Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Driessen heeft weinig vertrouwen in Ajax en wijst andere titelfavoriet aan

Laatste update:

Als AZ erin slaagt om Calvin Stengs en Myron Boadu te behouden, dan zijn de Alkmaarders volgens Valentijn Driessen 'kampioenskandidaat nummer één' in de Eredivisie. De chef voetbal van De Telegraaf gelooft dat Ajax problemen krijgt met het opvangen van het vertrek van Hakim Ziyech, en heeft bovendien niet al te veel vertrouwen in het aankoopbeleid van directeur voetbalzaken Marc Overmars.

"Ajax moet in ieder geval het verlies van Hakim Ziyech opvangen en vermoedelijk ook van enkele andere belangrijke krachten", zegt Driessen tegenover Veronica Inside. Naast Ziyech staan sleutelspelers als doelman André Onana, rechtsback Sergiño Dest en middenvelder Donny van de Beek op de nominatie om te vertrekken bij Ajax. "Met de aankopen zijn ze niet echt gelukkig geweest de afgelopen twee seizoenen, zeker het afgelopen jaar. Daar moet gekocht worden, je moet maar afwachten hoe dat zich ontwikkelt." Driessen doelt vermoedelijk op de vorige zomeraanwinsten Edson Álvarez, Razvan Marin en Kik Pierie, die in hun eerste seizoen geen onuitwisbare indruk maakten in Amsterdam.

Bij AZ zal veel afhangen van het al dan niet aanblijven van sterspelers Stengs en Boadu, weet Driessen. "Dat is extra kwaliteit die je dan behoudt. Zij breken wedstrijden open en winnen wedstrijden voor je. Ze zijn goud waard, zeker voor AZ en in de Nederlandse competitie. Als bij AZ, dat natuurlijk al ingespeeld is, een beetje dezelfde ploeg blijft staan, dan vind ik dat AZ de grote kanshebber is. Fredrik Midtsjö blijft ook nog, een prima speler. Ze blijven bij elkaar, de jonge jongens die het verschil maken zijn een jaar ouder, en die gaan ook meedraaien in de Europa League of Champions League. Ze zijn voor mij eigenlijk kampioenskandidaat nummer één."

Ook Feyenoord kan volgens Driessen een rol van betekenis gaan spelen. "Van Feyenoord ben ik wel het meest onder de indruk als het gaat om de transfers. Zoals het er nu naar uitziet blijft ook Steven Berghuis, hoewel de transferperiode tot begin oktober loopt, dus er is nog echt heel veel mogelijk. Als hij er in de eerste paar wedstrijden zes of zeven in schiet, dan weet je nooit wat er gaat gebeuren. Maar het is opvallend: Leroy Fer en Orkun Kökcü tekenen bij, Mark Diemers van Fortuna Sittard en Bryan Linssen van Vitesse erbij. Daar ben ik best wel van onder de indruk."

"PSV is de grote onbekende, daar is de grote aankoop trainer Roger Schmidt", zo benoemt Driessen ook de vierde topclub in Nederland. De journalist stelt dat PSV in ieder geval rechtsback Denzel Dumfries moet zien te behouden. "Dat is precies de man die in het nieuwe plaatje past, die wil je graag houden. Hij was al aanvoerder, hij maakte een hele goede ontwikkeling door. Die wil je houden, want haal jij nog maar eens een goede rechtsback ergens op die hetzelfde brengt als Dumfries. Nu in de coronatijd krijg je ook niet de hoofdprijs voor hem. Misschien krijg je volgend jaar na het EK het dubbele voor hem, dus dan is het de investering waard om hem nog een jaar te houden."

Wie is de titelfavoriet voor komend seizoen in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is de transfermarkt al begonnen...? Kom over anderhalf maand maar weer terug Driessen.

8 juli 2020 om 20:43

Joh we gaan het allemaal wel zien. Alles kan nog veranderen dus het heeft geen zin om daar nu uitspraken over te doen. Niet over AZ, niet over Ajax, PSV of Feyenoord en ook niet over de rest van de competitie. Laat eerst dat balletje maar weer lekker rollen en dat ik in de loop van het seizoen naar het stadion mag, dan ben ik allang weer blij.

8 juli 2020 om 22:43

Helemaal mee eens. Denk dat het een zeldzaamheid is dat de hele top 4 zo dicht bij elkaar zit. Het zou me niet verbazen als er ook onverwachts een andere club zich er mee gaat mengen. Beetje olie op het vuur van Driessen is ook niet erg, hij haalt zelfs een beetje druk bij Ajax weg als je het als Ajacied positief bekijkt.

8 juli 2020 om 20:45

Eind september kunnen zelfs nog transfers plaatsvinden dus er valt inderdaad nog niks te zeggen. Op dit moment doet de top 4 niet zoveel voor elkaar onder maar dat kan over 3 maanden weer heel anders zijn.

8 juli 2020 om 21:26

Dit wou ik dus net ook zeggen.. transfermarkt is net open.. al geef ik hem wel gelijk dat de transfers beter moeten dan vorig jaar.. een goeie verdediger naast Blind. Een opbouwende verdedigende middenvelder die als een schone de jong rol positie kan spelen. Vervangen kan je frenkie niet maar inieder geval iemand die daar elke pot een voldoende haald en een meer waarde heeft! En een spits hoop ik.

8 juli 2020 om 21:54

Moeten we allemaal nog maar even zien of het nog zo blijft lopen als het heeft gedaan. Het ene seizoen is het andere niet. En inderdaad er ken nog een hoop gebeuren met meerdere transfer windows voor de boeg.

Haha, wat een zure vent.. Hoe kunnen we dit nou serieus nemen? Het aankoopbeleid van Ajax is meer dan goed. Daarbij hebben die talenten van AZ nog nooit onder druk gepresenteerd. Maar goed, hij heeft weer een mening de wereld in geslingerd en er wat aandacht voor gekregen, dus de dag van Driessen zal wel geslaagd zijn.

8 juli 2020 om 20:38

Daarbij heeft Ajax ook zat talenten die in de loop van volgend seizoen dezelfde status kunnen verwerven als de talenten van AZ..

8 juli 2020 om 21:18

Welke talenten dan ? De talenten van AZ zijn verder dan de talenten van Ajax. Daarnaast zie ik ook aankomend jaar niet veel talenten bij jas echt veel wedstrijden spelen. Vorig jaar in de voorbereiding was Noa lang de meest verrassende speler. Hoeveel kansen heeft hij nu echt gehad. Ten Hag zal zeker in eerste instantie voor zeker en de ervaren spelers gaan.

8 juli 2020 om 21:25

Wat een onzin. Ten eerste was Dest verreweg de meest verrassende jeugdspeler in de voorbereiding en hij veroverde een basisplaats. Ten tweede zouden Traore, Brobbey, Hansen, Unuvar, Gravenberch, Dall, Giovanni, Timber volgend seizoen zomaar uit kunnen groeien tot een erg goede speler voor Eredivisiebegrippen. Natuurlijk niet allemaal, maar 1, 2 of 3 van die gasten.

8 juli 2020 om 21:29

@Janssen ik heb het idee dat jij wel erg scheef vergelijkt. Bij AZ de basis spelers die de kar moeten trekken vergelijken met de wissel of jeugdspelers uit het 2e, van Ajax. Of kun jij mij een ander vergelijk toelichten?

8 juli 2020 om 22:30

@De Toekomst Zoals je zelf al zegt, zouden er zomaar talenten kunnen doorbreken. Maar feit is, dat je aan het begin van het seizoen je selectie klaar moet hebben, wil je niet eind september al achter de feiten aan lopen. Wanneer je dragende spelers als Van der Beek, Onana, Nico naast Ziyech ook nog vertrekken, dan heb je toch een groot probleem. Die talenten staan er nog niet en ik vind dat met name Lang, Traoré en Gravenberch vorig jaar nou niet lieten zien al het Ajax niveau te hebben. Jongens als Wijndal, Boadu en Stengs bij AZ hebben dat al wel laten zien. Dan is het niet zo heel vreemd toch wat Driesen zegt? Je zal dus voor verder vertrekkende spelers vervangers moeten halen, met de genoemde talenten red je het nu niet, simpel

8 juli 2020 om 22:39

@hansje1969, en als bij AZ spelers als Stengs, Boadu, Idrissi, Mitsdjo, Wijndal, Bizot vertrekken is dat een ander verhaal? Of vertrekken deze zomer alleen (veel) bepalende spelers bij Ajax? Verder is onze basis dan nog erg goed met jongens als Blind, Mazraoui, Martinez, Promes, Tadic, Neres.. Niks mis mee als kern voor Eredivisie begrippen en zeker niet minder dan wat AZ heeft.

8 juli 2020 om 22:48

@De Toekomstvolgens mij heeft Mitsdjo net verlengd. Maar als er drie vier van de spelers die jij noemt vertrekken, zal AZ natuurlijk ver terug vallen. Maar de kans dat deze jongens weg gaan, is in mijn ogen echt een stuk kleiner dan dat Nico, Van der Beek en Onana zullen vertrekken. Dat is niet anders. Die jongens zijn duidelijk klaar voor een vertrek.wanneer dat echt zo uitpakt, kan je er ook niet om heen dat AZ dan een ploeg heeft die gewoon ingespeeld en klaar is. Ajax zal toch weer nieuwe spelers moeten halen, want het vertrek van de genoemde spelers kunnen we nu niet opvangen. De aankopen hebben dit jaar niet gelukkig uitgepakt. Dat kan zomaar weer gebeuren. Bij AZ weet je dan wel wat er staat

8 juli 2020 om 20:49

Dus als iemand niet Ajax aanwijst als de gedoodverfde kampioen, is hij meteen zuur? Hij heeft een andere mening dan jij die blijkbaar graag ziet en hij onderbouwt dat. Niets mis mee; of het zo is moeten we natuurlijk nog even afwachten.

8 juli 2020 om 20:59

Hij onderbouwt dat nou niet bepaald sterk.. Hij noemt leuke talenten van AZ, terwijl Ajax gewoon duidelijk betere, meer ervaren spelers heeft. Het aankoopbeleid van Overmars levert echter jaarlijks minimaal 2 sterspelers op en dat is op het niveau waarop Ajax acteert bijzonder knap..

8 juli 2020 om 21:21

Volgens mij geeft hij aan dat Ajax de belangrijkste speler kwijt is, dat de talenten van az verder gegroeid zijn en als deze talenten blijven en Ajax niet beter op bepaalde posities (creativiteit) in gaat kopen dan afgelopen jaren dat Ajax er niet beter op wordt, terwijl hij dit wel van az verwacht. Volgens mij lees ik dit in zijn stuk en vind ik dit een prima en logische onderbouwing.

8 juli 2020 om 21:28

Die spelers van AZ zullen ongetwijfeld beter worden, maar ze moeten nog gigantische stappen zetten om het niveau te halen van jongens als Tadic, Promes, Van de Beek, Tagliafico, Onana, Blind, Martinez en Neres. Ajax staat er gewoon nog flink boven.

8 juli 2020 om 21:28

Die spelers van AZ zullen ongetwijfeld beter worden, maar ze moeten nog gigantische stappen zetten om het niveau te halen van jongens als Tadic, Promes, Van de Beek, Tagliafico, Onana, Blind, Martinez en Neres. Ajax staat er gewoon nog flink boven.

8 juli 2020 om 21:32

Prima dat hij denkt dat AZ titelkandidaat nummer één is, maar om te zeggen dat het aankoopbeleid van Overmars niet goed is, is in mijn ogen idd gewoon zuur. Elke club heeft miskopen. Overmars is verantwoordelijk voor spelers als Ziyech, Tadic, Blind, Sanchez, Neres, en Frenkie, maar daar heeft onze lieve Valentijn het nooit over. Als je altijd maar het negatieve aanhaalt zonder het positieve te benoemen, vind ik je inderdaad zuur.

8 juli 2020 om 21:34

Inderdaad. Die 0-2 was een lucky. Volledig weggespeeld door een ontketende Blind, Tadic en al die andere wereldsterren en toch winnen

8 juli 2020 om 22:34

@NJ Over wat jij zegt, blijf ook ik als Ajacied me verbazen. Enig realisme is helaas soms ver te zoeken en ook ik krijg vaak het verwijt een azijnpisser te zijn wanneer je kritisch bent op zwakke plekken in de selectie

8 juli 2020 om 22:41

@De Toekomstik wil één speler er graag uitlichten omdat ik vaak zie dat jij die voor mijn gevoel wel erg hoog aan slaat en dat is Martinez. Wat is er nou zo geweldig aan deze speler? Ik vind zelf als ik kijk hoe die het centraal achter in deed hij daar zwaar door het ijs zakte, Zie zijn optreden bij FC Groningen.ik vind hem op 6 ook niet geweldig eerlijk gezegd. Als links back moet nog blijken wat hij kan. Maar wat vind jij nou zijn (ijzer) sterke punten? Ik vraag me af, of als je dezelfde speler weer kon kopen of Ajax het dan ook weer zou doen

8 juli 2020 om 23:40

@hans(je) Ik zeg niet eens dat ik het met Driessen eens ben of niet, maar om hem na een toch aardig onderbouwd verhaal meteen een zure man te noemen, omdat zijn verhaal je niet aanstaat, gaat me gewoon te ver. Ik krijg de indruk dat een aantal mensen hier gewoon geen tegengeluid accepteert.

9 juli 2020 om 10:10

Ik vind dat de onderbouwing juist aan alle kanten rammelt, althans op aannames en "als-als-als" is gebaseerd. Neem zijn uitspraak over Steven Berghuis en de kansen van Feyenoord: "als hij er in de eerste paar wedstrijden zes of zeven in schiet, dan weet je nooit wat er gaat gebeuren". Dat is zo'n ongelooflijk matige onderbouwing van de titelkansen van Feyenoord. Wat nu "als" Tadic, Boadu of Lammers er de eerste wedstrijden 6 of 7 inschieten? Of Dalmau? Of Pavlidis? Punt is: je weet nooit wat er gaat gebeuren, maar met dit soort redeneringen kunnen RKC of VVV-Venlo ook kampioenskansen worden toegedicht.

9 juli 2020 om 10:42

Hij geeft juist heel goed de randvoorwaarden voor zijn stelling aan.

8 juli 2020 om 20:49

Toch zijn niet alle aankopen afgelopen zomer even goed geweest. De vervanger van De Ligt had Alvarez moeten worden, dat liep anders. En hoewel Veltman die plek redelijk invulde en Alvarez wel een rol kreeg (aanvankelijk op 6) had Ajax toch liever gezien dat er voor 15 miljoen een stabiele verdediger stond. Marin had De Jong moeten doen vergeten, en hoewel dat op voorhand al bijna een onmogelijke taak was heeft Marin amper een inbreng gehad bij Ajax vanwege een te lage handelingssnelheid, met als gevolg dat eigen talent als Ekkelenkamp, Eiting en Gravenberch hem passeerde in de pikorde. Ook Kik pierie, hoewel niet gehaald als directe versterking, heeft geen gelukkig debuut seizoen gehad bij (jong) Ajax terwijl daar ook 5 miljoen voor is betaald. De huur van Babel viel ook ronduit tegen. Daartegenover staan met Promes en Martinez twee uitstekende aanwinsten. Maar ik snap de kritiek wel van Driessen, hoewel opvolgers zoeken voor De Ligt en De Jong wel een tamelijk onmogelijke taak is. Je gaat er sowieso fors op achteruit. Toch had ik er wel meer van verwacht.

8 juli 2020 om 21:04

Tsja, je moet maar even twee spelers vervangen die gewoon basisklant en misschien wel sleutelspelers zijn bij de Europese top.

8 juli 2020 om 21:09

@Adzevedo, het klopt dat niet alle spelers een even groot succes zijn, maar Overmars haalt jaarlijks minimaal 2 sterspelers naar Ajax en dat is op ons huidige niveau bizar moeilijk. Daarbij zijn de overige spelers vaak van een prima niveau en maken we er daarom nauwelijks tot nooit verlies op. Natuurlijk zijn het niet allemaal toppers, maar zo doet hij het echt goed.

8 juli 2020 om 21:31

Ik verwijt Overmars ook niet zo veel, in ieder geval weinig van wat hierboven staat. Als TD heb je ook geen glazen bol. Maar het geeft wel te denken, want topspelers vervangen is gewoon heel lastig. En als Onana, Tagliafico en Van de Beek ook nog vertrekken ligt er weer best een lastige puzzel. Dus in dat opzicht snap ik Driessen zijn redenering wel, hoewel ik die wat voorbarig vind zo'n 2 maanden voor het nieuwe seizoen met alle onzekerheid van dien. Het belangrijkste is dat Ten Hag een kwalitatieve goede selectie krijgt met iets meer balans dan afgelopen seizoen, dus op het middenveld moet wat gebeuren en de vervangers van vertrekkende spelers moeten er direct staan. Er is geen reden tot paniek of wanhoop, maar het is wel belangrijk wat er de komende 3 maanden gaat gebeuren op de transfermarkt voor Ajax.

8 juli 2020 om 20:52

Het lijkt wel alsof hij z'n Ajax voorkeur wil verstoppen met zulke lompe uitspraken. Pff Az heeft het leuk gedaan maar next season is alles weer zoals normaal. Ajax en Psv de favoriet. Daarna komt een Feyenoord en Az. Dit slaat nergens op. Voor Az is het juist moeilijk om de goede vorm vast te houden en uberhaupt dat je geen spelers verliest. Ajax is Ajax en die zal er weer staan als favoriet natuurlijk.

8 juli 2020 om 22:03

Zelfs al zou Ajax nog twee spelers verkopen en niemand meer halen en andere clubs de selecties intact kunnen houden, dan nog is Ajax de grootste titelfavoriet. Wij hebben gewoon de meeste kwaliteit. Klaar uit. Echter zullen concurrenten ook worden verzwakt en is Ajax er, vanwege het geld, beter toe in staat om goede vervangers te vinden. Ajax is gewoon veruit de nummer 1 en als we geen kampioen worden, falen we keihard.

9 juli 2020 om 09:13

ik moet het nog maar eens zien een Ajax zonder Ziyech

8 juli 2020 om 21:03

Wanneer Driessen iets voorspelt, weet je dat het juist het tegenovergestelde gaat gebeuren. Ajax dus heersend kampioen en AZ degradeert. Nog lachwekkend dat hij de aankopen van de afgelopen twee seizoenen matig beschouwt. Blind, Tadic, Promes, Martinez zijn voor Ajax gewoon hele goede aankopen gebleken.

8 juli 2020 om 21:20

Het aankoopbeleid van Ajax is gewoon slecht. Ik kan mij wel vinden in de prognose van Driessen. Als AZ de selectie bij elkaar houdt, Feyenoord door gaat waar het was gebleven en PSV ook weer gewoon meedoet, zal Ajax - mits niemand van de sterkhouders vertrekt - een moeilijk seizoen tegemoet gaan. Met ook nog eens de minst sterke coach van de vier topclubs, kunnen ze zo maar als vierde eindigen.

8 juli 2020 om 21:25

@pinko vertel eens welke club in Nederland een betere aan/verkoop balans kan overleggen. Sterker nog, ik geloof dat Ajax daar zelfs in Europa bij de absolute top staat. Maar ja, wie wil kan natuurlijk altijd wel een statistiek vinden die een ander beeld laat zien.

8 juli 2020 om 21:40

Prima verkoopbeleid. Daar hoor je mij niet over. Vooral van jeugdspelers. Snap je ‘m?

8 juli 2020 om 21:52

Overmars haalt jaarlijks 2 sterspelers voor Europees subtopniveau of hoger. Ga dat maar eens zien te evenaren als concurrent... Tadic, Blind, Onana, Tagliafico, De Jong, Martinez, Promes, Sanchez, Neres, Ziyech.. Vul dat aan met een uitstekende opleiding en ik ben niet bang voor AZ.

8 juli 2020 om 22:46

Al dat gegis allemaal er kan nog zoveel gebeuren met inkopen en verkopen. Zelfs rkc kan nog kampioen worden haha als Mandemakers er een paar 100 miljoentjes inpompt.

8 juli 2020 om 22:44

Ze hebben anders wel tweemaal van Ajax verloren. Bovendien kwam die Corona ons ook goed uit gezien de slechte vorm van Ajax op dat moment. Ik zou Az komend seizoen echt niet onderschatten. Boadu is dan weer een jaar verder. Midstjo, Svensson, Idrissi, Bizot en Koopmeiners lopen ook al een behoorlijke tijd mee. Ook moet je Stengs niet onderschatten. Die zou zomaar eens het constante in zijn spel kunnen krijgen. Nu moet je natuurlijk altijd afwachten of Az daadwerkelijk al hun spelers weet te behouden, maar indien ze hierin slagen, dan geef ik ze zeker een kans op de titel.

9 juli 2020 om 11:22

Dat zeker, maar hij zegt in principe: Bij Ajax gaan naast Ziyech nog 4 á 5 kernspelers weg en die gaan allemaal vervangen worden door miskopen, want het aankoopbeleid is niet goed de afgelopen jaren (wat trouwens onwaar is als je ziet dat Blind, Promes, Tadic, Martinez, etc. zijn gehaald) en bij az blijven alle topspelers. Dat zijn allemaal aannames 2 maanden voordat het seizoen begint en 3 maanden voordat de transfermarkt sluit. Wie weet wordt Anthony DE sensatie, komt Hojbjerg en blijft de rest terwijl bij az 6 spelers vertrekken. Je kan er tot nu toe weinig over zeggen, maar hij doet al alsof het vast staat dat dit gaat gebeuren. Je als Ajax er 6 verkoopt en 6 miskopen voor terug haalt dan wordt het niks nee, maar dat lijkt me wel heel voorbarig. En wat is een "miskoop" als je onder de indruk bent van diemers en linssen?

Wat een slechte aankopen zijn blind en tadic.En de transfermarkt is nog maar net open. En dan hebben we alle alssen nog.

8 juli 2020 om 20:47

Hij had het over de aankopen van vorig seizoen . Blind en Tadic zijn aankopen van een aantal jaren terug.
Ik ben wel benieuwd wat Ajax nog gaat halen naast die Braziliaan..

8 juli 2020 om 20:50

Nou, hij had het over de aankopen van de laatste twee seizoenen. Hij wilde zijn punt verstevigen, echter heeft ie hem daarmee totaal onderuit gehaald. Maar dat is niets nieuws

8 juli 2020 om 21:05

Nee hoor dat zegt hij niet.De afgelopen twee seizoenen zegt hij. Beetje selectief denk ik. En dan hebben we het nog niet over martinez en een Alvarez heeft het ook gewoon goed gedaan op het middenveld. Anders win je niet zo van valencia en lille

9 juli 2020 om 00:17

@wve en onana, nico haha slecht! maar wat een slap verhaal van val. bij Ajax blijven ook genoeg spelers

Het zat AZ vorig seizoen wel heel erg mee. Ik vind de verdediging kwaliteit ontberen en voorin hadden Stengs en Boadu het momentum, maar ik betwijfel of deze twee nog een keer zo kunnen pieken. Alles leek afgelopen seizoen mee te zitten bij deze twee en er kwamen ook al genoeg gebreken naar boven, zo is Stengs vrij inconsitent en mist Boadu redelijk wat kansen. Ik vind Ajax in elke linie meer kwaliteit hebben en schat mijn club dan ook in als titelfavoriet. AZ, PSV en Feyenoord ontlopen elkaar mijns insziens echt niet veel.

8 juli 2020 om 20:40

Ik weet niet of Stengs consistenter kan worden, van Boadu verwacht ik meer afgemaakte balletjes. Ik vind het toch knap hoe iedereen Idrissi steeds vergeet. Die is volgens mij toch het meest consistent van de 3 (ook al is die wat ouder).

8 juli 2020 om 20:44

Ik vind Idrissi ook de beste van de drie. De nadruk heeft het afgelopen seizoen echter gelegen op Boadu en Stengs en ik betwijfel dat deze twee zo sterk kunnen spelen als afgelopen seizoen

8 juli 2020 om 20:46

Idrissi is met Midtsjo de meest ondergewaardeerde speler van AZ. In Alkmaar zien we allang dat die veel beslissender zijn dan Boadu en Stengs. De potentie is bij die twee overigens wel groter.

8 juli 2020 om 21:36

Zat inderdaad mee. Stadion ingestort. Centrale duo permanent geblesseerd. Meer geluk kan je niet hebben....

Ajax is ongetwijfeld gewoon weer titelkandidaat. Ik verwacht echter zeker dat het gat met Feyenoord en AZ kleiner wordt, helemaal áls AZ er in slaagt om de selectie bij elkaar te houden. Ik vind de opmerkingen van Driessen nog niet zo gek, al vind ik hem wat negatief richting Ajax. In Nederland is er simpelweg geen ploeg die het (mogelijke) vertrek van vier basisspelers moeiteloos opvangt.

8 juli 2020 om 20:41

Zoals altijd ligt het aan de spelers die vertrekken. Bij veel clubs is het vertrek van 1 speler al heel moeilijk op te vangen. Stel dat Stengs, Boadu of Idrissi vertrekt dan levert AZ gelijk een bak kwaliteit in. Kijk naar hoeveel kwaliteit PSV inleverde met het vertrek van Bergwijn.

Denk dat het voor AZ het belangrijkste is dat Koopmeoners blijft. En dat lijkt er niet op. En kom op, we hebben nog 4 maanden

Mooi, dan wordt Az in ieder geval geen kampioen Ik denk dat we een goede kans maken komend seizoen. Met Antony en Neres hebben we veel beweging en diepgang voorin. Ten Hag moet alleen het systeem wat aanpassen, maar daar heb ik het volste vertrouwen in.

Als de “kenner” Valentijn Driessen iets zegt gebeurt vaak het tegenovergestelde dus Ajax zal kampioen worden

8 juli 2020 om 21:19

Afgelopen 2 jaar heeft hij het VI klassement gewonnen met het voorspellen van de kampioen etc.

Als je onder de indruk bent van Diemers en Linssen, prima breedte spelers maar ze maken je geen kampioen. Hoe kan je dan nu al ajax afserveren.Manman. Az moet a iedereen nog maar zien te bebouden, b iedereen moet nog zo boven zich uitstijgen en c het kwartje kan net weer de andere kant op vallen.

"met de aankopen zijn ze niet echt gelukkig geweest de afgelopen twee seizoenen, zeker het afgelopen jaar"tadic, Blind en Promes inderdaad enorme miskopen gebleken.

Competitie begint over 2 maanden en de transfermarkt gaat ergens 5 oktober dicht. Er valt dus nog geen zinnig woord te zeggen over wie er titelfavoriet is. Maar wel goed nieuws voor Ajax dat Valentijn een andere favoriet aanwijst. Hij zit er immers altijd naast. Hij heeft immers ook 10 maanden geroepen dat van de Beek naar Real Madrid gaat, waar hij vandaag van is teruggekomen.

Ik denk ook dat Ajax het zonder Ziyech minder gaat doen maar er kunnen imo 3 clubs kampioen worden want ik zie niet echt een favoriet. Ajax, Feyenoord en AZ vind ik elkaar allemaal niet veel ontlopen. In PSV heb ik wat minder vertrouwen want buiten Ihattaran en Malen vind ik dat niet veel. Ajax heeft weliswaar de beste spelers maar VD Beek, Promes of Tadic gaan de creativiteit van Ziyech niet opvangen

8 juli 2020 om 20:53

Japie, ik verwacht dat buitenlandse clubs nu ze minder te spenderen hebben juist eerder bij de goedkopere competities uit gaan komen, dus ik zie Berghuis nog wel vertrekken. En dat zie ik Feyenoord niet opvangen. Maar mijn glazen bol is allicht nog net niet zo wazig als die van Driessen 😉

8 juli 2020 om 20:54

Gelukkig is de transferzomer nog lang.gaan Onana, Tagliafico, Van de Beek en Dest daadwerkelijk weg ? Klasbak Ziyech gaan we zondermeer missen, maar dat biedt ook anderen de kans. Wellicht gaat Antony met sambavoetbal verrassen of pakt Noa Lang als middenvelder zijn kans. Afwachten wat er in Amsterdam, Alkmaar en Rotterdam allemaal gaat gebeuren. Verder prima dat Valentijn zich alvast uitgesproken heeft !

8 juli 2020 om 20:57

@fcbogarde dat is zeker zo maar ik ging meer af op de selecties die er nu staan. we weten idd niet wat er gaat gebeuren. als Berghuis of Senesi weg gaan dan zakt bv een Feyenoord ver weg

Nou ja, van AZ kun je wel een beetje verwachten wat ze kunnen. Die gaan hoogstens nog een centrale verdediger halen en voor de rest de boel bij elkaar proberen te houden. Mogelijk dat ze nog wel een Idrissi, Svensson of Koopmeiners zien vertrekken. Maar ik verwacht ook wel een AZ wat in de kern overeind blijft en met een jaar ervaring rijker toch een goede kanshebber is. Bij Ajax weten we nog niet waar we aan toe zijn. Onana, Tagliafico, Dest, Van de Beek ... dat zijn een boel vraagtekens terwijl de belangrijkste man (ziyech) al vertrokken is. Ook moet er nog een 6 gezocht worden. Dus ik snap, 2 maanden voor aanvang van de Eredivisie zijn opmerkingen wel. Maar het is te vroeg nu al een goede inschatting te maken van de verhoudingen. Die zullen pas na enkele weken in het nieuwe seizoen goed zichtbaar zijn.

Als Ajax komende jaar vijftig procent minder blessures heeft dan afgelopen seizoen dan ben ik al tevreden. Serieus, Driessen moet nu gewoon lekker op vakantie gaan en oppassen dat hij niet weer van de fiets valt. Sterker nog, de corona crisis is ook nog niet voorbij. Wie weet wat er überhaupt over twee maanden gaat gebeuren...

8 juli 2020 om 21:19

met blessures heb je altijd te maken. bij AZ was bijna heel de verdediging geblesseerd afgelopen seizoen en die hielden Ajax toch goed bij en Feyenoord had ook flink te kampen met blessureleed afgelopen seizoen

9 juli 2020 om 00:50

Ajax moest in december aantreden in Alkmaar met een team waar maar één speler op z'n plek stond. Dat was Onana...AZ had zeker wat blessures maar hun beste spelers bleven fit.

Tja Ajax heeft vorig seizoen voor 150m meer verkocht dan ingekocht - niet zo gek dus dat het wat minder was. Van de 4 grote aankopen doen Promes&Martinez het prima en mag je Alvarez ivm zijn privé situatie best wat tijd gunnen lijkt me. Heb je alleen Marin die vooralsnog wel echt tegen valt.

Zijn Ajacieden pesten ding wordt wel duidelijk. Iedereen blijft ook wel happen natuurlijk.

Het is nog vroeg dus moeilijk te zeggen. ik vrees echter dat Ajax ook dit seizoen weer favoriet zal zijn. over het geheel gezien hebben ze meer kwaliteit en meer geld op de bank om de zwakke plekken in te vullen. pas als mensen van t kaliber vd beek, tagliafico, onana vertrekken zouden ze in problemen kunnen raken. Zoals t er nu voor staat zijn Feyenoord en AZ zeer aan elkaar gewaagd maar dit kan drastisch veranderen bij de verkoop van bijvoorbeeld stengs, boadu, berghuis of senesi. waar psv in dit rijtje past kan ik niet zeggen aangezien er een doodse stilte in Eindhoven lijkt te hangen. kortom, zinloos speculeren.

En misschien halen ze wel wat spelers bij AZ weg. Is de situatie weer heel anders. Opportunisme ten top. De toekomst zal het leren Valentijn

David Neres had ook anderhalf jaar nodig om te laten zien wat hij kon. In die maanden was hij ook al zo vaak afgeschreven door mensen zoals Valentijntje Driessen. Je haalt mensen van de andere kant van de wereld naar Nederland, logisch dat sommige even wat tijd nodig hebben om te wennen aan het leven hier. Maar mensen zonder verantwoordelijkheid staan direct klaar met de botte bijl om ze af te maken.

Het mooiste deel van een seizoen is weer begonnen, de aanloop. Iedereen mag er weer vrolijk op los raaskallen en fantaseren. Zullen we eerst de transferperiode even afwachten alvorens conclusies te trekken over de kracht van de selecties? En dan nog is het afwachten hoe een team zich ontwikkelt en wat er gedurende een seizoen gebeurt.

Ach ja, alles voor de losse verkoop he. AZ heeft een prima basisteam, maar in de breedte hebben ze de adem niet denk ik. Vorig jaar speelde AZ zelfs een aantal wedstrijden met Wuytens en Clasie achterin! En als je Ramon Leeuwin haalt bovenop de twijfelachtige hoeveelheid kwaliteit en ervaring die je al hebt voor de B-garnituur kun je Driessens conclusie toch moeilijk serieus nemen. Natuurlijk gaan ze door o.a. de ongebalanceerde selecties in Eindhoven en Rotterdam - als dat zo blijft natuurlijk - meedoen, maar Ajax gaat gewoon met de titel aan de haal komend seizoen. Kun je bijdehand wijzen op het aanblijven van Mitsjø, Koopmeinders en vooral het basistrio voorin, maar Blind, Tagliafico, Martinez, Neres, Tadic, Van der Beek en Onana zijn in Amsterdam ook nog gewoon aan boord, het lijkt me sterk als zowel Anthony als Ribeiro allebei miskopen zijn en ik zie Ajax er eerder voor aan nog een paar gerichte versterkingen te gaan doen dan AZ.

Moet zeggen dat t voor mij als Ajacied een hele geruststelling is om Driessen dit te horen zeggen.

Het is te vroeg om AZ als titelkandidaat te zien. En geloof ook niet dat ze komend seizoen weer mee strijden. De titel gaat gewoon weer tussen Ajax,PSV en Feyenoord

Het blijft erg lastig zeggen natuurlijk. AZ had vorig seizoen een goede vorm en er zat veel mee, maar kunnen ze dat volhouden in het nieuwe seizoen. Feyenoord koopt 2 leuke spelers, maar Diemers en Linssen lijken mij geen spelers die je aan een kampioenschap helpen. PSV is erg afwachten hoe die nieuwe trainer zijn ploeg laat spelen en welke spelers erbij komen. Ajax moet Ziyech zien te vervangen, maar vervangen van belangrijke spelers is wat Ajax jaarlijks mee maakt natuurlijk. Vorig jaar zijn aankopen iets minder gelukt, maar om meteen dan geen vertrouwen te hebben in het aankoopbeleid is overdreven. Alvarez heeft denk ik wel laten zien dat hij echt wel wat kan maar heeft ook grote aanpassingsproblemen gehad. Marin heeft nu nog een te trage handelingssnelheid (heeft mij nog niet overtuigd of een bepaalde potentie laten zien buiten zijn schot om, maar wie weet komt het nog) en leuk om Pierie af te kraken als mislukte transfer, maar Pierie is nooit gehaald als directe versterking voor Ajax 1, maar a la Schuurs eerst paar jaartjes ontwikkelen bij Jong Ajax en dan hopelijk de stap maken.

Hahahahaha, die Valentijn toch. Hoe kan het toch dat zo'n inferieure en nietszeggende man, zoveel mag vertellen over voetbal. Bedoel, dat mogen we allemaal, maar hij verdient er zijn brood nog mee ook. De man is echt koning van de open deuren intrappen. Hij vertelt nooit iets opzienbarends of een echt nieuwtje. Nee, meneer weet ons te melden dat ALS bepalende spelers bij AZ blijven en ALS bepalende spelers bij Ajax weggaan, dat AZ dan kandidaat is voor de titel. No shit Sherlock....man man man, zelfs mijn kinderen komen met intelligentere opmerkingen. Heeft Valentijntje er wel eens bij stil gestaan dat Ajax als ze willen gewoon die bepaldende spelers van AZ kunnen kopen. Waar staat hij dan met z'n verhaal? Het is heel simpel, ook een open deur van heb ik jou daar, maar Ajax zal ook komend seizoen, zodra de transfermarkt op slot zit, gewoon titelfavoriet nummer 1 zijn. Dat kan iedereen bedenken, maar Valentijn behoort niet tot ons, maar tot de buitenaardsen.... Als, als, als, als...

9 juli 2020 om 14:23

Waarom kopen wanneer je altijd met de jeugd heeft de toekomst schermt? Driessen is ook een zeurkous eerste klas, maar dat Ziyech opgevangen moet worden, daar heeft hij toch echt een punt. Geen hogere wiskunde van Driessen, parels als Ziyech vervang je niet zomaar.

9 juli 2020 om 15:33

Ajax heeft toch Antony al gehaald?ziyech ga je nooit een op een vervangen, maar wanneer je voorin met Neres, Promes, Tadic en Antony gaat spelen heb je denk ik voor de eredivisie over creativiteit niet te klagen.en voor een creatieve - aanvallende rol hebben ze ook nog een paar leuke wild cards in handen, Giovanni zal toch niet helemaal voor niets aanvoerder zijn geweest van alle nationale selecties waar hij in speelde in Brazilie en uit de eigen jeugd hebben ze ook een paar spelers die voor iets extras zouden kunnen gaan zorgen.ik zie het verhaal van Driessen dan ook niet zo, zelfs als naast Ziyech ook Tagliafico, Dest en vd Beek weg gaan staat er zonder nieuwe spelers nog steeds een selectie die de eredivisie moet winnen.

Als je dit topic zo doorleest, dan hoop je toch ook gewoon op az. De arrogantie spat er weer eens vanaf in de hoofdstad, iets meer pas op de plaats zou ze eens sieren. 2 Keer terecht verloren van Az en dan nog geen respect tonen. Ajax is in alles groter hoor, maar men ze lopen wel heel erg naast hun schoenen.

10 juli 2020 om 13:23

Inderdaad. Hopen op een club die alles uit de kast haalt om een ticket voor Europees voetbal te claimen die hen totaal niet toebehoort.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren