Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frank de Boer vertrekt met onmiddellijke ingang bij Atlanta United

Laatste update:

Frank de Boer is niet langer de trainer van Atlanta United, zo maakt de club uit de Major League Soccer bekend via zijn officiële website. De Boer en zijn werkgever gaan volgens het statement per direct en 'in onderling overleg' uit elkaar. Ook zijn assistenten Orlando Trustfull en Bob de Klerk en videoanalist Erwin Koenis vertrekken bij Atlanta.

De Boer werd op 23 oktober 2018 aangesteld als opvolger van Gerardo 'Tata' Martino. Onder de leiding van de ex-trainer van Ajax eindigde Atlanta United in zijn eerste seizoen op de tweede plek in de Eastern Conference van de Major League Soccer. De Boer won met de Lamar Hunt US Open Cup 2019 en de tweede jaarlijkse Campeones Cup twee prijzen met Atlanta, die overigens van weinig betekenis zijn in het Amerikaanse voetbal.

Atlanta begon onder De Boer in maart uitstekend aan het nieuwe seizoen in de MLS, door tweemaal op rij te winnen. Vanaf de hervatting van de competitie in juli ging het echter slecht: Atlanta ging drie keer achter elkaar onderuit, opvallend genoeg in alle drie de wedstrijden met 0-1. Een van die duels was overigens tegen het FC Cincinnati van trainer Jaap Stam.

"Ik ben dankbaar voor de kans die ik heb gehad bij Atlanta United", reageert De Boer op zijn vertrek. "Coachen in de Major League Soccer en wonen in Atlanta was een geweldige ervaring en een welkome nieuwe uitdaging. Ik zal de ongelooflijke supporters hier in Atlanta nooit vergeten, ze zijn echt speciaal. Ik wil de spelers, coaches en staf bedanken voor al hun steun, het was mij een genoegen om met jullie allemaal samen te werken."

"Namens Atlanta United wil ik Frank bedanken voor zijn leiderschap en inzet voor de club", aldus Darren Eales, president van de club. "Onder leiding van Frank had de club een sterk seizoen vorig jaar in zowel de MLS als de internationale competitie. Na overleg met Frank is de beslissing wederzijds genomen om uit elkaar te gaan. Met het winnen van twee trofeeën in zijn eerste seizoen, zal hij altijd deel uitmaken van de geschiedenis van de club en met grote waardering en respect wensen we hem het allerbeste in de toekomst."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overal waar hij komt buiten Nederland zeer snel tot redelijk snel ontslagen. Heeft het inmiddels in verschillende competities geprobeerd. Misschien maar even een sabbatical nemen en zich beraden op zijn volgende klus, want hij doet duidelijk structureel wat fout.

24 juli 2020 om 20:14

Inderdaad. Ik zal altijd respect blijven houden voor De Boer, echt met minimale middelen (als ik laatst las welke selectie bijv tegen Salzburg speelde) 4 keer, en op een haar na 5 keer kampioen, is echt een geweldige prestatie. Hij moet zich op een of andere manier opnieuw uitvinden en onderaan beginnen, ik denk dat er niet snel meer een klus voor hem klaar ligt buiten Nederland.

24 juli 2020 om 20:30

Vind het toch raar. In de reguliere competitie vorig jaar goed gedaan, nu weer 6 uit 2. Dit rare toernooi idd niet best, maar dat ging praktisch nergens over. Geen invloed op MLS ranking iig. Dus zeker niet slecht. Enige is dat ze de voorrondewedstrijd voor de ConCaf CL verloren van Club America. Maar dat is een topclub uit Mexico die beter hoort te zijn dan een topclub uit Amerika. Zal er toch iets meer spelen?

24 juli 2020 om 20:32

Ajax had in die seizoenen de hoogste begroting van de Eredivisie. Wellicht dat 1 seizoen PSV er net boven stond. Noem je dat echt minimale middelen?Salzburg had ook een stuk lagere begroting en vernederde Ajax volledig.Het lijkt soms alsof sommigen doen alsof Ajax maar de helft te besteden had ten opzichte van de concurrentie destijds.

24 juli 2020 om 20:34

Met dit toernooi is er een Concacaf CL ticket te verdienen voor 2021, dus dat het toernooi nergens over gaat klopt niet. Het staat natuurlijk niet lekker dat je als club met ambities uitgeschakeld wordt door een van de slechtste teams uit beide landen.

24 juli 2020 om 20:39

De grootste begroting wil niet per definitie zeggen dat al het geld naar inkomende transfers kan gaan. De kas was destijds aardig leeg toen de Boer bij Ajax begon. Hij had bij Ajax gewoon goede staf om zich heen. Dat is hij zijn buitenlandse avonturen eigenlijk maar matig geweest.

24 juli 2020 om 20:43

Minimale middelen? Kijk jij even wie er destijds bij Ajax in de basis stond voordat je iets roept.

24 juli 2020 om 20:50

JoshuaK, met dit gaat praktisch nergens over, overdreef ik natuurlijk wat, maar om zo'n toernooi in een paar weken zo te doen.... Kans om te winnen is veel kleiner dan de kans om de MLS te winnen als grote ploeg, of iig je conference, wat een CL plaats oplevert. Dit is maar een 'raar toernooi' die veel clubs kunnen winnen met deze nieuwe opzet, veel wedstrijden in korte tijd, op een resort etc.

24 juli 2020 om 20:59

@houtapp Oke, minimale middelen misschien niet goed gekozen maar Marc Overmars werd niet voor niets Marc Netto genoemd. Ajax deed het alleen maar met eigen jeugd zowat, waar met name PSV toen vooral heel veel kocht en echt goede selecties kon overleggen.

24 juli 2020 om 21:00

Ajax had in die jaren de goedkoopste selecties en moest het hebben van eigen jeugd en goedkope gokjes als Milik en Tobias Sana. Ajax had daadwerkelijk de helft te besteden van de concurrentie omdat er jarenlang te veel gespendeerd was. Met de verkoop verdween alle creativiteit en dat is pas opgelost met de komst van Ziyech onder Bosz. Iedereen lijkt te zijn vergeten dat het helemaal niet zo lang geleden is dat Ajax een maximum can 7 mil per transfer had ingevoerd. Selectie werd jaar op jaar afgeroomd en nauwelijks geïnvesteerd. Fans waren dat tegen de tijd van Ziyech helemaal zat en toen kwam El maestro naar de arena en de rest is geschiedenis. De bijnaam Marc Netto kwam echt ergens vandaan....

24 juli 2020 om 21:07

@sammerens,waarom reageren als je er helemaal niets van weet??in die jaren Was de Tweestrijd met Fc Twente, (niet psv) wat in 2010 de titel voor de neus van ajax wegkaapte, en in 2011 de beker, en net tot de laatste wedstrijd aan 1 punt genoeg had om dat kustje 2x te doen. en de middelen bij ajax waren toen echt niet minimaal idd, was het meest in de hele eredivisie toen.

24 juli 2020 om 21:09

@sammerens kijk de transfers maar na. PSV gaf die jaren echt een stuk meer uit. Marc Overmars werd niet voor niets Marc Netto genoemd. Uitgaven De Boer vanaf 10/11 t/m 13/14: S1 5M uitgegeven en 29M ontvangen, S2 13M uitgegeven en 13M ontvangen, S3 6M uitgegeven en 32M ontvangen, S4 7M uitgegeven en 24M ontvangen. In alle seizoenen heeft PSV meer uitgegeven. Oke, minimale middelen niet het goede woord maar het waren geen aankopen maar voornamelijk eigen jeugd doordat Marc Overmars niks aankocht zowat. Over al die seizoenen heeft PSV 30M minder ontvangen maar wel meer uitgegeven. Ajax heeft ongeveer 30M uitgegeven in die seizoenen, PSV ongeveer 60m. Bron: Transfermarkt.

24 juli 2020 om 21:13

En dat niet alleen. Hij kon daar niet eens fatsoenlijk voetbal mee op de mat gooien. Terwijl een Cambuur wel aantrekkelijk speelde. En mensen maar roepen dat het aan Frank z’n materiaal lag op het veld. Grootste bullshit ooit

24 juli 2020 om 21:15

@Fctexper, Ik zeg nergens dat PSV in die tijd de enige uitdager was om het kampioenschap. Ik noem PSV omdat we het over middelen hebben en PSV de enige club is/was die qua begroting in de buurt van Ajax komt. Om even net zo flauw als jij te doen: Waarom reageren als je niet begrijpt waar het om gaat?@Giesburts,PSV heeft inderdaad meer uitgegeven aan transfers en het simpelweg belachelijk slecht gedaan qua transfers. Neemt niet weg dat Ajax nog steeds de hoogste begroting had en dus zeker geen minimale middelen. Zeker niet ten opzichte van de overige clubs in de Eredivisie.

24 juli 2020 om 21:16

Precies, Ajax had de hoogste begroting . Er worden excuses gezocht en anders verzonnen om de boer te beschermen. Als Andries jonker dit overkomt, lacht iedereen hem keihard uit. Frank kan er niet zoveel van, getuige ook Zijn avonturen in het buitenland.

24 juli 2020 om 21:26

En dan te bedenken dat Overmars van de daken riep dat Ziyech niet nodig was. Gelukkig toch nog op het goede spoor gezet. Kijk op spelers is niet het sterkste punt van Marc, zullen we maar zeggen...

24 juli 2020 om 21:56

klopt, veel ajax supporters waren blij dat ze onder het frank de boer gespeelde tikkie-terug-tikkie-opzij voetbal af waren. het bracht ze succes maar weinig enthousiasme op de tribune.

25 juli 2020 om 00:53

@soccerfan Cambuur kampioen geworden ergens in die jaren? Moet ik ergens gemist hebben dan..

24 juli 2020 om 20:15

Vooral bij Ajax was hij inderdaad snel weg

24 juli 2020 om 20:17

RBS, dus bij 25% van zijn clubs is hij er niet snel uitgegooid..

24 juli 2020 om 20:41

2-3 jaar is heel normaal voor een trainer, dus imo eerder 50/50 nu, Alleen bij Inter en Palace kun je spreken van een snel ontslag.

24 juli 2020 om 20:47

Nlmodric, beetje ongeloofwaardig wat je schrijft. De boer heeft 4 mishits op rij, laatste 2 jr ajax en nog 3 clubs. Einde carrière. Is incapabel gebleken. Kan zich beter focussen op golf en assistent zijn. Dat deed ie wel goed namelijk

24 juli 2020 om 21:49

hij moet gewoon lekker de analyses verzorgen op Al Jazeera met zijn broer Ronald. lijkt me een prima vervolgstap

24 juli 2020 om 20:38

Eens! De Boer zijn manier van werken en zijn spelopvatting past blijkbaar niet bij veel clubs. Hij maakt ook geen gelukkige keuzes had na zijn 4e seizoen voor Tottenham moeten gaan, koos voor nog een jaar Ajax en toen kwam Brian Smeets voorbij. Hierna volgde een aaneenschakeling van teleurstellingen tot aan het ontslag van vandaag.

24 juli 2020 om 20:48

Inderdaad, we moeten gewoon concluderen dat hij ongeschikt is voor t vak. Is niks mis mee he, maar laat m maar jeugd trainen of assistent zijn. Past hem beter

24 juli 2020 om 21:23

Weet je niet eah, of hij structureel wat fout doet. Kan 'm ook ergens anders in zitten. Bij Ajax heeft Frank het sowieso heel goed gedaan. Bij Inter is het niets geworden en Chrystal Palace ook niet. Je moet ook een beetje geluk hebben en de club dient beloftes na te komen. Wie weet speelt er telkens veel meer?

24 juli 2020 om 21:43

@janter het lijkt me wel erg toevallig dat er telkens meer speelt. De Boer is een koppige man met oogkleppen op. bij Inter had hij binnen no time Kondogbia, Brozovic en Icardi tegen zich in het harnas gejaagd en een paar weken later de rest van de selectie. als heel de selectie bij je aangeeft dat ze zich niet lekker voelen in je systeem en aanvallender willen voetballen en je geeft daar geen gehoor aan dan maak je het als coach gewoon erg moeilijk voor jezelf. het zijn namelijk de spelers die het voor je moeten doen in het veld dus die moet je zich lekker laten voelen maar dat deed hij niet. vervolgens komt hij bij Crystal Palace wat destijds voornamelijk bestond uit houthakkers en toen wilde hij die laten opbouwen van achteruit en zijn passing game gebaseerd op balbezit laten spelen waar hij helemaal de selectie niet voor had. De Boer gooit gewoon steeds zijn eigen ruiten in

24 juli 2020 om 21:51

Ik moet nog steeds lachen om die trainingen bij inter, palace en zijn kennismaking voor de groep bij atlanta. Stond ie voor een klas. Vragen te stellen als een leraar alsof t kleuter waren. "Why do you think its important to have more possession?" Gênant gewoon.

24 juli 2020 om 21:55

ik heb het helaas niet gezien maar dit verhaal wat jij verteld zegt ook eigenlijk alles al. hij maakt dat balbezit veel te belangrijk. balbezit heeft alleen nut als je af en toe ook risico's neemt in je aanvallende acties en daardoor gevaarlijk wordt. bij De Boer is balbezit de bal in de ploeg houden en vooral geen risico's nemen. 90 minuten balletjes breed en terug spelen en vooral geen balverlies leiden. dan heb je 70 procent balbezit maar amper een kans gecreeerd in 90 minuten tijd

24 juli 2020 om 22:49

@hangover96 dat klopt wel maar het Ajax van Van Gaal speelde toch wel avontuurlijk aanvallend voetbal vaak. onder De Boer was het breien, breien en nog eens breien maar er ging nooit een bal naar voren. de spelers leken wel een stel robots van wie al het plezier was afgepakt omdat ze geen enkel risico mochten nemen van De Boer

24 juli 2020 om 23:03

Ik zeg ook zeker niet dat het probleem buiten FDB ligt, alleen misschien heeft hij wel mooie beloftes gekregen vanuit Crystal Palace bijv en die vervolgens niet zijn nagekomen. Het materiaal daar was ook matig. Aan de andere kant, misschien is FDB gemaakt voor een bepaalde type spel waar die goed in kan zijn en moet hij niet naar clubs die dat spelletje niet spelen. Als je de Ajax filosofie vergelijkt met die andere clubs tja...

25 juli 2020 om 00:03

@janter maar ik vind eerlijk gezegd ook niet dat De Boer volgens de Ajax filosofie voetbal speelde. Ajax staat voor avontuurlijk, aanvallend voetbal waar FdB imo erg behoudend speelde en voornamelijk resultaatgericht was

24 juli 2020 om 23:18

Maar je kunt de Boer toch niet verwijten dat ie nu op de keien is gezet omdat ie met drie keer o-1 verliest? Dat moet je de club verwijten. Ik wens zijn opvolger heel veel sterkte met dat bestuur.

24 juli 2020 om 23:58

Zo verkeerd heeft hij het in het eerste seizoen niet gedaan. Milan was te hoog gegrepen, Crystal Palace wilde ander voetbal spelen maar investeerde niet de tijd en het geld erin en hier is die 2e geworden in zijn eerste seizoen. Nu 3 wedstrijden achter elkaar verloren waarvan die ene tegen Cincinatti omdat ze 2 rode kaarten hadden gekregen.

25 juli 2020 om 00:04

@shogunelgato maar je bent als coach toch niet dom? je kijkt toch naar het spelersmateriaal en dan zie je toch of die wel bij jou speelwijze passen of niet voordat je voor zo een club kiest?

Leuk avontuur geweest, maar echt iets bereiken kan je er natuurlijk niet. Mocht Ten Hag weg gaan dit seizoen of volgend seizoen, zie ik hem graag terugkomen. Hij werd 4 ( bijna 5 ) keer kampioen met heel middelmatig materiaal, ben wel benieuwd hoe hij het doet met de huidige veel betere spelers die nu bij Ajax voetballen.

24 juli 2020 om 20:13

Dit meen je toch niet terug naar ajax. Snap dat hij het goed heeft gedaan maar saai voetbal. En heeft al 4 jaar niks gepresteerd . En dat middelmatige eftal
Was alsnog 3 keer zogoed als psv en feyenoords selectie toen.

24 juli 2020 om 20:18

Er zitten seizoenen bij die echt drama waren, maar vooral het eerste en tweede kampioenschap is gewoon heel knap gedaan. Dat tweede seizoen had PSV echt een heel sterk team. Ik hoef De Boer ook niet terug ondanks dat, ik vind zijn stijl van spelen niet leuk om naar te kijken. De speelstijl van Bosz en Ten Hag spreekt mij zoveel meer aan.

24 juli 2020 om 20:20

@giesburts was dat niet het team met eriksen alderweirld en verthongen?

24 juli 2020 om 20:23

Ik ben het gedeeltelijk met je eens maar vind je deels ook te kort door de bocht. De eerste seizoenen met o.a. Suarez, Eriksen, Vertonghen, Vd Wiel, Alderweireld, Stekelenburg etc was hij het aan zijn stand verplicht met dat materiaal en hij liet Ajax toen lekker voetballen. Daarna werd het minder en keken we aan tegen c-garnituur als Sana, Boerrigter, Lukoki, De Sa, Tainio, Zimling etc terwijl PSV de beschikking had over spelers als Van Bommel, Toivonen, Memphis, Strootman, Mertens etc. Die seizoenen heeft hij het met controlerend voetbal qua resultaat geweldig gedaan. Ik denk alleen niet dat hij terug moet keren naar Ajax. Hij houdt van de controle terwijl Ajax juist gebaat is bij een avonturier als Bosz en Ten Hag.

24 juli 2020 om 20:33

Suárez speelde maar een maand onder De Boer bij Ajax. Toen ging ie naar Liverpool

24 juli 2020 om 20:49

Haha de mensen die hem terug willen bij Ajax haha. Puur gemotiveerd door 4 titels. De boer komt tekort op tactisch, motivatie, man management gebied. 4 mishits op rij, want laatste 2 jaar Ajax was ook barslecht. Wees blij met ten hag

24 juli 2020 om 20:53

bochherief, heeft ie je wat misdaan? Je bent al een tijd aardig op hem aan het afgeven. 1x zeggen in een topic dat ie 4 misfits heeft etc is wel genoeg hoor.

24 juli 2020 om 21:01

Waar heb je t over formus? Ik geef aan waarom ik de boer terug naar Ajax een domme zet vind. Wees blij met ten hag, die goed voetbal combineert met succes. Je ziet het verschil tussen een vakman en een aspirant vakman namelijk.

24 juli 2020 om 21:07

De Boer haalde die titels wel met erg lage puntenaantallen voor een kampioen. De eerste was een giga prestatie omdat hij toen niet zelf die achterstand veroorzaakte voor de inhaalrace. De andere jaren werd je vooral kampioen omdat de rest nog wisselvalliger was. Daarnaast was het spel niet om aan te gluren. Dus dan mag Frank wat mij betreft in allerlei rollen terug komen maar niet als hoofdtrainer, want een clubicoon is het toch wel.

24 juli 2020 om 21:14

Laat m maar jeugd trainen. Of assistent zijn maar alleen als je hem niet laat meepraten over tactiek enzo.

24 juli 2020 om 21:44

@goat1908 toch had hij een geniale tactiek bij Ajax. met oersaai spel de tegenstander in slaap sussen om vervolgens toe te slaan

24 juli 2020 om 22:23

@giesburts: Laat Slot dan maar overkomen van AZ als Ten Hag toe is aan een vervolgstap. Die laat dat AZ van hem ook hartstikke leuk voetballen en pakt ook nog punten. Ik ben zeer benieuwd wat die zou kunnen met de selectie en het budget dat Ajax heeft.

25 juli 2020 om 04:48

Saai voetbal inderdaad, hij heeft er zelf ook belichting op gegeven dat hij niet de beschikkingen had over een Ziyech etc. om dat soort voetbal te spelen. Weet zeker dat Frank alles en iedereen verrast als hij terug komt. Helemaal met de jeugd .

25 juli 2020 om 11:45

@Kelderklass Ziyech en FdB lijken me nou niet de meest gelukkige combinatie. Het is algemeen bekend dat FdB niet met dat soort karakters kan omgaan

24 juli 2020 om 20:16

Laat hem alsjeblieft weg blijven. Anti voetbal. Kan beter wat anders gaan doen

24 juli 2020 om 21:16

Middelmatig materiaal??? Serieus kijk eens wat daar op het veld stond. Mensen moeten echt eens ophouden met middelmatig materiaal. Cambuur had middelmatig materiaal en speelde leuk voetbal. Ajax had goed materiaal en speelde vreselijk voetbal en had ontzettend veel geluk dat de concurrentie zo ontzettend slecht presteerde. Als je hem terug wil dan wil je echt dat Ajax weer de afgrond in gezogen wordt.

Op basis van die slechte resultaten natuurlijk. Wel jammer. Hij heeft het echt goed gedaan bij Ajax. Jammer dat t daarna niet meer vd grond kwam

24 juli 2020 om 20:50

Nee bij Ajax heeft hij t niet goed gedaan. Hij heeft 4 titels gepakt met bar slecht voetbal. Laatste 2 jaar waren echt een ramp.

24 juli 2020 om 21:18

Goed gedaan? De concurrentie wilde die titel niet. Die verprutsten iedere kans om meer punten te halen. Ze zijn gewoon in de schoot geworpen. Meest vreselijke voetbal wat ik Ajax ooit heb zien spelen. Genoot nog meer van wat Martin jol liet zien en dat zegt een hoop.

Vind dit toch raar vorige jaar prima gedaan en nu in deze rare competitie 3 wedstrijden slechft en gelijk weg. Voetbal kan hard zijn.

24 juli 2020 om 20:18

Vorig jaar hebben ze de play offs wel gehaald maar het voetbal was niet al te best, ook als je de statistieken erbij pakt is Atlanta niet echt de bovenliggende partij geweest in bepaalde wedstrijden. Met de selectie van Atlanta hoor je het eigenlijk veel beter te doen dan hoe het nu gaat. En laten we niet vergeten dat Frank als trainer werd aangesteld terwijl Atlanta de titel ervoor pakte, waardoor de verwachtingen waarschijnlijk hoog waren.

24 juli 2020 om 20:19

Hij stond al langer onder druk bij de fans. Ook die liepen te klagen over het saaie voetbal onder de Boer. Onder 'Tata' Martino was het bijzonder leuk wat ze lieten zien.

24 juli 2020 om 20:51

Exact, maar dit kun je alleen weten als je de podcasts luistert. Ik doe niks anders en roep al een jaar dat ie onder druk staat

Vind ik erg apart om eerlijk te zijn... Deed het heel netjes met uitzondering van dat laatste toernooi.

Het zit ook niet mee, zou het domme pech zijn of had hij bij Ajax de beschikking over een geweldige groep??? Persoonlijk denk ik het eerste.

24 juli 2020 om 20:16

Ik denk dat hij gewoon een matige trainer is en bij Ajax het geluk had om met matige selecties en een falende concurrentie 4x op rij kampioen te worden. Het kan geen toeval zijn dat hij vrij snel ontslagen is bij Inter en Palace. Terwijl nu bij Atlanta men ook blij is dat hij weg is en de Ajaxfans hem eigenlijk ook niet meer terug willen zien. 4 clubs waar niemand rouwig is dat je er niet meer werkt. Dan doe je iets fout.

Voor mijn idee deed ie het niet zo slecht, het kan verkeren.

24 juli 2020 om 21:04

Ok wel bijzonder dat je dat gevoel had dan? Waar kwam dat door? Volgde je atlanta wel of op basis van een nieuwtje af en toe?

Mag natuurlijk niet oordelen voordat de reden bekend is, maar als hij is ontslagen moet ie vanaf nu lekker bij Ziggo gaan zitten en van het veld wegblijven. Hij heeft nooit ergens gepresteerd in 10 jaar.

24 juli 2020 om 20:23

Nooit gepresteerd in 10 jaar zeg je? Apart aangezien hij 4x achter elkaar kampioen werd met ajax..

24 juli 2020 om 20:28

Dan nog. Sindsdien niks meer. Om wat voor reden dan ook. Ik zou ook gewoon lekker bij Ziggo gaan zitten. Want de clubs die nu bij hem aankloppen zullen ook niet je van het zijn... Maar ik vind het wel jammer. Had gehoopt dat hij daar in een ontwikkelende competitie z'n weg wel zou vinden.

24 juli 2020 om 20:46

Met Ajax had hij gewoon een goeie groep die het volgens de Ajax school deden en die hij niet echt hoefde te coachen tegen andere Nederlandse teams die gewoon slechte selecties hadden. Waarom heeft hij op Europees niveau nooit gepresteerd met Ajax? Behalve een paar gelukkige uitschieters. Ajax is echt opgebloeid toen FdB vertrok.

24 juli 2020 om 21:04

Dat Europees was ook een paar keer pech met loting. Kampioenen van Duitsland, Engeland en Spanje in 1 poule en toen met de knipoogkroaat. Maar veel Ajacieden zijn de Boer dankbaar voor de derde ster, voor 4 kampioenschappen op rij (als enige coach ooit), maar hoeven hem echt niet terug hoor wegens zijn slaapverwekkende speelstijl. En laat het juist veel Ajacieden wel uitmaken hoe je speelt ipv dat je enkel maar kampioen wordt.

24 juli 2020 om 21:07

Maar dat is je enige wapenfeit. 4 titels 4 titels. Niet kijken hoe ze tot stand kwamen, wat de mankementen waren van het spel , en van de management stijl van Frank. Daarna 3 flops op rij. Geclasht met spelers, slechter gepresteerd dan voorgangers en zijn opvolgers. Zegt allemaal wat

Ik ben benieuwd waar ie nu weer gaat opduiken. Zijn ploegen spelen toch altijd zeer moeizaam. Waarom zou je daar als club nog aan beginnen?

24 juli 2020 om 20:24

De naam Frank de Boer spreekt ongetwijfeld nog steeds veel mensen, supporters en clubeigenaren aan. De 4 landstitels met Ajax blijven natuurlijk ook op zijn palmares staan. Maar erg indrukwekkend zijn de resultaten inderdaad niet en dat is een flink understatement. Als ik dan toch een naam mag noemen: Glasgow Rangers, mocht Steven Gerrard naar de BPL verkassen.

24 juli 2020 om 20:30

Ik denk persoonlijk dat Gerrard de komende jaren gewoon bij Rangers blijft, om zodra Klopp vertrekt bij Liverpool daar in te stromen als de nieuwe coach.

Met andere woorden Atlanta wou van hem af. Tis wat snel, blijkbaar weinig krediet op gebouwd in Amerika, maarja Frank de Boer is nou eenmaal een van de simpelste trainers uit het vak; heeft moeite om aan cultuur te wennen en die goed te mixen met zijn ideeã«n en daarbij is zijn voetbal, wat we konden zien bij Ajax en co, niet om aan te gluren. Balletje breed en terug werd door hem nog net niet toegejuich. Tijd voor een andere tak van het Sport, Frank..

24 juli 2020 om 21:09

Klopt, de podcasts zijn al een jaar vol negativiteit over Frank en zijn spel. Maar dit zie je bij al zn clubs terug. Ook in de spelersgroep was er kritiek, en dit zie je ook steeds terug. We moeten concluderen dat een stap terug het beste is voor Frank de boer

24 juli 2020 om 23:23

Wat zeggen podcasts? Als je daar naar zou moeten luisteren was ten Hag ook na een half jaar op straat gegooid bij ajax.

Zou hem toch graag terug zien bij Ajax als trainer van Jong Ajax of de A-tjes. Echte clubman en kan dan af en toe ook het stokje bij het eerste overnemen bij bijvoorbeeld een ontslag. Een beetje de Sturing van Ajax dus. Geen idee of hij daar zelf op zit te wachten, maar het buitenland lijkt toch niet voor hem weggelegd.

24 juli 2020 om 20:24

Alsjeblieft niet, wil je echt weer dat betonvoetbal zien?

24 juli 2020 om 20:26

Bij de jeugd deed ie het altijd prima, bij het eerste hoef ik hem inderdaad niet te zien behalve in noodgevallen.

24 juli 2020 om 20:50

Hou eens even op aub dan ben ik echt in staat om mijn seizoenkaart niet te verlengen , ik wil niet terug naar tikkie terug tikkie breed en keeper staat vrij dat vreselijk voetbal onder de Boer , was echt niet om aan te gluren het was soms echt een beproeving om de 90 minuten uit te zitten . Laat maar lekker wegblijven .

24 juli 2020 om 20:52

Hier spreekt een echte fan. Als jullie mijn woorden niet aannemen, luister dan naar deze fans. De boer wil je echt niet terug, ten hag is 3 klassen beter. Een vakman vs iemand die niet weet waar hij mee bezig is

24 juli 2020 om 21:47

Ik heb al zolang een kaart maar ik kan je vertellen , dat ik beter en mooier voetbal heb gezien in de jaren dat we geen kampioen werden , dan de jaren van kampioenschappen onder de boer hoor , en ik weet wel prijzen tellen maar ik ben ook een voetbal liefhebber daarom heb ik ooit een kaart aangeschaft van mijn club .

24 juli 2020 om 21:49

Bochherief,: Waarom we niets van je aannemen is omdat je het nu al minimaal 25x hebt gezegd, je valt in herhaling. Of je nu gelijk hebt of niet, het begint nu vervelend te worden.

24 juli 2020 om 22:15

ik ben het er wel mee eens dat Bosz en Ten Hag betere coaches zijn als De Boer. zo een Ziyech had onder De Boer waarschijnlijk nooit geexcelleerd en de El Hamdaoui behandeling gekregen. 1 weerwoord en zo iemand vervolgens gelijk op de bank of tribune posteren. De Boer kan niet omgaan met karakters en alleen werken met ideale schoonzonen en met alleen maar ideale schoonzonen ga je de oorlog niet winnen. je hebt ook spelers met karakter nodig in het veld die zich de kaas niet van het brood laten eten

24 juli 2020 om 22:26

Yep. Bij inter bijvoorbeeld, kreeg ie ruzie met de brozovichen icardis etc. Joh dat zijn geharde kerels, die hebben armoede en oorlogen meegemaakt. Komt keurige Frank de boer die zn hele leven alles kreeg hun uitleggen hoe ze zich moesten gedragen. Dat werkt niet , nergens.

24 juli 2020 om 22:31

Kom je aan met El Hamdaui ? Die heeft na Ajax trouwens ook nog veel gepresteerd zeg , pff

24 juli 2020 om 22:38

@sloep01 we kunnen het natuurlijk ook omdraaien en stellen dat De Boer na Ajax ook nergens meer wat heeft gepresteerd

24 juli 2020 om 22:42

@bochherief De Boer wil alleen werken met spelers die passen binnen zijn eigen referentiekader. jongens die op zondagavond nog elke week een stampotje eten bij oma en wiens grootste hobby het verzamelen van postzegels is. niet dat daar perse iets mis mee is maar je hebt verschillende karakters nodig in je selectie en De Boer kan niet omgaan met alles wat ook maar een beetje afwijkt van zijn eigen achtergrond zo lijkt het. zijn gezag is heilig en iedereen moet daar voor wijken, waar de moderne coaches juist hun spelers een bepaalde vrijheid geven waardoor die spelers vertrouwen en verantwoordelijkheid voelen en voor hun coach door het vuur gaan. ook in zijn spelsysteem is hij niet flexibel. ipv dat hij een systeem verzint die bij zijn selectie past probeert hij spelers te forceren in een zijn heilige spelsysteem en speelwijze waarin ze helemaal niet passen

24 juli 2020 om 22:48

Kijk de Boer was zelf een topspeler en dacht net als v Basten dat trainer zijn dat doe ik wel even maar zo werkt het niet , hij mist volgens mij alles wat een trainer moet hebben maar het belangrijkste is empatisch vermogen dat missen trouwens een hoop trainer , en dat hij 4 maal kampioen werd met Ajax dat zegt mij niet zoveel .

24 juli 2020 om 22:52

@sloep01 hij mist idd peoples manager kwaliteiten en hij heeft zijn spelsysteem te heilig gemaakt. de moderne coach is flexibel in zijn speelwijze, geeft spelers verantwoordelijkheid en verzint een systeem waarin zijn beste spelers optimaal kunnen renderen. in het systeem van De Boer lijkt er geen plek voor avontuur en vrijheid voor spelers. de spelers bij Ajax straalden geen enkel spelplezier uit toen ze onder hem voetbalden, iets wat ze wel deden onder Bosz en nu onder Ten Hag

Toch wel apart. Hij heeft het vorig jaar goed gedaan en dat systeem van de MLS zorgt er ook wel voor dat je in een mindere fase alles vrij snel kunt vergooien. Er zal dus denk ik wel wat meer spelen achter de schermen, want ik zie zo snel nog niet een reden om de samenwerking dan zo abrupt te beeindigen. Verder ben ik wel nieuwsgierig wat z'n volgende werkgever wordt, want ik denk niet dat er nog veel clubs staan te springen om Frank de Boer, terwijl hij zelf volgens mij al aangegeven had in Nederland alleen te willen werken bij Ajax. Dat gaat denk ik niet meer gebeuren.

24 juli 2020 om 20:32

Kan ook zijn dat ze in Amerika anders kijken naar de prestaties van het vorige seizoen. Wij vinden dat hij het goed gedaan heeft, maar als regerend kampioen zijn ze in de halve finale van de play offs uitgeschakeld. Wat volgens mij gelijk staat aan 3/4e worden. Als Ajax als kampioen het jaar erop bijv. 3/e word, zal het bestuur ook niet heel tevreden zijn met ten Hag, denk ik. Het slechte begin van dit seizosn zal ook wel meegespeeld hebben.

24 juli 2020 om 20:44

Maar er is wel een groot verschil tussen Europa en Amerika. Die competities daar zijn zo ingericht dat clubs of teams nooit lang oppermachtig zijn. Dat is hier in Europa volledig anders. Ik denk dus dat het verwachtingspatroon bij Amerikaanse clubs niet zo hoog is als in Europa het geval is.

Frank is niet geschikt als coach voor het buitenland. Bij Ajax had hij allemaal ja knikkers waardoor hij 4 keer op rij kampioen werd. Kan totaal niet met persoonlijkheden omgaan terwijl dat nou juist meestal de spelers zijn die wedstrijden voor je winnen. Ik kan me nog goed herinneren hoe hij El Hamdaoui zijn carrière kapot heeft gemaakt terwijl die in de vorm van zijn leven was. Misschien past een functie als jeugdtrainer meer bij hem.

24 juli 2020 om 20:54

Goed gesproken, 100 procent eens. Hij kan niet met karakters omgaan. Aissati elhamdaiou en bij inter de harde kern, allemaal ontspoord. Dat is een kwaliteit die je moet bezitten

24 juli 2020 om 21:56

Nou zijn dat ook niet de spelers die het nu geweldig gemaakt hebben zonder de Boer dus ergens had ie wel een punt

24 juli 2020 om 22:02

Nou el Hamdaoui was tot hij de boer tegen kwam in zn carrière een absolute topper in de eredivisie. Daarnaast clashte hij ook met icardi en hamdanovic en brozovich bij inter, ook geen koekenbakkers lijkt me

24 juli 2020 om 22:12

@bochherief hoe hij met Kishna omging vond ik ook niet kunnen.die heeft hij gewoon weg gepest daar. zo een jongen terug naar de bank verwijzen omdat hij een warming up niet beleefde alsof hij net de CL finale had gewonnen. Kishna werd na elke mindere wedstrijd meteen weer op de bank gezet en dan krijgt zo een jong talent nooit vertrouwen of ritme. bepaalde andere spelers mochten echter wel elke week falen zonder dat het consequenties had

24 juli 2020 om 22:17

Kishna ja. Of die Deense linksback die hij zelf notabene aanvoerder had gemaakt. Keihard uitlachen op video in een interview . Dat kan allemaal niet, dat is dan je leidinggevende.

24 juli 2020 om 22:35

@bochherief Boilesen inderdaad. zo ga je niet met spelers om maar dat is ook het bewijs dat hij totaal geen peoples manager kwaliteiten heeft

Als Ten Hag ooit vertrekt kan de Boer het gelijk weer overnemen. Ik had trouwens niet verwacht dat Atlanta na vorig seizoen zo snel afscheid zou nemen van Frank. Het blijft toch een opportunistische wereld.

24 juli 2020 om 20:26

Dat zou ik ook wel willen als PSV fan (waarschijnlijk) ja

Voetbal is entertainment. Zeker in de U.S. of A. Kijk maar naar de serie van Michael Jordan “The last dance”. Presteren en winnen, thans all.
Frank is m.i. een opleider. Mag voor wat mij betreft ogenblikkelijk terug naar een opleidingsclub in Nederland.
Welke? Nou alle clubs onder Ajax, PSV en AZ. Waarvan akte.

Frank terug naar Ajax is prima, maar niet als hoofdtrainer. Wellicht weer de A1 of jong. Of wellicht hoofd opleidingen ofzo. Ik heb altijd het gevoel dat Frank een prima gevoel heeft voor de ontwikkeling van (jeugd)spelers, maar iets mist om spelers echt voor zich te winnen en tot team te kneden.

Maar dit is gebaseerd op gevoel en beetje resultaten.

Frank de boer moet blij zijn dat die uit Amerika en de MLS weg is. Geen eer aan te behalen. Crystal Palace was ook een erg opmerkelijke keuze, waar niet opgeleid kan worden of het Ajax spelletje gespeeld kan worden. Bij inter overschatte hij zichzelf enorm op veel vlakken: missen van de taal, geen Italiaans mensen om hem heen en tal van andere zaken. Het is nu tijd voor Frank de boer om is een goede keuze te maken. Een club in de Bundesliga, Salzburg, of anders misschien toch terug naar iets als Vitesse of Heerenveen.

En de volgende club die er achter komt dat FdB gewoon een hele middelmatige trainer is. De enige reden dat hij het bij Ajax goed deed, was de spelers, die het op routine en techniek deden zoals ze hun hele leven al bij Ajax deden en een fantastisch Eriksen. Ook was de competitie op dat moment ook heel zwak en dat is ook de reden dat het Europees echt slecht ging. Kijken of hij nog aan de bak komt, maar ik denk dat we hem voorlopig alleen nog terug zien als analist.

Vorig jaar 2 prijzen..
Nu 3x verliezen en adios...

Heb nog altijd volste vertrouwen in zijn capaciteiten als trainer

Hij is gewoon helemaal geen goeie trainer Ajax speelde die tijden zo statisch balletje breed het was niet om aan te gluren.

Vond hem als assistent bij Oranje toen heel goed, maar als manager (behalve Ajax) overal mislukt.lekker een jaartje niets doen, beetje golven, beetje analyseren, en ergens verder gaan als assistent. Veel beter voor hem

De boer zijn probleem is dat hij koppig vasthoudt aan zijn saaie speelstijl. Balletje naar achter, dan weer breed, naar achter en herhalen... mensen zien toch liever aanvallend voetbal.

Nu kan je zeggen dat hij bij Inter geen echte kans kreeg en bij Palace de belangrijkste spelers geblesseerd waren tijdens zijn perioxw daar maar bij Atlanta had hij meer moeten laten zien.

Zijn speelstijl was saai en hij had daar vaak het nodige geluk. Iets wat hij bij Ajax ook had. Hij had een zure selectie bij Ajax. Wel 4 x kampioen geworden. Dat was ook omdat de concurrentie nog zuurder was.

De boer zijn speelstijl kan je alleen hanteren als je staat voor een groep zoals barca, liverpool of city... Bij een beperkte groep is het spel gewoonweg te traag, slaapverwekkend en vermoeiend.

Nog een probleem zoals we dat ook zagen bij Ajax. Het moet allemaal op zijn manier anders hoeft het niet. Dat was toen ook met bepaalde spelers. Totaal geen people skills zag je. Dat is niet erg als je maar resultaten boekt.

24 juli 2020 om 21:13

Sorry,maar dat deed ajax onder van gaal ook in de jubeljaren zelfs, ik zie die Reiziger nog steeds iedere keer als ie de bal kreeg van de doelman hem of breed of terugspelen, en dat 30x per wedstrijd, en ik overdrijf niet.

24 juli 2020 om 21:58

Klopt maar.de boer is een van Gaal adept. De passing game tot aan vervelens toe. United onder van Gaal, precies hetzelfde he. De fans waren er ook klaar mee

24 juli 2020 om 22:17

Wel met een nuance. Tot nog toe weet geen enkele coach United aantrekkelijk voetbal te laten spelen. In het laatste jaar onder Ferguson was het spel al verre van indrukwekkend, al werden er wel resultaten gehaald. Je hebt nou eenmaal specifieke spelers nodig om aantrekkelijk voetbal te kunnen spelen op een hoog niveau. Die spelers zijn echter zeer zeldzaam. Bayern onder Van Gaal was bijvoorbeeld mooi om naar te kijken. Ajax in de eerste twee seizoenen onder Frank de Boer was mooi om naar te kijken. Waarom? Omdat Frank de Boer met Eriksen zo'n speler had die centraal staat in zo'n speelstijl. Het probleem met een dergelijke tactiek is dat het vreselijk is om naar te kijken als je de spelers er niet voor hebt. Dan wordt het statisch en saai. Kijk bijvoorbeeld naar FC Twente het afgelopen jaar. Je kunt nog zo'n goede visie hebben, maar als spelers het niet uit kunnen voeren, wordt het niets.

24 juli 2020 om 22:28

Sirius. Ff serieus. Het voetbal van united onder van Gaal was het saaiste ooit. Ontelbare 0-0's bij rust, 1 goal verschil winnen als ze al wonnen. De term boring united hebben de eigen fans verzonnen he onder van gaal

24 juli 2020 om 23:41

Dat was een team die cl gewonnen heeft....Is echt niet te vergelijken met waar de boer het nu mee doet.

25 juli 2020 om 01:04

Gelukkig dat Man United fans vol lof waren over het spel onder Moyes, Mourinho en Ole. eindelijk was de aftakeling in de laatste 2 seizoenen onder Sir Alex al te zien. Als trainers met of zonder status Man United niet/moeilijk op de rit krijgen is er meer aan de hand dan alleen de trainer.

Heb de Boer hoog zitten en geloof nog steeds dat het een prima trainer kan zijn. Heeft geweldig gepresteerd met Ajax door 4x op rij kampioen te worden met een matig team. Heb alleen het idee dat de Boer eigenwijs is en maar een speelstijl wilt/kan hanteren, degene die hij altijd hanteert dus. Ben benieuwd of hij nog bij een leuke club aan de bak komt na 3 mislukte avonturen.

24 juli 2020 om 21:16

Hij kon ook niet dealen met mondige spelers,zo'n El Hamdaoui destijds scoorde het seizoen ervoor 10 beauties van doelpunten(https://www.youtube.com/watch?v=eykmjnn... maar 1 scheef woord en de boer zette hem gewoon uit de selectie,

24 juli 2020 om 23:13

Staat de Boer ook om bekend dat hij geen tegen commentaar duld. Toch zonde dat zijn arrogantie of weet ik veel wat het is zo diep zit anders had hij echt een mooie loopbaan kunnen hebben als trainer.

2 prijzen gepakt, maar het voetbal was niet denderend. Toch typerend voor Frank de Boer als coach. Ik hoop dat ie nu ook wel in ziet dat het coachen niet iets voor ‘m is.

24 juli 2020 om 23:15

Nouja als je 4 jaar op rij landskampioen word met Ajax terwijl hij misschien van de 4 seizoenen 1 seizoen een fatsoenlijke selectie had. De Boer heeft gewoon last van arrogantie en is totaal geen peoples manager en dat nekt hem vaak.

25 juli 2020 om 07:01

En dat hoort ook bij coachen. Dus niet echt zijn ding.

Einde carrière, deze man kan beter met pensioen. Amerika was toch echt zijn laatste strohalm in het buitenland en het leek lange tijd erg goed te gaan, maar nu is het doek toch gevallen. Inter was ongelukkig, maar bij Crystal Palace liet hij ook zien dat hij te koppig is om het materiaal boven zijn ideale spel te zetten. Vier keer kampioen met Ajax kan haast geen geluk zijn geweest, maar het staat in schril contrast met alles wat er daarna op zijn pad kwam. Van kroonprins van het Nederlandse trainersgilde, naar teleurstelling op teleurstelling.

Bij Ajax bij de jeugd begonnen en prima werk geleverd. Daarna overgeheveld naar het eerste elftal. En in het begin liep dat ook naar wens. Maar gaandeweg kwam de klad er in. Vreemde beslissingen, met Overmars niet altijd de juiste spelers gehaald, en van een leuk spelend elftal naar betonvoetbal. Met als dieptepunt de kampioenswedstrijd uit tegen De Graafschap. Nog steeds begrijpt niemand iets van zijn tactische ingrepen tijdens die wedstrijd. Daarna op een elegante manier afscheid genomen van Ajax - net als bij Atlanta, zo te lezen - en her en der geprobeerd zijn blazoen weer wat op te poetsen. Met wat ups en downs, maar nooit consistent. Wel in zijn spelopvatting. Als je daarvoor dan niet toevallig het spelersmateriaal hebt, heb je pech gehad. Want soepelheid en flexibiliteit waren nou niet direct de meest in het oog springende eigenschappen van deze trainer/coach. Te star en amper afwijkend van het heilige systeem hebben hem uiteindelijk de das omgedaan. Stop er maar mee, Frank. Het zit er gewoonweg niet in.

Het meest opmerkelijke nieuwsfeit over Frank de Boer kwam echter in een reactie op start Roger Schmidt in Eindhoven. Hij bekende eigenlijk geen idee te hebben gehad hoe Ajax RB Salzburg moest bestrijden.. mn na de eerste nederlaag.. dat vond ik pas opzienbarend en eigenlijk een brevet van onvermogen. Ofwel, trainers moeten hoop leren en kunnen zeker niet altijd doorgaan met ervaring als speler. Als je met deze wetenschap terugkijkt zijn er wel meer vraagtekens te stellen bij de tactische ingrepen van de Boer moet ik zeggen. Niet dat het uitmaakt, hij wordt gewoon als bondscoach gevraagd als Koeman weg is. Ook in Zeist kijken ze weinig naar echte trainerskwaliteiten en meer naar status. Heel bijzonder feit iig

24 juli 2020 om 21:46

Erg is dat hè? Als je toch ziet wat een onkunde doorstroomt uit die trainingsopleiding uit Zeist, van Frank de boer tot jaap stam, dan moet toch een commissie keer ingrijpen? Echt een klap in t gezicht van mensen die niet uit t voetbal komen, wel die opleiding moeten volgen en harder ervoor werken, en meer kwaliteiten hebben, maar nergens aan de bak komen

Jammer dat het hem niet lukte. Ik gunde hem wel wat succes. Ik denk toch dat hij last heeft van een taalbarriere.

De Boer is misschien toch niet zo'n goede coach als we denken. Middelmatige spelers bij Ajax zijn vaak nog beter dan die van de andere clubs in de eredivisie.

Voor mij is F. de Boer een trainer waarbij er in zin tijd geen enkele buitenspeler is doorgebroken en ik denk met een reden. Het waren niet de grootste talenten, maar ze waren echt enorm gebonden aan taken. Ebicilio stond aan de lijn geplakt. Hield het spel prima breed, maar heb hem nooit op avontuur zien gaan. Ozbiliz is de eerste gegadigde om door te breken, maar wat een pech met blessures/fysiek. Volgens mij had je nog Fisscher, de Mul. Ik denk dat hij tactisch best sterk is, maar charisma mist. Je kunt een speler met een boodschap het veld insturen, maar iemand inspireren tot iets groots is een andere skill. F. de Boer is een ideale trainer voor een Nederlandse middenmoter. Jonge ploeg met wat houvast de lijnen binnensturen, waarbij het tactisch plan na 90 minuten de doorslag heeft gegeven.

Zie hem enkel bij de bond of in NL echt slagen. Misschien in België.

Frank word een beetje lachwekkend zo als trainer... Dit moet ff paar stappen terug zetten.
Elke club zal nu wel even voorbij gaan aan Frank de Boer

Niet alle (ex) topspelers zijn toptrainers. Frank heeft het prima gedaan bij ajax, al kwam dat misschien meer door de armoede in de eredivisie op dat moment, maar misschien is hij bijvoorbeeld een betere analist dan trainer/coach. Niks mis mee, maar na een paar mislukte avonturen moet je je verlies pakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren