveel teams verkloot ,dus er is hoop

Ik zie de VS toch echt wel als een afbouw stadium en oom al is Frank als trainer nog jong, dat doet niets af aan die reputatie. Ze willen misschien heel wat daar in de VS, maar feit blijft dat er minstens altijd 4 sporten boven het voetbal zullen staan daar. Wat dat betreft vond ik die competitie al sowieso niks voor hem. ik hoop maar dat hij niet voor China gaat kiezen nu, ook al zo'n competitie met veel geld maar weinig aanzicht. Heerenveen is inderdaad een leuke terugkeer, waarmee hij zeker wat kan laten zien. Maar ook een subtopper in Duitsland zou misschien wat kunnen zijn. Ik wens hem in ieder geval een leuke ploeg toe, het zou zonde zijn als het vanaf enkel maar bergaf zou gaan, doordat men in de MLS niet gecharmeerd van hem was ...

De man wordt in 3(!) verschillende competities ontslagen, en dan nog zijn er mensen die hem alweer een volgende club inschrijven. Serieus, hoeveel krediet kun je hebben?! De Boer en zijn hele kliekje hoop ik niet meer terug te zien in de Nederlandse competitie, genoeg trainers die een kans verdienen, de Boer is er daar voor mij geen meer van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren