Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Louis van Gaal: ‘Hij is de verbeterde uitvoering van Louis van Gaal’

Laatste update:

Louis van Gaal herkent veel van zichzelf in Daley Blind, zo vertelt de trainer in ruste in een interview met Helden Magazine. Van Gaal werkte bij zowel het Nederlands elftal als bij Manchester United jarenlang samen met de huidige verdediger van Ajax en ziet Blind als hetzelfde type voetballer als hijzelf was: 'een snelle denker'.

"Daley is de verbeterde uitvoering van de speler Louis van Gaal en hij speelt op het allerhoogste niveau", begint Van Gaal, die daaraan wel een voorwaarde stelt. "Dan moet Daley wel in de as spelen, want daar heb je snelle denkers nodig. Dat zijn Daley en ik allebei." De oefenmeester erkent wel dat Blind in bepaalde aspecten van voetbal beter is dan hij was. "Daley is fysiek gezien wel wat sneller dan ik was en zijn traptechniek is ook nog iets strakker. Dat heeft hij ook geleerd omdat hij zoveel pass- en trapoefeningen heeft gekregen. Die heb ik nooit gehad."

Blind speelde onder Van Gaal negentien interlands voor Oranje, meer dan voor elke andere bondscoach die de centrumverdediger annex linksback meemaakte. Na het succesvolle WK in 2014, waar Nederland brons pakte, ging Van Gaal aan de slag bij Manchester United. Een van zijn eerste aankopen werd Blind, die voor 17,5 miljoen euro werd overgenomen van Ajax. Het duo werkte twee seizoenen samen bij the Red Devils, totdat Van Gaal in 2016 moest vertrekken bij de club.

Met name de mentale kracht van Blind is Van Gaal bijgebleven. "Hij speelt toch in de top, doordat hij in zijn hoofd zo goed is. Vandaar dat ik hem zie als een verbeterde uitvoering van de speler Louis van Gaal", aldus de ex-trainer van onder meer FC Barcelona en Bayern München. "Ik denk dat hij nog een hoger niveau aankan dan Ajax. Als ze hem tenminste op de juiste plek zetten, die van linker centrale verdediger. Opbouwend is Daley zo ongelooflijk sterk."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het nogal wat om zo hoog van de toren te blazen als van dat tactisch snelle denken toch niet bijzonder veel te zien was bij Manchester United. Nationale prijzen winnen met Bayern kon zelfs Niko Kovac en dat is nou niet bepaald een tactisch meesterbrein. Je word zo langzamerhand wel een beetje moe van die grootheidswaanzin. Soms is het grappig, maar het moet ook een keer genoeg zijn. Blind linksback zetten is nou ook niet bepaald een meesterzet overigens. Ik kan me geen slechtere linksback heugen met zoveel interlands voor Oranje.

3 juni 2020 om 20:06

Maar niet iedere trainer kon de CL met Ajax winnen, of wel? Niet vergeten dat hij met Bayern ook de CL finale had gehaald, dat is meneer Kovac niet gelukt. Ik vind dat je Van Gaal nu wel erg te kort doet. Tuurlijk, Van Gaal kan goed over zichzelf praten maar is natuurlijk wel een topcoach (geweest). Heeft prijzen gewonnen in meerdere landen, meerdere CL finales etc. Heeft het toch erg goed gedaan met Nederland. Betreft Blind, blijkbaar zien de bondscoaches wel wat in hem en is het andere materiaal wel minder? Van Gaal benoemd overigens ook dat hij in de as moet spelen. Ik snap dus daarom ook niet wat die reactie met jouw kritiek op Van Gaal te maken heeft maar goed.

3 juni 2020 om 20:29

Ontslagen bij Barcelona, Bayern en United. Niet geplaatst voor het WK met een uitstekende selectie. Cruijff was jarenlang actief bij Ajax voordat van Gaal bij Ajax kwam en kon zo succesvol zijn op wat Cruijff had neergezet. Nee sorry meneer van Gaal is gewoon een matige trainer en dat zou iemand hem eens duidelijk moeten maken.

3 juni 2020 om 20:40

Nouu, matige trainer is die echt niet, je moet wel op de feiten letten. Als je alleen terug kijkt naar wat Van gaal heeft bereikt zou je anders piepen. Je moet niet alleen naar ontslag gaan kijken want zelfs Mourinho en Van Marwijk zijn ontslagen en dat zijn niet de minste trainers om zomaar wat op te noemen. Van gaal heeft met verschillende clubs prijzen gepakt, wordt nog steeds zeer gerespecteerd in de voetbalwereld en kan het spelletje nog steeds. Het leuke en het bekende van Van gaal is dat hij streng coacht waardoor de spelers nog meer inzet tonen en en nog meer gemotiveerd raken.

3 juni 2020 om 20:48

Feit is dat hij meerdere keren is ontslagen en zich niet heeft geplaatst met een uitstekend Nederlands elftal. Ik weet heel goed wat van Gaal heeft bereikt dus weet niet waar je het over hebt met anders piepen? Hiddink of Advocaat zijn niet minder, maar van Gaal vind zichzelf misschien wel beter dan Cruijff en Miechels. Ik ik ik ik. Laat meneer van Gaal lekker genieten van zijn welverdiende ontslagpremie's in de algarve met een bacotje erbij.

3 juni 2020 om 21:32

Trainert worden bijna altijd ontslagen, je kan beter kijken naar de prestaties die ervoor gingen.

4 juni 2020 om 13:31

Ik stel ook niet dat Van Gaal geen goede coach is. Ik stel alleen dat de man wel een keer wat nuance aan mag brengen, want lang niet al z'n werkgevers waren even tevreden over hem. Je bent als coach nou eenmaal zo goed als het materiaal waarmee je werkt, maar Van Gaal lijkt te denken meer te zijn dan dat.

3 juni 2020 om 20:07

Maar 3e worden op het WK is met een half eredivisie elftal is des te meer respect waardig. Door Van Gaal's elftal werden we 3e, want niemand anders had met 5 verdedigers durven spelen, of Kuyt op rechtsback of überhaupt een keeper wisselen, of dacht je van de wereldtop hebben veroverd met Ajax of Az kampioen gemaakt? Ja, hij lijd aan grootheidswaanzin, maar dat komt ook omdat hij al met al een unieke trainer is die belachelijke prestaties heeft neergezet. Maar alle die unieke dingen vergeet je ff te melden. Ik kan er tegen, tegen zijn persona. Net zoals Ronaldo die zichzelf de aller beste vind, mij hoor je niet miauwen. Ik vind als je alles heb gewonnen, uniek bent ect,mag je daarnaar gedragen en natuurlijk is bescheiden blijven net zo mooi

3 juni 2020 om 21:36

@Hangover maar andere kant toch weer wel met Clasie,BMI,Fer ect. Allemaal halfbake spelers

3 juni 2020 om 20:08

@Sirius, de grote meerderheid van de Man.United fans is van mening dat Daley Blind een grote tacticus was en enorm snelle denker. 1 van de beste die ze deze eeuw hebben gezien. Alleen is de grote meerderheid het ook eens dat hij fysiek gezien te traag is voor de PL.

3 juni 2020 om 20:20

1 van de beste die ze deze eeuw hebben gezien is natuurlijk enorm overdreven, al was hij met het niveau dat hij in de CL canpagne met Ajax aantikte ook goed genoeg geweest voor United. Echter, toen hij er daadwerkelijk zat was het gewoon niet goed genoeg. Als hij 1 van de beste van de afgelopen 20 jaar had geweest had hij nu echt niet bij Ajax gespeeld

3 juni 2020 om 21:23

De grote meerderheid nog wel? Waar haal je die wijsheid vandaan?

4 juni 2020 om 13:34

Hij werd ook gewaardeerd in Manchester United, maar dat neemt toch niet weg dat hij een zeer matige linksback is? Ik vind Daley Blind een goede centrale verdediger en hij is tactisch en in z'n hoofd inderdaad erg sterk. Echter heb ik het over z'n functioneren als linksback en het feit dat Van Gaal hem daar zelf neer heeft gezet.

3 juni 2020 om 20:09

Letterlijk niets van wat je zegt slaat ergens op betreffende dit artikel. Van Gaal zegt dat Blind vergelijkbaar is met de speler Van Gaal, een snelle denker. Jij begint over de trainerskwaliteiten van Van Gaal. Van Basten bakte er ook niets van als trainer, terwijl hij toch alleraardigst kon ballen en daar kwaliteiten gebruikte die van pas zouden moeten komen als trainer. Vervolgens heb je het over de tactische meesterzet om Blind linksback te zetten. Ten eerste werd hij, zeker in het begin, vooral gebruikt als centrale middenvelder en centrale verdediger. Zelfs bij Mourinho. Ten tweede zegt Van Gaal nota bene zelf dat Blind alleen echt sterk is in de as.

3 juni 2020 om 20:37

Dit is best onzin aangezien tijd lang Blind vice captain was en ontzettend veel heeft gespeeld voor Man United. Blind is op dit moment ook een betere speler durf ik te zeggen dan beide centrale verdedigers die United nu heeft achterin. Buiten dat viel Blind pas buiten de boot na zn blessure en daarvoor speelde hij toch best veel. Buiten dat zijn er ook genoeg linksbacks die nooit halve finale hebben gestaan en wel onze LB waren. Dus ik vind dit best disrespectvol. Trouwens heeft deze Blind vanaf linksback zo ongeveer een van de belangrijkste assists ooit gemaakt.

4 juni 2020 om 01:20

@Hangover96 Blind heeft 7 van de laatste 11 tegengoals van Oranje ingeleid. Dat zijn schrikbarende cijfers. Dat komt echter wel omdat hij door Koeman misbruikt wordt als back, een positie waar hij de snelheid, dynamiek en wendbaarheid helemaal niet voor heeft. Het is dus niet Blind zijn fout maar Koeman mag je dit wel kwalijk nemen imo

Wat een gelul zeg dit. "in de as heb je snelle denkers nodig." Nou die heb je op elke positie in het veld nodig maar allemaal op een andere manier. Laat Daley Blind maar op linksachter spelen, zoals bij Oranje. Dan maakt ie de ene blunder na de ander, dan denkt ie zeker niet snel genoeg. Daar ga je dan met je snelle denkers verhaal.

3 juni 2020 om 20:19

In de as staan de spelers die onder de meeste druk staan en minste tijd hebben om beslissingen te maken. Ook bepalen ze het tempo van een wedstrijd.

3 juni 2020 om 20:21

Dan alsnog klopt het wat Holland zegt hier. Of kan een verdediger het tempo niet bepalen met lange ballen/middenveld inspelen?

3 juni 2020 om 22:32

Nee, dat kan de CV inderaad bij lange na niet zo goed als de middenvelder. Spelers in de as moeten inderdaad sneller nadenken.

3 juni 2020 om 21:28

Natuurlijk heb je in de as snellere denkers nodig. Het spel komt van alle kanten en je staat het meest onder druk. Als je dat niet snapt dan heb je zelf waarschijnlijk nooit gevoetbald

3 juni 2020 om 22:14

@PSV-Zwolle hmm wat gek dat toen ik voetbalde op de CV positie, in de as dus, ik altijd veruit de meeste tijd had om rustig na te denken en mijn beslissingen te nemen. En ik daar juist lekker op mn dooie akkertje de bal kon verplaatsen. Veel druk was daar niet echt hoor. Ik had vergeleken met andere plekken op het veld juist vaak alle tijd om na te denken. Ik weet dus niet waar jij je wijsheid vandaan haalt. Heb je weleens aan de zijkant gevoetbald waar je maar 1 kant op kunt bewegen omdat de zijlijn je enorm beperkt in wat je mag en bijna je grootste tegenstander is? Dat vergt weer een hele andere manier van snel denken. Weet je hoe snel je daar moet denken om de bal steeds perfect aan te nemen om hem binnen de lijnen te houden en toch ook binnen de ploeg. Het is anders snel denken. Hoeveel lekkerder en gemakkelijker vond ik het om in de as te voetballen omdat je dan lekker alle kanten op kon bewegen, opties zat. En over het niveau waarop ik heb gevoetbald hoef je je geen zorgen te maken want ik durf met een grote mate van zekerheid te beweren dat dat op een (veel) hoger niveau is dan jij.

3 juni 2020 om 22:17

Inderdaad. En je hebt meer afspeelmogelijkheden, dus moet je onder die druk de juiste maken. Een zijlijnspeler kan ook makkelijker de bal behouden door inworpen uit te lokken.

3 juni 2020 om 22:36

De druk ontstaat niet door spelen in de as of aan de zijlijn, maar de druk verschilt vooral per linie. VDe drukste linie is het middenveld. linkshalf of rechtshalf is een drukkere positie dan in de as achterin. Vandaar mijn opmerking over hoe heerlijk voetballen het is als CV omdat je juist vaak alle tijd hebt om eens lekker te bedenken wat je gaat doen. Het middenveld is dus de drukste linie. Niet in de as voorin en ook niet in de as achterin. Maar op elke positie heb je een andere soort druk. Misschien is het zo duidelijker wat ik bedoel. Overigens zijn de snelst denkende en waarschijnlijk intelligentste spelers de creatieve spelers die vaak voorin lopen.

Ik word echt moe van deze gozer! Gast je kon er helemaal niks van en komt niet eens in de buurt van Daley. Hij vind zichzelf zo geweldig, maar op basis waarvan? Als trainer teert hij alleen op zijn succes met Ajax destijds. Bij Barca, Bayern en United ontslagen. Met het Nederlands elftal niet voor het WK geplaatst destijds. Verder ben ik van mening dat hij zijn succes bij Ajax ook mede dankzij Cruijff heeft behaald, want al die jongens uit de jeugd waar hij over kon beschikken waren volgens de filosofie van Cruijff opgeleid. Deze man stelt niks voor en vind zichzelf veel beter dan dat hij was. Van Gaal is niet beter dan een Advocaat of een Hiddink.

3 juni 2020 om 20:31

Ik erger me ook kapot aan hem maar je vergeet wat hij met AZ heeft gedaan, en dan bedoel ik niet alleen het kampioenschap maar de manier van spelen. En het is geen toeval dat ze sindsdien altijd verzorgd aanvallend voetbal zijn blijven spelen, hetzelfde zou je kunnen zeggen van Bayern

3 juni 2020 om 20:36

Hij had ook wel een goede selectie bij Az, maar je hebt gelijk ik was Az even vergeten en dat was inderdaad een prima prestatie.

3 juni 2020 om 22:26

Lees anders ff het interview met Rooney terug wie hij zijn beste trainer vond, of check hoe ze bij Bayern vandaag de dag nog steeds over van Gaal praten. Wat een totale onzin om te stellen dat ‘deze man niks voor stelt’.

4 juni 2020 om 01:23

@MrGuide lees anders even de interviews met Rivaldo, Ribery, Toni en Van Bommel terug over Van Gaal. Natuurlijk is Van Gaal wel een goede coach die iets voorstelt maar in zijn eigen hoofd is hij de beste allertijden volgens mij

4 juni 2020 om 12:47

Uiteraard zijn er verschillende meningen, maar het merendeel zal echt zeggen dat t een bekwaam vakman is. Er is geen enkele rationale om te zeggen dat hij niks voorstelt, en ik reageerde op die uitspraak.

4 juni 2020 om 00:07

Van Gaal kon best wel aardig voetballen. In mijn herinnering was het alleen een totaal andere voetballer dan Blind. Van Gaal was een sierlijke maar trage spelbepaler die verder naar voren speelde dan Blind.

Van Gaal is nog steeds befaamd bij Antwerp voor zijn uitspraak toen hij er speelde: "ik kan alles met een bal, alleen heb ik hem nooit."

Niet normaal hoe mensen hier de prestaties van Louis bagataliseren. Zeker hij heeft een groot ego en komt soms wat vreemd over, maar zijn staat van dienst spreekt voor zich. Met een piepjong Ajax de CL winnen, met AZ de Eredivisie winnen, Bayern. heeft hij in de finale gekregen en in die tijd waren andere clubs in Duitsland veel sterker dan vandaag, toen had je ook meerdere clubs dan Bayern die kampioen werden in die tijd, (wolfsburg, Stuttgart, Dortmund) dus ja het is wel degelijk anders dan wat Kovac moest klaar spel. Ook is het toch knap dat Louis met een Eredivisie elftal en wat vedettes bijna in de WK finale staat, dat is een gigantisch puike prestatie en dan heb ik het niet eens over de monster zege tegen Spanje, misschien wel het meest dominante voetbal land allertijden. Verder heeft Louis het inderdaad niet goed gedaan in de kwalificatie voor het WK 2002, maar Hiddink kon ook niks klaar spelen, en die is toch ook gewoon een hele goede coach. Altijd maar die afgunst, ik vind dat we in NL beter moeten zijn voor onze spelers en coaches en dan heb ik t niet over overal een artikel plaatsten als frenkie en micky goed hun kont hebben afgeveegd, maar wees blij. We zijn een klein voetbal land en nee het is niet meer wat het vroeger was, maar we tellen gewoon mee. Daar ben ik heel blij mee.

Lekker Louis, Daley Blind een compliment willen geven, maar ondertussen jezelf nog een paar veren in de reet willen stoppen. Het blijft gelukkig wel onschuldig en grappig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren