Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Kik Pierie staat voor transfer binnen de Eredivisie’

Laatste update:

Kik Pierie verkast voor een jaar op huurbasis naar FC Twente, zo meldt TC Tubantia donderdag. RTV Oost claimt eveneens dat de verdediger bij Ajax niet hoeft te rekenen op speelminuten in de hoofdmacht en verhuurd gaat worden. Twentefans.nl weet te melden dat ‘een speler van Ajax’ medisch gekeurd is in een ziekenhuis in Hengelo.

Technisch directeur Jan Streuer liet eerder al weten dat FC Twente hoopt spelers van Ajax te kunnen huren. "De kunst is om nu nog even geduld te hebben, want er komen er nog heel veel spelers op de markt", zei hij tegenover Tubantia. "Grote clubs als Ajax en PSV bijvoorbeeld willen toch eerst even aankijken wat ze met de huidige spelers willen. Straks komt er misschien nog ruimte als ze zelf wat aankopen hebben gedaan."

Pierie maakte een jaar geleden voor vijf miljoen euro de overstap van sc Heerenveen naar Ajax. In Amsterdam kwam hij niet in aanmerking voor speelminuten bij het eerste van trainer Erik ten Hag. Afgelopen seizoen speelde de centrale verdediger 22 keer voor Jong Ajax. De verdediger ligt momenteel nog tot de zomer van 2024 vast in de Johan Cruijff ArenA.

Na het vertrek van Peet Bijen naar ADO Den Haag zochten de Tukkers naar versterking in het centrum van de defensie. Met Pierie heeft trainer Ron Jans nu drie centrale verdedigers tot zijn beschikking: Julio Plegiezuelo en Xandro Schenk zijn ook nog aanwezig bij de Eredivisionist.

Een goede aanwinst voor FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me voor beide partijen een prima oplossing. Pieri is bij Ajax vrij kansloos en kan zich bij Twente beter ontwikkelen en zich eventueel zoals Botman in de kijker spelen voor een transfer.

16 juli 2020 om 16:54

Alleen Ajax krijgt wel nu misschien een probleem dat ze maar 3 linksbenige verdedigers beschikbaar hebben met Blind, Martinez en Salah Edinne. Tagliafico wordt zeer waarschijnlijk verkocht. Dus nog 1 linksbenige verdediger kan Ajax dan nog wel goed gebruiken. Misschien dan toch maar good old Jantje Vertonghen polsen voor een terugkeer? Is nog steeds wel een paar klasses beter dan Botman en Pierie bij elkaar. Heeft Ajax in ieder geval een verdedigingslinie met veel Champions League ervaring staan.

16 juli 2020 om 16:55

Dat probleem heb je met Pieri erbij ook omdat hij kwalitatief echt tekort komt voor Ajax.

16 juli 2020 om 17:03

Ik vind die roep om minimaal 1 linksbenige verdediger echt onzin. Ja, het kan handig zijn maar het is zeer zeker geen vereiste in je centrum. Er zijn zal van topclubs die gewoon met enkel rechtsbenige verdedigers spelen.

16 juli 2020 om 17:04

Misschien wel, maar vorig jaar zetten ze liever Mazraoui linksback dan Pierie een kans te geven. Dan ben je wel erg gezakt in de hierachie.

16 juli 2020 om 17:25

Botman is er ook nog, dus die is Pierie dan al voorbij gestreefd.

16 juli 2020 om 18:10

Botman is verkocht toch?

16 juli 2020 om 18:16

Er is een akkoord omtrent Botman, wordt hoogstwaarschijnlijk pas officieel wanneer Gabriel vertrekt bij Lille, wat ook vrijwel zeker is.

16 juli 2020 om 16:57

En is voor de Eredivisie gewoon een goeie speler. Voor Twente een absolute top ‘aankoop’ imo.

16 juli 2020 om 17:01

Gezien zijn spel is het misschien wat overdreven om hem een absolute top aankoop te noemen. Zelfs bij Jong Ajax heeft hij geen onuitwisbare indruk achtergelaten.

16 juli 2020 om 17:16

Top aankoop is misschien overdreven gezien zijn Ajax periode. Maar bij Heerenveen vond ik hem een prima verdediger. Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat Twente niks beters kan halen op CV dan deze jongen.

16 juli 2020 om 17:24

Dat ligt meer aan de financiële mogelijkheden bij Twente dan aan de kwaliteit van Pieri

16 juli 2020 om 17:25

Daarom. Dan is dit toch juist een prima aankoop?

16 juli 2020 om 17:26

Een prima verdediger is het zeker. Het lijkt me ook een van de beste opties voor FC Twente momenteel.

16 juli 2020 om 17:38

@arsenallz, voor Twente, Ajax en Pierie is dit gewoon een top deal toch? Ajax creeert ruimte in de selectie, Pierie krijgt speel minuten en Twente krijgt een eredivisie waardige verdediger voor een schijntje. Alles bij elkaar voor alle partij-en gewoon een bonus. Misschien kunnen er meer spelers (tijdelijk) bij Twente terecht. Spelers als Ekkelenkamp, Eiting, Labyad zouden zeker een toevoeging kunnen zijn.

16 juli 2020 om 17:51

Wat betreft Ekkelenkamp en Eiting heb je gelijk, maar Labyad is te goed voor Twente. Was bij Utrecht al de beste speler en hoorde toen bij de beteren van de Eredivisie dus ik zie hem op zijn leeftijd sowieso niet zon grote stap terug doen. Bij een AZ zou hij zelfs basisspeler zijn boven De Wit en hij is niet minder dan een Toornstra of Kokcu mits in vorm

16 juli 2020 om 18:04

@Joey91, Labyad heeft naar mijn mening een goed seizoen bij Utrecht gehad maar meer ook niet. Voor verkoop is hij qua salaris te duur in de eredivisie dus misschien bij Twente (of iets dergelijks) op huurbasis voor een mooie vervolg transfer..

16 juli 2020 om 18:06

Dat is ook toch wat ik exact aangeef in mijn eerste comment?

16 juli 2020 om 16:58

Tja ik heb liever dat Pierie weg is en dat je dan lekker een Timber LCV zet als noodoplossing. Ik heb zo weinig vertrouwen in pierie, en hij ook in zichzelf heb ik af en toe het gevoel.

16 juli 2020 om 17:12

Inderdaad. Heeft bij Ajax gewoon een jaar verpest. Had direct verhuurd moeten worden aan een Eredivisie club. Liet bij Heerenveen gewoon zien dat dat ook gewoon zijn niveau is. Iedere week op een bijveldje met nog minder supporters dan een gemiddelde tweede klassen wordt helemaal niemand vrolijk en beter van als je al het hogere niveau gespeeld hebt.

16 juli 2020 om 17:18

Begrijp ik ook niet inderdaad. Die fout hebben ze eerder al gemaakt bij Zivkovic. Bij Scherpen heb ik geen idee, maar deze jongens kan je beter kopen en direct 1-2 jaar verhuren aan zijn huidige club.

16 juli 2020 om 17:25

Precies dat, misschien hetzelfde voor Cassiera waar ook serieus geld voor is betaald. Die jongens staan stuk voor stuk gewoon stil in hun ontwikkeling omdat zij een heel andere intensiteit gewend zijn. Ajax zou hier echt van moeten leren, het is zowel zonde voor die spelers als voor Ajax.

16 juli 2020 om 17:27

Cassiera speelde dan wel weer goed in de KKD maar weer dramatisch bij Groningen. Als je uit een anders land komt heb je natuurlijk sowieso meer tijd nodig, om hem dan meteen wéér ergens anders onder te brengen is een moeilijke beslissing denk ik. Verder volledig met je eens.

16 juli 2020 om 17:54

@nec ik denk niet dat Ajax dat wat interesseert , het is gewoon kopen en doorverkopen

Goede zaak, 'overbodig" bij Ajax, bij jong Ajax zou hij de talenten in de weg staan en voor hem zelf zijn minuten broodnodig, voor Twente een welkome speler!

Wellicht komen er meer spelers van Ajax, gedurende de transferperiode.

16 juli 2020 om 16:58

Precies. Vroeg me al af waarom hij niet eerder werd verhuurd. Bij Heerenveen maakte hij veel minuten in de ED en voor Ajax 1 is hij (nog) niet goed genoeg. Lijkt me dan ook voor alle partijen het beste als hij minuten kan maken in de ED om zo eventueel naar een toekomstige basisplaats bij Ajax te groeien.

Tja dit lijkt allang een miskoop te zijn, maar goed voor hem om weer op het hoogste niveau te gaan spelen. Wellicht dat hij toch nog een aardige groei kan doormaken, maar veel minuten in Ajax 1 kan ik me de komende jaren niet voorstellen.

16 juli 2020 om 17:04

Dachten veel fans bij Blind ook voordat hij naar FC Groningen ging. Als iemand die de ED wekelijks volgt zou het logisch zijn dat Pierie in zijn eerste jaren nog niet zou spelen. Helemaal niet omdat het niveau van de starting XI is gestegen. Ze zorgen er nu gewoon voor dat hij wekelijks ED kan spelen. Als hij zich goed doorontwikkelt zoals hij dat bij Heerenveen deed zou het achteraf een koopje zijn.

16 juli 2020 om 17:39

Echter hadden we Blind nog nooit wekelijks in de Eredivisie zien spelen, in tegenstelling tot Pierie die al 70 wedstrijden op het hoogste niveau op zijn naam heeft staan. In die 70 wedstrijden heeft Pierie zich helemaal niet weten te ontwikkelen. Hij was beter toen hij debuteerde dan in zijn laatste seizoen bij Heerenveen waarin hij compleet verzoop. Ik vind de situatie Pierie en Blind compleet verschillend.

16 juli 2020 om 17:40

Lijkt me vrij sterk dat veel fans dachten dat de zelfopgeleide Blind een miskoop was, maar ik ben wel met je eens dat het te vroeg is om een jongen van 19 al af te schrijven. Daar zijn we in Nederland nogal goed in. Als je op je 20ste geen vaste basisspeler bent bij een topclub dan ben je talent af.

16 juli 2020 om 20:24

Klopt. Het was bij Blind meteen duidelijk dat hij potentie had. Was nog erg jong. En omdat hij niet supersnel was viel hij niet op. Zijn inzicht is echter fenomenaal.

Wat wel zo is; Pierie liet zien goed te kunnen voetballen op jonge leeftijd. Nog geen bikkelharde verdediger maar een goede meevoetballende verdediger. Klein beetje doorontwikkelen en Ajax heeft met Pierie minimaal een goede eredivisie verdediger die de 5 mln waard is of een speler een wereldtopper wordt weet je nooit (zie Cerny). Geef Pierie speeltijd en wat tijd en zal van goed genoeg niveau worden ieg voor de breedte. En wat ook positief is; amerikaanse achtergrond. Dus samen met Dest marketingtechnisch aantrekkelijk.

Weet nou niet of ik hier een vrolijk van ga worden. Heeft vorig jaar alleen maar in de keuken kampioen divisie lopen voetballen. Schat deze jongen niet veel hoger in dan een Peet Bijen... Daarnaast aan de kleine kant voor een centrale verdediger. Maarja kww.

16 juli 2020 om 16:58

Daarvoor was het anders een basisspeler van Heerenveen waar hij het goed deed. Ik denk dat je met het budget van Twente amper een beter CV met Eredivisie ervaring gaat vinden dan deze jongen.

16 juli 2020 om 17:04

Ik richt me inderdaad liever op zijn doorgaans prima periode bij Heerenveen. Op papier een goede aanwinst denk ik. Weer een plek opgevuld. Nog een dikke handvol te gaan

16 juli 2020 om 17:09

Wat voor selectie gaat Twente krijgen denk je? Is plek 9 tot 13 haalbaar? Met Jans hebben ze in ieder geval een uitstekende trainer.

16 juli 2020 om 17:11

Laten we dan maar op het beste hopen. Een huurspeler, 1 jaar niet op het hoogste niveau gevoetbald, klein voor een centrale verdediger... Het zou in ieder geval niet mijn keuze zijn geweest. Kiekn wat t wordt.

16 juli 2020 om 17:13

Van wat ik er van begreep waren Heerenveen fans een stuk meer onder de indruk van Botman dan van Pierie de seizoenen ervoor.

16 juli 2020 om 17:34

@messibazoer Hij deed het helemaal niet goed als basisspeler bij Heerenveen. Hij verzoop compleet achterin en wist geen enkele indruk te maken bij een ploeg die meer dan 70 tegentreffers moest incasseren. Hij maakte daar net zo weinig indruk als Floranus en Woudenberg die naast hem stonden. Bij Jong Ajax ook geen enkele indruk gemaakt. Nu staat hij een jaar stil in zijn ontwikkeling, terwijl hij al niks bijzonders was. Hij is niet beter dan Peet Bijen.

Verwacht niet dat deze jongen ooit nog het niveau van Ajax gaat halen. Zoals hierboven gezegd inderdaad misschien in de kijker spelen voor een transfer. Vind deze jongen veel te zacht voor een centrale verdediger. Weinig fysiek en weinig doortastend. Ben benieuwd hoe hij zich bij Twente staande houdt..

Gewoon zonde, los van het feit of die nu wel of geen Ajax materiaal is. Vorig jaar had hij een seizoen nog bij Heerenveen kunnen spelen en dit seizoen weer dan stond ie er heel anders voor, maarja jaartje KKD en nu misschien met geluk eindig je in het linkerrijtje bij Twente.

Toptransfer voor beide partijen! Pierie kan echt wel goed voetballen maar is nog niet op het niveau dat ie bij Ajax wat toevoegt.

Dit is een goede versterking voor Twente. Bij Ajax heb ik hem niet gevolgd maar bij Heerenveen was het een prima speler.

16 juli 2020 om 18:02

Bij jong ajax was hij altijd 1 van de minste. Was vaak betrokken bij tegen doelpunten. Wat ik gezien en gehoord heb zullen er geen ajax fans zijn die rouwig om zijn vertrek zijn.

16 juli 2020 om 20:33

Ik zou zeker wel balen van een transfer van Pierie. Een verhuur is echter perfect voor alle partijen.
Je weet nooit wat de max is van een speler, maar hij heeft qua eigenschappen als voetballer wel iets weg van een Vertonghen. Niet bikkelhard. Maar kalm, redelijke techniek. Niet supersnel, niet supersterk, allround.
Had Blind ook wel. Als was die langzamer en meer inzicht.

Lang verhaal kort, zijn kwaliteiten zijn in het verleden en nu nog erg succesvol geweest bij Ajax. Bij Ajax moet een verdediger niet alleen de bal afstoppen, maar ook mee voetballen. Vooruit denken, een pass kunnen geven, met positiespel mee kunnen doen. Pierie is een jonge verdediger met die kwaliteiten. Heeft groei en ontwikkeling nodig, maar dat heeft elke jonge speler.

Als we met percentage meedelen in eventuele toekomstige transfersom prima, anders had ik liever transfervrije speler gezien. Zo goed is Pierie nou ook weer niet. Maar goed, kww.

16 juli 2020 om 17:18

Twente mag al blij zijn dat ze geen huursom hoeven te betalen. Gewoon een keurige verdediger voor een club die onderin strijdt.

16 juli 2020 om 17:20

Ik zeg ook niet dat we mogen klagen met een speler als Pierie. Maar ik denk dat er transfervrij ook wel spelers van dat kaliber rondlopen. Dan heb ik liever zulke spelers.

16 juli 2020 om 17:23

Noem er eens 3 zou ik zeggen. Transfervrij betekent meestal ook een dik salaris. Ik denk dat Twente zo een prima verdediger heeft voor heel weinig centen.

16 juli 2020 om 17:26

Noem er eens 3? als FCT 4 ever dat kon, was hij ook wel scout geweest. Ik geloof wel in de stelling dat je transfervrij even goede spelers kan halen als Pierie. Ondanks dat hij een 'ajax label' heeft, is het bij lange na geen geweldenaar en zit hij ver van het 1ste vandaan. Nadeel van transfervrije spelers is dat die momenteel nog hoger kijken dan Twente, of meer salaris verwachten. Pas aan het einde van de transfermarkt zullen dat soort spelers voor Twente kiezen, met het risico dat er alleen maar afdankertjes overblijven. Ik denk dat dit dus wel een goede deal is voor Twente

16 juli 2020 om 18:04

In de kkd wist hij afgelopen jaar niet te overtuigen. Met het spel van afgelopen jaar maakt hij Twente eerder zwakker dan sterker. Maar je zou wel zeggen dat hij potentie zou moeten hebben.

16 juli 2020 om 17:20

Hij is 19 jaar, dus bij een transfer naar het buitenland zal Twente jarenlang mee gaan profiteren met een transfer via de opleidingsvergoeding.

16 juli 2020 om 17:28

als er De Ligt achtige bedragen betaald worden wel. Hopelijk maakt hij die ontwikkeling, maar ik acht de kans groter dat hij nooit meer dan 10 miljoen waard zal zijn. De vergoeding die Twente daarvoor vangt voor het ene seizoen zijn paar grijpstuivers

16 juli 2020 om 17:37

Twente zal 0,5% van elke bruto transfersom vangen als ze hem een jaartje gaan huren. Waarom zouden ze recht gaan hebben op meer, als ze hem een tijdje goedkoop kunnen gebruiken?

En daarna via de zijdeur naar een club uit de Kkd. Hoe heeft Ajax deze speler kunnen kopen? Ik vind dat nog steeds een voorspelbare miskoop. Wat heeft men er ooit in kunnen zien? Is jong. Dat is het enige positieve punt. Hij kan niet verdedigen - heeft hij nog nooit gekund - en heeft een matige voortzetting. En daar geef je 5 miljoen aan uit. Maar goed, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Voor FC Twente een goedkope aanwinst en Pierie kan eindelijk weer op Eredivise niveau spelen. Voor zo lang het duurt. Had hem trouwens eerder bij Heerenveen gezien, maar die weten misschien wel beter;-).

Had het hele vorige seizoen in de basis gestaan bij Heerenveen, en nu wellicht wel kunnen aanhaken bij Ajax1, domme keuze om te transfereren destijds.

Ik begin mij een beetje zorgen te maken over de scouting van FC Twente. Eerder toonden ze al interesse in Traoré en wellicht een tweede huurperiode van Lang. Kijken ze alleen maar bij Ajax voor eventuele versterkingen of is dit puur toeval? Talenten zijn natuurlijk een goede opvuller voor de selectie, maar als ze echt stappen willen maken zullen ze ook spelers moeten kopen die langer blijven dan 1 seizoen en wat ervaring binnen moeten hengelen.

16 juli 2020 om 17:08

Over welke scouting heb je het? Hoofd-scouting is net een paar weken geleden ontslagen...

16 juli 2020 om 17:10

Als het water je aan de lippen staat kun je niet veel anders dan huren of transfervrije spelers halen. Transfervrij betekent lang wachten, daar is gezien de kleine selectie geen tijd voor. De academie wordt weer op poten gezet, dan ben je een paar jaar verder. Ik maak me voor het eerst in jaren wat minder zorgen. Het wordt allemaal wat logischer neergezet en ze zijn achter de schermen druk bezig met saneren en de basis goed neer te zetten. Voor Twente en de speler in kwestie een goede korte termijn oplossing. Met Smal, Bosch en Roemeratoe heb je drie talentvolle spelers onder contract staan en Drommel kan nog wat opleveren. Het lijkt sinds jaren weer ergens op.

16 juli 2020 om 17:14

Als Groninger moet ik je vertellen dat je hele leuke spelers bij Ajax kan halen. Zo haalden we Blind, Matusiwa, D. Zeefuik, Bizot, Kappelhof, Hoesen en Burnet (laatate 3 niet top maar wel gewaardeerde krachten). Ook spelers als Nunnely, Dankerlui, Botman waren gewoon goede spelers. Clubs zouden juist die afvallers moeten oppakken. Vaak zijn het goede spelers die niet lukten om de stap te maken (zoals wij ook hadden met Idrissi van Feyenoord). Met huurdeals kun je spelers (soms langer dam tijdelijk zoals bijv Zeefuik) halen die je anders niet kon halen.

16 juli 2020 om 17:20

Er is geen geld voor aankopen (en als dat er al is dan heb je het over tonnen, niet over een miljoen of meer). Twente moete de komende twee jaar vooral overleven, dan kom je al snel uit bij huur en transfervrije spelers. Dat je dan in Nederland als eerste bij Ajax kijkt is niet heel raar, die selectie puilt aan alle kanten uit en daar zitten een aantal spelers, waaronder deze jongen die voor veel eredivisie clubs een aanwinst zijn maar die komend jaar waarschijnlijk niet (veel) gaan spelen (lang, Danilo, Marin, Labyad, Alvarez, Johnsen, Magallan, Eiting, Kotarski, Ekkelenkamp, enz...) Een aantal zullen definitief mogen vertrekken maar voor een jongere speler als Pierie is verhuur zeker een optie. En dan hebben ze ook nog een complete selectie in jong Ajax lopen waarvan er mogelijk een paar spelers een stapje omhoog kunnen doen naar de eredivisie. Over een jaar of twee gaat de schuldenlast van Twente naar een behapbaar niveau en komt er budget vrij om weer mee te gaan doen in de subtop. Tot die tijd zal twente denk ik in deze vijver moeten blijven vissen.

Spoeling bij Ajax wordt dun zo bij de positie rechts centraal achterin. Botman al weg, nu dus waarschijnlijk Pirie, en waarschijnlijk Veltman ook (die wil al langer naar het buitenland en dat is hem gegund). Ik hoop dat Ajax iemand erbij haalt. In Schuurs zie ik het wel zitten tegen VVV en Sparta, maar niet tegen PSV en zeker niet Europees. Al kan Álvarez nog wel gaan verrassen, die heb ik nog niet helemaal afgeschreven. Had een jaartje aanpassen nodig en had ook privé gedoe doordat zijn kind en vriendin niet gelijk mee konden naar Amsterdam. Maar dat wordt samen met de vervanging van eventuele sterkhouders (van de Beek, Tagliafico, Onana) de lastigste positie voor Ajax deze tranaferzomer.

16 juli 2020 om 17:33

Alvarez, Veltman en Pierie zou ik doorselecteren. die hebben imo het niveau niet voor Ajax. in Botman en Schuurs heb ik wel vertrouwen. die zijn ook nog jong en kunnen misschien nog stappen maken. bovendien hebben die laatste twee ook de goede lengte voor een verdediger

16 juli 2020 om 17:39

Pierie is niet veel ouder dan Botman en Schuurs. Daarbij heeft Schuurs met wat hij in Ajax1 heeft laten zien on ieder geval mij nog niet weten te overtuigen. En Veltman laat de laatste seizoenen echt wel zien bij de beste verdedigers van de Eredivisie te horen. Die 'de Boertjes' zijn er nu ook uit. Snap niet waarom mensen dat niet zien en blijven bashen op Veltman.

16 juli 2020 om 17:56

ja, maar Pierie is niet wendbaar, heeft geen lengte en geen fysieke kracht dus daar zie ik persoonlijk heel weinig in. Schuurs is wel wendbaar en 1.93 meter lang en Botman is ook 1.93 meter lang. ik vind juist dat Veltman een dramatisch seizoen heeft gespeeld. hij heeft je 5 punten gekost in de CL tegen Chelsea (die onnodige tackle in de eerste helft met een penalty voor Chelsea als gevolg) en Valencia (slapen bij de buitenspelval met uitschakeling CL als gevolg) en tegen Telstar, Willem II en FC Groningen gaf hij ook onnodige tegengoals weg. die de Boertjes zijn er imo juist daarom helemaal niet uit. en dat ook nog eens allemaal in 1 seizoenshelft. dat zijn gewoon veel te veel cruciale fouten voor dat niveau. bij Veltman wordt er altijd echter gedaan of zo een fout nooit heeft plaats gevonden waar iemand als Schuurs wordt afgerekend op 1 fout tegen AZ. terwijl Veltman veel meer ervaring heeft waardoor je mag verwachten dat hij die kinderlijke fouten minder snel maakt als een talentje als Schuurs maar dat verschil in ervaring is imo niet terug te zien op het veld want Veltman blundert er aardig op los

17 juli 2020 om 09:32

Chelsea is natuurlijk geen argument. Knotsgekke wedstrijd met een nog gekkere scheidsrechter. Alles gebeurde tegelijk en iedereen had een rode kaart kunnen krijgen volgens mij. En wow, iemand geeft een goal weg tegen Telstar. Het verschil is echter dat het verlies van Veltman (door die blessure) een drama was. Ajax was zonder hem verdedigend zo veel zwakker. Een keer een goal weggeven is ook niet perse een de Boertje. Elke respectabele verdediger geeft wel eens een goal weg. Alleen wordt het bij Veltman extra onderstreept. Jij zegt nu wel dat dat juist bij Schuurs het geval is, maar bij Veltman is het een hele opsomming en bij Schuurs is het één voorbeeld. Ik vind Veltman een goede verdediger die wordt gemist als hij er niet staat, wat laat zien hoe belangrijk hij eigenlijk voor Ajax is.

17 juli 2020 om 10:36

er is natuurlijk wel een verschil tussen incidenteel een goal weg geven en structureel goals weg geven. 5 goals weg geven in 1 seizoenshelft is gewoon belachelijk veel natuurlijk en in een knotsgekke wedstrijd een goal weg geven nog steeds een issue. er is namelijk een verschil tussen met 4-4 gelijkspelen of met 4-3 winnen. de afwezigheid van Veltman heeft imo weinig te maken met de instorting van Ajax. die viel namelijk samen met het gemis van Blind en Ziyech. in die wedstrijden liep het voetbal bij Ajax moeizaam en als je niet domineert en vaker de bal verliest is het ook logisch dat je meer kansen tegen krijgt en dus ook meer tegengoals tegen krijgt

17 juli 2020 om 10:50

Ik kan allemaal argumenten geven, maar kijk gewoon even het filmpje van de serie 'black Friday' van Voetbal International op Youtube over Veltman. Leiderschap, positionering ene passing zijn echt heel sterk bij Veltman. Ook leggen ze uit waarom Veltman een betere verdediger is dan dat hij er soms uitziet. Daarbij waren Veltman en Blind niet tegelijk geblesseerd afgelopen seizoen dus zeggen dat het niet kwam door het gemis van Veltman maar door het gemis van Blind is onzin. Ziyech bracht daarbij ook weinig bij aan de stabiliteit van de verdediging.

17 juli 2020 om 11:07

ik heb dat filmpje gezien en ook nog een keer een soortgelijk artikel in VI maar nergens heb in dat filmpje of dat artikel heb ik ze zien uitleggen waarom hij al heel zijn carriere zoveel cruciale blunders maakt en dat hadden ze natuurlijk wel moeten benoemen want dat is al heel zijn carriere onderdeel van zijn spel. voor het gemak lieten ze dat echter weg terwijl Veltman en cruciale fouten onlosmakelijk aan elkaar zijn verbonden. dat laatste is toch logisch? als Blind dan ook nog eens geblesseerd raakt sta je opeens met een heel ander verdedigend centrum wat normaal nooit speelt en nog moet acclamatiseren en wennen aan elkaar. Ziyech bracht idd geen stabiliteit aan de verdediging maar toen de creativiteit van Ziyech weg viel begon Ajax moeizaam te voetballen en konden ze niet meer domineren op de helft van de tegenstander, waardoor ze vaker onder druk kwamen op de eigen helft en dus ook meer tegengoals kregen

17 juli 2020 om 19:06

Nogmaals: Blind en Veltman waren niet tegelijk geblesseerd. En bij VI hebben ze juist uitgelegd waarom zoveel mensen (waaronder jij) steeds blijven denken dat Veltman zoveel cruciale fouten maakt terwijl dat dus juist helemaal niet zo is. En dan wil jij dus dat ze nog even zichzelf tegenspreken want dat miste nog in hun verhaal?

18 juli 2020 om 09:36

Als die mensen niet zien dat hij met regelmaat cruciale fouten maakt dan weet ik echt niet welke Veltman hun dan hebben zien spelen kaar niet dezelfde als ik iig

Goed voor beide clubs!! Denk dat ie twente sterker maakt dan bijen deed.

16 juli 2020 om 18:10

Het afgelopen jaar was hij bij jong ajax 1 van de slechtste spelers. Ik betwijfel of hij beter is dan Bijen.

Een soortgelijke route als Sven Botman zou mooi zijn: nu goed spelen in de eredivisie om vervolgens als een betere speler terug te keren, of verkocht te worden.

Pure miskoop. Was bij Heerenveen helemaal niks en nu ga je hem na een jaar stilstand verhuren aan een mindere ploeg als waar je hem vandaan hebt gehaald. Onbegrijpelijk dat ze daar 5 miljoen voor hebben betaald, alleen maar omdat ie jong was en al 2 jaar basisspeler in de Eredivisie was. Nee, dit is geen praten achteraf, dat riep ik al toen ze hem aantrokken.

Snap niet dat je Bijen laat gaan en met een huurling van Jong Ajax op de proppen komt.

16 juli 2020 om 17:48

Misschien wel omdat bijen hetzelfde salaris wou wat hij bij Twente had. En deze optie goedkoper is.

16 juli 2020 om 17:49

Bijen was "klaar" bij twente, die kon niets meer goed doen. Dus verstandig van hem om ergens anders opnieuw te beginnen. Dit is voor twente een goede en goedkope optie.

16 juli 2020 om 19:25

Bijen de man die je telkens punten door de neus boorde. De wil was er wel, maar een goede centrale verdediger was het gewoon niet. Plegezuelo voetbalde erg goed, daardoor leek het nog wat bij Bijen.

Leuk voor Twente, dat word straks gewoon een team met de helft huurspelers erin omdat ze geen knappe spelers kunnen kopen.
Aan Jans de taak denk ik om ze in eredivisie te houden.

16 juli 2020 om 18:15

Wel grappig dat toen Twente vorig jaar allemaal huurspelers haalde, het ‘wanbeleid’ was, een huurleger en een vreemdelingenlegioen en waarin de jeugd toch geen kans kreeg. Nu doen we precies hetzelfde alleen met Ajax B-garnituur en is het slim gedaan. Iets van ‘wij van WC eend’

16 juli 2020 om 18:30

Ik vind het allesbehalve grappig of slim, een club die met gehuurde spelers het vege lijf moet zien te redden omdat ze niet anders kunnen vind ik helemaal niets toevoegen eigenlijk.

16 juli 2020 om 18:48

Ben het met je eens dat een team dat merendeels uit huurspelers bestaat, hoe dan ook ongewenst is. De afgelopen jaar is het voor Twente natuurlijk behelpen geweest, waarbij de degradatie natuurlijk niet heeft geholpen om aan vastigheid te bouwen. Hopelijk is dit een laatste in het zoveelste rijtje van 'tussenjaren' en kunnen we volgend jaar meer kunnen bouwen aan een vast elftal. Om dan te zeggen dat de club Twente niets toe te voegen heeft vind ik wel erg kort door de bocht. Wat wil je ervoor terug hebben, Excelsior? Mijn punt was echter hoe hypocriet sommige mensen zijn die hier reageren over wat voor een goede zet dit is van Twente, terwijl een deel van dezelfde mensen sowieso vorig jaar Twente verguisden, omdat ze veel huurspelers haalden en de jeugd geen kans gaven (die er trouwens nauwelijks is). Ik ben absoluut niet tegen de komst van Pierie, maar ik moet nog maar zien of hij beter is dan onze ander huursoldaat (pleguezuelo).

Snap dit vaak niet van Ajax:
Altijd worden er bepaalde spelers gehaald die nooit een echte kans krijgen, en uiteindelijk verhuurd aan worden en daarna verkocht voor niks of transfervrij.
Nu is het Pierie.. maar het had ook Schuurs kunnen zijn. En zometeen Bande, Marin, Alvarez... in hoeverre hebben die nou een kans gehad?
Dat zijn alleen voorbeelden van afgelopen seizoen. Elk seizoen hebben meerdere spelers die voor redelijke bedragen worden gehaald en nauwelijks een kans krijgen en weggewerkt worden naar de uitgang.
Ik weet zeker dat alle bovengenoemde spelers van waarde zullen zijn als ze gewoon de kans krijgen (wellicht alleen Bande twijfelgeval).

16 juli 2020 om 18:58

Marin heeft in de 17 wedstrijden die die mee mocht doen laten zien het niveau niet aan te kunnen, dat kan gebeuren!alvarez had pech dat hij met de problemen zat dat zijn gezin niet NL in mocht en hij daarom met zijn hoofd niet er helemaal bij was en dus niet zijn niveau haalde en dus minder speelde. Ik verwacht dat hij komend seizoen gewoon speelt.bandé heeft de enorme pech gehad dat hij zwaar geblesseerd raakte vlak na zijn komst en dat anderen op zijn positie dat goed in hebben gevuld. Hij mag nu in Zwitserland minuten maken en hopelijk over 1 seizoen aansluiten bij Ajax 1

Prima deal voor beide partijen. Ajax loost een overbodige verdediger voor een seizoen in de hoop dat hij zich ontwikkeld en Twente krijgt er een prima verdediger bij. Ben benieuwd of het huwelijk Ajax-Pieri nog wat word. Ben er bang voor eerlijk gezegd maar je weet het nooit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren