Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Premier League wordt binnenkort hervat met absolute topwedstrijd

Laatste update:

Met het zogeheten ‘Project Restart’ werkt de Premier League toe naar de hervatting van het seizoen 2019/20 en de eerste zullen wedstrijden op 17 juni plaatsvinden, zo is inmiddels officieel. Manchester City treft die dag Arsenal, terwijl Aston Villa het opneemt tegen Sheffield United. Het betreft inhaalwedstrijden. Een meerderheid van de clubs is donderdag tot dit besluit gekomen op een vergadering van alle aandeelhouders, zo klinkt het. De overige clubs hervatten op 19 en 20 juni. De jaargang zou dan op 1 augustus moeten zijn afgerond.

De vergadering van alle clubs in de Premier League clubs is nog steeds bezig, maar over de hervatting lijkt dus al een akkoord te zijn gesloten. De spelers op het hoogste niveau in Engeland hebben dus nog circa drie weken om zich gereed te maken voor de eerste duels sinds de stillegging in maart. De Engelse clubs mogen in het kader van 'Project Restart' alweer voorzichtig contact maken op trainingen, zo werd woensdag wereldkundig gemaakt. De strikte regels omtrent de coronacrisis gelden echter nog steeds.

Over de invulling van het resterende speelschema in de Premier League moet nog een definitieve beslissing worden genomen. Wel is duidelijk dat de wedstrijden flink uitgesmeerd zullen worden over de week, met mogelijk duels op maandag (21.00 uur), dinsdag (19.00 uur en 21.00 uur), woensdag (19.00 uur en 21.00 uur), donderdag (19.00 uur en 21.00 uur), vrijdag (21.00 uur), zaterdag (13.30 uur, 16.00 uur, 18.30 uur en 21.00 uur) en zondag (13.00 uur, 15.00 uur, 17.30 uur en 20.00 uur).

Er staan nog negen speelronden en dus twee inhaalwedstrijden op het programma. Koploper Liverpool heeft een voorsprong van 25 punten op nummer twee Manchester City en twee zeges volstaan voor the Reds om de eerste landstitel sinds 1990 in de wacht te slepen. Er is lang gediscussieerd over het eventueel definitief stilleggen van de competitie, zoals in Nederland is gebeurd. Het afmaken van het seizoen geniet echter de voorkeur.

De Premier League-clubs trainen in de meeste gevallen in groepjes van vijf. Newcastle United toonde donderdagochtend foto's van spelers die op deze manier bezig waren aan een oefensessie op trainingscomplex Darsley Park. Alle betrokken, dus ook stafleden, zullen voorlopig tweemaal per week worden getest op het coronavirus. In de afgelopen weken zijn bij onder meer Watford en Burnley besmettingsgevallen geconstateerd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 mei 2020 om 19:08

Christiaan/ Vamos!! Prachtig om de op 1 na mooiste competitie ter wereld weer aan het werk te zien en ook nog met zo een knaller van een wedstrijd. Het gaat weer langzaam beginnen en dat is prima te doen met het zonnetje erbij

Gelukkig kan Liverpool, in eervolle stijl, het kampioenschap ophalen.

28 mei 2020 om 15:34

Niet echt in eervolle stijl zonder fans.

28 mei 2020 om 15:43

Hoezo niet eervol? Sfeervol is iets anders dan eervol.

28 mei 2020 om 15:48

Dat is inderdaad een groot voordeel voor Liverpool zodat ze het fantastische seizoen kunnen afmaken. Helaas heeft de KNVB te snel een beslissing genomen want het zou ook fantastisch zijn geweest als de eredivisie die zo spannend was ook deze periode was afgemaakt.

28 mei 2020 om 16:04

Volgens mij heeft de regering ook al beslist tot 1 september in ieder geval geen voetbal. Dus wat had de knvb dan moeten doen? Mensen echt reageer niet zo dom. Het mag niet van de regering en daar heeft ook de knvb niks tegen in te brengen. Al hadden ze gewacht....dan had je nu nog steeds in dezelfde situatie gezeten dus waarom zeuren mensen steeds over de knvb.

28 mei 2020 om 16:09

Wat in mijn opinie een domme zet was. De evenementen industrie smeekte om een verbod om kosten te besparen en omdat de meeste organisatoren verzekerd zijn zover ik weet. Maar voetbalwedstrijden kunnen prima in een leeg stadion alleen heeft de Knvb niet kunnen ingrijpen.nu gaan er straks clubs failliet of gaat het miljoenen belastinggeld kosten om die clubs overeind te houden.

28 mei 2020 om 16:12

Inderdaad. De overheid heeft redelijk goede stappen gezet deze crisis, maar dit was bizar en belachelijk. Nog steeds vliegen de rechtszaken en klachten hieromtrent in de rondte. Gewoon doodzonde en jammer dat men het hoofd niet wat koeler had gehouden.

28 mei 2020 om 17:04

@Nalyd, er vliegen rechtszaken in de rondte? Over welke rechtszaken heb jij het?

Mooi. Iemand enig idee hoe het zit met tv gelden? De tv-rechten houders wilde toch minder betalen of eisen geld terug? Iemand die hier meer over weet?

28 mei 2020 om 16:17

Nou, die kijkcijfers gaan sky high straks!

28 mei 2020 om 16:54

Sky en BT zijn inderdaad van plan om geld terug te eisen omdat contractueel seizoen dus opschuift etc... Premier League probeert dit op te lossen door de matchen over heel de dag te spreiden tijdens een speelronden maar het is niet duidelijk of dit voldoende is voor de Tv-zenders. Als het echt niet gaat zullen de clubs proberen dat geld in termijnen te betalen want de meerderheid heeft serieuze problemen.

28 mei 2020 om 19:21

Ik vraag me af op welke grond ze dat kunnen. Want het was geen vrijwillige keuze van de clubs of competities om de wedstrijden te verzetten, maar op last van de overheden.

Nou in Engeland gaan ze ook van start. Duitsland is al begonnen, La liga komt er ook aan. Pff wat een faal zeg van de Knvb en vele zeurpieten die het wilde laten stoppen, om er mee te kappen. De Eredivisie had nu makkelijk opgepakt kunnen worden en er had makkelijk een einde aan gemaakt kunnen worden op een eerlijke manier. Wat een faal, te snel keuzes gemaakt onder druk van alles en nog wat. Ipv rustig af te wachten en dan had je nu gewoon een nieuwe start datum kunnen prikken. De Bundesliga is begonnen en het is nog aardig ook. We hebben allemaal voetbal gemist. Maar ja, nu hoor je hen niet meer die zo graag er mee wilden kappen.

28 mei 2020 om 16:01

Knvb heeft de juiste beslissing genomen. Er zijn belangrijkere dingen dan voetbal maar dit soort reacties bewijst maar weer dat wij echt in een ikke ikke ikke land wonen. Als ik maar voetbal kan kijken. Ga lekker wat doen met je vrije tijd en hou op te zeuren over deze juiste keuze die de knvb heeft gemaakt. De regering is ook duidelijk geweest toch? Geen voetbal sowieso tot 1 september. En dan kan de knvb daar ook niets aan veranderen

28 mei 2020 om 16:14

Nee, zo is dat niet. Ja, er zijn belangrijkere dingen dan voetbal. Wat heeft dat er mee te maken? Mensen werken in die industrie. Zie de formule 1: stopgezet en duizenden hebben hun baan verloren als gevolg. Wil je nou echt tegen al die mensen die hun inkomen aan het verliezen zijn “ja, we zien dat het overal ter wereld wel kan, maar hier niet. Het is dus de juiste beslissing dat u als gevolg uw baan hebt verloren.”?

28 mei 2020 om 16:24

Wat heeft dat er mee te maken? Het is toch duidelijk dat al het chaos aan het verminderen is. Denk je nou echt dat ze zomaar weer gaan voetballen in Duitsland, Engeland en in Spanje (daar waar het virus gevolg enorm was). Kom nou, en zeg dat maar tegen al die mensen die geen werk meer hebben omdat het voetbal stil heeft gelegen. En blijf jij trouwens nog elke dag binnen? Mogen we nu niet meer naar buiten om te relaxen of naar het strand? Omdat dat niet zo belangrijk is. We mogen toch nou wel roepen dat er te snel keuzes zijn gemaakt. Daar is niks mis mee. Dat de Overheid keuzes had gemaakt kan ook nog veranderen. Je moet niet vergeten voor ons is voetbal misschien secundaire bijzaak maar voor velen is het gewoon hun brood en daarbij zou er veel ellende voorkomen worden.

28 mei 2020 om 16:34

@Nalyd. Overdrijven is ook een vak. ‘Overal ter wereld’, omdat een paar grote competities hun wedstrijden vervolgen betekend dit niet dat het overal gebeurd. Frankrijk, Nederland, België en nog veel meer landen hebben de competitie gewoon gestopt. Daarnaast hebben mensen in bijna elke industrie te maken met Corona. Voetbal zorgt er niet alleen voor dat de voetballers risico nemen maar samenscholing zal hier ongetwijfeld ook weer door toenemen. Ja het is klote, net als voor restaurants, winkels, evenementen, en talloze andere sectoren, en ik hoop dat mensen gecompenseerd kunnen worden, maar er is wat belangrijker gaande dan voetbal op dit moment.. *competitie

28 mei 2020 om 17:05

Precies. Zelfs al mocht de KNVB anders beslissen dan ben ik trots dat wij Nederlanders wat meer erkenning tonen voor het échte probleem.

28 mei 2020 om 17:10

@sociofan1, argumenten als ‘zij doen het ook’ zijn niet echt sterk. We leven in tijden waar we niet weten wat precies het juiste is. En nee, je kan niet nu al roepen dat er te snel keuzes zijn gemaakt. We weten namelijk totaal nog niet wat de gevolgen zijn van de keuzes in andere landen om weer te gaan voetballen. Ja, het zo kunnen dat het meevalt en de chaos uitblijft, maar het zou net zo goed kunnen dat de tweede golf vele malen erger is dan de eerste, en veel meer levens zal eisen (zelfde gebeurde een eeuw geleden bij de Spaanse griep na opheffingen van maatregelen). Feit is dat we het gewoon niet weten met elkaar, en het onmogelijk te voorspellen is. Dus ga niet lopen roepen dat we te snel zijn geweest, dat is onmogelijk te bepalen op dit moment.

29 mei 2020 om 10:36

Er zijn ook veel andere competities die weer begonnen zijn of gaan beginnen (in Europa zo uit mijn hoofd ook Denemarken, Polen, Tsjechie & Oostenrijk). Uiteindelijk zal het grootste deel van de landen toch de competitie wel afmaken en zijn er maar een paar landen (nl, BE & FR en misschien nog een enkeling meer) waar de competitie voortijdig is gestopt. Wie er uiteindelijk de beste keuze heeft gemaakt kunnen we nu natuurlijk nog niet zeggen. Komt er door het voetbal weer is gestart in die landen weer een flinke toename aan corona besmettingen dan kun je zeggen dat het toch slim is geweest om het voetbal helemaal te stoppen. Maar blijft dat uit, dan had er dus net zo goed gevoetbald kunnen worden.

28 mei 2020 om 16:02

@sociofan1het lijkt erop dat er overal weer gevoetbald gaat worden, maar ik snap totaal niet waarop dit gebaseerd is. Virologen hebben het over een tweede golf en dat terwijl het betaald voetbal weer van start gaat. Het zal allemaal om geld gaan.ik vind het juist dapper van Belgie, Frankrijk en Nederland dat ze de competitie hebben gestopt. Ook nu hoor je nog gevallen in allerlei competities waar spelers besmet raken. Daarnaast: het ( her )starten van de competities zorgt er ook voor dat er meer groepen gevormd worden. Gelukkig dat hier in Nederland de gezondheid boven betaald voetbal staat. Voetbal is bijzaak, gezondheid niet.

28 mei 2020 om 16:17

En mensen hun inkomen die verwant staat aan voetbal is ook bijzaak. Ja, doei.

Het punt is dat beleid altijd een balans moet maken. Het is nooit: alles draait om de gezondheid! Daarom hebben we auto’s. Daarom hebben we uitstootgassen. Daarom is de snelheidslimiet niet 15 km. Dus zo simpel is het gewoon totaal niet en het is bizar dat mensen dit ook echt geloven.

28 mei 2020 om 18:39

En als straks en tweede piek komt omdat alles te vroeg begonnen is en we in september niet de nieuwe competitie kunnen starten zijn we verder van huis. Daarnaast is het wachten op spelers en clubs die straks aangeven veel te weinig rust te hebben gehad

29 mei 2020 om 00:54

Houd eens op over die 2e piek man. Ik zeg niet dat die niet komt, maar het is ook totaal nergens op gebaseerd om te stellen dat deze wel zou gaan komen. Ik weet niet in welke gehucht je woont, maar hier in de randstad zie ik veel mensen het 'normale' leven weer gewoon oppakken. Mensen die gewoon weer langs elkaar lopen, drukte op bepaalde plekken. Noem allemaal maar op. Waarom zou voetballen achter gesloten deuren dan ineens een tweede piek opleveren? Ik denk eerder dat het mensen van de straat haalt, in plaats van dat het verergert. Ik ga in elk geval lekker op de bank wedstrijden liggen kijken voor het leven, want dat heb ik gewoon keihard gemist afgelopen maanden.

28 mei 2020 om 16:03

1) mensen schreeuwen voor daadkracht en lafheid van KNVB, omdat ze altijd te lang zouden wachten. Nu hebben ze blijkbaar niet lang genoeg gewacht. Haha, de ironie. 2) Volgens mij geldt er nog steeds een verbod t/m september in Nederland hoor

28 mei 2020 om 16:06

Dat zegt genoeg over het IQ van sommige mensen. Knvb afkraken terwijl de regering het gewoon verboden heeft dus de knvb had lekker kunnen wachten maar de uitkomst was hetzelfde geweest.

28 mei 2020 om 16:10

Precies dat, er moest zogenaamd leiderschap getoond worden. Want ja een eigen mening en leiderschap tonen laat zien dat je de man bent. Knvb wilde altijd al wel rustig afwachten maar zat aardig onder druk en ook de Overheid hielp daarin niet mee met hun beslissingen. Uiteindelijk had men gewoon moeten afwachten simpel. Leiderschap tonen is ook de situatie afwachten hoe dat gaat lopen. Dan had je nu weer keuzes kunnen maken ipv zo snel alles definitief te gaan maken. Nu hebben ze het zelfs over de bekerfinale wel uit te gaan spelen in het buitenland. Hoe krom is dat dan.

28 mei 2020 om 17:16

De enige die het heeft over de bekerfinale uitspelen is Utrecht. Het seizoen is beëindigd. Gaat dus niet meer gebeuren. Eerst werd er hier moord en brand geschreeuwd dat de knvb te lang wachtte met het beëindigen van de competitie en nu hebben ze weer niet lang genoeg gewacht. Bijna elke club wilde dat het seizoen beëindig zou worden. De reden hiervoor is dat het kostbaarder voor de clubs is als je wellicht de competitie in juni/juli zouden uitspelen. Alle inkomsten hebben ze voor dit seizoen al ontvangen en dus brengt uitspelen extra kosten met zich mee. De reden dat ze in Engeland Duitsland en Spanje weer willen gaan spelen is omdat ze juist veel geld verliezen als de competitie niet wordt afgemaakt. Niet omdat het een verstandige keuze is. En zodra er straks nieuwe Corona gevallen zich aandienen bij de teams, ben ik benieuwd wat ze gaan doen.

28 mei 2020 om 18:41

'Ze?' Je bedoelt Utrecht? Dat is hetzelfde als Az die een brief naar de Uefa stuurt; kansloos en uit eigenbelang. Je weet dat dat allemaal niet van de Knvb komt, dus weet niet waarom je dat aanhaalt

29 mei 2020 om 10:42

Er ziin ook mensen (ik) die riepen dat de Knvb juist zou moeten wachten met het maken van zo'n belangrijke beslissing. Dat het voorbarig was om in Maart al die keuze te maken, maar ja, dan was je een idioot die voetbal belangrijker vond dan de mensenlevens.en op je 2e punt, de regering blijft constant het beleid aanpassen. Een beroepsgroep vindt dat hen onrecht is aangedaan met de regels, gaan schreeuwen en de overheid past de regels aan (kappers, sportscholen etc). Dat had met het betaalde voetbal dus ook heel makkelijk kunnen gebeuren. Sterker nog, ik denk dat ze dat zelfs zouden doen als er nu nog een mogelijkheid zou zijn om de competitie af te maken. maarja, iedereen wilde in maart zo graag duidelijkheid hebben, dat er nu niks meer aan gedaan kan worden

28 mei 2020 om 16:04

Helemaal geen faal. Hier in Nederland hadden we niet de beschikking over voldoende testcapaciteit. Los daarvan zie je de verspreidingsfactor in Duitsland ook weer oplopen dus zon geweldige keuze is het helemaal niet geweest. De klap van de molen zal daar nog wel toeslaan terwijl wij het goed hebben aangepakt.

28 mei 2020 om 16:10

Waar lees jij dat de verspreidingsfactor in Duitsland oploopt? Dat is helemaal niet zo. Behoudens een paar brandhaarden elders in de wereld daalt de verspreiding.

28 mei 2020 om 16:13

Als het erger gaat worden in het land dan komt het wel door het gedrag van de mensen. Kijk maar eens naar de stranden en parken die vol zitten. Ook in Nederland is men gewoon weer aan het leven zoals het normaal was. Als straks de tenten weer open gaan, dan krijg je een drukte waar je u tegen zegt, vooral met dit mooie weer. Dus een potje voetbal zonder fans zal niet veel verschil maken.

28 mei 2020 om 16:24

Maradungatje, het gaat hier om het reproductie getal. Een wiskundige benadering om aan te tonen wanneer de besmetting toeneemt. Een getal boven de 1 houdt in dat de besmetting toe zal nemen, onder de 1 is een afname. Het reproductie getal is weer gestegen tot boven de 1 in Duitsland wat een slechte signaal is.

28 mei 2020 om 16:25

Oh Sociofan, je hebt zeker een punt maar wanneer je voetbalwedstrijden gaat plannen in de zomer werk je het wel in de hand dat mensen samen komen om die wedstrijden bij lekker weer, samen te gaan kijken.

28 mei 2020 om 16:57

Stel je toch voor dat mensen sociaal gaan doen en andere mensen willen zien en plezier willen hebben in het leven. De enorm strikte maatregelen van begin maart zijn simpelweg niet al te lang houdbaar. En gelukkig maar wat mij betreft. Hopelijk blijven de wekelijkse cijfers gunstig, ook met de versoepelingen.

28 mei 2020 om 17:48

waar haal je die fabeltjes vandaan? met je paniekzaaierij. de r0 in duitsland is al weken onder de 1 en daalt juist steeds verder. 27-05 om 0.00 uur was ie 0,76.

29 mei 2020 om 06:06

Donderdagavond was de r-factor 0,61.

28 mei 2020 om 16:18

Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij mag er tot 1 september niet gevoetbald worden in Nederland. Dan word het nogal lastig om hetzelfde te doen als in de door jou genoemde landen. Plus het feit dat het in de landen waar er wel gespeeld word maar om een enkele reden is, de TV gelden.

28 mei 2020 om 16:36

Heeft geen zin om de Knvb te kraken in deze. De regering heeft op advies van het Outbreak Management Team het betaald voetbal verboden, dan zit er als Knvb niet veel anders op dan het seizoen beëindigen, of hadden ze de hele zomer moeten wachten in de hoop dat er nog versoepelingen zouden komen. Knvb heeft de enige juiste beslissing genomen, dit creëert duidelijkheid naar de clubs toe (niet voor iedereen even fair natuurlijk). En biedt ruimte om seizoen 20/21 in te kunnen plannen. Voorlopig is een competitiestart in Nederland nog totaal niet realistisch. Tuurlijk missen we allemaal het voetbal, maar ik vind het veel belangrijker dat de focus nu ligt op het redden van de sectoren die het hardste zijn geraakt door de crisis, zoals de horeca met veel Mkbers en werknemers die vaak niet meer dan het minimumloon verdienen. Het voetbal is bijzaak op dit moment.

28 mei 2020 om 17:59

Dat moet nog blijken. Wanneer alle wedstrijden gespeeld zijn er niet meer besmettingen zijn waargenomen kan je zeggen dat het besluit van de Knvb wellicht te snel was genomen, maar als blijkt dat straks nog veel meer besmettingen bijkomen dankzij de resterende wedstrijden uit te spelen heeft de Knvb juist de goede beslissing genomen. Even afwachten dus.

28 mei 2020 om 20:19

Even los van dat de KNVB niks beslist heeft (dit was namelijk het kabinet dat expliciet voetbal zonder publiek verbood tot 1 september), lijkt het me moeilijk om verspreiding toe te kennen adhv de wedstrijden. Veel landen zijn een batterij aan versoepelingen (waaronder het voetbal) in korte periode van kracht. Lijkt me moeilijk de gevallen te pin-pointen op specifiek hervatting van voetbal (uitgezonderd als een complete club ineens besmet is, uiteraard).

28 mei 2020 om 20:50

Alsof fans naar de matches gaan, nee dus. Heb je gezien hoe vol de stranden nu zijn of de winkelcentra. Het loopt overal nu aardig vol met name ook vanwege het mooie weer. Ook op stations e.d. en dat wordt straks weer drukker wanneer velen weer naar school gaan. Ja als het erger wordt dan komt het vast daardoor en niet door 22 spelers en wat staf e.d. die een potje voetbal spelen in een leeg stadion.

Het enige voordeel van deze actie is dat Liverpool zo echt kampioen kan worden. Los daarvan is het onverantwoord en zal de klap van de molen ook in Groot Brittannië keihard toeslaan na een paar maanden.

28 mei 2020 om 16:17

Ik vind het ook zeer onverantwoord, maar ik ben erg benieuwd hoe of wanneer er een tweede golf komt. Heb nu meer zorgen over het openen van de grenzen en mensen die zo nodig naar vakantie moeten.

28 mei 2020 om 20:25

Die vakanties lijken me inderdaad ook nog wel een dingetje. Los van het feit dat dit de kans op haarden vergroot, is de kwaliteit van de vakantie an sich ook significant minder lijkt me. Je mist veel punten: de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, je loopt een risico dat je gekozen land niet toegankelijk is tegen die tijd (ander niveau van bedreiging bijvoorbeeld), massaal de stranden en zwembaden opzoeken, terrasje pakken, restaurants mogelijk niet toegankelijk (wat icm het ontbreken van een keukentje bijzonder onprettig zal zijn), bij terugkomst quarantaine? Begrijp me niet verkeerd, zou het heerlijk vinden om in juli/augustus even naar pakweg Rimini te verkassen. Maar of het de moeite waard zal zijn vraag ik me echt af.

28 mei 2020 om 17:04

Er zitten natuurlijk wel meer voordelen aan. En dat risico zal niet exponentieel toenemen omdat er gevoetbald wordt. Dat zal in de breedte toenemen, mocht dat gebeuren. Alles tegenhouden en niets doen is ook geen oplossing. De schade is nu al te groot.

Das typisch want er is tegen die tijd nog steeds een beperkt reisverbod door de hele UK van kracht.

Hier kunnen ze in den Haag en bij de knvb wat van leren. Dan hadden ze geen clubs bevoordeeld of benadeeld. Ze hadden gewoon de competie's uit kunnen spelen en was alles op een eerlijke manier gegaan.

28 mei 2020 om 18:00

Ligt eraan. We kunnen pas een oordeel geven op het moment dat alle wedstrijden zijn gespeeld. Als dat allemaal goed gaat kan je zeggen dat Knvb te vroeg heeft gehandeld maar als straks allemaal nieuwe besmettingen worden vastgesteld omdat de competitie wordt doorgezet denk je dat nog steeds hetzelfde?

29 mei 2020 om 11:15

Zonder publiek. Dus het zou nooit goed zijn geweest.

In Portugal werd al gezamenlijk getraind vanaf 11 april. Bijna 2 weken voordat de competitie hier gecanceld werd. Ik meldde dit hier op 9 april maar het was toen kennelijk geen nieuws voor een land dat compleet bezeten en vooral geregeerd wordt door angst. Zie hier ook aan de meerderheid van de reacties. Nederland moest weer haantje de voorste zijn. Er gelden overal scherpe protocollen voor het hervatten van de competities, welke plaatsvinden zonder publiek. Wat is dan het risico? TV rechten hadden een groot gedeelte van de verliezen kunnen compenseren. Zeker als je de wedstrijden goed verdeelt over de speeldagen, niet zoals in Duitsland waarbij de meeste wedstrijden tegelijk worden gespeeld. De Knvb had daarvoor moeten lobbyen in Den Haag. Moeten dreigen met schadeclaims. Maar nee hoor. Ze stonden er vierkant achter en daarmee werd de clubs nog een belangrijke bron van inkomen ontnomen. Wanbeleid is het.

28 mei 2020 om 17:25

De clubs hebben de tv gelden al lang en breed ontvangen. Er zouden dus geen extra inkomsten komen alleen extra kosten. Daarom wilde bijna alle betaald voetbalclubs dat de competitie beëindigd zou worden. De knvb wilde dit nog niet doen, toen schreeuwde iedereen moord en brand. Tot het moment daar was en de overheid het verbood nadat meerdere burgemeesters hadden aangeven voetbal tot 1 september te verbieden. En op dat moment heeft de knvb besloten de competitie te beëindigen.

28 mei 2020 om 18:04

Denk je dat hetzelfde besluit zou zijn genomen als iemand anders dan Ajax eerste stond? onls alle competities veilig kunnen worden doorgezet, waarom niet? Wel zo eerlijk. Ik keek laatst de wedstrijd Dortmund - Bayern via Foxsports en merkte niet eens dat er niemand in het publiek zat door het extra geluid dat ze hadden toegevoegd. Ook op basis van het voetbal zag ik niet dat de teams een flinke noodgedwongen break hadden. Niveau was ontzettend hoog.

28 mei 2020 om 19:11

De regering heeft besloten tot 1 september geen voetbal. Daar kan de Knvb niks aan doen...

28 mei 2020 om 18:50

De media heeft ons helemaal gek gemaakt over corona (hiervoor was het co2 en stikstof/groen/milieu). Wanneer mensen in paniek zijn maken ze (bijna altijd) verkeerde beslissingen. Als je naar de percentages kijkt, ook tov influenza, lijkt me het allemaal wel mee te vallen met corona. Lijkt me dat er veel meer achter zit dan het griepvirus zelf.

On: hopelijk gaan ze het uitspelen vd competitie. Liverpool heeft de gunfactor en verdienen het ook gewoon.

28 mei 2020 om 20:55

Je behoort schijnbaar tot de categorie mensen die niet begrijpt dat het uitspelen in Nederland voor lege tribunes de clubs alleen maar extra kosten had opgeleverd. De clubs zijn niks misgelopen, want de tv gelden zijn keurig betaald. Daarnaast is het gewoon een besluit van de Nederlandse overheid. Alle Nederlandse sportbonden trokken hun conclusie alleen het voetbal had een uitzondering moeten worden? Dat zou terecht onverkoopbaar zijn voor het kabinet. Stoppen was een rationale keuze. En voor we moord en brand schreeuwen moeten we eerst even afwachten hoe de hervatting overal verloopt.

Ben erg blij voor Liverpool. Zou het zo zuur vinden wanneer het seizoen nietig werd verklaard.

Wat is nou precies de topwedstrijd? Arsenal City? Daar is toch niks tops aan? Laatste 10 onderlinge wedstrijden won city maar liefs 8x en 1x gelijk..

28 mei 2020 om 19:57

Ook staat de 1 2e, en ander maar liefs 9e...

Fijn voor Liverpool dit, maar jammer dat het puur om de financiële belangen gaat. Dat er een topwedstrijd is, dat is allemaal wel leuk en aardig. Maar zonder supporters is de sfeer toch anders. Dat de Knvb een ander maatregel heeft gehanteerd is naar mijn mening erg verstandig. We hoeven elkaar niet na te doen met besluiten etc. Laten we allemaal naar ons zelf kijken. Wellicht dat ze toch een ‘switch’ maken. Ze komen niet zeurend of overdreven over. In sommige landen waren ze nog strenger. Dus laten we nou niet allemaal zielig doen dat de Eredivisie niet doorgaat, dit heeft tijd en geduld nodig. We mogen blij zijn dat we fatsoenlijk op straat kunnen lopen, in oorlogen had je geen lockdown van ruim 2 maanden maar jaren.

Tja, doen ze zoveel moeite om te herstarten en dan krijgen ze alsnog een mes in de rug van de televisie maatschappijen. Fijn als ze de competitie daar kunnen afmaken (mits verantwoordelijk natuurlijk). Vooral onderin en om Europese voetbal kan het nog een redelijke tombola worden. Niemand kan de vorm voorspellen dus dat gaat dan nog wel vuurwerk opleveren. Maar een paar besmettingen en je hele schema kan zo een paar weken opschuiven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren