Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Davy Klaassen keert niet terug bij Ajax: ‘De speculaties kunnen stoppen’

Laatste update:

Davy Klaassen keert deze zomer niet terug naar Ajax. De 27-jarige middenvelder wil volgens zijn zaakwaarnemer Sören Lerby blijven bij Werder Bremen, de club waar zijn contract doorloopt tot medio 2022. De zestienvoudig Oranje-international was naar verluidt kandidaat om terug te keren naar Amsterdam en volgens BILD had zijn voormalige werkgever een transfersom van acht tot negen miljoen euro in gedachten. Volgens Lerby hoeft Ajax geen moeite te doen.

Klaassen maakte halverwege 2017 de overstap naar Everton voor 27 miljoen euro. Na een ongelukkig seizoen vertrok hij naar Werder Bremen, dat 13,5 miljoen euro voor hem neertelde. De ex-Ajacied groeide uit tot een van de dragende krachten en speelde afgelopen seizoen een belangrijke rol in de handhaving van de club in de Bundesliga. Eerder deze maand werd hij nadrukkelijk in verband gebracht met een terugkeer naar Ajax, maar zover zal het deze zomer niet komen.

Ajax presenteert nieuw thuisshirt voor seizoen 2020/21

Lerby sprak deze week met Frank Baumann, technisch directeur van Werder Bremen. De zaakwaarnemer laat in gesprek met DeichStube weten dat zijn cliënt geen vertrekwens heeft. "De speculaties over Davy's toekomst kunnen stoppen. Hij blijft definitief in Bremen", aldus Lerby. "Davy wil bij Werder een beter seizoen spelen dan de laatste. Hij is niet het type dat na een slecht jaar wegloopt." Het is onbekend hoe concreet de interesse van Ajax in Klaassen was.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft vorige week met Mohammed Kudus een speler aangetrokken die op dezelfde positie als Klaassen uit de voeten kan. De Ghanees international is voor minimaal negen miljoen euro overgenomen van FC Nordsjaelland. Hij tekende voor vijf jaar en gaat spelen met rugnummer twintig. Behalve Kudus krijgt Ajax-trainer Erik ten Hag komend seizoen ook de beschikking over Maarten Stekelenburg en Antony.

Ajax had Davy Klaassen goed kunnen gebruiken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 juli 2020 om 12:41

Zoals dat al door heel veel geroepen werd toen de interesse bekend werd gemaakt. Idd, Klaassen is 2-3 stappen terug.

23 juli 2020 om 12:54

Ajaxfans mogen echt blij zijn dat dit niet doorgaat. Was een matig plan, een slechte ontwikkeling en een mega dom idee om te beginnen. Want, veel te duur (sowieso, Ajax moet echt geen gewoonte maken van het verkopen van de jeugd om die jeugd na een paar jaar voor meer geld weer terug te kopen, bedrifjseconomisch zeer onverantwoord), te hoog salaris (die moet zeker 3-4 miljoen verdienen), niet het gewenste niveau (donny van de Beek was altijd Klaassen 2.0, dus een sterk verbeterde versie, waarom dan een stap terug doen naar de mindere versie van Van de Beek??) en geringe terugverdienwaarde. Enige voordeel zou zijn dat je een jongen haalt die de club kent, etc. etc. Maar dat is echt het enige. Qua voetbal had je niet heel veel vooruit gegaan. Bovendien had dat weer minder speeltijd voor de jeugd betekent. En die komen er al bekaaid vanaf, zoals we weten.

23 juli 2020 om 13:56

@constant Kante, Ze hebben Klaassen in 2017 verkocht voor 27 miljoen en volgens de geruchten zouden ze hem voor 8 of 9 miljoen terug willen kopen. Bedrijfseconomisch lijkt me dat waanzinnig verantwoord. Over het niveau en het salaris ben ik het met je eens, al zou Klaassen voor de breedte een prima aanwinst zijn. Je kunt hem klakkeloos inzetten als er blessures of schorsingen zijn, maar daarvoor is hij dan weer te duur

23 juli 2020 om 15:04

Word over een paar jaar een gevalletje Siem de Jong ben ik bang. Wel nuttig voor Ajax, maar ook niet meer dan dat. Ik zou als ik Ajax was blijven focussen op de buitenkansjes en vertrouwen op het scoutingsapparaat. Dit soort spelers gaan je in ieder geval niet naar een veel hoger niveau tillen.

26 juli 2020 om 12:15

Kevin, er wordt gesteld dat Ajax 8-9 zou gaan bieden. Maar hij is door Bremen voor ruim 13,5 miljoen gehaald. Zijn martkwaarde wordt geschat rond de 15 miljoen. Hoezo gaat Bremen hem dan voor 8-9 laten gaan? Niet dus. Dat wordt zeker 15 miljoen, of iets in die trant. Of moet Ajax ook met 7-8 genoegen nemen voor Tagliafico, bij wijze van spreken?en waarom moet Ajax de eigen jeugd blokkeren met een 'breedteaankoop' van vijftien miljoen van een beperkte speler? Dát is bedrijfseconomisch dus onverantwoord, dát is mijn punt. Het zou echt nergens op slaan.

Gelukkig. Begrijp me niet verkeerd, het is zeker een degelijke speler die veel voor Ajax betekend heeft, maar als Ajax echt omhoog wil is dit niet meer het niveau wat je na moet streven als Ajax zijnde.

23 juli 2020 om 12:36

Ajax omhoog wil? Want is dan het volgens jou na te streven niveau voor Ajax?

23 juli 2020 om 12:39

@Lierse1997 Elk jaar laatste 16 champions league, met uitzonderingen van dodelijke poules.

23 juli 2020 om 12:42

Dus niveau van een Europa League finale? En laat nou net Klaasen de aanvoerder geweest zijn van het Ajax-team dat de EL-finale haalde...

23 juli 2020 om 12:44

Als je niet het aller- allerhoogste nastreeft, bereik je het ook nimmer, dus dat antwoord is simpel. Absolute wereldtop, wederom toonaangevend in de hele voetbalwereld.

23 juli 2020 om 12:54

Heb je nog zo dromen? Je moet realistisch zijn en dat niveau permanent halen is en zal onmogelijk blijven zolang Ajax in de Eredivisie speelt.

23 juli 2020 om 12:57

Lijkt me helder dat de directie van Ajax inderdaad het halen van de Europese top als doel gesteld heeft, officieus, maar het is helder dat als Ajax eens in de 3-5 jaar de groepsfase van de CL overleeft, men goed bezig is en de doelen heeft bereikt. Daarnaast heeft Ajax als doel om jeugdspelers op te leiden en die voor veel geld te verkopen. Dát is namelijk een essentieel onderdeel voor Ajax om verder te komen, omdat anders de financiële huishouding van nu niet langer houdbaar is.

23 juli 2020 om 12:57

@trodat4030 - Maar je kunt ook verblind worden door ambitie. Ajax kan niet concurreren met de wereldtop en het gaat er niet om wat de ambitie is. Klaassen is een versterking voor dit Ajax en ik denk niet dat er ooit een moment komt dat Ajax spelers van zijn kaliber links kan laten liggen.

23 juli 2020 om 12:57

Even uitzitten nog tot er een Europese Superleague komt

23 juli 2020 om 12:58

@lierse1997 Ajax heeft aangegeven structureel bij de Europese subtop te willen aanhaken. dan lijkt het me niet logisch spelers als Klaassen en Cillessen terug te halen waarvan er een is geflopt in de Europese middenmoot en de ander is geflopt in de Europese subtop. een aanvoerdersband zegt imo ook helemaal niks over de prestaties van een speler. sommige spelers krijgen bv de aanvoerdersband toegewezen omdat ze toevallig lang bij een club zitten. spelers als Sanchez, De Ligt, Ziyech en Dolberg waren de grote mannen tijdens dat EL toernooi. Klaassen vond ik helemaal niet zo bijzonder spelen. zelfs Viergever maakte toen op mij meer indruk als Klaassen

23 juli 2020 om 13:10

@Japie, Dan is Klaassen gewoon een oerdegelijke speler. Zijn statistieken in 16/17 waren gewoon top voor een middenvelder. De CL-kwalificatie: 4 wedstrijden, 4 doelpunten. Eredivisie: 33 wedstrijden, 14 doelpunten en 10 assists. De EL: 13 wedstrijden 2 doelpunten en 2 assists (de twee goals in de kwartfinale tegen Schalke).

23 juli 2020 om 13:13

Tuurlijk heeft de directie dat als doel gesteld. Zou raar zijn als Sar in het openbaar zou zeggen: "ja joh, alsof wij eventjes onze inkomsten met 400 miljoen kunnen vergroten in vijf seizoenen, tuurlijk gaat dat niet. En het draait om geld, dus we zijn blij als we eens in de zoveel seizoenen een keertje de groepsfase overleven en ver geraken." Hij zou direct worden geslacht door de fans, die geen enkel inzicht in financiële zaken hebben en echt denken dat Ajax zich met de Europese top zou kunnen meten op een structurele basis. Terwijl dat onmogelijk is. Dus daarom zeggen ze dit soort dingen in het openbaar en worden intern realistischer doelen gesteld.

23 juli 2020 om 13:21

@lierse Dit is het nu al het beste nieuws voor Ajax dit transperiode, als je wilt blijven imponeren in de CL dan zijn spelers als Klaassen niet de spelers waar je naar moet streven. Doe mij maar een Kudus, Anthony, Unuvar of langer verblijf van Van Beek.

23 juli 2020 om 13:24

Daarin ben ik het met je eens hoor Lierse, Klaassen zou absoluut wel een versterking zijn aan dit Ajax. Precies mijn argument ook, EL seizoen van Ajax was hij gewoon d beste speler, waarom zou hij dan inderdaad nu niet mee kunnen. Hij is alleen wel overbodig nu, aangezien we kudus hebben gehaald

23 juli 2020 om 13:25

@japie_krekelwat is floppen? Tussen floppen en floppen zit ook wel een verschil hã¨. Is Sanã© dan ook geflopt bij Man City omdat Guardiola hem in cruciale duels vaak buiten de basis hield? Is Thiago geflopt bij Barca? Kroos bij Bayern omdat die hem geen goede aanbieding deden? Zlatan en Henry bij Barca etc. Ik bedoel, het is vaak nogal betrekkelijk dat floppen.

23 juli 2020 om 13:25

Jij hebt liever een onbekende speler uit de Deense competitie waar letterlijk nog geen 3% van VZ al van gehoord had dan een ervaren kracht die bewezen heeft mee te kunnen op het niveau? Ik ben trouwens wel van mening dat Klaassen niet nodig is.

23 juli 2020 om 13:30

@falcao1984 nee want Sane had geen moeite om mee te komen in het hoge tempo van de PL, de bal in 1 keer goed aan te nemen en hij kwam geen handelingssnelheid en fysieke kracht tekort in de duels. dat was bij Klaassen allemaal wel het geval. Sane speelde vaak geweldig bij City maar Guardiola zag het niet in hem zitten en dat kan. Klaassen heeft in de minuten die hij heeft gespeeld voor Everton weinig tot niks laten zien. je noemt voornamelijk spelers die het hebben laten zien in de Europese top en die vergelijk je dan met een Klaassen die er bij degradatiekandidaat Werder in de BL niet eens met kop een schouders bovenuit steekt

23 juli 2020 om 13:30

@Lierse omdat Ajax EL finale bereikte met Klaassen vind je hem van degelijke niveau? Ik vond met name de verdediging met de Ligt en Sanchez uitblinken in desbetreffende EL campagne, dat stond als een huis. Voor mij is Klaassen niet meer dan een doorsnee speler van het niveau siem de jong. Totaal niet wat je na moet streven als je uberhaupt groepfase CL wilt overleven.

23 juli 2020 om 13:54

Klaassen is wel 3 tot 5 klasse beter dan Siem de Jong natuurlijk.

23 juli 2020 om 18:07

En laat ze nou net nog hoger gereikt hebben nadat Klaassen vertrok El finale leuk, maar onder ten Hag werd de wereld betoverd. Dat Ajax zou het Klaassen Ajax werkelijk waar alle hoeken van het veld laten zien. Ook gaan mensen nat op Klaassen terwijl dat het eerste Ajax was met Ziyech. Klaassen is echt achteruit ipv vooruit voor Ajax.

23 juli 2020 om 18:09

@Japie-KrekelWil alleen benadrukken dat het niet altijd zo zwart-wit is. Denk dat Klaassen bepaalde eigenschappen met zich meebrengt die voor Ajax best belangrijk zijn. En in Duitsland kun je relatief eenvoudig in degradatiegevaar raken gezien de relatief kleine onderlinge verschillen, op Bayern na.

23 juli 2020 om 12:37

Leek me ook logisch toch, na het aantrekken van Kudus? Ajax heeft alleen nog een 6 nodig. Hopelijk durft Ten Hag gewoon vast Timber de kans te geven op RCV, of Alvarez moet in eens sneller en slimmer zijn geworden, door z’n thuissituatie?

23 juli 2020 om 12:45

@ajax1812 Vraag, zei je dat ook over Blind? Sommige Ajacieden spraken ook zo over komst Blind. Ene bankzitter van Man U. Een Klaassen zou gewoon waarde hebben voor Ajax. Brengt ervaring, leiderschap, goals, strijd en zou een kapitein zijn samen met Blind, Tadic en Promes. Ervaren kern. Deze groep samen kan echt wel niveau hoger tillen icm met de (jeugdige) aankopen.

23 juli 2020 om 12:48

Dit heb ik niet over Blind gezegd, dat komt in mijn geval doordat Ajax toen een LCV nodig had, en Blind was daar een hele goede optie voor. Ik vind niet dat we op dit moment een type klaassen nodig hebben, daar heb je namelijk Donny en Marin al voor. Klaassen is in mijn ogen gewoon niet nodig.

23 juli 2020 om 13:26

@MrKrillin

Blind zat bij Man Utd en speelde daar over het algemeen gewoon basis, is van een heel ander kaliber dan Klaassen. Daarnaast heeft Blind bij het Nederlands elftal ook het een en ander laten zien, Klaassen heeft op international niveau helemaal niks gepresteerd.

23 juli 2020 om 13:29

Blind was in zijn eerste 3 seizoenen gewoon basis speler, alleen het laatste seizoen, mede door blessures, niet. Heeft in 4 jaar gewoon 140 wedstrijden voor united gespeeld, dat is zeker geen verkeerd aantal. Won met united de EL. speelde tot zijn blessure gewoon in de basis in de CL (het lag natuurlijk niet alleen aan hem, maar united kwam met Blind in de basis zonder problemen de poule door en werd vervolgens zonder Blind direct uitgeschakeld).dat is toch iets anders dan iemand die mislukte bij Everton en nu in de Bundesliga bij een degradatie kandidaat speelt.

23 juli 2020 om 13:45

@mrkrillin: Behalve natuurlijk dat Blind de broodnodige voetballende kwaliteiten en overzicht kon brengen aan de verdediging van Ajax. Welke toegevoegde waarde heeft Klaassen nu die we missen? Leiderschap hebben we sowieso al en ook voldoende strijd. Wat we missen is iemand die verdedigend en voetballend het middenveld kan ondersteunen en creativiteit (hoger op het veld). Dat zijn niet Klaassen's kwaliteiten.

23 juli 2020 om 14:00

@ajax1812 ah ok. Zoals ik zei sommige riepen dat. Ik ben ook met je eens dat Ajax nu Klaassen niet nodig heeft. Mocht vd Beek weggaan dan is de situatie m.i. weer anders. @Carribean @London Calling ik weet dat Blind goed deed hoor. Haha ik zei sommige leden riepen het hier. @Regulator eens hoor, nu zou niet nodig zijn. Maar mocht Man U komen voor vd Beek dan is situatie weer anders.

23 juli 2020 om 12:55

Klaassen is gewoon een versterking voor Ajax hoor. Ik weet niet waar je Ajax schaalt, maar Klaassen is gewoon een prima speler voor een Nederlandse topclub.

23 juli 2020 om 13:04

Ik vind Klaassen op dit moment zeker geen versterking. Het is een prima speler, maar met Marin en Donny heb je al 2 van dezelfde spelers, waarom zou je daar dan nog een 3e van willen? Klaassen is niet goed genoeg als jij structureel de champions league in wil en het liefst ook de groepsfase wilt overleven.

23 juli 2020 om 14:58

Wat ik me dan afvraag.
Ze scouten in Zuid-Amerika vooral.
Waarom haal je dan Giorgian de Arrascaeta niet?
Dat zou dan weliswaar de vervanger van Ziyech zijn.
Maar alsnog, vind Klaassen geen creatieve oplossing.
Had inderdaad ook niks toegevoegd.

Aan de ene kant wel blij mee. Denk toch dat ajax een iets hoger niveau moet nastreven. Is natuurlijk een prima speler, maar ajax is dit niveau gepasseerd vind ik

Klaassen moet helemaal niet terug willen. Ajax is een mooie club met een pracht uitstraling maar die halve finale CL was echt een uitzondering niet de regel.
Daarnaast is de BL van een veel hoger niveau dan de ED. Werder mag dan geen topploeg zijn, maar het is wel een club met een reputatie in Duitsland en Klaassen is ook gewoon nog niet klaar daar. Hij wil beter presteren en groot gelijk heeft hij.

23 juli 2020 om 12:41

Die halve finale is zeker een incident, maar met de finale in 2017 en enkele mooie wedstrijden in ook het afgelopen seizoen, is Ajax voorlopig aangehaakt bij Europese subtoppers als Inter, Man Utd, Valencia en Sevilla. Het zou dan ook niet uitkomen voor Ajax als zij een speler van het kaliber Klaassen zouden halen, Ajax moet hoger mikken.

23 juli 2020 om 12:43

Inter en Manchester United zijn gewoon geen realistisch niveau voor Ajax aangezien die transfers kunnen doen van 60+ miljoen.

23 juli 2020 om 13:05

EL finale én halve finale CL waren duidelijke incidenten. De bewijzen dat het voor Ajax en PSV (en ik denk ook voor Belgische clubs) best mogeljik is om incidenteel succes te hebben en een keer uitschieters te hebben. Maar dat structureel aanhaken bij de Europese (sub)top gewoon niet realistisch en nauwelijks realiseerbaar is. Inderdaad Lierse, kijk alleen al naar de omzetten en de begrotingen van die clubs in vergelijking met Ajax. Het zegt voldoende. Ajax moet de begroting verviervoudigen en de omzet verdrievoudigen om met die clubs mee te blijven kunnen doen. De grote denkfout die Ajaxfans momenteel maken is te denken dat een eigen vermogen van 200 miljoen Ajax in de positie brengt om aankopen te doen om die Europese top te halen. Dat is echt een misvatting. Daarvoor is niet 200 miljoen, éénmalig, noodzakelijk. Daarvoor is structureel 400-500 miljoen noodzakelijk. Per seizoen! Ajax is nergens aangehaakt voorlopig, zoals we in de CL en de EL konden zien. Maar, tuurlijk mag er ambitie zijn en mogen de doelen hoog gesteld worden. Maar realistisch, is anders.

23 juli 2020 om 13:13

Je mag inderdaad ambitie hebben, maar te hoge ambities zijn alleen maar gevaarlijk voor een team. Ik hoor hier de laatste tijd dat Ajax maar eens al het transfergeld dat ze ontvangen terug moet uitgeven. Tja dat is gevaarlijk op lange termijn. En stel zelfs hypothetisch dat Ajax het zich kan veroorloven financieel mee te doen met de top. Dan zit je nog steeds met de eredivisie, waar geen enkel toptalent lang wil vertoeven. Een realistische doelstelling lijkt me een niveau Sevilla, Valencia na te streven. Dat zou op zich al knap zijn aangezien zij wel in een topcompetitie spelen.

23 juli 2020 om 13:24

"ik hoor hier de laatste tijd dat Ajax maar eens al het transfergeld dat ze ontvangen terug moet uitgeven."dat soort teksten slaan nergens op. Het zijn kreten van mensen die niets snappen van financieën. Die mensen snappen niet dat je wel voor 200 miljoen spelers kan halen, maar dan niets meer hebt om de hoge salarissen van die spelers van te betalen. En dat je dan heel snel failliet bent. Ajax is momenteel gewoon goed bezig. Ze maken sprongetjes waar ze die moeten maken (omzet die per seizoen iets hoger wordt), halen spelers in een duurder segment én geven salarissen die op het niveau liggen van onderin de PL. Het succes dat daarmee behaald is, is navenant. Maar, daar ligt het grote gevaar. Dat succes is dun. Kan ook snel weer weg zijn. En dankzij de gekozen aanpak van het laten rollen van het geld, schuilt het gevaar voor Ajax in een sportieve neergang. Zodra een keertje de Cl niet gehaald wordt, ontstaat direct paniek. Ajax is daar immers afhankelijk van. Als dan ook echt grote verkopen uitblijven, of de markt echt instort en er geen tientallen miljoenen meer rond gaan, komt Ajax direct in financiële problemen.

23 juli 2020 om 13:33

Misschien ben ik te idealistisch, maar wat Ajax uniek maakt is de spelwijze en het tactische plan. Laat jeugdspelers doorstromen, haal een paar gerichte aankopen en ik geloof er heilig in dat Ajax structureel door kan stoten tot de laatste 16 in de CL of laatste 8 in de EL. Maar uiteraard snap ik jullie punt.

23 juli 2020 om 13:35

Met speelwijze en tactisch plan kan je, door jeugdspelers te laten doorstromen plsu gerichte aankopen, incidenteel absoluut een keer hoge ogen gooien. Maar structureel daar geloof ik echt niks van. Ongeacht speelwijze en tactisch plan trouwens, dat is puur een geldkwestie. De beste spelers vertrekken elk seizoen naar grotere competities, je ult elk seizoen opnieuw dus dure spelers moeten halen, hoge salarissen ect. etc. Is met het huidige budget onhaalbaar.

23 juli 2020 om 13:39

Ik blijf een romanticus haha. Het halen van spelers die onder de radar blijven bij andere clubs als Tadic, Blind, Ziyech maar ook een Neres, Frenkie de Jong en Tagliafico zijn voor mij het voorbeeld dat het kan. Ja, ik weet dat er andere clubs voor deze spelers in de markt waren, maar niet van het kaliber Europese subtop. Met een goed scoutingsapparaat, een goede jeugdopleiding en een duidelijk, uniek tactisch plan moeten we hoge ogen kunnen blijven gooien.

23 juli 2020 om 13:43

Het kan, maar zoals gezegd incidenteel. Na de EL vertrokken de beste en na de CL-campagne was dat ook zo. En Ajax is niet in staat dan meteen vervangers te halen die er meteen staan aangezien die te veel kosten. En als je elke keer opnieuw moet beginnen, kun je niet verwachten structureel mee te doen op een dergelijk niveau.

Het is een jongen met een goeie mentaliteit, maar met alle respect. Ze zijn een weg ingeslagen waar in hij overbodig is!

Dit is gewoon logisch. Klaassen is een prima voetballer, maar natuurlijk niet het type spler die Ajax nu mist en ook niet het type speler die Ajax nog verder gaat helpen, is mijn nederige mening.

Wie is er beter op dit moment? Davy Klaassen of Donny van de Beek?

23 juli 2020 om 12:51

Donny, voor mij 100% duidelijk.

23 juli 2020 om 12:57

Donny en niet eens dit moment maar altijd al. Donny is in de jeugd een groter talent geweest dan dat Klaassen was in de jeugd imo. Ook in het eerste ben ik meer onder de indruk geweest van Donny dan van Klaassen. Interesse van Real en United (zulke kaliber teams) heeft Klaassen ook nooit gehad. Donny zie ik ook basisspeler worden bij NL samen met Frenkie en Gini.

23 juli 2020 om 12:58

Onzinnige vraag, Donny kan 39583 dingen die Klaassen niet kan. Klaassen is wat sneller, das het enige waarin Klaassen Donny aftroeft.

23 juli 2020 om 13:07

Inderdaad, rare en onzinnige vraag trodat! Destijds toen ze nog beiden bij Ajax zaten was Donny toch ook al Klaassen 2.0???? Oftewel, Donny was de betere, technischer en vaardiger versie van Klaassen?? Donny is veel beter dan Davy.

23 juli 2020 om 14:18

Maar Klaassen is een leider, en dat is Donny niet. Op het moment dat hij denkt de leiding te moeten nemen slaat hij volledig door (zoals tegen die spanjaarden). Beide spelers hebben kwaliteiten, en ook beide missen veel kwaliteiten. Ik vind Donny geschikt voor 1 plek in het elftal (en dat is de 10), maar dan moet er wel creativiteit van zijn medespelers vandaan komen. Want het is wel een speler die de bal in of rond de 16 moet ontvangen want zelf iets, maar ook voor een ander creeeren kan hij niet.

23 juli 2020 om 12:59

Haha, drie keer raden wie straks gaat reageren op je vraag. Donny is een veel betere voetballer dan Klaassen.

De geruchtenmachine draait op volle toeren zullen we maar zeggen. Ik denk dat Ajax alleen nog kijkt naar de nummer 6 positie en verder geen spelers meer haalt, ook niet als er nog vertrekken. Dan denk ik dat Veltman, Dest en Nico zullen vertrekken, maar dat Donny en Onana blijven. Daarnaast moet Overmars dan nog op zoek naar een oplossing voor Magallan en Marin.

23 juli 2020 om 13:06

Als Veltman en Nico zullen vertrekken zal er verdedigend echt nog wat bij moeten komen hoor. En marin....die moet gewoon eens de kans blijven krijgen in een meer aanvallende rol op het middenveld. Niet een paar minuten misbruikt worden in een rol waar z’n kracht niet ligt en vervolgens weer 6 weken op de bank en iedereen die niet dat ie er niks van kan.

23 juli 2020 om 13:16

Marin moet eigenlijk de Donny rol krijgen als een diepgaande, aanvallende middenvelder. Hij is niet de opbouwende 6 die Ajax na het vertrek van zowel Schone als Frenkie niet meer heeft.

23 juli 2020 om 14:04

Ik ben wel benieuwd naar waar jij al die spelers neer wilt gaan zetten Soccerfan. Mocht Nico namelijk vertrekken, dan gaat Martinez daar waarschijnlijk spelen en bij het vertrek van Veltman heb je Schuurs/alvarez. Bij het vertrek van Dest heb je Nous en Timber. Op het middenveld zullen Kudus Gravenbergh en Donny spelen, Waar moet Marin dan komen? Voorin zit je met Promes (zou ook nog op 10 kunnen) Neres, Tadic Anthony en Traore. Dan heb je ook Huntelaar nog. Met andere woorden: alleen een directe versterking op nummer 6 zal eventueel nog gehaald worden, maar die moet dan wel de Frenkie rol in kunnen vullen.

Ajax heeft altijd een tegenstrijdige maar mooie filosofie: zo hoog mogelijk meedoen en zoveel mogelijk eigen jeugd in passen.
Beide past Klaassen niet in op dit moment. Zeker niet met overschot aan middenvelders die doorkomen uit de jeugd waardoor de al langer wachtenden als Eiting en Ekkelenkamp ter discussie staan..
Daarnaast moeten nog wat schoonheidsfoutjes worden weggewerkt zoals Marin..
Enfin, tot later denk ik

23 juli 2020 om 13:10

Hoog mogelijk meedoen, dat doet Ajax al jaren perfect. Maar zoveel mogelijk eigen jeugd, dat streven staat al drie jaar op een lager pitje (dan we gewend waren van Ajax), toch? Niet heel raar, met zoveel aankopen steeds. En dan heb jij het erover dat Klaassen de jeugd (eiting, Ekkelenkamp) in de weg zou staan. maar hoe zit dat dan met Kudus? Die staat toch ook jeugd in de weg? En Anthony dan? De speeltijd die Noa Lang, en andere jeugdspelers hadden kunnen krijgen wordt dan toch ook minder??

23 juli 2020 om 13:23

Ik ben van mening dat Ajax alleen een transfer moet doen als er in de eigen jeugd geen capabele speler voor die positie rondloopt of de speler die je koopt echt van de buitencategorie is. Dus een CVM zou wel aangekocht mogen worden, want Eiting is em toch niet vrees ik. Maar een Kudus is al een ander paar mouwen, iemand als Gravenberch is een heel groot talent en ik zou dan ook gewoon volledig op hem inzetten. Maar momenteel heb je al Marin, Van De Beek (want wie gaat hem nu kopen?), Kudus en Gravenberch voor de meer aanvallende positie op het middenveld.

23 juli 2020 om 13:27

De filosofie zegt dat jeugd voorkeur moet krijgen, mits deze gelijkwaardig over beter is dan de speler van buitenaf. Men slaat door en denk dat het bij Ajax enkel om jeugd gaat. Wanneer een jeugdspeler (nog) niet rijp is, wordt er een speler gehaald. Nu heeft Ajax financieel meer te besteden en hoeft er dus geen, noodgedwongen, beroep worden gedaan op spelers van het kaliber Ebecilio.

23 juli 2020 om 13:33

Snap ik Lunny, maar de vraag hier is als Klaassen 'in de weg staat' van de eigen jeugd, zoals GJ stelt, hoe verhoudt zich dat dan met Kudus, die ontegenzeggelijk jeugdspelers uit de opstelling gaat houden. Zou je daar specifiek op in willen gaan, want dat Ajax momenteel, omdat er meer geld is, niet meer de Ebicillio's, Lukoki's en Jozefzonen van deze wereld hoeft op te stellen dat is inderdaad een bekend gegeven.

23 juli 2020 om 13:34

Dat ben ik met je eens. Maar waarom moet zo een Kudus gehaald worden? Een 19-jarige speler voor minstens 9 miljoen voor een positie waar je al 3 andere spelers hebt en dan nog niet de minste: Donny is een van de beste spelers van het team, Marin is een aankoop van 12,5 miljoen en Gravenberch is een van de grootste talenten van Ajax.

23 juli 2020 om 13:43

Kudus speelt op 10, Gravenberch is een controlerende middenvelder. Deze twee spelers lopen elkaar echt niet in de weg. De reden dat Ajax Kudus haalt? Er wordt voorgesorteerd op het vertrek van beslissende spelers. Het is een publiek geheim dat David Neres en Donny van de Beek maximaal nog een seizoen bij Ajax blijven. Kudus krijgt een jaar om zich aan te passen en moet er dan staan. Net zoals Overmars voorsorteerde op het vertrek van huurling Traore door Neres al in januari te halen. Of de mislukte transfer van Magallan, om voor te sorteren op het vertrek van De Ligt.

23 juli 2020 om 13:49

Gravenberch heeft echt de specifieke kwaliteiten om een meer aanvallende rol op het middenveld aan te nemen. Kudus heeft daarnaast weinig als 10 gespeeld, dus ze lopen elkaar zeker wel potentieel in de weg naar mijn idee.

23 juli 2020 om 16:00

Ik reageerde eigenlijk enkel op jouw zin: "Maar zoveel mogelijk eigen jeugd, dat streven staat al drie jaar op een lager pitje (dan we gewend waren van Ajax), toch? Niet heel raar, met zoveel aankopen steeds." Niet als kritiek, meer als aanvulling. Wat betreft Klaassen en Kudus; Ajax is Klaassen ontgroeid ben ik bang, dan zie ik liever Gravenberch als opvolger van van de Beek. Kudus ken ik niet, buiten wat beelden van YouTube. Dat ga ik niet als graadmeter gebruiken. Wel ben ik voorstander van het halen van talentvolle spelers. Marin lijkt het niet te gaan redden en gaan geruchten dat hij wellicht vertrekt, van de Beek zal deze zomer of volgend jaar vertrekken. Ik zie enkel Gravenberch op dit moment in aanmerking komen voor een basisplaats. Zou aankomend seizoen ook naast van de Beek kunnen, maar daarna zal er toch een nieuwe middenvelder voor de basis bij moeten. Dat zou dan Kudus kunnen zijn. Dus op korte termijn staan zowel Kudus als Klaassen de jeugd niet in de weg, omdat er geen aanwas is, maar is eerder de vraag of ze goed genoeg zijn voor de basis (op dit moment)?

Heel blij dat dat ook van de baan is. Dat eeuwige spelers terug willen halen moet eens stoppen. Ga op zoek naar andere talenten. Grijp niet altijd terug naar het verleden.

Begrijpelijk, aan de andere kant ook wel weer jammer. Het is echt niet de beste voetballer die er rond loopt maar een erg nuttige kracht en hij zal altijd alles geven. Van een jonge jongen als Kudos moet je nog maar afwachten of die hier kan aarden, en of dat een succes wordt. Ik blijf hopen op Propper, dat zou toch de ideale Ajax aankoop zijn. Goed voetballend vermogen, ervaring, Nederlands etc.

Niet bekend hoe concreet de belangstelling van Ajax was. Die zin zegt alles, want Ajax heeft nooit concrete belangstelling voor Davy gehad. Waarom zou Davy ook terug willen zeker nu ze niet gedegradeerd zijn? Ajax heeft nu een ervaren kern Blind, Tadic, Promes, Veltman, Huntelaar en dat is genoeg. Klaassen zou andere maar in de weg lopen

Meneer Lerby kan wel mooi zeggen: "Hij blijft definitief in Bremen, Davy wil bij Werder een beter seizoen spelen dan de laatste. Hij is niet het type dat na een slecht jaar wegloopt".Stel dat Werder wel was afgedaald naar de 2eBundesliga, was hij hoe dan ook vertrokken daar, niet per definitie naar Ajax, wellicht een andere Duitse middenmoter of een hereniging met Bosz. Makkelijk praten achteraf als ze erin gebleven zijn

Als Bremen gedegradeerd was dan met hangende pootjes naar Ajax gegaan. Sinds zijn vertrek bij Agax geen potten kunnen breken. Ik denk dat supporters er niet rouwig om zijn dat hij niet komt. Hoeveel terugkerende spelers voegen uiteindelijk nog veel waarde toe aan team de laatste jaren....maar heel weinig.

Davy was een mooie kracht van Ajax, met de nadruk op was. Op dit moment vaart Ajax een andere koers en ik denk dat Davy zeker een nuttige speler zou zijn, maar niet meer dan dat. We moeten verder en ik heb mijn twijfels of Davy uberhaupt basisspeler zou zijn in het huidige Ajax.

Verstandig, hij zou bij Ajax niet in de basis komen. Ik hoop dat hij een mooi seizoen in de Bundesliga tegemoet gaat.

Volgens mij is de enige reden dat sommige mensen denken dat Klaassen een goede vervanger voor Vd Beek is zijn haarkleur. Naja, dat en de positie op het veld. Verder zijn ze niet van hetzelfde niveau.

Geen ramp, maar wel jammer. Had als werker prima op het middenveld gepast. Iedereen die loopt te roepen dat Ajax een hoger niveau moet nastreven qua spelers ben ik het nie zozeer mee eens. Met alleen maar 11 goede voetballers red je het niet, je hebt ook gewoonweg harde werkers die het vuile werk opknappen nodig.

Is toch een betere voetballer dan donny vd beek?

26 juli 2020 om 12:11

Nee, andersom. Vdbeek is een betere voetballer dan Klaassen. Altijd al geweest ook trouwens.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren