Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Argentijnse bondscoach bevestigt interesse Ajax in toptalent

Laatste update:

Fausto Vera is op de radar verschenen van de scouts van Ajax, zo verzekert Fernando ‘Bocha’ Batista, bondscoach van Argentinië Onder-23. De pas twintigjarige middenvelder van Argentinos Juniors beschikt over een contract dat nog een jaar doorloopt, waardoor directeur voetbalzaken Marc Overmars sowieso met een transfersom over de brug dient te komen.

Batista doet een en ander uit de doeken in gesprek met het Argentijnse radiostation Late 93.1. "Er zijn veel spelers die door buitenlandse clubs worden gevolgd", verklapt de keuzeheer van het Argentijnse jeugdelftal. "Ajax bijvoorbeeld kijkt vandaag (woensdag, red.) naar Fausto Vera." Laatstgenoemde speelt doorgaans als defensieve middenvelder. De aan Ajax gelinkte controleur kwam afgelopen seizoen tot een doelpunt in veertien competitiewedstrijden.

'Hij heeft een moeilijke tijd achter de rug, maar dit jaar wordt hij de sensatie bij Ajax'

Vera is uitgegroeid tot een vaste waarde in de formatie van Batista. De jonge middenvelder heeft inmiddels acht interlands voor Argentinië Onder-23 achter zijn naam staan. Voor die tijd schopte de Zuid-Amerikaan het tot twaalf wedstrijden in het shirt van Argentinië Onder-20. Een oproep voor het nationale elftal van de tweevoudig wereldkampioen zat er echter nog niet in voor de op 26 maart 2000 geboren Vera, wiens transferwaarde door Transfermarkt wordt geschat op negen miljoen euro.

Overmars is al enige tijd op zoek naar een geschikte controlerende middenvelder voor trainer Erik ten Hag. Afgelopen seizoen speelden onder meer Daley Blind en Lisandro Martínez op die positie, maar gaandeweg verhuisde het duo naar de achterhoede van Ajax. De Amsterdamse club heeft nog geen officieel bod neergelegd bij Argentinos Juniors voor de 1.80 meter lange Vera.

De interesse vanuit Amsterdam is inmiddels bekend bij Vera, al wil de middenvelder liever niet op de zaken vooruitlopen. "Ik kan er voorlopig niets over zeggen. Het zijn slechts geruchten. Ajax is natuurlijk wel een club waar ik graag naar toe zou gaan", zo verklaart de Argentijnse jeugdinternational in een korte reactie aan Ajax Showtime.

Denk jij dat Fausto Vera een aanwinst kan zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van de ene kant goed dat Ajax in deze vijver is aan vissen, van de andere kant raak ik ook wat vervreemd van het team met al deze nationaliteiten.

23 juli 2020 om 09:35

Zolang Ajax wint zal het wel los lopen. Als het tegenzit en er koppen moeten rollen kan zoiets zeker een issue worden.

23 juli 2020 om 10:10

Vreemdee reacties. maakt geen reet uit of Ajax 7 buitenlanders in de basis heeft of 7 zelf opgeleidde. hoe goed of slecht ze ook spelen. Gaat erom dat Ajax een zo goed mogelijk team probeert op te stellen in een voetbalwereld die steeds globaler wordt. Een 14 jarige Ajacied kiest ook voor Chelsea als dat hem gunstig lijkt,en Ajax haalt ook jongens uit het buitenland naar een gastgezin hier.

23 juli 2020 om 10:24

Onzin. Ik ben voor Ajax om de filosofie, de jeugd en de speelstijl. Ik heb niks met Marin, Alvarez, Martinez etc. Ik heb meer met van de Beek. En ik geniet altijd als er weer een jong gastje met branie in het veld komt, die eigenlijk weinig onderdoet voor al die aankopen. Een aankoop is prima, maar dan moet die echt een meerwaarde zijn.

23 juli 2020 om 10:27

Ik heb meer met Martinez, Onana en Tagliafico. Mooie mentaliteit waar Nederlanders soms wat van kunnen leren.

23 juli 2020 om 10:42

En waar wil je al die Nederlandse voetballers die ook nog eens toegevoegde waarde moeten hebben vandaan halen?

23 juli 2020 om 10:56

@13nesta13 Ik denk dat jij niet zo klagen als Nesta in zijn prime kwam voetballen bij Ajax ook al zou dat tenkoste gaan van een jeugdvoetballer. Maar zonder dollen, zag jij liever een zelf opgeleide Dijks op linksback dan een Nico? Geen Onnana maar een van de matige keepers die weg zijn uit de jeugd? Ipv Neres een Lukodi? Geen Ziyech en Tadic maar matige buitenspelers? Ik ben blij met de aankopen en trots op een strijder als Martinez waar jij niets mee hebt. Heb gejuicht voor Alvarez die ons vorig seizoen door de CL heeft geloosd met belangrijke goals.

23 juli 2020 om 11:09

13Nesta13, je wil dus terug naar die Frank de Boer tijdperk met jongens als Riedewald, Lukoki, Dijks etc? Nee dat nooit meer graag.

23 juli 2020 om 11:09

Eens met mrKrillin. Alleen het predicaat ‘eigen jeugd’ is geen garantie voor leuke potjes, attractief voetbal. Ziyech is toch ook een echte Ajacied gebleken?
Uiteraard is het wel de combinatie van eigen en extern talent die de club Ajax zo uniek maakt. Leuk om te volgen hoe dat laatste standhoudt in de tijd van het moderne voetbal.

23 juli 2020 om 11:14

Zo zie je maar weer dat iedereen daar anders in staat. Ik ben het volledig met Nesta eens. Natuurlijk heb ik liever een Ziyech of Tadic dan een Lukoki of Emanuelson. Maar ik kan er wel van genieten als er weer een toptalent doorbreekt vanuit de jeugd die vervolgens zichzelf in de basis speelt en dan voor tientallen miljoenen vertrekt naar de Europese top. We hoeven echt niet met 11 zelf opgeleide spelers te voetballen. Maar ik vind het altijd mooi als er wel een stuk of 4/5 homegrown spelers tussen staan. En ikzelf reken daar een jongen als Onana bijvoorbeeld ook bij.

23 juli 2020 om 12:27

@DeDonnie, op dit moment staan er toch genoeg jeugdspelers op het veld met Blind, Veltman, Mazroui, Van de Beek, Dest?

23 juli 2020 om 12:28

@DeDonnie hoe kan je het eens zijn met 13Nesta die niets heeft met een strijder als Martinez enkel omdat hij niet uit de jeugd komt? Jij zegt 4 a 5 spelers incl een Onana is mooi. Als je afgelopen seizoen bekeek er stonden meer spelers Onana, Dest, Veltman, Blind, vd Beek, Eifting/Gravenberch en Promes. Al 7 die basis waren! Invalbeurten van spelers als Mazzroui, Eifting/Gravenberch, Ekkelenkamp, Lang en Traore. Dus ruimschoots meer dan jouw minimum. Dus je moet zeer oneens zijn met 13nesta.

23 juli 2020 om 12:29

@devosendemos afgelopen seizoen waren juist Ziyech, Nico en Onana de Ajacieden!

24 juli 2020 om 00:21

Daarom ben ik reuzetrots op de Ligt en hij absoluut de beste Nederlandse verdediger ooit

24 juli 2020 om 10:18

Ik heb meer met wat spelers van kwaliteit! Of dat nou vd Beek, Ziyech of Makelele heet.. en alleen met de jeugd kan je het niet opvangen. Heel goed dat Ajax verder kijkt. En overigens is Tagliafico ook waarschijnlijk weg straks, prima dat je dan een Argentijn daarvoor in de plaats meeneemt! Ik denk dat Ajax dit ook doet met het principe dat Zuid Amerikanen best snel heimwee kunnen hebben naar hen thuisland.. door iig twee van dezelfde nationaliteit, zelfde cultuur in de selectie te hebben is het makkelijker voor een nieuweling om in het team te passen!

23 juli 2020 om 09:35

Nou daar heb ik geen last van. Ik wil graag de beste spelers voor Ajax en dan boeit het me niet zo uit welk land ze komen. Tuurlijk het zou nog meer een droom zijn om 22 zelf opgeleide spelers in het team te hebben. Nooit iemand te hoeven kopen, voor ieder talent een nieuw talent. Maar helaas zo werkt het niet. Tenminste niet als je niet in niveau terug wil zakken. Met een 1 jarig contract moet dit te halen kunnen zijn lijkt me tenzij er een ander snel om de hoek komt. Ik denk dat Ajax er momenteel wel punten heeft gescoord in Argentinie dus wie weet kan Lisandro of Nico hem overhalen

23 juli 2020 om 10:55

De beste spelers kosten ook steeds meer geld. Het gat Europees wordt steeds groter. Ok Ajax kan niet mee in het transfer geweld. Veel van de grote clubs zijn in handen van particulieren of investeringsmaatschappijen, ben je hier dan ook voorstander van om uiteindelijk de beste spelers bij Ajax te zien spelen?

23 juli 2020 om 12:29

@mv010, ik denk dat je het moet lezen als "de beste spelers binnen het budget van Ajax".

23 juli 2020 om 12:56

Mwa hoeft niet altijd. Goed scouten. Tagliafico,Onana,De jong,martinez zijn gewoon prima spelers voor Ajax gebleken en nog voor een zacht prijsje gehaald. Ajax krijgt zelf ook steeds meer voor de spelers. Jij bent toch ook blij met Senesi neem ik aan?

23 juli 2020 om 09:42

Er zijn meer clubs in Nederland die spelers kunnen afleveren voor Oranje. Als er teveel Ajacieden in staan hoor je ook een heleboel mensen klagen. Het is toch nooit goed!

23 juli 2020 om 09:42

@groninger Hopp, Hoezo begint Ajax buiten haar eigen cultuur te werken? De volgende lichting spelers is nog net te jong om plekken in Ajax 1 op te pakken op het moment. Scherpen (20), Kotarski (20), Raatsie (18) als keepers. J Timber (18) Rensch (17) Salah-Edinne (18) als verdedigers. Llansana (19), Gravenberch (18), Taylor (18), Regeer (16) Jensen (20) Giovanni (18), Unuvar (17), Ekkelenkamp (20) en Lang (21) als middenvelders. Traore (19), Hansen (18) en Brobbey (18) als aanvallers. Dit zijn allemaal spelers die tussen Ajax en Jong Ajax zullen pendelen komend seizoen. Hoewel ik verwacht dat Kotarski, Ekkelenkamp, Eiting en Lang verhuurd zullen worden. Tel daarbij op dat Pierie (20) en Danilo (21) al verhuurd zijn. Dat zijn enorm veel jeugdige spelers die de komende twee jaar kansen zullen gaan krijgen.

23 juli 2020 om 09:56

Ik vind het nog erg meevallen. De afgelopen twee seizoenen stonden er spelers als Blind, Veltman, Dest, Mazraoui, De Ligt, Frenkie, Donny in de basis en dan hebben we het nog niet over spelers als Eiting, Gravenberch, de Ronaldo-gooier die regelmatig mochten invallen en over spelers als Huntelaar die ook een stevig verleden heeft bij Ajax. Dat zijn simpelweg heel erg veel spelers met een zware Ajax-identiteit. Ook jongens als Ziyech en Schone en zelfs Tagliafico, die gewoon gekocht zijn, zijn bepaald geen passanten gebleken. Het enige zorgpuntje zou kunnen zijn dat (behalve Nico) de Zuid-Amerikanen iets minder makkelijk aansluiting lijken te vinden. Nou, ik kan er mee leven hoor. Ik herken me ruimvoldoende in deze ploeg.

23 juli 2020 om 10:07

En dan vergeet je bijvoorbeeld nog een Promes, gewoon Ajax jeugd. Zelf opgeleid.

Uit de eigen jeugd, dus of zelf opgeleid of begonnen lager dan ajax1:
- onana, dest, veltman, blind, pierie, schuurs, vd beek, gravenbergh, promes, unuvar, lang, ekkelenkamp, mazraoui, traore en dan vergeet ik er vast nog een paar.

En dan zijn spelers als de Ligt, Frenkie, dolberg nog maar net weg.

23 juli 2020 om 10:20

Ajax begint juist niet minder binnen haar cultuur te werken. De cultuur is dat de eigen jeugd opleiding de basis is en dat er op posities waar dit nodig is aankopen gehaald worden als de jeugd er nog niet klaar voor is of qua niveau niet voldoet. Dat is wat er momenteel gebeurt. Het is ook niet zo gek dat Ajax wat meer moet aankopen aangezien jongens als De Ligt en de Jong, maar bijvoorbeeld ook jongens als Kluivert al zo jong worden weggekocht dat daar nog geen jeugd achter zit om het op te vangen. Dat is een beetje het nadeel van spelen in een kleine competitie, Ajax kan haar talenten net niet lang genoeg behouden om de volgende talenten al elke keer klaar te hebben staan.

23 juli 2020 om 11:35

@groninger Hopp, Ajax had twee-drie jaar waar in de door stroom van talenten heel erg slecht was omdat er ook gewoon heel weinig talent in Jong Ajax aanwezig was. Kijken we naar de selectie van 17/18 zien we bij Jong Ajax spelers als sierhuis, Cassiera, Cerny, Nunnely, Muric, Kuhn, Johnson, De Wit, Ekkelenkamp, Eiting, Matusiwa en Zeefuik. Die spelers zijn praktisch allemaal in de hoogste competitie terecht gekomen alleen niet bij Ajax. Wel hebben ze allemaal mogen debuteren alleen waren ze niet goed genoeg. Van het huidige rijtje spelers in Jong Ajax zullen er ook een heleboel af gaan vallen op den duur. Desondanks mag je 5x wisselen dit seizoen en is de groep dusdanig groot dat de kans normaliter heel groot is dat er een aantal spelers een vaste waarde zullen worden in Ajax 1.

23 juli 2020 om 11:38

Goh wat maken veel supporters van andere clubs zich toch weer (geheel onterecht) druk om de clubcultuur van Ajax zeg.. Een paar jaar geleden moesten we nog steevast aanhoren dat het arrogant was om te denken dat je met een veredelde A1 te kunnen spelen, er moest maar eens wat ervaring gehaald worden. Toen kwamen Ziyech, Tadic, Blind, Nico, etc. en kwamen de termen 'paniekaankoop' en 'koopclub' boven tafel. Nu zet Ajax met o.a. Kudus, Antony en wellicht ook deze Vera in op jonge gerichte aankopen en nu begint men weer over 'het verlies van de clubcultuur' en 'vreemdelingenlegioen'. Ik zou haast gaan denken dat er een hoop mensen zijn die gewoon een stok zoeken om mee te slaan, ongeacht wat Ajax doet..

23 juli 2020 om 11:58

Er komen evengoed genoeg jongens vanuit de jeugd, maar je hebt niet altijd voor elke positie iemand rondlopen. Een middenvelder is bv wel echt nodig en die loopt momenteel ook niet in de jeugd rond. Nou, dan moet je er dus een halen. Dan vind ik het bij Ajax geweldig dat ze kiezen voor jonge getalenteerde spelers die kunnen groeien en veel geld opleveren. Dat is slim beleid.zie de reactie van D-Bergkamp. Er komt de komende jaren enorm veel jeugd aan.

23 juli 2020 om 12:58

ik vind het een beetje gehuil van supporters van voornamelijk andere clubs. Kan er eigenlijk wel om lachen ook! Bijzonder dat supporters van andere clubs zich ineens met het transferbeleid van Ajax gaan bemoeien. Alsof jij wat geeft om de clubcultuur bij Ajax... hou toch op!

23 juli 2020 om 14:06

Dat je vaker in de Arena bent moet iets toevoegen? Mag je dan meer zeggen? Ben je dan beter? Heb je er dan meer verstand van? Lijkt me allemaal niet he. Ik dacht idd dat je gewoon een Groningen supporter bent. Ik ben zeker geen fan geworden omdat er Nederlandse jongetjes spelen. Ik denk als je de die hard fan vraagt hij graag spelers van de cattegorie Trabelsi,Zlatan,Grygera,Chivu,Eriksen, Litmanen, Suarez terug zouden willen zien. Ook in de 90 liepen er buitenlanders rond. De balans moet gewoon goed zijn. Moet niet Te veel worden dst brn ik met je eens. Er zit toch weer een hele rits jeugd aan te komen waar iedereen trots op kan zijn. Cassierra heeft natuurlijk niks met jeugd te maken.. maar idd ieder zijn mening.

23 juli 2020 om 09:38

@bobje99, mocht deze speler komen, waar ik wel van uit ga, dan zal komend seizoen voorlopig Dest, Veltman, Blind, Vd Beek, Gravenberch en Promes standaard basis staan. Waar spelers als Mazraoui, Schuurs, Ekkelenkamp, Eiting, Labyad normaliter op de bank zullen zitten. Af en toe nog inval beurten voor spelers als Brobbey, Hansen, Unuvar, Scherpen, Timber, Salah-Edinne, Taylor, Jensen, Lang en Jensen.

23 juli 2020 om 11:41

waarom Mazraoui op de bank? die is imo beter als Dest

23 juli 2020 om 12:32

@Japie, Dest is veel beter in anticiperen en vooruit verdedigen tov Mazraoui. Daarnaast heeft Mazraoui afgelopen seizoen een aantal kansen gekregen en niet gepakt. Op dit moment is Dest verder in zijn ontwikkeling.

23 juli 2020 om 13:00

mwa ben ik niet met je eens Japie. Mazraoui was ook een periode heel erg zwak op die positie. Kreeg toch wel het verwijt dat hij vaak aan het slapen was. Hij had een goede klik met Ziyech dat wel maar verdedigend vind ik Dest en Mazraoui beide niet zo heel sterk

23 juli 2020 om 13:01

@D-Bergkamp ik vind dat allemaal wel meevallen. Mazraoui heb ik een paar keer het verschil zien maken in de Champions League tegen ijzersterke tegenstanders. Dest heb ik niet eens het verschil zien maken in de Eredivisie dus ik vind Dest alles behalve verder in zijn ontwikkeling als Mazraoui

23 juli 2020 om 13:45

Dest had dat verschil ook niet kunnen maken in de cl want toen speelde dus Mazraoui er. 🤣 mazraoui wordt door veel mensen alleen herrinerd door 2 goals en die leuke bal die hij binnen hield. Alvarez ook maar gewoon opstellen dan? Want hij heeft ook een belangrijke goal gemaakt in de cl

23 juli 2020 om 13:54

@rustaagh Alvarez maakte voetballend totaal geen indruk. Mazraoui vond ik buiten die goals en assists ook gewoon ijzersterk spelen in de CL. ik vind Dest persoonlijk zwaar overhypt. hij is ok aan de bal maar verdedigend vind ik hem erg kwetsbaar en dat al tegen de matige weerstand in de Eredivisie

23 juli 2020 om 14:08

ja dat kan dat hebben we nu al zo'n keer of 25 van je kunnen lezen. Ajax moet hem nog verkopen dus ssst straks blijven we nog zitten met Dest door jou

23 juli 2020 om 14:59

In dat seizoen was bij zeker goed maar vorig jaar leek hij wel helemaal op. Uiteindelijk zie ik ook wel meer in Mazraoui hoor dat ben ik met je eens.

23 juli 2020 om 09:38

Totdat ze hier 2 jaar goed presteren en dan zijn het jongens van de club?

23 juli 2020 om 09:39

Vooralsnog lijken Dest/Mazraoui, Veltman, Blind, Donny, Promes allemaal basisspelers te zijn. Met back-ups zoals Dest/Mazraoui, Schuurs, Stekelenburg, Timber, Gravenberch, Eiting/Ekkelenkamp, Labyad, Huntelaar erachter. Ik snap dat het persoonlijk is maar het valt toch allemaal wel mee?

23 juli 2020 om 10:00

Ik verwacht dat Dest gaat vertrekken naar Bayern of Juventus. En Ajax zal Veltman zijn buitenlandse transfer toch ook eindelijk wel laten maken

23 juli 2020 om 10:17

En dan is de kans groot dat Schuurs de plek van Veltman overneemt en dat Jurrien Timber de plek van Dest overneemt. Overigens gaat het niet alleen om het vlaggetje van die spelers. Net of Argentijn Messi "een vreemdeling" is bij Barcelona of Tadic bij ons. Je praat gewoon over de captain die de taal beheerst. Dan boeit het echt niet dat hij niet in de Achterhoek of Brabant is geboren, maar in het buitenland.

23 juli 2020 om 11:42

het verdedigende centrum vind ik wel een drama. niet voor de Eredivisie maar wel voor de CL. daar ga je niet mee overwinteren verwacht ik. vorig jaar ben ik daar echt van geschrokken tegen Lille, Chelsea en Valencia. er werd echt bizar slecht verdedigd in het centrum. een verdedigend centrum zonder lengte, snelheid, wendbaarheid en fysieke kracht is sowieso een groot probleem op CL niveau

23 juli 2020 om 09:39

@bobje, Zolang de balans er is dan zie ik het probleem niet. Bovendien ook spelers die er langere tijd spelen. Een onana vind ik bijv ook gewoon herkenbaar

23 juli 2020 om 09:42

@bobje99 tja...ik moet zeggen dat ik verrekte weinig binding voel met spelers als Noa Lang. Dat is gewoon een Nederlandse jongen, maar kan ik me totaal niet mee identificeren. Dan liever iemand uit Argentinië of Kameroen die zich (in mijn ogen) wel normaal gedraagt.

23 juli 2020 om 10:01

100% mee eens

23 juli 2020 om 10:21

Jij snijdt hout! Precies hetzelfde heb ik als jou. Ik heb meer met gasten die extra pit hebben voor in de strijd.

23 juli 2020 om 09:42

@bobje de verschillende nationaliteiten moet wel wil je aanhaken met de Europese (sub)top. Op een incidentele basis uiteraard. Je ziet het terug bij een Porto en een Benfica, bij een Monaco in hun succesperiode (met een Frans supertalent als ster). We kunnen niet verwachten dat 11 absolute topspelers van Nederlandse afkomst heel leuk meedoen en ook nog is in de Eredivisie bij 1 team blijven. Maar wat VD Beek, Promes, Blind, De Ligt, De Jong, Ziyech (ja ook hij) hebben laten zien, is toch al heel mooi? Ajax wil nu voortborduren.

23 juli 2020 om 09:43

Dat is een beetje het probleem van deze tijd. Als Wijndal en Martinez bv gelijkwaardig zijn in niveau, maar je voor Wijndal boven de 20 miljoen moet betalen en voor Martinez 7 dan is het niet vreemd om voor die laatste te gaan. Met het niveau dat omhoog is gegaan, zijn er maar weinig spelers in de eredivisie een aanwinst en die paar spelers staan vaak al onder contract bij concurrenten. Je ziet dat ze het proberen met talenten van de clubs onder de top, zoals Scherpen, Pierie en Schuurs, maar die hebben het niet makkelijk. Frenkie was dan wel een spaarzame voltreffer. Daarom is het goed dat de goede lichting die eraan komt vanuit de jeugd, beetje voor beetje toch verlengt, want dat is de enige manier om goede nederlandse spelers erin te krijgen.

23 juli 2020 om 09:52

@siepie, Ajax gaat geen seconde nadenken over Wijndal, Stengs of Boadu. Ze zijn alle drie te duur voor de kwaliteit die je terug krijgt. Het succesratio verhaal van AZ spelers bij Ajax is dan ook veel te laag. In plaats van Stengs hebben ze Kudus gehaald. Voor Boadu hebben ze Tadic, Huntelaar, Traore, Danilo, Brobbey en Hansen. Terwijl als linksback ze gaan verlengen met Salah-Edinne en Martinez al hebben. Laten we wel wezen, voor 11 miljoen kochten we Dusan Tadic.... En dan moeten we 15-20 miljoen betalen voor 1 van de AZ spelers? Yeah sure, gaat niet gebeuren.

23 juli 2020 om 09:59

Klopt! En los daarvan is het natuurlijk voor de competitie ook gewoon leuker als ze het niet doen. Ik weet dat het geen enkele rol speelt in de afweging van Ajax, maar ik ben er zelf wel blij mee. Laat AZ deze talenten maar een jaartje houden en later voor veel te veel geld aan BPL clubs verkopen (zoals bij Janssen en Alireza), zodat de eredivisie als geheel kapitaalkrachtiger en sterker wordt. Dat maakt het voor buitenlandse spelers ook weer interessanter om hier naartoe te komen.

23 juli 2020 om 12:09

@Siepie: helemaal waar. Als je als competitie ook sterker wilt worden, dan moet je ook minder spelers van elkaar overkopen en gewoon extern halen.

23 juli 2020 om 09:43

Nationaliteit moet geen issue zijn in het voetbal! Ook al heb elf Chinezen in je team het gaat om erom dat ze alles geven voor jou club en de kwaliteit hebben om wedstrijden te winnen. Ben der mee als dat spelers van eigen bodem zich makkelijker kunnen aanpassen en daarom sneller ontwikkelen. Afkomst en kleur mag geen issue zijn

23 juli 2020 om 09:53

@young_boss Vind ik wel heel makkelijk, je ziet toch dat publiekslievelingen vaak jongens van de club zijn. Chauvinisme is gewoon iets wat in ieder mens zit. Ik denk dat mensen bij PSG ook allemaal een shirt hebben van M'bappe ipv Neymar. Heeft niet zozeer met nationaliteit of etniciteit te maken. Meer met de binding die een speler heeft met de regio. Bijvoorbeeld een Messi die al zijn hele leven bij Barca speelt die is gewoon geadopteerd. Het gaat de supporters om liefde voor de club. Niet voor hun contract.

23 juli 2020 om 10:02

Zoals een haagse fan in een docu over het ADO vrouwenteam zei: "al lopûh er 11 pinguins in een ADO shirt, ik ga ernaar kekûh". Neemt overigens niet weg dat het wel een extra dimensie geeft als ze uit eigen opleiding komen.

23 juli 2020 om 11:06

@jorisdijk "publiekslievelingen vaak jongens van de club zijn" Nee hoor, bij Ajax was Ziyech - een aankoop - met stipt de publiekslieveling. Ver boven jongens van de club als een Blind, Veltman of vd Beek. Na jaren is Ziyech ook een jongen van de club geworden. Een Nico is dat ook - trouwens waarschijnlijk na Ziyech de publiekslieveling -. Een Onnana idem. Een Martinez heeft die potentie ook. Als je geluiden over Anthony en Kubus mag geloven, worden in potentie ook lievelingen. Een Neres vergeet ik gewoon! Weet niet of je Ajax fan bent, maar veel publiekstrekkers waren aankopen. Een Chivu, Maxwel, Trabelsi, Finidi George, Overmars, Kanu, Ibrahimovic, Mido, Galaseak, etc.

23 juli 2020 om 11:14

vergeet natuurlijk nog ddn hoop als Suarez, Erikssen, Vertongen, Alderweireld en nog meer. Kortom laat deze jongen maar komen!

23 juli 2020 om 09:50

Als deze speler straks bij wijze van de winnende scoort in de cl finale dan maakt het niemand wat uit uit welk land die komt. Maar als er mindere tijden aankomen wordt et wel vaak naar verwezen. Kan me nog een periode herinneren van boilesen andersen markus bay bij ajax en toen liep et niet en lag et aan de denen

23 juli 2020 om 10:16

Ik snap wat je zegt maar aan de andere kant is de Nederlandse kweekvijver te klein om spelers aan te trekken om Ajax naar het niveau te krijgen waar ze willen zijn. Het recente verleden bewijst dat ze het met alleen maar jonge talenten niet redden. En Nederlandse spelers met meerwaarde bij de directe concurenten vandaan halen is ook niet zo gemakkelijk. Daar moet gelijk de hoofdprijs voor worden neergelegd. Dus ik snap wel dat ze nu in Zuid- Amerika zijn aanbeland. Mij maakt het niet uit, zolang ze maar van waarde zijn voor Ajax.

23 juli 2020 om 10:38

Het gaat ook wel lastig als je Nederlandse as al weggekocht is. De ligt, De Jong, Ziyech en Kluivert zouden mooie aanvulling zijn op Blind, Mazraoui/Dest, VD Beek, Promes. Die je dan kan aanvullen met Onana Tagliafico en Tadic.

23 juli 2020 om 11:10

@Jd026 soms moet je als club of speler geluk hebben. Jij hebt het over Kluivert als mooie aanvulling, maar als we eerlijk zijn, als Kluivert gebleven was, was Tadic misschien niet eens gekocht. Kijk geluk wat Ajax had. Zelfde bij speler. 2 aankopen op rb voldeden niet, dus pakte Mazzroui zijj kans. Met die aankopen in zijn nek, pakte hij en wist ik moet blijven presteren. Als Alavarez een Schuurs/Timber scherp houdt, waardoor laatste groeit en later voor 25 mil of meer verkocht wordt, is aankoop van Alvarez succesvol geweest.

23 juli 2020 om 13:31

@hoogindeconcen: Je bent en blijft natuurlijk afhankelijk van de sportieve en financiele uitdaging die je spelers kunt bieden. Feitelijk is het zo dat Ajax in de ED speelt en je (goeie) spelers nimmer sportief voor een lange periode zou kunnen uitdagen. Financieel heeft Ajax ook haar beperkingen. Aan de ene kant ben je kansloos als een de Ligt of de Jong 10m per jaar kan verdienen. Aan de andere kant kun je bijv een Kluivert niet een miljoenensalaris bieden (die Roma dus wel kan) als hij zich niet bewezen heeft als dragende speler.

23 juli 2020 om 10:39

Als er in Nederland geen spelers meer te vinden zijn die een toegevoegde waarde hebben, dan haal je ze ergens anders vandaan.

23 juli 2020 om 12:01

Veel legendarische Eredivisiespelers waren buitenlanders, Romario, Kiprich, Kindvall, Obiku, Litmanen, Ronaldo, Nilis, Kanu, en dan vergeet ik er nog een heleboel. Stuk voor stuk publiekslievelingen.

23 juli 2020 om 10:47

Ik heb dat niet.
Vind het wel lekker om types als tagliafico en martinez te zien bikkelen.
Ik heb altijd een hekel gehad aan wat je daarvoor zag.
Goed voetballen maar als je dan tegen de internationale top speelde verloor je zonder slecht te spelen en daarna verloor je ook nog in de competitie omdat ze moe waren.
Dat gebeurd niet bij deze types omdat die altijd vol gas gaan.
Daarom is Nederland ook nooit wereldkampioen geworden.
Het zit er niet in zoals dat bij italianen duitsers en zuid-Amerikanen en ook Amerikanen (niet in voetbal) wel zit.

23 juli 2020 om 11:45

De ideale mix bestaat uit spelers uit eigen land die de club hun eigen gezicht geven en enkele spelers uit Latijns-Amerika die daaraan de Latijns-Amerikaanse mentaliteit toevoegen. Wanneer er te veel buitenlandse spelers in een team komen vind ik er persoonlijk niet veel meer aan. In de jaren 80 en begin jaren 90 hadden clubs als Real Madrid, AC Milan en Barcelona slechts twee of drie buitenlandse spelers in het team die dan ook echt iets toevoegden. De rest van het team bestond uit spelers uit eigen land. Nu zie je clubs uit Engeland en Italië waar nog amper een Engelsman of Italiaan speelt.
Geef mij maar het Real Madrid met Buyo, Camacho, Sanchis, Chendo, Macheda, Gordillo, Gallego, Michel, Butragueno, Santillana, het AC Milan met Galli, Tassotti, Baresi, Maldini, Ancelotti, Donadoni, Albertini, Colombo en Simone of het Arsenal met Seaman, Dixon, Winterburn, Boald, Adams, Parlour, Rocastle, Thomas, Merson en Cole in plaats van het Manchester City, AC Milan en Arsenal van nu.

Echt een goede middenvelder. Ik dacht eigenlijk dat hij al op weg was naar Club Brugge voor om en nabij de 7 miljoen. Zou voor Ajax op de lange termijn een goede aankoop zijn!

23 juli 2020 om 10:11

Kun je me wat meer vertellen over de speler in kwestie? Is het echt een stofzuiger voor de defensie, die alle gaten dichtloopt? Of is het een controleur die veel rust aan de bal en voetbal in de ploeg brengt? Wat zijn zijn sterke punten en verbeterpunten?

23 juli 2020 om 11:18

Hoe goed is hij verdedigend? Zit er pit in, is hij fel?

23 juli 2020 om 11:24

Bedankt voor de info. Wel e.e.a. op gezocht maar op Youtube lijkt iedereen altijd geweldig, zegt me weinig. Zag wel dat hij een redelijk tot goed afstandsschot heeft.

23 juli 2020 om 10:52

Is dat zo? Ik ken geen Spaans en volg die Argentijnse media niet maar ik heb hem nog nooit gezien dat hij aan Brugge gelinkt werd. Wel aan zijn ploegmaat bij de Argentijnse U23 Adolfo Gaich en een spelmaker van wie ik de naam niet meer weet. Maar geen cvm, die hebben we niet echt nodig dus dat zou me verrassen.

23 juli 2020 om 13:44

In de Argentijnse media is hij, ook in januari, hevig gelinkt aan Club. Ik heb het verder niet op de voet gevolgd, maar nog niet zo heel lang geleden verschenen er meldingen dat er een akkoord van om en nabij 7 miljoen in de maak was. Het is in ieder geval een voetballende 6, goede pass, goed aan bal, kan het tempo dicteren en goed anticiperen op zijn omgeving waardoor hij ook de nodige ballen veroverd/onderschept. Is geen jongen die voor veel goals of assists gaat zorgen.

Ken iemand deze speler? Is het een toegevoegde waarde voor ajax? Doet me klein beetje denken aan martinez haha ook in argentinie onder 23 en ook nog maar 1 jarig contract toen haha. Je kan het niet vergelijken kwa speler maar vond wel grappig. Ik vind 9 mil wel veel voor een 1 jarig contract maar er moet wel wat bij op de cm positie even vanuit gaand dat nico gaat en martinez naar lb gaat wat ten hag heeft aangegeven. Dan blijft er in mijn ogen alleen gravenbergh eiting marin alvarez voor die positie. Even donny als nummer 10 rekenen dan

23 juli 2020 om 11:46

Controlerende middenvelder met een goed overzicht. Is comfortabel aan de bal en vindt makkelijk de voetballende oplossing. Denk dat dit een goede speler voor ajax kan zijn, als is het natuurlijk afwachten of hij binnen het Nederlandse voetbal past

23 juli 2020 om 13:14

Okeuj je heb em dus zien spelen of van fm afgehaald haha

Als dit uitgebreid in het nieuws komt zal hij spoedig wel door een kleine premier league club gekocht worden..

23 juli 2020 om 09:47

@993410, dat is natuurlijk niet per definitie waar. Met Tagliafico en Martinez heeft Ajax twee succesverhalen in huis voor argentijnse spelers. En ondanks de rivaliteit zien argentijnen ook dat Neres bij Ajax speelt en dat Antony ook heel bewust de stap deze kant op maakt. Dat zijn grote voorsprongen tov Engelse premier league clubs...

23 juli 2020 om 09:55

Wat ik bedoel is dat als Ajax interresse krijgt zijn er altijd kleine Engelse/spaanse clubs zijn die een dubbel salaris kunnen bieden..

23 juli 2020 om 09:57

@933410, Ajax betaald tegenwoordig niet minder dan Engelse/spaanse clubs aan hun spelers. Bijvoorbeeld Hojbjerg zou bij Ajax het dubbele kunnen gaan verdienen wat hij op het moment bij Southampton krijgt. Terwijl de belasting tarieven vergelijkbaar zijn.

23 juli 2020 om 10:11

Je reageert nu wel heel erg kort door de bocht en door een rood-witte bril zoals wel vaker in dit topic. Het dubbele verdienen is echt uitgesloten hoor. Het kale salaris van Hojbjerg bij Southampton is 2,6 miljoen pond, 2,85 mil. Euro. Het hoge belastingtarief in Engeland is 45%, in NL 51,75%. Hij zou hier dus ook nog een minstens 2 ton meer aan belasting inleveren. Tel er nog eens wat bonusjes bij op en je zult hem minstens rond de 3,5 miljoen euro op jaarbasis moeten betalen om alleen maar een gelijk salaris te kunnen geven. Dit o.b.v. een 5-jarig contract. Het dubbele, dus rond de 7 miljoen aan een 5-jarig contract lijkt me zelfs voor Ajax wat te gortig.

23 juli 2020 om 10:24

@roogsfc,ziyech verdiende exclusief bonussen 4 miljoen euro bij Ajax, door midden van kampioens premies, CL Premies en verdere winst bonussen liep de uitkering naar ruim 5 miljoen per jaar toe. Verder verdiende Hojbjerg bij Southampton weinig bonussen aangezien er weinig doelstellingen zijn behaald. Het verschil tussen de 2,8 miljoen euro die hij daar kreeg en het salaris dat Ziyech bij Ajax kreeg zit dus wel bijna verdubbeling in.om terug te komen op het punt dat Ajax minimaal hetzelfde kan betalen als de Engelse/spaanse middenmoot is het voorbeeld wel leidend. De aanvoerder van Southampton verdiende 2,6 miljoen pond.... Dat zijn voor Ajax geen onoverkomenlijke salarissen.

Eindelijk gaat Ajax voor een nummer 6, ook een goede speler is dit.voetbalt heel makkelijk.

Dit is zeker een interessante speler, te meer daar Hojbjerg niet haalbaar is. Maar ik zou ook zeker Propper polsen of hij interesse heeft in Ajax. Davy is een stylist die a la Frenkie prima op 6 past...

23 juli 2020 om 09:57

Pröpper is niet haalbaar denk ik misschien wel qua tranferbedrag maar het salaris is vele malen hoger , af hij zo zelf moeten willen spelen voor minder , ik zou het wel een goede zet vinden hoor .

23 juli 2020 om 11:29

@FCBogarde onlangs zei Propper dat hij niet terugwil. Kind is daar gewend. Anders dan van Aanholt die zegt graag terug te willen. Als Brighton nu gedegradeerd was, dan was voor Ajax (Propper) en PSV (AliReza) misschien interessant geweest.

Tegenwoordig lekt er weinig uit bij Ajax zonder dat er al iets concreet is. Wat mij dan ook opvalt is dat deze speler op social media sinds afgelopen week veel aajax accounts en spelers is gaan volgen. Tel maar uit....

23 juli 2020 om 11:30

@076Ray ja??!! Gaaf! dus heel concreet. Hij zegt (volgens dit artikel) graag naar Ajax te willen. Heb zo zin in nieuw seizoen.

We hebben Gravenberch en Taylor al als de grote talenten voor de '6" positie. Daarnaast wordt Ajax' altijd genoemd als mogelijke bestemming voor elk talent. Zaakwaarnemers en clubs gebruiken Ajax om de waarde/ transfersom te verhogen.

23 juli 2020 om 10:14

Gravenberch vind ik meer geschikt om iets meer vooruitgeschoven te spelen en volgens mij vindt hij dat zelf ook.

23 juli 2020 om 11:32

@JaxRosenberg spelen met dubbele 6. Gravenbech zal op LCM blijven en dan deze aankoop naast hem. Wat ik las, is dat Eifting wegwil. Kubus/Marin gaan strijden voor aanvallende middenvelder verwacht ik. Zal me ook niet verbazen als Marin verkocht wordt. Staat in Italië goed voor

23 juli 2020 om 12:02

En Donny dan? Die is nog steeds niet weg. Die zal sowieso de nummer 10 worden als hij blijft.

23 juli 2020 om 12:15

Ik had het idee dat de middenveld bezetting misschien wat anders zou zijn, maar met een dubbele 6 kan het wel. Dan moet dit wel echt een 'breker' zijn, maar dat lijkt wel goed te zitten dan. Als Donny blijft, is het beter dan Marin vertrekt inderdaad.

23 juli 2020 om 12:35

@ajax1812 stom van me!! die was ik helemaal vergeten! vd Beek gaat sws basis. Eifting en Ekkelenkamp gaan denk ik (tijdelijk) de club verlaten. Martinez naar achteren. Alavarez ook RCV strijden. Wordt wel strijden op het middenveld met de nieuwe aankopen. Wat een luxe!

Leuk om te zien dat vooral supporters van andere clubs zich zorgen maken over de identiteit van Ajax. Reuze begaan zijn jullie jongens, zie je niet vaak in het voetbal zoveel compassie vanuit andere clubs!

23 juli 2020 om 14:04

En toch maar liefst 20 Nederlanders hebben in de selectie. Oh oh wat is het erg gesteld met de identiteit haha

Voor de mensen die het hier hebben over het verliezen van de Ajax-identiteit met al die vreemde nationaliteiten; wat een onzin! En voor de duidelijkheid, ik ben zelf een echte Feyenoorder. Maar dat Ajax haar identiteit verliest is echt complete onzin. Heb de selecties van nu en 20 jaar geleden naast elkaar gelegd en kom tot het volgende:
Selectie Ajax seizoen 2019-20: 34 spelers
Buitenlandse spelers: 16 (Ziyech, Dest, Mazraoui en Labyad heb ik zelfs meegerekend!).
Varela, El Maach, Kotarski, Onana, Alvarez, Dest, Mazraoui, Tagliafico, Labyad, Marin, Martinez, Danilo, Ziyech, Neres, Tadic, Traore
Ajax seizoen 2000: 27 spelers
Buitenlandse spelers: 14
Lobont, Bergdolmo, Chivu, C. Kanu, O’Brien, Pasanen, Daniel Cruz, Galasek, Quansah, Yakubu, Arveladze, Ikedia, Machlas, Wanberto.

Verhouding NL/Buitenland in %
2020: 16/34 = 47% (zonder Ziyech, Dest etc zelfs 35%
2000: 14/27 = 51%

23 juli 2020 om 11:35

@Sjempjes Mooi dat je uitgezocht hebt! Ik kan je helaas maar 1 like geven. Trouwens El Maach had jd ook in lijstje met Ziyech, Dest etc kunnen zetten. Is gewoon NL met ander afkomst. Maar opgegroeid hier

Mooi! Ik ben wel fan van de Zuid Amerika tour die Ajax is ingeslagen. Neres, Tagli en Martinez waren een schot in de roos. Ik denk Antony ook. Daarnaast zie je dat Ajax zo’n Richarlison en Reinier wilde en vooral Richarlison is een topper. Ik denk zelf dat Alvarez ook nog wel boven komt drijven. Ook van een Lainez die erg dicht bij overgang naar Ajax was, zie je dat hij de kwaliteiten zeker heeft. En laatst wilde Ajax ook Palacios maar die koos helaas voor Leverkusen. Hij gaat ook een grote worden. PSV heeft haar duurste verkoop in Lozano (waarin Ajax ook verregaande interesse had voordat hij naar PSV ging) en Feyenoord duurste verkoop aller tijden word Senesi. Dus wat mij betreft gaat Ajax lekker verder op de Mexico/Brazilië/Argentinië tour.

Dit zijn berichten die in elk land verschijnen, maar dan met een andere club naam erbij.
"Verschenen op de radar bij Barca", "natuurlijk wil ik graag bij Barça voetballen" en zo nog een handvol clubs uiteraard.

23 juli 2020 om 11:11

Dat zal, maar als zijn bondscoach het bevestigd zal er wel iets van waarheid inzitten.

Als ze nou toch bezig zijn in Argentinië. Dan zou ik persoonlijk Almada en Almendra halen van Velez Sarsfield en Boca Juniors zijn veel grotere talenten waar Ajax flink op kan cashen bij een vervolgstap van deze spelers.

Het wringt wel een beetje dat Ajax met steun van het UWV en dat het salaris van de speler. De ene naar de andere dure aankoop gaat doen maar goed.

23 juli 2020 om 12:36

spuit11. Dit is zovaak herhaald. Ja lekker he! De belastingbetalers financieren aankopen zoals Kubus! Nice!! Dank je, dankzij jouw bijdrage mede mogelijk gemaakt dat we meer groeien.

23 juli 2020 om 14:06

Sinds wanneer krijgt Ajax steun van het UWV? Wel creatief van je gevonden hoor deze reactie

23 juli 2020 om 16:56

Nog bedankt he Psvnec! Ajax had het niet nodig eigenlijk maar top dat je wat hebt gegeven. Ik ben benieuwd of je dit ook gaat zeggen als Psv een aankoop gaat doen dit jaar. Maar gelukkig kun je dan in ieder geval lekker naar Ajax wijzen

Als ik de verhalen op verschillende fora mag geloven is deze Vera niet een serieuze optie voor Ajax. Hij staat op een lijstje, maar zeker niet bovenaan. In de wandelgangen wordt er vooral gesproken over dat Ajax een speler met ervaring wilt halen voor op het middenveld aangezien ze in elke linie een leider willen hebben. Hojbjerg was een optie, maar deze bleek te duur en had zelf geen trek in Nederland. Klaassen stond ook in de belangstelling maar heeft gister aangegeven liever bij Werder te blijven (waar ik op zich wel blij mee ben). Ik ben dus benieuwd naar waar Ajax nu mee op de proppen gaat komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren