Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

BILD: Ajax maakt werk van Davy Klaassen en bereidt bod voor

Laatste update:

Ajax werkt aan de terugkeer van Davy Klaassen, zo meldt BILD donderdag. Volgens de Duitse boulevardkrant gaat directeur voetbalzaken Marc Overmars een bod van acht tot negen miljoen euro uitbrengen op de 27-jarige middenvelder van Werder Bremen. De Bundesliga-club verzekerde zich deze week van lijfsbehoud, maar desondanks zou de Oranje-international open staan voor een terugkeer naar de Johan Cruijff ArenA.

Klaassen wordt in de media al enkele maanden in verband gebracht met een terugkeer naar Ajax. Hij zou gezien worden als de vervanger van Donny van de Beek, die zijn laatste wedstrijd voor de club lijkt te hebben gespeeld. De 23-jarige middenvelder is naar verluidt uit op een vertrek en wordt in verband gebracht met Real Madrid en Manchester United. Overmars werd in gesprek met Ajax TV vorige maand nog gevraagd naar een eventuele terugkeer van Klaassen. Toen gaf hij aan dat het niet aan de orde was: "Het zijn de bekende namen die je hoort. Maar ik denk dat we alles redelijk goed op orde hebben.”

Aad de Mos blikt vooruit: 'Ajax wordt niet zomaar kampioen'

Klaassen verliet Ajax in 2017 als aanvoerder. Hij werd voor 27 miljoen euro overgenomen door Everton. In Engeland kwam de zestienvoudig international geen moment uit de verf. Na het vertrek van Ronald Koeman als manager belandde Klaassen op een zijspoor, waarna hij al na een seizoen vertrok uit Liverpool. Werder Bremen telde 13,5 miljoen euro voor hem neer en bij de Duitse club, waar zijn contract doorloopt tot medio 2022, groeide hij uit tot een van de dragende krachten. In twee seizoenen kwam hij tot 66 wedstrijden en 12 doelpunten in de Bundesliga.

Ajax versterkte zich voor komend seizoen eerder al met de Braziliaanse buitenspeler annex aanvallende middenvelder Antony. De jeugdinternational komt voor maximaal 21,75 miljoen euro over van São Paulo. Overmars slaagde er vorige maand in om Maarten Stekelenburg terug te halen. De ervaren doelman komt transfervrij over van Everton en tekende een contract tot medio 2021. Woensdag berichtten diverse media dat Ajax zijn pijlen heeft gericht op Pierre-Emile Höjbjerg. De 24-jarige middenvelder heeft bij Southampton een contract tot volgend jaar en weigert een nieuwe verbintenis te ondertekenen. Ook Tottenham Hotspur en Everton zouden hem in het vizier hebben.

Davy Klaassen zou een goede vervanger zijn voor Donny van de Beek

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
9 juli 2020 om 18:25

Zou mooi zijn als het lukt, hij kan Van de Beek inderdaad prima vervangen al denk ik dat hij beter nog een seizoen kan blijven! En Klaassen is een erg nuttige en hardwerkende speler, die dat ook nog koppelt aan een ijzer sterk mentaliteit en als bonus een echte Ajacied is. 🙂
Reageren

9 juli 2020 om 19:35

Davy is welkom ook al omdat hij beter is dan elke middenvelder die wij op dit moment hebben. Dat zegt wel genoeg over ons middenveld. Nu Ihatarren nog.

9 juli 2020 om 19:38

@Holland8, Hoe realistisch acht jij het dat Ihattaren naar Ajax komt? Het is geen FIFA of Football Manager hè.. en Overmars gaat in deze tijden echt geen 30+ miljoen op tafel leggen.

9 juli 2020 om 20:43

Zou een top aankoop zijn. Mensen vergeten dat hij DE man was in het jaar dat Ajax de Europa League finale haalde en simpelweg onomstreden was. Erg veel pech gehad bij Everton als gevolg van vertrek van Koeman. Voor mij is hij ook niet de vervanger van van de Beek maar kan gewoon goed als 1 van de twee verdedigende middenvelders spelen en dan van de Beek op 10. Wat je zegt goede mentaliteit en een echte Ajacied. Je weet gewoon wat je in huis haalt,

Hij kent de club en weet als geen ander wat er gevraagd wordt. Zou het geen verkeerde aankoop vinden.

9 juli 2020 om 18:30

Maar waar moet hij spelen? Zolang Donny niet vertrekt lijkt me dit overbodig. Een middenveld met hun 2 samen lijkt me ook niks.

9 juli 2020 om 18:33

Hij is tegenwoordig een beetje een CVM

9 juli 2020 om 18:36

Je kan overstappen naar een 433 met de punt naar achter en Klaassen en Donny als de aanvallende middenvelders gebruiken

9 juli 2020 om 18:40

Ja maar hij is niet goed genoeg voor CVM kon ook niet uitblinken tegen Heidenheim.

9 juli 2020 om 19:02

Dat hij niet kan uitblinken in een alles of niets duel om promotie/degradatie is natuurlijk gewoon een droevig argument. Die wedstrijden, met name de eerste, deden pijn je ogen. Daar valt niet uit te blinken, dat gaat enkel om het resultaat en de spanning is torenhoog.

9 juli 2020 om 19:10

Hij zegt hij speelt tegenwoordig als CVM ik reageer daarop dat hij als CVM niet kan uitblinken zelfs niet tegen een 2e Bundesliga club. Valt me altijd op dat iedereen zich blind staart op zijn prestaties bij Ajax maar tegenwoordig nooit meer tegen dat niveau heeft aangezeten.

9 juli 2020 om 19:18

Maar hij heeft vrijwel het hele seizoen als centrale middenvelder (dus niet als meest aanvallende middenvelder - echt defensief middenveld wil ik het ook weer niet noemen) gespeeld en kwam daarin tot 9 goals en 7 assists bij een zeer kwakkelend Werder Bremen. Waaronder ook goals en assists tegen Bayern, Borussia, Frankfurt, Leverkussen, enz. Dus om nou te stellen dat hij nu een dramatisch niveau haalt is ook gewoon zwaar overdreven natuurlijk. Hij zou gewoon doodeenvoudig tot de beste middenvelders van de ED horen als hij terug zou komen hoor, daar ben ik van overtuigd. Kan prima de rol invullen die Lasse vorig seizoen invulde als een van de twee centrale middenvelders.

9 juli 2020 om 19:39

Klaassen is helemaal geen CVM materiaal binnen de huidige selectie is alleen Blind goed genoeg voor die positie zeker met de punt naar achter. Klaassen is een aanvallende middenvelder er zou totaal geen balans zijn met hem en vd beek op 1 middenveld. Snap niet dat iedereen maar denkt dat je alleen maar aanvallende middenvelders opstelt dat dat een goed idee is. Als Donny niet weggaat zou ik deze aankoop ook niet snappen.

9 juli 2020 om 19:56

Ajax speelt niet met een punt naar achter. RCM is een prima positie door Davy. Als 10 moet je het zeker niet doen.

9 juli 2020 om 20:18

Ik zie hem graag in de Schöne-rol, zoals in diens laatste jaar. Hij lijkt mij de ideale man om die rol in te vullen maar met meer snelheid dan Schöne.

9 juli 2020 om 22:43

Ik ben het daar wel mee eens. Die positie was bij ajax afgelopen seizoen echt een pijnpunt. Niemand voldeed en ik denk dat Klaasen daar idd prima uit de voeten kan.

9 juli 2020 om 18:32

Ik wel. We willen vooruit, hebben de middelen maar doen weer een stap terug.

9 juli 2020 om 19:46

Davy Klaassen is vooruitgang voor Ajax. Ajax is geen topclub, beter dan Davy moet je niet verwachten. De grote jongens staan niet te popelen om voor Ajax te spelen. Of een gigantisch talent, of spelers in de categorie van Davy Klaassen. En is echt niet verkeerd hoor. Hij doet het goed bij Bremen, maakt goals. Verder kent hij Ajax goed en weet van hem verwacht wordt.

Hmm, ondanks dat ie natuurlijk gewoon een prima seizoen draait bij een slecht draaiend elftal, ben ik toch van mening dat Ajax in een andere vijver moet gaan vissen als ze echt voor die jaarlijkse CL-overwintering willen gaan.

9 juli 2020 om 18:31

mee eens! als je wil aanhaken bij de Europese subtop waar Overmars het steeds over heeft, dan moet je geen spelers gaan halen die geflopt zijn op dat niveau. misschien als ze heel jong zijn en zich nog kunnen ontwikkelen maar Klaassen is 27 jaar dus die gaat niet meer beter worden

9 juli 2020 om 19:04

dat is dan de enige topper die geflopt is bij een club als Everton en speelt bij een degradatiekandidaat in de Bundesliga. in de Eredivisie kan hij zeker wel mee maar voor de CL komt hij tekort imo

9 juli 2020 om 19:16

Feit. Maar toch moet je het in perspectief plaatsen, het beleid bij Everton is merkwaardig en Bremen zit in een dip. Je kunt stellen dat Klaassen beter bij Ajax past. Overigens mogen in het algemeen de CL verwachtingen wat naar beneden. Wat ruim een jaar terug gebeurde is geen maatstaaf.

9 juli 2020 om 19:19

@bobson1982 maar waarom? bij een Benfica en FC Porto bv werden ook steeds de beste spelers verkocht en die deden het toch meerdere jaren op rij prima in de CL door steeds creatief te scouten en goede, jonge vervangers te halen. niet dat ze elk jaar de halve finale haalden maar ze overleefden toch wel vaak de poulefase

9 juli 2020 om 19:45

Volgens mij is het belangrijk om spelers te halen die passen en die kwaliteiten hebben die je sterker maken als team ipv een individuele goede speler. Type als Klaassen bij Ajax werkt vaak aangezien hij een speler is die keihard werkt, spelers op sleeptouw neemt, net dat beetje extra geeft en daardoor vaak de juist dingen doet. Bij Ajax uitblinker zijn is prima, scorend vermogen prima. Dat hij niet de meest mooie speler is met de mooiste techniek dat klopt maar hij heeft wel iets wat Ajax nu niet heeft.

9 juli 2020 om 19:53

Japie, ben je vergeten dat Ajax de UEFA cup finale haalde met een Klaassen die voorop in de strijd ging?
Ik ben geen fan van zijn spel, maar het kan wel een nuttige pion zijn.

9 juli 2020 om 19:53

@Japie: Benfica heeft in de afgelopen 25 jaar welgeteld 4 keer de groepsfase van de CL overleefd dus zo structureel kan je dat ook niet noemen. (wel ook een prima staat van dienst in de EL natuurlijk)

9 juli 2020 om 22:48

Tadic was natuurlijk ook niet echt een topper in Engeland, maar had toch een grote rol in het CL succes van afgelopen jaar. Ik denk dat Klaasen echt wel van waarde kan zijn voor ajax, ook op CL niveau, als rcm.

9 juli 2020 om 23:01

Tadic zijn balaannames, handelingssnelheid en techniek hebben natuurlijk wel altijd een stuk hoger gelegen als bij Klaassen. dat zijn allemaal aspecten waarmee je in Europees verband van meerwaarde kan zijn

Leuke speler om erbij te hebben in de Eredivisie en voor 8-9 miljoen weet je wat je in huis haalt. Wil je echter potten breken in de CL kun je niet meer aankomen met Klaassen in de basis tegen een Bayern Munchen of Real Madrid.

9 juli 2020 om 18:28

We moeten nu ook niet gaan doen alsof het een reëele doelstelling is voor Ajax om structureel een team te hebben dat meekan op een dergelijk niveau. Dat is gewoon niet realistisch.

9 juli 2020 om 18:32

De doelstelling is overwinteren in de CL en kijken waar het schip strand. Of kwart/halve finale EL. Dat is toch vrij realistisch of ben ik nou gek?

9 juli 2020 om 18:33

Er is niks mis mee om daar wel naar te streven zou ik zeggen. Nietwaar? Maar dan mag het scouting apparaat wel beter zijn best gaan doen.

9 juli 2020 om 18:35

Het is bewezen dat Klaasen een dergelijk niveau aankan aangezien hij de EL finale speelde als aanvoerder. Dus dan denk ik toch dat @Balenciaga iets teveel verwacht van Ajax als hij denkt dat Klaasen een na te streven niveau niet aankan.

9 juli 2020 om 18:39

En met Klaassen (als aanvoerder) haalden we de EL finale?

9 juli 2020 om 18:48

Nee MessiBazoer, dat is structureel zeker niet realistisch.

9 juli 2020 om 18:52

@lierse1997 volgens die theorie kunnen we Nick Viergever, Younes, Tete, Veltman en Dolberg ook gaan rekenen tot de Europese subtop

9 juli 2020 om 18:55

Hoezo is structureel groepsronde CL overleven of kwartfinale EL niet realistisch? Met het beleid wat Ajax de afgelopen jaren voert, zie ik zeker kans om constanter in Europa te presteren.

9 juli 2020 om 18:57

@Japie, Het is inderdaad niet 1-op-1 zo af te leiden, maar het beteken toch wel iets neem ik aan. Persoonlijk vond ik Klaasen altijd een heel nuttige en doelgerichte speler, zeker in de eredivisie is hij een topper.

9 juli 2020 om 19:06

@lierse1997 dat hij in de Eredivisie goed mee kan dat ben ik zeker met je eens maar imo komt hij tekort voor de CL. hij is niet voor niks ook geflopt bij Everton en hij speelt niet voor niks bij een degradatiekandidaat uit de Bundesliga

9 juli 2020 om 19:10

@Japie, Dolberg is dat ook zeker. Bewijst zich nu toch ook bij Nice.

9 juli 2020 om 19:15

@japie, het is een illusie 11 spelers op het veld te hebben staan die van een dergelijk CL-niveau zijn. Al bij al lijkt het me een degelijke aankoop. Zeker voor het genoemde bedrag.

9 juli 2020 om 19:22

@lierse1997 als je kijkt naar aankopen als Magallan, Bande, Alvarez, Marin en nu weer Klaassen dan blijft dat idd een illussie. hoezo lukte het een Benfica en FC Porto wel een vrij lange periode? dat deden ze door creatief te scouten en spelers te zoeken die de potentie hebben dat wel te worden

9 juli 2020 om 19:52

Ik vraag het me af. Ajax heeft in dat ene geweldige seizoen CL ook wel een aantal talenten gehad die hooguit eens in de zoveel jaar langskomen, zoals Frenkie, De Ligt en in iets mindere mate Onana en Ziyech. Je ziet dat zodra die weg zijn het al moeilijker wordt.

9 juli 2020 om 20:04

Klaasen was wel echt een key speler dat seizoen, Dolberg uiteraard ook. Die andere die je noemt waren veel minder doorslaggevend. Bosz stelde Tete niet eens op, enkel toen Veltman geschorst was tegen Lyon halve finale speelde Tete. Toppers in dat Europa league jaar waren: Klaasen, Sanches, Zyech, Traore, Dolberg

9 juli 2020 om 20:50

Porto en Benfica deden dat met schimmige constructies waarbij ze deels eigenaar waren van spelers. Daarnaast is de Braziliaanse markt veel makkelijker voor clubs uit Portugal vanwege de taal en de financiele afspraken die niet te vergelijken zijn met NL. Vergelijken met Benfica en Porto is voor NL niet eerlijk

9 juli 2020 om 18:41

Ach hij heeft destijds onder De Boer gewoon wereldpotten gespeeld tegen PSG, Milan en Barcelona in de CL. Dat het niet zijn niveau is lijkt me duidelijk, maar was toen bijvoorbeeld tegen Barcelona thuis de man van de wedstrijd.

9 juli 2020 om 18:49

Je kan in de groepsfase prima met zo'n speler tegen Bayern of Real gaan spelen hoor. Het is echt niet zo dat er 11 topnamen in het veld staan bij elk elftal. Klaassen is een niveau lager dan de topspelers die er vorig jaar stonden, maar dat niveau kan je niet altijd halen. Bedenk ook dat vorig jaar spelers als Mazraoui basisklanten waren, toen nog zo groen als gras.

9 juli 2020 om 18:53

ja als een soort jongere schone...

9 juli 2020 om 19:48

Bij Werder gaan ze geen nooit laten gaan voor dit bedrag. Hij is dat bepalend en ze hebben hem voor 13,5 gehaald. Als ze volgend jaar boven de streep willen eindigen is het belangrijk dat ze hem houden.

Heb dan toch een heel stuk liever dat ze er 5 miljoen bij leggen voor Propper, als die zelf ook er voor openstaat. Maar eerlijk gezegd zie ik vd Beek niet vertrekken deze zomer dus denk niet dat dit doorgaat, al is een extra middenvelder sowieso niet weg. Maar dan heeft Klaassen toch niet mn eerste voorkeur, en ook niet de tweede en derde eigenlijk, al ben ik ook niet echt tegen zijn komst

9 juli 2020 om 20:01

Propper. Die heeft ook nog nooit wat laten zien op een serieus niveau. Lekker zonder enige druk meehobbelen in Engeland. Nou poeh poeh.

Niet doen Ajax. Heeft het niveau wat jullie streven helemaal niet meer.

9 juli 2020 om 18:43

Klaassen is een speler die je in een bepaald systeem moet spelen. Grote wedstrijden heb je niks aan Klaassen want dan is die onzichtbaar. Ja hij scoort 2 x tegen Padeborn(laatste plek) en speelde prima tegen Koln die nergens meer om speelde maar voor de rest is het een 6je of er onder. Tadic is gewoon een speler die je overal voorin kan zetten en zelfs op 10.

9 juli 2020 om 19:03

Tadic kan je niet meer overal neerzetten. Ik vind hem nu overal waardeloos behalve in de spits en misschien dat hij wat toevoegt op tien maar daar hebben we hem bijna niet gezien. Als spits is hoj geweldig bij Ajax dus hij moet ook gewoon in een systeem voetballen. Ik zou niet fan zijn van deze transfer maar Klaassen heeft wel zich bewezen in de EL en de CL bij Ajax.

Op de 1 of andere manier begrijp het wel. Davy is veel completer geworden sinds ze transfer naar bremen, was bijvoorbeeld de laatste weken vooral de grote man en hij kan zich aanvallend en verdedigend van zich laten horen dus kan misschien missing-link zijn die ajax zocht om naast martinez/eiting te spelen. Dan kan donny ook weer op ze oude vertrouwde plek achter de spits spelen.

9 juli 2020 om 18:40

Davy zal gehaald worden als vervanger voor vd beek, dus dat gaat dan lastig worden.

9 juli 2020 om 18:44

De grote man? In welke wedstrijden bedoel je? Padeborn die laatste stonden of Koln die nergens meer voor speelde? Als hij nou 2 wedstrijden tegen Heidenheim uitblonk had ik je nog willen geloven maar toen was het ook niet veel.

9 juli 2020 om 20:03

Maak je niet druk. Jij kunt straks genieten van Diemers.

Jaaaaaa doen meteen doen:-D
En met vertonghen er bij heb je in iedere positie een ervaren man staan (met blind als en mix en verdediger niet mee geteld) van deze mannen kunnen de jonkies zo veel leren en het geeft een perfecte mix. Ook behoud je de variatie in je selectie omdat dit bijna een 1 op 1 wissel is qua persoonlijke capaciteiten en kwaliteiten. Krijgt Aad toch geen gelijk.

9 juli 2020 om 20:03

Liever Toby.

eerst van De Ligt naar Veltman en nu weer van Ziyech naar Klaassen. daar zou ik niet vrolijk van worden als Ajax supporter

9 juli 2020 om 18:39

Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Antony wordt de vervanger van Ziyech. Het geraamte blijft staan en daar waar het nodig is (middenveld) komt er nog wat bij. Schuurs, Gravenberch, Traore, Mazraoui en Dest zijn weer een jaar verder (sterker), Neres mischien eens een keer een heel seizoen fit. dus ik ben heel benieuwd naar volgend seizoen.

9 juli 2020 om 18:40

Anthony is wellicht de vervanger van Ziyech, maar wel een ander type.. Hij mist echt de creativiteit die Ziyech bracht.

9 juli 2020 om 18:42

ik heb begrepen dat Anthony meer een type Neres is, dus een echte buitenspeler dan een type Ziyech wat een creatieve spelverdeler is. imo komt Ajax straks wel creativiteit weer tekort op het middenveld. Klaassen is niet creatief, Alvarez en Martinez ook niet, Eiting lijkt niet goed genoeg om de CL mee in te gaan en wat de jonge Gravenberch gaat laten zien moet je nog afwachten

9 juli 2020 om 18:51

Japie_krekel. Je hebt nu nog met Tadic, Antony, Neres, Promes en eventueel vd Beek 5 creatieve spelers voor de voorste 4 posities. Dat is allen basis materiaal en die moeten het voor die 4 posities gaan uitvechten. Het blok daarachter van 2 moet aan gewerkt worden. Gezien de geruchten is dat nu waar Ajax mee bezig is.

9 juli 2020 om 18:56

@inkemontana Promes en Vd Beek creatieve spelers? dat zie ik er echt totaal niet in. Neres en Tadic zijn idd wel creatief maar het voetbal begint normaliter vanuit het middenveld en daar heb je nu geen enkele creatieve speler staan

9 juli 2020 om 23:13

Ik geef Noa Lang ook zeker een kans volgend seizoen. Creëerde volgens mij de meeste kansen van iedereen bij Twente.

9 juli 2020 om 18:40

Dit is natuurlijk niet per se de directe vervanger van Ziyech haha. Dat moet je vanuit de Antony hoek verwachten. Eerder voor sorteren op het eventuele vertrek van VdBeek. Voor 8 a 9 miljoen is Klaassen een hele prima middenvelder om erbij te hebben.

9 juli 2020 om 18:41

Nee klopt, dat kan ik zeker snappen dat ze daar niet vrolijk van worden. Maar goed het Ajax van vorig seizoen gaan ze niet snel overtreffen. Het is een beetje zoals met Monaco destijds. Top presteren en daarna vertrekken er heel wat. Frenkie, de Ligt, Ziyech, en een Onana en vdbeek zie ik ook nog vertrekken. Dan heb je nog Taglia tsja. Ze moeten gewoon weer rustig opbouwen en dat gaat weer wat jaartjes kosten. Maar als vdbeek gaat vertrekken dan is Klaassen zeker een goede optie hoor. Hij scoort makkelijk, gaat voorop de strijdt aan en kan nog beter zijn in een betere team om zich heen.

9 juli 2020 om 18:42

Lekker makkelijk scoren. Voor die jongens kun je nooit gelijkwaardige spelers terughalen. En waarom zou je ze 1 op 1 moeten vervangen? Wellicht haal je Klaassen voor de ervaring (zoals Blind en Tadic) en hoop je dat jongens op andere posities zich doorontwikkelen. Dit is te goedkoop Japie Krekel

9 juli 2020 om 18:49

@tegengif ook in zijn Ajax tijd heb ik Klaassen nooit het verschil zien maken voor Ajax in Europees verband dus ik snap de aankoop niet zo goed. Ajax wil aanhaken bij de Europese subtop volgens Overmars en dan ga je een speler halen waarvan is gebleken dat die het niveau van de Europese subtop niet aankan. ik zie dan de logica niet in van zo een aankoop

9 juli 2020 om 18:53

Betrokken bij goals tegen PAOK (2), Rostov (2), Panathinaikos, Kopenhagen en Schalke (2) in de EL campagne van 16/17 maar enfin.. Bovendien ook buiten zijn directe betrokkenheid bij goals gewoon erg belangrijk dat jaar als aanvoerder en aanjager van dat team. Je geheugen laat je in de steek, Japie.

9 juli 2020 om 18:57

op Schalke na allemaal clubs die het niveau van de Eredivisie niet ontstijgen. ik heb het over de tegenstanders die wat voorstellen uit de topcompetities

9 juli 2020 om 18:59

Vind Klaassen een prima speler voor Ajax, maar zeker geen speler die Ajax naar een hoger niveau trekt. Maar de clubs die je nu noemt zijn natuurlijk geen clubs uit de Europese subtop of clubs die je in de CL of latere rondes van EL gaat tegenkomen (wellicht Schalke af en toe). Ik vind Klaassen als vervanger voor Van de Beek in ieder geval een stap achteruit. Geef dan een van de geroemde talenten een kans.

9 juli 2020 om 19:04

Menig clubs waar bijvoorbeeld Feyenoord niet thuis zou kunnen geven. Los daarvan genoeg creativiteit met creatieve spelers. Klaassen er bij voor de breedte maakt het gehele team sterker. Glas is weer halfleeg bij Japie.

9 juli 2020 om 19:09

@dirk_borst je gaat straks de CL in met een speler die is geflopt bij Everton en natuurlijk ook niet zomaar speelt bij een degradatiekandidaat uit de Bundesliga. als je dan zoveel geld hebt als Ajax snap ik niet dat je dan een speler haalt waarvan gebleken is dat hij tekort komt voor de Europese subtop terwijl aanhaken bij dat niveau de ambitie is van Ajax

9 juli 2020 om 19:11

@Japie: Ploegen die wat voorstellen uit topcompetities, daar heeft hij ook amper tegen gespeeld dus beetje raar om hem daar op te beoordelen he? In zijn eerste jaar dat hij heel het jaar basiskracht was stond Ajax bij Barca (waar tegen hij inderdaad niet beslissend was - al speelde hij tegen Barca thuis wel uitstekend), PSG (tegen wie hij scoorde in Parc des Princes) en Apoel (ook goal en assist). Jaar later stonden ze weer in de EL dus dat is niet relevant voor jou.

9 juli 2020 om 19:16

@sanderk91 hij is ook geflopt bij Everton en speelt bij een degradatiekandidaat uit de Bundesliga. dat zijn toch niet de kenmerken van een Europese subtopper?

9 juli 2020 om 19:22

@Sander, heeft in de PL en BL tegen voldoende topploegen kunnen spelen. Klaassen is een prima speler en voor 8 a 9 miljoen zeker zijn geld waard, maar Ajax moet een hoger niveau spelers nastreven om permanent aansluiting bij de Europese subtop te vinden.

9 juli 2020 om 19:30

Je springt hele tijd van de hak op de tak. Ik ga gewoon in op uitspraken van je die niet kloppen maar je verzint steeds weer iets anders. Eerst nooit iets laten zien in Europa, toen nooit iets laten zien tegen topclubs, nu weer geflopt bij Everton. Ja, Everton was inderdaad een grote mislukking maar daarna gewoon weer sterk opgepakt in de BL. Hij zou gewoon zonder problemen bij de beste middenvelders van de competitie horen als hij zou terugkeren. Ik vind dat je een beetje overdrijft, maar ieder zo zijn mening.

9 juli 2020 om 19:33

@ProEvo: Klopt, bij Everton was het helemaal niks (heeft ie ook niet tegen topploegen gespeeld want hij speelde nooit). Bij Werder heeft hij dit jaar nog goals en assists genoteerd tegen clubs als Bayern, BVB en Leverkusen in een zwaar matig Werder. Hoezo zou hij dat dan niet kunnen tegen clubs van eenzelfde kaliber met betere spelers om hem heen bij Ajax in een Europees duel?

9 juli 2020 om 19:46

@Sander, dat kan zeker, maar hij slaagde er in geen van die duels in boven het niveau van Werder uit te stijgen. Ik vind dat hij de afgelopen jaren heeft laten zien een speler te zijn die top is voor de Eredivise, maar niet goed genoeg voor Europa. Prima om erbij te hebben, maar niet als vervanger van Van de Beek. Dat is een stap achteruit met een speler die niet kan groeien naar een niveau dat het op de lange termijn een stap vooruit wordt voor Ajax.

9 juli 2020 om 20:06

Tagliafico was ook mislukt bij een Spaanse laagvlieger.

9 juli 2020 om 21:03

@sanderk91 ik vond Klaassen gewoon zelden imponeren in Europa. je noemt nu 1 zeldzame goal tegen een Europese topclub van hem op tegen PSG en noemt vervolgens dan Apoel om het allemaal wat indrukwekkender te laten lijken maar Apoel is geen team wat ik zie als Europese top. hij heeft dus welgeteld 1 keer gescoord tegen een Europese topploeg maar maar dat je dan gelijk Europese subtop? dan is Malacia na zijn goal tegen Manchester City namelijk ook Europese subtop en Vilhena ook na zijn goal tegen United en ik zelf vind deze twee ook geen Europese subtop op dit moment

9 juli 2020 om 21:19

@j0rnn Royston Drenthe en Hedwiges Maduro ook

9 juli 2020 om 21:53

Maar hebben die zich herpakt bij de volgende club? Of zijn die steeds minder gaan spelen.

9 juli 2020 om 23:03

@j0rnnn zo geweldig was Klaassen bij Werder ook niet hoor. omdat hij dan in zijn laatste paar wedstrijden twee of drie keer heeft gescoord wordt er nu opeens gedaan of Klaassen het geweldig deed in de Bundesliga maar dat viel echt wel mee over het hele seizoen genomen

9 juli 2020 om 18:49

Als Overmars Klaassen terug gaat halen om Ziyech te doen vergeten geef ik je gelijk, maar ik neem aan dat Klaassen alleen komt als Van de Beek vertrekt. Daar heb ik eerlijk gezegd weinig bezwaar tegen, Klaassen is een garantie op 15 doelpunten en de nodige assists. Europees gaan we de oorlog niet mee winnen, dus alle verhalen dat het niet bij de ambities past begrijp ik. Maar volgens mij moet Ajax eerst er voor zorgen dat er een selectie staat die 1ste gaat worden (en anders is plek 2 de absolute ondergrens). Dat lijkt me in deze Corona tijden eventjes wat meer prioriteit te hebben dan Europa opnieuw te verassen.

9 juli 2020 om 18:51

Rare reactie Japie. Heeft jouw clubje als het zijn allerbeste speler verkoopt daarna direct een beter speler klaarstaan? Klaassen is voor Ajax gewoon een prima speler. Ik hoop dat ze hem halen. Nederlander, vaak fit, goals, assists en kan nog minimaal 5 jaar mee.

9 juli 2020 om 18:58

@paauwer nee maar mijn clubje heeft geen 250 tot 300 miljoen op de bank staan en verkoopt ook geen spelers voor 50 plus miljoen dus dan wordt het lastig goede vervangers te halen. Ajax heeft toch wel financiele middelen waar je wat mee kan

10 juli 2020 om 09:54

Als Barcelona Messi verkoopt kopen ze ook geen betere terug ook al hebben ze al het geld van de wereld. Iedereen doet nu net alsof Ajax elke jaar de halve finale van de championsleague zou moeten halen. Afgelopen jaar was een jaar dat alles op zijn plek viel. Grote talenten plus wat ervaring dat super samenkwam. Als dit eens in de 15 jaar voorkomt mag je als Nederlandse club heel erg blij zijn.

9 juli 2020 om 18:57

Je redenering van Ziyech naar Klaassen slaat nergens op. Staat duidelijk in de tekst dat hij als vervanger van Donny wordt gehaald

9 juli 2020 om 18:59

ik heb afgelopen seizoen Vd Beek vaak genoeg als controleur zien spelen en Ziyech op 10 zien staan

11 juli 2020 om 09:45

Davy Klaassen zal, net als bij Werder overigens, ook als CM gaan spelen als hij naar Ajax komt lijkt me. Niet op een positie waar Ziyech voorheen opereerde in ieder geval denk ik.

9 juli 2020 om 19:19

@japie. Jij wordt sowieso niet zo blij van Ajax. Dus... Maar als Vd Beek vertrekt vind ik Klaassen een uitstekend alternatief, een allround middenvelder. Maar de nummer 6 positie geniet prio 1. Hojbjerg en Propper worden genoemd. En als het 1 van die 2 wordt, krijg je met Klassen en Gravenberch/ Lang een geweldig middenveld. Ziyech is niet 1 op 1 te vervangen. Maar Antony gaat het op een andere manier invullen, maar ook met samba !

9 juli 2020 om 19:24

ik was wel enthousiast over Ziyech destijds hoor en Onana, Tagliafico en Neres bv vond ik geweldige aankopen van Overmars. de laatste tijd is het alleen een pak minder want een Magallan, Marin, Alvarez en Bande hebben bij elkaar 45 miljoen gekost en dat lijken toch wel miskopen te zijn. Hojbjerg en Propper zou ik idd wel uitstekende aankopen vinden maar Klaassen vind ik geen CL niveau

9 juli 2020 om 20:18

Hoe hoger het niveau hoe lastiger het wordt voor Ajax om voltreffers te halen. Gelukkig bleken Martinez en Promes afgelopen seizoen wel uitstekende aankopen te zijn. En daarvoor Blind, Tagliafico en Tadic etc. Magallan, Marin en Bande waren dat helaas niet. Alvarez schrijf ik nog niet af. Met Antony hebben we volgens mij al een lekkere aanvaller gehaald. Als Klaassen in combinatie met Hojbjerg of Pröpper gehaald wordt, ben ik zeer tevreden !!

9 juli 2020 om 23:05

imo zijn die spelers ook gewoon slecht gescout. niemand in Belgie en Argentinie begreep waarom Marin, Bande en Magallan werden gehaald door Ajax en als ik Alvarez zie spelen dan zie ik echt niet wat die scouts erin hebben gezien. ik zie een vrij simpele speler die nergens echt in uitblinkt

10 juli 2020 om 00:36

@Japie_Krekel continuteit is ook belangrijk. Met spelers als Blind, Tadic, Promes en Klaasen dan, heeft Ajax voor de komende jaren een ervaren kern van leiders. Ajax hoeft dan niet ieder jaar helemaal opnieuw te beginnen. Ook talenten kunnen dan makkelijker ingepast worden en hoeven niet gelijk kar te trekken (zoals aantal jaren wel was). Ajax zou ieder seizoen 1 of 2 toppers kunnen verkopen, zonder dat alles overhoop gehaald wordt. Nieuwe aankopen net als talenten makkelijk inpassen.

10 juli 2020 om 10:17

Er is toch geen blik met de ligts en ziyechs dat je even open kan trekken

Met alle respect voor Davy, Ajax moet sterven naar spelers van een hoger niveau, zeker nu ze de middelen er voor hebben.

9 juli 2020 om 18:39

Afgelopen maanden heb ik Werder veel zien spelen en telkens vond ik Klaassen een hele goede indruk maken, terwijl zijn ploeg erg door de ondergrens zakte. Wat mij betreft heeft hij wel het juiste niveau en zeker als je hem goed gebruikt in een spelsysteem dat hem ligt. Verder zijn de middelen niet oneindig, zeker vanwege Corona kan ook Ajax niet meer hozen met geld.

Als Van de Beek vertrekt, moet er sowieso iets bij op het middenveld. Maar ik zou dan eerder gaan voor Hojbjerg als die überhaupt haalbaar is. Dan zou je met Martinez en Hojbjerg als blok kunnen spelen en moet er een creatieve middenvelder voor staan. Met zulke gasten erachter zou zelfs een relatief jong talent als Unuvar ervoor kunnen slagen, omdat die jongen dan helemaal in zijn kracht wordt gebruikt. Als je Klaassen erbij haalt, zal hij gaan spelen op de plek van Donny en moet je de creativiteit ergens anders op het middenveld gaan toevoegen en dat lijkt me erg lastig. Mensen zeggen dat Gravenberch creatief is, maar op de positie die hij nu invult kan hij dat ook niet laten zien... Of Tadic terug naar het middenveld.. Het wordt hoe dan ook nog een flinke puzzel in die linie.

9 juli 2020 om 18:39

Marin schrijf je dus al volledig af? Dat is nog wel zonde want in een “Donny-rol” kan hij nog wel excelleren denk ik.

9 juli 2020 om 18:39

Dat klopt ook, voor die rol schrijf ik hem zeker nog niet af. Je hebt gelijk.

9 juli 2020 om 20:09

Ik wel. Marin is klaar bij Ajax. Maar zeker van waarde voor net die laag daar onder. Mits ze bereid zijn hem echt vanuit zijn kracht te laten spelen.

9 juli 2020 om 18:43

Nja je moet goals opvangen. vdbeek scoorde aardig en met Hojbjerg haal je een goede in huis maar geen doelpunten. Klaassen daarentegen kan vdbeek prima opvangen. Hij scoort makkelijk en gaat voorop de strijdt aan en is een echte Ajacied.

9 juli 2020 om 18:45

Het lijkt me ook dat Ajax in Klaasen een speler zal zien die een meer aanvallende rol heeft (aangezien hij daar vroeger toch wel in excelleerde). Het zou dan an sich een goede aankoop zijn. Alleen heb je nog Marin. Als Klaasen dus komt, lijkt het me over en out te zijn voor Marin. Terwijl daar toch meer dan 13(?) miljoen voor betaald is.

Ik denk eigenlijk niet dat Werder zijn aanvoerder voor 8 of 9 miljoen verkoopt. Verder twijfel ik of Ajax hier goed aan doet.

9 juli 2020 om 18:42

Als hij echt haalbaar is voor zo'n bedrag kan Ajax het sowieso doen. Hij gaat zeker dat geld waard zijn voor ons.

9 juli 2020 om 18:45

Vast wel, maar als het ook mogelijk zou zijn dan zou ik liever een speler als Propper halen. Het is een degelijke aankoop en je weet wat je aan Klaassen kunt hebben, maar je weet ook dat hij waarschijnlijk niet dat extra beetje gaat toevoegen aan je selectie of zijn potentieel gaat overstijgen.

9 juli 2020 om 18:53

Propper zou ook zeker mijn voorkeur hebben, Klaassen is te aanvallend en opbouwend niet het missende puzzelstukje. Dus ik hoop eerder op Propper of die Deen van Southampton. Davy Klaassen als vervanger van Van de Beek kan ik prima mee leven, maar we zoeken momenteel naar een stabiele 6 die de balans in het elftal gaat terugbrengen.

9 juli 2020 om 19:13

Klopt, hij speelde meer op 8 dan op 10. Maar wat Ajax zoekt is een voetballende controleur die een belangrijke rol in de opbouw gaat spelen. Dat lijkt me niet een klusje voor Davy Klaassen, eerder voor Davy Propper of een vergelijkbare speler. Ik heb niks tegen de komst van Klaassen als vervanger van Van de Beek, wel als oplossing voor de balans op de 6.

9 juli 2020 om 18:49

Dat lijkt mij ook echt bizar. Zeker aangezien ze hem voor 13 miljoen hebben gehaald. Bovendien had Bremen ook duidelijk het vertrouwen in hem uitgesproken na zijn dramatische periode bij Everton. Ik kan mij ook niet voorstellen dat klaassen zo snel en zo makkelijk bij de Duitsers weg zal gaan. Overigens zou ik hem ook alleen maar halen als Donnie of Marin weggaat.

Tja als je niveautje Veltman speeltijd geeft, kan een net zo simpel voetballer als Klaassen er ook wel bij; terug naar het oude Ajax.. alsus minder niveau

9 juli 2020 om 18:46

Je mag er als Ajax-fan inderdaad niet aan denken. Stel je voor een niveau waarbij een Europa League finale het maximum is! Nu even serieus, dat lijkt me gewoon een zeer goed niveau voor Ajax.

9 juli 2020 om 19:25

Tja eerst haalde ze bijna Cl finale zonder Klaassen, met Klaassen was EL finale de max, toch een degelijk verschil en dat is niet zomaar..

9 juli 2020 om 20:26

Vergeet ook niet met welke spelers Klaassen speelde in die tijd. Ajax heeft duidelijk een stap gezet qua niveau maar hoeft er niet slechter op te worden als je hem haalt. Misschien had Ajax wel de finale van de cl gehaald als ze hem in deze tijd erbij hadden gehad.

Klaassen is als voetballer van het jaar weg gegaan, heeft veel meer rendement dan Van de Beek. Naast zon jonkie als Gravenberg is routine prima. Ik hoop echt dat hij komt. Is ook gewoon de leider die Ajax mist.

9 juli 2020 om 18:54

Volledig mee eens! Eindelijk iemand die ook ziet dat het rendement van Klaassen veel hoger ligt! Hij is gewoon een betere versie van Vd Beek. Werkt ook nog eens een stuk harder.

Bij Bremen zijn ze niet gek..die mag nooit minder dan 15 mln weg. Is 2de aanvoerder en ze spelen volgend jaar weer in de Bundesliga. Dus verkopen hoeven ze niet.

Klaassen? Hoeveel middenvelders willen ze eigenlijk bij Ajax?

9 juli 2020 om 18:55

In principe minimaal een extra 6 en mogelijk nog een vervanger voor Van de Beek. Valt dus behoorlijk mee.

Davy Klaassen heb je nodig om kampioen te worden, staat er altijd, maakt doelpunten en geeft assists.maar het belangrijkste hij jaagd en pakt ballen af.daar heeft ajax er weinig van.

9 juli 2020 om 19:11

Is ook een jongen waarmee het Ajax-publiek zich heel goed kan identificeren. Een echte aanjager. Klaassen zal bovendien met een schuin oog naar de CL en het EK kijken.

Sorry hoor, maar ik vind dit eerlijk gezegd ook vrij ambitieloos van Klaassen zelf. Voor Ajax denk ik nog steeds een prima kracht dus ik snap het vanuit Ajax wel. Maar Klaassen is nog amper 3 jaar weg uit Nederland, is 3 keer kampioen geworden met Ajax, aanvoerder geweest, een EL finale gehaald.. waarom dan nu al op 27-jarige leeftijd terug keren naar Nederland? Wat valt daar nog te halen dan? Klaassen kan naar mijn mening, prima mee in de Bundesliga. Bij Werder een van de betere namelijk en zou echt nog wel bij clubs als Union, Herta en Freiburg meekunnen. Mensen geven vaak het argument van om de prijzen spelen, maar hij is al 3x kampioen geworden van Nederland dus dat argument gaat in mijn ogen niet echt op. Maar als Klaassen weer zin heeft om het halve seizoen op 70% te voetballen dan is dat natuurlijk zijn eigen keus..

9 juli 2020 om 19:20

Frankfurt, Wolfsburg, Hertha lijken me ook mooie clubs voor een speler als Klaassen als hij nog wil transfereren in de Bundesliga. Dat is denk ik ook zijn niveau.

9 juli 2020 om 19:39

waarom niet Leverkusen met Bosz. Zie ik ook als een goede combinatie

9 juli 2020 om 21:01

Misschien vind hij prijzen proberen te winnen bij Ajax wel leuker dan spelen in een sterkere competitie bij een laagvlieger. Ajax betaalt ook prima salarissen tegenwoordig en gaan zeker cl spelen. Hij zal ook wel weten dat Real of Barca niet meer gaan komen en misschien bevalt het buitenland hem minder of heeft hij meer zin om bij familie in de buurt te wonen.
Ik zou in ieder geval ook niet Herta,Freiburg of Union verkiezen boven Ajax. Wat heeft hij daar te zoeken?

je hebt een puinruimer als hem nodig op het middenveld. Goede balans met de frivole Anthony.

9 juli 2020 om 19:39

Met de term puinruimer doe je Klaassen toch wel tekort vind ik. Hij heeft ook bij Werder statistieken die laten zien dat hij echt wel een neusje voor de goal heeft.

9 juli 2020 om 20:54

Zeker. Maar hij is ook een aanjager, motivator en leider. Past goed met al die frivole spelers om hem heen.

Waarom? Waarom? Waarom? Waarom nou elke keer spelers terug willen halen. Is er niks anders te vinden? Moeten we perse terug blijven grijpen naar het verleden? Is dit nu de persoon die ons in de CL verder gaat helpen? Ajax moet echt een andere vijver opzoeken om hun hengel in uit te werpen hoor. Who’s next? Boilesen? Vermaelen? Ebecilio? Vragen of vd Wiel nog een comeback maakt? Hou op zeg.

9 juli 2020 om 20:28

Anders ben ik wel blij met de terugkeer van Blind en Promes. En straks hebben we met Steek een prima 2e keeper (beter dan de grabbelaar van afgelopen seizoen). Als Klaassen komt, mag je ervan uitgaan dat van de Beek vertrekt. Klaassen is een uitstekende speler voor het middenveld van Ajax; hij heeft ervaring, scoort gemakkelijk, hij is een aanjager en kan evt ook op 6 (al zie ik liever een echte 6 gehaald worden).

Klaassen zal je team niet perse beter laten voetballen, maar kan voetballend prima meekomen, weet wat het met zich meebrengt om bij Ajax te spelen, heeft een winnaarsmentaliteit waar je u tegen kan zeggen en hetzelfde geldt ook voor zijn inzet. Kan je er prima bij hebben. Mensen denken dat je perse 11 goede voetballers nodig hebt, maar harde werkers heb je soms ook gewoon nodig. Dat zorgt voor een beter geheel als team zijnde. Wel belangrijk dat om Klaassen wel middenvelders staan die het spel wel beter kunnen maken. En Klaassen en Hobjberg samen halen lijkt mij ook overdreven.

Ik blijf er bij dat Klaassen voor elke club in de Eredivisie een aanwinst is. Ook voor Ajax als één van de achttien spelers die regelmatig in actie komen. Ik zou hem ook oprecht graag als vervanger van Hendrix zien bij PSV.

Besef wel even dat met Klaassen Ajax geen reet liet zien in de CL. En dat was met Klaassen in topvorm, dus als je nu Klaassen haalt dan heb je niet de ambitie weer iets te laten zien in de CL. Bij Klaassen denk ik altijd, ik kan 100 spelers opnoemen die gelijkwaardig zijn en jonger zijn dan Klaassen. Het is een 13 in een dozijn voetballer, altijd een zesje, werkt hard, zeurt nooit, maar daar win je de oorlog niet mee, dat heeft ie wel laten zien bij Werder. En bij Everton was het beschamend slecht.

9 juli 2020 om 20:37

Kijk even naar het materiaal toen en het materiaal nu... Echt appels met peren vergelijken wat je nu doet.

Wat een hoop azijnzeikers hier. Klaassen is en perfecte aankoop! Ajacied en gewoon een zeer goede voetballer met vechtlust en scorend vermogen!
Wat willen we anders, weer een tropische verrassing scouten? Hebben we straks als Nederlandse club allemaal spelers uit Zuid-Amerika, Mexico en Afrika? Doe Tadic ook maar weg, veel te langzaam. Haal daarvoor een creatieve linkspoot op voor het middenveld.
Blind CVM en Martinez op linksback. En laten we Botman eens proberen naast Schuurs.
Er vanuit gaande dat Tagliafico en van de Beek verkocht worden...

9 juli 2020 om 20:31

Botman is al verkocht voor 7 miljoen

Ik vind dit toch niet het niveau waar ik had verwacht dat Ajax op zou gaan mikken. Nog steeds een aardige speler voor iedere Eredivisie ploeg, maar laten we eerlijk zijn, heeft in het buitenland toch niet zo geshined als dat velen hadden verwacht. Nee, ik word hier niet warm of koud van.

Klassen biedt wel diepgang en strijdlust maar ik wordt niet bijzonder blij van het idee dat hij weer naar Amsterdam komt. Ajax zou wel iets creatiever mogen zijn in haar lijstjes.

Hij schijnt het dat toch aardig te doen. Daarnaast hebben zij er veel meer voor betaald, dus lijkt mij dit voor die bedrag niet echt een kans van slagen

Ondanks dat klassen een rasechte ajacied is heb ik hem qua speelstijl altijd meer geassocieerd met feyenoord. Een middenvelder die hard werkt, de mouwen omhoog doet, scorend vermogen en voorop in de strijd. Als hij terugkeerd in de eredivisie zou ik hem juist graag bij feyenoord zien vanwege zijn speelstijl. Natuurlijk is dit een utopie, maar daar zou hij zo goed passen en op handen gedragen worden

City moet hem gewoon overnemen als backup voor Kevin die vaak geblesseerd is. De man is 27, goed management in combinatie met minder zuur kijken en hij kan zo tot zijn 35e een aanwinst zijn voor Guardiola.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren