Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

BILD: Leipzig wil Red Bull-netwerk uitbreiden en denkt aan Eredivisie

Laatste update:

RB Leipzig is op zoek naar een club in het buitenland om een samenwerkingsverband mee aan te gaan. Dankzij de hoofdsponsor werkt de Bundesliga-club al nauw samen met Red Bull Salzburg, maar Leipzig wil volgens BILD ook in andere landen rondkijken. De pijlen zouden zijn gericht op verschillende clubs uit Europa, waaronder ook Vitesse.

Leipzig wil talenten die door trainer Julian Nagelsmann nog niet rijp worden geacht stallen bij andere clubs waar zij meer ervaring kunnen opdoen op het hoogste niveau. Als voorbeeld neemt BILD de achttienjarige Tom Krauss. De talentvolle middenvelder komt nog tekort voor het grote werk in de Bundesliga. Mocht er in Duitsland geen club gevonden worden waar de aanvoerder van Duitsland Onder-19 tijdelijk aan verhuurd kan worden, dan kijkt men over de grens.

Highlights Bundesliga: RB Leipzig - Hertha BSC

De club wil het Red Bull-netwerk gebruiken om talentvolle spelers speeltijd te gunnen buiten Leipzig en Salzubrg. Volgens het Duitse dagblad is niet alleen Vitesse in beeld, maar ook Aarhus GF (Denemarken), KV Oostende (België) en het Zwitserse FC St. Gallen. Dat Leipzig bij deze clubs uitkomt is geen toeval. Peter Zeidler is trainer van St. Gallen en heeft een verleden bij Salzburg, terwijl de nieuwe Vitesse-trainer Thomas Letsch jarenlang werkte bij Red Bull Salzburg. Bovendien is technisch directeur Johannes Spors een bekende van het Red Bull-imperium. Hij was tussen 2015 en 2018 werkzaam als scout bij Leipzig.

Letsch werd onlangs aangesteld door Vitesse als de nieuwe hoofdtrainer. Hij werkte geruime tijd in de jeugd van Salzburg, waar hij werd aangesteld door toenmalig technisch directeur Ralf Rangnick. Het is onbekend hoe de club uit Arnhem uit een samenwerkingsverband staat. Vitesse heeft al jarenlang eenzelfde soort samenwerkingsverband met Chelsea. Leipzig is al langer op zoek naar clubs om mee samen te werken. Afgelopen zomer werd hierover gesproken met Paderborn, maar een deal kwam niet van de grond.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 juni 2020 om 07:05

Als het water tot aan de lippen staat, dan heb je weinig keus. Maar van eerdere aankopen zoals Beerens, Bruns, Gong zal de Vitesse aanhang ook niet vrolijk worden, wel van Mount, Odegaard en Traore... Zeg het maar.

3 juni 2020 om 07:29

Hoe erg is Vitesse gered als het straks Red Bull Arnhem zal heten?

3 juni 2020 om 07:57

Het geeft ze in ieder geval vleugels.

3 juni 2020 om 08:36

Dat kan volgens mij niet, Vitesse moet in de naam blijven. Is dacht ik geregeld toen Jordania aan de macht kwam. Wat wel kan is Red Bull Vitesse Arnhem

3 juni 2020 om 09:34

Hertog eruit. Laten we voor de wedstrijd een stier rondvliegen 😉

3 juni 2020 om 10:13

kan ook dat het viteese blijft maar dan zie ik wel de shirt sponser veranderen naar redbull

3 juni 2020 om 10:40

Redbull eist volgens mij een wit thuisshirt. Austria Salzburg speelde in het paars en Leipzig in het blauw.

3 juni 2020 om 10:51

Prima toch? Dan maak je het uitshirt gewoon geel-zwart, daar speel je bijna even vaak in.

De ziekte van het voetbal bereid zich uit.
Die hele red bull groep verziekt het voetbal.
Erger dan de sjeiks zijn hun.
De hele club word aangepast naar hun commercie.
Ik heb niks met deze clubs.

3 juni 2020 om 07:13

Wat een onzin, red bull gaat heel verstandig om met investeringen en komt juist met gebalanceerde teams zonder grote namen. Ik vind hun concept een verademing.

3 juni 2020 om 08:20

En bijzonder aantrekkelijk voetbal, altijd vol op de aanval.

3 juni 2020 om 08:25

Het concept van: Throwing shit against the wall and seeing what sticks...

3 juni 2020 om 08:28

Ik niet.
Je zou maar supporter zijn jarenlang voor een leipzig of salzburg.
Ik heb genoeg stukken gelezen en als jij supporter bent voor de club dan ben je daarna snel weer weg.
Supporters boeit hun geen moer en zonder supporters geen voetbal.
Heb genoeg stukken gelezen Dat dit een ziekte is voor het voetbal.

3 juni 2020 om 08:39

Gekochte clubs, jammer dat je dit verdedigd.

3 juni 2020 om 08:43

@wve.. je zegt nu een aantal keren, dat het een ziekte voor het voetbal is, en dat het voor de supporters allemaal zo erg is.nou.. genoeg oneliners, kom eens met wat feiten! Die clubs doen het toch super goed? Stadions vol, goed beleid, spaarcenten op te bank. Ja echt verschrikkelijk.. wat een ziekte. Allemaal van die blije schreeuwende fans in het stadion.. owh jeetje.

3 juni 2020 om 08:45

Van Leipzig kon je nog niet jarenlang fan zijn (of althans, dat zullen nooit veel mensen geweest zijn) want deze club werd opgericht uit door de speelrechten van SSV Markranstadt op het 5e niveau over te nemen, dat is gewoon een veredelde amateurploeg. Gemiddeld zitten er ook 35- tot 40 duizend mensen op de tribunes bij RB Leipzig dus er is zeker animo. Fans van SV Austria Salzburg hebben wel hun (prof)club overgenomen zien worden inderdaad. Een deel van de supporters was daar op tegen en zij hebben onder de naam the violet-whites (supportersgroep met de verwijzing naar de oude clubcleuren van Austria Salzburg) zelfs een nieuwe club opgericht waarvan zij nu supporter zijn: het nieuwe Austria Salzburg dat uitkomt op het 4e niveau in Oostenrijk momenteel (in 15/16 op hun hoogtepunt een jaar op het 2e niveau gespeeld). Het restant van de oude supporters is met supportersgroep the red-whites het vernieuwe RB Salzburg blijven aanhangen. Ik denk dat je dus niet kunt zeggen dat alle supporters het geen moet boeit

3 juni 2020 om 09:29

Het gaat mij nog minder om leipzig het gaat mij om de hele organisatie.
Hun formule 1 Vind ik een ander verhaal dan het voetbal.
Voetbal is cultuur en clubs hebben helden en bepaalde tradities die moeten allemaal aan de kant geschoven worden voor een drankje. ( nog smerig ook vind ik.)

3 juni 2020 om 09:40

Eens, juist veel beter dan de sjeiks

3 juni 2020 om 11:29

Hoe kun je clubs verdedigen die geen identiteit meer hebben en hun ziek verkocht hebben aan de duivel. Leipzig en Salzburg zijn letterlijk reclame borden voor Red Bull.

3 juni 2020 om 12:21

@danniralbrrts: de clubs zijn niet meer dan een voetballende reclame. Hoelang voordat we een conpetitie hebben die gevult is met opel rotterdam, heineken amsterdam, of milner kaas alkmaar als red bull arnhem wordt goedgekeurd? Voetbal begint meer en meer door bedrijven en geld overgenomen te worden en er lijkt geen eind aan te komen. Ook de city group doet hier lekker aan mee.

3 juni 2020 om 07:51

Ziekte nog wel? Salzburg en Leipzig voeren geweldig beleid, zetten in op goede scouting en jeugdontwikkeling en hebben nog nooit voor buitenproportionele bedragen dure vedettes binnengesleept. Bovendien spelen de clubs nog fris en attractief voetbal ook. Deze clubs zijn eerder een voorbeeld voor veel clubs dan een ziekte.. Nee, het zijn niet de mooie traditieclubs maar elke club is ooit ergens begonnen. Ik snap niet dat je kunt beweren dat clubs als deze erger zijn dan door sjeiks overgenomen clubs die alles kopen (met name voor ffp reglementen) wat los en vast zit.. Edit: dat ze de clubkleuren en -logos over boord gooien zoals bij Austria Salzburg destijds is natuurlijk wel een groot minpunt, daar zijn ze ook een deel van de trouwe aanhang mee verloren. Maar verder voeren ze wel geweldig beleid, spelen ze goed voetbal en hebben ze succes op sportief en financieel vlak. Daarom vind ik dat je niet kan spreken van 'een ziekte'. Die clubs die er onbeperkt geld tegenaan gooien om zich de top in te spelen (zoals Psg, City, enz.) vind ik persoonlijk echt wel kwalijker.

3 juni 2020 om 07:54

Ieder zijn mening natuurlijk, maar vind je Red Bull clubs werkelijk erger dan clubs die alles kopen wat los en vast zoals een Man City of Psg? De Red Bull clubs staan bijna volledig in het teken van de ontwikkeling van jonge spelers. Er worden ook geen extreme transferbedragen uitgegeven. Het enige wat ik jammer vind is dat de namen van clubs veranderen om Red Bull er maar in te krijgen. Maar over het algemeen zie ik liever een club groot worden a la Red Bull Leipzig dan nu bijvoorbeeld een Newcastle.

3 juni 2020 om 08:16

Ik vind de Red Bull clubs ook verschrikkelijk. Dat van de talenten, gaat alleen maar over kosten drukken. Ik kan het ook niet echt voetbalclubs noemen. Ze hebben de clubkleuren en het logo veranderd in Red Bull. Ik vind het verschrikkelijk. Anderzijds als de oersaaie eredivisie daarmee van een impuls wordt voorzien, helpt het misschien.

3 juni 2020 om 08:24

Dat de clubkleuren en het logo worden veranderd vind ik persoonlijk ook niks hoor. De gehele geschiedenis van een club wordt als het ware weggegooid, maar zoals Sander hier boven zegt moet elke 'nieuwe' club ergens beginnen. Je kan alleen moeilijk ontkennen dat het focussen op jeugd en goede scouting hun niet ver heeft gebracht toch? Leipzig doet nu al een paar jaar mee in de top van Duitsland met elk jaar weer leuke talenten. Salzburg heeft het ook fantastisch gedaan maar staan de laatste jaren helaas in de schaduw van Leipzig.

3 juni 2020 om 08:33

Ja vind ze werkelijk erger. Zoals hun met de supporters omgaan toen de clubs overgenomen waren is beschamend. Die mensen zijn er jarenlang in goede en slechte tijden, en hun ideeën worden zo aan de kant gegooid. En nee je club staat negen van de 10 keer op de plek waardoor je er gek op bent. Niet omdat er geld bij gegooid word.

3 juni 2020 om 08:45

Ik vind juist dat red bull met verstand omgaat bij de clubs die ze kopen. Gewoon veel talentvolle jeugd en die beter maken en voor veel geld verkopen. Er komen altijd leuke teams naar voren zie een Leipzig en die club uit Oostenrijk.
Ik zou het nu wel wat vinden voor een Twente, die konden jaren geleden toch ook met red bull samengaan maar toen is het niet gegaan maar met het geld van een red bull en de achterban van een Twente heb je toch echt een potentieel top team in Nederland in handen.

3 juni 2020 om 08:59

Ik heb het niet over het voetballende beleid maar meer om de rest.
Zoals hun omgaan met de supporters is beschamend.

3 juni 2020 om 09:01

RB Twente (Rood Broeken Twente)

3 juni 2020 om 09:46

Twente zal niet gebeuren. Of nemen ze ook Heracles over?

3 juni 2020 om 09:12

Ik heb ook niets met RB Leipzig en RB Salzburg, maar je kunt toch niet zeggen dat precies deze groep het voetbal verziekt? Ik vind poenerige clubs als Manchester City, PSG en - gelukkig tegenwoordig al wat minder - de dood in pot, terwijl zo'n beetje alle grote clubs in Europa zonder bovenmatige interesse in de speler (eenmaal daar zijn ze dertien uit een dozijn) jonge talenten al vroeg van huis en haard wegtrekken met het idee: 'als er één het eerste elftal haalt, hebben we de andere tien, die voor eeuwig op een zijspoor belanden, alweer terugverdient.' Maar RB? Die scouten toch doorgaans gewoon spelers die al op het hoogste niveau actief zijn in de Ligue 1, Zwitserland of andere 'mindere' competities. Wie naar de in- en uitgaande transfers van RB Salzburg kijkt kan er niet omheen dat buiten financiele waardevermeerdering - en wat is daar mis mee? - sportieve ontwikkeling absoluut bewerkstelligd wordt. Keita, Mané en Haaland waren nobody's voor ze bij RB Salzburg kwamen, nu zijn het absolute topspelers. Dat is heel wat anders dan PSG die er de begroting van Liberia tegenaan smijt om een spits te halen waarvan mijn hond kan zien dat die wel wat kan...

3 juni 2020 om 09:21

Kijk even naar de sjeik van Manchester City die op elk continent een club koopt en met zeer dubieuze redenen. Sport misbruiken om je schandelijke regime een positiever imago te geven.

3 juni 2020 om 10:12

@lfc; de haat tegen de 'sjeik clubs' is vaak gebaseerd op xenofobie en niet op juiste argumenten. DAt zie je ook aan jou reactie; Man City die niks meer voorstelden voor de overname, is overgenomen door de investeringsgroep van de Sjeik van Abu Dhabi: Khalifa. Met hem is verder niet veel mis en Abu Dhabi staat volgens mij niet negatief in het licht.hij laat Mn City leiden door zn familie lid Mansour die dat samen met Guardiola , Ferran en Beguristain heel professioneel doet. De club is dan ook nooit zo succesvol geweest met een geweldige ploeg met mooie creatieve spelers en attractief spel.

3 juni 2020 om 10:49

Daar denken Amnesty en Human Rights Watch dan beduidend anders over. Gelijk xenofobie roepen, is natuurlijk makkelijker, want zo kan je elke kritiek tegenwerpen zonder op de inhoud in te gaan. Het attractieve voetbal en gevoerde beleid omtrent het voetbal staan sowieso los ervan.

3 juni 2020 om 09:38

Dit komt niet van Red Bull. Dit komt van Leipzig. Red Bull is helemaal niet op zoek naar een nieuwe affiliate, Leipzig wil haar talenten gewoon elders stallen.

3 juni 2020 om 09:54

Dat heb ik dus juist niet bij RB. Er zit een hele duidelijke visie achter waardoor er nooit met geld wordt gesmeten. Daarnaast spelen dr RB teams mooi aantrekkelijk voetbal.

3 juni 2020 om 10:06

Ik vind dit echt wat voor Roda JC. Die club is op sterven na dood, maar heeft wel de faciliteiten om hoog in de eredivisie te kunnen spelen. Nederland is ook bj uitstek een land voor het op talent gebaseerde sportfilosofie van Red Bull. Bij Roda kun je dan in 3 landen rondom scouten. Dus zou echt een win winzijnvoor Red Bull en Roda. Voor Vitesse zie ik het niet, die doen het (op corona na) gewoon prima zonder dit.

6 juni 2020 om 21:48

Daarnaast rolt Red Bull Roda ook nog een heerlijk van de tong Ik zie het overigens niet gebeuren aangezien Roda al zeer recent nieuwe eigenaren en die zullen, lijkt mij, niet bereid zijn om na zo'n korte tijd alweer uit te stappen.

3 juni 2020 om 10:08

Zei je dit zelfde over de Philips sport vereniging (PSV) in Nederland?

3 juni 2020 om 12:24

Dat is toch niet vergelijkbaar. Die club is gewoon opgericht om hun werknemers te laten sporten. Red bull daaremtegen maakt je club een voetballemde reclame en gooit al je cultuur en geschiedenis in de prullenbak.

3 juni 2020 om 10:57

Ik vind eigenlijk dat Red Bull juist laat zien dat het ook anders kan. Niet zoals veel Sjeik clubs miljarden uitgeven aan volgevreten vedettes, maar juist een platform creëren waarin jong talent de tools krijgt aangereikt om hun talent naar een hoger niveau te tillen. En vanuit die visie vind ik de keuze voor een club uit de Eredivisie - die toch al bekend staat als opleidingscompetitie - een logische. Alleen zouden zij wel de identiteit van de clubs (naam en shirt) meer moeten respecteren. Die stieren kunnen ook op een zwart/geel gestreept shirt.

3 juni 2020 om 11:48

Het gaat hier om een samenwerkingsverband. Geen overname..

Ik zou juist eerder Roda JC kiezen i.p.v. Vitesse. Dan hebben de mensen in Limburg ook een mooie topclub. Vitesse ligt al in een regio met veel goede clubs, dus dat zou wat overbodig zijn. Door te kiezen voor Roda spreid je meer de topclubs over het land i.p.v. in een regio. Ook zou ik het wel cool vinden als de top in Eredivisie breder wordt met een club uit Limburg. RJC zit bovendien in financieel zwaar weer en is dus makkelijk over te nemen.

3 juni 2020 om 07:33

Alleen speelt RJC op het tweede niveau van nederland. Daar staat RB niet echt om te springen denk ik...

3 juni 2020 om 08:28

RB Leipzig voetbalde ook op een lager niveau en toen heeft Red Bull ze naar de Bundesliga gebracht. Dus dat argument is niet relevant

3 juni 2020 om 07:58

Tja, alleen gaat het hier om wat Leipzig wilt. Wat maakt hun het uit dat Limburg nog geen top club heeft en dat Vitesse uit een regio komt met meerdere goede clubs? Schijnbaar is het voor hun belangrijk om in zee te gaan met clubs waar oud medewerkers actief zijn en dat is dus vitesse. Zelf zou ik het overigens ook leuk vinden als een club als Roda op deze manier de weg naar boven weet te vinden, maar ze zijn nu actief in de KKD en dat lijkt mij niet interessant voor Leipzig.

3 juni 2020 om 10:15

Leipzig stelde helemaal niks voor idd. Roda is voor n prikkie te kopen. Roda heeft weinig andere opties. Roda heeft goede eredivisie faciliteiten. Roda kan jeugdspelers aantrekken uit de euregio tot aan frankrijk aan toe. Akjax/psv vinden de KKD ook goed genoeg voor jun Jong spelers dus Leipzig kan er oomiets aan hebben.roda is met een paar spelers van Leipzig binnen een jar terug in de eredivisie.

Ze willen dus niet het red bull netwerk uitbreiden maar zijn op zoek naar een club om mee samen te werken. Met deze kop wordt gesuggereerd dat Red Bull op zoek is naar een Red Bull Arnhem en dat is dus niet waar. VZ is echt de Nederlandse versie van The Sun.

Alleen zou Vitesse ondergeschikt raken aan Leipzig, waar Salzburg dat niet is. Dus ga er maar niet vanuit dat een Vitesse een flinke kapitaal injectie gaat krijgen zoals die bij Leipzig en Salzburg.

3 juni 2020 om 07:55

Sterker nog, uit de tekst blijkt dat ze alleen jonge spelers krijgen vanuit Leipzig en Salzburg. Dan kan je hier dus echt vrijwel niks mee want je krijgt er geen liquide middelen bij. Die talenten kunnen ze ook bij Ajax en PSV huren lijkt me.

3 juni 2020 om 08:01

Precies, Vitesse staat niet op de lijst om een Red Bull club te worden. Als ik het goed mag er ook officieel geen Red Bull club in Nederland komen van de Knvb, want volgens hun regels mag een aandeelhouder van een club niet ook nog eens aandeelhouder zijn van andere clubs die vallen onder de Uefa. Dit zou gewoon een samenwerking zijn zoals ze eigenlijk al hadden met Chelsea.

3 juni 2020 om 10:21

Dan nog: red bull zou gewoon eigenaar mogen zijn want dat mocht Philips ook in NL. Als het over naam zou gaan dan noem je het Roda Balsport Kerkrade afgekort RB Kerkrade. @ajaxf1: ajax en psv hebben gewoon een jong elftal waar ze hun spelers kunnen stallen. en met jonge talenten uit leipzg en salzburg zou je binnen een jaar promoveren naar de eredicisie. Ik vind dit een topplan en begrijp eigenlijk niet waarom Red Bull Geen affiliate zou willen hebben in NL

3 juni 2020 om 11:24

@clarkkent2. Red Bull wilt ook graag een club in Nederland hebben, maar zoals ik al zei: het mag niet van de Knvb. In 2017 was er een artikel over op metronieuws.nl met de titel "knvb: Red Bull mag geen Nederlandse club overnemen". Dit is wat er letterlijk gezegd wordt door een woordvoerder van de Knvb: "de Nederlandse regels zijn duidelijk: Het is niet mogelijk dat een partij als Red Bull aandeelhouder wordt van een Nederlandse betaaldvoetbalorganisatie op het moment dat Red Bull ook direct of indirect verbonden is als aandeelhouder, bestuurder en of commissaris aan een andere betaaldvoetbalorganisatie die lid is van een bij de Uefa aangesloten bond. Dit is met RB Leipzig in Duitsland en Red Bull Salzburg in Oostenrijk wel het geval."

Waar zien mensen hierin dat RB hun emperium wil uitbreiden en bijvoorbeeld een RB Vitesse wil toevoegen? Dat staat er toch helemaal niet? Een samenwerkingsverband hoeft niet eens verkeerd te zijn, alleen moet je dan hopen dat je wel relatief goede spelers kan huren, en dat er niet ook afdankertjes bij zitten, zoals dat bij chelsea de afgelopen jaren wel regelmatig het geval was.

3 juni 2020 om 08:23

Nee inderdaad. Zo staat KV Oostende blijkbaar ook op de lijst. Die club is vorige maand nog overgenomen door een Amerikaanse investeerdersgroep. No way dat Red Bull die club alweer overneemt en RB Oostende geboren wordt, hetlijkt me hier ook puur om een samenwerking te gaan zoals Vitesse en Chelsea of Cercle Brugge en Monaco.

3 juni 2020 om 08:24

Ja klopt die afdankertjes hoeven we niet, maar als er ieder jaar een Ødegaard of Mount tussen zit vind ik het prima, die andere gasten spelen toch niet.

Ronduit walgelijk! Ik ben m'n leven lang supporter van Vitesse, maar dit zal voor het eerst zijn dat ik in de overweging schiet. RB is voor mij echt het kwaad van het voetbal, stelletje licentie kopers. Chelsea, en inderdaad, mijn eigen club, allemaal niet helemaal zuiver op de graat. Maar daar kan nog van gezegd worden dat het clubs zijn die er door de historie zijn gekomen. Dat hele geneuzel van samenwerken ben ik sowieso niet van, al die talentjes voor 1 jaar....pppffttt. Echt Vites, begin eens aan een eigen beleid. Ach, wellicht raak ik de touch met het betaalde voetbal gewoon kwijt. Ik heb al een hoop geslikt als supporter zijnde...maar Red Bulls, mijn hemel, dan ben ik er echt klaar mee. Ik vond het al TE toevallig allemaal, die aanstellingen. Het is berichtgeving van Bild natuurlijk, dus nog ff afwachten.....

3 juni 2020 om 10:23

Serieus?? Ik wil gewoon dat mijn cluppie het zo goed mogelijk doet. Als je door Red Bull meer middelen hebt en betere spelers kunt aantrekken (of kwaliteitspelers huren die je nooit zou kunnen kopen) dan vind ik ook voor een Feyenoord het best een gesprekje met deze ranzige energiedrank fabrikant waard.

3 juni 2020 om 11:12

Ik ben bloedserieus! Ik respecteer je mening, maar ik denk er duidelijk anders over. Kwaliteit van wat er op het veld staat is voor mij geen enkel argument om m'n club te volgen. Anders was ik uiteraard ook geen Vitesse supporter :-). Al gaan we keihard naar de knoppen, echt waar, liever dood dan rood.

3 juni 2020 om 12:29

@zwollywood038: als feyenoord overstapt naar red bull, dan ben ik per direct geen fan meer. Hoe kan een supporter zoiets ooit toejuichen?? Je hele cultuur, geschiedenis en tenu wordt verziekt. Vervolgens houdt je een voetballende reclame over, daar wordt je toch geen fan van en kijk je toch geen voetbal voor? Ik kan er met mijn hoofd niet bij waarom mensen dit niet verschrikkelijk vinden. Liever nooot meer kampioen als feyenoord dan elk jaar kampioen als red bull rotterdam.

3 juni 2020 om 21:49

Ik heb helemaal niks met sentiment en historie. Ook niet met geschiedenis in het algemeen. Ik ben ook voorstander van een nieuw stadion. Het zal mij worst wezen dat ze dan niet meer in de prachtige kuip spelen. Paar jaartjes wennen maar dan zal dezelfde sfeer ook wel weer herrijzen in het nieuwe stadion.
Zelfde verhaal met de supporters die niet van verandering houden. Voor iedere supporter die afhaakt bij een overname is inmiddels al wel weer een nieuwe geboren die straks niet anders weet dan dat de club die hij support bijvoorbeeld Red Bull Vitesse, Red Bull Feyenoord of Fortuna Sittard RB heet.

Hier was al eerder sprake van. Toen ging het volgens mij niet door omdat je in Nederland geen merknamem (zoals Red Bull) in de naam mag zetten.

Ik verwacht dat, als slet van de Eredivisie, Vitesse al klaarligt op het matras. En ook FC Twente zal met zijn achterban een interessante optie zijn en wie weet is Van Seumeren onderhand wel eens klaar met zijn bodemloze put en kunnen de investeringen van RB het verschil maken om van FC Utrecht 'een tweede Az' te maken. Wie weet brengt de nieuwe benadering en het scoutingsnetwerk van RB wat vernieuwing in de Eredivisie en schudt het sommige clubs ook eens wakker. Bij PSV vind ik het bijvoorbeeld onbegrijpelijk hoe die club zowel kwantitafief als kwalitatief het meent te kunnen redden met zo'n klein scoutingsteam; RB laat zien hoe investeringen op dat vlak wél lonen. En Feyenoord zal er vroeg of laat gewoon een zware concurrent bij hebben als het niet weet te veranderen. Gebrek aan jeugdopleiding, zwakke scouting en een opportunistisch transferbeleid van pappen en nathouden breekt de club, tot plezier van AZ, al jaren op, maar met een solide voetbalorganisatie die RB aan Nederland kan toevoegen kan het huidige Feyenoord best eens definitief richting subtop afzakken.

Vitesse is een 'te grote' club voor eventuele naamsverandering naar Red Bull Arnhem.. Een samenwerking daarintegen waar het bericht over gaat zou inderdaad wel kunnen. Ergens blijven clubs als Almere City of Telstar wel in mijn optiek geschikte clubs voor een Red Bull Almere FC of Red Bull IJmuiden FC klinkt prima. En het zou leuk zijn als het zou gebeuren. Maar ik ben bang dat men bij Red Bull niet het perspectief ziet in de Nederlandse clubs en Eredivisie/KKD om een club als Red Bull Salzburg, Red Bull Brasil, RB Leipzig of New York Red Bulls op te zetten.

Hoop dat ze voor een Eredivisie club gaan, zal ten goede zijn van het algehele niveau ;D

3 juni 2020 om 10:41

Emmen zou perfect zijn. Spelen al in het wit, FC Emmen of RB Emmen wat maakt het uit.

3 juni 2020 om 12:05

Denk dat ze Almere interessanter vinden. Dicht bij de agglomeratie Amsterdam, Schiphol en geen last van hard core fans die zich vasthouden aan het verleden.

3 juni 2020 om 12:18

Was ook maar een grap. Almere City is toch wel meer iets voor de City group toch?

3 juni 2020 om 12:32

Dat snap ik ;-) Maar dacht laat ik even vanuit RB redeneren. City neemt de clubs niet over zoals RB dat pleegt te doen. Daarom lijkt me Almere geschikter voor RB, afgezien van de naam.

3 juni 2020 om 12:31

Wat is er nou leuk aan het algehele niveau als de hele cultuur weg is? Het niveau is dan wel matig in nederland, maar het is wel een prachtige competitie met leuke derbies

Een gedeelte van de fans van FC Twente wilde dit destijds toch al zo graag? Joop Munsterman zinspeelde er in elk geval openlijk al op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren