Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax ontvangt na vertrek Ziyech nieuw bod van 25 miljoen van Chelsea’

Laatste update:

De interesse van Chelsea in Nicolás Tagliafico blijft onverminderd groot. Volgens Mundo Deportivo heeft de Londense club een eerste bod van omgerekend 25 miljoen euro neergelegd bij Ajax voor de Argentijnse linksback. De 27-jarige vleugelverdediger, met een contract tot medio 2022 in Amsterdam, staat al langer op het wensenlijstje van manager Frank Lampard.

Volgens bovengenoemd medium is naast Chelsea ook Atlético Madrid in de markt voor Tagliafico, al hebben de Spanjaarden nog geen officieel bod uitgebracht op de linksback. Manchester City is eveneens in verband gebracht met de flankspeler, al lijkt de interesse vanuit het Etihad Stadium minder concreet te zijn. Tagliafico heeft zelf recentelijk nog aangegeven klaar te zijn voor een nieuwe uitdaging in een grote Europese competitie.

'Hij heeft een moeilijke tijd achter de rug, maar dit jaar wordt hij de sensatie bij Ajax'

Lampard zoekt al enige tijd naar een geschikte kandidaat voor de linksbackpositie bij Chelsea. Verschillende Engelse media melden dat intern de verwachting leeft dat Marcos Alonso en Emerson Palmieri deze zomer vertrekken bij de bekerfinalist. Ben Chilwell, tevens genoemd bij Manchester United, lijkt te duur te zijn voor the Blues. Leicester City vraagt naar verluidt minstens 67 miljoen euro voor de begeerde Engelsman, waardoor de aandacht nu volop uitgaat naar Tagliafico.

Chelsea deed eerder dit jaar al zaken met Ajax, dat spelmaker Hakim Ziyech voor veertig miljoen euro richting Stamford Bridge zag vertrekken. Door bonussen kan dat bedrag nog oplopen tot maximaal 44 miljoen euro. Daarnaast is André Onana herhaaldelijk genoemd als mogelijke aanwinst van Chelsea. Lampard is ontevreden over Kepa en naast de sluitpost van Ajax is naar verluidt ook Barcelona-keeper Marc-André ter Stegen in beeld bij de Engelse keuzeheer.

Chelsea is een ideale volgende stap voor Nicolás Tagliafico

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Who's next? Straks Onana en Donny ook nog zeker...

22 juli 2020 om 13:20

Dat zit er best wel in ja. Maar dat was wel te verwachten. Verwacht ook nog wel dat Veltman en Neres mogelijk ook nog verkocht zullen gaan worden mits voor de juiste bedragen. Met Martinez, Kudus en Antony heeft Ajax hopelijk goede vervangers gehaald voor de vertrekkende spelers. Cillessen dan proberen te halen als vervanger van Onana en dan maar afwachten hoe het ervoor staat. Ajax pakt hiermee wel even plus minus 70 miljoen met de verkoop van 2 spelers aan Chelsea.

22 juli 2020 om 13:33

Cillessen bakt er helemaal niets meer van, hou op zeg. Die gaan we toch niet terughalen als vervanger van Onana. Dan kan je net zo goed Steek of Scherpen laten keepen.

22 juli 2020 om 13:38

Dat zegt hij toch helemaal niet? Hij hoopt dat het goede vervangers zijn.

22 juli 2020 om 13:39

Jij ziet liever een keeper die jaren op de bank heeft gezeten en geen wedstrijd gekeept heeft dan de eerste keeper van het Nederlands elftal? Lachwekkend.

22 juli 2020 om 13:49

Dan kunnen ze beter van Crombrugge halen, zal misschien iets duurder zijn maar ik schat hem wel een stuk hoger in.

22 juli 2020 om 13:55

En op basis van wat dan schat je hem hoger in dan Cillessen?

22 juli 2020 om 13:57

Cillissen is een zwaar overschatte b keeper. De man mist zelfvertrouwen, uitstraling, en pure kwaliteit. Heeft zich na beginperiode Ajax nooit meer doorontwikkeld. Avontuur Spanje heeft m alleen maar slechter gemaakt. Veel bankzitterij, en afgelopen seizoen Valencia liet zien dat je niet op hem een team kunt formeren

22 juli 2020 om 14:02

Hij heeft al meerdere ijzersterke seizoenen achter de rug in België, Goede reflexen en meevoetballend is hij ook vrij sterk. Hij heeft ook al meerdere keren punten gepakt in dit zware seizoen voor Anderlecht. Cillessen is een beetje mwa, kan er mee door maar ik vind hem niet echt ergens in uitblinken.

22 juli 2020 om 14:06

Afgezien van het meevoetballende gedeelte zie ik weinig meerwaarde ten opzichte van Cillessen wat betreft deze Belgische keeper.

22 juli 2020 om 14:08

En zou die door weer wekelijks bij Ajax te gaan spelen niet gewoon het vertrouwen weer terug kunnen krijgen denk je? Het is niet voor niets dat hij van Ajax naar Barcelona kon en daarna naar Valencia. Dat gebeurt niet als je er helemaal niks van kan. Natuurlijk is het geen wereldtopper, maar ik denk dat het voor Ajax gewoon een goede keeper kan zijn.

22 juli 2020 om 14:11

Flamenco, Ajax kan betere keepers die minder salaris kosten, en omdat ze jonger zijn meer restwaarde overhouden . Ik zie de toegevoegde waarde van Jasper niet. Eerder subtop eredivisie, maar voor hun onbetaalbaar natuurlijk

22 juli 2020 om 14:16

Cillessen is gewoon een topkeeper voor de eredivisie. Denk dat Jasper zich hier ook meer thuis voelt dan in Spanje. Sommige spelers renderen beter in de eredivisie dan in het buitenland en denk ook zeker dat Cillessen ook zo'n speler/keeper kan zijn.

22 juli 2020 om 14:23

Met Nico gaat dan de laatste echt sterke verdediger weg. Blind is okay, maar er moet wel iemand naast die het gebrek aan snelheid en lengte kan aanvullen en op dit moment acht ik niemand daartoe in staat. Op de vleugels is Nico de enige die echt een rots in de branding is en ook kan creeren. En als Onana dan ook nog weggaat is het helemaal een probleem.

22 juli 2020 om 14:24

Ik denk niet dat Bizot en Unnerstall veel slechter zijn dan Cillessen, behalve dat Unnerstall voetballend weinig voorstelt.

22 juli 2020 om 14:31

Tvl11, exact. En die mythe van de meevoetballende keeper moet ook maar eens de prullenbak in. Alsof de oblaks, buffons, casillassen er geen reet van kunnen. Dit soort onzin hoor je alleen bij Ajax, Barcelona en de clubs waar pep coach is

22 juli 2020 om 14:44

Nico is een waardevolle back zowel aanvallend als verdedigend, maar soms verloor hij ook volledig het hoofd en leek hij op tilt te gaan. Met Martinez, Blind, Alvarez, Dest, Maz, Schuurs en de jongens uit de jeugd heb je al behoorlijk wat opties. Veltman zal ook nog wel vertrekken.

22 juli 2020 om 14:51

Laat Bizot eerst nog maar 1 seizoen bewijzen dat hij een topkeeper is en dat het niet bij one year fly blijft. Unnerstall vind ik helemaal niks eerlijk gezegd. Meer een keeper voor de subtop. Vitesse is wel wat voor Unnerstall.

22 juli 2020 om 15:52

Je hebt gezien wat de verkoop van de Ligt en de Jong deed met het elftal. Het werd er niet beter op en natuurlijk waren dat exceptionele spelers, maar blij zijn met de miljoenen terwijl er weer goede spelers vertrekken zou ik niet zijn als supporter. En je hebt het toch echt weer over 2 pareltjes die dan weg zijn. Als Onana ook nog weggaat dan zal Ajax weer helemaal opnieuw moeten beginnen. In de Eredivisie kan dat wel, maar in de CL houd ik mijn hart vast. Geen idee of er goede vervangers zijn aangetrokken, vooral jonge talentvolle spelers en dan mis je toch echt weer de ervaring. Ajax zit in een spagaat en het zal voor hun heel moeilijk worden om binnen een mum van tijd weer zo'n prachtig elftal te formeren met spelers zoals Zyech, de Ligt, de Jong, Onana en Taglifico.

22 juli 2020 om 23:34

Daat zit er dik in maar daar krijgen we ieder jaa4 mee te maken en dat heeft geen windeieren opgeleverd.

Die zijn we kwijt, maar dat was te verwachten. Gelukkig hebben we zijn vervanger Martinez al in de selectie

22 juli 2020 om 13:11

Maar dan moet er wel echt een goeie 6 komen ipv Martinez.

22 juli 2020 om 13:13

Klopt, daar wilde ze dus die hojberg voor hebben, maar dat gaat hem niet worden

22 juli 2020 om 13:18

En nu de vage geruchten dat ze de 20-jarige Argentijn Fausto Vera op de korrel hebben voor op 6. Alleen nog maar vage berichtgeving, dus hoe serieus het is weet ik niet. Is een speler van Argentinos Juniors en jeugdimternational.

22 juli 2020 om 13:29

Ik zag die geruchten de afgelopen dagen inderdaad ook al voorbijkomen. Ik ken die Vera niet echt, maar ik heb wel het een en ander over hem opgezocht en heeft tot dusver pas 14 wedstrijden (17 in totaal) gespeeld in het eerste elftal van Argentinos Juniors (allemaal dit seizoen) en is wel echt een bijtertje op het middenveld. Pakt wel veel gele kaarten, want had er dit zijn in de 14 competitiewedstrijden die hij speelde, 5 gele kaarten gepakt. Maar hij heeft nog maar een contract tot volgend jaar zomer en hij moet schijnbaar rond de 9 miljoen gaan kosten. Zoals ik in mijn reactie hieronder al aangaf: ik zie in Martinez eigenlijk geen back en hij moet in mijn ogen juist in het as van de veld spelen, en niet op de zijkant. Maar toch denk ik dat Martinez op linksback terecht zal komen en nu Tagliafico waarschijnlijk verkocht wordt, kan je dat geld wel investeren in een goede nummer 6 als Martinez op linksback komt te staan. Dat kan dan misschien deze Vera worden. Zie opstelling: bij Onana weet ik niet zeker of hij zal vertrekken en als hij gewoon blijft, dan neemt hij natuurlijk de plek van van Crombrugge over en dan is van Crombrugge natuurlijk ook niet nodig. Van van de Beek verwacht ik eigenlijk dat hij gewoon bij Ajax zal blijven. En voor Antony is er veel geld betaald, maar ik denk dat hij gewoon rustig gebracht zal worden net zoals bij Neres het geval was.

v.Crombrugge
Mazraoui
Veltman
Blind
Martinez
van de Beek
Vera
Neres
Kudus
Promes
Tadic
22 juli 2020 om 17:59

@amsterdude Lol dat is grappig, die F. Vera heb ik al gekocht met FM. Die is op FM wel echt een potentiã«le topper.

22 juli 2020 om 13:11

Ik weet het nog niet hoor. In elk geval bij Engelse transfers neem ik bronnen als Mundo Deportivo met een korreltje zout. Pas als je Sky journalisten, BBC etc erover hoort dan kan je vrijwel zeker zijn dat er wat speelt.

22 juli 2020 om 13:22

Klopt, maar the Guardian berichtte er eerder ook al over en dat is een vrij betrouwbare bron vergeleken met alle andere tabloids.

22 juli 2020 om 13:29

Ik zou het toejuichen hoor, van wat ik van Tagliafico heb gezien is hij in elk geval verdedigend 5 keer de speler die Alonso ooit zal zijn. Maar volgens al deze media staan Ter Stegen, Oblak, Areola, Onana, Pope en Henderson allemaal netjes in de rij om bij Chelsea onder de lat te kunnen gaan staan. Tot zo ver neem ik alleen het Havertz verhaal serieus, maar als dit zou kloppen dan hoor je mij niet klagen

22 juli 2020 om 13:31

De Guardian is zelfs helemaal geen tabloid, die kun je beter vergelijken met de volkskant of zo.

22 juli 2020 om 13:36

@John Terry; ik moet het ook nog maar zien. Maar Chelsea lijk me een fantastische club voor Nico en wederzijds. Maar eerst zien, dan geloven. Ik neem deze bron nauwelijks serieus.

22 juli 2020 om 13:27

Heeft Martinez uberhaupt al op de LB positie gespeeld bij Ajax? Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.. anders kan je wellicht een nieuwe LB zoeken ipv 6

22 juli 2020 om 13:31

Voorbereiding afgelopen seizoen volgensmij wel. Werd ook aangekondigd als linksback bij overkomst. Met Blind, Dest en in theorie ook Mazraoui zijn er nog paar opties maar ideaal is het niet.

22 juli 2020 om 14:05

Nee hij stond direct CV. We hebben simpelweg geen linksback en dat gaan we enorm hard voelen. De meeste wedstrijden die verloren werder de afgelopen paar jaar ontbrak Nico in de selectie dacht ik. Zonder meer de grote waterdrager van afgelopen jaren. Heel benieuwd hoe Ten Hag het neer gaat zetten.

22 juli 2020 om 14:52

@jesaja, persoonlijk hoop ik dat ze Familia Castillo in de deal kunnen betrekken om deze de andere kant op te laten komen. Dan is Martinez gewoon een nummer 6 en reserve linksback. Dat lijkt me een betere oplossing voor iedereen. Aangezien ik in Martinez niet de drive/voetballend vermogen naar voren zie hebben.

22 juli 2020 om 15:13

Zou ook een hele mooie zijn! Alleen moet dat niet teveel ten koste gaan van het bedrag dat betaald gaat worden

22 juli 2020 om 15:29

@jesaja, JFC mocht voor 6 miljoen overgenomen worden. Aangezien het in dit geval meer gesloten beurzen geld kan zijn wat voor Chelsea ook positief is kunnen we praten over bijvoorbeeld 20 miljoen + Jfc. Dan hebben beiden clubs en beiden spelers een hele mooie deal.

22 juli 2020 om 15:42

Ik meen dat het overnamebedrag voor JFC 1,5 miljoen was? Of was dat misschien zijn huursom? Dat vind ik overigens wel een hele hoge huursom voor een speler van Jong Ajax.

Aan Marc om de som nog wat op te stuwen. 28-30 miljoen, met wat mogelijke bonussen lijkt me prima.

22 juli 2020 om 13:26

Een doorverkooppercentage lijkt mij ook wel handig. Bij doorverkoop van 50-60 miljoen pakt Ajax dan ook nog 5 a 6 miljoen mee.

22 juli 2020 om 13:58

Eerder dat dan een 2 a 3 miljoen extra. Je wil de deal ook niet verliezen, secundaire voorwaarden zijn dan ideaal

22 juli 2020 om 13:58

Eerder dat dan een 2 a 3 miljoen extra. Je wil de deal ook niet verliezen, secundaire voorwaarden zijn dan ideaal

22 juli 2020 om 14:12

De deal niet verliezen... boeiend.ik lees nu al dat men Ziyech te goedkoop vond, dan mogen ze het nu iets harder spelen. Hij vertrekt toch sowieso, is het niet naar Chelsea dan is er wel een andere club.

22 juli 2020 om 14:45

Doorverkoop percentages zijn leuk bij jonge spelers. Tagliafico wordt 28 in augustus. Die gaat echt hierna niet nog een transfer maken van 60 miljoen.

22 juli 2020 om 15:13

London, is ook zo, geef je gelijk. Maar 10% van 10 miljoen is 1mln, dus je hoeft niet hard op de transferwaarde te onderhandelen om een miljoentje meer

22 juli 2020 om 17:00

Ik vraag me alleen af of Nico daarna ooit nog verkocht gaat worden voor zo’n bedrag. Gezien zijn leeftijd. Wordt binnenkort 28 volgens mij.

22 juli 2020 om 14:43

Het schijnt dat onderling 25 miljoen afgesproken is (tussen ajax en speler) dan zou het vreemd zijn dat er meer uit komt.

22 juli 2020 om 15:02

Toch niet als er meerdere clubs dat bedrag willen betalen en Nico wel naar beide clubs zou willen. Dan lijkt hij me toch echt voor de hoogste bieder. Buiten dat lees ik hieronder dat hij ook nog een percentage krijgt als het meer gaat worden. Zo vreemd is dat dus niet

22 juli 2020 om 15:15

@janssen,er is naar verluid 25 miljoen afgesproken en dat Nicolas meedeelt in de bedragen die daar boven uit komen. Waardoor het voor zowel Ajax als Nicolas zelf een wens is om zo een hoog mogelijke transfersom er uit te slepen.

22 juli 2020 om 16:49

Als ik Nico was zou ik aftikken op 25 en meer salaris vragen

22 juli 2020 om 16:59

Daar had ik geen weet van. Ik wist enkel dat Ajax zich niet als een stugge onderhandelingspartner zou gaan opstellen wanneer er een grote club voor Nico aan zou kloppen. Dit in ruil voor een extra jaar.

35 miljoen vind ik een mooi bedrag voor deze geweldige linksback. Ook de enige speler wat mij betreft die 100% mag vertrekken, Vervanger halen is niet nodig, Martinez linksback en nog een 6 halen en je selectie is compleet. Al zal je dan wel weer een seizoen met Blind en Veltman/Alvarez gaan spelen. Tuurlijk kan je het niet verkopen aan de buitenwereld om nu weer een centrale verdediger te gaan halen, maar eigenlijk is een duo Blind-Veltman/Alvarez gewoon veel te zwak voor CL niveau

22 juli 2020 om 13:19

Veltman heeft het vorig seizoen prima gedaan

22 juli 2020 om 13:25

@pedrovaquez ik snap niet echt hoe mensen daarbij komen. hij heeft je 5 punten gekost in de CL en daarnaast goals weg gegeven tegen Willem II, Telstar en FC Groningen. 5 totaal onnodig weg geven goals in slechts een seizoenshelft tijd dat doen niet veel verdedigers hem na want dat is echt een bizar hoog aantal. ik zou als ik Ajax was ook een betere RCV halen als wat ze nu hebben lopen, tenzij je de ambitie om te overwinteren in de CL hebt opgegeven. tegen Lille werd het centrum van Ajax ook nog eens aan alle kanten voorbij gelopen. Blind en Veltman is teveel van hetzelfde. beiden geen lengte, beiden niet snel, beiden niet niet wendbaar en beiden fysiek niet heel sterk. dat werkt gewoon niet op internationaal niveau. je moet een complementair duo hebben dus er moet er een bij met lengte, wendbaarheid en snelheid. of je moet Schuurs een kans geven want die heeft dat wel, maar of die er al klaar voor is weet ik niet

22 juli 2020 om 13:39

@Japie_Krekel; over Veltman eens, maar ik zie Alvarez wel vlammen van dit seizoen. Als die mentaal op goed niveau zit, dan wil ik nog wel zien of Alvarez er niks van ken zoals velen hier zeggen.

22 juli 2020 om 13:41

Dat doen meer dan genoeg verdedigers hem na. Alleen zie jij dat niet, omdat je haat voor Veltman ontzettend groot is.

22 juli 2020 om 13:42

@janter ik heb zelf meer vertrouwen in Schuurs wat ik een groter talent vind als Alvarez maar wie weet gaat Alvarez het laten zien. ik vond hem afgelopen seizoen teleurstellend maar nu moet hij wel gewend zijn aan Nederland dus ik ben benieuwd wat hij gaat laten zien. dan moet hij echter wel een kans krijgen van Ten Hag want die lijkt toch een voorkeur te hebben voor het duo Blind-Veltman

22 juli 2020 om 13:44

@NL-Modric geef mij eens een lijstje dan van een paar verdedigers die afgelopen seizoen 5 onnodige tegengoals weg hebben gegeven in 1 seizoenshelft. ik kijk toch met grote regelmaat naar de Eredivisie en de top 5 competities en ik heb er niet een zien lopen die hem dat nadoet bij een topclub dus ik ben benieuwd wie jij dan wel hebt gezien die hem dat hebben nagedaan

22 juli 2020 om 13:47

@Japie_Krekel; ja en Veltman hoeft van mij echt niet meer. Doet het verdienstelijk, maar dat is het ook. Hij is gewoon niet betrouwbaar als het gaat om Europees niveau. Heb bij hem altijd het gevoel dat de wind de andere kant op moet staan en dat ie dan goed loopt te ballen.

22 juli 2020 om 13:59

@janter zijn probleen zijn die bizarre momenten van hem altijd maar misschien is dat de druk die te hoog wordt. Dan staat hij voor zijn maatstaven prima te verdedigen en dan maakt hij opeens weer een fout die je bij de F-pupillen nog niet ziet waaruit een tegengoal valt en dat is al heel zijn carriere zo dat hij die fouten structureel maakt

22 juli 2020 om 14:00

Veltman is een wonder, hoe hij zich al die jaren basisspeler heeft kunnen spelen, dat riekt bijna naar nepotisme. Hij komt te kort voor het Ajax niveau, bovendien erg onbetrouwbaar in cruciale wedstrijden. Ontelbare overtredingen en kaarten gepakt. Nee echt een mysterie dat ie altijd bij Ajax heeft gezeten

22 juli 2020 om 14:10

Ik snap het ook niet. Misschien dat hij meer krediet heeft als eigen jeugdproduct en clubman, wat hij is geworden omdat er nooit een grotere club als Ajax voor hem is gekomen. Het is een ervaren kracht die nog steeds de fouten van een jeugdig talent maakt

22 juli 2020 om 14:46

Hoi Japie, ik hoop dat je een keer een inhoudelijke reactie terug kunt plaatsen: je zegt dat Veltman punten kost en komt met het voorbeeld van Telstar..

Veltman kwam er tegen Telstar in bij een 4-2 stand.. de 4-3 die vervolgens gemaakt wordt heeft hij letterlijk niks mee te maken.. het is juist de Schuurs die jij noemt die er wel bij betrokken is..

Waarom zet jij je mening kracht bij met onwaarheden? Ook de rode kaart tegen Chelsea was in mijn ogen gewoon flauwekul.. tel je dat als 2 punten dankzij Veltman? Waar haal je de andere 3 punten vandaan? Je andere voorbeelden ga ik niet eens meer na, je bent ongeloofwaardig

22 juli 2020 om 14:56

@japie_krekel, of er zijn gewoon heel veel coaches beschikbaar die wel zien in Veltman wat jij weigert te zien. Namelijk de statistieken die onderstrepen dat je fout zit in je stelling en gevoel. Frank de Boer, Peter Bosz, Erik Ten Ha, Louis van Gaal, Guus Hiddink, Dick Advocaat en Ronald Koeman zijn allemaal trainer geweest van Veltman bij Ajax of NL elftal. Kunnen we concluderen dat deze trainers meer inzicht hebben dan jij? En kunnen we ook concluderen dat statistieken burea's zoals Opta gewoon feitelijk aan kunnen tonen dat je het bij het verkeerde einde hebt?

22 juli 2020 om 15:01

@bochherief, het is ook een mysterie dat volgens statistieken en feiten volgens bureau's zoals Opta Veltman de beste RCV van de eredivisie is. En dat volgens hetzelfde bureau in het CL seizoen dat Veltman over twee wedstrijden tegen Juventus 2x man off the match was. Het is ook een mysterie dat zowel Louis van Gaal, Ronald Koeman, Dick Advocaat, Guus Hiddink, Erik Ten Hag, Peter Bosz en Frank de Boer allemaal een beroep deden op Veltman in de afgelopen 8 jaar tijd. Toch een lijstje met redelijk succesvolle trainers?kunnen we concluderen dat op basis van echt succesvolle trainers, feiten en statistieken, dat het eigenlijk helemaal niet zo een wonder is? Dat het meer wonderbaarlijk is dat mensen schijnbaar zo blind zijn voor Veltman dat ze niet de waarheid kunnen/willen zien?

22 juli 2020 om 15:02

@feelingood wel goed lezen! ik heb gezegd dat Veltman onnodige tegengoals heeft weg gegeven tegen Telstar, Willem II en FC Groningen en dat hij Ajax 5 punten heeft gekost in de CL. die totaal onnodige tackle in de eerste helft tegen Chelsea waaruit Chelsea een penalty krijgt met tegengoal als gevolg in een wedstrijd die uiteindelijk in 4-4 eindigt. 1 goal teveel tegen gekregen dus om de volledige 3 punten te pakken. de andere 3 punten waren in de wedstrijd tegen Valencia waar hij liep te slapen bij een buitenspelval, een fout waardoor Ajax de CL uitvloog waar ze aan een gelijkspel genoeg hadden gehad voor de overwintering

22 juli 2020 om 15:08

@D-Bergkamp dus jij gaat nu beweren dat Ajax niet gewoon was doorgegaan tegen Valencia als Veltman niet liep te slapen bij die buitenspelval? dat is alleen mijn gevoel dat hij daar een cruciale fout maakte? die fout kost je gewoon overwintering in de CL en een hele hoop miljoenen en dan tel ik die onnodige tackle die hij tegen Chelsea weg gaf met 2 verliespunten als gevolg niet eens mee. de voorronde CL tegen Rapid Wien waarin hij twee keer de fout inging en Ajax de uitschakeling kostte en zo kan ik nog een hele waslijst aan dat soort cruciale fouten maken. ik geloof niet dat de trainers meer inzicht hebben in dit geval. als Veltman dan echt van die geweldige statistieken heeft dan zouden alle coaches in de Europese top en subtop zitten te slapen of er geen verstand van hebben door hem niet te halen en daar geloof ik niks van. die zien ook dat hij grossiert in cruciale fouten en dachten waarschijnlijk laat maar zitten want anders hadden die allang voor hem aangeklopt in die 9 jaar tijd dat hij bij Ajax speelt. in Oranje zit hij erbij bij gebrek aan beter net als zo een Strootman die al jaren niks laat zien en er nog steeds bij zit en bij Ajax werd Mazraoui niet zomaar omgeturnd tot rechtsback en kregen De Ligt en Sanchez de voorkeur in het centrum. nu speelt hij weer bij gebrek aan een betere optie achterin maar dat zegt imo meer over het aankoopbeleid afgelopen jaar dan over de kwaliteiten van Veltman

22 juli 2020 om 15:09

@japiezoek het filmpje van Opta maar eens op (staat op youtube) en is ook hier op VZ wel eens gepost over Veltman. Een diepgaand interview tussen Justus Dingemanse (vz) en Joris van der Ban (opta). Verder is er een diepgaang interview van Voetbal international geschreven door Pieter Zwart gebaseerd op data van Opta Sports.en dan hierbij een quote van Opta zelf om de discussie gelijk af te sluiten en te laten zien dat je foutief zit:"dat berekende Opta. "ajax krijgt, sinds het basisdebuut van Joã«l Veltman in de Eredivisie, gemiddeld gezien minder doelpunten per duel tegen met Veltman in de basis dan zonder (0,7 om 1,0) en heeft ook een hoger winstpercentage wanneer de verdediger aan de aftrap staat (70 om 66)", berekende het sportdatabureau." @japie, je mening gaat in tegen de grootste coaches van het Nederlandse voetbal. je mening gaat in tegen alle bekende statistieken en feiten die er zijn. Wil je nu aub eens op houden met je eigen mening als een waarheid verkondigen? Je zit hier fout en ik heb het zojuist aan je bewezen op basis van meerdere onderzoeken en meerdere succesvolle trainers die jou tegendeel bewijzen.

22 juli 2020 om 15:15

Bergkamp, je punt is gemaakt en onderken ik, er is echter 1 punt dat je niet ziet in deze stats en dat is de kostbaarheid van de fout. Worden de fouten gemaakt zonder of met consequenties . En dat is nou juist mijn kritiek op veltman

22 juli 2020 om 15:25

@bochherief, als je alleen maar ziet wat je wilt zien zal je inderdaad concluderen dat Veltman geen goede speler is. Als je even terug denkt aan de twee wedstrijden tegen bijvoorbeeld Juventus was Mathijs de Ligt 2x de zwakste man op het veld, alleen scoort deze een geweldige goal en word hij geroemd. De rots in de branding die wedstrijden (kijk maar terug) was Joel Veltman. Als je de wedstrijden tegen Bayern Munchen terug gaat kijken zul je ook zien dat De Ligt door Lewandowski meerdere malen compleet zoek gelopen word. Maakt dat van de Ligt een slechte verdediger? Nee dat maakt het niet, want de Ligt doet ook enorm veel goed.en dat is bij Veltman ook zo, ja hij maakt wel eens een foutje. Maar is het je niet opgevallen dat toen Veltman geblesseerd raakte dit jaar Ajax continue doelpunten om te oren kreeg en verdedigend zwak stond? De manier waarop Veltman verdediger (anticiperen ipv reageren) is risicovol. Als het mis gaat dan levert dat een grote fout op. Het voordeel er van is dat wanneer het werkt je de bal op de helft van de tegenstander af pakt en continu druk kan blijven zetten. Deze manier van verdedigen zie je niet, tenzij je er heel erg op let. En zo heeft o.a. Peter Bosz dit ook al eens uitgelegd samen met video beelden tov Kenny Tete.de fouten die Veltman maakt zijn drastisch en kostbaar, tegelijkertijd is zijn manier van vooruit verdedigen, anticiperen, leiding geven veel waardevoller dan die kostbare fout.

22 juli 2020 om 15:33

Bergkamp, de wedstrijd tegen juve was hij inderdaad geweldig, zijn we over eens. Maar zoals japie hierboven aangeeft, ik heb veltman ook Europees zien schutteren in de campagnes van Peter bosz en d e boer. Vraag me niet welke wedstrijden, heb ze niet paraat. Maar dat kostte punten en dat zie je niet terug in die stats

22 juli 2020 om 15:37

Ik vind die fouten van Veltman echt kostbaarder. Dit komt bij mij over als: oh als je 5 wedstrijden goed speelt en de 6e match maakt ie een omhaal in eigen doel dan is ie alsnog geweldig? Ja dagg... zo werkt het niet, niet bij mij althans. Daarbij opgeteld maakte hij ook een gigantische fout door een zeer onnodige overtreding op Willian te maken waar die gele kaart uit komt. Uiteindelijk mede door dat kreeg die wel rood, ook al zie ik het als een fout van de scheids.

22 juli 2020 om 15:38

@Boxhherief, zie het eens andersom, als Veltman geen wereld partij speelde tegen Juventus en daarmee meerdere malen de Ligt redde. Had je dan nu de Ligt een slechte verdediger genoemd?

22 juli 2020 om 15:40

@Janter, dus Mathijs de Ligt is geen goede verdediger omdat hij dit seizoen al 4x een penalty heeft veroorzaakt en meerdere malen hands heeft gemaakt? Of wegen de goede wedstrijden op tegen de slechte wedstrijden?

22 juli 2020 om 15:46

@D-Bergkamp indirect zegt Opta hier dan dat Veltman een betere verdediger is als De Ligt en Sanchez en dat kan ik echt niet serieus nemen. hoezo speelt De Ligt dan bij Juventus, Sanchez bij de Spurs en Veltman al 9 jaar bij Ajax? ik heb dat artikel met Pieter Zwart gezien maar die heeft nergens de cruciale fouten die invloed hebben op de uitslag benoemd en dan krijg je al snel een vertekend beeld. de term het Veltmannetje is natuurlijk ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Veltman zijn kenmerk is het maken van cruciale fouten die vaak meteen terug te zien zijn op het scorebord. ik neem die stats pas serieus als dit aspect er ook in wordt meegenomen. welke fouten werden er gemaakt door hem en wat voor invloed hadden ze op het eindresultaat

22 juli 2020 om 15:47

@D-Bergkamp, nee want bij De Ligt was het een periode van twee maanden waarin het minder ging waar Veltman al 9 jaar lang een periode van cruciale fouten heeft. de wereldpartij tegen Juve van Veltman vind ik ook enigszins overdreven. hij had geen directe tegenstander dus het werd hem ook niet moeilijk gemaakt, mede omdat Juve vrij laf speelde. toen Allegri eindelijk wat ballen toonde en een vleugelaanvaller in de vorm van Douglas Costa erin gooide werd de trage en weinig wendbare Veltman meteen aan alle kanten voorbij gelopen

22 juli 2020 om 15:50

@Japie, ik geef het op. Blijf in je eigen waan leven ipv een keer te zeggen: ik zit fout. Alle cijfers, statistieke, feiten en trainers gaan tegen je in maar jij weet het beter. Veel geluk.

22 juli 2020 om 15:56

@D-Bergkamp waar zijn die Opta statistieken van de impact van zijn fouten dan? laat mij dan zien waar Opta die cruciale fouten benoemd. dus de tegengoals die hij heeft ingeleid die van invloed waren op het eindresultaat. als je me dat lijstje van die statistieken laat zien dan ben ik benieuwd of ik het echt zo fout zie. van Karius kan ik misschien ook een mooi lijstje van reddingen samenstellen waardoor zijn statistieken verbluffend zijn als ik zijn blunders en de impact op de wedstrijd daarvan niet benoem, maar dat zijn dingen die je niet kan weglaten als je een juiste beoordeling van een speler wil hebben. jij gaat zelf ook tegen de kennis van trainers in want als Veltman echt zo geweldig is waarom is er dan nog nooit een coach van een grote club uit het buitenland concreet voor hem geworden dan? die gasten scouten wekelijks in de Eredivisie en dan zouden ze de beste verdediger al 9 jaar over het hoofd zien volgens jou?

22 juli 2020 om 16:00

@Japie, die statistieken zijn als volgt, wanneer Veltman speelt krijgt geheel Ajax minder doelpunten tegen dan zonder Veltman. Dit betekent dat wanneer Veltman speelt, en cruciale fouten maakt, het team er in totaal minder tegen krijgt. 0,3 doelpunt per wedstrijd minder wat inclusief beker/Europees voetbal 14 doelpunten minder betekent.

22 juli 2020 om 16:02

Waaruit je de conclusie kan trekken dat wanneer Veltman niet speelt er per seizoen 14 doelpunten extra tegen zijn. Hoeveel daarvan zullen cruciaal zijn? Die goals houd Veltman weer tegen dus die kan je wegstrepen tegen zijn fouten. Ik zie Veltman geen 14 cruciale fouten maken per seizoen...

22 juli 2020 om 16:12

@D-Bergkamp ik weet niet hoeveel cruciale fouten Veltman in een seizoen weg geeft maar in december van het afgelopen seizoen stond hij al op 5 onnodige weggegeven tegengoals en dat is extreem veel in 1 seizoenshelft tijd. dat je je dan onderscheid tegen een RKC of Heracles in wedstrijden die je toch wel wint is leuk maar tegen Lille, Valencia en Chelsea viel hij hopeloos door de mand en dat zijn nou juist net de wedstrijden die je niet makkelijk wint en waarin je dus als verdediger juist je mannetje moet staan. in de Eredivisie komt hij meestal wel met die cruciale fouten weg maar in de CL tegen serieuze weerstand wordt dat afgestraft en dat hebben we afgelopen seizoen weer allemaal kunnen zien

22 juli 2020 om 16:25

@Japie, je vroeg om bewijs omtrent cruciale fouten, heb ik geleverd. Je vroeg om statistieken, heb ik geleverd. Je vroeg om de data en feiten. Heb ik geleverd. Je vroeg om de statistieken toe te passen, cruciale fouten er in te verwerken en zijn meerwaarde te bepalen. Ok dat is gebeurt. Wat moet er nog meer gebeuren voordat je eindelijk eens accepteert wat onvermijdelijk is? Elk argument dat je hebt gehad is weerlegt met feiten en statistieken. Dan laat ik de nuance van trainers nog even achterwege. Het zou je sieren als je durft te zeggen dat je mis zit ipv halsstarrig volhouden en rand zaken en nieuwe voorwaarden probeert te vinden.

22 juli 2020 om 16:32

@D-Bergkamp zo lang ik hem nog zo vaak cruciale blunders als de afgelopen 9 jaar zie maken dan kan ik mijn mening moeilijk bij stellen, hoe graag ik ook zou willen. hij kost je dit jaar ook gewoon weer 5 punten in de CL door twee goals weg te geven met directe impact op de einduitslag en die zie ik in jouw statistieken niet terug maar dat zijn wel de feiten. ik heb je juist nergens de cruciale blunders met de impact zien noemen zoals die ik hier net noem. jij mag 5 verliespunten in de CL dan randzaken noemen maar het kost Ajax toch aardig wat miljoenen en wie weet wat er nog allemaal in het vat had gezeten als Ajax had overwinterd

22 juli 2020 om 16:40

Eens met japie, het gaat ook om rendement. Als een vleugelspits 20x de achterlijn haalt maar niet 1 fatsoenlijke voorzet kan geven, heb je er geen kont aan. En dat is de story van veltmans life: teveel foutjes, slippertjes, overtredingen, kaarten.

22 juli 2020 om 16:41

En door vorig jaar twee wereld partijen tegen Juventus te spelen haal je de volgende ronde wat veel meer geld heeft opgeleverd, zowel directe financiën als bekendheid als internationale transferwaardes. Argument invalid... volgend argument alsjeblieft?

22 juli 2020 om 16:44

@Bochherief, het rendement is dat met Veltman in de ploeg je per seizoen 14 doelpunten minder! tegen krijgt in alle drie de competities. Dus ondanks de fouten die Veltman op zijn tijd maakt krijg je als gehele ploeg 14!!!! Doelpunten minder tegen. Hoeveel rendement is dat precies? In de competitie alleen is het ongeveer 10 doelpunten (34 wedstrijden x 0,3 doelpunt). Als je bedenkt dat Ajax de afgelopen jaren 32, 33 en 23 doelpunten heeft tegen gekregen is dat een rendement van 33 tot 46 procent.

22 juli 2020 om 16:47

Valencia was ook niet zijn fout Japie, ook al blijf je dat steeds verkondigen. Voeg daar nog de punten van Feelingood bij en je komt tot de conclusie dat de helft van de punten die je aanhaalt onjuist zijn.

22 juli 2020 om 16:52

@D-Bergkamp jij zag dan een wereldpartij maar ik vond dat wel meevallen. hij deed het zeker niet slecht totdat Allegri een vleugelaanvaller in het veld bracht maar ik vond het ook weer niet heel bijzonder ofzo. Veltman deed idd eindelijk wel een keer waar hij voor in het veld staat. 90 minuten spelen zonder een cruciale fout te maken, maar Mazraoui bv heb ik echt een paar wereldpartijen zien spelen dat CL toernooi. die greep verdedigend ook goed in en maakte daarnaast ook nog goals en gaf assists.

22 juli 2020 om 16:53

@nl_modric volstrekt lachwekkend om te zeggen dat dat zijn fout niet was. 4 man van Ajax staan achterin, 3 van die 4 stappen uit en wie staat als enige te slapen achterin bij die buitenspelval en stapt niet uit? juist ja, Veltman. als Veltman dan echt zo geweldig is waar komt dan alle kritiek op hem vandaan, waar komt de term het Veltmannetje vandaan en waarom is er dan in 9 jaar Ajax nooit een grote club voor hem gekomen?

22 juli 2020 om 16:56

Ja dat komt omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is, maar dat zijn we wel gewend. Gebrek aan spelsituaties lezen.

22 juli 2020 om 17:03

@nl_modric heel Nederland vond het een fout van Veltman tot alle analytici toe dus ik denk eerder dat jij een gebrek hebt aan spelsituaties lezen

22 juli 2020 om 17:11

Bergkamp, modric, wat japie zegt, je kunt er niet om heen, waarom heeft niemand interesse getoond in veltman? Alles en iedereen om hem heen is vertrokken naar een (top)club of is interesse voor haha, maar hij niet.

22 juli 2020 om 17:19

Je ziet het toch ? Kijk het eens terug man schele. Veelvuldig balverlies voorin, opgevolgd door een uitstekende steekpass van die speler van Valencia. Open JE Ogen.

22 juli 2020 om 17:22

@bochherief wat Guardiola is voor de Barca fans is Veltman volgens mij voor veel Ajax fans. als ik die moet geloven heeft Veltman nog nooit een slechte wedstrijd in zijn carriere gespeeld en elke persoonlijke fout die hij maakt komt door een teamgenoot. hij is al jaren de beste verdediger van de Eredivisie volgens de "statistieken" maar dan is het toch frappant dat hij veel meer kritiek krijgt als een Sanchez of De Ligt die voor hem in het centrum stonden

22 juli 2020 om 17:22

@nl_modric yup, heel Nederland is scheel behalve jij. de rest zag er namelijk allemaal een persoonlijke fout van Veltman in

22 juli 2020 om 17:24

Nee hoor, zoek het maar terug. Fout van Lang. (het zoveelste balverlies) Edit: Laten ze ook nog in de studio duidelijk zienn, direct na de wedstrijd. Dus over welke analytici heb je het ?

22 juli 2020 om 23:34

Allereerst is Matthijs een stuk jonger. Die gozer is nu 20 (?) en speelt elke week in een topcompetitie. Die jongen moet nog van alles leren, speelt bij 1 van de topploegen van Europa, er zijn veel meer ogen op hem gericht... De Ligt begon gewoon wat nerveus aan zijn avontuur in Italië... is dat zo gek? 20 jaar is die! Daarbij zijn het handsballen waar ik vraagtekens achter heb. Velen waren gewoon hele domme pech i.p.v. bewustjes. Zo reken ik die handsbal tegen Chelsea ook niet Veltman aan. Puur pech.. Verder zit er nog een verschil tussen die twee. Veltman is gewoon jaar in jaar uit een hele degelijke verdediger. De Ligt daarentegen heeft potentie om absolute wereldtop te worden. Dat zie ik, maar jij ook. Over de vraag of De Ligt een goede verdediger is, is mijn antwoord simpel: natuurlijk! Hij heeft zelfs potentie om absolute wereldtop te worden en daar twijfel ik ook niet aan. Veltman daarentegen beoordeel ik niet over 1 jaar, maar al over heel veel jaren. Geen slechte, geen matige... gewoon een hele degelijke verdediger als je het mij vraagt. Echter maakt die jaar in jaar uit dusdanige cruciale fouten wat gewoon bewust is. Hele domme fouten. Dan is een handsbal, die ontstaan is uit domme pech, toch echt anders.

22 juli 2020 om 23:41

@D-Bergkamp; ook al levert met Veltman minder tegendoelpunten op, mijn mening blijft dat hij dient te worden vervangen. Hij speelt naar mijn inziens, wegens gebrek aan beter. In de partijen tot en met Real Madrid in het mooie CL seizoen heb ik hem niet gemist iig.

Tagliafico zou een goede versterking zijn voor Chelsea. Ik denk dat hij met zijn agressie en felheid prima past in de Premier League. Hij heeft ook een natuurlijke aanvalsdrang en ik denk dat hij met zijn diepgang wat kan toevoegen aan het spel van Chelsea, zeker als Werner als valse linksbuiten gaat spelen. Ik vond hem na de winterstop wel erg matig bij Ajax, het is voor hem zaak om zijn vorm terug te heroveren en weer vanuit de basis te gaan spelen, in plaats van geforceerde diepgaande acties. Als hij vertrekt dan zie ik graag Dest als linksback spelen en Mazraoui op rechtsback. Martinez mist toch de snelheid voor een positie links achterin en Dest heeft in de voorbereiding bewezen goed te kunnen spelen op links.

22 juli 2020 om 14:46

Verdedigend kan Dest prima als back, maar aanvallend kan hij met rechts niet eens een voorzet geven, laat staan met links.

Ik weet dat ze een afspraak hebben voor 25 mil maar ik zou hem verkopen aan de hoogste bieder. Misschien kun je er dan nog net wat meer voor krijgen. Maargoed of Nico daar zin in heeft is maar de vraag.. geef hem lekker een bonus van een 1miljoen als Ajax hem voor meer verkoopt.

22 juli 2020 om 13:14

De afspraak is minimaal 25 miljoen, maar alles daarboven zou 50/50 verdeeld worden tussen Nico en Ajax. Financieel is Tagliafico er dus alles aan gelegen om Ajax het onderste uit de kan te laten halen. Maar zoals je al zegt, het is maar de vraag of hij daar zin in heeft. Ik kan mij goed voorstellen dat hij dekt "deze trein komt wellicht maar één keer voorbij. Ik ga straks in de PL toch genoeg verdienen, accepteren maar en wegwezen".

22 juli 2020 om 14:12

Zou toch lekker zijn dan als PSG opeens denkt van die moeten we hebben en 40 bied dan heb je als Nico zijnde opeens 7.5 mil in je zak.

22 juli 2020 om 14:16

Eerlijk gezegd zie ik Chelsea niet veel meer dan 25 miljoen bieden voor Tagliafico. Prima speler, maar als we daadwerkelijk voor hem gaan zal het zijn omdat hij een goedkopere optie is die niet al te hoog zal zitten met zijn salariseisen. Lijkt me verder een verbetering voor onze linksback positie en geeft ons de mogelijkheid om nog even door te stomen op de transfermarkt.

22 juli 2020 om 14:47

hij kan beter zeggen 25 miljoen en de rest tekengeld voor hem.

22 juli 2020 om 15:33

Het probleem is dat ze dit bij PSG ook zullen weten, en anders zijn zaakwaarnemer wel. Die kunnen dan beter 25 bieden en Nico 10 miljoen aan tekengeld, dan zijn zowel zij als nico beter af.

Hoewel ik het vanzelfsprekend ontzettend jammer zou vinden als Nico vertrekt, gun ik hem die stap wel. Chelsea lijkt mij ook een goede club voor hem, met het aanvallende en mooie voetbal dat Chelsea voor ogen heeft. En met zijn drive en vechtlust past hij ook goed in de PL. Nog even kijken of Chelsea iets meer wil bieden (meer is altijd mooi voor Ajax, en in dit geval voor Nico ook aangezien hij meedeelt) en dan dan lekker laten gaan.

Denk dat die wel weg is. Hij is 27 jaar en wil natuurlijk wel in een topcompetitie spelen. Is voor beide teams een goed oplossing. Ajax kan nog lekker cashen en Chelsea gaat erop vooruit. Maar wat ik me wel afvraag is of er een adequate LB voor in zijn plaats te vinden is. Misschien maar aankloppen bij AZ?

22 juli 2020 om 13:54

Wijndal zou mijn eerste keuze zijn. Ik denk alleen echt niet dat AZ hem aan Ajax zal verkopen. Ajax zal waarschijnlijk met Martinez als lb aantreden. Ik maak me er oprecht zorgen over omdat die gast niet echt snel is en vorig seizoen niet echt voorzetten oid had.

22 juli 2020 om 14:32

Wijndal is voor 10 a 15 miljoen op te halen denk ik. Misschien nog een doorverkoop van 25% erbij, die dan verdeeld wordt onder alle eredivisieclubs. Wel zo netjes.

22 juli 2020 om 14:49

Waarin zou az hem voor dit luttele bedrag wegdoen aan de concurrent ? Was afgelopen jaar niets minder dan nico en is veel jonger.

22 juli 2020 om 15:12

Hahaha misschien kan Ajax hem wel krijgen in ruil voor de cl ticket. @Janssen: hij was wel minder dan Tagli, maar dat is niet per se heel erg. Je ziet namelijk bij hem genoeg potentie. Ik zou alleen niet zo snel 10m+ voor een AZ speler geven, alhoewel AZ vrij is om te vragen wat ze willen.

22 juli 2020 om 15:22

@janssen De vraag is wel hoeveel meer dan 15 miljoen het kan worden en wat hij en AZ daar voor moeten doen. Met weer een tweede plaats en alleen groepsfase EL gaat dat niet gebeuren iig.

22 juli 2020 om 15:45

@Regulator, ik zelf hoop dat Familia Castillo van Chelsea in de deal betrokken word. Naar mijn mening niet minder dan Wijndal, wel veel goedkoper.

Helaas, die is dus weg.. Maar dat zat er aan te komen.. We zullen de klasse en vooral de drive van Nico missen. Martinez de opvolger als linksback en dan een hele goede creatieve en sterke 6 kopen !!

Prima transfersom voor Ajax. Natuurlijk zit Tagliafico nu ook op een leeftijd dat dit misschien wel het beste moment is om nog een mooie transfer naar een mooie club te maken en ik denk dat Chelsea gewoon een goede club is voor Tagliafico, want die zijn nu onder Lampard echt wel iets moois aan het opbouwen. In mijn ogen is Tagliafico echt wel de beste linksback die Ajax heeft gehad, sinds Maxwell. En nu gaat het ook een zeer lastige opgave worden voor Ajax om een vervanger te vinden, want goede backs vind je sowieso al niet eenvoudig. Martinez zal waarschijnlijk als linksback gebruikt gaan worden, maar Martinez heeft in mijn ogen niets van een back en moet in mijn ogen juist vooral in de as van het veld staan en niet aan de zijkanten. Chelsea krijgt wel een goed team met meerdere goede spelers (hebben ze eigenlijk vrijwel altijd wel gehad), maar ik ben benieuwd naar ze. Misschien alleen nog een goede keeper, aangezien Kepa niet echt overtuigd? Onana zie ik ook nog wel naar Chelsea vertrekken, maar als Chelsea niet voor Onana gaat dan zie ik Onana (net als van de Beek) echt nog wel nog minimaal 1 seizoen bij Ajax blijven. Zie opstelling: indien Onana niet komt, dan misschien toch Kepa of een andere keeper op doel natuurlijk.

Onana
Azpilicueta
Rudiger
Zouma
Tagliafico
Kante
Kovacic
Ziyech
Havertz
Hudson Odoi
Werner

Ik neem deze bron niet zo nauw. Tuurlijk zit het er in dat Tagliafico weg gaat en vertrekt naar een Chelsea, wat een heel leuk team is geworden, maar ik geloof dit pas als de Telegraaf of een Engelse TV station dit meldt.

Als Chelsea hem binnenhaalt en Havertz, hebben ze echt een heerlijk team. Alleen nog een cv is dan noodzakelijk. Kepa; Tagliafico, Rudiger, ?, James; Kovacic, Jorginho, Havertz, Pulisic, Werner, Ziyech

22 juli 2020 om 17:03

Volgens mij is Lampard niet zo’n grote fan van Jorginho.

22 juli 2020 om 17:09

Jorginho eruit kante erin. Plus Zouma is momenteel onze best presterende cv

Ik weet dat Martinez de vervanger is, maar hij heeft het zo goed gedaan op CVM (en CV) dat ik het eigenlijk zonde vind om hem daar weg te halen. Ik zie geen betere CVM en velen zeggen dat hij niet goed kan meevoetballen, maar dat vind ik wel. Okã© hij heeft niet de lange passes of het scoringsvermogen, maar dat is ook niet het primaire doel van een Cvm. Ik hoop dat Ajax eigenlijk opzoek gaat naar een linksback, want Martinez heeft al bewezen het uitstekend te doen op de CVM bij Ajax. Niet te veel puzzelen, alleen aanvullen. On-topic: Dat Tagliafico weg zou gaan, zat er aan te komen. Vooral voor een prijs van 25 miljoen. Zonder al die afspraken had ik hem zeker op 40 geschat. Heeft bewezen uitstekend mee te komen in de CL. Topper!

22 juli 2020 om 13:42

Sluit ik me bij aan jeffrey, bovendien oogt Martinez wat traag voor een linksback.

22 juli 2020 om 15:45

Ik vond Martinez niet slecht maar ook geen groot succes op het middenveld. Dat hij geen scorend vermogen heeft maakt mij ook niet uit. Maar van een middenvelder bij Ajax, ook een verdedigende, verwacht ik toch meer dan dat hij gaten dicht kan lopen en dat hij mee kan voetballen. Of dat nou iemand is met een goede lange bal of iemand die zoals de jong de ruimtes op het veld kan vinden of het spel kan verleggen, of een box to box speler met scorend vermogen maakt me eigenlijk niet uit, maar dat heeft hij eigenlijk niet.

Ik vind 25 miljoen wel een beetje mager. Tagliafico zit op de top van zijn kunnen en is echt een geweldige aanwinst voor nagenoeg iedere club. Minstens 30 miljoen lijkt me redelijk.

22 juli 2020 om 13:49

Als Barca hem zou kopen, doen ze een keer wel een uitstekende aankoop. Voor Barca zou die echt een versterking zijn op verdedigend en mentaal vlak. Die jongen is zo gretig.

22 juli 2020 om 14:11

Ik vrees helaas dat hij er niet gaat komen. De linksbackpositie heeft geen prioriteit (eerder rechts) en als ze er een terughalen, denk ik dat het Grimaldo wordt. Doet het bij Benfica uitstekend en heeft een geschiedenis bij ons. Tagliafico past wel uitstekend in het spel.

22 juli 2020 om 18:09

Ik heb persoonlijk liever cucurella terug voor de linksbackpositie dan grimaldo

Denk dat Chelsea een hele goede club voor Tagliafico zou zijn. Spelen onder Lampard leuk, aanvallend voetbal. De backs spelen vaak hoog en dat past volledig bij zijn spel. Ik zie alleen maar positieve punten voor Tagliafico bij deze transfer.

22 juli 2020 om 13:59

Zit net nog even dat filmpje met de top-10 goals van Tagliafico te kijken: het is toch geweldig dat je uberhaupt een top-10 van goals van een linksback kan samenstellen?? Ook nog mooie goals ook, kopballen met zijn lengte, positionering in de 16 en de meest geniale is die waarbij hij door de lucht zweeft en volleert. Past inderdaad in het spel dat je beschrijft.

Nico weg = Martinez linksback

Onana weg = Cleiton Schwengber

Vd Beek weg = Mohamed Kudus

En voor op de 6 positie moet je Koopmeiners halen van AZ.

Die jongen is veruit de beste 6 van de eredivisie!
Spelverdeler, goede trap, overzicht, kracht,

Ophalen voor 16 miljoen!

22 juli 2020 om 14:26

Je zou, puur alleen al om het AZ moeilijk te maken, idd kunnen overwegen om Koopmeiners te halen. En als we dan toch bezig zijn gelijk Wijndal mee laten komen. Je volledige bedrag voor Tagliafico (25 a 30 mio) spenderen aan twee spelers moet kunnen, al geeft niks mij de garantie dat die twee AZ-ers op een hoger niveau (dus CL en het echt moeten winnen elke week) het ook waarmaken. Dan is 25-30 miljoen richting Alkmaar sturen (of al zou je alleen 16 mio voor Koopmeiners betalen) echt heel veel geld om aan een concurrent over te maken... kortom... best een dilemma nog ;-)

Wat een schot in de roos is dit gebleken voor Ajax! +/- 4 miljoen euro voor betaald, en 2,5 jaar later vang je er gewoon (minimaal) 25 miljoen voor. Maar vooral gaat Ajax hem als speler zeker wel missen. Verdedigend erg betrouwbaar, een harde werker en ondanks zijn lengte ook erg gevaarlijk voor de goal bij dode spelmomenten. Gaat nog een uitdaging worden om hem te vervangen, Martinez was eigenlijk gehaald als opvolger, maar ik vermoed dat hij op zijn best zal zijn als centrale verdediger. Ik denk dat er toch nog wel een back bij zal moeten komen.

Prima deal, afspraak met Nico nagekomen. Mogelijk trekt Overmars er nog een paar miljoen extra uit.ik zie veel reacties dat Martinez linksback moet gaan spelen, daar vond ik hem afgelopen seizoen (de paar die hij er stond) niet heel overtuigend. Ik zie Martinez liever linkscentraal of op 6.waarom kijken we niet naar de mogelijkheden om daarvoor Riedewald terug te halen? Mogelijk is Van Aanholt wel haalbaar?

22 juli 2020 om 14:35

Riedewald zou een hele goede optie kunnen zijn voor Ajax. Voetballer pur sang en bekend met de club. Kan zowel linksback, centraal als op 6.

22 juli 2020 om 14:57

Maar moet je een speler halen die eigenlijk niet goed genoeg is voor crystal palace, toch niet bepaald een hoogvlieger in de PL.

Ik vindt dat ze scherpen een kans moeten geven hij heeft lengte genoeg en als je niks probeert weet je niks

Nou, daar is het te betalen bedrag dan. Het was een kwestie van tijd. Persoonlijk vind ik zijn transfersom, gezien zijn prestaties, aanzienlijk laag. Maar goed, deze afspraken zijn gemaakt met Ajax en wie dit bod wilt en kan neerleggen is hoogst waarschijnlijk de gelukkige. Natuurlijk jammer voor Ajax, maar gaaf voor Nicolas zelf. Ook weer herenigd met Hakim op deze manier. Ook leuk natuurlijk!

Duidelijk dat hij weg gaat en weg wilt , ondanks afspraken over zijn vertrek vind ik de prijs toch vrij laag , Martinez als omgetoverde linksback , zie dat persoonlijk niet echt zitten maar laat me graag verrassen.

Hopelijk gaan ze Dest dan neerzetten op de linksback positie, zodat je niet teveel kwaliteit verliest. Mazraoui of Veltman op rechtsback met Schuurs en Blind centraal. Ergens hoop ik dat Ajax een poging waagt bij Az voor Svensson en Midtsjo, ik denk dat zij Ajax echt sterker zouden maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren