Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

UEFA verandert opzet CL; Istanbul geschrapt als finaleplaats

Laatste update:

De kwartfinales, halve finales en finale van de Champions League worden afgewerkt in Lissabon, zo heeft de UEFA woendag officieel naar buiten gebracht. De Portugese hoofdstad kreeg de voorkeur boven Frankfurt en Moskou, die ook nadrukkelijk in de race waren. Vanaf de kwartfinale komen de overgebleven ploegen elkaar niet tweemaal, maar slechts een keer tegen. De zeven duels in Lissabon worden gespeeld tussen 12 en 23 augustus. Istanbul, de oorspronkelijke locatie van de finale van dit jaar, is nu in 2021 aan de beurt voor de eindstrijd.

Paris Saint-Germain, Atlético Madrid, RB Leipzig en Atalanta hebben zich al geplaatst voor de kwartfinale in het miljardenbal. Bayern München is ook bijna verzekerd van een plek bij de laatste acht ploegen, na de 0-3 zege op Chelsea in de heenwedstrijd in de achtste finale. Manchester City deed uitstekende zaken door de eerste ontmoeting met Real Madrid winnend af te sluiten: 1-2. Olympique Lyon won nipt met 1-0 van Juventus, terwijl Barcelona een 1-1 gelijkspel overhield aan het bezoek aan Napoli. De vier overgebleven duels in de achtste finale worden afgewerkt op 7 en 8 augustus, waarna kan worden begonnen aan het programma in de kwartfinale.

De loting voor de kwartfinale in de Champions League vindt plaats op 10 juli, zo weet de UEFA verder te melden. De wedstrijden die aan Lissabon zijn toegewezen worden afgewerkt in het Estadio da Luz van Benfica en het José Alvalade, de thuishaven van Sporting Portugal. De eindstrijd zou eigenlijk op 30 mei in het Atatürk Stadion in Instanbul worden georganiseerd. Vanwege de coronacrisis, die ook in Turkije voor de nodige problemen zorgt, werd al snel een streep gezet door deze datum en nu is ook besloten om de finale definitief in een ander land te laten spelen.

Het is in de plannen van de UEFA de bedoeling dat de wedstrijden in de kwartfinale van het miljardenbal worden gespeeld tussen 12 en 15 augustus, met de halve eindstrijd op 18 en 19 augustus. De finale, in het Estadio da Luz, vindt vervolgens plaats op 23 augustus. Bekerhouder Liverpool werd in de achtste finale uitgeschakeld door Atlético, waardoor er sowieso een nieuwe winnaar van de Champions League uit de bus komt.

De UEFA heeft voorts besloten om de opzet van de Europa League te veranderen. De finale was in eerste instantie toegewezen aan het Poolse Gdansk, maar vanwege de coronacrisis wordt het restant nu via een mini-toernooi in augustus afgewerkt in de Duitse steden Gelsenkirchen, Keulen, Duisburg en Düsseldorf. In de achste finales treffen AS Roma en Sevilla en Internazionale en Getafe elkaar nog tweemaal, terwijl van de overige zes achtstefinaleduels de return nog dient te worden gespeeld.

De UEFA heeft woensdagmiddag tevens bekendgemaakt dat de Nations League in september wordt hervat. Het Nederlandse elftal is ingedeeld in een poule met Polen, Italië en Bosnië-Herzegovina en speelt begin september zijn eerste twee wedstrijden. De UEFA Youth League zal eveneens worden afgemaakt: het restant van het jeugdtoernooi, dat met Ajax nog een Nederlandse deelnemer aan de kwartfinales kent, vindt tussen 16 en 25 augustus plaats in Nyon.

Logische keuze van de UEFA?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje laat of niet? Weet iemand wanneer de nieuwe seizoenen beginnen?

17 juni 2020 om 15:43

Nieuwe El/cl seizoen begint 20 oktober (althans als ik dat steenkolen Engels van de beste man bij de persconferentie goed begrepen heb)

17 juni 2020 om 15:49

Het is laat, maar alles wordt Europees opgeschoven hoorde ik. Alleen hebben de spelers van deze deelnemers bijna geen vakantie. On: Ik vind dit zo jammer. De hele CL en EL is zijn charmes verloren nu. Dit is nu gewoon te ver gezocht zodat de UEFA het commercieel nog kon benutten. Maar dit slaat nergens op imo. Puur geld.

17 juni 2020 om 15:52

Zou een vroegtijdig beëindigd Europees seizoen dan wél zijn charmes hebben behouden, Formus? Natuurlijk is dit geen droomscenario, maar het alleszins beter dan helemaal geen voortzetting meer.

17 juni 2020 om 16:09

Ik vind dit maar een schijnvertoning voor de centen. De spelers hebben geen vakantie meer want de nationale competities beginnen weer in september. Arbeidscontracten worden niet meer gerespecteerd. Transfers veranderen en zullen langer doorlopen in het volgende seizoen. Ik vind dat zoveel verandert omdat de UEFA dit perse wil doorzetten. Dus voor mij is dit niet beter. Begin gewoon normaal met de Europese competities en vergeet dit seizoen.

17 juni 2020 om 16:11

Oh, en wat ik nu vergeet: ik vind dat je de spelregels niet kan veranderen tijdens een seizoen. Maar dat is waarschijnlijk beroepsdeformatie 😉 (Vindt de UEFA echter zelf ook altijd).

17 juni 2020 om 16:40

Nood breekt wet, in dit geval. De punten die je opnoemt zijn natuurlijk pijnpunten, maar volgens mij niet onoverkomelijk. In Engeland zie je contracten al verlengd worden tot het einde van de competitie (wanneer dat ook moge zijn), ook huurcontracten. Alleen voor spelers die al een nieuw contract elders hebben getekend zie ik zo snel geen oplossing, maar dat zijn wel uitzonderingen.

17 juni 2020 om 16:45

Tuurlijk, nood breekt wetten. Maar of dit nood is? Dat is natuurlijk aan ieder om zelf te beslissen. We weten iig elkaars mening 😉

17 juni 2020 om 16:47

Dan hadden ze in mijn opinie komend seizoen beter geen nieuwe Europese competities kunnen starten zodat ze het huidige seizoen dan uit konden spelen. Was er meer tijd geweest voor de nationale competities.

17 juni 2020 om 17:01

De spelers hebben geen vakantie meer? Degene die in de CL uitkomen verkeren hoogstwaarschijnlijk al een aantal maanden in quarantaine in hun "mansions". Dit is een prima oplossing om in een relatief kort tijd bestek het meeste voorname toernooi van het jaar voor clubvoetbal af te ronden. Vanaf de kwartfinales zijn toch vaak de mooiste affiches.

17 juni 2020 om 17:32

Haha, volgens mij heb je ook nog wat anders dan zitten in je "mansion".

17 juni 2020 om 17:53

Ja maar wij zelf hebben ook geen fatsoenlijk vakantie gehad toch, waarom zouden hun daar dan wel recht op hebben? De meesten van ons zitten in een normaal huisje/appartement ‘opgesloten’ met de vrouw en kinderen, daar waar die voetballers hun quarantaine hebben doorgebracht in een heerlijke villa met een achtertuin dat 3x zo groot is als m’n huis, wat op zich al een vakantie te benoemen is. Dus voor mij hebben ze hun vakantie al gehad

17 juni 2020 om 18:12

Wat maakt het uit dat je in je ‘mansion’ zit? Vakantie is een mentaal iets en zeer belangrijk voor een ieder. Al zitten ze thuis, ze kunnen/mogen nergens naartoe in principe.. Ik studeer en zit inmiddels ook al een paar maanden thuis, maar ik heb verre van het gevoel dat ik vakantie heb. Voor mij, en ik denk voor velen, is vakantie gewoon even nergens aan denken en dat is deze situatie allerminst

17 juni 2020 om 19:50

Klene, precies dit. Maar voor profs gelden andere regels dan voor andere mensen.

18 juni 2020 om 05:09

De spelers hebben in iedergeval genoeg rust en herstel gehad, wat nodig is voor een nieuw seizoen. Vakantie dat heeft niemand gehad en vakantie kan best overgeslagen worden. Het belangrijkste is dat ze zeker genoeg rust hebben gehad en dat is waar het om draait. Om blessures en overbelasting te voorkomen. Dus de Uefa moet maar het CL beeindigen omdat spelers geen ''vakantie'' gehad hebben?heel de wereld heeft in lockdown gezeten dit gaat ten koste van iedereen zijn vakantie. Spelers hebben geen vakantie nodig om een volgend seizoen non stop te vlammen. Wel hebben ze rust nodig en dat hebben ze ruim voldoende gehad. Dus gas erop en spelen met die hap!!!

Istanbul is niet geschrapt, maar verschoven. De finale van 2021 wordt nu in Istanbul gehouden en St.Petersburg krijgt de finale op haar beurt in 2022.

17 juni 2020 om 15:53

Ja, dat staat ook in het artikel vernoemd in de eerste alinea inderdaad.

17 juni 2020 om 16:10

Dus voor dit jaar seizoen geschrapt

De winnaar van deze cl zal altijd worden gezien als een net niet winnaar,mocht psg of city hun eerste cl winnen,zullen mensen altijd zeggen,net niet....

17 juni 2020 om 15:50

Dat is ook meer dan terecht naar mijn mening. Het is allesbehalve een regulier seizoen dus is deze CL ook niet net zoveel waard als de CL in de voorgaande jaren.

17 juni 2020 om 15:53

Binnen 15 jaar is de helft het al vergeten en dan telt het gewoon mee als een CL overwinning. Veel meer dan een leuke quizvraag zal het niet worden.

17 juni 2020 om 16:00

En waarom niet? Caee to elaborate? Ik vind het geweldig dat de CL alsnog afgewerkt wordt en er zitten nog hele sterke teams in. De kwaliteit zal niet minder zijn dan andere jaren. Ik kijk er alvast naar uit en schat de teams niet lager in dan anders. Dat het later afgewerkt wordt, zorgt er niet automatisch voor dat het een minderwaardige editie of zo is. Oke je kan stellen dat directe knock out wedstrijden in plaats van heen de kleinere teams iets meer kans geven maar het is een zeer logische maatregel en dat wordt op EKs en WKs ook zo gedaan, dat maakt die toernooien niet minderwaardig.

17 juni 2020 om 16:48

ik vind het ook een mooie opzet. Jammer alleen dat de wedstrijden zonder publiek plaats moeten vinden.

17 juni 2020 om 15:51

Waarom? Je wint nog steeds de CL, misschien juist wel op een specialere manier. Het is niet alsof het nu makkelijker is.

17 juni 2020 om 15:55

De underdog wint eerder als het over 1 wedstrijd gaat dan over 2. Dan komt kwaliteit altijd wel weer bovendrijven. Misschien is dat dan een voordeel. Maar het is echt heel anders. Gewoon een toernooi KO fase. Dus geen CL, maar een toernooitje voor t geld.

17 juni 2020 om 15:58

Ja maar in principe is het nu een opzet die gelijk is aan de knock out fase van een WK, en daar komt toch ook gewoon vrijwel altijd de kwaliteit bovendrijven? De beide ploegen gaan een enkel duel ook heel anders in dan het eerste duel van een tweeluik natuurlijk nu.

17 juni 2020 om 15:59

EK en WK worden op de zelfde manier gespeeld.. Die stellen ook niks voor? Tegenstand blijft 't zelfde allen zonder thuisvoordeel, dus misschien word 't nu juist meer op kwaliteit beslist.

17 juni 2020 om 16:29

Sanderk91: dat kwaliteit op een EK of WK altijd komt bovendrijven vind ik niet. Van de laatste 4 EKs twee keer niet (Griekenland en Portugal). Met verdedigend voetbal kan je ver komen in KO wedstrijden. Geef bv Atletico nu een grotere kans. Bij een WK is het wel vaak anders, omdat je daar veel meer kanshebbers hebt en veel meer wedstrijden 'geluk' moet hebben.

17 juni 2020 om 19:54

Hangover: een CL win je niet zomaar. City, PSG, Atletico, Atalanta, Lyon, Leipzig, Napoli. Allemaal clubs die hem nog nooit gewonnen hebben. Dat heeft redenen. De kans dat ze hem nu winnen is allicht een stuk groter. En to be honest, ik hoop toch niet dat juist een PSG of City nu de CL wint, maar ben er bang voor.

17 juni 2020 om 21:31

Ach, ik hoop eerlijk gezegd dat een Atalanta wint. Die spelen echt leuk voetbal en doen het zo goed met zo weinig middelen. Vind PSG en City echt speeltjes van mensen die alles denken te kunnen kopen. En daarom hoop ik dat ze niet winnen. Ook al spelen ze leuk etc. Maar ik wil gewoon niet dat alles te koop is voor ze.

17 juni 2020 om 15:56

Ach ja, de Europacup I had in de jaren 60 of 70 bijvoorbeeld ook een hele andere opzet dan de CL van nu, toch worden die gewoon moeiteloos in 1 adem genoemd als men spreekt over hoe vaak een club de prijs heeft gewonnen in de historie. Zo kun je bezig blijven..

17 juni 2020 om 16:02

Marseille speelde in 1993 maar 11 wedstrijden (en in de eerste ronde zelfs tegen een Noord-Iers team. Ze speelden tegen Glentoran FC, Dinamo Boekarest, Club Brugge, Rangers, CSKA Moskou en in de finale tegen Milan. Dat is ook allemaal niet te vergelijken met nu. Maar zoals je zegt onthoudt niemand hoe ze em wonnen, alleen dat ze em wonnen.

17 juni 2020 om 19:07

Doet me denken aan Portugal in 2016. Wat was een lelijke reeks zeg wat zij neer hadden gezet. Lelijkste EK winaar ooit als je het mij vraagt en verre van de beste. Maar ze hebben nu wel gewoon een EK op hun naam staan.

17 juni 2020 om 19:55

Griekenland 2004 was imo echt nog een tikkeltje erger.

17 juni 2020 om 16:09

Hoeft niet. Je krijgt nu alleen maar "finales" te zien. Niks nergens tactisch en met de gedachten een thuisvoordeel te hebben. 90 minuten vlammen. Soms had je dat het uit spelende team zich wat terug trok. En thuis wedstrijd wel af zouden maken. Met deze opzet maakt dat niet uit.

17 juni 2020 om 16:43

Nou, behalve Brazilie-Duitsland in 2014 en NL-Uruguay 2010 kan ik me weinig echt verheffende ko fase wedstrijden herinneren.

17 juni 2020 om 19:50

@formusik weet niet hoelang je al voetbal kijkt (hoe oud je bent).maar ik kan me alleen van het Nederlands elftal al veel meer interessante wedstrijden voor me halen dan deze 2.omdat je blijkbaar veel goals wil (gezien je 7-1 en 3-2). Nederland- Yoegoslavie in 2000 (6-1). Nederland - Argentinie 1998 (2-1) was een geweldige pot.recenter: Nederland - Brazilie 2010 (2-1), Nederland - Mexico 2014 (2014) vooral het einde. En geloof me er zijn ook van andere landen veel meer leuke wedstrijden geweest dan jij je herinnert.

17 juni 2020 om 20:02

Kooltie, wilde niet te ver terug gaan in de tijd. En vooral eigenlijk ook niet Nederlands Elftal wedstrijden noemen, omdat die door eigen spanning vaak bijblijven. Vond NL-Argentinie een slechte wedstrijd, alleen de spanning en Bergkamp maakten veel goed. Wilde juist aangeven dat er voor de neutrale kijker weinig leuke wedstrijden zijn, want deze CL ben ik neutraal (of anti 😉). En ik hou wel van spektakel, meestal niet van een 0-0 of 1-0, alhoewel Barça PSG in ik meen de Europacup 2 met een penalty van Ronaldo wel een van mijn meest bijgebleven finales is. Maar wat ik vooral wilde zeggen os dat KO wedstrijden vaak bol staan van de spanning en slecht voetbal, want tegenwoordig is een goal tegen krijgen voor de meeste teams onaanvaardbaar, dus voorzichtig risicoloos spel krijg je dan. En daar kan ik heel veel vb van opnoemen de afgelopen (zeg) 20 jaar.

17 juni 2020 om 20:03

Oh, en Brazilië Duitsland niet om de goals, maar om de verbazing en de drama bij de Brazilianen.

17 juni 2020 om 16:34

de CL finale en alle WK wedstrijden vanaf de achtste finale gaan over 1 wedstrijd. Dus het is niet zo dat je geen waardige kampioen hebt als de wedstrijd over 1 ipv 2 wedstrijden. Enige wat oneerlijk is is dat sommige competities helemaal gestopt zijn. Met name de 2 Franse ploegen die nog in de race zijn, zijn dus benadeeld. Maar je neemt juist PSG als voorbeeld dat als zij winnnen het geen verdiend kampioenschap zou zijn. Terwijl juist zij zijn benadeeld.

17 juni 2020 om 18:24

Slaat nergens op dit is gewoon een prima opzet. Op de wedstrijddag moeten de ploegen er gelijk staan. Deze overwinning hecht net zoveel of is zelfs meer waard dan een gebruikelijke CL winst gezien de omstandigheden dit jaar. Wat ik vanuit jou tekst zie is gewoon een City/psg hater die deze winst op ieder mogelijke manier probeert te bagatelliseren wanneer aan van die twee ploegen de CL binnensleept.

17 juni 2020 om 19:57

Marieke90, waarom zou het dan net niet zijn... als je hem wint dan ben je toch de winnaar. Ik vind er niets net niet aan hoor, ook niet als PSG of City wint.

Moskou is voor de meeste te ver,Ik had voor Frankfurt gekozen; redelijk centraal in Europa in vergelijking met Lissabon en Moskou, en Lissabon zit naast het brandhaard van corona; Spanje.

17 juni 2020 om 15:44

Het zal toch zonder publiek zijn, of niet? Dan maakt het in principe niks uit wat de geografische ligging is. De teams zullen daar dan toch 2-3 weken verblijven.

17 juni 2020 om 15:53

Portugal heeft prima cijfers qua corona 37.500 besmettingen en 1550 doden. Dus maakt niet zo heel veel uit dat ze naast de brandhaard zitten

17 juni 2020 om 15:55

Wat bedoel je maurootje? Wat mij betreft was het op Vlieland gespeeld. Boeit toch niet?

17 juni 2020 om 16:07

Altijd gezeur van alle kanten, iedereen is tegenwoordig een expert in economie, epidemiologie, racisme, mensenrechten enzovoort. Wat is het probleem nu weer? Ze gaan tussen kwart en halve finale heus niet over en weer naar spanje vliegen om de sagradia familia te bezoeken. Die spelers zullen in hun eigen afgeschermde bubbel verblijven in hotels en alleen focussen op trainen, rusten, playstation en wedstrijden spelen. Ook in Lissabon zuleen ze de toerist niet uithangen. Alles zal veilig verlopen.

17 juni 2020 om 16:27

@bon jovi, ik geloof best wat je zegt over dat de spelers straks in een bubbel leven. Maar wie is nu de expert...

17 juni 2020 om 16:52

Ik pretendeer inderdaad een expert te zijn door te stellen dat ze de sagrada familia niet zullen bezoeken...

17 juni 2020 om 17:13

Nee de Sagrada zullen ze niet bezoeken echter zou het mij niets verbazen als ze in Lissabon wel de toerist gaan uithangen

18 juni 2020 om 05:20

Hahahaserieus?dus niet in lissabon spelen omdat het langs ''brandhaard'' Spanje ligt? De brandhaard die jij bedoeld is dus het dichtsbijzijnde Madrid. wat op 650 kilometer van Lissabon ligt.je zegt dat ze beter voor Frankfurt hadden kunnen kiezen wat ook 650 kilometer van ''brandhaard'' Noord Italie ligt. Man man man wat een niveau hier.

Vind ik opzich een goed idee. Qua locatie boeit het niet zoveel, publiek zal er toch niet zijn. Maar is denk ik wel een mooi format voor de kijkers, een soort mini toernooi als afronding van de CL. Denk dat het nog wel een leuke uitwerking kan hebben op de wedstrijden!

17 juni 2020 om 15:49

Wedstrijden met publiek worden niet uitgesloten op de persconferentie.

17 juni 2020 om 15:51

Kan het me toch niet voorstellen, jij?

17 juni 2020 om 15:54

Nee. Al is het voetbal weer sneller opgestart dan ik had verwacht. Ben benieuwd wat mogelijk is.

17 juni 2020 om 16:11

Waarom niet, met een bezetting van bijvoorbeeld 20 procent. Ik heb het niet gezien maar ik vermoed dat ze niet spraken over volle stadia he. Maar als iedereen daar uit elkaar, in open lucht, met zijn mondmaskertje zit... waarom niet, als virologen en epidemiologen en de bevoegde instanties hun fiat geven.

17 juni 2020 om 16:14

@bon Jovi ik kan me het scenario best voorstellen, ik kan me alleen niet voorstellen dat alle virologen, epidemiologen en bevoegde instanties hun fiat geven.

17 juni 2020 om 15:52

Maar dit is dan toch geen CL? Spelregels veranderen tijdens een seizoen mag nooit, dat is NB altijd een excuus van de FIFA. Maar nu het commercieel benut kan worden.

17 juni 2020 om 15:56

Als de meeste teams zullen mogen kiezen tussen geen CL of deze vorm, is de beslissing snel gemaakt denk ik.

17 juni 2020 om 16:04

Dit is dan ook geen normaal seizoen. Ik denk dat de Uefa de overgebleven deelnemers de optie heeft gegeven, we kunnen het op deze manier afmaken, of we trekken de stekker eruit. Overigens maakt het ook niet heel veel uit, alle competities zijn anders verlopen dan vooraf gepland, ik denk dat de clubs vooral blij zijn dat ze de wedstrijden nog kunnen spelen en wat inkomsten kunnen krijgen.

Tja als een Barca of Real (al helemaal) nu wel wint gaan we de eeuwige discussie krijgen van jaaa, geluk dit, corruptie dat, komt allemaal wel weer goed uit. Waarom kunnen we dit niet schrappen. Een seizoen als dit heeft alleen maar verliezers. Maak er een benefiet toernooi van en stuur de opbrengst naar een goed doel.

17 juni 2020 om 15:53

Lekker negatief, wees blij dat er gevoetbald wordt. Ik ben schijtziek van de Knvb die veel te vroeg de competitie eruit gegooid heeft terwijl de rest van de wereld wel de competities af weten te maken. Beter afmaken op een alternatieve manier zoals met de champions league dan met een ongelijke stand clubs wel/niet de benefits gunnen

17 juni 2020 om 16:23

@la-decimawat boeiend wat de zeurders zggen.en welke opbrengst van een benefiet toernooi?als er geen publiek mag komen heb je weinig opbrengst.veel tv geld levert het niet op, als het vriendschappelijk is.

Dit is toch goed geregeld door de Turkse voetbalbond. Dit jaar zou een finale in Istanbul geen economische voordelen hebben. Door de verschuiving kunnen de hotels, cafeetjes, restaurant etc etc wel optimaal profiteren van de toeschouwers en toeristen.

Allemaal logische beslissingen zou ik zeggen. Maakt het wel iets minder spannend zou ik zeggen. Er kon altijd van alles gebeuren in die return ookal won je 3-0 of 4-0. Maarja er is niet genoeg tijd om alles in 2 rondes te doen. Mede door die ene ronde ook logisch en eerlijk dat het op een neutrale locatie wordt gehouden. Ook goed om alle finale locaties gewoon een jaar door te schuiven want het is toch een heel project.

17 juni 2020 om 16:12

Denk dat nu juist spanneder is. Heb de topclubs vaak rustig aan zien doen omdat het thuis toch wel goed komt. Dat heb je nu niet meer. Gewoon 90 minuten vlammen en anders lig je er uit. Als Barça nu geen cl pakt weet ik et ook niet meer🤣😜

17 juni 2020 om 16:25

Ja deels wel maar ik denk niet dat een wedstrijd hetzelfde opleverd als een return waar bij voorbeeld barca 2-0 achterstaat in de eerste ronde en dan alles geeft en uiteindelijk doorgaat. In iedergeval Succes met de Ucl!

17 juni 2020 om 17:28

Barca? Die zullen veel beter moeten spelen. Tegen dit Bayern, City of Bayern zijn ze niet opgewassen helaas. Een grote outsider dit jaar, zeker geen favoriet.

Prima besluitvorming door de UEFA. Geen overhaaste beslissing in april, maar rustig even gewacht om te kijken hoe de situatie zich zou ontwikkelen, de ontwikkelingen in het Duitse voetbal in ogenschouw nemende, en daar vervolgens op geanticipeerd. Mooi dat het Europese seizoen nog kan worden afgerond.

Iemand die weet hoe PSG dit gaat doen? Gezien hun competitie is gestopt.. Heb verder nog weinig gehoord / gelezen erover.

Het enige wat ik niet snap is dit: Eind augustus wordt de finale gespeeld, maar begin augustus zijn de voorrondes CL al? Dus (oke toegegeven de kans is klein, alleen Lyon, Atletico en Napoli) dan zou Ajax als de CL winner niet direct plaatst voor CL via de competitie, 1 a 2 weken van tevoren horen dat ze toch CL voorrondes moeten spelen?😂

Nu hoop ik alleen niet dat hier hele schare supporters opaf gaan komen door het te centraliseren in één stad. Al is het natuurlijk ook een eindje weg. Hoop gewoon dat het goed gaat.

Lijkt me een logische opzet, niet veel op tegen. Is er al iets bekend hoe alle qualifiers eruit komen te zien voor 20/21? Daarvan zouden de eersten normaliter ergens begin juli starten.

Er staat in de tekst dat in augustus de 8e finales dus wordt afgewerkt maar dat 10 juli al loting is voor kwartfinale? Ok

17 juni 2020 om 17:17

Zo gek is dat toch niet? Winnaar wedstrijd A tegen winnaar wedstrijd B enz.

Oke nu wint bayern sws die zijn simpelweg het fitst strak want die begonnen fit aan de hervatting en ze hebben niet na de 2e wedstrijd al een terugval gehad

17 juni 2020 om 19:38

Bayern heeft over 2 weken hun laatste wedstrijd in Duitsland en daarna iets van 4 weken niet terwijl de rest wel wedstrijd ritme heeft. Enig voordeel is dan dat ze bij Bayern wat uitgeruster zijn dan bij de rest

Het is voor Ajax te hopen dat de CL winnaar zich ook via de eigen competitie voor de Champions League plaatst. Die kans lijkt mij heel groot.
Verder echt te hopen voor AZ en Willem II dat ze uit spelen in de 2e kwalificatie ronde van zowel Champions league als Europa League met oog op die belachelijke 1 september regel van de regering. Je zal maar gediskwalificeerd worden daardoor. Schandalige beslissing van Den Haag.

17 juni 2020 om 20:37

Schat de kans niet dat zij hem gaan winnen. Daarnaast is Man City uitgesloten van Champions league voetbal voor volgend seizoen.

Nou Atalanta hoeft dus nog maar 2x te stunten en ze zijn ineens CL winnaar. Het gaat dit jaar toch de net niet beker worden lijkt me. Ik snap dat het in het belang van de financiën is geweest dat het door moest gaan maar deze winnaar lijkt me toch wel een heel erg randje eraan te gaan krijgen. Wel een goede kans voor een City/PSG om hem eindelijk eens te winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren