Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronald Koeman adviseert Barcelona-speler overgang naar Ajax

Laatste update:

Ronald Koeman is weer volledig hersteld na zijn ziekenhuisopname begin mei vanwege hartproblemen. De bondscoach van het Nederlands elftal gaf dit weekend in Spanje een uitgebreid interview aan Catalunya Ràdio en sprak daar onder meer over Riqui Puig, de middenvelder van Barcelona die de voorbije tijd meermaals aan Ajax werd gelinkt.

Op 27 april pakte De Telegraaf uit met het nieuws dat Barcelona meerdere spelers, onder wie de twintigjarige Puig, wil inzetten in een ruildeal met Ajax-doelman André Onana. Elf dagen eerder had Sport al bevestigd dat de Amsterdammers geïnteresseerd zijn in het 1,69 meter grote jeugdproduct van Barcelona. Puig komt voorlopig nauwelijks aan speelminuten in het eerste van Barça: de middenvelder kwam in twee seizoenen tot vier wedstrijden in LaLiga.

Desgevraagd zou Koeman het toejuichen als Puig naar Ajax verkast. "Riqui Puig zou een geweldige kans krijgen om zich te ontwikkelen als hij een seizoen in de Eredivisie speelt", zo zegt Koeman, die daarmee uit lijkt te gaan van een huurovereenkomst. "Het is belangrijk voor spelers op die leeftijd om veel te spelen. De Eredivisie is niet zo sterk als de Spaanse competitie, maar het is een perfecte leerschool om minuten te maken, zeker bij teams als Ajax, waar je veel speelkansen hebt."

De keuzeheer van het Nederlands elftal spreekt op de Catalaanse radio ook over Sergiño Dest, die juist van Ajax naar Barcelona zou kunnen overstappen volgens diverse geruchten. Koeman denkt dat Dest, die dit seizoen besloot om niet voor een interlandloopbaan voor Oranje te kiezen, goed zou passen in het Camp Nou. "Hij is een aanvallende back met een goede balbehandeling en hij is bovendien erg snel. Dest zou in elk team een geweldige toekomst hebben", aldus de bondscoach, die Dest zijn keuze voor de Verenigde Staten niet kwalijk neemt. "Nee, omdat zijn gevoel meer bij de VS ligt."

Moet Ajax werk maken van de komst van Riqui Puig?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Genoeg geld op de bank, dus waarom een speler voor Barcelona opleiden? Dat jaartje gaat hij voor Ajax echt niet het verschil maken hoor, dus ik zie dit niet binnen het beleid van Ajax passen.

6 juni 2020 om 19:18

Eens, kopen of niet. Enige uitzondering is als de Technische staf er van overtuigd is dat het een overgangsjaar is en men volgend haar een ander heeft.

6 juni 2020 om 19:22

Ik ken hem niet heel goed, maar hij lijkt mij ook als overgangsjaar overbodig. Unuvar komt eraan voor de aanvallende posities en Gravenberch voor het box to box gedeelte. Nee, ze zijn er beide nog niet. Maar die vlieguren die je aan Puig zou besteden kun je beter aan hen besteden.

6 juni 2020 om 20:06

@ Dr. Mario: helemaal mee eens. Als ajax dan een speler zou halen zou ik eerder voor een speler gaan die wat ouder is met meer ervaring, want met het vertrek van Ziyech daalt de leeftijd wel drastisch op t middenveld(ervan uitgaande dat Marin einde verhaal is en Martinez en Alvarez als verdediger gerekend worden).

Gravenberch en Unuvar zijn toch jongens met veel potentie, zou zonde zijn als zij voor een huurspeler in de wacht zouden worden gezet.

8 juni 2020 om 13:02

@dr.mario Unuvar wordt over een week pas 17. Dat zou dus juist een argument kunnen zijn om iemand te huren voor een overgangsjaar. Niet iedereen is op zijn 17 klaar voor de basis, de meeste spelers zijn dat pas op hun 18e,19e of nog later.zelfs als hij net zou oud is als de Ligt op het koment dat hij in de basis komt dan heb je het over de laatste weken van het komende seizoen. Of je dan Puig moet huren die zelf op zoek is naar vlieguren is een andere vraag. Dan lijkt het me voor Unuvar beter wanneer je er een ervaren speler neer zet waar hij ook nog iets van kan leren. Maar een speler huren om te voorkomen dat iemand Unuvar in de jaren daarna in de weg gaat zitten lijkt me niet op voorhand een slecht idee.

6 juni 2020 om 20:47

Ik kan me ook in denken dat dit gezegd word door de toekomstige trainer van Barça.
Die het ziet zitten in Puig en die dadelijk beroep in de toekomst wil doen op Puig.
En hem nu al een aanrader geef om speeltijd te pakken bij een andere club op huur basis.
Ik zou er niet gek van staan te kijken want hoe kom hij op Puig en heeft het alleen over huren en niet verkopen.

6 juni 2020 om 22:21

Waarom zijn er zoveel mensen die zo weinig van beleid snappen? Deze speler zit niet te wachten op klein clubje als Ajax, heeft niets met Nederland en gaat hier in principe nooit komen.het beleid van Ajax is met jonge talentvolle spelers internationaal indruk maken. Daar past deze jongen prima in.als we (ja ik ben ook Ajacied) er 0 euro op verdienen is dat prima, we zijn een voetbalclub en onze inkomsten komen vanuit kaartverkoop, tv-gelden, sponsors en bijvoorbeeld een Europese campagne. Om dat te maximaliseren moet je goede spelers hebben die resultaat boeken. Transferwinsten zijn een extraatje en dat is geen doel.los daarvan of deze spelers nodig is, dat weet ik niet, ik denk dat de selectie van Ajax genoeg spelers bevat maar ik zie liever een huurspeler komen dan weer een aankoop die er 2 of 3 jaar zit en de jeugd in de weg zit. Of ga spelen met onze talenten en biedt ze perspectief of kap met je beleid dat je inzet op de jeugd (en dan hoeft Puig dus ook niet te komen)

8 juni 2020 om 11:12

Helemaal mee eens magikhetwete, tenslotte gaat het erom dat we een zo goed mogelijk team op kunnen stellen. Een speler extra van Barcelona kan daarom imo totaal geen kwaad. Ajax is geen liefdadigheidsinstelling, de (eigen) talenten moeten gewoon knokken voor hun plek. Laatst ook het bericht over de contractverlengingen van diverse talenten, laat ze dan maar gewoon vertrekken wanneer ze niet voor Ajax uit willen komen.

8 juni 2020 om 13:36

Van Overmars, en Sar, heb ik begrepen dat 'transferwinsten' wel degelijk een doel is. Sterker nog, een zeer noodzakelijk doel zelfs. Anders zal Ajax echt noodgedwongen een forse stap terug moeten doen. Daarnaast is elk seizoen CL spelen óók een zeer groot doel, om dezelfde reden namelijk dat Ajax anders grote stappen achteruit zal moeten zetten. Dat Ajax haar geld uit "kaartverkoop, tv-gelden, sponsors" haalt, is echt heel erg 2012. Het business model van Ajax ziet er anno 2020 echt totaal anders uit. Dus in dat licht klopt het inderdaad dat Ajax spelers zal moeten kopen. En, anders dan voorheen, geen goedkope spelers maar peperdure. Want anders zakt het sportieve niveau direct weg. En dat betekent ook automatisch dat er veel minder speeltijd en ruimte is voor de jeugdspelers. Die zijn niet rijp om direct voor de leeuwen te gooien en tijd om die spelers rustig te brengen is er ook niet. Er moet immers gepresteerd worden.

9 juni 2020 om 12:30

Onzin. Ajax is altijd succesvol geweest met de eigen opleiding en elke keer gingen ze investeren om dat niveau vast te houden, dat lukte nooit en gaat ook niet zomaar lukken.de jonge talenten gaan een raketontwikkeling in als je ze vanaf februari-april meeneemt en het volgende seizoen voor de leeuwen gooit. Dat is de enige manier om mee te doen en blijven doen, dan verkoop je ze na 2 of 3 jaar weer en herhaal je het truukje en ga je met dezelfde visie verder.ajax haalt haar geld nog steeds uit de drie elementen die ik noem. De transferbalans is ook positief maar dat doet niet zoveel met de begroting. Dus nee business model is anno 2020 niet anders, Ajax moet proberen CL te halen en daar ook af en toe overwinteren in de CL. Daarmee wordt voldoende geld gegeneerd om ieder jaar een kwalitatief goede selectie te hebben en af en toe een type Ziyech een jaartje langer vast te houden dan verwacht. Dan doet Ajax het gewoon goed en doe je er 10 jaar over om een stabiele top 16 club te zijn in Europa.het sportieve niveau waar jij over spreekt zal Altijd weg zakken bij een verkopende club, dat is bijna elke club in Europa op clubs als Juventus, Bayern en de spaanse en Engelse topclubs na.

7 juni 2020 om 01:47

Ik kan me niet heugen dat Ajax er op vooruitging met het huren van een speler maar ik kan me vergissen. Het is wel een topper in wording. En zou kunnen spelen zodat de talenten achter hem nog even kunnen groeien. Unuvar, Taylor, Regeer. Vooral Regeer en Unuvar zijn buiten categorie. Maar nu nog niet klaar voor één. Dus zo gek zou het niet zijn.

8 juni 2020 om 11:56

Bertje Traore voldeed anders prima als huurling. En Regeer in het rijtje van Unuvar? Eerder in het rijtje Siem, Klaassen, De Wit en Ekkelenkamp, veel hollen, vrij weinig voetballend vermogen. Leuke speler om wat centen aan te verdienen over n jaar of 2-3.

7 juni 2020 om 19:21

Je moet kijken naar de kwaliteiten van een talent. Ik ben ook niet bepaald fan van een speler huren. Alleen als het om een super talent gaat moet je het toch wel serieus gaan overwegen vind ik. Want had je nee gezegd als Ajax Iniesta of .Messi kon huren? Dan ben je gewoon dom bezig als je zo'n goede speler niet zou huren. En laat Riqui Puig nou net de speelstijl van Iniesta hebben. Dus dit talent moet Ajax zeker serieus gaan overwegen om te gaan huren.

Verkopen gaat mooi niet gebeuren hooguit een verhuur, maar ik denk en hoop vooral dat Puig volgend seizoen meer kansen gaat krijgen zeker als bijvoorbeeld Rakitic en Vidal worden verkocht dan moet er toch echt wel speeltijd inzitten in de bijvoorbeeld wat kleinere wedstrijden of bij een ruime voorsprong

6 juni 2020 om 20:09

Dat kan je wel heel stellig zeggen, maar verkopen met terugkoop clausule is een veel voorkomende constructie bij Barca en in Spanje.

8 juni 2020 om 07:57

Ik hoor je dit graag vertellen, vidal en rakitic van de hand doen. Ze hebben beide een groot loon, willen beide niet inboeten op het einde van hun loopbaan. En barca wil wsl nog een mooi centje vangen. Dus of barca doet water bij zijn wijn, en laat ze goedkoop vertrekken. Zodat clubs meer loon kunnen geven. Of ze blijven ermee zitten. En dan zijn het dure jongens.

Barcelona moet iemand als Puig maar eens kansen geven in het eerste elftal want je hoort enorm veel over hem en “hij zal er wel komen”. Hetzelfde hoorde je echter over Aleña. En die is ondertussen 22 jaar en heeft 24 wedstrijden gespeeld in La Liga (het meeste daarvan als invaller want maar 841 minuten). Zo een jongen zal zeker nog fouten maken, maar geef em toch eens de kans. Puig is ondertussen ook al 20 en hij heeft nog maar 4 wedstrijden (179 minuten in totaal gespeeld) voor Barcelona in La Liga. Het is dan toch te hopen dat ze wat meer jongens kansen gaan geven (zoals met Fati) gebeurt, want anders is het volkomen logisch om als jeugdspeler te vertrekken (zoals er vaak gebeurd is de laatste jaren).

6 juni 2020 om 19:14

@lierse1997 misschien acht Barca of de coach daar die jongens gewoon niet goed genoeg en zie ze er geen toptalenten in. zoniet dan is het wel vreemd dat ze zo weinig spelen

6 juni 2020 om 19:28

Als ze zo weinig de kans krijgen, is het natuurlijk moeilijk te weten of ze goed genoeg zijn. Daarnaast wordt Puig al echt jarenlang geroemd als een supertalent. Als La Masia nog echt een onderdeel is van de club moeten ze het maar eens gebruiken lijkt me.

6 juni 2020 om 19:39

Nadeel van Puigi is dat hij nu nog steeds hetzelfde fysiek heeft als 6 jaar geleden. Hij meet 1.69 bij 56 kg ... dan heb je echt een probleem. En kom niet aan met Messi want die was op die leeftijd 12 kg zwaarder aan spiermassa en heeft een ongelofelijke explosiviteit. Puigi is simpelweg niet goed genoeg voor Barcelona...

6 juni 2020 om 19:43

Ik kan me nog herinneren dat Puig in de voorbereiding eens een aantal wedstrijden mocht meedoen (op een toernooi in de USA dacht ik). En daar maakte hij echt gewoon heel veel indruk. Hij ziet het spel en heeft een goede passing. Geef die jongen toch eens de kans zou ik zeggen. Al heb je wel gelijk dat hij een pluimgewicht is.

6 juni 2020 om 20:35

Barca is geen Ajax die in een veel zwakkere competitie speelt en momenteel zonder concurrentie. Ook ik zie graag Puig doorbreken maar bij Barca moet je kansen afdwingen en niet gegund krijgen. Er spelen namelijk de beste spelers van de wereld. Een verhuur aan Ajax zou goed voor Puig zijn en mogelijk ook voor Ajax als hij niet een ander in de weg staat.

6 juni 2020 om 20:38

Rakitic heeft dit seizoen 21 wedstrijden gespeeld (in La Liga, in alle competities 31). Ik heb ze niet allemaal gezien natuurlijk, maar als ik Barcavolgers mag geloven, zaten daar bitter weinig goede potten tussen. In zo een wedstrijden kun je Puig toch eens laten starten?

6 juni 2020 om 20:49

@lierse1997 daar ben ik het niet mee eens. op de trainingen kan je toch ook wel zien hoe goed iemands balaannames, techniek, overzicht, traptechniek, fysieke kracht en passing zijn bv? ik zeg overigens niet dat dit geen groot talent kan zijn maar ik kan me niet voorstellen dat een trainer zijn beste spelers niet opstelt dus er zal toch iets zijn waarom hij zo weinig minuten maakt onder zowel Valverde en nu Sequin verwacht ik

7 juni 2020 om 11:04

Pff en hoe, ventje kwam erin en liet Eriksen meteen z’n hielen zien. Talent zat, tijd om hem minuten te geven en juist in serieuze wedstrijden. Dan kan je hem pijlen en laten zien dat hij echt “de” kans krijgt.

6 juni 2020 om 19:15

Als Barcelona niet in staat zal zijn om creativiteit toe te voegen aan het middenveld zie ik wel kansen voor hem. Het hangt van het getoonde spel en de resultaten af.

6 juni 2020 om 19:31

Ik hoop het ook. Maar als je dan hoort dat er echt wel interesse voor Pjanic was, begin ik er al voor te vrezen. Daarnaast hebben ze met Moriba ook nog een groot talent dat er aankomt. Ik vind het dan ook zeer jammer dat Barcelona niet echt meer durft in te zetten op de eigen jeugd. Je moet ze niet als back-up van de back-up zien, maar als back-up. Dan kun je wel eens tegen de lamp lopen, maar op lange termijn heb je er voordelen aan. Iemand als Tobido is ook zo iemand die gewoon goed genoeg is om als back-up te fungeren. En zo iemand lenen ze weer uit, met aankoopoptie dan nog.

7 juni 2020 om 18:04

Barcelona is een grote club met verschillende kampen. De groep die de jeugdopleiding voorrang geeft is tijdelijk aan het roer geweest. Nu is het weer een groep die meer inzet op het kopen van grote namen.

8 juni 2020 om 13:33

De talenten moeten er wel zijn natuurlijk. Ik denk dat het probleem vooral is dat de afstand van elke jeugdopleiding tot de internationale top te groot is geworden. Je kan het ook zo zien, wanneer je lijstjes ziet met de beste jeugdopleidingen ter wereld kom je naast een paar top clubs als Barca en Real vaak namen tegen als Ajax, Sporing, Alt. Bilbao, Santos, etc... Die 4 clubs met jeugdopleidingen die overal in de top 10 (of i.i.g 20) staan hebben in de afgelopen 5 jaar samen 1 of 2 spelers opgeleid die goed genoeg zijn voor de basis in Barcelona. Ik zie ook het liefst een Barcelona met alleen maar eigen jeugd, maar zelfs als ze het op la Masia fantastisch voor elkaar zouden hebben kan ik het me niet voorstellen dat ze he structureel beter doen dan al die opleidingen bij elkaar. Als dat wel zo zou zijn dan zouden ze in de rest van de wereld iets fout doen.

"riqui Puig zou een geweldige kans krijgen om zich te ontwikkelen als hij een seizoen in de Eredivisie speelt" dat is zeker waar maar die ontwikkeling zou hij ook kunnen doormaken bij een andere Laliga club en dan misschien nog beter ook want daar ligt de weerstand toch een stuk hoger

6 juni 2020 om 19:22

Ja in dat opzicht true maar met Ajax speel je gewoon bij een topclub en Europees voetbal, in de CL in een sterke team. Ajax geeft daarnaast jonge spelers ook echt het vertrouwen. Hoeveel spelers bij in dit geval Barca zijn verhuurd, komen terug maar komen dan weer terecht in hun oude positie. Rafinha, Munir etc en ook Alena enzo zie ik niet makkelijk doorbreken. Ajax zou perfect zijn voor Puig. Het gaat niet alleen om de Eredivisie maar ook om het strijden voor een kampioenschap, dat gebeurd niet bij de kleine la liga clubs als zo'n speler daar gaat spelen. En dan nog Europees, Ajax speelt nu CL voetbal, dat is gigantisch voor de ontwikkeling van zulke jonge spelers. We moeten dat niet onderschatten. Dan is zo'n kleine la liga club leuk maar verder ook niet veel en bij een Sevilla bijv. zie ik hem niet zomaar in de basis spelen. Daarnaast is het spel bij Ajax passend voor een speler als Puig. Een perfecte match wat mij betreft. Wel is het dan de vraag is het interessant voor Ajax want ja alleen huren en daarna weer terugsturen hebben zij ook niet veel aan eigenlijk. Dan kan je beter gewoon een Gravenberch alle vertrouwen geven.

6 juni 2020 om 20:52

@sociofan1 daar ben ik het zeker niet mee oneens, bij Ajax kan je idd ook veel leren en een betere voetballer worden. dat kan zelfs bij een Heerenveen en Vitesse hebben we met Odegaard kunnen zien dus dan kan dat bij Ajax al helemaal

Ik lees eerder deze week dat een aantal spelers van Ajax (unuvar, Taylor, Hansen etc.) twijfelt over contractverlenging bij Ajax vanwege mogelijk vertroebeling van kansen op doorschuiven richting eerste selectiie/basisteam van Ajax. Wat zou het dan slecht zijn als Ajax een 20 jarige speler van Ajax zou huren om die gasten nog een beetje meer dat verkeerde gevoel te geven en na een jaar een speler die wel kansen heeft gehad voor niks weer terug aan Barcelona te moeten geven.

6 juni 2020 om 19:39

En dit is precies wat er nu al een tijdje gebeurt bij Ajax.
Elke keer al klopt er een "talent" op de deur van het 1e elftal dan koopt Ajax wederom een speler voor op die positie.
Niets mis mee, maar ga er dan niet vanuit dat elke jeugdspeler zomaar zijn contract verlengt.

6 juni 2020 om 19:47

Dit vind ik toch echt te simpel. Het afgelopen jaar hebben onder anderen Gravenberch, Traore, Unuvar, Danilo en Ekkelenkamp de kans gekregen. En dan hebben we het niet eens over De Ligt, F. de Jong, Onana of Donny gehad. En, ja, ik weet de Frenkie en Onana niet uit de jeugd komen, maar ook die hebben zichzelf gewoon in jong moeten bewijzen.

6 juni 2020 om 19:51

Noem dan eens die talenten op die op de deur van het 1e kloptpen, waarna Ajax wederom een speler kocht voor op die positie, waardoor zicht op speeltijd vertroebelde? Of wil je soms beweren dat Ajax het vertrek van Frenkie de Jong 1 op 1 had moeten opvangen met Ryan Gravenberch van 17 jaar? Een Gravenberch die later in het seizoen alsnog de kans kreeg welke hij niet pakte. Ook Noa Lang heeft dit seizoen zijn kans gekregen na blessures, maar hem ook niet gepakt. Dest kreeg zijn kans wel en pakte hem ook. Schuurs heeft kansen gehad en niet gepakt. Ik ben dus zeer benieuwd naar dat lijstje met talenten.

6 juni 2020 om 20:32

Schuurs heeft te weinig kansen gekregen tot nu toe. Heeft het gewoon in zich om een hele goeie verdediger te worden.

7 juni 2020 om 11:51

@masterd ik vond Noa Lang het best prima doen voor een debutant. hij was vaak dreigend en maakte zelfs nog een hattrick tegen FC Twente. hij was dan misschien niet constant maar dat was zelfs een Frenkie in het begin ook niet bij Ajax. die brak ook pas in zijn laatste seizoen daar definitief door

Is in helemaal niets beter dan talenten als Lang , Gravenberch, Unavar en Taylor. Daarnaast is hij een extreem lichtgewicht met 56 kg ....

6 juni 2020 om 19:23

Ook 5 verschillende type spelers, maar daar gaat het nou niet om.

6 juni 2020 om 19:34

Ja maar wel alle 4 jongens die ook op het middenveld hun minuten kunnen maken. Waarom zou je dan deze dwerg halen ? Om hem op te leiden voor Barcelona , en de eigen jongens af te remmen in hun ontwikkeling. Maar goed jij hebt het liever over types ...

6 juni 2020 om 19:40

“Dwerg”, hij is twee centimeter kleiner dan Arthur en 1 centimeter kleiner dan Messi... Je punt dat het een pluimgewicht is klopt, maar zo klein is hij echt niet.

7 juni 2020 om 11:07

Van dit rijtje mag je Lang en Taylor sowieso wegstrepen en Gravenberch wat mij betreft ook. Je volgt de hype door deze namen te noemen. Heeft Gravenberch dan zo een indruk gemaakt tot nu toe dat hij zo een geweldig talent is? Totaal niet. Unuvar en Puig zitten in dezelfde categorie qua talent en zijn ook vergelijkbare spelers: sublieme techniek, uitstekende dribbel en een geweldige eind/steekpass in huis. Enige verschil is dat Unuvar aantal jaar jonger is.

Allemaal leuk en aardig maar dit gaat toch niet gebeuren. Niet van Ajax kant en ook niet van Onana's kant nadat Ter Stegen heeft verlengd. Huren voor 1 jaar is geen optie. 2 zou misschien nog kunnen maar als het echt zo'n wereldtalent was had ie wel wat meer gespeeld de afgelopen jaren.

Ongeacht of Puig een aanwinst zou zijn ben ik tegen huur. In de tijd dat onder anderen Cuenca en Bojan werden gehuurd kon ik mij er nog wel iets bik voorstellen, maar in de huidige tijd zou ik dat niet meer doen. Ajax moet geen spelers opleiden voor grotere clubs.

7 juni 2020 om 19:32

Stel Ajax had Iniesta of Messi kunnen huren toen ze nog talenten waren had je dan ook serieus nee gezegd? Misschien is Riqui Puig wel de nieuwe Iniesta.

Tja als je Vidal en Rakitic voorrang blijft geven en de Jong loopt terwijl je Busquets hebt...
En dan alleen maar aanvallers haalt.. dramatisch beleid daar. Ik zou zeggen: wegwezen! Ajax lijkt me niet heel logisch dan.

Niet gaan huren aub. Dan liever een talent wat vaker voor de leeuwen gooien, want Ajax heeft best nog een paar pareltjes (al is het natuurlijk afwachten hoe ze de stap naar het 1e maken) in de opleiding zitten. Als je hem graag wilt dan wel kopen dan ben je tenminste zelf eigenaar en kan je hem voor jezelf opleiden waardoor je hem straks ook weer voor een mooi bedrag kan verkopen.

Alleen als we hem voor een mooi bedrag kunnen kopen. Dat Barcelona dan een terugkoop clausule krijgt vind ik prima (als het een goed bedrag is, en niet zo'n schrijntje als Angelino van psv naar city ging.

Ajax moet hem niet huren. Gewoon niet doen. Als men hem wil stallen in de Eredivisie, dan maar bij een andere club. Zelfs al blijkt hij dan een sterspeler voor onze competitie te zijn zou ik dat prima vinden. Liever dat dan dat hij een van onze eigen spelers in de weg staat.

Nee, nee, nee. Barcelona heeft de laatste jaren zó veel talenten laten gaan die te goed waren om afgeschreven te worden. Een elftal La Masia spelers dat niet meer voor Barcelona uitkomt zou het het huidige barcelona knap lastig maken. Laat ze niet nóg een keer zo’n fout maken. Puig heeft het daadwerkelijk in zich om jarenlang op het middenveld van Barcelona te spelen. Is daarnaast ook een speler met een hoop creativiteit in het 1/3 deel van het veld. Iets wat het middenveld van Barcelona mist. Geef die jongen nou volgend jaar gewoon de kans in het eerste. Alsof de huidige middenvelders het beter gaan doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren