FC Utrecht strikt sponsor Bayern München en presenteert jubileumshirt
Op de dag dat FC Utrecht vijftig jaar bestaat is het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2020/21 gepresenteerd. Het shirt is volgens de club uit de Domstad geïnspireerd op het allereerste tricot dat bij de entree in de Eredivisie in 1970 werd gedragen. Het jubileumshirt is volgens de beleidsbepalers van FC Utrecht een ‘regelrechte ode aan het verleden’. Daarnaast wordt wereldkundig gemaakt dat T-Mobile met ingang van komend seizoen de nieuwe hoofdsponsor is. Tot afgelopen seizoen was Zorg van de Zaak zichtbaar op het shirt van de club.
T-Mobile is eveneens verbonden aan Bayern München. Over sponsorbedragen worden overigens geen mededelingen gedaan. De naam van de nieuwe sponsor prijkt op de voorkant van het shirt en aan de zijkant is de Domtoren zichtbaar. Volgens FC Utrecht gaat met de komst van T-Mobile een grote wens in vervulling: de terugkeer van de spelersnamen op de achterkant van de wedstrijdshirts. Het shirt heeft een witte baan en rode mouwen. De broek en de kousen zijn ook rood, zo voegt FC Utrecht daaraan toe.
T-Mobile, dat afgelopen seizoen al als rugsponsor aan FC Utrecht was verbonden, gaat een meerjarige samenwerking aan met de Domstedelingen. "Het is geweldig voor het Nederlandse voetbal dat dergelijke grote merken instappen, juist in deze onzekere tijden", jubelt algemeen directeur Thijs van Es. "Dat geeft een boost aan onze organisatie. Het toonaangevend partnership is ook schitterend nieuws voor al onze supporters die de afgelopen tijd hebben laten zien achter ons te staan. We zijn enorm trots dat beide aansprekende merken elkaar verder gaan versterken."
FC Utrecht heeft met T-Mobile gelijk een innovatiepartner. Van Es geeft tegenover De Telegraaf meteen een voorbeeld. "Bijvoorbeeld door het verbeteren van de beleving in het stadion voor onze supporters, met augmented en virtual reality Dat wil zeggen dat er straks via de camera’s van smartphones statistieken van spelers te zien zijn tijdens een duel of dat bezoekers vanuit verschillende cameraposities dan de plek waarop zij zitten naar het duel kunnen kijken. Met de ontwikkeling van 5G en alles eromheen, is er op dat vlak enorm veel perspectief." De kans is aanwezig dat hierover van gedachte wordt gewisseld met Bayern. "Bij Bayern zullen verschillende onderwerpen al aanwezig zijn. We zullen kijken naar wat er daar al is en hoe wij dat hier naartoe kunnen brengen."
Meer nieuws
Serieuze problemen voor Feyenoord: ‘De club wordt de stad uitgejaagd’
Kraay ziet ‘achterlijke, debiele’ actie bij NAC: ‘Hoe haal je dit in je hoofd?!’
Hans Kraay junior heeft live in de uitzending nieuws over Hedwiges Maduro
Roda JC lijdt door basisdebutant zeer duur puntenverlies in jacht op promotie
Ongekende flater: Ronald Koeman junior grote schlemiel van de avond
Rogier Meijer krijgt pikante vraag over Feyenoord in aanloop naar bekerfinale
Meer sportnieuws
Netjes - doet me deugd grote merken op de Nederlandse shirts te zien.
Maar dan moeten ze wel als grote merken betalen. Eigenlijk zegt het niet bijzonder veel. Sterker nog; zo'n groot merk kan het veel makkelijker missen dan kleine(re) bedrijven. Als je dus in deze tijd een nieuwe shirtsponsor moet strikken, zit je sowieso al snel bij commerciele bedrijven die meer te besteden hebben en/of minder last hebben van de corona-crisis.
is het duidelijk hoeveel ze hiervoor betalen, eigenlijk?
Sirius, als supporter zou het mij geen fluit schelen hoe het achter de schermen werkt qua groot-merk-dus-ook-groot-betalen-zaken. Ik heb daar namelijk niks mee te maken. Puur en alleen voor de uitstraling is dit alleen al een nieuwe impuls. Een T-Mobile straalt op zo'n tenue zo veel meer uit dan wat er nu op staat. Nogmaals, ik kan me niet druk maken om wat er 'achter' de schermen met sponsoring gebeurd. Zolang het shirt er maar fraai uit ziet. #mijnmening.
Een mooi shirt. Maar ben ik de enige die het verschrikkelijk irritant vind dat je tegenwoordig of een nieuw shirt maar gedeeltelijk te zien krijgt in allemaal aan elkaar geplakte shots of een half jaar naar een filmpje moet kijken voordat het shirt eindelijk in beeld komt? Trouwens is die 50€ wel een heel nette prijs voor een truitje tegenwoordig.
Overdreven gedoe ja, maar misschien begin ik oud te worden haha. Op hun webshop is het prima op je gemakje te bekijken. Prima shirt, maar zoals gloryUnited hieronder zegt, wel erg wennen aan het weinige rood erop. Wel mooie ode aan hun eerste shirt
@Lierse1997 marketingtechnisch heel logisch. Zoals ProEvo zegt, in de webshop is het shirt prima te zien. Dmv die vage filmpjes etc. willen ze stimuleren dat je online/fysiek t shirtje gaat bekijken en daardoor dat er meer verkocht wordt.
Het shirt lijkt wel heer erg op het 120 jarige jubileumshirt van Bayern en tegelijkertijd ook op een omgekeerd arsenal shirt van een paar jaar terug. Ik vind het niet lelijk maar het is wel wennen om zo weinig rood te zien in een Utrecht shirt
Ze hebben het eerste shirt uit 1970 nagemaakt, vandaar dat ze van de gebruikelijke diagonaal zijn afgestapt. Ik vind het design niet perse mooi maar zo'n ode aan de historie maakt voor mij alles goed.
Het lijkt vooral op het eerste FC Utrecht shirt uit 1970. Dat het gelijkenissen toont met een oud shirt van Bayern zal best, maar dat is geen reden om dan maar een ander shirt te ontwerpen dat verder van je eigen geschiedenis vandaan staat. Shirt is inderdaad niet van het Utrecht van de laatste decennia maar het is ook duidelijk een ode aan het verleden. Persoonlijk vind ik meer rood in het shirt ook mooier, wat mij betreft volgend jaar weer de rood-wit diagonaal in het thuisshirt.
Prachtig shirt. Vind het T-mobile logo er ook mooi op staan. Jammer dat dit shirt komend jaar niet op de Europese velden te bewonderen is.
Die trap na is ook weer een beetje onnodig, niet?
Onnodig en daarnaast niet eens semi-grappig..
Ik bedoelde het absoluut niet als trap na. Ik vind dat Utrecht enorm benadeeld is en dat dit shirt dus op de Europese velden te zien had moeten zijn. Kwam een beetje verkeerd over in mijn reactie denk ik. Edit: Heb mijn oorspronkelijke reactie aangepast.
Ah oke, prima dan, kwam inderdaad een beetje gek over in je oorspronkelijke reactie. Bedankt voor het verduidelijken!
Mooie shirts 50 jaar alweer fcu veel mooie en dieptepunten meegemaakt waar de grooste dieptepunten zeker het verliezen van Dito en Nesu zijn ❤ fijn om Nesu net nog even te zien op tv fijn om te zien dat hij ondanks de omstandigheden zich goed voelt. Ik denk dat ik persoonlijk de 6 0 tegen Groningen waardoor we naar jaren wachten weer eens europees mogen spelen een wedstrijd die ik met me vader bezocht die vorig jaar helaas is overleden blijft een mooie hereniring. en de overwinning op AZ in de play offs wat een spectakel. De bekerfinales waren ook prachtig een echt volksfeest vooral de 1e winst tegen Feyenoord als je een boek zal schrijven zou je het verhaal niet mooier kunnen maken om eerst de finale zo onterecht verliezen en uit eindelijk een jaar later ophalen. Op naar de volgende 50 jaar uuuuuuu
Vooral het uittenue vind ik mooi
Off
Zometeen mimoun mahi nog presenteren.
Benieuwd of dat tenkoste van peterson gaat
Echt een heel mooi shirt! En wat een mooie prijs zeg. Zeker vergeleken met de totaal gestoorde prijzen bij mijn eigen club ;
Mooi shirt, en mooi filmpje ook. Vooral de herinnering aan Di Tommaso is erg mooi.ben ook benieuwd of we net als bij Bayern elke week een paar mensen in het wit op de tribune zien zitten die het logo van T-mobile uitbeelden.
Mooi shirt hoor! Houd wel van die oudere stijl shirtjes
Mooi shirt! Goede verhalen van Van Seumeren hoewel een aanval op de top 3 niet haalbaar is normaal gesproken. Hier zijn dan wel wat extra spelers voor nodig zou je zeggen. Daarnaast wil hij het stadion gaan kopen. Al met al ziet het er goed uit.
Ziet er goed uit! Utrecht shirts zijn normaal een gedrocht door die stadsvlag erop te projecteren, sponsors die dan weer op een witte balk moeten op wat te kunnen lezen. Met rode broek en wit shirt is dat stukken beter. En met Nike en T-Mobile zien ze er een stuk professioneler uit dan PSV met hun hersenpoort en Feyenoord in dromenland.
Witte balk? Waar heb je het over?
Hmm ja kijk nou eens terug en zie dat er niet zoveel waren als in mijn gedachten. Er was wel wat met Amev en ver terug met Nissan en dan shirt dat twee jaar terug met Zorg van de Zaak het shirt zou worden maar door supportersprotesten niet doorging.maar duidelijk is wel dat dat shirt met die schuine verdeling lastig is voor sponsors. Die van Feyenoord is dat trouwens ook maarja traditie he? Bij Ajax hebben ze volgens mij op een gegeven moment de rode baan verbreedt enkel voor sponsors. Horinzontale banen zijn handiger.
Mooie sponsor al is natuurlijk wel de vraag wat betalen ze nou. Wat betaalde de vorige hoofdsponsor eigenlijk voor een heel seizoen? 1,5mln? Persoonlijk vind ik het 'normale' thuis shirt van FC Utrecht (waarbij het shirt diagonaal rood wit is) mooier. Dat vond ik unieker, wit en rode mouwen komt vooral in de amateurtak zo enorm vaak voor. Maar goed wel speciaal dat dit shirt het eerste shirt uit de eredivisie is natuurlijk.
Krijgt Utrecht dan ook mannetjes in lichtgevende witte pakken op de tribune die samen de letter T vormen? Heeft Bayern ook namelijk.
Sorry dit hoort toch niet bij fcu, dit shirt is volledig anders dan het mooie klassieke shirt van fcu. Zonde wat mij betreft.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.