Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vrouw van Banega deelt en verwijdert schadelijke foto voor Luuk de Jong

Laatste update:

Meerdere spelers van Sevilla, onder wie Luuk de Jong, hebben zich onttrokken aan de quarantainemaatregelen die gelden in Spanje. Samen met ploeggenoten Lucas Ocampos, Franco Vázquez en Éver Banega was De Jong zaterdag aanwezig bij een barbecue. De vrouw van Banega, Valeria Juan, deelde twee foto's van de samenkomst op sociale media, maar verwijderde die al gauw.

Op een van de twee foto's zijn minstens twaalf personen te zien, onder wie De Jong, die dicht bij elkaar aan tafel zitten. Op de andere foto staan elf personen; De Jong zit op een bank. Op de tafel lijkt een waterpijp te staan. Marca spreekt van een 'onverantwoordelijke' actie van De Jong en zijn drie Argentijnse ploeggenoten. In Spanje zijn bijeenkomsten van meer dan tien personen in een huis niet toegestaan.

De vier spelers hebben zich ieder verontschuldigd via een bericht op Instagram Stories. De Jong biedt zijn excuses aan richting 'iedereen die aanstoot heeft genomen aan wat er gisteren is gebeurd'. Voor de daad zelf biedt hij geen verontschuldigingen aan. "Het zal niet nog een keer gebeuren", schrijft de spits wel. "We willen dat de competitie weer hervat kan worden. Onze enige wens is om weer te voetballen."

Het plan is om LaLiga vanaf 12 juni te hervatten en om dat voor elkaar te krijgen werden deze maand richtlijnen opgesteld door de regering, in samenspraak met LaLiga en de Spaanse voetbalbond (RFEF). De spelers van Sevilla hebben zich daar niet aan gehouden, concludeert Marca. De overtreding zal niet alleen realiseren in een boete van de club voor het viertal, maar ook in een boete voor Sevilla van de Spaanse voetbalbond.

Volgens de krant zijn veel spelers niet blij met de opgestelde richtlijnen, omdat ze voorschrijven dat ze ruim voor aanvang van wedstrijden in quarantaine moeten blijven. LaLiga was bereid om zich daar flexibel in te tonen, afhankelijk van de ontwikkeling van de coronacrisis, maar kan die flexibiliteit volgens de krant nu gaan heroverwegen. Sevilla heeft nog niet gereageerd op de in Spanje veelbesproken foto's.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker handig allemaal, gelukkig is/was de problematiek in Spanje niet zo groot dat je toch al snel dit soort dingen weer gaat doen.

24 mei 2020 om 18:50

Boehoe, viel te verwachten dat de moraalpolitie hier weer over zou vallen. De man is met fit gezelschap aan het barbecueën. Een zonde waar ik me de afgelopen weken meermaals aan schuldig heb gemaakt. Biertje erbij lekker man. Moet nog wel een beetje kunnen leven

24 mei 2020 om 18:56

En dat door jouw gedrag anderen het leven laten is dan OK?

24 mei 2020 om 19:01

Wat is dat nou voor een drogreden? Mensen zullen altijd blijven sterven ,met of zonder mijn afschuwelijke gedrag.

24 mei 2020 om 19:01

Trouwens ben ik het zeker met je eens dat een biertje met de vrienden moet kunnen hoor, zelfs een barbecue is perfect acceptabel. Alleen gewoon niet met 12 personen. Gaan we nu echt doen alsof het zo moeilijk is je te beperken tot 4-5 andere mensen?

24 mei 2020 om 19:03

“Mensen zullen altijd sterven”, en dan heb je het over drogredenen. Het jammere aan dit virus is dat mensen die egoïstisch handelen er niet altijd zelf door getroffen, maar dat andere mensen erdoor getroffen worden.

24 mei 2020 om 19:04

Ik zie het bezwaar eigenlijk helemaal niet zo als niemand klachten heeft. Festivals etc daargelaten, dat is too much voorlopig.

24 mei 2020 om 19:09

Je hoeft geen klachten/symptomen te hebben om besmettelijk te zijn. Dat is net het gevaarlijke aan heel het virus.

24 mei 2020 om 19:13

Dit virus is alleen niet zo dodelijk. Tot nu toe 300.000 doden op een wereldbevolking van 7 miljard. Dat is 0,005%

24 mei 2020 om 19:13

Precies. Je gaat je dus voorbereiden op iets wat niet valt te anticiperen. Dat kan niet.

24 mei 2020 om 19:13

@mentalist je hebt helemaal gelijk: mensen zullen altijd sterven en mensen moeten daar niet zo moeilijk om doen. Laatst gingen ze op werk zeuren, omdat ik iedereen op de afdeling midazolam heb toegediend. Ik zei precies hetzelfde: mensen zullen altijd sterven, met of zonder mijn afschuwelijke gedrag.

24 mei 2020 om 19:15

@Wickedman, dat is een belachelijk argument. Je kunt beter kijken naar het aantal besmette personen kijken als je het wilt hebben over dodelijkheid...

24 mei 2020 om 19:16

Aadmaat mooie ridiculisering. Maar je snapt toch wel dat een virus in de ethiek een andere plaats heeft dan kille moorden?

24 mei 2020 om 19:16

Het was in de buitenlucht toch? Kans op besmetting is dan nihil. Ik denk dat die BBQ rook over het algemeen schadelijker is.

Desondanks is het een regel waar ook de clubs mee hebben ingestemd om de competitie te kunnen hervatten. In dat geval niet slim. Zeker voor voetballers die een voorbeeld moeten zijn voor anderen. Maar men moet niet overdrijven. Het wordt allemaal enger gemaakt dan het is.

24 mei 2020 om 19:16

@Wickedman, de kans op wat?

24 mei 2020 om 19:17

Ik was ook super fit, toch het virus opgelopen en nu waarschijnlijk blijvende schade aan me longen. Mensen moeten eens kappen om te denken dat het allemaal wel meevalt.

24 mei 2020 om 19:23

Ik vraag me altijd af of mensen als mentalist ook bereid zijn hun eigen ouders of grootouders als eerste op te offeren, ik bedoel, doodgaan doe je toch

24 mei 2020 om 19:23

@Justbecause, absoluut waar. Iedereen schijnt alleen op de sterftes te focussen. Dat er veel mensen met blijvend letsel zijn, opvallend meer zware beroertes bij jongere (30-50 jaar) coronapatiënten schuift iedereen maar onder de mat.

24 mei 2020 om 19:25

Reservebank gelukkig hoef ik die opoffering niet te maken.

24 mei 2020 om 19:27

@Reservebank, juist. Laten we de oude en zieke mensen gewoon laten kreperen. Ze zouden toch dood gaan. En dat je drager kan zijn zonder ziek te worden, ach, who cares.

24 mei 2020 om 19:32

Kyle66 laten creperen of ieder risicootje met uiterst discutabele maatregelen dicht proberen te timmeren is nog wel een ander uiterste.

24 mei 2020 om 19:33

Ik bekijk het liever meer van deze kant ipv blind roepen 'de regering is kut' of 'als je de maatregelen volgt kun je zelf niet nadenken'.
Het virus is dodelijk, dat klopt. Nu maatregelen een tijdje van kracht is daalt het aantal doden per tijdseenheid. Maar is het het waard om de volledige economie te ontwrichten en de maatschappij te veranderen puur en alleen om de dood van heel veel 70-plussers met achterliggende klachten als diabetes of COPD met een aantal jaar uit te stellen. Want hoe je het ook wendt of keert, vrijwel iedereen die sterft aan corona had al andere klachten en was relatief oud. Is het het dan waard om zoveel ingrijpende maatregelen te treffen waar vooral de jongere generatie de dupe van wordt? Van alle ontslagen tot nu toe worden de jongeren veruit het hardste getroffen. Ook kunnen ze hun vrienden niet zien, niet meer reizen, niet meer uitgaan, niet meer naar school, etcetera. Is dat het waard om de ouderen te redden? De ouderen die er mede voor hebben gezorgd dat ze geen huis kunnen kopen of bizar veel premie voor AOW moeten betalen? Ik merk dat er bij mijn leeftijdsgenoten nu een switch gemaakt wordt (ik ben 20+) voor 2 maanden lang hebben wij vrienden niet gezien, en veelal braaf binnen gezeten om de ouderen te redden. Nu worden we gek ervan. We willen ons leven terug. We willen wel afstand houden en de oudjes ontlasten en mijden. Maar laat ons alsjeblieft weer gewoon leven.

24 mei 2020 om 19:33

Wie zegt dat Luuk daar geen rekening mee heeft gehouden? Misschien is iedereen wel op temperatuur gecontroleerd? Weten we niet (al lijkt het mij onwaarschijnlijk). Het blijft gissen.als zijn ouders verder nergens komen en echt in quarantaine zijn (net als mijn ouders), dan is er een kans dat ze het zouden kunnen krijgen. Het zou dan ook dodelijk kunnen zijn (is lang niet altijd zo). Nogmaals, sommigen nemen het risico.mijn pa heeft k*** en vond het verschrikkelijk dat hij zijn enige kleinkinderen niet meer kon zien. Dat is de enige reden dat hij er uberaupt voor koos om te vechten. Hij zei dat hij het risico wilde nemen. Ik doe zijn boodschappen, maar ik ga af en toe wel langs met mijn kleintjes. Dat heeft hij (op mijn verzoek) besproken met mijn broers en zij gingen ook akkoord.dus, niet praten voor andermans parochie. Natuurlijk moeten mensen nadenken, natuurlijk moeten we rekening houden met anderen. Maar..... we moeten ook leven. Zolang mensen dit sporadisch doen, is er weinig kans op verspreiding. Common sense, nadenken. Mensen zitten echt teveel in een paniekmodusbubbel = virus, onbekend, doden, dus extreeeeem gevaarlijk. Terwijl het voor de meeste mensen amper gevolgen heeft en het risico op een dodelijk verkeersongeval groter is. In het algemeen is het zo, dat hoe ouder je bent, hoe minder goed je lichaam tegen ziektes of letsel kan strijden. Ouderen overlijden bij een "normale" griep ook vaker.

24 mei 2020 om 19:33

Wat heeft dit nou met de moraalpolitie te maken? Het is gewoon een keihard feit dat we te maken hebben met een extreem besmettelijk virus waar in Spanje al bijna 30.000 mensen aan zijn overleden. En dat het een "fit gezelschap is", dat is fijn voor henzelf, maar als ze het krijgen kunnen ze het ook gaan verspreiden onder mensen die wellicht wat minder jong en fit zijn. Je moet het maar op je geweten willen hebben, dat er straks wellicht een aantal kwetsbare mensen aan de beandeming liggen omdat jij zo nodig een feestje moest vieren en daarna met je besmette vingers de halve supermarkt hebt voorzien van coronacellen.

24 mei 2020 om 19:33

@Lierse1997,als je het dan wilt kijken naar de aantal besmette personen, zijn de cijfers dan wel betrouwbaar?
Er zijn misschien wel tien- of honderdduizenden die wellicht besmet zijn, met of zonder klachten.
Dat zou betekenen dat het percentage wat sterft, dus de cijfers die het RIVM naar buiten brengt, nagenoeg nihil zijn.
Nu worden het aantal doden afgezet tegen vastgestelde besmettingen, die dus niet representatief zijn voor het aantal besmettingen.
Los van het feit dat het aantal doden wellicht een verkeerd beeld geeft.
Want als je bv leukemie hebt en je krijgt een longontsteking en je overlijdt daaraan, word je als een "leukemie dode" genoteerd.
Als je leukemie hebt en je krijgt corona, waardoor je een longontsteking kan krijgen en overlijdt, wordt je als corona dode gezien.
Er zijn doden die positief getest zijn op corona, maar zijn overleden aan andere kwalen. Die worden als corona dode geteld.
Het is goed dat we elkaar aanspreken op houding en gedrag, maar je mag ook kritisch blijven en niet alles klakkeloos overnemen

24 mei 2020 om 19:36

@justbecause, heel erg vervelend, sterkte. Helaas wel uitzondering op de regel. Niet fitte mensen hebben ook veel meer kans op sportblessures. Toch zijn er topspelers die fit zijn en flinke blessures oplopen.

24 mei 2020 om 19:37

Metalist: 'Reservebank gelukkig hoef ik die opoffering niet te maken'. Maar andere mensen staan wel voor ondoenlijke keuzes door dit virus. Mijn vriendin heeft ook corona gehad en nog steeds gevolgen ervan. De vader van mijn beste vriend is eraan overleden. Mochten veel mensen niet naar de begrafenis. Etc etc. Deze ziekte levert misschien minder doden op 'dan menigeen heel erg vind' maar het is zo besmettelijk en heeft ontzettend veel gevolgen voor heel veel families en situaties. Denk eens aan de ander ipv alleen aan jezelf. Oh, en spreek eens mensen die op de IC werken, zeker in Italie. Dan denk je hopelijk wel anders. In Italië konden ze mensen namelijk niet helpen omdat er te weinig middelen waren. Dus werd er op leeftijd geselecteerd. Wat een ontzettende rotkeuzes waar je als specialist en verpleegkundige voor altijd mee blijft leven.

24 mei 2020 om 19:41

@mentalist...... hoop dat je trots bent op jezelf. Echt respectloos ben jij zeg. Fit gezelschap? Dat is het punt nu juist. Velen weten niet of ze besmet zijn omdat ze geen symptomen hebben. Wanneer dringt dat toch eens door tot mensen. Ik schaam me kapot voor al die mensen die schijt hebben aan al die zorgverleners die zich kapot werken. Denk vooral lekker aan je zelf. Joh als ik het maar niet ben. Kan mij het schelen dat ik ook zonder symptomen anderen kan besmetten die daar dood aan kunnen gaan. Joh...als ik het maar niet ben hè.... Ik ben zo ontzettend benieuwd of je ook nog zo stoer bent als je zelf aan de beademing zou moeten. Als iemand dicht bij je ligt te vechten voor zijn/haar leven. Maar dan denk je vast ook ach het hoort er bij. Blijkbaar moeten mensen het zelf meemaken voordat ze in gaan zien waar ze mee bezig zijn. Jij moet nog wel een beetje kunnen leven....jij... een ander mag dood gaan. Stoer man. Heel stoer

24 mei 2020 om 19:41

@Jows, nogmaals je moet geen symptomen hebben om besmettelijk te zijn. En als De Jong er echt mee inzat moest hij maar niet de regels van de Spaanse overheid breken.

24 mei 2020 om 19:43

@ReRo, Dan nog zal niet 100% van de wereldbevolking besmet zijn. De dodenlast op de gehele wereldbevolking berekenen is zeker niet correct.

24 mei 2020 om 19:45

@Mentalist zonder gekheid snap ik helemaal wat je wil zeggen, maar ik denk toch dat je te min in acht neemt wat effecten zouden zijn zonder maatregelen. Het zouden echt niet louter ouderen en mensen met een zwakke gezondheid zijn die ernstig ziek zouden worden. In heel de wereld zijn er vrij extreme maatregelen getroffen en kon de IC in Nederland het nauwelijks aan. Moet ik ook zeggen dat ik vind dat een groot deel van de patiënten helemaal niet naar de IC zou moeten, maar dat terzijde.

24 mei 2020 om 19:54

Soccerfan1 mooi betoog, maar dat is simpel met de morele rechtvaardiging van de regeltjes in je zeilen. Maar mensen op de bouw werken altijd hard, in oogstperiode zijn telers ook druk. Iedere sector is enigszins conjunctuurgevoelig. Ook de zorg. En ik snap niet waarom het aldoor altruïstische afweging moet zijn of ik een biertje moet drinken. Ik breng mezelf dan toch ook 'in gevaar'. Gevaar ligt altijd op de loer, ongeluk in klein hoekje, addertje onder het gras. Etc.

24 mei 2020 om 20:03

@Soccerfan_1 ik snap heel je verhaal, maar stoor me aan één ding: wat je zegt over zorgverleners. Er zijn heel zorgverleners die standaard onbetaald overwerken en veel te lange diensten draaien, maar dat doen ze al jaren. Er is sinds dit virus een beeld ontstaan dat mensen in zorg nu harder werken dan normaal. Nu krijgen mensen in de zorg een applaus terwijl er ieder jaar meer bezuinigd wordt. Ik hoop dat het nieuwe respect voor zorgverleners blijvend is, maar ik vermoed dat het snel weer over zal zijn. Al jaren zijn er zorgverleners die niet rond kunnen komen van een fulltime functie, maar nu pas komt er een soort geveinsde waardering.

24 mei 2020 om 20:06

Moralist, dat je jezelf in gevaar brengt interesseert me geen reet. Maar dat jij mijn ouders in gevaar brengt wel. Je denkt ontzettend egocentrisch. Je bent er ook vast zo eentje die met een druppel teveel op rijdt. 'Ik breng mezelf dan toch ook in gevaar'. Die anderen die jij in gevaar brengt interesseren mij wel. Maar dat interesseert jou klaarblijkelijk niets. Omdat jij toevallig een avond of een paar maanden van je leven niet even iets minder uitbundig kan zijn. Man man man. Door dit soort types hebben we juist dit soort lockdowns nodig. Helaas. Want ik vind er ook niks aan.

24 mei 2020 om 20:07

Lierse

Dit is nu een voorbeeld van ridicule maatregelen. Wanneer er één persoon minder in het gezelschap aanwezig was, dan was dit plotseling geoorloofd. Al dan niet rekening houdend met de afstand. Maar ook dan, de volgende dag staan deze spelers op het trainingsveld en hangen over elkaar heen bij een hoekschop en liggen vervolgens met dezelfde vrouwen in bed.

Ja, je kunt voorzichtig zijn. Het is niet aan te raden om met grote getallen samen te zijn. Vooral binnen, blijkbaar. Maar of je nu met 10 of 11 personen bij elkaar bent zal niet het verschil zijn tussen geen besmetting of een brandhaard.

24 mei 2020 om 20:10

@Andonis, daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar je moet ergens de grens leggen natuurlijk.

24 mei 2020 om 20:17

@lierse, dat weet ik. Maar nogmaals. Als ik twee weken lang zo goed als aan huis geketend zit. Af en toe boodschappen doe. Totaal geen klachten heb. Mijn gezin ook niet. Waarom zou ik dan niet af kunnen spreken met een vriend? Of met vrienden? Feitelijk zouden de kappers ook gesloten moeten blijven. Want ook daar kunnen mensen besmet zijn, zonder dat ze het weten. Dan kunnen we alles wel op slot gooien. Feit is en blijft dat je moet kijken naar de risicogroepen. De risicogroep 70+ is het meest vatbaar en loopt het meeste risico. De groep waartoe Luuk behoort lopen amper risico. Kans op overlijden is nihil.de kans is aanwezig dat hij zijn ouders besmet (als die ouders zelf geen boodschappen doen en alleen thuis zijn). Doen zij dat wel, dan lopen ze evenveel risico in een supermarkt (misschiel wel meer) als nu op dat feestje. Waarom? Buiten vs. binnen.

24 mei 2020 om 20:18

Adonis, klopt hoor, maar ergens moet je een lijn trekken. En heb begin deze week al vaker aangegeven hoe belachelijk heel veel dingen zijn. Op de reservebank tussen de spelers (mét mondkapje) 1.5 meter, op het veld vol in duels etc en dan weer niet samen mogen juichen. Heel hypocriet. (Toevoeging: Maar in Spanje worden de voetballers nog niet zo vaak getest als in Duitsland, dus is de kans groter dat daar wel iemand met Corona aanwezig was zonder dat ie het wist.)

24 mei 2020 om 20:21

Je snapt dat door dit soort dom gedrag het virus zich blijft verspreiden? JIj mag dan fit zijn maar je kan onbewust het virus alsnog doorgeven aan mensen in een risico groep.echt niveautje hersendood weer.

24 mei 2020 om 20:21

Jows, maar het gaat natuurlijk om de besmettingen. En als er vaker groepen bij elkaar komen, is de kans op besmettingen groter en is de kans groter dat de risicogroep 70+ het ook krijgt. En bovendien hebben die toch ook gewoon het recht om zo snel mogelijk weer een 'normaal' leven te kunnen leiden, waar jij en ik en Luuk de Jong aan mee kunnen werken?!

24 mei 2020 om 20:24

Formus, waarom gelijk in persoonlijke sfeer trekken? Ik roep slechts op tot doelmatige maatregelen in plaats van grotendeels ongefundeerd alles in perken. Ik verbaas me erover hoe makkelijk de vrijheid wordt afgepakt.

24 mei 2020 om 20:29

Mentalist, dat is juist het punt. Jij vergeet dat het voor heel veel mensen wel persoonlijk is. En dat je door je acties weer de kans groter maakt om veel meer mensen persoonlijk te raken. Denk daar nou gewoon toch eens aan.

24 mei 2020 om 20:33

Oh, en barbecuen met vrienden is imo niet het oproepen tot doelmatige maatregelen. Als je dat (edit: doelmatige maatregelen oproepen) namelijk wil doen en daadwerkelijk doet, steun ik je van harte. Maar ondertussen zijn er regels die helaas nodig zijn omdat er teveel mensen zijn die alles aan hun laars lappen. Ik wil namelijk ook zo snel mogelijk van die lockdown af en een normaal leven leiden. Maar dat kan niet omdat er nog steeds mensen zijn die schijt aan alles hebben en daardoor alles een stuk langzamer weer normaal wordt.

24 mei 2020 om 20:38

mentalist, hoe zou jij deze situatie aanpakken? Ik persoonlijk denk dat als het aantal besmettingen binnen de EU veel hoger zouden zijn en er geen maatregelen in bepaalde lidstaten getroffen zou worden er van de EU een richtlijn zou komen.

24 mei 2020 om 20:43

@formus, er is bewezen dat het aantal besmettingen in de buitenlucht zeeeeer beperkt is. Als hen allen gevraagd is (dat weten we dus niet) of ze gezond zijn, hebben ze hetzelfde gevraagd als de plaatselijke kapper. Die ziet verspreid over een dag ook 10 mensen, kan besmet worden en dit doorgeven aan andere klanten. Je moet ook vertrouwen hebben in mensen. Deze mensen zijn enorm afhankelijk van hun gezondheid en ik gun ze daarom het voordeel van de twijfel.

24 mei 2020 om 20:52

@ Formus

Hier kaart je wel een belangrijk punt aan. Je gaat in principe in tegen Mentalist, maar zegt vervolgens wel dat een bbq met vrienden moet kunnen.

Dat mag dus gewoon ook niet, dus als jij de afgelopen weken met vrienden hebt gebarbequed, ben je volgens een aantal hier blijkbaar een koelbloedige moordenaar. Want eerlijk is eerlijk, volgens de regels mag een bbq met vrienden niet.

Voor de duidelijkheid, wat mij betreft is er ook niets mis mee, maar het mag officieel niet.

24 mei 2020 om 21:01

Jows, ik begrijp t wel dat alles lastig is. Maar ik begrijp je verhaal niet qua vertrouwen. Zij hebben geen idee of ze het wel of niet hebben. En er kan geen voordeel van de twijfel zijn, want ze weten het niet of ze moeten alle twaalf getest zijn en erna niemand meer gezien hebben. Geloof jij dat? Dat het topsporters zijn wil alleen zeggen dat ze er zelf redelijk goed tegen zullen kunnen. Maar ze kunnen nog steeds andere, zwakkeren, besmetten.

24 mei 2020 om 21:04

Allochteun, sorry dat ik het misschien niet duidelijk heb geschreven, maar dat bedoelde ik totaal niet. Als Mentalist wil oproepen tot doelmatige maatregelen, dan steun ik hem. Maar dat doe je niet door te gaan BBQ-en. Maar via discussies, onderzoek, mensen erop te wijzen hoe we er zo snel mogelijk goed vanaf komen etc. Dat bedoelde ik. Edit: heb hem iets aangepast nu om het iets duidelijker te maken.

24 mei 2020 om 21:08

Mentalist. Gebruik jij nou 'ethiek' om je totaal roekeloze, anti sociale gedrag en egocentrisme een soort cachet te geven? Dat is binnen de context waar we over praten in dit topic echt de zaak totaal op zijn kop zetten. Dat diegenen die vinden dat ze gewoon kunnen doen wat ze willen de moral high ground hebben en zij die bereid zijn hun bijdrage te leveren juist de moreel verwerpelijken. Ik herken hier de klassieke reactionair. Maakt niet uit wat je roept, spreek mensen vooral in de onderbuik aan!

24 mei 2020 om 21:51

Aadmaat. Weet jij wel wat een richtlijn is? Een richtlijn is een soort aanwijzing gericht aan de nationale overheden van alle lidstaten. Dat gaat over een gesteld doel dat verwezenlijkt moet worden. Maar elke nationale overheid mag vervolgens zelf de wetgeving vaststellen omdat doel te verwezenlijken. Dus richtlijnen hebben niet in alle gevallen directe werking.

24 mei 2020 om 21:53

Constant Kante. Ik ben heel benieuwd naar je beweegredenen. Wanneer is iemand roekeloos en a sociaal, volgens jou? Als je gaat bbqen? Als je gesteld bent op vrijheden, en om doelmatige maatregelen roept, als je de discussie aangaat?

24 mei 2020 om 22:33

@Lierse1997, en hoe weet jij hoeveel mensen er besmet zijn geweest als dit bewust niet getest wordt. Zijn dit er in Nederland bijv. 1 miljoen, 5 miljoen of misschien wel 10 miljoen. Weet jij veel, want ze willen niet testen omdat ze bang zijn dat het percentage doden dan tegenvalt. Laat je toch niet zo opjutten door die corrupte RIVM, Rutte en media man. Iedereen weet toch dat ze betaald worden om angst te zaaien.

24 mei 2020 om 22:40

Minder als 6000 doden, dan valt het gewoon mee ja. Vergelijkbare cijfers met het griepseizoen. Maar daar hoor je nooit iets over. De slachtoffers van de lockdown daarentegen zullen enorm zijn.

24 mei 2020 om 23:40

@Constant kante een verordening zou natuurlijk ook kunnen, maar ik denk dat het lastig is om voor alle lidstaten dezelfde maatregelen te treffen. Ik denk dat de nationale overheden een veel beter beeld kunnen schetsen over een invulling die werkt. Ik weet wat een Europese richtlijn is, mijn grote vriend. Mijn vriendin houdt zich bezig met internationaal privaatrecht dus VWEU, VEU, Rome I en Rome II achtervolgen mij inmiddels zelfs in mijn dromen.

24 mei 2020 om 23:45

Onderzoeken geven aan dat verspreiding in buitenlucht nihil is ( verspreiding aerosols) ,dus deze zien we door de vingers Luuk!

24 mei 2020 om 23:52

@Basvan Rij wel belangrijk om in acht te nemen dat er minder dan 6000 doden zijn terwijl er maatregelen getroffen zijn. De cijfers rondom influenza worden nog minder goed bijgehouden dan die van Corona, dus je kan stellen dat het er jaarlijks veel meer mensen sterven aan influenza dan officieel genoteerd. Influenza is een virus waar we al bijna een eeuw mee te maken hebben, een vaccin voor hebben en heel veel antistoffen voor hebben. In 2018 stierven er officieel bijna 10.000 mensen. Bedenk dat dat Corona van gelijke kracht is, we er 0 antistoffen tegen hebben opgebouwd, dat het in drie maanden tijd bijna 6.000 levens heeft geeist terwijl er extreme maatregelen zijn getroffen. Mijn vraag aan jou: besef je hoeveel doden er zonder deze maatregelen zouden zijn?

25 mei 2020 om 00:05

@Basvan Rij we hebben met dit virus een virus dat besmettelijker is dan influenza erbij. Aangezien verspreiding zonder maatregelen onwijs snel gaat heb dan constant te maken met dit virus. Daarbovenop komt dan nog influenza waar behalve ouderen ook jongeren aan overlijden. Als je niks doet aan dit virus dan krijg je te maken met heel veel doden. Zo los je woningschaarste en vergrijzing wel op, maar je kunt je afvragen of de Nederlandse bevolking dat wil.

24 mei 2020 om 19:09

Ach 300.000 doden door corona. Dat is 0,0005% van de wereldbevolking.maar heey misschien heb je gelijk. Er wordt verwacht dat het virus pas in 2022 verdwenen is. Dus om solidair te zijn met de doden stel ik een totale lockdown voor tot 2022, geen mens naar buiten, internet uit en geen elektriciteit.

24 mei 2020 om 19:18

je gelooft toch zelf niet dat het er 300 000 zijn? Ten eerste weten we dat het cijfer in Nederland alleen al hoger ligt doordat we niet alle gevallen meetellen, daarnaast geloof ik niets van landen zoals Rusland/china/amerika/ Noord Korea. Dat sterftecijfer ligt ver boven het miljoen hoor, wat je daarvan vindt moet je zelf weten, ik vind dat je een punt hebt dat de maatregelen soms niet proportioneel zijn aan de situatie.(vooral de maatregelen dat je geen feest mag vieren na een doelpunt in de Bundesliga maar wel gewoon voetbal mag spelen is een rare) Maar het zo bagatelliseren is ook niet nodig, het is een nare ziekte of er nou veel of weinig bevolking aan dood gaat.

24 mei 2020 om 19:19

uiteraard het Nederlandse sterftecijfer, niet dat Nederland een sterftecijfer van 300 000 door corona heeft haha

24 mei 2020 om 19:31

Dit virus zal nog heel lang onder ons blijven. 2022 zal niet eens de helft van de wereldbevolking gevaccineerd zijn. Waar haal je vandaan dat het virus in 2022 zou zijn verdwenen?

24 mei 2020 om 19:41

Wie zegt dat er een vaccin komt? Mensen blijven daar maar op hopen, maar wie zegt dat? Waarom is het zeker dat er hier een vaccin voor komt? Wat als we na twee jaar tot de conclusie moeten komen dat het niet gelukt is. Dan is alles voor niets geweest. Dan was het gewoon een kwestie van survival of the fittest. Hard, maar waar.

24 mei 2020 om 19:46

Tegen de meeste griepvirussen kan men wel een vaccin ontwikkelen. Daarnaast is dat van “survival of the fittest” onzin. Net alsof mensen die het overleven superieur zijn op genetisch vlak aan degen die overleven. Daarnaast kan het virus ook muteren en is er nog niets geweten over immuniteit tegen het virus. Voor hetzelfde geld zijn mensen niet immuun op lange termijn.

24 mei 2020 om 19:54

@Jows reageer je op mij? Ik reageer maar voor het geval dat. Er zijn een aantal mensen die durven te bezweren dat er een vaccin komt. Zelf verwacht ik voor 2023 geen gebruiksklaar vaccin en dan duurt het nog jaren om mensen te vaccineren. We weten niet hoe snel men antistoffen zal opbouwen en ook niet of moeders antistoffen meegeven aan de kinderen die zij dan baren. Uiteraard zal dit virus gewoon onder ons blijven en zullen er ieder jaar geïnfecteerde zijn. Houdt survival of the fittest niet in dat degene die zich best aan kunnen passen zullen overleven?

24 mei 2020 om 20:21

Dit virus zal inderdaad misschien wel blijven. Net als alle andere ziekte's zoals k a n k e r, tbc etc etc etc

24 mei 2020 om 20:24

@lierse, natuurlijk is survival of the fittest wel van toepassing. Anders hadden jij en ik (afgaande van 1997 als jouw bouwjaar) evenveel kans om aan het virus te overlijden als iemand van 70 of 80. Het is bekend dat de mensen die aan Corona overlijden veelal onderliggende klachten hadden. Of te wel, zwakkere mensen (dat kunnen ook jongeren zijn met een auto imuunziekte o.i.d.) lopen het risico. Survival of the fittest gaat het dus wel degelijk om.ik wil best wachten op een vaccin, maar ik ben niet bereid om jaren te wachten. Dat is complete waanzin voor een virus dat voor de meeste mensen "ongevaarlijk" is.

24 mei 2020 om 20:26

Wat een gigantische stuitende domheid.er zijn honderdduizenden doden door een virus wat zich nog steeds exponentieel uitbreid en in veel delen van de wereld pas net aan de op mars is begonnen, daarnaast zijn er miljoenen besmettingen en zijn er ook niet-dodelijke slachtoffers die permanente orgaanschade hebben opgelopen.je klinkt net als die andere idioten die 2 maand geleden nog vol hielden dat het virus ons niet zou treffen. Ga je schamen.

24 mei 2020 om 20:28

@aad, ik weet niet of ik specifiek op jou reageerde. De gewone griep muteert ook. Ook daar is geen vaccin voor. Je kunt een griepprik krijgen, maar ook die is maar voor 49% betrouwbaar. Dus hoezo zou er hiervoor een vaccin komen? Het is echt waanzin om dat te denken. Ik hoop dat het er komt, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat we nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen.

24 mei 2020 om 20:45

@Jows, dan raad ik je toch aan “on the origin of species” nog eens terug te lezen want dat houdt “survival of the fittest” niet echt in. Verder is 1997 niet mijn “bouwjaar”, maar het laatste seizoen dat Lierse kampioen werd 😉.

24 mei 2020 om 20:47

Duidelijk is dat de farmaceuten heel veel geld kunnen verdienen aan dit vaccin en ze zetten heel veel kapitaal in om het te ontwikkelen. Of het er zal komen is natuurlijk maar de vraag, maar er zal een hoop aan gedaan worden. Ik ben ervan overtuigd dat het er komt, maar ik denk dat het niet binnen drie jaar op de markt zal zijn. Natuurlijk heb je vele vormen van influenza en maakt het veel slachtoffers, maar het gaat dan om een virus waar men al langer dan een eeuw antistoffen voor opbouwt. Als je zonder vaccin doorgaat zal dit virus jaar in jaar uit heel veel platleggen, omdat het zo besmettelijk is. Economisch is dat absoluut niet te doen.

24 mei 2020 om 20:50

@Lierse1997 dat viel mij ook heel erg op. Veel mensen denken dat Survival of the fittest inhoudt dat de sterkste overleefd. Heel veel mensen gebruiken de term, maar hebben het boek inderdaad nooit gelezen.

24 mei 2020 om 20:54

Eens, het zijn er als je reëel zou tellen waarschijnlijk een stuk minder die echt door Corona gestorven zijn, maar dan nog, het zijn er in absolute zin wel gewoon heel veel.

In percentages stelt het niets voor, in aantallen wel.

24 mei 2020 om 20:58

@Jows, 49% effectief zou al meer dan genoeg zijn. Als de helft van de mensen door een vaccin resistent is, dan wordt de verspreiding dusdanig vertraagd, dat de zorg het redelijk makkelijk aan moet kunnen. Het daalt dan overigens qua besmettingen exponentieel, dus veel meer nog dan delen door 2.

Een vaccin komt er wel, er zijn talloze veelbelovende varianten in test, en er is al veel ervaring met Corona virussen. Zoiets kost echter wel tijd, dus minimaal 1 tot 2 jaar zijn we hier nog wel zoet mee.

24 mei 2020 om 21:42

"je gelooft toch zelf niet dat het er 300 000 zijn? "sorry Jensen is een paar websites verderop.

24 mei 2020 om 21:57

Lierse1997, voor hetzelfde geld is het virus overgewaaid in augustus , net als het Sars virus. Wat ik zo apart vind, is dat er dus mensen zijn die je een moordenaar vinden als je met 11 mensen buiten zit te Bbq'en. Na 1 juni ben je geen moordenaar meer maar houd je je prima aan de regels. Hoeveel mensen zijn nog in staat om normaal na te denken dan? Ik bedoel dus dat we mensen erop aan mogen spreken en stimuleren om met z'n allen een onbekend virus te beteugelen. Maar dat je dan de niet meelopers als moordenaars neerzet, kan absoluut niet door de beugel.

24 mei 2020 om 23:03

In 2014 1.5 miljoen tbc doden wereldwijd

Dit bewijst maar weer hoe veel domme mensen er op deze wereld rondlopen. Ten eerste de voorschriften negeren en dat vervolgens ook nog doodleuk op social media delen met de rest van de wereld.

24 mei 2020 om 18:17

Tja ik zie dat Banega vanaf 1 juli toch weg is bij sevilla. Wie weet heeft zij er toch wel bepaalde belangen bij dat deze foto zou 'uitlekken'. De voetbalwereld verbaast mij toch niet meer. Je bent namelijk wel echt heel erg dom als je zoiets doet, bijna tot het onmogelijke aan toe.

24 mei 2020 om 18:19

Je zou bijna hopen dat dat inderdaad de reden is, anders is mevrouw Banega wel echt ongelofelijk dom.

24 mei 2020 om 18:44

Het zijn vermogende voetballers en hun voetbalvrouwen die leven in hun eigen bubble. verbaast me niks als ze denken dat Covid-19 een Netflixserie is.

24 mei 2020 om 18:52

Het domme ervan is dat ze het online gooien. Je weet dat de meute er over valt. Maar jullie zitten dus serieus afgezonderd op een zolderkamer?

24 mei 2020 om 20:36

@mentalist, jij bent gewoon een van de weinigen die eerlijk is en er voor uitkomt. De rest zwijgt gewoon. Overal in Nederland is het druk maar Voetbalzone met enorm veel gebruikers hoort daar amper bij.

24 mei 2020 om 18:18

Er zijn tegenwoordig ontzettend veel domme mensen die roepen dat we de anderhalve meter kunnen negeren en lekker met onze vrienden kunnen gaan hangen. Dankzij dit soort acties geef je dit soort tokkie volk het idee dat ze gelijk hebben, of moedig je de mensen aan die twijfelde aan om dat ook te doen. Ik kan er met de pet niet bij, zeker niet in een zwaar getroffen land als Spanje.

24 mei 2020 om 18:30

Anderhalf meter is vrij discutabel elke land heeft zo zijn eigen regels omtrent afstand. Maar recent onderzoek uit Tokio blijkt dat van 10.000 mensen die zijn besmet er maar 2 zijn besmet te zijn geraakt buiten in de open lucht. Dus ja ik zou niet al te stellig zijn over de ander half meter.

On: niet handig om zo een foto te delen vlak voor hervatten van de competitie.

24 mei 2020 om 18:32

Dat is uiteindelijk onderzoek. De 1,5 meter die nu geldt, kan zomaar over een maand de prullenbak ingaan. Maar niemand weet dat en dat wordt nu dus allemaal onderzocht. En met resultaten van de onderzoeken wordt uiteindelijk beleid gevoerd. Als mensen soms denken dat de 1,5 meter regel geldt, gewoon puur omdat het kan, dan is er toch echt iets mis.

24 mei 2020 om 18:34

@puntnaarachter maar waarom hanteert elk land een andere afstandsnorm als elk land het heeft gebaseerd op onderzoeken?

24 mei 2020 om 18:37

Dat is dus het hele probleem, omdat niemand het weet? Er is nog te weinig bekend over dit virus, maar de meeste landen doen wel aan social distancing. Of dit nu 1 of 2 meter is? Je kan ook gewoon geen afstand bewaren en hopen dat het virus overwaait, maar die landen zijn in de minderheid. Je kan ook moeilijk landen met elkaar vergelijken, aangezien elk land weer verschillend is. Ik heb er ook geen verstand van, maar kan mij voorstellen dat een land als Nederland en bijvoorbeeld een Japan op basis van sociale, technologische, ecologische, demografischefactoren, enz.. anders is en een onderzoek niet 1-op-1 kan implementeren. Te veel factoren die verschillen en uiteindelijk de uitkomst van het onderzoek veranderen.

24 mei 2020 om 18:49

Wilde precies hetzelfde vragen Puntnaarachteren wat betreft de tests. Hij kan ze blijkbaar op de hoek van de straat verkrijgen. Ondertussen heeft deze jongen mogelijk wie weet hoeveel mensen besmet...Niet bij iedereen wordt Corona namelijk als even heftig ervaren. Laat ik een keer verstandig zijn en er verder maar niet op ingaan, maar de reactie van deze jongen is niet al te slim...

24 mei 2020 om 19:47

@lierse, ik ben het met je eens hoor dat mensen rekening met elkaar moeten houden. Maar kom op. Er kan nooit bewezen worden dat een persoon toevallig 15 oma'tjes besmet. Dat is een beetje een angstbeeld creeren. Zelfs in een huishouden wordt maar 20 tot 30% besmet. Dat is gek toch? Mensen die in hetzelfde huishouden wonen? Als dat zo is, kan nooit, maar dan echt nooit gezegd worden dat persoon A, persoon B besmet heeft.uiteindelijk gaat het om gezond verstand. Dus niet doen om expres rebels te doen, maar omdat je gewoon echt met je vrienden onling wil afspreken en iedereen aangeeft geen klachten te hebben. Dat gebeurt nu bij de kapper e.d. ook. Je moet er maar van uitgaan dat mensen hier realistisch mee omgaan en dan is er gerust wel ruimte voor een verzetje als een Bbq.in de buitenlucht is het "veilig", net zoals je veilig bent als je een stukje gaat wandelen, fietsen of autorijden.

24 mei 2020 om 21:43

Genoeg experts die vraagtekens zetten bij het virus en de bestrijding ervan. Maar die zijn dus dom! Mooi weet ik dat ook weer.

24 mei 2020 om 18:31

@Sone8 Kun je zien wat voor domme mensen er op deze wereld lopen die alles wat de regering zegt geloof !!!

24 mei 2020 om 18:34

In wat geloof jij dan? YouTube-filmpjes en Redditpagina’s?

24 mei 2020 om 18:38

De 1,5 meter afstand is wel degelijk een discutabel punt.

24 mei 2020 om 18:40

Wat is er dan zo discutabel aan? Is het aangetoond dat het niet werkt dan? Want pas vanaf dat punt kun je het echt contesteren lijkt me.

24 mei 2020 om 18:41

De overheid wordt op dit moment bijgestaan door de beste virologen en adviseurs, Rutte verzint dit echt niet zelf. Dat jij dat allemaal niet wilt geloven zegt meer over jou intellectueel dan over de regering die jij wantrouwt

24 mei 2020 om 18:45

Vergeet de messias Robert Jensen niet hé. Dat is de allesweter die een carrière als top professor in alle facetten heeft laten schieten om 'journalist' te worden en het toch al tot YouTube heeft kunnen schoppen.

24 mei 2020 om 18:55

Is het aangetoond dat het werkt dan Lierse1997? Heb je enig idee wat voor een flut maatschappij we krijgen als we alles om die 1.5 meter bouwen? Lekker bbq'en met je vrienden en massadruktes vermijden, laat je niet leiden door angst.

24 mei 2020 om 18:58

Laat ik het zo zeggen. In een pandemie met enorm veel doden tot gevolg is enige voorzichtigheid op zijn plaats. Ik heb dus veel liever dat de maatregelen iets te streng zijn dan dat ze iets te laks zijn.

24 mei 2020 om 19:53

@lierse, het gaat om gesloten ruimtes. Het is dan beter om geen 1.5 meter afstand te bewaren en gewoon een mondkapje te dragen. En natuurlijk (voorschrift #1) niet je huis uit te gaan als je klachten hebt of iemand in je gezin iets onder de leden heeft. Ook ventileren is belangrijk. Zet ramen en deuren open.ik hou persoonlijk mijn hart vast op het moment dat de theaters en bioscopen met 30 man open gaan. Want dan kun je wel op 1.5 meter afstand van elkaar zitten, maar de aerosolen blijven dan in de ruimte zweven. De kans dat je daar iemand besmet is dus vele malen hoger, plus dat je ongeveer 1.5 uur in zo'n ruimte verblijft en dus veel meer inademt en zelf weer uitademt.

24 mei 2020 om 20:02

In een tafelomgeving zit je heel dicht bij elkaar en raak je verscheidene objecten aan (“geef de mayonnaise eens door”). Er is gebleken dat na een half uur met 4 aan een gewone tafel zitten, de kans heel groot is dat je de anderen besmet. Daarnaast snap ik de hele discussie niet? Er wordt een regel opgesteld dat je maximum met 5 personen mag omgaan, waarom zou je dan die regel moeten breken?

24 mei 2020 om 20:04

@craig Tucker, is dat zo? Eerst komt het virus niet naar Nederland. Dan is het niet zo besmettelijk (voor Carnaval nog, terwijl dat het juist extreem verspreid heeft). Eerst geen mondkapjes, nu wel mondkapjes. Verder ben ik van mening dat ze telkens achter de feiten aanlopen, terwijl ze dit hadden zien aankomen. Bedrijven hadden in januari al na moeten denken over eventuele maatregelen om verspreiding te voorkomen. De overheid had hen daar in moeten adviseren. Dan hadden sommige bedrijven misschien overeind kunnen blijven.verder is de uitspraak van Co Adriaanse hier op zijn plaats. Een goed paard is nog geen goede ruiter. Op statistisch en organisatorisch niveau blunderen ze. Ook spreken ze elkaar veelal tegen. Zo kunnen kinderen het virus praktisch niet overgeven (geen R0) en hebben ze zelf ook amper klachten als ze al klachten hebben. Waarom mogen mensen dan nog steeds hun kleinkinderen niet zien? Weet jij het?dus, luisteren, doe ik zeker. Maar alles klakkeloos voor waar aannemen? Nee. Ik denk dat als je een hoop ouderen zou vragen wat ze zouden willen, zouden ze zeggen dat ze willen leven. Ik heb dit ook besproken met mijn vader en broers. Mijn vader vecht tegen k***, maar hij neemt het risico om enkele keren per week zijn kleinkinderen te kunnen zien. Het wordt ons ook wel erg opgedrongen.

24 mei 2020 om 20:09

@lierse: "er wordt een regel opgesteld dat je maximum met 5 personen mag omgaan, waarom zou je dan die regel moeten breken?" Het getal is een beetje onzinnig. Het zijn mensen die elkaar persoonlijk goed kennen. In jouw geval zou het toegestaan zijn dat ik 4 vrienden met Corona uitnodig (want 5 is max). Maar moet mijn buurman op het matje worden geroepen, omdat hij 10 vrienden uitnodigt die niet ziek zijn en waar ook familie niet ziek van is. Je moet door de getallen heen kijken.het is dom om zoiets online te zetten, maar als het zorgvuldig is besproken, hun handen vooraf allemaal ontsmet zijn, zij verder geen klachten hebben gehad in de laatste twee weken, dan is er weinig tot geen risico.

24 mei 2020 om 20:11

@Jows, dat zijn al heel veel “alsen”. Houdt je gewoon aan de regels, zo moeilijk is het niet.

24 mei 2020 om 20:38

Voor mij is het niet zo moeilijk hoor, maar voor sommige mensen wel. Die zijn hun "vrijheid" kwijt. Zolang ze dit redelijk verantwoord doen heb ik er geen bezwaren mee. Ik ben geen Nsb'er, moraalridder of SJW die anderen de maat gaat nemen. Leef en laat leven. Houd rekening met elkaar. En ja, dus ook met je medemens inzake Corona (doe ik ook). Maar ik kun mensen ook een verzetje, mits ze daar goed over nagedacht hebben. In het geval van Luuk de Jong zien we alleen een foto. We weten niet welke voorzorgsmaatregelen er genomen zijn. Ik zie hier niet zoveel gevaar in als dit een enkele keer is voorgekomen. Als jij dat wel ziet, mag dat uiteraard. Dat is jouw mening.

Beetje off-topic maar mooi om te zien dat De Jong het goed naar zijn zin heeft en aan het genieten is. Wist niet dat hij al Spaans kon spreken.

24 mei 2020 om 18:22

Waarom zou je het als miljonair in Sevilla niet naar je zin hebben,fantastische stad!

24 mei 2020 om 18:29

Dacht precies t zelfde

25 mei 2020 om 00:40

Ik ook.

Niet zo snugger van Luuk

Laat die gasten gewoon lekker genieten van een barbeque. Waar bemoeien mensen zich mee? Ze mogen niet naast elkaar een stukje vlees eten maar wel wekenlang samen trainen? Kom op zeg, slaan helemaal door met zn allen.

24 mei 2020 om 18:29

De vrouwen trainen dus ook mee?

24 mei 2020 om 21:04

Nee, maar ik heb zo het vermoeden dat ze met die vrouwen thuis meer doen dan een gesprek op 1,5 meter. Dus als manlief Corona heeft, komt vrouwlief ook wel aan de beurt hoor.

24 mei 2020 om 18:40

Promes houdt zich niet aan de 1,5 meter en wordt geslacht hier. Luuk doet het en mensen moeten niet zo moeilijk doen...

24 mei 2020 om 18:42

Promes was wel 1,5 maand geleden, toen was de situatie echt wel anders dan nu. Ik train bijvoorbeeld ook weer, nou dan kan je je echt niet aan de anderhalve meter houden.

24 mei 2020 om 20:00

Oh, is corona nu weg dan? Moeten we niet meer 1,5 meter afstand houden?

25 mei 2020 om 01:22

Tubes sterk punt! Erg opvallend inderdaad. En hypocriet want luuk maakt het nog bonter.

Wat ik hypocriet vind is dat ze wel volgende de week weer mogen voetballen... verder is het wel heel erg dom. Ik zie ook een groepje van 5 mensen, daarbuiten niemand, maar dat zet ik ook niet online en ik ben geen voetballer.
Wel goed dat Luukinho het naar zijn zin heeft en bij die jongens hoort, das een goed gezelschap en t vlees zal ook lekker smaken.

24 mei 2020 om 18:35

De vrouwen zitten er dan natuurlijk niet bij. Het klinkt natuurlijk wat vreemd, maar er zal echt wel een reden zijn dat je de “bubbel” moet aanhouden. Zeker omdat de dames in kwestie ook niet allemaal getest zullen worden.

24 mei 2020 om 18:49

De spelersvrouwen hoeven ook niet getest te worden. Neem aan dat de spelers en hun vrouwen gewoon nog naast elkaar slapen, wat betekent dat wanneer de een corona krijgt de andere het ook meteen heeft. Als de spelers negatief getest zijn op corona, kan zo'n besloten barbeque toch prima?

24 mei 2020 om 18:51

Dus die vrouwen zien niemand buiten hun echtgenoot? Ze zijn vlak voor die barbecue getest?

24 mei 2020 om 18:57

Het kan best dat zij anderen zien. Het gaat er om dat de spelers regelmatig getest worden. Zolang een speler negatief test, is het aannemelijk dat zijn vrouw ook niet besmet is.

24 mei 2020 om 18:59

“Aannemelijk” zegt al genoeg. De mensen nemen onnodige risico’s, die bij wet verboden zijn.

24 mei 2020 om 19:26

En Lierse, ik vraag om wat die reden is. Ik keur het niet zomaar goed, maar wat ik vooral merk is dat iedereen een beetje hun eigen regeltjes hanteert. Niet zo zeer in doen wat je maar wilt, maar waar je wel heen gaat een wie je niet ziet. Ik heb t alleen om de voetballers en ik vind dat een beetje hyopcriet. Ik ben ook bij een bbq geweest, een iemand zit aan die dingen en niemand zit aan elkaar's eten enzv, maar ja je hebt best wel gelijk he.

24 mei 2020 om 19:27

We nemen elke dag aannemelijke risico's voor onszelf en ook voor anderen. De taal van regeringsleiders heeft op vz echter flink indruk gemaakt, want iedereen die ook maar durft vrienden te zien of een keer de heilige 1,5 meter schendt, wordt aan de schandpaal genageld.

24 mei 2020 om 19:29

Dus met twaalf gaan barbecueën moet maar goed zijn voor iedereen? Beperk het tot vijf (en niet elke keer vijf anderen natuurlijk) en je zult er al veel minder over horen.

24 mei 2020 om 19:38

@lieerse1997, ben het helemaal met je eens, een bbq van 2 weken geleden zou met 5 mensen zijn, kwamen opeens die gozers met hun vrienden of broertje. Daar was ik best boos over, en heb toen ook mijn afstand genomen. We moeten wel wat kunnen doen, maar wel in kleine groepjes. Als iedereen in massa's gaat Bbqen kom je uit bij t zelfde.

24 mei 2020 om 19:53

@Lierse: regel in Sevilla is 10man. Je mag je inderdaad dus afvragen waarom je dan zonodig buiten de lijntjes moet kleuren en met zijn 12en of 13en moet zijn. Dus duidelijk in overtreding en terecht deze reprimande, maar minder dramatisch dan wanneer de wetgeving inderdaad 3 of 5 man was

24 mei 2020 om 20:08

@Maykel, van die specifieke regeling was ik niet op de hoogte. Dank voor de nuancering! Maar zoals je aangeeft, je gewoon aan de regels houden lijkt me niet zo moeilijk.

Niet handig inderdaad en tikje op de vinger en snel weer verder met alles....alleen die vrouwen met hun foto geile handelingen elke keer. Doodziek word je toch van zo eentje..

Van samen Bbqen kun je al van alles vinden maar dat ze ook nog even leuk een groepsfoto maken is wel echt ongelofelijk dom. Ze weten toch dat ze publieke figuren zijn en dat er sowieso gezeik komt door zo'n foto. Niet erg slim dit, wel net iets minder erg dan op de foto gaan met een lijger.

1,5m. iedereen weet dat het onzin is. Maar toch over liggen zeiken.

24 mei 2020 om 19:14

Natuurlijk is 100% van wat je zegt onzin. Want niet iedereen weet dat het onzin is. Sterker nog, ik ben blij in een land te leven waar we liever iets te voorzichtig zijn dan dat we oeps toch 10 tot 15000 doden moeten betreuren. Dat er helaas te veel mensen zijn die het onzin vinden, niet omdat ze onderzoek van verschillende landen met allemaal verachillende bevolkingsdichtheden en andere belangrijke variabelen die leiden tot verschillende maatregelen vanuit de de overheid niet vertrouwen en Robert Jensen natuurlijk wel (...), maar omdat het ze niet uitkomt. He bah, een ziekte waar mensen aan dood gaan, nu moet ik een bbq missen boehoe... houd je gewoon aan de regels, of doe dat niet, maar ga dat niet stom zitten verkondigen hier of waar dan ook. De maatregelen en hun effecten vallen of staan met de mate waarin het wordt nageleefd en Rutte is echt niet zo naief dat hij denkt dat iedereen zich daaraan houdt. Het effect van het hier verkondigen dat je als je gezond bent gerust bij iemand kan gaan bbq-en is dat er veel meer mensen dit gaan doen, die misschien niet zo verstandig zijn dat alleen te doen als je geen klachten hebt en de maatregelen aangescherpt moeten worden. Ik offer graag een paar avonden in het voorjaar op als ik met mijn gezin op vakantie kan in de zomer.

Niet slim. Ik ben benieuwd naar het verhaal hierachter. Luuk heeft bij mij wel wat credits opgebouwd, dus ik zal niet te hard voor hem zijn. Dom is het wel.

Om er een positieve draai aan te geven: eindelijk eens nieuws over die andere De Jong in Spanje!

Wil volgend jaar wel een discussie aangaan wanneer je jou baan hebt verloren als je door begint te krijgen wat al deze maatregelen voor gevolgen hebben op economisch vlak,depressie ligt op de loer,laten we dan zien of de maatregelen die nu genomen worden proportioneel waren.

Niet handig dit, bij Promes was dit al duidelijk maar mensen praten dit allemaal goed? Wij moeten ook binnen blijven hoor anders kan je direct alle regels onttrekken..

De toontjes zijn weer lekker gematigd en zelfs begripvol...

Hoe komt dat Promes onderstaande reacties uitlokt bij een bepaald slag volk, maar men nu, zeker vergeleken bij bijvoorbeeld Promes, zo ingetogen reageert?

‘Hoe dom kun je als voetballer zijn. Je gunt niemand een ziekte, maar als je zo doet kan ik achteraf alleen maar zeggen: eigen schuld.’

‘Tja, wat vind ik dit een zeldzaam dom sujet. Sorry ik kan er niets aan doen, maar volgens mij heeft deze gozer een IQ van beneden 0. Hoop dat Ajax hier flink tegen optreedt. Wat bezielt dit jong in Gods naam?’

‘Waarschijnlijk zijn deze knakkers zo dom, dat ze pas doorhebben hoe achterlijk ze zijn als hun hele Quarantainesquad op de buik aan de beademing ligt op de IC. Ik gun dat niemand maar deze ‘gappies’ momenteel net wat meer dan de patiënten die er nu liggen te vechten voor hun leven. Kun je tof doen met je tough life gebaartjes, maar tough life speelt zich af in de ziekenhuis en t enige gebaar dat ik in dit videootje zie is een dikke, ongeïnteresseerde middelvinger naar de Zorg! ???‘

‘Het is gewoon niet een erg slimme jongen, hij zou eigenlijk meer begeleiding nodig hebben om het in het normale leven te redden.’

‘Zo'n sukkel dient direct en voorgoed uit de selectie gezet te worden. Dergelijke trieste figuren hebben niets bij Ajax te zoeken.’

Wat, gunnen we Luuk de Jong geen ‘buikschuiver’ op de IC? Moet Sevilla nu niet buitensporig hard optreden en hem uit de selectie trappen? Is dit geen domme jongen?

24 mei 2020 om 21:09

Ja, dit is ook een hele domme jongen. De Jong wordt hier volgens mij ook door vele mensen bekritiseerd. Dat de toon, na de verlichte regels iets minder hard is, lijkt me niet heel raar. Maar waar ben je verder naar op zoek? Wil je heel graag de racismekaart trekken?

24 mei 2020 om 21:50

Ik wil weten waarom mensen zo agressief reageren op Promes. Mensen gunden hem zelfs een bezoekje aan het IC. Waar komt die agressie vandaan? Dat de regels momenteel zijn versoepeld en dat men daarom zo mild reageert, heeft geen snars ermee te maken. Zie een van de reacties bovenin. Dat geeft een impressie van hoe men bepaalde spelers - al dan niet terecht - benaderd. Racisme? Wie heeft het over racisme? Het is tekenend dat de zogenaamde ‘racismekaart’ het eerste is wat in je kopf opkomt...

Zo dat zijn de mensen die helemaal geen rekening houden met de zorgmedewerkers. Daarom zeg ik al vaker: de voetballers voegen helemaal niets toe aan de maatschappij. Ze zijn alleen maar uit op het geld en verwend.

Wat voor site is dit aan het worden? MoraalZone?

Iedereen hier houdt zich aan de regelinggeving dus. En waarom? Omdat mensen uit je eigen kring nu het slachtoffer zijn. Er zullen meer mensen wereldwijd sterven door de gevolgen van de lockdowns dan door corona. Is dat niet veel erger?

Maar omdat het niet een bekende is van je telt dat leven niet?

Ugh

Zou de titel niet moeten zijn dat De Jong en zijn medespelers de start van de competitie op het spel zetten, alsmede de gezondheid van hun omgeving?

Uitermate dom deze actie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren