Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onmachtig Barcelona zet grip op koppositie van LaLiga op het spel

Laatste update:

Barcelona heeft voor het eerst sinds de hervatting van LaLiga punten gemorst. De koploper van de competitie was in aanvallend opzicht vrij onmachtig op bezoek bij Sevilla en remiseerde met 0-0 tegen de nummer drie. Luuk de Jong stond een kleine zeventig minuten op het veld, maar kreeg geen serieuze kansen om te scoren. Door het puntenverlies kan Real Madrid op gelijke hoogte komen qua puntenaantal, indien het zondag wint bij Real Sociedad.

Quique Setién moest het stellen zonder Frenkie de Jong, die vanwege lichte klachten niet tot de wedstrijdselectie behoorde. Ook Sergi Roberto was niet fit genoeg om mee te doen, maar daartegenover stond de terugkeer van Luis Suárez in de basiself. De Uruguayaan onderging in januari een knieoperatie en maakte deze maand zijn rentree met twee invalbeuten. Tegen Sevilla stond hij voor het eerst sinds 4 januari in de basis in LaLiga.

Suárez zorgde in de vierde minuut voor het eerste doelgevaar, maar bracht keeper Tomás Vaclík niet in de problemen met een schot dat de juiste richting miste. De gevaarlijkste man aan de zijde van Barcelona was Lionel Messi, maar ook hij werd vrij goed in bedwang gehouden door de verdediging van Sevilla. De aanvaller, op zoek naar zijn zevenhonderdste doelpunt als prof, kwam halverwege de eerste helft met twee mogelijkheden in de buurt van een openingstreffer.

Luuk de Jong wil Leo Messi erbij lappen?

Geplaatst door voetbalzone op Vrijdag 19 juni 2020

De Argentijn plaatste een vrije trap vanaf een meter of achttien over de muur, maar verdediger Jules Koundé stond op de doellijn klaar om de bal weg te koppen. Twee minuten later legde hij opnieuw aan voor een vrije trap en bracht Vaclík redding. In het slot van de eerste helft kwam Sevilla vaker in balbezit en dat was ook na de pauze zo. Het tempo van Barcelona lag te laag; Sevilla kwam meer op de vijandelijke helft en tien minuten na de pauze keerde Marc-André ter Stegen een hard en gevaarlijk schot van Lucas Ocampos.

Kort daarna moest Ter Stegen ook een schot uit zijn andere hoek houden, ditmaal van Munir El Haddadi. Twintig minuten voor tijd werd De Jong vervangen door Youssef En-Nesyri, terwijl Nemanja Gudelj binnen de lijnen kwam voor Joan Jordan. Nadat een vrije trap van Messi van ruime afstand door de vingertoppen van Vaclík uit de bovenhoek werd gehouden, stevende het duel af op een doelpuntloze remise. Er volgde nog één grote kans voor Barcelona, toen Suárez de bal verlengde na een voorzet van Jordi Alba en net over schoot.

Verdiende een van beide ploegen de overwinning?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een gelijkspel is wel terecht. Barcelona speelt niet als een geoliede machine en de spitsen worden nauwelijks gevonden. Ik denk dat Real Madrid nu de favoriet is voor de titel want Barcelona kan gewoon niet dat beetje extra brengen om een goaltje te maken. Het probleem bij Barcelona is vooral dat ze een spelmaker op het middenveld missen en het is allemaal te veel afhankelijk van Messi.daar waar in het verleden de defensie wel eens een probleem was bij Barcelona is het nu vooral het middenveld en dan vooral een spelmaker.

20 juni 2020 om 00:05

Real moet het dan zelf ook nog wel doen. In Madrid nemen ze tegenwoordig de uitdrukking ‘als Barcelona in de sloot springt’ iets te nauw, anders was deze competitie al wel gelopen.

20 juni 2020 om 00:10

Real gaat natuurlijk niet steeds punten verspelen wanneer Barcelona het ook doet en ik ga ervan uit dat de selectie van Real nu ook wel begrijpt dat het nu moet gaan gebeuren.maar de selectie van Real Madrid oogt volwassener en meer in balans. Ik denk echt dat dit Barcelona gewoon niet sterk genoeg als team is en vooral een probleem op het middenveld heeft en daar creativiteit mist en ze missen natuurlijk een echte spits.

20 juni 2020 om 00:18

Volwassener qua spel word je met de jaren niet een paar wedstrijden. Maar real zit nu inderdaad in een aardige flow en zie ze dat wel doortrekken de komende paar wedstrijden.

20 juni 2020 om 00:19

Barcelona mist diepgang en loopvermogen voorin en op het middenveld. Verder moet setien eerder wisselen als het niet loopt. Ik zie Real kampioen worden, vanwege de breedte voorin en Asensio.

20 juni 2020 om 00:38

Wanneer Barca punten verspeeld, doet Real dat ook vaak... Onbegrijpelijk....

20 juni 2020 om 00:17

Probleem van Barca is niet de spelmaker op het middenveld maar het gebrek aan diepte. Je kan zoveel balbezit hebben als je wilt maar als er niemand diep gaat waar een bal heen gestoken kan worden lijken je middenvelders niet creatief. Als er spelers diep zouden gaan of achter de verdediging komen zoals bij een Bayern bijvoorbeeld, zouden Arthur en Frenkie daar prima ballen kwijt kunnen.

20 juni 2020 om 00:37

@skeuomorf kijk even naar het aantal assists dat Frenkie en Arthur op hun naam hebben staan in hun carriere. die gaan echt niet de aanvallers van Barca in stelling brengen met diepe ballen hoor. bij elkaar opgeteld hebben ze geloof ik over heel hun carriere 9 assists gegeven met zijn tweeen

20 juni 2020 om 00:46

Tel de assists van xavi en iniesta dan eens, dat is qua getal ook heel erg laag. Maar zij zorgden wel voor tempo en ruimte waardoor anderen de assist konden geven

20 juni 2020 om 00:54

Jep. Maar zo goed is arthur nog lang niet.

20 juni 2020 om 01:00

Serieus? Even opgezocht Xavi in totaal 212 (236 met Spanje erbij) en Iniesta 150 assists voor Barcelona. Xavi en Iniesta hebben zelfs een seizoen samen 50 assists gegeven. Arthur in meer dan 60 wedstrijden 4 en Frenkie staat op 3 in alle competities. Vorig jaar met Ajax stond de teller op 3. Frenkie en Arthur zijn geweldige spelers, maar beschikken vooralsnog niet over een echte eindpass.

20 juni 2020 om 01:04

@marc Juventus exact! Xavi en Iniesta waren ook hele andere soort spelers als Frenkie en Arthur en totaal niet vergelijkbaar. Arthur en Frenkie zijn spelers die voornamelijk balbezit proberen te houden en daarom meestal balletjes over 5 meter breed or terug spelen om de bal in de ploeg te houden, waar Xavi en Iniesta voornamelijk vooruit dachten. zeker een Xavi die constant op zoek was naar het juiste moment om de bal diep te geven met zijn geniale lange pass. Frenkie en Arthur hebben zeker kwaliteiten maar dat zijn nou juist net de kwaliteiten die ze niet in huis hebben. Barca moet daarom echt een creatieve middenvelder met een eindpass gaan halen, want het is natuurlijk geen toeval ook dat het spel onder Setien niet beter is als onder Valverde. dat komt imo echt omdat het middenveld totaal niet complementair aan elkaar is

20 juni 2020 om 08:19

Ik droom van De Bruyne. Mocht de ban van City twee jaar gaan duren... Dan maar even geen spits kopen als je die kans krijgt

20 juni 2020 om 00:17

Een spelmaker is er in de vorm van Arthur. Maar om een of andere onbekende reden mag hij dat pas laten zien wanneer het spel dood is en Sevilla met 10 man achter de bal staat.

20 juni 2020 om 00:35

@ousmane Arthur heeft over heel zijn carriere 5 assists achter zijn naam staan. dat is toch geen spelmaker?

20 juni 2020 om 00:44

Arthur vind ik de laatste 3 wedstrijden nogal bleek spelen. Hij speelde voor de quarantine een stuk beter.

20 juni 2020 om 12:06

Barca liet sevilla ook continu met 10 man achter de bal komen. In de tweede helft zag je continu dat trage en afwachtende gepass vanaf 5 meter. Je geeft alle tijd om Sevilla in formatie te laten komen en in plaats van een meer riscovolle long of through ball te geven moet een bal over 3 schijven met het tempo van het gemiddelde seniorenvoetbal. Geen wonder dat er dan geen kansen worden gecreeerd.

Wat een ouwe zakken niveau. Suarez, Rakitic, Busquets en Pique moeten komende transferperiode echt vervangen worden. Veel te statisch allemaal. Geen enkele vorm van penetratie. Waarom Fati niet mag invallen is mij een raadsel. Setien roept de kritiek op zichzelf af op die manier!

20 juni 2020 om 00:03

Rakitic busquets en pique waren gewoon goed vandaag. We hebben geen tegengoal gehad en hadden veel balbezit pique en busquets gewoon goed dus .suarez viel bijna om. Echt raadselachtig waarom hij er niet uit werd gehaald voor zoals je aangeeft fatti.

20 juni 2020 om 00:06

Busquets speelde veel te traag. Altijd 5 baltoetsen of onnodig draaien en weer draaien voor die de pas gaf. En er moet doorgeselecteerd worden. Die mannen zijn/worden 32 en hebben niet het eeuwige leven. Kan er niet aan denken dat Barca net als United of Milan wordt, omdat ze niet op tijd aan de toekomst aandacht geven.

20 juni 2020 om 00:10

Noppes. Busquets was goed vandaag. Heb hem op geen fouten betrapt. Ik heb niks met rakitic maar ik kan moeilijk ontkennen dat hij vandaag slecht was. Hij was goed, weinig balverlies en deed zn ding. We komen gewoon stootkracht te kort. Barca heeft 3 aanvallers waarvan de kwaliteiten niet op elkaar aansluiten. Suarez zijn conditie is schandalig op dit moment, ik hou het nog langer vol. het is ook de verdienste van sevilla, ze verdedigden goed. Maar dat doen wel meerdere tegen barca tegenwoordig

20 juni 2020 om 00:12

In een wedstrijd dat smeekte om een hoog tempo, haalde Busquets het onnodig omlaag. Ik snap wel waarom je vindt dat hij goed speelde, omdat hij altijd secuur is in de passing. Maar soms moet het tempo omhoog gevijzeld worden. Dat deed hij niet. Altijd die onnodige baltoetsen, terwijl hij al in 2 tijden de bal kon doorspelen. Ouwe zakken tempo dus. En ja, Suarez zijn fitheid is niet goed, maar hij is pas terug uit blessure en iemand van zijn leeftijd gaat niet meteen fit zijn. Dat heeft tijd nodig.

20 juni 2020 om 00:16

Busquets haalde het tempo er echt niet uit. Het tempo werd eruit gehaald omdat de bal steeds terug moest omdat er geen diepgaande spelers zijn en dat is sinds het vertrek van neymar het mankement van barca. Met fatti in het veld is dat al een stuk beter. Zet riquu puig erin en het is nog een stuk beter. Ik verwijt setien vandaag dat hij suarez er niet uit heeft gehaald en puig er zo laat in kwam.

20 juni 2020 om 12:08

Wie speelde er op die linkerflank. Daar was continu ruimte waarmee niks werd gedaan. Had meer de indruk dat Vidal en Raketic het spel echt vetraagden.

20 juni 2020 om 14:14

Eerst braithwate en daarna tijdje niemand en op het eind griezman. Die gewoon echt waar niet gelogen liever bii een 1 op 1 situatie de bal terug speelt dan dat hij een actie maakt en gevaarlijk wordt. De aanvallers op messi na zijn echt 3x niks. Suarez was bij minuut 50 al buitenadem en werd er alsnog niet afgehaald

20 juni 2020 om 00:04

Je praat onzin man. Rakitic speelde een goeie wedstrijd!

20 juni 2020 om 00:06

Doorselecteren, ken je dat? Mannen van 32 jaar. En Rakitic speelde voor het eerst sinds eeuwen eens goed, leuk.

20 juni 2020 om 00:10

Rakitic speelt goed ja als hij alle vrijheid heeft en de bal rustig rond kan passen zonder enig vorm van druk. Maar dat kan ik ook nog. Als de tegenstander een beetje druk zet is het 9 van de 10 keer balverlies.

20 juni 2020 om 00:12

Maar vandaag was die goed, dan kan je hem vandaag weinig verwijten. Overigens zie ik graag meer puig op het veld.

20 juni 2020 om 00:21

Doorselecteren is wat anders dan niet goed spelen. Dat hij 32 is zegt niet meteen dat hij slecht speelde..?

20 juni 2020 om 00:10

Ik vond Rakitic voor de verandering goed spelen vandaag. Pique en Busi heb ik niet gezien en dat betekent bij die twee doorgaans dat ze hun werk prima hebben gedaan

Als barca liefhebber doet deze wedstrijd toch weer pijn om aan te zien. Er zit letterlijk helemaal niks in, geen passie, geen creativiteit, geen diepgang, geen snelheid. Helemaal niks. Het is constant maar hopen op een bevlieging van Messi. Sevilla verdiende de winst, betere kansen, beter verdedigd en met meer passie gespeeld. Van mij mag Real kampioen worden zodat het bestuur van Barca ooit wakker wordt.

20 juni 2020 om 00:37

Dit is het laatste jaar van het huidige bestuur. Of real kampioen wordt of niet gaat het bestuur eruit.

Als Messi het een keer niet op zijn heupen heeft, dan is dit Barcelona kansloos.

Toen ik de opstelling zag, was ik er al bang voor. Fati en Puig niet belonen voor hun goede wedstrijd maar Quique 'Ernesto' Valverde kiest weer lekker veilig voor Vidal en Rakitic en Braithwaite. Het enige positieve was dat Griezmann eindelijk op de bank werd gezet.

Er zat totaal geen idee, beweging, diepgang of creativiteit in de ploeg. 10 spelers die braaf de bal bij Messi inleveren en staan af te wachten/hopen. En dan bij 0-0 Braithwaite eraf en Arthur erin waardoor Vidal linksbuiten moet gaan spelen. Onbegrijpelijke wissel en dat toont ook aan hoe laag het vertrouwen in Griezmann (terecht) is. Arthur en Rakitic sowieso beide waardeloos. Enkel veilige balletjes opzij geven zonder enig plan of creativiteit. Ze missen die eindpass. Messi is op zijn best als hij iemand diep kan steken maar niemand gaat diep. En dan brengt Setien de snelle Fati niet (en niet van die onzin aanhalen dat hij nog jong is en niet vaak kan spelen. Als hij dagelijks kan trainen dan kan hij ook een half uur invallen. En ook jeugdteams spelen op dat niveau 2x per week) ... Of Puig (ja de laatste 2 minuten maar daar heb je niks aan), die de vorige wedstrijd nog liet zien wel de diepte in te willen duiken voor zijn ploeg. De bank is sowieso echt van dramatisch niveau. Het bestuur heeft jarenlang gefaald en deze ongebalanceerde, krappe en kwalitatief ondermaatse selectie is daarvan het gevolg. Setien heeft zijn beloftes van goed voetbal en aandacht voor de jeugd alles behalve waargemaakt. Het moet allemaal van Messi komen en ik ben bang dat zelfs hij ze in zijn eentje geen kampioen kan maken. Man of the match: Ter Stegen (paar prima reddingen die een punt redden) samen met Puig (die in zijn 2 minuten inval tijd zowel de enige direct kaats als de enige diepe loopactie zonder bal produceerde).

20 juni 2020 om 00:14

"als ie kan trainen, kan ie ook spelen". Wat een achterlijke beredenering. Zo'n jongen niet teveel laten spelen heeft met name te maken met het mentale aspect, gast. Hoeveel druk wil jij op zijn schouders leggen?!

20 juni 2020 om 00:21

Het is niet hoe het normaal moet maar barca heeft die type puig middenvelder nu meer dan ooit nodig.

20 juni 2020 om 00:38

Hij had het over Ansu.

20 juni 2020 om 00:45

Mijn fout, lang verhaal weinig concentratie verkeerd geleze

20 juni 2020 om 10:42

Van elke week op de bank zitten, wordt hij mentaal ook niet sterker. Hij had zeker kunnen invallen.

20 juni 2020 om 00:26

Ik weet niet welke wedstrijd jij gekeken hebt maar rakitic was echt de beste op het veld aan de kant van Barça

20 juni 2020 om 00:31

De beste durf ik niet te zeggen, maar hij was vandaag goed. Het werd wel tijd dat hij een keer een wedstrijd goed speelde. Rakitic kan je weinig verwijten. Je kan weinig spelers verwijten vandaag. Want ze missen gewoon 2 soort spelers, een aanvallende middenvelder en een buitenspeler die diepgaat.

20 juni 2020 om 10:45

Als een paar loopacties en wat intercepties hem al de man van de wedstrijd maken, dan is het slecht gesteld met Barca (en dat is het helaas ook). Rakitic is al lang niet meer de Rakitic van een paar jaar geleden: met diepgang, snelle combinaties, beweging en een gevaarlijk schot. Nu zakt hij veel dieper terug, hobbelt maar wat en geeft de eindpass niet meer.

20 juni 2020 om 10:43

Afgelopen wedstrijden stond Griezmann helaas bijna alleen maar stil. Hij wil de bal sowieso altijd in de voeten hebben, is geen diepgaande spits zoals bijvoorbeeld Werner.

20 juni 2020 om 07:48

Griezmann zit nog is zijn eerste en aparte seizoen. Ik hoor niemand over Suarez praten die al 2 jaar geleden vervangen moest worden. Keer op keer staat hij er niet op cruciale momenten. Iets waar een spits voor is, vooral in een 0-0. Maar ik zie alleen spelers als Rakitic, een makkelijke zondebok gevuurd worden, ik zie gesmeek voor een broekie als Ansu. Laat Griezmann zich natuurlijk aanpassen in het Barca systeem en je hebt een degelijke speler. Aan Suarez heb je al heel lang niks meer. Heb het idee dat Griezmann nog te maken heeft met bittere Barca fans voor zijn uitspraken.

20 juni 2020 om 10:44

Griezmann kan zich zeker nog aanpassen inderdaad, maar zijn algemene veldspel (slechte aannames, veel stilstaan, weinig diepgang) heeft niks met aanpassen te maken. Dat is gewoon benedenmaats op dit moment. Suarez is inderdaad ook aan vervanging toe. Het enige dat hem nu nog van waarde maakt is zijn connectie met Messi en zijn sluwheid, maar hij is al lang niet meer zo dreigend als vroeger.

20 juni 2020 om 13:03

Juist wel de afgelopen pakweg 3/4 jaar was Griezmann een betere spelers dan Suarez. Die connectie die jij noemt werkt vaak in het nadeel van het team. Omdat er eerder voor Suarez wordt gekozen dan een goed aanspeelbare Griezmann. Kijk vroeg in het seizoen even terug. Toen gingen er geruchten rond dat Messi en Griezmann geen goede connectie hebben. Dat op basis van het speelveld en voorkeur naar Suarez. Bovendien komt hij uit een totaal ander speelstijl met Frankrijk en Atletico dat speelt ook een rol. Zie hoe Frenkie zich aanpast, want het speelstijl van Ajax en Nederland toch wat meer bij Barcelona ligt. Geef Griezmann tijd en hij staat er.het belachelijke aankoopbeleid van Barcelona zal zeker falen. Zij konden namelijk Suarez vervangen voor Aubemayang en recent nog voor Werner. Beiden dodelijker dan Suarez nu is. Overigens hoor je de naam L. Martinez vallen. Ook die lijkt op een Griezmann/messi type speler en niet zozeer wat Barcelona nodig heeft. Je krijgt spontaan het idee dat Messi betrokken is bij de transfers. Dit was vroeger niet zo toen spelers als Puyol Xavi en Iniesta nog rondliepen.die sneren van Barca fans op Griezmann. Zelfs wanneer hij grotendeel niet eens in deze wedstrijd speelde is jammer. Toch stil zijn wanneer Suarez bijna heel de wedstrijd niks doet, goed gevoed wordt door ze medespelers, maar geen goal maakt. Dat is mijn punt. Het Barcelona van Messi en Suarez valt sinds 2016 ofzo stelselmatig uit elkaar.

20 juni 2020 om 14:18

Afgelopen 3-4 jaar is griezman niet beter dan suarez geweest naar mijn mening.

20 juni 2020 om 15:04

Mag je vinden, maar ik heb allerlei dansjes van Griezmann gezien en mooi combinatie spel met z'n medespitsen in Atletico en Frankrijk. Ook werkt hij mee in de verdediging met een verdedigend ingesteld team. Hij heeft wel de instelling om zich aan te passen en beter te worden als dat hem gegund wordt. Suarez daar en tegen heeft 2 jaar achter elkaar grote nederlagen te pakken gehad en wist gedurende een seizoen 1 CL goal te scoren. Alles gaat via Messi en een bepaalde aantal spelers (gek genoeg niet het hele team). Volgens mij heeft Griezmann nota bene nog Barcelona uitgeschakeld in de Cl.als Real Madrid dit jaar nog met de titel ervandoor gaat zie je gewoon dat Suarez sinds Neymar weg is totaal niet productief is. Barca fans zijn nog vrij mild tegenover Suarez. Hij is mede schuldig aan het verliezen van titels door de jaren heen. Daar waar Barcelona dominant was. Overigens laat een Rakuten documentaire veel zien over dit Barcelon dat uit elkaar valt. Jordi Alba die bijvoorbeeld de hoop na 45 min opgaf tijdens de comeback van Liverpool en daarna ook nog eens de Copa verliezen tegen Valencia. Het vrienden team van Messi en Suarez zie ik dit jaar niet zo gauw winnen van een City, Bayern of een betere Liverpool. Tenzij Messi een wereldpot speelt. Alleen blijft dit een teamsport.

Man die Regulion was toch dramatisch vandaag. Echt genoten van Fernando, was zo goed. Banega was ook echt fantastisch, snap niet waarom hij volgend jaar naar Saudi Arabië vertrekt. Kom op Real Madrid, Sociedad is uitvorm dit is ons moment! En Setien schaam je diep, Fati en Puig deden het geweldig verdienden vandaag basisplek!

20 juni 2020 om 00:08

Kijken ze naar doelsaldo of onderling resultaat? En met onderling resultaat wie staat er dan beter voor?

20 juni 2020 om 00:10

Real, ze hebben 1x gelijk gespeeld en 1 x gewonnen. Inderdaad onderlinge resultaat krijgt voorrang.

20 juni 2020 om 00:11

Onderling resultaat telt in Spanje. Dus als Real wint van Sociedad staan wij aan kop.

20 juni 2020 om 00:12

Dat is goed nieuws, maar merk vaak dat als Barca punten verspilt Real dat daarna ook doet.

20 juni 2020 om 00:13

Onderling resultaat. Hoe kan het dat je dit niet weet als fanatieke La Liga volger? Dat is in het voordeel van Real dit jaar (0-0 in Barcelona, 2-0 in Madrid).

20 juni 2020 om 00:15

je weet niet wat de regel is in Spanje noch hoe Real het in de classico's heeft gedaan? Beetje een passieve fan?

20 juni 2020 om 00:18

Ben gewoon real fan maar niet net al jullie dat ik daar dagelijks mee bezig ben. En daarnaast door corona een beetje alles vergeten 😉

20 juni 2020 om 00:19

Hoe kun je nu een real logo tonen en je naam naar de 5e meest trefzekere speler uit haar historie vernoemen, en dit dan niet weten

20 juni 2020 om 00:22

Heb medelijden met jullie. Ik stel gewoon ff een vraag omdat ik de uitslagen ben vergeten. Kon het beter zelf ff zoeken, dan kreeg ik dit gezeik niet.

20 juni 2020 om 00:27

Je heb helemaal gelijk en het recht om ook te vragen wat je wilt of te praten waar je over wilt. Het is schandalig dat men je aanspreekt op je naam of omdat je niet alles weet. Sinds wanneer moet je een die hard fan zijn om ergens over te praten wauw.

20 juni 2020 om 00:30

Je hebt helemaal gelijk kerel. Ik keek er enkel eventjes van op, gebeurt namelijk maar heel zelden dat Madrid het beter doet in onderling resultaat de laatste 10 jaar. Excuses

20 juni 2020 om 00:31

Ah het is goedzo @benzema08, niets van aantrekken. De mensen die reageren, bedoelen het niet allemaal negatief.

20 juni 2020 om 00:35

Mee eens, hij moet een diehard fan zijn voor een naam en profiel foto hahahaha. Beetje zielig van sommige hier

20 juni 2020 om 01:07

Zeker niet negatief bedoelt hoor benzema08! Medelijden is dan ook zeker niet nodig haha Ben benieuwd of Real de druk aan kan en de koppositie kan pakken. Sociedad is normaliter een aardige kluif maar ze zijn niet bepaald in vorm!

NA een geweldige eerste helft komt barca gewoon stootkracht tekort. Ik vond dat setien echt veel eerder suarez eruit moest halen. Suarez viel bijna om. Dan moet je eerder griezman erin brengen en een creatieveling zoals puig. Wat veel te laat kwam. Echt jammer dit

20 juni 2020 om 07:49

Griezmann hoort gewoon de eerste spits te zijn en Suarez is overdatum. Had al jaren terug verkocht moeten worden.

20 juni 2020 om 09:54

BFF / Geweldige eerste helft vond ik echt meevallen hoor. Ik vond dit een extreem zwakke topper. Sevilla had de beste kansen om te winnen

20 juni 2020 om 14:20

Mag jij vinden. Ik vond barca de eerste helft enorm goed spelen. Sevilla had niks te vertellen in de eerste helft, eerste helft was het allleen maar barca.

Een hele goeie eerste helft en de tweede helft was minder maar wel voldoende. De laatste 20 minuten was de tank leeg. Ik kan hier mee leven je speelt uit tegen Sevilla en je weet dat dat altijd lastig zal worden. Mensen klagen en roepen veel maar vergeet niet dat dit pas de 3de wedstrijd is na 3 maanden en 32 graden warm. Het is normaal dat ze moe worden en rustig moeten opbouwen. Sevilla was verdedigend ook heel sterk. Jammer van de kans van Suarez maar reguillon had het ook kunnen afmaken hadden we groot geluk. We missen echt diepte. Al met al ik persoonlijk kan hier zeker mee leven.

20 juni 2020 om 00:11

Waarom gebruikt Setien dan niet 3 wissels? Suarez kon bijna niet meer lopen bijvoorbeeld. Fati heeft die diepte en actie, maar die brengt hij ook niet in. Sorry maar dit was gewoon onkunde van Setien. Iedereen kon al van mijlenver zien dat de spelers helemaal uitgeput waren.

20 juni 2020 om 00:16

Ja iedereen die het over de wissels heeft daar ben ik het ook mee eens. Wat ik zeg is dat mensen veel kritiek hebben maar men vergeet dat ze 3 maanden niet gevoetbald hebben en dan praat ik in het algemeen. Om de 3 dagen voetballen plus hitte plus geen oefenwedstrijden voor de ritme, is dit misschien logisch dan? Men praat blind mekaar na zonder bij na te denken.

20 juni 2020 om 00:31

Ik begrijp heel goed dat het lastig is om in zo een korte zo veel wedstrijden te spelen, maar daarom juist is het belangrijk om die 5 wissels te gebruiken. We kunnen niet van Suarez verwachten dat hij 90 min lang kan spelen na een half jaar niet gespeeld te hebben. Daarnaast ontbeerde het vandaag voor de zo veelste keer aan creativiteit op het middenveld, waarom dan Rakitic en Vidal tegelijk opstellen?

Zwakste Barcelona in jaren, 75min lang tijdverspilling na een goed openingskwartier. Nul beweging en ideeën in balbezit. Rampzalig en passief wisselbeleid van Setien. Eerste grote test voor Barcelona en grandioos gefaald.

20 juni 2020 om 00:05

Het is gewoon zo overduidelijk dat die diepgang gemist wordt. Elke speler die aan de bal komt kijkt of er iemand diepgaat. Maar bijna iedere speler wil de bal in zijn voeten hebben.

20 juni 2020 om 00:13

Hoeveel laterale ballen heeft Sevilla wel niet ingelevered in de 2de helft? Gewoon eens een bal meteen naar voor spelen en mee aansluiten vanuit het middenveld. Maar daar stokt het bij Barcelona, middenvelders sluiten totaal niet bij. Als Messi in de middencirkel begint te spelen, weet je dat het niet goed zit. Er moet echt met de bezem door de selectie en het spelsysteem gegaan worden.

20 juni 2020 om 00:17

dat merk ik al sinds 2009 dat als messi op de middencirkel te vinden is dat het foute boel betekent. Hoop dat ze nog de titel kunnen pakken dit seizoen en dan is het echt klaar met sommige spelers

Lekker voor ons. Heb alleen de tweede helft gezien maar wat speelde barca traag zeg. Ook gebruikte ze totaal niet de ruimte aan de linker kant (Waar Alba open baan had). Fernando en Kounde speelden heel sterk. Reguilon had ons heel blij kunnen maken maar helaas. Thanks Sevilla, op naar zondag.

20 juni 2020 om 09:56

Ladecima / Reguilon had zeker 1 assist kunnen geven en 1 goal moeten maken, zo zonde. Ik zie dit barcelona ook niet bepaald winnen van Atletico., en als je kijkt naar ons programma dan ziet dat er toch vele malen soepeler uit. Alleen Sociedad uit en Bilbao uit zijn op papier toch wel lastige potten, van die andere ploegen moet Real wel kunnen winnen.

20 juni 2020 om 12:14

Klopt. Echter is er geen pijl te trekken op onze vorm, helemaal tegen kleine ploegen. Het wordt in ieder geval een heerlijk spannende en fast pace la liga. Ik kan niet wachten tot morgen.

Weekend begint alvast goed. Bij overwinning zondag op Sociedad, zijn we koploper. Maar hey, als Barca punten laat liggen, doen wij het ook. Maar goed, de overwinning tegen Valencia moet wel een boost geven. Je kan wel zwaar merken dat Barca gigantisch veel leunt op Messi. En wie is die assistent trainer bij Barca? Sorry, maar van zo kerel langs de lijn wordt je toch enorm gek van? Kounde en Diego Carlos waren fenomenaal achterin. Twee beesten achterin. Zo jammer dat die Diego Carlos al 27 is want wat een topper is dat. Hopelijk winnen we zondag want Barca krijgt nog genoeg lastige uitwedstrijden met Bilbao, en Celta uit bijvoorbeeld waar ze altijd wel punten laten liggen.

20 juni 2020 om 00:11

Als we zondag winnen zijn de twee grootste hordes reeds genomen. Geen zondagswandelingetje verder want nog steeds een bezoekje aan san mames oa maar op papier zijn Valencia en Sociedad de twee lastigste wedstrijden. Barca heeft het inderdaad moeilijker qua schema met ook nog Atleti dat over de vloer komt. Maar goed, eerst zondag eens afwachten

20 juni 2020 om 00:19

Barcelona speelt dinsdag thuis tegen Bilbao en niet uit. De eerste competitie wedstrijd speelden ze uit tegen Bilbao 1-0 verloren. Ze hebben zeker een moeilijke programma maar vergis je niet, real sociedad thuis is ook heel heel erg lastig en zeker als ze 2 wedstrijd niet gewonnen hebben plus ze doen mee om Champions league plaatsing dus vergis je niet.

20 juni 2020 om 04:37

Real Sociedad is niet best de laatste weken dus het moet kunnen.

20 juni 2020 om 00:21

Jullie krijgen Bilbao uit. Sociedad uit aankomende zondag. Een Granada kan ook lastig zijn een Espanyol die tegen degradatie vecht. Barcelona heeft het moeilijker laat me dat alvast zeggen maar het wordt voor beide nog heel heel lastig believe me.

20 juni 2020 om 00:27

Espanyol is alleen moeilijk als je een blaugrana shirt draagt hoor. Als Madrid over de vloer komt lijken ze haast zelf de bal in het eigen net te leggen

20 juni 2020 om 12:17

@MSN ik denk dat je ook het uit em thuis voordeel zo goed als kan wegstrepen omdat er geen fans zijn die de spelers opzwiepen. Ik denk dat de spelers van Espanyol zich extra kunnen motiveren om de pret bij Barca te verpesten. Real Madrid heeft zijn eigen problemen en elke wedstrijd nu zal voor ons als een finale zijn. Het is voor ons wel fijn het in eigen hand te hebben. Ik verwacht dat zowel Real als Barca nog wel punten gaan verspelen. Moge de beste winnen .

Na een zeer vermakelijke eerste helft kon je de tweede helft wel in slaap vallen. Ontzettend inspiratieloos, weinig tot geen dreiging voorin en laag tempo tot in de blessuretijd. We mogen van geluk spreken dat Ter Stegen op doel staat (En Reguilon die kans er niet in schiet), anders had ik het somber ingezien.

20 juni 2020 om 00:23

Vergeet ook niet dat jordi alba ons ook heeft gered anders was het gegarandeerd een goal geweest. Barcelona speelde zeker goed de eerste helft. Geen stress komt goed geloof me komt goed!!! Barca moet je nooit afschrijven nooit!

Zelfde probleem als bijna het hele seizoen al. Zo weinig doorgeselecteerd, dat de gemiddelde leeftijd op t veld 66 is. Geen enkele speler met diepgang die zo een muur kan openbreken.

Laat toch gewoon Puig en fati starten. Wat heb je te verliezen? Zo wordt het immers niks

20 juni 2020 om 00:08

Te jong, je kan niet verwachten dat die continue fysieke wedstrijden starten. Vooral Fati en Puig kan je dat niet aandoen. In sommige wedstrijden oke, maar uit bij Sevilla is nu eenmaal niet easy.

20 juni 2020 om 00:11

Kom op? Braitwaite kan je dat wel aandoen bedoel je? Ansu Fati verdiende een basisplek. Vinicius heeft talloze keren gestart.

20 juni 2020 om 00:25

Puig is 1 jaar jonger dan Valverde. Fede start elke wedstrijd bij Madrid zo'n beetje. Zeker de topwedstrijden. Stond er 6x in tegen Barca, Atleti en Sevilla. Valverde krijgt het vertrouwen en vliegt. Puig krijgt geen vertrouwen en wordt klein gehouden. Daar zit volgens mij echt het verschil want ik denk niet dat Puig heel veel minder kwaliteit heeft. Zelfde met Alena, maar als je op die cruciale leeftijd van 20-22 geen vertrouwen krijgt maak je het vaak ook gewoon niet meer

20 juni 2020 om 14:22

Puig moet meer speeltid krijgen inderdaad. Er moet iemand ook tegen hem zeggen dat je met 56 kilo niet bij de top gaat horen. Hij moet zeker 10kilo in spier aankomen

20 juni 2020 om 00:09

Misschien een kampioenschap? Maar ach, dat doen ze nu ook natuurlijk. Maar goed, daar wil ik wel nog in meegaan. 2 tieners op verplaatsing bij de nummer 3 in de basis zetten klinkt heel romantisch, maar is natuurlijk ook geen realistische optie. Wel had Fati altijd moeten invallen. Op het einde gaat zelfs Ter Stegen mee naar voor, dus waarom dan niet een extra aanvaller er wat vroeger in brengen? Mij een absoluut raadsel...

20 juni 2020 om 00:17

Ja natuurlijk maar Fati is imo een van de weinig lichtpuntjes bij Barca dit jaar. Zowel hij als Puig waren indrukwekkend eerder deze week, dan verwacht ik gewoon dat ze daar nu voor beloond worden. Een half uur voor tijd invallen lijkt me dan toch het minste? Van dit team wordt je verder ook niet gelukkig toch? Puig is 1 jaar jonger dan Fede Valverde. Ik denk niet dat Puig veel slechter is, Fede doet het gewoon extreem goed omdat hij vertrouwen krijgt en zelfs Modric uit de basis houdt. Puig ziet na een zeer sterke invalbeurt weer Rakitic starten. Fati is misschien te jong maar brengt wel iets, je ziet Rodrygo en Vini ook gewoon minuten maken bij Madrid en zelfs geregeld in de topwedstrijden. Dit is niet om mijn cluppie voor Barca te plaatsen maar het toont gewoon dat het mogelijk is en ook goed kan uitdraaien.

20 juni 2020 om 00:24

Vond dat puig en fatti echter wel moesten invallen de tweede helft. Puig moest veel eerder erin. Desondanks dat rakitic het goed deed vandaag moet je uiteindelijk een keuze maken voor een meer creatieve middenvelder

20 juni 2020 om 00:15

Dat is het probleem met trainers als valverde en setien.die hebben totaal geen ballen en gaan altijd voor veilig en kiezen voor oude spelers.het is als barca fan gewoon wachten op 2021.een nieuw bestuur en met xavi als trainer die kan gaan bouwen aan een nieuw team en veel meer kanzen en speeltijd voor de jeugd.

20 juni 2020 om 09:59

Zidane kiest ook vaak voor de spelers die er al een tijd zitten bij ons, ondanks dat andere jongere spelers het veel beter doen, het is ook niet makkelijk als coach om daarin een juiste balans te vinden. Maar ik ben het met je eens, Valverde en Setien is gewoon hetzelfde

20 juni 2020 om 12:25

Ja man het is om gek van te worden.je hebt een trainer nodig die echt lef heeft en gebruikmaakt van de jeugd.kijk maar eens naar die fede valverde van jullie.dat is een geweldige jonge speler,maar als hij geen kanzen kreeg van zidane zou hij niet zo goed kunnen ontwikkelen.we hebben een alena,puig en een fati.dat zijn zeer talentvolle jonge spelers die echt meer speeltijd moeten krijgen om hun zelfvertrouwen op te krikken en nog beter te worden.als dat niet gebeurd staan ze stil in hun ontwikkeling.het is nog niet te laat en ze zijn gelukkig no jong,maar ze hebben een trainer en een bestuur nodig dat in hun gelooft en veel kanzen geeft.

Tja, op papier is het allemaal niet erg om uit tegen de nummer 3 gelijk te spelen, maar bij barcelona is het altijd de manier waarop dit gebeurd dat frustrerend is voor de fans. Ze lijken helemaal geen combinaties meer aan te kunnen na een helft gespeeld te hebben. Zo ondermaats vandaag hoe weinig aanvallen opgezet werden. De flanken spelen 90 minuten balletje achteruit. Nobody die acties kan forceren. sevilla defensief afwachtend op een fout helpt de wedstrijd ook niet, maar ze werden wel bijna beloond een aantal keren. Zeker de betere van de twee qua kansen. nu maar hopen dat Real niet wint van Sociedad. Wat een sad life.

Oh man man man, die Reguilon, hij was echt dramatisch, verprutst kansen na kansen, aanval na aanval. Hij mag Lope echt bedanken voor het vertrouwen!Verder verdiende Sevilla hier wel de overwinning, gezien de kansen.En dat Setien niet wisselt is toch niet nieuw. Hij zei laatst nog dat hij het helemaal niks vindt, dus dan kan je niet verwachten dat hij het nu ineens wel gaat doen. Hij is super maar ook echt super koppig.

20 juni 2020 om 00:28

Heel Sevilla was heel slecht vond ik. Konden amper een counter opzetten. Redelijk een wonder dat ze gelijk spelen, al was Barcelona ook heel zwak. Ik zie ook veel mensen klagen dat de tactiek "alle ballen op Messi" is, maar dat heeft hen tot nu toe toch een eerste plek bezorgd. Hopelijk kan Madrid eindelijk eens profiteren van het puntenverlies, al zal het enorm moeilijk worden.

Was totaal te verwachten met een middenveld bestaande uit Rakitic, Vidal en Busquets en Braithwaith, Messi en Suarez voorin. Geen creativiteit, geen diepgang. Dit Barcelona gaat helemaal niks winnen en die Setien is ook net zon drama als Valverde met nog minder resultaten

20 juni 2020 om 00:10

Ik denk dat dit Barca nog altijd La Liga gaat winnen, de CL lijkt me wel een stapje te ver ja..

20 juni 2020 om 00:25

Het is nu uit barcas handen. Afwachten wat madrid doet

20 juni 2020 om 00:45

Voor deze speelronde wel inderdaad, maar het seizoen is nog lang! Madrid is vaak zat door de mand gevallen als ze Barca in moeten halen de laatste jaren.

20 juni 2020 om 10:01

Fili/ Zidane wisselde ook maar twee keer hahaha en bijna alle Madridistas vroegen om nog een paar wissels.

20 juni 2020 om 11:53

Ja maar Zidane stond voor, Setien niet.. en je zag aan bv Suarez van 65ste minuut al dat die compleet leeg was en andere spelers gingen ook niet meer diep.. dan moet je verse krachten brengen, Griezmann, Fati, Puig,..

20 juni 2020 om 14:24

Suarez was al leeg bij de 50e minuut. Hij had letterlijk moeite om nog overeind te staan. Niet overdreven ofZo maar ik zag hem vaak zijn best doen om niet om te vallen. Die man is helemaal niet klaar om 90 minuten te spelen. Setien had een blok voor zn hoofd

20 juni 2020 om 01:28

Ik denk dat het spel meer met de selectie te maken heeft dan met de trainer. Het middenveld heeft weinig creativiteit en diepgang, de verdediging wordt met het jaar slechter en de leeftijd gaat parten spelen bij de sterspelers.

20 juni 2020 om 02:41

@sirius dat ligt zeker aan de selectie. er is nul creativiteit op het middenveld. alleen die Puig schijnt dan wel redelijk creatief te zijn maar die moet nog heel lang aan zijn lichaam gaan werken voordat hij fysiek klaar is om in de basis te spelen. als aanvaller kom je daar misschien nog mee weg maar op het middenveld niet

Moment dat voor mij de wedstrijd en bovendien de carrière van Griezmann bij Barca typeerde was toen hij aan het eind van de wedstrijd 1-op-1 met een verdediger stond en er voor koos om de bal terug te spelen. Verder vind ik Setien tot nu toe geen haar beter dan Valverde, spijtig genoeg.

20 juni 2020 om 00:16

Inderdaad op dat moment was een Fati veel beter geweest. Die had wel een actie durven te maken. Griezmann moet gewoon dit jaar vertrekken, beter voor hem en beter voor de club. Hij past niet bij de speelstijl en het bestuur mag voor de zoveelste keer achter de oren krabben met dit bizarre transfer.

Wel grappig dat mensen nu denken dat real kampioen gaat worden omdat Barca gelijk speel tegen Sevilla, real heeft ook niet zo maar gewonnen van Sociedad, mijn conclusie is dat de competitie nog 8 wedstrijden te gaan heeft en ze gaan allebei nog punten laten liggen.

20 juni 2020 om 12:19

Denk dat de meeste Madristas dit niet denken. Elke keer als Barca punten verspeelt doen we vrolijk mee. Wij zijn blij dat we het nu in eigen hand hebben. Verder denk ik net als jou dat beide punten gaan laten liggen. Dit gaat spannend worden, heerlijk.

Setien was toch die coach die de Cruijff stijl zou hanteren? Nou ik zie het of beter gezegd ik zie het totaal niet. Aanmodderen zonder buitenspelers, Puig en Fati, de enigste twee die nog enige creativiteit kunnen brengen op de bank laten zitten. Dit Barcelona komt niet eens in de buurt van het kampioenschap. Ik zou die trainer, die Cruijff adept die niet eens weet hoe je Cruijff schrijft, eruit gooien. Genoeg trainers die voor een maand og 6 weken beschikbaar zijn

Wat was dit Barca afschuwelijk slecht seg. Slechtste Barcelona in de laatste 10 jaar. Denk dat Real alsnog met de titel aan de haal gaat.

Sorry Voor de mensen die altijd zeggen dat Frenkie Busquets plaats moet overnemen.. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren want deze man is echt goed. Alles één twee keer raken en bepalende ballen geven. Dat zie ik frenkie niet zo snel doen.

20 juni 2020 om 00:29

Het viel mij vandaag juist op dat Busquets (voor zijn doen) echt vaak de bal vaker moest raken voordat hij kon voortzetten. Ik vind hem een van de beste, zo niet de allerbeste, nummers 6 die ik heb zien spelen, maar het allerbeste is er wel degelijk een beetje af aan het geraken hoor.. 9 keer balverlies ook vandaag. Zeker geen slechte pot hoor, nog altijd solide, maar zeker niet 'echt goed' voor zijn standaarden!

20 juni 2020 om 00:44

Klopt. Hij wordt ook ouder en dan word je automatisch ook langzame en dingen gaan wat anders dat vroeger. Maar zelfs op die leeftijd zie je hem ongelofelijke dingen doen. Frenkie heeft wel een lange weg te lang. Belangrijke is dat Frenkie blijft spelen om aan het niveau te wennen

20 juni 2020 om 00:50

Oh zeker, ik zie Sergio nog graag heel dit jaar op 6 hoor. Hij is super belangrijk voor de consistentie van Barca's middenveld. Frenkie moet zich maar lekker ontwikkelen op die LM positie. Het mag wellicht ietwat oncomfortabel voor hem zijn maar hij groeit er enkel van als hij daar ook veel minuten maakt. En eerlijk is eerlijk, hij draait erg goed mee. Niet super, maar hij valt ook nooit door de mand. Ik zie hem graag terug in de basis woensdag. Lijkt me leuk om Busquets - Frenkie - Puig of Frenkie - Arthur - Puig dit jaar nog een keer te zien, mooi spul moet dat zijn!

Het was niet best vandaag van Barca kant.
Denk nog steeds dat het niet beslist is .
Real M. heeft nog 2 moeilijke wedstrijden uit Sociedad en A.Bilbao.
Hoop op leuke resterende wedstrijden als neutrale toeschouwer.

Ik heb geen moment het gevoel gehad dat Barcelona grip had op de landstitel. Er zijn maar weinig wedstrijden waarin Barcelona overtuigend wint. Of ze het uit handen gaan geven durf ik niet te zeggen, maar ik heb niet het idee dat Barcelona dit seizoen ook maar een moment echt de controle heeft gehad.

20 juni 2020 om 12:20

Er is met name 1 speler die het verschil maakt (en logisch ook gezien zijn kwaliteit). Soms 2 als je ter stegen meetelt, maar die wil ik niet vergelijken met Messi. Vandaag kwam hij wat chagrijnig over. Leek vandaag een beetje als bij ons het laatste jaar van CR7 als het niet wilde. Wordt nog wat als hij stopt. Ze zullen minimaal net zo veel verval tonen als wij (en wij zijn ook nog niet hersteld).

Joe! Fijn dit, Mendy mag net zoals de vorige wedstrijden zn portemonnee om Messi in een klein zijvakje te steken. Komt helemaal goed Hala Madrid!

Denk dat het beter voor Barca is dat Messi nog eens 10 jaar erbij pakt. Als dit de nieuwe generatie die Barca moet vertegenwoordigen de komende jaren zie ik het somber in voor ze. Letterlijk de hele wedstrijd zitten slapen. Zo weinig creativiteit en actie

20 juni 2020 om 12:23

Ik denk dat als Messi ooit stopt dit ook betekent dat je niet je hele team om messi kan laten draaien. Dan zou je ook een Griezzman beter in kunnen laten passen.

Het is wel echt sick spannend daar bovenin La Liga dit jaar! Hala Madrid etc

Jullie zouden allemaal coach moeten worden voor 1 week dan blokkeren jullie allemaal je account en stoppen jullie met het kijken van voetbal.
Ps4 coaches stuk voor stuk

20 juni 2020 om 12:26

Ik hoop eigenlijk de positie van Derksen over te nemen bij europa league voetbal als niemand straks meer met hem wil werken. Verder pc masterrace, dus please noem me geen ps4 coach.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren