Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal stort in elkaar na razendsnelle rode kaart voor invaller

Laatste update:

De krachtmeting tussen Arsenal en Leicester City in het Emirates Stadium heeft dinsdag geen winnaar opgeleverd. Doelpunten van Pierre-Emerick Aubameyang en Jamie Vardy lieten het duel in Londen in een gelijkspel eindigen: 1-1. Een rode kaart voor invaller Eddie Nketiah was van grote invloed op het resultaat, daar de bezoekers daarna alsnog een punt afdwongen. Het late punt ten spijt; Leicester City is de derde plaats voorlopig kwijt aan Chelsea. De Londenaren versloegen Crystal Palace (2-3) eerder op de avond en hebben nu een punt meer.

De twintigste competitiegoal van Aubameyang gaf in de eerste helft de doorslag. Er ging in de eerste 45 minuten veel dreiging uit van Arsenal, terwijl Leicester City juist moeite had om de aanvallende kwaliteiten te benutten en, hoogst ongebruikelijk, tekenen van nervositeit in verdedigend opzicht vertoonde. Na twintig minuten spelen sloeg Arsenal toe: de pass van Dani Ceballos op Bukayo Saka was heerlijk en vervolgens was het voor Aubameyang erg eenvoudig om Kasper Schmeichel van dichtbij te verschalken.

Het was aan Schmeichel te danken dat Leicester City niet al in de rust tegen een kansloze achterstand aankeek. De Deen keerde met zijn voet een inzet van Saka, had een geweldige reflex op een schot van Alexandre Lacazette en tikte vervolgens een inzet van Héctor Bellerin over de lat. Een kopbal van Lacazette, na een heerlijke pass van Bellerin enkele minuten voor rust, ging recht op Schmeichel af. Leicester City kwam niet verder dan een vroeg schot van Jamie Vardy en een afgekeurd doelpunt van Kelechi Iheanacho.

In de tweede helft werd al snel duidelijk dat Leicester City absoluut niet met een nederlaag wilde vertrekken, al kwam het scorebord pas in de slotfase in beweging. Een doelpunt van Lacazette ongeveer twintig minuten voor tijd werd wegens buitenspel afgekeurd en niet veel later werd hij vervangen door Nketiah. De invalbeurt van de jongeling was er een om nooit meer te vergeten. Na welgeteld nul balcontacten in zijn eerste minuten kreeg hij geel voor een charge op James Justin, maar de VAR adviseerde om de aanvaller rood uit te delen.

Het team van Brendan Rodgers rook bloed tegen tien man van Arsenal en kwam zes minuten voor tijd op gelijke hoogte. Na voorbereidend werk van invaller Demarai Gray werkte Vardy bij de tweede paal de 1-1 binnen. In de liefst acht minuten blessuretijd kwamen er geen doelpunten meer bij. Met de remise slaat Leicester City de aanval van Arsenal, dat vijf duels op rij gewonnen had, op de Champions League-tickets af. Het verschil tussen beide teams blijft negen punten.

Arsenal komt op twee punten van nummer zes Wolverhampton Wanderers, dat woensdag een belangrijke uitwedstrijd tegen Sheffield United wacht. De nummer negen van de ranglijst heeft slechts vier punten minder dan the Wolves en kan bij winst juist Arsenal voorbij. Leicester City speelt zondag een uitwedstrijd tegen Bournemouth, dat volop in de strijd tegen degradatie zit. Arsenal wacht komende zondag de beladen derby tegen Tottenham Hotspur.

Denk jij dat Arsenal komend seizoen in Europa speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een bankzitter bij Leeds heeft Arsenal twee punten gekost en daarmee mogelijk Europees voetbal. Hartelijk dank Nketiah. Je hebt al het harde werk van de andere spelers teniet gedaan. De rest van de jongens hebben het goed gedaan. Ik hoop dat we Nketiah in de zomer verkopen. Indien Sheffield en Spurs beide winnen staat Arsenal gewoon weer 9e. Met een wedstrijd tegen Liverpool voor de boeg en tegen Spurs heeft Arsenal het niet meer in eigen handen.

7 juli 2020 om 23:24

Alsof die het express heeft gedaan. Wat een nare reactie. Die jongen heeft in zijn gretigheid een fout begaan. Dat is leergeld. Hij blijft een academiespeler die hoopt bij Arsenal door te breken.

7 juli 2020 om 23:26

Nketiah hoort überhaupt niet bij Arsenal te spelen. Als Auba dit zou doen is het zonde, dom, maar Nketiah? Het is al te bizar dat hij een paar minuten mag spelen. Nketiah gaat niet doorbreken. Als je bij Leeds op de bank zit ga je het niet maken. Gretigheid? Je mag gretig zijn, maar met gestrekt been inkomen is Altijd fout.

7 juli 2020 om 23:27

Het probleem is dit: Als dit bewust was was het stom geweest, maar het feit dat hij door eigen lompheid, want dat is het gewoon, een rode kaart pakt vind ik nogal wat. Voetballend voegt hij ook niet echt iets toe, en het is ook niet bepaald een killer voor het doel. Hij is intussen 21, dan mag je toch wel iets gaan verwachten. Ik verwacht geen niveau van een 18-jarige Saka van hem, maar wel een hoger niveau dan wat hij de laatste tijd heeft laten zien.

7 juli 2020 om 23:27

Gnabry mocht niet eens op de bank zitten bij West Brom en die hebben we ook maar mooi verkocht. Dat heeft goed uitgepakt!! Nketiah heeft talent en is heel gretig. Waarom doe je alsof het een volgroeide speler is die in zijn prime zit? Verlaag je standaard een beetje bij een jongen die zijn eerste seizoen professioneel voetbal speelt. Kom op zeg.

7 juli 2020 om 23:29

Simpel, verhuur hem dan een seizoen, en kijk wat hij ddan brengt. Ik heb er een hard hoofd in.

7 juli 2020 om 23:35

Het is serieus een prima 2e spits om in te brengen. Hij brengt veel energie en is in de 16 echt altijd gevaarlijk. Je ziet dat hij echt kwaliteit heeft, kijk naar zijn goals bij Leeds of zijn goal tegen Everton dit seizoen. Hij heeft het echt alleen moet het er nog uitkomen. Ik denk overigens dat hij makkelijk te verkopen en verhuren is, alleen dan moet je in de zomer weer een nieuwe spits gaan zoeken.

7 juli 2020 om 23:38

@arsenalfanehv.weer hetzelfde betoog zonder argumenten? Nketiah is niet altijd gevaarlijk. Niemand wordt er bang van. (Je hebt nu letterlijk 2 van de 3 goals genoemd..)

7 juli 2020 om 23:42

Zielige reactie man. Schaam je

7 juli 2020 om 23:44

Stravven, Gnabry werd verhuurd en te licht bevonden door West Brom. Nu is hij een van de meest gevreesde flankspelers ter wereld. Heb geduld man, want Nketiah heeft echt wel het talent en vooral de drive. Het is ook niet zo dat hij de eerste spits is. Gewoon wisselspeler.

7 juli 2020 om 23:46

Ik heb het over zijn doelpunten toen hij bij Leeds speelde, kijk eens naar wat voor pure spits deze jongen is. Had een geweldige ratio daar. Scoorde volgens mij iedere 30 minuten dat hij speelde of iets dergelijks. Maar jij gaat je mening toch niet veranderen dat is duidelijk te zien. Van mij hoeven ze niet bang te zijn van Nketiah, liever dat ze hem onderschatten en dat hij daarvan kan profiteren.

7 juli 2020 om 23:48

Met Gnabry lag het toch anders. Hij speelde en toonde veel potentie, maar raakte zwaar geblesseerd. Daarna verhuurd aan WBA wat niet werkte zoals gehoopt. Toch wilde Arsenal zijn contract verlengen maar helaas wilde hij dat zelf niet. Er wordt ook gezegd dat Bayern stiekem al een deal met hem had gemaakt dat hij eerst een jaar bij Werder zou spelen en dat Bayern hem na dat jaar zou overnemen. De fout van Arsenal is dat ze hem in zijn laatste contractjaar lieten lopen, maar het is niet zo dat ze het niet in hem zagen zitten.Verder denk ik dat Nketiah best een prima 2e spits kan worden maar hij moet gewoon eens een heel jaar in de basis bij een championship team spelen. Spelers krijgen bij Arsenal niet de kans om zich verder te ontwikkelen. Spelers als Nelson, Ainsley, Nketiah etc horen gewoon 1 of 2 jaar ergens een heel jaar in de basis te staan ipv maar op de bank te zitten bij Arsenal

8 juli 2020 om 09:05

Maar goed dat mensen als jij geen coach zullen gaan zijn, lekker in de waan van de dag reageren. Op maandag een speler kopen en na 1 slechte wedstrijd op dinsdag staat die weer op de stoep. Talloze voorbeelden van spelers die op de bank zaten ergens en alsnog keihard zijn doorgebroken, maar goed misschien moet jij eens beleid gaan maken op basis van al die onderbuik gevoelens van je die nergens op gebaseerd zijn. Dan is Arsenal vast snel te bewonderen in de Championship met Nketiah in de basis.

7 juli 2020 om 23:26

Ben ik nu de enige die dacht dat dat een buitenspel goal was van leicester?!

7 juli 2020 om 23:27

Ik vond het niet goed te zien.

7 juli 2020 om 23:27

Dat was zeker een buitenspel goal. Heel raar dat de VAR die niet afkeurde

7 juli 2020 om 23:28

Ik heb het idee Perez de bal nog raakte, en dat Vardy daardoor geen buitenspel stond.

7 juli 2020 om 23:28

Ik dacht in de eerst instantie hetzelfde en vanuit bepaalde hoeken lijk ik dat nog steeds te zien. Maar is geen buitenspel. terechte goal

7 juli 2020 om 23:57

Hoe kan jij jezelf gooner noemen door af te geven op Nketiah? Sorry hoor, maar je moet je kapot schamen. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Een jonge spits uit de jeugd, die in de punt van de aanval gelijk al hoopgevende zaken laat zien. Werkt keihard, is nederig en gewoon een geweldige teamplayer, en jij maakt hem kapot omdat hij onbedoeld rood pakt??natuurlijk is het jammer, maar dit is voetbal. Kijk naar het grote plaatje. Ik snap de mensen ook niet die niets in hem zien. Het ziet er nie zo flashy uit bij hem, maar Nketiah is een serieus talent hoor. Ik zou hem zelfs boven Lacazette opstellen. Ik acht Nketiah dodelijker voor doel, zijn holdup play is voor zijn postuur zeker niet slecht en hij combineert prima. Maar goed misschien zie ik het totaal verkeerd, maar ik ben dol op dat jong.

8 juli 2020 om 00:04

Ja, Nketiah is jong. Maar ik heb hem als ik eerlijk ben weinig veelbelovende dingen zien doen. Het is niet alsof het Saka of Martinelli is. Ik vind hem gewoon geen speciaal talent.

8 juli 2020 om 00:15

Dat zie je dan denk ik verkeerd, want niet ieder groot talent heeft die typische flair. Het talent van Nketiah zit hem in zijn sluwheid voor de goal. Let maar eens op hoe goed hij zich telkens positioneert. Hij is ook bizar koel. Je ziet aan alles dat hij een speciaal talent heeft om de goal te vinden, dat valt niet gelijk op als jeugdige speler in de punt omdat je fysiek en ervaring mist, totdat de cijfers daar zijn. Maar als hij eenmaal gerijpt is gaan we een heerlijke goalgetter aan hem hebben. Nketiah gaat nog een hoop mensen verrassen, omdat de meesten afgaan om flashy moves en niet zozeer oog hebben voor het sluwe afwachten en zien van kansen waar de bal komt of valt van een geboren spits.

8 juli 2020 om 00:20

Wanneer je zo rigoureus bent vind ik ook dat je op zijn minst de trainer die een bankzitter bij Leeds in het team brengt moet ontslaan.

8 juli 2020 om 01:13

De trainer heeft, in tegenstelling tot Nketiah, wel wat meer laten zien.

Dan speel je zo een goede wedstrijd, met name eerste helft, dan haal je een speler erin die de hele wedstrijd laat omdraaien. Nketiah wat doe je..? Arsenal had de drie punten verdiend. Verder hele goede pot van Arsenal. Ceballos mijn motm

7 juli 2020 om 23:51

Ceballos ook mijn speler van de wedstrijd. Speelde vooral de 1e helft een goede pot. Ook Lacazette speelde een goede wedstrijd. Mag ook gezegd worden

Erg balen dit. Het zag er grotendeels goed uit, tot die rode kaart. Dan wordt het natuurlijk erg lastig, maar houd je uiteindelijk nog wel stand. Met 10 man werd wel elke bal naar voren geramt, dat is niet nodig en maakt het alleen maar lastiger. Puntje hebben we weinig aan, maar het spel wordt beter. Daarnaast Laca zondag tegen Spurs sws in de spits en niet Nketiah, goed nieuws.

7 juli 2020 om 23:25

Eerlijk, de hele tweede helft was gewoon niet goed van de kant van Arsenal. Ook voor de rode kaart zat de 1-1 er eerder aan te komen dan de 2-0.

7 juli 2020 om 23:29

De 2-0 was nog gescoord, jammer dat het buitenspel was.

7 juli 2020 om 23:30

Ja, voor Arsenal en Leicester is er allebei terecht een goal afgekeurd.

7 juli 2020 om 23:41

Waarom speelt laca zo weinig? Ik heb het idee dat hij niet het volste vertrouwen krijgt terwijl zijn contract wel verlengd gaat worden las ik. Met wat meer vertrouwen een prima spits voor Arsenal imo.
Hopelijk kunnen ze ceballos strikken en ontwikkelt saka zich verder

8 juli 2020 om 10:08

Eerder gebrek aan prestaties, met name dit seizoen. Met meer vertrouwen is hij alsnog niet goed genoeg. Ik merk dat Lacazette echt zijn naam nog mee heeft bij velen hier en dat hij daarom veel krediet krijgt. Velen praten over vertrouwen etc. Maar feit is gewoon dat zijn prestaties bij Arsenal niet goed genoeg zijn. Ook in de periode dat hij wel vertrouwen kreeg. Zijn statistieken zijn niet bijzonder; lager dan Giroud en daar nam niemand het voor op. Vrij bijzonder in mijn optiek.

8 juli 2020 om 10:34

Jackieboy10 en daarom zou een linksbuiten halen die kan scoren geen verkeerde optie zijn. We zijn gewoon te afhankelijk van Aubameyang zijn doelpunten, wat ons gewoon wedstrijden kost. Ik hoop in iedergeval geen Alain Saint Maximin zoals sommige geruchten zeggen.

8 juli 2020 om 12:02

Zeker mee eens Imesut. Al hebben we met Saka, Martinelli (zie in hem wel een toekomstige spits overigens) en Pépé al wel goede keuzes op de flank. Maar ja, volgens meerdere fans hier is het meer dan normaal dat Auba op de flank moet staan.., want daar is hij zogenaamd gevaarlijker. Ik hoop dat inderdaad ook niet, dan zie ik liever Bailey komen. Al moet die ook wel nog wat aan zijn rendement doen.

Motm is denk ik Schmeichel, die heeft Leicester er toch wel ingehouden. En het was echt een wedstrijd met twee gezichten, in de eerste helft was Arsenal de betere en had het vaker moeten scoren, maar dat laten ze na. Arteta wisslede vreemd vandaag, ik had Pepe ingebracht om Lacazette te vervangen, en ik had al helemaal niet Saka, Lacazette en Aubameyang eraf gehaald.. En dan Nketiah. Wat was die vent aan het doen? Als je er afmoet met rood, zorg dan dat het bewust is en niet zo'n domme kaart als dit. Het positieve hieraan is dat dit er waarschijnlijk voor zorgt dat hij dit seizoen niet meer veel minuten gaat maken. Al met al toch nog een punt binnengehouden, na de 1-1 verwachte ik toch echt dat er nog een tweede goal zou vallen.

Echt...frusterend. Typisch Arsenal om het weer zo weg te geven. Eerste helft goed, tweede helft al een stuk minder en dan nog die rode kaart erbij waardoor we in paniek alles blind naar voren trapten.
Arteta mag trouwens echt wat doen aan zijn wissels, ik sta achter hem maar die wissels elke keer, kunnen gewoon niet.

7 juli 2020 om 23:25

Inderdaad, iedere wedstrijd rond de 70e minuut word Willock ingebracht voor de rechtsbuiten. Ik heb nog altijd geen enkel idee waarom.

7 juli 2020 om 23:26

Omdat er zoveel wedstrijden op rij worden gespeeld. Spelers sparen en Willock een beetje laten jagen.

7 juli 2020 om 23:29

Daarnaast viel Willock vorige pot gewoon goed in. Dus waarom zou je hem nu niet erin brengen? Brengt veel energie aan die kant. Daarbij heeft pepe de afgelopen dagen niet getraind.

Eerste helft, uitstekend. Met name Dani Ceballos, Bellerin en Xhaka. Na zo een helft moet je dr wedstrijd al beslist hebben..
Daarna weer “des Arsenals” weer onderuit.. typisch na een goede Match vs Wolves een dompertje

7 juli 2020 om 23:36

Wat was er zo uitstekend aan Xhaka? Vraag het me echt af, zie het namelijk niet

7 juli 2020 om 23:44

Druk vooruit, eerste blik vooruit, energie, handelingssnelheid, nuttig zijn, extra meters maken etc

7 juli 2020 om 23:47

Dan moet je hem volgen ipv de bal. Off the ball is hij enorm verbeterd.

8 juli 2020 om 00:01

Juist zijn handelingssnelheid vind ik 1 van zijn zwakste punten. Zodra er druk op hem wordt gezet geeft hij belabberde passes die de verdediging in de problemen brengt. Ook is hij stijf links, wat ook niet helpt. Ook zijn druk vooruit zie ik niet. Hij is altijd te laat en heeft hierdoor veel te veel overtredingen nodig. Xhaka is een leuke voetballer als hij alle tijd en ruimte heeft. Heeft hij dat niet, heb je te weinig aan hem

8 juli 2020 om 00:12

Ik erger me ook aan zijn algemene niveau wat betreft het handelen, maar vandaag was het gewoon goed. Zijn manier van druk zetten is niet net als een kante of Alexis (de bal direct veroveren) maar Xhaka loopt gaten en passlijnen dicht en dwingt tegenstander achteruit of opzij te spelen

Paniek verdediging, wat heb je aan torreira erbij als alle ballen blindelings naar voren wordt geschoten?!
Ceballos zwaar overschat, op die ene pass na veel bal verlies.
Het middenveld was zeer matig, thuis wedstrijd en weinig onderling duels gewonnen ook in de eerste helft.
Komende 2 wedstrijden gaan ze pak slaag krijgen, of 3 inclusief de halve finale FA cup!

7 juli 2020 om 23:36

Welke wedstrijd heb jij gekeken? Ceballos zwaar overschat? Beste speler van ons team vandaag. Xhaka en Ceballos waren de beste spelers. Hahahaha ik lees dit en moet gewoon lachen. Eigenlijk speelde iedereen prima, jammer van de rode kaart anders hadden we het zeker over de streep getrokken.

8 juli 2020 om 01:22

Jij hebt de wedstrijd niet gezien en denkt hier even uit te leggen hoe het vandaag ging? Ceballos speelde aan de bal heel goed, samen met xhaka. In de tweede helft kreeg leicester de kans om hoger te spelen omdat er minder druk was , daarnaast sloot het middenveld en de spitsen niet goed op elkaar aan bij Arsenal. Dan krijg je veel ruimte als Leicester zijnde. ‘Paniek verdediging’ begon pas vanaf minuut 75 toen ze met 10 man stonden. Arsenal speelde een van hun beste eerste helften van het seizoen!

Ik weet niet eens wat ik moet zeggen na deze wedstrijd. Gezien het spelbeeld in de eerste 65e minuten kwamen we geen 1 keer in de gevarenzone. Nadat Lacazette in de 70e minuut werd vervangen door de beperkte Nketiah veranderde het spelbeeld. Heb gewoon hoofdpijn gekregen hiervan. Alle spelers hebben gestreden en als je het dan zo weggeeft is het demotiverend voor het team. Nketiah heb ik nooit begrepen. Je ziet gelijk of een spits en spits is of njet. Toen Rashford debuteerde zag je aan hem dat het een echte killer was. Nketiah is echt een beperkte speler. Dit seizoen gewoon uitspelen en focus op volgend seizoen.
Ik reken dit echt Arteta aan en niet eens die beperkte voetballer van Nketiah. Ga een aspirientje nemen en slapen.. goodnight mede-Gunners

Dit kan gebeuren als we er volgende week maar staan tegen de Spurs. Zou tegen tottenham dezelfde opstelling houden dan zie ik een overwinning wel goedkomen. Tottenham heeft het echt niet laatste tijd.

Belachelijke negatieve titel. Wat Arteta hier in korte tijd neerzet is misschien wel de grootste prestatie van een coach ooit. Ik bedoel; NUL ervaring als hoofdcoach, een team dat aan de grond genageld zat met ego's en spelers die werden uitgekotst door eigen fans. Kom dan maar eens binnen, overtuig dan maar eens de groep, zorg dat ze vertrouwen krijgen en zie ze maar eens zo hard te werken. Het is echt niet te bevatten, een totale transformatie met de beperkte middelen. Het enige wat nog ontbreekt is wat meer tijd en simpelweg een kwaliteitsinjectie en dan durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat Arsenal weer terug is.

7 juli 2020 om 23:48

Duimpje. Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

8 juli 2020 om 00:06

Als je kijkt naar de ranglijst van 2020 dan is Arsenal terug. Alleen Lfc en City hebben in 2020 meer punten gepakt, Arsenal staat met United op de 3e plaats. Ter vergelijking: Spurs staat 11e in 2020.het enige waar ik mijn twijfels bij zet zijn contracten voor sommige spelers. Soares tot 2024 vastleggen vind ik nogal apart. Ik heb alleen af en toe twijfels bij zijn wissels, ik had vandaag Pepe ingebracht voor Lacazette in plaats van Nketiah, en dan Aubameyang in de punt gezet met Pepe en Saka op de flanken.

8 juli 2020 om 00:10

Ik kijk niet naar de ranglijst of punten dit jaar, ik gebruik mijn ogen. Het gaat erom dat je weer een team ziet, dat zwakheden worden opgelost en er een plan is. De transformatie is bizar.

8 juli 2020 om 00:46

Arteta doet het zeker goed, maar een bijna gedegradeerd team kampioen maken in de PL schaal ik nog wel heel wat treetjes hoger.

8 juli 2020 om 08:56

Een bijna gedegradeerd team vol met voormalig PL winnaars die in dat slechte jaar volledig uitgeknepen werden door een idiote coach en dus niet eens meer hun best voor hem deden. Context. Waarmee ik overigens niet de prestatie naar beneden wil praten, ook iets van formaat en het resulteerde in een prijs.

8 juli 2020 om 13:10

NUL ervaring als hoofdcoach.

8 juli 2020 om 09:13

Een beetje de realiteit verloren. 7 gewonnen, 6 gelijk en 3 verloren is beduidend beter dan zijn voorganger, maar dat is nog niet de helft winnen van je competitiewedstrijden. Arteta is zeker op de goede weg bij Arsenal, er is duidelijk een lijn in het spel te zien, maar een trainer die van een ploeg onderin in Italië de meeste geoliede voetbalmachine ooit maakt verdient wel wat meer waardering. Of wat Klopp de laatste twee jaar heeft laten zien die minder heeft uitgegeven dan Arsenal!

8 juli 2020 om 11:09

En hoe deed Klopp het in zijn eerste 2 jaar? En begin aub niet over net spend, dat is echt zo'n dooddoener...

8 juli 2020 om 11:31

Die begon ook met een matige selectie. Bovendien vind ik geld spenderen geen dooddoener, want Liverpool heeft weinig geld uitgegeven en is nu absolute top. Dat zouden andere clubs dus ook kunnen doen. Verder zit er verbetering in Arsenal dat zie ik ook, maar die lachwekkende opmerking hierboven van arsenaladdict is behoorlijk misplaatst.

8 juli 2020 om 13:41

Ik doel meer op netto uitgegeven, want we weten allemaal dat Arsenal dramatisch qua spelers op het juiste moment verkopen. Natuurlijk moet je geld uitgeven, maar Liverpool heeft natuurlijk niet weinig uitgegeven met de duurste verdediger en top 5(?) duurste keeper.

8 juli 2020 om 14:04

Netto uitgaven vind ik persoonlijk niet heel relevant. Als ik zie dat Liverpool sinds Klopp er zit minder uit gaf dan Milan, Arsenal, Chelsea, United, Atletico, Inter etc. en dan de selecties vergelijk, dan heeft Liverpool het uitstekend gedaan en die andere teams wat fout gedaan. Maar het belangrijkste: spelers gekocht die perfect in het door jouw (klopp) bedachte systeem passen. Liverpool is mede zo goed door de twee backs, dat vergeten veel mensen wel eens. Aanvallend super sterk, verdedigend met hun snelheid sterk en in balbezit super goed waardoor ze weinig balverlies hebben. Voor de beste verdediger ter wereld en top 3 keeper van de wereld mag je best wat uitgeven. United koop Maguirre voor dat geld en Chelsea betaalt zelfs meer voor Kepa. Wederom een kwestie van de verkeerde spelers kopen.

8 juli 2020 om 14:21

Ik heb de cijfers hier niet paraat, maar bedoel je dat Liverpool de laatste twee seizoenen minder uitgegeven heeft of sinds Klopp er zit? Want volgens mij reken je juist met net spend, dat is wat ik aangaf.

8 juli 2020 om 13:12

NUL ervaring als hoofdcoach. Ik snap dat je daar snel overheen leest, maar je bent een broekie en je komt binnen bij een club als Arsenal dat er zo aan toe is. Is er tijd? Nee, je kwam namelijk binnen middenin een seizoen. Je zit dus nog met de verse denkbeelden van je voorganger.

8 juli 2020 om 13:44

Jij bent teveel gefocust op resultaten. Je kunt beter hele wedstrijden kijken en met die wetenschap erbij de opmerkingen wegen. Ik zeg niet dat het de beste prestatie ooit is, ik zeg echter wel dat Arteta duidelijk de juiste man is voor de club en volledig gesteund moet worden zodat hij kwaliteit aan de selectie toe kan voegen. Als je ziet hoe hij dezelfde groep spelers als waar Emery een totaal gebrek aan cohesie had laat voetballen, dat verdient credits. De resultaten komen dan vanzelf wel.

8 juli 2020 om 15:57

Daarom zeg ik dus ook dat hij gesteund moet worden en de spelers kan halen die hij nodig acht voor zijn systeem. Hij is idd een lichtgewicht, maar ze hebben daar ook ogen in hun schedel dus ik mag aannemen dat zij ook zien dat Arteta de man voor de job is en hem dus ook daarin zullen gaan steunen. We zullen het vanzelf zien.

Vardy had echt donkerrood moeten hebben! Niemand valt zo natuurlijk, met zoveel power in je been. Als je valt zijn je benen juist heel "sloom" en weinig "gewicht", hier zet ie er veel power op om mustafi expres te raken (niet perse in het gezicht)

Arsenal is al jaren aan het proberen maar komen niet ver zoals dit seizoen leicester city die heel goed begon het seizoen en nog steeds goed door gezet hebben om mee te kunnen doen aan de champions Ligue natuurlijk probeerde ze primier ligue te winnen maar alles in één keer is moeilijk stap voor stap en zij beginnen gaan voor de champions ligue hopelijk als ze gaan presteren ze daar goed

De eerste helft was grotendeels goed. Maar er ging veel mis. Lacazette laat wederom zien de grootste flop in de geschiedenis van Arsenal te zijn door twee sitters te missen. Nketiah pakt een domme rode kaart. David Luiz was weer eens raar bezig en probeerde een buitenspelval te forceren met Mustafi en Kolasinac wat niet lukte. Aubameyang scoorde, daarmee is alles gezegd. Mustafi had totaal geen vat op Vardy. Kolasinac is geen voetballer. Xhaka zag er zwak uit bij de gelijkmaker, want die voorzet mag er nooit komen. Alleen Bellerin, Saka, Ceballos en Tierney die echt een voldoende scoorden. Oh en Martinez natuurlijk.

8 juli 2020 om 09:00

Roscoe, dit was tot de rode kaart de beste wedstrijd van Arsenal onder Arteta. Ik ben er helemaal voor om ook de zaken die niet goed gaan aan te kaarten, maar misschien heeft het een positief effect als je niet alleen maar loopt te zeiken? Luiz solide, Mustafi met Tierney de beste verdediger en heerste in de lucht, Laca een zeer goede wedstrijd gespeeld -kopbal had erin gemoeten, die andere wordt geweldig gepakt door Schmeichel-, Xhaka en Ceballos speelden geweldig samen. Eigenlijk het enige waar ik het met je eens ben is dat Kola nodig vervangen moet worden, maar daar staat normaal gesproken natuurlijk Mari.

8 juli 2020 om 09:28

Zeker waar Samcro, alleen je brengt het alsof Mari wel zo goed is met: "normaal gesproken natuurlijk Mari". Op basis waarvan kunnen we dat stellen? Die 3,5 pot die hij heeft gespeelt? En daarin maakte hij niet eens een onuitwisbare indruk. En ondertussen Kolasinac beoordelen op een positie dat niet de zijne is..

8 juli 2020 om 09:56

Beste wedstrijd onder Arteta? Vind ik niet, tegen United was het verdedigend wat stabieler, deze wedstrijd hadden de verdedigers met Vardy moeite. Ook voor die rode kaart.

8 juli 2020 om 10:25

Jackie, wil ik zeker niet zeggen dat Mari zo goed is, maar op basis van wat ik gezien heb weet ik wel dat hij het beter zal doen op die positie dan Kola...ook omdat het niet Kola zijn positie is. Maar alsnog, ook als Kola op zijn eigen positie speelt is het niet alsof hij de sterren van de hemel speelt. Goede squadplayer, geen basismateriaal.

8 juli 2020 om 10:33

Imesut, Utd was toen niet het team dat het nu is, ook al zit Leicester in een mindere flow zijn ze beter dan het Utd van toen. Ik vond het wederom een sterke pot van ons, Leicester kon tot die rode kaart alleen proberen Vardy in de diepte weg te sturen en dat zorgde bij ons voor weinig problemen. Je zag heel goed dat Tielemans continu naar de flanken moest om de bal te ontvangen en dat Leicester haar vertrouwde spel niet kon spelen. Wat mij betreft beste pot onder Arteta, dat er nog maar veel mogen volgen...met een betere uitslag

8 juli 2020 om 10:44

Mari is ook slecht. Ik hou pas op met "zeiken" wanneer Arsenal niet moet strijden om een Europa League-plek, maar meedoet om de titel en de CL. Tot die tijd is er veel werk aan de winkel. Ik ben Arsenal-fan, geen Crystal Palace-fan, dus ik beoordeel het team alsof het Liverpool is en zolang je niet op dat niveau zit, ben ik niet tevreden. Arsenal begon al slecht aan de tweede helft voor de rode kaart. Dat is een probleem, want dat gebeurt vaker. Spelers zijn te afwachtend en zetten niet genoeg druk, waardoor de tegenstander genoeg tijd krijgt om een splijtende pass te geven of een ongestoorde loopactie te maken. Is ook een probleem, gebeurt ook vaker. Mustafi, die zogenaamd heerste, liet Vardy zelfs aannemen en schieten in de zestien en het was puur door dat Vardy de bal fout raakte dat het daar al niet 1-1 werd. Over Lacazette kan ik kort zijn, op hem kan je niet rekenen. Had twee reuzekansen, maakte ze niet, boeit me niet hoe goed Schmeichel is, we zijn vaak genoeg in dit schuitje geweest, hij heeft te vaak dit soort missers, weg ermee. Er zijn basiselementen die Arteta goed doen, maar het gros van de selectie moet gewoon vervangen worden door spelers die het wel kunnen uitvoeren, want we hebben teveel beperkte, tactisch domme spelers. En wanneer ze dat laten zien, licht ik het uit. Gaat wel een tijdje duren, dat snap ik. Dus ik ben onder de indruk van de ideeën van Arteta, maar de spelers laten keer op keer zien waarom 90 procent van hun hier beter niet kunnen zijn over een jaar of 2, 3. Tenminste, niet als we vooruit willen. Je mag je mening hebben over de prestaties, maar mijn kijk is kritischer.

8 juli 2020 om 11:08

Je begint al verkeerd, want je oordeel is voor het grootste gedeelte gebaseerd op het feit dat hij bij NAC gespeeld heeft. Jammer. Verder vind ik je veel te kritisch, helemaal als je zelf al aangeeft dat je weet dat het lang kan gaan duren. Beoordelen alsof het Liverpool is....why tho? Je bent toch op de hoogte van de situatie van de club? Waarom dan zo onrealistisch beoordelen? Dat we daarheen moeten ben ik absoluut met je eens overigens, ik kijk alleen een stuk realistischer naar het proces blijkt wel.

8 juli 2020 om 17:09

Tja, maar dat kan Holding toch ook Samcro? Mij lijkt het dat überhaupt een centrale verdediger het beter doet op de centrale verdedigers positie, dan een linksback.. Dat is dus beetje appels met peren vergelijken in mijn optiek. Met je eens dat Kola een prima sqaudplayer is. Zo dient hij ook gebruikt te worden. Tierney als eerste linksback en Kola als back-up, met voor nood Saka. Wat mij betreft meer een vreemde keuze van Arteta overigens. Ondanks dat Holding het nog niet top deed, zat er wel verbetering in. En minuten zijn juist wat hij nodig heeft.

8 juli 2020 om 17:16

TheRoscoe is misschien te negatief, maar hij stipt wel valide punten aan Samcro. Wanneer gaat wij vooruitgang boeken? En dan heb ik het niet over het spel op momenten per wedstrijd. Kritisch zijn is wel wat je verder brengt. Daar waar Roscoe iets te veel heeft, vind ik dat jij in gevallen te weinig hebt. Roscoe heeft namelijk wel gelijk over Mustafi, Mari en Lacazette. Daar kun je meerdere spelers aan toevoegen overigens. Hoe veel kansen dienen spelers bij ons te krijgen? In mijn optiek zijn dat er veel te veel. Mari ken je mijn standpunt over. Mustafi speelt ondertussen 4 jaar bij de club, Lacazette 3. Ik kan daar ook Xhaka bij zetten en Bellerin bijvoorbeeld. Hoe veel vertrouwen en tijd geven wij spelers? Overall is het dan gewoon tijd om ze te laten gaan. Mustafi heeft goede periodes gekent, maar ook zeer zwakke. Overall is hij obv zijn 4 jaar niet goed genoeg. Lacazette overall obv 3 jaar idem. Idem voor Bellerin obv 6 jaar en Xhaka ook obv 4 jaar. Als club geven wij spelers juist veel te veel tijd. Het is een proces, alleen dat proces gaat bij ons tergend langzaam. In vergelijk met Liverpool: hoe snel heeft Klopp spelers mogen wegwerken? Aardig snel. En ook daar zaten spelers tussen die er al langer zaten en het onder Klopp niet slecht deden. Toch mocht Klopp ze weg doen. Bij ons krijgen ze dan nieuwe contracten. Dit is overigens gericht op de club, met name het bestuur. Arteta ben ik van gecharmeerd, maar ik zie te weinig backing vanuit hogeraf naar hem toe.

9 juli 2020 om 09:10

Jackie, je hebt natuurlijk gelijk over het bestuur en dat het te traag gaat, ik reageer nu enkel op de periode Arteta. Je kunt toch nog helemaal niets zeggen over de backing vanuit het bestuur naar Arteta toe? Hij zit er net en heeft een winterwindow gehad die eigenlijk bijna altijd flauwtjes is bij Arsenal, laat staan bij een coach die nog nooit een team gecoacht heeft... Ik begrijp dat jullie zoiets hebben van 'ik moet het allemaal nog zien' maar kom op hoor, laten we eerst eens kijken wat er deze zomer gebeurt en of Arteta spelers krijgt die hij wil om zijn systeem uit te voeren, hij heeft de eerste maanden gekregen om zich te bewijzen -dat heeft ie heel goed gedaan- en nu is het de beurt aan het bestuur. Jullie doen al alsof de zomer voorbij is en er niemand bijgekomen is. Dat ze squadplayers als Soares en Mari vastleggen kan je op verschillende manieren uitleggen. Overigens vind ik Soares helemaal niet slecht en als hij ervoor zorgt dat Bellerin zijn oude niveau weer gaat halen vind ik het helemaal prima om hem 4jr erbij te hebben. Genoeg posities waar we ons kunnen verbeteren, maar als de huidige speler het goed doet mag je dat ook best uiten ipv maar te blijven hameren op de slechte momenten. Mustafi en Xhaka perfecte voorbeelden van spelers die zich herpakt hebben, maar sommige mensen zijn te trots ofzo om dat toe te kunnen geven. Wil niet zeggen dat ik vind dat ze een contractverlenging oid moeten krijgen, ik ga ze alleen niet op elk moment dat het kan volledig afbranden.

9 juli 2020 om 09:13

Jackie, Arteta wil met een left-footed CB spelen. Holding kan niks met links, dus die kan daar niet spelen. Het is ook meer een mix tussen cb en lb, want centraal komt ie alleen bij corners dus zo'n totaal onwennige positie mag het niet zijn. Kola mist er gewoon de techniek, controle en rust voor.

9 juli 2020 om 13:59

@samcro. Deels kun je daar nog weinig over zeggen inderdaad, maar ik vind de signalen nog niet heel denderend. Hij heeft inderdaad nog geen ''echte'' transferwindow gekregen. Alleen zie ik persoonlijk Soares, Mari en Luiz wel als signalen van de backing die hij krijgt. Het kan natuurlijk nog anders lopen, dus ik ga er wat dat betreft niet met gestrekt been in, maar het is ook wel deels een signaal dat hij het voor een deel met die spelers moet doen hé. En dat zie ik persoonlijk niet echt als backing. Ik snap dat je het op verschillende manieren kunt uitleggen, maar ik zie het wel als een reoccuring probleem bij ons. Squadplayers hebben we namelijk in overvloede en daar betalen we altijd te veel voor. Ik snap je verhaal over linksbenig etc, maar ik vind dat wel iets dat te overtrokken is. Het zorgt misschien voor kleine ongemakken, maar uiteindelijk is het te overkomen. Daarom zie ik de noodzaak voor een linksbenige squadplayer niet, zeker wanneer bijvoorbeeld je een jeugdspeler in Zech Medley hebt die ook linksbenig is. Als je hem toch alleen als back-up haalt, dan kun je net zo goed je eigen jeugd daarvoor gebruiken. Soares was niet slecht in die 1 en een tiende wedstrijd (totaal minder dan 90 minuten), maar ook niet top natuurlijk. Maar, ook daar is hij bijvoorbeeld niet beter dan Amn. Wie kan er dan uiteindelijk meer druk op Bellerin leggen, AMN of Soares? In mijn optiek Amn. Die speelde namelijk echt goed op die positie en lijkt het nu ook geen probleem meer te vinden om daar te spelen. Arteta liet hem zelfs als linksback invallen en dat deed hij zonder morren en naar behoren. Waarom gebruik je hem dan niet vaker daar? Want Bellerin weet ook wel dat als hij enigszins zijn best doet, hij de voorkeur krijgt boven Soares. Want laten we wel wezen, Soares zal het Bellerin nooit echt moeilijk kunnen maken (gebaseerd op zijn jaren bij Southampton en Portugal, waar je hem prima hebt kunnen beoordelen lijkt mij). Wat betreft je laatste stuk: ik uit toch ook dat ze het goed doen? Ik probeer alleen nuance in de hosanna te brengen. Ze spelen goed, alleen lijkt het bij ons er dan altijd gelijk op alsof ze dienen te blijven en in de basis horen. En als je het eerlijk bekijkt, zie jij dan niet nog steeds dezelfde fouten terugkeren bij Mustafi en Xhaka (ik neem hen als voorbeeld, dit kan ook gezegd worden van andere spelers)? Het enige verschil is dat die fouten niet afgestraft worden omdat het team meer voor elkaar werkt (verdienste van Arteta!). Maar het blijven fouten en die fouten blijven erin zitten. Ik ben het met je eens dat ze dan niet meteen op de nominatie staan om te vertrekken, al is het in mijn optiek wel afhankelijk van een aantal zaken: kun je nog een mooi bedrag voor ze vangen, welke spelers heb je op het oog ter vervangen en welke posities zijn dringender? Ik snap wat je bedoelt met betrekking tot het doen alsof de zomer al voorbij is, maar dat is niet op niets gebaseerd hé. Het is gebaseerd op de signalen die er vanuit de club komen en de historie van Arsenal op dit gebied. Vandaar dat ik persoonlijk het pessimistischer in zie dan jij. En daarvoor gebruik ik dan het voorbeeld van Soares, Mari en Luiz, omdat het voor mij een indicatie geeft voor wat we niet hoeven te verwachten: sterke inkomende transfers op die posities (zij het talent, zij het basiswaardige versterkingen). Je verlengt namelijk 2 Cv's (luiz en Mari) en je hebt er daarnaast al 6 (saliba erbij gerekend). Dat is voor mij een indicatie dat er op die positie niet iets bij gaat komen (tenzij ze er 4 verkopen, wat ik niet snel zie gebeuren), terwijl ik dat wel nodig acht.

9 juli 2020 om 14:03

@samcro. Wat betreft Holding snap ik je redenatie, maar wat is een grotere stap? Een linksback die als CV moet opereren of een CV die op zijn natuurlijke positie blijft staan maar dan aan zijn niet geprefereerde kant? In mijn optiek is dat 1e nog altijd een grotere stap en is daar meer sprake van onwennigheid dan in het 2e. Helemaal in zo'n driemans centrale verdediging is het staan met je verkeerde been minder aanwezig in mijn optiek. De hoeveelheid ballen die je echt met links zal moeten spelen is ook verwaarloosbaar in mijn optiek. Dus heb je alsnog meer aan een echte CV, dan een linkspoot die echt een linksback is en eigenlijk nog meer een wingback. Qua positionering is het namelijk toch echt wel anders.

Ik heb het vaker gezegd. Die Smeichel is zo n geweldige keeper. Mocht united of Chelsea voor een keeper gaan dat is dit de juiste. Niet alleen vandaag met een aantal geweldige reddingen maar nu al 3 jaar achter elkaar een zeer betrouwbare keeper. Wat zou het geweldig zijn mocht hij net als zijn vader z( legende van united ) onder de lat komen te staan bij een United.

Nketiah komt er NET in, wil de bal onderscheppen maar maakt een vreselijke overtreding als gevolg van zijn gretigheid. Sinds wij nooit in de hoofden van de spelers kunnen kijken, kunnen we zelden rekening houden met de intenties van de spelers. Dan verdiende Vardy na de trap in het aangezicht van Mustafi tijdens de eerste helft ook een rode kaart. Opzettelijk of niet, de Var/ref consequent blijven.uitgerekend hij maakt de gelijkmaker, wat het extra zuur maakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren