Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona verbijstert Real Madrid met aanbieding voor jeugdspeler’

Laatste update:

Barcelona is hard op weg om de jeugdopleiding te versterken met Fabián Luzzi. De zestienjarige spits van Rayo Vallecano stond ook in de belangstelling van Real Madrid en Atlético Madrid, maar Barcelona is bereid om de jongeling een veel aantrekkelijker contractaanbod te doen dan de concurrenten, zo schrijft ESPN. Real Madrid zou zijn afgehaakt toen het doorkreeg hoe ver Barcelona wil gaan om Luzzi binnen te halen.

Luzzi geldt als een van de grootste talenten van Spanje. De tiener maakte nog niet zijn officiële debuut voor tweededivisionist Rayo Vallecano, maar trainde in de tweede seizoenshelft regelmatig mee met het eerste elftal. Bovendien behoorde hij tot de wedstrijdselectie voor twee duels in de Copa del Rey, al kwam hij niet van de bank af. Luzzi werd geboren in Brazilië, maar is jeugdinternational voor Spanje Onder-16. Bij ieder jeugdteam van Rayo Vallecano groeide hij uit tot topscorer.

De aanvaller, vorige maand pas zestien geworden, mag sinds zijn verjaardag een profcontract tekenen. Barcelona, Real Madrid en Atlético Madrid waren al gauw in de race om zijn handtekening. Maar toen Real Madrid doorkreeg welke contractvoorwaarden Barcelona voorschotelde aan Luzzi, staakte men de strijd: zelf zou Real Madrid nooit zoveel salaris uitkeren aan een jeugdspeler, zo klinkt het. Bij Barcelona zou hij kunnen aansluiten bij de Onder-19, met perspectief op promotie naar Barcelona B. De club hoeft Rayo Vallecano slechts een opleidingsvergoeding betalen. Zelf zou Luzzi al zijn jawoord hebben gegeven aan de koploper van LaLiga.

Dat hij veel gaat verdienen, kan gezien de financiële gevolgen van de coronacrisis opvallend worden genoemd. Anderzijds is het niet de eerste keer dat Barcelona verbazing wekt met de bedragen die het betaalt in jeugdspelers. Vorig jaar zou de club hebben geblunderd bij een poging om jeugdspeler Ilaix Moriba langer vast te leggen. In plaats van zijn nieuwe contractaanbieding naar zijn zaakwaarnemer te mailen, kwam de mail terecht bij competitiegenoot Espanyol. Die club was volgens bronnen van ESPN 'verbijsterd': de inmiddels zeventienjarige middenvelder kon meer verdienen dan enkele spelers uit het eerste elftal van Espanyol. Het zou gaan om een salaris van twee miljoen euro, verspreid over drie jaar.

Doet Barcelona er goed aan om zo ver te gaan voor de komst van Fabián Luzzi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De nieuwe realiteit. Overigens moet Real ook weer niet hypocriet gaan doen aangezien ze zelf 80 miljoen voor 2 zestienjarigen hebben betaald, om ook nog maar te zwijgen over het salaris van de destijds 15 jarige Odegaard.

13 juni 2020 om 15:31

Hypocriet doen? Ze hebben gewoon de onderhandelingen stopgezet wat is daar hypocriet aan

13 juni 2020 om 16:05

‘Zelf zou Real nooit zoveel uitkeren aan een jeugdspeler’ aldus het bovenstaand artikel.

13 juni 2020 om 17:46

Pittige beschuldiging op basis van een aanname uit dit artikel. Alsof Real Madrid een officiele statement heeft gemaakt, dat ze niet zoveel willen uitkeren.

13 juni 2020 om 19:01

Vini en Rodrygo waren jong, maar geen jeugdspelers. Beide minstens 50 wedstrijden op hun naam voor ze naar Spanje verhuisden, betrokken bij een stuk of 15-20 goals, wedstrijden bij het hoogste jeugdelftal van hun land. Ze waren jong maar werden wel gewoon gehaald om zo snel mogelijk bij het eerste aan te sluiten. Daar zit dus een verschil in. Zelfs met hun enorme salaris zijn ze nog bij de minst betaalde spelers van de selectie. Zet ze echter met dat salaris in de u17 of u19 of zelfs Castilla en morgen heb je 20 tieners met hun zaakwaarnemer en ouders aan het kantoor staan voor een loonsverhoging. Logisch toch dat daar voor de club een verschil in zit? Gewoon economisch een verstandige beslissing mits waar. Zelfs al is die knul het misschien waard, het is dom want het zorgt voor miserie in de jeugdelftallen

Ilaix verdient op jaarbasis 1 miljoen euro volgens mij, dat komt met name om hem uit handen te houden van rijke olie clubs als Man City & PSG. Xavi Simons vetrok ook afgelopen zomer en zag zijn salaris in Parijs verdrievoudigd worden. Wil je je beste jeugdspelers in deze tijd behouden, moet je ze bijna wel een dergelijk salaris aanbieden.

13 juni 2020 om 15:10

Of je kan doen wat Bilbao doet: Enorm hoge tranferclausules in de contracten zetten en de clubs laten kiezen tussen aan de clausule voldoen of de speler niet in handen krijgen.

13 juni 2020 om 15:15

Dat heeft geen zin als je jeugspelers slechts een contract voor 2 jaar aan kunt bieden. Zo’n clausule heeft dan weinig zin, als ze slechts 24 maanden hoeven te wachten en dan gratis over te nemen zijn.

13 juni 2020 om 15:25

Het scheelt voor Bilbao natuurlijk wel dat de spelers daar een gigantische binding met de club hebben.

13 juni 2020 om 16:10

Wat ook veel scheelt is dat Bilbao enorm veel perspectief biedt. Kijk hoeveel spelers er daar uit de eigen jeugd komen. Ok, Bilbao kan niet veel anders, maar toch. Ik denk serieus dat er heel weinig clubs zijn waar je als jeugdspeler meer kans hebt om door te breken.

13 juni 2020 om 15:24

Onzin. Wil je je beste jeugdspelers behouden, dan bied je hen perspectief. Pas wanneer je ze dat niet kunt bieden, komt geld om de hoek kijken.

13 juni 2020 om 15:28

Geloof ik niet in eerlijk gezegd, we leven in een tijd waar geld belangrijker is. Waarom is Xavi Simons vertrokken? Omdat Raiola, wist hoeveel Ilaix verdiende en Xavi Simons even veel moest krijgen. Dat had niets met perspectief te maken maar pure knaken. Of denk je dat Xavi Simons bij PSG een grotere kans op doorbreken heeft waar al jaren geen talent meer is doorgebroken?

13 juni 2020 om 15:31

Tja maar als een leeftijdsgenoot die op dezelfde positie speelt veel meer verdient, dan wordt hij dus hoger ingeschat. Wie denk je dan dat het meeste perspectief heeft op speeltijd...?

13 juni 2020 om 15:31

En waarom moest Moriba zoveel krijgen? Omdat er hem niet genoeg perspectief geboden werd lijkt me.

13 juni 2020 om 15:39

Lierse1997, dat is best een statement. Je kunt onmogelijk zeggen dat ze hem een miljoen per jaar hebben aangeboden, omdat er maar weinig talenten doorbreken bij Barcelona de afgelopen jaren. Wellicht is Ilaix een talent van buiten categorie en willen ze hem uit handen houden van die rijke olie clubs.

13 juni 2020 om 15:51

Nee dat is waar. Moriba is trouwens een heel groot talent. Maar op zich kun je je onderscheiden van teams als Man City en PSG door jeugdspelers perspectief te bieden. En dat doet Barcelona al jaren niet naar mijn idee.

13 juni 2020 om 16:11

El_Guaje7, volgens mij heb jij je feiten niet op orde. Met Dagba, Nkuku en Diaby zijn er meer jeugdspelers doorgebroken dan bij Barca.

13 juni 2020 om 16:14

Het is hard, maar PSG biedt gewoon een beter perspectief. De spelers die daar niet doorbreken komen vaak uit bij andere teams in de Ligue 1. Bij Barcelona valt dat nogal wat meer tegen.

13 juni 2020 om 16:22

Onzin stravven, PSG bood gewoon meer knaken niet meer perspectief. Xavi Simons was voor een miljoen euro per jaar bij Barcelona gebleven en dat wouden ze niet betalen. Dat heeft niets met perspectief te maken.Aze/Che jij hebt je feiten ook niet op orde volgens mij. Nkuku en Diaby spelen in de Bundesliga, alleen Dagba speelt bij PSG die is doorgebroken. Maar Barcelona heeft er zelf ook een die is doorgebroken Ansu Fati namelijk.

13 juni 2020 om 16:42

Wat maakt het uit waar ze nu spelen? Feit is dat ze als jeugdspeler hun doorbraak hebben gemaakt bij PSG. Nkuku had voor zijn transfer al 55 wedstrijden in de Ligue 1 gespeeld en Diaby had 25 wedtrijden in de competitie. Die spelers zijn dus niet doorgebroken, maar Fati met zijn 16 wedstrijden wel?

13 juni 2020 om 18:44

Xavi Simons zou blijven als hij zou weten dat hij een kans zou maken op het eerste team. Wanneer Barã§a besluit B-garnituur te kopen en haar jeugd amper kans te geven, dan wordt geld pas belangrijk. Bij PSG is de afgelopen jaren inderdaad meer talent doorgebroken dan bij Barã§a. Zou daarbij absoluut niet stellen dat een jeugdspeler die minuten krijgt doorgebroken is. Hij speelde wegens blessures, zoals Sandro en Munir eerder deden.

13 juni 2020 om 15:33

Ik ben heel erg benieuwd naar ilaix trouwens. Buiten de hype zien de beelden er ook goed uit. Lijkt een speler te zijn met een beesten lichaam van Yaya Touré en een bovengemiddelde baltechniek.

Tja, het salaris huis van Barca is al veel te groot en dan blijven ze gewoon op dezelfde weg doorgaan. Ik snap er niks van, Barca kan alleen nog concurreren door mega bedragen en mega salarissen uit te delen. Ik snap best dat je niet elk jaar jeugdspeler kan laten doorbreken maar er moet toch ooit weer iets uit de opleiding doorkomen? Zelfs een Frenkie de Jong blijkt minimaal 16 miljoen per jaar te verdienen..

13 juni 2020 om 15:17

De Jong verdient 10 miljoen, kan met realistische bonussen oplopen tot 12 miljoen, aantal wedstrijden, kampioen, winst copa. Met iets moeilijkere, winst CL, triple etc. kan het oplopen tot 16 miljoen nog belachelijk veel maar iets minder overdreven. 12 gaat hij wel halen denk ik, 16 zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren.

13 juni 2020 om 15:18

Frenkie zou minimaal 10 miljoen verdienen en dat kan oplopen tot 16 miljoen. Alsnog een gigantisch bedrag.

13 juni 2020 om 15:21

Inderdaad. Het is zelfs meer dan Casemiro na zijn laatste contractverlenging als ik het goed heb.

13 juni 2020 om 15:43

Ja dat is netto. Andere sites zeggen rond de 20 miljoen bruto..

Heb de afgelopen maanden 101 artikelen gelezen over alle spelers die naar Barcelona zouden gaan, Barcelona zou schandalige transfersommen gaan betalen, spelers zoude asociaal veel gaan verdienen, tot nu toe heb ik niemand zien bevestigen dat er al 1 speler voor een belachelijke transfersom is vastgelegd, laat staan dat die een asociaal salaris zouden hebben, nu dus ook, iedereen schijnt te weten dat deze speler een belachelijk salaris verdient, maar hoeveel is dat dan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren