Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bruggink reageert gevat op stelling Maduro: ‘Je weet hoe ze over ons denken’

Laatste update:

De Bundesliga werd vorige week hervat, terwijl er in de Premier League vanaf 17 juni weer gespeeld zal gaan worden. Ook in Spanje moet de bal vanaf medio juni weer rollen, afhankelijk van de ontwikkelingen rondom de coronacrisis. Hedwiges Maduro, die jaren in het buitenland speelde, lijkt het in dat kader jammer te vinden dat het seizoen in de Eredivisie eind april definitief geschrapt werd.

"Dat er in landen om ons heen gevoetbald gaat worden en bij ons niet", opent Maduro vrijdag op Twitter de discussie over het stilleggen van de competities in Nederland. "Dat wij als eerst met kunstgrasvelden kwamen en bij andere landen niet. Wat zegt dat over ons? Kan positief of negatief zijn. Hebben we lef en durven we snel te beslissen of denken wij alles beter te weten? Er was in de afgelopen periode veel discussie over het hervatten van de jaargang 2019/20. De KNVB kwam op 24 april echter tot de conclusie dat het afwerken van het resterende programma in de zomermaanden niet wenselijk is.

De analist van FOX Sports, met ingang van volgend seizoen hoofdtrainer van Almere City FC Onder-21, krijgt al snel antwoord van collega-analist Arnold Bruggink. "Nou Hedwiges, jij hebt ook in het buitenland gespeeld en weet precies hoe ze over ons denken, je laatste woorden zijn best herkenbaar." Maduro diende over de grens Valencia, Sevilla, PAOK Saloniki en Omonia Nicosia. Bruggink zelf had in het buitenland dienstverbanden bij Real Mallorca en Hannover 96.

Een volger op Twitter wijst Maduro op een uitspraak van Josep Guardiola: ‘Ik zal nooit kwaad worden als mijn spelers initiatief nemen en dat gaat fout. Ik word wel kwaad als mijn spelers geen initiatief nemen." De voormalig Ajacied kan zich wel vinden in de uitspraak van de huidige manager van Manchester City. "Vind ik een mooie. Dat is wat ik bedoel. Je kan het zo zien, of de andere kant." Een andere volger benadrukt dat in elke Europees land op een andere manier tegen de coronacrisis wordt aangekeken, ook op sportgebied. "Dat weet ik wel zeker. Veiligheid op een. Aan de ene kant heeft het wat moois. Zijn een beetje de voorlopers. We zijn vrijwel altijd een van de eersten met grote beslissingen."

De Eredivisie had gewoon uitgespeeld kunnen worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja het kan hard gaan. Toen de knvb het nog open liet werd het aan alle kanten aangevallen. De wereld staat in brand maar hun willen voetballen. Nu zijn de stofwolken wat opgetrokken en hebben ze weer te snel gehandeld.

29 mei 2020 om 14:14

Inderdaad, denk dat dit toch het beste besluit is. Nu kan iedereen zich richten op volgend seizoen, vraag me af hoe de blessures in Engeland en Duitsland ervoor staan over een jaar. Zeker als er ook nog EK gespeeld moet worden.

29 mei 2020 om 14:40

Inderdaad, je moet besluiten nemen op een moment met de dan beschikbare informatie en beperkingen. In dat licht is het sowieso een juiste beslissing geweest. Achteraf. Praten is makkelijk. Daarbij vraag ik me ook af wat het uitspelen nou nog voor lol had opgeleverd..

29 mei 2020 om 14:44

Uiteindelijk heeft de KNVB zich laten verleiden tot het te snel nemen van een besluit (door clubs en media), omdat een paar verwende clubs zonodig behoefte had aan duidelijkheid. Miljoenen mensen in NL leefden en leven nog in onduidelijkheid door deze crisis, maar 18 verwende voetbalclubs moesten zo nodig snel duidelijkheid hebben...

29 mei 2020 om 14:59

Ja ik vind het erg jammer. Stel dat er toch nog iets mogelijks was geweest had je toch mooi paar beslissingswedstrijden kunnen spelen. Ajax-AZ om de titel. Feyenoord-Utrecht bekerfinale. promotie/degradatiewedstrijden Ado-De Graafschap / Rkc-Cambuur. Toch nog paar heerlijke potjes waarbij iedereen alles nog zelf in de hand, zodat er niet gezeken na afloop kon worden. Of het allemaal kon is een ander verhaal, maar nu werd de deur meteen dicht gegooid.

29 mei 2020 om 15:01

Wat een rare reactie, denk niet dat je helemaal door hebt wat voor een nasleep een omgevallen club hebt voor het gebied en de lokale economie, zeker de clubs uit de Eredivisie. Gaat niet alleen maar om de spelers en bestuur, er werken nog erg veel mensen omheen, van directe werknemers tot ingehuurde bedrijf voor wat dan nog. Meer dan logisch dat ze een snel en duidelijk besluit hebben genomen. Links of rechtsom zouden er altijd benadeelden zijn, dus had het verder ook niet uitgemaakt. Zou ook aansluiten bij jou opmerking over de rest van mensen in NL, want ik vind belachelijk dat het voetbal weer van start is in Duitsland en straks Engeland (ondanks dat ik er graag naar kijk). Alleen al de coronatesten die allemaal worden genomen voor een wedstrijd.

29 mei 2020 om 17:16

Als je had gewacht en het was weer opgestart, hadden al de mensen die met hun werkzaamheden verbonden zijn aan een club, gewoon hun centjes kunnen verdienen.

29 mei 2020 om 17:55

Ik denk dat ze het besluit hebben genomen na dat ze te horen kregen dat ze van fox als enigste land hun geld binnen heeft gekregen.
Andere landen zoals Spanje,Engeland,Duitsland enzovoort die kregen dit niet.
Daar kan ook een grote rol in gespeeld hebben het geld natuurlijk.

30 mei 2020 om 00:28

Wij hebben op dit moment in Duitsland een test-capaciteit van iets meer dan een miljoen per week. In de laatste weken zijn er 330.000 tot 430.000 testen per week uitgevoerd. Voor de Bundesliga zijn ongeveer 25.000 testen nodig (alle gespeelde en nog te spelen wedstrijden, dus niet per week maar in totaal). Dat is dus geen probleem.

Wij denken niet alles beter te weten, wij weten alles beter. Nederland is veruit het beste land ter wereld, om te wonen, om te werken, om te leven in het algemeen. Nergens is het zo goed als hier en daar mogen we trots op zijn met de borst vooruit. Ik ben er van overtuigd dat we de juiste keuze gemaakt hebben, liever wat meer veiligheid inbouwen dan achteraf de klap dubbel terugkrijgen. Hulde aan onze regering, moet er toch niet aan denken een idioot als Bolsonaro of Trump ons land te zien leiden.

29 mei 2020 om 13:50

Noorwegen is nog wel wat beter maar in NL is het ook niet slecht natuurlijk.
En ja Bolsonaro of Trump inderdaad maar is NL ontmoedingsbeleid van lagere overheden beter? ( bijv. uitkeringsinstantie of belastingdienst?) dacht het niet

29 mei 2020 om 14:03

Je hebt hier in NL tenminste recht op een uitkering, natuurlijk zijn en worden er onacceptabele fouten gemaakt binnen dat soort instanties, maar daar wordt tenminste vervolgens aandacht aan besteed om het te verbeteren ipv dat problemen onder het tapijt geschoven worden zoals in zoveel landen gebeurt.

29 mei 2020 om 14:08

Ik weet niet of jij de toeslagenaffaire een beetje hebt gevolgd? Dat ruikt toch echt naar iets wat tenminste geprobeerd is om onder het tapijt te vegen. In alle landen gebeuren dat soort dingen gewoon, vooral als het om geld gaat of grote blunders.

29 mei 2020 om 14:13

Yup ik heb dat gevolgd, absoluut schandalig natuurlijk maar wel aan het licht gekomen zodat het nu aangepakt kan worden.

29 mei 2020 om 14:47

Noorwegen heeft wat meer mazzel met enorme oliereserves en kleine populatie.
Vwb lagere overheden, ga maar eens wonen in ander land. Dan zijn we ondanks de grote missers erg goed af hier.

29 mei 2020 om 20:02

Alcohol is veel duurder in Noorwegen, dus zeker niet beter dan Nederland.

29 mei 2020 om 14:04

Ik vind het altijd een beetje makkelijk om wat te roepen over Trump en Bolsonaro, als je kijkt naar het percentage van inwoners per land die gestorven zijn aan Corona doen beide landen het vooralsnog beter dan Nederland en ook daar kun je geen waardeoordeel over geven aangezien ieder land uniek is. En nergens is het zo goed als hier is ook een relatief begrip, Nederland is een prima land om te wonen maar veruit het beste land is meer een statement dan een feit.

29 mei 2020 om 14:09

Waarom is dat makkelijk? De ene president is drukker bezig Twitter te bombarderen tot staatsvijand ipv zich te richten op maar liefst de 100000 doden. De andere president ondermijnt zijn eigen "rechtsstaat" door zijn familie te beschermen tegen de wet, verder gooit hij het Amazone regenwoud tegen de vlakte en neemt hij als klap op de vuurpijl het coronavirus nog altijd totaal niet serieus. En ja natuurlijk is het meer een statement dan een feit maar het moge duidelijk zijn dat er meer buitenlanders graag met een Nederlander zouden ruilen dan andersom.

29 mei 2020 om 14:16

@consy
Grappig dat je het over het regenwoud begint, in Europa hebben we al 200 jaar geleden al het hout weggekapt en hebben we daar financieel optimaal van geprofiteerd maar als Brazilianen dit doen zijn wij er als Europa als de kippen bij om ze op hun vingers te tikken. Wat die 100000 doden betreft, Amerika heeft in een vrij recent verleden de varkensgriep gekend met ruim 60000 doden onder president Obama die daar niks aan gedaan heeft en dat was helemaal geen slechte beslissing omdat je tegen sommige dingen andere afwegingen moet maken dan alleen maar de paniekmodus alleen nu hebben we een niet zo populaire president voor sommigen waaronder de media en reageren mensen elkaar na als schapen.

29 mei 2020 om 14:36

Ik hou niet van de 'mijn land is beter dan jouw land' discussie, maar wauw. In Europa is het meeste oerbos weggekapt in de 13e eeuw. Dat is niet 200, maar 700-800 jaar geleden. In de 13e eeuw poepten mensen op straat, als ik nu iemand een grote boodschap zie doen bij mij in de straat keur ik dat toch echt af, excuseer mijn hypocrisie. De afgelopen 100 jaar is bebossing in Europa enorm toegenomen. Ik wil daar nog aan toevoegen dat 'ja maar jullie doen het ook!' niet een argument is waarom iets goed of fout is. Europa heeft een heleboel hele slechte dingen gedaan in de geschiedenis. Ik noem heksenvervolgingen, twee wereldoorlogen, nazisme in het bijzonder, slavernij. Ik kan nog wel even doorgaan. Moeten we al die dingen nu dan niet meer afkeuren? Ik voel me absoluut niet verantwoordelijk voor wat mijn voorouders hebben gedaan, laat staan mensen aan wie ik niet eens verwant ben maar die toevallig op hetzelfde continent leefden als ik. Over Trump geef ik je helemaal gelijk trouwens, hem en Bolsanero over dezelfde kam scheren is sowieso onzin op het gebied van coronabeleid. Wat je er ook van vindt verder, ze doen het allebei heel erg anders.

29 mei 2020 om 15:01

In het geval van economische groei geldt het jullie doen het ook argument zeker mee, die ontbossing in Brazilië doen ze daar niet voor de lol daar zitten alle voedingsgiganten financieel vol in, die bedrijven hoe omstreden ook zorgen voor een heel groot deel van de wereldwijde voedselproductie das.toch net iets anders dan mensen die vroeger op straat poepen en nu niet meer. En wat betreft de ontbossing van Europa, de laatste grootschalige commerciële houtkap vond 200 jaar geleden plaats maar het begon al 3000 jaar geleden toen men de grond voor landbouw ging gebruiken, een exact jaartal kun je hier dus niet aan koppelen.

29 mei 2020 om 15:02

Ik zou graag een politieke discussie willen aangaan met jou, wat een ongelofelijk ongefundeerde uitspraak. Ik vraag me af waar jij op stemt?hoe kun je zeggen dat hier de juiste keuzes zijn gemaakt? Zelfs Trump heeft na zijn flaters in het begin in 'no time' voor bijv. genoeg mondkapjes en tests gezorgd i.t.t. Rutte, Ik vind Rutte een hele aardige en symphatieke man, maar je hebt toch wel een ongelofelijke plaat voor je kop als je vindt dat Rutte het goed gedaan heeft. Naar verhouding zal Nederland bizar hoog gaan staan in een wereldranglijst op het gebied van doden, besmettingen en IC-patiënten. ''wij denken niet alles beter te weten, wij weten alles beter''. Ben jij een verkapte 020'er ofzo?!?

29 mei 2020 om 17:01

De regering heeft het toch ook prima gedaan? Steeds zijn met de beschikbare informatie en mogelijkheden om in te grijpen adequate beslissingen genomen. Natuurlijk kunnen we achteraf oordelen dat dingen beter konden, maar ja, dat is achteraf..

29 mei 2020 om 18:50

Adequate beslissingen? Verklaar jou nader.

Vond het ook een belachelijke beslissing van de overheid. Alle evementen schrappen, maar op het begin niemand controleren die terufkwamen van Italie. Iets met de pot verwijt de ketel.

29 mei 2020 om 13:58

Dat de overheid een fout maakte bij het niet controleren in het begin zegt toch helemaal niks over dat het schrappen van evenementen fout is? Omdat je een fout maakt hoef je daarna niet fouten te blijven maken lijkt me.

29 mei 2020 om 14:41

Wedstrijden hadden nog gewoon uitgespeeld kunnen worden. Kijk maar naar Duitsland. Ze maken dus eigenlijk 2 fouten.

29 mei 2020 om 15:21

Ik ben 2 maanden geleden op 18 maart teruggekomen na mijn 5 maanden durende Pokemon (backpack) avontuur in Azië. Bij aankomst op Schiphol, liep ik zo door de douanecontrole waar ik mijn paspoort in een machine plaatste. Als de marechaussee even door mijn paspoort was gebladerd, dan hadden ze mij echt quarantaine opgelegd. Maar nee... ik kon zo doorlopen. Bizar.

Het voornaamste verschil is toch dat FOX in Nederland alle TV gelden ging voldoen. Er mogen verder geen supporters in het stadion en ook de spelers wat je las zagen het niet zitten. Dan is de keuze toch sneller gemaakt om niet te hervatten? In Duitsland bv stonden grote clubs als Schalke op omvallen als ze het tv geld niet krijgen. In Engeland net zo, TV gelden spelen in de andere competities gewoon een gigantische rol. Nederlandse clubs halen hun inkomsten voornamelijk uit kaartverkoop en verkoop rondom wedstrijden. Enige is in individuele gevallen zie, Cambuur, Graafschap, Utrecht en AZ zijn door deze beslissing echt getroffen. Verder vind ik het gewoon een jammere maar prima beslissing van de overheid.

29 mei 2020 om 14:18

Ja ik vind dat je wel gelijk hebt. Maar denken de spelers er nu nog net zo over, nu het leven weer wat opgepakt word? En wellicht niet de hele competitie uitspelen, maar misschien wat beslissingswedstrijden? Misschien op het knvb terrein wat potjes? De twee inhaalwedstrijden als beslissing voor het kampioenschap? Of Ajax-Az onderling als kampioenswedstrijd? bekerfinale? nacompetitiewedstriijden? Officieel mag het natuurlijk nog niet, maar wellicht was er wat te regelen. Maar nu is de deur sowieso al dicht.

Het is toch heel simpel. Je hebt sterke broeders en zwakke broeders. In NL zijn ze niet gezwicht voor de smeekbede van de belangrijkste bijzaak. Al die andere landen waar ze weer gaan voetballen wel. Andere landen volledig in paniek met complete lockdowns, Nederland de intillegente lock down, waarbij de eerste tekenen dan ook daadwerkelijk zijn dat onze economie er minder slecht aan toe is. Nu mag de rest lekker experimenteren en nemen wij wel het best werkende idee in september. Gezondheid was duidelijk nummer 1 met weinig concessies. Dat is niet betweterig dat is duidelijke keuzes maken.

29 mei 2020 om 16:57

@ninjakai
Die "intelligente" lockdown zegt helemaal niets over dat onze economie sterker is, onze economie was sowieso al sterker dan die van de landen in Zuid Europa. In Zweden hebben ze nauwelijks een lockdown gehad en is het sterftepercentage als gevolg van Corona nauwelijks anders dan het percentage hier. Jij zegt dat andere andere landen experimenteren en wij het best werkende idee hebben, allebei zijn dit aannames nergens op gebaseerd. Andere landen experimenteren niet maar hebben gewoon niet de luxe dat ze zich een langere lockdown kunnen permitteren, net zoals we niet weten of wij of Zweden of Spanje of wie dan ook het het beste heeft gedaan. Zo langzamerhand komen ook de oversterfte cijfers naar buiten doordat mensen niet naar huisarts of ziekenhuis zijn gegaan door de lockdown, misschien even wachten hoe dit soort zaken uitpakken voordat we roepen dat wij de beste maatregelen nemen. Als je kijkt naar het sterftepercentage door Corona doen we het minder dan Brazilië en de USA geleid door de hier veelal vervloekte Bolsonaro en Trump dus als gezondheid duidelijk nummer 1 was hebben we toch iets fout gedaan.

29 mei 2020 om 18:37

Ik weet niet hoe Brazilië en de VS omgingen met het testen, maar hier zijn natuurlijk alleen de ziekste mensen getest. Logisch dat het percentage doden door Corona hier dan hoger ligt.

Waarom zouden Nederlandse voetballers getest kunnen worden en mijn vrienden die als arts werken in in het ziekenhuis moeten smeken om getest te worden. Het is de wereld op zijn kop. Ik hou van voetbal maar dit gaat allemaal gewoon om geld. Ik heb Corona van dichtbij meegemaakt. Niet zoals mensen die het zo zwaar hebben gehad omdat ze vanaf huis moeten werken en stress hebben dat hun budget easyjet corendon vliegticketje wel vergoed wordt. Volkomen terecht dat er voorzichtigheid is in een land wat te weinig beschermingsmiddelen en IC bedden heeft. Hollandse zuinigheid.

Men vergeet voor het gemak dat de nederlandse regering het heeft verboden om te voetballen in nederland en de Knvb heeft dat overgenomen.zo is het en niet anders.in de andere landen heeft het alleen maar met geld te maken. De TV gelden zijn daar zoveel dat ze die beslissing boven gezondheid hebben genomen. Kwalijke zaak.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren