Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik kon net als Messi en Ronaldo worden, ik had er gewoon geen zin in’

Laatste update:

Wesley Sneijder blijft van mening dat hij het niveau van Lionel Messi en Cristiano Ronaldo had kunnen aantikken als hij er voor geleefd had. De oud-middenvelder stelde vorig jaar in gesprek met Kenneth Perez voor FOX Sports al dat hij in 'dat rijtje' had kunnen staan. Op de site van journalist Gianluca Di Marzio herhaalt de recordinternational van Oranje zijn standpunt.

"Ik had net zo goed kunnen worden als Messi en Ronaldo. Ik had er gewoon geen zin in", zegt de oud-middenvelder van onder meer Ajax, Real Madrid en Internazionale. "Ik genoot van het leven. Misschien dronk ik hier en daar een glaasje wijn. Leo en Cristiano zijn anders. Ze hebben veel opgeofferd. Het is verder prima voor mij. Mijn carrière was nog steeds geweldig."

Wat als Messi en Ronaldo straks stoppen met voetbal? / VZ Documentaire

Sneijder volgt de ontwikkelingen bij Inter nog altijd met veel belangstelling. De voormalig spelmaker ziet in Christian Eriksen een toekomstig leider van de Italiaanse topclub. "Antonio Conte heeft een grote selectie en met Eriksen in zijn ploeg kan hij een kwaliteitsslag maken. Christian heeft het goed gedaan bij Ajax en Tottenham Hotspur. Nu moet hij zich laten zien in Italie. Met zijn kwaliteiten kan hij met gemak een van de leiders van de groep worden."

De oud-voetballer hoopt dat aanvaller Lautaro Martínez, die in de belangstelling staat van Barcelona, nog even bij Inter blijft. "Hij is erg goed, maar moet nog even in Italië blijven. Hij kan een van de beste voetballers worden, maar eerst moet hij nog wat winnen met Inter. Uiteindelijk kan hij natuurlijk wel voor Barcelona uitkomen als hij dat wil. Ik had alleen liever de stap naar Real gezet", lacht Sneijder.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je was zeker een goede voetballer wesley, maar messi en Ronaldo is dan weer enorm overdreven.

5 juni 2020 om 11:19

Dat lijkt mij ook, maar kan er wel om lachen. Feit is zeker dat hij er minder voor leefde dan Ronaldo en Messi. Maar hoeveel beter hij was geworden als hij er meer voor had gedaan, zullen we nooit weten.

5 juni 2020 om 11:42

In elk geval had hij nooit op het Messi/ C.Ronaldo niveau gekomen want hij was simpelweg niet zo goed als die twee giganten. Overigens is dat geen schande want we hebben het over 2 spelers die tot de beste allertijden kunnen gerekend worden. Maar Sneijder was uiteraard wel een heel goede voetballer, die een schitterende carrière gehad heeft. Maar het niveau Messi kunnen halen. .. nou, nee dat niet.

5 juni 2020 om 12:36

Dat denk ik zelf ook hoor, maar omdat het een hypothetisch geval is, kan je het nooit als absolute waarheid neerzetten.

5 juni 2020 om 12:52

Juist wel. Om het niveau van deze twee aan te tikken heb je ook een bepaald niveau van intelligentie nodig en daar ontbreekt het bij wesley aan. Een prachtige voetballer met een mooie carrière dat wel. En ook nog eens een aardige en vrolijke vent. Maar met dit soort uitspraken laat hij opnieuw zien, dat het niet alleen aan zijn instelling heeft gelegen. In de Ajax jeugd moest zijn vriendinnetje van 15 al stoppen met de MAVO omdat hij vanaf dat moment voor haar zou gaan zorgen. Hij had net een jeugdcontract.

5 juni 2020 om 14:22

@thiesarend: Op die intelligentie heb ik Ronaldo of Messi ook nooit kunnen betrappen. Kortom ongefundeerd.

5 juni 2020 om 15:11

Sneijder heeft niet eens het niveau van Robben aangetikt, laat staan van die 2 monsters. Een fantastische voetballer, met name seizoen 2010 was hij ongelofelijk goed. Maar ook het niveau van Iniesta had hij niet.

5 juni 2020 om 11:39

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in het seizoen 2010 helemaal fan was van Sneijder.Hoe Sneijder tussen de linies bewoog, strooide met waanzinnige steekballen, beide benen een super trap techniek had was ongekend. Scorend vermogen en een heerlijke vrije trap.Als hij dus geleefd had met de mentaliteit en discipline van Ronaldo kon hij nog meer uit zijn carriere halen

5 juni 2020 om 12:29

Klopt, in 2010 was Sneijder wereldtop! Maar dat is het verschil: Messi en Ronaldo staan al jaren bovenaan de top! Ik denk ook dat hij met meer discipline er nog meer uit had kunnen halen. Daarnaast is het lastig vergelijken: Sneijder was een speler die kon positie kiezen, wegdraaien, passen en schieten van wereldniveau, waar Messi en Ronaldo toch echt dribbelaars en individualisten zijn. Zo gaat ook de vergelijking met bijvoorbeeld een Iniesta niet op. 2 totaal verschillende type voetballers.

5 juni 2020 om 15:17

Dat klopt inderdaad. Daar komt wel nog bij, dat als je het maximale uit Sneijder wil halen, daar bepaalde types middenvelders moet hebben.

Bij Inter had hij geloof ik Esteban Cambiasso die de verdedigende taken moest vervullen. Een wereldtopper op zijn positie.

En Stankovic als verbindings speler/ aanv. Middenvelder.

Messi en Ronaldo hebben dat veel minder nodig.

5 juni 2020 om 14:16

Tja, het is maar hoe je er naar kijkt. Messi is een brug te ver, maar technisch vind ik Sneijder een betere voetballer dan Ronaldo. Dus met dezelfde drive, inzet en opoffering had Sneijder inderdaad aan hem kunnen tippen. Maar dat is het nu net: die inzet is heel belangrijk en heeft veel met karakter te maken. Wesley kon dat, zoals zoveel anderen, niet opbrengen. Dan moet je het ook niet benoemen.

5 juni 2020 om 14:26

op welke vlakken vind jij Sneijder technisch beter dan Ronaldo? Ik kan geplaatste curve bal met binnenkant voet bedenken. Ronaldo heeft een betere techniek bij het koppen, Ronaldo's zwakke been is bijna net zo goed als zn goede been, Ronaldo heeft het weefschot veel beter onder de knie en Ronaldo kon een man passeren. Ik zie veel meer voetbaltechnische aspecten die Ronaldo beter beheerst dan Sneijder dan andersom.

5 juni 2020 om 16:08

Sneijder is van nature meer tweebenig van Ronaldo. Hij heeft meer overzicht, een betere aanname en draait beter weg. Dan heb ik het over natuurlijke aanleg! Ronaldo heeft zo vreselijk veel getraind, dat hij op veel vlakken verder is gekomen dan Sneijder. Maar dat komt dus door inzet en opoffering, niet door talent.

5 juni 2020 om 23:51

@superstick grappenmaker als je denkt dat Sneijder met dezelfde drive aan CR kan tippen. Dat zijn paar bruggen te ver. Sneijder kon zich beter tippen aan gasten als Modric, Iniesta, Xavi, de Bruyne, Silva, etc. Nog genoeg goede spelers die klasse(n) beter zijn dan Sneinder. Met meer inzet had hij mogelijk lang niveau van zulke gasten gehaald.

Messi en Ronaldo zeker niet. Misschien dat Robben het had gekund zonder blessures. Maar Sneijder niet. We hebben in 2010 gezien dat Sneijder in zijn absolute piek het niveau van een Iniesta kon aantikken en ik denk ook dat als hij echt 100% voor de sport had geleefd hij dat niveau langer had kunnen vasthouden, en ook langer in de absolute top had kunnen spelen.

5 juni 2020 om 11:36

Ik weet niet of je grap maakt, maar als barca fan moet je toch wel weten dat Sneijder nooit het niveau van Iniesta kon aantikken. ook niet op zijn top. Iniesta was abnormaal goed. Iniesta was Zidane niveau

5 juni 2020 om 11:40

Sneijder was absurd in 2010, zeker wel aangetikt. Maar Iniesta was van dat niveau jaar in en jaar uit. Absoluut Zidane niveau. Alleen heeft Zidane vaker solo de boel gerund, die type speler was Andres minder.

5 juni 2020 om 11:43

In mijn ogen heeft Sneijder een paar maanden in 2010 het niveau van Iniesta gehaald, het jaar dat hij ook serieus in aanmerking kwam voor de gouden bal. Echter waar Sneijder dit niveau een paar maanden heeft gehaald, haalde Iniesta dit 10-15 jaar, dat is het verschil.

5 juni 2020 om 11:46

Sneijder was inderdaad absurd in 2010. Maar je moet ook erkennen dat het zo een seizoen was waarbij alles lukte voor Sneijder. Het feit dat hij nadien niet meer in de buurt kwam van dat niveau, is (voor mij) de bevestiging daarvan. Spelers als Iniesta, Messi, C.Ronaldo, Zidane,... halen ( haalden) dat niveau seizoen na seizoen. Dat is het verschil met Sneijder... wat niets afdoet aan het feit dat Sneijder wel degelijk een topspeler was ( maar niet van het niveau Iniesta, Messi,... dat ook geen schande is)

5 juni 2020 om 11:55

Thenry_228 heb je zeker gelijk in, maar het seizoen 2010 was in mijn ogen wel een bevestiging dat er wellicht nog wat meer inzat dan wat hij er uiteindelijk uit heeft gehaald. Hoeveel dat dan was geweest zullen we nooit weten.

5 juni 2020 om 12:03

Zidane was een speler die een wedstrijd kon dicteren, de snelheid bepalen, een goal maken (wedstrijd beslissen) en ook nog zijn fysiek inzetten als 't niet lukte. Iniesta was een geweldige middenvelder maar had meer specifieke kwaliteiten ik sla Zidane nog een tikkeltje hoger aan dan Iniesta.

5 juni 2020 om 12:09

Denk dat Zidane een hogere piek had, en ben het eens met wat je zegt. Maar Zidane deed dit lang niet elke wedstrijd en de hele wedstrijd, Iniesta haalde zowat elke wedstrijd, de hele wedstrijd dat absurde niveau. Maar die speelde ook met Xavi, Busquets (en Messi) elke wedstrijd in wellicht het beste voetbalsysteem ooit. Ik vind het lastig.

5 juni 2020 om 12:28

Klopt Iniesta heeft wel langer en vaker een heel hoog niveau gehaald, missfhien is mijn mening ook te gekleurd omdat ik van 't type middenvelder Zidane houdt als er al zo' 'n type is want hij is eigenlijk vrij uniek.

5 juni 2020 om 13:15

@navigatie ik vond Iniesta een fenomenale voetballer maar ik vond Zidane toch nog wel wat beter hoor. die was imo completer en kon in zijn eentje een een wedstrijd naar zich toetrekken, zelfs op zijn 35e nog tegen een gouden lichting van Brazilie op het WK bv

5 juni 2020 om 14:10

Iniesta heeft ook heel vaak een wedstrijd naar zich getrokken. Ik durf niet te zeggen wie ik beter vind. Iniesta en zidane vind ik vrij gelijkwaardig. En kwa speelstijl veel op elkaar lijken. Zidane had wel een beter schot en scorend vermogen dan iniesta, daar tegenover staat weer dan dat iniesta vaker dat niveau haalde dan zidane

5 juni 2020 om 15:37

Ik blijf dit continue terug lezen. Brazilie van 2006 was abnormaal zwak. Het waren gewoon een paar goede spelers bij elkaar zonder systeem en tactiek. Winnen van dat team was niet bijzonder.verder hadden ze geluk dat het spanje van 2006 nog niet goed stond en ze de wedstrijd konden winnen. Het spanje van 2008 met senna, xavi en iniesta zou zidane van het kastje naar de muur tikken.

6 juni 2020 om 00:05

Zidane heeft vaker Brazilië kapot gespeeld zie de finale van 1998 waar hij o.a 2x scoorde. Ronaldo en Ronaldinho noemen hem de beste speler aller tijden. Mensen die iniesta in de buurt vinden van zidane hebben Zidane niet zien spelen. Zidane was al bij juve eind jaren 90 een dirigent en won toen al 2x de gouden bal. Zidane staat ook in elk lijstje top 5 ooit. Of het nou van Gilette is of van de fifa. Of van espn of sky. Iniesta is nog verre verwijderd van Zidane.

5 juni 2020 om 11:49

Ook Robben niet hoor. Goede speler maar die mag echt niet naast die 2 fenomenen genoemd worden.

5 juni 2020 om 11:57

Bij Robben weet je het gewoon niet. Messi en Ronaldo zijn in hun loopbaan amper geblesseerd geweest. Bij Robben was het steeds dat als hij er lekker in kwam en echt het verschil begon te maken, raakt hij weer geblesseerd. Dan begin je steeds weer opnieuw. Het is toch ook wel uniek dat hij ondanks alle blessures bij Bayern Munchen, Real Madrid en Chelsea heeft gespeeld.

5 juni 2020 om 12:15

Nou Robben was echt wel meer dan een goede speler. Als hij fit was en in topvorm dan domineerde hij de Europese velden. Op het WK 2014 haalde Robben zon ontzettend hoog niveau bijvoorbeeld. Liep halve elftallen eruit om vervolgens te scoren. Als Robben minder gebleseerd was geweest dan was hij zeker in de buurt gekomen van Ronaldo en Messi..

Typische havo opmerking."ik had vwo kunnen doen maar had er gewoon geen zin in." Er zin in hebben, er moeite voor doen en er voor leven zijn onderdeel van dat niveau halen.puur het feit dat dat niet in hem zet had hem weerhouden van ooit dat niveau te halen. Ook al zou hij geforceerd moeite doen. Had hij een stukje van zichzelf verloren waardoor hij niet meer de Sneijder was die wij kennen. Zelfde geldt voor Van der Vaart, dat niet voor de sport leven en dat genieten van het leven daarbuiten was deel van hun charme

5 juni 2020 om 16:41

@Stiffmeister: beetje te gemakkelijk gedacht. Op zich heb je in de kern van je bericht een goed punt, echter vind ik de vergelijking met de havo nogal scheef gaan. Het gaat hier om kinderen, die nog niet uitgegroeid zijn. Maw: ze weten vaak niet exact wat ze willen en gaan nog alle kanten uit. Dit vergelijken met profvoetbal vind ik bizar slecht gekozen.. Dat je zoveel likes krijgt zeg! Ik ken veel voorbeelden van mensen die de havo gedaan hebben, vervolgens later in hun leven nog de vwo omwille van een vervolgstudie. Sommige mensen moet je anders prikkelen... Bovendien is de middelbare school verplicht, profvoetballer zijn niet.

5 juni 2020 om 21:56

Ik krijg het vermoeden dat je zelf het vwo niet gedaan hebt, of met grote moeite. Dit heeft niets met de havo noch het vwo te maken, maar met inzet en interesse. Dat vind je terug op alle niveaus. Er zijn altijd mensen die hard moeten werken om een bepaald niveau te halen, en mensen die datzelfde niveau fluitend aankunnen. Zo zijn er ook die een gebrekkige mentaliteit hebben en hun uiterste niet halen. Dat zal voor Sneijder het geval zijn, en ook voor sommige mensen die het havo volgen. Opvallend dat je zoveel likes krijgt voor een relatief domme analyse.

Het is dan ook een van de grootste kwaliteiten van Ronaldo en Messi. Niet de motivatie om dingen te doen voor je sport, maar vooral om dingen te laten voor je sport. En zeker als je het talent hebt gekregen om een hele grote te zijn en dan alsnog op die manier te leve zoals zij dat doen.

Ik vindt het altijd zo belachelijk dat mensen over iemand of zichzelf zeggen dat ze de beste voetballer ter wereld i zouden kunnen worden met een andere instelling . Ik vindt dat hetzelfde als zeggen, als ik net zo goed kon voetballen als messi, had ik ook profvoetballer kunnen worden. De instelling van iemand is 50% van de carriere, zo'm instellingen heb je of je hebt het niet.

5 juni 2020 om 11:26

in 2010 had Sneijder anders wel de gouden bal moeten winnen...

5 juni 2020 om 11:45

klopt.. alleen beweert hij nu dat hij er minimaal 5 had kunnen winnen tijdens zijn carrière

5 juni 2020 om 12:53

Helemaal met je eens. Er zijn heel veel facetten waaraan je moet voldoen om de beste te worden en daar hoort mentaliteit ook bij. Dit komt op mij hetzelfde over dat als Kuyt zou zeggen dat ie net zo goed als Ronaldo had kunnen worden alleen miste hij het talent.

Wesley was een geweldige speler, maar in de buurt van messi en ronaldo zag ik hem nou ook weer niet komen.

Wel raar dat wesley eigenlijk maar heel even bij de top zat. Verder, praatjes vullen geen gaatjes wesley. Ik geloof hem wel als die zegt dat hij langer bij de top had kunnen blijven want dat kon die waarschijnlijk zelf ook aanvoelen

5 juni 2020 om 20:57

Sneijder en Van Der Vaart groeiden op in een ander voetbaltijdperk en konden zich niet aanpassen aan het voetbal van nu waarin je buiten talent ook fysiek in orde moet zijn. Vroeger kwam je ermee weg, maar hun generatie moest zich aanpassen. Er zijn wel meer spelers uit die leeftijdscategorie die hooguit twee jaar hebben gepiekt. Maar hoe dan ook mogen ze het zichzelf aanrekenen. Beide heren hadden veel meer succes kunnen hebben. Waar Arjen Robben en Van Persie toch een enorme status hebben, valt dat bij Sneijder en Van Der Vaart nog best mee. Die laatste twee krijgen toch regelmatig kritiek en ikzelf schaar ze ook niet echt dat de Nederlandse legendes.

dat is wel erg ambitieus maar Sneijder was wel echt een fenomenale middenvelder. met zowel je linker- en rechterbeen het inzicht en de kwaliteit hebben om structureel aanvallers 1 op 1 te zetten met de keeper is natuurlijk wel een unieke kwaliteit. jammer dat we nu niet een creatieveling van dit niveau in Oranje hebben lopen

5 juni 2020 om 11:43

Het is sowieso heel zonde dat bij nationale teams je soms zo een inbalans kan hebben. Sneijder, Van der Vaart, Robben, Van Persie zijn een groep aanvallende spelers die je niet vaak meer zult hebben. Argentinië kan hetzelfde zeggen natuurlijk. Waren Frenkie, Van Dijk, De Vrij ook van die tijd, en wie weet wat Oranje had gewonnen. Nu hebben we voorin alleen Depay en Bergwijn/Promes/Malen die zich in Oranje moeten gaan laten zien.

5 juni 2020 om 11:49

Ja goed maar zo kan je verschillende generaties bij elkaar beginnen plaatsen... feit is dat je het moet doen met de spelers die er zijn en Oranje heeft nooit te klagen gehad wat kwaliteit betreft. Op misschien een uitzondering na hebben ze steeds spelers van wereldniveau in de selectie gezeten hoor...

5 juni 2020 om 11:54

Spreek dat zeker niet tegen hoor, maar die groep spelers waren voor mij zeker uitzonderlijk. Echte rasvoetballers, allemaal rond eenzelfde leeftijd. Moet maar net op z'n plek vallen.

5 juni 2020 om 11:54

Ondanks dat van der Vaart een betere voetballer was, heb ik toch altijd het gevoel dat Kuyt veel belangrijker is geweest dan van der Vaart. Vind het soms zelf best vreemd dat er gesproken wordt over de grote 4 terwijl het er in mijn ogen vooral 3 waren. Neemt niks weg van de kwaliteiten van Rafael.. zijn rol was alleen een stuk beperkter. Achterin waren we inderdaad zwak maar Sneijder op 10 met een sterk blok van Bommel, Nigel de Jong erachter, stond in principe ook sterk!

5 juni 2020 om 12:00

Misschien is het niet zonde maar juist een voordeel. We zijn een klein land en op aantallen leggen we het altijd af tegen landen als Duitsland, Engeland, etc. Als wij echter een goede lichting hebben, kunnen we incidenteel heel ver komen. We hebben 3x in de finale van een WK gestaan en voor een klein land als de onze is dat hartsikke knap.

5 juni 2020 om 12:04

Ja wij doet het bijvoorbeeld over het algemeen veel beter dan een land als Engeland..

5 juni 2020 om 13:12

@tilburg013 Vd Vaart was ook een geweldige speler maar had de pech dat Sneijder nog beter was. er is namelijk bijna geen trainer die 2 nummer 10's gaat opstellen in zijn elftal omdat het lastig is dan een verdedigende balans te creeren op je middenveld plus kan het zijn dat twee van dat soort spelers elkaar voor de voeten gaan lopen in het veld want ze spelen allebei in de as van het veld en willen allebei het spel verdelen

5 juni 2020 om 14:44

De tweebenigheid van Sneijder wordt behoorlijk overschat. Zeker in zijn latere jaren was Sneijder gewoon een rechtspoot met een aardig linkerbeen. Ook in zijn tijd bij Ajax probeerde hij corners met links te nemen maar dat ging hem toch maar matig af. Zijn steekpasses met rechts waren ook een heel stuk preciezer dan die met links.

In 2010 had Sneijder de Gouden Bal verdiend. Maar al had hij de mentaliteit van Kuyt, was hij niet op het niveau van deze 2 gekomen.Het is bizar hoe gewoon mensen het zijn gaan vinden wat die 2 gedaan hebben. Ze staan al langer aan de absolute top van het voetbal dan dat de gemiddelde voetbalcarriere duurt. Dit is de meest ongekende en moeilijkste prestatie in de hele historie van het voetbal.Wat mij betreft komen Cruijff, Pele en Maradona niet eens in de buurt, laat staan Sneijder.

5 juni 2020 om 14:11

"wat mij betreft komen Cruijff, Pele en Maradona niet eens in de buurt" Nou, dat ben ik niet met je eens. De 3 heren die je opnoemt waren fenomenaal. Dat Snijder er niet in de buurt komt ben ik overgins wel met je eens

Goede voetballer geweest, heeft 1 jaar topniveau aan kunnen tikken maar verder niet.hij wil zich graag groot voordoen, maar deze Van Gaal achtige uitspraken maken hem alleen maar kleiner

Messi en Cristiano staan zolang aan de top dat zelfs getalenteerde spelers als Ronaldo, Maradona en Ronaldinho al niet eens de carriã¨re hebben van Leo en Cristiano. Laat staan Sneijder die erg overschat wordt door 1 topseizoen maar een heel elftal vol topspelers om zich heen had.

5 juni 2020 om 12:04

Maradona was ook wel van dat niveau natuurlijk. die speelde alleen vaak met mindere voetballers om hem heen als waar Ronaldo en Messi mee samen hebben gespeeld en was bijna puur op zichzelf aangewezen. misschien was het probleem van Sneijder wel dat hij te weinig ruggengraat had want een speler van zijn kaliber zou zich niet moeten laten misbruiken in zo een rol

5 juni 2020 om 12:43

Ja ik zeg ook die spelers hadden meer talent maar hebben er niet zo voor geleefd als Leo en Cristiano.

5 juni 2020 om 12:55

sorry, dan begreep ik je verkeerd

5 juni 2020 om 20:54

Erg overschat is wel wat overdreven. Sneijder heeft tot 2010 uitstekende gepresteerd en zat tot die tijd in een constante groei, maar daarna kwam hij direct in een neerwaartse spiraal. Fysiek is het nooit goed geweest en net als Van Der Vaart vertrouwde hij enkel op z'n talent. Hun zaten ook net in een tijdperk waar voetbal atletischer werd en waar aanhaken steeds moeilijker werd. Als beide heren 5 jaar eerder waren geboren, waren ze zeer waarschijnlijk veel grotere voetballers geworden.

Sneijder is nu net zo'n Havo leerling die beweert dat VWO er wel in had gezeten als hij had geleerd. Dat zijn van die uitspraken waar je echt helemaal niks aan hebt. Daniel Arends heeft daar ooit een leuke grap over gemaakt die het opzoeken waard is.

Fantastische voetballer maar deze houding zat Van Gaal ook dwars. Hij kon meer maar een speler die geen pilon kan passeren kan zich niet vergelijken met cristiano of messi. Robben echter wel dat was verreweg de beste speler van het wk in Brazilië.

5 juni 2020 om 12:32

maar Van Gaal benutte Sneijder ook niet op zijn kwaliteiten. die liet hem op het Wk2014 als een soort waterdrager spelen die de tegenstander voor de voeten moest lopen. niet zo raar dat hij dan niet rendeert. Sneijder moet je gewoon een vrije rol als nummer 10 geven zoals Mourinho dat deed bv. als je hem als controleur gebruikt kan je hem net zo goed op de bank laten zitten. misschien was het probleem van Sneijder wel dat hij te weinig ruggengraat had voor een speler van dat kaliber, want normaliter laat een speler met die status zich niet misbruiken door een trainer in een rol waarvoor hij niet geschikt is

5 juni 2020 om 20:49

Dat was de enigste positie waar hij nog kon spelen. Sneijder had allang de drive niet meer om de aanval van stootkracht te voorzien, terwijl hij wel de pass had om het middenveld uiteen te splitsen. Sneijder was in 2014 ook allang niet meer bijzonder en heeft buiten een geweldige bal tegen Spanje toch vooral een onopvallende rol gespeeld op het WK. Verder: Als we Robben niet hadden, kun je je afvragen of we de poule uberhaupt door waren gekomen.

Sneijder had nooit zo goed kunnen zijn als Messi en Ronaldo want hij mist daarvoor de kwaliteiten en eigenschappen die deze twee van nature hebben. Snelheid, sprongkracht (Ronaldo), mentaliteit.
Sneijder was wel gewoon een heel goede voetballer met een goede basistechniek, een goed schot en inzicht. Over die kwaliteiten beschikken Messi en Ronaldo echter ook nog.

Sneijder had wanneer hij er voor geleefd had langer op een hoog niveau kunnen speler. Maar Messi en Ronaldo zijn buitenaards. Persoonlijk denk ik het overigens nog meer voor Vd Vaart opgaat. Die heeft er altijd moeite mee gehad om er voor te leven.

Dat had je dus niet Wesley. Mentaliteit is een gigantisch onderdeel van het succes van die twee, vooral Ronaldo. Door de matige mentaliteit van Sneijder heeft hij er ondanks zijn talent lang niet alles uitgehaald. Tuurlijk, mooie carriere, maar wel een korte piek en vroeg einde.

Nee wesley helaas voor jou is dat niet de realiteit, ik heb je 4 jaar mogen bewonderen bij galatasaray, heb bijna geen enkel wedstrijd gemist en heb je in totaal 3x een man zien passeren om de allerbeste te willen zijn is dit wel een belangrijk dingetje

Wat Messi en Ronaldo onderscheidt van veel andere legendarische oud-voetballers zoals Ronaldinho of Sneijder is hun ongezien lange dominantie aan de top. Nog nooit eerder stond een speler 15 jaar lang aan de top van de voetbalpiramide. De meeste wereldtoppers houden dit maar enkele jaren vol. Naast getalenteerde voetjes heb je immers ook een goede kop en een uitstekende mentaliteit nodig. Je moet jezelf blijven uitdagen en kunnen omgaan met de loodzware druk aan de top van de voetbalpiramide. Beeld je eens in dat je Messi heet en dat het altijd jouw schuld is als Argentinie verliest. Dat moet ontzettend zwaar zijn. Veel topvoetballers gingen onderuit door de (in hun geval veel lichtere) druk. Die mentaliteit om het hoofd toch recht te houden is duidelijk niet iedereen gegeven en dit maakt Messi en zeker Ronaldo toch echt wel uniek. Dan is het ridicuul om te zeggen dat je dit ook had kunnen doen. Neen, niemand is mentaal zo sterk gebleken als deze 2 en je doet hun prestaties zwaar tekort door te stellen dat andere getalenteerde spelers dit mentaal ook makkelijk hadden kunnen opbrengen en hen hadden kunnen evenaren. Respectloos is dit. Het draait om veel meer dan goede voetjes alleen. Wat dat laatste trouwens betreft, Sneijder, je was goed, maar niet van het niveau Messi.

Wat een onzin. Als je door blessures je top niet hebt bereikt of hebt kunnen vasthouden, dan kan ik me nog voorstellen dat je dit roept. Robben, Reus en Ronaldo zijn voor mij voorbeelden die dat kunnen roepen. Maar om te zeggen dat je het had gekund, maar gewoon geen zin had.... In andere woorden kon hij het gewoon niet opbrengen om zich maximaal in te zetten voor de sport. Dat is een van de belangrijkste eigenschappen, zo niet de belangrijkste, in topsport. Als ik zin had was ik een cum laude afgestudeerd chirurg. Daarmee doe je de inspanning en toewijding van Messi en CR7 echt tekort.

De enige Nederlander die in dat rijtje had kunnen staan in dat tijdperk is Robben. Die leefde er wel voor maar had zoals we allemaal weten teveel blessures. Maar Sneijder zat er in zijn top gewoon onder. En aan ‘als’ heb je niets dan had hij er maar voor moeten leven en het kunnen bewijzen. Neemt niet weg dat ik Sneijder altijd een topvoetballer heb gevonden en vooral in het NL elftal de toernooien echt van genoten.

Wesley was goeie hele goeie middenvelder maar niveau c Ronaldo en Messi nee valt net eronder de categorie
Dan bedoel.ik zo als een xavi inesta modric scholes Silva de bruine die 2 zijn van een andere wereld on mijn ogen zijn er maar 2 die dat niveau kunne halen neymar maar die is te veel met andere dingen bezig en mbappe ik denk dat hij de opvolgers word van hun 2 maar dan moet ie wel weg bij psg

Hij scoorde, ook in topvorm, sowieso al te weinig om zich met die categorie te meten.

Laten we Wesley maar laten in de 'waan van de dag'. Veel respect voor Wesley wat hij als voetballer heeft bereikt. Niet voor iedereen is een Ronaldo/Messi type weggelegd. Zo fantastisch word je niet zomaar. Om dan te gaan lopen zeggen dat je 'zo goed kon zijn als hun', is het laatste wat je moet zeggen als voetballer. En al is iedereen het met je eens dan nog. Blijf nederig en de lof die je verdient zal zeker komen.

Wesley, je bent in ieder geval bestolen van de Ballon D'or in 2010. Dat is een ding dat zeker is.

Wanneer anderen dit over je zeggen mag je je zeer vereerd voelen; maar wanneer je het zelf gaat zeggen vind ik het maar een beetje zielig. Ik denk overigens dat ik hier als ik zou willen overigs de allerbeste reacties zou kunnen plaatsen van iedereen, als ik dat zou willen. Ik zou de Messi of Ronaldo van de reacties kunnen zijn. Maar ik heb er gewoon geen zin in.

Ik had ook net zo goed kunnen worden als Messi en Ronaldo, maar ik vond bier gewoon lekker..

Ik denk dat zijn niveau van 2010 wel zon beetje zijn hoogst mogelijke niveau was. Dat was een topniveau,waarbij hij bij de beste 3 middenvelders ter wereld hoorde. Met een andere levensstijl had hij wellicht ipv 1 jaar 6-7 jaar op dat niveau kunnen spelen. Maar het niveau van Messi dat is dan wel weer wat te hoog gegrepen.

Je was niet eens beter dan Xavi en Iniesta. Het niveau wat Sneijder in 2010 aantikte, dat hebben Xavi en Iniesta jarenlang geëtaleerd. En zo kan ik nog een paar middenvelders opnoemen. Modric op zijn absolute top vind ik ook beter dan een Sneijder op zijn top. Ronaldo en Messi? Wil en ga ik niet eens op in.

5 juni 2020 om 20:41

We moeten het ook niet overdrijven. Sneijder op z'n top doet zeker niet onder voor Xavi, Iniesta en Modric, maar zoals je zelf al aangeeft hebben die heren dat niveau zo'n 8 jaar aangetikt, terwijl Sneijder hooguit een jaar tot anderhalf jaar top was. Messi en Ronaldo zijn inderdaad te hoog gegrepen.

5 juni 2020 om 22:05

Ik vind dat niet zo overdreven. Spelen bij Inter in die tijd was een stuk eenvoudiger dan spelen bij Barcelona of Real. Wat Xavi en Iniesta hebben laten zien, dat heeft Sneijder nooit gedaan. Ondanks alle lofzang vanuit Nederland. Niet te vergelijken. Die jongens zijn zo beslissend geweest voor zo een lange periode. Dat heeft niemand gedaan.

5 juni 2020 om 23:18

Dat geef ik min of meer ook aan. Xavi en Iniesta hebben het zo'n 8 jaar lang volgehouden, terwijl Sneijder het nog geen twee jaar deed. Echter doet dat niets af aan het feit dat Sneijder een dergelijk niveau wel degelijk heeft aangetikt. Barcelona en Real Madrid zullen qua moeilijkheidsfactor altijd een punt van discussie zijn, maar ik hoor niemand een speler van Bayern omlaag praten omdat het daar toch allemaal net even wat makkelijker gaat dan bij Real Madrid en Barcelona.

Dus je had niet zoals hen kunnen worden, omdat je een belangrijke aspect van het voetbal miste en ondat hij dus niet zoals hen is. Tsja geloof me ik had ook beter kunnen zijn dan vele voetballers, de potentie is er maar ik had er geen zin in en vond me maag wat belangrijker. Ja kom nou, dit is wat makkelijk. Wat Messi en Ronaldo zoveel jaren hebben gedaan is buitenaards. Dat doe je niet zomaar, ook Wesley niet.

Los van het feit dat z'n talent minder is dan dat van Messi en Ronaldo, is mentaliteit ook een aspect. Sneijder heeft een seizoen tot misschien in het uiterste geval twee seizoenen op een dergelijk niveau als dat van Iniesta, Xavi, Modric e.d. geacteerd, maar hier komt het ego'tje van de voetballer weer even bovendrijven en dan is zelfreflectie en objectiviteit niet altijd even vanzelfsprekend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren