Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

La Gazzetta dello Sport: Ajax kan miljoenen verdienen aan Kluivert

Laatste update:

Justin Kluivert wordt opnieuw in korte tijd met een vertrek bij AS Roma in verband gebracht. Een week geleden werd de 21-jarige aanvaller nog met een zomerse transfer naar Juventus in verband gebracht, maar volgens La Gazzetta dello Sport is Arsenal mogelijk de toekomstig werkgever van de Nederlander. De clubleiding van i Giallorossi ziet in Kluivert de oplossing om de financiële huishouding een boost te geven.

Mino Raiola behartigt de belangen van zowel Kluivert als Henrikh Mkhitaryan. Laatstgenoemde is op huurbasis overgenomen van Arsenal en komt in aanmerking voor een definitief verblijf in het Stadio Olimpico. De vraagprijs van Arsenal is naar verluidt een obstakel en dus wordt er achter de schermen gekeken naar een inventieve oplossing, zo verzekert de befaamde roze sportkrant uit Italië.

De bedoeling zou zijn dat Mkhitaryan voor twaalf tot veertien miljoen euro definitief bij AS Roma aan de slag gaat, terwijl Kluivert voor een bedrag van 35 tot 40 miljoen euro naar Londen vertrekt. Tien procent van de transfersom is voor voormalig werkgever Ajax, dat destijds niet alleen 17,25 miljoen euro van de Romeinen ontving maar ook nog eens een aardig doorverkooppercentage in de onderhandelingen afdwong.

Il Corriere dello Sport schreef eerder dat Maurizio Sarri zeer gecharmeerd is van Kluivert en van zins was om de ex-Ajacied een heuse metamorfose te laten ondergaan. Kluivert staat te boek als rechtsbenige linksbuiten, maar de oefenmeester van Juventus wil daar naar verluidt verandering in willen brengen. Hij denkt dat Kluivert om te turnen is in een valse nummer negen, zoals hij dat eerder deed met Dries Mertens bij Napoli. Sarri werkte in Napels vanaf 2015 samen met de Belgische aanvaller en besloot hem vanaf het seizoen 2016/17, toen Gonzalo Higuaín net naar Juventus was vertrokken, in de spits te posteren.

Het experiment pakte uitstekend uit: Mertens maakte dat seizoen liefst 28 goals in de Serie A en speelt nog altijd als centrumspits. Kluivert speelde sinds 2018 tot dusver 62 officiële wedstrijden voor de Romeinen, waarin hij negen keer scoorde. Zijn contract in de Italiaanse hoofdstad loopt nog drie jaar door, tot de zomer van 2023.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou dit hoef ik echt niet als Arsenal fan. 35 tot 40 miljoen voor Justin Kluivert? Wat een absurd bedrag. Wat mij betreft verlaag je dan maar de vraagprijs van Mkhitaryan als je er maar vanaf bent. Met die 35-40 miljoen kun je bijna Partey of Roca halen 2 spelers die het team wel meteen zouden versterken. Zelfs Max Aarons Zou Dan Nog een goede aankoop zijn.

13 juni 2020 om 13:56

Ik sta niet helemaal onwelwillend tegenover Kluivert, maar idd zeker niet als prio op de lijst. En mocht hij komen moet hij niet verwachten meteen basis te staan, hopelijk realiseert ome Raiola zich dat ook.

13 juni 2020 om 14:07

Normaliter zou ik het niet een hele slechte transfer vinden, maar momenteel is de aanval nou net de positie waar we niet per se versterkingen nodig hebben. De verdediging en het middenveld moeten eerst beter voordat we ook de aanval kunnen verbeteren. Bovendien vind ik 35-40 miljoen wel heel erg veel voor iemand die niet bij meer dan 5 goals betrokken is dit seizoen als aanvaller.

13 juni 2020 om 14:27

Mee eens hoor, daarom ook geen prio. En idd teveel geld wat we nu zeker beter kunnen besteden.

13 juni 2020 om 16:05

Ik zou het sowieso voor Arsenal zijnde een slechte aankoop vinden. En al helemaal voor dat absurd bedrag. Hoeveel doelpunten haal je met Kluivert gemiddeld binnen. Is bij Ajax geen onbetwiste basisspeler geworden. Bij Roma ook niet. Wat is de reden dat je hem binnenhaalt voor een club als Arsenal? Logisch, hij kan voetballen. Of schat ik Arsenal te hoog in qua ambities?

13 juni 2020 om 16:33

Het is meer dat ze van Mkihtarian afwillen aangezien hij uit zijn contract loopt en een hoog salaris heeft. Roma zou Kluivert dan willen betrekken in die deal omdat ze geen geld hebben. Dat is op zich voor Arsenal prima maar niet als ze daar zoveel voor moeten bijbetalen. Stel je geeft MKihy + 10 miljoen dan vind ik dat een prima deal aangezien Kluivert ook minder dan de helft aan salaris kost en je Kluivert ook nog waarde op zichzelf vertegenwoordig. Arsenal heeft Saka, Martinelli en Nelson als jonge spelers op de zijkant en vooral de eerste 2 zijn echt veel beter dan Kluivert.. dus niet echt nodig.

13 juni 2020 om 14:41

Je moet ook in acht nemen dat betere spelers waarschijnlijk ook betere aanbiedingen zullen krijgen. Ik zie niet zo snel waarom een speler als Partey Atletico Madrid zou verlaten voor Arsenal op dit moment (met alle respect natuurlijk). Nu moet ik zeggen dat 35-40 miljoen euro overigens wel erg veel is voor Justin Kluivert op dit moment. Dan verwacht je toch wel wat meer rendement van een aanvaller. Verder deel ik jouw mening dat de prioriteiten van Arsenal wel elders liggen dan de aanval.

13 juni 2020 om 14:47

Kluivert is niet iets wat Arsenal nodig heeft, nou staat Arsenal niet bekend om z’n goede aankopen. Alhoewel als tie een half seizoen goedspeelt met zijn leeftijd bij Arsenal, is tie zo 50/60 miljoen waard, kan een goede investering zijn, denk alleen niet dat dat gaat gebeuren

Waarom als hij bij AS Roma niet goed genoeg is, zou hij wel bij Arsenal of Juventus kunnen slagen? Gewoon een hele middelmatige voetballer die af en toe wat leuks laat zien, maar rendement is veel te laag. Max niveau is top Nederland/België

13 juni 2020 om 14:03

Deze speler is nog altijd maar 21 jaar en heeft het bij Roma niet onverdienstelijk gedaan. Of hij het bij Arsenal gaat redden is altijd maar de vraag, maar ik denk dat je zijn talent onderschat.

13 juni 2020 om 14:21

Ik denk dat hij zwaar overschat wordt. Als jij in alle competities in 27 wedstrijden 7x scoort en 2 assists geeft en het vorig seizoen weet je in 35 wedstrijden 2x te scoren en 8 assists te geven dan weet ik waar ik mijn geld niet aan zou uitgeven.

13 juni 2020 om 14:33

Weinig hier zeggen dat hij (toekomstige) wereldtop is, maar het is geen slechte speler. Rendement kan zeker omhoog, maar hem daarop afrekenen nu is puur scorebord journalistiek. Heeft zich dit seizoen al weer verbeterd sinds vorig seizoen. Zit echt nog genoeg rek in.

13 juni 2020 om 15:19

@houtapp: ja, want jij hebt er meer kijk op dan alle anderen. Hij doet het naar behoren bij AS Roma en is bovendien basisklant geworden. Wereldtop? Zeker niet, maar hij doet het prima daar.

13 juni 2020 om 17:40

Hoeveel spelers van zijn leeftijd scoren er dan zoveel meer in de serie A ben dan wel even benieuwd naar die cijfers...

13 juni 2020 om 14:49

Waar hebben we het over? Die jongen is net 21 jaar. Hoeveel spelers kunnen zeggen dat ze met 18 jaar al 10 doelpunten en 5 assists maakten in de Eredivisie bij een topclub en in de twee seizoenen daarna al meer dan 3.500 minuten maakten bij een grote club in de Serie A met 9 doelpunten en 10 assists als gevolg? Hij blink niet uit bij AS Roma, maar hij zakt ook niet door het ijs. Dat op zich is al knap voor een pas net 21-jarige buitenlandse speler in Italie. Staar jij je maar mooi blind op de cijfers van de talenten in de Eredivisie...

13 juni 2020 om 15:24

@Klederklass: niet goed genoeg? In ieder geval wel genoeg als basisklant. Nu ben jij sowieso niet van de genuanceerde opmerkingen, maar hier zet je jezelf wel een beetje voor schut zo. Uiteraard is het maar de vraag of hij zou kunnen slagen bij Arsenal of Juventus (denk het zelf ook niet), maar Max niveau Nederland terwijl hij bij Roma basisklant is, is een clowneske opmerking.

13 juni 2020 om 20:52

Hij staat bij Roma toch gewoon in de basis, dan is hij ook goed genoeg.zo veel spelers van zijn leeftijd zijn er niet met een basis plaats in de top 5 van de Serie A

Justin Kluivert voor 35-40 miljoen kopen om er een spits van te maken voor in de PL? Dat klinkt heel interessant, in sommige competities kan ik dat wel zien maar de PL lijkt me niet bepaald de meest logische competitie voor die transformatie. Geen idee hoe goed hij het bij Roma heeft gedaan maar 35-40 miljoen is niet niks, bij Jong Oranje viel hij in de kwalificatie best tegen.

13 juni 2020 om 13:54

Last time I checked was Sarri niet meer in de PL werkzaam.

13 juni 2020 om 14:01

Nee begrijp ik, maar Arsenal wel. Als hij die stap naar Arsenal en PL maakt lijkt me die positie als spits niet relevant. Staat inderdaad lomp geschreven. Hij is nu in mijn hoofd nog buitenspeler, in Serie A zoals Mertens als spits zoals in tekst klinkt interessant. Als spits in de PL bij Arsenal niet.

13 juni 2020 om 14:51

Denk niet dat hij bij Arsenal in de spits zou komen, maar het gaat in het verhaal over Sarri die hem bij Juve wilt als valse 9. Dus niet in de PL maar in de Serie A gaat her over in de tekst (:

Mooie club natuurlijk maar ik denk niet dat hij veel aan spelen toe gaat komen zolang Martinelli fit is.

Geloof hier helemaal niks van. Buitenspelers genoeg met Martinelli, Pepe, Nelson en dan kan je Saka en Aubameyang er ook nog kwijt. Het lijkt mij sterk dat Arsenal bij het missen van CL flink gaat investeren, en als ze dat al gaan doen zal het hoogstwaarschijnlijk Partey/Upamecano zijn.

35 - 40 miljoen voor Kluivert? Dat lijk me eentje voor in de wandelgangen, dat gaat natuurlijk niemand voor m betalen. Speelt aardig mee met Roma, maar is totaal niet opvallend.

Zou het echt wel knap vinden van AS Roma als Kluivert nu voor 35 tot 40 miljoen verkocht wordt. Hij speelt best wel wat bij AS Roma, maar het is zeker niet zo dat hij zo goed heeft gepresteerd dat hij 35 tot 40 miljoen kan opbrengen. Anderzijds zou het wel een lekker bedrag zijn, aangezien Ajax dan recht heeft op 3,5 tot 4 miljoen. Zelf vind ik het jammer dat Kluivert toen is vertrokken bij Ajax en ja, hij speelt best wel wat bij AS Roma maar hij had nu veel verder in zijn ontwikkeling bij Ajax kunnen zijn dan dat hij nu is. Ik denk eerlijk gezegd dat Kluivert er misschien wel goed aan doet om naar een club als Arsenal of Borussia Dortmund te vertrekken, maar beide clubs zie ik geen 35 tot 40 miljoen voor Kluivert betalen. Nu rond de coronacrisis zeker niet, maar ook zonder de crisis zie ik dit soort clubs dat bedrag niet betalen. Ik hoop wel dat Kluivert zich alsnog naar een goed niveau ontwikkeld. Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier zie ik qua carrièreverloop wel iets van Robin van Persie in Kluivert. Die ging ook op jonge leeftijd naar het buitenland nadat hij eigenlijk niet heel lang in Feyenoord 1 had gespeeld, maar heeft zich toen wel tot een speler van wereldklasse ontwikkeld. Al moet ik wel zeggen dat van Persie toen veel meer kwaliteit had, dan dat Kluivert nu heeft. Maar ook Kluivert heeft ook echt wel talent en hopelijk weet hij zich ook goed te ontwikkelen naar een goede speler van een goed niveau.

13 juni 2020 om 15:26

Hij moet lekker bij Roma blijven. Voor Corona speelde hij basis en als hij dat kan blijven doen, is dat een perfecte club voor hem. Wie weet wat er daarna mag komen.

Een directe ruildeal zou ik prima vinden. Arsenal moet daarentegen geen geld verspillen aan spelers zoals Kluivert. Schiet je niks mee op. Kluivert is een vleugelspeler zonder rendement en zou leuk zijn voor op de bank, meer niet.

13 juni 2020 om 14:32

Met de gedachte dat hij nog wel beter kan worden.

13 juni 2020 om 14:52

Maar daar ga je momenteel geen 35 tot 40 miljoen euro voor betalen. Kluivert is nog steeds een goed talent die vast nog wel aardig wat extra in het vat heeft, maar op dit moment ga je niet bijna 100 procent meer betalen dan de gemiddelde marktwaarde van Kluivert.

13 juni 2020 om 15:50

Tja als Tottenham 30m voor Bergwijn betaalt, ben je krankjorum als je 35-40m zou gaan betalen voor Kluivert die hoe je het wendt of keert een stuk minder is.

Kunnen ze beter Cengiz under halen die is veel beter dan Kluivert

13 juni 2020 om 16:03

Buiten het feit dat Cengiz Under een jaar ouder is, vind ik ze met betrekking tot kwaliteit en talent redelijk vergelijkbaar. Om te stellen dat de 1 veel beter dan de ander is, is vooral subjectief.

13 juni 2020 om 21:05

In Cengiz under zit meer potentie dat zie je aan alles Kluivert zijn max is Roma terwijl ik Under wel bij een Tottenham of Chelsea zie spelen.

14 juni 2020 om 14:33

Nee, dat zie jij in jouw eigen perspectief aan alles. Ik wacht liever af tot beide heren een aantal jaren ouder zijn. Potentie is sowieso maar een relatieve term en het word pas relevant als dat beantwoord word door kwaliteit.

Dat hij niet zou slagen bij Roma was voorspeld door hheeel veel mensen.en uitgekomen vind ik.had bij Ajax door kunnen groeien en dan denk ik een hoe dan ook een betere toekomst gehad.

13 juni 2020 om 16:05

Die jongen is net 21 jaar en speelt vrij veel voor iemand van zijn leeftijd bij een grote club als AS Roma. Veel mensen verguizen hem door z'n vertrek uit Amsterdam en hebben daardoor nogal een gekleurde bril op, maar dat is heel iets anders...

13 juni 2020 om 20:58

Hij speelt daar toch in de basis? dan kun je toch niet zeggen dat hij niet geslaagd is of dat het beter zou zijn geweest om bij Ajax te blijven. Zeker omdat het bij Ajax ook allerminst zeker was dat hij in de basis zou staan.

Misschien niet zo’n slecht idee. Wil z’n talent nog niet opgeven, vermoed gewoon dat Italiaans voetbal niet zijn spel is. Laten voor volgend jaar EK hopen dat deze jongen een slimme keuze maakt en door gaat groeien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren