Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Nieuwe bezuinigingsronde van miljoenen wekt woede Barça-selectie’

Laatste update:

Barcelona wil nog een keer een bezuinigingsronde doorvoeren van circa tien miljoen euro, om zo de coronacrisis in financieel opzicht het hoofd te bieden. RAC1 meldt echter woensdag dat de plannen van voorzitter Josep Maria Bartomeu geen gehoor vinden bij de spelers van de Catalaanse grootmacht. Aan de eerste bezuigingingsronde, waarbij de A-selectie tijdelijk zeventig procent van het maandsalaris inleverde, hield Barcelona veertig miljoen euro over.

De arbeidstijdverkorting, ingevoerd in maart, loopt echter op zijn einde, daar Barcelona op zaterdag 13 juni de competitie hervat met een wedstrijd tegen Real Mallorca. Bartomeu kwam in dat kader op 23 mei al met een voorstel richting de spelersgroep van de koploper in LaLiga. De preses vreest flink wat inkomsten mis te lopen als er voorlopig zonder publiek moet worden gespeeld. Naar verluidt heeft de selectie van trainer Quique Setién echter geen zin om weer een flink deel van het salaris in te leveren, nu er binnenkort weer gevoetbald wordt in Spanje.

Frenkie de Jong weer in training: 'Geniet vooral van de rondo's'

Ondanks de voorziene problemen in financieel opzicht blijft Barcelona druk bezig met de invulling van de selectie voor komend seizoen. Volgens AS zou er al een persoonlijk akkoord zijn bereikt met Lautaro Martínez. De aanvaller kan in het Camp Nou een vijfjarig contract tekenen, met een jaarsalaris van naar verluidt twaalf miljoen euro. Dit bedrag kan door verschillende bonussen nog verder oplopen. Internazionale houdt echter vast aan de ontsnappingclausule van 111 miljoen euro op een transferbedrag van 80 miljoen euro, met twee spelers van Barcelona inbegrepen in de deal. De Catalanen willen volgens berichtgeving in Spanje niet verder gaan dan zestig miljoen euro. Tevens is Juventus-middenvelder Miralem Pjanic reeds in verband gebracht met een overgang naar de Spaanse lijstaanvoerder.

Aan de andere kant is het ook goed mogelijk dat Barcelona op korte termijn afscheid neemt van enkele spelers, om zo de financiële mogelijkheden te vergroten. De blessuregevoelige Ousmane Dembélé is door Mundo Deportivo al gelinkt aan Juventus. Daarnaast staan ook Ivan Rakitic, Arturo Vidal, Neto, Jean-Clair Todibo, Moussa Wagué en Junior Firpo op de nominatie om de club te verlaten. Concrete aanbiedingen zijn echter nog niet binnengekomen op de burelen in het Camp Nou.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geld smijten kent een keerzijde en ik hoop dat Barcelona dat ook eens gaat inzien en weer meer gaat teren op de vergane glorie van La Masia, de fameuze jeugdopleiding waar de club ooit om bekend stond. Ik heb ergens nog steeds een zwak voor de Catalanen, maar ik ben wel van mening dat de club door de jaren heen aan sympathie heeft ingeboet door af te wijken van de eigen clubfilosofie. Ook kan ik me goed voorstellen dat de spelers - die al water bij de wijn gedaan hebben - het wel welletjes vinden nu.

3 juni 2020 om 11:35

ik snap je punt, alleen moet je dan wel jeugdspelers in de selectie hebben die van Europees topniveau zijn. ik weet niet precies wat ze daar hebben lopen maar hebben ze jeugdspelers van het kaliber Taa, Sancho, Haaland, Davies, Joao Felix en Mbappe etc. rondlopen dan zou het idd een kwalijke zaak zijn als je die steeds vervangt door aankopen

3 juni 2020 om 11:37

Je kan geen geld uitgeven dat je niet hebt. Dan maar creatiever zijn in de scouting en/of opleiding.

3 juni 2020 om 11:42

Ik denk dat niemand 3-4 jaar geleden dacht dat TAA een van de beste rechtsachters van Europa ging worden. Soms moet je gewoon jongens een kans geven. Een Aleña of Puig zouden zich toch eens echt moeten kunnen bewijzen?

3 juni 2020 om 11:45

@lierse1997 ligt eraan of ze de potentie hebben Europese top te worden. ik heb ze niet veel live in actie gezien maar ik mag toch hopen dat ze bij Barca kunnen inschatten of dit jongens zijn om de selectie aan te vullen of dat het potentiele eerste elftal spelers zijn

3 juni 2020 om 11:48

Soms ligt het gewoon niet zo eenvoudig dat elke speler meteen het wereldtalent is. Als ik het goed heb werd TAA in de jeugd gezien als een beloftevolle flankaanvaller, een Xavi is ook pas toen hij 21/22 was echt beginnen opvallen. Als je jongens geen kansen geeft, gaat het inderdaad niets met hen worden.

3 juni 2020 om 11:50

@lierse1997 ja dat kan maar je moet natuurlijk wel speciale eigenschappen in een speler zien voordat je hem een kans geeft. dat ga je met een standaard talentje niet doen op dat niveau, zo een talent moet wel exceptioneel binnen zijn leeftijdscategorie zijn. wie weet zijn Puig en Alena dat hoor, dat weet ik niet. maar bv die Carlos Perez of iets die aan AS Roma verkocht is daar zie ik niet echt een uitzonderlijke talent in. ik geloof bv niet dat Xavi van de ene op de andere dag op zijn 21e opeens exceptionele kwaliteiten kreeg. die zal hij daarvoor ook al hebben gehad, alleen was hij toen misschien nog net niet genoeg om een van de eerste elftalspelers al uit de basis te spelen

3 juni 2020 om 11:50

Eens met Lierse maar dat TAA een van de beste spelers is komt mede door de centrale verdedigers van Liverpool, als rechtsback voegt TAA verdedigend bijna niks toe. Barcelona heeft een wankelende middenveld waarbij een Puig of Alena het gewoon moeilijk zal krijgen.

3 juni 2020 om 11:57

@superbuli de enige manier om te zien of Barca gelijk of ongelijk had in het wegsturen van hun Lamasia talenten is door te kijken hoeveel van die weggestuurde talenten die daar bv over de laatste 10 jaar zijn weggestuurd nu of binnenkort bij een andere Europese topclub in de basis staan

3 juni 2020 om 11:59

Barcelona heeft in tussen 2000 en 2010 een wondergeneratie afgeleverd. Sindsdie is het eigenlijk kommer en kwel, wat er vanuit La Masia doorstoot naar het eerste. Veel meer spelers die zeer zeker de potentie hebben om het eerste te halen, worden voor hun 20e verkocht aan andere clubs. Ook genoeg spelers die bij andere clubs alsnog doorbreken en wereldtoppers worden. Zo lopen er in het topvoetbal 6 voormalig La Masia spelers rond die in het huidige Barcelona gewoon belangrijke basisspelers hadden kunnen zijn. Neem; Icardi, Thiago, Bellerin, Onana, Grimaldo en wellicht op korte termijn Olmo. Daarnaast zijn er de afgelopen jaren nog meer veelbelovende talenten vetrokken die veel potentie hadden. Neem; Kubo, Cucurella, Perez, Traore, Sergio Gomez, Mateu Morey en Xavi Simons. De spelers die nu in La Masia lopen waar ik de echt de poentie zie om belangrijk te worden zijn Puig, Abel Ruiz, Ilaix Moriba en Konrad de la Fuenta. Al gaan er bij de laatste ook al weer geruchten van een vertrek. Je hoeft niet steeds te verwachten dat er wereldtoppers worden opgeleverd. Wat is wel bijzonder slecht vind is dat er vaak geld wordt uitgegeven aan middelmaat waarbij ik dan liever gewoon een jeugdspeler die plaats in de selectie zie invullen.

3 juni 2020 om 12:59

Japie / De potentie om de Europese top te worden, zoiets bestaat technisch gezien niet. Stel je hebt speler A uit La Masia (70 kilo , 1meter80, snel) en je hebt speler B die gekocht wordt (ook 70 kilo , 1meter80, snel), allebei even oud 19 jaar. Het enige verschil tussen de twee is dat A geen wedstrijden op het hoogste podium heeft gehad terwijl B bij Dortmund flitsende dingen heeft kunnen laten zien, in een volwassen elftal dat aanvalt tot ze er bij neervallen, terwijl A in een team met jonge jongens zit die soms niet eens weten wat ze aan het doen zijn, geen volwassen spelers om hun heen. Dus dan wordt er gekozen voor B, maar dat wil niet zeggen dat A daardoor minder is, hij heeft alleen de kansen niet gehad op een groot podium.

3 juni 2020 om 13:06

@insidermadrid ik ben het gedeeltelijk met je eens maar het is natuurlijk ook een kwestie van kwaliteit. een Eiting bv zal nooit van Frenkie De Jong niveau worden, hoeveel minuten je hem ook geeft. Real Madrid verhuurt ook jongens als Hakimi en Odegaard totdat ze bewezen hebben het niveau aan te kunnen, wat ik logisch vind als je nog wat twijfels hebt. een Valverde bv was waarschijnlijk al zo goed dat Real Madrid gelijk zag die maakt het eerste elftal sterker dus die zetten we nu op jonge leeftijd al in de basis. misschien is het daarom een idee voor Barca om de betere talenten niet meteen te verkopen maar eerst te verhuren. wat dat betreft pakt Real dat een stuk handiger aan. verkopen kan altijd nog in een later stadium als je ziet dat iemand echt tekort komt

3 juni 2020 om 13:21

De talenten waren/zijn er wel, maar door het financieel geweld van Bartomeu en co kiezen die spelers eieren voor hun geld. Dan denk ik aan: Grimaldo, Cucurella, Bellerin, Xavi Simons, Mboula (was een groot talent), Sergio Gomez, etc. Intussen werden Alena en Abel Ruiz naar de uitgang gedreven, spelers van wie ik grote fan ben. Het ligt dus niet aan het gebrek aan kwaliteit in de jeugd, maar aan het gebrek van perspectief bij de jeugdspelers, waardoor ze al snel en begrijpelijk voor een transfer kiezen.

3 juni 2020 om 13:22

@japie_krekel er is ook niemand die er moeite mee heeft als een jeugdspeler moet vertrokken als die gewoon tekort komt voor een plek in de selectie. Waar ik de laatste jaren moeite mee heb is het enorme leger aan middelmaat wat de afgelopen jaren is aangekocht, wat ervoor zorgde dat jeugd geen kans krijg. Neem; Firpo, Digne, Douglas, Marlon, Murillo, Mina, Aleix Vidal, Arturo Vidal, A. Gomes, Alcacer, D. Suarez, Malcom, Paulinho, Braithwaith, Boateng. Kijk je hoeft echt niet enkel wereldtoppers op te leiden, maar je gaat me niet vertellen dat alle bovenstaande spelers aantoonbaar beter zijn dan wat er de afgelopen jaren uit de jeugd is weg gestuurd. Ik heb er geen enkele moeite mee dat er een Frenkie de Jong of Luis Suarez voor veel geld wordt gekocht, omdat die de ploeg aantoonbaar beter maken. Al het geld wat afgelopen jaren in middelmatige selectievulling is gestoken had beter in de jeugdopleiding kunnen verdwijnen.

3 juni 2020 om 13:35

Grimaldo, Cucurella Ruiz, Wague, Alena, Riqui... Zijn en waren geen misselijke talenten hoor. Het is moeilijk om te zeggen of ze ooit goed genoeg zullen zijn om basisspelers te zijn bij Barcelona, een lichting als die van weleer zullen we wellicht nooit meer zien ook, dat verwacht niemand. Maar is het zoveel gevraagd om deze jongens een kansje bij de selectie en op de bank te geven ipv de overbodige c-garnituur die Barca de laatste jaren aantrekt? Ik denk dat de fans vooral daar een probleem mee hebben.

4 juni 2020 om 09:52

@lucas1234 @realmadrid8 dat ben ik idd wel met jullie eens. zo een huurling als Boateng bv ook een tijdje terug die imo niks toevoegde aan Barca. ipv die te halen had je ook een jonge speler de kans kunnen geven

3 juni 2020 om 11:38

Dude / Helemaal eens met je reactie, maar laten we wel eerlijk zijn, die La Masia was meer een project van Cruyff, en de huidige mensen die er zitten geloven allang niet meer in die filosofie. Dat doet mij toch wel diep pijn in mijn hart, ze hebben het stadion niet eens naar hem genoemd, terwijl hij net zoveel en misschien zelfs meer heeft betekend voor barcelona als Santiago Bernabeu heeft betekend voor Real Madrid. En nu opeens terugvallen op La Masia gaat ook niet in 1 x werken, want al die jeugdspelers daar zijn zwaar ontevreden en zien geen toekomst om in het eerste te komen, er wordt niet met passie getraind meer. Als Cruyff dit allemaal nog had meegemaakt was hij woest geweest. En je slaat de spijker op zn kop Amsdude, al dat geld smijten breekt ze nu op. Je kan niet als de competitie weer begint vragen of men nog ff wat geld wil inleveren zodat je zelf 2 spelers kan kopen. Iedereen wordt toch geraakt doordat er geen kaartverkoop inkomsten zijn? Ongeloof heerst bij mij en dit is gewoon slecht voor de Laliga

3 juni 2020 om 11:57

Nou ja, als je telkens het stadion naar een icoon moet vernoemen, blijf je bezig. Een eerbetoon in het stadion, een standbeeld en noem het allemaal maar op is ook voldoende. We moeten het ook niet groter gaan maken dan het is, want die opleiding was nog ver nadat Cruijff er vertrok een paradepaardje. Echter heb je niet altijd maar toptalenten lopen en dit bestuur specifiek lijkt niet helemaal te weten hoe zo'n grote club effectief gerund moet worden. Verder gaat het er ook niet om dat ze geld uitgeven. Elke Europese topclub heeft een exorbitant uitgavepatroon waar je vraagtekens bij kunt zetten. Het probleem met Barcelona is dat ze vreselijk veel geld hebben verdampt door zo'n 100-200 procent meer te betalen dan een speler werkelijk waard is. Daar bovenop lijkt er ook geen idee achter de aankopen te zitten waardoor de aankopen niet op hun natuurlijke positie spelen of niet eens meer een kans krijgen. Ik denk dat Barcelona in de afgelopen 5 jaar toch wel zo'n 70 procent van de uitgaven verdampt heeft en daar niets tegenover heeft staan.

3 juni 2020 om 12:53

Sirius / telkens het stadion naar een icoon moet vernoemen, blijf je bezig / Pardon? Je maakt een geintje mag ik hopen. Cruyff is de grondlegger van die club en niet zomaar even een icoon, dat lijkt me toch wel wat anders. Wist je dat uberhaupt wel? Die gouden La Masia lichting is zijn werk geweest, of is dit nieuwe informatie voor je? Tik op google in Tribuna how Cruyff reinvented football at barcelona. Zonder hem was er geen eens een xavi iniesta messi geweest. Lees je in voordat je Cruyff 1 of andere icoon noemt, dat is echt een belediging.

3 juni 2020 om 12:05

Een topclub blijven alleen met je eigen jeugdopleiding is onmogelijk. We zien dat er de laatste jaren genoeg talenten de kans krijgen bij Barcelona maar hoeveel waren er nou echt goed genoeg. Fati lijkt goed genoeg, Busquets was het Pedro en Sergi Roberto zijn goeie opvulling voor de selectie. Hoeveel spelers vanuit de jeugd bleken wel de laatste jaren niet goed genoeg, Bojan, Tello, Adama, Samper, Carles Perez, Alena, Cuenca, je kan een heel lijstje maken met spelers die de kans kregen maar niet goed genoeg waren. Cucurella is misschien een leuke opvulling van je selectie, alleen het laten vertrekken van Grimaldo kan je als een grote fout zien maar ook daar kan je wel wat in vinden gezien zijn blessureleed. Het is zo lastig om steeds weer opnieuw de aanvoer met toppers vanuit de jeugd te hebben, we kregen eerst Xavi en Iniesta. Daarna kwam dan Messi en later Busquets, waar de laatste ook meer uit nood kwam en heel goed bleek. Het is duidelijk dat het de laatste jaren mager is maar omdat het om zoveel geld gaat moet je direct presteren en heb je geen tijd om de jeugd de kans te geven. De echte wereldtoppers komen alsnog wel bovendrijven maar die lever je niet ieder jaar af.

3 juni 2020 om 12:06

wat ik nog kwalijker vind bij Barca is het aankoopbeleid. hoe kan je nou verwachten dat je met een middenveld Busquets, Arthur en Frenkie zonder diepgang, scorend vermogen en structurele eindpass aanvallend, dominant voetbal kan gaan spelen? en dan zal ik het verder maar niet eens hebben dat je een centrale aanvaller als Griezmann haalt om op linksbuiten te spelen. niet zo heel vreemd dat het voetbal dan saai en voorspelbaar is

3 juni 2020 om 12:15

Eens. Hoe meer je er ook over nadenkt, hoe onbegrijpelijker de aankoop Griezmann wordt. Enige gedachte die nog enigszins te verklaren is, is het feit dat hij als vervanger voor Suarez is gehaald als hij teveel op leeftijd is. Verder past hij totaal niet in het plaatje. En nu willen ze weer een spits halen- Lautaro, die dan ook vooral van de flank moet gaan spelen. Dat gaat weer niet werken, kan ik ze vertellen. In plaats van Griezmann had Barcelona afgelopen zomer vol voor Neymar moeten gaan, die had ze echt vooruit kunnen helpen. En niet Griezmann.

3 juni 2020 om 12:17

Onder guardiola lukte het wel. Die speelde met villa of Henry op de vleugels. Je kan een centrale aanvaller op de vleugel zetten, maar alleen als je een hele duidelijke tactiek hebt. Dat mist momenteel.

3 juni 2020 om 12:32

@gloryunited Henry kon met zijn snelheid, techniek en overzicht wel renderen daar. Villa had idd niet die snelheid maar had wel middenvelders die in staat waren om hem met regelmaat weg te steken. de aanvallers die er nu staan krijgen alles in de voet aangespeeld van dit middenveld en dan wordt het lastig. je moet ook wel eens iemand lanceren in de diepte als je veel kansen wil creeren. imo ligt het daarom niet aan de tactiek maar aan de samenstelling van het elftal. er zit gewoon veel te weinig creativiteit en diepgang in dit Barca

3 juni 2020 om 12:53

eens. Martinez en Griezmann hebben naar mijn mening wel voldoende snelheid om ook in zo'n systeem te renderen. Alleen zoals jij terecht aangeeft moet de samenstelling van het middenveld wat anders. Denk ook dat de rol van Messi hier ten grondslag aan ligt. Die wilt tegenwoordig de bal teveel in de voeten ipv in de diepte. Sinds hij de absolute superster is en aanvoerder zullen weinigen hem tegenspreken terwijl een Iniesta en Xavi naar mijn idee hoger in de pikorde stonden qua autoriteit in de kleedkamer

3 juni 2020 om 13:02

@gloryunited klopt wel idd maar ik denk dat Messi net als Ronaldo nu op oudere leeftijd anders speelt omdat de jaren beginnen te tellen en hij dat lichamelijk nu ook meer zal voelen. die zal dus zijn speelstijl steeds meer gaan aanpassen. een creatieveling is idd echt wat er ontbreekt op dit middenveld. een type Ziyech/de Bruyne/eriksen (niet perse die spelers maar spelers met die creatieve eigenschappen) zou meer als welkom zijn, al zijn dat soort spelers niet makkelijk om te vinden

3 juni 2020 om 12:18

Barcelona hun opleiding heeft fam en naam maar laten wij eerlijk zijn. Het is vrij uitzonderlijlk dat de jeugdselectie van gelijk welke team een halve team A-spelers kunnen produceren die op allerhoogste niveau de club naar titels kan leiden. In normale omstandigheden is het goed als 1 of 2 topspelers geproduceerd kunnen worden. Veel ploegen hebben eens een uitzonderlijke generatie gehad zoals Ajax, Man United en Barça maar voor de rest moet men blij zijn als er 1 of 2 topspelers het eerste van zulke ploegen als Barça kunnen halen.

3 juni 2020 om 12:29

Het blijft toch altijd balanceren tussen twee uitersten: alles op de jeugd, of gewoon kopen. Tussenweg is natuurlijk zoals Ajax het een poosje geleden deed. Maar die hadden de beschikking over mega talenten als De Ligt, De Jong, Nouri en van de Beek. Met een paar ervaren rotten er bij heb je dan een ideale mix. Maar als de stroom talenten eventjes opdroogt, zoals nu bij Barcelona en Ajax, ben je verplicht om de transfermarkt op te gaan. Mits je genoegen neemt met een minder jaar, of een paar jaar. Dat is bij Barcelona uitgesloten, dus die gaan direct investeren in de eerste selectie. Wel is het een teken aan de wand dat er al lange tijd weinig eigen bloed doorstroomt. Toch een beetje verwaarlozing of minder beleid van de jeugdafdeling? Ook Ajax komt nu al voor een dilemma te staan. Veel talentvolle jeugdspelers weigeren vooralsnog een nieuw contract te tekenen vanwege minder perspectief op een plaats in het eerste elftal. Men zit opgescheept met een flink aantal miskopen die vanwege de coronacrisis amper elders zijn te slijten. Los dat probleem maar eens op...

3 juni 2020 om 12:55

De Jong is ook gekocht. jeugd kopen is dus een derde optie

3 juni 2020 om 16:56

Je moet toch ergens beginnen😉

3 juni 2020 om 18:59

Heel dat La Masia is gewoon overschat. 1 gouden lichting en men doet alsof ze altijd al de nieuwe Xavi en Iniesta hadden. Barca is ook altijd een koopclub geweest.

Wel aankopen (proberen te) doen en dan de spelers vragen om nog meer loon in te leveren.. Dit soort clubs, dus vrijwel alle zogenaamde topclubs, leven continue op het financiële randje en hebben op die manier een oneerlijk voordeel t.o.v. clubs die verstandig (financieel) beleid voeren. Dit moet stoppen. Tijd voor een grote schoonmaak. Om deze reden hoeven clubs, zoals Ajax, echt geen kortingen te gaan geven aan die zogenaamde “top”clubs. Laat ze lekker zelf investeren in jeugd en verstandig beleid voeren t.a.v. transfers en andere financiële zaken. Edit: Dan heb ik het nog niet eens gehad over al die steun van banken die ze kregen en krijgen. Banken die omvielen en met (Noord) Europees geld overeind geholpen moesten worden.

Ik geef de selectie groot gelijk. Ze hebben al een serieus percentage aan salaris ingeleverd. Gebrek aan loyaliteit kun je ze dus niet verwijten. Het is nu aan de club zelf om met creatievere oplossingen te komen of anders de ambities op de transfermarkt bij te stellen.

3 juni 2020 om 12:35

Helemaal mee eens, zeker als de club er niet voor terugdeinst Martinez voor vijf jaar te contracteren tegen een salaris van 12 miljoen. Het houdt een keer op natuurlijk. Lekker voor Martinez ook om zo binnen te komen, wordt met de nek aangekeken door collega's die zijn salaris mogelijk maken.

In het hoofdartikel over Martinez was de bron nog Sport en nu is het ineens AS geworden? Het lijkt me toch dat 1 van de 2 als eerste het nieuws naar buiten bracht.

Ik zou het ook wel weten als ik de spelers was. Aan de ene kant hoor je de verhalen dat ze een speler willen kopen die 100+ miljoen moet kosten, en een vet salaris gaat krijgen. Dan zou ik ook denken, blijkbaar is er geld zat, dan hoeven wij ook niet meer in te leveren. Bovendien wordt er binnenkort weer gevoetbald, dan gaan ook de TV-centen weer rollen.

Barcelona heeft geen goeie jeugdspelers op dit moment zoals vroeger. Dus dan moet je aankopen gaan doen om nog aan te haken bij de top. Tegenwoordig kost een simpele speler meer dan 40 mil zoals Semedo. Dus dan moet je hoge bedragen uit geven om een goeie selectie te hebben.

3 juni 2020 om 12:24

Ik vind tagliafico van eenzelfde niveau als Semedo en die schijnt voor 25 miljoen op te halen.

3 juni 2020 om 13:02

dat jij dat vindt, betekent niet automatisch dat het waar is...

3 juni 2020 om 14:28

Maar je kan niet aan je spelers vragen om salaris in te leveren omdat de inkomsten flink gaan dalen doordat ze moeten spelen zonder publiek maar aan de andere kant wel een nieuwe jongen voor minimaal 60 miljoen aankopen en hem een jaarsalaris geven van 12 miljoen. Doe dat dan en ja als dat ten koste van je elftal gaat so be it. In nood moet je dan jeugdspelers naar voren schuiven en wie weet hoe dat gaat verlopen? Misschien is er wel een jongen uit de opleiding die als hij zijn kansen krijgt wel beter gaat worden dan die jongen van Inter. Daarnaast is het bij die jongen van Inter ook altijd maar afwachten hoe die zich gaat ontwikkelen. Daarom is het beleid van Barca echt erg bizar je weet dat je minder inkomsten krijgt ga dan eerst verkopen voordat je nieuwe speler kan aantrekken en niet andersom. Ze blijven geld uitgeven wat ze niet hebben en van mij mag dat echt eens gruwelijk misgaan. Zo hoor je geen club te runnen en is oneerlijk naar de clubs die wel normaal beleid voeren.

Er is letterlijk vanochtend nog een bericht op VZ geplaatst dat Barca 12 mln. per jaar voor Lautauro Martinez overheeft. Wat zijn ze aan het doen daar? Het komt i.i.g. heel raar over. Bizar hoe een koopclub Barca is geworden.

En terecht. Prima om offers te doen, maar als je dan de geruchten hoort over lautaro etc. Of het klopt is het tweede natuurlijk.

Ik mag hopen dat dit bestuur niet te lang blijft zitten, want het imago van Barcelona gaat op deze manier volledig naar de knoppen. Ik krijg eerder de indruk dat ze zoveel mogelijk willen besparen om zoveel mogelijk uit te kunnen geven op de transfermarkt dan dat ze echt essentiele bedragen vrij proberen te krijgen om de financiele schade mee te laten vallen.

Vind dit ook niet meer dan terecht. Tijd voor de directie om eens in de spiegel te kijken, wat er allemaal gaande is bij Barcelona. Er is voor mijn gevoel bijna niets meer over van het FC Barcelona waar ik als kind sympathie voor kreeg met Ronaldinho en Messi, veel spelers uit de eigen jeugdopleiding en n bovenal met Unicef op het shirt. Nu lezen we weer enorm veel geruchten over de eventuele komst van Lautaro Martinez.. Dat met geld smijten breekt ze nu enorm op, dat blijkt maar weer. Ze doen zich veel rijker voor dan dat ze zijn. Weer aan de selectie vragen om salaris in te leveren zodat er nog even spelers gekocht kunnen worden, zo werkt het niet.

En dan nog zijn er mensen die geloven dat clubs deze zomer geld gaan spenderen aan transfers. Zelfs grootmachten zoals Barcelona maken immense verliezen en moeten alle zeilen bijzetten om het te overleven (in sommige gevallen misschien nog wel meer dan kleinerere clubs).

3 juni 2020 om 11:57

PSG heeft al 50 miljoen uitgegeven aan Icardi. En zij hebben een kleinere omzet, hebben procentueel ongeveer een evengroot salarishuis als Barcelona en worden in de gaten gehouden met de FFP. De grote clubs kunnen dus wel echt grote bedragen uitgeven voor topdoelwitten.

3 juni 2020 om 12:26

Waarschijnlijk geeft Barcelona die 12Miljoen salaris om vervolgens het hele jaar door om een salarisvermindering te vragen van 50%

3 juni 2020 om 13:49

PSG heeft geen 50 miljoen uitgegeven. Die transfer was vorig jaar al in kannen en kruiken. Ze hebben nu alleen de optie geactiveerd. Geld daarvoor was al lang en breed begroot.

3 juni 2020 om 14:38

Dus Barcelona houdt geen rekening met het feit dat ze transfers gaan doen als het op hun begroting aankomt? Want hoe je het ook wendt of keert, dat is geld dat PSG nu uitgeeft.

Als speler van Barcelona zou ik dit niet accepteren. vanmorgen werd bekend gemaakt dat Marinez een contract aangeboden heeft gekregen van 12 miljoen per jaar! Dit staat toch haakt op dit bericht en al helemaal op de situatie waarom barcelona (volgens de laatste berichten) in verkeerd. Tuurlijk kunnen de spelers van barcelona best wat missen, maar vind dit steeds meer naar een principe questie leiden, wat voor mij persoonlijke mening over barcelona veranderd naar een hypocriete club. Wat natuurlijk vooral te maken heeft met het huidige bestuur.

Barca koopt te vaak om te kopen. Heeft een hele rits gekocht of voor een positie waar al een wereldtopper loopt Griezmann) of voor de breedte (todibo / Yerrymina).volgens mij is Pedro transfervrij (of heeft hij verlengd?). Gezien de financiële problemen zou ik daar voor gaan en dan Dembele verkopen. Heb je met Ansu Fati nog een talent achter de hand.middenveld idem. Vidal verkopen, Puig doorschuiven. Bespaart je ook nog is aan salaris.

Ik kan zelf wel wat redenen bedenken uit de losse pols. Maar kan iemand met verstand van zaken mij misschien precies uitleggen hoe 't komt dat er geen geld vrij gemaakt kan worden om salarissen te betalen. Maar dat als ik berichtgeving moet geloven het wel mogelijk is aanzienlijk meer miljoenen te reserveren /te gebruiken voor aankopen?

3 juni 2020 om 12:36

Denk dat ze die aankopen niet in 1x betalen maar in termijnen, ben ook wel benieuwd welke spelers in de huidige selectie niet helemaal afbetaald zijn.Miss zeggen ze tegen juve of inter, wij krijgen nog 20 van AS Roma, jullie moeten nog 30 aan Roma betalen dus Verreken de 1e termijn daarmee. Denk niet dat het zo loopt maar zou me ook niks verbazen als het wel eens zo gaat.

3 juni 2020 om 12:43

Volgens mij is dat sowieso (heet armortisation in het Engels, weet ff geen goede Nederlandse vertaling) . Het geld van een aankoop wordt over de contract duur afgeschreven. Maar als ze bv Martinez voor 60 miljoen zouden kopen dan zouden ze voor een vierjarig contract 15 mijoen in de boeken moeten afschrijven. Dat is meer dan de 10 miljoen die ze blijkbaar nu nodig hebben om de gewone salarissen te betalen. Ik snap dan nog steeds gewoon niet dat als je geld vrij kan spelen voor een relatief grote transfer dat dus niet wordt vrijgespeeld om eerst je huishoudboekje op orde te krijgen.

3 juni 2020 om 12:46

Miss gokken ze erop dat hij in Argentinië een grootheid wordt en als Messi stopt ze alsnog shirts kunnen blijven verkopen? Anders weet ik het ook niet...

3 juni 2020 om 14:59

Afschrijving is het woord dat je zoekt, Ravel Verder eens met je verhaal inderdaad maar ik ben geen specialist op het gebied van financien dus wie weet is er een reden voor haha!

“de clubs uit de Primera Division hadden aan het eind van het vorige seizoen samen een totale schuld van 3,53 miljard euro. Een jaar eerder was dat nog 3,43 miljard euro.” Bron: Algemeen Dagblad, 23-04-2012 Voor 2020 zouden de clubs deze schuld moeten hebben terugbetaald. Enig idee of dat ook daadwerkelijk is gebeurd?

Hoe kan je hier nou mee aankomen als je andere spelers wil halen en deze 12mil salaris wil bieden?
Ik zou me kapot schamen om het überhaupt voor te stellen als ik aan de andere kant wel bezig zou zijn met het aantrekken van nieuwe spelers..

Barcelona doet goed zijn best om alle sympathie voor de club te laten verdampen. Wat een kapitalistisch gedrocht van het moderne voetbal is die club geworden. Het beleid stoot talentvolle spelers af, en haalt vedettes voor belachelijke salarissen binnen. Totaal geen zelfreflectie als je nu even Lauturo binnenhaalt voor weer zo'n monstersalaris.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren