Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Huiveringwekkende blessure domper op zege Man City in topper

Laatste update:

Manchester City is met een overwinning uit de corona-onderbreking gekomen. Het team van Josep Guardiola won woensdagavond op eigen veld met 3-0 van Arsenal. De vroeg in de wedstrijd ingevallen David Luiz was de schlemiel van de avond: de Braziliaanse verdediger wierp Manchester City de eerste twee doelpunten in de schoot en werd aan het begin van de tweede helft met rood van het veld gestuurd. Flinke domper op de zege voor Manchester City was het geblesseerd uitvallen van Eric García, in de slotfase na een botsing met doelman Ederson Moraes. The Citizens verstevigen evenwel hun tweede plaats in de Premier League en hebben met nog negen speelrondes voor de boeg zeven punten meer dan achtervolger Leicester City. Arsenal blijft negende staan, met vijf punten minder dan de numer vijf Manchester United.

Beide trainers maakten voorafgaand aan de wedstrijd enkele opvallende keuzes. Guardiola posteerde Sergio Agüero bij Manchester City op de reservebank ten faveure van Gabriel Jesus, terwijl bij Arsenal onder meer Luiz en Nicolas Pépé genoegen moesten nemen met een reserverol en Mesut Özil zelfs helemaal ontbrak in de wedstrijdselectie van coach Mikel Arteta. De bezoekers uit Londen beleefden een problematische start in het Etihad Stadium: Granit Xhaka werd al in de achtste minuut per brancard van het veld gedragen nadat hij ongelukkig in de grond had getrapt en een kwartier later moest ook ploeggenoot Pablo Marí de strijd geblesseerd staken.

Verder kon Arsenal in de openingsfase zeer behoorlijk mee met Manchester City. Bernd Leno moest in de vierde minuut een vrije trap van Kevin De Bruyne onder de lat wegtikken, maar verder hadden the Gunners in het eerste halfuur betrekkelijk weinig te vrezen van de thuisploeg. Na ruim een halfuur voetballen trok Raheem Sterling vanaf de linkerkant naar binnen, maar zijn schuiver met rechts werd uiteindelijk uit de verre hoek gedoken door Leno. Kort erna was de Duitse doelman weer belangrijk voor Arsenal, ditmaal door te redden op een inzet van dichtbij van David Silva. Manchester City zette Arsenal met de rug tegen de muur in het laatste kwartier voor rust en kwam in de blessuretijd van de eerste helft alsnog op voorsprong. De voor Marí ingevallen Luiz schatte een voorzet van De Bruyne totaal verkeerd in, waarna Sterling alleen voor Leno verscheen en verwoestend raak schoot: 1-0.

Luiz beleefde zo een ongelukkige invalbeurt, maar het werd enkele minuten na de onderbreking nog veel erger voor de Braziliaanse verdediger. Nadat Mahrez was doorgebroken legde Luiz zijn rechterhand op de linkerschouder van de Algerijnse aanvaller, waarna die gewillig naar de grond ging. Scheidsrechter Anthony Taylor stuurde Luiz met een directe rode kaart van het veld en kende een strafschop toe aan Manchester City, die vervolgens feilloos werd benut door De Bruyne: 2-0. De Belgische middenvelder was halverwege de tweede helft dicht bij zijn tweede treffer van de avond, maar hij schoot na fraai voorbereidend werk van Ilkay Gündogan en Sterling op Leno.

In de slotfase van de wedstrijd werden beide teams opgeschrikt door een huiveringwekkend moment rondom García. De negentienjarige centrumverdediger van Manchester City kwam na een lange bal van Leno hard in botsing met ploeggenoot Ederson en ging vervolgens naar de grond. García kreeg onmiddellijk zuurstof toegediend, werd minutenlang behandeld op het veld en uiteindelijk per brancard van het veld gedragen met ogenschijnlijk een nekblessure. De schrik zat er goed in bij Manchester City, dat al vijf keer had gewisseld en de resterende speeltijd zodoende moest afmaken met tien man. Toch wist het elftal van Guardiola in blessuretijd nog een keer te scoren via Phil Foden, die scoorde nadat Agüero in eerste instantie nog de paal had geraakt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie overwinning van City. Jammer van Garcia's blessure. Speelde erg goed. Hopelijk valt het mee. Verder moet Arsenal goede verdedigers halen en een sterke CM/CVM. Wat ik vandaag zag, was echt slecht achterin. Ik zou deze zomer i.i.g. Ake of Pau Torres als CV en Partey of Alaba als CVM halen en eventueel een spits als Auba en Laca vertrekken. Dan zijn ze al heel wat beter. Upamecano zou ik zeker niet halen. Dat is geen verbetering van wat ze nu hebben.

17 juni 2020 om 23:23

Waarom zou Alaba voor Arsenal willen spelen terwijl hij wekelijks basis staat bij een van de beste clubs van Europa?

17 juni 2020 om 23:26

@Agueroo: Omdat de Premier League een mooiere competitie dan Bundesliga is, hij supporter van Arsenal is, hij een nieuwe uitdaging wilt en het liefst als CVM speelt. Bij Arsenal is daar ruimte voor.

17 juni 2020 om 23:30

1 Hij is Arsenal fan 2 Salaris 3 In Londen wonen 4 Premier League 5 Nieuwe uitdaging. Er zijn verschillende reden waarom een speler vertrekt.

17 juni 2020 om 23:31

Leuk dat arsenal zijn favo club is maar ik denk niet dat hij elk jaar voor een EL plek wilt gaan strijden.

17 juni 2020 om 23:32

David Luiz godzijdank zijn we van hem af.

17 juni 2020 om 23:34

En bij Bayern speelt die gegarandeerd CL, en heeft die ook een goede kans om die te winnen. Bij Bayern speel je op een 100x hoger niveau dan bij Arsenal.

17 juni 2020 om 23:34

@ Sankento 1 Dat hij fan is betekend nog niet dat hij in zijn topjaren bij een gevallen club als Arsenal wilt spelen 2 Bij Bayern verdient hij al meer dan genoeg 3 In München wonen, vlakbij zijn thuisland 4 Die geef ik je 5 Als hij een nieuwe uitdaging wilt kan hij bij elke topclub terecht waar hij ook in de basis zal staan

17 juni 2020 om 23:49

@zermatt_person - Dan zou hij nog altijd eerder bijtekenen bij Bayern dan naar Arsenal verkassen. Er staan veel betere clubs op de stoep voor dat kaliber spelers.

17 juni 2020 om 23:52

@sankento in Londen wonen? Munchen is anders een prachtige stad, met een heerlijk klilmaat en bijvoorbeeld geweldige natuur vlakbij huis.

17 juni 2020 om 23:31

Weet je wat, anders haalt Arsenal ook gelijk Mbappe, Van Dijk, Havertz, Sancho, Haland, Lewandowski, Oblak, Ter Stegen, Allison, Gomez, Sane, Salah, Mane, Werner en Sergio Ramos.

18 juni 2020 om 01:20

Een beetje overdreven nietwaar ?

18 juni 2020 om 07:59

Jullie hebben al David Luiz dus Van Dijk is overbodig, denk niet dat ie aan spelen toe zal komen dus dat zou zonde zijn van het geld.
Oblak en Ter Stegen , waarom 3 keepers? Wil je 4 wereld keepers in de selectie? Overkill. Voor de rest wel een realistisch lijsie.

18 juni 2020 om 11:21

Natuurlijk is dit overdreven, maar dit is gewoon een reactie op Zermatt die altijd met dezelfde idiote ideeen komt over welke clubs wie allemaal moeten halen alsof het Fifa is.

18 juni 2020 om 11:41

Werner is al naar Chelsea, wel realistisch blijven.

17 juni 2020 om 23:31

Upa vind je geen verbetering maar Torres wel? Doet het redelijk in La Liga dit seizoen maar is nou geen uitblinker bij Villarreal hoor. Dat bevestigen zijn statistieken ook. Speelt leuk mee maar meer niet. Op fm is hij een groot talent en goedkoop op te pikken wegens een aflopend contract maar irl tot nu toe niets bijzonders. Als je onbekende jongen wil halen uit Spanje is Salisu de nummer 1. Doet het op elk vlak beter, is jonger en goedkoper (9 miljoen afkoopsom). 2,4 tackles en inter per 90 vs de 1,8 van Pau. Slechts 0,7 fouten per 90 vs de 1,0 van Pau, 5 clearances vs 4,7. Is even groot maar toch sterker in de lucht met 2,4 kopduels gewonnen vs 1,5 en teven sneller. Pau zijn stats aan de bal zijn beter maar dat is ook niet gek aangezien hij bij een veel minder speelt dat tevens een relatief laag balbezit percentage heeft in la liga. Is ook linksvoetig, jij lijkt me iemand die dat zeer belangrijk vind dus ik vermeld het erbij. Zoals ik zei, in alles beter als verdediger, fysiek beter, jonger en goedkoper. 9 miljoen is een schijntje voor die jongen.

17 juni 2020 om 23:42

Alaba is overigens een beetje een lachwekkende suggestie. Partey is mogelijk maar wel duur. Voor minder dan de helft is Sanguissa van Fulham, tijdelijk bij Villarreal, een optie. Doet defensief niet veel onder voor Partey, is even sterk en is beter in zijn passing. Enige nadeel is dat hij de bal vaker kwijtraakt omdat hij (in vergelijking met Partey) te vaak kiest voor de dribbel ipv de pass. Is tevens 3 jaar jonger. Deed het niet fantastisch vorig jaar met Fulham maar wie wel in dat team? Dit jaar bij Villarreal een uitblinker, Sangare vind ikzelf de beste optie, veel beter dan Partey. 5 tackles en intercepties per 90. Dit seizoen met reeds 124 tackles meer dan Xhaka, Ceballos en Torreira samen. Passing kan nog aan gewerkt worden maar dat mag ook op de leeftijd van 22. Met 78 procent is het ook niet dramatisch, er lopen er bij Arsenal slechtere rond. Neemt als CVM ook niet steeds de makkelijke en veilige optie maar speelt voorwaarts, getuige zijn 1,1 keypasses per 90. Op te pikken voor wat zakgeld aangezien Toulouse gaat degraderen en geld nodig heeft.

18 juni 2020 om 00:01

Sangare zou ook zeker geen slechte optie zijn. Wordt bij Tifo Football ook aangeraden als versterking bij Arsenal. Wel is het zo dat Sangare bij een mindere dominante ploeg speelt en dus logisch is dat de intercepties dan ook hoger worden. Als de ploeg meer de bal heeft, hoef je ook minder te corrigeren qua intercepties.

18 juni 2020 om 00:04

Denk dat Arsenal het ook van dit soort spelers moet hebben. Jongens die het gewoon goed doen in competities, maar nog redelijk onder de radar zitten. Gewoon op gokken.

18 juni 2020 om 00:05

Arsenal is ook totaal niet dominant dit jaar

18 juni 2020 om 00:10

Dat klopt in essentie en in het balbezit zie je dat verschil ook. Echter heeft Arsenal met 27 niet veel minder tackles en intercepties per 90 dan de 31 van Toulouse. Dat verschil is zeker niet groot genoeg om te verklaren dat Sangare het op zijn eentje beter doet dan het hele middenveld van Arsenal samen

18 juni 2020 om 00:13

Exact. Met Salisu, Sanguissa en Sangare haal je drie jongens tussen 21 en 24 die dit seizoen defensief monsterlijk zijn maar samen slechts 50 miljoen moeten kosten. Zelfs als er maar eentje echt goed uitpakt heb je nog een topper voor de komende 10 jaar voor minder dan 50 miljoen en die andere twee verkoop je alsnog gewoon aan een aston villa of West-ham voor 15 miljoen per stuk over 1 of 2 jaar. Risicoloze investering als je het mij vraagt. Hoeven ook niet meer dan een miljoen per jaar aan salaris.

18 juni 2020 om 00:15

Fofana zou ook niet slecht zijn. Heerlijk duo met Saliba dit seizoen. Dezelfde leeftijd (19), defensief eigenlijk nog een stuk sterker ook. Vullen elkaar ook perfect aan aangezien Saliba dan weer beter is aan de bal

18 juni 2020 om 00:43

Een goede onbekende versterking voor Arsenal zou eventueel ook Marc Roca zijn. Deze speelt bij Espanyol en moet ook verkopen als ze degraderen, waardoor Roca voor een zacht prijsje op te halen is. Roca was erg goed bij Spanje -21 op het EK vorig jaar. Wat mij betreft ook een verborgen parel.

18 juni 2020 om 10:48

Yes, heb je helemaal gelijk in. Nul risico. Vraag me af of Arsenal dit soort jongens ook op het oog heeft. Heb geen idee eigenlijk.. Zou dit graag even doorgeven aan ze haha

18 juni 2020 om 11:00

Arteta is actief op social media, dus wat houd je tegen

18 juni 2020 om 12:39

Ja niks eigenlijk.. Even opzoeken dan haha

18 juni 2020 om 11:04

Ik zeg dit, door naar Upamecano te kijken. Zijn leeftijd en aantal duels is niet echt van belang, want ik heb verdedigers gezien die volwassener en intelligenter speelden dan Upamecano op die leeftijd en jonger zelfs. Inclusief verdedigers die uiteindelijk de top niet bereikte. Wekelijks maakt hij hele slordige inzichtsfouten en dat is altijd zo geweest. In puur verdedigend opzicht is hij waarschijnlijk de zwakste CV van Leipzig, na Orban en Konate. Zijn sterkte is zijn opbouwend vermogen, maar hij kan een situatie niet goed lezen, heeft een slechte timing, heeft basisdingen zoals aan welke kant je moet dekken niet onder de knie en hij laat zichzelf regelmatig verrassen door tegenstanders. Kan ook niet organiseren. Hij oogt gewoon suf. Als een luxe Bruno Martins Indi op die leeftijd. Of zoals wij zien met Mustafi. Of David Luiz. Of Simon Kjaer die ook heel goed eruit zag op jonge leeftijd en vooral opbouwend prachtig was. Zou met Agger de wereld overnemen. Wat trouwens niet betekent dat deze vier dezelfde type hoeft te zijn. Het houdt in dat er elementen zijn van deze verdedigers wat ik herken in de Upamecano-situatie. Vaak hoor ik "ja, maar hij is jong". Sommige dingen hoor je gewoon te kennen of je gaat ze nooit leren. Zoals spitseninstinct bijvoorbeeld. Kan je ook niet aanleren. Ik snap serieus niet welk Leipzig mensen hebben zitten kijken wanneer ze Upamecano een toekomstige absolute topverdediger noemen alsof dat al vast staat. Hij moet nog een stuk beter worden in een hoop dingen en ik betwijfel enorm of dat hem ook gaat lukken.

18 juni 2020 om 14:34

Wacht even, is dit niet precies wat ik laatst zei? Woord voor woord, bar for bar, copied my whole flow.

Kom op man, wat verwacht je dan ook als je tegen een van de best aanvallende teams in de wereld, met David Luiz en Mustafi gaat spelen. Arsenal heeft echt wel wat leuke talenten, maar speel dan toch gewoon Pépé en Martinelli

17 juni 2020 om 23:23

Mustafi speelde prima. Luiz was een drama. Alles wat ik ooit gezegd heb over hem: ik neem het erug. Weg ermee zo snel mogelijk. Hij is geen enkele euro extra waard.

17 juni 2020 om 23:24

Pik heb je die 3-0 gezien, mustafi laat aguero helemaal vrij en valt daarna als hij het wilt herstellen gewoon kansloos voorover

17 juni 2020 om 23:29

De 1-0 kan je ook wat ervoor zeggen. Het is dat Luiz zo dom is dat hij alle aandacht opeist, maar Mustafi was die Sterling ook volledig kwijt.

17 juni 2020 om 23:31

We zijn op het punt gekomen dat als Mustafi geen vreselijke blunder maakt dat opvalt, het betekent dat hij prima heeft gespeeld. Ja, prima voor zijn doen maar ook hij was vreselijk.

17 juni 2020 om 23:40

Hahaha dat zal het inderdaad zijn Imesut

Wat is het toch weer fijn om De Bruyne te zien voetballen! En hopelijk valt het mee met Garcia, maar dat zag er heel heftig uit...

Arsenal en city deden niets van elkaar onder de eerste 20 min. Beide teams onwennig en creëerden weinig. Tot de belangrijkste wissel van de wedstrijd kwam; Luiz voor Mari. Bedankt luiz, we waren even vergeten hoe slecht je was. Je hebt het weer heel duidelijk laten zien.

17 juni 2020 om 23:34

Ja al vond ik die Mari er tot die tijd ook al niet zo lekker uit zien. Maar Luiz laat iedereen er beter uit zien

18 juni 2020 om 00:25

Nee Mari was ook echt dramatisch. Zelfs ballen over 5 meter zagen er uit alsof ze hem ongelofelijk veel moeite kostte. Toen kwam echter Luiz die even moest laten zien hoe je echt schuttert.

Wat een triest bij elkaar geraapt zooitje is die ploeg van Arsenal zeg, met als kers op de taart opper droeftoeter David Luiz.. Hoe haal je het als Arsenal zijnde in je hoofd om hem eerst twee seizoenen te zien schutteren bij Chelsea, hem letterlijk punten naar de tegenstander te zien strooien en dan te denken dat dat de oplossing voor je verdedigende problemen is?! Ik begrijp niets van die club, de beleidsbepalers en al die mensen die verantwoordelijk zijn voor het bij elkaar halen van deze groep spelers..

17 juni 2020 om 23:22

Haha laten wij maar als Chelsea fans blij zijn dat ze zo dom zijn om Luiz te halen. Wat een drama is het altijd met hem...

17 juni 2020 om 23:26

Het beleid is om te huilen. Kijk ook eens voor de grap naar de spelers die afgelopen jaren transfervrij konden vertrekken, mag je Ozil en Sanchez ook bij tellen. Dit ga nu ook weer gebeuren met Auba. Hoe kan het dat je geen contracten open breekt 2 jaar van tevoren? Ik kan er met mn hoofd niet bij

17 juni 2020 om 23:34

@Gooner4, precies.. Het is een trend dat de beste spelers bij Arsenal nooit meer dan twee jaar contract hebben, hoe ze het voor elkaar krijgen begrijpt niemand maar ze krijgen het elke keer weer voor elkaar.. Nasri, Van Persie, Fabregas, Ramsey, Ozil, Sanchez, Aubameyang, Sagna, Song.. Allemaal spelers die voor een scheet en drie knikkers de concurrentie zijn/gaan versterken, zowel de Europese - als de binnenlandse concurrentie.. Wat een beleid...

17 juni 2020 om 23:52

Precies. Elke club verkoopt spelers voor tientallen miljoenen en kan ze investeren. Arsenal loopt honderden miljoenen mis, heeft daardoor niets te investeren. Chronisch ziek is de club en het team is daar maar een klein deel van.

Nou, dat was het dan. Arsenal slecht, Luiz mag zijn spullen pakken, want twee van de drie tegengoals kan je op zijn naam zetten. En dan als slotnoot Ederson. Wat een walgelijke vent is het toch. Op het gemakje staan lachen nadat je een ploeggenoot ogenschijnlijk zwaar blesseert. Bah.

17 juni 2020 om 23:27

Kom op man. Ederson schrikt zich gewoon kapot en weet zich geen houding te geven. Nergens voor nodig om hem een walgelijke vent te vinden.

17 juni 2020 om 23:30

Leek me inderdaad eerder een ongemakkelijk lachje waar hij zich echt geen houding kon geven

17 juni 2020 om 23:33

Kijk, niet iedereen weet een gepaste houding aan te nemen op het moment dat ze geconfronteerd worden met dit soort situaties. Sommigen gebruiken humor om met een situatie om te gaan. Geen enkel probleem. Maar als je in acht minuten tijd waarin een ploeggenoot aan de zuurstof ligt begint met grappen maken, dan minutenlang met andere spelers gaat praten over je pijnlijke hand en pas in de laatste dertig seconden even naar je ploeggenoot loopt (die je net in de kreukels heb gelopen)... Ja, dan is dat wel een erg vreemde reactie.

17 juni 2020 om 23:36

Ederson heeft al eerder in zo’n situatie gezeten toen hij de knie van Mané tegen zijn hoofd kreeg. Het lijkt mij enorm stressvol om weer in de situatie te zitten en dan kan ik echt begrijpen dat je je totaal geen raad weet eigenlijk.

17 juni 2020 om 23:38

Nogmaals... Het voorval heeft in totaal meer dan acht minuten geduurd. Dan moet je wel heel erg in de war zijn wil je in dat tijdsbestek je nog steeds geen houding weten aan te nemen.

17 juni 2020 om 23:29

Moet ook zeggen dat die glimlach op het gezicht van Ederson terwijl zijn ploeggenoot aan het zuurstof ligt me nog even is blijven hangen bij mij... Zag überhaupt weinig emotie bij de spelers van Manchester City. Enkel Benjamin Mendy en Bernardo Silva toonden oprechte interesse, zelfs Guardiola 'durfde' geen blik te werpen terwijl Eric García voor hem langs werd gedragen. Vreemde situatie en een nog veel vreemdere reactie van de spelers van Manchester City.

17 juni 2020 om 23:32

‘Durfde’ is een goede benaming. Je schrikt je gewoon kapot en bent even niet in staat om daar goed op te reageren. Lijkt mij een menselijke reactie.

17 juni 2020 om 23:33

Ik vond het eigenlijk nog het meest apart dat de speler die het langst bij Garcia bleef van Arsenal was, in de vorm van Ceballos. Al helpt het wel dat Ceballos met Garcia in het Spaans kan praten.

17 juni 2020 om 23:36

Nee, dat lijkt me geen menselijke reactie. Natuurlijk gaat iedereen anders om met zo'n situatie, maar het minste wat je kan doen is Eric García even sterkte wensen. Desnoods alleen met een tikje op z'n been als hij voor de dug-out wordt gedragen. Blijkbaar had hij wel oog voor de tactische wijzigingen in de wedstrijd en blijkbaar is dat voor hem belangrijker dan de gezondheid van Eric García. En ja... Dat is in mijn ogen erg vreemd.

17 juni 2020 om 23:37

Precies stravven, Dani Ceballos was eigenlijk de enige speler die zich ontfermde over zijn landgenoot. Benjamin Mendy was duidelijk geëmotioneerd, Bernardo Silva ging met interesse kijken... Maar de rest? Heel vreemd.

17 juni 2020 om 23:39

Zag er inderdaad erg afstandelijk en ongemakkelijk uit. Misschien door alle covid19 regels? Maar het kwam onpersoonlijk over. Ederson weet zich geen houding te geven, maar normaal ga je dan geschrokken bij de speler staan. Nu was hij maar aan het drentelen.

17 juni 2020 om 23:40

Dat is objectief gezien inderdaad het minste wat je kan doen, maar ik geloof echt dat Ederson het liefst gewoon gelijk het veld was afgegaan met hem om zich druk te maken om wat er écht toe doet. Dat kon alleen niet, de wedstrijd moest af. Hoe dan ook, we kunnen niet in zijn hoofd kijken, dus we zullen het niet weten, maar ik kan niet geloven dat hij het zo opvatte als hierboven in de reactie wordt gezegd.

17 juni 2020 om 23:52

Je zal mij ook niet horen zeggen dat Ederson 'een slecht persoon is omdat hij op een bepaalde manier reageerde op deze situatie'. Natuurlijk niet. Ik geloof echt wel dat hij het beste voor heeft met Eric García en dat hij zijn gezondheid ontzettend belangrijk vindt. Maar als je op zo'n manier reageert op een stress-situatie denk ik dat het niet meer dan logisch is dat hij bij zichzelf ten rade moet gaan om te achterhalen waarom hij zo reageert. Want laten we eerlijk zijn... Als we puur en alleen op gedrag in deze situatie oordelen mogen we best kritisch zijn op Ederson.

18 juni 2020 om 11:25

Moet je als je geïnteresseerd ben met je hoofd boven hem gaan hangen, laat die hulpverleners hun best doen. Ze zullen allemaal wel geschrokken zijn, ik geloof niet dat jij kan zeggen dat ze geen interesse tonen door niet duidelijk hem even aan te raken.

Leuk begin dit. Nou ja het was maar een inhaal wedstrijd en gelukkig betekend dit dat Luiz weg mag na dit seizoen. Van mij mogen alle CV's wel weg eigenlijk. Heel misschien Holding en Mari houden en dan Saliba en een nieuwe CV als basis.

17 juni 2020 om 23:36

Ik vind het toch bijzonder dat velen noemen dat Mari mag blijven. Op basis van wat? Die man heeft nog niks laten zien en heeft ook geen CV wat zegt dat hij sowieso van toegevoegde waarde is. De enige reden is dat hij goedkoop is. Maar dan kun je beter Chambers houden, die het beste presteerde van alle cv's voor zijn blessure en ook nog eens multifunctioneel is.

17 juni 2020 om 23:54

Precies. Waarom zou je geld uitgeven aan Mari, als hij niets beter is dan de rest? Enige reden is omdat hij linksbenig is, mja moet dat zo zwaar wegen?

18 juni 2020 om 00:01

Tja, daar heb je in mijn optiek alsnog niets aan. Ga beter met het geld om. Arsenal doet veel dingen fout al jaren en daar het kopen van te veel squad vulling 1 van. Arsenal geeft per speler niet altijd veel uit, maar in totaal over de jaren heeft hebben we honderden miljoenen uitgegeven aan spelers die nauwelijks toegevoegde waarde hebben. Het is altijd kwantiteit voor kwaliteit. Ik heb liever 2 spelers die een verbetering zijn, dan 1 verbetering en 4 Mari/Elneny spelers bijvoorbeeld. Vul dat maar lekker op met jeugdspelers die vrij snel eenzelfde niveau halen...

Ederson, wat een misselijk en eng mannetje. Garcia ligt op de grond met een schijnbaar zeer ernstige blessure waar Ederson mee voor heeft gezorgd. Iedereen op en rond het veld kijkt en lijkt bezorgd maar Ederson kan het geen ruk schelen, die staat te lachen en moppen te tappen. Zoiets wil je toch niet in je kleedkamer? Onmenselijk wil ik het noemen

17 juni 2020 om 23:23

Ja zie het ju terug op Ziggo! Walgelijk die Ederson, sloeg ook nergens op waarom hij uit het doel kwam.

17 juni 2020 om 23:26

Ik zie het nu ook terug, meneer zit zich druk te maken om zijn eigen handje terwijl er iemand amper zuurstof krijgt. Heeft ook geen moment serieus gekeken of er wat met García was. Leeft totaal in zijn eigen wereld die gozer.

17 juni 2020 om 23:27

Echt he. Belachelijke actie en zijn reactie daarna is misschien nog wel erger. Van mij mogen dit soort acties ook wel bestraft worden met een langdurige schorsing. Guardiola kan het overigens ook niet opbrengen om ook maar 1 blik te werpen op die jongen terwijl hij op een brancard langs hem wordt gedragen. Absurd.

17 juni 2020 om 23:28

Dit geloof ik echt niet. Hij schrikt zich gewoon kapot en weet zich geen houding te geven. Erg makkelijk om dan af te geven op de speler in kwestie.

17 juni 2020 om 23:38

Voor even geloof ik dat best, maar na een minuut of 5 moet je toch bijgekomen zijn, en niet meer staan te grappen. Dat is wel wat hij doet.

17 juni 2020 om 23:43

Zoals ik hierboven al zei, Ederson heeft dit zelf al een meegemaakt, dat maakt indruk. Het is erg makkelijk om als buitenstaander die zoiets niet heeft meegemaakt te oordelen over hoe iemand zou moeten reageren. Juist dat de andere City spelers ook zo geschokt waren zegt genoeg over de impact van de situatie, voor mij dan.

17 juni 2020 om 23:54

Dat de andere City spelers ook geschokt waren toont mij enkel dat zij itt ederson over empathie beschikken

18 juni 2020 om 00:29

Ederson komt anders wel heel ongemakkelijk over. Lijkt mij ook alsof hij ff niet weet hoe hij moet reageren en realiseert hoe de situatie is.

18 juni 2020 om 01:24

@real8madrid Nergens in het filmpje staat Ederson te lachen. Hij gaat niet naar hem toe, maar daar stopt het ook. Ik begrijp ook niet goed waarom hij zo nodig uit doel moest komen aanstormen, maar dit doe je echt niet met opzet. Hij weet gewoon niet hoe hij moest reageren, is een menselijke reactie. Je moet er geen ander verhaal van maken omdat jij dat wil.

18 juni 2020 om 01:55

Je moet er geen ander verhaal van maken omdat jij dat wil. Zegt de persoon die zonder reden of aanleiding beslist dat ik wat verzin en opzettelijk kwaad over iemand te spreken. Je ziet hem heel duidelijk tanden bloot lachen, kijk het gerust even terug. Je ziet hem niet hardop lachen, dat niet nee. Verder heb ik helemaal niets met of tegen Ederson. Goede doelman maar tot vandaag geen 2 seconden stil gestaan bij de man. Ik zeg wat ik zie en dat is alles. Dat hij Garcia niet bewust blesseert snapt iedereen wel denk ik

18 juni 2020 om 03:52

Neen, jij zegt zonder reden dat je Ederson een misselijk en eng mannetje vindt. Bovendien vindt je hem onmenselijk. Nergens voor nodig. En alls jij dat lachen vindt met de tanden bloot, goed voor jou. Maar de meeste mensen zien het niet en de City spelers hadden hem echt wel op zijn plaats gezet indien dat wel het geval was. Kalmeer een beetje en maak geen heisa voor niks.

9e, met slechts 4 punten van van plek 13, wordt/is het een troosteloos seizoen voor de matige Gunners. Totaal weggespeeld. Het verschil was huiveringwekkend. En als je dan nog houthakkers als David Luiz,Xhaka en geundzoui(ofzo op de bank) wordt het niet veel. Die verbloemen dat er nog wel paar aardige spelertjes op het veld staan, maar meeste buiten auba zijn ook verre van constant.Nu moet ook gezegd worden dat plek 5 ook maar 5 punten is, maar die zie ik Manu, niet meer afstaan. Geen Europees dus.

17 juni 2020 om 23:38

Eens met je betoog, maar hoezo geen Europees? Geen CL is wat anders dan geen Europees hè, aangezien EL wel gewoon een reëele kans is.

17 juni 2020 om 23:49

ja de app die ik ervoor heb, geeft alleen aan dat de eerste 5 plekken europees is, dus dat heb ik maar aangehouden; plek 1 tm 4 CL, plek 5 EL. maar kan goed kloppen dat het mis is,want Italie heeft europese plekken tot en met plek 6, en 7e optioneel mits de coppa winnaar al is gekwaliciteerd is voor europese plek op de ranglijst.. lijk me dat BPL er ook minstens 6/7 heeft, aangezien Engeland, boven italie staat op de coã«fficiã«ntenlijst. dus dan is Europees pakken nog zeker reã«el, aan de andere kant is 13e worden net zo reã«el voor Arsenal..

18 juni 2020 om 00:04

6 is sowieso nog EL en bij mijn weten 7 ook. Dus dat is zeker haalbaar. 13e is ook reëel, maar die kans acht ik alsnog kleiner dan dat ze wel EL halen. Uiteindelijk is Arsenal slecht, maar kan het nog wel in veel gevallen winnen van alle teams buiten City, Liverpool, United, Chelsea, Spurs en Leicester. En van United, Spurs, Leicester en zelfs Chelsea kan Arsenal nog winnen/gelijk spelen, dus dan pak je alsnog wel punten.

18 juni 2020 om 00:30

Is die ban al officieel of wordt deze nog aangevochten (en dus zal deze niet dit seizoen zijn)?

17 juni 2020 om 23:57

Dan moet je nagaan als Aubameyang bijvoorbeeld geblesseerd was geraakt en er lange tijd uit had gelegen. Met zo'n verdediging had het dan vele malen erger kunnen zijn dan zo'n plaats 9. Ik moet ook zeggen dat dat wel zo'n beetje de plaats is waar Arsenal kwalitatief hoort. Die hebben echt nog geluk dat ze Aubameyang nog hebben, want de rest ontstijgt het gemiddelde niveau van de Premier League absoluut niet.

18 juni 2020 om 01:17

Zonder Leno had het voor rust al 5-0 gestaan. Leno en Auba zijn top, de rest is bagger.

18 juni 2020 om 00:18

Als City uitgesloten word van Europees voetbal dan schuift hun plek op naar plek 5 voor de CL. Als FA word gewonnen door Man Utd is het volgens mij zelfs plek 1 tm 6 die Champions League krijgt vanuit gaand dat United in de top 5 zou eindigen. 7/8 voor EL? Dat zou haalbaar moeten zijn voor Arsenal al denk ik zelf van niet. Zou als ik Arteta was een grote schoonmaak houden en de jeugd echt de kans geven want een aantal jonge jongens hebben het niet slecht gedaan in de minuten die ze kregen dit seizoen en wat er nu staat is simpelweg niet goed genoeg.

18 juni 2020 om 01:01

En als United de EL en FA cup wint? FA Cup winnaar krijgt Europa League ticket in England toch? Krijgt de finalist die plek dan of iemand anders in de competitie? Volgens mij is 8 het maximaal aantal clubs dat ui een land mee moge doen in Europa maar weet het niet zeker.

18 juni 2020 om 13:37

Als Man Utd de EL wint en in top 4 eindigt, mag de nummer 3 van Frankrijk direct door naar groepsfase CL. Er mogen maximaal 5 teams uit een land CL spelen. Als City en United de CL en EL winnen en ze eindigen beiden buiten de top 4, is de nummer 4 vsn Engeland kind van de rekening.

Vreemde en erg zwakke opstelling, te weinig kwaliteit, geen tactisch benul en David Luiz. Tja, dan wordt het lastig.
Had er na het zien van de opstelling eigelijk al geen zin meer in, maar eerste 20/25 minuten gingen nog wel. Daarna ging City draaien en zie je hoe groot het verschil is. Bij Arsenal wederom geen flauw benul, zowel aanvallend als verdedigend. Een grote schoonmaak, te beginnen met Luiz, Mustafi en nog een vd drama cv's.

18 juni 2020 om 00:04

Ik denk niet dat het uitmaakt welke spelers je opstelt en in welke samenstelling. Dit Arsenal heeft buiten een enkeling hele normale Premier League spelers, aangevuld met talenten die er nog (lang) niet klaar voor zijn om een stempel te kunnen drukken. Ik vind Pepe bovendien ook niet bijster indrukwekkend als je nagaat dat daar 80 miljoen euro voor is betaald. Het is ook niet zo dat die jongen nog dermate jong is dat zo'n bedrag nog enigszins te billijken is. Dan vind ik 40-50 miljoen euro al behoorlijk aan de stevige kant. Er moet snel iets gaan veranderen in het beleid, want anders kan het zomaar zijn dat ze verder wegzakken de komende jaren. De scouting mag overigens ook wel een keer op de schop.

18 juni 2020 om 00:12

Als je wekelijks je opstelling veranderd op 4/5 plekken is dat niet erg bevorderend. Desondanks is het gewoon een kwaliteitsarm team idd. En tja, Pepe was erg erg duur. Heeft het tor nu toe niet laten zien, heel soms goed, vaak slecht en soms ongekend zwak. Denk echter dat hij wel genoeg in zich heeft en dat zie je ook wel. Het is alleen enorm lastig om bij dit Arsenal terecht te komen. Zelfs Messi zou dit zooitje niet op de rit krijgen.

Begin was redelijk toen kwam luiz en dan beginnen de twijfels achterin meteen.
Gelukkig hebben we leno onder de lat die houd je op de been ... En dan luiz ...
Maar na de 1-0 heb ik geen moment het gevoel gehad dat er ook ma 1 arsenal speler zoiets had van kom op we gaan er voor vechten strijden of knokken .
Dr zit niets geen vuur in deze selectie bah.
Weer lekker als makke schapen na de slacht.

David Luiz mag van mij nu al opdonderen. Ben zijn blunder echt zat. Met tien man ging het beter dan met hem erbij. Verder werd het vandaag weer is duidelijk wat een armoedig elftal wij hebben. Er moet nog veel gebeuren voordat wij weer een goed team hebben. En de corona crisis maakt het niet makkelijker.

Moest aanhoren dat David Luiz best goed onder Arteta was en een contract verdiende. Wordt een terugkerend thema, Arsenal-fans met slechte suggesties.

17 juni 2020 om 23:35

"We moeten Mari halen omdat we een linksbenige cv nodig hebben en hij is goedkoop" zal de volgende zijn

17 juni 2020 om 23:56

Dat is oprecht wat ik meerdere malen heb gehoord. Verdedigde vandaag als wat je kan verwachten van een NAC-verdediger.

18 juni 2020 om 13:45

Als linksbenige CV hoef je Mari echt niet over te nemen. Dan kun je beter Ake, Torres of Salisu overnemen. Salisu is toch wel een verborgen parel denk ik en zeker niet minder dan Mari.

Verdediging al jaren een zooitje, laat maar daar ga ik niet meer over beginnen. Maar middenveld is ook matig zeg, vooral Guendouzi is slap en Willock lijkt niet mee te doen. Creativiteit zit er ook amper in. Nketiah mag trouwens weer banken hoor.

17 juni 2020 om 23:41

Als Auba in de punt komt dan wel ja. Als je daar Lacazette gaat neerzetten, dan zie ik de meerwaarde daar niet van. Nketiah kan nog groeien en scoort ook wel eens, terwijl Lacazette niet meer kan groeien en nagenoeg dezelfde hoeveelheid goals maakt als Nketiah. Beide niks dus. Middenveld heb je gewoon heel erg op kwaliteit ingeleverd. Van technisch perfecte Cazorla en een prime Ozil met een degelijke Coquelin naar afgetakelde Ozil, slappe hap Guendouzi, fouten koning Xhaka en wisselvallige Willock. Toch wel ernstig...

17 juni 2020 om 23:46

Het liefst Auba in de punt maar Arteta lijkt daar geen fan van te zijn. Wel met je eens hoor dat Laca opstellen niet echt de situatie verbeterd. En ja dat middenveld is echt waar ik het meest van baal want ik ben opgegroeid met het Arsenal dat altijd wel leuke technische combinaties liet zien.

17 juni 2020 om 23:57

We moeten maar eerst beginnen bij de verdediging denk ik. Hopen dat die er volgend seizoen anders uit ziet. Jammer genoeg is het middenveld tegenwoordig ook een enorm probleem. Je mist idd voetbal. Niemand doet mee en eigenlijk zijn ze allemaal te zwak.

Is natuurlijk wel City waartegen ze spelen, maar moest toch wel even terugdenken aan iemand die me hier kwam vertellen dat bij Arsenal het lek boven leek onder Arteta en United de nieuwe banter-club is .. Jezus wat een zooitje.

18 juni 2020 om 00:08

Zeker waar Dante. Daarentegen was de algehele perceptie natuurlijk niet juist. United was namelijk zogenaamd in vorm en had een super sterke reeks sinds januari, terwijl iedereen zei dat Arsenal er niets van bakte. Als je echter keek naar de resultaten van beide clubs vanaf januari tot corona stop (deze wedstrijd dus niet meegeteld), had Arsenal 1 punt meer dan United gepakt met 1 wedstrijd minder gespeeld. Dat was denk ik waar velen toentertijd op doelden.

18 juni 2020 om 00:59

Naja, opzich, dit onthutsend zwak Arsenal versloeg United onder Arteta enigszins met gemak. Maar banterclub? lijkt me idd eerder Arsenal dan United.

Ach ja. Arsenal speelt praktisch nergens meer voor en het is er aan te zien. Niet dat ze veel beter kunnen. Maar CL lijkt onhaalbaar, Arteta begint met een soort oefenopstelling en dan vallen er ook al snel 2 spelers uit. Blij dat ik vooral naar Napoli Juve heb gekeken (al was dat maar een saaie match) want dit was weer niet om aan te zien van Arsenals kant. City wel natuurlijk. Heerlijk toch die offensieve intenties en hoge druk. Als je dat vergelijkt met de 2 eerder genoemde Italiaanse ploegen en hun dubbele muur op de eigen 16 in balverlies... Pep lijkt soms wel een kamikaze en dat zal hem in de CL misschien nog zuur opbreken tegen Atletico of Bayern maar je ziet wel tenminste spektakel. De Bruyne ook nog een assistje (en goaltje) erbij, dat record van Henry gaat er dit seizoen normaal nog aan. Al dachten we dat enkele jaren geleden ook over Özil die al heel snel op 16 stuks zat, en toen besloot Giroud dat het wel genoeg was. Maar ik zie het toch gebeuren. Voor mij echt 1 van de beste middenvelders aller tijden, beter dan bijvoorbeeld Gerrard.

17 juni 2020 om 23:43

Ik vond Gerrard qua karakter een held en een echte captain, maar de Bruyne is eindeloos veel beter! Gerrard moet toch 1 van de meest overschatte spelers ooit zijn.

17 juni 2020 om 23:47

Gerrard is de beste Engelse speler die de Premier League gekend heeft denk ik.de Bruyne is nu al een tijdje de beste middenvelder ter wereld vind ik.

17 juni 2020 om 23:49

Hahahah i rest my case

18 juni 2020 om 00:30

Nu was het niet mijn bedoeling deze eeuwige discussie op te starten maar van het duo Gerrard Lampard vond ik Lampard toch een stuk beter. En Rooney misschien ook wat beter. Mensen herinneren zich vooral zijn mindere periode op het eind en vergeten hoe briljant goed hij daarvoor was. Maar ik vind de Bruyne misschien zelfs al de beste CM aller tijden in Engeland, echt het prototype van een moderne voetballer. Hij beschikt over het exceptionele inzicht en de techniek van een ouderwetse spelmaker maar is minder fragiel en veel dynamischer, beschikt ook over meer loopvermogen. Veel geschikter dus om counterpressing mee uit te voeren. Daarnaast ook nog bovengemiddeld scorend vermogen, geweldige afstandsschoten, vrije trappen, tweevoetig...hij beschikt over een enorm arsenaal aan wapens, zo compleet zag ik ze zelden. Bijna een robot met de beste elementen van oude grootheden. Pochettino noemde hem onlangs nog de veruit de beste in Engeland en ik ben het daar mee eens.

18 juni 2020 om 00:10

Ik denk dat De Bruyne het makkelijk gaat verbreken Bon Jovi. In tegenstelling tot Ozil heeft De Bruyne namelijk talrijke afspeelopties. Als Agüero niet scoort, dan doet Sterling dat wel, als Sterling niet scoort, dan doet Jesus dat wel enz enz. Bij Arsenal kapte Giroud met goals scoren voor 10 wedstrijden en waren er weinig andere opties voor de goals...

18 juni 2020 om 00:37

Ja, jammer genoeg vol Özil ben je voor assists nu eenmaal volledig afhankelijk van je ploegmaats. Jammer voor hem dat hij nooit onder Pep heeft gespeeld, denk dat hij dan ook een geweldige status had gehad terwijl hij nu vaak geridiculiseerd wordt door het zogenaamd verdwijnen in grote wedstrijden. De Bruyne heeft er nog 4 nodig als ik me niet vergis dus normaal haalt hij dat inderdaad, maar zo makkelijk is dat nu ook weer niet, daarom houdt dat record natuurlijk ook al zo lang stand.

18 juni 2020 om 00:27

Gerrard en de Bruyne kan je enigszins met elkaar vergelijken qua positie. Gerrard heeft nog de nostalgie factor en de PL legende factor die De Bruyne nog niet heeft. Denk dat ik ook voor De Bruyne zou kiezen.

19 juni 2020 om 20:13

😅 He! Ik probeer niet al te biased een discussie te voeren. Maar ik heb ook een reden! Vind het makkelijker om een speler als De Bruyne met Gerrard te vergelijken, omdat ze beiden op 10 en als box-to-box middenvelder kunnen spelen. David Silva vind ik toch nog een ander type speler. Wat hij kan kunnen Gerrard en ook De Bruyne niet. Zet David Silva in de kleine ruimte neer met spelers die slimme loopbewegingen maken en je zult smullen.

Mustafi. Mari. Luiz. Kun je beter iemand van de reserven opstellen. Eric Garcia deed het prima bij City als centrumverdediger. Werd ook niet echt op de proef gesteld natuurlijk. Tot Ederson tussenkwam.

Wauw.. sinds wanneer mag er vijf keer gewisseld worden in de Premier League? Deze regel is nieuw voor mij.. zeer ongelukkige botsing trouwens. Ederson hoefde daar niet te ziijn.

City was gewoon veel beter vandaag, maar dat is ook niet zo gek. Alleen al kijkend naar hoeveel kwaliteit die eigenlijk in de selectie hebben, daar komt arsenal totaal niet in de buurt. Als je nagaat dat City eigenlijk niet eens echt top speelde, maar wel gewoon een makkelijke overwinning boekt, dat zegt genoeg over het kwaliteitsverschil. Verder heb ik mij lopen storen aan de reactie van Pep tijdens de blessure behandeling van Garcia. Bedoel hij staat met 2-0 voor, met 1 man meer en zijn eigen speler ligt zwaar aangeslagen op de grond en het enige wat hij aan het doen was is spelers bij zich roepen om een of andere tacktiek door te bespreken. Hij bekommerde zich totaal niet over zijn speler en was alleen maar bezig met zichzelf

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren