Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ryan Babel nagelt twaalfjarige aan de schandpaal op Instagram

Laatste update:

Ryan Babel heeft op Instagram een account bekendgemaakt van een twaalfjarige jongen door wie hij beledigd werd middels een privébericht. “F*ck jouw homo” en “zielig persoon rot toch op” kreeg de Oranje-international binnen. Babel laat het er niet bij zitten en heeft de naam en foto van de jongen aan zijn 1,2 miljoen volgers getoond. “Vijftien jaar oud! De taal van onze nieuwe generatie”, schrijft de 33-jarige buitenspeler over het kind, dat twaalf jaar oud blijkt te zijn.

“Soms is het nodig om fans te laten begrijpen dat ze niet gewoon van alles kunnen roepen!”, aldus Babel. De aanvaller, die weer terugkeert naar Galatasaray na een verhuurperiode bij Ajax, wil een statement maken: “Je bent oud genoeg om op Instagram te zitten, dit zijn de consequenties. Ik hoop dat ouders harder op gaan treden.” Babel sluit positief af: “Ik wil ook erkennen dat ik ook heel veel leuke berichtjes krijg van supporters. Ik waardeer dat enorm. Bedankt voor jullie support.”

Tegenover VTBL heeft de vader laten weten dat het gaat om een kind van twaalf jaar, die veel spijt heeft van zijn actie. "Het was een actie van een twaalfjarig kind dat zich op heeft laten jutten om stoer te doen. Hij heeft de gevolgen onderschat. Ik wil graag benadrukken dat het niets met racisme te maken heeft", legt hij uit. De jongen is geschrokken. "Hij zit er echt heel erg mee en heeft enorme spijt. Wij hopen in contact te komen met Ryan Babel om onze verontschuldigingen aan te bieden."

Vorige week maakte Leroy Fer al een beledigend bericht openbaar op Instagram. De Feyenoord-middenvelder werd racistisch bejegend en toonde zijn volgers wat hem werd gestuurd. In tegenstelling tot Babel maakte Fer niet bekend door welk account hij werd uitgescholden. “Leroy, je k*nker moeder. K*nker zwartjoekel", zo kreeg de middenvelder naar zijn hoofd geslingerd.

“Ik laat de naam en foto van deze persoon weg om diegene in bescherming te nemen”, zo legde de Feyenoorder uit. “Ik ben niet uit op wraak. Ik wil jullie laten zien dat racisme bestaat in de wereld en in Nederland. Die realiteit wil ik onder ogen brengen. Mensen die wel tot rede vatbaar zijn en dit gedrag niet vinden kunnen: pak die wortels van racisme aan. Bestrijd racisme. Niet met geweld, maar door racistische uitspraken en racistisch gedrag te veroordelen. Spreek je uit. Er is nog een hele lange weg te gaan, maar iedere stap richting het aanpakken van dit probleem is een overwinning", aldus Fer.

Goede actie van Ryan Babel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar Fer wel het verstand had om de naam te beschermen, de Babel het niet. Af en toe denk je bij Babel dat hij verstandig is geworden. Dan doet hij weer dit soort dingen.

30 juni 2020 om 15:08

Volgens mij is het een zeer bewuste keuze van Babel, en niet ondoordacht. De aanpak van Fer biedt wel minder ruimte voor personen die het probleem ontkennen om de discussie van het eigenlijke punt weg te sturen, maar het lijkt mij een goede zaak dat mensen verantwoordelijk worden gehouden voor hun woorden.

30 juni 2020 om 15:10

Ten eerste vind ik er een verschil zitten tussen racisme en belediging. Ten tweede ben je een volwassen vent die een kind aan de schandpaal hangt. Moet je trots op zijn. Doe het dan bij 1 van de volwassen keyboardwarriors.

30 juni 2020 om 15:17

Bij Fer kon je gewoon in de reacties kijken wie het was.

30 juni 2020 om 15:28

@FCG95 daar zit zeker verschil tussen ! In t geval van Babel was het nu trouwens een homofobe uitspraak, weer een net ander smaakje, maar die net zo hard veroordeeld moet worden als racistische uitspraken. Ikzelf zou denk ik ook meer naar Fer’s aanpak neigen, maar dat weet ik niet zeker omdat ik geen publiek figuur ben en nooit zulke berichten ontvang.. Ik vind het alleen wel frappant dat er altijd zoveel nuance en terughoudendheid van de ontvanger/het slachtoffer wordt verwacht. Vind het dus niet gek dat iemand denkt; jij dropt dit doodleuk in mijn inbox? Prima chef, dan ga je er lekker publiek mee..

30 juni 2020 om 15:55

Dit homofoob noemen... Jezus. Precies dat soort overgevoeligheid heeft het hele racismedebat zo polariserend gemaakt

30 juni 2020 om 16:11

@real8madrid dit is godslastering!

30 juni 2020 om 16:19

Natuurlijk is het homofoob. Dat je dat niet ziet en weg wuift als overgevoelig geeft juist aan dat er een probleem is...

30 juni 2020 om 16:39

Wat versta jij dan onder homofoob als je dit niet beledigend vind?

30 juni 2020 om 16:40

Sommige termen als “homo”, “debiel”, “m***”,... zijn nu eenmaal door de tijd heen geëvolueerd tot scheldwoorden. Maar om nu te zeggen dat ze meteen beledigend bedoeld zijn ten opzichte van de respectievelijke groepen waar ze op slaan, durf ik niet meteen te zeggen.

30 juni 2020 om 16:50

Real8madrid
Het is altijd makkelijk praten als je het de ontvangende partij bent

30 juni 2020 om 16:59

@London Calling: natuurlijk is dit niet ditect homofoob. Misschien moet je de south park aflevering "the F word" maar eens kijken. Daar wordt fag gebruikt als scheldwoord tegen irritante luidtuchtige harley davidson rijders. Net als het voorbeeld van fag hoeft homo niet iets te maken hebben met de groep homos. Als je zwak schot afleverd wordt er ook gezegd: "je schiet als een oud wijf", maar dat is toch ook niet meteen seksistisch ofzo, of zie jij dat wel zo?

30 juni 2020 om 17:21

@lacazette, natuurlijk is het is wel homofoob. Het kan best zijn de persoon het niet als homofoob bedoeld en dat de persoon zelf niet homofoob is, maar de uitspraak is het wel. Dat iets grappig is, of grappig is bedoeld maakt niet dat het niet tegelijkertijd homofoob of seksistisch kan zijn.om nou ter verdediging met het politiek incorrecte south park te komen lijkt me niet heel sterk. Zeker niet van een aflevering die ook voor south-park standards redelijk controversieel was. Maar je voorbeeld geeft juist aan waarom het wel homofoob is. Ze geven immers zelf aan de dat het woord fag een negatieve lading heeft mbt homo's en proberen er een andere negatieve lading aan te geven...

30 juni 2020 om 17:49

Als je homo als scheldwoord gaat gebruiken heb je een homofobe uitspraak gedaan. Moet je je daarom schuldig voelen als je dat ooit gedaan hebt? Niet per se, maar je moet je er wel bewust van worden en er eens over nadenken.

30 juni 2020 om 18:32

@_Buffalo_, ik vind het een moeilijke. Sommige woorden zijn gewoon scheldwoorden geworden die losstaan van hun oorspronkelijke betekenis. Hetzelfde met woorden als “flikker”, “janet”,... Etymologisch gezien, betekent homofobie eigenlijk gewoon “angst voor homoseksualiteit” (letterlijk uit het Grieks eigenlijk “gelijken” in plaats van “homoseksuelen”). En ik vind het moeilijk om te zeggen dat daar sprake van is in deze, aangezien “homo” gewoon een wijdgeaccepteerd scheldwoord is.

30 juni 2020 om 19:07

@lierse, Het feit det het als scheldwoord gebruikt wordt maakt het toch op zich al fout. Dat iets veel gebruikt wordt maakt het toch niet beter of dat we het daarom maar moeten accepteren. Denk bijvoorbeeld ook aan alle variates met (terminale) ziektes die als scheldwoord worden gebruikt, in stadions en op straat. Volgens mij is er niemand die gelooft dat mensen die dat roepen mensen echt dood wensen, en in die zin staat het ook los van de oorspronkelijke betekenis. Maar in sommige stadions of steden is het nog steeds gebruikelijk terwijl de meeste weldenkende mensen het er over eens zijn dat het niet kan (inclusief een deel van de mensen die het in the heat of the moment mee roepen in het stadion). In het geval van Belgie zou je bijvoorbeeld aan het woord flamand kunnen denken. Niets mis mee, maar genoeg walen die het als scheldwoord gebruiken. En als je dat een keer moet horen haal je je schouders op. Op het moment dat je het met grote regelmaat als scheldwoord naar je hoofd krijgt of hoort ga je daar ook anders over denken of anders op reageren. Misschien dat het tegenwoordig iets minder gebruikt wordt, maar heb zelf een tijd in Brussel op school gezeten en destijds een keer een mooie woede uitbarsting van een leraar Nederlands mogen aanschouwen dit het kennelijk net iets te vaak had gehoord van zijn franstalige leerlingen.

30 juni 2020 om 19:18

Ja daar heb je gelijk in. Daarom vind ik het een moeilijk iets, want er kunnen wel echt mensen (onbedoeld) gekwetst mee worden. Hetzelfde inderdaad met terminale ziektes. Het zijn gewoon op zich niet echt wenselijke woorden, maar om er meteen aan racisme, homofobie of iets dergelijks te koppelen gaat me wat te ver. Ik denk trouwens pas dat het echt uit de taal verdwijnt als het er echt een algemene consensus is dat het niet meer aanvaardbaar is. Daarom bekijk ik mensen (zeker jongeren, dus onder 16) niet echt scheef als ze het veel gebruiken. Als toevallig hun vader heel de tijd met een terminale ziekte scheld, is het niet vreemd dat ze dat zelf ook doen. Maar op termijn zullen die woorden er wel uitgefilterd worden.

30 juni 2020 om 19:30

@lierse, De meeste mensen schieten meteen in de verdediging omdat ze zelf wel eens zo'n uitspraak hebben gedaan maar zelf niet homofoob (of racistisch of seksistisch) zijn en die uitspraak helemaal niet zo bedoelden (ik ben ook niet roomser dan de paus). Maar dat ze zelf niet homofoob zijn maakt nog niet dat de uitspraak dat niet is of zo wordt ervaren. Wat dat betreft sluit ik me aan bij de woorden van @_buffalo_ hierboven, we hoeven ons echt niet ineens homofoob or racistisch te voelen als we een keer een foute uitspraak doen (of hebben gedaan). Maar we mogens ons er wel bewust van worden en er is over na gaan denken dat we die uitspraak doen en dat die voor sommige mensen pijnlijk kan zijn.

30 juni 2020 om 19:44

Dat ben ik zeker met je eens. Ik probeer het zelf ook te vermijden (zeker in de publieke ruimte). Alleen schieten mensen zoals je zegt nogal in het defensief als je het homofoob noemt. Daarom lijkt het me ook contraproductief. Als je gewoon zegt dat het mensen kan kwetsen of iets dergelijks, krijg je een stuk meer begrip voor dat standpunt.

1 juli 2020 om 17:55

Precies hetzelfde als met de zwarte pieten discussie. Ook al ziet 99% van de mensen zwarte Piet niet als een slaaf en associëren ze het alleen met een leuk kinderfeest, wil het niet zeggen dat zwarte Piet wel vanuit de slavernij is ontstaan en dat sommige mensen zich daar gekwetst door voelen.

30 juni 2020 om 15:08

Waarom zou je de naam van dit soort idioten moeten beschermen? Ze sturen toch zelf ongevraagd beledigende priveberichten?

30 juni 2020 om 15:12

Omdat hij 15 is, en Babel een volwassen gozer om maar 1 ding te noemen. Als je wil laten zien wat je in je dm's krijgt, kan je net zo goed een volwassene exposen

30 juni 2020 om 15:13

Omdat hij 15 is misschien?

30 juni 2020 om 15:15

Is nog een kind he... Doe dan wat meer moeite en licht de ouders van het kind in, maar een jongetje van 15 aan de schandpaal nagelen is diep en diep triest als je het mij vraagt.

30 juni 2020 om 15:19

Ah gossie, iemand van 15 heeft natuurlijk nooit kunnen leren dat je geen berichtjes moet sturen waarin je iemand uitgescheld voor homo. Dit soort zieltjes moeten we maar beschermen, want ze zijn nog zo jong he? Los van het feit dat iedereen een valse leeftijd kan opgeven en we derhalve dat niet zomaar voor waar hoeven aan te nemen. Maar goed neem jij het lekker voor het echte slachtoffer, namelijk degene die zelf het bericht verstuurt. Laten we inderdaad Babel detective laten spelen om de ouders te achterhalen. Want het meest trieste is natuurlijk niet het bericht zelf, maar dat Babel het online zet.

30 juni 2020 om 15:23

@master D, nee ik vind het jongentje niet het slachtoffer, maar ik vind de reactie van Babel gewoon niet goed. Ik snap best dat hij iemand aan de schandpaal nagelt, maar doe dan iemand die de eventuele consequenties wel had kunnen overzien, zonder direct een kind te pakken.

30 juni 2020 om 15:24

Ik ken geen enkele jongere die zichzelf jonger zet op sociale media, bijna altijd ouder. Daarnaast is het toch niet zo wereldschokkend wat die jongen in kwestie zegt? Gewoon een jonge idioot van 15, binnen 5 jaar denkt die van zichzelf “wat was dat dom”.

30 juni 2020 om 15:32

Dus omdat hij 15 is bagatalliseren we dit soort gedrag (edit ; ik verwarde de berichten die Fer kreeg met die van Babel ) Dit is toch een veel hardere les. Als ie niet aan de schandpaal genageld was, zou 'ie 't weer doen, en er nog trots op zijn ook.ian Wright heeft 't ook gedaan hier in Engeland. Als je oud genoeg bent om iemand zo uit te maken en persoonlijk aan te vallen, dan ben je oud genoeg om de consequenties te aanvaarden, simpel.

30 juni 2020 om 15:34

Racisme?? Waarom zou dit in hemelsnaam racisme zijn?

30 juni 2020 om 15:34

Iemand homo noemen is geen racisme daanaast bagatelliseren we bij kinderen heel veel, zelfs misdaad. Dus waarom dit niet?

30 juni 2020 om 15:43

@ Church // Ik weet dat jij erg gefocust bent op het racisme topic, maar deze berichtjes naar Babel zijn niet racistisch. Ze zijn beledigend en misschien wel homofoob, maar zeker niet racistisch. Verder wordt erg veel gebagatelliseerd als het om minderjarige gaat. Kijk naar vorige week: twee jongetjes van 13 en 14 die verantwoordelijk zijn voor die flatbrand in Arnhem krijgen ook geen celstraf. Ook is een 15-jarige een makkelijk slachtoffer. Zal echt niet het enige beledigende bericht zijn dat Babel ontvangt. Nagel dan een volwassen vent van een harde kern aan de schandpaal. Maar dat durft Babel waarschijnlijk niet. De 15-jarige is ook gewoon verkeerd bezig, maar dit moet met de ouders besproken worden. Een 15-jarige kan de consequenties van zijn daden helemaal niet fatsoenlijk inschatten. Dus voor mij was de juiste reactie geweest om de ouders op te sporen, dit aan de ouders te laten zien en hun een straf laten geven aan hun kind.

30 juni 2020 om 15:50

Ook deze 15-jarige wist dondersgoed dat hij fout zat, anders deed hij het wel in het openbaar. Prima les voor hem en zijn generatiegenoten, en waarschijnlijk doet hij het nooit weer.

30 juni 2020 om 15:59

Master D... Wat je zegt klopt eigenlijk exact, ook al is het sarcastisch bedoeld. Kinderen van die leeftijd die een misdrijf begaan worden in de eerste plaats al veel lichter berecht en gestraft dan volwassenen die hetzelfde misdrijf begaan. Daarnaast, nadat ze hun straf hebben ondergaan wordt hun strafblad daarna vergrendeld zodat enkel strafrechters kunnen zien dat de persoon in kwestie ooit reeds een misdrijf heeft gepleegd en niemand anders. Dit om hun reputatie en naam te beschermen voor een fout die ze als domme minderjarige hebben begaan. Dit soort lulletjes in bescherming nemen omdat ze niet beter weten is letterlijk hoe ons rechtssysteem en dus onze maatschappij werkt.

30 juni 2020 om 16:08

@master D dat roze haar werkt natuurlijk ook niet mee. nee maar serieus, een mannetje van 15 exposen vind ik ook wel weer wat ver gaan maar goed Babel heeft er wel het recht toe dus ik heb er verder weinig kritiek op. het is zijn keuze

30 juni 2020 om 16:43

Ik zie 't idd, verwarde even de berichtjes van Fer en Babel- en heb het aangepast, vind bovendien dat Fer 'm best had mogen namen en shamen maar los daarvan; of het nu homofoob of racistisch is, beide valt onder het niet kunnen accepteren van iets wat anders dan dit kotertje is, en dat soort gedrag mag van mij alsnog vaker uitvergroot worden. Schaamte doet het goed bij de jeugd, bovendien heb ik het niet over iemand in een cel duwen, of uberhaupt over een misdrijf, alhoewel ik dit soort haatspraak best een halt straf waardig vind. 15 jarige weten dondersgoed wat ze op social doen, ze kijken er wellicht over een paar jaar met wat schaamte tegenaan, maar vergis je niet, deze 15 jarige vind het stoer om volwassen mannen belachelijk te maken, Fer gedraagt zich wellicht zelf als 15 jarige door het terug te doen, maar naar mijn insziens zal ie wel 2x nadenken voordat ie 't nog een keer doet. En iets zegt me dat de ouders waarschijnlijk bijdragen aan het probleem...dus een gesprek met hun aangaan zal waarschijnlijk niet veel goeds doen.

30 juni 2020 om 17:17

Laat me niet lachen man. Ik ben ook 15 geweest en dat is oud genoeg om te weten dat dit niet kan. Deze knul is geen 10 en binnenkort oud genoeg om met ons aan het verkeer deel te nemen.

30 juni 2020 om 17:20

Z'n ouders worden door dit bericht vast ook wel ingelicht. Tevens zullen andere 15 jarigen zich nu wel 2x achter de oren krabben voordat ze zulke berichten versturen. Jammer dan voor deze rakker dat Babel hem er net uitpikt.

30 juni 2020 om 17:27

Ik lees net dat hij 12 was ipv 15. Jochie geschrokken en spijt, ouders boos, Babel bericht verwijderd. Lesje geleerd en de kous is daarmee m.i. af.

30 juni 2020 om 17:42

Deze 16 jarige blijkt dus 12 te zijn. Hoe jong moet iemand zijn voordat hij een andere aanpak als een volwassene van jullie krijgt?

30 juni 2020 om 17:48

Idd Tipptopp, wat een mafketels zitten er tussen.

30 juni 2020 om 18:00

Helemaal mee eens. Ik zie allemaal reacties dat hij maar 15 is. Er lopen ook jongens en zelf meisjes van 15 met geweren en messen rond. Laatst was er nog een woningoverval met vuurwapens door 13 en 14 jarige. Het is alleen maar goed dat je op jonge leeftijd met de neus op de feiten wordt gedrukt. Wellicht is er dan nog een kans dat er iets verandert in het gedrag.

30 juni 2020 om 18:04

Tot je 18e zijn je ouders (mits beschikbaar) je wettelijke vertegenwoordigers. Babel had dus de ouders ter verantwoording moeten roepen, vind het goedkoop proberen te scoren....een 33-jarige vs een 12-jarige, pfff wat een klasse weer.

30 juni 2020 om 18:07

@tipptopp Ik heb geen medelijden met kinderen die zich ouder voor doen dan ze zijn en die stoer lopen te doen met dit soort teksten. Nu is hij plotseling niet meer zo flink met het versturen van berichtjes. Laat het een les voor hem zijn en laat die ouders hun waardeloze kind opvoeden.

30 juni 2020 om 18:13

En iemand van 12?

30 juni 2020 om 18:36

Volgens mij staat er heel duidelijk dat ik geen medelijden heb met kinderen die zich ouder voor doen dan dat ze zijn en de flinke jongen proberen uit te hangen. Dus dat heb ik ook niet met deze jongen die dan nu plotseling 12 is en nu niet zo flink meer is. Risico van het zijn van een bullebakje die zich ouder voordoet. Als ie wel eerlijk was geweest in zijn leeftijd had Babel het wellicht niet op deze manier gedaan.

30 juni 2020 om 18:57

Je bent nooit te jong om aan te pakken. Als je als kind het goed lef en onfatsoen in je donder hebt om zulke achterlijke grote mensen taal uit te slaan dan mag van mij zelfs een 7 jarige openbaar aan de schandpaal genageld worden. Juist op jonge leeftijd heb je nog enige kans dat ze er iets van leren. Een 50-jarige ga je niet meer ompraten of overtuigen.

30 juni 2020 om 15:08

Ik heb bij Babel nooit het idee gekregen dat hij verstandig is geworden. Zeker niet toen hij na z’n 30e roze haar nam

30 juni 2020 om 15:12

Ik zie verstand eerder als een keuze om na 2 bier niet meer te gaan drinken. Welk kleur haar die gast heeft boeit toch helemaal niets?

30 juni 2020 om 15:12

Of Babel verstandig is laat ik in het midden maar je zou maar iemand minder verstandig vinden omdat hij of zij 'ander' of 'apart' haar of kleding heeft. Wat is dat voor iets raars? Wat heeft dat er mee te maken?

30 juni 2020 om 15:18

Dus jullie hebben oprecht het idee dat als iemand zijn haar roze verft hij emotioneel volwassen is en geen pubermeisje dat schreeuwt om aandacht?

30 juni 2020 om 15:26

Dat maak jij er van.
Er zijn ook mensen die het leuk vinden.
En die schreeuw om aandacht heeft een voetballer niet nodig.

30 juni 2020 om 15:32

Het zegt toch wel iets over hoe serieus je te nemen bent. Roze haar neem je nu niet om indruk te maken op mensen van je eigen leeftijd. Het enige wat je er mee wil laten zien is, kijk mee eens recalcitrant zijn.

30 juni 2020 om 15:47

welke kleur haar iemand heeft geeft de indruk hoe zo'n persoon denkt. Als jij een volwassen man van 50 in een roze k3 shirt ziet lopen, dan denk jij wss ook eerder dat het een rare snuiter is dan iemand die erg verstandig is

30 juni 2020 om 15:50

@giesburts als je als 30 jarige man je haar roze verft, wek je niet de indruk dat je verstandig bent. Dat staat los van het feit of Babel verstandig is of niet maar het gaat hoe je overkomt. Als Rutte die persconferenties had gegeven met een roze kop, had je hem dan ook net zo serieus genomen en verstandig gevonden als nu? Ik durf te stellen van niet

30 juni 2020 om 15:57

Ik denk dat je de maatschappelijke rol van een profvoetballer met de minister president verward.. wow

30 juni 2020 om 16:16

Het heeft niks met dr maatschappelijke rol te maken. Het gaat erom dat een volwassen persoon met roze haar nu niet overkomt als een verstandig persoon. Voor rutte had ik ook de vent van het rivm kunnen noemen, of een burgemeester of een tv presentator of een docent op middelbare school

30 juni 2020 om 16:54

Ah, jij was 't dus die 'm uitmaakte voor homo? dat verklaart 'n hoop ;-)

30 juni 2020 om 16:57

Wat maakt jou het nu uit wat hij met z'n haar doet? Intolorante onzin, en dan ook nog de link leggen tussen verstandigheid en haarkleur? Verjaarde percepties; om er maar voor te zorgen dat iemand je serieus neemt kun je het beste gewoon elke dag strak in 't pak; want dan maak je nog kans dat iemand je wonderlijk slimmer vind dan dat je eigenlijk bent, puur om je voorkomen.

30 juni 2020 om 17:03

@church De enige link die ik leg is dat verstandig overkomen in mijn beleving niet samen gaat met roze kapsel als je al dik in de dertig bent. Dit gaat dus over beeldvorming, ik zeg niks over zijn verstand zelf alleen over de indruk die hij wekt. Ik leg dus de link tussen verstandig overkomen en roze haar, niet de link tussen verstandig Zijn en roze haar. Ook aan jou een vraag: wie neem jij serieuzer? Een 50 jarige man die gewoon in normale kleren rondloopt of een 50 jarige man die in een roze k3 shirt staat?

30 juni 2020 om 17:13

Hahahha welk kleur haar iemand heeft geeft een indruk hoe de persoon denkt. Dus ik zit op een lijn met mark rutte en alle andere donkerblonde op deze wereld. Ik vind het vrij raar dat je iemand beoordeeld op zijn kleur haar. Iemand die een kleurtje in zijn haar doet zegt niks over zijn persoonlijkheid. Als hij dat denkt ben je behoor bevooroordeeld.Het zal niet mijn keuze zijn om mijn haar te kleuren in roze of blauw. Maar je kan niet zeggen dat die mensen ineens niet verstandig overkomen door hun kleur haar. Dat slaat helemaal nergens op en is meer makkelijk proberen te scoren.

30 juni 2020 om 17:15

't maakt mij geen fuck uit al draagt ie een volledig paars leren pak, het gaat mij erom of hij goed is / verstandig is in zijn veld, de rest hoort, en maakt me ook geen zak uit. Je geeft het goed aan, het gaat om de voorkoming.wellicht heeft de 50 jarige man in een roze k3 shirt veel nuttige dingen te zeggen, en heeft hij een succesvol bedrijf en is hij miljonair, en de 50 jarige man in "normale kleren" komt net uit de gevangenis en kan nog geen twee woorden aan elkaar rijgen.nogmaals; laat je perceptie niet het werk doen.

30 juni 2020 om 18:57

Precies dat Church89. Ik vind het zo beperkt om iemand op z’n uiterlijk te beoordelen. Ik snap dat er bepaalde gelegenheden zijn dat er iets van je verwacht wordt, maar daar buiten: doe even lekker je ding, leef je leven. Zag dat iemand poste dat een persoon van 30 met roze haar emotioneel niet volwassen is geworden. Met alle respect maar als je de drang hebt om je te conformeren zodat je erbij past, dan ga je echt een leven vol met onzekerheid tegemoet.

30 juni 2020 om 15:13

Ja, laat Babel lekker er boven staan zodat diegene die dat type zonder problemen er mee wegkomt. Asjeblieft zeg, maak van het slachtoffer maar de dader. Ik lees hierboven veel, "hij is maar 15" ja so wat. Die gast gedraagd zich als een grote kerel, dan mag je best erop aangepakt worden. Of heb je een vrijbrief gekregen tot je 18e? Dat wist ik niet.

30 juni 2020 om 15:17

Nee, hij hoeft er niet mee weg te komen. Maar zonder waarschuwing aan de schandpaal hoeft ook weer niet. Iemand van 15 ziet niet hoe breed de mogelijke consequenties kunnen zijn.

30 juni 2020 om 15:21

Jij hebt natuurlijk nooit iets uitgestoken toen je een domme tiener was? Nee dit hoeft niet onbestraft te blijven maar dit kan wel massale gevolgen hebben. Als die jongeman over 5 jaar ergens solliciteert, raad eens wat de eerste hit is op google als zijn beoogde werkgever zijn naam invoert?

30 juni 2020 om 15:27

@Realmadrid8‘Als die jongeman over 5 jaar ergens solliciteert, raad eens wat de eerste hit is op google als zijn beoogde werkgever zijn naam invoert?’Simpel: Dan moest hij maar zijn hersentjes gebruiken. Als het daarop uitdraait, dan heeft hij een wijze les geleerd. Tenzij het een ezel is die z’n schedel herhaaldelijk aan dezelfde steen blijft stoten.

30 juni 2020 om 15:35

Een wijze les geleerd? Jezus, ooit van vergevingsgezindheid gehoord? Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat de meeste mensen die nu zoals jou vooraan staan om die jongen te stenigen op die leeftijd ergere dingen hebben geroepen tegen iemand. Babel zelfs incluis. Enkel hadden wij als oudere generaties het geluk dat er niet zoiets als social media was waar alles voor altijd op vastgelegd bleef. Wat hij roept is niks speciaals voor een jongeman van die leeftijd. Het op social media doen is uiteraard dom. Dat lijkt me echter geen reden om hem hier zo voor te pijnigen. Als jij me vertelt dat jij in je jeugd geen domme dingen hebt gedaan waarvan je blij bent dat ze je niet voor altijd achtervolgen dan lieg je.

30 juni 2020 om 15:37

Vind jij dat iemand zich als een grote kerel gedraagt als hij een voetballer dat soort berichten stuurt? Dat komt op mij namelijk over als zeer onvolwassen gedrag. Verder begrijp ik dat Babel een voorbeeld wil stellen, maar dit is ook niet de manier om het te doen. Ik denk ook niet dat Babel de aangewezen persoon is om zo'n jong knaapje tot de orde te roepen. Die kerel heeft nota bene zelf nog geen 50 dagen geleden belastingontduiking gepromoot.

30 juni 2020 om 15:37

Waarom denk je dat deze week die jongens van 13 (?) geen gevangenisstraf hebben gekregen voor de brand in het flat door vuurwerk? Omdat kinderen in deze leeftijdscategorie nog niet goed de gevolgen kunnen overzien. Dit ventje zegt wat lulligs tegen een voetballer en wordt nu exposed aan heel de wereld. Het staat niet met elkaar in verhouding. Nee het is geen vrijbrief, maar het moet wel reëel blijven.

30 juni 2020 om 15:37

Dit is echt te makkelijk Apocalyps. Je hersenen groeien tot je 25e door, daarnaast overziet een tiener de gevolgen over vijf jaar niet. (keur hier overigens niet zijn actie mee goed, maar je moet het wel in perspectief blijven zien.)

30 juni 2020 om 15:47

@apocalyps // kijk het nieuws nog eens terug van afgelopen week. Jongetjes van 13/14 krijgen ook geen celstraf voor het in de fik zetten van een flat. Er moet een passende straf komen. Een jongetje publiekelijk aan de schandpaal nagelen is dat mijns inziens niet. En een 15-jarige is wel een makkelijk slachtoffer. Babel zal wel meer beledigingen krijgen, waarom niet een volwassen als voorbeeld stellen? Misschien zelfs eentje van een harde kern. Of durft hij dat niet?

30 juni 2020 om 15:50

"Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat de meeste mensen die nu zoals jou vooraan staan om die jongen te stenigen op die leeftijd ergere dingen hebben geroepen tegen iemand."
Vast wel. Maar dan niet op een account waar mijn persoon aan verbonden is, om dit soort situaties te ontlopen.

30 juni 2020 om 16:04

Theroscoe jij bent 7 jaar oud, je bent nog niet eens op die leeftijd aangekomen. Nee maar serieus, dat zegt mij maar 1 ding: dat jij iets verstandiger bent dan deze jongen. Het op social media doen maakt het niet erger, enkel dommer. Moeten we iemand zo erg straffen omdat hij een beetje traag is?

30 juni 2020 om 16:17

Realmadrid8,

‘Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat de meeste mensen die nu zoals jou vooraan staan om die jongen te stenigen op die leeftijd ergere dingen hebben geroepen tegen iemand.‘

‘Als jij me vertelt dat jij in je jeugd geen domme dingen hebt gedaan waarvan je blij bent dat ze je niet voor altijd achtervolgen dan lieg je.’

Dit durf je wel heel stellig te beweren 😂. Steek je hand maar in het vuur. Ik garandeer jou dat je je hand kwijt gaat raken. Ten eerste had ik ouders die mij in het gareel konden houden.

Ten tweede kom ik uit een familie waar ik zowel aan mijn moeders- als vaderkant profvoetballers had rondlopen, en ik heb zelf ook lange tijd bij een BVO gespeeld. Ik was geen supertalent, maar ik had wel door dat ik, om verscheidene redenen, op een bepaalde manier in de spotlights stond. Dus als ik iets achterlijks zou flikken, dan zouden een heleboel ogen en oren dit hebben meegekregen. Dit waren een van de zaken die bij mij thuis erin werden geprent.

Ik ben geen heilig boontje, absoluut niet, maar op mijn 15e deed ik dit soort dingen niet, en toen hadden we al de voorlopers van Facebook of Instagram tot onze beschikking.

Dat iemand jong is, wil niet zeggen dat hij of zij dom is. Ik ben benieuwd of en hoe zijn ouders hem gaan aanpakken, want als ik zoiets zou flikken, waarbij ik met naam en toenaam op het internet zou eindigen (en in mijn geval zou dat waarschijnlijk nog harder gaan) dan zou ik echt niet jarig zijn...

30 juni 2020 om 16:21

Toen postte je misschien geen idiote dingen op facebook, maar er zijn ergere dingen die niets met social media te maken hebben natuurlijk. Ik geloof nooit dat jij nooit iemand op het schoolplein of waar dan ook erger en kleurrijker hebt uitgescholden dan dit. Deze woorden vind ik persoonlijk nogal fantasieloos overkomen. Ik neem aan dat deze jongen ook gewoon ouders heeft die begaan zijn, helaas weten ouders eigenlijk bizar weinig van wat hun kinderen allemaal stiekem uitsteken. Verder ben ik blij dat jij het besef had dat je in de spotlights stond en tot rolmodel kon uitgroeien. Dan vind ik het jammer dat jij het niet gemaakt hebt in de plaats van Babel want meneertje Babel heeft dat besef helaas niet.

30 juni 2020 om 16:28

Kowalski,

‘Dit is echt te makkelijk Apocalyps. Je hersenen groeien tot je 25e door, daarnaast overziet een tiener de gevolgen over vijf jaar niet.‘

De ene tiener is de andere niet.

Zag jij een 15-jarige Abdelhak Nouri, Georgino Wijnaldum of Matthijs de Ligt dit doen? Het zat niet in ze en kennelijk zit dit, om wat voor reden dan ook, wel in hem.

Ik hoop voor hem dat hij en zijn ouders (als hij die heeft) of begeleiders hier lering uittrekken, zodat hij niet nog een keer in een dergelijke situatie terechtkomt, maar ik heb 0 medelijden met hem.

Wat dit soort zaken betreft zie ik liever de aanpak van Ryan, dan van Leroy Fer. Het is misschien nobel te noemen dat hij diegene heeft beschermd (hoewel je het volgens mij terug in de reacties kon zien), maar niet iedereen keert de andere wang toe...

30 juni 2020 om 16:37

Wijnaldum niet, want toen bestond Instagram nog niet, maar dat neemt niet weg dat je vergelijking kant noch wal raakt. De drie die jij noemt hadden een grote carriere voor zich (speelden alledrie hoger dan leeftijdsgenoten) en dit alles met een strenge begeleiding. Zoals je zegt: iedere tiener is anders en bij de 1 is het morele kompas sneller afgesteld dan bij een andere tiener.

30 juni 2020 om 18:51

Zie het maar zo: jochie’s morele kompas heeft door Babel even een kickstart gekregen.

30 juni 2020 om 19:40

@regulator nou mijn inziens niet hoor. Wat dat ventje nu (bijkomend) geleerd heeft is om geen medelijden te tonen, niet de grotere man te zijn, niet mee als volwassenen verantwoordelijkheid te dragen voor het juist opvoeden van de kinderen die je raakt, tand om tand te spelen etc etc. Wat Babel hier doet is wel de laatste boodschap die ik mijn kinderen zou willen meegeven.

30 juni 2020 om 15:22

‘Waar Fer wel het verstand had om de naam te beschermen, de Babel het niet. Af en toe denk je bij Babel dat hij verstandig is geworden. Dan doet hij weer dit soort dingen.‘Mensen die problemen aankaarten worden gezien als de aanstichters / veroorzakers van het probleem. Ryan heeft niks verkeerd gedaan. Niet iedereen keert de andere wang toe, net als Leroy Fer deed. Of je nou 15 of 51 jaar oud bent, als je zo tof bent om dit naar iemand te sturen, dan moet je ook instaan voor de gevolgen. Dus laten we in dezen niet de focus leggen op Ryan, want die zit niet fout, maar op dat brutale snotjong die het hier zelf naar heeft gemaakt. En leeftijd heeft hier m.i. niks

30 juni 2020 om 15:38

Ik ben geen fan van de persoon noch de voetballer Babel en dacht bij het lezen van de kop 'waar is hij nou weer mee bezig?' Maar juist hier vind ik het wel sterk dat hij man en paard noemt! Joch is groot genoeg om even wat beledigingen de wereld in te slingeren? Dan ook maar op de blaren zitten, laffe hond dat 't is. Zeker wanneer het racisme of homohaat betreft zou er een soort meldpunt moeten zijn, waar de haters in kwestie met voor- en achternaam in een wall of shame geportretteerd worden tot ze een flinke boete betalen. Beetje hetzelfde idee als het tonen van verdachten op tv; helpt ontzettend om ervoor te zorgen dat ze zich zelf melden op het politiebureau. Dat het kereltje 15 jaar is maakt me in dit licht geen reet uit; moet maar eens afgelopen zijn met dat respectloze gehaat.

30 juni 2020 om 16:38

Waarom
Is het verstandig om de naam te beschermen? Kan je mij dit uitleggen?

30 juni 2020 om 16:53

@blink182 iedereen is 15 geweest, iedereem heeft op die leeftijd wel eens wat geroepen wat niet door de beugel kan. Het is juist des te triester dat Babel zich laat kennen door een 15 jarige. Hoe triest. Gedraag je naar je leeftijd, en sta hier boven.

30 juni 2020 om 17:06

Ik vind van niet. Als je 15 bent en je deze dingen roept dan moet je ook niet bang zijn voor de consequenties. Als je een 15jarige Marokkaan bent en je steelt een fiets, moet je ook niet bang zijn voor de consequenties. Of als ik die leeftijd had en iets naar mn ouders zou roepen, dan was het klaar voor me. Hoe leren ze anders van hun fouten? Ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelf niet zo zou hebben aangepakt, maar hoe Babel aangepakt wordt is gewoon niet terecht. Laten we maar alles goedkeuren, alleen omdat hij 15 is. Waar ligt het magisch getal? 16/17/18/25? Hoe wordt dit bepaald?Ik vind het een heerlijke discussie trouwens.

30 juni 2020 om 17:44

Als je 15 bent, dan behoor je te weten of dit goed of slecht is. Punt.

30 juni 2020 om 17:15

Wat Babel zelf doet kan ook echt niet, op mensen reageren dat ze lelijk zijn, dat ze hun vriendin niet waard zijn, zeggen ''heb jij al schaamhaar''. Echt mijn respect verloren voor Babel, hij reageerde echt op elke reactie, wat je als prof zijnde niet zo kan doen vind ik.

30 juni 2020 om 17:37

Als iemand. Van 15 jaar dingen roept, dan mag de hele wereld dat weten. Ja het is jong , maar als je op je 15e nog geen normen en waarden toont , dan mag je daarop gekend worden. En kom niet met het zogenaamde morele kompas , want als het jou gebeurt , dan reageer je ook daarop.

30 juni 2020 om 19:02

Hij is 12 jaar, en dit valt echt wel mee. Er zijn kinderen van 12 die veel ergere dingen zeggen

30 juni 2020 om 21:29

het valt wel mee? dan valt het ook wel mee, dat Babel het openbaar maakt. het stelt immers, helemaal niks voor... het enig wat ik hierop kan zeggen is dat het gewoon vinden van dit gedrag, een nog groter probleem is dan het vertonen van dat gedrag...

30 juni 2020 om 18:35

Ik snap Babel heel goed. Laat zo'n jochie maar even op zijn blaren zitten, leert ie van, hopelijk.kinderen worden al te slap en soft aangepakt en opgevoed, laat ze maar eens de gevolgen van hun slechte acties voelen.

Dat tweede bericht zou nog kunnen, maar dat eerste bericht is kansloos en dan mag je van mij zo iemand best met naam en toenaam noemen. Als je zo flink bent dit soort berichten te plaatsen mag je ook de consequenties dragen, ook al ben je 15.

30 juni 2020 om 15:31

Al moet Babel niet over opvoeding en ethiek praten, terwijl hij zelf als multimiljonair belastingontduiking propageert. Een al te best moreel kompas heeft hij zelf niet.

30 juni 2020 om 15:42

Dat is waar. Ten eerste ontduikt-ie geen belasting trouwens, maar verdiept-ie zich in het zoeken van legale manieren om zo min mogelijk belasting te betalen. Legaal, maar als multimiljonair inderdaad niet sjiek. Maar mag hij daarmee gelijk niets meer vinden van haatkwesties als deze? Ik heb ook wel een sterke mening over ethische onderwerpen die vandaag de dag spelen in de maatschappij, maar telt die niet meer omdat ik ook wel eens te hard heb gereden?

30 juni 2020 om 16:05

Hoewel ik wel snap welk punt je wilt maken, is een keer te hard rijden natuurlijk wel van een andere orde dan belasting ontwijken (okay.. geen ontduiking). Dat is inderdaad niet illegaal, maar wel zeer verwerpelijk. Belasting is namelijk niet bedoelt als straf he, maar daarmee worden minder bedeelden geholpen. We hebben het de laatste tijd vaak over racisme (en terecht), maar het daadwerkelijke probleem dat daarachter zit is inkomensongelijkheid. Als je dat doelbewust in stand wil houden, terwijl je al miljoenen op de bank hebt, dan ben je inderdaad een stuk minder geloofwaardig als je het over ethische kwesties gaat hebben.

Hoewel dit waarschijnlijk afgekeurd gaat worden, ben ik blij dat hij dit doet. Denk niet omdat je achter een beeldscherm zit je ook alles kunt maken.

30 juni 2020 om 15:15

Tja het is wel oog om oog tand om tand. Het valt te verantwoorden, maar echt constructief is het toch niet. Deze jongen zal waarschijnlijk niet eens enorme gevolgen ondervinden, misschien zelfs net gewoon meer aandacht krijgen. Persoonlijk vind ik dit bericht ook niet eens zo een ramp. Er worden echt wel veel ergere dingen naar bekende mensen gestuurd.

30 juni 2020 om 16:03

Waarom moet je constructief zijn? Gast heeft ouders, laat die eens ‘constructief’ zijn. Hoewel ik er natuurlijk geen last van heb, maar het lijkt me echt vermoeiend als bekend persoon dat je alle beledigingen maar moet accepteren.

30 juni 2020 om 16:19

Het lijkt me inderdaad heel lastig. Maar het is gewoon onderdeel ervan. Soms moet je je gewoon erboven kunnen plaatsten. Zeker in situaties als deze waar het eigenlijk niet eens zo erg is. Gewoon een dom 15-jarig joch dat stoer wilde doen, waarschijnlijk zelfs nog onder druk van een groep.

Ja sneu. Maar goed ik denk dat je op een gemiddeld Vmbo in 2002 precies dezelfde taal uit de mond van "de jeugd" hoorde. Het is nu alleen een stuk makkelijker om bekende mensen te bereiken. Laten we het gewoon onder schorem scharen en ons realiseren dat het bestaat. Maar ze vooral niet te serieus nemen.

30 juni 2020 om 15:24

Ach, zo'n knaapje denkt over 5 jaar waarschijnlijk uit zichzelf wel: "waarom heb ik dat ooit in hemelsnaam gedaan?". Er valt wel wat voor te zeggen dat Babel het op deze manier doet, maar het is ook nogal kinderachtig. Maar goed, dan moet de jeugd maar beter nadenken wat voor berichten ze jongens als Babel (mensen met een groot bereik op social media) sturen.

30 juni 2020 om 15:26

Ik dacht dat je bedoelde, mensen als Babel, die met het verstand van een aardappel

30 juni 2020 om 15:36

Niet in dit bericht, maar ik denk dat het voor zich spreekt dat Babel nou niet bepaald te boek staat als een intelligente jongen.

Hopelijk gaan die 1.2m volgers het ook weer delen. Dit zal ze leren, prima hoor!

30 juni 2020 om 15:46

Als dit de ergste reactie is die Babel krijgt dan mag hij niet klagen. Ik denk dat hij met het vertoonde spel bij Ajax wel ergere dingen naar het hoofd geslingerd heeft gekregen.

30 juni 2020 om 15:56

Tja wat dat vertoonde spel betreft, ik had zelf niet meer verwacht van Babel. Maar denk inderdaad wat je zegt dat er helaas weleens onvriendelijkere dingen zullen verschijnen op social media in het algemeen. Tja waar kan een mens allemaal zijn vreugde in vinden....

Aan de ene kant valt er wel wat voor te zeggen, aan de andere kant kan deze jonge persoon ook een stoornis of aandoening oid hebben waardoor die niet de volle controle over zichzelf heeft, dan is het wat meer riskant.

30 juni 2020 om 17:10

heb je het nu over die 15 jarige jongen of over Babel?

30 juni 2020 om 18:02

Als je 33 bent en je haar roze verft dan valt voor beide wel wat te zeggen....

En zo zorgt een machtig, succesvol, rijk, volwassen persoon ervoor dat het leven van een 15-jarig ventje verpest wordt. Ik hoop dat de heer Babel trots op zichzelf is

30 juni 2020 om 15:20

Zou dit nu echt zo een zware gevolgen hebben? Het is nu toch niet zo dat hij enorm over de schreef gaat.

30 juni 2020 om 15:24

daar gaat over 10 jaar echt niemand iets om geven hoor. Net alsof toekomstige werknemers uberhaupt dit tegenkomen in een background check ofzo, en zelfs als het daarin voor zou komen, hoe zwaar zou het meewegen. Denk dat de gevolgen nu veel erger kunnen zijn, doordat mogelijk andere simpele zielen die Babel hoog hebben zitten wellicht dit jochie aan willen pakken. Dat lijkt mij in ieder geval een meer reeel probleem dan mogelijke gevolgen qua het vinden van een baan.

30 juni 2020 om 15:25

Nou om te beginnen kan ik me inbeelden dat hij hierna aardig gepest gaat worden de komende periode. Dat alleen al kan grote gevolgen hebben op zijn 15e, een leeftijd waar je doorgaans niets liever wil dan acceptatie en het gevoel dat je ergens bijhoort. ik kan me ook niet aan het vermoeden onttrekken dat dit hem in de toekomst helemaal achter in de rij sollicitanten zet bij een vacature waar hij voor solliciteert. Daarnaast, gezien deze overgevoelige maatschappij zou ik er ook niet van opkijken als hij zometeen van homofobie en zelfs homohaat wordt beschuldigd gezien zijn woordkeuze.

30 juni 2020 om 15:27

bvbrunschot, ik help bij het bedrijf waar ik salescoaching geef soms met sollicitanten. Een van de eerste dingen die ik doe is die persoon googlen hoor. Iemands gedrag en profiel op sociale netwerken als instagram en facebook zegt toch wel iets. In een sollicitatiegesprek krijg je meestal de beste versie te zien van de persoon in kwestie, online soms de slechtste.

30 juni 2020 om 15:29

Dat lijkt me ook. De gemiddelde werkgever gaat zich hierdoor niet laten tegenhouden om iemand aan te nemen. Het is een dom woord om te gebruiken. Maar als elke bekende persoon dit soort berichten gaat beginnen delen, staat heel het internet vanaf nu constant vol.

30 juni 2020 om 15:20

Als je ryan babel een homo noemt kun je in rotterdam nog prima een baan krijgen denk ik

30 juni 2020 om 15:27

Zo'n 15 jarige knaap kan zelf ook even nadenken. Ik kan me niet herinneren dat ik met 15 jaar ooit de neiging had om iemand dergelijke berichten te sturen. Slim is het van Babel natuurlijk niet, maar dit is iedereen over een paar dagen alweer vergeten. Verder kun je dit verwachten als je dergelijke berichten naar Babel stuurt. Verwacht jij dan dat een Ryan Babel daar slim en volwassen mee omgaat?

30 juni 2020 om 15:30

Ik kan me ook niet herinneren dat je die mogelijkheid had 15 jaar geleden Sirius? Ik kan verder ook niet voor jou spreken natuurlijk maar in mijn ervaring riepen jongeren van die leeftijd vroeger ergere dingen naar elkaar op het schoolplein, of naar de televisie bij een voetbalwedstrijd. Dan kan ik me best inbeelden dat dat soort dingen tegenwoordig ook op social media plaatsvinden, nee?

30 juni 2020 om 15:32

Mee eens en ik denk dat een gemiddelde 15-jarige wel ergere dingen uitvreet dan zo'n relatief onschuldig scheldberichtje, maar dat maakt het ook weer niet gelijk oke. Echter hoef je geen volwassen tegenreactie te verwachten van een Ryan Babel. Dat blijkt ook wel.

30 juni 2020 om 15:38

Precies. Dat maakt dit ook zo geinig. Babel spreekt hier met afschuw over de jeugd van tegenwoordig. Door alle technologie van vandaag zijn rolmodellen als professionele atleten ook meer dan ooit een invloed op de jeugd. Als een malloot als Babel verantwoordelijk is om het goede voorbeeld te geven aan onze jeugd dan zijn we helemaal genaaid natuurlijk. Dan is het ook niet gek dat zulke ventjes van 15 domme streken als dit uithalen.

30 juni 2020 om 17:28

En als die jongen toch problemen van deze gebeurtenis ondervindt, hoop ik dat hij hier meeleest en beseft dat er wel ergere dingen bestaan dan als voorbeeld gesteld worden door een slecht rolmodel als Babel, maar dat hij in het vervolg beter z'n toetsenbord kan verstoppen als hij weer de neiging krijgt een voetballer uit te schelden.

30 juni 2020 om 15:31

Haha, nee hoor, daar heeft het ezelsveulentje dan helemaal zelf voor gezorgd. Laten we niet doen alsof Ryan hier fout zit met zijn actie. Als dat belhameltje zich normaal had gedragen, zou hij nooit in een dergelijke situatie zijn beland.

30 juni 2020 om 15:39

Ik ken bijster weinig mensen die op die leeftijd die zich altijd 'normaal' hebben gedragen.

30 juni 2020 om 17:17

En ik ken ontzettend veel mensen op die leeftijd die wel eens een harde les geleerd mag worden. Weg met de pamper en fluwelen handschoentjes. Als alle "dommigheden" maar gepikt moeten worden is het gewoon een vrijbrief om door te gaan.

30 juni 2020 om 19:51

Niemand zegt dat dit gepikt moet worden. Dit is echter compleet buiten proportie. Het Westerse land dat het meest hard en minst meedogenloos is in hun rechtssysteem, gevangenissen, opvoeding en dit soort gedoe is volgens mij de VS. Tevens het land met het meeste criminaliteit en jeugdcriminaliteit. Eveneens een van de minst verdraagzame landen met veel racisme, homofobie en xenofobie. Dan denk ik dat we met onze criminaliteitscijfers het best goed doen met die fluwelen handschoentjes. Dit is geen manier om zo'n knul te bereiken. Als Babel de conversatie was aangegaan met de begeleiding van de ouders en hem had duidelijk gemaakt dat dit niet kan en ook bekende mensen kan raken dat is constructief. Nu heeft die knul geen idee van hoe het voelt en waarom dit verkeerd is. Hij snapt nu enkel dat als hij het doet hijzelf nog meer te kakken gezet wordt en hij dat dus best niet meer probeert. Opvoeding vanuit angst, niet vanuit begrip. Ik hoop dat jij en de mensen die jouw mening delen nog geen kinderen hebben. Want net zoals het voor deze jongen blijkbaar te vroeg is om te beseffen hoe hij zich op social media moet gedragen is het voor jou en anderen te vroeg om te beseffen hoe kinderen werken en hoe daar constructief mee om te gaan.

Dit is gewoon heel, heel dom van Babel. Die wil graag meeliften op de commotie. Ook nog echt een slap berichtje, waar hij geeneens de racisme kaart mee kan trekken. Sterker nog hij vervuilt het debat en weet precies wat hij doet gelet op de opmerking over de ouders. Hoop dat belastingontduiker Babel verantwoordelijk gehouden wordt voor zijn akties. Hij is namelijk de volwassene en niet de 15 jarige.

30 juni 2020 om 15:31

En zo heel vreemd gedrag is dit ook niet voor een 15-jarige. Ik denk dat de gemiddelde 15-jarige wel ergere dingen heeft uitgevreten dan wat slap gescheld jegens een profvoetballer op social media. Nou moet ik zeggen dat ik nooit de neiging heb gehad om te gaan schelden op een voetballer en je mag zo'n knaapje er ook best op aanspreken, maar dit is inderdaad niet de manier. Aan de andere kant maakt het feit dat die jongen 15 jaar is het natuurlijk niet oke dat hij voetballers loopt lastig te vallen met scheldwoorden.

30 juni 2020 om 15:38

‘Dit is gewoon heel, heel dom van Babel. Die wil graag meeliften op de commotie.‘

Je bedoelde dat dit heel dom was van dat jochie. Het is zeer vreemd dat jij met je vinger naar Ryan wijst en niets zegt over het feit dat die knul fout zit en het hier zelf naar heeft gemaakt.

‘Hoop dat belastingontduiker Babel verantwoordelijk gehouden wordt voor zijn akties.‘

Waarom moet hij verantwoordelijk worden gehouden voor de strapatsen van een ander? Dit is de omgekeerde wereld 😂.

30 juni 2020 om 17:32

Is het wel eerlijk om een 15-jarige onvolwassen jongen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen voor wat scheldwoordjes die geen dreigende toon bevatten en ook niet van toepassing zijn op Babel? Stuur zo'n jongen desnoods een privebericht terug, maar Babel kan nooit weten met wie hij hier te maken heeft. Natuurlijk moet Babel niet verantwoordelijk gehouden worden voor wat een 15-jarige jongen naar hem schrijft, maar Babel laat vaker zien geen goed rolmodel te zijn dan wel. Dan vind ik het nogal vreemd dat hij denkt de aangewezen persoon te zijn om zo'n jongen publiekelijk te vernederen en vervolgens direct naar z'n ouders te wijzen. Babel kent die jongen niet eens en z'n ouders evenmin. Edit: Het knaapje schijnt zelfs 12 jaar te zijn.

Ah Babel, met z'n 33 jaar de meeste kinderachtige persoon op de Nederlandse voetbalvelden. Vond hem al een ongelofelijke sukkel, vooral na het promoten van het boek hoe zo makkelijk mogelijk belasting te ontduiken, maar nu laat hij zich weer eens kennen hoor. Laat dit gewoon lekker over je heen gaan man... maarja, hoeveel verstand kun je ook verwachten van een 'volwassen' man met roze haar

30 juni 2020 om 21:43

Het trieste is ook dat deze 'wereldverbeteraar' 3 dagen geleden op zijn Instagram Idi Amin, een afschuwelijke oorlogsmisdadiger, als één van zijn helden noemt. Let wel, in een rijtje met oa Mohamed Ali...

Dit toont aan dat Babel ook een beperkte intelligentie. heeft. Als je 15 jaar bent kan het nog alle kanten op. Stom puberaal gedrag en zo'n taalgebruik kan een fase zijn, het kan een persoon met een beperking zijn en je kunt te maken hebben met een potentiele straatrover. Maar die jongen is 15 jaar, toen was ik net 3 jaar klaar met het spelen met lego.

Ik zie dit gedrag van Babel gewoon als iemand die beseft dat zijn niveau op voetballend gebied flink aan het afnemen is, en zich dan teveel met randzaken gaat bezighouden. Elke bekende persoon krijgt toch dit soort berichten. Bij Ajax is hij dit seizoen enorm geflopt, en dat zal misschien voor paniek bij hem hebben gezorgd omtrent zijn plek bij Oranje waar hij keihard voor heeft gewerkt. Zelf hoop ik dat Koeman naar het huidige niveau van spelers kijkt, en niet een soort van loyaliteit nastreeft. Als we de biografie van Sneijder mogen geloven, dan was dat een van de problemen bij het EK van 2012.

30 juni 2020 om 17:34

Ik had persoonlijk gehoopt dat Koeman 'm nooit bij de selectie had gehaald. Niet vanwege z'n persoon, maar omdat z'n aandeel verwaarloosbaar was. Natuurlijk heeft hij goede wedstrijden gespeeld, maar dat gaat een Berghuis, Stengs, Boadu of een andere speler ook doen als je 'm een aantal wedstrijden laat staan.

30 juni 2020 om 17:52

Ik ben het met je eens. Toch houden (naar mijn mening laffe) coaches van dat soort spelers. Ik ben ook bang dat een behoudende coach als Koeman toch aan Babel gaat vasthouden. Het is daarom te hopen dat Boadu en Malen zich stormachtig weten te ontwikkelen en het de bondscoach zo moeilijk mogelijk weten te maken.

Je kunt je af gaan vragen wie er nu triester is, een 15 jarig kind of een volwassenne met een haarkleur waar (bijna) iedereen zich voor zal schamen en die ook nog geen zelfreflectie heeft (het lag niet aan mij dat ik het niet goed deed bij ajax). Voor mij is het wel duidelijk.

Je ziet dat schijnheiligheid bij sommigen de boventoon voert. Als dat ezeltje hem niet had uitgescholden, dan had Ryan ook geen voer gehad om dit kenbaar te maken.

Maar omdat jullie niet Ryan niet kunnen luchten gaan jullie balken over zijn haarkleur, zogenaamde gebrek aan zelfreflectie of dat hij de belastingontduiker probeert te spelen. Dus naast jullie dubbele moraal, willen jullie ook nog leugens gaan verspreiden. Is hij een belastingontduiker, ja?

Als jullie een schuldige willen aanwijzen, wijs dan met je vinger naar dat brutale kereltje die het nodig vond om hem uit te schelden. Want hij is de oorzaak, Ryan deelt het bericht alleen. Dit weten jullie dondersgoed, alleen proberen jullie nu een Wilfred Geneetje te flikken.

30 juni 2020 om 16:44

Mee eens dat hij een stok krijgt om mee te slaan (spreekwoordelijk). Echter als dit jouw punt is, dan geeft Babel nu ook een stok om mee terug te slaan. Ondanks dat ik het niet goedkeur wat er geschreven wordt, kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat hij zich zo druk maakt over deze teksten van een 15 jarige. Het lijkt wel of hij (babel) aandacht nodig heeft.

30 juni 2020 om 17:36

Als je echt objectief bent, wijs je naar beiden. Dat 15-jarige knaapje moet leren niet te gaan schelden op social media richting (in dit geval) Babel en Babel moet veel meer volwassenheid tonen in zo'n situatie als 33-jarige man. Laten we eerlijk zijn: Welk verstandig persoon zoekt nou de confrontatie met een knaapje van 15 jaar via internet? Het schijnt zelfs een jochie van 12 jaar te zijn. Nou, knap werk Ryan Babel!

Ik kan mij niet voorstellen dat ik als 15 jarige ook maar het lef had om zoiets tegen een 33 jarige te zeggen. Hoewel ik de actie van Fer eerder beter vond dan deze van Babel, snap ik diens reactie ook wel.

Wat die 15 jarige puber doet is niet goed te praten, maar wat Babel doet is erger. Zou die jongen nu bedreigd gaan worden, wie is er dan schuldig? Wat gaat de beste voetballer dan doen aangezien hij de naam van deze jongen bekend heeft gemaakt? Iedereen weet wat er gaande is op Social media. Dat Babel zulke beledigingen krijgt is al erg genoeg, maar om dan als 33 jarige het zo op te lossen toont ook aan wat voor niveau Babel heeft. Dit vind ik niet kunnen.

30 juni 2020 om 16:23

Als die puber bedreigd zou worden dan is dat niet de schuld van Babel. Het is dan de schuld van diegene die de puber bedreigt.

30 juni 2020 om 16:34

Babel heeft de gegevens van die jongen openbaar gemaakt. Een vent van 33 die dagelijks op social media verschijnt weet hoe dingen werken. Iemand van die leeftijd moet daar boven staan!

30 juni 2020 om 17:56

Misschien moet hij daar boven staan. Ik kan mij echter voorstellen dat als je dit dagelijks naar je hoofd geslingerd krijgt, dat dan de maat een keer vol is. We kunnen zeggen dat we weten hoe dingen werken, maar daarmee lijkt het alsof we het normaal zijn gaan vinden. Maar het is alles behalve normaal.

30 juni 2020 om 18:57

Het blijkt dus een jongen van 12 te zijn. Babel is 33...Ga dan proberen met z'n ouders te praten of stop gewoon eens zelf een tijdje met Social media. Serieus, Babel is 33! Beide met onvolwassen gedrag, maar één persoon moet beter weten, toch?

Intressant dit, Fer werd racistisch bejegend en familiar aangepakt en koos voor een niet publieke schandpaal. Ryan Babel wordt voor homo uitgemaakt en vind dit zo ernstig dat hij het publiekelijk moet maken. Verschil in niveau moet er toch wezen.

Ik had het niet gedaan. Maar een goede vraag is wel. Hoe pak je de jeugd aan die op internet van alles zeggen en roepen. Aan de schandpaal kan effectief zijn maar het blijft wel een minderjarige. Vraag me af of er studies hiernaar zijn

Ik lees veel ergere dingen op alleen al zijn laatste post. “Zielig figuur” “t*** een eind op” “jezelf een Nederlander durven noemen” “de eredivisie is beter af zonder jou” etc etc. Waarom hij er dan een 15-jarig ventje uit moet pikken om zo publiekelijk voor de leeuwen te gooien. Gewoon echt zielig vind ik het

30 juni 2020 om 16:24

Ik volg je gedachtengang niet helemaal. Misschien was deze reactie wel de spreekwoordelijke druppel...

Wie anders kan zulke domme dingen zeggen? Tieners inderdaad. Dat heet jong en naief zijn, niet weten wat de gevolgen zijn als je zoiets doet. Dus wat wil Babel nu? Sowieso heb je al oudere mensen gehad die jou verweten, waarom laat je dat niet zien? Nee, een kleine jongen met nog te weinig verstand om voor zichzelf te denken aan de schandpaal zetten. Schouderklopje nodig, Ryan? Waarom zo aandachtsgeil doen...

Die Elia, Babel, Depay, Fer en noem maar op.... zijn zij ook 15 jaar?begint zo een beetje trending te worden om elkaar kapot te maken op social media...de teentjes zijn weer vrij lang...bij elke reactie komt weer een actie vrij...

Dit is gewoon een uitvloeisel van het gebruik van social media. Alle remmen los, lijkt het wel bij een deel van de natie. Internet heeft veel goeds gebracht, maar ook kwalijke uitwassen. Tja, als men in de gelegenheid wordt gesteld van alles met iedereen te delen, zullen er ook wel reacties zijn die wat minder fraai zijn, om het zo maar te benoemen. En met de jaren is de verruwing in taalgebruik ook toegenomen in Nederland. Nog een negatief aspect van onze tolerantie. De jaren vijftig liggen ver achter ons. Toen was geluk nog heel gewoon;-)).

Dus volgens velen in Nederland is Babel hier de schuldige omdat hij de naam van een 15jarige laat zien. Gezellig hoor.

30 juni 2020 om 18:18

@blink Het bericht is al weer ingehaald door de harde realiteit, daarom was de reactie van Fer zo veel verstandiger, het blijkt nu een jochie van 12 te zijn, het had ook een afgepakte telefoon kunnen zijn, een zwakzinnig iemand of wat dan ook, met social media moet je oppassen zou Babel moeten weten.

30 juni 2020 om 19:01

Een volwassen vent van 33 die een kind van 12 aan de schandpaal nagelt. Misschien moet Babel gewoon wat minder op social media aanwezig zijn en realiseren dat je boven een kind van 12 moet staan. Kijk naar Fer en hoe hij het heeft opgelost. Daar heb ik respect voor. Babel heeft zich ver van een goede dienst bewezen.

30 juni 2020 om 19:15

Daar heb je respect voor, omdat hij heeft gedaan, wat jij zou doen? Geen een keer heb ik je horen zeggen dat wat het kind gezegd heeft niet kan. Wat zegt dit dan over jou? Ah hij is maar 12, ah hij is maar 15, ahh hij is maar... waar ligt de grens.

30 juni 2020 om 19:56

Blink, als twee mensen een fout maken en een daarvan is een kind dan kijk je in de eerste plaats naar de volwassenen. Dat is toch heel logisch? Als een kind stommiteiten uithaalt is daar veel meer begrip voor omdat zij nog moeten leren wat juist of fout is. Ja op die leeftijd weet je dat het fout is om mensen uit te schelden maar vele kinderen op die leeftijd begrijpen dat nog niet. Ze weten het omdat hen dat verteld is, ze beseffen het niet omdat ze vaak niet over het juiste inlevingsvermogen beseffen. Dat excuus kan je voor Babel niet meer maken. Wat nog erger is is dat Babel nu voor honderdduizenden kinderen het slechte voorbeeld is. Wat is daar constructief aan voor onze jeugd? Dat vind ik kwalijker dan 1 lulletje dat stoer loopt te doen op insta en door zijn ouders op de vingers getikt moet worden. Dat lulletje weet gewoon blijkbaar niet beter en dat is ook niet zo moeilijk met rolmodellen als onze roodharige malloot

1 juli 2020 om 17:47

@blink182 De grens licht bij degene die 33 jr oud is namelijk Ryan Babel, zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf, je weet niet voor 100% hoe zo' n bericht tot stand komt, zo'n telefoon zou kunnen zijn gestolen, afgepakt door een klasgenootje, gebruikt door iemand die geestelijk een achterstand heeft of door een 15-jarige die achteraf 12 jaar blijkt te zijn. Jij vraagt waar de grens ligt, ik zou bijna zeggen kijk naar je zelf om dat te bedenken, ik ken je niet maar ik kan bijna met zekerheid zeggen dat je persoonlijkheid op je 12de en 15de wezenlijk verschillend zijn basisschool vs middelbare school, kindertijd vs pubertijd, buiten spelen vs krantenwijk als je dit verschil niet ziet ja dan wordt het lastig discussiëren.

Kijk er niet echt van op. Als je als 33-jarige volwassen man je haren roze verft is het niet zo raar dat hij ook serieus op beledigingen van 15 jarige ingaat

Wie de bal kaatst...

Wat ik me eigenlijk oprecht afvraag is waarom Babel zoveel hatelijke reacties krijgt via Social Media. Het zou niet in me opkomen om zoiets naar een BN-er te sturen die ik niet ken en mij niets heeft misdaan.

Zou iemand als Robben dit nu ook hebben?

Ben hier oprecht benieuwd naar...

De beste man toont wekelijks aan dat hij zelf niet op social media zou moeten zitten, met gekke promoties of uitspattingen zoals dit. Het staat je als voetballer natuurlijk ook niet verplicht om over enige vorm van intelligentie te beschikken, maar Babel weet dit tot in het uiterste te etaleren. Met alle respect, we hebben het over een kind van 15 , wettelijk nog niet volwassen en mentaal ook nog lang niet. Weet hij wel wat dit op gang kan brengen? Hij zal van alles naar zijn hoofd krijgen, lelijke teksten, gepest worden. Dat maakt op zo'n kind enorm veel indruk. Het zal niet de eerste keer zijn dat een kind er onderdoor gaat door pesten of negativiteit op social media. Er zijn goede manieren om ermee om te gaan, dit is er in ieder geval geen van.

Volgens RTL was de jongen geen 15 jaar, maar 12 en heeft hij zijn lesje geleerd. Quote RTL "de ouders zijn direct na de ophef het gesprek met hun zoon aangegaan. "we hebben een goed gesprek gehad en daarin gaf hij aan er spijt van te hebben. Het heeft hem echt geraakt. Wij hopen nu met Ryan Babel in contact te kunnen komen om onze verontschuldigingen aan te bieden". Babel heeft het verwijderd volgens mij, dus is de kous af.

30 juni 2020 om 17:44

Thanks voor de info. Goed aangepakt van de ouders, case closed.

30 juni 2020 om 19:05

Case not closed want Babel doet iets wat eventueel strafbaar kan zijn. De ouders zullen nu hun taak moeten doen. Ook Babel want hij heeft tenslotte de persoonlijke gegevens openbaar gemaakt van een minderjarige, een kind van 12...Dat is in mijn ogen geen "case closed".

30 juni 2020 om 19:10

Dat jij het gedrag van deze jochie goed praat zal me een worst wezen maar strafbaar? Omdat hij een social media acc post? Het moet niet gekker worden.

30 juni 2020 om 19:39

Ik zou het woord 'doxing' eens opzoeken als ik jou was. Het aan de schandpaal nagelen van een kind staat niet als legitiem grondslag in de wet. Babel gooit nu persoonlijke informatie (volledige naam van het kind stond in zijn instagram naam, indirect dus persoonsgegevens verwerken op het internet) op het internet, wat tot heel veel negatieve gevolgen kan leiden voor het kind (pesten, baankans etc.). Ik keur het absoluut niet goed maar die jongen iig voor de rest van zijn jeugd als makkelijk doelwit voor pesters aanprijzen lijkt mij niet de beste oplossing. Ik vond hoe Fer het had aangepakt veel beter, je mag er zeker licht op laten schijnen maar ga dan in gesprek met het kind.

30 juni 2020 om 19:51

Rombom, jij zegt iig wel dat het fout is wat het kind gezegd heeft. In mijn post hierboven heb ik ook toegegeven dat ik het anders zou hebben aangepakt, maar ik begrijp Babels aanpak ook wel. En als je als ouders van dit kind het advies van onze collega lid 007 moeten volgen, dan wat voor signaal geef je aan het kind? Aan de buitenwereld? Dat het goed is? Dat wij het gedrag van onze kind goedkeurt? Whats next, dat hij iemand kapot slaat als hij 15 is? Dit moet een wijze les zijn voor alle tieners. Dat het niet okay is om zo te praten over mensen (of het homofobie, racisme of discriminatie is). Maar ja ik ben zo opgevoed, mijn vader zou Babel bedanken en mn nek breken. En guess wat, ik heb geen strafblad, een eigen bedrijf (als buitenlander/expat).

30 juni 2020 om 20:00

Wat nou als het persoon dat hij in elkaar slaat hem daarvoor voor homo had uitgemaakt? Dan is het oke toch? Niet? Hij heeft toen ie 12 was immers geleerd dat het verkeerd is om mensen uit te schelden en dat je mensen die dat bij jou doen heel hard en meedogenloos mag terugpakken, zelfs al verpest dat hun jeugd/leven en zelfs al is dat in overtreding met de wet. Zie de heer Babel. Jij hebt geen kinderen toch blink?

30 juni 2020 om 20:08

Okay wil je me op een date nemen dat je vraagt of ik kinderen heb? :D. Ik geloof sws niet in geweld, en geen idee of ie geleerd heeft, dat dit verkeerd is. Want als hij alleen op vz kijkt dan ziet hij dat iedereen Babel aanvalt en zijn gedrag lichtelijk goedkeurt wordt. maar nu doen we alsof dit hem voor de rest van zijn leven zal “hunten”. Over 3 weken is iedereen vergeten wie deze jochie is.

30 juni 2020 om 20:21

Niemand, maar dan ook letterlijk niemand zegt hier op vz ook maar 1x uit ondertussen 146 reacties, dat het oke is wat dat ventje doet. De meesten zeggen wel dat wat Babel doet nog erger is en niet de juiste manier is om hier mee om te gaan. Het een sluit het ander niet uit he.

30 juni 2020 om 20:38

Drm zeg ik het ook met nadruk op “lichtelijk” goedgekeurd... als de meeste op Babel zitten te hameren ipv dezelfde energie te steken in het hameren op die jochie (en zijn opvoeding), dan is er iets heel fout met de maatschappij.

Volgens mij zit Ryan hier ook fout want de gegevens van een minderjarige openbaren is zo ver ik weet ook strafbaar.
Denk alleen dat de ouders gelukkig voor hem geen aangifte gaan doen.

30 juni 2020 om 18:20

Volgens mij heb jij gelijk en bovendien is het sowieso niet verstandig om dit bekend te maken. Je kunt er op wachten dat er nog meer pubers (of mensen die weigeren om volwassen te worden) een spelletje Babel pesten op social media gaan spelen.

30 juni 2020 om 19:07

Goede reactie @AFCADickster. Ik vraag me hoe dan ook af of zulke acties überhaupt mogen. En nu blijkt het nog een kind te zijn. Verwacht eigenlijk wel dat Babel zelf actie gaat ondernemen en gewoon met het kind en de ouders gaat praten.

30 juni 2020 om 23:13

Je bedoelt door een naam van een profiel te delen dat voor iedereen beschikbaar is? Lijkt me niks strafbaars aan.

Ja wat verwachten we nou van spelers als Depay en Babel. Twee spelers met een lage opleiding te snel teveel geld gekregen en slechte begeleiding. Ze zijn meer bezig met zichzelf en de oppervlakte van een discussie dan echt verdieping te zoeken of het gesprek aan te gaan. Ze zijn door de overtollige inkomsten uit social media alleen bezig met cheap ''likes'' te scoren ipv nadenken. De wereld draait alleen om hun persoontje en verder niks. Wellicht is het tijd voor een media boycot en actie tegen die 2? Iedereen moet gewoon massaal stoppen met die gasten te volgen en te liken... Maar dat is natuurlijk utopie... Je moet het gewoon zien als een laag opgeleid persoon die gewoon sociaal zwakbegaafd is. Iedereen weet dat je dit niet zo moet doen. Leuk trouwens hij praat over de volgende generatie en de taal maar hij is een voorbeeld voor vele ....wat leert hij die gastjes zou ? Dat je iemand aan de schandpaal moet nagelen ook al weet diegene die het doet niet eens wat hij inhoudelijk nou doet? ...punt.

30 juni 2020 om 19:13

Oh dus als je laag opgeleid bent ben je automatisch ook minder. Oh okay.

30 juni 2020 om 20:11

Ik durf in ieder geval te stellen dat die jongens geen goed rolmodel voor jongeren zijn. Daar hebben die jongens de intelligentie niet voor. Nu is het niet heel verstandig om dat direct aan een opleiding te verbinden. Er zijn immers genoeg intelligente mensen die geen indrukwekkende opleiding hebben gedaan en/of afgerond. Toch begrijp je de strekking van z'n verhaal toch wel? Ik snap niet waarom mensen ineens over de randzaken beginnen te discussieren en de hele strekking links laten liggen.

30 juni 2020 om 20:55

Als iemand impliceert dat een persoon zonder opleiding minder is dan een hoogopgeleide persoon, dan heb ik het niet in mijn mars (zoals jij) om toch aandachtig naar zijn of haar verhaal te luisteren. Dat is een skill die ik wssn nog moet ontwikkelen. Maar ik heb het wel gedaan, op je advies, en nee ik deel zn verhaal totaal niet. Als je ziet hoe ver Depay het heeft geschopt ondanks zijn harde verleden, dan ben je degelijk wel een rolemodel voor velen (weerspiegeling).

30 juni 2020 om 22:52

@blink182, Dat je de strekking niet ziet is jammer. Maar de omgangsvormen op een Vmbo school zijn anders dan die op een Havo/vwo school. Dit komt ook een beetje door de samenstelling van de scholen en de achtergrond van de vmbo scholieren ouders hebben meestal een migranten achtergrond of zijn lager opgeleid of zitten in de zwakkere sociale klasse in de samenleving. Dit zijn wetenschappelijke feiten dus niet mijn mening. Je ziet gewoon dat Depay waar jij het bijvoorbeeld over hebt gedragsproblemen (sociale) problemen heeft. Ik heb voorbeelden van zijn woordkeuzes, interviews, uitingen op social media en zijn simplistische manier van denken. Waarom doen jongens als de Ligt of de Jong nooit dit soort domme dingen? Omdat ze gewoon wat beter nadenken over de impact omdat zij snappen wat de consequentie kan zijn. Kom op joh, wie is Babel dan ? Hij is gewoon een like geile overrated en betaalde voetballer....of is zijn woorden ...ik ben jaloers en ben nu een hater... Dit is toch sneu dat je als 33 jarige vent even aan de wereld laat zien dat je online een puber van 15 ff aan de schandpaal spijker... Voor wat? Als je gewoon ff nadenkt dan moet je dit gewoon niet doen en daarbij zijn er ook nog binnen elke club echte vakdebielen die zo'n jochie gaan opzoeken en of gaan bedreigen...hij had gewoon zijn sociale skills moeten gebruiken en moeten nadenken...maar nogmaals heeft te maken met intelligentie en zijn simplistische manier van denken....

is het jongetje nu 12 of 15?
Het is al treurig om een kind van 15 openbaar aan de schandpaal te nagelen maar een kind van 12?! Dat is een basisschool scholier! Ryan, gebruik je verstand en benader z'n ouders (als je die kunt vinden) en los het op die manier op, maar niet op deze manier. Overigens..... wat moet een kind van 12 met een instagram account?? Mijn zoon van 12 houd ik zo lang mogelijk weg van al die social media accounts. Of is dat heel raar en ouderwets?

1 juli 2020 om 00:35

Nope, ik ben het helemaal met je eens. Ik hou mijn kinderen ook van social media om ze te beschermen.

Is wat babel hier doet niet voor eigen rechter spelen en in strijd met de privacy rechten?

Zo kun je zien hoe jong of oud ook iemand is, zo wordt iedereen gediscrimineerd en wordt er ook al op jonge leeftijd aan racisme gedaan. Ik vind dit walgelijk en onmenselijk. Laten we iedereen welke kleur of ras iemand is in hun waarde. Ook onze kleurrijke voetballers en inwoners van ons land. Hou op met racisme, laten we met ons allen nu een keer normaal doen. We leven al in een zeer moeilijke tijd. Geef elkaar de ruimte, om in ons land te mogen leven, wonen en werken. Doe gewoon, doen we al gek genoeg.

1 juli 2020 om 00:32

Gast, ga ff ergens anders de moreelridder uithangen. Is dit racisme: nee! Wat een onzin wat je nu verkondigd.

On-topic: was die 12 jarige jongen fout aan het trollen op het internet: ja. Verdient hij een draai om zijn oren van zijn ouders: ja

Maar wat Babel hier doet is walgelijk. Een volwassen vent die een kind zo te kak zet bah. Die volgevreten zogenaamde oranje internationals zoeken way to much aandacht en geilen op de aandacht die ze nu krijgen. Ze schieten totaal voorbij aan hun doel. Hoeveel onzin krijgen andere beroemde mensen wel niet via het internet? Stop met die lange tenen en doe gewoon normaal. Sjeez...

nu moet babel eigenlijk alle mensen die hem uitgescholden hebben online zetten, want om er nou eentje uit te pakken is wel heel zwak van hem.maar dat doet hij dan weer niet.

Ik begrijp de actie van Babel in deze wel. 12 jaar of niet, je weer zulke beledigingen toch ook te versturen (Babel zal de werkelijke leeftijd niet geweten hebben). Laat het een harde les zijn.

Even "alleen" de andere kant van de medaille belichten......

Ik neem aan dat Babel en de vele andere ook meteen de rap/hip-hop muziek verafschuwen en verbannen uit het leven, aangezien daar ook de meest vreselijke dingen geroepen (zingen kun je het niet noemen) worden. Zelfs tot het n-woord...
Of zijn dit allemaal "woordkunstenaars"?

Kind heeft het zelf gezocht, dus alle negatieve omtrent Babel gaat nergens over... Je moet kids vroeg leren wat kan en wat niet kan. Anders zullen ze het op een andere manier ervaren dat het niet kan ... Eigen schuld

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren