Barcelona rondt verkapte ruildeal af en meldt transfersom van Pjanic

Maandag, 29 juni 2020 om

Miralem Pjanic stapt over van Juventus naar Barcelona, zo melden beide clubs via de officiële kanalen. De overgang van de dertigjarige Bosniër van Turijn naar Catalonië kan niet los worden gezien van de transfer van Arthur Melo, die maandagmiddag de omgekeerde weg bewandelde. Barcelona betaalt minimaal 60 miljoen euro voor Pjanic (plus 5 miljoen euro aan mogelijke variabelen), iets minder dan de 72 miljoen euro (plus mogelijk 10 miljoen euro aan extra's) die Juve neertelt voor de 23-jarige Arthur.

Barcelona neemt in het contract van Pjanic een afkoopsom van liefst 400 miljoen euro op, zo melden de Catalanen. Pjanic streek in de zomer van 2016 neer bij Juventus voor een bedrag van 32 miljoen euro. De vrije trappenspecialist, die nog tot medio 2023 vastlag, was vier jaar lang een vaste basiskracht bij Juventus en won met de club onder meer drie keer de landstitel. Mede vanwege de leeftijd van Pjanic heeft Juventus besloten de deal met Barcelona en de 23-jarige Arthur aan te gaan.

Door de kleine transferwinst die Barcelona boekt op de ruil tussen Pjanic en Arthur creëert de Spaanse grootmacht enige financiële ruimte voor nieuwe aankopen. De 92-voudig Bosnisch international brengt een bak aan ervaring mee: Pjanic is zelden geblesseerd en heeft al 371 competitiewedstrijden achter zijn naam staan, die hij speelde voor FC Metz, Olympique Lyon, AS Roma en Juventus. Dit seizoen speelde Pjanic tot nu toe 36 officiële duels voor la Vecchia Signora, waarin hij 3 goals en 4 assists produceerde.

Barcelona en Juventus waren al lange tijd in onderhandeling met elkaar over de verkapte ruildeal, maar volgens berichtgeving lag vooral Arthur de laatste weken dwars. De Braziliaanse middenvelder kwam medio 2018 over van Grêmio voor minimaal 31 miljoen euro en kwam in twee jaar tot liefst 72 wedstrijden, maar kon de technische staf toch niet helemaal overtuigen.


Poll

Dit is een goede deal voor...


Gerelateerd

Meer sportnieuws

172 reacties (laatste reactie door msn10)

Blijf dit zo’n rare deal vinden vanuit Barca’s opzicht. Die Italianen zullen deze deal ongetwijfeld met een dure wijn, een goed stukje vlees en een gigantische glimlach op het gezicht vieren.

29 juni 2020 om 18:46

Sowieso dat je voor dit bedrag een speler overneemt op dit moment terwijl je wellicht straks je trainer de laan uit gaat sturen. Zit je nieuwe trainer met een speler van 65 miljoen die hij eigenlijk wel op moet stellen omdat het anders extra kapitaalvernietiging is...

29 juni 2020 om 18:52

Ik weet natuurlijk niet hoe het intern bij de grote clubs gaat maar ik zou mij als trainer dus echt niet verplicht voelen om zo’n speler op te stellen, tenzij hier afspraken over worden gemaakt. Als trainer heb je het te doen met de spelers die tot je beschikking staan en dan stel je de spelers op waarvan jij denkt dat ze het beste zijn voor jouw elftal. Ongeacht of iemand al dan niet net gehaald is voor een (veel te) hoog bedrag. Als een club perse wil dat jij als nieuwe trainer een bepaalde speler opstelt omdat hij zoveel geld heeft gekost, zou ik nog even goed nadenken of ik wel op zo’n aanbieding in zou willen gaan.

29 juni 2020 om 19:25

Suc6Magnet, maar dat geldt dan altijd voor elke trainer toch? Pjanic zal wellicht helemaal niet onder deze trainer spelen, want die is weg als ie niks wint dit seizoen. En die kans wordt met de dag groter. On: gisteren begreep ik door die financiële getallen in de boeken verspreid over dit en volgende jaren iets meer van deze deal, maar eigenlijk begrijp ik er niks van (van Barça he)

29 juni 2020 om 19:54

Weet je waar men zich in vergist, in de transfersom. Dit is puur voor de boekhouding voor Barcelona en Juventus om het in orde te krijgen. Barcelona moest voor 1 juli 70 miljoen rechtzetten in hun boekhouding. Als dat niet het geval was en deze transfer zou toch komen en je zag dan een bedrag van 50 miljoen voor arthur en 30 voor pjanic dan had niemand het erover. Niemand zou dan praten over het geldkwestie. Het bedrag staat er puur en puur voor de boekhouding. Barcelona moest dit doen en blijkbaar was er geen andere optie.

29 juni 2020 om 19:56

Ik denk persoonlijk dat de ophef er meer omgaat dat het ouder wordende Barcelona een 23-jarige inruilt voor een 30-jarige die amper indruk maakt dit seizoen.

29 juni 2020 om 20:26

En weet je waar jij je in vergist. Dat je denkt dat dit de normaalste zaak van de wereld is. Geen optie meer? Wrm denk je. Ze hebben alles verpest daar in barcelona. En dan nog een speler van 23 ruilen met een speler die al 2 jaar slecht speelt van 30. Probeer t maar goed te praten.

29 juni 2020 om 23:21

MSN heeft anders wel gelijk. Door de boekhoudkundige regels omtrent houdt Barcelona veel ruimte over voor de FFP regels. Het probleem is echter niet weg, wordt slechts vooruitgeschoven. Uit voetballend oogpunt slecht voor Barca, dit is puur een noodzakelijke transfer voor Barca waarbij de transferwaarde van de speler is opgeschroefd zodat ze aan de FFP regels kunnen voldoen.

30 juni 2020 om 00:11

Klopt. En dat het probleem vooruitgeschoven wordt is natuurlijk maar deels waar. De transfersom wordt verdeeld over de contractjaren, maar als ze bijv een Coutinho verkopen, kunnen ze weer vooruit. Maar ze zochten een snelle oplossing om op een legale doch niet al te nette manier de FFP te omzeilen. En dan heb je aan Juve als 'partner in crime' een hele goede natuurlijk 😉

30 juni 2020 om 16:47

Precies dit wat jij zegt irriteert mij. Denk jij serieus als er een club zich had gemeld voor coutinho om hem te kopen Barcelona het niet gedaan had. Ze hadden het blind gedaan en Arthur zouden ze nooit weg doen nooit. Jullie roepen maar wat echt waar.

29 juni 2020 om 18:51

Dit is echt belachelijk, Pjanic is al jaren uit vorm. Arthur heeft potentie om een topper te worden. Griezmann ook faliekant mislukt, Coutinho ook dik verlies. Waar is Barça mee bezig? Fati en Puig zijn de enige noemenswaardige talenten. Real heeft het veel beter voor elkaar op dit moment. Asensio, Vini, Rodrygo, Jovic, Odegaard, Brahim, Valverde,Militao, Hakimi en Mendy. Allemaal toppers of toppers in potentie en ik mis er misschien een paar. Wat vinden de Barça fans van deze ontwikkelingen?

29 juni 2020 om 20:06

@asensiodorp Griezmann is idd teleurstellend maar Arthur vond ik niet veel beter. veel risicoloze passjes over 4 of 5 meter breed en terug maar een aanvaller in stelling brengen of een goal maken dat deed hij zelden tot nooit en daar heeft Barca er al genoeg van lopen. die hebben behoefte aan een creatieve middenvelder. of Pjanic dat echter is dat weet ik ook niet. de tijd zal het uitwijzen

29 juni 2020 om 21:22

Fati, Puig, Alena, Dembele, Tobido, Lenglet, Miranda, Frenkie en Trincao. Zijn ook niet de minste namen hoor. Jovic is kapitaalvernietiging, Brahim maakt geen minuten en Militao is slachtoffer van een sterk centraal duo. Ousmane Dembele kampt weleenswaar met blessures, maar heeft laten zien (onder andere tegen Real) dit niveau aan te kunnen. Verder is Hakimi verkocht aan Inter en het gerucht gaat dat Odegaard nog een seizoen wordt uitgehuurd, waar ik me voor kan stellen dat hij het wel zat is en vraagt om een transfer. Zolang Benzema speelt, gaat Jovic niks klaarmaken. Vinicius is ook te klungelig voor de top. Rodrygo, Valverde en Mendy zijn wel toppers in wording

29 juni 2020 om 21:27

Als ik naar real kijk ziet het er goed uit voor ze en ik neem aan dat hun nog een paar goeie aankopen gaan doen. Maar Pjanic ik vind het nog steeds een vieze streek vooral omdat Arthur niet weg wou gaan maar ik dacht eerst ook zo over Braithwaite maar die heeft me toch wel weten verbazen.. vind hem al een betere aankoop dan meneer Antoine dus we zullen zien hoe het loopt

29 juni 2020 om 22:01

@hz722 Lenglet is geen talent meer, Dembele blessuregevoelig, Miranda geen groot talent. Voor de rest ben ik het eens qua spelers. Jovic sukkelt met blessures, Brahim maakt weinig minuten vanwege de moordende concurrentie en Militao is gewoon een topper(je noemt wel Tobido, Miranda en Alena die niks laten zien). Hakimi is nog niet verkocht, Real is niet achterlijk er zal vast een terugkoopclausule opgenomen worden. Aanname over Odegaard is nergens op gebaseerd. Hoe je het ook went of keert, Real heeft veel meer talent OP DIT MOMENT onder contract staan dan Barça, dat was een aantal jaar geleden andersom.

29 juni 2020 om 20:01

Wat had Barcelona dan moeten doen. Het enige wat ik ze kwalijk neem is dat ze het financieel niet xop orde hebben. Los daarvan moeten ze hun problemen redden en morgen is al 30 juni. Elke club had dit gedaan. Het doet pijn dat zeker maar laten we niet doen alsof we 1 of andere koekenbakker binnen hebben gehaald. Tuurlijk si die leeftijd verschil gigantisch en zonde maar vanaf volgend jaar hebben we gelukkig een nieuwe bestuur. Dit bestuur is het aller grootste probleem. Zoals xavi laatst aangaf van ik sluit me pas aan na de verkiezingen.

29 juni 2020 om 20:24

En Pjanic is de enige beschikbare speler op de markt?

29 juni 2020 om 20:25

Precies wat jij zegt. Iedereen doet nu alsof Barca een koekebakker haalt. Maar Pjanic werd begeerd door Chealse, ManU en Psg. Die clubs zijn toch niet allemaal gek of wel. Pjanic is op dit moment ook beter als Arthur. En de speelstijl van Juve ligt hem niet. Bij Lyon en Roma speelde hij aanvallend. En bij Roma had die ook de meeste assits altijd, en het is ook nog een vrijtrappen specialist. Dus ik weet niet wat iedereen nou loopt te zeuren. Bij ons nationaal elftal speelt Pjanic altijd wel goed maar mensen zien hem 2 keer bij Juve spelen en dan gaan ze een oordeel vellen.

29 juni 2020 om 20:28

Vrijetrappen specialist. Dat is alsof je een 10 pk boost wil voor je bugatti. Gast je hebt messi al. Suarez is/was ook een vrijetrappen nemer en deed dat heel goed. Maar mag niet eens 1 nemen van messi. Jammer

29 juni 2020 om 21:00

Ik benoemde alleen zijn specialiteiten. Ik weet ook wel dat Messi ze altijd neemt bij Barca. Het was alleen om aan te geven dat Pjanic geen koekebakker is zoals de meesten hier willen schetsen. Ik denk echt dat als hij weer gaat spelen zoals bij Roma hij wel degelijk van grote toegevoegde waarde kan zijn bij dit Barcelona.

29 juni 2020 om 21:16

Ik denk echt dat als barca weer gaat spelen zoals in 2011 dat ze weer goed kunnen zijn. Dat is het juist. Speelt al 2 jaar niks klaar.

Ongekend bedrag voor iemand met 0 restwaarde straks. Dit bestuur moet er echt uit zsm.

29 juni 2020 om 18:40

Zeker omdat de 12 miljoen aan variabelen vaak niet volledig uitbetaald moeten worden, aangezien sommige voorwaarden vaak niet behaald worden. Zoals Champions League winnen. 60 om 72, we betalen 12 miljoen voor Arthur. Wordt het een groot succes en activeren alle variabelen dan slechts 22 miljoen (- mogelijke aftrek 5 miljoen van Pjanic).

29 juni 2020 om 19:55

Uiteraard zit er zeker champions league winst in het contract maar ook aantal wedstrijden dus een deel gaan ze zeker weten krijgen.

29 juni 2020 om 20:30

Voor een club als barcelona is dat niks 10 of20 mil meer. Eigenlijk moet ik mijn beeld over barca maar voortaan veranderen. Je hebt gelijk het is een heel groot bedrag voor een club als barcelona.

29 juni 2020 om 23:32

Volgens mij worden de meeste voorwaarden juist wel behaald en zien ze dit als een soort verzekering. Vaakt betreft het een aantal wedstrijden, plaatsing voor de CL of in het geval van Barca voor een van de volgende rondes in de CL. De verkopende club heeft niets aan clausules waarvan je nu al weet dat de kans heel klein is dat het gaat gebeuren.

29 juni 2020 om 19:05

Dit is echt een van de slechtste deals dat ik in jaren heb meegemaakt. Een uitgebluste pjanic dat niks gaat toevoegen bij onze elftal. Het ergste vind ik dat ze het geld van Arhur niet investeren in Lautoro maar in gvd pjanic, jongens ik ben er echt klaar mee

29 juni 2020 om 20:04

Waar heb jij het over. Dit zou nooit door gaan als pjanic er niet bij betrokken was. Denk je serieus Barcelona krijgt 80 miljoen voor Arthur? Juventus die zo hard ook geraakt is door de Corona betaald zomaar 80 miljoen. Er is niks betaald niks zowat p. Het gaat hier om Max 15/20 miljoen. Er zijn spelers gewoon geruild klaar is Kees. Vergeet de transferbedrag.

29 juni 2020 om 20:25

Ik kan jou niet serieus nemen na dat ik jouw reacties hier op deze topic heb gelezen, waarschijnlijk snap jij niet waar het om gaat. Heeft Barcelona een speler ala pjanic nodig. Nee! Heeft barcelona geld nodig ? Ja ! Noudan had je maar voor het geld gegaan ipv pjanic ik lees aan jou dat jij dit een topdeal vind nou dan ben jij een vd weinigen die dit een goede deal vind. Moet jij weten maar ga mij niet zeggen waar ik over schrijf, als jij zelf inhoudt typt dat ik allereerst al weet en je nu niks toevoegd op mijn reactie. In ieder geval ben jij wel blij met deze ruil is je gegund jongen!

29 juni 2020 om 23:25

Jij verdraait zijn woorden en schrijft bizarre dingen maar dan is MSN10 degene die niet 'serieus kan worden genomen'. Mijn god wat een niveau weer. Hij geeft gewoon zeer terecht aan dat er zonder een transfer voor Pjanic er wellicht nooit een transfer voor Arthur had plaatsgevonden. Dus dan had Barca helemaal geen miljoenen gehad om te investeren in Lautaro. Je zegt wel dat je deze info wel weet en dat niets toevoegt maar je schreef ervoor dit "Het ergste vind ik dat ze het geld van Arhur niet investeren in Lautoro maar in gvd pjanic" en "Noudan had je maar voor het geld gegaan ipv pjanic" wat het tegendeel impliceert. Je bent een raadsel, beste man.

30 juni 2020 om 16:39

OMG deze mensen begrijpen het helemaal niet gewoon. Ff serieus snap je echt echt niet of? Denk jij serieus als er een club kwam die zo een bedrag zou neerleggen Barcelona dat zou weigeren? Barcelona had geen keus en moest dit regelen voor 1 juli. Barcelona moest 70 miljoen verkopen aan spelers maar als er geen clubs zich melden en Juventus komt met een ruil deal dan moet je die als club zijnde accepteren. Deze discussie gaat zoiezo nergens heen

30 juni 2020 om 16:43

En nog iets dat je zegt ik ben blij is ook weer bullshit man. Ga me reacties boven elzen dan weet je dat ik het heel erg jammer vind om Arthur zo te zien lijden. Iemand die graag wou blijven 23 jaar jong voor een dertiger. Pjanic is een uitstekende voetballer niks mis mee maar is ook alweer 30. Niet zomaar dingen roepen. Je hebt het zelf over je voegt niks toe terwijl jij hier zomaar gaat voor oordelen. Het enige wat ik zeg is dat Barcelona geen keus had. Omdat ze het financieel niet in orde hebben. Vorig jaar precies zelfde verhaal moesten ze ook 30-35 miljoen verkopen om hun boekhouding in orde te maken en wat deden ze toen, cillessen neto precies hetzelfde truc als nu met artur. Arthur die geen basis plek heeft paar x geblesseerd geweest denk je serieus een club zal zo snel dat bedrag neertellen. Hij is een aanwinst zeker weten laat me dat alvast duidelijk maken.

30 juni 2020 om 16:45

Super super bedankt. Eindelijk iemand die weet waar het over gaat. Precies dit probeer ik mensen uit te leggen maar weinig snappen het.

Goede deal voor beide partijen, obv de kwetsbaarheden in de selectie, financiële balans, en toekomst perspectief.

29 juni 2020 om 20:05

Je bent 1 van de weinige die het begrijpt. Men praat alleen over waarom betaald Barcelona 60 miljoen voor pjanic. Barcelona geeft letterlijk 0€ uit. Het is een ruil kwestie en Barcelona krijgt Max 12-15miljown bijgeschreven.

29 juni 2020 om 20:33

Nee jongen dit begrijpt iedereen maar niemand die het snapt hoe barca in zo een situatie is beland en dat ze dit met zn alle pikken. En dat dit niet de eerste x is maar een structureel falende bestuur met als dieptepunt. Je boekhouding proberen te redden met de grootste omzet van allemaal. En maar doorgaan met miskopen van meer dan 100 mil.

29 juni 2020 om 20:57

MSN10, ik snap de financiële details sinds gisteren, maar ik begrijp bij God niet dat ze een 23 jarige international van Brazilië ruilen voor een 30 jarig Pjanic + 10/20 miljoen. Nogmaals, de financiële druk zou groot geweest zijn, maar kom op, dit is toch een bizar slechte deal? En gewoon sec kijken naar de spelersruil hè, verder niet naar de bedragen en dat het financieel zo in de boeken moest. Het is gewoon een kwalitatief slechtere en minder toekomstgerichte deal. Dat snap je toch wel dat mensen dat vinden?

Een ronduit krankzinnige deal .... 60 miljoen voor een 30 jarige terwijl de ploeg al aardig op leeftijd is, je moet het maar verzinnen.

29 juni 2020 om 20:31

Mijn advies zou zijn stop met proberen te begrijpen, want je gaat er niet uitkomen. Het ergste van alles is dat dit bestuur de laatste voetbaljaren van de beste voetballer allertijden (mijn mening) kapotmaakt. Ondanks alle drama rondom de club, schotelt Messi ons nog altijd prachtige dingen voor, nagenoeg elke wedstrijd. Zijn nalatenschap aan alle voetballiefhebbers wordt tekortgedaan door deze heren. Pijnlijk en zonde

Tja wat moet ik zeggen.. ik vind het bizar dat Barcelona deze deal heeft afgesloten. Arthur heeft zoveel potentie hij met Frenkie zou een wereld duo zijn...

29 juni 2020 om 18:56

Samen wilde het helaas nooit zo lukken. Beiden hebben geen goede steekpass. Frenkie of Arther en Riqui vullen elkaar beter aan.

29 juni 2020 om 19:29

Oke maar wat dan gedacht van over 2-3 jaar Frenkie op 6 met Arthur en Puig ervoor. Dan is je middenveld nog steeds maar 22, 24 en 25.

Als ik het goed heb is pjanic een cvm en volgens mij is dat juist de best bezette positie bij barca met busquets en de jong en rakitic als backup die daar ook kan spelen dus ik snap totaal niet wat barca van pjanic want hij is de laatste jaren ook niet per se een van de uitblinkers bij juve

29 juni 2020 om 18:42

Oorspronkelijk is het een CAM, hij speelde bij Juve echter in een soort Pirlo rol, als een teruggetrokken spelmaker. Zegmaar waar Busquest en Frenkie ook op hun best zijn. Wellicht dat Barca hem weer als CAM wilt laten spelen. Hoe dan ook een vreemde transfer.

29 juni 2020 om 18:52

Griezmann speelde vroeger ook op de linksbuiten bij Sociedad. Dat hij in een ver verleden daar gespeeld heeft bij een subtopper, betekent dus niet meteen dat het ook een succes wordt bij een topclub

29 juni 2020 om 18:52

Van oorsprong een Cam, maar bij Roma werd hij een aanvallende nummer 8. Bij Juve is hij steeds meer naar achter geschoven.

29 juni 2020 om 19:02

Ik moet het ook nog maar zien. Deze deal is voor beide clubs bedoeld om de financiën op te schonen. Sportief gezien is het vreemd. Pjanic is al 30 en is minder de laatste jaren. Wellicht pakt het positief uit, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

29 juni 2020 om 22:09

Als ik het goed herinner speelde hij destijds bij sociedad gewoon op rechts waardoor hij naar binnen kon gaan en schieten met zijn favoriete been Maarja bij barca heb je op rechts als Messi he

29 juni 2020 om 18:45

Speelde bij Olympique Lyon en AS Roma als aanvallende middenvelder. Bij beide clubs kende hij ook beter jaren dan bij Juve als regista. Daarnaast is hij een specialist in vrije trappen, alleen Pirlo en Dybala waren daar beter in de afgelopen jaren. Pjanic is gewoon een uitstekende speler, maar de magie met Juventus is helaas al twee jaar voorbij. Kleine kanttekening is dat hij defensief letterlijk niets inbrengt en als hij een keer ingrijpt een gele prent pakt. Echt een slapjanus die over het veld heen strompelt. Deze deal is heel erg goed voor Juve, maar kan ook nog alleszins meevallen voor Barca mits het middenveld de luiheid van Pjanic op kan vangen.

29 juni 2020 om 19:30

Met een Busquets die ouder wordt en De Jong, denk ik dat het voor Barcelona net nodig is dat alledrie hun meters maken. Vandaar dat ze vaak in de topwedstrijden Vidal mee posteren om die vuile meters te maken.

Pjanic is 30. Mijn inziens te oud, te duur, en zeker niet nodig.

Ze kunnen nog kampioen worden en de cl winnen maar waar gaat dit heen met barca? Over een paar jaar moeten ze een heel team vervangen

Juve doet goede zaken, 60 mil voor deze man. En Arthur zelf voor 72 binnen halen.

29 juni 2020 om 18:52

In de variabelen zit ook nog een verschil. Netto zit er 17 miljoen tussen. Helaas een noodzakelijke deal maar niet de beste.

29 juni 2020 om 19:00

Zou jij mij kunnen uitleggen waarom dit in godsnaam een “noodzakelijke” deal is?

29 juni 2020 om 19:10

Blijkbaar moest Barca één speler verkopen voor hun boekhouding. En helaas is dat Arthur geworden.

29 juni 2020 om 19:51

Omdat Barca aan de FFP regels diende te voldoen. Niemand zou in elk ander geval 72 miljoen voor Arthur betalen, net als niemand 60 miljoen voor Pjanic zou betalen. Het is gewoon een verkapte ruildeal met een extraatje voor Barca van 12m. Waarom dan niet Pjanic gratis naar Barca en Arthur voor 12m naar Juve? Omdat dat voor de FFP de winst voor beide clubs dan 0 en 12m is, terwijl in de constructie zoals hij nu uitgevoerd is de winst 60m en 72m is. Op lange termijn kom je jezelf nog wel tegen, maar op korte termijn is dit heel slim. Fifa kan tegen dit soort regels nog niet optreden omdat deze bedragen randgevallen zijn. Ga je Pjanic voor 923m verkopen aan Barca en Arthur terugkopen voor 935m, dan heb je wel een probleem.

29 juni 2020 om 20:34

Oke duidelijk, thanks. Dan is het gewoon bizar dat ze Arthur hiervoor hebben gebruikt.

Here we go! Iedereen wist dat het eraan zat te komen. Wauw, deze club luistert echt niet naar de kritieken van de buitenwereld. Iedereen zegt dat ze teveel van dezelfde middenvelders hebben, en dan kopen ze nog een verdedigende middenvelder.

29 juni 2020 om 18:44

@InsideRMadrid heerlijk toch Ze blazen zichzelf op. Een speler als Frenkie staat voor 20 mil op loonlijst las ik in een artikel. Zoiemand hoort gewoon tussen de 4 en 8 mil te krijgen. Arthur weg, die wel kan voetballen. Komende jaren opgeschept met oude spelers als Pjanic en de rest. Dembele -waar ik vooraf schrik over had - komt er niet uit. Griezmann loopt er verloren bij. Verdediging matig. Pfff staan er heel slecht voor. Mooi dat bij ons wel goed aan toekomst gewerkt wordt. Veel potentiele basisspelers straks hebben weinig gekost.

29 juni 2020 om 19:06

Zeker lekker Krilin, maar ik hoor mensen ook heel makkelijk praten dat barcelona wel even neymar en lautaro gaat kopen ook nog. En wat gebeurt er dan met griez, dembele, coutinho etc? Er staat een vergrootglas op alles wat barcelona deze zomer gaat doen mbt de ffp.

29 juni 2020 om 19:16

@Inside Ffp zou minder streng zijn komende tijd ivm corona. Maar benieuwd of ze nog Neymar en/of Martinez halen. Suarez lijkt me speler die nog wel seizoen wil blijven. Messi zou ook alles aandoen om hem te behouden. Dembele verdient ook giga veel. Denk vooral een PSG zou optie zijn voor hem. Zelfde geldt voor Griezmann. Coutinho is helemaal miskoop gebleven. Benieuwd of een grote club bereid is veel te investeren qua transfer en salaris. Lijkt beetje als bij ons met Bale 😭😭. Maar verdediging lees ik weinig interesse in toppers. Daar is gatenkaas.

29 juni 2020 om 18:45

Wellicht goed dat ze niet luisteren want hij is géén verdedigende middenvelder.

29 juni 2020 om 18:47

Een controleur net zoals busi, frenkie en rakitic. Vidal is wel verdedigend.

29 juni 2020 om 19:06

Eerder dat inderdaad, denk dat hij een deeplying playmaker hoort te zijn, maar komt er niet echt uit bij Juve.

29 juni 2020 om 18:54

Ze halen gewoon een Rakitic 2.0 binnen, lachwekkend.

29 juni 2020 om 20:23

@insidermadrid zijn statistieken zijn alleen wel beter als die van Arthur. check maar even op transfermarkt. dat was al zo toen hij de leeftijd van Arthur had en ook de laatste seizoen haalt hij een hoger moyenne en dat was als controleur. schuif hem wat meer naar voren en je hebt iig al meer goals en assists dan met Arthur

Ik weet het niet meer hoor. Tuurlijk kunnen er veel factoren zijn waarom hij nu weg gaat, maar het leek erop alsof Arthur graag wilde blijven. Hoe dan ook het falende bestuur voor de zoveelste keer aan het werk gezien.

29 juni 2020 om 18:44

Hij wilde blijven, maar hem is duidelijk gemaakt dat ze hem niet meer in de toekomstplannen van de club zagen.

29 juni 2020 om 18:45

@Barcaboy 11 benieuwd wat dit doet met Neymar. Is wel maatje van hem die nu weggepest is.

Goede deal voor Juve. Dit betekent waarschijnlijk dat ze Tonali naar Inter laten gaan. Overigens durf ik te wedden dat Pjanic 30 jaar is en niet 32. Maar goed, 60 mio voor een 30-jarige. Dat doet Paratici toch wel heel goed hoor.

Je betaalt 60 miljoen voor iemand van 30 die niet eens een bijzonder seizoen aan het draaien is, en dat terwijl je team al tamelijk vergrijst is. Echt, wat stoppen ze in de Sangria daar in de bestuurskamer van Barca?

Pjanic is te oud en heeft het zeker niet in zich om bij Barcelona te spelen allerdomste ruildeal ooit Barcelona heeft middenvelders genoeg was beter geweest voor verdediger of aanvaller

Gefeliciteerd Juve. Goed gehandeld. Een van de toekomstige beste mid ter wereld. Chapeau!

29 juni 2020 om 20:04

Dat sowieso, vind die Pjanic erg overschat. Lyon Roma dat is zijn niveau wat een hard gelach is dit dan weer.....

29 juni 2020 om 20:47

Hoe kan deze toekomstige grootse speler achteraan in de pikorde bij Barca staan?achter Frenkie, Raketic, Riqui, Puig, Vidal, Busi?

29 juni 2020 om 20:56

De laatste paar weken onder Setien bedoel je? Is mij een raadsel. Mssn omdat Barca wist dat hij zou vertrekken?

29 juni 2020 om 23:33

Dit is geen toekomstige topper. Hij kan nooit 90 minuten domineren, hij kan het fysiek niet opbrengen. Laat staan 3x per week. In het begin dacht je nog oke hij komt uit Brazilie en moet wennen maar het zit er gewoon niet in, dit wordt nooit een wereldtopper ondanks zijn talent. Kan het fysiek niet aan en is nu toch al 23. Van een 19 jarige begrijp je dit nog, maar dit kan niet meer. Is dan ook geen wonder dat hij niet veel speelt en weg mag.

heel dom, ze hadden net zo goed Camavinga kunnen halen, Hopelijk komt hij naar Real Madrid.

29 juni 2020 om 19:33

Als ze niet Pjanic hadden gehaald had Juve niet eens 72 miljoen betaald voor Arthur. Die som had Barca nodig en is de hele reden dat ze zaken zijn gaan doen in de eerste plaats.

Pfoe 60 miljoen voor Pjanic ? Doet Juve goed zeg. Slechts 40 miljoen minder dan ze zelf voor Ronaldo hebben betaald en dat is me toch een grotere kaliber speler.

29 juni 2020 om 18:54

Dat is puur voor de boekhouding. Het is een ruildeal waar 17 miljoen tussen zit.

Het spijt me, maar waar is het bestuur van Barça toch mee bezig de afgelopen jaren. Arthur, samen met Frenkie de toekomst van Barça, ruil je in voor een 30-jarige speler die op de positie van Busquets en Frenkie speelt? Dit gaat gewoon weer niet werken

29 juni 2020 om 19:07

Arthur en Frenkie zijn bijna identiek. Houden ervan om lang aan de bal te blijven en kunnen goed wegdraaien. Het probleem is alleen dat ze beide te weinig kansen creeeren voor de spitsen. Aangezien ze allebei het beste zijn als cm/8 is het teveel van het goede. Ze kiezen nu duidelijk voor Frenkie en een ander type ernaast. Frenkie is geen 6 zoals hij zelf ook zegt dus het zal Busquets en nog 2 worden. Puig/Frenkie/Pjanic

Bizarre deal. Je zou denken dat de vrij hoge transfersom van arthur dan nog goed te gebruiken is voor de evt. aankoop van Neymar of Martinez waar Barcelona zo erg op aast. Maar om dan bijna het gehele bedrag weer te investeren in de aankoop van een middenvelder in de 30 en je eigen potentiele topmiddenvelder van 23 te laten vertrekken? Dat onderstreept het ongelooflijke wanbeleid dat al jaren gaande is bij Barcelona onder de namen van Rosell en nu Bartomeu. Barcelona gaat kapot. Pijnlijk om te zien als trouwe supporter.

Belachelijke ruildeal natuurlijk, 72 miljoen voor Arthur zou ik opzich wel begrijpen dan had ik hem ook wel verkocht. Volgens mij vergeten vele dat Arthur last heeft van problemen buiten het veld al vaker op het matje geroepen door Barcelona. Veel te bekennen in het nachtleven van Barcelona, fitheid problemen (tank is na 60 minuten vaak leeg), zijn nachtelijke avonturen in Barcelona en zelfs een aantal weken eruit gelegen met een soa in het begin van het seizoen. Maar dan weer een 30 jarige Pjanic halen voor 60 miljoen euro met een contract voor 4 jaar is ook weer helemaal van de zotte natuurlijk. Nog een speler die ouder is dan 30 jaar die we volgend jaar onder een nieuw bestuur weer kwijt moeten zien te raken. Dan had ik liever de onprofessionele Arthur gehouden.

29 juni 2020 om 19:04

Ik snap je punt, maar Arthur is de afgelopen jaren toch ook geen haar beter geworden? Ik weet nog dat ik in zijn eerste wedstrijden dacht 'dit belooft wat, het begin is goed', maar het is eigenlijk nooit beter geworden. In het begin was ik boos om de transfer en vond ik het onbegrijpelijk, met het vorderen van de tijd vind ik het echter steeds begrijpelijker. Hoe je het ook wendt of keert, Pjanic is een ander type dan Busquets/frenkie en kan juist wel meer naar voren spelen. Bij Juve kreeg hij hier de kans niet voor, maar ik zie hem dat bij ons wel doen. Zijn leeftijd is tot daaraan toe, maar ik ben benieuwd.

29 juni 2020 om 19:10

Heel veel mensen overschatten Arthur ik zie hier mensen boven reageren dat hij in de toekomst de beste middenvelder van de wereld word, onzin natuurlijk. Zoals jij inderdaad zegt hij was in het begin goed en zijn beste wedstrijd voor Barca was tegen Tottenham in 2018 denk ik. Maar verder heeft hij mij niet de reden gegeven om te denken dat dit ooit Xavi 2.0 word ofzo. Pjanic vind ik dan ook weer overschat en niet de type middenvelder die we nodig hebben op dit moment. Maar we gaan het zien.

29 juni 2020 om 19:13

Uitstekende analyse behalve het feit dat Frenkie niet naar voren kan spelen. Hij heeft zelf in een interview gezegd dat zijn beste positie niet die van 6 is maar tussen de verdedigende en aanvallende middenvelder in. Dus een 8 en dat vind ik ook. Moet de positie meer onder controle krijgen omdat ze bij Ajax met hem zijn gaan jojo en

29 juni 2020 om 19:33

Xavi is ook pas Xavi geworden rond zijn 27 natuurlijk, dus moeilijk te voorspellen. Wie weet loopt hij een zware blessure op en komt het er nooit uit. Robinho was ook heel veelbelovend, en Madrid ging het zich ook beklagen maar nadien is hij ook enkel bergaf gegaan.

29 juni 2020 om 19:45

@ Guaje. Als je op mij doelt, ik zei dat hij een (!) van de toekomstige beste mid is en ik blijf bij mijn standpunt. Natuurlijk weten we niet voor 100 procent hoe het zal lopen. Maar deze jongen heeft alles om een van de beste op zijn positie te worden. En xavi is pas op zn 26/27 geëscaleerd. Werd bijna verkocht zelfs, dus kom niet met die onzin.

29 juni 2020 om 20:28

@blink182 wat dan precies? ik zie Arthur alleen maar balletjes over 5 meter breed of terug spelen en dat wordt ook bevestigd door zijn statistieken. 4 goals en 5 assists in 6 jaar tijd. waarom zou hij dan 1 van de beste worden op zijn positie?

29 juni 2020 om 20:39

Hij is geen aanvallende middenvelder maar een controleur dus assist en goals zijn bijzaak. Goeie technische vaardigheden, goeie balbehandeling, draait nagenoeg altijd de goeie kant op, raakt de bal bijna nooit kwijt, inzicht/overzicht, goeie kaatsing, kan het tempo dicteren (alhoewel hij deze niet altijd liet zijn bij Barca). Ik zie niet echt veel 23 jarige controleurs die beter zijn dan hem op het moment. Jij wssn wel. Puig - arthur en de jong zou het moeten worden.

29 juni 2020 om 20:44

@blink182 ok, dan begrijp ik het wat beter want net waren er Barca fans die zeiden dat het een creatieve middenvelder was en die rol had ik hem nooit zien vertolken in het veld. ik vond het daarom al raar. dan zit je alleen nog met het probleem dat de Barca selectie al overloopt van de controleurs. of Pjanic dan wel de man is die de creativiteit gaat brengen dat weet ik niet

29 juni 2020 om 21:06

@blink182 sorry, maar Arthur is ook geen controleur. Verdedigend is zijn bijdrage echt miniem. Hij is een verbindingsspeler/centrale middenvelder die zowel in het verdedigende als aanvallende aspect niet uitblinkt. Ik heb hem de afgelopen tijd ook zelden creatieve openingen zien doen, zoals Japie terecht opmerkt. Overigens @japie, ik vind Pjaniic geen controleur. Bij Juve is hij in die rol gebombardeerd maar ik denk dat hij veel meer vrijuit voetbalt als hij weet dat er een Frenkie/busquets achter hem loopt. Sowieso is hij qua openen creatiever en beter dan Arthur.

29 juni 2020 om 21:39

@fcb_catalunya ik schrijf Pjanic ook zeker niet af zoals velen hier. ik volg hem al sinds zijn FC Metz tijd en heb het altijd een goede speler gevonden. bij Juve was het de afgelopen tijd wel veel minder maar dat kan ook liggen aan de speelstijl van Sarri of misschien heeft hij Juve wel een beetje gezien en is hij gewoon toe aan een nieuwe uitdaging. zijn statistieken zijn sowieso beter als die van Arthur

30 juni 2020 om 00:08

Ik denk dat het ook wel meespeelt wie er bij Juve om hem heen lopen en de manier waarop Sarri speelt. Matuidi is voetballend natuurlijk geen schim van Frenkie/Busquets en het controlerende keurslijf waarin Sarri Juve laat spelen, komt Pjanic ook niet ten goede. Hij wordt geacht te compenseren voor Dybala/Ronaldo die defensief niet zo veel lopen en dat is nou eenmaal simpelweg niet zijn kracht. Ik ben benieuwd wat hij bij Barca gaat brengen.

Een middenveld met Pjanic, Frenkie en Puig lijkt mij een prima mix van ervaring en jong talent en vooral heel veel voetbal. Ik heb wel mijn twijfels, gezien het gebrek van een echte defensieve middenvelder. In tijden van Xavi, Iniesta, Busi en Rakitic (prime) kon dat vanwege de legendarisch uitgevoerde speelstijl gecompenseerd worden.

Echt Barcelona is en dat heb ik al eerder gezegd, op bestuurlijk niveau gewoon het padje kwijt. Griezman, Dembele, Coutinho, Vidal Echt honderden miljoenen weggegooid en nu een jonge talentvolle speler wegdoen voor wederom iemand die Barca niet beter gaat maken

Na de dure miskopen Griezmann, Dembele, Coutinho is dit de volgende bizarre deal van het barca bestuur, echt ongekend dit.

29 juni 2020 om 19:08

Dit is gewoon een komedie serie geworden

29 juni 2020 om 21:08

Kromme vergelijking. De drie die jij noemt, kostten allemaal 100 miljoen of meer, Pjanic komt feitelijk gezien in ruil voor Arthur en Barca krijgt geld toe. Overigens ben ik blijer met Pjanic dan ik met Griezmann of Coutinho was hoor..

Mooie boekhoudkundige constructie hoor, maar blijft belachelijk dat je Arthur verkoopt.

Pjanic is momenteel beter dan Arthur. Arthur heeft dezelfde tik als Frenkie. De bal te lang vasthouden en uiteindelijk een oplossing kiezen die al 10 seconden eerder kon. Hij steekt te weinig en speelt veel breed/terug. Is super balvast en kan goed draaien maar er gebeurt te weinig verrassends. Pjanic heeft hele snelle ogen en verplaatst het spel goed. Houd het tempo erin waardoor het spel vloeiend blijft. Meer verrassingselement om spelers voor het doel vrij te zetten. Is minder balvast en explosief dan Arthur in de dribbel maar heeft ook de gave om weg te draaien op het juiste moment. Pjanic kan prima als 8 spelen en heeft een redelijk goed afstandsschot. Zal met Puig en Frenkie gaan strijden om de 2 cm plekken want Busquets zullen ze aankomend seizoen ook als 6 gebruiken. Word geen makkelijke opgave voor onze landgenoot aangezien Puig een echte spelmaker is die andere kwaliteiten bezit

29 juni 2020 om 19:11

De laatste keer dat Pjanic iemand met een steekpass vrij heeft gezet was in 2017. Afgelopen twee seizoenen alleen maar balletje breed, balletje terug. Vertraagde het spel ongelofelijk, alles moest van Dybala komen. Ramsey denkt altijd vooruit in plaats van achteruit zoals Pjanic. Een goed afstandsschot van Pjanic? Dat heb ik hem nog nooit zien doen, kiest veel eerder voor de pass.

29 juni 2020 om 19:15

Ik heb genoeg wedstrijden van Juve gezien afgelopen jaar en hij heeft vaak genoeg de spitsen met een hoge bal voor de keeper gezet

29 juni 2020 om 20:01

Wat heb jij gekeken dan? Pjanic zit alleen maar zielloze tikkie breed passjes te geven. Is echt niet de Pjanic bij Roma.

29 juni 2020 om 20:20

@bianconeri_ ik heb zijn statistieken opgezocht op transfermarkt en die zijn toch aantoonbaar beter als die van Arthur. in de tijd dat hij de leeftijd van Arthur al had en ook in zijn laatste seizoenen

Goed nieuws zo op de maandag. Eindelijk wat creativiteit erbij op het middenveld. Denk dat hij beter zal passen dan pjanic deed.

29 juni 2020 om 19:25

Beter in het systeem van Sarri sws.

29 juni 2020 om 19:58

Arthur is meer voor de controle van de bal dan creativiteit. Hij heeft een hoog passing percentage.

29 juni 2020 om 20:16

precies! hij heeft 4 goals gemaakt en 5 assists gegeven in 6 jaar tijd. dat beloofd vuurwerk van Arthur

De negatieve reacties op deze transfer had ik allang voorzien en ik moet zeggen, ik hoorde ook bij die groep. Echter is Arthur tijdens zijn periode bij Barca letterlijk 0,0 beter geworden en is hij meermaals slecht in het nieuws geweest. Zijn houding laat ook veel te wensen over. Zo'n mentaliteit is onwenselijk en laat gewoon een slecht gevoel achter bij de groep, vandaar dat ik het niet erg vind dat hij weggaat. Over Pjanic, hij is wel degelijk een ander type dan Busquets en Frenkie en heeft de capaciteiten om naar voren te spelen, mits hij hier de ruimte voor krijgt. Voetballend is het natuurlijk gewoon een hele goede, stijlvolle voetballer en ik denk dat hij met een controleur als Frenkie/busquets heerlijk voetbal op de mat kan leggen. Zijn leeftijd, tsja, dat interesseert me niet zo veel. Rakitic zie ik nog wel vertrekken en Vidal brengt vanaf de bank vaak de nodige pit. Met Frenkie en Puig hebben we er twee voor de lange toekomst, een prima mix.

29 juni 2020 om 19:13

Nu zal zijn leeftijd je nog niet teveel interesseren. Maar als hij binnen 3 jaar net als Busquets, Alba, Piqué, Rakitic, Vidal, Griezmann, Suarez en Messi vervangen moet worden, zal Barcelona het zich toch beklagen lijkt me.

29 juni 2020 om 20:15

of Pjanic blijkt straks de ontbrekende schakel op het middenveld en Barca weet 3 jaar of 4 jaar lang weer voetbal in het elftal te krijgen. dan was Pjanic een topaankoop. die oude Braziliaan uit China werd ook door de supporters weg gehoond bij zijn komst en toen hij vervolgens van meerwaarde was en Barca verkocht hem weer waren diezelfde supporters daar weer over in rep en roer want hoe kon je hem laten gaan

29 juni 2020 om 20:38

Tja dat kan natuurlijk altijd. Maar laten we eerlijk zijn, als je naar Pjanic kijkt dit seizoen zijn er heel weinig redenen om aan te nemen dat dat zal gebeuren. En zelfs al is het zo. Dan is het nog steeds een enorm kortetermijnbeleid.

29 juni 2020 om 20:46

@lierse1997 dat wel maar dat is bij veel Europese topclubs zo. die kijken niet echt naar leeftijd maar naar spelers waarvan ze denken dat die er gelijk staan omdat ze toch genoeg geld hebben. al zie je bij een Real dan weer wel dat die eigenlijk meer talenten kopen als grote namen de afgelopen jaren. die zijn dus wel veel bezig met de lange termijn

29 juni 2020 om 21:12

Met alle respect, maar Rakitic en Vidal zijn momenteel niet eens basisspelers. Die hoef je niet echt te vervangen. Voor Alba en Pique heb je in principe met Todibo en Firpo al jonge back-ups en kan voor Alba ook nog Cucurella teruggekocht worden. Frenkie is de logische opvolger van Busquets en Fati voor linksbuiten Griezmann. Messi is natuurlijk onvervangbaar, maar met Trincao is er in ieder geval een jonge speler aangetrokken. Het valt dus allemaal wel mee.

29 juni 2020 om 21:19

Rakitic en Vidal moet je natuurlijk wel vervangen, of wil je met 15 selectiespelers het seizoen aangaan? En het valt allemaal wel mee? Met de huidige selectie heb je binnen 3 jaar een defensie van Semedo-Lenglet-Tobido (die blijkbaar ook gewoon weg mag voor 25 miljoen)-Firpo. Daar zou ik als Barcelonasupporter niet al te blij van worden. Voor het middenveld heb je Puig en De Jong, met mogelijk ook Moriba. Maar van Puig en Moriba moet je nog maar zien of ze het gaan waarmaken. En voorin heb je dan Fati en Trincao (die het beiden ook nog maar moeten laten zien) en geen spits. Dat vind ik toch niet allemaal meevallen.

29 juni 2020 om 20:20

De laatste jaren is Pjanic ook alleen maar slechter geworden en geen schim meer van de speler die hij ooit was. Dat naar voren spelen lukt hem bij Juventus al tijden niet en hij brengt daar niet meer dan dat een Arthur bij Barcelona brengt. Barcelona heeft precies datgene op het middenveld nodig wat Juventus ook nodig heeft en wat Pjanic daar dus niet brengt. Waarom zou hij het bij Barcelona dan wel brengen? Voor mij is dit gewoon het weggooien van geld. Want je verkoopt een speler met restwaarde om een speler die geen restwaarde heeft er voor terug te halen die ongeveer even goed is.

29 juni 2020 om 21:14

Er zijn misschien wel een aantal factoren bij Juve waardoor Pjanic niet volledig tot zijn recht komt? Hij moet daar vaak als controleur spelen, terwijl hij dat eerder niet hoefde. Ook staat bij Juve de verdedigende controle centraal, waar het bij Barca om het voetbal gaat. Wat denk je als hij bij Barca voetbalt met een Busquets/frenkie achter zich en meer verdedigende zekerheid heeft. Daarnaast helpt het bij Juve niet dat er een houthakker als Matuidi naast hem staat, dat is ook niet lekker combineren en voetballen, met spelers als Puig en Frenkie combineer je makkelijker. Ik zeg niet direct dat Pjanic een onverdeeld succes gaat worden, maar de negativiteit dient licht genuanceerd te worden.

Dus met andere woorden betaalt Juventus 17 mil euro + Pjanic voor Arthur. Een hele goede deal van Juventus.

Met de kleine winst creeert barcelona ruimte voor verdere aankopen... ja nee niet dus hè. Deze hele transfer vindt enkel plaats omdat ze een financieel gat gegraven hebben en anders in problemen kwamen met de ffp. Die problemen zijn nu afgewend en een jaar opgeschoven. Die 10 miljoen ‘winst’ kunnen ze beter mooi gebruiken om dat gat van 70 miljoen waar ze het seizoen 2020/2021 nu mee gaan beginnen te dichten. Tenminste dat zou verstandig zijn. Zou er niet van opkijken als ze het toch aanwenden voor de zoveelste miskoop voorin. Kunnen de socio’s op geen enkele manier een vervroegde verkiezing forceren vanwege wanbeleid oid? Dit gezever lijkt me toch reden voor de clubleden om op straat te komen

29 juni 2020 om 19:22

In 2021 komt Laporta hopelijk en hoogstwaarschijnlijk terug om orde zaken te stellen. Bartomeu en co hebben die 222 miljoen die ze voor Neymar hebben gekregen opgebrand aan Griezmann, Dembele en Coutinho. Het bestuur van Barcelona bestaat grotendeels uit mensen die groot zijn geworden in het basketbal 0,0 voetbal know how, dan krijg je dit soort problemen. Het goede nieuws is dit is hun laatste grote transferzomer en ik zie ze 111 miljoen euro neerleggen voor Lautaro die er maar 12 heeft gemaakt in de Serie A. Dat zou de volgende absolute brainfart zijn.

29 juni 2020 om 19:29

Laporta? Liever niet. Was laporte niet de gene die Barã§a in geld crisis achterliet? Doe mij maar die andere jonge gast. Laporte heeft zijn tijd gehad

29 juni 2020 om 19:37

Los van het feit dat het een rampzalig bestuur is, was het natuurlijk ook niet te verwachten dat die drie topaankopen zo hard zouden falen. Indertijd werd er nog gesproken dat Barcelona beter af was met die twee toppers ipv 1, en ook Griezmann was een sterkhouder in Laliga.

29 juni 2020 om 19:40

@barcalover dat werd zo geclaimed door rossel en bartomeu. Maar was dit ook zo? na 10 jaar is het uiteindelijk naar buiten gekomen dat er bartomeu media bedrijven betaalde om laporta en co inclusief spelers van het eerste elftal in een slecht daglicht te zitten. Dus ik twijfel aan die claims dat barca in geld crisis zat. Dit zelfde boekhoudkundig truukje werd vorig jaar met cilissen en neto uitgehaald en toen was er geen corona crisis om uit te gaan van financieel probleem in barca.

29 juni 2020 om 19:43

Laporta heeft Barcelona nimmer in geld crisis achter gelaten, hij heeft het beste Barcelona ooit achter gelaten nadat hij moest saneren door alle rotzooi die Gaspart destijds heeft achter gelaten. Dat was een grote leugen destijds van Rosell en Bartomeu om Laporta in een negatief daglicht te stellen. Onder Laporta hebben we onze grootste successen ooit behaald met twee generaties. Hij zou de beste man zijn om deze troep schoon te maken dat heeft hij in het verleden wel bewezen.

29 juni 2020 om 19:48

Zijn er verder nog kandidaten? Ik zou niet te springen staan om mezelf kandidaat te stellen iig. Je begint bij een club die op de transfermarkt 70 miljoen in het rood staat (ik zie Barto en co dat sommetje overigens nog verder opdrijven) wat het eerste jaar met wat pech meteen op een transferban zou kunnen komen te staan. Met een basiself waarin de gemiddelde leeftijd letterlijk 30,4 jaar is en met Frenkie (24) slechts een speler onder de 25 is, tenzij er tussen nu en dan nog grote veranderingen plaatsvinden. Met het hoogste salarishuis ter wereld en alle grote sterkhouders van het afgelopen decennium die met pensioen gaan. Ga er maar aan staan hoor, Jezus. Dat is niet terug opnieuw van nul beginnen, dat is met een enorme achterstand beginnen. Het slimste om dan te doen is alle grote salarislasten als Coutinho, Umtiti, Dembele, Suarez, Griezmann etc etc (of wie er nog van overblijft) van de hand doen, desnoods tegen een flink gereduceerde prijs, Messi, Pique en Busquets smeken om er nog 1 of 2 jaar aan vast te plakken tegen een gereduceerd salaris, niet perse om elke wedstrijd te spelen en je team omheen te bouwen maar om alle jochies die je promoveert te begeleiden. Fati, Moriba, Aurajo, Todibo, De Jong, Puig, Pedri, Cuenca, Chumi, Collado allemaal in de selectie halen en gewoon overnieuw beginnen. Maar welke president gaat dat doen? Dat betekent allicht de komende 3 tot 5 jaar welgeteld 0 prijzen, ofwel een roemloos presidentschap. Dan heb je echt iemand nodig die clubliefde voor zijn eigenbelangen en naam plaatst.

29 juni 2020 om 21:25

Zelfs dit matige Barcelona speelt nog mee om de landstitel. Dus 3-5 jaar 0 prijzen zie ik niet gebeuren. Al is het alleen al omdat Real al zeker 10 jaar super matig is in eigen land.

Ik ga niet met de massa mee hier. Ik denk dat Pjanic geweldig past bij dit Barca om rustiger en dominanter aan de bak te worden.

29 juni 2020 om 19:25

Qua speler is Pjanic nog niet zo slecht voor Barcelona. Als hij 25-26 geweest was, was dit gewoon een goede transfer. Alleen is hij 30 en speelt hij een extreem matig seizoen. Want zelfs al wordt Pjanic een succes, dan nog kan hij maximum 3-4 jaar mee.

Dom dom dom, Arthur is de toekomst en toch wel klasse beter Als Pjanic en dan hebben we het nog niet eens over de leeftijd

Bij Lyon was die geweldig bij Roma ook en hij maakte Juve ook beter met zijn komst. Dus ik weet niet wtf jullie om janken. Het is gewoon een topspeler en vind Arthur helemaal nix aan.

Ik zit dit echt met stijgende verbazing te lezen. Hoe kan Barca dit in godsnaam doen? Ik vind Pjanic al zo lang niet bijzonder meer spelen, al zie ik Juve niet wekelijks live aan het werk. Ik was niet zon groot fan van Arthur als de meeste, maar het was natuurlijk duidelijk een speler waar nog veel meer in zit. Hoe kan je nou voor Pjanic zo veel geld betalen, terwijl ook hij niet de doelpunten gaat maken of de man meer gaat creëren met een passeerbeweging op het middenveld. Hij kan leuk mee in het positiespel, maarja dan had je net zo goed een Parejo oid kunnen kopen voor de helft van het geld.

misschien is het een wat aparte deal maar mensen doen nu of spelers van 30 jaar hoog bejaard zijn en dat vind ik wel wat overdreven. voor hetzelfde geld gaat Pjanic nog 4 of 5 jaar mee. kijk naar die Italiaanse clubs die vaak hoge ogen gooiden met veel oude spelers in het team. stel hij speelt straks wel geweldig en doet dat 4 jaar lang? dat is een extreem lange tijd in het voetbal

29 juni 2020 om 20:15

Op het middenveld is dat inderdaad aan de oude kant. Ik kan niet meteen een 34-jarige middenvelder voor de geest halen die nog echt op zijn eigen topniveau speelde in de top. Je hebt natuurlijk Pirlo in een wat verder verleden, maar echt recent?

29 juni 2020 om 20:26

het zijn er niet veel inderdaad maar ze zullen er wel zijn. Fernandinho van City als ik me niet vergis is er 1 die nu even in me opkomt

29 juni 2020 om 20:39

Fernandinho is er inderdaad eentje. Maar zelfs als het wat oudere spelers zijn (Busquets, Xabi Alonso, Fernandinho), zijn het vaak eerder defensieve middenvelders. Hoe meer naar voor, hoe minder dat het voorkomt.

29 juni 2020 om 20:41

Op zich valt dat reuze mee. Als je je echter beseft dat de gemiddelde leeftijd van de basiself bij Barca nu al 29,4 jaar oud is dan lijkt dit me wel een heel domme deal.

29 juni 2020 om 20:48

ik snap je punt. Barca heeft straks een flinke inhaalslag op jullie te maken ook. uit de lichting Vinicius, Rodrygo, Valverde, Kubo, Odegaard, Hakimi etc. zullen er wel een paar tot wereldtoppers uitgroeien verwacht ik en dan komt Camavinga daar misschien ook nog bij

29 juni 2020 om 20:53

Ik durf zelfs nog steeds te hopen op Mbappe of wellicht Haaland. Hakimi lijken we dan weer wel kwijt te raken deze zomer helaas

29 juni 2020 om 21:06

@real8madrid Mbappe gaat zeker naar Real alleen de vraag is wanneer precies

29 juni 2020 om 23:44

Ach ja, die gemiddelde leeftijd.. Zo gaat het bij Juventus en in Italië al jaren. Het valt me op dat je je bij topics van Barcelona altijd als een enorme zwartkijker uitlaat. Kan door je clubvoorkeur komen, maar leuk om te lezen is anders. Met Puig en Fati zie ik zo al 2 spelers voor de toekomstige basis die 2 oude spelers vervangen. Reken je nog met Dembele, die normaal in de basis staat, wordt het het nog jonger. Het valt allemaal wel mee. Alleen voor Pique en Suarez zijn nog geen spelers bij de huidige selectie die ze zouden kunnen vervangen, alleen misschien Todibo voor Pique.

29 juni 2020 om 23:57

Dembele heeft niet eens in 50 procent van de wedstrijden sinds zijn komst in de basis gestaan

29 juni 2020 om 21:00

Ik vind Pjanic op dit moment ook geen indrukwekkende speler. De leeftijd interesseert me op dat gebied nog niet zoveel. Maar goed, deze zet valt wel een beetje in het beleid van Barcelona van de afgelopen jaren. Wat hebben die een mazzel dat Messi er nog is, want zonder Messi zie ik ze eerlijk gezegd geen prijzen pakken. Het veldspel is al een paar seizoenen erg pover en het is volledig afhankelijk van de individuele grillen van spelers.

29 juni 2020 om 21:29

Het is dat Barcelona toe is aan wat frisse spelers en met name de leeftijd speelt daarbij een grote rol. Heb je gekeken hoe oud de core spelers bij Barcelona inmiddels zijn?? Die zijn nu gemiddeld 30 jaar oud en bij iedere wedstrijd zijn ze na 30 minuten kapot. Tel daarbij ook op dat ze tegenwoordig vanwege de corona enzo na halve uur spelen al korte drinkpauze houden. Als je terug gaat naar oude stijl zal dit Barcelona door ieder team bijna compleet overlopen worden. Het is niet erg dat ze Arthur wegdoen, omdat die jongen nu eenmaal een feestbeest is naast blessuregevoelig gebleken te zijn, maar om vervolgens met al dat geld een 30 jarige speler ervoor terughalen die al 2 jaar niiiiiiiiets heeft laten zien is te gek voor woorden. Dat is gewoon een van de domste transfers dit seizoen. Je kan met dat geld makkelijk betere speler kopen.pjanic is niet meer waard dan 45mil in mijn ogen. No matter what hij blijft met zijn huidige vorm niet meer waard. Toen 2-3 jaar geleden ik naar hem keek was ik jaloers op hoe goed hij speelde en zijn vrije trap techniek is geweldig, maar daar hoeft Barca hem niet voor te kopen.

Blijf het een rare aankoop vinden. Natuurlijk goed om wat FFP regels uit de weg te gaan, maar ik zie hier het nut niet van in. Pjanic is niet meer de Pjanic van Roma. Vindt hem vaak matig spelen. Balletje breed and that’s it. Nu is Arthur ook geen rolmodel prof, maar om hem zo snel van de hand te doen om vervolgens een 30 jarige te kopen is onbegrijpelijk. Juventus lacht waarschijnlijk in hun vuistje. Barcelona moet dringend verjongen en Dembele en Coutinho verkopen. Ze willen Neymar en Lauturo nog aantrekken.. dan moet je eerst af van een aantal grootverdieners die overduidelijk niet brengen waar Barcelona naar op zoek is, ook Griezmann hoort daar in mindere mate bij. Echt ongekend waar dit bestuur mee bezig is. Zien de Barcelona fans Laporta graag terugkomen?

HOE THE Hell is 60+ mil waardevol voor iemand van Pjanic's niveau?!! Wat moet Barcelona wel niet denken?? Juventus lacht zich kapot. Dit doet me enorm denken aan toen Bayern besloot om Kroos te verkopen terwijl die jongen vol talent zat en zowel bij Bayern als Duitsland uitstekend speelde. Ik kan dit nog steeds niet geloven..barcelona heeft echt iets tegen hun middenvelders...zelfs Alcatar's verkoop aan Bayern maakte me gek en nu verkopen ze wederom een talentje.

Misschien een van de slechtste deals ooit. Zoiets zou je zelfs niet kunnen fiksen in career mode... juventus heeft barca gewoon opgelicht lol

Totaal geen idee hoe goed Arthur is. Hij is me nooit opgevallen bij de keren dat ik Barca zag. Een type Bentancur lijkt me als ik het zo lees hier. Nuttig maar matige creativiteit. Pjanic denk ik was een beetje uitgekeken op Juve. Zijn niveau is al 2 seizoenen dramatisch gezakt, eigenlijk sinds Ronaldo kwam. Hij is natuurlijk wel creatief en in vorm zeker een meerwaarde voor barca. Het enigste wat me stoorde is dat hij een 4 2 3 1 defensief te zwak is om 1 van die 2 midds te zijn. Hij heeft 2 lopers achter hem nodig die het vuile werk doen. Ik hoop dat hij nu terug een boost krijgt en nog even laat zien wie Pjanic is.

Pjanic is geen slechte speler, maar dit is echt een waanzinnig slechte deal voor Barca! Met 30 jaar gaat het niet veel beter worden, eerder minder. Arthur is veelbelovend. Pjanic mag misschien iets meer diepgang hebben maar ook niet heel veel meer. Snap deze aankoop/ruil echt niet. Zoveel betere opties

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Barcelona

4916 fans
Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
2.Barcelona7944
4.Sevilla6619
Voor de complete stand: LaLiga
SpelersPositieW
A. GriezmannAanvaller359
A. VidalMiddenvelder318
L. MessiAanvaller3122
L. SuárezAanvaller2615
M. ter StegenKeeper350
Ansu FatiAanvaller226
Jordi AlbaVerdediger252
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

In de wandelgangen

Maandag 13 juli
Real Madrid wil Jesús Vallejo definitief verkopen na uitleenbeurten aan Wolverhampton Wanderers en Granada dit seizoen. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren