Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Mos: ‘Hij zou naast Malen wel eens de grootste ’transfer‘ kunnen zijn’

Laatste update:

PSV heeft zich tot dusver niet geroerd op de transfermarkt, maar desondanks denkt Aad de Mos dat de club met Roger Schmidt de grootste aanwinst voor het nieuwe seizoen al in huis heeft gehaald. De trainer in ruste is bijzonder positief over de Duitse trainer, die eerder naam maakte bij Red Bull Salzburg en Bayer Leverkusen. “Ik denk dat Schmidt de grootste aanwinst is voor PSV, omdat ik zelden een trainer in Nederland zo inhoudelijk over het spelletje heb horen praten."

De Mos heeft komend seizoen ook hoge verwachtingen van Donyell Malen. De Oranje-international raakte vorig seizoen zwaar geblesseerd aan zijn knie in de uitwedstrijd tegen Feyenoord (3-1). Na een kruisbandblessure is hij weer op de weg terug. “Als je zo vaak in het zestienmetergebied gaat zijn, zoals Schmidt belooft te doen, is Malen natuurlijk van enorme waarde”, zegt De Mos in De Telegraaf. “Hij heeft een neusje voor de goal en bijna alles wat hij daarbinnen aanraakt, is een goal. Dat is lang het gemis van PSV geweest.”

De Mos hoopt dat Malen fit blijft en geen terugval krijgt. “Een terugslag als deze kan twee kanten opgaan. Of je raakt achterop, of je wordt nóg beter dan je al was”, weet de ex-trainer van onder meer Ajax en KV Mechelen. “Zijn grote voorbeeld daarin moet Ruud van Nistelrooy zijn. Hij heeft zelf zware knieblessures meegemaakt en daarna zijn totale pakket verbeterd. Van zijn bovenlichaam, tot onder. Hij is daarna geëxplodeerd bij Manchester United en Real Madrid.”

Volgens De Mos gaat PSV onder Schmidt in een 4-4-2-systeem spelen. Daarin kan Malen volgens hem van grote waarde zijn. “In mijn logica speelt dan het hele elftal in dienst van de twee voorop, dat deed ik ook in mijn tijd bij PSV met Luc Nilis en Ronaldo. Maxi Romero zou naast Malen wel eens de grootste ’transfer’ kunnen zijn in dat opzicht. Wat vaststaat, is dat we een heel ander PSV gaan zien dan het PSV van de laatste jaren.”

Op welke positie eindigt PSV komend seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijk om weer al die berichten uit de voorbereiding te lezen. Alle 18 clubs worden kampioen of halen minimaal Europees voetbal. Iedere aankoop heeft minimaal het niveau van Messi en de trainers zijn allemaal weer geniaal.

24 juli 2020 om 08:00

In ieder geval stukken beter dan het 312e artikel over Derken, Gijp en Genee

24 juli 2020 om 08:15

Denk niet dat AZ er mee akkoord gaat wanneer nu opeens iedereen kampioen wordt... 😅

24 juli 2020 om 09:16

Ik denk het juist wel Skede. AZ wilde in tegenstelling tot Ajax wel grote bedragen met andere clubs delen................

24 juli 2020 om 13:04

Nee AZ wilde geen grotere bedragen delen, ze wilde een hoger percentage delen. Dat is heel wat anders, aangezien Ajax vele malen meer verdiend in Europa dan AZ. Ajax is de club die het meeste deelt met de andere clubs nu in corona tijd.

24 juli 2020 om 13:38

Onzin. Als Ajax geen CL speelt verdienen ze helemaal niet meer en hebben de andere clubs een veel groter bedrag.

24 juli 2020 om 09:19

Zolang PSV met zijn dramatische verdediging en nog erger middenveld blijft spelen is de tactiek van Schmidt een kamikaze tactiek. Maar zo dom zal hij wel niet zijn. Voor het om de titel spelen zullen er eerst 4-5 spelers bij moeten komen en dat zie ik niet gebeuren. De aanval is goed. Maar Lammers en Romero en Gapko hebben tot op heden weinig tot niks laten zien. Mo en Malen zijn eigenlijk momenteel de enige lichtpuntjes in een matige selectie. PSV zal dan ook kansloos zijn in de titel strijd. Ik gok op plek 3 of gewoon weer vierde. En als Schmidt zo goed is als sommigen hier beweren gaat hij niet naar de nummer 4 in de eredivisie. Dan had het logisch geweest als hij in de Bundesliga aan de slag had gegaan. Wat weleens vergeten wordt is dat Salzburg toen gewoon een erg sterk team had met spelers die nu in de top actief zijn.

24 juli 2020 om 09:25

Vandaar dat ook elke betrouwbare bron bij PSV (Rik elfrink en andere PSV watchers) al meermaals hebben aangegeven dat er geld is voor 3-4 aankopen (middenvelder, linksback, centrale verdediger en keeper). Er zijn nog steeds competities bezig en de transfer carrousel gaat pas laat draaien. fijn dat je gokt op een lage plek maar het is echt onmogelijk te voorspellen hoe PSV er over 2 maanden voorstaat met 4 nieuwe aankopen, een totaal andere opstellen en waarschijnlijk 5/6/7 plekken die anders ingevuld gaan worden dan vorig seizoen.

24 juli 2020 om 09:32

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar spelers kopen is niet eenvoudig, ook al heb je een goed budget. PSV heeft vorig seizoen 30-40 miljoen uitgegeven en er is weinig uitgekomen. Dat zag je vorig seizoen bij PSV en eerlijk gezegd ook bij Ajax. En PSV heeft echt op veel plekken versterking nodig. Dus laten we zeggen tijd voor JDJ om te shinen. Ik heb ook liever een sterk PSV. Maar de laatste jaren zie ik alleen maar achteruitgang. Je zou kunnen spreken van het slechtse PSV ooit of in ieder geval sinds jaren. Want zo zwak heb ik PSV nog nooit gezien. En ik ben toch al 47.

24 juli 2020 om 09:50

Vorig seizoen was inderdaad een historisch dieptepunt 40 miljoen uitgegeven en op een gegeven moment zat elke cent op de bank/tribune. Ik zie echter nog meer dan genoeg potentie in deze selectie om een prachtig seizoen te draaien. Er moet gewoon een voetballende keeper, centrale verdediger en linksback bij. Een transferzomer zoals vorig jaar kan PSV zich niet nog een keer permitteren anders gaat er wel echt veel geld verdampen. Ik denk ook dat de 5 wissels volgend seizoen een groot voordeel kunnen gaan zijn voor PSV. Hierdoor kan je meer verse krachten het veld in sturen waardoor je langer en beter het pressie voetbal van Schmidt kan spelen. Zeker in de aanval zijn er genoeg plekken dubbel bezet.

24 juli 2020 om 10:04

Ik dacht aan twee centrale verdedigers en een linksback. En minimaal 1 nieuwe middenvelder. Met de huidige selectie kan mijns inziens geen pressie voetbal gespeeld worden. Dan doel ik op de trage verdediging muv Dumfries en het voetbal technisch zwakke middenveld.

24 juli 2020 om 10:10

@WouterSL, natuurlijk was afgelopen seizoen een behoorlijk drama voor PSV. De periode januari - maart zag je wel het herstel inzetten en liep het naar behoren. Het wordt met name afwachten hoe sommige spelers zich nu laten gelden. Onder meer Gutierrez, Baumgartl, Obispo, Bruma, Doan, Mauro Junior en Romero zullen een sprong voorwaarts moeten maken. Maar als het minstens 3 van die spelers lukt, dan staat er ineens een heel leuk elftal wat om de prijzen kan mee doen. Het wensenlijstje van Schmidt is bekend. Inderdaad, achterin moet er wat bij, afhankelijk van de groei van Baumgartl, Obispo en Teze. Op het middenveld ook, afhankelijk van de groei van Doan en Rosario. Maar geef Schmidt even de tijd om de selectie te leren kennen. Ik verwacht dat hij met name nog op zoek is naar ervaring (25+), want van de basiself zijn alleen Viergever en Unnerstall/Zoet 25+. Namen als van Ginkel en Strootman kunnen maar zo eens voorbij komen de komende weken.

24 juli 2020 om 10:36

Strootman lijkt mij met zijn beperkte snelheid niet geschikt voor de speelstijl van Schmidt. Van Ginkel is inderdaad een optie, al ben ik benieuwd hoe zijn niveau op dit moment is. Ik verwacht nog wel een onbekende verrassing uit de hoge hoed van de Jong en wellicht het netwerk van Schmidt. De enigste positie waar snel een versterking moet worden aangetrokken is een linksback als je weet dat Robben wacht op de eerste speeldag. De rest van de aankopen kan in september nog wel.

24 juli 2020 om 10:42

Hoe kun je zeggen dat er plaats is voor 3/4 nieuwe aankopen? Dat is zo raar, hoeveel kosten die aankopen dan? want ik denk ook wel dat er budget is voor 20.000 aankopen. Als je alle seizoenskaarthouders een contract geeft voor 1 euro.hebben ze het met 3/4 aankopen over aankopen van 30 miljoen per stuk, of 2 miljoen per stuk? Gezien het slechte resultaat en het financiele plaatje lijkt me niet dat ze 3/4 spelers kunnen halen die directe versterking zijn voor hun.

24 juli 2020 om 10:45

Andres, Inderdaad strootman is afgeschreven, kan niet meer mee op dit niveau helaas. Ik verwacht overigens helemaal niets uit de hoed van de jong, de hoop is gevestigd op Schmidt en van Breukelen.

24 juli 2020 om 11:07

Strootman is over the hill en voegt niets meer toe aan het PSV wat Schmidt voor ogen heeft. Als we 442 gaan spelen (en dat hoop ik) dan lijkt het me een verstandige optie dat Lammers zich richt op de positie als middenvelder. Als spits vind ik hem net niet goed genoeg voor Psv. Voorin zou ik met Malen en Romero beginnen. Realistisch gezien heb je dan nog drie aankopen nodig. Linksback, centrale verdediger en een middenvelder. Maar eigenlijk is je middenveld dan nog te licht. Ik ben er alleen een beetje bang dat we niemand kunnen gaan slijten en dat er daarom geen ruimte is voor directe versterkingen. Wie zit er nu te wachten op spelers als Doan, Bruma, Baumgartl, Guti? Allemaal voor miljoenen op de balans. Pas als we iemand verkopen kunnen we weer doorselecteren. PSV zit door het slechte aankoopbeleid van de laatste jaren met een veel te grote / slechte selectie.

24 juli 2020 om 11:35

Schmidt zal ongetwijfeld niet naar de uitslag van 1 seizoen kijken. PSV is gewoon de 2e club van Nederland.en heeft ook die potentie.ik ben het maar deels eens dat er heel veel moet verranderen in de selectie. Dan gaan we er wel heel makkelijk aan voorbij dat PSV op 1/3 van de competitie nog gewoon 2e stond vlak achter Ajax en iedereen er van uitging dat de competitie ongeveer net zo zou gaan verlopen als die het seizoen er voor. Zo wie zo kwijgen ze al een paar spelers terug uit huur perioden, Mauro Júnior deed het heel aardig bij Heracles en zou zo maar eens een toegevoegde waarde kunnen worden voor PSV dit seizoen, Romero heb ik niet gevolgd maar 7 goals in 22 wedstrijden voor een speler die daarvoor agv blessures iets van 2 jaar niet kon spelen is zeker niet onaardig.met nog een of twee spelers ben je dan al een heel eind om gewoon weer de belangrijkste uitdager van Ajax te worden als in tegenstelling tot vorig seizoen iedereen fit blijft.

24 juli 2020 om 11:45

Interessante gedachte om Lammers op het middenveld te zetten wel. Maar realistisch gezien gaat dat natuurlijk niet gebeuren. PSV gaat 4-4-2 spelen, dat leek je volgens de eerste training volgers echt meteen te zien. Met Gakpo, Bruma, Doan, Ihattaren, Mauro Jr. en Madueke staat er op de vleugels genoeg. Malen staat in de spits en daarnaast kunnen Lammers en Romero voor de tweede spits positie strijden zodat je concurrentie op die positie blijft. Daarnaast zal Piroe gok ik verhuurt worden en zal misschien Vertessen er als 4e spits bij worden gehaald of zal Madueke misschien als spits mogen gaan spelen? Op het middenveld vertrek Hendrix en zal PSV denk ik hopen op een lucratief vertrek van Rosario of Guti. Dan hou je Rosario/guti, Sadilek en Thomas over. Die drie kunnen concurreren om de plek naast een nieuwe aankoop. Mocht dit van Ginkel zijn wat gespeculeerd wordt hoop ik dat er toch nog iemand bij komt.. maar dat zal dan niet het geval zijn. Centraal staan er met Viergever, Baumgartl en Obispo drie prima jongens. Maar een extra rechtsbenige verdediger is geen overbodige luxe daar Baumgartl ook op links kan spelen. Een linksback is natuurlijk haarstig nodig. Een keeper komt alleen wanneer zowel Zoet als Ruiter verkocht is. Jurjus gaat denk ik 3e keeper spelen dit seizoen

24 juli 2020 om 12:10

Die Gelbereds hoop is vaak uitgestelde teleurstelling. Veel van de spelers die je noemt hebben niet het niveau van PSV. De versterkingen die je noemt staan bekend om hun knie blessures. Beter kijken naar spelers in top competenties die net buiten de boot vallen en bijvoorbeeld naar een EK willen. Types als Guarado als ik het goed spel. Strootman is op en van Ginkel is nog niet fit. Alles moet goed vallen wil PSV meedoen om plek 1-3 lijkt mij. Maar ik laat me graag verrassen.

24 juli 2020 om 12:24

@woutersl, volgens mij geld dat voor Feyenoord en AZ net zo. Als iedereen fit blijft kunnen die mee doen voor de eerste plaats. missen ze tijdens het seizoen 2 of 3 belangrijke spelers tegelijk over een langere periode dan gaan ze ook punten morsen. Ajax heeft een iets bredere selectie maar ook daar zag je vorig jaar dat ze het moeilijk kregen toen er een paar spelers tegelijk weg vielen.

24 juli 2020 om 13:00

Buiten mogelijke aankopen om, aankopen die net zo goed niet kunnen voldoen, kun je met Schmidt's taktiek prima werken met matige voetballers. Om druk te zetten diep op de helft van de tegenstander om zo dicht bij het doel van de tegenstander in balbezit te komen, hoef je niet te kunnen voetballen. Alleen de spelers die in balbezit komen voor de goal moeten wat kunnen met de bal. Wat wel zo is, is dat de ploeg 90 minuten lang bovenop de tegenstander moet zitten, er mag niemand verzaken, dus de ploeg moet onmenselijk fit zijn om dit elke wedstrijd op te kunnen brengen. PSV heeft dan wel een hele goede medische staf nodig met expertise uit b.v. de voormalige Ddr, zoals Schmidt dat bij Salzburg had in de vorm van Bernd Pansold.

24 juli 2020 om 14:18

@doncoxxx "Schmidt taktiek prima werken met matige voetballers. Om druk te zetten diep etc" Maar je vergeet belangrijk aspect, zulke spelers moeten ook goed kunnen spelen met ruimte in de rug. Zie jij al Viergever, Rosario met veel ruimte in hun rug spelen? Die belopen dat niet. Zijn juist gasten die te veel achteruit gaan. Obisipo kan mogelijk wel, maar is hij klaar voor het eerste?

Ben erg benieuwd naar Psv. Met de nieuwe trainer, de terugkeer van Malen en de ontwikkeling van talenten als Ihatttaren en Gakpo geeft PSV mij meer vertrouwen dan de buitenlandse aankopen die Ajax tot dusver heeft gedaan of nog zal doen (waarvan je moet afwachten of ze zullen slagen). Indien AZ Stengs, Wijndal, Boadu en Koopmeiners weet te behouden, zie ik ook AZ wederom meedoen om het kampioenschap.

24 juli 2020 om 07:52

Ja, wij zijn helaas de oorwassingen tegen rbs niet vergeten.
Toch moeten we t eerst maar eens zien.
Kan psv wel spelen met veel ruimte in de rug? Kan ajax hiervan profiteren? Hoe gaan de nieuwe aankopen het doen en welke bepalende spelers gaan er nog weg?
Ik geloof dat ajax en psv weer voor de titel gaan met az als outsider.
Advocaat had het aardig voor elkaar bij feyenoord, maar die selectie is eigenlijk njet breed genoeg om mee te kunnen doen voor de titel.
Als er een paar spelers wegvallen door blessures, kan alles weer anders zijn.

24 juli 2020 om 08:08

Op basis van wat als ik vragen mag Master 1? Dit zijn dezelfde spelers die dit seizoen ter nauwe nood on de top 4 zijn geeindigd.

24 juli 2020 om 08:30

Ik denk een voorgevoel omdat die spelers die ter nauwer nood in de top 4 zijn geëindigd (ook nog eens in een verkort seizoen) wellicht anders kunnen gaan presteren met een nieuwe coach. Individueel valt het denk ik ook wel mee met het niveau van de spelers. Het is sowieso koffiedik kijken en we zullen het pas over een paar maanden weten

24 juli 2020 om 08:53

Helemaal eens hoor maar vind het wat vroeg voor de lofzang. Eerst moeten de spelers nog compatible zijn voor de speelstijl die de trainer ambieert. Het zou goed kunnen dat ze het kunnen maar net zo makkelijk kunnen ze het niet. Er wordt veel naar RBS Gekeken maar dat waren echt wel betere spelers over het algemeen dan wat PSV op dit moment heeft. Maar zoals je aangeeft gaan we het zien.

24 juli 2020 om 10:17

@BJP, dat is wel het leuke in de Eredivisie. Zoveel onbeantwoorde vragen. Hoe gaat het met PSV en de nieuwe trainer? Spelers die vorig jaar matig speelden of verhuurd waren, hoe komen die terug? Welke spelers groeien er door? Hoe vangt Ajax het verlies van basiskrachten op? Hoe gaat AZ presteren? Al met al is er bij Feyenoord momenteel nog de meeste rust en het zou me niet verbazen als Feyenoord komend seizoen goed mee gaat doen. En wat zou het toch mooi zijn (droombeeld) als Ajax, AZ, PSV én Feyenoord alle vier tot de laatste speeldag om de titel strijden. Afwachten maar!

24 juli 2020 om 08:45

Ik heb toch nog wel veel twijfels voor de top 3 van afgelopen seizoen. Kan PSV aanvallend gaan voetballen met de huidige selectie, kan AZ weer zo top presteren, krijgt Ajax de selectie weer op orde of gaan er nog (veel) spelers weg.
Pre-season, heerlijk

Ik ben ook heel benieuwd naar het PSV van Schmidt. Hij heeft het toch goed gedaan bij zijn vorige clubs en de nederlaag tegen Salzburg blijft mij als Ajacied nog wel even bijstaan. Er valt sowieso wel meer te halen uit de huidige selectie van PSV en met wat gerichte aankopen ben je weer een serieuze titel kandidaat. Wordt PSV überhaupt nog in verband gebracht met verdedigers?

24 juli 2020 om 08:03

Ja een 22 jarige Paraguayaan die in Argentinië speelt. Naam ben ik even kwijt.

24 juli 2020 om 09:46

Die gast heb ik een keer in Fifa gekocht. Ben ook zijn naam even kwijt. Maar was een erg goede linksbenige CV. Speelde heel fijn. Zegt natuurlijk weinig over de realiteit. Maar zou een goede aankoop kunnen zijn.

24 juli 2020 om 08:13

Helemaal mee eens ik ben als Ajacied ook benieuwd. Psv heeft een paar parels in de selectie en met wat versterkingen kan jet een hele sterke ploeg worden. Ik voornamelijk dat ze het goed zullen doen in Europa. Na die wedstrijden tegen Ajax is Schmidt het Nederlandse voetbal eigenlijk verplicht om met psv ook zulke wedstrijden te spelen in Europa ahaha. Als de opstelling echt 4-4-2 wordt ben ik heel benieuwd naar het spitsen duo. Lammers en Malen complementeren elkaar wel. Maar ik hoor ook veel over Romero. Die blijkbaar topfit is en klaar is om te vechten voor zijn kans.

24 juli 2020 om 09:33

Als je het over een paar hebt, dan heb je het toch letterlijk over 2 spelers: Malen en Ihatarren. Zo lang daar niemand bij komt zie ik PSV geen kampioen worden. Er zal toch minstens 1 top (voor ED begrippen) CV en 1 top middenvelder of aanvaller bij moeten komen wil PSV serieus een gooi doen naar de titel. Ajax heeft met het vertrek van Ziyech natuurlijk een hoop ingeleverd. Maar Ajax heeft met Promes, Neres en Tadic en daarachter het nieuwe talent Antony genoeg goede opties. En ze hebben ook nog die Kudus gehaald die eventueel ook nog aanvallend zou kunnen voetballen. Oftewel Ajax heeft de selectie zo goed als bijna weer op orde. Dat kan je van PSV nog niet zeggen.

24 juli 2020 om 11:40

De enige parels zijn Mo en een Malen en laatstgenoemde komt terug van een langdurige blessure. De rest vind ik met alle respect pover of zeer onervaren en geen basiswaardig psv niveau. Een coach maakt van water geen wijn hoor. RBS had destijds een zeer goede ploeg. Iets wat psv niet heeft.

24 juli 2020 om 16:05

Gakpo, Lammers en een Maudeke zijn ook talenten met potentie. Niet de categorie Malen/Ihattaren maar zeker spelers die hun waarde kunnen hebben. Ik gaf ook aan dat Psv inderdaad wel wat versterkingen nodig heeft met name achterin. En het klopt dat een coach van water geen wijn kan maken. Maar met een duidelijk plan en visie kan een trainer toch veel meer uit een selectie halen dan zijn voorganger. Zidane als grote voorbeeld. Die doet het met de zelfde selectie als de selectie dat zo'n drama jaar kende toen hij vertrok. Nu zeg ik niet dat Schmidt evengoed is als Zidane. Maar een goede spelopvatting eb duidelijke visie kan al veel veranderen. Ook Advocaat afgelopen seizoen is een goed voorbeeld. Die kon zijn selectie ook optimaal motiveren.

24 juli 2020 om 17:21

Gakpo, Lammers en mauduke zijn geen spelers van wie je kunt verwachten dat ze wekelijks presteren. Is gewoon leuk en niets meer of minder dan dat. Is geen basis materiaal ed kampioen. Eerder zo nu en dan een invalbeurt materiaal. Zelfs van een Mootje kun je niks verwachten maar hij is wel echt goed. PSV heeft indd versterkingen nodig anders wordt het gewoon weer niks.

24 juli 2020 om 18:08

Gakpo en Mauduke zijn idd nog geen basis materiaal. Maar van een Lammers verwacht ik wel meer. Heeft een goede in druk op mij achter gelaten afgelopen seizoen voor zijn blessure. Was uiteindelijk betrokken bij 3 goals en 1 assist in 8 wedstrijden. Maar ook zijn seizoen bij Heerenveen vond ik goed. Maar we zijn het er in iedergeval over eens dat er bij Psv nog het een en ander moet gebeuren op de transfermarkt. Ik als Ajacied hoop op een goed Psv aankomend seizoen. Is alleen maar goed voor de competitie.

Ben naast Malen ook wel heel erg benieuwd naar Romero. Die zag er ontzettend fit uit a afgelopen maandag op de training. Wat een verschil met vorig jaar, dat was minstens een kilo of 6 meer. Wordt interessant om hem te zien.

24 juli 2020 om 09:25

Ah je bent bij de training geweest. Klinkt interessant. Ga je vaker naar de training en is je meer opgevallen?

Hoe goed die schmidt ook moge zijn, hij zal toch van rosario, Baumgartl, doan en viergever niet in een keer toppers maken die tegenstanders de bal ontfutselen voordat die het in de gaten hebben en plotseling passen kunnen geven die het verschil maken? Iets anders, is het Aad geweest die is begonnen met termen als “die twee spelers voorop” en “die spelen met 3 verdedigers achterop”? Ik merk dat het ook op tv in de praatprogramma’s hip is geworden om niet de zeggen de aanvallers of verdedigers, maar voorop en achterop. ik vind het persoonlijk niet klinken, maar zie ook hier op vz dat de termen worden overgenomen.

24 juli 2020 om 08:17

Voor zover ik weet zijn dat eigenlijk vrij gangbare termen. Wij gebruikten dat 'vroeger' ook al in het jeugdvoetbal. Of beide termen door elkaar.

24 juli 2020 om 08:47

Echt? Aanvallers, spitsen, offensieve spelers, dat ken ik wel. Maar voorop had ik nog niet zo vaak gehoord als laatste tijd. Geinig.

24 juli 2020 om 09:00

Ja joh, die jeugdtrainers moesten toch iets verzinnen om gewichtig over te komen hé haha.

24 juli 2020 om 09:28

En t is gelukt! Want we hebben t er over.

24 juli 2020 om 08:17

Waarom niet? Pep en klopp zijn niet de enige toptrainers, deze Schmidt heeft zich echt onderscheiden en moet in staat zijn spelers te ontwikkelen zoals ie ook deed bij rb en bayer

24 juli 2020 om 08:48

Ik ben sceptisch. Maar eerder vanwege het materiaal waar het mee moet gebeuren dan dan ik denk dat schmidt niet capabel is.

24 juli 2020 om 09:24

Ik snap niet waarom Viergever in dit rijtje staat. Ik vond hem afgelopen seizoen de meest stabiele verdediger van Psv. Hij is geen topper, maar doet eigenlijk zelden domme dingen. Dit in tegenstelling tot de overige verdedigers, en ja zelfs Dumfries zie ik vaker schutteren dan hem.

24 juli 2020 om 09:31

Je hebt een punt. Nick is best oké. Ben ik best met je eens. Mag ik viergever inwisselen voor boscali, sadilek guti of Bruma?

24 juli 2020 om 10:00

Boscagli en Bruma kan ik me in vinden. Die hebben afgelopen seizoen genoeg kansen gehad, maar zijn zwaar door de mand gevallen. Guti daarentegen vind ik een twijfelgeval. Hij is geen bijtertje a la Hendrix, maar hij zoekt wel altijd de voetballende oplossing. Daarnaast heb ik ook het gevoel dat hij afgelopen seizoen het vertrouwen miste van de trainer. Over Sadilek heb ik ook mijn twijfels. Ik vond hem erg matig op de LB positie, maar dat is ook niet zijn natuurlijke positie.

24 juli 2020 om 12:35

Maar dan heb je het toch vooral over de bank. Met Malen, Ihattaren, Gakpo, Dumfries, Rosario, Unnerstall, Viergever staat er een heel aardig geraamte wat je aan kan vullen met spelers als Thomas, Lammers, Mauro Júnior, Romero, ik heb Doan en Gutiérrez ook nog niet afgeschreven. Dan heb je niet heel veel spelers nodig om tot een goede eerste 15 of zo te komen.

"In mijn tijd deed ik dat ook". Typisch aad de mos uitspraak haha. Hou van aadje maar hij moet altijd verwijzen naar zijn succes bij Mechelen of een ander feitje. En alles is uiteraard al voorspeld door aad. Ik ben t wel eens met zn Schmidt uitspraak. Denk dat PSV echt wonderen heeft verricht door hem aan te stellen

24 juli 2020 om 08:22

Van Aad kan ik het eerlijk gezegd goed hebben haha. Die man is een karikatuur van zichzelf, in positieve zin. Ontzettend tevreden met zichzelf maar op een leuke manier.

Wat hoop ik dat PSV ons dit seizoen kan verrassen. Na toch 2 teleurstellende seizoenen onder Van Bommel (begon goed, daarna zwaar gefaald) ben ik echt benieuwd hoe deze nieuwe trainer het gaat doen. De selectie moet nog wat worden versterkt, zeker de verdediging, maar ik denk niet dat de afgelopen 2 seizoenen heel representatief zijn geweest voor de kwaliteit van de spelers.

En toch denk ik wel dat PSV wel wat moet gaan uitrichten op de transfermarkt. Je kan dan wel een leuke manier van spelen hebben, als je dezelfde spelers als vorig seizoen opsteld blijf je toch veel zwakke plekken hebben. Ze zijn nu te veel afhankelijk van Malen, Ihataren en Dumfries. Als 1 van die wegvalt zit je al snel met een probleem. Ze hebben een paar leuke spelers zoals Gakpo en Madueke, maar dat zijn nog niet de spelers die de strijd voor je gaan winnen (al zullen ze prima mee kunnen voetballen in een goed draaiend elftal. Daar tegenover staan ook een aantal spelers die echt te ver door de mand kunnen zakken (Doan leuke speler maar komt denk ik wel wat te kort voor PSV, al ontwikkeld hij zich misschien nog en laat ik het maar niet over Bruma hebben)

24 juli 2020 om 09:30

Malen keert weer terug van een blessure en ook van Mauro heb ik hoge verwachtingen. Daarnaast oogt Romero fit wat natuurlijk een goed signaal is. Mocht Psv met 2 spitsen spelen dan moeten ze eigenlijk alleen focussen op hoe ze de verdediging en het middenveld gaan versterken. Voorin hebben ze genoeg opties.

24 juli 2020 om 13:02

Mauro en Romero is ff afwachten natuurlijk maar oke, maar idd aanvallend is het wel in orde als je 4-4-2 speelt. Verdediging moet zeker wat gebeuren en middenveld zal ook geen overbodige luxe zijn om daar een speler. Maar eerst een goede linksback en cv lijkt mij nu het belangrijkste

Kunnen ze Bruma niet op LB zetten en Rosario centraal achterin? Bruma compenseert zijn fouten wel met snelheid en is aanvallend dan misschien wel van meerwaarde.
En Rosario kan minder tikkie terug doen en kan best voetballen. Het proberen waard.
Overigens mag je psv niet gaan vergelijken met RBS. Wel aanvallend maar je bent en blijft afhankelijk van je materiaal.
Maar deze mijmeringen vooraf zijn wel altijd erg leuk. En iedereen met Aadje wel met een korrel zout..

24 juli 2020 om 09:32

Bruma is erg zwak in balbezit. Zo iemand moet je natuurlijk nooit achterin opstellen, waar de opbouw begint. Wat Rosario betreft idem dito, met deze spelers kun je amper opbouwen en zal er veel vaker de lange bal worden gehanteerd. Daar mist Psv een type Luuk voor, dus denk dat deze spelers eigenlijk het beste gewoon niet kunnen spelen en andere jongens op hun positie.

Schmidt is bijna de nieuwe Klopp als ik de lovende verhalen moet geloven. Die gaat straks Rosario en Hendrix omturnen in twee supercreatieve middenvelders en maakt van Baumgartl en Viergever twee topverdedigers. De man zal echt tijd nodig hebben want voor zijn type spel mist PSV nog wel bepaalde type spelers imo

24 juli 2020 om 10:28

Op een andere voetbalwebsite, de werkgever van Martijn Krabbendam, stond er een interessant stuk waarbij ze de spelers in de selectie van PSV naast de Schmidt-lat hebben gelegd. De analyse daar liet zien dat het er minder slecht uit ziet dan men op het eerste oog ziet.

24 juli 2020 om 13:03

@laurens92 ik ben benieuwd. Ik vind het best een goede coach maar ik ben niet zo onder de indruk van de PSV selectie

De analyses van Aad de Mos snijden vrijwel altijd hout. Enig minpuntje: ergens onderweg gaat het ineens over hem zelf. Vrijwel altijd komt dan tevoorschijn dat hij zelf al deed wat in de analyse daarvoor over een ander gezegd wordt. Nu weer over de 4-4-2, die hij al toepaste met Nilis-Ronaldo. Het zal best waar zijn, maar het is niet nodig om steeds je eigen functioneren mee te nemen om je punt te maken.

De analyses van Aad de Mos snijden vrijwel altijd hout. Enig minpuntje: ergens onderweg gaat het ineens over hem zelf. Vrijwel altijd komt dan tevoorschijn dat hij zelf al deed wat in de analyse daarvoor over een ander gezegd wordt. Nu weer over de 4-4-2, die hij al toepaste met Nilis-Ronaldo. Het zal best waar zijn, maar het is niet nodig om steeds je eigen functioneren mee te nemen om je punt te maken.

Ik heb altijd moeite om iets te geloven wanneer Aad de Mos het roept. Hij doet altijd alsof hij alles uitgevonden heeft, roept vaak alleen wat anderen al 100x geroepen hebben, trapt open deuren in en natuurlijk, niet te vergeten(!), gaat het altijd ook over zijn tijd als trainer. Nee, ik heb niets met die man. Voegt ook niets toe als hij als co-commentator bij een wedstrijd zit. Ik wil best beamen dat PSV met Schmidt een goede trainer in huis gehaald heeft, maar voor de rest is het toch allemaal onzinning? PSV maakt altijd een goede kans op de titel, misschien iets meer met Schmidt maar that's it. Met Malen, Ihattaren en Gakpo alleen kom je er niet, aankopen zullen gedaan moeten worden. Begrijp me niet verkeerd, van die 3 heb ik Malen het hoogst zitten. Maar ik durf Malen nog geen topspits te noemen, die is nog niet van het niveau Bergwijn of Lozano. Hij komt eraan hoor, die jongen heeft talent. Maar we zijn in Nederland (en vooral bij Ajax) erg goed in het opblazen van talenten. Malen wordt/werd gezien als de nieuwe superspits, maar laat die jongen zich eerst even ontwikkelen en rustig goaltjes maken.

Ik hoop op een spannende strijd tussen de klassieke 3 waarbij ik uiteraard hoop dat Ajax uiteindelijk met de schaal staat. Ik hoop echter ook dat AZ dit jaar met hun gecalimero over de CL door het ijs zakt, stelletje zielepoten daar in Alkmaar.

Ben echt benieuwd naar het voetbal onder Schmidt. Als AZ de selectie compleet weet te houden voorspel ik een spannende titelstrijd tussen Ajax, PSV en AZ.

Ik ben een enorm fan van spitsenduos dus ik hoop ook op een 442 variant. Eventueel met een ruit op het middenveld zodat Ihattaren op 10 kan, maar je kunt ook voor de platte variant kiezen zodat Gakpo beter tot zijn recht komt. Zal aan de aan- en verkopen liggen. Schmidt zal in ieder geval met een opstelling moeten komen waarin het kapitaal van de club rendeert: Malen, Ihattaren, en Gakpo moeten alle drie echte financiële klappers worden. Een fitte Lammers ben ik ook benieuwd naar, evenals wat de terugkerende Romero en Mauro Jr. kunnen betekenen. Dumfries moet blijven. Unnerstall is gewoon uitstekend als je hem niet mee laat voetballen. CV erbij, LB erbij, en dan nog die missing link op het middenveld waardoor de anderen (hopelijk) kunnen gaan renderen, want afgelopen seizoen was het echt brandhout. Ik zou op dit moment voor Hendrix(6), Guti(4), en Rosario(4) bij elkaar nog geen 15 miljoen geven, maar als ze een seizoen naast een topper spelen kan dat bedrag heel rap oplopen. Investeren in die middenvelder is dus zowel sportief als financieel pure noodzaak.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren