Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

BILD velt vernietigend oordeel over Favre na uitspraak in interview

Laatste update:

Lucien Favre is het onderwerp van gesprek in de Duitse media na de 0-1 nederlaag van Borussia Dortmund tegen Bayern München van dinsdagavond. De Zwitserse hoofdtrainer gaf na afloop van de nederlaag op eigen veld een enigszins opmerkelijk interview, waardoor er in Duitsland inmiddels volop wordt gespeculeerd over diens toekomst bij de huidige nummer twee in de Bundesliga.

In Duitse voetbalkringen is de teneur dat Dortmund met Favre aan het roer geen kandidaat is voor de landstitel, zeker nu de achterstand op koploper Bayern inmiddels is opgelopen tot zeven punten. "Dat zegt men al maanden", verzucht de ervaren oefenmeester in een reactie aan Sky Deutschland. "Ik lees geen kranten, maar ik weet hoe dat gaat. Over een paar weken zal ik er iets over zeggen. Ik blijf echter rustig, vertrouw me maar."

De cryptische woorden van Favre werden kort daarna geanalyseerd door onder meer oud-international Lothar Matthäus, die als analist aanwezig was in de studio van bovengenoemde zender. "Ik dacht meteen: Favre gaat en Niko Kovac komt." Laatstgenoemde was tot eind vorig jaar trainer van Bayern, dat na een serie teleurstellende resultaten besloot om afscheid van hem te nemen. Favre beschikt in Dortmund over een contract tot medio 2021, maar over zijn aanblijven bij BVB is grote twijfel ontstaan. Favre, die in 2018 overkwam van OGC Nice, bezorgde de club eerder dit seizoen de Duitse Supercup, maar verder werden er geen prijzen veroverd.

Matthäus liet zich ook uit over de beslissing van Favre om Jadon Sancho tegen Bayern op de bank te zetten. "Het verbaasde mij dat hij niet aan de aftrap verscheen. Ik was zeker met hem begonnen, maar de trainer heeft waarschijnlijk zijn redenen gehad om de opstelling ongewijzigd te laten. Maar ik had het elftal op een andere manier neergezet, daarin heeft Favre echt gefaald. Tegen Bayern heb je ervaring en hardheid nodig. Als Sancho in de tweede helft kan spelen, dan kan hij ook vanaf het begin spelen en in de zestigste minuut eventueel worden gewisseld. Ik begrijp deze opstelling niet." Naast Sancho namen ook de niet geheel fitte Axel Witsel en Emre Can andermaal plaats op de bank bij Dortmund. Sancho begon voor de derde wedstrijd op rij als bankzitter, al bracht Favre hem wel gelijk na rust binnen de lijnen, als vervanger van Julian Brandt.

De kritiek van Matthäus op de speelwijze viel niet goed bij Favre. "Het is makkelijk praten na afloop van een wedstrijd. We hebben duidelijk kunnen zien dat Can een paar dagen nodig had. Hij heeft pas één keer met de groep meegetraind en alleen tegen VfL Wolfsburg gespeeld, toen Mats Hummels moest worden gewisseld." Ook het passeren van Sancho heeft een reden. "Ik ken Jadon. We moeten oppassen dat hij niet weer geblesseerd raakt. Hij kan meer dan een helft spelen, maar de negentig minuten vol maken wordt moeilijk."

Naast Matthäus is ook BILD erg kritisch op de werkwijze van Favre, die zich volgens de Duitse krant al heeft verzoend met het definitief afhaken in de strijd om de landstitel. "Favre is gewoon geen kampioenstrainer", zo klinkt het. "Te afwachtend, onzeker, emotieloos en ontredderd. Te veel analyseren en te weinig focus op aanvallend voetbal. Als het moeilijk wordt, dan is Favre de eerste die afhaakt. Dat gebeurde bij Hertha en Borussia Mönchengladbach al, nu ook bij Dortmund? Zijn uitspraken betekenen maar een ding: hij heeft de handdoek al gegooid."

Is Lucien Favre volgend seizoen nog trainer bij Borussia Dortmund?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat Favre geen ''kampioenscoach'' ben ik het wel mee eens. Hij oogt totaal niet geschikt om een topclub te coachen, hij zit als een zenuwachtig kind te tandenknarsen of je ziet hem weer een raar gezicht trekken als de camera op hem staat.

27 mei 2020 om 09:26

Zat "kampioencoaches" die zich langs de lijn raar en zenuwachtig gedragen. Zie nu niet wat dat uitmaakt. Hij presteert overigens prima alleen zit hij in de competitie met een club die op vrijwel alle fronten beter is, Je zal weinig coaches tegenkomen die het beter gaan doen. Hij zet na de winter een reeks van 9 overwinningen in 10 wedstrijden en verliest alleen tegen Leverkusen uit. Dan verliest hij tegen Bayern met 0-1 en is het allemaal weer slecht en dramatisch.

27 mei 2020 om 09:36

Klopp had Dortmund allang kampioen gemaakt. Die deed het zelfs met middelmaat met spelers als Bender, Kehl, Grosskreutz, Subotic en Kuba. Favre kan Sancho niet motiveren en gebruikt Brandt niet optimaal. Hoe krijgt die het voor elkaar.

27 mei 2020 om 09:43

Dit is wel heel makkelijk roepen natuurlijk. Je zegt dus eigenlijk dat Klopp er 10 van de 10 zou hebben gewonnen. Want slechts dan doet hij het beter.

27 mei 2020 om 09:44

Dan kan je ook zeggen dat Kovac het geweldig deed bij Bayern want hij won de dubbel. Uiteindelijk past een defensieve speelstijl gewoon niet bij Dortmund en de ambitie was om kampioen te worden. Dat had vorig jaar al moeten gebeuren maar toen ging zenuwpees Favre weer extra behoudend spelen waardoor heel veel punten verloren werden. Nogmaals coaches als Klopp, Tuchel en Nagelsmann hadden meer uit dit team gehaad. Ik zal Van Gaal wel graag bij Dortmund zien of die Pochettino. Gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren.

27 mei 2020 om 09:47

Klopp had in ieder geval in de CL beter gepresteerd, en wedstrijdjes als Paderborn thuis gewoon gewonnen omdat hij het elftal kan motiveren. Zegt ook genoeg dat Dortmund bijna alle grote wedstrijden niet wint en op de belangrijkste momenten faalt. Sancho is de meest beslissende speler van De Bundesliga qua stats, maar lijkt totaal ongemotiveerd. Favre bankt hem, terwijl Klopp hem een schop onder zijn te dikke reet had gegeven.

27 mei 2020 om 09:49

Je gaat de mist in om 1 van de beste trainers in de wereld erbij te halen. Dat is een scheve vergelijking. Zo kan je nu spelers af gaan schieten omdat ze niet de stats halen die Messi wel zou halen bij Bvb. Leuk maar niet relevant omdat die niet haalbaar is. Hoe je het moet bekijken is, wie gaat BvB krijgen die het beter zou doen.

27 mei 2020 om 09:53

Een goeie trainer maakt enorm veel verschil. Kijk maar naar Kovac vs Flick. Bij Dortmund hoort gewoon een topcoach, maar na het vertrek van Tuchel heb ik ze niet meer gezien met Peter Stoger als hoogtepunt. Roger Schmidt vind ik ook een betere optie en die loopt straks gewoon bij PSV.

27 mei 2020 om 09:56

Een goede trainer maakt verschil maar dan moet die wel beschikbaar zijn. Roger Schmidt vind ik niet bepaald een verbetering.\ Dat is een behoorlijke gok die men dan neemt en vrij gemakkelijk ook verkeer kan uitpakken.,

27 mei 2020 om 10:51

Elphenomeno, het is natuurlijk wel erg makkelijk om die namen te noemen zoals Kehl en Bender maar dan vergeet je erbij te vermelden dat de selectie van Bayern destijds ook minder was met bvb een Pranjic in de basis.

27 mei 2020 om 10:57

In 2011/2012 bestond hun elftal uit Robben, Ribery, Muller, Gomez, Olic, Schweini, Boateng, Lahm, Neuer, Alaba, Badstuber en Kroos. Kwamen ook gewoon in de CL finale. Pranjic mocht 7 keer invallen dit seizoen. Tja dat doet een Cuisanse dit seizoen ook wel bijv.

27 mei 2020 om 11:09

Geweldige namen natuurlijk maar het gros bereikte pas het volgende seizoen(en) hun hoogtepunt. Met de CL winst van Bayern in 2013 tot gevolg en het WK voor Duitsland in 2014. Het team van 2010/2011 en 2011/2012 was niet constant genoeg en spelers als Kroos of Alaba zaten nog lang niet op het niveau wat ze later zouden bereiken. En verder doe je net alsof de kern van het Dortmund van toen weinig voorstelde terwijl ze met Subotic en Hummels een duo achterin hadden waar Bayern niet aan kon tippen, ze een doorgewinterde spits hadden in de vorm van Barrios. En verder aankomende toptalenten zoals Gotze, Kagawa en Lewa. Ook Sahin was destijds een van de beste verdedigende middenvelders van de wereld. Kreeg niet voor niets een transfer naar Real later.

27 mei 2020 om 11:26

Heel veel foute informatie. Barrios was geen 1ste spits meer toen, die was vooral jaar ervoor erg goed. En Kroos was toen al een van de beste middenvelders van de wereld, jaar ervoor ook geweldig bij Leverkusen. Alaba had in 2010 al zijn debuut gemaakt en was toen gewoon vaste linksback. Jaar later won Bayern tevens alles en doe nou niet of de selectie toen opeens zoveel anders was.

27 mei 2020 om 11:27

Laten we ook niet gaan doen alsof Bayern ineens zo'n indrukwekkende ploeg heeft. Zoveel beter zijn ze nou ook weer niet. We moeten ook niet vergeten dat Reus en Sancho werden gemist. Als Bayern het zonder Lewandowski en deze Muller moet doen, vind ik ze redelijk gelijkwaardig. Vorig jaar gebeurde praktisch hetzelfde. Ik weet niet wat dat met Dortmund is, maar ze lijken het niet af te kunnen maken. Dan kunnen spelers als Reus geirriteerd raken als ze de vragen over kampioensdruk voor de zoveelste keer voorgeschoteld krijgen, maar het lijkt er toch sterk op dat Dortmund verkrampt als het erop aankomt. Juist in die situaties heb je een coach nodig die zo'n ploeg scherp en geconcentreerd kan houden in plaats van gespannen en verkrampt. Ik begreep sowieso nooit waarom Favre zo'n gedoodverfde favoriet was. Ik ga niet met namen strooien zoals Elphenomeno doet, maar ik snap z'n punt wel. Er is wel een patroon te bespeuren bij Dortmund als de druk op de ketel staat.

27 mei 2020 om 11:35

Op vrijwel alle posities op de flanken na heeft Bayern een betere speler, en behoorlijk beter ook. Dus ja, Bayern is wel zoveel beter. Dat Bayern beter in staat is om geblesseerde te vervangen is gewoon omdat de selectie beter is. Na de winterstop staat er overigens een stuk meer druk op als voor de winter en toch presteren ze (bvb) prima. Dat Reus bezwijkt onder druk zal een andere coach weinig aan veranderen. Onder Stoger gebeurde het, onder Tuchel gebeurde het, gebeurd altijd, dan moet je naar het bestuur kijken die de selectie samenstelt. Het is natuurlijk heel makkelijk om voor de keuze te zijn om Favre weg te sturen, maar die keuze houdt daar niet op, die houdt pas op bij het punt dat er een vervanger is en het is wel typisch dat er hier geen goede naar voren geschoven wordt.

27 mei 2020 om 11:49

Helemaal met je eens @isimic. Bayern heeft een zeer indrukwekkend team. Het basisteam is al geweldig maar op de bank hadden ze steeds geweldige spelers. Bayern is gewoon beter dan Dortmund.

27 mei 2020 om 11:50

Elphenomeno, ik had het over 2010/2011 en toen was Barrios gewoon topscorer van Dortmund hoor. En je kan niet ontkennen dat Kroos nog lang niet op het niveau zat van jaren daarna. Anders had Bayern wel een beter voorstel gedaan om hem binnenboord te houden ipv hem goedkoop van de hand te doen aan Real Madrid.

27 mei 2020 om 11:51

Hakimi en Raphael Guerreiro vind ik ook niet minder dan de backs van Bayern hoor. En Hummels is nog altijd beter dan Boateng. En heb ook liever Brandt dan Goretzka. Maar goed daar zal jij het wel niet mee eens zijn. Maar ik vind de verschillen juist totaal niet zo groot als dat bijvoorbeeld een aantal jaren terug was toen middelmaat als Castro, Toprak en Yarmolenko nog in de basis stonden bij Dortmund.

27 mei 2020 om 11:57

Kroos was bij Bayern al een topper hoor en ook gewoon een sleutelspeler toen ze de CL, beker en kampioenschap pakten.

27 mei 2020 om 12:06

Het is ook wel erg makkelijk om boateng te gebruiken want hij is natuurlijk wisselspeler. Gebruik dan sule want die is echte basisspeler. Sule is natuurlijk beter dan hummels. Davies is 1 van de beste ter wereld en is echt wel veel beter dan guerreiro. Hakimi is wel beter dan pavard maar is officieel geen Dortmund speler. Brandt vond ik gister echt niet indrukwekkend hoor. Goretzka past vele malen beter in het spel van bayern.

27 mei 2020 om 12:14

Sule is hele seizoen al geblesseerd en blijkbaar is Hernandez niet beter dan Boateng op het moment. Ik vind Guerreiro met 8 doelpunten en 3 assists echt een topper hoor. Kan de hele linkerflank bestrijden. Is verdedigend ook sterk. Betere stats dan Davies. Maar omdat Davies supersnel is en nog jong is wordt die heel veel bewierookt. Maar maakt ook nog genoeg fouten. En Brandt vind ik gewoon beter dan Goretzka mits die goed gebruikt wordt.

27 mei 2020 om 12:21

Hernandez is pas ook net terug. Ze hebben 10 van de 11 wedstrijd gewonnen waarom zal je dan het team veranderen? Dat verandert er niks aan dat Hernández veel beter is. Leuk dat guerreiro 8 doelpunten heeft. Goed dat je ook benoemt dat hij als wingback staat. Davies is linksback en laat veel meer dingen zien dan guerreiro. Misschien moet jij is wat minder haten op bayern.

27 mei 2020 om 12:47

Volgens mij haat ik juist meer op Dortmund door te zeggen dat ze er veel meer uit kunnen halen.

27 mei 2020 om 12:54

Volgens mij zit je bayern de hele tijd neer te halen dat ze niet speciaal zijn en dat het op enkele spelers na niet veel is. Dat vind ik toch echt haten. Zeggen dat er voor Dortmund meer uit te halen valt is meer kritisch kijken.

27 mei 2020 om 13:02

Ik zit Bayern helemaal niet onderuit te halen. Ik vind dat ze misschien wel de zwakste selectie van de afgelopen 8 jaar hebben en nog presteren ze formidabel. Me petje af naar Bayern, het is eerder Dortmund die ondermaats presteert dan Bayern.

27 mei 2020 om 13:33

Daar gaat het fout. Het feit dat je noemt dat bayern in van de matigste elftallen heeft. Dat is namelijk dus niet waar. Er zouden maar 2 spelers bij bayern in de basis staan van Dortmund.

27 mei 2020 om 09:29

En Borussia Dortmund is ook gewoon geen “kampioenenploeg”, het lijkt me dus wel dat Favre op de juiste plaats zit daar.

27 mei 2020 om 09:44

Bayern is gewoon te sterk. Feit. Maar Favre is ook niet de coach om ze het eens goed lastig te maken. Denk dat elke trainer met dit Dortmund wel 2e was geworden. Maar ik ben ervan overtuigd dat een trainer met een betere strijdwijze Bayern wel meer 'pijn' had kunnen doen. Favre is gewoon geen Meistermacher!

27 mei 2020 om 09:48

Hij wordt niet eens 2de das het piijnlijke. En al uitgeschakeld in CL en beker. Leipzig met minder materiaal doet het bijv gwn veel beter.

27 mei 2020 om 09:52

Hij is dus zelfs geen Vizemeistermacher!

27 mei 2020 om 09:53

Volgens mij staat Dortmund gewoon nog steeds 2de hoor. En ik had Leipzig wel eens willen zien als die tegen PSG hadden gespeeld en niet tegen het enorm zwakke Tottenham en dan ook nog eens zonder Kane, Son en Bergwijn. Die verspelen ook iedere week punten in de PL en die komen er nu met een 9de plek in de PL nog redelijk vanaf. De poule van Leipzig in de CL was nou ook niet bijzonder en Dortmund ging gewoon door in een poule met Inter en Barca. Dus om te zeggen dat Leipzig beter doet, vind ik een beetje overdreven..

27 mei 2020 om 10:09

Oke op deze manier van redeneren is een halve finale CL halen ook knapper als je van Barca, Real en Bayern wint dan een CL wint en je beste tegenstander was Arsenal. Feit blijft dat Leipzig herbstmeister is geworden, kwartfinale CL staat en na vandaag weer boven Dortmund staat. En dat met minder materiaal.

27 mei 2020 om 10:28

Nee dat zeg ik niet. Feit blijft dat Leipzig nog niks heeft gewonnen, net als Dortmund maar dat Dortmund nog steeds hoger staat in de competitie. En ik vind het best belangrijk om dat in context te plaatsen ja. Dortmund is uitgeschakeld door een ontzettend sterk PSG en Leipzig heeft tot nu toe eigenlijk alleen maar zwakke tegenstanders gehad in de CL, dan kan je niet zeggen dat Dortmund zoveel minder presteert vind ik. Tja herbstmeister, dat is toch geen prijs. Als sta je 33 wedstrijden bovenaan, als je niet 1ste staat op het einde dan heb je er niks aan gehad..

27 mei 2020 om 10:30

Neemt overigens niet weg dat Leipzig het geweldig doet met de spelers die ze hebben hoor. Zitten ook wel paar pareltjes tussen. Maar ik vind het overdreven om Dortmund nu de grond in te boren terwijl ze maandenlang geprezen werden. En Favre is misschien niet de juiste trainer voor Dortmund.,

27 mei 2020 om 10:33

Ik prees Dortmund helemaal nergens voor. Juist de niet BL volgers zijn daar vaak zo lovend over. Ja als je wedstrijd meer gespeeld hebt is dat niet zo gek. Als Leipzig wint staan ze er gewoon weer boven. Bovendien is het bij Leipzig allemaal mogen dit seizoen, terwijl Dortmund titelambities heeft.

27 mei 2020 om 10:33

Inderdaad, Dortmund doet het echt wel heel goed hoor. Voor deze wedstrijd tegen bayern hadden ze ook 27 punten behaald in 10 wedstrijden.

27 mei 2020 om 10:49

Elphenomeno laten we eerlijk zijn, het mogen is er ook wel een beetje vanaf bij Leipzig. Die hebben nu een selectie staan die minstens top 3 MOET spelen om de ambities waar te maken. Ook van Leipzig kun je niet zeggen dat ze geen titelambities hebben, het is de vraag of Leipzig het Wolfsburg van 2009 wordt met een leuke opleving waar geld achter zit/zat of dat ze door kunnen stoten.

27 mei 2020 om 10:58

Leipzig zal binnen nu en 3 jaar dat ook uitspreken maar hun doelstelling is nu gewoon CL halen.

27 mei 2020 om 11:35

@arsenal890 - Ik snap wel wat Elphenomeno bedoelt. Selectieve statistieken zijn sowieso niet betrouwbaar en die 27 punten uit de laatste 10 wedstrijden zeggen op zich niet zoveel. Het gaat om het totaal. Dortmund heeft al 6 wedstrijden gelijkgespeeld en 5 verloren dit seizoen in 28 wedstrijden. Als je kampioen wilt worden in de Bundesliga, weet je dat je slechts 18-24 punten in mag leveren over een heel seizoen. 9 jaar geleden werd Dortmund kampioen met het aantal verliespunten die ze nu al in 28 wedstrijden hebben. In alle jaren daarna was dat te weinig om kampioen te worden. Om dus te stellen dat Dortmund het heel goed doet, is absoluut niet waar. Soms spelen ze geweldig, maar soms is het ook heel matig. Bovendien is elke offday van Dortmund ook direct puntenverlies. Als je kampioen wilt worden, zul je ook de moeizame wedstrijden over de streep moeten kunnen trekken. Dat heeft Bayern veel beter onder de knie.

27 mei 2020 om 12:07

Ja maar je moet je natuurlijk afvragen of kampioen worden echt de doelstelling is. Bayern is en blijft beter. Vorig jaar had Dortmund inderdaad kampioen moeten worden. Dortmund moet proberen om tot het eind voor de titel te strijden. En als bayern een keer ‘faalt’ zoals vorig jaar moet Dortmund kampioen worden.

27 mei 2020 om 13:19

Maar kunnen we Dortmund afrekenen op het feit dat ze het minder doen dan Bayern? Kijk ff het verschil in selecties.. Favre haalt er misschien niet het maximale uit maar op een paar toppers na, is de selectie van Dortmund ook echt niet zo geweldig. Hoeveel spelers van Dortmund zouden er spelen bij Bayern? Misschien Sancho en dan houdt het al op..

27 mei 2020 om 13:19

En Hakimi..

27 mei 2020 om 13:28

Reus, Brandt, Hummels.

27 mei 2020 om 13:35

Komt je weer aan met hummels. Centraal achterin heb je hernandez, Alaba en sule die beter zijn dan hummels. Dus nee hummels zou geen basis staan. Brandt is niet beter dan thiago die normaliter basis staat. Reus is 9 van de 10 wedstrijden geblesseerd en die zou muller (in deze vorm) er niet uitspelen omdat muller perfect in het team past van flick. Eveneens Goretzka.

27 mei 2020 om 13:58

Hummels? Die is nota bene verkocht door Bayern? Normaal heb je daar ook nog Sule he, die is wel beter dan Hummels en Lucas Hernandez als hij fit is misschien ook wel. Thiago en Kimmich zijn beide veel beter dan Brandt en Müller eerlijk gezegd ook nog steeds. Reus was ik inderdaad even vergeten maar die is zo vaak geblesseerd, erg jammer wel. Echt een goede speler. Alaba doet het centraal ook wel prima en doet ook niet onder voor Hummels in mijn ogen..

27 mei 2020 om 14:40

Je kunt Kimmich en Brandt niet eens vergelijken met elkaar. En ik vind Hummes gewoon beter dan Boateng en Hernandez. Vorig jaar ook gewoon basisspeler bij Bayern.

27 mei 2020 om 15:30

Nee maar Kimmich en Thiago spelen op die middenveld posities. En daar zou Brandt anders toch moeten spelen? Dus daarom noemde ik die twee. Vind het geen slechte speler hoor maar hij zou natuurlijk een van die twee er niet uitspelen. Hummels vind ik zelf ook beter dan Boateng en om eerlijk te zijn kan ik niet echt oordelen over Hernandez. Sule vind ik dan wel weer beter dan Hummels.

27 mei 2020 om 09:47

Daarnaast heeft hij geen volbloed Arabier paard, geen rode Ferrari en hij verft zijn haar ook niet! Even serieus, zou het niet kunnen dat Dortmund niet kampioen wordt omdat Bayern betere spelers heeft omdat Bayern een veel grotere begroting heeft? Daarom was gisteren beter; het is volkomen logisch dat een trainer een topduel start met 100 procent fitte spelers. Dat enthousiaste supoorters dat niet snappen is prima, maar een ex trainer zou dat moeten begrijpen. Maar goed, Matthaus is slechts een blauwe maandag trainer geweest, dat zal hier wel mee te maken hebben. Er zijn weleens uitzonderingen, maar over het algemeen is een "kampioencoach" de coach met het beste materiaal. Overigens had Haaland gewoon een penalty moeten krijgen, want Boateng gooide zijn arm tegen de bal, dus Dortmund werd zwaar genaaid.

27 mei 2020 om 09:51

Zoveel goeie spelers heeft Bayern ook niet meer vergeleken met het Pep tijdperk. Bedoel Pavard vind ik geen topper, Boateng is allang over, Goretzka vind ik veel minder dan een Brandt en Coman / Perisic vind ik ook geen absolute top. Ook Gnabry is hartstikke wisselvallig. Tevens heb ik nog altijd liever Reus in mijn team dan Muller. Sterker nog Reus, Sancho, Brandt, Hummels, Hakimi zal ik gewoon in de basis zetten bij dit Bayern en Raphael en Witsel zouden genoeg minuten maken. Ik vind het echt knap wat Flick aan het doen is. Muller is weer helemaal opgeleefd, Davies is omgetoverd tot linksback, Coutinho en Hernandez worden buiten het elftal gelaten en het voetbal is gewoon geweldig meestal. Maar Lewandowski, Thiago, Kimmich en Neuer zijn de dragende factoren, vind de rest allemaal geen absolute top.

27 mei 2020 om 09:59

Het elftal van Bayern staat gewoon uitstekend. Presteert als team ook geweldig en heeft ook nog een prima bank. Lewa voorin is een geweldenaar. Maar Kimmich is met afstand hun beste man. Speelde gisteren ook voortreffelijk. Enige dissonant in dat geheel vind ik Boateng. Dat kan echt niet meer. En Reus... Geweldige speler inderdaad. Als die eens de helft minder geblesseerd zou zijn....

27 mei 2020 om 10:00

Je maakt wel enigzins een punt, vind wel dat jongens als Neuer, Alaba, Davies, Kimmich, Thiago, Lewa, Muller en Gnabry weldegelijk een verschil maken.

27 mei 2020 om 10:00

Zoals altijd overschat je de spelers van BvB en onderschat je die van Bayern. Sws is het natuurlijk absurd om liever een speler in je team te hebben die 50% van de tijd geblesseerd is dan een speler structureel bij 40/50 doelpunten per jaar betrokken is

27 mei 2020 om 10:02

Ja maar mits goed gebruikt zijn Haaland, Sancho, Reus, Witsel, Brandt, Hummels, Hakimi en Raphael dat ook gewoon. Een goeie trainer maakt gewoon zoveel verschil.

27 mei 2020 om 10:03

Daar heb je een punt maar mits fit weten we allebei dat Reus gewoon beter is. Gisteren begon Muller op rechts. Dan zie ik liever een rasvoetballer als Sancho daar die tevens ook nog eens veel betere stats heeft dan Muller.

27 mei 2020 om 10:19

Jij overschat bvb en je onderschat bayern heel erg. Er zijn weinig spelers die van bvb in de basis zouden staan bij bayern. Het team van bayern komt in de buurt van perfect. Hakimi zou bijv dat wel doen alleen hij is niet eens van Dortmund zelf. Verder Sancho boven coman, reus boven muller is niet eens echt nodig denk ik. Reus is een geweldige speler maar altijd geblesseerd en muller past en speelt perfect dit seizoen bij bayern. Maar straks met Sané en havertz houd het wel op.

27 mei 2020 om 13:23

En dan heb je ook nog spelers als Sule, Thiago en Lucas Hernandez die niet eens speelden.. die zouden bij Dortmund zo de basis in lopen..

27 mei 2020 om 13:29

Thiago speelt altijd, was geschorst volgrnd mij. En Hernandez ben ik helemaal niet zo kapot van en Sule speelt het hele seizoen al niet door toedoen vam blessures.

27 mei 2020 om 16:35

,e hebben ook geen kampioenskeeper. Deze keeper pakt geen punten, een keeper voor een middenploeg.

Een achterstand van 7 punten gaat Bayern natuurlijk nooit meer weggeven. Bayern heeft net dat beetje extra klasse. Dat werd gister ook maar weer eens duidelijk, de controle in de wedstrijd lag toch bij Bayern. Dortmund moet vooral niet in paniek raken en voor komend seizoen nog twee gerichte aankopen doen, waaronder een centrale verdediger. Ik ben ook niet kapot van Bürki op doel. En Favre inruilen voor Niko Kovac lijkt mij op geen enkele wijze een verbetering.

27 mei 2020 om 09:34

Als je 2x kansloos van Bayern verliest wordt het ook lastig ja, of zelfs een 10 punten voorsprong weggeeft zoals vorig jaar. Dortmund heeft het zelf allemaal weer verprutst.

27 mei 2020 om 10:33

Idd je moet tegen de middenmoot en rechterrijtje geen punten verliezen. Van Bayern kan je verliezen, dat is geen schande, maar bijvoorbeeld een 3-3 thuis tegen Paderborn is natuurlijk erg onnodig puntverlies en zo hebben ze dat wel vaker. Ze zijn daarin niet stabiel genoeg, terwijl een Bayern vaak stabiel blijft of snel een schakel kan vinden om een mindere periode om te draaien. Gister vond ik Dortmund nog geeneens zo kansloos. Bayern was natuurlijk wel beter, maar vooral de 1e helft had Dortmund veel meer uit de omschakelingen kunnen halen, maar dat speelden ze vaak veel te gehaast uit zodat de passes gewoon niet aankwamen en de goal die ze tegen kregen was eerst dom balverlies en vervolgens een fout van de keeper.

27 mei 2020 om 10:09

En toch vond ik Bayern gisteren eigenlijk ook maar matig, op Kimmich na dan, dat was veruit de beste man op het veld. De volledige aanvallende linie liet echt niets zien en dat doet mij toch twijfelen of zij het ook tegen de grote clubs in Europa kunnen. Met Sane en Havertz erbij zouden ze echt een stuk meer stootkracht krijgen.

27 mei 2020 om 10:15

Klopt die zijn ook gewoon beter dan Coman en Muller.

27 mei 2020 om 10:27

Het is vrij duidelijk dat Havertz totaal niet in de buurt komt van Muller. Als Havertz komt dan zal hij niet ten koste van Mueller gaan spelen. Nu er zonders fans gespeeld wordt is het verschil goed te merken dat het zoveel meer dan alleen voetballen is.

27 mei 2020 om 10:34

Vandaar dat elke grote club ook Havertz wil. Bovendien heeft Havertz de laatste 2 jaar ook gewoon weer betere stats dan Mier in een veel minder team.

27 mei 2020 om 10:41

Zo'n non argument, alle grote clubs wilde Odegaard ook hebben. Potentie staat niet gelijk aan huidige kwaliteit. Daarnaast klopt het niet eens dat Havertz veel betere stats zou hebben dan Mueller, ook vorig jaar niet. Dat Havertz goed speelt in een team wat tailor made voor hem is, is dan ook niet vreemd voor een speler met Havertz zijn kwaliteiten, want het blijft een buitengewoon talent.

27 mei 2020 om 10:45

Hier gaan we toch nooit uitkomen want jij geilt teveel op Muller. Ik mag wel hopen dat je liever Havertz in je team hebt dan Goretzka toch?

27 mei 2020 om 10:57

Heeft er meer mee te maken dat jij niet helemaal objectief ben als het om Mueller gaat, wat je zelf nota bene al eens heb toegegeven. En ja, tegen zwakkere teams heb ik liever Havertz dan Goretzka, tegen topclubs hangt het ervanaf want het blijven natuurlijk spelers op verschillende posities.

27 mei 2020 om 10:42

Kovac lijkt me ook geen verbetering t.o.v. Favre. Ze kunnen beter iemand als Ralph Hasenhuttl of Pochettino nemen. Die passen meer in het voetbal van Dortmund.

27 mei 2020 om 11:45

Nou ja, je wordt simpelweg geen kampioen als je na 28 speelronden al 6 keer gelijk hebt gespeeld en 5 keer hebt verloren. Zelfs na 34 speelronden is dat in de afgelopen 10 jaar maar 1 keer voldoende geweest en toen werd Dortmund kampioen. Telkens als Bayern kampioen werd, waren de verliespunten gemiddeld 18-24 punten in een seizoen met een enkele keer een uitschieter omlaag met minder verliespunten. Dortmund is gezien die statistieken dus sowieso niet goed genoeg om kampioen te worden. Dortmund heeft sowieso al een aantal jaren het probleem dat ze kwetsbaar achterin zijn. De verdedigers zijn het net-niet en Burki wisselt geweldige reflexen af met de domste fouten. Dat is geen puntenpakker over een heel seizoen. Dan is hun topspeler (reus) ook nog eens erg blessuregevoelig.

Het was ook triest om te zien met welke 11 Favre startte gisteren. In een wedstrijd waarin je eigenlijk vecht voor je laatste kans op het kampioenschap, zo'n afwachtende tactiek kiezen. Onbegrijpelijk. Anderzijds geloof ik dat geen enkele tactiek Dortmund aan een overwinning had geholpen gisteren. Bayern was ze (helaas!) in alle opzichten de baas.

27 mei 2020 om 09:28

Met wie hadden ze dan moeten starten? Voor Can en Sancho geeft hij prima redenen. De overige op de bank hadden niets toegevoegd.

27 mei 2020 om 09:32

Kom op Isimic. Favre is wat Kovac bij jullie was. Vorig jaar begon dat al door Diallo op linksback te stallen en continue vast te houden aan Delaney terwijl Weigl het spelletje van Dortmund veel beter beheerst. Die is nu onnodig vertrokken. Als je Can erin doet voor Brandt getuigt niet van ambitie. Hazard mag altijd blijven staan maar raakt geen knikker. Verder vind ik een 5 mans achterhoede prima mits je daar de spelers voor hebt maar met Piszeck en Akanji ga je automatish achteruit lopen.

27 mei 2020 om 09:39

Dat dus. En Delaney vind ik een drama. Voegt echt helemaal niets toe. En als je ambitie hebt start je in ieder geval met Sancho en probeer je wat te forceren. En kun je hem altijd na 60 minuten er nog afhalen. En de redenen die hij aanvoert zijn precies het bezwaar dat ik tegen hem heb. Altijd van het behoudende uitgaan en nooit eens risico nemen en van eigen kracht uitgaan in dit soort wedstrijden.

27 mei 2020 om 09:43

Weigl is dit jaar vaak zat gebruikt, ik weet eigenlijk niet in hoeverre Favre daarbij verantwoordelijk is voor de uitgaande en inkomende transfers. Daarnaast kwam Can toch gewoon voor Delaney en Sancho voor Brandt. Beide begrijpelijk. Ik ben meer fan van de voetballer Brandt maar Hazard heb je defensief gezien meer aan. Het is logisch om niet met 2 vleugelspelers te gaan spelen die defensief nou niet geweldig zijn. Hazard laten staan is logisch. Achteruit lopen hadden ze toch al gedaan, of het nu met Piszeck/ Akanji is of met andere verdedigers, dan kan je beter vasthouden aan een formatie wat op dit moment goed loopt.

27 mei 2020 om 09:45

Hazard heeft 6 doelpunten en 12 assists in 27 wedstrijden, toch een vreemde definitie van “geen knikker raken”.

27 mei 2020 om 09:47

@zlatan65... Wie had dan voor Delaney moeten spelen? En of je Sancho nu er vanaf het begin erin zet of pas na 45 minuten, dat is om het even. Voor beide zijn redenen aan te brengen. Zo is het ook logisch om Sancho er pas in te zetten als de backs van Bayern er al 45 minuten aan intensief jagen op hebben zitten. Dan krijgt hij veel meer ruimte als dat je hem vanaf het begin erin zet.

27 mei 2020 om 09:47

Je had Bayern kunnen verrassen door juist níet met de verwachte formatie en speelwijze te starten. Als je tegen Bayern afwachtend gaat voetballen ben je sowieso kansloos. En met Sancho had je meer kans gehad om te winnen dan met Hazard.

27 mei 2020 om 09:58

Weigl werd gebruikt als cv, dat vind ik eerder misbruik maken van een speler. Ik vond het in ieder geval een bijzondere opstelling en veel BVB fans riepen voor de wedstrijd, eigenlijk het hele seizoen al Favreout. Zet toch lekker Brandt naast Witsel. En speel dan met Sancho erbij. Heb je meteen veel meer voetbal in de ploeg.

27 mei 2020 om 10:00

Sancho voor Delaney en Brandt een linie terugschuiven. Dan zal Davies ook eens echt getest worden en kan Dortmund van achteruit normaal opbouwen. Dahoud probeerde het enigsinds maar Delaney heeft geen enkele bal vooruit gespeeld. En als je Weigl nog had , had die verschrikkelijke Akanji ook niet hoeven te spelen.

27 mei 2020 om 10:02

@zlatan65... Daar verras je je eigen spelers meer mee dan die van Bayern.

27 mei 2020 om 10:06

@elphenomeno.. Dan verlies je gelijk controle over het middenveld als je Brandt daar neerzet. Zeker met hoe Bayern gister druk aan het zetten was. Een bal vooruit spelen is behoorlijk lastig op het moment dat er lopers als Mueller en Goretzka aan het jagen zijn. Weigl heeft trouwens dit jaar 15 keer als middenvelder gespeeld en 5 keer als verdediger, dus dat valt toch wle mee.

27 mei 2020 om 10:11

Maar vind je Delaney beter dan Weigl dan? Weigl was onder Tuchel voorgeprogrammeerd als de nieuwe cvm van Duitsland, maar ja dan krijg je Favre als trainer..

27 mei 2020 om 10:22

Zeker niet, ik vind Favre ook geen trainer voor de absolute top en er is ook genoeg kritiek op hem aan te merken want hij maakt zat fouten. Maar vergeleken met vorig jaar, en het begin van dit jaar zit er gewoon een stijgende lijn is en presteert Favre met BVb naar de kwaliteit van de spelersgroep. Het is niet onrealistisch dat hij een van de beste ruckrundes zal hebben in de geschiedenis van de club.

Favre had minimaal 1 titel moeten pakken, ook de uitschakeling tegen PSG is aan hem te wijten met zijn laffe speelwijze. Zoveel voetballend vermogen maar elke keer weer voor elkaar krijgen om non voetballers op te stellen.

27 mei 2020 om 09:53

Precies, je hoeft niet veel te zien of je ziet meteen dat Favre zich gewoon te veel ingraaft in bepaalde matches. Hij begint erg laf en dan gaat het alsnog fout. Een beetje datgene wat bijv. een Ajax nooit zal doen omdat ze daar toch niet goed in zijn. Ze zijn geen Atleti, ook Dortmund niet. Hij moet gewoon met meer durf en lef gaan spelen in zulke matches. Tegen Psg ging het idd fout en ook gister was er zoveel meer te halen maar nee Favre ging weer aardig laf spelen. Het is ook de instelling en mindset die hij blijkbaar aan de spelers meegeeft. Zo zie je de spelers ook op het veld staan. Oh pas op geen fouten maken ipv kom maar, we gaan ze pakken. Ik denk dat daarom de kritiek groter wordt. Bedoel dat een Bayern op 1 staat, zal niemand verrassend vinden uiteindelijk.

27 mei 2020 om 10:01

En hij heeft ook gewoon het juiste materiaal voor een aanvallende(r) speelwijze. Hij kiest er alleen zelden voor. En al helemaal niet in topwedstrijden...

27 mei 2020 om 10:07

Leuk, maar de resultaten verbeterde op het moment dat Favre iets conservatiever ging spelen. Meer punten, meer doelpunten, minder tegendoelpunten.

27 mei 2020 om 10:13

Favre heeft nooit aanvallend gespeeld dit seizoen (althans geen 2 wedstrijdne op rij). Begin van het seizoen stonden zelfs Hakimi en Raphael in een 4 mans defensie nog wel eens als vleugelspelers opgesteld.

27 mei 2020 om 11:52

@isimic - Ik ben het wel met Elphenomeno eens. Zo af en toe walsen ze over een degradatiekandidaat heen en men heeft het gelijk weer over het o zo aanvallende Dortmund, terwijl ze in 4 van de 5 wedstrijden vrij conservatief spelen. Niet zozeer ontzettend verdedigend, maar het oogt ongemakkelijk. Nu zeg ik overigens niet dat alles de schuld van Favre is, maar vrijuit gaat hij ook niet. Ik snap dat hij nu alleen voor wedstrijd-fitte spelers kiest, maar ook voor de corona-crisis maakte Favre vaak vreemde keuzes die in ieder geval voor mij niet logisch verklaarbaar waren. Verder heeft hij ook gewoon pech dat z'n topspeler zo vaak geblesseerd is. Maar goed, de resultaten tot nog toe waren zeer waarschijnlijk sowieso niet voldoende geweest om kampioen te worden als je naar het puntenverlies van de kampioen in andere jaren kijkt. Dat mensen dus stellen dat Favre het heel goed doet, gaat er bij mij niet in. Hij heeft inmiddels toch een hele dure selectie ter beschikking voor Dortmund-begrippen en weet daar in relatieve zin te weinig uit te halen.

27 mei 2020 om 12:01

Er is een verschil tussen het goed doen, en het presteren naar de kwaliteit van je selectie. Het blijft enorm makkelijk om nu Favreout te roepen omdat hij niet goed is, zonder met een vervanger te komen die duidelijk beter is. Dat is van geen probleem mogelijk een groot probleem maken. Want als de vervanger slechter gaat presteren dan ben je flink de lul.

27 mei 2020 om 12:08

Als Sancho vertrekt, zijn ze sowieso 'flink de lul', want dat rendement gaan ze niet compenseren. Reus wordt ook weer een jaartje ouder en is al erg blessuregevoelig. Als hij nog een keer 20 volledige wedstrijden in een seizoen gaat spelen, is het veel. Het is namelijk geen enorme strekking dat Bayern beduidend minder punten had gepakt als Lewandowski zo vaak geblesseerd was geweest als Reus. Verder; wat is nou precies presteren naar de kwaliteit van de selectie? Bayern en Dortmund hebben kwalitatief de beste selecties van de Bundesliga en zouden in principe van iedereen kunnen winnen. Toch hebben ze meer verliespunten, dus dat argument is vrij relatief.

27 mei 2020 om 12:29

Wat je nu allemaal zegt zijn punten voor het bestuur, heeft Favre helemaal niets mee te maken. Als Lewandowski zo blessuregevoelig was als Reus, dan had Bayern een betere backup gehaald voor hem, het is vrij logisch om een goede backup te hebben van een speler die vaak blessures heeft. Dortmund heeft na Bayern de beste en duurste selectie van de Bundesliga, als je dan jaarlijks op plek 2 eindigt dan doe je wat je moet doen. Een uitzonderlijke trainer zou je kampioen kunnen maken alleen die zijn er vrij weinig. Tenzij die beschikbaar is of je jaarlijks de trainer eruit wilt gooien tot je kampioen wordt zou ik niet weten waarom je nu zo graag van Favre af wilt.

27 mei 2020 om 13:05

Het probleem is dat Bayern elk jaar kampioen wordt en Dortmund niet altijd 2de. Die worden heel vaak ook gewoon 3de of 4de, omdat clubs als Leipzig, Wolfsburg of Schalke dan 2de worden. Dit jaar lijkt Leipzig ook gewoon 2de te worden, mark my words. Dus zo heel goed doen ze het helemaal niet. En Dortmund heeft met Brandt en Hazard toch wel degelijk ingekocht om de blessures van Reus, maar als je Brandt wissel zet wordt het een ander verhaal inderdaad. Verder mag Bayern van geluk spreken dat Lewandowski nu weer fit is, want een topclub hoort minimaal 2 goeie spitsen te hebben. En met Zirkzee en Arp kan je niet aankomen.

Er was weinig aan te merken op zijn opstelling gisteren hoor. Je kunt het laf noemen maar het is ook Bayern waartegen je speelt. Daarnaast heb ik in de eerste helft toch meerdere momenten gezien waar met een goede steekbal iemand 1 op 1 gezet kon worden, de ruimte lag er best. Delany en Dahoud speelden sterk. Hakimi speelde ongeveer zijn slechtste wedstrijd van het seizoen en ook Haaland had het totaal niet.

27 mei 2020 om 09:49

Delaney speelde goed?? Die heb ik (vooral in de eerste helft) alleen maar zien schutteren. Was een voortdurende bron van onrust en balverlies.

27 mei 2020 om 10:03

Dan heb jij echter een andere wedstrijd zitten te kijken. Heb nog speciaal op hem gelet, aangezien ik het geen topper vind. Hij won veel duels en kon prima mee in het positiespel (gisteren dan).

27 mei 2020 om 10:40

Nou ja, je zegt ook dat Dahoud goed speelde en die vond ik vooral in de tweede helft echt consequent verkeerde beslissingen nemen.

Ik vind het een beetje goedkoop om een trainer te beoordelen op het feit dat hij een zenuwpees is of niet. Qua opstelling en spel vind ik het Dortmund van Favre altijd logisch en heel aantrekkelijk. De competitie is in Duitsland alleen heel lastig, omdat je altijd tegen een sterker Bayern op moet boksen.

Dortmund zou de portemonnee moeten trekken en Onana moeten aantrekken.

27 mei 2020 om 11:56

Dat is wel een goed punt. Burki is inmiddels 29 jaar en is al extreem wisselvallig sinds hij voor het eerst onder de lat kwam bij Dortmund. In vorm kan hij soms geweldige dingen laten zien, maar over een heel seizoen kost hij meer punten dan hij oplevert. Voor een ploeg met titelaspiraties in de Bundesliga is dat niet genoeg.

Als ik kijk naar Dortmund, dan zie ik vooral Bundesliga-spelers die niet naar Bayern mochten gaan. Haaland is dan wel een coup van buiten de competitie, maar als het gros zulke aankopen zijn, dan staat het eigenlijk van tevoren al vast dat je Bayern niet gaat verslaan. Je vist dan uit dezelfde vijver, maar pas wanneer de grote broer zijn hengel opbergt.

Ach, ik vind het wel erg gemakkelijk dit. Op het huidige Bayern staat in Duitsland gewoon geen maat. Twee keer achter elkaar tweede worden is dan op zich niet slecht toch?

27 mei 2020 om 12:02

Geen maat? Bayern heeft inmiddels na 28 speelronden ook al 4 keer gelijkgespeeld en 4 keer verloren. Dat ze het lek boven lijken te hebben, doet daar niets aan af. Je weet dat je dat soort gemiddeldes nodig hebt om Bayern het vuur aan de schenen te leggen. De tijden dat Dortmund het kon gooien op het financiele aspect zijn ook wel voorbij. Die hebben toch flink geinvesteerd de afgelopen twee jaren (zo'n 15 miljoen euro meer dan Bayern).

Volgens mij doet hij het prima met Dortmund. Kovac, die Bayern niet aan het voetballen kreeg, zal dat bij Dortmund wel lukken? Bayern is gewoon de betere ploeg, en 7 pnt achter in deze fase is nog niet eens zo slecht. Overigens snap ik ook dat hij niet fitte spelers niet laat starten. Als je tot de rust 0-0 houdt, het spelbeeld ff aankijkt, kun je altijd nog ingrijpen in de rust ipv meteen risico’s nemen.

Vind niet dat je favre de schuld van geven dat hij dortmund niet kampioen maakt. Taktisch gezien gwn een goede coach net als flick. Bij dortmund lopen er alleen maar 2 spelers rond die een ecbte winnaar en leidingsmentaliteit hebben in tegenstelling tot een team zoals bayern die dat zeker ook heeft. Kan je bij wijze van guardiola nog voor deze ploeg zetten maar dat zal met deze spelersgroep niets veranderen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren