Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aubameyang ontploft na vraag Amazon: ‘WTF, waarom geen VAR hiervoor?’

Laatste update:

Pierre-Emerick Aubameyang heeft met grote verbazing gekeken naar de keiharde tackle van Trent Alexander-Arnold op Bukayo Saka tijdens het duel tussen Arsenal en Liverpool (2-1) van woensdagavond. Scheidsrechter Paul Tierney oordeelde dat de rechtsback van the Reds niet een rode, maar een gele kaart verdiende voor de tackle. Aubameyang snapt er niets van dat de jonge verdediger van de kampioen van Engeland de wedstrijd uiteindelijk mocht uitspelen.

Op de televisiebeelden is goed te zien dat Alexander-Arnold met gestrekt been vol het linkerbeen van Saka raakte. Laatstgenoemde had zichtbaar veel pijn na de 'aanslag' van de vleugelverdediger. Desondanks bleef een rode kaart uit. Een check bij de VAR vond Tierney niet nodig. "WTF, waarom werd de VAR hiervoor niet gebruikt", zo antwoordt de spits van Arsenal op de vraag van Amazon Sport op Twitter hoe er wordt gedacht over de harde tackle van Alexander-Arnold. De felle reactie van de Gabonese aanvaller zorgt in korte tijd voor duizenden reacties en likes. Het uitblijven van de rode kaart zorgt voor veel onbegrip op met name de sociale media.

Aubameyang begon woensdag tegen Liverpool op de bank. Manager Mikel Arteta stuurde hem in de tweede helft alsnog het veld in. Op dat moment hadden Alexandre Lacazette en Reiss Nelson al gescoord. In de Engelse media is al gesuggereerd dat de topschutter rust kreeg in aanloop naar het treffen met Manchester City van zaterdagavond op Wembley. De winnaar van het duel in de halve finale van de FA Cup stuit in de eindstrijd op de winnaar van de ontmoeting tussen Manchester United en Chelsea van zondag. De finale van het Engelse bekertoernooi staat gepland voor 1 augustus.

Had Trent Alexander-Arnold hier ROOD verdiend!?

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 15 juli 2020

Had Trent Alexander-Arnold een rode kaart moeten krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal eens met Aubameyang. Toen ik de tackle in de herhaling zag moest ik meteen denken aan Nketiah tegen Leicester. Toen werd er wel een rode kaart getrokken. Dit moment is niet eens bekeken door de VAR terwijl het identiek is. Wat mij betreft halen ze de schorsing van Nketiah weg om het goed te maken. En laat ze alsjeblieft eens werken aan de VAR, het is iedere week een andere beslissing bij dezelfde situaties.

16 juli 2020 om 14:28

Haha, je verloor je geloofwaardigheid op het punt om de schorsing van Nketiah weg te halen, dan krijg je weer dat stomme supportersgepraat. Dat was namelijk óók gewoon rood, zoals deze ook had moeten zijn. Maar zo werkt het soms in het voetbal, de één krijgt hem wel in een soortgelijke actie en de ander niet. Zo kunnen we wel 1000 overtredingen naast elkaar gaan leggen waar iets anders voor werd getrokken. Laten we het er wel op houden dat dit ook gewoon 100% rood was.

16 juli 2020 om 14:31

Maar als er meerdere identieke momenten zijn geweest moet er toch een gelijke consequentie op staan? Als Tarkowski of TAA geen schorsing krijgen, waarom moet Nketiah het dan wel? TAA en Tarkowski gaan geen schorsing meer kunnen krijgen, die van Nketiah kan nog wel worden weggehaald. Maar gaat hoe dan ook toch niet gebeuren. Gewoon uit frustratie dat ik zoiets zeg, verwacht echt niet dat zoiets gebeurd.

16 juli 2020 om 14:34

Zo werkt het dus niet in het voetbal. Een wordt altijd maar gezegd, tja die dingen gebeuren, dat hoort erbij etc. Maar dat is gewoon onzin, er is een structureel probleem met de VAR in Engeland. Het is ook gewoon overduidelijk dat bijvoorbeeld een team als Arsenal dit seizoen al zo vaak benadeeld is door de scheids. Een team als United wordt weer ontzettend vaak bevoordeeld. Zonder fouten van de scheids, had Arsenal 15 punten meer gehad, United had dan bv 10de gestaan. Laatst nog een uitgebreid Engels artikel over gelezen.. het zijn gewoon vaak dezelfde ploegen die genaaid worden en 15 punten verloren door de scheids, dat is echt absurd..

16 juli 2020 om 14:57

Het benadelen van Arsenal is een systematisch iets wat al jaren het geval is. Andere mensen willen het niet zien. Zoals je aangeeft; het is keer op keer bewezen. Niet alleen voor dit seizoen maar nagenoeg elk seizoen mist Arsenal 10+ punten door arbitrale dwalingen. Altijd weer. Same old, same old.

16 juli 2020 om 16:15

Als je nou ook met daadwerkelijke feiten aan zou komen, zou je geloofwaardig zijn. Maar je vergeet ook dat Arsenal systematisch de laatste jaren totaal geen rol speelt in de top van Engeland.

16 juli 2020 om 16:40

@ NEC // Google : "how VAR decisions have affected every Premier League club" en dan moet je een Espn artikel hebben. Wordt een analyse gemaakt voor elke PL club.

16 juli 2020 om 16:41

Lekker provoceren Nec. Goed bezig zodra je het inhoudelijk niet meer kan winnen. Je hebt zelf niet eens een feit genoemd. Een beetje research online en je komt zo bij de artikelen en onderzoek waar Tilburg en ik op doelen.

16 juli 2020 om 16:42

Dus moeten ze maar benadeeld worden door de scheids? Het zijn gewoon feiten, je kunt het zo allemaal terug zoeken. Arsenal mist gewoon elk seizoen minimaal 10 punten door scheidsrechter, dit seizoen zelfs nog veel meer. Arsenal is 4 seizoenen geleden nog 2de geworden.. altijd in de top 4 gespeeld op de laatste jaren na. Maar mensen hebben vaak de waanideeën dat alleen de top 2, de top is. Of dat alleen Barca, Real, Liverpool en Bayern de absolute top is. Net alsof Juventus bijvoorbeeld niet de Europese top is, die spelen al jaren geen rol in de CL net zoals City en PSG. Dus de Bruyne, Neymar, Mbappe en Ronaldo spelen niet in de Europese top?

16 juli 2020 om 17:19

Ik ben niet aan het provoceren, ik benoem namelijk het feit dat Arsenal de laatste paar seizoenen geen rol van betekenis speelt en ook gewoon dramatisch draait en slecht beleid voert, feitelijk juist. Dan hebben we het over een analyse van alleen afgelopen seizoen van de VAR. De rest van de seizoenen heb je zonder VAR geen invloed op. Daarbij zullen er wel meer clubs structureel ‘benadeeld’ worden, dat is ook de reden waarom mijn club degradeerde omdat de VAR niet werd ingeschakeld in de wedstrijden tegen NAC, en eerder degradeerde door geen cruciale penalty te krijgen tegen Sparta. Dat is het aspect van voetbal. Pijnlijk, maar het heeft een reden waarom ze telkens in dat soort situaties komen. Soms moet je dingen ook omdraaien.

16 juli 2020 om 19:07

Je hebt gelijk wat betreft het niet mee doen NEC, maar waarom is dat relevant m.b.t. het punt dat gemaakt wordt? Het heeft er namelijk helemaal niks mee te maken. Je gaat voorbij aan het onderzoek en gaat praten over dat Arsenal toch niet mee doet. Maar het is gewoon een relevant onderzoek. Dat is wat benoemt wordt. Waarom heb je daar dan een probleem mee? Want in dat onderzoek zijn alle PL clubs meegenomen, niet alleen Arsenal. En daar komt toch echt uit dat Arsenal bovenaan staat qua beslissingen die verkeerd zijn geweest. Dan kun je over andere ploegen beginnen en dat iedereen er wel last voor heeft, maar dat is dus uitgezocht en blijkt dus niet in dezelfde mate zo te zijn. Sterker nog, Liverpool zou iets van 15 punten minder hebben bijvoorbeeld.

16 juli 2020 om 19:20

Ik weet niet op welk onderzoek jullie doelen, maar ESPN heeft een paar dagen geleden een overzicht naar buiten gebracht met VAR-beslissingen voor en tegen: How VAR decisions have affected every Premier League club.

Daaruit blijkt Arsenal ergens in de middenmoot te staan qua beslissingen voor en tegen, net als Liverpool overigens. United heeft wel aardig veel beslissingen voor gehad. Maar die verschillen zijn allemaal niet zo gigantisch. Het lijkt erop dat het maar net is welk onderzoek je erbij pakt.

16 juli 2020 om 21:16

Ah dan zit ik daar fout wat betreft de plek. Ik heb een tijdje terug een andere gezien, maar die was halverwege het seizoen volgens mij. Dan neem ik mijn woorden deels terug. My bad. Al vind ik 15 punten meer wel een heel groot verschil eigenlijk. Dan moeten er ook ploegen zijn die echt veel voordeel hebben gehad.

Op die latere herhaling van de zijkant lijkt hij op tijd in te houden, maar op andere herhalingen lijkt die toch vol op het scheenbeen. Blijft altijd lastig met slow motion of op volle snelheid, maar had hij rood gehad, was daar op basis van de beelden ook niks tegen in te brengen. Al meerdere vergelijkbare overtredingen gezien dit seizoen met wisselende straffen. VAR durft bij een gele kaart voor mijn gevoel niet snel de scheidsrechter te corrigeren in de Premier League.

16 juli 2020 om 14:55

Kijk alleen al naar de afbeelding van VZ. Hij trekt zijn been pas terug nadat hij Saka heeft geraakt. Dit valt niet te verdedigen en is gewoon rood.

16 juli 2020 om 14:57

Oh nee? Heb je dat van Nketiah gemist? Identieke overtreding, eerst geel, toen de VAR die de scheidsrechter aansprak.

16 juli 2020 om 15:19

Nee, maar ik beweer toch ook niet dat de VAR nooit ingrijpt? Alleen dat ze vaak niet durven/terughoudend zijn.

16 juli 2020 om 17:31

Klopt, het is niet eens vol contact. Arnold houdt in en raakt hem niet hard, geel is op zijn plek.

Als er ook maar een iemand durft zeggen dat dit niet intentioneel is...echt een engnek. Die jongen heeft wel meerdere van zulke acties al gedaan en ik begin een patroon te zien. Bij Morata, Joao Felix, Richarlyson. Moet daar echt eens op aangesproken worden want dit hoort niet thuis op een voetbalveld.

16 juli 2020 om 14:41

Helemaal eens met jou! Begint van die rare trekjes te krijgen, net als die Robertson, zal vast geen toeval zijn. Zie die robertson vaak genoeg expres een elleboog planten in iemands gezicht om er vervolgens over te lachen. Ook nog dat moment dat hij zomaar Messi’s hoofd even wegduwde.

16 juli 2020 om 14:50

Haha, en deel eens al die bewuste elleboogstoten van Robertson? Als het er zoveel zijn, heb je vast wel een stuk of 5 paraat. Het liefst met lach na afloop erbij, maar evt is zonder ook voldoende. Ik ben heel benieuwd.

16 juli 2020 om 15:11

Er is letterlijk een Youtube compilatie met de hostile moments van Robertson. Wil je wat voorbeelden van zijn minne gedrag? Voorbeeld 1. Tegen Flamengo: "i'll get him back don't worry." gericht tegen Rafinha na een overtreding op Manã©. Vervolgens schoffelt hij niet veel later Rafinha onderuit, 100 natrappen . Voorbeeld 2. Eleboog tegen Tom Davies om hem vervolgens uit te lachen in zijn gezicht. Voorbeeld 3. Kyle Walker tegen de boardings beuken om ook hem daarna uit te lachen. Voorbeeld 4. Perez extreem provoceren nadat Liverpool nipt met 2-1 wint van Leicester na een penal in de blessuretijd. Voorbeeld 5. De actie tegen Messi in de CL. Het zijn geen elleboogstoten, maar Robertson is echt een vuile speler en een naar figuur.

16 juli 2020 om 15:26

Duwen op het hoofd van Messi, die ruzie waar Ayoze Perez hem flipte (zal wel een reden hebben he), die speler van Everton vol in het gezicht uitlachen na een elleboogstoot (Davies volgens mij), speler van Napoli express de tribunes induwen, Neymar express hard tegen zijn schenen schoppen, Walker bijna de tribune induwen, Richarlison in zn gezicht duwen. Nou daar heb je al 5+ voorbeelden van de afgelopen 2 seizoenen. Zijn twee geweldige spelers maar allebei zeer onsportief.

16 juli 2020 om 15:27

Een geheel objectieve YouTube-compilatie uiteraard. Davies bijvoorbeeld deelt zelf constant uit in de derby, Perez begon met provoceren toen het gelijk stond, dus boontje komt om zijn loontje en Rafinha ging constant over de grens tegen Mane. Robertson speelt op en soms over het randje, maar doe nou niet alsof Robertson de enige is en de rest van het voetballersgilde roomser dan de paus is.

16 juli 2020 om 15:56

Daar gaat het toch helemaal niet om @lfc11? Niemand zegt dat andere voetballers wel heilig zijn of dat robertson de enige is. Maar dat is toch geen excuus om zulk gedrag te vertonen? Er zitten gewoon veel hele onsportieve acties bij.. blijft vrij veel onder de radar maar als deze acties gedaan waren door Neymar of Ronaldo dan zou hier elke week over gesproken worden..

16 juli 2020 om 16:42

@lfc11en je blijft het maar verdedigen. Man o man. Dus omdat andere jongens soms vervelend zijn is het okã© dat Robertson het stelselmatig doet? Je bent zo niet serieus te nemen als het over Liverpool gaat. Daarnaast. Een compilatie bestaat letterlijk uit beelden van zijn overtredingen, je kan toch met je ogen zien wat hij doet?

16 juli 2020 om 16:49

Dus over 2 seizoenen zijn er een paar momenten die misschien als onsportief gezien kunnen worden. Waarvan een deel zeer twijfelachtig. Schokkend. Ik heb hoe dan ook liever een speler met passie die ook voor zijn medespelers opkomt, dan een Guendouzi die met z'n domme acties alleen maar zijn team benadeelt.

16 juli 2020 om 16:55

Nee, jullie wijzen enkel de beschuldigende vinger naar Robertson. Blijkbaar mogen tegenstanders over de schreef gaan tegen hem en zijn teamgenoten, maar Robertson wordt veroordeeld. En stelselmatig? Iets meer dan een handje vol aan incidenten in drie jaar Liverpool. Het is allemaal wat. Een compilatie zijn aan elkaar geknoopte fragmenten zonder context. Aan de hand van losse fragmenten kan driekwart van de profs als smerig en onsportief gelabeld worden. Als er iemand niet serieus te nemen is, ben jij het wel. Beweren dat Arsenal systematisch benadeeld wordt...

16 juli 2020 om 18:08

Lfc11 Ik verwijs met mijn systematische benadeling naar onderzoeken, is allemaal online te vinden. Zijn die onderzoeken dan niet serieus te nemen? Of hoe moet ik dat zien?

16 juli 2020 om 19:17

Robbo is juist geen naar figuur . Zet zich altijd 100% in voor de voedselbank van liverpool. En soms doet ie rare acties maken maar noem eens speler die dat niet doet en kom niet aan met messi want die is nog schijnheiliger als de paus. En bij dat van perez was terecht. Die was de hele wedstrijd hem en heel liverpool al aan het provoceren.

16 juli 2020 om 14:47

Het was niet intentioneel. Maar misschien ook wel. Weten we beide niet. Maar ook onbedoeld kun je iemand wel gevaarlijk raken.

16 juli 2020 om 17:52

Ho, ho, ho Millonario. Je praat hier wel over de backs van Liverpool he, de twee grootste backs op aarde. Niets smerig, gewoon pu-re brille en absolute wereldklasse. Zeker in Engeland (en van de Engelsen zelf) mag je niets over deze twee zeggen, maar ik vind dit donkerrood. Sowieso zijn het alletwee, en vooral Arnold, hele vervelende mannetjes als het niet meezit. Ik ben er geen fan van, ben sowieso wel klaar met dat ophemelen van alles wat zich Liverpool noemt.

De VAR en Engeland. Dat is echt een verschrikkelijk komisch duo met elkaar. De momenten dat het gebruikt kan en moet worden, gebeurt het niet. En op de raarste momenten wordt het wel gebruikt, waardoor het gewoon lachwekkend wordt. Aubameyang heeft in deze ook gewoon gelijk, waar is de VAR als ze hem nodig hebben?. Ik snap dat de scheids niet direct rood geeft, maar dat de VAR niet ingrijpt. Echt belachelijk.

Klassenjustitie ten top lijkt het op. TAA had gewoon direct rood moeten krijgen evenals Nketiah tegen Leicester. Helaas is het al bestraft, maar hier had TAA wel drie wedstrijden voor mogen krijgen. Raar dat de VAR niet eens echt heeft gekeken. Maarja, scheidsrechters en de VAR in Engeland is gewoon een triest verhaal.

16 juli 2020 om 15:46

Had ie maar rood en 3 wedstrijden gekregen,want ze zijn er helemaal klaar mee en in dit geval terecht,want het was een vieze schop.maar klassenjustitie...torreira had al eerder met 2x geel weg moeten zijn,zeker toen hij opzettelijk hands maakte...kreeg helemaal niets...daar hoor ik geen Arsenal supporter over,dat mag je dan ook benoemen,duidelijke fout van de scheids....

16 juli 2020 om 15:58

Opzettelijk hands, tja. De grens vlagt en de scheids wilde al fluiten maar Torreira pakte de bal voor het fluitje. Toen heeft de scheids ook gezegd, ik wilde al fluiten maar pas stoppen als ik echt fluit. Vond het niet vreemd dat hij daar geen geel voor gaf aan het begin van de wedstrijd.. overigens had hij toen ook nog helemaal geen kaart volgens mij??

16 juli 2020 om 16:07

Zoals Tilburg hier al aangeeft. Jammer dat je het niet gewoon bij je eerste stukje laat. Dit gaat verder dan een 'tweede geel'. Dit is een VAR kwestie waar de VAR weigert in te grijpen terwijl het Moet.

16 juli 2020 om 16:41

Leuk dat je iets eerder uit de wedstrijd vernoemt, maar dan weer niks zegt over de trappende beweging van Mane naar Holding. Iets waarvoor Son eerder dit seizoen rood heeft gekregen.

17 juli 2020 om 00:08

Of Torreira eraf had gemoeten is totaal niet relevant, het gaat erom dat de VAR zo nutteloos is als het maar zijn kan en niet ingrijpt als het nodig is. Als jij 100 kilometer rijd waar je 60 mag, zeg je dan dat je geen boete moet krijgen omdat de buurman twee keer 80 rijd waar je 60 mag? Natuurlijk niet.

Toen ik hem op volle snelheid zag, kreeg ik toch het idee dat ie zich inhield. Ik denk dat hij tijdens de actie erachter kwam waar ie zijn voet geen planten en toen geen kracht meer zette. Persoonlijk vond ik geel wel te billijken, maar hij nam zeker een groot risico.

Die rode kaart heeft ons 2 punten gekost. Hopelijk halen we geen EL en kan er op de competitie gefocust worden. Ik zie ook graag Kolasinac verdwijnen. Dat we Soares en Mari hebben vastgelegd snap ik nog steeds niet. Zoveel matige spelers. Het is zelfs op een punt gekomen dat ik me er niet meer voor schaam.

16 juli 2020 om 15:14

De rode kaart van Nketiah was desondanks wel terecht. Dat TAA geen rode kaart heeft gekregen heeft Arsenal uiteindelijk niet benadeeld omdat de wedstrijden werd gewonnen.

Als Gooner kan je je hier niet eens meer over opwinden, je kan alleen maar blij zijn dat Saka hier geen blessure aan over heeft gehouden.

Ik zie hierboven al weer veel discussies ontstaan in de trant van: ''ja maar die had ook dit'' of ''ja vuile speler dit'', maar dat is toch allemaal irrelevant? Het gaat hier om het bedroevende niveau van het scheidsrechters korps in Engeland en de inconsistentie in beslissingen. De VAR is slechts een hulpmiddel, maar als je daar dezelfde dramatische scheidsrechters achter zet dan verandert er alsnog niets.. En dan krijg je dit soort beslissingen die compleet nergens op slaan. En het is dan compleet irrelevant of een andere speler ook rood had moeten hebben, het gaat om de fouten in het algemeen. Het niveau van de scheidsrechters is gewoonweg dramatisch! En de FA doet er niets aan om dat te verbeteren. Scheidsrechters ondervinden nooit consequenties van het fluiten van een dramatische pot. En daar moet wat aan gebeuren! Het kan niet zo zijn dat je als scheidsrechter/var scheidsrechter grove fouten maakt, zonder daar op aangesproken te worden. En dat is wel hoe het in Engeland er aan toe gaat. En dit gebeurt niet alleen bij Arsenal. Elk weekend zie ik bij zo veel wedstrijden echte flinke arbitrale dwalingen... het is niet normaal meer.

Achja, die eerste overtreding op Van Dijk werd ook niet teruggetrokken. Was gewoon een overtreding, wel heel licht, maar hangt aan zijn arm waardoor die de bal verkeerd raakt. Arnold kreeg terecht geel, hield ook in.

16 juli 2020 om 18:09

Welke overtreding? Je meet met twee maten. Als je het van van Dijk al een overtreding vindt is de actie van TAA juist donkerrood.

16 juli 2020 om 19:11

Haha kom op El Fenomeno, ben je serieus?? Als dat al een overtreding is, dan eindigt elke wedstrijd met 10 rode kaarten. Van Dijk maakt gewoon zelf een fout. Reiss Nelson is letterlijk nog niet eens de helft van Van Dijk en raakt hem nauwelijks aan. Gewoon een foute terugspeelbal van Van Dijk. Kan gebeuren.

Dat geen rood is, kan opzich gebeuren. In Engeland en PL worden ook wel eens zaag tackles niet eens bestraft met vrije trap tegen. Wat wel enorm belachelijk is dat VAR in dit geval niet eens naar gekeken heeft, dat kan gewoon echt niet. Iedere club krijgt dingen mee en tegen maar arbitrage in PL, La Liga en Serie A is gewoon al paar jaar ronduit bedroevend voor zulke top competities. Is enorm slecht en veelal puur willekeur. Het is minimaal inconsequent als de pest.

Die var standings op espn zijn gwn latere beslissingen gemaakt door de var niet of het fouten zijn van de var want als ze alleen de fouten tellen staat Arsenal wel degelijk zwaar bovenaan als t gaat om het onterecht verliezen van punten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren