Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax dendert door: jongste doelpuntenmaker (16) ooit in beeld’

Laatste update:

Ajax blijft speuren naar talent in Denemarken. Waar de Amsterdammers in juni al de zeventienjarige vleugelaanvaller Eskild Munk Dall overnamen van Silkeborg IF, aast de club volgens Holrses Folkeblad nu op Jeppe Kjaer Jensen. De zestienjarige buitenspeler ligt momenteel tot eind 2021 vast bij AC Horsens.

Het talent debuteerde op zijn zestiende verjaardag op het hoogste niveau in Denemarken. Hij geldt als de jongste doelpuntenmaker in de geschiedenis van de Superligaen, het hoogste niveau van Denemarken. Jensen kwam tot dusver tot negen wedstrijden in het eerste van AC Horsens, waarin hij een keer scoorde en drie assists afleverde.

Aad de Mos blikt vooruit op nieuwe Eredivisie-seizoen: 'Ajax wordt niet zomaar kampioen'

Ajax zou al gesprekken hebben gevoerd met vertegenwoordigers van AC Horsens om een eventuele deal te bewerkstelligen. Mogelijk komt Jensen ook uit de koker van scout John Steen Olsen, die sinds 1995 Scandinavische spelers voor Ajax bekijkt. Dall werd ook lange tijd gevolgd door Olsen. De jongeling liet in juni weten dolblij te zijn met de stap naar Ajax.

"Ik kon het niet geloven. Ik kom namelijk van een heel kleine club, Silkeborg IF. Dat een club als Ajax interesse toonde, is iets heel groots. Ik wil mij zo snel mogelijk thuisvoelen bij mijn nieuwe teamgenoten en trainers. Van daaruit wil ik zoveel mogelijk wedstrijden spelen." Ekstra Bladet omschreef de jonge aanvaller in april als 'een typische speler voor Ajax'.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Welja, logisch. Als je permanent scouts hebt zitten in Scandinavië dan moet het wel heel gek lopen als je jongste speler in Denemarken niet op de korrel hebt. Betwijfel of hij haalbaar gaat zijn om 2 redenen. 1. Wilt hij naar Nederland komen om jeugdvoetbal te gaan spelen? 2. Hij heeft al bij paar grote clubs in topcompetities stage gelopen, er is dus flink wat concurrentie. Ajax heeft wel flink wat Scandinavische talenten op de korrel laatste tijd, ook paar op stage geweest. Terwijl het voor afgelopen jaar eigenlijk 2 jaar redelijk rustig was en blik meer op Zuid-Amerikaanse was gegaan. Ken Kjær als speler niet heel goed maar het is geen familie van Simon Kjær ondanks dat ze uit zelfde dorp/stad komen grappig genoeg. Maar als je op je 16e verjaardag direct mag debuteren (ze moesten wachten tot 16) dan is dat vaak genoeg om interesse te wekken. Zeker als je in eerste paar wedstrijden als goal maakt en assists geeft. Van beelden die ik zag kijkt het me wel meer een middenvelder dan een buitenspeler.

9 juli 2020 om 20:42

Volgens mij heeft Ajax geen scouts meer in Scandinavië en wordt het beperkt tot Denemarken.

9 juli 2020 om 20:57

Zowel scout als adviseurs in omringende landen, daarom dat laatste jaren ook spelers uit IJsland zijn over gekomen en de Zweed Ellbring 3x op stage is geweest afgelopen jaar. Afgelopen weekend waren er minimaal 3 scouts in Scandinavië, 2 sowieso in Denemarken.

Het beleid van Ajax is om veel talentvolle jongens in de leeftijdscategorie van 14-18 jaar te halen in de hoop dat er een speler tussen zit die zal slagen in Ajax 1. Dit beleid wordt al jarenlang door o.a. Manchester City gevoerd. Persoonlijk vind ik dat Ajax hierin doorschiet. Ik zie liever Nederlandse jongens die vanaf de F-jeugd worden gescout en opgeleid (b.v. Matthijs de Ligt, Appie Nouri en Donny van de Beek).

9 juli 2020 om 20:43

Bij elke lichting heb je maar 3-4 toppers nodig. En die lopen er bij de lichting die er aan komt.

9 juli 2020 om 16:36

En maar klagen dat Chelsea en Manchester city dat soort spelers uit Nederland weg blijft halen, zelf doen we gewoon hetzelfde in Nederland. Spelers verleiden met meer geld en ontwikkelingsmogelijkheden, om later door te verkopen of door te laten breken.

9 juli 2020 om 16:41

Gigantisch verschil met City en Chelsea. Bij die clubs nemen ze alles en nog wat in de hoop dat er een doorbreekt, de rest verhuren ze door heel Europa tot dat ze er wat winst op maken. Bij Ajax breken talenten altijd door en zijn er veel meer serieuze mogelijkheden op kansen in het eerste elftal, Ajax moet dat vroeg doen omdat anders spelers te duur worden later, bij City en Chelsea is t meestal puur voor de handel. Niet te vergelijken.

9 juli 2020 om 17:23

Geheel eens met Binny. Daarbij, Ajax is altijd al succesvol geweest met Scandinaviërs; altijd al in die zin dat in vrijwel elke succesvolle periode er een belangrijke Scandinavische inbreng was, wat al begon met Daniëlson, en Lerby + Arnesen, met Olsen, Petterson, Zlatan, Eriksen, Schöne, Dolberg en met mijn excuses voor de vele niet genoemden, waarbij er natuurlijk ook niet/minder succesvolle pogingen waren. Ik geloof er in dat internationale impulsen zorgen voor meer kwaliteit op voetbaltechnisch en mentaal vlak. Dus: juist de mix is goed voor het Nederlandse voetbal.

9 juli 2020 om 17:50

@goalski En zo is het precies. wat Denemarken voor ons is zijn wij voor Engeland en Duitsland. Dus vanaf nu graag ophouden met dat hypocriete gedoe. Verder is het natuurlijk prima om zo een talent aan je te binden. Wie weet is het echt een bijzondere speler. Scorende spelers zijn sowieso welkom maar de laatste Deense talenten zijn niet echt succesvol gebleken in Amsterdam. Ook al kwamen ze binnen via Steen Olson.

9 juli 2020 om 18:02

Als het trackrecord van Ajax wat betreft alle jeugd zo sterk was als met Deense jeugd zou je beste scouting ter wereld hebben. Laatste 10 jaar had je Eriksen, Boilesen, Fischer, Andersen, Dolberg en Bay terwijl nu Rasmussen, Jensen en Dall bij Ajax spelen. Dolberg, Eriksen, Fischer, Boilesen en Andersen hebben meer dan 50 wedstrijden voor Ajax 1 gespeeld. Bay is in zijn 3 jaar bij Ajax bijna 2 jaar geblesseerd geweest. Jensen kan voetballen maar twijfel over zijn positie en heeft afgelopen jaar half jaar eruit gelegen met blessures, Rasmussen kan zeker Ajax 1 halen. Al die spelers samen hebben je geen 10 miljoen gekost, je hebt buiten financiële plaatje (rond de 30 miljoen winst op die namen) ook gewoon sportief flink wat gehad aan die spelers. Eriksen logischerwijs meeste maar Fischer was belangrijk in zijn eerste seizoen en was één van de redenen dat je titel won, Dolberg was belangrijk in je weg naar EL finale, zelfs Boilesen was hier voor verschillende kampioenschappen al was hij enorm veel geblesseerd. Als je een speler met 16 haalt die 50 wedstrijden voor je eerste ploeg speelt heb je een succesvolle jeugdtransfer gedaan imo.

9 juli 2020 om 18:25

@binny natuurlijk doet Ajax hetzelfde als City en Chelsea. zoveel mogelijk van die grote jonge talenten halen en hopen dat er 1 doorbreekt en de rest doe je weer weg, net zoals die Engelse topclubs dat doen. het verschil is alleen dat die Engelse clubs nog veel meer geld hebben als Ajax en dus nog meer van dat soort gasten kunnen wegkopen uit andere jeugdopleidingen. dat er daar minder doorbreken is gewoon omdat het niveau daar een stuk hoger ligt. spelen in de Premier League is andere koek als spelen in de Eredivisie

9 juli 2020 om 18:59

Goalski

Nog iemand die wat roept. Nagenoeg elke speler uit scandinavie door ajax is aangekocht, onderhandeld met de club en zij hebben een bedrag gekregen. Niet alleen opleidingsvergoeding.
In Engeland halen ze onze spelers al voordat er een contract getekend kan worden.

9 juli 2020 om 19:28

@wolterx Dit is echt grote onzin. De enige die in die 10 jaar buitengewoon is ggebleken is Eriksen terwijl Dolberg helaas zn verwachtingen niet heeft kunnen waarmaken. Heel veel waarde bleken al die spelers uiteindelijk niet te vertegenwoordigen. Verhoudingsgewijs hebben de Belgen het bij Ajax vele malen beter gedaan en gooien we sinds kort pas een hengeltje uit in Zuid Amerika. We hebben na lange tijd weer 1 Afrikaanse jeugdspeler mogen begroeten en die doet het ook al vele malen beter dan die hele file aan Deense "talenten". Ook van die paar Zuid Amerikanen, met Neres en Martines voorop (die hebben wel wat gekost), hebben we al veel meer gezien dan van al die Deense jongens die vooral onze eigen jeugd voor de voeten lopen en niet buitengewoon bleken te zijn. Verhoudingsgewijs doen de Denen het daarom juist het slechtste bij Ajax. Geef Belgen, Zuid Amerikanen en Afrikaanse jongens dezelfde kans als die hele horde aan Denen en ik ben er van overtuigd dat we veel meer bijzondere spelers opleiden.

9 juli 2020 om 21:17

We hebben 3 Afrikaanse spelers onder contract gehad dit seizoen, een 4e in de opleiding (komend seizoen o15) en alleen Traore voldoet. Solomons en Thethani waren de 2 slechtste contractspelers bij de club. Ik tel de spelers die voor ander land uitkomen niet mee (zoals El Maach die voor Marokko uit wilt komen of Abid die jaar ervoor bij de club zat), enkel de 4 die van Cape Town zijn gekomen. De Belgen hebben het ook zeker niet slecht gedaan maar ook daar was niet alles raak en hebben er laatste 10 jaar niet bepaald veel spelers langs zien komen. Leyder raakte geblesseerd, Antonucci vertrok voor 18e weer naar Monaco en dat was het wel zo'n beetje. Daarnaast hebben we 2 jeugdtransfers uit Zuid-Amerika gedaan met Danilo en recent Giovanni. Neres, Martinez etc waren aankopen voor eerste ploeg en zelfs dat soort aankopen zijn wel eens mis gegaan (Magallan, Orejuela, Cassierra) bij de Denen is het eerste team scouting met namen als Zimling en Kristensen was minder succesvol maar noem me een land of zelfs continent waar de score beter is qua jeugdtransfers dan bij Denen. We hebben laatste jaren spelers uit Hongarije, Ijsland, Duitsland, Brazilië, Kroatië, Australië en noem maar op gehaald. Van die periode is enige die door kwam Dolberg geweest. Sommige zitten nog bij de club maar groot deel is via achterdeur vertrokken. Dat niet elk talent een dragende speler is geworden wilt niet zeggen dat het een mislukte transfer was die spelers tegenhield. Jeugdtransfers zoals Dolberg, Fischer en Boilesen zijn gewoon meer dan prima. Dat zijn gewoon serieuze selectiespelers geworden binnen 3 jaar na transfer, meer kan je niet wensen.

9 juli 2020 om 16:38

Ja , deze is er eentje in de categorie : "liever rijk en gezond dan ziek en arm ". Je neemt dan ook meteen de 3 grootste talenten van de afgelopen jaren . Zo , kan ik het ook . Maar heb je ook liever Donald Vissie dan Neres en Norbert Alblas dan Onana ? Het gaat er ook om dat Ajax heel veel talentvolle jeugd kwijtraakt ( net als een Malen of een Kluivert of Dilrosun of Mensah ) zo moet je ook weer talentvolle jeugd aantrekken . Natuurlijk zal het gros niet slagen maar het gaat om die ene parel .

9 juli 2020 om 16:39

Ja natuurlijk zie je die liever, maar als die er niet zijn? Dan wat? Je kan het niet alleen maar doen in de Nederlandse vijver.

9 juli 2020 om 17:31

Ik denk dat de doorstroom vanaf onderbouw naar profvoetbal echt enorm goed is bij Ajax momenteel, zelfs zonder de spelers die met 16 vertrokken zijn naar buitenland (vrijwel allemaal vanaf onderbouw bij de club) heb je bij eerste Veltman, Blind, Mazraoui, Gravenberch, Vd Beek, Eiting en Promes (van de selectie van transfermarkt) die vanaf klein veld bij Ajax spelen of speelden. In Jong Ajax (weer transfermarkt) had je Botman (staat daar nog bij Jong Ajax), Kasanwirjo, Douglas, Llansana, Taylor, de Waal, Ünüvar, Hansen en Brobbey die vanaf klein veld bij Ajax spelen als ik me niet vergis terwijl Raatsie en Rensch in D-jeugd vanaf amateurs kwamen. Dat zijn zonder die laatste 2 16 spelers in profcompetitie die vanaf klein veld bij de club zitten. Met ook best een deel spelers die tussen 13 en 15 bij Ajax kwamen. Je gaat weinig clubs vinden die daarin een betere score overleggen en op nationaal niveau bovenin mee kunnen doen.van vertrokken jeugd had je Fosu-Mensah, Dilrosun, Hoever, Malen, Hoogewerf, Bonnah, Zamani, Aksit, Cleonise, Redan en Familia-Castillo die naar top 5 competitie vertrokken die vanaf klein veld bij de club zaten in redelijk recente geschiedenis. Terwijl huidige 2004 groep er ook een paar hebben die nog tot eind augustus misschien kunnen vertrekken die sinds klein veld (F en E jeugd) bij Ajax zitten. Wat wel bij Ajax is is dat veel spelers elk jaar afvallen of zelf willen vertrekken, dit jaar ook weer 26 spelers tussen de o13 en de o19 (minimaal 5 eigen keuze of niet voetbalgerelateerde reden, 21 spelers gaan voor andere BVO spelen). Terwijl ze 14 nieuwe spelers in die leeftijdscategorie halen, 9 van die 14 komen van andere BVO waarvan 1 (dall) van buiten Nederland komt. Ik heb hier zo snel niet de exacte cijfers van meest vergelijkbare club in de vorm van PSV (samen met Ajax grootste speler wat jeugdtransfers betreft, de grootste vissen met meeste geld) maar als ik mij niet vergis hadden die vorig seizoen iets van 20 spelers nieuwe spelers tussen o13 en o19 met 13 (?) spelers die van andere BVO kwamen. (uit hoofd Mussche van Ajax, Janssen van Vvv, Jager van Utrecht, Niekel van AZ, Gill'ard van Feyenoord, Ouhrhis van Feyenoord, Gentil van Vitessen, Hamelynk (oid) van Utrecht, Bakayoko van Anderlecht, Berete van Feyenoord, Bodak van de Graafschap, Van Duivenboden van Vitesse en volgensmij Leysen ook nog uit België) Feyenoord is tov andere 2 ploegen minder actief in aantrekken maar halen er ook elk jaar minimaal 3 bij andere BVO weg terwijl ze dit jaar vooral Alphense boys o15 moesten hebben (hoogst spelende amateurploeg, speelde Eredivisie voor jeugd onder 15 dus beste 8 van Nederland, daar halen ze er meen ik 4 van weg). Tussen de 5 en 10 nieuwe jeugdspelers bij andere BVO halen om niveau hoog te houden is vrij normaal. Een luxe die Ajax en PSV hebben is dat ze met 16-19 voor de o17/o18/o21/jong nog spelers kunnen halen.

9 juli 2020 om 18:21

Ik ben het niet met alles eens wat je zegt, gedeeltelijk wel overigens. Ik zie ook veel liever een team van Nederlandse jongens die echt de jeugd doorlopen heeft en vervolgens de stap naar het eerste maakt. Helaas wordt dat moeilijker en moeilijker. Immers, grote internationale clubs rooft bij Ajax (ook andere Nederlandse clubs) de jeugd leeg, dat moet dan weer aangevuld worden. Ik had ook gewoon liever gehad dat Malen bij ons in de spits stond en Dilrosun op de flank en die jongen die onlangs door Groningen gehuurd werd voor een half jaar als back up. Helaas is dat niet meer mogelijk. Ik neem het overigens de clubs en spelers niet kwalijk, dat moet iedereen lekker voor zichzelf beslissen. Maar door dat soort situaties zal je toch de jeugd moeten aanvullen, als je eigen beste jeugd al weg is voordat ze bij het eerste zitten. Edit: Reply aan Master 1

9 juli 2020 om 16:44

Moeilijk te controleren, want wat als ouders besluiten te verhuizen naar Amsterdan omstreken? Kind gaat dan mee en kan moeilijk dan in zijn eigen land blijven. Dit soort contructies krijg je dan alsnog.

9 juli 2020 om 16:45

Belachelijke reactie. Kinderhandel impliceert dat deze jongeren tegen hun wil worden weggekocht en gedwongen worden. Niets is minder waar. Zeggen ze nee? Dan gaan ze niet. Mag een jongetje van 15 dan wel vanuit Tilburg of Breda in Groningen komen voetballen? Die wordt ook uit hun omgeving getrokken. Of ouders die emigreren? Die kinderen worden ook uit hun omgeving getrokken.

9 juli 2020 om 17:15

@groninger hopp, Amsterdam en Groningen zal voor de gemiddelde Amsterdamse jongen van Ajax als een grotere schok worden ontvangen dan Amsterdam en London. Grote steden lijken qua cultuur meer op elkaar en de gemiddelde Ajax voetballer kent allerlei voetballers van Chelsea en Arsenal vanuit de jeugd. Die jongens connecten vanaf hun 13/14e al met elkaar na toernooien met de nationale selectie etc. In Groningen of Breda is de kans groot dat ze niemand kennen. En no offense maar voor vele Amsterdammers is een stad als London gevoelsmatig dichter in de buurt dan een verre provincie in Nederland. In deze tijd vliegt iedereen heen en weer naar steden.

Overigens vraag ik me af of ze in Scandinavië net zo hard klagen als bij ons dat de jeugd veel te vroeg naar het buitenland trekt en beter kan blijven om te rijpen.....

9 juli 2020 om 17:23

Nee, ik hoor hier niemand, maar dan ook niemand klagen. De Denen zijn juist trots wanneer er een speler naar een grote buitenlandse club gaat.

9 juli 2020 om 17:42

@herlev, het scheelt wel dat ze er best wat aan verdienen. Voor zo'n Victor Jensen werd bv 3.5 miljoen betaald. Rasmussen 3 miljoen. Om je een idee te geven. De hoogste transfer verkoopbedrag van de clubs waar ze vandaan komen is rond de 10 miljoen. Ik denk dat Ajax ook een stuk minder zou klagen als de vertrekkende spelers van 16 jaar voor 15 miljoen worden verkocht hahaha.

9 juli 2020 om 18:10

Dat gaan we hier ook krijgen nu contractleeftijd vanaf 15 bekrachtigd is recent. Dan zal je een klein contract af moeten gaan kopen en al is dat maar 1 tot 2 miljoen, dat is beter dan de paar ton die eerst waren. Rasmussen is top 10 duurste verkopen voor Nordsjaelland ooit, dat bracht hij met 16 op. Als Cambuur Krasniqi contract had kunnen geven en die ging voor half miljoen ipv 42k dan was dat daar jackpot. Hopelijk gaan we dat soort dingen nu zien, zeker nu opleidingsvergoeding weg is.

9 juli 2020 om 17:52

Ik denk dat zolang de spelers uiteindelijk debuteren in nationale ploeg dat er weinig gemor is. Best een groot deel van de Deense talenten die naar Europa gaat voor hun 18e speelt erna alsnog voor nationale ploeg en schopt het meestal tot eerste ploeg en bovengemiddeld vaak tot basisspeler. Dat valt bij Nederland best tegen, je hebt er gelukkig wel deel die Oranje haalt maar laatste 10 jaar is letterlijk geen enkele speler basisspeler bij de nieuwe club geworden (volgens VI eerder dit jaar) terwijl de namen die dichtste in de buurt komen Fosu-Mensah, Chong en Zirkzee zijn op die lijst. Grootste deel is voor 21 weg bij de club alweer zonder waarde te hebben gehad in de eerste ploeg. Het middenveld van Deense nationale ploeg is bijna in zijn totaliteit naar buitenland gegaan voor hun 18e Schone, Hojbjerg, Eriksen en Norgaard (was 17 of 18) gingen naar Nederland of Duitsland en zaten laatste keer in selectie. Terwijl zelf L.andersen wat geen enorm succes was international is geworden, J. Andersen Fischer, Dolberg en Boilesen ook. Schmeichel komt dan volledig uit Engelse opleiding terwijl Christensen ook gewoon naar Engeland is gegaan en door is gebroken. Meen dat Y. Poulsen ook redelijk jong naar Duitsland ging, maar die was toen wel doorgebroken al beetje vergelijkbaar met Kluivert zijn vertrek bij Ajax. Zolang jonge talenten vertrekken en kansen krijgen bij de nieuwe club + international worden zal het geklaag meevallen. Als er nu 10 toptalenten naar Europa gaan en 6 eindigen als amateur met 1 speler in nationale ploeg dan gaan ze klagen. Als hier score zo in buitenland zo goed was als met Deense spelers zou hier ook meer begrip zijn. Al vertrek bij top in Nederland wel vaak op sportieve grond lastiger uit te leggen, het is geen topcompetitie maar toch wel subtop in Europa met kansen om Europees te spelen. Vertrek bij Kopenhagen zal in Denemarken ook anders zijn dan bij een kleinere club, net zoals hier vertrek van MVV naar Barcelona of NAC naar Man U ook weinig geklaag zal ontvangen.

Even dacht ik dat Ajax een nieuwe speler zou presenteren, maar dat door denderen betreft het volgen van en spreken met een jonge, talentvolle speler van AC Horsens. Groot nieuws.

die eigen jeugd van Ajax blijft geweldig! nee, maar serieus is het altijd slim dit soort grote talenten binnen te halen op het moment dat ze nog betaalbaar zijn. als zo een jongen zijn potentie inlost helpt hij je sportief en later financieel bij een uitgaande transfer ook flink vooruit dus imo slim beleid van Ajax

9 juli 2020 om 17:25

De eigen jeugd van jouw club wordt op de middenstip van het eigen stadion of eigen jeugdcomplex geboren?

9 juli 2020 om 18:22

nee natuurlijk niet. bij Feyenoord is ook niet alles eigen jeugd. spelen die gasten er sinds hun 13e of 14e dan wel maar zo een Conteh bv die laatst gehaald is die geloof ik al 17 jaar is zie ik niet als eigen jeugd

9 juli 2020 om 18:35

@japie, Conteh is alweer bijna 21. Dat kunnen we onder geen enkele regel onder eigen jeugd plaatsen

9 juli 2020 om 18:37

@primetime dan al helemaal niet meer inderdaad

10 juli 2020 om 18:23

Bij Ajax nog genoeg spelers die er vanaf hun 8e tot 11e hebben gespeeld. Denk aan Unuvar, Donny van de Beek, Eiting, Hansen, Dest of verkochte spelers zoals De Ligt.

En strakjes allemaal in de eerste divisie. Want dat is goed voor het Nederlandse voetbal

10 juli 2020 om 18:20

Tja, de jonkies bij Ajax spelen het hele Eerste Divisie aan gort dus.... qua niveau gaat het wel wat omhoog ja.

Spraakmakende kop, en niet voor niets! Na al een hele zomer inkomende transfers weet Ajax een 16-jarige Deen toe te voegen aan zijn rijke historie, waar eerder al de succesnummers Christian Eriksen, Victor Fisher, Nicola Boilesen, Kasper Dolberg en Lucas Andersen deel vanuit maakten. Concurrentie opgelet! Ajax D E N D E R T door!!!

Ajax blinkt vooral uit in het scouten van spelers uit het buitenland die mislukken. Probeer nou meer met de eigen jeugdspelers uit. Univar, Handen etc

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren