Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax- en PSV-doelwit is ‘gefrustreerd’; Overmars heeft reeds contact gezocht

Laatste update:

De naam van Alireza Jahanbakhsh werd recent concreet in verband gebracht met zowel Ajax als PSV. De 26-jarige Iraanse vleugelaanvaller, die een verleden bij NEC Nijmegen en AZ heeft, komt dit seizoen amper aan spelen toe bij het Engelse Brighton & Hove Albion. Graham Potter, manager van the Seagulls, erkent dat Jahanbakhsh ‘gefrustreerd’ is en dat er gezocht moet worden naar een oplossing voor beide partijen.

Jahanbakhsh kwam dit seizoen voorlopig tot slechts elf optredens, waarin hij twee doelpunten verzorgde. Sinds de hervatting van de Premier League zat de aanvaller pas twee keer bij de wedstrijdselectie van Brighton & Hove Albion, wat resulteerde in twintig speelminuten in het met 0-5 verloren thuisduel met Manchester City. Ajax en PSV zouden de situatie van de 44-voudig Iraans international nadrukkelijk in de gaten houden de Brighton & Hove Independent schrijft dat de Amsterdammers contact hebben gehad met de entourage van de aanvaller.

“Hij is natuurlijk gefrustreerd, omdat hij meer wil spelen en dat begrijp ik”, zo tekent de regionale krant op uit de mond van Potter. “Hij is geweldig op de club, we kunnen goed met elkaar opschieten en hij geeft alles, maar zoals iedere voetballer wil hij meer aan spelen toekomen. Het is iets waarover we moeten nadenken tijdens de zomerstop, zodat we een beslissing kunnen nemen die goed is voor hem en voor de club.”

“Alireza is een goede speler en kan ons helpen. Maar vanuit zijn perspectief kan ik begrijpen dat hij vaker wil spelen dan hij nu doet”, benadrukt de manager van Brighton & Hove Albion, dat als nummer zestien van de Premier League voorafgaand aan de laatste speelronde al zeker is van lijfsbehoud. Jahanbakhsh werd twee jaar geleden door the Seagulls voor een bedrag van negentien miljoen euro overgenomen van AZ en kwam voorlopig tot 2 treffers in 35 officiële wedstrijden. Zijn contract aan de Engelse zuidkust loopt nog tot medio 2023.

Zie jij Alireza Jahanbakhsh terugkeren naar Nederland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou voor psv een flinke versterking zijn. Bij Ajax is hij zo nodig lijkt mij.

25 juli 2020 om 08:59

Niet zo nodig bij Ajax, bedoel je toch? Eens, ik denk dat Ajax even niet naar vleugelspelers hoeft te kijken. Daar hebben ze genoeg keuze op dit moment.

25 juli 2020 om 09:50

Ja niet zo nodig bedoel ik idd. tikfoutje.

25 juli 2020 om 09:03

Bij PSV is hij niet nodig want die hebben al genoeg vleugelspelers en kwaliteit voorin. Die kunnen zich beter focussen op een linksback, centrale verdediger en middenvelder.

25 juli 2020 om 09:14

Genoeg kwaliteit op de vleugels? Heb ik iets gemist? De enige van kwaliteit is Malen, en eventueel Ihatarren als je die (ook) als vleugelspeler zou zien. Neemt dat weg dat ze inderdaad ook op verdediging en middenveld moeten focussen.

25 juli 2020 om 09:22

Ze hebben Madueke, Gakpo, Mauro Junior en ook van Bruma verwacht ik een beter seizoen. Doan hebben ze ook nog maar daar ben ik niet zo van overtuigd.

25 juli 2020 om 09:27

Bruma willen ze alweer verkopen.

25 juli 2020 om 09:50

Van Bruma verwacht ik niet veel meer. Die heeft vorig jaar niks laten zien waarvan ik nu denk, geef hem nog een half seizoen de kans. Gakpo is een aardige speler maar toch niet het niveau waar PSV naar zou moeten streven. Meer een ideale back-up. Madueke vind ik wel een talent dus misschien dat die nog zou kunnen verrassen. Aan de andere kant, moet je daar op willen bouwen...

25 juli 2020 om 10:01

@Andres13, Op basis waarvan verwacht je een beter seizoen van Bruma? Omdat hij vorig jaar is opgelicht door een vriend? Hij was zó slecht, dat het me heel sterk lijkt dat hij nu van toegevoegde waarde is.

25 juli 2020 om 10:11

Onder van Bommel kampte veel spelers met een laag zelfvertrouwen waarvan Bruma misschien wel het grote voorbeeld was. Als Schmidt kan zorgen dat Bruma weer vol vertrouwen is dan denk ik dat hij wel wat kan toevoegen aan PSV. Bruma is internationaal van Portugal dus hij moet echt wel wat kunnen.

25 juli 2020 om 10:57

Gakpo is echt een meer dan prima speler. Dit was zijn eerste seizoen als basisspeler, wat eigenlijk niet eens de bedoeling was dat hij dat zou zijn maar Bruma en Doan vielen tegen. Gakpo had verder best goede statistieken dit seizoen, je zou zeggen dat dat alleen maar beter wordt komend seizoen.

26 juli 2020 om 13:16

Denk wel dat je iets gemist hebt maar heeft er ook mee te maken met welke bril je het wil zien. Ajax is en blijft oppermachtig ondanks dat AZ evenveel punten had.

De meeste AZ spelers halen het niet!

Elke keer als een AZ speler een mooie transfer maakt dan lijkt het fout te gaan.

Jahanbaksh, Till, Maher, Sigthorsson.

Welke speler is nou echt beter geworden???

Misschien kunnen ze niet met de druk omgaan en is spelen bij AZ een stuk makkelijker

25 juli 2020 om 09:00

Janssen, El Hamdaoui, Pelle, noem maar op inderdaad, alleen Weghorst doet het naar behoren

25 juli 2020 om 09:09

Pelle heeft het toch prima gedaan in de BPL? Rij is nog wel langer te maken. Opvallend dat zij allen hopeloos faalden..

25 juli 2020 om 09:10

Jaren later pas, na een paar goede seizoenen bij Feyenoord..

25 juli 2020 om 09:01

Weghorst doet het toch vrij aardig? Overige ben ik het inderdaad mee eens.

25 juli 2020 om 09:18

En Moreno. In meer of mindere maten ook Romero. Maar het is geen lange lijst met succesverhalen..

25 juli 2020 om 09:27

Dembele, al is dat wel een tijd geleden. Wesley Hoedt deed het bij Lazio goed en verdiende daar een transfer. Gouweleeuw is een gewaardeerde kracht in de Bundesliga bij Augsburg. Moisander was volgens mij nog aanvoerder bij ajax en werd kampioen.
Het is geen heel indrukwekkende lijst, maar als je goed zoekt vind je toch wel een paar spelers.

25 juli 2020 om 09:40

Ze zijn inderdaad niet allemaal gefaald, maar weinig hebben de potentie die ze bij AZ leken te hebben waargemaakt. Alleen Dembele eigenlijk, Weghorst heeft zijn potentie overstegen. Een Moisander, Pelle, De Zeeuw, Gudelj en Lens hebben een prima carrière (gehad), maar allemaal de stap eerst naar een van de NL top 3 gemaakt. Zou ik daarom voor de huidige talenten van AZ ook aanraden.

25 juli 2020 om 11:38

Op dit moment kunnen AZ spelers zich alleen bij Ajax misschien nog meer ontwikkelen. Van het rijtje gefaalde spelers zijn alleen Til en alireza recent, de rest is flink wat jaren geleden. Het spel van AZ is sinds het kampioensjaar niet zo goed geweest als afgelopen seizoen.

25 juli 2020 om 13:55

Hoeveel spelers van ajax naar het buitenland mislukken niet, spelers kiezen ook vaak voor het grote geld. En ja transfersommen die AZ kan vragen tegenwoordig kunnen ajax, psv en feyenoord niet betalen. AZ gaat ze echt niet meer weg doen voor een paar miljoen, en gelijk hebben ze.

26 juli 2020 om 08:30

@AzEverton, en Janssen mogen we dan ook noemen toch? En dat is dan ook weer de meerderheid van de grote uitgaande transfers van AZ die onsuccesvol bleek..

25 juli 2020 om 09:30

De druk bij AZ is inderdaad een stuk lager en al niet te vergelijken met de druk bij Ajax, PSV of Feyenoord. Voor Badou, Stengs, Koopmeijers en Wijndal zou ik een stap naar het buitenland daarom ook niet direct aanraden. Weghorst heeft het wel gered, maar die heeft een ijzersterke mentaliteit. Dat zie ik bij die andere jongens nog niet van eenzelfde orde.

25 juli 2020 om 09:40

Dus als een speler bij AZ is langs geweest kan hij ergens anders niet veel meer? Wat is dit nou een kromme redenatie zeg! Spelers als Weghorst, Muhren, Jahanbaks, zijn door AZ bij andere clubs opgepikt vanwege opvallende resultaten, en na één of twee jaar doorverkocht. Jahanbaks is een gave technicus maar bij een degradant wordt er wat anders gespeeld en komt hij er niet uit de verf. Er worden spelers genoemd uit verschillende generaties, onder verschillende trainers en aangekocht door verschillende managers. Dan blijft als verklaring over dat kennelijk AZ op je CV verlammend werkt of zo?

25 juli 2020 om 09:44

Nee, hoe kom je daarbij? Wat ik zeg is dat als je het echt wilt maken in het buitenland het verstandig is om eerst enkele seizoenen bij de NL clubs mee te draaien waar de druk een stuk groter is dan bij AZ. Direct vanuit AZ die stap maken kan ook, maar er zijn er meer die het niet hebben gered dan wel.

25 juli 2020 om 13:57

Bij ajax hebben er toch ook meer niet gered dan wel dat is hetzelfde bij AZ.

25 juli 2020 om 14:53

Natuurlijk is de druk bij de top 3 hoger. Maar ik denk niet dat de druk bij AZ minder is dan bij Brighton of zo, dat is ook geen club waar mensen hoge verwachtingen van hebben.

25 juli 2020 om 17:28

@ Lond Callinghet hoeft niet perse de druk te zijn, een van de eerste dingen die je hoort van spelers die naar het buitenland vertrekken is dat in het buitenland het er veel professioneler er aan toe gaat. En nog belangrijker dat echt meer geã«ist word, en je het jezelf niet kunt veroorloven om een paar keer dezelfde fout te maken. Zaken die in het hele Nederlandse voetbal met uitzondering van Ajax en PSV min of meer toegestaan worden, en die switch moet je wel kunnen maken. Persoonlijk denk dat daar het probleem ligt dat veel spelers van AZ maar ook van andere Nederlandse clubs (met uitzondering van Ajax en Psv) het internationaal niet redden. Wat op zich wel te begrijpen is wanneer je niet bij de Nederlandse top speelt omdat de kans daar natuurlijk veel lager ligt dat je internationaal opvalt. Voor alle duidelijkheid dit laatste zinnetje ging niet specifiek over AZ omdat zijn natuurlijk met enige regelmaat Europees spelen. Edit. Ook Mrkrilin zijn punt lijkt mij een goede verklaring (wat ook omgekeerd voor veel clubs geld). Zelf heb ik ook vaak het idee dat spelers voor het geld en de competitie kiezen maar zelden echt kijken of die club ook echt bij hun past.

25 juli 2020 om 09:33

AZ produceert geen wereldtoppers, maar genoeg spelers die achteraf gezien wel een leuke carriere hebben gehad. Dembele, De Zeeuw, Pelle, Lens, Gudelj en Janssen hoeven niet bepaald zorgen te maken over hun financien na het voetbal.

25 juli 2020 om 12:18

@DeVisser Als je naar dat lijstje kijkt van je, heeft het ook niet (deels/vooral) te maken met verkeerde clubkeuze of pech. Jahanbaks zit echt bij een verkeerde club. Zijn spel past er niet. Was hij naar een leuke Duitse of Italiaanse club gegaan was het waarschijnlijk beter gegaan. Till en Rusland lijkt me ook niet match. Ze zochten ook ander type 10. Maher vooral pech onder Cocu. Als daar een trainer als vd Brom zat, was hij beter gebruikt. Siggi was meer spits voor 2 spitsensysteem. Paste niet bij Ajax. Ook meer counterspits

25 juli 2020 om 12:26

Gudmundson doet het ook wel aardig bij burnley. Daarnaast een weghorst ook wel. In het verleden nog wel wat meer spelers, maar dat waren vaak wat grotere namen. Zal er gwn mee te maken hebben dat de Nederlandse competitie fysiek wat minder zwaar is en er vrijwel in geen andere Europese competitie een vergelijkbaar spelletje wordt gespeeld.

25 juli 2020 om 12:32

Dat is toch allang duidelijk en bekend ?
Ben elke keer weer verbaast wat az krijgt voor spelers terwijl toch allang bekend is dat ze alleen goed spelen voor az.

Ik zou het een prima speler vinden voor Ajax. Maar denk niet dat hij naar Nederland komt.

25 juli 2020 om 09:03

Wat moet Ajax met deze speler? Hij zal alleen komen als hij een basisplaats krijgt maar met Neres, Promes en Antony voor op de flanken, komt hij ook in Amsterdam niet aan spelen toe.

25 juli 2020 om 09:19

precies. Zou raar zijn om weg te gaan bij BHA vanwege speeltijd om vervolgens bij Ajax alsnog keihard de concurrentie te moeten aan gaan met weinig uitzicht op veel speeltijd als je het mij vraagt. Hij kan beter naar PSV. Zou goed zijn voor beide partijen..

25 juli 2020 om 09:41

Maar hij zal een heel goede vervanger van Ziyech kunnen zijn, met zijn inzicht, passing en een sterker scorend vermogen.

25 juli 2020 om 10:58

Ajax kan hem goed gebruiken, al is het alleen maar om op elke positie een degelijke dubbele bezetting te krijgen. Je moet toch niet willen dat je weer met een Noa Lang moet spelen als bijvoorbeeld Neres geblesseerd is. Ik zie dan liever Jahanbaks

25 juli 2020 om 13:40

Die dubbele bezetting is er al op de vleugels met Neres, Promes, Tadic en Antony. en dan heb je als stand in Labyad en eventueel Unuvar of Hansen.

25 juli 2020 om 11:57

Ik zou echt niet weten wat Ajax met deze speler moet. Je hebt voor de rechterkant al Neres en Anthony. Daarnaast kan Labyad daar ook nog uit de voeten, en komt er jeugd aan.

In zijn tijd bij AZ was hij heel goed : sierlijke speler met een goed rendement. Als hij dat niveau kan evenaren of verbeteren dan is Alireza voor zowel Ajax als psv een aanwinst. Ik denk alleen dat het bij ajax wel druk wordt op de flanken met Neres, Anthony, Promes en dan ook nog Alireza. Eventueel kan Tadic ook van de zijkant komen en Lang en Hansen zijn er ook. Daarnaast denk ik dat het politiek een lastige zaak wordt, aangezien Iran 200% anti Israel is en er in de Arena vaak Israëlische vlaggen te zien zijn en natuurlijk de spreekkoren te horen mbt de geuzennaam.

Ajax heeft echt nog een buitenspeler nodig dat zou dan de 6e worden. Kunnen ze het veld lekker breed houden

Ajax moet een 6 halen iemand die ballen afpakt en naar de juiste kleur kan pasen. Dat is essentieel als ze bij de top willen aanhaken want aanvallend hebben ze genoeg kwaliteiten maar niemand die een professionele overtreding ken maken. Op de juiste moment gevaarlijke aanvallen afsnijden. Ekkelenkamp zou wel ideaal zijn op die positie want die inzicht heeft hij met die overtreding op CR7 maar zo een type heeft Ajax keihard nodig.

Kan me echt niet voorstellen dat Ajax hem wilt hebben. We hebben meer dan genoeg aanvallers zolang er geen weg gaan.

Kom maar op Overmars en trek de belangstelling in. Wat moeten we met deze speler ? Leuke speler bij AZ maar ook niet meer dan dat. Uitblinken bij AZ wil niet betekenen dat je elders op een hoger/ intensiever niveau ook slaagt. En daarbij heeft Ajax buitenspelers voldoende. Het enige wat ontbreekt is een goede fysieke 6 met creativiteit !

AZ? Ik ben al een tijdje weg uit Nederland, maar deze speler heeft toch een verleden bij NEC?
Of heeft AZ hem daar weg gekocht??

25 juli 2020 om 12:20

@herlev ja klopt Eerst bij NEC. Echt doorgebroken bij AZ. Scoorde echt veel.

PSV kan zich beter op andere posities richten. Over de posities voorin ben ik wel tevreden. Dus van mij mag Ajax hem halen.

Geen van beide clubs heeft hem nodig en kunnen versterking in andere linies gebruiken. Lijkt me dan ook meer een poging vanuit de entourage van Jahanbahks om hem in de spotlights te krijgen.

25 juli 2020 om 12:21

@kriti PSV kan hem echt wel gebruiken voor rechterflank. Te matig (Doan) nu of te weinig ervaring (Engels talent)

Met alle respect voor jahanbaksh maar ik zie in hem heen versterking waar Ajax beter van wordt. Voor de Nederlandse competitie misschien maar in Europa zal hij niets extra brengen. Of Ajax haalt hem voor de breedte. Ajax moet heen middelmatige spelers binnen halen. Liever een jeugdspeler de kans geven zou ik zeggen.

PSV en Ajax kunnen zich beter richten op verdedigende versterkingen, in plaats van op een zoveelste aanvaller. Ajax heeft sowieso een surplus aan aanvallers + aankomende talenten daarvoor. Het verbaast me dat er nauwelijks sprake is van een intensieve zoektocht naar een top nummer 6. Of er moet achter de schermen iets gaande zijn. Maar laat aub Ten Hag daar niet over mee denken, want die komt altijd met de verkeerde speler opdraven.

Heeft geen zin om naar Ajax te gaan lijkt me. Zal daar ook geen vaste basisspeler worden. Misschien zou hij nog wel van pas komen bij Feyenoord. Al moet je dan wel.gaan schuiven met berghuis.

Niet doen hij is qua speler precies hetzelfde als kennedy bakircioglu. Rechtshalf geen echte rechtsbuiten. Wellicht sneller met een mooie trap maar niet goed in de kleine ruimte en speelt geen pion voorbij! Niet doen!

Ajax heeft inderdaad gemiddeld 3,4 a 5 spelers nodig die in hun eentje wedstrijden kunnen beslissen.Daarnaast 3 a 4 ervaren spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren