Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord houdt ‘clubicoon’ Eric Botteghin toch aan boord

Laatste update:

Eric Botteghin is ook volgend seizoen speler van Feyenoord. De 32-jarige verdediger leek deze zomer op zoek naar een laatste avontuur met een aflopend contract uit De Kuip te vertrekken. De Rotterdammers melden woensdagmiddag echter via de officiële kanalen dat de Braziliaan zijn handtekening gaat zetten onder een nieuwe, eenjarige verbintenis.

“Het had er natuurlijk lang de schijn van dat Eric ons zou verlaten. Maar ook nadat zijn contract op 1 juli verliep zijn we achter de schermen altijd in gesprek gebleven. Dat heeft zich uitbetaald: we kunnen minimaal nog een jaar beschikken over een echt clubicoon als Eric, die hier al vijf jaar zijn waarde bewijst. Daar mag iedereen volgens mij blij mee zijn”, stelt technisch directeur Frank Arnesen.

Botteghin zelf is eveneens blij met zijn nieuwe contract: “Ik heb hier met het team, de andere collega’s en natuurlijk de supporters al heel veel hoogtepunten mogen beleven. Toch had en heb ik het gevoel nog niet klaar te zijn bij Feyenoord. Vorig seizoen waren we bezig met een geweldige reeks en bij iedereen leeft het gevoel dat we die komend seizoen willen doortrekken.”

Botteghin gaat zijn vijftiende seizoen op de Nederlandse velden in. De stopper werd in 2007 door PEC Zwolle opgepikt en speelde daarna nog voor NAC Breda en FC Groningen. Botteghin is sinds de zomer van 2015 actief bij Feyenoord en beleefde in het seizoen 2016/17 zijn absolute hoogtepunt met de Rotterdammers door de landstitel te winnen. Ook won de routinier met Feyenoord tweemaal de TOTO KNVB Beker en tweemaal de Johan Cruijff Schaal.

Trainer Dick Advocaat blijft met het langere aanblijven van Botteghin opnieuw zijn zin, nadat onlangs ook al het contract van Leroy Fer werd verlengd. Met Mark Diemers, Christian Conteh en Bryan Linssen zijn er bovendien ook al drie nieuwe spelers voor het aankomende seizoen binnengehaald.

Een goede zet van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pure armoede. Dit moet je echt niet meer willen. Dacht dat Feyenoord dit seizoen onder Advocaat de top zou gaan aanvallen. Deze man maakt Feyenoord niet beter, helaas.

22 juli 2020 om 12:27

Hij heeft juist weer heel goed gespeeld de afgelopen maanden. We moeten nog wel een centrale verdediger aantrekken maar het is goed dat hij heeft verlengd vind ik. Beter dan dat we voor de bank weer een jongen moeten huren of iets dergelijks.

22 juli 2020 om 12:28

Armoede is het inderdaad. Feyenoord heeft geen geld waar het mee kan smijten dus de opties zijn beperkt. Botthegin heeft zich afgelopen seizoen prima herpakt, en als sobere verdediger naast Senesi meer dan prima voor in de Eredivisie.

22 juli 2020 om 12:44

Alleen is er best veel interesse voor Senesi. Bij het juiste bod is Senesi dus vertrokken en dan moet je nog maar zien of Botteghin nog wel zo goed gaat matchen met weer een nieuwe verdediger dat Feyenoord dan moet gaan halen. Naast Vd.Heijden en naast IE was Botteghin toch erg kwetsbaar. Plus minus 20 miljoen voor Senesi is voor veel clubs nog steeds een koopje voor zo'n goede verdediger.

22 juli 2020 om 12:57

Alleen is het juiste bod 20 plus, dus dan is er best wat mogelijk qua halen van een vervanger. Daarnaast dan die jongen van NAC proberen te halen alvast zou ik zeggen.

22 juli 2020 om 13:08

Alleen is het de vraag hoeveel Feyenoord daarvan dan weer kan herinvesteren gezien de financiële perikelen door de coronacrisis. En de stadionplannen van Feyenoord. Van Hecke gaat naar AS Monaco waarschijnlijk. Dus wie zou Feyenoord dan kunnen halen als eventuele vervanger van Senesi?

22 juli 2020 om 14:32

''dus wie zou Feyenoord dan kunnen halen als eventuele vervanger van Senesi?'' - Dat is natuurlijk de mooie taak voor een scout en td, die ongetwijfeld al een lijstje hebben.

22 juli 2020 om 14:53

Naast vd Heijden en IE?
Volgens mij zijn botteghin en vd heijden samen als vaste CV duo kampioen geworden.

Verschil is dat je toen met Karsdorp en Kongolo als back ruimte in de rug kon compenseren.

Botteghin met zn kont tegen de 16 is meer dan een redelijke verdediger.
Om hem voor een jaar er bij te houden kan geen kwaad.

22 juli 2020 om 12:29

@neutralefan: Feyenoord viel met Botteghin vorig jaar ook de top aan. Waarom zou dat nu 'opeens' niet meer kunnen? In die opmars speelde Botteghin een stabiele en prima rol. Zelf heb ik mijn twijfels of iemand van bijna 33 fysiek nog makkelijk in het ritme komt na een half jaar geen wedstrijden te hebben gespeeld, maar ik laat me graag verrassen.

22 juli 2020 om 12:49

De top werd niet echt aangevallen toch? Er was nog altijd een verschil van 6 punten plus een groot doelsaldo verschil tussen de top en Feyenoord.

22 juli 2020 om 12:56

6 punten is echt heel dichtbij... als dat al niet de top aanvallen is weet ik het ook niet meer. Moet je in punten gelijk staan om de top aan te vallen? Of is 3 punten afstand al wel genoeg? Wat een onzin.

22 juli 2020 om 13:04

Feyenoord had 7 punten goed moeten maken gezien het grote doelsaldoverschil in maar 9 wedstrijden resterend. Was nog wel een serieus gat hoor.

22 juli 2020 om 13:08

Maar het gat was wel te overbruggen, zeker gezien de vorm van Ajax en PSV op dat moment. Feyenoord zat toen in een flow en won ongeveer alles.

22 juli 2020 om 13:13

Misschien wel maar misschien ook niet. Ajax doet het meestal erg goed in de Kuip, de Ajax selectie begon weer compleet te raken en als Ajax daar had gewonnen was Feyenoord natuurlijk helemaal kansloos geweest met 10 punten die ze hadden goed moeten maken met nog maar 8 wedstrijden te spelen. Feyenoord had zowel van Ajax als van AZ moeten winnen om hun kansen levend te kunnen houden op de landstitel. Dat was best een pittige opgave voor Feyenoord geweest. Maar goed we zullen het nooit weten.

22 juli 2020 om 13:35

Onder Advocaat pakte Feyenoord in die wedstrijden de meeste punten in de eredivisie. Dus ja, toen viel Feyenoord wel degelijk de top aan. Zonder Stam had het vorig seizoen wellicht eerste gestaan. Natuurlijk was er onder Advocaat weinig druk en dat zal nu wel anders zijn. We gaan het wel zien aankomend seizoen.

22 juli 2020 om 13:51

Ik zag het niet echt als een aanval eerlijk gezegd. Voorsprong van Ajax en AZ was nog riant genoeg en Feyenoord had dan echt alle wedstrijden moeten winnen om een serieuze kans te maken inclusief de wedstrijden tegen Ajax en AZ. Dat zag ik eerlijk gezegd niet gebeuren.

22 juli 2020 om 14:18

Zeker, maar de essentie blijft wel dat die reeks mét Botteghin was. Dus is het armoede?

22 juli 2020 om 15:15

Het is soort beter dan niets. Ik lees de top aanvallen en Botthegin stabiel. Komt niet echt overeen met de geluiden toen er nog wedstrijden werden gespeeld. Feyenoord won veel onder advocaat maar echt goed was het niet en vaak net de overwinning pakken. 7 pnt goed maken in 6 wedstrijden op 2 teams is een lange weg. Maar als de Feyenoorders blij zijn met deze verlenging wie is de rest dan om dat niet te zijn.

22 juli 2020 om 15:32

Wat is het toch altijd genieten nu weer de naam Piotlosz maar we kennen je allemaal als Mitchkot. Wel leuk dat jezelfs na je ban en vele comebacks nog steeds niks geleerd hebt. Dat je een voorkeur hebt was al duidelijk en wederom kan jij jezelf niet inhouden. Mitch word eens minder creatief en reageer eens echt normaal aan een onderwerp als Feyenoord. BTW het seizoen is al gespeeld en we zullen het nooit weten dus ook jij niet met je overtuiging.

22 juli 2020 om 12:30

Ja en dan 2 cvs kopen als er bijna geen geld is? Lekker handig of niet.

22 juli 2020 om 12:34

waarom armoede? ik vind hem zeker niet minder als een Viergever, Baumgartl, Veltman, Alvarez, Vlaar en Schwaab. hij heeft lengte, fysieke kracht, scoort met regelmaat uit corners en is gewoon een stabiele factor achterin bij Feyenoord. we zitten in de Eredivisie en de echte toppers liggen niet altijd voor het oprapen. dat zien we ook bij Ajax die na Sanchez en De Ligt nu ook twee klassen achteruit zijn gegaan op die positie

22 juli 2020 om 12:41

Toch heb ik een beetje het idee dat hij hetzelfde gaat worden als wat Schwaab voor PSV betekende. Het klinkt leuk om weer langer door te gaan, maar uiteindelijk zal het niet zo gaan lopen als dat er verwacht word. Het is natuurlijk pure speculatie, maar dat gevoel krijg ik erbij. Voor Feyenoord wel een begrijpelijke keuze om het te proberen.

22 juli 2020 om 12:41

Ja ik lees dat meer mensen hem stabiel vinden achterin. Ik vind dat niet. Ik vind Botteghin vaak overkomen als een regelrechte zenuwpees, iemand die de bal liever niet dan wel heeft. En dan kunnen we zeggen van je Senesi kan voetballen, rust creeren etc. Maar ik vind dat een CV die ook captain van Feyenoord is geweest meer moet kunnen brengen dan fysieke kracht en 3 kopdoelpunten in het jaar.

22 juli 2020 om 12:51

Captain van Feyenoord was natuurlijk een schandalige beslissing die alleen Stam heeft genomen. Een regelrechte zenuwpees vind ik onzin, want hij stapt vaak precies op het goede moment in en voorziet gevaar die anderen niet zien. Dat hij voetballend minder is, dat kan. Dat ben ik ook wel met je eens, maar hij brengt zeker geen onrust achterin.

22 juli 2020 om 12:53

@neutralefannl dat kan maar dat geld voor bijna elke CV in de Eredivisie dat ze onbetrouwbaar zijn achterin. je hoort dan altijd de Eredivisie is zo een leuke aanvallende competitie maar de vele goals die gescoord worden die liggen meer aan de armoede achterin bij onze clubs die constant fouten maken dan aan het aanvallende spel dat onze clubs spelen

22 juli 2020 om 13:17

Baumgartl was ik ook niet kapot van en Alvarez heeft idd nog niet veel laten zien maar zijn ook beide een stuk jonger en kunnen dus nog groeien. Ik vind Botteghin echt weer een categorie lager dan i.e.g. Viergever, Veltman, Vlaar en Schwaab. Hij is te traag en heeft een draaicirkel van een vrachtwagen. Voetballend is het ook armoede. Heeft bovendien vergeleken met die andere vier nauwelijks internationale ervaring.

22 juli 2020 om 13:30

@redbaron nee Veltman, Vlaar en Schwaab zijn gelukkig wel snel en wendbaar. man man man. die zijn zo traag als dikke ontlasting door een trechter, hebben ook de motoriek van een strijkplank en kunnen ook voor geen meter voetballen. de enige die idd enigszins snel en wendbaar is Viergever maar daar heb je weer niks aan in de lucht- en fysieke duels

22 juli 2020 om 13:42

En onder Stam was Botteghin een zenuwpees omdat hij totaal niet in zijn kracht werd gebruikt. Botteghin is gewoon zwak in de grote ruimte door zijn gebrek aan snelheid. Advocaat gebruikt Botteghin wel in zijn kracht en dat is een wereld van verschil.

22 juli 2020 om 14:56

Ja kan wel zo zijn maar alsnaar de BPL kijkt ofzo dan is het ook niet altijd denderend.
Intensiteit ligt hoger ja.. Maar voetbaltechnisch met momenten beschamend.

22 juli 2020 om 14:59

"Waarom armoede?" Vervolgens spelers opnoemen die je zelf altijd pure armoede vindt en zeggen dat hij van dat niveau is.

22 juli 2020 om 15:29

@zytto34 het gaat er mij om dat hij niet armoediger is als de andere Cv's bij onze Nederlandse topclubs en dat hij daarom in de Eredivisie makkelijk mee kan. natuurlijk zie ik ook liever een Van Dijk of Sergio Ramos bij Feyenoord maar dat zit er helaas niet in. voor Eredivisieniveau is Botteghin verder gewoon een prima verdediger imo

22 juli 2020 om 16:37

@japie; wat is er met je gebeurd deze zomer? Je hebt elf 2 jaar lang geroepen dat Gio door wanbeleid moest werken met een selectie die behalve berghuis en van persie alleen maar bestond uit armoede en nu iemand jouw statement claimt, verzet je je er tegen?

22 juli 2020 om 17:15

@ijsmuts Botteghin heb ik altijd in het rijtje genoemd van aankopen die wel naar behoren speelde net zoals El Ahmadi en Berghuis. ik heb nog nooit kritiek op Botteghin gehad en jij zou dat moeten weten omdat ik altijd zeg dat verdedigers lengte en fysieke kracht moeten hebben en dat heeft Botteghin. ik had kritiek op transfers en huurovereenkomsten als die van Ayoub, Clasie, Amrabat, Boetius, St.juste, Larsson, Vejinovic, Martina, Kazim etc. en op het feit dat er zelden eens een keer creatief gescout werd naar spelers die veel geld konden gaan opleveren en dat er altijd werd gescout via de samenvattingen op Studio Sport en oud elftal foto's. dat maakt Botteghin imo niet opeens een topverdediger ofzo maar hij is zeker niet minder als de armoede die ik bij onze andere topclubs achterin zie lopen en als er geen geld is voor een andere optie ben ik daarom gewoon content met het feit dat Botteghin bij Feyenoord blijft

22 juli 2020 om 17:48

Oh verdedigers moeten lengte en kracht hebben en dan is het ok? Nu snap ik dat je Veltman niets vind en Botthegin ok. Bij Veltman kom je met je standaard rijtje so called fouten maar Botthegin zijn cruciale fouten vergeten waardoor heel Rotterdam hem armoede vond. Maakt mij niet uit je wispelturigheid en inconsequente Posts maar staat wat raar.

22 juli 2020 om 18:27

@Japie, je hebt altijd geroepen dat Feyenoord bestond uit armoede (dus ook botteghin) en vorige maand riep je nog dat er geen enkele speler afkomstig uit de subtop van de eredivisie waarde toevoegde aan feyenoord. Dan kun je misschien niet op botteghin hebben gedoeld, maar je neemt hem wel mee in je onderbouwingen als je het zo formuleert

22 juli 2020 om 21:20

@ijsmuts Botteghin bedoelde ik daar idd niet mee en Toornstra bv ook niet. die hebben hun waarde gehad maar ik kan wel begrijpen dat je dat dan verkeerd hebt opgevat door mijn uitleg destijds

22 juli 2020 om 21:21

@thamike ik heb gezegd ik vind Botteghin niet slechter als Veltman maar ik heb ook niet gezegd dat ik hem beter vind. ik vind beide spelers voor Eredivisieniveau bruikbaar en nuttig maar voor internationaal niveau komen ze tekort imo. ik heb alleen nergens beweerd dat Botteghin een of andere fenomenale verdediger is wat veel Ajax fans wel beweren over Veltman

22 juli 2020 om 12:40

Ach, lekker provoceren. Is inderdaad slecht als hij verkeerd gebruikt wordt (zie hem nog stuntelen onder Stam), maar was echt meer dan prima onder Advocaat. Wat is er verder op de markt te halen dan?

22 juli 2020 om 12:42

haha hoe is dit provoceren dan? Ik vind Botteghin niks voor Feyenoord, ik had gehoopt dat Feyenoord door zou gaan pakken en zou inzetten op echte kwaliteit. Als jij dat ziet als provoceren dan mag jiji dat vinden kerel.

22 juli 2020 om 12:53

Het is toch ook provoceren? "pure Armoede" zou ik vinden als ze een speler uit de jeugd van een KKD team halen om Botteghin te vervangen. Je gooit wel allemaal met leuke one liners, maar hoe moet je dat gaan doen als er geen geld is doordat je belangrijkste inkomsten bron (de Kuip) door de coronarcrisis niet levert wat normaal is?

22 juli 2020 om 12:55

Het alternatief is Ié hè. Het maakt mij verder niet uit. Maar als ik mag kiezen tussen die twee, dan tien keer liever Botteghin die zowel met Senesi kan communiceren als met zijn NL verdedigers. Een Ié wijst alleen en beheerst de taal niet, dus die zie ik dan ook liever teruggaan naar zijn Turkse club.

22 juli 2020 om 13:56

@“neutralefan” tuurlijk is jouw comment wel provocerend bedoeld. Je noemt het armoede en laat enige onderbouwing achterwege. Dan is jouw statement iig niet bedoeld als voer voor inhoudelijke discussie.

22 juli 2020 om 13:16

Botteghin is gewoon een van de beste verdedigers in de Eredivisie en was onder advocaat echt bizar stabiel. Waar heb jij het nu weer over?

22 juli 2020 om 13:27

Juist geen armoede. In Nederland denken wij dat alleen jeugd goed is. Ik speel toch liever met Botteghin dan bv Malacia. Jeugd is allemaal zo naïef in spelen en maken vaak verkeerde beslissing of inschatting. Bottaghin kun je om een boodschap sturen en scoort ook elk haar een paar kopballen.
Kokcu, Vilhena ook daar was/ben ik nooit een fan van. Veel te weinig rendement en scorend vermogen.
Feyenoord doet echt in Corona tijd zeer goede transfers. Linssen prima aankoop voor elke Nederlandse club. Goede leeftijd dus met ervaring en scorend vermogen.

22 juli 2020 om 16:04

@raza helemaal mee eens! in Nederland zetten clubs een centrum neer met een gemiddelde lengte van 1.82 meter omdat ze goed kunnen opbouwen. of je een man kan uitschakelen en een kopduel of fysiek duel kunnen winnen vinden ze niet belangrijk en laat Botteghin nou net een verdediger zijn die daar juist heel goed in is. dat hij dan niet kan opbouwen zal me verder echt worst wezen. op verdedigend vlak is hij gewoon een van de beteren in de Eredivisie en laat verdedigen nou net zijn hoofdtaak zijn

Hier zou ik toch echt niet meer aan beginnen als Feyenoord zijnde. Er is vast wel een jonge speler die net zo goed is als deze veteraan toch?

22 juli 2020 om 14:07

Waar komt die negativiteit voor oudere spelers in Nederland toch vandaan? Niet elke speler in je team kan een megatalent zijn met veel transferwaarde. Dit lijkt me ook totaal niet wenselijk i.v.m. binding met de club, ervaring op het veld, verhoudingen in de kleedkamer en binding supporters met het elftal. Een gezonde voetbalclub is meer dan een handelshuis. Er loopt volgens mij op dit moment geen betere pure verdediger in de Eredivisie rond dan Botteghin (vraag Luuk de Jong nog even tegen welke verdediger hij in de ED altijd de zwaarste potten had). Bovendien heeft hij een ijzersterke tweede seizoenshelft gespeeld. Dan is verlengen toch een logische beloning voor Eric, waar Feyenoord zich mee in zijn handjes mag wrijven? Het duo Senesi - Botteghin was mijns inziens in ieder geval het sterkste defensieve duo van afgelopen seizoen (ook qua aanvallende corners). Waarom zou je nu een jonge jongen uit de Keukenkampioen Divisie ineens de voorkeur geven? Totaal krankzinnig. Laten we wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Italie, waar verdedigen een vak is en goede verdedigers gewaardeerd worden. Alsof iemand daar gaat zeggen dat Bonnuci en Chiellini de draaicirkel hebben van een olietanker. Mensen die te veel Fifa spelen waar 'pace' en jong talent de drijfveren zijn voor succes hebben mijns inziens echt een bekrompen beeld van de voetballerij.

22 juli 2020 om 14:29

Die jonge speler zal dan natuurlijk wel een transfersom moeten kosten. Of er loopt een naald in een hooiberg rond die transfervrij is, he. En waarom zou je niet (nog een seizoen) aan hem beginnen? Ik kan namelijk wel wat redenen bedenken waarom je er nog wél een jaar mee verder kan gaan.

Goede keuze van Feyenoord: waarom zou je hem weg doen? Is 32, en als verdediger kan je dan zeker nog wel een jaar mee. Heeft ervaring, heeft aanzien, is toch kampioen geworden met de club, speelt er al 6 jaar en zeurt nooit. Mocht hij geen basis zijn, dan kan hij toch prima als backup op de bank. Beter dan die Ie aankopen.

Lijkt me niet verkeerd voor nog een jaartje, geeft mogelijkhom het beperkte transferbudget aan te wenden om andere posities te versterken.

Zolang je geen beter alternatief hebt is Botteghin een prima optie. Als je een betere kunt vinden, is hij heel prettig om erbij te hebben. Ligt goed in de groep en is als stormram in het laatste kwartier ook nog nuttig.

Vz, ik heb er al eens eerder wat van gezegd, maar nu is er weer een nieuw stuk online met die rijke patser, Kan er een disclaimer bij de titel dat het een interview met hem betreft? Het is echt een schande voor vz dat zo een clown hier mij vertelt dat hij Ronaldinho voor rkc probeert te regelen .. ik ben toch niet achterlijk?

22 juli 2020 om 12:54

Inderdaad, dacht dat het een artikel van de Speld was. Wat is dat voor achterlijk artikel?

22 juli 2020 om 13:32

Volledig mee eens!

22 juli 2020 om 13:48

Amen! Voelde me na het lezen van 5 zinnen al in de maling genomen

22 juli 2020 om 14:22

Pure reclame inkomsten zal het zijn idd. En als er een disclaimer bij staat zal niemand het meer openen denk ik. Maar zolang ze die naam in de kop blijven gebruiken vanaf nu weet ik genoeg.

22 juli 2020 om 14:28

Ja helemaal mee eens, wat een achterlijk artikel was dat zeg. In het vervolg krijgt het mijn klik niet meer als die naam in de titel staat.

22 juli 2020 om 14:29

Oh ik zie dat er bij het zojuist geplaatate artikel van hem wel advertorial bij staat. Goede zaak van vz.

22 juli 2020 om 14:37

Ik snap dat toto op een ludieke manier aandacht wil vestigen op de kans om miljonair te worden en wat je dan met het geld zou kunnen doen. Echter, de lezer voelt zich in de maling genomen en niet serieus genomen. Naast het feit dat de content verre van grappig is, zal de negatieve emotie van de lezer hoog zijn na het lezen van deze advertorial. Dit wordt vervolgens aan het merk gekoppeld (en voetbalzone). Dit kan niet de bedoeling zijn.

22 juli 2020 om 15:49

Hallo Esbjerg FB, bedankt voor je feedback. Het artikel stond al ingedeeld in de categorie 'advertorial' (zichtbaar onder de headline in de app en herkenbaar aan het ADV.-logo). Ter verduidelijking hebben we dit nu ook nog extra toegevoegd aan het begin van de eerste alinea. Om Voetbalzone gratis te houden voor onze bezoekers zijn we afhankelijk van advertenties en advertorials. Je zult begrijpen dat de miljoenen van Benny Silberbaum daarbij van harte welkom zijn.

22 juli 2020 om 16:35

Bedankt voor de feedback, dat begrijp ik, ik zit echter niet meer op de app maar altijd via Safari op mijn iPhone naar jullie artikelen te kijken. Eerlijk dat u het toegeeft en ik begrijp de reden ook, een verduidelijking is inderdaad gewenst, voor mij persoonlijk mag hij helemaal weg maar omwille van jullie inkomsten ben ik tevreden met het voorvoegsel advertorial

22 juli 2020 om 16:37

Nog wel een vraag: waarom is het niet mogelijk om erop te reageren? Want het lokt de nodige reacties uit haha

22 juli 2020 om 17:03

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Ik vind het een redelike verdediger, hij is kopsterk, dat is ook prettig om er minstens een van te hebben in je verdediging. Hij is wel erg langzaam, dus je zal er een snelle verdediger naast moeten hebben. Dat is Senesi volgens mij wel. De laatste keer dat hij er zo pijnlijk uit werd gelopen was volgens mij met van der Heijden erbij, Ja toen werd hij wel verguisd, maar toen was heel Feyenoord om te huilen. Hij heeft het prima gedaan de laatste maanden

22 juli 2020 om 12:54

Alleen kan de Botteghin die erg zwak was naast Vd.Heijden en IE ook zomaar weer kunnen terugkomen als Senesi verkocht wordt. Er is best wel wat interesse voor Senesi dus zou zomaar kunnen dat Botteghin dan ook weer terug gaat vallen in niveau als Senesi verkocht wordt.

22 juli 2020 om 15:33

Mitchs of Piotlosz zoals jij je nu noemt. Iedere voetballer kan een terug val krijgen de eerste wedstrijden met IE gingen super het gaat meer om de speelwijze en daar is Botje een topper in.

Prima nieuws! Was vorig jaar erg goed naast Senesi en zo blijft de as van de ploeg toch mooi intact. Denk dat je voor zijn salaris je geen beter alternatief gaat vinden en zeker niet met minder risico. Zie Botteghin niet zo snel zo'n handsbal maken als Edgar Ie...

22 juli 2020 om 12:48

Botteghin zal met vertrouwen altijd prima spelen.echter als het minder loopt is Botteghin niet de speler die overeind blijft.ik ben wel blij dat hij blijft aangezien je nu geen speler hoeft te kopen die er gelijk staat.echter hoop ik wel dat er een jonge verdediger bijkomt die volgend jaar zijn taken kan overnemen.en misschien is dat die jongen van NAC wel.daarnaast vind ik eigenlijk dat je CV en backs zelf moet opleiden. Kan me niet voorstellen dat dat niet mogelijk is. Echter is van Beek volgens mij de laatste cv geweest die doorkwam.

22 juli 2020 om 13:37

We hebben een hele tijd hele goed Backs en CV kunnen opleiden. Ook van Beek ging heel erg lekker!!! Ik vind het zelf alleen altijd zo’n onzin dat je CVs en Backs zelf moet kunnen opleiden. Is dat makkelijker dan andere posities? En ook nu komen er weer Backs en Cv’s aan die het eerste van Feyenoord gaan halen. Sterker nog met een beetje mazzel hebben we over 1/3 jaar 4/5 spelers uit eigen opleiding.
Bijlow, Malacia, Hendriks, Hall en Geertruida lijken echt goed genoeg om het te gaan halen. Met die nieuwe -21 geloof ik echt dat er weer meer jongens het niveau gaan halen. Ook voorin en op het middenveld zijn er een aantal jongens waarvan er veel dichtbij of al bij zitten. Burger, Kokcu, Summerville, Bannis, Azarkan.. dat is toch allemaal niet zo slecbt?

23 juli 2020 om 12:48

@dirkie,ik denk niet bdat degene die noemt het allemaal gaat halen.daarnaast geertruida leuke vervanger voor op de back maar is eigenlijk gewoon een cvm of cv. Bannis en Azarkan krijgen geen kans bij Advocaat. Ze zittenn er tegenaan mmaar zijn er helaas niet.ik hoop idd dat ze de uiteindelijke stap kunnen maken we zullen het beleven.

Ik ben hier wel blij mee. Er zal nog wel een verdediger voor in de basis bij moeten komen maar ik begin liever aan het de voorbereiding met Botteghin naast Senesi. Dan dat van Beek die al een jaar geen wedstrijd heeft gespeeld nu moet gaan spelen. Of Johnston die we niet kennen

22 juli 2020 om 13:31

Precies, Van Beek zou overigens mocht hij zijn begin niveau weer kunnen halen nog weleens de opvolger worden van Botteghin. Mocht je dan nog van Hecke halen desnoods voor over een jaar(dus eerst verhuren) dan ziet de toekomst er in de verdediging er goed uit met Bijlow, Malacia, Hendriks, Van Hecke, Geertruida... misschien geen wereldtoppers maar meer dan prima spelers die waarde kunnen vertegenwoordigen. Dan is het risico met een nieuwe speler ook een stuk kleiner mocht hij mislukken. Maar hopelijk nog 1/2 seizoen van Senesi geniete ❤️

22 juli 2020 om 20:19

Van Hecke hoop ik ook maar weet niet of het haalbaar is. Monaco is er dacht ik nog steeds mee bezig. Maar zij willen hem geloof ik meteen verhuren. Wellicht is dat voor ons interessant.

Prima keuze van Feyenoord. Botteghin is geen bijzondere voetballer, maar wel een solide verdediger die weinig fouten maakt. Hij kan een prima koppel vormen met Senesi die Botteghins gebrek aan snelheid kan compenseren. Hij is sowieso beter dan Ié en van Beek.

Top top top!! Verdediger die goed in het systeem van Advocaat past, prater, sober naast Senesi en reik aan ervaring voor Geertruida naast hem. Nu durf ik ook wel aan te gaan om Geertruida RB te zetten, dan creeer je daar weer waarde. Verder die van Hecke of een andere talentvolle RCV halen voor niet al te veel geld en dan kun je bouwen naar een nieuwe achterhoede met Bijlow, Malacia, Hendriks, Geertruida en die van Hecke.. dan ziet de toekomst er daar goed uit mocht Senesi vertrekken dan vertrouw ik Arnesen en Advocaat wel toe dat ze weer een nieuwe LCV halen van kwaliteit. Gelukkig hoeft een Ie nu niet te komen👍👍 ben hier echt heel blij mee

Goed voor Feyenoord hebben ze tenminste nog een speler met een beetje leeftijd en ervaring achterin want anders heb je Haps, Geertruida en Senesi die allemaal niet heel veel ervaring hebben en allemaal nog relatief jong zijn. Dit heb je gewoon nodig net als Ajax Blind heeft en AZ een Vlaar. Ook gezien het feit dat hij goed met Senesi kan communiceren is een plus punt natuurlijk. Ik denk dat Feyenoord voor de linksback positie voor Kongolo zal gaan en daarmee zullen ze wel de selectie compleet hebben. Een sterk team dat niet makkelijk te verslaan is en met spelers als Berghuis altijd wel een goaltje weten te maken. Ik zie ze als een sterke uitdager voor de titel.

Ik vind het geen pure armoede , hij heeft het na de komst van Dickie prima gedaan . Met Stam stond hij te ver vooruit te verdedigen waardoor hij en Senesi die ook niet de snelste is , op snelheid werden weggespeeld. Dickie heeft de Cv’s een tiental meters teruggehaald waardoor het beter ging lopen en Botteghin vanaf toen imo de beste verdediger van Feyenoord was .

Erg fijn dat we hem alsnog een jaar behouden. Simpelweg omdat hij en Senesi een uitstekend duo hebben gevormd onder Advocaat en dat voorlopig dus 'staat'.

Oftewel; feyenoord kon niemand vinden, en (net als psv afgelopen jaar met schwaab) haalt dan toch maar een afgezwaaide speler terug die eigenlijk niet goed genoeg was..

22 juli 2020 om 15:25

Zo jij trekt snel een conclusie oftewel je behoudt een belangrijke speler voor de groep iemand die ervaring heeft en kan communiceren met alle spelers. Daarnaast is hij reserve aanvoerder en scoort het meest gemiddeld van alle centrale verdedigers van de eredivisie. Oftewel meer dan logisch.

Wajoo, win-win situatie! Nee, in alle oprechtheid: dit is geen speler die het niveau bij Feyenoord omhoog krikt. Enige positieve is dat hij in ieder geval als back-up zou kunnen fungeren. Toch niet weer als basismateriaal? Feyenoord moet doorselecteren, in die mate dat het kan met de jeugd.

Clubicoon Botteghin, fijn dat het in ieder geval nog tussen aanhalingstekens is gezet. Naast Senesi lijkt het ineens een zeer aardige verdediger, maar het is natuurlijk pure middelmaat. Voor de breedte goed om erbij te hebben en ik zie geen reden voor Feyenoord om dit niet te doen. Verdedigers gaan langer mee en normaal gesproken verliezen ze snelheid, dat was toch Botteghin's wapen al niet. Op dat gebied hoeven we ons dus geen zorgen te maken.

club icoon ? Nog een week verder en hij is Mister Feijenoord.
Voor Feijenoord wel goed dat hij blijft, is toch wel.een zekerheidje geworden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren