Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Transfer lonkt voor Veltman: buitenlandse clubs staan in de rij

Laatste update:

Joël Veltman heeft mogelijk zijn laatste wedstrijd voor Ajax gespeeld, zo meldt Voetbal International. De 28-jarige verdediger staat in de concrete belangstelling van Olympique Marseille, een Italiaanse topclub en meerdere clubs uit de Premier League. De verdediger ligt momenteel nog tot volgend jaar zomer vast in de Johan Cruijff ArenA.

Volgens het weekblad is de kans groot dat Veltman deze zomer vertrekt bij de Amsterdammers, aangezien hij zelf ook openstaat voor een transfer. 'Zo is Olympique Marseille al langere tijd gecharmeerd van Veltman. De scouts van de Franse topclub bekeken veel duels van de verdediger, die in de voorbije jaren zowel rechtsback als centrale verdediger speelde. Ook trainer André Villa-Boas wil Veltman graag naar zijn club halen, maar zo ver is het nog niet.'

GOAL OF THE SEASON 2019/2020 - Ziyech, Tagliafico, Lang, Promes, Brobbey, Woudstra en Reiziger

Marseille heeft namelijk te maken met de regels van de Financial Fair Play en moet zodoende nog afwachten wat er qua budget mogelijk is op de transfermarkt, zo klinkt het. 'In de tussentijd heeft ook een Italiaanse topclub verregaande interesse kenbaar gemaakt, terwijl meerdere clubs uit de Premier League al langere tijd hengelen naar Veltman.' Het zou gaan om clubs die momenteel strijden voor lijfsbehoud in Engeland. Deze clubs kunnen pas zakendoen als er nog een seizoen op het hoogste niveau is afgedwongen.

Vorig jaar zomer wees Ajax nog een bod op Veltman vanuit Engeland af. Het zou destijds om West Ham United zijn gegaan, dat momenteel zestiende staat in de Premier League. "Ik heb er nooit een geheim van gemaakt graag eens verder te kijken. Dat was twee jaar geleden voor mijn blessure al zo en afgelopen zomer hetzelfde. Mijn droom van een buitenlands avontuur blijft", zo vertelde Veltman vorig jaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
2 juli 2020 om 16:51

Ik zou zeggen 12 miljoen voor Veltman vragen. Heeft toch wel een redelijke indruk gemaakt de laatste 2 seizoenen. Botman vervolgens voor 8 miljoen verkopen aan Lille en dan toptalent David wegplukken uit België voor plus minus 20 miljoen. Met Dest, Mazraoui, Schuurs, Alvarez, Timber, Blind, Martinez en Tagliafico (eventueel Salah Edinne en Rensch) moet Ajax het ook wel kunnen redden achterin.

2 juli 2020 om 17:00

En hoe ziet de verdediging eruit dan? Blind als CV is een zekerheidje, maar wil je die naast Alvarez, Mazraoui (als Dest weggaat) en Martinez (als Tagliafico weggaat) zetten? Edit: Ah ik zie dat je net je comments heb aangepast. Maar ik denk dat Tagliafico sowieso weggaat en Dest misschien ook.

2 juli 2020 om 17:02

Ga er voorlopig van uit dat Dest blijft. Dan zou het een verdediging met Dest, Schuurs, Blind en Martinez worden. Al kan het ook zomaar Alvarez gaan worden ipv Schuurs aangezien Schuurs naar mijn inziens erg veel fouten maakt en daar absoluut niet van leert. Ajax zou er goed aan doen om deze spelers nog te gaan halen: David, Veerman (ideale nummer 6 voor Ajax) en Cillessen als vervanger van Onana en dan verwacht ik deze selectie ongeveer: Cillessen, Dest, Schuurs, Blind, Martinez, Vd.Beek, Veerman, Promes, David, Tadic, Neres. Reserves: Stekelenburg, Mazraoui, Alvarez, Timber, Salah Edinne, Gravenbergh, Eiting, Unuvar/Ribeiro/Lang/Ekkelenkamp, Labyad, Huntelaar, Anthony. Klinkt misschien onlogisch om Anthony eerst op de bank te zetten maar laat hem eerst maar acclimatiseren, wennen aan zijn medespelers en wennen aan het Ajax spelletje. David heeft al meer ervaring opgedaan en kan dan eerst een basisplek krijgen. Op gegeven moment kan Anthony dan David of Neres gaan vervangen als basisspeler. Al klinkt dat wel grappig eigenlijk aangezien Neres ook David heet met zijn voornaam

2 juli 2020 om 17:10

Waar denk je dat Tagliafico heen gaat? Wordt echt een enorm gemis..

2 juli 2020 om 17:21

@FxGrun, Dest, Schuurs, Blind en Martinez zal de verdediging normaliter worden. Met back up van Mazraoui, Alvarez, Pierie en Salah Edinne.

Prima verdediging voor Ajax, Schuurs kan echt heel goed worden met vertrouwen en vastigheid.

2 juli 2020 om 18:13

Tagliafico hoort in de Spaanse competitie te spelen na Ajax vind ik. Bij Valencia, Sevilla of desnoods op de bank bij Barcelona als backup van Alba. Ze hebben nu toch Cucurella aan Getafe verkocht en Firpo is bepaald geen hoogvlieger. Tagliafico is dan een betere backup.

2 juli 2020 om 19:56

@D-Bergkamp - Ik vind Schuurs shaky, Dest is geen zekerheid, en als Onana weggaat, dan moet je echt een stabielere verdediging hebben. Seizoen waarbij Ajax de halve finales haalde van de CL, was het echt stabiel en werd er puur geleund op De Ligt, Onana, en Blind. Naja volgend jaar zag je dat Blind en Onana de stabiele factoren waren, maar was het gelijk al wankel wie de positie ging invullen voor De Ligt (schuurs, Veltman, Martinez, en Alvarez werden er allemaal neergezet, maar allemaal werden ze verwisseld), en al helemaal toen Blind problemen kreeg met zijn hart. Dus ik vind het spannend om die namen die je nu noemde, als "Ajax-waardige" verdediging te zetten. Ik denk echt dat de verdediging eerst prio heeft, want scorend vermogen is er wel.

2 juli 2020 om 16:59

Als ajaxfan hoop ik dat ie blijft. Stabiele, harde werker met de juiste mentaliteit wiens cijfers ook nog eens uitmuntend zijn. Op deze leeftijd zal hij het juiste bedrag niet meer opleveren.Wel alleen maar als centrumverdediger opstellen svp.

2 juli 2020 om 17:07

Als een Ajacied hoop ik dat Ajax hem kan slijten! Ik heb veel respect voor Veltman, omdat hij altijd zijn best doet. Echter is hij soms een drama. Als het team goed draait en balbezit heeft, valt hij niet slecht op, maar op het moment dat Ajax even onder druk komt staan, faalt hij keer op keer! Hij zal niet worden gemist.

2 juli 2020 om 17:11

Veltman mis je pas als hij er niet is hebben we gezien. Kijk AZ uit, dat duel wat Schuurs verliest, overkomt Veltman niet meer. Heeft inderdaad zijn momentjes maar is echt een sobere verdediger.

2 juli 2020 om 17:21

Schuurs is momenteel niet klaar voor het grote werk, maar in Alvarez zie ik wel een goede vervanger. Timber is er ook nog. Daarnaast kan Ajax wel degelijk een betere cv aantrekken. Veltman is voor mij gewoon altijd een onzekerheidje geweest. Elke keer moest ik mijn hart vasthouden dat hij bal niet verliest. Onder druk is hij gewoon niet goed genoeg. Just mijn mening uiteraard.

2 juli 2020 om 18:06

Schuurs overkomt dat terwijl hij weinig ervaring heeft, Veltman is met zijn vele ervaring nog steeds regelmatig aan het dromen. Krijg je er dus niet meer uit.

2 juli 2020 om 17:35

Veltman is gewoon een goede verdediger, maar misschien is er iets mis met zijn concentratie of compenseert hij met zijn talent met 200% inzet, aangezien hij wel elke europese topper een blunder maakt.

2 juli 2020 om 17:43

Supporters als jij kunnen we bij Ajax missen als kiespijn. Alweer een bord op schoot kijker die met de meute mee leuterd.

2 juli 2020 om 18:08

Dit zijn altijd populaire uitspraken (loop je dus met de andere meute mee?) wanneer men een andere mening heeft. Moet ik als Ajacied al onze spelers een topper vinden of was bijvoorbeeld een Westerman toch iets te slecht?

Laat dit alsjeblieft waar zijn. Hij heeft zijn waarde gehad, maar het is tijd om Schuurs de kans te geven en zich te laten ontwikkelen. Zoals het hoort bij een club als Ajax.

Het ga je goed Joel!

2 juli 2020 om 16:45

Het is pas de tijd als Schuurs zo erg op de deur bonst dat je niet om hem heen kan. Veltman is op dit moment gewoon nog een klasse beter imo.

2 juli 2020 om 20:25

Een klasse beter is een groot woord, maar de zwakke momenten van Schuurs blijken wel telkens dodelijk. Een klasse beter is Veltman niet, maar net iemand die slim genoeg is om zijn zwakke momenten te compenseren met een gele kaart

2 juli 2020 om 16:46

Liet afgelopen seizoen alsnog zien veruit de beste rcv te zijn van de 3. Schuurs moet zich nog heel wat ontwikkelen. Speelt af en toe hele sterke pot, maar ook hele zwakke potten en in zijn sterke potten maakt ie meestal ook nog hele belangrijke fouten. Ik denk bijv. even aan Az uit. Mijn inziens zijn zowel Schuurs als Alvarez nog niet klaar om basis te staan als je naar afgelopen seizoen kijkt. Zie het liefst nog een betrouwbare cv komen als Veltman vertrekt.

2 juli 2020 om 16:48

Heeft schuurs geen kansen gehad? Die schuurs heb van mij genoeg kansen gehad en thank god konden we steeds terugvallen (Na ook falen van die andere 2) op veltman die tegen ook grote tegenstanders heel sterk speelde ondanks al zn kritiek. Zn fouten zijn tegenwoordig geminimaliseerd en ik ben blij met hem. Ik zie dan liever timber wat meer speelminuten krijgen.

2 juli 2020 om 19:18

Het probleem met Veltman is gewoon dat je weet dat die gaat blunderen dat doet die keer op keer een van de beste cvs van Ajax maar als hij erin staat en er wordt een fatale fout gemaakt is het wel Veltman 9/10 keer.

2 juli 2020 om 16:52

Overmars zou Veltman minstens nog een jaar bij Ajax moeten laten blijven, want Schuurs is er nog niet klaar voor. Ik heb geen flauw idee waarom iedereen af blijft geven op Veltman. Volgens mij kijken wij een andere sport, want ik heb er geen andere verklaring voor het feit dat de beste RCV bij Ajax, een spelers die altijd doet wat hij doen moet en de bal snel inlevert bij iemand in hetzelfde shirt, voortdurend wordt afgezeken. Schuurs speelt de bal best vaak naar de verkeerde kleur en dat moet er eerst uit; Ajax 1 is geen speeltuin.

2 juli 2020 om 17:12

Met je eens. Denk overigens dat Overmars hem niet gaat tegen houden, volgens mij ligt er zo’n afspraak op tafel. Omdat Veltman toen heeft verlengd (dacht ik).

2 juli 2020 om 21:42

Je praat echt shittt want Schuurs heeft het nog langgggg niet laten zien het niveau van ajax aan te kunnen..
Veltman gaat al jaren mee en tuurlijk met wat diepte puntjes maar laatste jaren toch wel een degelijke speler

Ik zou dit niet persé erg vinden. Was een degelijke verdediger, maar naar mijn mening maakte hij teveel fouten. Tijd om een Alvarez daar de kans te geven, of misschien wel Timber, die het daar uitstekend deed de laatste wedstrijd. Schuurs is ook nog een optie, maar ik vind hem nu echt nog te licht.

Ik neem aan dat, wanneer de juiste transfersom wordt geboden, niet veel Ajacieden zullen malen hierom. Of zit ik verkeerd?

2 juli 2020 om 16:46

Als je hier een leuk bedrag voor krijgt niet nee. Maar is op dit moment gewoon nog de beste rechter cv die we hebben. Misschien dat Alvarez en/of Schuurs hun kans pakken, maar die hebben mij alles behalve overtuigd.

2 juli 2020 om 16:54

Ik wel het js gewoon een goede speler en een echte ajacied. Vind maar even snel in deze tijd een betere. Je zag dat begin dit jaar Veltman wegviel en Schuurs en Alvarez het veel slechter deden. En Japie Krekel kom er maar in met je chelsea, go ahead eagles, valencia maar dit gaat niet van gedachten veranderen of veranderen dat Veltman wegviel en het nog slechter werd achterin en dat elke ajax coach hem toch opstelt ondanks dst hij er volgens sommigen niks van kan.

2 juli 2020 om 16:59

Jawel hoor, wordt echt wel gewaardeerd in Amsterdam krijg ik het idee. Ik vind het een van de beste verdedigers die we hebben gehad de laatste jaren, heel constant en veel beter dan een aantal talenten/aankopen die er nu zijn. Niet van het niveau Blind, Sanchez, De Ligt, Tagliafico, maar precies daaronder en heel nuttig.

2 juli 2020 om 17:01

Ik zou het echt jammer vinden. Veltman is een speler waar je achterin behoefte aan hebt. Knapt het vuile werk op en gaat altijd voorop in de strijd. De meest onderschatte speler bij Ajax en een aderlating als hij niet speelt. Dat vooral fans van andere club hem niet
Moeten zegt misschien genoeg waarom hij nog van waarde is.

2 juli 2020 om 17:34

Nee, doorselecteren op deze middelmaat. Mijn gebeden zijn in ieder geval gehoord.

2 juli 2020 om 21:00

Zeker wel balen. Veltman wordt extreem ondergewaardeerd. Jaartje ofzo geleden was er een lijst uitgebracht met beste spelers ter wereld. Gebaseerd op prestaties, niet op emoties. Veltman stond toen op plek 23 (of 26) op dezelfde lijst als messi, ronaldo, etc.
Er wordt vaak negatief over hem gedaan omdat hij net na zijn debuut nog wel eens te soft was en daardoor foutjes maakte. Hij is nu een hardere verdediger zoals dat internationaal wordt gevraagd (al zijn de anti-ajax mensen daar dan weer negatief over). In de CL vorig schooljaar jaar (2019) was hij extreem goed. Net terug van een lange blessure en meteen tegen Real en Juve een vd beste of misschien wel de beste van het veld. Spelers als Ronaldo in zijn broekzak. Dat maakt natuurlijk indruk internationaal bij andere clubs. Hij heeft laten zien op CL niveau minimaal bij de betere verdedigers te horen. En dan ben je een goede.
Hij is wat ouder en zal daardoor iets minder interessant zijn (doorverkopen met winst is dan niet snel mogelijk), maar aan de andere kant heeft hij laten zien continu door te blijven groeien.

Een verdediger van internationaal niveau, die zowel vc als vr kan, én de techniek heeft voor een Vertonghen rol meer richting vmc.

Zou geen verrassing zijn. Heeft al meerdere malen aangegeven eens een stap naar het buitenland te willen maken. Vind de Marseille nog een best mooie optie voor Veltman als ik eerlijk ben. En anders de Premier League. Degelijke verdediger, maar geen buitengewone kwaliteiten. Heeft me persoonlijk verbaasd hoe erg Ajax hem miste achterin tijdens zijn afwezigheid. Het is hem gegund!

Als Veltman een transfer wil maken dan is dit wel het ideale moment. Speelt al heel lang bij Ajax in het 1ste en is denk ook wel toe aan iets nieuws. Vind Veltman wel een ondergewaardeerde spelers, hij is geen topper maar zeker wel heel degelijk. Vooral op de cv want op rechtsback vind ik hem vooral aanvallend echt zwaar tekort komen. Veltman is wel echt een paar klassen beter dan Schuurs en Alvarez centraal en zelfs beter dan Martinez op die positie. Dus Ajax zal wel een waardige vervanger moeten halen..

Voordat hier de reacties losbarsten over wat Veltman allemaal wel/niet kan: de stap is het hem gegund. Is het een wereldverdediger? Absoluut niet. Maar iemand die heel professioneel is in zijn vak en voor veel clubs een goede bijdrage kan leveren.

Als ik Ajax was, zou ik hem voor elk aannemelijk bod wegdoen. Aardige speler voor de Eredivisie, maar wil je de Europese top aanvallen (voor zover dat al mogelijk is), kom je met Veltman niet verder.

2 juli 2020 om 16:53

Ik wil niet vervelend doen, maar PSV had wat blij geweest als ze de afgelopen 5 jaar een verdediger hadden gehad met de kwaliteiten van Veltman. Verlopig stonden ze met Veltman in de halve finale van de CL en in de finale van EL. Maakte hij fouten ja, maar ik kan er ook wel een paar vinden van verdedigers van Real, Barca, Man city en ga zo maar door. Veltman is altijd een makkelijk target geweest op een of andere manier. Het is hem gegund.

2 juli 2020 om 16:58

Inderdaad. Veltman is echt veel beter dan wat PSV heeft lopen. Wordt altijd zondebok gemaakt maar zie Blind net zoveel fout doen om maar iemand te noemen..

2 juli 2020 om 17:01

Nou, Blind is wel nog veel sterker aan de bal. En dat mist Veltman echt. Verdedigend allebei wat mij betreft solide, maar Blind zet het ook meer neer. Ben nog steeds met je eens dat Veltman onderschat wordt, maar vind Blind wel wat beter (is ook niet gek).

2 juli 2020 om 17:14

Mwah Blind is nog wel echt een klasse beter. Dat Veltman beter is dan de 3 cv’s bij PSV ben ik met je eens. Maar dat is ook niet heel lastig, die hebben een centrum voor een club als Groningen, Heerenveen etc.

2 juli 2020 om 17:18

Ik bedoel ook niet dat Veltman even goed is als Blind. Ik probeer aan te geven dat Veltman vaak er uit wordt gepikt terwijl een speler als Blind evenveel cruciale fouten maakt. Blind is natuurlijk beter dan Veltman.

2 juli 2020 om 17:20

@TILBURG013, Ah zo. Ja klopt, hij is een beetje het pispaaltje. In het begin was het ook wel terecht. Eigenlijk sinds zijn zware knie blessure is hij heel stabiel.

2 juli 2020 om 17:23

@Leidsehood, je ziet pas dat de organisatie niet staat als Veltman niet speelt...

2 juli 2020 om 17:28

@D-Bergkamp: Inderdaad. Zie dit seizoen toen Veltman geblesseerd raakte. De verdediging was zo lek als een mandje en we verloren tig keer punten, met en zonder Blind. Ik denk dat de positionele kwaliteiten van Veltman echt grondig onderschat worden, zoveel vroegtijdige intercepties maakt deze man. Valt misschien niet altijd direct op, totdat niemand ze meer maakt, dan is het ineens een gatenkaas.

2 juli 2020 om 18:00

@Ajax33*, ga je serieus verdedigers van top ploegen vergelijken met de fouten van Veltman? Als verdedigers van de top ploegen die je net noemt een fout maakt waar doelpunt uitkomt, dan zijn er altijd nog middenvelders of aanvallers van wereldniveau die de wedstrijd nog kan kantelen.

2 juli 2020 om 18:42

En Ajax heeft topspelers op het middenveld en in de aanval voor Nederlandse begrippen die een wedstrijd kunnen doen kantelen. Feit is gewoon dat een aantal topploegen ook gewoon vaste cv’s hebben die structureel fouten maken (Otamendi is er bijvoorbeeld 1 van naar mijn mening).

2 juli 2020 om 19:48

Tilburg, ik vind Veltman enorm onderschat maar zowel verdedigend als aanvallend is Blind echt wel een hee stuk beter hoor. Echt klasses beter. Blind heeft alleen na zn blessure niet zon sterke indruk achter gelaten, toen heeft ie wat fouten gemaakt maar voor januari was Blind een van de beste spelers elke wedstrijd.

2 juli 2020 om 20:15

Zonder hem zijn we tot en met de kwartfinale van CL geraakt. Heb hem toen niet echt gemist.

2 juli 2020 om 21:05

@lunny en Mazraoui met zijn foutjes elke wedstrijd waar continu tegendoelpunten uit kwamen zorgde ervoor dat het spannender was dan nodig. Toen Veltman terug was van zijn blessure stond hij er meteen en was het team meteen een slag beter. Mét Veltman won Ajax van Real en Juve en had Veltman Ronaldo in zijn broekzak. Dat kan bijna niemand hem navertellen.

2 juli 2020 om 21:19

@iselderoed, Veltman mocht een paar minuutjes tegen Real Madrid in het veld staan als tijdrekwissel bij een voorsprong van 1-4. Daar heeft hij nou niet bepaald een bijdrage aan geleverd.

2 juli 2020 om 22:45

Ik baseer mijn mening over Veltman niet op basis van de kwaliteiten van een andere speler. Ook haal je er een verkeerd voorbeeld bij voor wat het waard is.

3 juli 2020 om 12:43

@canniggia, en wat hebben die middenvelders te maken met de fouten die verdedigers ook maken van topploegen. Het gaa erom dat Veltman wordt afgerekend op fouten die nagenoeg elke verdediger wel eens maakt. Ik zeg nergens dat Veltman een speler voor een buitenlandse topploeg is, maar hoe hij vaak bejegend wordt is gewoon niet fair en komt ook niet overeen met de werkelijkheid.

3 juli 2020 om 14:30

Ik heb t ook nergens over PSV in mn berichtje, ik betrek het puur en alleen op wat Ajax wilt bereiken. Overigens vind ik Viergever niets onderdoen voor Veltman, Viergever is veel constanter en is zelden op een foutje te betrappen. En afgezien van afgelopen jaar is Schwaab altijd een zeer betrouwbare en degelijke verdediger gebleken. Dus nee, ik zou Veltman voor geen goud willen hebben bij Psv, ook niet vanwege zn nare maniertjes

Fijn voor Joel, heeft veel blessureleed gekend maar telkens weer teruggeknokt in het elftal. Soms wisselvallig maar vaak een degelijk goede verdediger met name in de Eredivisie. Zijn toch behoorlijk wat interesses Engeland, Frankrijk en Italie, hopelijk levert het iets moois voor hem op. Een nieuw avontuur heeft hij zeker verdient. Nu nog even wachten op reactie van de Veltman kenner in Nederland Japie.

Kan me voorstellen dat Veltman eens een mooie stap naar het buitenland wil maken, zeker omdat hij ook alweer 28 is. Ben wel erg benieuwd bij wat voor een club hij dan terecht gaat komen en hoe hij het daar gaat doen. Wat dat betreft vind ik hem lastig in te schatten.

Wel grappig om te zien dat spelers als veltman nu veel meer in trek zijn dan de gehypede spelers met een relatief hoog prijskaartje.
Deze jongen is nu ook wel een mooie stap gegunt na al die jaren trouwe dienst.

Hoop dat Joël nog minimaal een jaar blijft, maar het is hem gegund om een transfer te halen. Hij aast er al een tijdje op, dus het zou voor hem ook een mooi moment zijn om de stap te maken. En indien dat gebeurt, laten we deze rasechte Ajacied dan een prachtig afscheid gunnen!

Degelijke speler en voorbeeldige prof. Let maar op volgend jaar gaan ze hem nog missen. Zoals je een speler als Viergever er ook altijd bij kan hem. Geen absolute top maar ook geen diepe dalen.

Joel het is je gegund. Ik hoop dat er een mooie club voor je langskomt, al zou ik het ook niet erg vinden wanneer je blijft.

Ik zou hem houden, wordt vaak uitgelicht als dissonant maar als selectiespeler gewoon prima om erbij te hebben. Anders vrees ik dat er een ‘Wober scenario’ gaat volgen, want Magallan, schuurs en pierie hebben nog niet het niveau van Veltman gehaald. Veltman en blind was gewoon het beste centrum vorig seizoen, en als backup van Alvarez kan ie genoeg minuten maken. Gewoon houden tenzij hij echt een stap wil maken

Vind ik altijd zo opmerkelijk aan dit soort berichten. Schijnbaar heeft Olympique Marseille serieuze belangstelling en enkele Engelse clubs en een Italiaanse topclub. Ik geloof best dat Marseille serieuze belangstelling heeft, dat is ook wel een mooie club voor Veltman die aansluit bij zijn niveau. Maar die diverse Engelse clubs en een Italiaanse topclub die belangstelling hebben vind ik altijd zo vaag, en ik heb altijd het idee dat dat soort claims enkel naar de media worden gelekt door de zaakwaarnemer om er sterker voor te staan in de contractonderhandelingen met Marseille (of door de media verzonnen om een interessanter artikel te maken). Ik kan me herinneren dat hij vorig jaar in beeld was bij West Ham, maar of dat nog steeds zo is?

als ik Veltman was zou ik ook op deze trein stappen. Ligue 1 is toch net een niveautje hoger dan de eredivisie. Wonen aan de middellandse zee is niet verkeerd en het Velodrome is een mooi stadion. Als hij zn smerige geintjes achterwege weet te houden is het een solide no nonsens verdediger. Je hoeft geen hoge verwachtingen van hem te hebben maar ook geen diepe dalen. scoort altijd tussen de 4 en de 7

Omg it's a miracle.. Dat we dit nog mogen meemaken.. Alleen geloof ik van die hele titel en verhaal geen woord vz.. Who the hell wil Veltman nou hebben.. De clubs in de rij zijn zeker vast voorstanders van het blinde en slecht ziende beleid.. Die Veltman kan er helemaal niks van..

2 juli 2020 om 17:12

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je regelmatig naar Ajax kijkt als je zulke uitspraken doet.. Voor zijn langdurige blessure was hij al goed bezig en keerde erna ijzersterk terug. Dit seizoen wederom heel sterk begonnen en onze verdediging was ineens zo lek als een mandje toen Veltman weer geblesseerd raakte, ook mét Blind zelfs.. Nee, hij is geen wereldklasse, zeker niet. Maar 'die kan er helemaal niks van' is gewoon feitelijk onjuist. Bovendien raar om zo te praten over een echte Ajacied die al 20 jaar voor de club speelt. Kansloos..

2 juli 2020 om 18:30

Bij welke clubs zou Veltman volgens jou een aanwinst zijn? AC Milan zou nog een goede rechtsback kunnen gebruiken in mijn ogen. Ik weet alleen zelf niet of Veltman daar de juiste speler voor is aangezien ik Ajax nauwelijks kijk.

2 juli 2020 om 19:45

@Joe, zoek je een rechtsback die niet alleen maar voor in staat maar stabiliteit en balbezit genereert zit je met Veltman prima. Hij anticipeert en is voetballend sterk.

Prima speler om er bij te hebben. Veltman wordt door velen onderschat en heeft altijd zijn meerwaarde wel laten zien. Zeker geen wereldklasse, maar een mooie transfer heeft hij zeker verdiend en is hem gegund. Voor Ajax daarnaast tijd om door te selecteren, er staan voldoende talenten te trappelen om stappen te maken

Gun Veltman van harte, hij heeft redelijk tot sterk terug gevochten na zijn zware blessure. Maximaal uit zijn Ajax tijd gehaald, EL finale en CL halve finale bereikt! Hij is best degelijk voor Europese subtop of middenmoter. Tijd voor Schuurs, Botman, Alvarez en Timber

Als ik dit lees had hij voor zijn blessure echt voor West ham moeten kiezen. Nu is het niet meer dan logisch dat Veltman zijn buitenland avontuur pakt. Ook goed voor Ajax dat ze nog iets verdienen en daardoor zal Schuurs meer vertrouwen/kans krijgen in de basis.

Toch wel raar dat zo veel clubs intresse hebben in veltman, terwijl hij er niks van kan volgens de meeste hierzo. Veltman is gewoon een prima verdediger wijzen de statistieken ook uit

2 juli 2020 om 18:27

Je hebt veel (met name backs) die onder gewaardeerd worden door de supporters omdat het niet allemaal heel flashy is en ze niet de snelste zijn en daardoor bijv er voor kiezen om minder op te komen. Wellicht dat dat bij Veltman ook het geval is? Wel kan ik me vaag herinneren dat hij nog wel eens wat foutjes maakte met name in Europese wedstrijden.

Na en voor Sanchez en De Ligt heeft Ajax eigenlijk nooit een top RCV gehad - en dan bedoel ik niet ten tijde van Hulshoff;-). Altijd maar aanmodderen met middelmaat. Natuurlijk, Veltman kun je er best bij hebben als nummer 14 of 15, ook nog eens inzetbaar op meerdere posities. Dan heb je de omhoog geschreven, maar nog altijd cruciale fouten makende Schuurs - die een talent moet zijn, maar die belofte maar niet in wil lossen. Magallan is een van de vele miskopen van koning Marc. Misschien dat Timber in aanmerking kan komen, maar ook dat blijft afwachten. Als je trouwens alle spelers van Ajax onder de loep neemt die voor verdediger doorgaan, is meer dan de helft ongeschikt. Pierie, ook een nooit begrepen aankoop. Mazraoui die eigenlijk meer middenvelder is. Blind die tactisch wel heel sterk is, maar eigenlijk te traag ivoor een Lcv. Botman is afwachten, maar staat ook op de nominatie om verkocht te worden. Tagliafico is wel een hele. Dest ongepolijst, maar wel de revelatie van vorig seizoen. Ook met een vertrekwens. En wordt Martinez verdediger? En op welke positie mag Alvarez zich voor een laatste keer bewijzen? Al met al een weinig doordachte selectie - om over het middenveld maar te zwijgen.

Ondanks dat alle transfergeweld nog moet losbarsten zou er weleens een leegloop bij Ajax kunnen komen. Ziyech is al weg, Onana en Tagliafico hebben uitgesproken weg te willen, Dest en Vd Beek staan in nadrukkelijke belangstellingen, met Veltman is afgesproken dat hij dit seizoen mag vertrekken omdat ie verlengt heeft. Er vanuit gaande dat ook alle bovengenoemde namen zullen vertrekken zou ik bij Ajax in ieder geval willen zien, Cillissen, Fosu Mensah, Propper, Klaassen en Dilrosun. Dan heb je met de overgebleven selectie en aangevuld met toptalenten een meer dan prima selectie. Misschien dan ook wel even handig om een kleine schoonmaak te houden door spelers als Marin, Pierie en Alvarez van de hand te doen aangezien ze, vermoed ik, ook komend seizoen niet zullen doorbreken.

Hoe is het toch een vredesnaam mogelijk hahahahstrik eromheen en verkopen als ajax zijnde!

Deze zomer lijkt me een goed moment om afscheid te nemen. Ik vind Joel best een ok verdediger maar ik vind hem niet van een heel indrukwekkend niveau. Verder blijft hij rare acties houden (hij leest het spel soms verkeerd of gaat een duel te hard in met geel op zak). In tegenstelling tot bekritiseerde jongere spelers als Schuurs en Alvarez vermoed ik dat Veltman zijn zwakke kanten niet uit zijn spel zal krijgen. Misschien zou hij tactisch nog wel wat bij kunnen leren in de Serie A maar ik vermoed dat zijn voorkeur bij de Premier League ligt.

Ik ben geen voorstander van hem, maar hij deed het nog altijd beter dan een paar andere die voor mij de voorkeur hebben eerder te vertrekken. Ik gun hem natuurlijk wel een mooie transfer naar het buitenland. En OM zou een mooie club voor hem zijn. Ben benieuwd welke clubs nog meer in hem geinteresseerd zijn.

Marseille okee maar een Italiaanse top club, laat mij niet lachen. Inter, Juve, Lazio of Napoli gaan Veltman echt niet halen. En de premier league zit ook echt niet te wachten op zo’n matige speler. Leuk voor de NL’se competitie maar Europees dramatisch.

Ben benieuwd naar welke Engelse clubs hij zou kunnen gaan. Ik denk toch dat de PL z'n voorkeur heeft. Echter denk ik niet dat er in England een club die echt meedoet om de prijzen zich zal melden voor hem.

Lekker laten gaan als ajax zijnde. Deze heeft zich in alles bewezen een prima bruikbare voetballer te zijn. Loyaal aan ajax geweest en staat er altijd als je hem nodig hebt. Je mag of je mag hem niet maar elke trainer zal er blij mee zijn. Een mooie stap richting het einde van de carrière.

Als hij straks weg is, ga je hem missen. Maar eens komt de tijd, het is 'm van harte gegund. Hopelijk krijgt nu Schuurs de kans, maakt af en toe een foutje, maar dat hoort bij een leerproces. Benieuwd naar welke competitie / club Veltman gaat. Wat mij betreft naar de Bundesliga of Primera Division.

Geen topper, maar een transfer is hem wel gegund. In de PL kan hij flink gaan cashen, vraag is alleen of hij daar aan de bak komt. Misschien kan hij een mooie club in Italië scoren. Atalanta of Lazio, die spelen leuk voetbal. Bovendien speel je nog CL ook. Persoonlijk denk ik dat die topclub AC Milan is.

A.u.b. laat dit doorgaan. Zie veel liever anderen een kans krijgen, en eventueel falen, dan Veldman waarvan je weet dat hij niet het niveau heeft dat je nastreeft.

Zou dik verdiend zijn voor hem. Altijd 100% inzet. iedereen kraakt hem altijd af wat vaak onterecht is. Hij ook een zuiger in het veld en wilt te kosten van alles winnen. Dat vind ik wel mooi van hem. Het hoeft altijd mooi te zijn. Zal je gegund zijn Veltman.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren