Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eredivisie verrast met gezichten van elf hiphop-artiesten op gloednieuwe bal

Laatste update:

De Eredivisie heeft dinsdagochtend de bal gepresenteerd waarmee in het seizoen 202/21 gespeeld zal worden. De officiële bal voor het aankomende voetbaljaar is ontworpen door muzieklabels Top Notch en Noah’s Ark, die ervoor hebben gekozen om portretten van elf talentvolle Nederlandse hiphop-artiesten op het speeltuig te zetten.

Op de bal, die de naam ‘De Belofte’ heeft gekregen, zijn portretten te zien van Yade Lauren, S10, Delany, Mensa, Lucass, Philly More, Caza, Jack, Wally A$M, Sor en ADF Samski. “Stuk voor stuk artiesten waarvan Top Notch en Noah’s Ark geloven dat zij het gaan maken in 2020/21”, legt Vincent Patty van Top Notch en Noah’s Ark uit via de officiële kanalen van de Eredivisie. “Allemaal hebben ze hun eigen stijl, geluid, achtergrond en verhaal, maar tegelijkertijd hebben ze ook iets gemeen: een talent en de onuitputtelijke toewijding hun droom te verwezenlijken.”

Patty, die zelf bekend is onder de artiestennaam Jiggy Djé, was niet verbaasd toen hij het verzoek van de Eredivisie voor een samenwerking onder ogen kreeg: “De Nederlandse hiphop- en voetbalcultuur zijn op meerdere manieren nauw met elkaar verbonden. Zo is vriendschap en kruisbestuiving tussen artiesten en voetballers in Nederland een natuurlijk fenomeen. En in zowel muziek als sport geldt voor beloften met een droom dat het niet uitmaakt waar je vandaan komt, wie je bent, van wie je houdt of wat je op de bank hebt staan – het enige wat telt is wat jij laat zien op het veld of op het podium.”

Henk Schiffmacher, Johnny de Mol en het Rijksmuseum gingen Top Notch en Noah’s Ark voor als gastontwerpers van de Eredivisie-bal, die dus voor de vierde keer een speciaal ontwerp krijgt. De nieuwe bal zal vanaf 1 augustus te zien zijn als de clubs het tijdens de FOX Sports Eredivisie Comeback op vriendschappelijke basis tegen elkaar opnemen. Het officiële seizoen gaat op 12 september van start.

Een geslaagd ontwerp?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begrijp niet helemaal wat hier de gedachte achter is. Ik zie de link van talentvolle rappers niet met voetbal. Had er dan 20 zorgmedewerkers opgezet als eerbetoon.

7 juli 2020 om 08:43

Die muziek zal wel veel door spelers worden gedraaid en dan gooi je er wat talenten op als verwijzing naar de Eredivisie wat ook vooral een kweekvijver van talent is voor de grotere competities. Dat zal wel ongeveer de achterliggende reden zijn. Je had natuurlijk ook iets met zorg kunnen doen of iets met racisme. Het is maar net wat je wil.

7 juli 2020 om 08:57

Of gewoon een "normale" bal met een mooi ontwerp, misschien alle clublogo's? Geen flauw idee, maar ik vind het niets om rappers erop te zetten.

7 juli 2020 om 12:05

@MasterD of 11 iconische voetballers zoals een Cruyff, Van Hanegem en Robben bv. De helft van de Eredivisie luistert missvhien niets eens hiphop en de meeste van die gasten die ik op de bal zie staan behoren niet eens tot de populaire rappers uit NL

7 juli 2020 om 12:13

@japie het zijn dan ook artiesten die het gaan maken in 2020/2021 (volgens Topnotch), niet artiesten die het al gemaakt hebben.

7 juli 2020 om 12:15

@fcg95 ok, maar dan snap ik nog heel de relatie niet tussen deze rappers en het voetbal. verder dan een balletje trappen in het locale park zijn ze niet gekomen verwacht ik. je had ook 11 willekeurige jongeren op straat kunnen oppikken en het had ongeveer dezelfde impact gehad

7 juli 2020 om 12:17

Dat is niet waar, want die 11 willekeurige jongeren zijn waarschijnlijk geen inspiratiebron voor de jeugd in Nederland, waar deze artiesten dat wel zijn. Of te wel, de impact is heel anders.

7 juli 2020 om 12:34

@azrsenal kijk even goed naar deze mensen op de bal. geen Sbmg, geen Sfb, geen Boef, geen Lijpe maar allemaal artiesten waar amper iemand naar luistert

7 juli 2020 om 13:26

Onderstaand twee willekeurige lyrics van desbetreffende rappers. Prachtig dit. Zulke mooie zinnen kon zelfs Shakespear niet uit zijn pen krijgen.ze wilt zitten aan me krullen maar ze mag me hoofd geven, want ze wilt dat ik der wife , ik wil niet met die hoe levenlet’s go, Let’s go, Let’s gozij weet ik ben bezig dus ik beat it on roadzij weet wat ze wil dus ze slaapt zonder clothesyeah ik ben op go, oke let’s goneuk me twee keer ben niet moe oke let's gof**k je in de morning of ik f**k je na de showf**k je van de back of ik f**k je van de forezij wil dat te vaak en ze is een nymfodeze nacht was dom en ik catch je infoik weet je hebt een vriend, ik kan het houden on the low

7 juli 2020 om 09:33

Zou de bal ook hip-hop geluiden maken als die stuitert? On: wat een zeldzame onzin dit. Zie geen enkele link met voetbal.

7 juli 2020 om 10:30

Er komt toch wel een steeds grotere kloof tussen profvoetbal en de gewone Hollander. 20 zorgmedewerkers had iedereen gewaardeerd, maar 20 van deze grofgebekte "artiesten" zeker niet. Gelukkig begint het schaatsseizoen over enkele maanden alweer...

7 juli 2020 om 10:48

Je zet jezelf neer als een 'gewone Hollander' en gaat er vanuit dat jij het ijkpunt bent. Je negeert hiermee al die jongeren die opkijken naar deze elf muzikale talenten. De nieuwe generatie voetballers en voetballiefhebbers luistert juist naar deze elf namen. In dat opzicht is het dus een ideale match. Dat jij en ik iemand niet kennen, betekent niet gelijk dat de rest van de wereld niet 'gewoon' of 'normaal' is. Ja, zorgmedewerkers op de bal had iedereen gewaardeerd, maar bedenk wel dat deze deal waarschijnlijk al vorig jaar ergens is gemaakt.

7 juli 2020 om 12:19

Hoe moeilijk iemand het heeft is altijd lastig oordelen als je zelf niet in die situatie zit. Voor de één kan iets veel erger zijn dan voor de ander.

7 juli 2020 om 12:25

Zorgmedewerkers was ook mooi geweest, maar ik vind het idee van jonge talenten uit de bruisende hphop branche zeker wel mooi. Een keer iets anders, dt je de muziek niet mooi vind, prima, maar onderschat niet de impact van deze labels op de Hollandse jeugd! Mooi initiatief mijns insziens!

7 juli 2020 om 19:28

Maar al zou ik de artiesten wel kennen, dan zou ik t ook nog steeds een vreemde match vinden. Omgedraaid ook hoor, als je als liefhebber van hun muziek, op hun concerten vervolgens een shirt zou kunnen kopen met het eredivisie logo er op.

7 juli 2020 om 19:58

volgens mij ben je niet helemaal goed ingelicht.

Wat is dit nou weer? Kom op zeg, wat een complete onzin. Volgend seizoen filosofen? Politici? Autocoureurs?

7 juli 2020 om 09:09

Nee dat mag niet, want die zijn te wit... Wat een onzin, doe gewoon een normale bal. Dat popiejopie gedoe altijd...

7 juli 2020 om 09:28

Dat "te wit" is het zoeken naar problemen waar ze niet zijn. Zoals ik hierboven zeg hoeft het van mij niet, maar ik heb het even gekeken naar de vorige ballen. We hadden die "getatoeã«erde bal" van Henk Schiffmacher, een bal ontworpen door Johnny de Mol met 11 kinderen, vorig jaar de Rijksmuseum bal met molens en Rembrandt. Allemaal vrij "oerhollands". Aangezien rap bij de jeugd (en voetballers) vrij populair is, is het geen onmogelijke gedachte bij Topnotch te komen zonder dat het direct over kleur moet gaan, toch?

7 juli 2020 om 10:16

Nou ja, te wit is natuurlijk met een knipoog gezegd... gezien de huidige tijd... Maar zou de reacties wel willen zien wanneer er een onderwerp was gekozen waarbij 10 blanken en 1 zwarte op de bal stonden...trouwens de bal van Johnny de Mol was helemaal niet oer-Hollands. Alleen Rembrandt eigenlijk... Maar dat is gewoon een icoon.

7 juli 2020 om 10:27

Ik probeer me dat soort dingen niet meer voor te stellen, je hebt er namelijk helemaal niets aan. Het enige wat je eraan overhoudt is een discussie over iets wat niet gebeurd is op basis van een onderbuikgevoel.

7 juli 2020 om 11:03

Nou ja, is toch wel meer dan een onderbuikgevoel. Dat weet je zelf ook wel...

7 juli 2020 om 11:13

Niemand kan zeker weten wat er gebeurd was, ook al heb ik wel een vermoeden. Maar nogmaals, het heeft geen zin. Overigens zijn de 11 artiesten een redelijke mixup tussen mannen, vrouwen, wit, zwarte en alles wat er tussenin zit.

7 juli 2020 om 13:18

??? Vrijwel overal zijn zwarten in de minderheid, helaas. Waarom zou dat op een bal ineens tot reacties leiden?en het is zoals het is. De rapscene wordt bijvoorbeeld vooral uitgemaakt door zwarte artiesten, met een enkele witte. Nou en?ik vind de link met voetbal best wel aanwezig, inderdaad de route naar succesvol zijn als artiest, rolmodellen hebben, helden hebben. En veel met name jonge voetballers luisteren naar rap.verder denk ik ik dat de Eredivisie hiervoor gekozen heeft, en dat weet ik wel vrij zeker, om de jeugd meer bij het voetbal te betrekken. En die jeugd luistert veelal rap. Ze doen het dus om voetbal 'cooler' te maken, en jeugd er meer bij te betrekken.

7 juli 2020 om 13:32

Nee, ze doen het om woke te zijn. En ze worden hier waarschijnlijk voor betaald... Dat is de voornaamste reden denk ik... Zwarten zijn overal in de minderheid omdat ze nu eenmaal in de minderheid zijn... In de rapwereld inderdaad niet. Heb ook al aangegeven dat als je voor rappers kiest op een bal, dat deze samenstelling normaal is.

7 juli 2020 om 09:56

Bij de Knvb hebben ze nu iemand aangesteld die zich met racisme gaat bezighouden en dan krijg je dit als resultaat. Maar wat doorzichtig. Hij kreeg een uitnodiging om bij VI aan tafel aan te schuiven alleen dat weigerde meneer en dan komen ze met dit. Wat denken ze nu dat dit gaat brengen. Echt in deze heftige roerige periode kunnen ze toch wel iets langer nadenken voordat ze met zo'n goedkope actie als dit op de proppen komen. En als je dan het persbericht erbij leest hebben ze wel heel veel moeite moeten doen om wat gigantisch krom is een beetje recht te lullen.

7 juli 2020 om 13:21

Ik denk dus dat het veel meer met het aanspreken van de jeugd betreft, die veelal rap luistert. Je wil zoveel mogelijk voetbalfans hebben, nu maar ook in de toekomst. Dan moet je jeugd enthousiasmeren en erbij betrekken.de meeste jonge voetballers luisteren ook rap. Hebben constant die headphones op, dus ik vind het een niet heel vreemde keuze. Daarbij is rap ook verbonden aan straatvoetbal, de basis van het voetbal, met name het nederlandse voetbal.

Vreselijk idee, gewoon en zwart witte bal en niet dit geouwehoer. Lijkt nergens op.

7 juli 2020 om 09:03

Ik kan wat men tegenwoordig al niet Hip-Hop noemt niet aanhoren en deze lui zeggen mij helemaal niks, maar wel lekker dat je letterlijk tegen die baggermuziek kan aantrappen toch?

7 juli 2020 om 09:33

Het is ook niet zo verwonderlijk dat je ze niet kent als je geen hip-hop luistert en het over talenten gaat, toch?

7 juli 2020 om 09:35

Als alle voetballers komend seizoen dan ook hun best doen zo hart mogelijk tegen deze bal te trappen kan het nog wat worden.

7 juli 2020 om 10:18

Jiggy Dje zelf heeft vroeger wel toffe dingen gemaakt hoor! Ben het wel met je eens dat Hip-Hop tegenwoordig waardeloos is, al krabbelt het in de UK weer op.

7 juli 2020 om 10:55

Hiphop in Nederland is nog steeds prima maar je moet zelf tijd besteden om de juiste artiesten te vinden. Als je een echte hiphop (of muziek) liefhebber bent, dan heb je dat er wel voor over lijkt me. Maar goed, ik heb de tijd van Osdorp Posse niet meegemaakt dus waarschijnlijk mag ik volgens een aantal niet eens meepraten.

7 juli 2020 om 12:18

@azrsenal, Pop NL is prima , hiphop (lees: rap) is niet prima.dat je moeite en tijd moet besteden om dergelijke artiesten te vinden geeft al aan dat er niet genoeg van dat soort artiesten zijn en dat de rapgame shit is.rappers als Ares, Petros , Snelle (voordat ie ging zingen) , Kaascous en Boef (in zn boze/serieuze teksten zoals ''soufiane'` etc.met diepgaande teksten en een brede woordenschat...ipv ''ik ging naar de action en kocht een actionman''.artiesten als Jonna , Sevn , Boef , Pirii etc kunnen ook prima rappen maar hebben iets te vaak ''pop'' liedjes met leuke beats en autotune etc.rap is meer Eminem , J.cole , Pusha T etc. En daar heb je er (te) weinig van in NL.

7 juli 2020 om 12:19

@fcg95 , ik luister hiphop maar ik herken maar een paar namen... de enige die er qua populariteit boven uit schiet is Jack..en die heeft maar 1 leuke 101sessie gehad.

7 juli 2020 om 12:23

Snelle is te snel commercieel gegaan wat inderdaad zonde is. Ares zou een voorbeeld moeten zijn voor de rest van de rappers. Maar ook Sor is een getalenteerde rapper of artiest die teksten heeft die niet alleen over geld gaan. Daarnaast heb je nog Ginger, Fresku, Winne, Zwangere Guy (ok, dat is een Belg). De Smib boys hebben ook genoeg te bieden. Ik ga niet mee in de negativiteit dat de rapgame shit is. Je moet zelf gewoon goed zoeken. Overigens released Sticks de afgelopen maanden elke week een nieuwe track dus genoeg voor de mannen van het Opgezwolle tijdperk!

7 juli 2020 om 13:03

Winne doet al een tijdje niet actief… Fresku kan soms maanden/jaren niks van zich laten horen (wat betreft releases , want hij doet wel theater etc). Zonde wel , is mn favoriete rapper in Nl.zwangere Guy ken ik niet , heb hem vaak gezien als recommend door Youtube (bij 101) , maar ik weiger iemand serieus te nemen die zichzelf Zwangere Guy noemt.. en al helemaal als ie een Belgisch accent heeft.mja zoals je zegt , je moet goed zoeken….als de rapgame niet shit was dan hoefde je niet goed te zoeken , dan zouden ze op elke hoek te vinden zijn bij wijze van spreken.

7 juli 2020 om 13:23

Dat is allemaal geen Hip-Hop, maar rap. Dus ontdaan van het hele cutuurtje, puur het rappen op beats, verschrikkelijke beats en zeer slechte rap that is .maar als je goed zoekt wordt er nog steeds erg goede Hip-Hop gemaakt, met soms beats a la jaren '90, goede rap met een goede flow, en een boodschap.

7 juli 2020 om 18:26

Winne is wel actief, heeft in 2018 nog een album gedropt, staat regelmatig op features met andere artiesten (memphis, Yung Nnelg in januari). Fresku heeft afgelopen oktober nog een album gedropt met echt diepe teksten, volgens mij 2 a 3 weken terug zelfs nog een nummer. Prima dat jij niet van een Belgisch accent houdt, maar daarmee mis je wel een hele goede rapper. Ares rapt overigens ook met een Brabants accent. De naam Zwangere Guy gaat trouwens dieper dan je denkt. Het heeft niet per se iets te maken met een zwangerschap van een baby en 'guy' spreek je uit als 'gie', niet als 'guy' het Engelse woord voor gast. Hij heeft namelijk Gorik, dus het is gewoon de eerste letter van zijn voornaam.

7 juli 2020 om 21:08

Ja vond dat album van Winne niets voor mij (obv de paar liedjes die ik gehoord heb). Echter zijn oude teksten (van 10/12 jaar geleden) vind ik nog steeds goud.
Wist niet dat Fresku een nieuwe album had , die moet ik ff opzoeken dan , thanks😊
Tsja vind dat Belgische accent maar niks, kan er maar niet aan wennen, in de zin dat het “normaal” wordt , terwijl ik de helft van de tijd in Belgie ben.

Wat een belachelijk idee en ontwerp, ik vraag me wel af of Google al deze personen met die gekke namen kent.

7 juli 2020 om 08:53

Ik vraag me af of dit wel ethisch verantwoord is....er zitten namelijk weinig "Nederlandse namen" tussen.
Gaat dit geen problemen geven of is dit een bewuste actie?
Ik vind dit zelfs een beetje een racistisch tintje hebben.

7 juli 2020 om 09:03

Het is niet echt representatief voor de Nederlandse bevolking, maar het zou zomaar met talent, vaardigheden en individuele interesse te maken kunnen hebben.

7 juli 2020 om 09:31

Tinus, Serieus? Racistisch? En ken jij de rappers dan, of ga jij er maar vanuit dat ze, omdat ze een hip hop artiestennaam hebben automatisch donker zijn en niet blank kunnen zijn? Over in hokjes stoppen gesproken.

7 juli 2020 om 09:39

Misschien moet je ze even opzoek Tinus. Er zijn van de 11 minstens 4 blank/wit/kleurloos.

7 juli 2020 om 09:41

Jij hebt geen zoekmachine op je pc?ik stop niets in hokjes, maar draai de boel eens een keertje om voor 1 keer, gewoon omdat het kan.ik vind dat erop sommige zaken teveel de nadruk word gelegd dat het imo een negatief leven gaat lijden.

7 juli 2020 om 10:01

Ja dan moet je het misschien ook niet in elk gespeeld betrekken. Zeker als het totaal niet relevant is.

7 juli 2020 om 10:24

Naar mijn idee is het een ander bedrijf die, als ik de voorgaande ontwerpers zie, voor een niet te groot bedrag een bal mogen ontwerpen. Bij dit bedrijf zitten wat meer donkere terwijl het rijksmuseum waarschijnlijk wat meer blanken had. De kleur van de personen lijkt me totaal irrelevant. Dat een bal met gezichten in het algemeen zo lelijk als de nacht is, is dan weer een ander verhaal.

7 juli 2020 om 10:25

Tinus, wat een belachelijke reactie, er zitten gewoon witte artiesten bij. Doe je research eerst voordat je onzin gaat roepen!

7 juli 2020 om 10:46

Ik denk, maar dat is een aanname dat Tinus juist deze opmerking maakt om aan te geven hoeveel er gezeikt wordt en hoe snel mensen zich achtergesteld kunnen voelen.

7 juli 2020 om 10:58

Jij snapt hem, check mijn reactie verderop.blij dat er ook nog personen zijn die lezen wat er écht bedoeld word.

7 juli 2020 om 11:01

Ik weet niet wat voor filter jullie gebruiken, maar ik tel toch maar echt 2 blanken. Niet dat het uitmaakt. Hiphop is nu eenmaal meer zwart. Maar wel bij de feiten blijven.

7 juli 2020 om 12:52

Misschien dan maar een verplicht quotum blank hebben in de hiphop wereld .

Ze moeten het natuurlijk lekker zelf weten. Mij boeit het niet zo veel wie of wat er op de wedstrijdbal staat. Echter zou ik niet perse een aantal hoofden op een bal waar keihard tegenaan geschopt wordt zetten. Maar goed wie ben ik? Nooit geweten dat het Rijksmuseum en iets Johnny de Mol op de bal heeft gestaan trouwens. Zo goed let ik er op.

7 juli 2020 om 19:16

Dit wordt natuurlijk ook gevoerd door de media, die weten gewoon dat dit soort beslissingen voer zijn voor discussie en clicks. Ik kan me niet eens een nieuwsbericht herinneren over de bal van Johnny de Mol of van het Rijksmuseum. Waarom niet? Daar zit weinig sensatie in. Ik vind de link met de rapscene wat ver gezocht, maar goed het blijft een bal. Niets meer, niets minder.

Echt een rare keuze van de eredivisie, mag hopen dat hier flink wat knaken tegenoverstaan vanuit deze labels, wat hier zit werkelijk waar echt (bijna) niemand op te wachten. Ik snap ook gewoon het idee niet, als je er dan al wat op moet zetten, doe dan de grootste Nl'se artiesten van de laatste tijd of iets dergelijks, niet 11 random mensen waarvan twee grote labels denken dat ze daar in de toekomst het meeste aan kunnen verdienen.

Wat is er mis met de Tango Barcelona?

Dit is natuurlijk een vanwege corona uitgestelde 1 april-grap

7 juli 2020 om 08:49

Dat moet haast wel, want naast het feit dat dit imo niets met voetbal te maken heeft vind ik die afbeeldingen niet echt een afspiegeling van de Nederlandse maatschappij en samenleving om het maar zo te zeggen.

7 juli 2020 om 09:55

Moet dat dan tinus? Moet alles een perfecte afspiegeling van de maatschappij zijn of mag een label met heel veel hiphop artiesten gewoon de grootste talenten op een bal zetten? Dan ben je eigenlijk toch maar zielig als je het aantal donkere, blanken, groenen of paarse mensen gaat tellen. Wat een schandalig gedrag ben je hier tentoon aan het stellen zeg, net ook al een bericht wat verwijderd is over discriminatie. Ben het wel met je eens dat muziek en voetbal niks met elkaar te maken hebben. Wat zijn het volgend jaar, oprah zangers? Al mag dat natuurlijk niet tinus, teveel italianen, dat is dan ook discriminerend toch?

7 juli 2020 om 10:09

Gelukkig Tubby, jij hebt hem deels door (hoop ik).door de boel een keertje om te draaien en te gaan "zeuren" wil ik weleens kijken wat voor reacties dat allemaal oproept, gewoon omdat ik daar nieuwsgierig naar ben.uiteraard hoeft niet alles een juiste afspiegeling te zijn, juist helemaal niet, maar ik krijg juist het idee dat dat wã©l zo zou moeten zijn volgens bepaalde groepen mensen die zich "tekort" gedaan voelen.mij interesseerd het echt heel weinig hoor hoe een bal er uit ziet, ik spaar ze niet, maar juich erom, als ze bij de tegenpartij in het net liggen.hoe iemand eruit ziet net zo min, zwart, wit, groen,blauw, ik vind het prima, ik ben alleen erg benieuwd naar de echte beweegredenen van het ontwerp van deze bal.ook ben ik niet vies van een discussie uiteraard, vandaar mijn reactie.

7 juli 2020 om 10:30

Ik weet niet of het slim is om precies dat te prediken waar je op tegen bent. Puur voor de discussie.

Vreselijk, wat is er mis met een gewone voetbal zonder mensen hun gezicht of tatoeages etc. Doorgeslagen marketing imo.

7 juli 2020 om 10:57

Maar wat is er mis met een voetbal waar talentvolle jongeren met ieder een eigen niet al te kleurrijke geschiedenis op worden afgebeeld? Dit zijn voorbeelden voor de jeugd van nu.

7 juli 2020 om 12:08

@Azrsenal sorry, maar nee. Een Boef ofzo misschien maar niet de rappers die op deze bal staan afgebeeld

7 juli 2020 om 12:26

Dat zeg je alleen omdat jij ze niet kent. S10 heeft op jonge leeftijd ontzettend veel meegemaakt en is wel degelijk een inspiratiebron voor vele mensen. Datzelfde geldt voor Sor, die zo goed als doof is. Ik weet niet of je deze artiesten überhaupt kent, maar je zou er goed aan doen eens te bekijken wat voor bereik zij hebben.

7 juli 2020 om 12:43

ik ken ze wel degelijk maar kijk naar hun views op youtube en vergelijk dat met de grote Nederlandse hiphop artiesten en je snapt mijn punt beter denk ik. ik wens ze alle succes toe deze nieuwe opkomende artiesten maar ik vind niet dat ze al de status hebben om op een wedstrijdbal te staan. al vind ik het sowieso onzin om daar rappers op te zetten. je gaat toch ook geen Justin Bieber of Ariane Grande afbeelden op een tennisbal?

7 juli 2020 om 17:39

De status om op de bal te staan is dat ze opkomend zijn, dat betekent dat inderdaad nog niet iedereen ze kent. Maar ze zijn talenten in opkomst. Talent is in het voetbal ook heel belangrijk. Zowel in het voetbal als in de muziekwereld zijn de (bal)kunstenaars voorbeelden voor de jeugd. Ik snap het wel. Tennis is sowieso een sport met veel minder glamour, maar als er een goede reden is om Ariana Grande op een bal te zetten steun ik het idee. Misschien koop ik er dan nog wel eentje, in tegenstelling tot die met Justin Bieber .

Wat slecht, ik ben een liefhebber van hip hop maar de bal als een semi pr instrument gebruiken met de gezichten van opkomende artiesten.. echt heel slecht en vooral heel lelijk. Je zou denken dat deze twee labels toch wel meer creativiteit in huis zouden hebben.

Wat is hier dan het nut van? Betaald Top Notch de Eredivisie om zo hun talenten meer publiciteit te geven?

Waarschijnlijk betaald Topnotch en Noachark hiervoor om deze muzikale nobody's wat meer naamsbekendheid te geven. Ik zie het dus als de volgende stap in de commercialisering van het voetbal. Balreclame......

7 juli 2020 om 09:58

Zal dat een flink bedrag zijn denk je? Lijkt mij dat schiffmacher, rijksmuseum of de mol ook niet flink de portemonnee hebben getrokken voor hun ontwerpen. Had de vlakken op de bal dan gewoon aan de grotere bedrijven aangeboden. Lijkt me dat grote sport- of automerken of grote (winkel)ketens meer geld over hebben voor wat sponsoring op de bal dan dat Topnoch voor een paar potentiele hiphop-pareltjes wil en kan betalen? Of vergis ik me dan in het geld dat bij zo'n uitgever/producer rondgaat?

7 juli 2020 om 10:58

Muzikale nobody’s? Oh oh, zoek even een aantal artiesten op. Als jij Sor of S10 een muzikale nobody noemt moet je echt even verder kijken. Sor is geniaal.

7 juli 2020 om 11:33

Ik heb vrij weinig met dit genre maar S10 luistert nog best lekker weg. In principe heeft DMS wel gelijk. Het zijn (nu nog) weinig bekende namen. Althans, wel voor mij en vele anderen. Gaat een plaatje op een voetbal de talenten aan een succesvolle carriere helpen? Ik betwijfel het maar ik snap dat een Topnoch dit als een leuke test/kans ziet. Ik vind het zelf een mindere combi, hiphoppers op een bal in het profvoetbal maar van mij moeten die artiesten het sowieso niet hebben.

7 juli 2020 om 11:40

Het zijn gewoon muzikale nobody's ja. Nauwelijks iemand hier kent ze zoals je aan de reacties kan zien.

7 juli 2020 om 12:02

Heb het op jou advies even opgezocht en het zijn idd muzikale nobody's. Zelf na het opzoeken weet ik amper wie het zijn en voor hun muziek wil ik het niet eens hebben.

7 juli 2020 om 12:10

Inderdaad muzikale nobodys.ik herken een paar namen maar geen van hun heeft echt een banger gehad.de bekendste is Jack en die heeft alleen een goeie 101 sessie gehad (die ik zelf niet zo goed vond als de rest).

7 juli 2020 om 12:29

Iemand een nobody noemen omdat jij diegene niet kent is pas echt laag. S10 organiseert dingen in Carre voor jongeren met mentale problemen. Dat doe je niet als je een nobody bent. Ik noem 50Cent toch geen nobody omdat ik zn muziek slecht vind? Jack is ook zeker niet mijn favoriete rapper, in tegendeel zelfs. Maar hij heeft een groot bereik. Dus geen nobody.

7 juli 2020 om 13:33

Niemand zegt dat ze nobody's zijn omdat ze de muziek slecht vinden. Het zijn nobody's omdat niemand ze kent, wat logisch is want ze worden door TopNotch en noahsark bestemt als talenten voor 20/21.

7 juli 2020 om 17:35

Nee, jullie kennen ze niet, dat is wat anders dan niemand. Ik ken ze bijvoorbeeld wel. Maar misschien komt dat omdat ik dieper in die cultuur zit. Overigens staat er muzikale nobody's, waardoor ik er van uit ben gegaan dat er bedoeld wordt dat ze in de muziek weinig voorstellen. Vervolgens wordt er zelfs nog gezegd "over de muziek wil ik het niet eens hebben". Niet heel raar dus dat ik die link heb gelegd.

lekker tegen die gare koppen trappen dus... wat een belachelijke actie. Dat heeft toch helemaal niets met voetbal te maken.

Wauw dit is echt diep triest... zet er dan hiphop legendes op uit NL zoals THC, kempi of opgezwolle. Dit kan echt niet.

7 juli 2020 om 09:23

Als Kempi al een hip hop Nederlandse legende is, zegt dat al genoeg over wat voor troep er wordt gemaakt tegenwoordig.

7 juli 2020 om 09:45

Het hoeft jou smaak niet te zijn maar kempi is samen met THC de grondlegger van NL straatrap. Hun leefde echt wat ze rapte, niet zoals de boefjes en lil kleines van tegenwoordig. Kempi heeft met The Outlawz (groep van 2pac) meerdere nummers en clips gemaakt. Kempi is 100% een echte hiphop legende zonder twijfel.

7 juli 2020 om 10:10

Wat maakt het uit dat Kempi met The Outlawz heeft gewerkt? Snoop Dogg heeft met Katy Perry gewerkt. Is hij nu opeens een legende in de pop scene? Hip hop legende word je niet door je verleden, maar door de kwaliteit van je teksten en de boodschap die je kan overbrengen. En Kempi is een veroordeelde pooier die een minderjarige als prostituee had. Kan geen respect opbrengen voor dat soort mensen.

7 juli 2020 om 10:20

Hahaha, Kempi is echt geen grondlegger hoor :P . Heeft wel in een vrij vroeg stadium wat dingen gemaakt die best tof waren, maar een grondlegger was Kempi echt niet. THC is verder zo hard gedisst door Negativ dat ze daar nooit meer boven op zijn gekomen.

7 juli 2020 om 12:02

Hahaha wat een volk hier, geloof nou maar dat negativ nogsteeds een blok om loopt als hij flex de hittespitter tegenkomt. Negativ was met rappers zoals keizer altijd lol, thc leefde het echte nachtleven in amsterdam. Niemand in NL rap is echter dan THC

7 juli 2020 om 12:40

Dankjewel voor de inside informatie Aad, weten we dat ook weer! Ik zelf vind Opgezwolle overigens het beste, als dat mag .

7 juli 2020 om 14:29

SuperNico31 maakt verder niet uit. De mensen in die wereld zullen beamen dat Kempi een grondlegger is. Dat jij geen respect voor hem hebt, is aan jou. Zijn privé-leven kwam naar buiten, de verschrikkelijke dingen die jij hebt gedaan komen dat niet. Dat is het enige voordeel dat je op hem hebt. En dat is dus ook bij de andere (talentvolle) rappers, maar ook voetballers, sporters, entertainers. Hun privacy wordt veel en veel minder en dan is het makkelijk oordelen vanaf de zijkant.

7 juli 2020 om 17:25

Ik kan gewoon beamen dat ik ook niet altijd de juiste persoonlijke keuzes heb gemaakt, maar criminele activiteiten als de pooier zijn van een minderjarige heb ik gelukkig nooit gedaan. Als mens heb je altijd een keuze. Daarom kan ik gewoon geen sympathie voor iemand als Kempi opbrengen. Sorry. En Kempi is geen grondlegger in de Nederlandse hip hop scene. Dat zijn mensen als Osdorp Posse of Brainpower.

Dat kan toch niet in deze tijden?! Allemaal gezichten van vooral donkere mensen en daar wordt dan straks massaal door ook witte spelers tegenaan getrapt?! Op zich weer eens wat anders en vanuit TopNotch gezien een creatief en slim ontwerp. Maar ik zie zelf liever een normale bal en als je dan toch iets met portretten wil doen, had dan oud-Eredivisie spelers gedaan. Faas Wilkens, Abe Lenstra, Coen Moulijn, Johan Cruijff etc.

7 juli 2020 om 10:07

Aha je hebt het dus over niet kunnen in deze tijden maar je wil alle donkere mensen vervangen door blanken lijkt het haha. Zonder grappen, ik zou er echt niet met de racisme bril naar kijken, totaal onnodig in deze.

Wat is dit voor onzin man? Zet er dan gewoon 11 voetballegendes op of zo. Dat is tenminste nog relevant. En als je dan voor iets anders kiest, doen dan een foto Edu op die bal. Weet iemand trouwens waar Edu is?

Onzin! Waarom??.. Wat hebben deze mensen betekent voor de Nederlandse geschiedenis? Had dan mensen met een status in de Nederlandse geschiedenis erop gedaan.. Onze zeevaarders, schilders, hollandse meesters, mensen die Nederland opgebouwd hebben. Of een ander idee onze Nederlandse voetbalhelden die onze status in het voetbal opgebouwd hebben.. Cruijff, van Basten, Gullit, Bergkamp, van Hanegem kiest de belangrijkste voor zo'n plekkie op de bal.. Maar dit komt weer voort volgens mij uit het BLM verhaal.. Schei toch uit joh..!! HipHop verbind zullen er een paar zeggen.. Aan me hoela.. Hadden net zo goed Nederlandse dj's of volkszangers als Bauer, Duijts, Wagner, en van Etten erop kunnen plakken.. Ik onzinnig iets. Wat kl*te bal!!

7 juli 2020 om 09:56

Aan volkszangers hebben ze gedacht, maar mannen als Wagner passen niet in zo'n klein vakje.

Gelukkig speelt Feyenoord met eigen Adidas ballen... hoeven we dit gedrocht ook niet in de Kuip te zien. (alleen bij een groot aantal uitwedstrijden) Wat een complete onzin is dit... Rappers op een voetbal...

Heb Derbystar ballen nooit wat gevonden. Doe maar gewoon Nike ofzo, aangezien het ook het merk is van Oranje/KNVB.

Tja.... Nederlandse hiphop wordt over het algemeen geluisterd door laagopgeleide mensen. Niet gek dus dat dit in het Nederlandse voetbal gebeurt

7 juli 2020 om 09:49

FR12Liverpool, Nederlandse (new school) hiphop wel ja..

7 juli 2020 om 09:53

Ontopic, weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Het lijkt me niet iets dat ingegeven is door de huidige discussies. Misschien ook wel, en dat er niet alleen maar oer Hollandse namen op staan, of namen van volkshelden/zeehelden (really??), of oud voetballers op staan tjah. Het zegt me veel meer iets over de verdere commercialisering van voetbal. Als de voetballers zelf er maar niet door afgeleid raken tijdens een wedstrijd

7 juli 2020 om 10:02

Grappig dat jij een verband legt tussen muziek smaak en opleiding. Ook grappig dat je een reactie vol taalfouten post - luister je toevallig veel Nederlandse hip hop?

7 juli 2020 om 10:03

Wat? Nederlandse hiphop wordt door laagopgeleide geluisterd? Heb jij een link naar dat onderzoek of is dat iets wat je in je bubbeltje ziet? Mijn halve vriendengroep luistert nederlandse hiphop en dat zijn net de WO'ers. De laagopgeleiden zeggen juist dat ik op moet bokken met mijn hiphop voordat ze radio hollandio of hardcore opzetten. In elke vriendengroep is het anders dus ik vind dit heel denigrerend naar nederlandse hiphop luisteraars.

7 juli 2020 om 10:29

Wat is dit nou?! Jij als PSV'er hoort toch alleen maar Guus Meeuwis en andere polonaisemuziek te luisteren? Lekker heel de dag met een toeter in je mond achter een fanfare aan marcheren? Mijn muzieksmaak komt als Ajacied immers ook niet verder dan Andre Hazes...

7 juli 2020 om 10:33

Hahaha ok betrapt, maar bij mij staat guusje ook vaak genoeg op repeat hoor!

7 juli 2020 om 14:31

@FR12Liverpool zou je zelf niet stuiteren als men zou zeggen dat er in het Legioen voornamelijk laagopgeleide mensen zitten? Nergens voor nodig, toch?

7 juli 2020 om 14:57

Nee, want dat ga ik ook niet ontkennen. Bovendien heb ik nooit gezegd dat er iets mis is met laagopgeleid zijn

Mensen die denken dat deze bal een "reactie" is op de hele BLM-beweging... Denk even na alsjeblieft. Zo'n campagne wordt meestal al in november-december beklonken en verder uitgewerkt. Het ontwerp ligt waarschijnlijk al klaar sinds april of mei. Mensen moeten er niks achter gaan zoeken wat er niet is, daarnaast gaat het hier om de muziekstijl en heeft niks met kleur te maken. Je kunt uiteraard overal wel iets achter zoeken. Hiphop is ook niet mijn muziekstijl, maar ik denk dat de Eredivisie goed bezig is om een jonger publiek te bereiken door een samenwerking aan te gaan met Top Notch/noah's Ark. In relatie met de elf "talenten" maak je een goede vertaalslag naar de Eredivisie. Een mooi publiciteitsmomentje en volop activatiemogelijkheden.

7 juli 2020 om 10:34

Alsof er 1 iemand extra gaat kijken omdat er wat hiphop talenten op de bal waar tegen aangeschopt wordt. Je bereikt hier helemaal niemand mee.

7 juli 2020 om 10:50

Maak daar maar gerust een jaar geleden van. Verder ben ik het helemaal met je eens.

Sorry, maar dit gaat werkelijk waar helemaal nergens meer over... Wat een onzin... Het wordt ook allemaal alleen maar gekker en gekker! Is er überhaupt iemand die dit wel wat vindt?

7 juli 2020 om 10:23

Jij en ik (en velen in de eerdere reacties) niet maar wij zullen dan ook niet de doelgroep zijn gok ik. Van mij mogen die rappers er best op staan hoor, ik heb er zelf alleen niks mee. Ik heb de vorige ontwerpen overigens niet eens meegekregen maar dat vind ik net zo'n onzin.

7 juli 2020 om 11:56

Als mensen die in hun vrije tijd/ in de baas z'n tijd op een online ontmoetingsplaats over voetbalgerelateerde zaken al niet de doelgroep zijn voor de marketeers die een nieuwe bal willen verkopen, dan mikken ze wel op een minuscule doelgroep waar de marketeers toch echt moeten overwegen of het het wel waard is.

7 juli 2020 om 14:09

Weekje vakantie in de regen maakt zo'n voetbalforum ineens een stuk aantrekkelijker misseva,
Haha. Maar ik mag hopen dat ik niet de doelgroep ben want dan wordt dit een hele kansloze marketingstunt.

Ik ben hip hop fan, sinds begin jaren 90. Dus ik vind het idee, in grondbeginsel, leuk, als onderdeel van een serie. Maar. Waarom zetten Top Notch/ Noahs Ark enkel hun eigen artiesten er op? Is dit een viering van een cultuur, en jeugdige creativiteit, of is dit gewoon platte promotie van 1 enkel label?

Wat hebben muziekanten nu weer met voetbal te maken,wat een onzin. Maak maar weer een nieuw ontwerp, want dit slaat natuurlijk nergens op.

Ik vind het best dat die artiesten op een bal komen te staan.maar ik vrees dat ze deze bagger muziek (ja persoonlijke mening) ook in stadion gaan draaien.en ja dan doen ze echt alles aan om mij weg te jagen uit het stadion.

7 juli 2020 om 10:28

Dat doen ze met hardstyle of smartlappen ook wel. Mijn muzieksmaak zal niet snel in een stadion worden gedraaid vrees ik.

7 juli 2020 om 10:50

Als je je bezoek aan een stadion af laat hangen van de muziekkeuze buiten de wedstrijd om denk ik dat je niet helemaal begrijpt waarom de rest van de mensen naar het stadion komen.

7 juli 2020 om 11:48

Met welke muzieksmaak wordt voetbal wel geassocieerd dan? Volgens mij is voetbal de populairste sport. Niet alleen in Nederland, maar de hele wereld. Waarom zou één muzieksoort dan niet in stadions mogen worden gedraaid en hardstijl of Nederlandse schlagermuziek wel?

7 juli 2020 om 12:25

Hele goede vraag. Ik zou dit ook wel willen weten. Hiphop is onder jongeren volgensmij het populairste muziekgenre. Het is gewoon de popmuziek van nu.

7 juli 2020 om 13:53

@fct_tuulk Maar het punt van poster 'nutraal' is dat een bepaalde muziekstroming niet in een stadion gedraaid zou moeten worden, dat dat een reden voor hem is om thuis te blijven. Dat is het punt waar ik op in ga. Dat is onnozel. Als ik naar het stadion ga hoor ik ook genoeg slechte muziek waarvan ik me af vraag wat het in een voetbalstadion te zoeken heeft, waarvan ik me ook niet bepaald een enquête over kan herinneren. Dan kan een ander genre er ook wel bij. De ene inwisselbare kutplaat voor de andere. Het zal wel. Gelukkig staat de muziek uit als er gevoetbald wordt.

Misschien bedoelde Akwasi dit gewoon met “Schop ze in hun gezichten”. Ik vind het een waardeloos ontwerp.

Als ze zwarte piet op de bal hadden gezegd had Akwasi zorgeloos zijn dreigement kunnen invullen. Dat had me heel wat beter geleken dan dit idee. Eer dan een stel van Nederlands grote muziekindustrie in plaats van een stel onbekende no-no's.

Wel grappig om te lezen dat hij totaal niet verbaasd is dat ze gevraagd zijn. Nou ik zie hier totaal het nut niet van in.

Vind het ontwerp opzich wel mooi maar dan met talentvolle voetballers of iconische voetballers zou wat mooier zijn.

Waarom niet 11 iconische voetballers zoals Cruyff, Van Hanegem en Robben bv? Wat hebben deze hiphoppers met het Nederlandse voetbal te maken?

7 juli 2020 om 12:09

Waarschijnlijk omdat familie Cruyff, van Hanegem en Robben geen geld neer leggen om hun gezichten op een bal te zien. Deze twee labels doen dat waarschijnlijk wel.

Wat een bizar ontwerp zeg.... wat een deugverhaal verder bij de uitleg bij deze keuze. Kunnen we het voetbal niet gewoon het voetbal laten zijn?

Wat een complete onzin dit zeg die tattoo bal van vorig jaar was nog wel leuk maar dit slaat echt helemaal nergens op Al's je dan zo iets doet zet er dan op zn minst iets relevant op zoals de handtekeningen van zieke kinderen of van de zorg medewerkers die het zo zwaar hebben gehad afgelopen tijd

Dit is hetzelfde als de MLS i.p.v. Tupac, Biggie en Eminem nu Future, Lil Uzi en Takeshi 6ix9ine op de bal zetten.

Waarom geen bal met de geweldige moderators van Voetbalzone erop?

Man man elke x als je denkt dat t niet gekker kan worden in 2020... Wat een onzin dit. Waarom geen oud voetballers erop als 'inspiratie bron'..

De muziek is niet te doen en de link met voetbal leg ik al helemaal niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren