Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arek Milik zet kroon op foutloze penaltyserie tegen Juventus

Laatste update:

Napoli heeft woensdagavond beslag gelegd op de Coppa Italia. Een spannende finale tegen Juventus in het Stadio Olimpico in Rome leverde binnen negentig minuten geen winnaar op (0-0), waardoor een penaltyreeks uitkomst moest bieden. In de strafschoppenserie miste Juventus de eerste twee mogelijkheden en bleef Napoli foutloos. Arek Milik maakte de beslissende penalty en zorgde voor een 4-2 eindstand van de reeks.

Matthijs de Ligt moet zodoende wachten op zijn eerste prijs met Juventus. De mandekker had een basisplaats in Rome en vormde een centraal duo met Leonardo Bonucci. De enige wijziging in de basisopstelling was de entree van Juan Cuadrado als rechtsback, ten koste van Danilo. De eerste kans van de wedstrijd was na een kleine vijf minuten voor Cristiano Ronaldo: na een slordige, te korte terugspeelbal van José Callejón nam Paulo Dybala de bal over en hij vond Ronaldo. De Portugees probeerde de bal met een hard, laag schot te plaatsen in de rechterhoek. Doelman Alex Meret dook echter op tijd in de hoek.

In de twintigste minuut greep Meret opnieuw adequaat in, ditmaal na een krachtig schot van Rodrigo Bentancur aan de rand van het strafschopgebied. Halverwege het eerste bedrijf was Napoli bijna op voorsprong gekomen tegen de verhoudingen in: een geplaatste vrije trap van Lorenzo Insigne stevende af op de linkerbovenhoek. De bal was buiten bereik van Gianluigi Buffon, maar spatte uiteen op de paal. Wat het open spel betreft hoefde Juventus achterin weinig toe te staan in de eerste veertig minuten. Pas in de slotfase van de eerste helt kwam men in de problemen.

Het duel tussen Matthijs de Ligt en Dries Mertens is héél snel beslist, maar wie wint? ??????

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 17 juni 2020

Vijf minuten voor de pauze drong Diego Demme plots het strafschopgebied binnen en kon hij doorstomen tussen Bonucci en Alex Sandro door. Hij wilde Gianluigi Buffon verschalken in de korte hoek, maar de doelman sloot net op tijd de benen en bracht redding. Uit de daaropvolgende corner ontstond een nieuwe kans, via een afstandsschot van Insigne, maar Buffon strekte zich en pareerde het schot. Overigens speelde De Ligt een solide eerste helft: de verdediger maakte weinig fouten aan de bal, was sterk in de lucht en stopte Dries Mertens op knappe wijze af voordat hij een dreigende sprint kon inzetten.

22 jaar, 32 jaar, 42 jaar of 52 jaar: Gianluigi Buffon zal er altijd alles voor over hebben om nóg een prijs te pakken met Juventus.

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 17 juni 2020

In de tweede helft waren er minder grote kansen Een inzet van Callejón na voorbereidend wek van Cuadrado zeilde naast, terwijl Fabian Ruiz aan de overzijde evenmin succesvol was en Dybala ruim over schoot. Halverwege de tweede helft redde Buffon zonder al te veel moeite op een laag schot van Matteo Politano. Invaller Milik schoot over het doel van de routinier. Juventus maakte een zwakke indruk in de tweede helft: het was slordig in de passing en aanvallend onmachtig. Buffon en De Ligt behoorden tot de weinige spelers die zich staande hielden. In de blessuretijd leek Napoli de wedstrijd toch nog te beslissen, maar een kopbal van Nikola Maksimovic werd gekeerd door Buffon en van dichtbij trof Eljif Elmas de paal.

Juventus kwam dus goed weg en uiteindelijk moest er een strafschoppenserie aan te pas komen om een winnaar aan te wijzen. Vanwege de bijzondere omstandigheden was er geen extra tijd. Dybala ontfermde zich over de eerste strafschop en die werd meteen gestuit door Meret. Vervolgens scoorde Insigne, terwijl Danilo hoog over schoot. Politano maakte geen fout en dus leidde Napoli al gauw met 2-0. Bonucci zorgde via de onderkant van de lat voor het eerste doelpunt van Juventus. Daarna maakte Maksimovic voor Napoli geen fout, terwijl ook Aaron Ramsey wist te scoren. De beslissende strafschop kwam van Milik.

Is Napoli de terechte winnaar van de Coppa Italia?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met de spelers die teams als Juventus en ook een Dortmund hebben kun je geweldig voetbal spelen, maar inplaats daarvan zit je bijna iedere wedstrijd naar niks te kijken. Daarom verdient een trainer als Guardiola veel meer respect. Ja hij heeft bij iedere club goede spelers gehad, maar dat zegt niet alles. Hij geeft de kijkers tenminste wat ze willen zien inplaats van de grote tacticus uit te willen hangen.

17 juni 2020 om 23:09

Sarri zou Juventus aanvallend voetbal laten spelen, niks van te zien. Het was Napoli dat de klok sloeg, dat met Gatusso als coach.

17 juni 2020 om 23:12

Napoli dat de klok sloeg. Juventus leek nergens op, maar Napoli voor hele grote delen van de wedstrijd met zijn allen ver op eigen helft gestaan. Onder Gatusso toch echt anders gaan spelen.

17 juni 2020 om 23:20

Eerste helft leken beide ploegen nergens op (Napoli een muur en Juve kon niks creëren), 2e helft Napoli duidelijk de betere ploeg. Juve heeft geen enkele grote kans gehad in de wedstrijd. Het was echt niet best van de oude dame hoor.. Vond De Ligt nog vrij oké spelen, Buffon was heel goed. Verder was het allemaal niet veel soeps.

17 juni 2020 om 23:21

Napoli? Die hebben zo'n 80 tot 90 procent van de wedstrijd dichtbij de eigen 16 gestaan.

17 juni 2020 om 23:26

Inderdaad, het gevaarlijkste moment van Juventus was een schot van Ronaldo op het begin van de wedstrijd na een fout van Napoli. Juve leek zoals ik al zei nergens op. Het lukte weer eens niet in aanvallend opzicht.

17 juni 2020 om 23:10

Ik keek liever naar het Bayern München dat toen de Champions league won, dan naar het Bayern München wat Guardiola ervan maakte.

17 juni 2020 om 23:21

En ik keek liever naar het Barca van Pep dan naar elk ander team. Je ken zeggen wat je wil, maar het Bayern van Pep speelde ook gewoon weergaloos voetbal. Voor je komt met geen CL gewonnen ermee: Ja, dat weet iedereen al. Prijzen zeggen niet altijd alles. Griekenland en Portugal wonnen ook het EK.

17 juni 2020 om 23:24

Ja, ik snap je punt maar eeuwig balbezit zegt ook niet alles. Snelheid en op en neer gaan van een wedstrijd maakt voetbal het mooist.. maar het blijft een mening hè!

Ben bang dat elke pot saai wordt, Italië staat al niet bekend om de 4-4 maar eerder de 1-0.

17 juni 2020 om 23:27

Dat neemt toch niet weg van wat ayoze zegt. Dat je bayern onder heynkes leuker vond om naar te kijken kan. Maar je kan moeilijk ontkennen dat ze ook onder guardiola geweldig voetbal speelden.

17 juni 2020 om 23:28

@pleeboii tegenwoordig wordt er in italie evenveel gescoord als in spanje/engeland en duitsland. Italie kan daar wel bekender om staan maar het aantal gescoorde doelpunten van vorig seizoen vertellen een andere verhaal.

17 juni 2020 om 23:30

Ow ik heb het niet over dat hij de CL niet won, maar ik vind het voetbal toen Bayern de Champions league won gewoon leuker om naar te kijken. Zat veel meer dynamiek en intensiteit in. Dat heen en weer getik en dan soms eens een geniale bal, heb ik gewoon niet veel mee.

17 juni 2020 om 23:48

@puntnaarachterals je dat voetbal generaliseerd als "heen en weer getik", dan heb je wel een hoop gemist. Het is op een vloeiende manier om op zoek naar ruimtes waaruit je gevaarlijk kan worden. Ik ervaar dat als dynamisch voetbal.

17 juni 2020 om 23:50

Vond ik ook. Onder Heynkes gingen ze veel sneller naar voren. Ze speelden toen veel directer.

17 juni 2020 om 23:52

Het spel van Bayern onder Heynkes was toch veel dynamischer? Natuurlijk laat Guardiola zijn teams ook goed voetballen maar ik begrijp goed dat puntnaarachter liever een ander type voetbal ziet.

17 juni 2020 om 23:10

Niet mee eens, dat middenveld van Juve vind ik echt 3 keer niets. Achterin vind ik ze wel echt stabiel maar tegen AC vond ik het middenveld al inspiratieloos vandaag was het niets anders. Ze hebben daar echt een creatieve man nodig, Pjanic zou die man moeten zijn maar vind ik echt uitgeblust. Ze moeten het middenveld versterken in de zomer.

17 juni 2020 om 23:15

Klopt, alleen kun je dan altijd bijvoorbeeld Dybala op 10 zetten. Als je altijd Matuidi blijft opstellen of zoals Favre bij Dortmund met 3 centrale verdedigers en ook nog eens vaak 2 verdedigende middenvelders wordt het inderdaad vrij inspiratieloos.

17 juni 2020 om 23:16

Ze hebben genoeg middenvelders, alleen geen creativiteit. Gewoon dybala op 10 zetten en twee van Matuidi/pjanic/Ramsey/rabiot als controlerende middenvelders en je bent van alle zorgen verlost.

17 juni 2020 om 23:21

@hangover96ramsey is geenc reatieveling, het is een nummer 8.

17 juni 2020 om 23:26

Gewoon met Rabiot/Ramsey en er voor Dybala spelen, lijkt me prima in balans... vooral omdat Juve vaak 60 procent balbezit zal hebben.

17 juni 2020 om 23:28

De spelers waarmee pep over het algemeen speelt is een ander niveau dan dit juve hoor. Kijk naar de balans van de selectie.

17 juni 2020 om 23:31

DialSquare, nummer 8'en kunnen creatievelingen zijn. Bij mijn eigen club Pogba/Bruno bijvoorbeeld. Ramsey is gewoon geen creatieveling, prima diepgang en een fijn neusje voot de goal. Onwerkelijk dat Juve hem zoveel betaald.

17 juni 2020 om 23:41

@yelle - Maar wie gaat het gebrek aan verdedigend werk compenseren dan? Matuidi wordt een dagje ouder en Pjanic moet het ook niet van z'n loopvermogen hebben. Dybala heeft ook bijna nooit zin om een meter te veel te lopen als Juventus de bal niet heeft.

17 juni 2020 om 23:46

@hangover96 - Ik vind Ramsey ook niet bijster creatief en bovendien vind ik Ramsey meer een speler voor een Europese subtopper. Bij Arsenal was hij ook heel lang niet verzekerd van een basisplaats. Die begon pas te spelen toen Arsenal steeds meer naar beneden begon te zakken .

17 juni 2020 om 23:19

Tja, met de spelers die Napoli heeft kun je ook mooi voetbal spelen, maar dat ploegje is tegen tegenwoordig gedegradeerd tot een parkeer-de-bus-ploeg die maar hoopt dat de tegenstander de ballen niet afmaakt en dat ze een schaarse kans wel benutten. Probeer daar maar eens mooi en aanvallend voetbal tegen te laten zien.

18 juni 2020 om 00:01

Ja maar het is niet alleen vanavond of door deze specifieke tegenstander, Juve laat letterlijk tegen geen enkele tegenstander mooi voetbal zien. Niet onder Conte, niet onder Allegri en niet onder Sarri die toch als offensieve coach gehaald was. De kritiek op allegri was het saaie voetbal (resultaten waren wel erg goed) en Sarri zou die goede resultaten koppelen aan beter voetbal. Voorlopig zien we geen van beiden terug. Geen goed voetbal en Juve is zelfs niet langer onaantastbaar in Italië, laat staan in Europa waar ze weinig indruk maken en voor Corona zelfs tegen Lyon de boot in gingen. Ze hadden beter Pochettino genomen. Sinds marotta daar weg is, is het beleid toch wel slecht te noemen. Dat Napoli ook weinig laat zien, ben ik overigens mee akkoord. Dat krijg je met Gatusso als coach, vrees ik.

17 juni 2020 om 23:29

Als ik vorig seizoen 1 ding te weten ben gekomen over Sarri dan is het wel dat hij enorm stijf te werk gaat en weinig tot niets wil wijzigen aan “zijn” Sarribal. Hij zal tot in den treuren de spelers dezelfde oefeningen op de training laten doen, dezelfde wissels toepassen en nooit iets tactisch creatiefs bedenken.. Ik heb Chelsea zelden zo slecht zien spelen als onder Sarri en ik ben bang dat dat een trend gaat worden in zijn loopbaan. Het eerste seizoen is om te janken en dan moet je je nog maar afvragen of hij een kans krijgt op een tweede seizoen

18 juni 2020 om 00:40

Gesproken.

Hoezo nam Ronaldo gene penalty? Wat is dit nou weer? Napoli had met 5-0 moeten winnen tegen een onthutsend zwak Juventus.

17 juni 2020 om 23:10

Ronaldo wou de 5de en beslissende penaltie nemen.
Maar zover is het dus niet gekomen

17 juni 2020 om 23:10

Die neemt vaak de 5e. Bij 4-2 eindstand... hoeft dat niet meer.. had wel na 2 missers misschien wel eerder eentje kunnen nemen? Maja kwaad was al geschied

17 juni 2020 om 23:17

Je dient een lijst in en daar mag je niet ineens van afwijken.

17 juni 2020 om 23:32

sinds 2016-2017 is het niet meer nodig om dit aan te geven, en mag je kiezen wie, wanneer trapt. Vroeger was dit idd wel zo!

17 juni 2020 om 23:10

Omdat Ronaldo de 5e Penal zal nemen van Juve, alleen was het dus al bij 4 Penals beslist..

Misschien wel de meest kleurloze finale in de geschiedenis van de Coppa. Het voetbal was niet om aan te zien en de sfeer was zoals verwacht hopeloos zoals overal. Gefeliciteerd Napoli! Daarnaast nog even een ode aan Buffon, op 42-jarige leeftijd Juve nog meermaals in de wedstrijd houden. Chapeau!

Hoezo nam Ronaldo geen penalty? Bang na het eerdere missen?

17 juni 2020 om 23:11

De 5e waar we niet aan toe gekomen zijn

17 juni 2020 om 23:11

Die zou de 5e nemen.. Was dus niet nodig.

17 juni 2020 om 23:20

Oh ja tuurlijk. Meneertje moet natuurlijk in de schijnwerpers staan.

17 juni 2020 om 23:28

Dat geeft t leven een beetje kleur. Lefgozer die t overal waar hij is gekomen waar heeft gemaakt.

17 juni 2020 om 23:29

Dat bepaald de trainer, vaak is de 2e en 5e je beste schutter..

17 juni 2020 om 23:32

Alsof meneertje dat al niet genoeg heeft gestaan. Wat als de trainer hem als 5e wou ? Lekker aan t roepen terwijl je niks weet.

Juventus was niet om aan te zien in de tweede helft. Napoli is de terechte winnaar.

Dat Juve balt toch niet echt lekker onder die Sarri. Zal er wel snel uitliggen zeker? Of is er toch wat respect voor? Volg Juve niet echt.

17 juni 2020 om 23:12

Op de youtube stream was het al #sarriout en #guardiolain

17 juni 2020 om 23:16

0 respect.

17 juni 2020 om 23:18

Een halve gare kettingroker zonder charisma, passie en het Juve-dna én een sigarettepeuk in de mond lijkt me nu niet het respect te verdienen. Moest hij nu nog het Juve van nu op het veld toveren dat goed gaat...maar dat is het nu niet, en lijkt me ook niet meteen waarsschijnlijk. Ik heb het gehad met Sarri (nochtans lang volgehouden).

18 juni 2020 om 01:00

Zelfs strijdlust is er niet bij Juventus wat normaal hun wapen is.

Hopelijk kan Sarri eindelijk weg nu....

Die Danilo zal zich af en toe toch kapot moeten lachen dat ie profvoetballer is geworden en bij topclubs speelt.

PS: die tribune leek letterlijk op Fifa 98.

18 juni 2020 om 08:32

Wat een prachtige tijd was dat FIFA 98. Ik vond het ook wel er iets van hebben. Het ziet er niet uit bij Juve, niks van creativiteit wat eruit komt. Ik denk dat et krediet van Sarrie wel bijna op is.

Hoe ze Gattuso de lucht in gooien, man wat wou ik dat dat bij Milan ook gebeurde, wat gun ik het deze man met een hart van goud zo erg! Vooral na het verlies van zn zus 2 weken geleden. Grande Rino! En grande Napoli! Als ze een moderner stadion hadden zouden ze echt een hele mooie club hebben, de Napolitanen achter ze in een volgepakt stadion is toch mooier dan in een half leeg mega stadion met sintelbaan.

17 juni 2020 om 23:15

De afkeer tegen Gattusso als coach is ook onterecht gebleken. Kwam midden in het seizoen pas bij Napoli. Van de laatste 11 wedstrijden slechts 1 keer verloren, de tegenstanders o.a. 2x Juve, 2x Inter, Lazio en Barcelona!

17 juni 2020 om 23:16

Gatusso is veel beter dan sommige denken. Werd niet voor niets 5e met het mooie Milan, hoogste klassering Sinds 2013; en niet zomaar. Geen meesterbrein maar haal Alles uit de groep. Had voor onze groep moeten blijven staan. Ik mis zn grinta langs het veld en mooie/strenge/zelfbewuste interviews

17 juni 2020 om 23:33

gatusso is een geweldige gek. Weet niet hoe hij als trainer is maar als persoon is die toch geweldig hahah

Poeh juve is echt saai om naar te kijken zeg. Daar lopen echt een aantal niets toevoegende spelers rond, geen idee waarom die ooit aangetrokken zijn. Kom maar weer naar Amsterdam Mathijs

17 juni 2020 om 23:12

Je weet niet waar je het over hebt. Onder Allegri spelen ze allemaal top. Dit is pure zaad sarribal

Schandalig hoe dat Sarri juve laat spelen. Zie hij het echt niet dat het voor geen meter voorruit gaat. Zo worden ze ook geen kampioen laat staan CL1

Ik was blij met die penalty’s, want in de wedstrijd was er echt niks te beleven. Er werd echt onthutsend weinig gecreëerd, geen bezieling, nauwelijks creativiteit. Ik gunde de ligt absoluut zijn eerste prijs maar eerlijker wijs was dit alles finale-onwaardig en als juve dan ook nog zo de pingels neemt... tja.

Ik gun het Napoli, zijn gedreven en zijn met momenten toch heel dreigend geweest. Moeilijk voor Juve om door de verdediging te geraken, maar enkele spelers spelen te slordig en zijn echt op...matuidi, Pjanic,.. ik heb het wel echt gehad met Sarri...dit is is al lang het Juve niet meer waar ik van kan genieten.

Wat is dit Juventus toch ook dramatisch. Zijn er serieus Juve fans die van dit voetbal houden onder Sarri? Wat oersaai zeg. Cristiano is blijkbaar naar Juventus gegaan om finale's te verliezen. Al 2 finale's verloren dit jaar. Pijnlijk ook om hem zo te zien spelen in een team met nul creativiteit. Nee, Napoli heeft terecht gewonnen. Hadden de beste kansen en in blessuretijd pakte Buffon nog hele knappe bal. Ik zie Juventus op deze manier ook makkelijk de Serie A verliezen aan Lazio. Kan me niet voorstellen dat Sarri daar lang gaat blijven. Dramatisch.

18 juni 2020 om 04:09

Ronaldo is naar Juventus gegaan om te bewijzen dat hij zonder Real Madrid het ook kan, maar zonder Real Madrid won hij geen individuele prijs meer. En nu verliest hij ook al finales. Lijkt mij echt op een misstap en slecht berekende stap zoals Neymar destijds naar PSG ging.

Ronaldo nam geen penalty omdat hij het liefste de laatste wilt nemen, zodat de kans groter is dat het de beslissende is. Ik zou zeggen zorg in ieder geval dat iemand die penalties nemen als beroep heeft in ieder geval een van de eerste neemt.

17 juni 2020 om 23:18

Juist de 5de is vaak beslissend en staat daarom meer druk op vandaar dat vaak de vaste penalty nemers de 5de nemen, de 2de op de lijst gaat vaak voor de 1ste penalty zodat ze tenminste van de 0 af zijn. Ging niet op vandaag.

18 juni 2020 om 00:14

De vaste penalty nemers zijn juist vaak de eerste die hem nemen. Ronaldo wil zelf echter graag de laatste nemen. Dat vermoed ik omdat die dat al een tijdje doet. Want vroeger nam die altijd de eerste.

Wat een trage pot, wederom niet om aan te zien. Wedstrijdritme en conditie zullen een rol spelen, maar wat traag... viel bijna in slaap. Vreemde keuze van penaltynemers aan ‘onze’ zijde, ik zag van mijlenver aankomen dat Danilo zou missen.

Ronaldo hele wedstrijd niet gezien. Dybala mist de eerste penalty en Buffon stopte niks. Is dit Juve over de hil?
Doet niks af van Napoli verdiende winnaar. 2x op de paal en de laatste was in de extra tijd via de kluts.
Juve mocht al blij zijn met uberhaupt een penalty serie.
Leuk voor Napoli en vooral een troost voor Gattuso die door moeilijke tijden ging ivm overlijden van zijn jongere zus.

17 juni 2020 om 23:17

Buffon stopte niks? Geen penalty maar heeft ons tot 5 maal toe in de wedstrijd gehouden. Teletekst volger.

17 juni 2020 om 23:26

Ronaldo moet het vooral van z'n scoringskansen hebben en tegen zo'n muur van 11 man zijn kansen in het algemeen al vrij gering. Ik vond het vooral vreemd dat Juventus het niet via de lucht probeerde. Als je merkt dat het voetballend niet lukt, zorg je toch dat je gebruik maakt van de kwaliteiten die Ronaldo met zich meebrengt? Gooi de ballen in de 16 en hoop maar dat Ronaldo z'n hoofd er tegenaan zet.

17 juni 2020 om 23:34

Na paar maanden niet voetballen is dit pas de 2e wedstrijd, en gelijk een topper. Moet weer op gang komen gaat natuurlijk niet ineens perfect

Ik vind het volledig verdiend. Juventus heeft geen fatsoenlijke aanval op de mat gelegd.

Napoli speelde frisser dan juve, daarbij wordt meneer Ronaldo als 5e in de penaltyreeks gezet omdat hij (of door juve) perse de winnende moet scoren, die krijgt nu de deksel daarvoor op de neus. Chapeau Napoli, de Supercoppa(gewonnen door Milan in 2016, Lazio 2017,lazio 2019) en de coppa Italia (lazio 2019, Napoli 2020) zijn al paar jaar niet standaard meer voor juve, nu hun nog keer breken in de landstitel en is het tijdsperk Juve (hopelijk) voorbij. Succes Lazio en iets minder aan het minder mooie Inter.

Het kampioenschap is nog geen uitgemaakte zaak

Elke keer als ik Juventus kijk wordt je getrakteerd op een zoutloze pot voetbal. Tegen beter weten in ga je dan toch kijken, voornamelijk om de verrichtingen van Dybala, De Ligt en Ronaldo te bekijken. Het is ondanks de individuele kwaliteiten in de ploeg gewoon een vreemdelingen legioen, geen ingespeelde machine. Napoli gefeliciteerd, meer dan verdiend de Coppa Italia binnen gehengeld.

Mooi zo. Die Sarri verdient geen prijs. Laten we hopen dat hij ontslagen wordt deze zomer. Maak het maar af Lazio! Die verdienen het echt. Waar zijn de mensen nu die kloegen over Allegri? 0 goals in 2 wedstrijden alsjeblieft.

17 juni 2020 om 23:20

Onder Allegro scoorde we volgens mij gemiddeld 2.5 doelpunt per wedstrijd. Sarri haalt al sinds dag één het bloed onder m'n nagels vandaan.

17 juni 2020 om 23:40

Onder Allegri 2,5 doelpunten per wedstrijd? dat kan niet kloppen. Vorig jaar maar 70 goals in de Serie A. Dat is iets meer dan 1.8 doelpunten per wedstrijd.

17 juni 2020 om 23:22

Moet er wel iemand voor terugkomen die op korte termijn dit elftal fatsoenlijk kan laten spelen, geen idee of zo iemand komt.

17 juni 2020 om 23:25

Sarri laat Juve nog saaier voetballen dan Alegri, een prestatie opzich.

Ben echt helemaal klaar met dit zooitje ongeregeld. Het spel is niet om aan te gluren. Nooit gedacht dat ik zou terug verlangen naar Allegri. Dat was ook niet denderend, maar wel solide en meer een collectief. In de cl gaan we ook niks klaar spelen en de titel kan me gestolen worden. Enige uitblinker was Buffon, 42 jaar en dan nog zo presteren. Die man geeft altijd alles daar kan de rest nog van leren. We moeten echt afscheid gaan nemen van een aantal spelers. Danilo is Juve onwaardig, Berna en Costa zijn 2 blinde paarden, Matuidi kan ook niet meer en Pjanic wordt elk seizoen slechter. Tijd voor verandering! Wel mooi voor Gattuso dit, hem gun ik dit. Proficiat Napoli supporters!

17 juni 2020 om 23:24

Volledig mee eens. En idd Buffon, wat een klasbak! Die ademt gewoon Juve, wat die man uitstraalt heb ik alleen maar bewondering voor, zoveel passie...gelukkig heeft hij het nog kunnen redden tijdens de reguliere wedstrijd. Tevergeefs jammer genoeg, maar ik zag de bui al hangen. Napoli verdient het meer dan ons Juve.

17 juni 2020 om 23:30

Ja het is jammer voor Buffon dat hij wellicht geen prijs pakt dit seizoen. Sarri gun ik het ook niet, die man moet snel weg. Zoals je hierboven al beschreef totaal geen charisma en uitstraling die vent.

Een finale om snel te vergeten. Het was niet om aan te zien. De penalty van Danilo onderstreepte het niveau van Juventus tijdens deze finale.

17 juni 2020 om 23:26

Zelfs bij 5 blessures van de rechtsbacks, laat je die pannenkoek als dat woordje mag niet spelen.

17 juni 2020 om 23:35

Je zag al van mijlen ver dat Danilo die ging missen. Hoe hebben we Cancelo ooit voor die pannenkoek kunnen ruilen.

Wat speelt Juventus inspiratie loos zeg. Is er dan werkelijk niemand die daar gewoon een voorzet op maat kan geven? Ze hebben teveel net niet spelers op het moment heb ik het gevoel. Met name op de flanken en het middenveld is het echt zwak! Ik heb Ronaldo nauwelijks gezien los van een paar momenten dat ik dacht dat hij zou schieten maar de bal aflegde of niet eens aan schieten toe kwam. Dat zijn natuurlijk ook de verdienste van Napoli. Natuurlijk word hij steeds gedekt, dan zou je denken dat er ruimte komt voor andere, maar die ruimtes worden totaal niet benut, wat ook geen wonder is met dat trage spel. Ik zie alleen wat saai getik, geen acties geen entertainment en als er wat word geprobeerd resulteerde het in balbezit voor Napoli. Ben benieuwd hoelang Sarri daar mag blijven zitten.

Wel fijn dat Juve zo laat op de dag speelt, dan kun je wat sneller in slaap vallen. Wat is dat altijd al saai zeg. Wel mooi dat Napoli eindelijk een prijs pakt sinds 6 jaar. Heeft Mertens toch iets tastbaars na zijn doelpuntenrecord.

17 juni 2020 om 23:39

Ik had liever dat Napoli deze prijs in voorgaande jaren pakte. Dit jaar mogen ze wat mij betreft bij wijze van spreken degraderen met dat vreselijke anti-voetbal. Altijd erg jammer als dit soort ploegen beloond worden met zo'n afschuwelijke speelstijl, al is dat natuurlijk slechts mijn mening.

Dit Juve moet nog gaan oppassen thuis tegen Lyon hoor. Spelen echt zwak voetbal.

17 juni 2020 om 23:32

Daar verliezen we ook van!

17 juni 2020 om 23:44

Lyon kan rustig terug zitten tegen dit Juve. Juventus heeft niet de creativiteit om muren te breken. Zelfs als Lyon volledig open zal spelen, weet ik niet of Juve scoort. Het maakt ook niet uit want de CL kan Juve niet winnen. Ik ben benieuwd of Juve in de resterende wedstrijden nog een goede vaste 11 weet te vinden, ik denk het niet.

18 juni 2020 om 13:24

Met C.ronaldo en Dybala in je team kun je altijd wel scoren. Het probleem ligt imo al jaren op het middenveld. Teveel dezelfde types. Geen sublieme technicus die verdedigingen kan penetreren middels een dribbel of bovenal eindpasses. Als Juve nu het middenveld van 2015 had icm met deze aanval sprak je wellicht over de te kloppen ploeg samen met een Liverpool/city/bayern.

18 juni 2020 om 13:24

Met C.ronaldo en Dybala in je team kun je altijd wel scoren. Het probleem ligt imo al jaren op het middenveld. Teveel dezelfde types. Geen sublieme technicus die verdedigingen kan penetreren middels een dribbel of bovenal eindpasses. Als Juve nu het middenveld van 2015 had icm met deze aanval sprak je wellicht over de te kloppen ploeg samen met een Liverpool/city/bayern.

Sinds de komst van Ronaldo wint Juve de Coppa Italia niet meer. Het zogeheten Ronaldo effect?

Het is ook wel lastig, dit Juventus. Ik ben wel van mening dat Sarri de ploeg zeker niet zo attractief laat spelen als mogelijk is, maar deze selectie heeft ook wel een aantal zwakke plekken. Vooral dat middenveld zie je eerder bij de Europese subtop dan bij een Europese grootmacht, terwijl er op dat middenveld ook niet veel creativiteit rondloopt. Echt druk op de tegenstander zetten werkt ook niet, want Ronaldo en Dybala hebben er alleen zin in als Juventus in balbezit is. Als ze (juve) de bal dus kwijtraken, krijgt de tegenstander echt alle ruimte om iets te verzinnen. Ik moet overigens ook wel zeggen dat dit Napoli echt vreselijk is om naar te kijken. Ze speelden eerder altijd mooi voetbal en zeker voor Italiaanse begrippen, maar op dit moment zou ik er niet eens rouwig om zijn als ze bij wijze van spreken zouden degraderen. Spelers als Insigne, Mertens, Zielinski en Fabian Ruiz en dan zo de bus parkeren.

17 juni 2020 om 23:48

Het is eigenlijk belachelijk dat ploegen als Inter en Napoli een beter middenveld hebben dan Juve, zonder daar veel in te investeren. Als je naar heel Europa gaat kijken zijn er zat ploegen die een beter middenveld hebben dan Juve. En dan te bedenken dat Juventus 5 jaar geleden soms Marchisio of Pogba op de bank moest zetten als ze met 3 middenvelders speelden.

17 juni 2020 om 23:58

heeft Tonali Juve afgewezen of wou Juve niet betalen? mits het laatste is dat belachelijk, bedoel half Serie A zou gewoon op het middenveld staan bij Juve (tonali,zanolio,pellegrini, hele middenveld inter,Milinkovic-Savic,ect. ook bijna alle juve middenvelders zou ik verkopen; Pjanic nog nooit echt indruk gemaakt vind ik, althans maar sporadisch, Mathuidi niets,khedira niets,ramsay niets. tis allemaal nul creativiteit. het middenveld lijkt net dat van Milan, zelfde probleem.

18 juni 2020 om 00:02

Nou dat klopt niet echt wat je zegt. Inter heeft volgens mij 50 mio uitgegeven voor Barella. Voor Sensi wordt 20 of 30 mio betaald volgens mij. Eriksen 20 mio. Vecino 20 mio. En dan tel ik nog niet de bedragen van Gagliardini, Nainggolan en Brozovic. Juve heeft daarintegen Rabiot, Ramsey en Khedira gratis opgehaald. Dus zo belachelijk is het niet.

18 juni 2020 om 00:13

maakt niet uit, je betaald toch liever verdikkie 20 mil voor een creattive Eriksen dan een gratis Ramsay dat niet eens de top aan kan, Khedira die al paar jaar over de top is, ect ect. gratis is niet per definitie beter, wat ook blijkt

18 juni 2020 om 00:15

voor de top is 100 mil wel de norm. al jaren, voor inter niet nee, maar als ze terug willen naar de wereldtop, dan wel. dan zijn die uitgaves niet zo vreemd

Prachtig voor Rino! Het is hem zo gegund na het verschrikkelijke verlies van zijn zus. Mooi voor Napoli ook. Jammer dat het zo sfeerloos gebeurde, met het niveau van de wedstrijd en het lege Olimpico had ik echt het gevoel dat ik naar een oefenpotje zat te kijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren