Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona maakt melding van deal van maximaal 82 miljoen met Juve

Laatste update:

Arthur Melo vertrekt naar Juventus, zo maakt Barcelona maandagmiddag bekend via de officiële kanalen. Met de overgang van de Braziliaanse middenvelder is een bedrag van 72 miljoen euro, plus 10 miljoen aan eventuele bonussen, gemoeid. De verwachting is dat Miralem Pjanic op korte termijn de omgekeerde weg zal bewandelen, al wordt er met de bekendmaking van zijn komst waarschijnlijk gewacht tot de beurs in Italië gesloten is.

De overgang van Arthur naar la Vecchia Signora hing al enige tijd in de lucht. De middenvelder hield in eerste instantie zelf nog de boot af, maar heeft uiteindelijk toch groen licht gegeven aan een transfer. Arthur gaat er bovendien financieel ook flink op vooruit, aangezien hij volgens onder meer Sky Italia een jaarsalaris van minimaal 5,2 miljoen op zal gaan strijken. Dit bedrag kan nog verder oplopen door middel van een aantal bonussen.

Waarom een geplaagd Barcelona instemt met het vertrek van ‘de nieuwe Xavi’

Lees hier meer over de deal tussen Barcelona en JuventusLees artikel

Met zijn overgang komt er een einde aan een periode van twee seizoenen in het Camp Nou. Arthur speelde in deze periode 72 wedstrijden voor Barcelona, waarin hij goed was voor vier doelpunten. De international van de Goddelijke Kanaries mocht twee prijzen in ontvangst nemen als speler van Barça: in het seizoen 2018/19 werd zowel de landstitel als de Supercopa gewonnen.

Arthurs plek in de selectie van Barcelona wordt overgenomen door Pjanic, die naar alle waarschijnlijkheid voor zestig miljoen de omgekeerde weg zal bewandelen. De twee spelers maken het seizoen wel af bij hun huidige werkgever. De Bosniër is na Trincão, Matheus Fernandes en Pedri de vierde nieuwe aanwinst voor het aankomende seizoen van de Catalanen.

Een goede deal voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeker een goed bedrag maar wel echt een fout van Barca om hem weg te doen. Zeker als ze Pjanic hiervoor in de plaats halen.

29 juni 2020 om 17:15

Zeker als je dan bedenkt dat ze de waarde van Pjanic op 60 miljoen schatten.

29 juni 2020 om 18:56

Met alle respect Pjanic is niet eens 20 miljoen waard in deze tijd. Arthur is op dit moment beter dan Pjanic, bijna 8 jaar jonger en veel meer potentie. Als je ruilt, ruil dan met Dybala of Costa. Zelfs Bernadeschi is logischer of Demiral en zo kan ik nog doorgaan.Waar is Barça mee bezig? Fati en Puig zijn de enige noemenswaardige talenten. Real heeft het veel beter voor elkaar op dit moment. Asensio, Vini, Rodrygo, Jovic, Odegaard, Brahim, Valverde,Militao, Hakimi en Mendy. Allemaal toppers of toppers in potentie en ik mis er misschien een paar.

29 juni 2020 om 17:20

Voor die 72 miljoen is het nog niet eens een gekke deal. Ik denk dat Arthur zeker toekomst had bij Barcelona, maar hij heeft tot op heden ook nog niet geã¯mponeerd. Het blijft een goede deal als Pjanic niet de ongekeerde weg bewandeld. Laat Puig de plek van Arthur in de selectie maar innemen.

29 juni 2020 om 17:38

Dan zou het inderdaad niet eens zo een slechte deal zijn. Alleen is dat niet het geval en ruilt Barcelona uiteindelijk een 23-jarige in voor 10 miljoen en een 30-jarige die al een tijd geen indruk maakt bij Juve.

29 juni 2020 om 17:38

Maar dat is dus het probleem.. Pjanic bewandeld wél de omgekeerde weg.

29 juni 2020 om 23:39

Het blijft een goede deal 'als'. Mmh. Nicklas Bendtner zou een goede spits geweest zijn 'als' hij jaarlijks 50 goals had gemaakt. Dat zijn dus wel 2 redelijk gigantische als'en. Je kan deze 2 transfers gewoon niet los van elkaar zien en stellen dat 72 miljoen een goede deal was geweest als ze het zo hadden gelaten en Pjanic niet hadden gekocht want Juve had nooit zo veel betaald als Barca Pjanic niet had overgenomen. Dan had Arthur misschien 35, 40 miljoen opgeleverd. Het is gewoon een (alweer) bizar slechte deal.

29 juni 2020 om 17:20

Is al gebeurd dus een goed bedrag kan je nooit noemen of vind je 10 miljoen ahahaha sorry ehm 10 mil veel.
En nog een slome speler die niet kan rennen voor barca. Maar hij kan de bal wel naar messi passen. Misg dat ik me ook maar is ga melden daar bij barcelona. Maar zoals sierd zal zeggen na de zomer is pjanic een cruijffista en pasr hij beter bij barca. En de vele negatieve verhalen over arthur die we te horen gaan krijgen.

29 juni 2020 om 17:25

Het schijnt zo te zijn dat ze door deze ruildeal een boekhoudkundige truc kunnen uithalen, waardoor ze weer meer geld kunnen uitgeven. Ik denk dat dat een belangrijke afweging is geweest bij deze deal anders is het niet te begrijpen uiteraard

29 juni 2020 om 17:48

Op korte termijn werkt dat inderdaad. Maar op lange termijn ondervinden ze er alleen maar nadelen van. Het is vooral belangrijk geweest voor Bartomeu en co dat ze er zelf niet al teveel last van hebben. Verschrikkelijk wat die man doet met Barcelona.

29 juni 2020 om 17:42

ik had die 82 miljoen opzij gelegd en Griezmann en Coutinho ook geprobeerd te verkopen om vervolgens een poging bij De Bruyne of Neymar te wagen met dat geld

29 juni 2020 om 18:06

Dan moeten er wel kopers voor coutinho en Griezmann zijn die redelijk grote bedragen willen neerleggen. Volgens mij krijgt Liverpool nog de helft van de aankoop van coutinho. Dus als ze hem verkopen houden ze 0 over, Griezmann zijn waarde is ook gehalveerd gezien zijn vorm en leeftijd. Ik weet niet of Atletico al afbetaald is maar verwacht het niet. Dus alles bij elkaar mag Barca blij zijn als ze aan die twee 30 mil over houden. En daarvan wil je dan de Bruyne of Neymar halen?

29 juni 2020 om 19:39

Alleen had Juve/niemand 82 miljoen betaald voor Arthur als Pjanic niet de andere richting uitkwam.

29 juni 2020 om 17:47

Weet iemand of dit mogelijk met Arthur zijn gedrag te maken kan hebben? Ik kan me als casual voetbal fan niet voorstellen dat je een voetballer met zoveel toekomst laat gaan, tenzij je het geld heel hard nodig hebt of het gedrag niet goed is.

29 juni 2020 om 17:55

@massive hij was overbodig neem ik aan. Barca had met Busquets, Arthur en Frenkie drie middenvelders zonder diepgang, scorend vermogen en creativiteit. er moest dus een creatieve middenvelder bij gaan komen maar of Pjanic de oplossing is dat zal moeten blijken

29 juni 2020 om 19:40

Bartomeu moest voor juli de financiën op orde hebben, anders moest hij miljoenen uit zijn eigen zak gaan halen. Dan was het op persoonlijk vlak beter om een speler te verkopen met goede marktwaarde.

29 juni 2020 om 18:13

Vind wel dat mensen een beetje overdreven doen over Arthur. Het is geen wereldtopper ofzo en zit ook niet dicht bij dat niveau. Simpele speler die de bal graag terug of in de breedte speelt. Brengt niks extra's aan het aanvallende voetbal dat Barca wilt spelen. Snap ook niet wat Juve met hem moet. Ze hebben al zo veel spelers die doelloos kunnen rond tikken.

29 juni 2020 om 18:19

Idd, Messi die zegt dat Arthur de speler is die hem het meest verast heeft. Of Xavi die zegt hem graag te willen coachen weten niks van voetbal idd. Helemaal gelijk

29 juni 2020 om 18:30

Of Xavi die zei dat Arthur de kopie in zichzelf zag. Al met al gaat Juve in vergelijking met Pjanic zwaar op vooruit....

29 juni 2020 om 18:52

Xavi is niet serieus te nemen s het op Barca aan komt. Die sugarcoat alles wat met Barca te maken heeft. En Messi die positief is over een ploeggenoot, wauw shocking. De beste man is in bijna 50 competitie wedstrijden betrokken geweest bij 7 doelpunten. Niet bepaald statistieken van een Barca middenvelder die aanvallend veel brengt. 33 jarige Vidal die bakken met kritiek krijgt heeft er alleen dit seizoen al 7 doelpunten gemaakt. Verder zeg ik ook niet dat Arthur een koekenbakker is, maar een bijzondere speler is het ook niet.

29 juni 2020 om 19:16

Kijk nog eens naar de statistieken van Iniesta bij Barca. Statistieken zeggen niets bij een centrale middenvelder, zeker bij Barca. Bij Barca moet een middenvelder zorgen voor de verbinding met de aanval, doelpunten zijn niet zo belangrijk.

29 juni 2020 om 19:41

Praat alsjeblieft geen onzin, aangezien Xavi genoeg kritiek heeft gehad op figuren die met Barca te maken hebben. Zo heeft hij meerdere keren publiekelijk kritiek geuit op Bartomeu, de voormalige trainer Ernesto Valverde, Neymar, traagheid in balcirculatie van het middenveld van Barca toen Frenkie en Arthur nog geen spelers van Barca waren, etc, etc, etc. Xavi is allereerst een ware liefhebber van Barca en hierom zal hij waar nodig wel degelijk kritiek willen geven, in tegenstelling tot wat jij beweert.

29 juni 2020 om 19:56

@wagwan en hoe wil je je aanvallers in stelling gaan brengen dan als geen enkele middenvelder ze voorziet van bruikbare passes?

De club is kapot en dit bestuur is de oorzaak. Meer heb ik er niet over te zeggen

29 juni 2020 om 17:16

Ik vind dit bestuur 3 keer niks, maar 72 miljoen voor iemand die geen basisspeler is en waar je met Frenkie en Busquets al 2 toppers van hebt op dezelfde positie. Goed onderhandeld. Beetje jammer dat Barca kennende ze morgen 70 miljoen voor Pjanic betalen..

29 juni 2020 om 17:18

Arthur is een andere speler dan die 2. Aanvallend sterk en creatief, sterk in de duels. Vindt hem nog meer potentie hebben dan Frenkie

29 juni 2020 om 17:19

Frenkie is twee keer zo snel en kan een man voorbij. Hij maakt ook veel meer meters.

29 juni 2020 om 17:20

@ben1, wat versta je onder aanvallend sterk? 8 goals in zijn hele carrière.. Ik snap wel dat ze hem verkopen. Alleen begrijp ik niet dat ze Pjanic er voor terughalen.

29 juni 2020 om 17:29

Nou dat die met creatieve passes, loopacties en druk naar voren komt. In tegenstelling tot De Jong die liever een balletje breed geeft. Technisch vindt ik hem ook heel sterk

29 juni 2020 om 17:33

‘Liever balletje breed geeft’ heb je het over Siem de Jong ofzo? Want Frenkie neemt nogal wat risico doorgaans..

29 juni 2020 om 17:42

Dit heeft niks met de kwaliteit of de waarde van Arthur te maken. Het is puur en alleen een truc van Juventus en Barcelona om het boekjaar positief af te schrijven. Er stond hier eerder een mooi gedetailleerd artikel over hoe dat precies gaat met afschrijvingen en dergelijke.

29 juni 2020 om 17:45

Zelfde als die ruildeal tussen Barca en Valencia, waar beiden voor dertig miljoen de overstap maakten. Nu hadden ze ook Arthur voor 180 miljoen kunnen verkopen en Pjanic voor 170 kopen.

29 juni 2020 om 17:47

Frenkie neemt zelden risico in zijn passing. Wel af en toe in een dribble maar letterlijk elke statistieken site bevestigd wat Barca kijkers ook opvalt: veel ballen breed, nauwelijks passen vooruit, veelal korte passen dus geen risicovolle Ziyech/Kroos passes over 30 meter, nauwelijks key passes etc.

29 juni 2020 om 18:01

@ben1 Arthur heeft in heel zijn voetbalcarriere 4 goals gemaakt en 5 assists gegeven en hij is alweer 24 jaar. dat vind ik nou niet bepaald de statistieken van een creatieve speler. als ik aan creatieve spelers denk, denk ik aan een Neymar, De Bruyne of Ziyech maar niet aan Arthur. Arthur zijn statistieken zijn ongeveer gelijk aan die van Frenkie en dat is een controleur dus dat zegt imo al heel veel over die zogenaamde creativiteit van Arthur

29 juni 2020 om 18:10

@Brian-vandijk klopt maar Frenkie is een controleur. die moet de bal uiteindelijk inleveren bij de creatieve middenvelder zoals bij Ajax gebeurde met Ziyech, alleen het probleem is dat Barca geen creatieve middenvelders heeft. Puig alleen misschien maar je moet afwachten of die een basisplaats krijgt

29 juni 2020 om 18:27

Xavi was ook een controleur en speelde veel vooruit en had veel crospasses en dicteerde het Barça spel was echt een regisseur. Frenkie wordt gehypet puur om zijn hupje. Veel breed en naar achteren waar zelfs Daley Blind jaloers op is. Zodra hij beetje iets naar voren moet weet hij het niet meer. Hij moet van ruimte hebben dat heeft hij als hij bij de centrale verdediger komt aanbieden....

29 juni 2020 om 19:58

@aqua1 dat kan zo zijn maar Barca wist dat toch vantevoren? als je de statistieken van Frenkie en Arthur had onderzocht voordat je ze haalde wist je namelijk dat die twee zelden tot nooit een aanvaller in stelling brengen

Noem het maar slecht beleid, 50 miljoen winst voor een speler die niet eens in de basis staat en waar je momenteel gewoon 2 betere spelers op die positie voor hebt.

29 juni 2020 om 17:18

Dit is zeker slecht beleid. Die jongen heeft niet normaal veel potentie en daar krijg je straks een 30 jarige Pjanic voor terug.

29 juni 2020 om 17:18

Ik zou eerst leren tellen, als ik jou was. En daarna realiseren dat we gewoon een ruildeal hebben tien miljoen, waarbij we iemand kopen die we over twee a drie jaar weer kunnen vervangen. Waarom denk je dat Juve hiermee akkoord gaat?

29 juni 2020 om 17:22

Er is iemand op z’n pikkie getrapt omdat iemand een andere mening heeft hoor, leren tellen? 31 miljoen aangekocht en voor 82 miljoen inclusief bonussen verkocht. Oftewel afgerond 50 miljoen. Pjanic heeft tenminste de creativiteit die Barcelona zoekt, wat moet je dan? Met Frenkie Arthur en Busquets gaan spelen?

29 juni 2020 om 17:26

Ja, dat moet je inderdaad: met Frenkie, Arthur en Busquests spelen.

29 juni 2020 om 17:27

Haha Pjanic heeft de creativiteit die Barcelona zoekt. Het grootste kritiekpunt op Juventus dit seizoen is juist dat er vanaf het middenveld geen creativiteit is. Een beetje hetzelfde als bij Barcelona en dan wil jij nu gaan beweren dat Pjanic het probleem wat hij bij Juventus niet kon oplossen in Barcelona wel kan oplossen?

29 juni 2020 om 17:28

Met Puig, Frenkie en Busquets/Rakitic spelen.

29 juni 2020 om 17:29

"met Busquets, Arthur en frenkie gaan spelen" En dan gaan de chauvinistische oNzE frenkie fans weer janken dat hun grote idool niet op zijn o zo favoriete positie staat dus alles iedereen zijn schuld is behalve die van oNzE frenkie? No thanks.

29 juni 2020 om 17:31

Waarom pak je bij de verkoopprijs wel de bonussen mee maar bij de aankoopprijs niet? Hij is namelijk gekocht voor 31 plus 9 aan bonussen.

29 juni 2020 om 17:44

@footballexpert dat gaat ook echt werken, spelen met een middenveld zonder diepgang, creativiteit en scorend vermogen. en dan Setien er straks net als Valverde uitgooien omdat het spel niet om aan te zien is. vind je het gek met zo een middenveld?

29 juni 2020 om 17:46

@japie, maar waarom haalt Barca dan Pjanic op?

29 juni 2020 om 17:50

dat weet ik niet maar qua assists en goals haalt hij wel een hoger moyenne als Arthur dus misschien is dat de reden. ik weet het niet. ik had die 82 miljoen opzij gelegd en Coutinho en Griezmann geprobeerd te verkopen om een poging te kunnen wagen later bij een De Bruyne of Neymar als ik Barca was

29 juni 2020 om 17:19

Het is dus geen 50 miljoen winst, want Pjanic wordt voor 60 á 70 miljoen gekocht. Het is onderdeel van een ruildeal. Enkel winst in de boekhouding.

29 juni 2020 om 17:23

Pjanic is nog niet eens gekocht joh, ze gaan echt geen 60/70 miljoen voor pjanic betalen.

29 juni 2020 om 17:27

Reken maar van wel. Sarri heeft al aangegeven dat Pjanic naar Barcelona gaat. Dit is een verkapte ruildeal.

29 juni 2020 om 17:29

Ja dat gaan ze dus wel. Als je een beetje het nieuws gevolgd hebt, weet je dat dit allemaal speelt.

29 juni 2020 om 17:31

Hahaha dat is ook de grap Barca gaat echt 60 miljoen betalen voor een 30 jaar oud speler.

29 juni 2020 om 17:31

Ja dat gaan ze dus wel, het is onderdeel van de deal zodat beide clubs veel winst maken dan dat ze in de boekhouding als waarde hebben. Zo kunnen ze de rest van het jaar meer uitgeven om aan de FFP te voldoen

29 juni 2020 om 17:33

Ja en 5 jaar geleden zou eto’o naar Ajax komen

29 juni 2020 om 17:34

@kelderklass, haha reageer je straks ook nog even als de aankoop van Pjanic officieel aangekondigd is? Niet opeens dan je account verwijderen he

29 juni 2020 om 17:34

Pjanic is wel al gekocht, maar dat is nog niet bekend gemaakt. Denk je dat Juventus Arthur koopt zonder dat de deal tussen Pjanic en Barca op zwart-wit staat? Is allemaal al beklonken, met bedingen en voorbehouden. Komt vanzelf, even geduld Kelderklass

29 juni 2020 om 17:40

Nou, spreek je aan het eind van de avond @Kelderklass

29 juni 2020 om 17:40

Kelderklass, letterlijk 1 artikel hieronder staat in dat Sarri Pjanic veel geluk wenst bij Barcelona.

29 juni 2020 om 17:48

dit werd ook gezegd over die Braziliaan die toen uit China werd gehaald. daar waren alle Barca fans verbolgen over maar die Braziliaan groeide uit tot held bij Barca en toen was iedereen juist pissig dat ze hem weer van de hand deden.. ik ga straks helemaal stuk als Pjanic ook de sterren van de hemel speelt en opeens de grote held is bij de Barca fans al moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook niet veel van verwacht

29 juni 2020 om 18:41

@kelderklas: klopt het is 60 + 5 miljoen aan bonussen.

29 juni 2020 om 17:29

als je vervolgens een speler van 30 jaar oud ervoor terugkoopt voor 70 miljoen is het idd slecht beleid.

29 juni 2020 om 17:35

Pjanic heeft gewoon nog een marktwaarde van 52 miljoen, jullie doen net alsof Barca een Huntelaar koopt voor 60 miljoen, maar jullie weten het natuurlijk allemaal beter dan de mensen die er jaarlijks miljoenen mee verdienen en de grootste club ter wereld beheren

29 juni 2020 om 17:41

Je hebt een team dat snel veroudert en dan ga je een 23-jarige inruilen voor een 30-jarige (die niet eens beter is). Dat is in elke wereld een slechte deal.

29 juni 2020 om 17:41

Die clubs maken ook fouten, of wil je beweren dat er bij clubs als United en Milan altijd de juiste beslissingen werden gemaakt en het gewoon pech is dat ze minder zijn geworden?

29 juni 2020 om 17:43

Ze halen een speler die alleen maar minder waard wordt en dat doen ze ook nog eens voor een positie waar ze al overbemand zijn. En ja.. in het geval van dit barcelona bestuur weet een leek het idd nog beter. Zelden zulke incapabele mensen aan de macht gezien bij een topclub als binnen dit bestuur

29 juni 2020 om 17:56

Pjanic is nooit geslaagd bij Juve wat een giller is deze transfer. Pjanic zijn Niveau max is Roma en Lyon Barca Juventus is hooggrepen voor hem.

Hebben ze geld nodig? Arthur past goed bij barca. Waar zijn ze mee bezig hee. Maar goed we gaan het zien

29 juni 2020 om 17:21

Boekhoudige winst, niet per se geld. Het probleem lost zich op als het zo 1Juli is.

Haha zware tijden om een Barca fan te zijn, hopelijk ook snel een pushmelding dat het bestuur opzout!

29 juni 2020 om 17:19

Kun je nog iets minder dan een jaar op wachten.

29 juni 2020 om 17:22

Een motie is een optie toch?

29 juni 2020 om 17:45

Is dat een optie? Want in dat geval zouden er toch al een stuk of 10 moties ingediend moeten zijn in de afgelopen jaren? Voldoende aanleiding daarvoor iig.

72 miljoen? Vind ik echt heel veel geld voor deze speler. Goeie speler maar toch ook geen wereldtop of zie ik dit nou helemaal verkeerd?

29 juni 2020 om 17:23

Lekker vergeten dat pjanic voor 60mil wordt gehaald. Eigenlijk best een goed idee om niet te stressen en teleurgesteld te worden.

29 juni 2020 om 17:23

Ze hebben het expres zo hoog gezet zodat zij hun boekhouding in orde kunnen maken. Dit is blijkbaar een noodzakelijke transfer voor juve en met name barca. Belachelijk natuurlijk maar het was blijkbaar nodig. Er is een artikel op sporza.be die dit mooi uitlegt. "goochelen met transfersommen...".

29 juni 2020 om 17:29

Financial fair play halen en dan de omgekeerde weg meer geld uitgeven? Lijkt me geen schaalbare oplossing op de lange termijn; maar ik zal voetbalclubs over het algemeen geen langetermijnvisie verwijten

29 juni 2020 om 17:42

Gisteren stond er een uitleg op Voetbalzone hoe dit werkt. Door deze constructie geef je niks uit maar boek je wel 60/70 miljoen winst. Voor barca op de lange termijn geen fijne situatie inderdaad, maar voor Juventus is dit ideaal aangezien Arthur nog wel een restwaarde heeft maar Pjanic niet.

29 juni 2020 om 17:25

Nee hoor, je ziet het best aardig. Ware het niet dat ze er een middelmatige speler op zijn retour voor terughalen en dus uiteindelijk maar tien miljoen netto eraan verdienen. Daar gaat het mis met het beleid.

29 juni 2020 om 17:28

Tja dat vind ik ook. Verkoop die Arthur geef de jeugd wat meer kansen, en versterk daar waar nodig. In principe kan je ook gewoon Griezmann, Dembele en Coutinho verkopen. Dan heb je waarschijnlijk een budget van 250 miljoen en kan je verjongen. Jammer om zo’n club naar de kloten te zien gaan omdat er een eigenwijs arrogant bestuur zit..

29 juni 2020 om 17:29

Als ze die 72 miljoen in de zak konden steken en er niet verplicht Pjanic voor terug hoefden te halen voor 60 miljoen was het een prima deal geweest. Grootste bezwaar zit hem ook niet in het vertrek van Arthur of de transfersom, maar dat je er een mindere speler als Pjanic met minder toekomst voor terug haalt.

Wauw dit gaat niet de goeie kant op bij Barcelona. Je moet verjongen maar ze verouderen juist. Arthur was begin dit seizoen erg goed. Helaas wel minder later in het seizoen maar hij had wel potentie.

Wat is mijn club toch zwaar afgezakt zeg...

Goed beleid van het bestuur van Barça, nu nog de oude pep groep eruit werken ivm leeftijd en bouwen aan de toekomst met dit soort aankopen

29 juni 2020 om 17:34

Maar dan wel een Pjanic terughalen...

29 juni 2020 om 17:40

Ja ach, het is te vroeg hem af te schrijven

Weet je wat legendarisch zou zijn? Nou niemand meer halen, Puig het volste vertrouwen geven en dan geld inpompen in jongens als Martinez, Sancho/Neymar. Spelers als Dembele, Coutinho en Griezmann lozen, en daarvan nog is versterken in andere posities.

29 juni 2020 om 17:22

Piqué is ook ernstig aan vervanging toe, speelt puur door zijn naam. Was nooit de snelste, maar wordt nu kinderlijk eenvoudig voorbij gelopen soms.

29 juni 2020 om 17:27

Ja klopt, en Umtiti is ook niet meer wat het was. En eerlijk gezegd, ondanks Lenglet toch een betrouwbaar verdediger is, is hij imo geen Barcelona materiaal. De Ligt zou eigenlijk perfect passen bij Barcelona samen met Tobido bv?

29 juni 2020 om 17:34

Barca moet straks heel wat gaan vervangen ja, niet alleen Pique, maar ook Busi moet plaats maken voor Frenkie die er al, een Rakitic, een Vidal, een Suarez, een Alba en uiteindelijk ook gewoon een Messi. Dan heb je daarbij nog een totaal verdwaalde Griezzy, een onbekende Coutinho en een altijd geblesseerde Dembele. Poehh ziet er niet best uit zo.

29 juni 2020 om 17:23

Niemand meer halen, Puig het volste vertrouwen geven en dan weer geld inpompen? Wat klopt er niet aan je zin?

29 juni 2020 om 17:26

Nou ik noem toch aanvallers? Volgens mij geen middenvelder genoemd, dus ondanks er geld word gepompt in jongens als Martinez, Neymar en/of Sancho moet Puig geen zorgen maken om zijn positie toch? Als Pjanic komt zal Puig weer op de bank belanden.

29 juni 2020 om 17:43

Die drie komen niet denk ik. Martinez is totaal niet nodig, nog minder dan deze onlogische transfer. Past niet in het elftal vind ik. En zit op zijn plek bij Inter, kan met Lukaku volop profiteren van zijn positie. Neymar niet nodig, want dan belandt Ansu op de bank. Voorin kan je Griezmann, Messi, Ansu gebruiken en dan heb je nog Suarez en Dembele als reserves. Het moet vooral op het middenveld goed vallen, dan ben je al een heel eind weg.

29 juni 2020 om 17:31

Eens, hun middenveld is totaal niet het probleem. De aanval is gewoon te zwak. Zet daar een Neymar of een Mane (als Ney niet lukt) en je krijgt al een enorme verbetering te zien. Het middenveld is prima controlerend maar met een zwakke aanval staat alles op omvallen. Los van dat is dit toch wel een bizarre transfer, noodzakelijk ja maar toch belachelijk.

29 juni 2020 om 17:53

Als er nu eens 1 groot probleem is geweest de afgelopen jaren, dan is het wel het middenveld. Het is net de aanval die het allemaal nog kon verdoezelen, maar na een tijdje kan dat niet meer. Het middenveld moet weer sterker worden, en dat kan alleen maar als de coach moeilijke beslissingen neemt. Dat wil zeggen Frenkie op de plek van Busquets, Vidal en Rakitic verkopen en Puig de kans geven. Pjanic zal dan ook een belangrijke schakel worden op het middenveld in principe. Voorin Ansu dus waarom Neymar of Mane halen, dan verstoor je de ontwikkeling van zo'n jongen.

29 juni 2020 om 17:58

Oneens. Het ligt eraan en zoals we weten speelt Barca altijd wel 433 achtig en dan met een controlerende middenveld. Maar omdat zij nu gewoon een zwakke aanval hebben zonder enige diepgang, snelheid en individuele kwaliteiten gaat zo'n middenveld opvallen omdat ze weinig kunnen opbrengen maar normaal is dat hun taak niet. Toen met Ney en zeker nog een fitter Suarez en Messi moest het middenveld enkel ervoor zorgen dat de bal naar voren werd gespeeld en aankwam bij die jongens. Met opkomende backs e.d. deden ze menig tegenstanders veel pijn. Nu is dat anders. En tuurlijk kan het helpen dat een aanvallende type middenvelder voor verbetering zorgt, dan vang je de zwakte voorin daarop, dat kan. Maar kijk naar Lfc, een controlerende middenveld met een sterke aanval met Salah en Mane, zonder die jongens, hun diepgang, hun snelheid en doelpunten gaat zo'n middenveld ook weinig op kunnen brengen. Dat mist Barca nu. Zet daar Neymar neer en het wordt gegarandeerd weer een feest voor de Barca fans.

29 juni 2020 om 18:01

Enigste reden waarom het nog lukte met Neymar was omdat Rakitic niet steeds een zijwaartse pass gaf of achteruit ging passen. En we hadden Iniesta op het middenveld, iemand die we juist nu missen. Verder zakte Messi en Neymar om en om in om iets te creëren en had Suaréz genoeg aan een halve kans.

29 juni 2020 om 17:33

Die griezmann doet me ogen gewoon pijn joh die moet helemaal weg.. Coutinho en dembele wil ik nog een kans geven onder Setien

Ik begrijp het gewoon voor geen meter. Barca is geobsedeerd met nog een keer de CL te willen winnen met Messi want anders haal je niet steeds veel oudere spelers ipv de getalenteerde weg te laten gaan. Braithwaite halen en Carles Perez laten gaan, nu alweeer Pjanic halen, voor een positie die al lang bekleed is met Frenkie en Busquets... Nee een club die z'n hele ziel heeft verloochend. Arthur Melo is een heerlijke speler, slim van Juve.

29 juni 2020 om 17:35

Dit heeft niks met de obsessie voor de champions league te maken. Dit is een truuk om de boekhouding op orde te krijgen anders krijgen ze fifa aan hun broek

Ik heb echt zo'n bloedhekel aan de mensen die daar het beleid voeren hoe haal je het in je hoofd om een speler met een beetje creativiteit in zijn poten te vervangen door een soort speler waar we er al zoveel van hebben, ach ja Ik heb ook helemaal geen zin meer om me drurk te blijven maken, Bedankt voor alles Arthur!!!!!

29 juni 2020 om 17:35

Precies dit! Gewoon iemand wegjagen joh die wilt blijven.. het moet niet gekker worden ik hoop dat hij gaat slagen bij Juventus

29 juni 2020 om 17:41

@Boixos "soort speler waar we er al zkveel van hebben" en dan bedenken dat jullie 60(!) betalen voor die speler..Pffff

Lachwekkend natuurlijk, bizar. Maar mensen snap wel even de redenen achter deze kromme transfer. Het blijkt noodzakelijk te zijn en blijkbaar voor beide clubs wellicht, waar uiteindelijk een Juve het meeste blije is met een Arthur. Barca heeft dit nodig om zijn boekhouding in orde te maken, om niet in de problemen te komen daarom wordt deze transfer ook nog voor 1 juli in orde gemaakt. Na 1 juli begint weer een nieuwe seizoen. Het is bizar, wanbeleid pur sang. De barca fans zullen wel gek worden. Zoveel rare fratsen bij dit barca bestuur en nu dit. Ongekend.

29 juni 2020 om 17:43

Hoe je het klaarspeelt om financieel in de problemen te geraken als je de grootste omzet van de wereld hebt, is me niet volledig duidelijk. Het onderstreept nog maar eens hoe schandalig die club geleid wordt.

29 juni 2020 om 17:53

Ja er heerst daar aardig een wanbeleid ja. Ze hebben absurd hoge salariskosten en daar ze spelers kochten zoals een Griezzy laatst die niets klaarspeelt, krijgen bijna nooit echt prima bedragen binnen uit verkopen. En dan heb je nog Coutinho en een Dembele die totale miskopen zijn. Ja dan geef je uit en je krijgt nauwelijks iets binnen en het team pakt ook nauwelijks prijzen (zoals een Cl), tsja dan komt alles wel samen in negatieve zin. Daar Real bijv. even zijn beste speler nog verkoopt voor 100 mil. tig CL prijzen pakt en genoeg spelers verkoopt waar ze dik 200 mil. aan verdienen dan is het prima als zij een keer uitgeven na jarenlang weinig te hebben uitgegeven. Daar zit een groot verschil in denk ik dan.

29 juni 2020 om 17:59

Zo een transfer van Griezmann is echt het summum van het beleid de laatste jaren. Echt het overgrote merendeel kon aan zien komen dat die transfer geen enorm succes zou worden. Er is veel werk voor het volgende bestuur en laten we hopen dat ze het rondkrijgen.

29 juni 2020 om 18:03

Dat is echt bizar idd. Bizar. Waar barca voorheen vaak keek wat er nodig was, gaan ze nu gewoon kopen om wat voor reden. Met dat geld hadden ze toch wel makkelijk een Sancho kunnen halen of Mane, dan had je meteen een probleem in je selectie opgelost.

29 juni 2020 om 17:45

@sociofan vraag me af wat voordeel is voor barca qua afschrijvingen. Hebben speler gekocht voor 60 mil. Stel 4 jaar afschrijven, restwaarde 0. Heb je komende 4 jaren steeds kostenpost van 15 mil (is natuurlijk peanuts op hun begroting) maar ze willen ook verjongen. Dus veel transfers.

29 juni 2020 om 17:59

Je moet even het artikel opzoeken, daarin wordt het prima uitgelegd. Google Sporza, Goochelen met transfersommen.

29 juni 2020 om 19:48

Daarbovenop zal Pjanic wel inleveren maar nog steeds hoger salaris hebben dan Arthur toen die bij Barcelona zat. Genoeg bedrijven die slechte beslissingen nemen om op korte termijn zich te redden maar uiteindelijk richting afgrond aan het rijden zijn. Barcelona is exact dit aan het doen.

29 juni 2020 om 17:57

Word de aankoop van Pjanic pas op 1 juli of later bekend gemaakt/afgerond? Want anders zie ik weinig nut in een ruil deal met zulke bedragen.

29 juni 2020 om 18:02

In het artikel wordt het heel netjes uitgelegd, zou het even checken. Google sporza, goochelen met transfersommen. Blijkbaar heeft ook Juve er voordeel aan, vandaar dat beide clubs elkaar konden vinden in deze transferdeal.

En nu maar hopen dat ze met Pjanic een goeie versterking hebben gehaald. De prijs is niet mis, veel te veel eigenlijk. Arthur ben ik niet zo rouwig om, het is niet zo dat ie echt beter is geworden sinds zijn komst. Zijn wedstrijd tegen Tottenham was veelbelovend, maar daarna nooit echt laten zien wat ie in zijn mars heeft. Pjanic daarentegen brengt wel veel ervaring en is 30 jaar ok. Maar nog geen veteraan gelukkig. Had hem veel liever zien komen toen ie nog speler van Roma was...

29 juni 2020 om 17:42

Veel ervaring is er ondertussen genoeg. Dat was misschien hetgeen wat het minst nodig was in de selectie. Toch ongelooflijk om een 23 jarige te ruilen voor een 30 jarige

Geen pjanic pak het geld of gebruik Matthijs de ligt gewoon als ruildeal

29 juni 2020 om 17:30

Pjanic is al zeker, Sarri heeft het vandaag aangegeven. De enige reden dat Juve zo' n bedrag gaat betalen is omdat Pjanic voor een enorm bedrag de andere kant op gaat. De transfersommen zijn zo hoog om het boekjaar niet in het rood af te sluiten.

Lachwekkend natuurlijk dat je dit soort trucjes uithaalt om de financien rond te krijgen en dat je met een speler eindigt die je niet nodig hebt. Op zich is 72 miljoen voor Arthur prima gehandeld. Echter wat moet je dan met Pjanic voor 60 miljoen retour? Heb je 12 miljoen winst, maar wel een mindere speler, met mindere toekomst in je selectie die je niet per definitie nodig hebt. Het lost ook de tekortkomingen op je middenveld niet op.

Dus 12 miljoen en bonussen en een speler ruil. Jammer voor die jongen want die heeft maanden lang aangegeven niet weg te willen

Dat je Arthur zo makkelijk laat gaan is 1. Was misschien toch ook niet die absolute topspeler die we er eerst in zagen, al denk ik dat het echt een typische Barca-speler was die samen met Frenkie en Busquets weer oude tijden van Xavi en Iniesta kon benaderen. Maar wat ik nog veel erger vind is dat je dan dat geld niet opzij zet en nu gewoon kind van de club Riqui Puig basisspeler maakt. Dat is waar de club voor hoort te staan en het is ook gewoon echt een groot talent dat nu een kans verdient. Maar nee, we ruilen hem voor een 30-jarige middenvelder, die ook alweer veel te statisch is, nu al zichtbaar minder wordt en straks 0 waarde meer heeft.... Barcelona rouleert altijd vrij veel dus waarschijnlijk zitten we volgend seizoen in een paar wedstrijden te kijken naar een middenveld met Pjanic, Rakitic en Vidal ofzo... Hoop dat Overmars een poging gaat doen voor Puig of Alena, die moeten er toch ook een keer klaar mee zijn lijkt me.

29 juni 2020 om 17:35

En ja ik weet dat het ook voor de boekhouding is en voor Bartomeu zn herverkiezing maar dat gaat hopelijk toch al niet gebeuren en sowieso is deze deal waarschijnlijk nog slechter voor zn reputatie dan slechte cijfers.. maar als je dan een deal sluit, lijkt me dat er ook nog wel wat beters te verzinnen viel. Als je met deze argumenten nou Arthur en Betancur zou ruilen zou ik het nog zonde vinden maar nog wel uit te leggen in ieder geval. Liggen qua waarde een stuk dichter bij elkaar en daar heb je de komende jaren tenminste nog wat aan. Of Griezmann <-> Dybala of Arthur <-> Dybala of bv als onderdeel van deal over Neymar met PSG of..... als dat allemaal niet lukt, dan maar niks. Niet dit in ieder geval

82 miljoen vind ik een hoop geld voor een vrij simpele voetballer als Arthur. dat doet Barca goed

29 juni 2020 om 17:47

@japie lees verder....ze kopen 30 jarige speler voor terug. Winst op Arthur is dus veel mindrt

29 juni 2020 om 17:52

dat is wel vreemd idd. Pjanic in zijn hoogtijdagen was een geweldenaar maar de laatste tijd speelt hij erg onopvallend

29 juni 2020 om 18:00

Pjanic is gewoon overschat, vond hem bij Juve beste wel zwak, hij is dan van het niveau Roma Lyon hoger op is de hooggegrepen voor Pjanic die onderdruk meteen bal inlevert en ook nog eens gene loopvermogen bezit.

29 juni 2020 om 18:17

Vind ik wat overdreven. Zijn eerste seizoenen waren nog wel goed, maar zo goed als zijn laatste Roma seizoen (o.a. 10 goals en 12 assists, top asssists met Pogba), heeft hij nooit gepresteerd.

Grootste verschil straks achter de streep (aangezien transferbedrag en salaris ongeveer gelijk zullen zijn): restwaarde aan het einde van de rit. Pjanic heeft absoluut 0 restwaarde op deze leeftijd en vanwege zijn slechte spel dat nog steeds slechter wordt. Arthur blijft gezien zijn leeftijd en CV (barca Juve) sowieso rond de 50 miljoen waard over een paar jaar. Belachelijke ruildeal voor Barcelona, puur noodzakelijk vanwege financieel wandbeleid. Pjanic 10 miljoen is natuurlijk belachelijk weinig voor Arthur. In diens eerste seizoen vond ik hem echt goed (leed bijna nooit balverlies en leek zich als een vis in het water te voelen). Dit seizoen ontbrak het bij hem aan creativiteit, beweging, diepgang zonder bal, een afstandschot en vooral het geven van die eindpass. In al die aspecten is hij zoveel minder dan Xavi en Iniesta waren (oneerlijke vergelijking uiteraard) maar daarom zou ik een pure verkoop van 72 miljoen niet slecht vinden. Echter de dramatische ruildeal met Pjanic is om te huilen als Barca zijnde. Die voegt nu niks toe (rakitic 2.0) en zal een dik salaris krijgen en ondanks zijn leeftijd waarschijnlijk een contract voor een jaar of 4.... Als je zo wanhopig geld nodig had, verkoop dan Griezmann, Dembele, Coutinho, Rakitic, Vidal, Umtiti of Firpo (maar voor deze miskopen is geen belangstelling zoals te verwachten).

29 juni 2020 om 17:46

Als ik lees dat Arthur er bij Juve op vooruitgaat met 5 miljoen per jaar, had hij voor Barcelona standaarden een laag salaris. Maar zoals je aangeeft zal Pjanic wel een 4-jarig contract tekenen voor 12 miljoen per jaar.

29 juni 2020 om 18:44

Noodzaak.. Ik begrijp het eigenlijk niet waarom dit absoluut noodzakelijk is. Als zowel Juventus als Barcelona dit soort deal 'nodig' hebben om de cijfertjes rond te krijgen, hadden ze toch evengoed pakembeet Firpo en De Sciglio kunnen ruilen? Die kan je toch ook gewoon opschrijven voor 80 miljoen? Juventus komt hier zoveel beter uit dan Barcelona..

29 juni 2020 om 19:51

De transfersommen moeten ook wel nog "geloofwaardig" zijn. Anders komen ze ook onder een vergrootglas te liggen met onderzoeken (en straffen) tot gevolg.

29 juni 2020 om 21:48

Lijkt me niet. Het staat nu ook overal duidelijk uitgeschreven dat deze transfers dienen om de boekhouding op orde te krijgen. Deze 'truc' lijkt mij dan ook te kunnen met goedkopere spelers.

Dit is gewoon zeer en zeer triest.ik lees hier dat dit een goede deal is omdat ze een hoop geld vangen voor Arthur maar blijkbaar weten sommigen niet dat Pjanic de omgekeerde weg gaat bewandelen en dit eigenlijk gewoon een ruildeal is plus een klein geldbedrag.barcelona tot een potentiële wereldtopper weg en haalt er een man op leeftijd voor terug die niet eens een verbetering is ten opzichte van Arhtur.ze zijn he-le-maal de pedalen kwijt daar in Catalonie en als supporter doet het gewoon pijn aan de ogen. Ik ben ten einde raad. Het gaat van kwaad naar erger maar ik weet niet of het nog wel erger kan met deze club. Wat mij betreft speelt Real kampioen (maken nu sowieso een goede kans) en gaat Barcelona er maar meteen uit in de return tegen Napels. Nul prijzen is datgene wat ze verdienen. En met ze bedoel ik dan vooral het bestuur. Tijd voor een grove schoonmaak, te beginnen aan het hoofd van de club.

29 juni 2020 om 17:48

Ps @voetbalzone @leden; telkens wanneer ik een reactie typ via de website met mijn laptop, blijkt Voetbalzone hier en daar spaties te verwijderen. Heeft nog iemand hier last van?

Ik lach me verrot. Het kan me niks schelen dat Barca geld nodig heeft (ffp) en het jaar goed moeten afsluiten, maar deze speler laat je gewoonn niet gaan voor een 30jarige die slecht aan het spelen is.Maar goed, veel succes Arthur. En gefeliciteerd aan Juve!

29 juni 2020 om 17:56

Arthur moet je sowieso niet laten gaan, helemaal niet in een ruildeal. Nu laat je iemand die hier wilt zijn weggaan omdat het bestuur niet normale beslissingen kan nemen. Nu kunnen we lekker Pjanic over een jaar of 2 vervangen net als de helft van het team. Frenkie, Puig, Arthur en Alena had je een middenveld voor komende 8 - 10 jaar. Edit: Ik wens Arthur het beste toe, en zal hem steunen als hij weigert om te spelen vanaf dit moment.

FC Barcelona, in al zijn glorie. Verliest steeds meer respect, mededogen en aanzien. Jammer? Ja, want een grootmacht zou, ondanks sentimenten, nooit op zo’n manier zichzelf te gronde richten. Begrijpelijk? Nee, want er werd een ongekende fundering gelegd door mensen als Cruijff, Rexach, Begiristan, Guardiola, etc. Maar je mag toch concluderen dat Real Madrid een beste inhaalslag gemaakt heeft.

29 juni 2020 om 17:58

bij Real zit er idd meer een idee achter en is de scouting en de lange termijnvisie een stuk inventiever. met jongens als Hakimi, Odegaard, Vinicius en Valverde bv kan je nog jaren mee vooruit straks

Mensen praten over 72 miljoen.. in principe is het een deal van Pjanic + 10 mil voor Arthur. Ze hadden net zo goed kunnen zeggen een deal van 142 Miljoen, Pjanic 132 + 10 miljoen.

Is puur om de marktwaarde van de spelers hoog te houden met zicht op toekomst

72 mil is een prima deal ! Alles behalve een directe ruildeal. Pjanic is in mijn ogen niet nodig mits het bedrag wat ze voor hem gaan betalen onder de 30 mil. Mijn voorkeur gaat uit naar speeltijd voor Moriba. Mega talent die fysiek en technisch al meekan. De vraag is of Setien de balle heeft hem voor de leeuwen te gooien

29 juni 2020 om 18:09

Pjanic komt al zo goed als zeker.. Dus het is eigenlijk wel gewoon een directe ruildeal..

29 juni 2020 om 18:28

1 juli dacht ik dat Barça transfer met Pjanic rondmaakt.

29 juni 2020 om 18:10

Moriba is 17 als ik het goed heb. Zeer groot talent, maar je moet ze ook niet verbranden natuurlijk. Je kunt niet verwachten dat ze allemaal zo als Fati zijn.

29 juni 2020 om 18:29

Waarom kan je dit niet verwachten? Voetbal is niet meer zoals vroeger, er zijn genoeg getalenteerde jongens die mentaal en fysiek al klaar zijn voor het grote werk. Nu is Barca natuurijk het allerhoogste niveau maar als een talent exceptioneel is vind ik gewoon dat hij minuten moet maken. Vooral als de concurrentie faalt. dan heb ik het over Vidal en Rakitic. Neem jonge middenvelders als bijvoorbeeld Camavinga, Gravenberch, Ihattaren, Szoboszlai, Cherki.vlieg uren is belangrijk en niet elk talent kan het, maar ik ben zeker van mening wat ik heb gezien van Moriba dat hij speciaal is en een aanwinst is voor het eerste elftal

Zoals ik eigenlijk ook zei toen Braithwathe naar Barca kwam; geef als speler nooit de hoop op om ooit nog voor Barca te spelen. Ze zijn namelijk gek genoeg om er zo'n zooitje van te maken dat je er altijd nog terecht kan komen. Wat een bizarre deal weer dit.

Ik vind dat alle capaciteiten die door velen arthur worden toegedicht zwaar overdreven. Zo vaak heb ik Arthur geen wedstrijd zien spelen vol met creativiteit schitterende doelpunten en passes.

Dit is een truck en de toekomst zal uitwijzen wat voor 1.

29 juni 2020 om 20:03

inderdaad. ik weet niet welke mensen die dat beweren naar welke wedstrijden hebben zitten kijken maar dat is ook niet de Arthur Melo die ik ken. ik zie hem meestal alleen maar medespelers balletjes in de voet spelen over 5 of 6 meter

Ik vind dat alle capaciteiten die door velen arthur worden toegedicht zwaar overdreven. Zo vaak heb ik Arthur geen wedstrijd zien spelen vol met creativiteit schitterende doelpunten en passes.

Dit is een truck en de toekomst zal uitwijzen wat voor 1.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren